Az iszlamofóbiáról és annak hasznos hatásairól
2016. március 18. írta: Redakció

Az iszlamofóbiáról és annak hasznos hatásairól

iszlamizacio_1.jpg

Vendégszerzőnk, Sayfo Omar írása

 

Fontos leszögezni: a magyar néplélek nem rasszista, antiszemita vagy iszlamofób. Meggyőződésem, hogy az ennek ellenkezőjét állítókat rosszindulat, sértettség, de legjobb esetben is túlzott érzékenység, esetleg a néplélek félreértése vezeti. Tény viszont, hogy a magyar kultúra – szociológiai tekintetben – bizonytalanság-kerülő, ami azt jelenti, hogy az ismeretlent, kiszámíthatatlant stresszként, fenyegetésként értelmezi. Ez azonban – szemben a valódi rasszizmussal, antiszemitizmussal, iszlamofóbiával – könnyen feloldható. Amint a magyar ember meggyőződik az idegen ártalmatlanságáról, jó szándékáról, nyitott szívvel befogadja azt. Nem így azon liberálisnak és befogadónak mondott nyugati népek, amelyek látszólag elfogadják ugyan az idegent, de gyakorlatilag kaszt alapon osztályozzák őt, amelyből kitörni csak a legelszántabbak tudnak.

Magyarországon pár év alatt szinte a semmiből nőtt ki az iszlámellenesség. Noha ez részlegesen magyarázható az Iszlám Állam ámokfutásának híreivel, vagy a társadalmat sokként érő migránskrízissel, társadalmi realitása kevés van. A magyarországi muszlim kisebbség aránya 0,1, a vallásukat valóban gyakorlóké pedig 0,03 százalékot tesz ki, így egy gyakorlatilag láthatatlan közösségről beszélünk. Terrorveszély nincs, a határzár távol tartja a délről érkezőket, a már nyugaton lévők pedig bolondok lennének idejönni.

Elméleti lehetősége persze van annak, hogy Magyarországon is kialakuljanak diaszpórák, de egy ilyen forgatókönyvhöz véletlenek valószerűtlenül hosszú sorának kellene teljesülnie. A magyarországi iszlámellenesség tehát nem más, mint Nyugatról importált politikai termék. Ne felejtsük viszont el, hogy a legjobb termék csakis akkor talál vevőkre, ha az valamilyen okból releváns a közönség számára.

*

A Nyugat-Európában növekvő iszlámellenesség alapvetően a társadalmak természetes reflexeként is értelmezhető, válaszul társadalmi, gazdasági, kulturális, biztonsági és identitásbeli problémák hosszú sorára. A teljes igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a többségi társadalmak és a bevándorlók kulturális gyökerű összeütközése már a '70-es és '80-as években megtörtént.

A különbség az volt, hogy az önmagukat elsősorban nemzeti alapon meghatározó renitens bevándorló-közösségekkel szemben a diszkrimináció is nemzeti, etnikai alapon történt. Sokat elárul az erősen pejoratív német „Kanacke” terminus, mely a muszlimok mellett valamennyi nem fehér bevándorlót magába foglalja, beleértve a keresztény afrikaiakat, görögöket sőt, a balkániakat is.

A II. világháború emléke és az uralkodó liberális diskurzus miatt azonban sokáig tabu volt a problémák kibeszélése. Az emberek nyeltek, a feszültség egyre nőtt. Egészen a közelmúltig, amikor a bevándorlók egy része különböző okokból tömegesen kezdte vallási alapon meghatározni önmagát, ezzel megkönnyítve a gondok politikailag korrekt megközelítését. Miután a szekuláris nyugati értelmezés a vallásra puszta ideológiaként kezdett tekinteni, amelyet az egyén maga választ meg, a kritika szabaddá vált. A kitétel annyi, hogy az új pc szerint „nem a muszlimokkal, hanem az iszlámmal van a baj”.

Napjainkban, hosszú évtizedek mesterségesen elfojtott társadalmi feszültségei törnek felszínre az iszlámellenes diskurzusba csomagolva. A bevándorlók okozta problémakör „iszlamizálása” azonban diagnózis félreértéshez vezet. Noha a terrorveszély valóban szinte teljes egészében a muszlimok számlájára írható, a külvárosok rossz közbiztonságáért ugyanúgy felelősek az ott élőknek egyébként – nyugat-európai szinten – ötven százalékát kitevő keresztény és egyéb vallású bevándorlók, akiknek szociológiai és kulturális paraméterei szinte teljesen megegyeznek muszlim szomszédiakéval. Igaz, ők most nagyon boldogok attól, hogy a közbeszéd vallási tematizálódásával egyel fentebb léphetnek a társadalmi ranglétrán.

Ezzel együtt tény marad: ha a muszlimok egy varázsérintésre eltűnnének Európából, a külvárosok nem válnának élhetővé az őslakosok számára. Ugyanakkor tény az is, hogy az iszlámellenességnek van egy hasznos hozadéka: ahogy annak idején a mór hódítás, úgy ma a muszlim kisebbségekkel való szembenállás is hatékonyan egységbe kovácsolhatja az egyébként széthúzó európaiakat.

*

De miért releváns ez magyar szempontból? Egyrészt talán azért, mert ahogy Nyugaton, úgy Magyarországon is évtizedek óta zubognak a felszín alatt különböző kibeszéletlen társadalmi feszültségek.

Szembetűnő, hogy a magyarországi iszlámellenes diskurzus fő pontjaiban egyrészt a cigánysággal (nem európai, bűnöző, nem lehet integrálni, stb.), másrészt a zsidósággal (magát felsőbbrendűnek hiszi, titkos összeesküvést sző, stb.) szembeni toposzokra épít. Ismét fontos megjegyezni: általában ezek sem rasszizmusra vagy antiszemitizmusra, hanem kulturális, társadalmi, gazdasági, eszmetörténeti okokra vezethetők vissza.

Míg azonban a cigány, pláne zsidóellenes álláspont megfogalmazása tabu, vagy legalábbis kockázatokkal járhat, addig – muszlimok híján a muszlim szalmabábot tét nélkül lehet püfölni intellektuális és kocsmai szinten egyaránt. Miután a lakosság túlnyomó többsége az iszlámot, muszlimokat egy torzított prizmán keresztül ismeri, az „iszlám” Európa rákfenéjének szinonimájává válik, így az iszlám, sőt muszlimellenesség nem, hogy nem elítélendő tett, hanem már-már kötelesség is.

Ez a tétnélküliség a politikára is felszabadítóan hat. Az arra hajlamos politikusok kockázat nélkül fogalmazhatnak meg sarkos, szabados véleményt a nyugati állapotokról, migránsokról, iszlám világról. Ha pedig kell, hát a migránsoknak akár tettlegesen is oda lehet csapni. Zárójelben érdemes megjegyezni, hogy Nicolas Sarkozy is bátran és társadalmilag teljesen legitimen lépett fel a kelet-európai cigánytáborokkal szemben, miközben a bevándorlók által lakott külvárosokban is érdemes lett volna sepregetni. Talán nem véletlen, hogy a kormányok általában csakis mások kisebbségeivel szemben fogalmaznak meg határozott véleményt, a maguk tényleges kisebbségeit érintő kérdésekkel pedig végtelenül óvatosak, azt csak virágnyelven érintik.

De a dolognak van egy másik lehetséges olvasata is: a tét nélküli iszlámellenes diskurzuson keresztül valójában a magyarság – de elsősorban a jobboldal – európai és keresztény önképének újrafogalmazása zajlik. Újraéled a végvári vitéz romantikus önképe, aki ezúttal már nem csak a törököt aprítja, de kétfrontos háborút vív a keletről betörő barbár hordákkal, valamint a liberális igában vergődő, önpusztító nyugattal szemben is.

Valódi társadalmi tét híján szabadon el lehet játszani az egyébként magyar színtéren valószínűleg soha be nem következő európai-muszlim háború gondolatával is. Mi több: immár Párizs veti vigyázó szemeit Budapestre. Magyarország, szakítva az évszázados hagyományokkal, már nem a nyugati eszmék periférikus felvevője, hanem maga a centrum, ahol már a hivatalos politika képviseli azt, amit Nyugaton még csak a liberális álomból ébredező kevesek mernek kimondani. Ha pedig hosszú évszázadok után a nemzet egészséges önképe végre helyreáll, már megérte elégetni a szalmabábokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr38490000

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sayfo Omar: Az iszlamofóbiáról és annak hasznos hatásairól 2016.03.18. 08:52:07

Magyarországon pár év alatt szinte a semmiből nőtt ki az iszlámellenesség. Pedig terrorveszély nincs, a határzár távol tartja a délről érkezőket, a már nyugaton lévők pedig bolondok lennének idejönni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

György Fekete 2016.03.18. 07:32:58

"Magyarország, szakítva az évszázados hagyományokkal, már nem a Nyugati eszmék periférikus felvevője, hanem maga a centrum, ahol már a hivatalos politika képviseli azt, amit Nyugaton még csak a liberális álomból ébredező kevesek mernek kimondani." Nem kellene ennyire kinyalni Orbán hátsóját...

Azt se értem, mi végre kellett elővenni a naftalinból olyan avítt fogalmat, mint "néplélek" vagy ma is használatos idióta általánosítást, mint "a magyar ember" (értelme ennyi: evés közben nem beszél) stb.

A mai világban is ritkán olvasható zöldségdolgozat.

Veder1 2016.03.18. 07:45:04

nagyreszt igaz, de ne felejtsuk el hogy a terror ideologiai alapjait nagyon sok esetben kulfoldi muszlim imamok terjesztik a masodik, harmadik generacios bevandorlok kozott. Ahol a szulo, nagyszulo lehet hogy teljesen szekularizalt bevandorlo volt ott a gyerek vagy unoka az identitasat a radikalis iszlamizmusban talalja meg. Ilyet a kereszteny vallasrol nem lehet elmondani.

Doubledeceker 2016.03.18. 07:57:25

"Fontos leszögezni: a magyar néplélek nem rasszista, antiszemita vagy iszlamofób. "

Hát szerintem pedig de, a legtöbb emberke nem akar látni itt semmilyen idegent, se cigányt se semmit.

Hogy ez aztán rasszizmus vagy csak egészséges élet ösztön-e az már más kérdés.

De tényleg nem annyira szeretjük a más kultúrából való népeket.

