Egészen Egyszerű Javaslat az Alapjövedelem-vitában
2015. április 11. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Egészen Egyszerű Javaslat az Alapjövedelem-vitában

alapjovedelem.jpg

Most, hogy a magyar baloldal egyes élcsapatai lassan-lassan rácsatlakoznak a világkommunizmus nemzetközi utópia-fanclub 21. századi álmára, a feltétel nélküli alapjövedelem eszméjének terjesztésére, egyszerű javaslattal élnék az idea támogatói számára. Lehetne ez egy előzetes, fakultatív kísérlet az országos, mindenkire nézve kötelező alapjövedelem-rendszer remélt jövőbeli bevezetése előtt.

1. Regisztráljon minden magyar állampolgár, aki igényt tartana a feltétel nélkül járó alapjövedelemre.

2. Regisztráljon minden magyar ideológus, esztéta, közgazdász, eszmetörténész, szociológus, aktivista, mozgalmár, politikus, blogger − és mindenki más −, aki támogatja a feltétel nélküli alapjövedelem bevezetését.

3. Utóbbiak finanszírozzák saját munkájukkal megkeresett jövedelmükből az előbbiek alapjövedelmét. Feltétel nélkül.

Persze lehetne egyszerre igénylőnek és finanszírozónak is lenni. Nevezzük ezt az egész rendszert mondjuk önkéntes alapjövedelem-pénztárnak!.

Így kipróbálhatnák élesben is a szép ideát, felmérve annak társadalmi támogatottságát és gyakorlatbeli működését. Win-win szitu lenne, nemde?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr187358270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.04.11. 14:28:28

hülye vagy gellért, nem rossz dolog ez az alapjövedelem. csak cigányoknak ne járjon! :)

Attisch 2015.04.11. 14:45:47

Aki a fenti cikket írta, az vagy nem akar, vagy nem tud gondolkodni.
A Nemzeti Alapjövedelem(NJA) egy sor kérdést megoldana és nem lenne szükség a különféle segélyekre(sem).
A PM javaslata sok helyen hibás összefüggéseket és szerintem igazságtalan elosztást tartalmaz, de alapvetően egy jó ötlet alap.
Pici gondolkodással és természetesen akarattal egy nagy rakás embert lehetne visszahozni az emberi lét minimumára.
Nem rögtön dobálózni kell a "Fizesse aki kitalálta" szlogenekkel, hanem utána járni, hogy mi is az ami jobban elfér egy ország gazdaságában. Gondolkodni nehéz ezt tudom, de néha érdemes...

gyalog.galopp 2015.04.11. 14:59:46

@Attisch:
A munka nélkül kapott, szükségleteket pótló juttatásokat segélynek nevezik. Rugalmas a magyar nyelv, de hülye.

A segélyt a rászorulók kapják, az alapjövedelmet meg ki?
Segíts akkor a gondolkodásban!

aeidennis 2015.04.11. 15:11:52

Szerintem pedig az oktatásban kellene bevezetni az alaphármast, ami minden diáknak járna: így egyből megszűnne a bukás és az igazságtalan egyenlőtlenség a buta-lusta és a szorgalmas-okos diákok között.

agent_x 2015.04.11. 15:17:18

Egy kis kiegészítéssel még támogatni is tudnám az ötletet, mivel szinte minden segélyt megszüntet mellette.

A módosítás annyit tette, hogy gyerekekként csak akkor adnék 25 ezret, ha mindkét szülő dolgozik, vagy dolgozott már életében legalább 1 évet. 1 kereső esetén csak a 75%-át, 2 munkanélküli esetén csak a felét kapnák.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.04.11. 15:18:44

na, életedben ez volt az első értelmes gondolatod, amit olvastam. keveset olvastam tőled, az igaz, de szerintem ritkán van ilyen jó ötleted.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.11. 15:50:07

Végre ismét jó poszt a Mandineren.

Pelso.. 2015.04.11. 16:15:48

A 2. csoportnak nincs annyi jövedelme, hogy finanszírozza az 1-es részéről felmerült igényt.

