Bumm a fejbe
2006. október 09. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Bumm a fejbe

Kéretik leülni, öveket becsatolni, mély levegőt venni.

"A magyar politika egyik oldalán a Gyurcsány Ferenc vezette nyugatias, piacpárti, liberális-szocialista koalíciós kormány áll. A másik oldalon a keserűen elégedetlen, idegengyűlölő extremisták zavaros csoportja található, ami Orbán Viktor Fidesz pártjából áll. Utóbbi négy választást vesztett el az elmúlt tizenhat év alatt, és mindent felforgat a hatalomért folytatott elkeseredett küzdelmében"

Így elemzi a magyar közéletet Göllner András a Los Angeles Times olvasói számára. A cikk magyarországi szakértője Debreczeni József volt.

További izgalmas idézetek: "a Gyurcsány-ellenes tüntetők felgyújtották a tévét"; "Orbán, a kaméleonszerű politikus"; "Orbán úgy vezeti orránál fogva az európai demokratákat, mint ahogy azt Milosevics tette a balkáni őrjöngés előtt".

Az írás végén vészjósló következtetéseket is találunk: "Ha Magyarországon újra kiengedik az antidemokratikus múlt szellemét a palackból, akkor nem csak Magyarországon, hanem egész Európában is veszélybe kerülhet a demokrácia."

Bumm a fejünkbe.

P.S.:

Göllner András a google-ban egy darab képen látható, amint Dobrev Klára mellett székel egy ülésen; egyéb (2003-as) dokumentumokban kormányzati és önkormányzati kommunikációs tanácsadóként szerepel. Ezt a munkásságát elfelejtette megemlíteni az LA Timesnak írt cikkében. Adjátok át az üdvözletemet, ha találkoztok vele.

P.S. 2:

Göllner cégének vállalati filozófiájából két fincsi szemelvény:

"Azon munkálkodunk, hogy ügyfeleink minél célorientáltabban és eredményesebben kommunikáljanak belső és külső célcsoportjaikkal és ezáltal növeljék társadalmi támogatottságukat, elismerésüket és eredményességüket."

"Meggyőződésünk, hogy a közérdek és a magánérdek nem egymást kizáró, hanem egymással összhangba hozható kategóriák."

Hát igen: ha azt vesszük, hogy kormányzati tanácsadóként közpénzt kapott a magyar kormánytól, majd ezért cserébe a kormány ellenfeléről hazugságoktól hemzsegő, uszító cikket írt az LA Times-ba, (gondolom, szintén jó zsozsóért), megvalósítani látszik a közérdek és magánérdek összhangját. Saját maga előnyére, több millió honfitársa megalázásával.

P.S. 3:

Az iwiw-en Göllner András gyér számú ismerőse közé tartozik Kende Péter (az a Kende Péter) és Vince Mátyás MTI-vezér. Csak a miheztartás végett.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr5815799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bz249 2009.12.17. 09:21:40

@Tehetetlen Dodó: hat nem tudom, hogy tenyleg manchesteri kapitalistak lettek a Kadar-kori oskovuleteink. Nekem ugy tunik, hogy tovabbra is allami vallalatok igazgatoi meg tsz-elnokok (a legfobb megrendelojuk az allam, ha gaz van akkor kisegiti a ceget az allam), akik Kadar-kori filleres svindlikert bealdozzak a ceg kozeptavu fejlodeset. Annyibol manchesteri kapitalistak, hogy rohadtul nem erdekli oket a munkasaik es altalaban az atlagember jolete. De szerintem ez a Diosgyori Lenin Kohaszati Muvek igazgatojara is igaz volt.

Tehetetlen Dodó 2009.12.17. 09:30:08

@bz249: Én is ilyen értelemben gondoltam, a lefosztásban mesterek, az alkotásban természetesen soha nem is jeleskedtek.
Ezért is más a pályafutása mondjuk a Krupp Műveknek és az LKM-nek.

Téglagyári Megálló 2009.12.17. 10:03:33

A Nyárspolgár blog dobta fel ezt a hirdetést:

www.uvhitelek.hu/

Doom, mit gondol erről?

Téglagyári Megálló 2009.12.17. 10:08:18

@Téglagyári Megálló:

"Kereskedőknek szóló forgóeszköz hitel"

"Fejlesztési cél nélkül is igényelhető"

No, ez már maga a Fejlődés, meg az Innováció és a Tudásalapú Társadalom, nem?

Tehetetlen Dodó 2009.12.17. 10:18:57

@Téglagyári Megálló:
Az apróbetűs részen nyilván van még egy kitétel: igazolás szükséges arról, hogy a klientúra hűséges tagja.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 10:45:07

@Téglagyári Megálló:
Ez az a gazdasagfejlesztes EU tamogatasbol, amit mar az ev elejen megigertek. Ugy latszik, idaig tartott, amig megvalositottak. Pont idoben.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 10:57:10

Muhahaha, Martonyi olyan hulye volt, hogy ellopott egy dokumentumot a kulugyminiszteriumbol, de a hivatal honlapjarol elfelejtette levenni.

Zsolti tesz tovabbi allitasokat.

www.stop.hu/blog/entries.php?id=1209
"Martonyi János, az Orbán-kormány külügyminisztere ugyanis levelet írt a Velencei Bizottsághoz, amelyben bejelentette: a kormány nem kívánja megadni a kettős állampolgárságot. A levél eltűnt a Külügy irattárából, hiába keresték Orbánék utódai. Szerencsére a bizottság honlapján megtalálható a szöveg."

Kulonben pedig a nemzetet nem a hataron kivul, hanem a hataron belul kell egyesiteni.

"A nemzetegyesítő Orbán mondatai azért is hamisak, mert előbb határon belül kellene nemzetet egyesíteni. Az persze úgy nem megy, hogy börtönnel fenyegetünk (majd jön az APEH is), meg közöljük, hogy a liberalizmus métely, a szocialista rátör a nemzetre, a cigány bűnöző, a zsidózás felhánytorgatása pedig kommunikációs stratégia."

Mert ketfele politikat latok ebben az orszagban, kedves barataim. Az egyik megosztja a nemzetet, a masik egyesiti. Az egyik a Mult, a masik a Jovo.

picur3ka 2009.12.17. 11:14:17

@Doomhammer:

'Én különösebb nehézségek nélkül tudom tartani vitában azt az álláspontot, hogy az ingyenes felsőoktatás és az ingyenes egészségügy az esélyegyenlőség része. A fekete fickó a videón ezzel nem értene egyet.'

Nyert egy hangszorot, Doom.

