Minaret az alpesi réten
2009. november 17. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Minaret az alpesi réten

Népszavazási plakát Svájcban, 2009 novembere

  Nem űzöm különösebben a politikaikorrektség-csepülés nevű sportot, egyrészt mert eddig is szabadon írhattam bármiről, miközben nem vezetett láthatatlan kéz, másrészt pedig Gabrilo barátunk ez ügyben folytatott munkásságát amúgy sem tudnám überelni. A túlvezérelt politikai korrektségre nagy ívből tenni, ez amúgy is minden józan ésszel rendelkező ember kötelessége.

  Néha azonban csak ki kell mondani, hogy a király meztelen: az Európa Tanács nevű, jobbára impotens őskövület egymás után hozza az óvilág szellemi alapjait felszámolni kívánó döntéseit. Lelki szemeink előtt - bár ne tennénk - öregecskedő, jólétben elhízott bürokraták jelennek meg, akik a hivatali székükbe való merevedés előtt utoljára akkor éltek, amikor barikádokat építettek Párizs utcáin a karhatalom ellen, és a fiatalkori olvasmányok forradalmi-messianisztikus-idealista gondolatai beleégtek az agyukba.

  Az Európa Tanács (és az alá tartozó strasbourgi Emberi Jogi Bíróság) két egymás utáni ítélete borzolta fel a kedélyeimet (itt szúrom közbe a sokak által elfelejtett tényt, hogy ennek a szervezetnek nincs köze az EU-hoz). Nénike már megírta, hogy az Emberi Jogi Bíróság az olasz Ateisták és Agnosztikus Racionalisták Uniójának beadványának helyt adva kötelezte a fenntartókat, hogy távolítsák el az olasz állami iskolák, kórházak falairól a kereszteket, az európai identitás szimbólumait. Az Olasz Muzulmánok Uniójának vezetője már korábban kérte, hogy gyermeke iskolájának falairól vegyék le a korpuszt. A keresztény európai hagyomány ilyen megjelenítése korlátozza a szülők meggyőződés szerinti nevelési jogát, így nem kívánatos – áll a verdiktben.

  Még korábbra visszanyúlva ne felejtsük el, hogy Vajnai Attila ugyanezen testület döntése értelmében hordhatja az ötágú vörös csillagot, függetlenül a az ország véleményét reprezentáló jogalkotók meggyőződésétől.

  Ha ez nem volt elég, jöjjön az összeurópai önsorsrontás tegnapi szép példája: Svájc kizárhatja magát Európából, ha nem engedélyezi az új minaretek építését. Ha ugyanis a november 29-i népszavazáson Svájc népe megtiltja új minaretek építését, az országnak ki kell lépnie az Európa Tanácsból, mert a döntés összeegyeztethetetlen lenne az Emberi Jogok Európai Egyezményével.

A Rütli rétje, ahol Svájc 1291-ben megszületett

  A svájci törvényhozás legnagyobb pártja, a jobboldali Svájci Néppárt 2007-ben népszavazást kezdeményezett a minaretek építésének tilalma érdekében. A mecseteket nem tiltaná be, sőt, a már álló minareteket sem, de újak építését törvényben zárná ki, mondván, hogy a minaret nem vallási tér, hanem, a saría, az iszlám törvénykezés jelképe. Összegyűlt a százezernél több aláírás, a parlamenten is átment a népszavazási kezdeményezés. Svájcban körülbelül négyszázezer muzulmán él.

  A minaretek építésének tilalma az Emberi Jogok Európai Egyezményének 9. cikkelyébe ütközne, amely szavatolja a vallásgyakorlás szabadságát. Ez az akadály csakis úgy kerülhető meg, ha Svájc felmondja az emberjogi egyezményt, és egyúttal kilép az Európa Tanácsból, ahol az Egyezmény elfogadása tagsági feltétel. Politikai szempontból Svájc már magával a népszavazással is elszigetelődött a világtól, és ha kilépne az Európa Tanácsból, akkor jogilag is elszigetelődne.

  Ha ezt a középkori svájci gárdisták megérték volna, már valószínűleg összetrombitálták volna az alpesi völgyek férfijait, hogy hadba vonuljanak az elzászi nagyváros ellen. Schwyz, Uri és Unterwalden kantonok katolikus népe, akik 1291 egy szép augusztusi napján megkötötték az Eidgenossenschaftot, az örök társulást Rütli mezején, valószínűleg nem azért dacoskodtak évszázadokon át a külvilággal, hogy egy külföldi bíróság kötelezze őket az iszlám terjedésének tűrésére saját határaikon belül.

  Tudjuk jól, Svájc önmagában egy kis Európa, nemzetek összesége, szívet melengető avagy megmosolyogtató lokális és regionális öntudattal, hegyek fölé nyúló büszkeséggel és provinciális kisstílűséggel egyaránt. A hegyi parasztok józan esze azonban Európa egyik legélhetőbb, leggazdagabb és legstabilabb nemzetét tartja össze a középkor óta, erre jönnek az egalitárius, ideológia-vezérelt idióták, hogy kirántsák alóluk a talajt. Az Alpok völgyeiben azonban eddig is túléltek forradalmakat és világháborúkat, és ha a svájciaknak nem fog tetszeni Európa aktuális verdiktje, akkor majd ők fognak visszavonulni völgyeik közé, miután jól lezárták maguk mögött a (szellemi) határokat.

  Fuckyeah, én a svájci parasztokkal vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr951531162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandeirante 2009.11.17. 16:33:34

@Mr Falafel: Nem így van, a buddhisták is tiltakoztak már (pl. Japánban a Szokko Gakkai, vagy Thaiföldön). Amúgy ennek az az oka, hogy Izraelben a zsidó vallás államvallás, és az iszlám is számos országban államvallás. Ami annyit jelent, hogy, aki a vallás befolyását csökkenti, az az államot támadja.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:03:52

Azért nem kell hagyni, hogy minaretet építsenek, mert igen tisztelt muzulmán barátainknak ebből is tudniuk kell, hogy mi vagyunk itthon Európában, ők meg vendégek, akik nem kéne átrendezzék a lakást.
Egyetértek a svájci ellenzőkkel, én is olyan világban szeretnék élni, ahol továbbra is harang szól reggel, délben, este, nem pedig a müezzin rikoltozik. Mert ez a mi hazánk, nekik van sajátjuk.