Az alapötletet terjesszük már ki: pártok és élősködőik, parlamenti és önkormányzati frakciók, valamint egyházak kizárólag a regisztrált szimpatizánsaik által befizetett adományokból fedezhetik működési költségeiket, állami pénz nulla.

Ilona45 2015.04.11. 16:43:32

@Attisch: Az alapjövedelem több szempontból sem jó megoldás:
- a társadalom egy részét nem ösztönzi munkára
- ha elfogy az 1 hónapra járó alapjövedelem, a társadalom egyes tagjai igényt tartanak segélyre, támogatásra ugyanúgy, mint korábban. Hiába állítják most az a támogatók, hogy ilyen ellátások nem lesznek.
- Pelso pedig kifejezte a lényeget: nem termel ennyi jövedelmet a társadalom másik része, amelyből finanszírozni lehetne az első csoport megélhetését.
Összegzésül: akik ezt a struktúrát "megálmodták", közelében sem voltak még a társadalom perifériáján élő embereknek, fogalmuk sincs arról, hogy elméletük Magyarországon megvalósíthatatlan, és a legtöbben nem is akarják, hogy valósággá váljon, mert el tudják képzelni, hogy mindez hova vezetne.

Steve the Great 2015.04.11. 17:08:26

Majdnem olyan szofisztikált gondolatmenet ez, mint az, hogy "aki védi a cigányokat, miért nem fogad be néhányat a házába?"

Attisch 2015.04.11. 17:59:12

@agent_x: @Ilona45:
Akár még igazatok is lehetne, de....
Első és legfontosabb érv mellette, hogy nem majdnem, hanem minden segélyt megszüntethetne. Megoldhatóbbá tenné a szociális ellátásokat, hiszen jelenleg a szociális ellátó rendszer legnagyobb energiája arra megy el, hogy alapvető létfenntartást biztosít. Az állam joggal mondhatná és mondania is kellene, hogy nincs egyéb, hiszen megkaptad, ami jár. Az egyéb felzárkóztató segítségnyújtásokat komolyabban lehetne végezni minden népcsoportnál(ld cigányság, bár jelenleg Mo-n nem ők jelentik a legnépesebb problematikus népcsoportot!)
A civil szféra könnyebben tudna egyéb segélyeket nyújtani, hiszen nem a létfenntartásról kellene gondoskodniuk az Állam helyett.
Valóban mindig lenne akinek nem elég. Ők a sajnálom kategória (Ma is sok ilyennel dolgoznak, dolgozunk együtt)
A forrásról csak annyit, hogy szerintem, bár nem ismerem a költségvetést, az NJA-hoz szükségesnél jóval több fogy el a mostani, véleményem szerint működésképtelen, rendszer fenntartására.
agent_x: A te ötleted pedig szimplán diszkriminál. A társadalom egyre kevesebb munkát tud és akar biztosítani. Mindenhol az automatizáció van előtérben és ez egyre kisebb élőmunka igényt támaszt. A társadalmi rend fenntartásához szervesen hozzá tartozik, hogy minél elégedettebb legyen a társadalom nagy része. Ez akkor könnyebb, ha van egy közös alap.
Innen aztán mindenki a maga tehetsége és/vagy szorgalma alapján hozzá tehet a magáéból. Ki többet, ki kevesebbet. Amivel többet tudsz hozzá tenni, annyival leszel társadalmilag magasabb szinten annál aki mondjuk lustaságból nem tesz semmit.
Ha adtál kenyeret a népnek, akkor utána az elvárásokat sokkal könnyebben elfogadják, mint ha csak elvárásaid vannak.
Elvileg ez egy konzervatív blog. A konzervatívok állítólag keresztények is.
Jakab apostol levele pontosan beszél erről:
"És azt mondja nékik valaki ti közületek: Menjetek el békességgel, melegedjetek meg és lakjatok jól; de nem adjátok meg nékik, a mikre szüksége van a testnek; mi annak a haszna? "(Jak 2/16)
Érdemes az egészet elolvasni! :)
Átgondolandó és kidolgozandó a téma.