Persze, semmi nincs ingyen. Valakinek, valahol, valahogyan fizetnie kell.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 11:18:02

@picur3ka: egy másik hangszóróért különösebb nehézség nélkül bizonyítható, hogy az esélyegyenlőség csak fikció, ami azonban a népszerűtlenné vált kommunizmus eszme helyett alkalmas az állami terjeszkedés igazolására.

zoli29 2009.12.17. 11:18:20

"A nagygyűlésen Pásztor István, a Vajdasági Magyar Szövetség elnöke történelmi bejelentést tett. „A vajdasági magyar közösség kellő számban feliratkozott a vajdasági magyar választói névjegyzékre!” – közölte Pásztor István. Ez azt jelenti, hogy a vajdasági magyarság megteremtette annak lehetőségét, hogy a Magyar Nemzeti Tanácsot közvetlen úton választhassa meg."
www.echotv.hu/hirek.html?r_id=30&hir_id=201494

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 11:22:16

@tölgy:
"egy másik hangszóróért különösebb nehézség nélkül bizonyítható, hogy az esélyegyenlőség csak fikció"

A republikanus Obama-klon a videon ezzel se ertene egyet. Hiszen neki nyilvanvaloan nagy dolog volt, hogy kuszkodo fekete csalad gyerekekent az amerikai hadsereg tabornoka lett es ezt annak tudja be, hogy Amerika mindenkinek megadja az eselyt, vagyis eselyegyenloseg van.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 11:24:38

www.hetek.hu/kulfold/200912/balog_zoltan_szerint_elie_wiesel_rossz_helyeken_jar

Figyelemreméltóan hányingerkeltő lied:

"A Parlament felsőházi üléstermében „Magyar-zsidó együttélés – Együtt a közös jövőért” címmel tartottak konferenciát, Elie Wiesel részvételével. Maga a cím is az antiszemita közbeszédnek való behódolás, hiszen a helyes cím ez lehetett volna: „Zsidó és nem zsidó együttélés”. A szervezők azonban az antiszemiták nyelvezetét követték, mintha egy zsidó nem lehetne egyben magyar is."

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 11:27:11

@Doomhammer: bocs, ha mindenkinek adunk esélyt, az nem esélyegyenlőség.
Ez egy.
Ha megfuttatunk egy-két feketét, szegényt, az sem esélyegyenlőség.
Ez kettő.
Az esélyegyenlőség - mivel percenként felborul - csak folyamatos állami ellenőrzéssel tartható fenn.
Ez három.

Az esélyegyenlőség kifejezés a verseny metafórára épít: az egyének egymással versenyeznek, némi kis szociáldarwinizmus. Ez kép ellentétes össze a "társadalmi igazságosság" és "szolidaritás" nyelvével, bár a sugalmazásaiban megegyezik: némelyeknek ígér az állam.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 11:28:00

„És nekünk bele kellett nézni a szemébe, mely oly sokat látott”

„Ha így lehet viselkedni a magyar parlamentben, akkor milyenek lehetnek a valódi fasiszták?”

www.hetek.hu/fokusz/200912/elie_wiesel_kezunkben_a_valasz

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 11:28:52

„A meghívott gyermekek baseball sapkát kaptak Jézus születésének ünnepén, a magyar Országgyűléstől.”

barikad.hu/node/42977

zoli29 2009.12.17. 11:29:03

"Vona Gábor pártelnök lett a Jobbik kormányfőjelöltje." ... "Vona Gábor egyben bejelentette, hogy pártja államfő-jelöltje Morvai Krisztina, a Jobbik európai parlamenti képviselője lesz."
www.hirszerzo.hu/cikk.gyorshir_vona_gabor_a_jobbik_kormanyfojeloltje.134126.html

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 11:49:14

@Loxon:
"A szervezők azonban az antiszemiták nyelvezetét követték, mintha egy zsidó nem lehetne egyben magyar is." "

Fujj, undoritoan rasszista a Hetek.
Azt javasoljak: „Zsidó és nem zsidó együttélés”. Ezzel azonban az antiszemitak nyelvezetet kovetik, mintha egy magyar nem lehetne egyben zsido is.

Elhatarolodom a Hetektol.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 11:58:42

@tölgy:
"bocs, ha mindenkinek adunk esélyt, az nem esélyegyenlőség."

Hanem micsoda?
Ellenoriztem, a fekete tabornok equal opportunity vs. equal achievement-rol beszel. Az equal opportunity az USA alapja a tabornok szerint, az equal achievement pedig az allami zsarnoksag.

Ezt forditottam eselyegyenloseg vs. egyenloseg vitara.

"Az esélyegyenlőség kifejezés a verseny metafórára épít: az egyének egymással versenyeznek, némi kis szociáldarwinizmus."

Nem, a verseny nem szocialdarwinizmus. A szocialdarwinizmus az, hogy aki veszit a versenyben, annak nincs joga elni, mivel a szavannan is megeszik a gyenge antilopot.

Az emberi tarsadalom sokfele alapra epitheto, peldaul versenyre vagy kooperaciora. Nincs a versennyel semmi baj, ha a tarsadalom elfogadja, hogy az nem egy elet-halalharc, mint a szavannan a gnuantilop es az oroszlan kozott, hanem egy futoverseny, ahol a nyertes megkapja a csillogo ermet (a Lancia Thesist), a nemnyertesek pedig elkullognak gyalog. De mindegyikuk vacsorazik.

Amelyik tarsadalom ezt keptelen felfogni es a versenyt csak valamifele tulelesi harcnak fogja fel (a magyar tarsadalomban vannak ilyen elemek, elsosorban a marxista agymosas miatt), az jobban jar egy szocialisztikus tarsadalommal, ahol az elit mindenkinek kiosztja a zsomlet. En nem akarnek ilyen tarsadalomban elni, en kedvelem a futoversenyt, de nem rajtam mulik, hanem a tobbieken.

tevevanegypupu 2009.12.17. 12:00:30

Egyebirant annyi ilyen cikk van es volt, hogy antiszemitazzak meg az alacsonyan szallo felhoket is, hogy az ember kozombosse valik es csak annyit mondhat, hogy na es? Antiszemita volt Prohaszka es meg nagyon-nagyon sokan masok is, es akkor mi van?? Nem tilos
antiszemitanak lenni, nem is bun, nyilvan valamifele tapasztalat "eredmenye". Tegyenek ellene azok akiket ez erdekel..peldaul ne kiabaljanak allandoan farkast.

bz249 2009.12.17. 12:01:19

@tölgy: "ami azonban a népszerűtlenné vált kommunizmus eszme helyett alkalmas az állami terjeszkedés igazolására."