Tündér_Lala 2016.03.18. 09:15:08

"Fontos leszögezni: a magyar néplélek nem rasszista, antiszemita vagy iszlamofób. "

Nem valóban nem az. Viszont vannak rossz tapasztalataink, amelyek visszaköszönnek a jelenlegi (elsősorban Nyugateurópai helyzetben).
Vagyis, hogy a tömegesen beáramló idegen kulturájú emberek - akiket nyilt szívvel befogadtunk - az utánuk jövő vallási vezetőik az őslakosok ellen hangolnak és megszerveznek, végsősoron belső ellenséggé tesznek. Alkalomadtán pedig szétszakítják az országot, annak részeit elszakítják. Tegyük hozzá, hogy a kor neoliberalizmusa, amely minden szempontból az őslakosok vallási és kulturális megnyilvánulásait korlátozza, az integráció és végsősoron az asszimiláció, de mindenképpen a beilleszkedés ellen hatottak és hatnak.

Szögezzük le : semmiféle fóbiáról nincs szó. Viszont ha az idegen veszi a bátorságot, hogy a saját kulturáját, szabályait akarja ránk kényszeríteni (legyen az bármilyen náció) az ellen fel célszerű lépni.
Az idegenek ilyen tömegű beáramlása pedig - különösen a neoliberális ideologiával együtt), nem a beilleszkedést, hanem a párhuzamos társaalmak létrejövetelét eredményezi, mert mindenki a saját kulturájához és szokásaihoz ragaszkodik. Ez pedig egy sor területen ellenkezik és összeegyeztethetetlen az őslakosok kulturájával és szokásaíval.

Az iszlám egy tisztelhető vallási, társadalmi, politikai és kulturális közeg (távolról), de együtt élni vele tömegesen nem áll szándékunkban .

(Csak egy példa: Európában a kapcsolat teremtés fontos része a mimikka és a szemkontaktus. Mt kezdjek egy burkába öltözött feketedobozzal, hogyan viszonyuljak hozzá ? Persze tekinthető tárgynak, akkor viszont kirekesztve érzi magát és én sem érzem jól magam a természetellenes helyzetben.
Ez egy a száz közül.)

Bell & Sebastian 2016.03.18. 09:15:33

Aprólékos részletességgel elmagyarázom, aminek megértése tán még Omár Seriff felfogóképességét sem haladja meg.

- Külön-külön jöhet, de együtt nem.

Kifejtése

A többnejűség, gyerektoszás és buzerancia oda-vissza tolerálása egyelőre még nincsen benne a Btk. -ban, de azért Nyugaton már félrenéznek ilyen, kultúra-specifikus esetekben.

Kösz szépen, ebből nem kérek, óbégasson az imám ott, ahol áldásként hullik a teveszar.

Conchobar 2016.03.18. 09:16:08

@Doubledeceker: "De tényleg nem annyira szeretjük a más kultúrából való népeket." - Szeretjük?! Miért kellene őket szeretnünk? Mit tettek ők azért, hogy a szeretetünket kiérdemeljék? Nem szeretjük a kínaiakat se, noha szinte minden (alföldi) faluban él már egy-egy kínai család (és vele egy-egy kínai bolt). Az itt élő kínaiakat ritkán hozza föl valaki az idegenellenesség kapcsán, és ha olykor föl is hozza valaki őket, akkor is csak az idegenellenesség cáfolataként. De nemcsak a kínaiakat lehetne említeni, hanem a többi távol-keletit is, vietnámiakat, koreaiakat és japánokat. Az alapvető különbség a távol-keletiek és négerek, arabok, afgánok (és cigányok) megítélésében nem a bőrszín/rassz a döntő. Hanem az, hogy emezekkel ellentétben a távol-keletiek mindegyikét a szorgalmas, magyarok számára is hasznos munka/tevékenység jellemzi, ezért van az, hogy a magyar társadalom legkonzervatívabb része, a falusi lakosság zokszó, súrlódás nélkül befogadta a kínaiakat

I_Isti 2016.03.18. 09:34:11

"Magyarországon pár év alatt szinte a semmiből nőtt ki az iszlámellenesség."

Magyarországon egyszerűen _nincs_ iszlámellenesség, soha senkit semmilyen hátrány nem ért és érhet azért, mert iszlám-hívő, soha senkit semmikor nem abuzáltak azért, mert moszlim, soha senkit nem akasztottak föl, nem erőszakoltak meg, nem kényszerítettek arra, hogy más vallást vegyen föl, nem zártak börtönbe, senkitől nem tiltották el azt, hogy koránt olvasson, senkitől nem vették el a gyerekét azért, mert moszlim, vagy mert muszlim kulturális háttérből érkezett az országba.

Ez viszont nem mondható el sem a mainstream siíta, sem a mainstream szunnita országok keresztényekkel szembeni magatartásáról, még terrorizmus nélkül sem.

Az iszlám terrorizmus pedig még erre is rátett egy lapáttal.

Omár, szeretnél te bárhol az arab vagy muszlim világban olyan szabadságban, békességben, és biztonságban, és olyan magas életszínvonalon élni, mint itt!

De mivel ez neked sem megy, ezért élsz itt, és nem ott!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2016.03.18. 09:35:28

már az első mondatot elbaszta, sajgó homár. ne nyalizzon itten, úgyis kitoloncoljuk. a maga első mondata helyett nézzük mit ír e tárgyban a magánál azért nagyságrendekkel fajsúlyosabb dezsőbácsi:

A hal a vízben él, a tüdő oxigénnel táplálkozik, a magyar antiszemita. Dobd ki a halat a vízből: elpusztul. Vedd el az oxigént a tüdőtől: megfullad. Hazudd ki az antiszemitizmust a magyarból: a halál leggyalázatosabb nemével hal meg.

I_Isti 2016.03.18. 09:38:21

"miközben a bevándorlók által lakott külvárosokban is érdemes lett volna sepregetni."

Ja, akkor még is vannak no-go zónák?

AK76 2016.03.18. 09:41:09

@Bell & Sebastian:
Nos,a buzerancia tolerálása már -szinte-benne van a BTK-ban,tehát innen már tényleg csak egy lépés a többnejűség,meg a gyerektoszás,pláne ha az uralkodó politikai szélirány a megfelelő irányba változik.

Bell & Sebastian 2016.03.18. 10:05:40

@AK76: Mindkettő _már_ benne van. A korhatárok leszállításával _csak_ a cigó népszokásokhoz igazodtak, míg a többnejűség tudomásul vétele kiválóan tükröződik a migráncsokra vonatkozó, uniós rendelkezésekből.

A buzikhoz fűzném: a megkövezésük is abnormális - egyenjogúsításukkal, piedesztálra emelésükkel együtt.

Erre mondta fentebb Tündér Lajos, hogy az árukapcsolás abban áll, minden moha migráncshoz jár 20 deka libsizmus is. Belemérik, kifizetjük.

Conchobar 2016.03.18. 10:15:56

@I_Isti: "Magyarországon egyszerűen _nincs_ iszlámellenesség" - Az iszlámellenesség lózungja is ugyanabból az értetlenséggel vegyes ostobaságból ered, mint a rasszizmus és antiszemitizmus emlegetése. Omár is majdnem azt fejtegeti itt, mint a nyakoncsípett cigány tolvaj, Omár azt mondja, hogy azért utasítjuk el arab 'menekülteket', mert 'ők muszlimok'. Csakhát igazából nem vágyakozunk mi a keresztény arabokért és négerekért se (se a hazai szintén kereszténynek mondható cigányokért se). Az is félrevezető, ha a kulturális különbségeket kezdjük hangsúlyozni és a kulturális különbséget adjuk meg az elutasítás okaként. Igazából egészen más szempont alapján osztályozzuk a közénk vetődő idegent. Nevezetesen, hogy az ő jelenléte hasznos a mi számunkra, vagy sem. Vagy kifejezetten káros. Az nem elég az elfogadáshoz-befogadáshoz, hogy itt vagyok, arab vagyok, néger vagyok, nagy a farkok. De még az se, ha azt állítja, hogy ő éppen menekül. Volt itt egy lengyel menekült, alig másfél évet töltött Magyarországon, aztán elment Törökországba, muszlimnak. No őt nemcsak elfogadta és befogadta a magyarság, hanem azóta is 'Apó'-nak nevezi. Mégegyszer: a magyarokkal cirka másfél évet foglalkozott, neki mindenkor a saját hazája volt az első. És mégis

Pantagruel 2016.03.18. 11:18:50

Mivel Józsi bácsit épp elkerülte a rák, érthetetlen miért aggódik a rák miatt, miért nem próbálkozik az integrációjával, miért nem ültet el magában pár rákos sejtet. Honnan a szorongás, amikor szomszédai mind rákosak? Elmélkedjünk együtt!

Bell & Sebastian 2016.03.18. 11:28:37

@Conchobar: Erre szól a poént:

- Ki a cigány?
- Aki úgy viselkedik.

És ehhez még cigánynak sem kell lenni, ellenben a parasztokkal is működik a bon-mot.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.03.18. 16:57:27

@György Fekete: Kénytelen vagyok egyetérteni Magával. Főként, ha a post utolsó bekezdését olvasom:
"Valódi társadalmi tét híján szabadon el lehet játszani az egyébként magyar színtéren valószínűleg soha be nem következő európai-muszlim háború gondolatával is."

Omar barátunk nem tanulta meg a magyar történelmet(sem).

Korábbi kérdésére(Maga miért csinálja) az a válaszom, hogy ha csak anyag, akkor csak a valóság elfogadható. Ha nem csak anyag, akkor viszont van még miről beszélni.

Pelso.. 2016.03.18. 17:46:01

@Mihint: Nem vagyok a téma szakértője, de a gondolat szerintem fennállt régebben is, különböző okokból, melyek közt akadtak realitások (nem szép szóhasználat itt, de ez van), pl olaj, meg fantázia szülte okok is, pl új népvándorlás. S lőn.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.03.18. 17:51:44

@Pelso..: Ja, agree. Amúgy nem az a terv, hogy pl. ezeket legalább neutralizáljuk?

Pelso.. 2016.03.18. 18:31:56

@Mihint: Mármint a célcsoportot eredeti territóriumában? De.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.03.18. 19:05:59

@Pelso..: Ez, amire szerintem gondolsz, már megvan.
Amit neutralizálni kéne, ezeken túlmutat.
Szvsz. az eddigi módszerrel nem fog menni a továbbmenet, pedig nagyon kéne, főként, hogy a föld nevű csoportos élettér egyre nagyobb hátrányt szenved a nagy csatározásban, qued.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.03.18. 20:01:29

@Herr Stacheldraht Leger: Gyermek. Még a lófaszbudi sem került bele, kezdek aggódni Magáért.