búvár kondér 2015.04.11. 18:17:26

@Pelso..: Az alapjövedelem nem populista hanem egy nagyon racionális s a nemzet egészére nézve hasznos ötlet.
....ha a magyar gazdaság kibírta a különadók dömpingjét s ráadásul ezen adók nem kerültek vissza a köz javára. ....többnyire a fennálló rezsim klientúra építésre használta ráadásul nagyon rossz hatásfokkal.
Amennyiben az alapjövedelem kezdeti finanszírozására lenne felhasználva akkor a tömeges és jelentős vásárlóerő növekmény szükségszerűen a gazdaság élénkülését vonná maga után. Gyakorlatilag az alapjövedelem az egy gyorsan megtérülő befektetés lenne a közeljövőbe.
Ezt az alapjövedelmes gazdaságélénkítést már rég meg kellett volna tenni! ....hiánya tovább mélyíti a szakadékot a fejlett világ és Magyarország közt.

Kandeláber 2015.04.11. 18:19:26

Ez a mondat zseniális: "Regisztráljon minden magyar ideológus, esztéta, közgazdász, eszmetörténész, szociológus, aktivista, mozgalmár, politikus, blogger − és mindenki más −, aki támogatja a feltétel nélküli alapjövedelem bevezetését."
És még politológusok, szociális munkások, jogvédők, filozófusok, hasonlók...

Szindbad 2015.04.11. 18:45:10

Pontosan. És ezt az elvet terjesszük ki kérlek az egyházakra is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.11. 19:10:10

@Szindbad:

Mert ma szerinted hogy van?:-) Az egyházi közösségi-oktatási-szociális intézmények ugyanúgy kapják az állami támogatást, mint az állami fenntartásúak.

rámenős 2015.04.11. 19:50:17

Kedves agymenők. Elő kellene venni a plajbászt és számolni. Most tekintsünk el attól, hogy más zsebében nem illik turkálni. Sajnos mindig a rossz példa a ragadós, mert az állam is ezt csinálja.
Hogy mi lenne ha bevezetnénk? Meg tudom mondani, ha szereztek 3 azaz három olyan dolgozót aki a világ legegyszerűbb segédmunkáját eltudja végezni. Abszolút nem nehéz, csak állandóan csinálni kell és a zsákba pontosan 200 darabot kell tenni. Nem 199-et és nem 201-et. Ez ma a jelentkezők 95 %-ának meghaladja a szellemi képességeit. Ja és természetesen csak pár ezer Ft.al több a fizetés mint a minimálbér. Segélyért sorban állók, rajta. A munka nemesít és jobbá tesz.
Hirdetés. Jó ha 10 telefonáló. Kérdés: Mennyi a fizetés? És be is kell menni? Eljön kettő. Hát nem ilyet képzelt.
100 telefonálóból jó ha egy megmarad.
Csak egy órát kell eltölteni a hivatalban és végignézni a munkára jelentkezőket. Tisztelet az 1 ezreléket kitevő tisztességesebbjének.
Itt tart ma a magyar munkásosztály, aki itthon maradt.

búvár kondér 2015.04.11. 20:14:16

@Szindbad: alighanem akkor a szenteskedő hívek menekülnének mint ördög a tömjéntől

búvár kondér 2015.04.11. 20:33:10

@bbjnick: leskelődtél vagy hallgatóztál? .....de rossz a szemed és a füled.

gyalog.galopp 2015.04.11. 20:33:51

Jó pár évvel ezelőtt egy 15 éves forma, írni, olvasni alig tudó cigánylány azért panaszkodott, hogy a parasztok mér irigylik tőlük a segélyt. Merthogy ők azt a pénzt, amit az államtól kapnak visszaadják az államnak, amikor elmennek a boltba vásárolni.
Akkor én tíz újjal megkapartam a fejem.....

De most mit csináljak? Tanult emberek azt akarják bizonyítani, hogy ha a munka nélkül kapott jövedelmet elvásárolom, az ugye növeli a fogyasztást, a növekvő fogyasztás felpörgeti a kereskedelmet, a felpörgő kereskedelem felpörgeti a termelést, és akkor halleluja már itt is van a kánaán.

Felfedezték a gazdasági perpetuum mobilét.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.11. 20:38:25

@búvár kondér:

Trollkodj csak, szakadék, arra vagy hitelesítve, másra sem!