Most igy hirtelen nem tudom, hogy ez egybevag-e a sajat allaspontjaval. De eszerint csak es kizarolog tiszta allapotok kepzelhetoek el (manchesteri kapitalizmus es totalis kommunizmus). Szerintem azert lehetnek mukodokepes kevert rendszerek a ketto kozott (bar nem tul tavol a tiszta allapotoktol).

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:07:06

A Fidesz közleménye szerint...
mno.hu/portal/683176

Csakhogy ez már jóval a Wiesel-látogatás előtt tudott volt, novemberben már írtak róla:
szentkoronaradio.com/belfold/2009_11_29_a-fidesz-kdnp-a-mazsihisszel-fog-egyutt-sirankozni-izraelben

Ezek után teljes mértékben érthető Vona mondata:
„Orbán Viktor tragikus szereplője a politikai életnek. Tudja mit kellene csinálni, de nem teheti meg. Nem mozgásképes, és aki nem az, annak nem maradnak csak a szép szavak.”

tevevanegypupu 2009.12.17. 12:18:28

A Fidesznek teljesen felesleges igyekeznie es ketsegbeesve bizonygatnia barmit is. Jo, erkolcsi kotelessegenek erzi kozolni idonkent, ez termeszetes, hogy nem szelsoseges part, ezzel mindenki tisztaban van egyebkent. Nem kellene ugrania minden hulyitesre es szorakozasra. Normalis ember ha igazsagtalanul bantjak, egy ido utan nem magyarazkodik, nem probalja igazolni magat meltatlan vadaskodasokkal szemben. Magasrol tesz ra es elengedi a fule mellett. Masreszt mert ezeket a hivatasos sirankozokat az eletben nem gyozi meg, nem tudja maga melle allitani. Ezek az emberek a masik oldalt szolgaljak. Nem elvbol, nem meggyozodesbol, hanem penzert. Vonanak ebben itt igaza van, Orban tenyleg hagyta megkotozni magat. Meg idoben kioldhatna a koteleit, es foglalkozhatna lenyegesebb dolgokkal is.Hogy mit gondolnak a lubovicsi zsidok, az per pillanat nem letkerdes.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:21:46

@Loxon:
"Mindenesetre a csütörtök esti Hetek Klub egy nagyszerű rendezvény volt. Kiváltképp azért, mert olyan sok fiatal vett rajta részt, és hallhatta mindazt, amiről ott szó esett. Ezt mindenképpen bátorítónak találom. Bízom abban, hogy ők Magyarország, és nem a fasiszták!"

Itt hitgyulis fiatalokrol beszel. Wiesel csunyan el van tevedve.

tevevanegypupu 2009.12.17. 12:25:43

@Doomhammer:
Nincs eltevedve, Wiesel nem bolond, nagyon jol ismeri a magyarorszagi esemenyeket.Csak ugy gondolja, hogy be kell szuntetni a gyuloletbeszedet, foleg azt amit antiszemitanak gondolnak.(:

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:25:54

@Doomhammer: mindenkinek esélye van felszállni a buszra, de nem egyenlő, mert valaki nyomorék, kövér, vak, stb., ami miatt az esélye lényegesen kisebb.

Az equal opportunity és equal achievement megkülönböztetése csak vicc. Próbálja elsütni az Ibolyában. Kivezetik.
A tegnap achievementem ugyanis a mai opportunitym, A papám achievementje pedig az én opportunitym volt. Aki az elsőt komolyan veszi, annak szükségképpen az achievementet is egyenlővé kell tenni. lassan, refomistaként, jóléti állammal szarakodva, vagy forradalmian, gyilkolva.
Igazi ballib érvelés, de tetszik, hogy maga támogatja.

Az esélyegyenlőség, bocs, a verseny metafórára épít: úgy képzeli el az emberek világát, mint ahol verseny zajlik, és az a fair, ha ugyanarról a startvonalról indulunk. De e kifejezés implikálja, hogy egymást akarjuk legyőzni. És mivel rossz a vesztes-lét, ezért kell az esélyegyenlőség: legalább fair legyen a verseny a szűk erőforrásokért. Ez a javakért versengő egyének képzete nem szociáldarwinizmus? Hát mi?
A vesztes hátrányba kerül: kisebb lesz a zsemléje, a nőstények nem őt keresik, csökkennek a szaporodási esélyei.
Abban az értelemben sosem létezett szociáldarwinizmus, hogy a veszteseket helyben agyonlőtték volna.

Az esélyegyenlőség pedig azt követeli, hogy minden befutó után az első helyért járó díjat ossza szét az állam az összes induló közt, hiszen 10 perc vagy egy nap múlva újabb verseny indul --> esélyegyenlőség --> kommunizmus. Ha logikusak és komolyan veszik :)
Szerencsére, senki nem veszi komolyan fenn, csak a tömegfogyasztásra szánt ez a fogalom.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:26:09

@Doomhammer: Mondhatni, „rossz helyeken jár” (copyright by Balog Zoltán)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:28:18

@bz249: De az esélyegyenlőség pont, hogy egy tiszta állapotot jelent, ami nyilván nem jön létre pusztán az ingyenes oktatással. Sőt sehogy se jöhet létre, maximum közelíteni lehet hozzá. Kérdés, mennyire érdemes.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:28:23

@bz249: nincs és nem is kívánatos logikus rendszer. A csórik ilyen-olyan támogatása szükséges "olajcsepp".
De pont most gyilkolászott egy "esélyegyenlőségi koordinátor", az mi a szent szar csinál, azonkívül, hogy a köz alkalmazza, így legalább ő nem szegény?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:28:34

Feledjuk a kampanyt, ideje a bankszektorra gondolnunk.

Januartol foleg ciganyokra koncentralo "szegenyek bankja" kezdi meg mukodeset.

bbjonline.hu/index.php?col=1003&id=51186
" A “bank for the poor” will begin operations in Hungary at the beginning of January 2010, the business daily Világgazdaság reported.

The experimental bank, which will start with a credit reserve of HUF 400 million (€1.44 million), is aimed at providing chronically unemployed people living in Hungary's poorest regions, in many cases Romas, with loans to start local businesses.

Borrowers may apply for business loans of up to HUF 1 million (€3,602) at 20% interest with a maturity of one and a half years.