Vagy képesek leszünk emellett következetesen és keményen kitartani, vagy Európa megszűnik úgy, ahogy eddig létezett. Mert a mohamedánok nem lesznek olyan engedékenyek, mint a mi multikulti europolgáraink, az ő hasznos idiótáik.
Rájuk aztán nem jönne jó világ. Egy iszlám Európa nem kezelné ilyen megértően a buzikat, ateistákat, házasságtörőket. Én, mint családos, hetero keresztény valószínűleg kijönnék a mohamedánokkal, de nem mindenki járna jól. Szerintem jobb ezt így megtartani, ahogy van.

bz249 2009.11.17. 21:15:27

@Elpet: vagy nem jönnél ki jól velük az iszlám vallás törvényvallás (egyébként pl. a zsidó és amennyire tudom a hindu is) ezért az aztán egy nem iszlám országban összeütközésbe kerül a vallási és a világi törvény. Ilyen probléma pl. nincs a keresztyén egyházakkal (vagy mondjuk a buddhistákkal).

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2009.11.17. 21:17:42

Kapják be a muszlimok, húzzanak vissza a sivatagba. Európa keresztény.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.17. 21:20:01

@krüger:
Thaiföld és Japán vallási kérdéseiben nem vagyok jártas. Én arra gondoltam, hogy Európában a buddhisták nem szoktak követelőzni. A továbbiakat illetően olvasd Elpet kommentjét.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:41:35

@bz249:

Ó, nálunk Szegeden ennek hagyományai vannak. A ferences rendház a török hódoltság ideje alatt is működött mindvégig, nyugalmasabb időkben egész békességesen.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:52:11

@Mr Falafel:

Nem szoktak követelőzni, bizony. De nem is hallottam soha a buddhistákkal szembeni vallási türelmetlenségről.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:53:58

De nem is hallottam soha a buddhistákkal szembeni vallási türelmetlenségről - itt Európában legalábbis. A "kirekesztő" keresztényekkel teli Európában.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 22:53:58

@Elpet: Te tényleg azt gondolod, hogy a svájciak azt gondolják, hogy a magyarok olyan rettentően különböznek mondjuk a bosnyákoktól ? :)) Hogy a magyarok von St Gallen azok a MI, az Ibrahimovicsok meg az ŐK ? Hát nem....

bz249 2009.11.17. 23:01:07

@jotunder: ezzel arra akarsz utalni, hogy a magyarokat az ún. "cigány" nevű népbe sorolják az Ennstől és az Elbától nyugatra? Ez mondjuk igaz, de legalább Bocskainak van szobra Genfben:

en.wikipedia.org/wiki/Reformation_Wall

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 23:14:31

Egyébként a következőről van szó. Ha ezt megszavazzák, megváltoztatják Svájc szövetségi alkotmányát, konrétan beleírják a 72. cikkelybe, hogy nem lehet minaretet építeni. Érdekes alkotmány lesz, az biztos :))
Na viszont ha nem szavazzák meg, akkor ergé még nyugodtan megírhatja, hogy a svájciak nem is jó svájciak, hanem rút szibarita vázak. Vagy vázák. :))))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 23:20:39

@bz249: Nem tartanak európaibbnak a bosnyákoknál.

Zetek 2009.11.17. 23:21:05

@jotunder: Géza! A kormányfő sem akar müezzint. Pedig a balfék a pénzügyekért is felelős. Szimpatikus bezzeg demokrácia.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 23:23:08

@Zetek: A szabaddemokraták és a néppárt támogatja a referendumot, a szocdemek és a kereszténydemokraták meg nem. Bélám.

Alfőmérnök 2009.11.17. 23:25:29

@Elpet: Mert nem hódító vallás. Szemben az iszlámmal. És mondjuk a kereszténnyel.
Most húú de csúnyát mondtam.
(Amúgy Elpet · nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:03:52-vel teljes mértékben egyet tudok érteni.)

bz249 2009.11.17. 23:26:10

@jotunder: attól, hogy minden magyart cigónak tartanak, még ott van Bocskai a Reformátorok Falán Genfben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 23:39:10

@bz249: Miért tartanák cigánynak a magyarokat ? Másnak tartják mint magukat. És tényleg... :)))) Magyarország másik neve Nemsvájc.

P.S Egy Renens nevű svájci kisvárosban szólított meg egy öreg cigány bácsi magyarul.

bz249 2009.11.17. 23:41:59

@jotunder: mittomén miért pont a cigányt szúrták ki... az ismerőseim mindenesetre ezt mondták a svájciakról. Egyébként nem olyan rossz dolog az, mert az osztrákokat is annak tartják. ;)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.18. 00:08:54

@bz249: Azt a plakátot amit ergé feltett több svájci városban betiltották. Elég hülye dolog ez, mert Svájc az az ország ahol a muszlimok (5 %) tipikusan európaiak. Bosnyákok, albánok, törökök. Vannak hardcore iszlámisták nagyon kevesen, de a tipikus svájci muszlim nő nem hord csadort.

Az a minaret ami miatt a botrány kitört, hat méter magas és szerintem nem is olyan nagyon messziről református templomtoronynak látszik. Egyszerűen jól néz ki, csinos épület, abszolút svájci. Ha jól értem egyelőre a tiltás ellenzői vannak többségben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.18. 00:13:15

Olyan mélyen igaza van Krzysztof Vargának a Turulpörköltben. Most olvasom, és magunkra (ja, magamra is, de még mennyire, én is tudok ám hülyemagyar lenni) ismerek. Svájcban népszavaznak, ott áll a bál, az ő dolguk, mi akik a saját piti dolgainkat képtelenek vagyunk megoldani, pattogunk egy jót. És közben kurvára verjük a mellünket, hogy de jól megmondtuk. Mit is ? Kinek ?