Szindbad 2015.04.11. 20:41:01

@bbjnick: Csak éppen semmiféle kontroll nincs, hogy mire és hogyan költik el.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.11. 20:44:04

@gyalog.galopp:

Nyilvánvaló, hogy ennek a briliáns ötletnek az írni-olvasni alig tudók a célközönsége, mivel már mindenki másét elveszítették, így a az ő támogatásukat igyekszik megnyerni a "demokratikus" ellenzék. Ahogy az is nyilvánvaló, hogy maguk sem veszik komolyan, eszükbe nem jutna bevezetni, még arra sem veszik a fáradságot, hogy valamirevaló kalkulációt végezzenek, egyszerű hangulatkeltésnek tekintik, amivel megpróbálják felheccelni az underclasst.

gyalog.galopp 2015.04.11. 20:55:47

@bbjnick:
Értem én, hogyne érteném, de akkor is, lemenni ... oda?

Pelso.. 2015.04.11. 21:06:56

@búvár kondér: Háát, nem tartom üdvösnek, ha stratégiai döntések egyik fő pillére "még ezt is kibírjuk".
Mert ezután még azt is, meg minden egyebet a jövőben.
Erős a kételyem a gazdaság felpörgésével kapcsolatban: a költségvetés kifizet 1 ft-ot alapjövedelemre, melynek valamely százaléka eleve hitel és áfa. Abban meg nem vagyok biztos, hogy a jelenlegi segély meg stb rendszerekből átirányított pénz elég alapjövedelemre, innen adott a kérdés: ki finanszírozza ezt, Templeton, az IMF, dollárkötvények, esetleg lányokat futtatunk államilag?

pitcairn (törölt) 2015.04.11. 21:45:39

@Attisch: @búvár kondér:

a feltétel nélküli alapjövedelem akkora baromság, hogy ehhez képest még a NAV és az MNB felszámolása is kifejezetten konstruktív elképzelés:)

pitcairn (törölt) 2015.04.11. 21:48:10

@Pelso..:

@búvár kondér:

Kondér!

a pozitív multiplikátoroddal (pénzosztás...) szemben egy negatív multiplikátor is áll (adókivetés...)

szóval ne várj ettől gazdaságélénkítést, mert nem lesz

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.11. 21:51:39

@Szindbad:

Ez, ugye, megint egy ordas hazugság! Minden gyerekem egyházi iskolába járt, több rokonom, ismerősöm dolgozik egyházi iskolákban, szerencsétlen intézmények szanaszéjjel vannak szedve, nincs olyan hónap, hogy ellenőrzést ne kapnának, ilyen klikkesek, olyan szakfelügyelők, amolyan ellenőrök jönnek-mennek. Még én, mint szülő, is beletekinthettem anno a gyerekeim iskolájának költségvetésébe, mivel volt alapítványuk és részletesen be kellett róla számolniuk, hogy az alapítványba befolyó támogatások hogyan épülnek be az iskola gazdálkodásába.

pitcairn (törölt) 2015.04.11. 21:52:45

@Pelso..: @búvár kondér:

a jelenlegi pénz csak nagyon alacsony alapjövedelemre lenne elég

+ ki kéne rúgni a korábbi rendszerben résztvevő közalkalmazottakat, ami egy demokratikus rendszerben kb. a science fiction-al egyenértékű...

ergo

tiszta megoldás itt nem lenne

persze vmi öszvérrendszer még létrejöhet, amiben sikeresen ötvöznék a __legrosszabb elemeket__

ráadásul az is csak egy __oligarchikus rendszer__ lenne

elvégre az adóáthárítás első törvénye a következő:

adó csak a visszafelé - azaz a középosztály és a dolgozó szegények felé - lehet hárítani

Szindbad 2015.04.11. 21:55:30

@bbjnick: Az oktatásért külön kapnak 150-200 milliárdot, de én az egyéb költségvetési támogatásokról beszéltem.

pitcairn (törölt) 2015.04.11. 21:57:28

@bbjnick:

ez a sztori uniós szinten fog célba érni

fontos szerepet fog ez játszani az európai kohézió elmélyítésében

fogunk mi még erről jó sokat hallani

és attól tartok, hogy végül az összes parlamentii párt fel fog sorakozni eme baromság mellett...

pitcairn (törölt) 2015.04.11. 21:58:27

@Szindbad:

anno az egyházakat elég keményen kifosztották...

a sztori onnan indul

freehckr 2015.04.11. 22:08:49

Alternatív javaslatok, szigorúan a „szocialista osztogatás” és „kádárista szavazatvásárlás” ideológia mentén:

A) 1. Regisztráljon minden magyar állampolgár, aki igényt tartana a rezsicsökkentésre.