The bank, which will not provide consumer credit, aims to have 75% of its loans repaid via revenue generated from active businesses. "

bz249 2009.12.17. 12:29:23

@tölgy: jol ertem, hogy most azt akarja mondani, hogy akinek az apja cipesz volt az legyen cipesz, akinek az apja vasgyaros az legyen vasgyaros?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:32:12

@Doomhammer: Wiesel sajnos egyáltalán nincs eltévedve. Pillanatnyilag a magyar belpolitikai harcokban vállalt aktív szerepet.

reality 2009.12.17. 12:34:16

@Loxon: "Ezek után teljes mértékben érthető Vona mondata:
„Orbán Viktor tragikus szereplője a politikai életnek. Tudja mit kellene csinálni, de nem teheti meg. Nem mozgásképes, és aki nem az, annak nem maradnak csak a szép szavak.”"
Ezzel vitatkoznék. Még a mindennapokban sem működik, hogy az ember az Igazságot állandóan kimondja. Szívem szerint sok mindenkinek megmondanám a véleményemet kendőzetlenül, de nem teszem, mert nem lenne jó következménye. Tehát nem hatékony. Ezért mérlegelünk, és az érzéseinket, igazságérzetünket átengedjük az eszünkön, hogy megszűrje azt, majd azt tesszük, mondjuk, ami a legjobb végeredményt hozza. Szinte mindennap így járunk el. Mért ne működne így a politika is?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:35:21

@bz249: természetesen félreért, de jól esik, hogy törődik velem.
A vasgyáros harmadik nemzedék elkúrja a vagyont, nem kell izgulni. A cipész fia, ha tehetséges kifosztja managerként a vasgyárost.
De miért valamilyen értelmiségi-hivatalnok döntse el, hogy a cipész lakásának egyik szobájába be kell költöztetni egy családot, a cipész feleségét pedig meg kell osztania néhány csúnyácska pasival, akiket még a cipésznek alkalmaznia is kell?

Mellesleg, nem t'om tudják-e, de a 70-es évektől Mo-n a társadalmi mobilitás kisebb volt, mint a kapitalista államokban. Az állami elosztás egyáltalán nem biztosíték a tehetségek érvényesülésére. Sőt, azzal ellentétes.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:36:27

@tölgy:
"Igazi ballib érvelés, de tetszik, hogy maga támogatja."

Ezt mondja Allen West-nek, Florida 22-es valasztokorzet republikanus elnokjeloltjenek, akinek az erveleset bemutattam.

allenwestforcongress.com/
Peldaul ezt mondja:
"“Education is the great equalizer,” he says. “With a good education, any child in America can live his dream.”"

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:36:42

@Loxon: minden politikus, sőt, minden cselekvő tragikus, csak Páncélvonat ellógott néhány irodalom és töri órát.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:37:54

@bz249: Nem, azt, hogy a cipészfiúból akkor lesz üzletember, ha kurva okos, kurva sokat tanul, és ebben a cipész apja is segíti.

A vasgyáros gyereke, meg mindenképp vasgyáros lesz, ha csak nem államosítják azt a gyárat.

A cipész gyerekét segíthetik állami intézkedések, ezzel növekedhet az esélye, de egyenlő sose lesz.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:38:55

@gloire:
"Pillanatnyilag a magyar belpolitikai harcokban vállalt aktív szerepet. "

Es milyen eredmennyel? O maga is elmondja, hogy talan nehany ujsagban megjelenik, amit mond. Es valoban, pont ez az eredmeny.

Meg ezen felul a befolyasara is celozgatott, pl. az USA-ban. Ami nem szep dolog, de megszokhattuk.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:39:03

@Doomhammer: AW választást akar nyerni. A Pojáca is nyert. Sőt, Hitler is? Mit bizonyít?
A tömegdemokráciában az a legborzalmasabb, hogy retorikailag legalább, de el kell fogadni a butaságait.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:41:41

@tölgy:
"De e kifejezés implikálja, hogy egymást akarjuk legyőzni. És mivel rossz a vesztes-lét, ezért kell az esélyegyenlőség: legalább fair legyen a verseny a szűk erőforrásokért."

Maga azt feltetelezi, hogy az eroforrasok szukosek, igy aki veszit, az nem vacsorazhat. Pedig az eroforrasok nem szukosek. Egy olyan vilagban, ahol a szegenyek legfobb gondja az elhizas es a cukorbetegseg, az eroforrasok szukossege hagyomanyos modon nem ertelmezheto.

tevevanegypupu 2009.12.17. 12:44:16

"Igazsagerzetunket atengedjuk az eszunkon.."ez jo. De ha igazan van eszunk akkor inkabb nem is mondunk semmit, hiszen az igazsag kimondasa legtobbszor nagyon kellemetlen kovetkezmenyekkel jar. Megbuntetik, kikozositik vagy bolondnak nezik erte az embert.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:44:48

@tölgy:
Jol van, es maga szerint egy szegeny fekete csalad gyereke, akibol tabornok lett es most republikanus szinekben kampanyol valojaban azt gondolja, hogy aki fenn van, az maradjon fenn, aki meg lenn van, azok kozul az a nehany, akit igy-ugy befogadnak a fenn levok, oruljon a szerencsejenek?

Nem, o valojaban ugy gondolja, hogy nezzetek, Amerika lehetoseget adott nekem es en kitortem. Hasznaljatok ki a lehetosegeket es torjetek ki ti is, ne pedig segelyert kerincseljetek. Es ez valoban egy modern konzervativ allaspont.

bz249 2009.12.17. 12:44:52

@tölgy: ok igy mar ertem... tehat a modern ertelemben vett eselyegyenlosegrol van szo, ahol tolomerovel illesztgetik az egyenlo eselyeket es pentekenkent a 40 kilos Jancsikanak kell megnyernie a sulyloko versenyt, hogy neki is legyen sikerelmenye.

"Mellesleg, nem t'om tudják-e, de a 70-es évektől Mo-n a társadalmi mobilitás kisebb volt, mint a kapitalista államokban."

Mely kapitalista allamok* ebben az idoben eroteljes szocialdemokrata vonalat vittek.

*kiveve USA, de ott meg abban az idoben meg korlatlan eroforrasok alltak rendelkezesre

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:47:29

@reality: „Ezért mérlegelünk, és az érzéseinket, igazságérzetünket átengedjük az eszünkön, hogy megszűrje azt, majd azt tesszük, mondjuk, ami a legjobb végeredményt hozza.”

Sok sikert.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:50:23

@Doomhammer: bocs, az erőforrás valóban helytelen megfogalmazás volt a részemről. A verseny díja mindig szűkös - különben nem lenne verseny. Egy Hobbes nevű pacák szerint ez a díj általánosságban, a többiek megbecsülése. Az meg nem végtelenül szaporítható. Vagy Doom az alfahím, vagy tölgy.
Csajozott maga a gimiben?

A csóka gondolatairól fogalmam sincs, hogy mire gondol, örökre rejtve marad. A retorikája pedig az, ami eladható. Elárulhatom, az esélyegyenlőséget csak kuncogva szokták kiejteni a republikánusok egymás közt, itt, a Kispipacsban.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:51:01

@Doomhammer: "Meg ezen felul a befolyasara is celozgatott, pl. az USA-ban."