Pelso.. 2016.03.18. 20:41:46

@Mihint: Mellőzzük már az esetleges rózsaszín nihilizmust: talán zanzásított változatban, de neutralizáláson itt a lehető legszéleskörűbb és végletekig elmenő fegyveres konfliktusra gondoltam.
Két fő okot látok, amiért ma még nem: pénzügyileg , vagyis a Hormuzi-szorosnál még szabad az átjárás.
Akkora gondban még messze nincs a Nyugat, hogy ilyesmit le kell kelljen nyomnia otthon az emberek torkán.

2016.03.18. 20:41:52

le vagytok maradva, a fóbiát felváltotta a példaképpé emelés, az iszlám lett az új mainstream:

inspire others in pleasure

www.youtube.com/watch?v=YX0ikGHUK8k&

Arcade Macho 2016.03.19. 00:03:06

Fico jol mondta, hogy lehetne a kedves kisz moszlimkaknak megfelelo eletteret biztositani ha nincsenek nalunk mecsetek?

a Francia Udvarban levo pentek esti megszallasokra en meg szemely szerint emlekszem, gond ha en ezt nem akarom?
pl. mert a kulso savon parkolo SUVok erdekes uzenetet kuldtek?
ha meg tenyleg par ezret el kell helyezni mert ugymond menekultek, akkor mehetnenek a borsodi meg szabolcsi telepek melle hatha a ket eltero kultura vegul valami jobbat ossze tudna hozni

Egyallampolgar 2016.03.19. 00:16:35

Nem tudom mi számít iszlamofobianak. De a Európa és az iszlám konfliktusa sok évszázadra tekint vissza. Magyarország is fegyveres harcok szintere volt az akkori iszlám állam idején.
Az iszlám országokban még nem volt felvilágosodás. A Közel-Keleten az állam és az egyház együtt jár. A nőknek nincs joga, a homosexuálist nyilvános akasztják a daruskocsira.
Ha Európába jönnek ez bizony probléma. Más kérdés, hogy pont Kelet-Európa az ahol az emberi jogoknak nincs már becsülete. Magyarország pedig képtelennek tartja magát integrálni 2000 muzulmánt. S talán még igaza is van, hiszen a saját keresztény, magyarul beszélő cigány kisebbségét is megalázza, kiközösíti, gettósitja, szegregálja.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.03.19. 00:44:33

"Terrorveszély nincs, a határzár távol tartja a délről érkezőket"

Te hülye, határzár fél éve van, addig az Unió folyamatos fenyegetéssel akadályozta a bevezetését. Az iszlamofóbia nem az elmúlt fél évben alakult ki, hanem amióta a tévéhíradók tele vannak muszlim radikálisokkal, Európában robbantgató muszlim terroristákkal, Iszlám Állammal, vagyis már jó pár éve. Ha zavar az iszlamofóbia, beszéld meg azokkal a muszlimokkal, akik lejáratják a világ előtt.

Egyébként nincs "határzár". Be lehet jönni, a kapukon. Ha nincs vízumod, sem más engedélyed, de menekültnek tartod magad, aki itt szeretné meghúzni magát, szerény, de mégiscsak békés életet megkezdve, akkor a kapunál szólsz erről valakinek, aztán szépen bemutatkozol, segítesz a személyazonosságod tisztázásában, bizonyítva a jóindulatodat és együttműködési készségedet, és elég esélyes, hogy kapsz egy tartózkodási engedélyt, amivel munkát is vállalhatsz. Ez mindenkire egyformán érvényes lehetőség, vallástól függetenül. Ahogy, például, én az USA területére bejuthatnék. Ausztráliába nem, mert onnan kapásból kirúgnának, elmaradott barbár emberek azok.

Aki nem menekült, csak elköltözne otthonról, annak sajnos most nincs itt a szezonja. Talán később. De csak ha szépen udvariasan jön, kérve azt a segítséget, és nem letagadva azt, hogy honnan jön.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.03.19. 01:09:56

" Talán nem véletlen, hogy a kormányok általában csakis mások kisebbségeivel szemben fogalmaznak meg határozott véleményt, a maguk tényleges kisebbségeit érintő kérdésekkel pedig végtelenül óvatosak, azt csak virágnyelven érintik"

Ez nem teljesen igaz. A "jobbra tolódó" magyar kormány igenis szeretné néven nevezni a cigányokat, és szeretne végre követelményeket meghatározni a szociális támogatásokért cserébe, csak az ebbe kéretlenül beleugató liberális Nyugat ezt megtiltja nekünk.

Sajnos egyáltalán nem lehetünk biztosak abban, hogy a népvándorlás során északra szoruló arabfélék nem Magyarországra nyomulnak be. Mert amikor kell, akkor persze Ausztria majd megvédi magát és Németországot, és bennünket fognak falként használni, mint mindig. Az arabok pedig feltorlódnak a horvát-magyar-szlovák-lengyel övezetben, egyik oldalról az unióbb Unió, másik oldalról az oroszok szorításában. Ezért is annyira fontos, hogy az arabokat már valahol a török-görög területen sikerüljön megállítani. A franciák ezen nem fogják magukat halálra izgulni, de a németek majd megint levezényelnek egy nagy háborút.

Kelly és a szexi dög 2016.03.19. 01:14:57

Ahol ezek jelen vannak, ott terrorizmus is megtalálható - Thaiföld, USA, franciák, Irak... tökmindegy hol vannak, balhéznak! Nem hiányoznak!!!

dare 2016.03.19. 01:15:03

Röviden:
A magyar(vagy európai) kultúra nem tud azonosulni az iszlám kultúrával.
De a félelemet az emberekben 2001 09 11 napja ültette el, utána szétküldtek még egy pár kövezős, lefejezős...stb, (nagyon kreatívak ölés terén) videót szerte a világban, és ez így kialakult magától.
Nehezen értik sokan (köztük én is) miért kell egy miniszoknyáért megölni a saját lányát valakinek, vagy terhes nőket kövezni, levágni a fejüket az utca főterén, háztetőről ledobni hátrakötött kézzel, ha nem vennék fel és nem tennék a netre a kultúrájukat, sokkal megértőbbek lennének irántuk az itteniek.
Ezt a félelmet az internet és nem a nyugat importálta, de a terrortámadások a nyugat ellen is belejátszottak, igaz.
Sokat kell bizonyítani nekik, hogy ez a frusztráció elmúljon mindenkiben, csak rajtuk áll mennyire akarják magukat megkedveltetni, és mennyire partnerek a kultúránkkal.
Mert az fix, hogy az a kultúra itt nem menő.

archangel1526 2016.03.19. 01:30:03

Tisztelt Sayfo Omar,

Ön szerintem semmit sem tud a magyar történelemről.
Alig 330 éve a budai vár fokán a legutóbbi Iszlám kalifátus lófarkas zászlaja lobogott. Ezt megelőzően 300 éven át háborúztunk az Iszlám hódítással szemben, és 150 évig voltunk iszlám megszállás alatt, aminek következtében romba dőlt és elnéptelenedett az országunk. Ezt persze más nyelvű népek betelepítésével pótolták, majd 230 évre rá ezek a más nyelvű népek elszakították az országunk területének 2/3-át, több millió magyar honfitársunkkal együtt.

És mindezek után az iszlám vallás mégis legális Magyarországon, ami szerintem szégyen, és a saját őseink sírjának meggyalázásával egyenértékű.

Az iszlám vallás kb. olyan nekünk, mint a lengyeleknek a fasizmus.

Muszlim bevándorlókat remélem nem engedünk be, de itt a veszély számunkra középtávon leginkább az, hogy Nyugat-Európa 1-200 éven belül muszlim többségű lesz, és akkor a mohamedánok Kelet-Európát is könnyedén elfoglalják.

Zsuzsi25 2016.03.19. 05:11:54

@Vödör: igen. Igy ahogy mondod. A cikk irojanak: az iszlamellenesseg jo. Bolcs hozzaallas. Igy aki megis ide akar jonni ilyen fos vallasi megggyozodessel, azt legalabb megalazzak annyira, hogy az otthon levo csaladtagoknak aztmondjak, ide ne, inkabb nemetorszagba....

Nzoltan 2016.03.19. 05:59:49

@Egyallampolgar: "S talán még igaza is van, hiszen a saját keresztény, magyarul beszélő cigány kisebbségét is megalázza, kiközösíti, gettósitja, szegregálja. "

Hát te hol a faszba éltél az elmúlt ötven évben? A holdon?

midnight coder 2016.03.19. 06:03:05

@Bell & Sebastian:

"- Ki a cigány?
- Aki úgy viselkedik."

Pontosan. Ha fehérként műveled ugyanezt (öltözködésben, kommunikációban), akkor ugyanazt az elítélést kapod. Mert hogy a gond a kultúrával van, nem a bőrszínnel. Az optikailag lényegesen eltérőbb kínaiakkal szemben nincs ilyen előítélet.

midnight coder 2016.03.19. 06:07:17

"Fontos leszögezni: a magyar néplélek nem rasszista, antiszemita vagy iszlamofób. "

De igen, iszlamofób. Ennek oka pedig a történelmi tapasztalat. Minden magyar gyerek tudja hogy mi az a Mohács, mindenki olvasta az Egri Csillagokat.

A másik oldalon, megértük Erdély románokkal való betelepítését, aminek a végén Erdély Románia része lett.
Ezért vagyunk elég óvatosak a csapatban érkező betelepülőkkel szemben.

E.Katolnai 2016.03.19. 06:12:09

a you tube-on tucatjával találni doko felvételeket, ahol európában élő mohamedánok fenyegetőznek, rátamadnak nőkre, ütik a riportereket, kamera kezelőket, nyiltan szidják, becsmérlik az őket befogadó népeket. Falkában támadnak, gyújtogatnak, tőrnek zúznak és ezt nem iszlamofóbok találják ki, hanem rajta van a, mindenki számára elérthatő a you tube-on. (persze megértéséhez angolul is kéne tudni, ami a lúdtalpas libsi bandának már nem megy)
szemét és aljas minden libsi újságiró, blogszerző, aki ezeket a dokofilmeket nem veszi figyelemben és azt hangoztatja, h az önvédelem "iszlamofóbia", h nem a mohamedánokkal van probléma, hanem a nácikkal a rasszistákkal.