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.11.18. 00:23:40

A kereszt a kereszténység jelképe. Aki ennél többet magyaráz alá, belé, az enyhén böszme hatalmi kórságát vetíti ki és ennek megfelelően egyértelműen árt a kereszténység által képviselt tényleges értékeknek a jogosan kiváltott ellenszenv miatt. Azért mert a szélsőmuszlimok barmok, nem kell szélsőkeresztény hülyének lenni és adminisztratív vagy erőszakos eszközökkel terelni, valahogy Jézus sem élt semmi hasonlóval. Én is szedtem már le keresztet közösségi helységből, amit más poénból rakott ki, de aki nehezményezte az nem keresztényként találta valahogy nem igazán humorosnak, ahogy én sem.

kulalak 2009.11.18. 02:08:47

elgondolkodtato (persze nem a hulye jobb hijan tipusu kotekedoknek), hogy ez meg csak a kezdet vagy a veg.
Az amerikai vallasos unnepnapoknak nincs hetfoi folytatasuk a tolerancia miatt. A Karacsony maradt meg az Ujev a hagyomany miatt de azt is kikezdtek.
Az ET a taplo banda hamarosan veguk lesz, az EU megunja a kettosseget a lisszaboni szerzodes utan.
Hajra Svajc, a tobbseg dont mellett a hagyomany veletek van.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.18. 06:58:11

@jotunder:

Lehet, hogy a svájciak bennünket keleteurópai barbároknak tartanak, ám ez engem nem érdekel. A dolog nem jut konfliktusig, mivel én nem megyek oda, hogy átrendezzem az országukat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.18. 10:11:17

@Elpet: Egy faluban a helyi török kulturális egyesület építeni akart egy hatméteres minaretet. Mivel én már láttam minaretet, tudom, hogy az egy minaret, amúgy simán egy kis templomtoronynak néz ki. Ezt be akarták tiltani. Ebből lett a balhé. Az alkotmányukban ott van, hogy katolikus egyházmegyét nem lehet alapítani csak úgy, Lausanne-ban volt a világ egyik legszebb katedrálisa, bakker, beolvasztották a Szűz Mária szobrot, leverték a freskókat, és lett belőle hatalmas bazi nagy kálvinista templom. Ez is Svájc történetéhez tartozik. Erre pár hülye meg akarja változtatni a kibaszott svájci alkotmányt, hogy ne lehessen minaretet emelni. Igazán annak örülnél, ha az evolúciót tiltanák be, de ott már nem tartunk. Szerbiában azért próbálkoznak vele, nyugodj meg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.18. 10:20:39

@kulalak: fogyatékoska, figyelj ide. Amerikában a katolikusok ellen törvénykeztek a huszadik században a protestánsok. Érted ?? Betiltották törvényileg a katolikus iskolai oktatást több államban. A Ku Klux Klán rengeteg olyan helyen működött ahol mindenki fehér volt, szerinted kiket basztattak ? Igen, a katolikusokat. Massachussetts államban tradicionálisan katolikus nem viselhetett állami pozíciót (államvallás volt, és nem avatkozott bele a szövetségi állam), a betelepülő ír katolikusokat ott ütötték ahol lehet, és nyilvánosan belzebub ringyójának nevezték a Pápát. Amerika nem a vallási türelemre épült, mert importálták a brit örjöngéseket. Ezért kellett vigyázni a church-hel és a state-tel. Az európai civilizációban a keresztény nyír keresztényt volt a klasszikus felállás, Morus Tamás, Szervét Mihály, Giordano Bruno tudna mesélni.

asz_tapasz (törölt) 2009.11.18. 12:06:09

Tényleg, hol a jobbikos közlemény, Perge Ottó cikkei a kurucon, valami, srácok? A FIDESZtől már megszokhattuk hogy ny-európai "keresztény" társaihoz hasonlóat hallgat mint szar a fűben a téma kapcsán, de egy állítólag horthysta párttól mást várnék. Én nem akarok semmi rosszra gondolni.

Bell & Sebastian 2009.11.18. 12:47:24

Olyan ez is, mint a házasság, az útálatos rokonok is megszaporodnak hirtelen - legyen bármíly hamvas is az az ara!

Mindig is Dobó Istvánnak szurkoltam, Sárközi, -amig csak dinnyét eszik kanállal-, nem zavar, viszont a demográfiai, kulturális és politikai, (balra szavazók), vetülete már annál inkább, sőt, egyenesen felháborít és fegyverbe szólít!

Sok ez kicsit egyszerre a ballibbant áfiumból! Svájc maradjon a svájciaké, ERGÉ -nek nagyon igaza van, de >nekünk< is!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.19. 08:22:05

@jotunder: ez most hogy jön ide? nem ítélem el a korrupciót? nem írok arról, hogy milyen katasztrofális helyzetben van az ország, minden tekintetben?

heima (törölt) 2009.11.19. 08:42:38

@jotunder: foglaljuk össze:

keresztények - rosszak.
zsidók - jók.

ennyi:D

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 08:44:30

@rajcsányi.gellért (ergé): Itt nem sima mezei korrupcióról van szó, hanem arról, hogy Magyarország valahogy túlságosan Nemsvájc, és ezt most észrevételezték.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.19. 08:45:34

@jotunder: drága tündér, szerinted én úgy látom, hogy Magyarország Svájc? :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 09:05:44

www.rbr.com/radio/18673.html

Nem semmi. Egy kongresszusi határozattervezetről is szó van benne.

