EB 2008 - Baj van, Főnök!
2008. június 07. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

EB 2008 - Baj van, Főnök!

– Baj van, Főnök!
– Mi baj? A sales-ről a Feri visszautasított? Mégsem meleg?
– Nem, a Feri megvolt, itt most a cégről van szó. Kémeink jelentették, hogy Trágár Antal nevű előfizetőnk nem akarja meghosszabbítani a szerződését.
– Ez biztos?
– Igen, többen is látták-hallották, ahogy félrészegen a Nanában az asztalt verve üvöltötte, hogy „Én ezért a szarért nem fizetek többet, még megvárom az EB-t meg a gyógyszerészeti expót, aztán kikúrom az ablakon a tévét, úgyis csak a helyet foglalja!”
– És akkor mit fog nézni helyette?
– Gondolom, az internetet. Ezek a kis köcsögök mostanában mindent a neten néznek.
– Hát akkor sózzunk rá valami internet-előfizetést.
– Nem rossz ötlet, Főnök, várjon, ezt bepötyögöm. De mégsem kéne veszni hagyni egy tévéelőfizetést. Tudja, mennyit tejelt ez a barom havonta?
– Tudom, én találtam ki a díjcsomagokat. He-he, a sok buta állat csak a Private Goldot nézné, de mi fizettetünk velük a rajzfilm- és főzőcskecsatornákért is!
– Ezzel én is így vagyok, főnök, tudja, keddenként vannak a kedvenc tematikus műsoraiam…
– Ez most mindegy. Vissza kell szereznünk azt a Trágárt. Vagy legalább jól szívassuk meg. Mit mondott, miért nem mondta fel eddig a szerződést?
– A meccsek miatt. Azt mondta, a meccseket még megnézi.
– Hát akkor kapcsoljuk le a hálózatról meccs közben, hadd idegeskedjen.
– Nem rossz ötlet, Főnök, de nem marha nagy tahóság ez?
– De az, he-he, éppen ezért valami izgalmasabb meccset kéne kinézni az akcióra. Nem ám valami gagyi csoportmérkőzést! De túl késői se legyen, mert ha csak egy meccs van hátra, ez a szemét még valami kocsmában fogja megnézni. Legyen mondjuk az utolsó negyeddöntő.
– Főnök, maga egy zseni! De hogy fogunk ebből pénzt csinálni?
– Küldünk neki egy levelet. Az lesz benne, hogy átállunk valami szuper digitális-csillagpontos-orbitális technikára. Az ilyen ostoba barmok úgysem értik, hogy ezek mit jelentenek. Lehetőséget adunk neki rá, hogy újra szerződést kössön velünk. Mondjuk újabb ezeréves hűségnyilatkozattal. He-he, még a dédunokája is minket fog nézni!
– És mi lesz, ha más szolgáltatóhoz megy át?
– Az lehetetlen, az egész szaros kerület a miénk, már évek óta. Ide más szolgáltató be nem teheti a lábát.
– És ha szerez egy szobaantennát?
– Csak nem fog bohócot csinálni magából? Nem ’72-ben vagyunk! Különben is a jobb riportok, összefoglalók, ismétlések a kábelcsatornákon lesznek. Vagy hosszabbít, vagy megszívja. És még ott van az olimpia is.
– Főnök, maga tényleg egy zseni. Mi lenne, ha egyúttal az internet-szolgáltatásunkat is megpróbálnánk rátukmálni?
– Helyes Ferikém, látom, gyorsan tanulsz. Na menj, írd meg azt a levelet. Sőt, tudod mit? A biztonság kedvéért az egész kerületnek küldd ki, hátha más izgága köcsögök is laknak arrafelé.
– Oké főnök, rögtön meglesz. De nem ér rá holnap délelőtt az irodában? Most olyan jó itt magával!
– Rendben. De akkor hozz még egy Piña Coladát, és ma este többet ne beszéljünk a cégről.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr42506677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.06.07. 07:36:39

Én speciel 5 éve lemondtam a kábeltévét. Duna, BBC News meg a kínai, koreai adók jönnek műhódon, a többi meg le van szarva.

grupi 2008.06.07. 08:32:36

Valóban egy szar szolgáltató a UPC, mert nem a fogyasztó, vagyis TV szolgáltatásért előfizető érdekeit nézi, hanem a sajátját.
Így fordulhat elő, hogy a szerződéskötés ellenére és a szerződött programcsomag ellenére képes, megváltoztatni azt egyoldaluan, míg én előfizető, ekkor sem hagyhatom őket ott jogkövetkezmények nélkül.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy pl én kinéztem magamnak azt a programcsomagot, amiben benne van mondjuk a Travel. Én ezért választottam ezt, és ezért fizettem, ezzel szerződtem. A UPC ezt bármikor lecserélheti, mint ahogy tette is. Én ekkor már talán érdektelenné válok erre csomagra a csere okán, de nem adhatom vissza és erre hivatkozva sem mondhatok fel mondjuk egy éves elkötelezettséggel járó szerződést. tehát míg ő egyoldaluan módosíthat, addig én azt sem kaphatom meg, amire szerződtem. Tehát ha én a Travelt akarom nézni továbbra is, akkor vagy átmegyek más szolgáltatóhoz, (ahol ugyanez előfordulhat, vagy) vagy nem nézem azt amiért a UPC mellett döntöttem. Ha szolgáltatót váltok, akkor meg ugrik a szerződött időm hátralévő része. Azt pedig a kutyát sem érdekli, hogy a lecserélt csatorna helyett berakott másik érdektelen. Ahogy a befizetésem sem és a szerződésben sorolt csatornák sorát sem.
Ezért mondom, hogy a saját anyagi érdekei alapján vált csatorrnákat a cég és nem az előfizetők igényei szerint.
Sőt, az előfizetőnek csatorna váltás esetén még lehetőséget sem biztosit a váltásra, vagy a jogkövetkezmények nélküli levállásra.
Ez így nem gömbölyű. megérne egy külön misét, vagy egy jogi körbenfutást.

VLaci 2008.06.07. 10:15:30

Azért most mindentől elvonatkoztatva: a csillagpontos hálózathoz, azért szép adag optikai kábelt kellett kihúzniuk...

Ács Ferenc 2008.06.07. 12:53:35

Hát ez kb. tényleg úgy történhetett, ahogy Kálmánék megírták. De a többi szolgáltató sem jobb: pl. a Datanetnél még egy telefonvonalat sem képesek átkötni hiba nélkül, nem beszélve mondjuk egy ADSL-csomag módosításáról, ami számukra már maga a gordiuszi csomó. A reklamációra meg nem válaszolnak. Magyarország.

Francois Pignon 2008.06.07. 13:13:08

Az a legnagyobb probléma, hogy az ország legnagyobb részén az egyes kábelszolgáltatók monopolhelyzetben vannak. Mert az nem verseny, hogy egyik városban az UPC, a szomszéd városban meg a T-Kábel szolgáltat.

VLaci 2008.06.07. 13:15:30

Én már voltam szem és fültanúja bérelt vonal átkötésének. Az évtizedek alatt akkora káosz alakult ki egyes telefonközpontokban, hogy inkább új kábeleket húznak ki, a régieket levágják a központból és megy a szemétbe.
Egy esetben hetekig nem tudták megtalálni, hogy hogyan is jut ki az ominózus vonal a központból...
süti beállítások módosítása