FikkFakk 2016.03.19. 06:36:04

Sotet vagy kedves posztolo.

Az eloiteletesseg egy egeszseges onvedelem, a magyar liberokban is megvan. Europa nyugati feleben meg sajnos kevesbe, de mar fejlodik.

Sok dolgot jobban csinalnak arrafele, mint itt, de ezt nagggyon rosszul.

qamba 2016.03.19. 06:37:27

nem olvastam végig alaposan, pár passzus így is kiverte a biztosítékot.

A szerző egy ostoba, kártékony kretén.

Visceroid 2016.03.19. 07:05:32

"a már nyugaton lévők pedig bolondok lennének idejönni. Akkor mi az oka?"

Magyarországon nincs iszlamofóbia. Majd lesz, ha huzamosabb ideig lesz tele a keleti.

2016.03.19. 07:12:26

Eleve az egy jó kérdés, hogy miért volt korábban iszlamofília a magyar politikában. A Jobbik vezetője tolta túl ezt a hülyeséget, iráni forradalmi gárdát hívta volna a választást megfigyelni meg szerinte az iszlám az emberiség utolsó reménye... Ezek a politikussá lett történelem szakos bölcsész egyetemisták bele voltak esve a buzulmánokba. Csak mert Izraelt ekézte Irán is meg ők is. Aztán jöttek a migrik, lett kerítés és hirtelen már nem hangzott olyan jól az, hogy a törökök és egyéb buzulmánok a haverjaink.

Történelem során nem azt bizonyították, hogy nagy barátaink. De a németek és oroszok se. Orbán meg szépen összeborult a visegrádi országokkal, amire a Jobbik sose lett volna képes (szalonképes).

Eleve a jobbosok buzulmánimádata volt vicces, az iszlamofóbia meg szerintem alapállapot ott, ahol egyszer már dúltak a buzulmánok.

Az utóbbi években rengeteg magyar ment nyugatra, ők is ki vannak téve a mohamedánok terrorjának. Ha Balin robbantanak vagy a londoni metrón, vagy Párizsban géppuskáznak le 150 embert, az egy ilyen határok nélküli Európában mindenkit érint. Ha Németország beenged évi egymillió mohamedánt, az bizony mindenkit érint Európában. Merkelt német kancellárrá választották, nem jogosította fel senki arra, hogy egész Európát elárassza mohamedánokkal.

A fóbia, ellenérzés egy olyan vallást és kultúrát követő embertömeggel szemben teljesen érthető, ahol a fődíj a mártírság, a példakép egy pedofil tömeggyilkos, a világot az uralmuk alá akarják hajtani, mert addig folyik a jihad és a téveszméik megváltoztathatatlanok, mert Allahtól erednek. Minden "jófejség" jellemző rájuk, amitől nyugaton elborzadnak az emberek. What's not to like?

anyo05 2016.03.19. 07:15:57

Valszeg másépp nem tudjuk bizonyítani keresztény hűségünket:))))) Fiamnak mondom, lányom is értsen belőle:)))))

Gazz 2016.03.19. 07:22:21

@Bell & Sebastian: Nemcsak alpári vagy, de tájékozatlan is.
A magyarországi cigányok pedofíliája a szocializmus óta enyhébb elbírálás alá esik kulturális okokból, mint a többieké. Igen, a jog előtt is.

2016.03.19. 07:23:44

"Nem így azon liberálisnak és befogadónak mondott nyugati népek, amelyek látszólag elfogadják ugyan az idegent, de gyakorlatilag kaszt alapon osztályozzák őt"

Tájékozódhatnál, mielőtt baromságokat írsz.

2016.03.19. 07:26:11

"A magyarországi iszlámellenesség tehát nem más, mint Nyugatról importált politikai termék. "

LOOOL, assszem, tovább fölösleges is olvasni. :-DDD A kedves szerzőnek üzenem, hogy foglalkozzon valami olyasmivel, amihez ért is. Az iszlamofóbia nem az. :-)

2016.03.19. 07:31:21

@FikkFakk: "Sok dolgot jobban csinalnak arrafele, mint itt, de ezt nagggyon rosszul. "

Nem, cimbora, ezt is jobban csinálják. Méghozzá sokkal.

McKinney 2016.03.19. 07:44:09

Nem értek egyet azzal a posztot felütő kijelentéssel, hogy a "magyar néplélek" ne lenne antiszemita. Egész Kelet-Európa minden népe súlyosan az, évszázadok óta. A magyar még plusz gyűlölködő, itt fojtanák meg legtöbben a szomszédjukat egy kanál vízben, ha büntetlenül megtehetnék.

mindentudoka 2016.03.19. 07:56:08

Totális ferdítés és befolyásolás szándéka a cikk.
1. Az hogy nincs itt arányaiban magas muszlimság, nem jelenti, hogy nincsen meg a veszélye, hogy bármikor lehet, hiszen minden rossz hiperűr sebességgel jött át nyugatról!
2. Terror veszély van. A határzár esetében összekeveri az okot és az okozatot. Ha nem mértük volna fel az iszlám veszélyt, nem lenne határzár, ha nem lenne határzár még nagyobb lenne az iszlám veszély, nem lehetne arra hivatkozni, hogy minek óvatosnak lenni, a határzár úgyis véd minket!
3. Nem torzított prizmán keresztül ismerjük, hanem alábecsüljük a veszélyét!
4. Nem hogy félretenni kéne az óvatosság "szalmabábját", hanem azt a minimálisat ami létrejött kell olyan szintre helyezni ami a nemzet egészséges önvédelmét szolgálja.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2016.03.19. 08:07:53

"A magyarországi iszlámellenesség tehát nem más, mint Nyugatról importált politikai termék. "

Ühüm, kellő mennyiségű orosz ideológiai és pénzügyi hátszéllel.

Pop40 2016.03.19. 08:12:51

@Pantagruel:

:-)))

Nap kommentje.

Amúgy nagyjából benne is van a lényeg.

bkkzol 2016.03.19. 08:15:12

Komolyan dolgozank evek ota a muszlimok, hogy megutaltassak magukat. Eroszakos terito vallas. Ha annyira ragaszkodnak a hagyomanyaikhoz akkor miert ozonlik el europat? Nem szeretik oket, nem tudnak a sajat saria torvenyeik szerint elni... akkor irany Kabul vagy Rijad! Ott senkit nem erdekel, hogy mit csinalnak az asszonyaikkal, gyerekeikke vagy magukkal. Minek Berlinbe meg Brusszelbe jonnek?
Azzal, hogy benegedik oket nem a nyugalmat adjuk nekik hanem a haboruskodast, terrorizmust importaljuk.
Mostansag nem a problema megoldas a kereszteny vagy buddhista vilagban, hogy terhes noket keselunk, autoval buszmegallokba hajunk... De az 56-os menekultek kozott se volt keseles, hogy reformatus vagy gorogkeleti ertelmezes a helyes.
Ott kell hagyni oket az otthonukba es mejd elintezik egymast!

megamedve 2016.03.19. 08:20:19

Ez a fidesz egyetlen esélye, és jó esélye a hatalmi pályán maradásnak.
Őszintén, épeszű embernek nem hiányoznak gyökeresen más (sőt inkább a mienkkel homlokegyenest ellenkező) életfelfogású, beilleszkedésre képtelen, hordaszellemben gondolkodó és viselkedő, önmagát elkülönítő, és elszigetelő, sunyin ellenséges népek, itt az otthonunk közelében. Én úgy látom igazából az európai népeknek is tele van velük a tökük, meg lesz ennek a következménye, először egy apa fog lőni, aki nehezen viseli, hogy pár menekült partiba dobta a lányát, aztán kettő, majd még több. Közben lassan bukják a választásokat, míg mindenhol a jobbosok jönnek előtérbe, s jön majd az új anarchia Európában. Ez persze vízió, de könnyen megtörténhet.

masada 2016.03.19. 08:22:34

Nem bonyolult. Elösször is minden közösség természetes hogy védi a területét, a szociális hálóját idegenekkel szemben. Nem különbözünk az állatoktól ebben. Másodszor is a történelem él a közösségben, minden gyerek olvasta az Egri Csillagokat. Harmadszor: látjuk és olvassuk hogy milyen az iszlám és mennyire különbözik, milyen céljai vannak. Ennyi.

2016.03.19. 08:25:48

Egy nagyon higgadt cikk, érdekes megközelítéssel, érdemes a diszkurzusra. Találónak tartom az összehasonlítást a magyar és a nyugati hozzáállás között, ami megfelel a valóságnak. A magyarok pozitív tapasztalat esetén egy kifejezetten befogadó nép, a hozzánk érkező idegenek be tudnak illeszkedni a társadalomba, vendégszeretőek vagyunk, kiváncsiak vagyunk a más kulturából ide érkezőkre. Hazára lelnek itt nálunk, sok egyetemista maradt ezelőtt is itt. A nyugatot toleráns jelzővel illetik, pedig csupán ignorálásról, megtürésről van szó, megismerni nem kívánják már az idegeneket. Nem hiába hangoztatják bal oldalról nyugaton is a cikkben említett mondatot is, miszerint, ha valamit nem ismerek, az félelmet, elutasítást vált ki. De nyilvánvalóan ez a "recept" tul egyszerü lenne. Hogy mikor van terrorveszély, ezt még a nyugati átlagpolgár orrára sem kötik, ezt csak az illetékes szervek mondhatják ki, ha kimondják. Végre egy értelmes cikk.

2016.03.19. 08:29:09

@Vödör: "Ilyet a kereszteny vallasrol nem lehet elmondani."
Az IRA-ról hallottál-e már? Észak-Irországban katolikusok gyilkoltak protestánsokat. És ez nem volt túl rég. Ennyit a kereszténységről.
Persze a terrorizmust összemosni az iszlámmal, erős csúsztatás. Az iszlám vallásúak 99.99999%-a nem terrorista, a többiek pedig nem a vallásuk miatt azok, az csak ürügy azoknak, akik felbujtották őket.
Gyanítom, ha bármely katolikus pap keresztes háborút hirdetne, akár a zsidók, akár a muzulmánok ellen, össze tudna szedni legalább annyi embert, amennyi az IÁ-t követi.
Minden vallásnak vannak fanatikusai. Ezért kellene korlátozni az összeset.

contractor 2016.03.19. 08:34:12

Azzal kezdődött, hogy pár évvel ezelőtt a Jobbik kezdte agyonszeretni a muszlimokat, törököket meg az oroszokat is. Csakhogy erre a magyar társadalom annyira nem volt vevő. Mikor ezt észrevették, utána már csak az oroszok maradtak agyonszeretettek. Azután elkezdődött a muszlimok tömeges bevándorlása majd a törökök lelőtték az oroszok harci gépét. Dönteniük kellett propaganda irányáról. A muszlimok vesztettek és elkezdődött a lejáratásuk amire a tömeges bevándorlásuk is rátett egy lapáttal. Itt találkozott a Fidesz és a Jobbik irányvonala. A Jobbik eljutott az orosz-imádatig. A Fidesz meg mindig is tele volt MSZMP KISZ titkárokkal és párttagokkal - mit várhatnánk tőlük?