Én is erre célozgattam, anno a jobbik megjelenésekor maga is hasonlókra, ahogy nagyjából mindenki, aki kicsit is jártas a hazai viszonyokban. Egyáltalán nem elhanyagolható dolog, sőt sorsdöntőnek érezhettük az elmúlt két évtizedben. Gondolja, lassan lejár a lemez, és nem számít?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 12:54:58

@bz249: Fro-ra emlékszem például.
Azonban, az biztos, hogy a korban sehol nem volt akkora az állami gondoskodás, állami oktatás és eü, mint a Keleti Blokkban, és a társadalmi mobilitás mégsem volt nagy. (Addig volt nagy nálunk a mobilitás, amíg zajlott az extenzív iparosítás.)
A bürokratikus állam - mert most amellett érvelnek - kiválóan alkalmas a politikai osztály kiváltságait megőrizni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:55:22

@gloire:
"Gondolja, lassan lejár a lemez, és nem számít? "

Mindig szamit. Szamit a Fidesznek, mert ez ellenszel lesz neki. De aki Balogot leantiszemitazza, az magarol allit ki bizonyitvanyt.

Szamit a valosagban is. Mert vannak antiszemitak es az o allaspontjuk nem elfogadhato. Menjel el a news.google.hu-ra es gepelje be azt, hogy "Wiesel". Meg fog lepodni, kik foglalkoznak meg ma is ezzel a temaval.

reality 2009.12.17. 12:56:17

@tevevanegypupu: Nem mondja, hogy nem vacilál ezen nap mint nap? Mérlegelünk, mennyit hoz vagy visz egy igazság kimondása. Néha bevállalunk egy-egy rizikót is az igazságért, de csak néha! Még a kommentek beírásakor is gondolkodom a legjobb megfogalmazáson. Természetesen ez nem mindig sikerül. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:58:12

@tölgy:
"A verseny díja mindig szűkös - különben nem lenne verseny."

valoban, a verseny dija mindig szukos. Lancia Thesis nem jar mindenkinek es nem lesz mindenkibol az USA hadseregenek tabornoka.

De ha a vesztesek elfogadjak, hogy valoban a gyoztes futott a leggyorsabban, akkor ez nem szamit.

"Elárulhatom, az esélyegyenlőséget csak kuncogva szokták kiejteni a republikánusok egymás közt, itt, a Kispipacsban. "

Republikanusok mit mondanak, azt nem tudom. Azt tudom, hogy Cameron konzervativjai ugyancsak jo baratsagban vannak az eselyegyenloseggel. Ha a veteranok kozott vannak thatcheristak, akik kuncognak ezen, a fiatalok el is hiszik.

Feltetelezem, az USA-ban is igy van ez.

bz249 2009.12.17. 12:59:42

@tölgy: "Azonban, az biztos, hogy a korban sehol nem volt akkora az állami gondoskodás, állami oktatás és eü, mint a Keleti Blokkban, és a társadalmi mobilitás mégsem volt nagy."

????

Akkor miert sokkal alacsonyabb a diplomasok aranya a magyar tarsadalomban, mint pl. a nemetben? Az hogy szarul koltottek el a penzt az nem azt jelenti, hogy nagy volt az allami oktatas, hanem, hogy szarul koltottek el a penzt.

Ha azt mondja, hogy sokkal magasabb volt a jovedelem-kiegyenlites, azt azonnal alairom. Az oktatasunk azonban nagyon durvan elitkozpontu volt.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 13:01:45

@Doomhammer: Nem tudom, pontosan kire céloz, mert nekem az SZKR-től a Kisalföldig minden kijött. A többiek egyébként csak azért nem foglalkoznak vele, mert nagyon is érdekeltek abban, hogy ne foglalkozzanak vele, nem pedig azért, mert nem érinti meg őket.

@reality: Íme az öncenzúra fényes bizonyítéka. Kit fog érdekelni, hogy Maga _nem_ mond valamit? Senkit.

reality 2009.12.17. 13:04:54

@Loxon: Ha nem mondtam ki, akkor nincs. De ha kimondom, akkor már nem lehet visszavonni.

tevevanegypupu 2009.12.17. 13:10:54

@reality:

A kommentjeimen azt hiszem latszik, hogy nem gondolkodom, altalaban azt irom, amit az elso pillanatban az un. igazsagerzetem diktal. Mivel elso felhaborodasomban cselekszem - vagy oromomben, de ez nagyon ritka - kesobb szoktam gondolni, hogy azert fogalmazhattam volna finomabban is. De vegulis szinte mindig arra az elhatarozasra jutok - mintegy felmentve magam - hogy ami rossz, gonosz, igazsagtalan, hazug, az nem lesz szebb attol, ha diszkreten kozlom. Tevedni is szoktam persze, kiderul valamirol, hogy nem olyan mint ahogy irtak, akkor altalaban - ha eszreveszem - visszakozom. Azt mar udvariasabban.(:

bz249 2009.12.17. 13:12:32

index.hu/gazdasag/magyar/2009/12/17/az_ecostat_mar_latja_a_kilabalast/

Valaki magyarazza mar el nekem, honnan van ez a marha nagy optimuzmus az eurobevezetessel kapcsolatban.

Mert amennyire tudom a maastrichti kriteriumok a kovetkezok

1.) a GDP 3%-nal kisebb allamhaztartasi hiany, ezt eddig egyszer 2000-ben teljesitettuk, iden 4.1% lesz, jovore ki tudja mennyi

2.) a GDP 60%-nal nem nagyobb allamadossag, ezt az 1998-2004 idoszakban teljesitettuk, iden 80% korul lesz, jovore meg tobb

3.) az eurozona harom legkisebb inflacioju orszaganak atlagos inflaciojanal 1.5%-kal nem nagyobb penzromlas, ezt meg soha a budos eletben nem sikerult teljesiteni... legkozelebb 2005-ben voltunk hozza (2.8 helyett 3.5%)

4.) az iranyado kamatra vonatkozo feltetel... pontosan nem tudom mi, de mivel rohadt magas az alapkamatunk, ezert valoszinutlennek tartom, hogy barmikor teljesithettuk volna

Szoval mire fel a nagy optimizmus, hogy az elkovetkezo 3 evben ezeknek a felteteleknek fenntarthato modon (emiatt kaszaltak el az eszteket!) meg tudunk felelni?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 13:15:55

@Loxon:
"mert nekem az SZKR-től a Kisalföldig minden kijött."