A) 2. Regisztráljon minden magyar ... aki támogatja a rezsicsökkentést.

A) 3. Utóbbiak finanszírozzák saját munkájukkal megkeresett jövedelmükből az előbbiek rezsicsökkentését.

B) 1. Regisztráljon minden magyar állampolgár, aki igényt tartana a közmunkára.

B) 2. Regisztráljon minden magyar ... aki támogatja a közmunkát.

B) 3. Utóbbiak finanszírozzák saját munkájukkal megkeresett jövedelmükből az előbbiek közmunkabérét.

C) 1. Regisztráljon minden magyar állampolgár, aki igényt tartana a családi pótlékra.

C) 2. Regisztráljon minden magyar ... aki támogatja a családi pótlékot.

C) 3. Utóbbiak finanszírozzák saját munkájukkal megkeresett jövedelmükből az előbbiek családi pótlékát.

More to come...

Abban igazad lesz, hogy a fasz kivan a baloldali pártokkal és léhűtő, ingyenélő szavazóikkal... a Fideszt is ideértve.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.11. 22:09:54

@Szindbad:

Miért kell kamuzni? Nincs olyan, hogy egyéb. A 2013-ban módosított vatikáni megállapodásban van egy olyan kitétel, hogy a katkóknak felajánlott szja 1%-os befizetések összegét kiegészíti az állam az össz-szja 1%-ának értékére, abban az esetben, ha más jogcímen nem kapott az Egyház annak megfelelő összeget (pl. pályázatok révén). De ezeknél a pénzeknél is, akár szociális, akár műemléki, akár oktatási, akármilyen tevékenységre fordítják, az adott terület felügyeleti szervei ugyanúgy ellenőrzést gyakorol(hat)nak. Még a hitéleti tevékenység adminisztrációjába is betekintése van az államnak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.11. 22:17:12

@pitcairn:

"ez a sztori uniós szinten fog célba érni" --- írod.

Én bízom benne, hogy nem fajulnak odáig a dolgok.

freehckr 2015.04.11. 22:20:12

@bbjnick: Látod, erről beszélek, újabb negatívum, amiért a korrupt posztkommunista antimagyar pöcsök az egyházakat tolják maguk előtt ideológiai pajzsként... Elhangzik a szó, keresztény, a Zemberek a pénztárcájukhoz kapnak mintha cigányokról lenne szó. Köszönhetően a KDNP-nek...

Szóval nem volt túl jó ötlet kormányzati tényezővé tenni ezt az korrupt orbánista közpénztolvaj gittegyletet... évtizedekre lesz szükség helyrehozni az ámokfutásukat.

Bell & Sebastian 2015.04.11. 22:24:08

Ez a tervezet pont annyit ér, mint hajadonnak a vibrátor.

Nemsoká' úgy lesz (megmondom), hogy amit nem visz el Amerika, meghagy az Unió és nem tudja ellopni a Nemzeti Oligarchia, az mind a miénk lehet.

Mindig olcsóbb etetni a kóbor ebeket, mind összefogdostatni a sintérrel, vagy (Uram bocsá'!) kötni egy vadiúj Társadalmi szerződést a javak elosztásáról.

A garantált alapjövedelem a legkisebb, fizetendő ár az ebül szerzett jószág megtartásának.

A gyakorlatban már élég régóta működik, a cigánysoron szerzett, fajvadítási tapasztalataim maradéktalanul alátámasztják a teória életképességét.

Aztán, hogy ez kiféle-miféle etika része, azon el lehet vitatkozni. Mármint, hogy melyik invazív faj által behurcolt bubópestis ez a baromság?