BiG74 Bodri 2016.03.19. 08:37:11

Az iszlamofóbia teljesen hasznos. Az iszlám olyan ideológiai mellêkhajtásokat, és olyan törvényi/erkölcsi értékrenddel bíró tömegeket hoz létre, mely összeegyeztetetlen az átlag eu kultúrával. A liberalizmus szekerét túltoló bajnokok pedig zsigerből, átgondolatlanul védenek egy fals helyzetet. Ezt pedig ki is használja az a nagyhatalom, mely erősíti a menekült áramot generáló okokat.

Fekete Pestis 2016.03.19. 08:42:06

szerzö még nem élt ny-európában, nem tudja, hogy miért utasítják el az arabokat, és azt sem tudja, hogy a ny-eu társadalmak többsége nem rasszista.

1. (kisebb részben) azért utasítják el a muszlimokat, mert anyagi terhet jelentenek. P.l. egy 25 éves szír menekült élete végéig nettó 43 ezer euroba kerül átlagosan.
2. (nagyobb részben) azért utasítják el, mert nem vallják azokat az értékeket, amiket a ny-eu emberek. P.l. a muszlimok azt vallják, hogy a szólásszabadságot korlátozni kell a vallási ügyekben, és az imámok a szekuláris ny-eu normák ellen prédikálnak [p.l. megkövezést helyesnek tartják, stb].

Muszlimok pedig igenis csinálhatnak karriert Ny-Euban, ha asszimilálódnak, p.l. a rotterdami polgármester, amsterdami városi tanács tag, stb, stb.

William Kidd 2016.03.19. 08:43:15

Az iszlam Europaban egy idozitett bomba, bolond aki ezt nem latja.

Fekete Pestis 2016.03.19. 08:49:03

egyébként a muszlimok nem azért kártékonyak, amiért a szerzö írja. hanem mert
1. a terrorveszélyre való tekintettel a jogok és lehetös;egek folyamatos és fokozatos megnyirbálása zajlik, erös hátsó szándékkal
2. a csatornapártok ( Jobbik, VVD, Dansk Folkeparti, etc) megerösödnek, és a társadalmi diskurzust az elörevivó kérdések helyett (p.l. hatékonyabb EU, önmagáért felelös polgárság vs. szocializmus, tudásgazdaság, etc) a sehova sem vezetö és terméketlen menekült-szidalmazásba viszik.

[mindezt úgy mondom, hogy én sem örülök sem a menekülteknek, a muszlimokbak meg kiváltképp nem].

M1nd3gy 2016.03.19. 08:50:26

Haha megint egy muszlim aki el akarja magyarázni, miután eljött az élhetetlenné tett világából, hogy ők milyen jó ember, és nekünk milyen jó, hogy ők itt van...

midnight coder 2016.03.19. 08:52:48

@Ylim: A probléma az, hogy legalábbis a nyugati világban a kereszténység nevében nem öl senki. Volt egy felvilágosodás nevű folyamat, aminek a végén létrejöttek a szekularizált államok, és a vallás többé-kevésbé magánüggyé vált. Ez a kultúra ezt több száz év alatt termelte ki - a középkorban kb. mi is ott tartottunk, ahol ma az iszlamisták: a katolikusok pont úgy irtották a protestánsokat mint ma a sííták a szunnitákat és viszont.
De itt volt egy több száz éves folyamat, aminek a végére ez megszűnt. Igen, van IRA, de pár tíz hülye plusz mögötte pár ezer támogató nem ugyanaz mint pár tízezer ember, és mögötte sok millió támogató. Ráadásul, az IRA nem csak vallási, de nacionalista szervezet is volt - kb. mint az ETA aki anno szintén művelt ilyesfélét mindenféle vallási alap nélkül.

Az iszlamisták viszont sikerrel kihagyták a civilizálódásnak ezt a fokát. Náluk a vallás nagyon nem magánügy mint Európában. És ezért veszélyesek egy olyan európai civilizációra nézve, ami ennek a kezelésére egyáltalán nincs felkészülve, még elvi alapokon sem.

Másrészt, egy zárt közösséget - márpedig, egy csapat a nyelvet nem ismerő, más vallásból és kultúrából érkező ember bizony mindig az lesz - szinte lehetetlen integrálni. Erre itt a hazai példa, a cigányság. Holott náluk a kulturális különbség szinte elenyésző az iszlamistákhoz képest, és kezdetben azért messze nem is voltak annyian mint a bevándorlók. Szóval, ez az egész ügy szerintem csak úgy lehetne kezelhető, ha az iszlamistákat szépen bezárnák a saját határaik mögé, hogy játsszák le szépen egymás közt ezt a meccset.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 08:54:01

Hogy honnan jött az iszlamofóbia?
Elég csak a híradókat nézni és tudni azt hogy a cigánysággal sem tudtunk mit kezdeni.

Exploiter 2016.03.19. 08:57:19

Az van, hogy a magyar túl jól emlékezik rá, hogy ha egy kisebbséget jó fejként kezel, akkor előbb utóbb viszi a fél országot. Ez van.

Az igazán iszlámellenes népek nyugatabbra élnek, csak ott a sajtószabadság meg a szabad vélemény opcionális.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 08:58:51

@jose maria padilla: "Hazudd ki az antiszemitizmust a magyarból: a halál leggyalázatosabb nemével hal meg."
Szóval téged az antiszemitizmus éltet. Annyira nem lep meg. Szar neked. :-))

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 09:06:15

@archangel1526: Húúú... ez kemény volt és sok az igazság benne.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 09:08:19

@midnight coder: "Mert hogy a gond a kultúrával van, nem a bőrszínnel. Az optikailag lényegesen eltérőbb kínaiakkal szemben nincs ilyen előítélet. "
Bizony, ez így van.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 09:09:45

@midnight coder: Erdély elég nagy része nem is volt magyar többségű sose. Pl Kolozsvár.
A magyar földesurak pedig elég sok rosszat tettek a román parasztsággal ahhoz, hogy utálják a magyarokat.

Muzsikok közt 2016.03.19. 09:12:19

Nem iszlamofóbia, hanem ingyenélőfóbia

Pierr Kardán 2016.03.19. 09:19:00

Józsi bácsi, van Önöknél iszlámellenesség?

Ó, miért kérdez ilyet, dehogy van nálunk ilyesmi!!! De igény ezért erősen lenne rá...

hétköznapi libsizmus 2016.03.19. 09:20:57

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
"A magyar földesurak pedig elég sok rosszat tettek a román parasztsággal ahhoz, hogy utálják a magyarokat"

Ja persze, ki is érdemelték azzal hogy engedték betelepedni őket

A román (valójában: oláh) nyelv a Dunától délre lakó népcsoport nyelve, akik tömegesen kértek bebocsátást a török elől menekülve. Aztán ahogy egyre többen lettek egyre hangosabban követelődzni kezdtek hogy jgaik vannak, míg valaki kitalálta közülük, hogy tulajdonképpen ők az őslakosok a Tiszáig érő területeken

Ugyanez lesz a mostani népvándorlás eredménye, ha szabadon megy tovább

citrix 2016.03.19. 09:22:17

150 év iszlám hódítás és az ország jelentős területeinek elnéptelenedése nem volt elég? Miért kellene szeretnünk ugyanazon népeket akik mint hódítók jelentek meg határainkon? Agresszív, követelőző, Allah nevében bármilyen aljasságot elkövető népség (tisztelet a kivételnek) akik soha nem hajlandók elfogadni és alkalmazkodni a befogadó országok társadalmi normáihoz. Ugyanazokat a konfliktusokat hozzák magukkal amik elől úgymond "menekülnek". Köszönöm de egyet se kérek belőlük. Érdekes módon az évszázadok során betelepült németekkel, lengyelekkel, ruszinokkal, székelyekkel, sokácokkal, rácokkal, tótokkal semmi probléma nem volt ellenben a muszlimokkal. Képtelenek beilleszkedni és iszonyúan szaporák, pl. Koszovóban pillanatok alatt "kiszülték" a szerbeket. Pont ilyenek nem kellenek ide!

Occam beretvája 2016.03.19. 09:23:23

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Nem hiszem hogy ennyire hülye lennél.
Inkább csak hazug.
Kolozsvár 1910-ben 60 808 lakosából 50 704 magyar, 7562 román, 1676 német, 371 cigány és 107 szlovák volt.

Alick 2016.03.19. 09:29:08

@Conchobar: Ez az... ha a szorgalmas, becsületes cigányok tömegei emelnék az általános életminőséget, megbecsült tagjai lennének a társadalomnak, akármilyen is a bőrük színe.

kolapu 2016.03.19. 09:32:18

Nagy a gond, ha egy ilyen cikk, azzal kezdi, hogy fontos leszögezni, vagy hogy meggyőződésem szerint, és ráadásul ez a meggyőződés még nem is felel meg a tényeknek. Meg kell nézni, akár a középkorig visszamenőleg a zsidó üldözéseket, a bájos szomszéd népekkel kapcsolatos dalocskáinkat, a cigány vicceket. Vitatkozni pedig meggyőződésen nem lehet, így a cikkben foglaltakkal sem érdemes.

medium size devil 2016.03.19. 09:33:11

Szemben a poszter allitasaval a magyar neplelek xenofob, rasszista, antiszemita, egy fasisztoid zarvany Europa kozepen. Foleg a videki tudatlan laposhomloku provincialis csurhe. A dominans magyar attitud az urhatnam szolgalosag. A proli aki aki urnak akar latszani a tobbi proli letaposasaval, a sok lud aki disznot akar gyozni, hogy jobbnak hihesse magat a disznoknal. Lasd Fidesz kormanyzas.

BiG74 Bodri 2016.03.19. 09:37:52

@midnight coder:
Az IRA sem a katolicizmusról szól, és valójában nem a vallás az alapja az ottani ellenségeskedésnek.