Szukitse a keresest az elmult 24 orara.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.12.17. 13:16:54

@Doomhammer: "az magarol allit ki bizonyitvanyt." Persze itt, miköztünk.
De a világ kb. annyira ismeri, mint Ungulenge Nangalandut. A Balog az eleve milyen keresztnév? Valami ógermán, ónáci?
: )

reality 2009.12.17. 13:18:39

@tevevanegypupu: ÉS a családjában is így jár el, férjével, gyerekével? Vagy csak egy nick mögött? Ha hülyeséget csinált a kis lurkó, akkor lehülyézi? Vagy ha butaságot kérdez vagy mond, akkor igazságosan megmondja neki, hogy buta? Vagy azt próbálja megfogalmazni, hogy igen butaság volt vagy rosszul kérdezett, tett, de máskor majd jobban. Férjjel veszekedni érdemes, arcába vágni az igazságot, vagy jól megfogalmazni a problémákat? Hülye szomszéddal (nekem sajna van) éveken át háborúzni, vagy ha lehet, megtűrni? És még folytathatnám

reality 2009.12.17. 13:19:33

@Loxon: Tehát ön a főnökének mindig beolvas, megmondja az igazat. Értem. Vagy nincs is főnöke? :)

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.12.17. 13:23:54

@bz249:

Gordon, dec. 15:

"Magyarország jó úton van afelé, hogy a térségben először vezesse be az eurót, de azelőtt még növelni kell az ország versenyképességét, strukturális problémákat kell megoldani és költségvetési szigort megvalósítani."

Értsd: már csak meg kell oldani az összes problémát, és be is lehet vezetni az eurót.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 13:24:45

@Doomhammer: Sokkal okosabb nem lettem. Van Washington Post, Taiwan News, PanArmenian.net, Atlantic City Weekly, Connecticut Jewish Ledger, Italia chiama Italia és még egy csomó más.

bz249 2009.12.17. 13:26:35

@dzsucseharcos: de akkor miert nem az elso magyar csillagkozi expediciorol beszelnek? Ott is csak a csillagkozi utazasra kepes urhajo, a kepzett szemelyzet es a megfelelo mennyisegu uzemanyag hianyzik. :)

tevevanegypupu 2009.12.17. 13:37:29

@reality:
Abban egyetertek, hogy az igazsagot tobbfele formaban lehet kozolni, nagyon tapintatosan vagy verig sertve valakit. Ez utobbi foleg akkor roppant kinos es banto, ha kiderul, hogy nincs is igaza az embernek. Talan nehez elhinni, de hosszuturo vagyok es rendkivul keves dolog botrankoztat meg.
Sajnos a legkomolyabb ugyeknek is hajlamosvagyok a komikus oldalat latni, nagyon ritkan sertodom meg igazan, de azt akkor kozlom is. Nem szoktam kozonseges lenni, nagyon jol neheztelhet az ember egyszeru magyar beszeddel is. Kozugyek, igazsagtalansagok nagyon felbosszantanak, a nyilvanvalo hulyeseg ugyszinten.
Nem egyszer volt mar, hogy fogtam a retikulomet es a salamat, kivonultam a munkahelyemrol, mert ugy ereztem szemet emberekkel nem tudok dolgozni. Lesz is problemaja majd a nyugdijintezetnek es nekem, ha ossze akarom allitani munkahelyeim listajat.
Ferjjel, gyerekkel eddig szerencsem volt, szinte mindharman egyforman gondolkodunk mindenrol. Csalad, szomszedok mas eset, nem is vagyok joban sok mindenkivel.(:

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 13:39:54

@reality: Ez most kicsit másfelé visz, de menjünk bele.

Egyrészt nincs főnököm; másrészt, ha olykor mégis van, megmondom az igazat, ha nem is „beolvasok”. Volt belőle problémám, de abból is volt, ha nem mondtam meg. Amellett dicsérni is képes vagyok.

Na de különítsük már el azt, amikor az ember közösségen belül, bizalmas viszonyban tesz dolgokat, meg amikor politikusként, és nem a saját közösségei felé. Ha a politikus a kisemberek ügyvédje, hadd ne mondjam, a lakájok lakája, akkor természetesen nem mond semmit, hanem nagyon udvariasan engedi, hogy lábtörlőnek használják. Természetesen ezt el lehet vinni a komédia szintjéig: az ember pukedlizik, parolázik, még meg is jegyzi, hogy „milyen egy szerencsétlen alak vagyok én”, és leköpi magát.

Van persze más lehetőség is bárányokén (amelyek hallgatnak) és a pudlién kívül: a rókáé meg a hattyúé. Magam részéről jelen esetben viszont az oroszlán viselkedését favorizálnám. Nagyon konzervatív állat.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 13:41:05

@Doomhammer: Stimmt, onnan írtam ki az eredményeket. Talán a böngészőmmel van a baj?

bz249 2009.12.17. 13:42:56

@Loxon: "Magam részéről jelen esetben viszont az oroszlán viselkedését favorizálnám."

Egesz nap doglik az arnyekban es csak morog? Megoli az elodje kicsinyeit? Vagy nem ezekre gondolt? :P

elfelejtette 2009.12.17. 13:45:13

@bz249: "Valaki magyarazza mar el nekem, honnan van ez a marha nagy optimuzmus az eurobevezetessel kapcsolatban."

Semmi ok az optimizmusra, tereles az egesz. Semmivel nem allunk kozelebb, mint fel vagy 1-2 eve.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 13:49:02

@elfelejtette: Előbb fogják bevezetni az Eurót az albánok és a Húsvét-szigeti kőfejek, mint Magyarország.

elfelejtette 2009.12.17. 14:01:09

@Loxon: Nem lehetetlen, csak ahhoz szigoru koltsegvetesi politika kell minimum egy ciklusnyi idore, meg normalisan fejlodo gazdasag, ezekbol meg jelenleg semmi nem latszik, ugyhogy optimizmusra semmi okuk. Elhiszem, hogy az Ecostatnal orgia van a 4%-os hianycel lattan, de ez nem nagy extra egy megszoritascsomag kozepen. Akkor lehetnenek optimistak, ha mondjuk mar latszana az eredmeny, csokkeno palyara allt adossag, inflacio, jegybanki alapkamat. Addig csak ures szoveg az egesz, joslas kavezaccbol.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.12.17. 14:20:03

@elfelejtette: Nem értem a szkepszisüket. 19 ezer mrd Ft a kpi ktgvetés adóssága, és ebből 2010-2012-ben lejár 7300 mrd Ft. Ez azt jelenti, hogy 2013-ra simán 60% alá megy az eladósodottság.

Két légy egy csapásra: Maastricht is megvan, és a Vérfarkas kormánya sem lesz képes semmiféle gazdaságélénkítésre vagy szavazatmaximalizáló jóléti programra, 4-es és 5-ös metróra, nyugdíjemelésre és autópályákra, hanem fizethet, mint a katonatiszt (az első három évben 2500 mrdot). Ha meg nem fizet, akkor "Bezzeg a letteknek már van eurójuk!" stb.