Ergé, nem rólad van szó, könyörgöm, nem gondolom úgy, hogy Svájc valóban veled vitatkozik, csak arról, hogy ki kit minek néz.
Olvasd azt el ott fent. Nem bonyolítják túl a dolgokat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 09:10:13

www.rbr.com/radio/18673.html
erről írtam, és eltűnt. na mindegy. talán ez most átmegy.

heima, próbálkozz azzal, hogy átmész végre a vizsgáidon a Corvinuson, és ne velem. Jó ? Köszike.

heima (törölt) 2009.11.19. 09:22:18

@jotunder: ahogy te sem vagy a nap 24 órájában baloldali és liberális, úgy én sem szívatom az agresszív, rosszindulatú, beteg lelkű szerencsétleneket nonstop, csak éppen úgy és akkor, ahogy kedvem tartja.

a Corvinusra meg csak WCre ugrok be néha, ha épp arra járok. Arra pont jó.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 09:28:03

@heima: Te egy politkurva vagy, a szánalmasabbik fajtából. Én viszont sem baloldali, sem liberális, sem értelmiségi nem vagyok. Na pá.

heima (törölt) 2009.11.19. 09:32:50

@jotunder: az igazi Vérfüggetlen. végre itt van :D

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.19. 09:36:13

@jotunder: Akkor nem szóltak egy szót sem, amikor a Danubius és a Sláger nyert frekvenciát, fizetett a megállapodásnál alacsonyabb sugárzási díjat, tartott fent kiegyensúlyozott közéleti kapcsolatokat. Az tiszta volt, az rendben volt, az versenyszerű és piaci volt az elejétől a végéig.

Hát baszki. Ezt már nem lehet kibírni röhögés nélkül.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 09:53:08

@elGabor: Az EMIS pesti főnöke Barbara Brill azt állítja, hogy őt a szocik és a fidesz is megzsarolta. És most balhé van. Valahogy most besokalltak. Én nem állítok semmit, én belinkeltem valamit amit a google.news-on találtam. Azt szerintem jól illusztrálja a tézisem, hogy Magyarország Nyugatról nézve nem olyan nagyon cuki látvány. Nem bonyolították túl a dolgot, itt egyszerűan azt állítják, hogy pártok kapták meg a frekvenciákat :)))
Nem hiszem, hogy egy rádióval foglalkozó szervezet oldala olyan rettentően fontos lenne, bár a congress resolution információ elég érdekes. A követségek levele a kemény. Ilyet nem szoktak csinálni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.19. 10:11:31

"Ilyet nem szoktak csinálni." - éppen ezért kell inkább azon elgondolkodni, hogy a sok korrupciós ügyet miért nézték el, a szocik és a szadesz nyomulásait, Feriék adat-kozmetikázásait és egyebeket, és most meg miért nem.
Odaátról pont úgy néz ki Mo, mint Afrika, Latin-Amerika és Ázsia: potenciális profitszerzési hely. Most valakiknek nagyon a tyúkszemére léptek, és bemozgatták a követségeket, ahol szintén politikus-vállalkozók ülnek.
Ha a magyar politikus korrupt, akkor a nyugatiak meg korrumpálnak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.19. 10:57:24

@tölgy:

Érdekes, nem hallok olyat, hogy termelő üzemek küföldi tulajdonosai berzenkednének az áldatlan magyar állapotok miatt. Tehát aki gyárat épít ide a zöld mezőre, annak megfelel. A tiltakozások olyanoktól jönnek, akik olyan létező dolgokba csüccsentek bele, mint rádiófrekvencia meg közművagyon.
Mitől befektető az, aki egy frekvenciát használ? Mitől befektető az, aki egy közműhálózatot üzemeltet? Vegyük azt észre, hogy itt a gazdaság eléggé speciális szeletéről van szó, amelyekre már indulásból nem igazak azok a klasszikus piaci szabályok, amelyekről a szabad versenyről szóló iskolás tanok szólnak.

tevevanegypupu 2009.11.19. 11:11:03

Nyilvan azert fontosak ezek a radiok - es ezert izgattak fel a tomegeket is - mert a frakvenciakon keresztul nagyobb hasznot lehet remelni peldaul meg egy uzem telepitesenel is. Mozgatni lehet vele embereket, hangolni erre-arra, szinte eszrevetlenul manipulalni. Nem veletlenul a puccsistak is elsosorban a radio es televizio epuletet foglaljak el eloszor. Itt most elvesztettek ket jo kis befolyasolasra kitunoen megfelelo adot. Persze hogy felhaborodnak miatta. Most jon a masik oldal.Az szdsz-nek pedig ki kell talani valami mast: peldaul osztodassal szaporodjanak.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.19. 13:59:02

@jotunder: Sajnos én ezeket már csak Mrożek és Menzel szemszögéből tudom nézni, mert... mert mert. Máshogy nem képes befogadni a fejem az északában felsíró lobbisták képét.

Bell & Sebastian 2009.11.19. 18:41:24

@Elpet: @tevevanegypupu: @elGabor:

xD........... KO.

@tölgy:

Sőt! Már Burkusföldről is!
Sőt, mi több, már a Dohány utcából is!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.19. 21:47:39

@Bell & Sebastian:

Kérem szépen, a befektető az, aki idejön, és épít valamit. A saját pénzéből vagy a saját maga által fölvett hitelből.

Ha én lemegyek szombat este Pusztaottlakára diszkót tartani, akkor én befektető vagyok? Viszem magammal a magnóimat meg egy keverőpultot, mert azt a 20 számot senki más nem tudja lejátszani, csak én? Ez befektetés?

Vagy ha kiveszem a szegedi piacon az Irén csarnokban működő nyilvános klozetot, akkor ez befektetés? Mert vettem két nyugtatömböt, három golyóstollat meg egy felmosókészletet, két flakon Domestost? Mert a nyolcvan forintot senki nem tudja olyan hatékonyan szedni, mint én?

Nevetséges ez, kérem. Ezek a gazdasági szereplők arra kaptak koncessziót, hogy leülhetnek Magyarországon egy sorompóhoz szedhetni a pénzt. Az ilyen buliknak mindig vége van egyszer, ezt tudomásul kell venni, nem rinyálni, hanem örülni, hogy eddig is lehetett.

Bell & Sebastian 2009.11.19. 23:29:54

@Elpet:

Hun van itten termelő tőke? Olyan humán erőforrást foglalkoztató? Banktőke van, lopott zsozsó, abból lészen King's City.

Vulgár gazdaságtan:
1§.
Amennyiben az elérhető kamat meghaladja a min. nyereséget (8%), Csak a leghülyébbek fektetnek termelő vállalkozásba. Márpedig abból élnénk.