Exploiter 2016.03.19. 09:38:59

@kolapu:

Azt remélem vágod, hogy ezt portugáliától litvániáig mindenkiről el lehet mondani. Európa kicsi hely, amióta vannak írásos nyomok, (sőt, azelőtt is) minden nép más népek baszogatásával múlatta az időt.

Józsi01 2016.03.19. 09:55:14

Hazugság minden sorod!!!!! Mi az hogy a kerítés megvéd minket!!!!! Mocskos náczifasisztaántiszemétrásszistákok vagy!!!!!

A kedves olyrópai módon liberáltan demokratúrák megmondták, hogy a kerítés nem ér semmit. Aki ezt megkérdőjelezi, vagy egyenesen az ellenkezőjét állítja az holló mese tagadó és azonnali kártérítést kell fizetnie örök időkig minden egyes leszármazottjának is a karvalyok fajának.

Muzsikok közt 2016.03.19. 10:03:30

@kolapu: a nacionalizmus helyénvaló, a mai világkormány szeretné elavultnak hinni, hogy több hatalma legyen.

Aztan ha nem megy akkor durcas. Nincs ebben semmi új a kommunista internacionálé is ugyanezt akarta, vallás, nemzet, család lejárt. Ugyanonnan fúj a szél.

kolapu 2016.03.19. 10:20:42

@Exploiter: ez sajnos így van, a tényekkel nem tudok mit kezdeni, de, ha valaki veszi a bátorságot, és leír valamit, akkor ne ködösítsen azzal, hogy fontos leszögezni, különösen, ha amit leszögezne, az nem igaz. A konkrétumokat nem pótolják az ilyen fellengzős mondatok.

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.19. 10:22:02

@Exploiter: annyira nem emlékszik, hiszen egy fidesz nevű kisebbség épp most viszi a fél országot.

kolapu 2016.03.19. 10:22:12

@Muzsikok közt: A nacionalizmussal semmi gond, a más népeket lenéző, felsőbbrendű fajelméletek vezettek mindig katasztrófához.

Tisztességes Természettudomány 2016.03.19. 10:24:24

Vajon a rabló mongol nyila, vagy a töröktől vállainkra vett rabiga tehette ezt velünk. Nem is tudom.

patkányarcúáginéni 2016.03.19. 10:29:25

Hogy miért?

Pusztán azért, mert hirtelen elolvastuk a Szent Koránt (meg sok egyebet) és megvilágosodtunk e vallás mibenlétéről.

Boost Boosted 2016.03.19. 10:47:37

Diktatorur propagandaja meg az emberek debilsege egyutt udv magyarorszagon birka nep

Boost Boosted 2016.03.19. 10:50:25

@Muzsikok közt: az osszes politikus ingyenel mirol beszelsz te majom

2016.03.19. 11:02:31

Veltelenul sem latsz osszefuggest azzal, hogy Magyarorszag kedvenc konyve az Egri csillagok? Van am itt egy massziv, 168 eves tortenelmi tapasztalat arrol, hogy milyen a hodito iszlam talalkozasa egy kereszteny orszaggal, es ezt az Egri csillagok, a golya-golya-gilice mondoka es masok generaciorol generaciora adjak at es tartjak eloben. Gardonyi volt olyan jo, hogy megkimelt minket, olvasokat, annak leirasatol, ahogy Jumurdzsak megeroszakolja az ot eves Vicuskat, de alapvetoen nincs sok kulonbseg akozott, ami otszaz eve tortent es akozott, ami ma tortenik Sziriaban. A jazidi es kereszteny kislanyokat az ISIS harcosai ugyanolyan magatol ertetodo nyugalommal ejtik fogsagba es viszik rabszolgapiacra, ahogy Jumurdzsak vitte Vicuskat. Ennyire mely es elo tortenelmi reflex utan miert csodalkozol azon, hogy a magyar tarsadalom elutasito az iszlammal szemben?

monddazigazatmar 2016.03.19. 11:16:01

Iszlamofóbia... rasszizmus
Ha kékszemű szőke római katolikusok követelőznének, rugdosnák az ajtót, támadnának a rendőrökre, erőszakoskodnának, szarnának le minden létező szabályt akkor őket utálnánk.

kószák egyike 2016.03.19. 11:31:52

"Fontos leszögezni: a magyar néplélek nem rasszista, antiszemita vagy iszlamofób." :))))))

hu.wikipedia.org/wiki/Pir%C3%A9zek

2016.03.19. 11:35:24

@Kishableany:

Már nagyon hiányoltam a gyereklányok belekeverését.
Akkor indulhat is a következő fokozat a csecsemők megerőszakolása és felkoncolása.

éljenek a zsindex hasznos hülyéi!!!

2016.03.19. 11:35:26

Tegnap néztem valamelyik híradóban, hogy Idomeninél az ideiglenes tábort átalakítják, mert a lakók nem hajlandóak átmenni a részükre kialakított menhelyekre. Egy nagy sátrat állítottak fel és a felvételen a görög munkások hordták be az ágyakat, miközben a javarészt huszonéves férfiakból álló táborlakók tétlenül ácsorogva nézték őket. Én a menekülteken való segítés pártján állok, már csak azért is, mert sosem tudható, mikor kell nekem is elmenekülni, de egy biztos: égne a pofámról a bőr, ha nem állnék be segíteni azoknak, akik befogadtak és segítenek. Még egyszer mondom, nem szakértelmet igénylő munka volt, csak összecsukható ágyakat hordtak be. Ezek nem menekültek voltak, hanem herék, akiknek eszük ágában sincs dolgozni, még a saját életkörülményeik javításáért sem. Az egész társaságot azonnal küldeném vissza oda, ahonnan jöttek.

Az iszlámmal az a baj, hogy ez a kultúra nagyjából nyolcszáz éve rohad, egyre kevésbé képes friss alkotásokat létrehozni. A keresztes hadjáratok idején Európára megtermékenyítően hatott az iszlám, most nem látom, hogy milyen pozitívumot várhatunk tőle. Nem hallunk világhírű muszlim tudósokról (még az olyan hagyományosan muszlim tudományokban sem, mint a matematika), nem hallunk világhírű muszlim művészekről. A rongyrázó városaikat nyugati, vagy ázsiai építészek tervezik (képzeljük el, olyan, mintha Harún al-Rasid Bagdadját itáliai, vagy kínai építészek tervezték volna). Az iszlám válságban van és most éli a vallásháborúk korát, mint Európa a 15-17. században, csak az akkori Európa lendülete, virágzó fejlődése nélkül.

Lesből Támadó Szárítókötél 2016.03.19. 11:38:35

@monddazigazatmar:

Ennek az elméletnek a csődje legutoljára Amerikában mutatkozott meg szépen, amikor is a magukat elbarrikádozó, és a kormánnyal szemben fegyveresen fellépő elkövetőket érdekes módon senki sem nevezte terroristának, mivel azok oregoni milicisták voltak.

Brix 2016.03.19. 11:40:56

A lakosság többsége nem xenofób vagy rasszista , egyszerűen csak nem akarja senki, hogy ázsiai-afrikai származású emberek nagy tömegben letelepedjenek Magyarországon, és ha lehet, az európai beáramlásukat is lassítanánk. A magyarok többsége szeretné, ha végre felzárkóznák nyugathoz, és a 60-as évek nyugatjához hasonló, boldog, békés, polgári jóléti társadalmat alakítanánk ki. Ebbe a tervbe nem fér bele a kulturálisan idegen , vagy éppen ellenséges muszlim embertömegek befogadása. Éppen elég gond nekünk az évszázadok óta cipelt cigányság polgári középszintre emelése, nem hiányzik új front megnyitása a világ nincstelenjeinek
befogadásával... Másrészt ott vannak a nyugati intő jelek. Mi is történik nyugaton? Új plebejus osztály épül, a társadalom peremén vergődő illegális/legális bevándorlókból , de a helyi kispolgárság/munkások/munkanélküliek is lefelé húznak...
Olyan belső társadalmi feszültségek vannak már a korábban irigyelt a nyugaton , ami akár polgárháborúba vagy nép/fajitrásba torkollhat...
A kontroll nélküli illegális migráció árát a kisember fizeti meg- hiszen előle veszik el a munkát, a szociális támogatást, a szociális bérlakást. Valószínű, hogy a kisembernek nem lesz pénze jómódú, " fehérek" lakta negyedbe költözni, a kisembert fogják kirabolni, vagy megerőszakolni a liberális rendszerben kontrollt vesztett idegenek.
A marxizmus és a baloldali liberalizmus elképesztő károkat okozott , hiszen kiölte a józanság, a racionalitás irmagját is a nyugati társadalmakból.
Egy kis józan gondolkodással be lehetett volna látni , hogy modernkori népvándorlás nem más, mint modern eszközökkel vívott háború, az erőforrások megszerzésért.
Valahol határt kell szabnunk ennek a folyamatnak, éps azt is ki kell mondani, hogy a válság országok/régiók ezért vannak bajban , mert az elmúlt 50 éveben megötszörözték a lakosságukat, és a destruktív iszlám miatt, képtelenek értékteremtő kapitalista piacgazdaságot építeni.

hétköznapi libsizmus 2016.03.19. 11:40:57

@monddazigazatmar:
Az iszlám expanzióra annyira jellemző a féktelen agresszívitás, hogy még az igencsak béketűrő hindu lakosokból is gyűlölködést váltott ki Indiában. Persze egész a jelenkorig ott is megcsinálták a népirtásaikat

Olvasgattam az Indian Times cikkeit és a hozzászólásokat a témával kapcsolatban, a legkevesebb hogy nem értik Európát, hogyan vetheti alá magát ennek az iszlám erőszakkultusznak

Papucsban a Teraszon 2016.03.19. 11:47:57

Ha a félelem megalapozott, nem beszélhetünk fóbiáról.