Első blikkre inkább szakállas bácsisnak tűnik. Erre bezzeg van esze a sok, köcsög banknak!
Made in devizahitel, Soros & K&H csak ez is.

freehckr 2015.04.11. 22:25:07

@freehckr: Kimaradt a legjobb, ami dobja magát:

X) 1. Regisztráljon minden magyar állampolgár, aki igényt tartana a jelenlegi fideszes „közmédiára”.

X) 2. Regisztráljon minden magyar ... aki támogatja a jelenlegi fideszes „közmédiát”.

X) 3. Utóbbiak finanszírozzák saját munkájukkal megkeresett jövedelmükből a jelenlegi fideszes kommunista agitprop szemetet, amit tévedésből még „közmédiának” neveznek egyesek. :)

freehckr 2015.04.11. 22:30:56

Mondjuk nem tudom mi legyen, ha meglátok egy újabb, közpénzekből finanszírozott kormányzati hirdetést a Mandineren?! Például hogy szárnyal a foglakoztatás (ja, a lófaszt)... A tavalyi választások előtt elég jól ki volt tapétázva a cucc... az a „feltétel nélküli alapjövedelem” ér, vagy most már sajnáljátok?! :D

Szindbad 2015.04.11. 22:35:54

@pitcairn: ...vagy mondjuk mégkorábbról.

Szindbad 2015.04.11. 22:37:31

@Bell & Sebastian: Miért gondolja maga, hogy az EU meg az USA csak visz innen?

Bell & Sebastian 2015.04.11. 22:41:43

@freehckr: Szárnyal, mint a strucc. Repülni ugyan sosem fog, feltehetően visszahúzza begye, benne a Dél Csillagával.

Bell & Sebastian 2015.04.11. 22:43:32

@Szindbad: Tengerparti rablónépségből sosem lesz öko-Robinzon, akárhány buzit is áldozunk neki.

pitcairn (törölt) 2015.04.11. 22:44:28

@Szindbad:

talán, de ilyen alapon az egész államszervezettel szembeszállhatnál...

pitcairn (törölt) 2015.04.11. 22:45:48

@bbjnick:

remélem, hogy nem lesz igazam:)

freehckr 2015.04.11. 22:51:48

@Bell & Sebastian: Mivel most már az is foglalkoztatottnak fog számítani aki jelentkezik az állami munkaügyi központban, hogy „én munkanélküli vagyok”, majd felteszi a kérdést hogy „és most mi a faszt csináljak?!”, nem kizárt év végére a „teljes foglalkoztatottság”. Egyedül az kérdéses, hogy ez mennyibe fog kerülni az adófizetőknek... mármint nem a munkahelyteremtés ösztönzése, hanem a „foglalkoztatottság jobban teljesít” kormányzati kampány?! :)

2015.04.11. 22:52:15

Még is csak meg jó sokat ugatni róla mindenütt , ha bevezetik. Persze nem úgy, hogy aztán a család összjövedelme kevesebb lesz mint előtte volt, mert úgy nem ér!

2015.04.11. 22:53:05

kimaradt az " érte ", azaz megérte ugatni mindenütt ha ....

pitcairn (törölt) 2015.04.11. 23:04:00

@Diorella Queen:

az un. "szociálisan érzékeny" álmok ilyen irányba vezetnek:)

Detroit - the World's Biggest GHETTO !!!!!
www.youtube.com/watch?v=SWEdjiEJg0U

hajdan ez volt az USA egyik leggazdagabb városa, ma meg jóformán mindenki __szociális transzferekből__ él itt:)

kész __rémálom__ az egész...

Bell & Sebastian 2015.04.11. 23:18:19

@freehckr: A vadlibsi csőcselék egyenesen odáig merészkedik: képes aláásni az emberi létezés értelmét, mintsem hogy bevallják, elkúrták és ezért inkább átadják a helyüket.

De mivel sokan nem jártunk a Biboldó István Szakkollégiumba, ezt bizonyára rosszul látjuk, a valóság érzékelése csak megzavar kedvenc prekoncepciónk érvényre juttatásában.

Másrészt

Ha már minden szarért fizetünk, ami azért "ingyen" volt valamikor, jogos a felvetés, hogy a föld / víz / levegő / halak / vakvarjú / kecskeszar árát ne szedjék be azoktól, akiknek nincsen jövedelmük.