Ha Orbán nem tanult semmit az eddigiekből, akkor a következő kormány semmit sem fog hátrahagyni, csak egy szétzilált és gyenge politikai jobboldalt és egy rendbe tett államháztartást, amit utána 2014-től a Kisember panaszát meghalló szocik újra szétkúrhatnak és folytatódhat az ország leszakadása.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.17. 14:23:23

@reality: mekkor öngól ez a komment, Atyaúristen!

elfelejtette 2009.12.17. 14:23:51

@dzsucseharcos: "...és ebből 2010-2012-ben lejár 7300 mrd Ft. "

Na es ezt mibol finanszirozzuk? Allampapirbol, nem?

"Ez azt jelenti, hogy 2013-ra simán 60% alá megy az eladósodottság."

Kizartnak tartom.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.12.17. 14:39:43

@elfelejtette:

Ezek főleg állampapírok.

Laza költségvetési politika mellett természetesen nem megy 60% alá. Szigorú mellett (ezen én azt értem, hogy 0 államháztartási hiány) igen.

A következő kormány dönthet. Vagy szigorú lesz, és akkor 2014-re eurónk is lehet, emellett pedig semmi más. 0 km autópálya (a baloldal kedvenc érve), 0 nyugdíjemelés, 0 Ft a különféle "három szoba, négy kerék" programoknak, 0 presztízsberuházás.

Nekem nincs autópálya-fétisem, és most nem fejtem ki bővebben, de az állami vállalkozásfejlesztés és infrastruktúrafejlesztés túlzott felduzzasztását sem tartom jónak. Sőt, a jóléti államon is spórolnék valamennyit. Úgyhogy egy ilyen "grandiózus megvalósításokat" hátra nem hagyó kormány, amely nem oszt Mikulás-csomagokat sem, nekem szimpatikus lenne. A Fidesz viszont egy politikai párt, választást kell nyerniük 2014-ben is, és valahol ez az ország érdeke is. Ez viszont azt jelenti, hogy az euró bevezetését 5-10 évvel simán el kell halasztani, magas áht hiányt kell csinálni, az adósságot növekedéssel lassan kinőni stb. Olyan helyzetben van az ország, hogy a következő kormány nem tud látványos sikereket elérni, akármilyen politikát folytasson. Aztán jön 2014 és a baloldal, a Kisember érdkeinek harcos védelmezője a nyugdíjduplázás ígéretével...

elfelejtette 2009.12.17. 14:45:53

@dzsucseharcos: "Ez viszont azt jelenti, hogy az euró bevezetését 5-10 évvel simán el kell halasztani, magas áht hiányt kell csinálni, az adósságot növekedéssel lassan kinőni stb."

Hat errol van szo. A legjobb dolog, amit a Fidesz tehet, hogy 2014-re olyan palyara allitja az adossagot, hogy egy ERM rendszerbe be tudjunk lepni. Hiba volna 4 ev alatt eltakaritani a szocik 8 ev alatt felhalmozott szarkupacat.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 14:53:06

@dzsucseharcos: Mivel OV (fentiekből látható) elsősorban nem Magyarország, hanem istentudjaki felé teljesít, ezért mindent elkövet majd azért, hogy a dolgok a „Kisember” érdekeinek megfelelően történjenek.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.17. 14:57:34

@dzsucseharcos: "aztán jön a baloldal" - hát ne jöjjön ;)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 15:01:37

@dzsucseharcos:
"Ez viszont azt jelenti, hogy az euró bevezetését 5-10 évvel simán el kell halasztani, "

Nem hiszem, hogy az eurozonanak a bovites lenne a legnagyobb baja az elkovetkezo 2-3 evben.

forexblog.oanda.com/20091216/end-of-the-euro-experiment/
"Greece is not alone in facing a credit crisis as rumors continue to make the rounds that Portugal is about to be downgraded, while Spain is expected to receive its second ratings reduction in the span of twelve months. Things also look bleak for Ireland with today’s unemployment report showing that Ireland’s unemployment is now 12.4 percent – this is an increase of 75.5 percent in the three-month period ending in September when compared to the same time frame just one year ago."

bz249 2009.12.17. 15:03:29

@Doomhammer: azert a nagy USA es az Egyesult Kiralysag leminositese is felvetodott am

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 16:02:07

Keszul a 3.8%-os hianycel.
Hiaba, ez az Oszko egy profi.

www.webradio.hu/index.php?option=content&task=view&id=184464
"Az ellenzéki képviselő idézte az egészségügyi miniszter két hónappal későbbi nyilatkozatát, amelyben viszont már arról beszélt, hogy a kórházak a plusz 6 milliárdot csak jövő év januárjában kapják meg. Székely Tamás az üggyel kapcsolatban kedden úgy nyilatkozott: a kormány a megállapodás minden egyes pontját betartotta és ezután is betartja.

Pesti Imre azt mondta: a kormány akárhogy szépíti ezt az ügyet, valójában becsapta a kórházakat, és a beteg embereket, hiszen amiatt, hogy nem kapják meg az intézmények a beígért pénzt, az egészségügyi dolgozók fizetés nélkül maradnak, és több beszállító nem fog a kórházaknak szállítani. Az ellenzéki politikus úgy véli, ugyanaz a szemlélet uralkodik, mint a Gyurcsány-korszak idején. Hozzátette: egyébként a kormány már 30-40 milliárd forintot elköltött a jövő évi költségvetés terhére, nem érdekli őket mi lesz az egészségüggyel 2010-ben."

bz249 2009.12.17. 16:04:34

@Doomhammer: es ilyenkor nincs egy Draskovics a kormanyban, amikor igazan szukseg lenne ra!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.17. 16:30:27

@bz249:
Lehet, hogy Draskovics mar aggodik.
Mi lesz, ha ezek komolyan gondoljak a felelossegrevonast?

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.18. 09:42:28

@Doomhammer: Muhahahaha!
nol.hu/belfold/20091218-kockazatosabb_lesz_a_korrupcio
"'Nem lehet újra a politika játékszere az igazságszolgáltatás'
Draskovics Tibor azt mondja, jó lelkiismerettel távozik posztjáról"

"– Magyarországon megjelent a politikai terrorizmus. A kormány ennek kapcsán kettős beszéddel vádolja az ellenzéket, míg az ellenzék azt állítja, a kormány pillanatnyi politikai érdekei szerint játszik a terrorkártyával. Ön is „játszott” vele, és megégette magát.
– Hibás tájékoztatást kaptam, és ezért magamis hibás nyilatkozatot tettem. Sajnálom. Nemcsak a saját hitelességem miatt, hanem mert lehetőséget adott egyeseknek, hogy elbagatellizálják ennek a csoportnak a működését, a veszélyt, amit az országra jelent."