átlátó 2016.03.19. 12:13:16

Más is utalt már erre, szóval az van, hogy van itt nekünk, - a románok, bolgárok se panaszkodhatnak - már egy migránsos csoportunk, ahogyan szaporodnak lesz itt még izélkodás...pontosan azért, mert néhány évszázad eltelte után, még mindig azon emberieskedünk, hogy faragjunk belőlük olyasmit, hogy ha ránézek egy portára, ne tudjam megmondani, hogy kik lakják dikk...nem érdekelnek a kivételek, a nagy általánosságról beszélnék.
Mivel jelentős mértékben életvitelszerűen élek "fejlett nyugati" városokban is, itt is látni, hogyan változtatják meg az etnikai összetételt, ezzel együtt azokat a környezeti változásokat, amelyek ezzel járnak. Ezeken a helyeken az őslakosság dödög, viszont bamba tekintettel tűrik, ahogyan szinte észrevétlenül, de hétről-hétre keletkeznek párhuzamos társadalmak...egyre több ablakban látok iraki, török, stb. zászlókat, szalafisták utcai agitációit...nem a bevándorlók igazodnak a házigazdákhoz, hanem a bevándorlók higitják a befogadókat. Egyáltalán nem arra gondolok, hogy az identitást kell föladni, hiszen magyarként én is magyar vagyok külföldön, ellenben a mentalitásom inkább hajazik az őslakossághoz, valamint körülnézek és igyekszem a kialakult dolgokba beilleszkedni. Ezek viszont onnan megérkeznek és azt akarják itt Európában, amit maguk mögött hagytak Ázsiában, Afrikában...ez nem fog menni. Az én csajom pofán fogja baszni az első magáról megfeledkezett kannibál előembert - arra hivatkoznak, hogy otthon ilyet még nem láttak és ez felizgatja őket - pedig a csajom szelíd öltözetű, nem villantós típus...miután pofán lesz baszva a szemtelenje a csajom által, nehezen fog mozdulni, mert akkor már könnyen rugdalom meg én is. :D

Egyallampolgar 2016.03.19. 12:31:08

@Nzoltan:
Nem röhögök azon mekkora suttyó hozzálossal illettél. Ja de, mégis és sajnállak. Valami konkrétum? Hold kisbetűvel? Alsó tagozatos vagy?
Érdekel szerinted magyar állam milyen lépéseket tett az utóbbi 25 évben a cigányság integrációjára. Milyen korszerű konfliktus kezelő, csoport pedagógia, pszichológia módszereket próbált ki az közoktatásban. Te még sosem láttál ilyeneket, én igen. Működnek. Hidd el léteznek jobb módszerek az EUs pénz ellopásánál Farkas Flóriánon keresztül meg az SZDSZ féle segélyezősdinél. Utóbbinak köszönhető hogy felnőtt sok cigány fiatal aki nem látta a szüleit dolgozni. Ez nem integráció ez a probléma áttolása a következő generációkra.

Papucsban a Teraszon 2016.03.19. 12:41:37

@jose maria padilla: már csak a számlaszámot kéne utánaírnod, ahova a kártérítést utalhatjuk. ha olvastad esetleg, az egész ószövetség arról szól, hogy a zsidókon kívül mindenki antiszemita.

Szalay Miklós 2016.03.19. 13:12:02

Apropó, akit érdekel egy összefoglaló a sztereotípiákról és előítéletekről, az ezt nézze meg:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid067

(A legfelső sor a kép tetején, "Attitűd, sztereotípia, előítélet". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.19. 13:33:10

Az iszlamofóbia azért hasznos, mert lehetővé teszi a magyarság hozzáférését a húspiachoz.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2016/03/csorda.html

N. Barbie 2016.03.19. 13:33:22

@Egyallampolgar:
"hiszen a saját keresztény, magyarul beszélő cigány kisebbségét is megalázza, kiközösíti, gettósitja, szegregálja. "
Csak a szokásos felháborító libsi hazugság.
Van ok, aztán van okozat. A kettőt semmilyen hatásvadász hazugság miatt sem szabad felcserélni.

2016.03.19. 13:34:31

@260: meseld el a 6-12 eves kereszteny szexrabszolgaknak, hogy nem is szenvednek. Meseld el a megeroszakolt osztrak kisfiunak, hogy minden rendben es lepjen tovabb. Meseld el a bantalmazott es hazassagra kenyszeritett tiz eveseknek, hogy ez a normalis, sot tulkorosak, hiszen Aisa hat evesen ment felesegul a profetadhoz. A. Nyugati orszagokban egy parhuzamos tarsadalom epul sarijaval, burkaval, gyermekhazassaggal, becsuletgyilkossaggal, de errol senki nem mer nyiltan beszelni mert az nem polkorrekt. Megy a mismasolas pedig csak az nem latja, hogy mi megy itt, akinek nincs szeme. A valodi menekultekkel nincs bajom, szegenyek, mindent elvesztettek. Ha be tudnak es akarnak illeszkedni egy bekes tarsadalomba, hat tegyek, tanuljak meg a fogado orszag nyelvet, dolgozzanak, jarjanak iskolaba a gyerekeik, tartsak be a torvenyeket es kkor nincs veluk bajom, felolem akarmilyen istent imadhatnak, amig az en eletembe es hitembe nem szolnak bele. Ok jottek ide hivatlanul, alkalmazkodjanak. En is veszek fejkendot, ha Egyiptomba megyek, mert ott en vagyok az idegen. De sokan erkeztek cellal, megbujva a menekultek kozott. Egy millioan erkeztek tavaly, iden eddig haromszaz ezren. A magyaroknak mas a tortenelmi emlekezete, mint a nyugat europaiaknak. Ok meg nem tapasztaltak meg, hogy mit jelent ennyi latszolag bekes idegen az orszag teruleten. De a magyarok tudjak: Buda varat nem agyuval vettek be, hanem varosnezo turistakkal!

M1nd3gy 2016.03.19. 13:38:08

Az a legnagyobb baj, hogy önmagukra is veszélyesek: index.hu/kulfold/2016/03/19/robbanas_tortent_isztambul_forgalmas_setaloutcajaban/

nem okoz gondot az iszlamistának egy másik iszlamistát legyilkolni allah nevében... de lehet hogy csak én nem értem...

2016.03.19. 13:55:59

@M1nd3gy:

>>...de lehet hogy csak én nem értem...

próbáld ki index/tv/msm nélkül és néhány hónap múlva elkezded érteni.

ps ne válaszolj

Jottó 2016.03.19. 14:16:11

"Terrorveszély nincs, a határzár távol tartja a délről érkezőket, a már nyugaton lévők pedig bolondok lennének idejönni."
szóval itten nincsen probléma csak pár 100 km -el odébb erőszakolják meg a kisfiúkat, ölik meg a szocmunkásokat meg robbantgatnak jókedvükben..akkor jó mehetünk is aludni..
..a megoldás a mások szenvedését teljes közönnyel figyelő, minden empátiát és humánumot nélkülöző , egoista életfilozófia lenne (mármint a pincéből figyelve, véletlenül sem átlépve az országhatárt)..
ezt a logikát a szerző saját kútfőből merítette vagy szintén a vallásának egyik alaptétele?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.03.19. 15:25:07

Nem hagyhatjuk elsikkadni a "pro és kontra" érvelésű cikk utolsó sorainak mondanivalóit. Amely a címnek megfelelően az iszlamofóbia hasznos hatásairól szól, bár nem egyértelmű, hogy a szavakban nem irónia rejlik-e.

De az ostoba polkorrektség nálunk jelenleg még gyengén védi az "arabokat", mivel most kivételesen a kényelemben tespedő nyugati országokat is közvetlen terhelés alatt tartják, és láttuk, hogy a kényszerített polkorrektség eljutott odáig, hogy végre kibuggyant mögüle az emberek zömének őszinte és természetes érzelme. Most az arabokról még börtönbüntetés fenyegetettsége nélkül lehet rosszakat mondani - a szólásszabadság kapott egy kis teret végre -, akár szidni, akár félni is lehet őket. Gyakorlati haszon lehet ebben az, ha a szinte teljesen érdektelen zsidókról végre kicsit el lehet feledkezni, a cigányokról is eltereli kissé a közfigyelmet egy erősebb, kontinensméretű új ellenség. Ráadásul az emberekben - hallom magam is - megvan az, hogy a cigányok között vannak rendes emberek, vannak kérincsélők és ügyeskedők, vannak segélyből eléldegélők, vannak lopósak és vannak a bicskások, szamurájkardosok, az igazi férgese. Szóval egy részükkel együtt lehet élni valahogy, ha az ember óvatos. Az "arabok" viszont jelenleg azt mutatják be, hogy tömegesen akarják letaposni a kerítéseket, aztán nyom nélkül, minden ellenőrzés nélkül felszívódni valahol. Ez egyértelmű veszély.

Másik szelepet jelent az, hogy a végtelenül káros FideSS-Maszop gyűlölködésről kicsit elfeledkezve most lehet szidni Merkelt és úgy egész "Büsszelt" együttvéve.

Azt kár is remélnünk, hogy a Nyugat elpirulva és halkan, de kimondja egyszer, hogy Orbán előre szólt, nem kellett volna rutinból lenácizni. De az tényleg értékes közösségi élmény, hogy a posztban említett "végvári" hevület egy kicsit helyreteheti a becsületünket legalább bennünk, esetleg még néhány hozzánk hasonlóan másodrendő ország népei szemében is. Nekem is jó érzés, percig nem tagadnám, hogy ha sunnyogva is, de a rendszeresen minket cseszegető Nagyok is arra fordultak, amerre mi mutatunk egy éve. Jó lett volna, ha ezt sokkal korábban megteszik, mert közel másfél millió idegen már bejutott, és nehéz lesz őket innen kipaterolni, főleg ha még a magunk elé görgetett emberiségi jogi világszabályokat is le kell küzdenünk.

Az a kár, hogy azért, mert ez főleg Orbán személyes érdeme, a honfitársaink egy része ezt az egész Magyarországot egyben érintő eredményt is gyűlölettel veti el, mert Orbánt utálják. De láttam már általában súlyos orbánfóbiás blogon is azt, hogy hát, azért Orbánnak most az egyszer igaza volt, de akkor is utáljuk. Ezt én eredménynek tekinthetem, mert az Orbán által elkövetett különféle hibákat én szomorúan látom - a "diktatúra" építése engem speciel nemigen zavar, egyelőre -, de tisztában vagyok azzal, hogy ő mindeddig eredményesen küzdött meg értünk egy összeurópai szívatás elkerüléséért.