Ám, ha mégis, előbb adják oda nekik, hogy elvehessék.

Igazi, farizeus vircsaft ez is!

Robinzon Kurzor 2015.04.11. 23:24:40

Igen, ez aztán a releváns téma.

Csak majd győzzétek eltüntetni a posztot, amikor a Fidesz -- kétségbeesésében -- az alapjövedelem mellé áll.

Bell & Sebastian 2015.04.11. 23:33:37

@Robinzon Kurzor: Jogos felvetés: mit kezdenek az általuk (is) előállított prolikkal?

A bankok itt nagyon túltolták a biciklit, nemcsak a Fikusz hibája. Ezért gazságosabb a tartótisztjeiket hibáztatni, nem elég csak a társadalmi kapcsolat-spicliket.

búvár kondér 2015.04.12. 02:09:52

@Pelso..: Kibirtad - kibirod a különadókat? Az alapjövedelem semmi más nem lenne mint csupán forrás átcsoportosítás.Jelen kormányzat a gazdaságra többféle extra adót vet ki. Lásd pl a bankadó, ilyen olyan termék díj, reklám adó stb stb. Ezen adók összessége mind mind a központi költségvetésből újra elosztásra kerül ...az újra elosztás során ezen források elfolynak pl a "stratégiai" partnereknél lásd a horrorisztikus útépítés költségek, az ORÖ beszerzései, a csókos emberek megbízásai Borkai Zsolt pereputtya, ilyen olyan "célzott támogatások" L Simon, Csányi, stb stb ....gyakorlatilag Állami segédlettel forrás elvonás a tömegektől (hisz mi fizetjük meg az "átháríthatatlant" is) és forrás átadás a bennfentes haveri körnek.
... pl ezek a különadók megteremthetnék az alapjövedelem forrását s valóban be lehetetne indítani a gazdaságot. Nem lenne itt semmi féle államcsőd!

S mennyivel jobban járna a nemzet ha nem az alsó - közép menekülne az országból (az orvos, a szakmunkás, a kétkezi melós) hanem pl a felső here réteg amely gazdasági teljesítménye gyakorlatilag így is közel azonos a nullával s látszat teljesítménye csupán a mérhetetlen állami korrupciónak köszönhető. Lásd a rengeteg mutyi, Questor, MészárosLőrincek, DemjánSándorok, Csányik, HernádiZsoltok, Szijjártok és OrbánTiborcok nemzet romboló ténykedését.
S az alapjövedelem gazdaság élénkítő hatása mellett meg kell említeni annak nemzet építő - a nemzeti szolidaritást erősítő hatását is.

denibá 2015.04.12. 06:54:37

Nincs kétségem afelől, hogy az alapjövedelem (vagy valami hasonló) bevezetése néhány éven belül gazdasági kényszer lesz. Magyarországon jelenleg két tényező akadályozza a bevezetését: a Nemzeti Sötétség és a Nemzeti Irigység.

Pelso.. 2015.04.12. 07:29:46

@búvár kondér: Szép, de mindössze fikció. Az elit nem fog adni sajátjából e célra, meg semmilyenre se.

búvár kondér 2015.04.12. 07:57:36

@Pelso..: Fikció? ma még de ezt a szarfaszú bagázst amit Te most valami oknál fogva elitnek nevezel el lehet zavarni! Le lehet váltani.

S az Andy Vajna féléket , a Habonyokat, Lázárokat, mészárosokat le lehet csukni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.04.12. 09:10:35

Príma ötlet, bár nem rémlik, hogy R Ügynök felvetett volna ilyesfajta javaslatot a Nemzeti Focializmus bevezetése előtt stadionok vs. jobber filozófusok leosztásban.