Várkonyi 2009.11.20. 15:27:37

"Fuckyeah, én a svájci parasztokkal vagyok."
Én meg a Sinn Féinnel.

"Politikai szempontból Svájc már magával a népszavazással is elszigetelődött a világtól, és ha kilépne az Európa Tanácsból, akkor jogilag is elszigetelődne."

És kit érdekel? Ettől még Európa leggazdagabb országa marad. Megteheti, hogy leszarja ezt a nagy elszigetelődést.

Valszeg az lesz egyébként, hogy vagy nem szavaznak elegen, vagy a többség nemmel szavaz, vagy pedig hiába szavazzák meg, az EU előtt kénytelenek lesznek behódolni.

kulalak 2009.11.21. 02:47:44

@jotunder: nem kell becezni.
Az ET vak apai utolso beszolasukat teszik vagy az elsot? Ezek utan majd beszolnak mindenkinek? Meddig? Mig a szurkeseg mindent elont? Ki fogja oket pofanverni?

Hajra Svajc!

Hattory Hanzo 2009.11.29. 18:24:57

@Várkonyi:

Ha pár rövid mondatban vázolnád, mi a bánat köze van az EU-nak Svájchoz, hálás lennék...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.30. 09:01:15

@rajcsányi.gellért (ergé): mekkora geccci nagy csúsztatás megint a címben, LOL INDEX LOL
"Svájcban amúgy a kereszténység után az iszlám a legnagyobb vallás, négyszázezer, javarészt az egykori Jugoszláviából bevándorolt muzulmán él az országban."
"második legnagyobb" LOL INDEX LOL
Svájc népessége, 2009. évi becslés 7 725 500 fő.
400.000 muzulmán bevándorló, miaf@szt pattognak mint kecskesz@r a deszkán?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 09:05:48

A vasárnap tartott népszavazáson a svájciak több mint 57 százaléka támogatásáról biztosította azt a kezdeményezést, hogy tiltsák meg az új minaretek építését az országban.

www.fn.hu/hirek/20091129/nem_szabad_minaretet_epiteni_svajcban/

ÉLJEN SVÁJC!!!

ü
bbjnick

zoli29 2009.11.30. 09:47:50

@bbjnick:

Ezek szerint nem én eszméltem elsőként. :)

Switzerland rulez! :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.30. 10:25:39

Az iszlámfób faszkalapok ünnepelnek, a keresztények tiltakoznak.

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 10:32:02

Ha Babits 100 évvel később születik, írhatná:
"Appenzell. Tarka hímű rét
tört árnyat nyúj a minarét".

Nos, a gyönyörű multikulti álmok szétfoszlóban
Ezek a buta svájciak, ejnye.

asz_tapasz (törölt) 2009.11.30. 11:49:22

@Tehetetlen Dodó: :D

(valaki mondja meg nekem miért hallgat a hazai "jooboldal"? közepétől a széléig...)

asz_tapasz (törölt) 2009.11.30. 11:52:47

@Talon Karrde: ez is remek: "a minaretépítési tilalmat az alkotmányba foglaló javaslatot kizárólag a legnagyobb svájci párt, az idegenellenes Néppárt támogatta" - kizárólag a legnagyobb, érted?
:D

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 12:05:31

@fakk blog.hu in di essz:
Nem egészen értem. ha jól számolom, már vagy a tizedik jobbos haverom örvendezik velem együtt a jó hír fölött.
Vagy valami hivatalos nyilatkozatra gondolsz, pártok részéről? Mert valóban, ilyet nemigen hallottam.

asz_tapasz (törölt) 2009.11.30. 12:16:19

@Tehetetlen Dodó: KDNP-s nyilatkozattól MN-es jegyzeten át kurucinfós vezércikkig bármire.

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 12:20:22

@fakk blog.hu in di essz: Valóban, nemigen tűnik fel "hivatalos" állásfoglalás a pártok részéről.

tewton 2009.11.30. 13:48:16

@Jobb híján MDF-es:
"Az iszlámfób faszkalapok ünnepelnek, a keresztények tiltakoznak."

muhaha. Inkabb így:
"a történelmet tanult, gyanakvóbb faszkalap keresztények ünnepelnek, az ártatlanabb lelkű modern keresztények tiltakoznak"

amúgy szeretném látni, amint építési engedélyt szerzel keresztény harangtoronyra Egyiptomban vagy Törökországban. Ott ugyanis konkrétan tilos, vagy szimplán lehetetlen az ilyesmi.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.11.30. 16:41:49

@tewton: Biztos a svájci kat. konferencia püspökei is tudatlanságukban ellenezték az ötletet. Bezzeg az isteni nép, mennyivel jobban vágja ezeket a keresztényi értékeket:
www.swissinfo.ch/eng/news_digest/Catholic_bishops_oppose_minaret_ban.html?siteSect=104&sid=11194555&ty=nd

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.11.30. 16:43:53

@rajcsányi.gellért (ergé): ja, és mit szólsz, a püspökök ezek szerint "Balrefkók" ?! :DDDDDD

roland_bela (törölt) 2009.11.30. 20:39:59

@tewton: "ember", egyiptomban kopt keresztény közösség van, harangokkal mindennel, amúgy pedig semmit nem változtatok ti jobboldali senkik az utóbbi hatvan évben, csak akkor érzitek jól magatokat ha van ellenségkép.

roland_bela (törölt) 2009.11.30. 20:41:49

érdekes módon persze a szlovák nyelvtörvényen köszörülitek a fogatok, ott is csak a szlovák értékek védelméről van szó, vagy az más?

tevevanegypupu 2009.11.30. 20:42:31

@roland_bela:
Algeriaban es Marokkoban is van kereszteny kozosseg, meghozza eleg nagy, de harangozni tilos.

tevevanegypupu 2009.11.30. 20:45:05

@roland_bela:
Magyarorszagon minden nemzetisegi szabadon beszelheti a nyelvet. Ez meg a Kadar rendszer alatt is ugy volt.Szlovakiaban es Romaniaban, Vajdasagban ez eleg nagy nehezsegekbe utkozik, neha meg az eletet is kockaztatja az, aki megszolal az anyanyelven.