"– Az ellenzék elszámoltatást ígért és azt, hogy bíróság elé kerülnek azok, akik „ide juttatták az országot”. Lélekben felkészült arra, hogy bizonyos döntéseiért esetleg bíróság előtt kell majd felelnie?
– Tiszta a lelkiismeretem. Magam is azt vallom, hogy aki törvénysértést követett el, annak felelnie kell a tetteiért. De mi van azokkal, akiket például képviselőként feljelentési kötelezettség terhel, ha bűncselekményről szereznek tudomást, mégsem ennek megfelelően járnak el, hanem állandóan azt hangoztatják, hogy ilyen-olyan disznóságokról tudnak, és ha majd hatalomra kerülnek, előveszik a felelősöket? A demokrácia alapjait ássa alá ez a magatartás. Azt a képzetet kelti, hogy az igazságszolgáltatás eljárása és döntése a politikai akarattól függ. Ez sérti a rendőrséget, az ügyészséget, a bíróságot és sérti az alkotmányos rendet. Mélyen hiszem, hogy húsz év után nem lehet újra a politika játékszere az igazságszolgáltatás."

Tibor tiszta, mint a szűz hó. :D

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.18. 10:06:02

És ismét itt a gazemberek utolsó menedéke, a nemzetkarakterológia. Már megint azok a fránya, keleties magyarok! Hegyi Gyula megmond.
nol.hu/velemeny/20091218-ismet_utat_vesztettunk_

"A rendszerváltozás táján tetőzött az a meggyőződés, hogy a magyar társadalom kultúráját és civilizációját tekintve nyugat-európai értékrendet követ, csak a történelmi balszerencse miatt sodródott Európa peremére.
...
A pártrendszer eltorzulásánál sokkal aggasztóbb az a lassan érlelődő felismerés, hogy a magyar társadalom értékrendje közelebb áll a kelet-európai, a balkáni és pravoszláv kultúrához, mint a polgárosult nyugat-európaihoz. Valójában sok éve, cseppenként erősödik bennünk ez a keserű felismerés. Amúgy nem átokról van szó, az élet apró, természetes örömei gyakran élvezetesebbek Belgrádban vagy Szkopjéban, mint pl. Stockholmban.

De az adózáshoz és az önkéntes szabálykövetéshez, az alulról szerveződő társadalomhoz, illetve a mindenható államhoz, az alternatív életformákhoz és az idegenekhez való viszonyunkban nagy kolonc a keleties beidegződések továbbélése. Elsősorban azért, mert az EU egyértelműen nyugat-európai mintákra épül, s a felzárkózásra csak azoknak az új tagállamoknak van esélyük, amelyek azonosulni tudnak a Nyugat évszázados tradícióival.
...
Nálunk egy részben államszocialista, részben kispolgári-félkapitalista és a mentalitások szintjén még félfeudális társadalmat ajándékoztak meg 1989-ben a polgári demokráciával. Jó szándékkal, nem vitatom, s a rendszer sokáig sikeresnek is látszott. A külföld a 2006-os szélsőjobboldali zavargásokig „unalmas demokráciának”, politikailag kvázi Nyugat-Európának látta hazánkat. A túlzóan idilli megítélés szinte az egyik pillanatról a másikra fordult át az ellenkezőjébe."

Senki sem hibás, senki sem felelős - csakis a "magyar mentalitás" vagy az "eltorzult jellem" vagy a "keleties gondolkodás". Nincs tehát elkúrás sem, mert ebben a világban a társadalomé a bűn, nem az elité, aki - mint a már nyugatosan polgárosultak - most legteljesebb lelki nyugalommal tárja szét a kezét és lát neki javai élvezetének, elengedve a többiek kezét. Ők főzték meg, hát fogyasszák is el.

Aljasság, nagyon sötét aljasság, ami ezek mögött a cikkek mögött lapul.

De van itt elrejtve egy másik érdekes tézis is:
"Egy Nyugaton élő magyar arisztokrata a rendszerváltozás táján azt magyarázta nekem, hogy Magyarország nemzetközi híre végső soron néhány ezer magyarországi magyar külföldi teljesítményén múlik. Ha a maga nemzetközi szakmai köreiben jól ismert biológus, építész, geológus, zongoraművész stb. külhonban szisztematikusan az ország jó hírét kelti, akkor ez a véleményformáló értelmiségi körökből lassan átszivárog a közvélekedésbe."

És hogyha rossz hírét kelti, akkor mi van, drága Gyulánk? Mégis igaz volna, amit olyan sokan mondtak?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.18. 10:41:23

Tetszik.
Harcoljunk a populizmus ellen!
Ellenvelemeny?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.18. 10:44:30

@elGabor:
"Aljasság, nagyon sötét aljasság, ami ezek mögött a cikkek mögött lapul."

Nem, csak racionalizalas. Amikor a baloldal hatalomra jut, elkurja. Ki a hibas? Hat nyilvanvaloan nem a baloldali eszmek ill. magyarorszagi kovetoik.

Téglagyári Megálló 2009.12.18. 10:44:47

@elGabor:

A félfeudális magyarok, igen! Még vannak földjeik, fúj!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.12.18. 10:45:48

@elGabor:
"De mi van azokkal, akiket például képviselőként feljelentési kötelezettség terhel, ha bűncselekményről szereznek tudomást, mégsem ennek megfelelően járnak el, hanem állandóan azt hangoztatják, hogy ilyen-olyan disznóságokról tudnak, és ha majd hatalomra kerülnek, előveszik a felelősöket?"

Ha rank boritjatok a szarosvodrot, mi is ratok boritjuk a szarosvodrot.

Tibi ugy gondolja, betarazott kulonfele kompromittalo dokumentumokbol, hogy ezt megussza.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.18. 11:04:32

@Doomhammer: Racionalizálásnak is nevezheti, én megmaradok az aljasságnál. Ezen csak nem veszünk össze. Lehetne pl. aljas racionalizálás. Mit gondol?

@Téglagyári Megálló: Ha megkapom a környékemen a Ius Primae Noctis jogát és a pallosjogot, felőlem lehet teljes is!

tevevanegypupu 2009.12.18. 11:12:12

@elGabor:
Ragaszkodjon inkabb csak a pallosjoghoz. Sok kellemetlensegtol megkimelheti magat, ha lemond az elsorol. Gondoljon a hetvegeken tartott sok-sok eskuvore, neha tobb tucat is van. Szaladgalhat majd ide-oda mint egy szedult kakas.
süti beállítások módosítása