Igaz, hogy minden párt rendszeresen közzétesz manipulált felmérési eredményeket a támogatottsági arányokról, érthetetlen módon két évvel a választás előtt már azzal a bugyuta feladattal szórakoztatva magukat, hogy meddő pártszimpátiákon változtassanak 1-2%-okat, ami most az égvilágon semmit nem számít. Mert nekik élvezet, ha tízezer embert sikerül rávenni arra, hogy legalább lélekben szabotálja a gyakorlatban meg nem rendíthető kormány döntéseit, rongálva az ország esélyeit a felszínen maradásra. De az tényként látható, hogy a sokféle gazdasági és belpolitikai szarakodás ellenére is elég stabil a kormánypárt(ok) támogatottsága, és nagyon-nagyon szükségünk van belső stabilitásra. Ha mást nem is, a ránk zúdulni próbáló agresszív idegeneknek ezt a kevéske jót megköszönhetjük.

De még messze nincs vége a történetnek, sajnos.

Doubledeceker 2016.03.19. 15:26:50

@enpera:

Ezt most mért???
De most komolyan, én csak azt írtam nem szeretjük az eltérő kultúrát.
És szerintem nincs is ezzel semmi baj., na meg a társadalom nem is homogén van, aki senkit nem szeret, van aki csak a hülyéket nem, van akinek meg minden mindegy mert egy liberális buzi.....

De azért még sem kellene anyázni.

na4 2016.03.19. 15:56:08

iszlám = terror, agresszió, keresztény gyűlölet. Ezt az image-et az arabok maguknak és csak maguknak köszönhetik.

midnight coder 2016.03.19. 16:35:45

@Egyallampolgar: Ennek azonban elég komoly korlátja, hogy a gyerekre sokkal inkább az otthoni környezete hat, mint az iskola. Különösen egy zárt közösségben. Ha a családokat ki tudod emelni a közösségből, és így tanítod a gyerekeket, akkor lehet esély. De ehhez lényegében szét kell robbantanod az adott közösséget, ezt pedig demokratikus körülmények között nemigen lehet megcsinálni. A gyakorlat Nyugat-Európában is az, hogy egy-egy etnikum zárt közösséget alkot, lásd arab, kínai, stb. negyedek. Különösen igaz ez akkor, ha ráadásul még nyelvi, kulturális különbségek is vannak. Aztán ha az adott kultúra kompatibilis a tieddel, akkor ki tudsz onnan jönni este 8 óra után is, ha betévedsz. Ha nem, azt hívják no-go zónának.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.03.19. 17:20:44

@Doubledeceker: bocs túlreagáltam
De én sokfelé jártam, egyáltalán nem vagyunk kirekesztőek, sok külföldi szerint sem

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 17:53:24

@na4: "iszlám = terror, agresszió, keresztény gyűlölet. Ezt az image-et az arabok maguknak és csak maguknak köszönhetik. "
Ez így van. De azért Hollywood is egy kicsit sáros benne.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 17:55:45

@N. Barbie: Hülye vagy gyerek. Tök mindegy az ok, attól még az okozat igaz.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 17:57:34

@Egyallampolgar: Igen, @Nzoltan: kb az alsótagozatos szintjén mozog. Pontosítsunk! A Kisegítő iskola alsó tagozatának szintjén.

Doubledeceker 2016.03.19. 17:57:58

@enpera:

Ok, de pl. az ilyen k anyád a tiédtől eltérő véleményre is pont gáz. De ugorjunk.

Amúgy én olyan helyen csapatom, ahol mindenkinek van diplomája, és mégis mindenki utálja a négereket a bevándorlókat, na meg a cigányokat.

Én ebből indultam ki. De ez nem faji alapon megy, egyszerűen csak látja mindenki hogyan viselkednek ezek a népek, így aztán ez a vége.

De én ezt nem ítélem el, szerintem ennek az utálatnak egy része jogos, vagy legalább jogos önvédelem.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2016.03.19. 18:00:01

@monddazigazatmar: Különben, végül is mennyi bírságot kaptál a gally lopásért?

William Kidd 2016.03.19. 18:22:41

@Brix: Pont igy latom en is, ahogyan te.

hozé bubó 2016.03.19. 18:29:29

Semmiből nőtt ki??? Az oviból megvan a török gyerek megvágta dal? Vagy a máig élő végvári játékok? Azért nekünk és a balkánnak más zsigeri érzéseket vált ki az iszlám mint egy svédnek, hollandnak. Addíg amíg történelmet tanítanak ez így is marad...

Etniez 2016.03.19. 18:42:12

@Ylim: Már megint ez az ordas hazugság. Az IRA nem vallásháborút folytatott, hanem az írek jogaiért és az elszakadásért küzdött. A katolikus-protestáns dolog csak azért került bele, hogy legyen mivel megkülönböztetni a két fehér embert.
El vagy te tájolva picikét.

$pi$ 2016.03.19. 19:08:06

@nemorino: "Az iszlámmal az a baj, hogy ez a kultúra nagyjából nyolcszáz éve rohad, egyre kevésbé képes friss alkotásokat létrehozni. "

Az iszlámmal az a baj, hogy az iszlám egy vallás és a vallások nem hoznak létre friss alkotásokat. Olyanokat legalábbis nem, amely működnek is.

Pölö a kereszténység sem hozott létre semmi újat nagyjából négyszáz éve, amikor hozzáadták az "az vesse rá az első követ" történetet a bibliához, de persze az sem működik. A keresztények egyáltalán nem megbocsátóbbak mint az ateisták.

inebhedj - szerintem 2016.03.19. 19:14:13

@Egyallampolgar:

Ez valami tyúk vs tojás probléma lesz.

Mindenesetre egyszer egy nyelvész cimborám borozgatás közben felvetette, hogy fura módon a legtöbb népnek kulturális, együttélési stb. problémája van azokkal a népekkel / kultúrákkal / stb, mely utóbbiaknak nem csak magukra van saját szavuk, de mindenki másra is (vö: góly, gyaur, gádzsó), valahogy azok válnak megkülönböztetések áldozatává, akik már nyelvükben is megkülönböztetnek másokat.

(Ez az eszmefuttatás már Sinead O'Connor kapcsán is eszembe jutott, aki olyan nyelven ostorozta a magyar nyelvet utóbbi nemi különbségtételre való hajlandósága miatt (feleség), amely előbbi nyelv egész egyszerűen képtelen elvonatkoztatni a nemektől, ha van rá szükség, ha nincs - szemben a magyarral.)

midnight coder 2016.03.19. 19:30:51

@$pi$: Már hogy a fenébe ne hozott volna. Pl. a katedrálisok elég sokat dobtak a korabeli építészeten. De a mai progresszív / liberális eszmék alapjait is egy bizonyos Jézus nevű fazon rakta le. Ha ő nincs, akkor ma nem igazán léteznének gépek, mivel a mai napig mindenki a beszélő szerszámokat használná.

$pi$ 2016.03.19. 23:22:11

@midnight coder: "Már hogy a fenébe ne hozott volna. Pl. a katedrálisok elég sokat dobtak a korabeli építészeten."

Nem, az építészet dobott a katedrálisokon. Az építésznek ugyanis tök mindegy, hogy zeusz, hórusz vagy éppen jehova imádói akarnak túl nagy épületeket emeltetni, a lényeg, hogy legyen pénzük.

"De a mai progresszív / liberális eszmék alapjait is egy bizonyos Jézus nevű fazon rakta le. Ha ő nincs, akkor ma nem igazán léteznének gépek, mivel a mai napig mindenki a beszélő szerszámokat használná. "

A bibliai Jézus karakter egy puma szóval sem mondta, hogy a rabszolgasággal bármi probléma is lenne, sőt azt mondta, hogy a szolgák legyenek engedelmesek az uraiknak.

Nem is csoda, hogy a keresztényeknek soha nem volt semmi erkölcsi fennakadásuk a rabszolgatartással, az usában, az egyik legkeresztényebb társadalomban pl. 1865-ig egészen jól elvoltak rabszolgákkal.

"liberális eszmék alapjait is egy bizonyos Jézus nevű fazon rakta le"

Amiket a biblia jézusnak tulajdonít azok a tanítások (1) nem voltak liberálisok, és (2) nem voltak újak. Elég fura is lenne, hiszen ha az újszövetségi eszmék liberális eszmék lettek volna, akkor ma a keresztények lennének a liberálisok...

Azazel Anna 2016.03.20. 07:20:46

Magyarországon nincs idegengyűlölet, nincs, csak még a pirézeket is utáljuk. De egyébként kedves emberek vagyunk.

Egyallampolgar 2016.03.20. 18:37:38

@inebhedj - szerintem:
Nem pontosan értelek:
"a legtöbb népnek kulturális, együttélési stb. problémája van azokkal a népekkel / kultúrákkal / stb, mely utóbbiaknak nem csak magukra van saját szavuk, de mindenki másra is"

Ez alighanem minden népre igaz. Mindig van olyan rendszer ahol van ők és mi (családom, szomszédék, magyar, cigány,, európai, afro, liberális, rocker, keresztény, hetero). A kérdés az, hogyan bánnuk azokkal akik nem a mi csoportunkba tartoznak. Mi a baj a szavakkal? A kérdés az, hogyan bánunk azokkal akikket e szavakkal illetünk. Én arról írtam, hogy itthon nincs integrációs rendszer és szándék 26 éve a leszakadó cigány kisebbségért. Az együttélés ennek megfelelően egyre rosszabb. A közmunka lehet valami de nagyon kevés, a közoktatásban kisgyermekkortól kezdve kéne új dolgokat bevezetni, olyan foglalkozásokat amiket én láttam és amik működnek. Ezek nem oldanak meg mindent, de sokat segítenek és az eredményük 20 év múlva jelentkezik. A cikk az iszlám integrációját firtatta ugye. Ott is ezt várom, és ott nehezebb lesz. Messzebbről jönnek , nagyobbak a klülönbségek. Én ezt gondolom. S azt, hogy olyan Orbán ne ugasson a menekültek ellen, aki a saját itt élő kisebbsége integrációjáért az én szememben nem tett semmit.

IdomitottFoka 2016.03.21. 10:18:01

Öööö, ahogy a szerzőnek, úgy a kommentelőknek sem kéne ex catedra kijelenteni, hogy a magyar néplélek lila vagy zöld. És azért nem kéne idejönni mindenféle menekültnek integrálódni meg asszimilálódni, mert jelenleg százezrével migráltak el az országból őshonos(nak számító) magyarok és százezrével tengődnek kilátástalanságban őshonos(nak számító) magyarok. Nehéz lesz labdába rúgni. Tényleg nem tudjuk integrálni és segíteni őket, függetlenül a szándéktól.

Papucsban a Teraszon 2016.05.15. 18:42:22

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Te vagy hülye. Amit a cigányok kapnak, az egy nagyon visszafogott reakció.
süti beállítások módosítása