Gerencsér 2009.11.30. 21:47:28

Új szótár van, muszlim, vagy mi,
Ana ha beg bah, így kell szeretni
Ana ha beg bah, így kell szeretni
Új szótár van, muszlim, vagy mi.

picur3ka 2009.11.30. 23:59:19

Csak egy velemeny:

'Well said but you know true Muslims feel the need for these speaker towers that scream Allahu Akhbar three to four times a DAY reminding Muslims in the vicinity to face east and start praying where ever they stand?
Those things do not belong in Western countries. As a Christian who has lived in Muslim country I tell you, those towers are annoying as hell and will drive you nuts (Please do not misunderstand me, nothing against Muslim people)
Man, I have heard it so many times that I can say the whole prayer practically by heart (and it is a long prayer) not knowing what it means, even now after 20 years.

I am sorry but I hate those things and Europeans are making a big mistake allowing them to be propped up.............they are also a sign of Muslim dominance in case anybody missed it and most Muslims do not want to integrate, they say they want to bring the glory of Islam to the West.

Well done Swiss.'

picur3ka 2009.12.01. 00:01:50

@roland_bela:

Udv! Mi volt a kezeles lenyege? Csak azert, hogy segithessunk.

picur3ka 2009.12.01. 00:07:36

@tewton:

Csak nem akar a szintjukre sullyedni?

A mi mercenk mas, mi odatarjuk a masik orcankat is. Vagy hogyisvanez...

Ok sokkal jobbak egyebkent, demokraciabol is, mint ok maguk elmondjak. Kevesbe nevetseges mint a cigany duma, mondjuk, de kioktatnak rendesen.

tewton 2009.12.01. 00:16:08

@roland_bela:
"egyiptomban kopt keresztény közösség van, harangokkal mindennel"

olvassál már utána, helóka. Lájtosan mészárolt és ellehetetlenített (amúgy tényleg kopt) keresztények, lerombolgatott templomok, etc. Gondolom neked, mint "nemjobboldali valakinek" ez keveset jelent. Adjak linket?

bocs.hu/csi/csi96s2.htm

"Iszlám szélsõségesek elnyomják és üldözik az egyiptomi - nagyrészt kopt - keresztényeket. A szörnyû gazdasági helyzet csak szítja ellenük a gyûlöletet. ... A muzulmán szélsõségesek által kifejtett propaganda megmérgezi a keresztények és muzulmánok közötti légkört. õk a katasztrofális gazdasági helyzet bûnbakjai is, akiket hitük megváltoztatására vagy emigrációra kényszeríthetnek. Leginkább az egyiptomi lakosság 10%-át alkotó koptok szenvednek ettõl. A koptokat csak másodrendû állampolgároknak tartják ... Az iskolákat magánvállalkozásban vezetik, mivel nyilvános iskolákban törvény tiltja a keresztény hitoktatást."

a CSI frissebb híreiben is tallózhatsz, ha van interneted.

"amúgy pedig semmit nem változtatok ti jobboldali senkik az utóbbi hatvan évben, csak akkor érzitek jól magatokat ha van ellenségkép."

höhöhö, azért hogy "jobboldali senkikről" beszélj, úgy látom, neked is van valami kis ellenségképed. Amúgy az ostobaság, a rosszindulat, az előítéletesség nagy ellenség, de a standard az, hogy a bűnt gyűlöljük, nem a bűnöst :)

úgyhogy életben hagyunk

tewton 2009.12.01. 00:18:15

@erőspista: ki beszél itt tudatlanságról? szerintem ők "ártatlanabb lelkű modern keresztények".

roland_bela (törölt) 2009.12.01. 00:41:21

@tewton: bocsáss meg, a kopt keresztények mai napig az egyiptomi elit részei, kvótájuk van a parlamentben, arról meg ne is beszéljünk, hogy európai demokrácia létére svájcnak, nem törökország, egyiptom, vagy szaud-arábia a mérce...
mellesleg muszlim ország, ettől függetleneül semmi baja a keresztényeknek libanon is.
oltári arc vagy, hogy életben hagysz, mi vagy te pilátus...
@picur3ka: nem emlékszel, együtt voltunk az opniban...

picur3ka 2009.12.01. 00:49:01

@roland_bela:

Mijafasznak jonnek ide akkor?

Megmondom a valaszt, es ez egy muszlim ismerostol valo, mert nagyobb biztonsagban vannak itt, mint otthon, nem a keresztenyekrol van szo.

Koltozzon oda nyugodtan egy par evre, ha tenyleg maskepp gondolja, es elvezgesse a nagy demokraciat.

Mi SOHA, SEHOL nem voltunk egyutt.

tewton 2009.12.01. 01:27:29

@roland_bela:
"a kopt keresztények mai napig az egyiptomi elit részei"

hát ez egy fura elit-értelmezés. Egy elit, amelynek a létmódjához hozzátartozik pl. a háztáji disznótartás.

Kvóta? ezek után abban se hiszek, abban meg pláne nem, hogy az bármit is jelentene.

De nini: "CSI Releases Report on the Abduction, Forced Conversion and Forced Marriage of Christian Women in Egypt and Calls on President Obama and the International Community to Act"

www.csi-int.org/coptic_report_pr.php?sId=01259626457&sucHL=

erőszakos emberrablás, nemi erőszak, kényszerházasság, valamiért direkt a kopt keresztény nők ellen, ismétlődő mintázatban. És minimum 30 éve ez megy. Ezt azért nehéz kimagyarázni. Egyszerűbb, ha bevallod, te is a muszlim testvérek közé tartozol.

másrészt: Európa az európaiaké, új vendég mosogat, stb. Kicsit sajnálom, hogy az alkaida miatt a bosnyákok meg a többiek szopnak, de ez van. Kadhafinak sem kellett volna bedobni azt az ötletet, hogy megszünteti Svájcot, stb.

tewton 2009.12.01. 01:40:42

@tewton:
nini, a csöppetsemjobboldali Hitgyüli is ír a koptok üldözéséről, 10 éve:

www.hetek.hu/hit_es_ertekek/199811/a_koptok_kalvariaja

bunkó módon kopizom, hátha eltűnik:

"Október folyamán megközelítőleg 1200 keresztényt tartóztattak le a felső-egyiptomi Al-Koseh faluban – jelentette helyszíni értesülésekre hivatkozva a londoni Daily Telegraph cím? napilap. A rendőrség "hitetlenség" vádjával vette őrizetbe a kopt felekezethez tartozó hívőket. Sokukat keresztre feszítettek, vagy lábukat összekötözve ajtókhoz bilincseltek, majd áramütéssel megkínoztak.

A rendőrség Anba Wissát, a helyi kopt templom vezetőjét és két másik papot letartóztatott. Öt vádpontot hoztak fel ellenük, többek között, hogy "a vallást viszályszításra és a nemzeti egység rombolására használják." A vádak alapján halál- vagy életfogytiglani büntetést szabhatnak ki rájuk.

Bár a koptok a Közel-Kelet legnagyobb keresztény közösségeként Egyiptom népességének 6 százalékát teszik ki, a kormány nem hajlandó elismerni őket hivatalos kisebbségként."

(kvóta?)

"Jelenleg is elnöki engedélyre van szükségük, hogy gyülekezetet alapíthassanak, történelmüket nem szabad iskolákban tanítani, és annak, aki áttér hitükre, a letartóztatás esetleges veszélyével kell szembenéznie.
A heves tiltakozások ellenére a Mubarak-kormány nem hajlandó lépéseket tenni a terrorakciók megfékezése érdekében."

akkor most hogy is állunk az ellenségképpel?

asz_tapasz (törölt) 2009.12.01. 14:31:02

a kereszténység kopt ága egyébként az egyik legősibb. majd ha 1500 évet a jugók is lehúztak svájcban, lesz mire pattogniuk. addig is: szabad vallásgyakorlás mínusz minaretek = európai színvonalú kompromisszum.

roland_bela (törölt) 2009.12.01. 21:16:15

@tewton: tudnál nekem egyetlen egy független nem valamelyik, újkeresztény-fundamentalista szervezet honlapjáról küldeni információkat, mert ez így...

1998 óta mellesleg a 454 fős népgyűlésbe az elnök által választott 10 főből 8 kopt, 2 pedig nő, nem mellesleg, olyan koptok, akik a gazdasági élet rendkivűl fontos szereplői.

nem gondoltam volna mellesleg, hogy svájcnak, valaha egyiptom lesz az összehasonlítási alap vallásszabadság témában, arról nem beszélve, hogy egyiptomban a muszlim gyülekezetek is halálra vannak ellenőrizve, a nem kormánypárti muszlim vezetőket pedig általában bebörtönzik, vagy kivégzik, ugyanígy a szufi gyülekezetek is tiltottak egyiptomban.

sőt nem csak muszlim, hanem még terrorista is vagyok, meg kommunista, meg zsidó egyszerre...

picur3ka 2009.12.01. 21:34:09

@roland_bela:

'nem gondoltam volna mellesleg, hogy svájcnak, valaha egyiptom lesz az összehasonlítási alap vallásszabadság témában, arról nem beszélve, hogy egyiptomban a muszlim gyülekezetek is halálra vannak ellenőrizve, a nem kormánypárti muszlim vezetőket pedig általában bebörtönzik, vagy kivégzik, ugyanígy a szufi gyülekezetek is tiltottak egyiptomban.'

Ne haragudjon, de maga kezdte a koptokkal, nem mas. Most meg ezzel jon, hogy nekunk pelda, nezzen vissza, hogy milyen fasza ottan a keresztenyeknek, ezt maga vetette fel.

roland_bela (törölt) 2009.12.01. 22:49:36

"amúgy szeretném látni, amint építési engedélyt szerzel keresztény harangtoronyra Egyiptomban vagy Törökországban. Ott ugyanis konkrétan tilos, vagy szimplán lehetetlen az ilyesmi."

"önök" kezdték el, hogy bezzeg törökországban, vagy egyiptomban, erre reagáltam, azonban egyszer sem álítottam, hogy ezek hihetetlen nagy demokráciák lennének...

Mellesleg bármelyikőjük megsúgná, a minaretek miért jelentenek olyan nagy veszélyt európára nézve, tényleg ennyire gyenge lábakon állunk, hogy ez így betesz? Vagy csak tök mindegy, hogy a kommunisták, vagy a galiciaiak, vagy éppenséggel a liberálisok, csak legyen valakitől félni?
Így marad csak meg a fene nagy identitás, ha van egy nagy közös félelmünk nemde?

bz249 2009.12.01. 23:02:57

@roland_bela: mert a derék svájciakat megilleti a nyugodt pihenéshez való jog ezért ne zajongjanak ott a muzulmán bevándorlók, hanem vegyenek szépen jó minőségű svejci órát és annak segítségével állapítsák meg, hogy mikor kell imádkozni menniük. ;)

picur3ka 2009.12.02. 00:43:57

@jotunder:

Imadom az ilyen megmondasokat is. A legtobb nyugati orszag sokasag nepessege hulye, mint a mienk. Fingjuk nincs, mi a csuda a bosnyak vagy magyar, a ciganyt meg hunt, azt hallottak mar.

A kevesebb tobbiek pedig varialtan muveltek es tajekozottak. Nagyon jol tudnak ertekiteletet tenni. Valosat. Es nem keverik a szezont a faxonnal.

picur3ka 2009.12.02. 00:57:50

@roland_bela:

OK.

'Mellesleg bármelyikőjük megsúgná, a minaretek miért jelentenek olyan nagy veszélyt európára nézve, tényleg ennyire gyenge lábakon állunk, hogy ez így betesz? Vagy csak tök mindegy, hogy a kommunisták, vagy a galiciaiak, vagy éppenséggel a liberálisok, csak legyen valakitől félni?
Így marad csak meg a fene nagy identitás, ha van egy nagy közös félelmünk nemde?'

Eleg gyenge labakon allunk nehany szempontbol, szoval ideje tokoskodni, mint Putyin tette. Aki mer, az nyer, nincs tobb vesztenivalo tenyleg.

A minaretek es iszlam. Jelenlegi helyzetben a felallas valami olyasmi, hogy semmifele muslim orszag nem enged egyeb vallasi objektumokat a teruleten, viszont a demokratikus jogokat kihasznalva, melyek adottak a mi vilagunkban es naluk nem leteznek, koveteli a sajt vallasa terjeszteset a mi vilagunkban.

Kozben persze minden nap megsertodik, ol, terrorizal es panaszkodik.

Valojaban csak terjeszkedik. Semmi erdekunk nem fuzodik a torelarasukhoz, sot.

Azannyukpicsaja inkabb lefedi.

Tehetetlen Dodó 2009.12.02. 09:30:44

@roland_bela: "Mellesleg bármelyikőjük megsúgná, a minaretek miért jelentenek olyan nagy veszélyt európára nézve, tényleg ennyire gyenge lábakon állunk,"
Így van, ennyire gyenge lábon állunk.
Ez az ún. "demokrácia" geyik legnagyobb hátulütője, hogy védtelen azokkal szemben, akik nem akarják betartatnai a játékszabályait, csak azokat, amelyek nekik kedveznek.
Gyönyörű, szemléletes példa erre az iszlám terjeszkedése.

Bobkó Csaba 2009.12.02. 10:19:24

www.magyarhirlap.hu/kulfold/elitelik_a_nepszavazast.html

"A Vatikán is a vallásszabadságra mért csapásnak minősítette a történteket. "

A Vatikán PC hozzáállása meg a kereszténységre mért csapás? Kinek dolgoznak ezek?

Téglagyári Megálló 2009.12.02. 11:24:50

@Bobkó Csaba:

Áruld már el, fiatal barátom, milyen felekezetnek vagy te a tagja?

Bobkó Csaba 2009.12.02. 11:30:38

@Téglagyári Megálló:
Tulajdonképpen görögkatolikus volnék, de lakóhelyemen csak római katolikus templomok vannak, olyanba járunk misére. Meg evangélikus is akad.

Aztán kend hány éves, öregapám? Nehogy te légy a fiatalabb...

Bobkó Csaba 2009.12.02. 11:41:26

@Téglagyári Megálló:

Én még voltam. Sőt az utolsó kádári országgyűlési választáson már szavaztam. Nálunk sajnos nem volt független jelölt.

Na ki az öregebb?

Téglagyári Megálló 2009.12.02. 11:49:58

@Bobkó Csaba:

Lehet, hogy te, de ebben az esetben vedd megtiszteltetésnek a megszólítást :-)

Bobkó Csaba 2009.12.02. 11:55:54

Lehet, hogy a Vatikán kompenzálja, hogy a pápa mindjárt pápasága elején beleszaladt egy jó kis muzulmánszidós botrányba.
Ilyenek ezek a németek, egy "ifjúkori" botlásért örök vezeklés szokott náluk jönni...
(bár pont a pápánál idézőjel nélkül is volt egy ifjúkori botlás, hogy sikerült neki beleszületnie a Hitlejugend-nemzedékbe - ez egybeesik nemzete nagy botlásával is, amiért soha nem lehetséges bocsánat)

asz_tapasz (törölt) 2009.12.02. 13:12:27

"nem gondoltam volna mellesleg, hogy svájcnak, valaha egyiptom lesz az összehasonlítási alap vallásszabadság témában"
Miért lenne Egyiptom az etalon? Svájcan legalább két felekezet: katolikus és református szabadon működhet, tudtommal évszázadok óta. Ahogy ennek Magyarországon is megvannak a hagyományai.

Bobkó Csaba 2009.12.04. 11:18:50

Libsi Ács Ferikről derül ki, hogy az általuk hangoztatott szabályokat addig tartanák be, amíg azok nekik kedveznek:

hetivalasz.hu/vilag/svajc-is-rasszista-lett-25501/

Svájc is rasszista lett

"Andreas Gross, zürichi szociáldemokrata politikus a népakarat nagy támogatója volt, számos referendumot kezdeményezett is. Most azonban magán kívül van. Felháborodottan vette tudomásul - pontosabban szólva: egyáltalán nem hajlandó tudomásul venni -, hogy a svájci választók majdnem hatvan százaléka november utolsó vasárnapján igent mondott a minaretek tiltására. Szerinte ez sérti a Svájcban élő muzulmánok jogait - márpedig senkinek a joga nem korlátozható még többségi döntéssel sem. Éppen ezért azt javasolja a zürichi politikus, hogy mihamarabb változtassák meg a túl liberális szabályokat, s szorítsák korlátok közé a népet. Mégsem járja egy demokráciában, hogy a nép csak úgy össze-vissza döntögethet, sarkíthatnánk a véleményt."

"Daniel Cohn-Bendit azonban szintén a népszavazásban bízik. Csakhogy ellenkező céllal. Az európai zöld politikus a genfi Le Temps-nak nyilatkozva megejtő őszinteséggel mondja ki, hogy addig kéne újraszavaztatni a svájciakat, amíg végre a politikai elitnek tetsző vélemény jön ki."

tewton 2009.12.04. 16:21:40

@roland_bela:

"tudnál nekem egyetlen egy független nem valamelyik, újkeresztény-fundamentalista szervezet honlapjáról küldeni információkat"

ott volt a CSI, amelyik a koptok, neoprotestánsok, ortodoxok és a többiek üldöztetését is dokumentálja.

"sőt nem csak muszlim, hanem még terrorista is vagyok, meg kommunista, meg zsidó egyszerre..."

az egyik korabbi megszólalásod után ("ti jobboldali senkik") egyszerűen balos bunkónak gondoltalak, de tetszik az őszinteséged.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.19. 11:50:13

Fuckyeah?

és most laza vagy?
süti beállítások módosítása