camilló 2015.04.12. 09:36:40

A bejegyzés alapvető tévedése, hogy a baloldal nem ért egyet a feltétel nélküli alapjövedelemmel. A baloldalnak nevezett liberálisok természetesen igen, de a valódi baloldali szervezetek, pártok, ha nem is mondják ki, de nem értenek vele egyet. A liberálisok segélyezésben gondolkodnak, tehát beleillik a politikájukba, mert az embereket megtartja a tőke felé kiszolgáltatott szerepben. Csak parasztvakítás, hogy pont kiszabadítja. Milyen munkamorált hozna a feltététel nélküli jövedelem?? A kommunizmus nem egyenlő ezzel! Olyan öntudatra épít, aminek híre, pora sincs. Nem a pénzről szól, nem a hatalomról az a társadalom, hanem arról, hogy mindenféle irányítás (állam) nélkül is tudják az emberek mi a helyes, és mi a helytelen. Egy hangyabolyban tudja mindenki mit kell tenni? Van vezető?? Vannak kizsákmányoltak?? Sokára leszünk mi hangyák:) Bár már hangyásak vagyunk:))

Pelso.. 2015.04.12. 10:07:10

@búvár kondér: Az elit (polip) egy hányada azonnal újratermeli önmagát, ha bármely okból akad akár egy üres hely, másik része meg kihalásig aktív a háttérben. Valamint megvannak a nyomásgyaakorló eszközei a jogalkotásra és alkalmazásra, ezért onnan forrásra számítani nem lehet. Itt a javak elég jelentős mértékű újraelosztásáról lenne szó, nem sima matek.

búvár kondér 2015.04.12. 11:21:01

@Pelso..: ...és? Akkor újra lesznek osztva a javak, ennyi. Persze gyáva népnek nincs hazája ezért is menekül nyugatra ....csak van egy pont ahol már a gyáva is inkább a változást akarja. Te nem???

búvár kondér 2015.04.12. 11:32:14

@Pelso..: Most olvastam hogy rövid időn belül óvódás korú gyermekek 2x váltak politikai pedofília áldozatává. Először Mórahalmon egy Nógrádi Zoltán nevű nyikhaj követtetett el ocsmányságot ....mi nap meg Tasó (tahó?) László államtitkár maszturbálhatott óvódás korú verselők előtt.
Szerintem előbb vagy utóbb még a legnagyobb pojáca szülő előtt is felderenghet hogy a saját gyerekét nem teszi ki ilyen ocsmányságnak.

pitcairn (törölt) 2015.04.12. 12:22:56

@búvár kondér:

több mint 100 év újraosztogatás után te még hiszel az újraosztogatásban?!

megtanulhattad volna:

az újraosztogatás még akkor is oligarchikus műfaj, ha populista csomagolásban adják elő:)

pitcairn (törölt) 2015.04.12. 12:25:28

@búvár kondér:

komikus az hogy adókkal és adókból finanszírozott transzferekkel akarod "beindítani" a gazdaságot:)

mondhatni éktelen baromság:)

búvár kondér 2015.04.12. 12:34:54

@pitcairn: Minek neveznéd Andy Vajnának osztogatott milliárdokat ...vagy Mészáros Lőrincnek adott milliárdokat ?????? S honnan van az a pénz ha nem az adónkból? NAÍV vagy.

pitcairn (törölt) 2015.04.12. 12:45:39

@búvár kondér:

akkor vmi olyat mondok ami úgy sem lesz:

a gazdaság beindítása és a társadalmi különbségek csökkentése felé a privatizáció, a dereguláció és az állami újraelosztás radikális csökkentése vezetne

persze erre semmi esély sincs, mivel ez kb. 500 uniós jogszabállyal menne szembe (és mint tudjuk kis hazánkban az uniós jog primátusa érvényesül, ez már kérem az Európai Unió)

az alapjövedelem című ökörség azonban szimplán csak a teljes összeomlás felé vezetne

pitcairn (törölt) 2015.04.12. 14:54:34

@búvár kondér:

negatív spirál, de ezt mások már jobban leírták a negatív jövedelemadó kapcsán, ami gyakorlatilag a garantált alapjövedelem bevezetéséről szól

" it would reduce the labor supply for low-wage work, as few people would work for the same amount of money the federal government would simply give them. Furthermore, as the costs of the program ballooned, tax rates might be raised on individuals whose incomes were not dramatically higher than the threshold, thus reducing their net incomes and giving them incentive to stop working as well, further reducing tax revenue.
Rothbard also felt that existing welfare laws, because of their complexity, act as a disincentive to individuals to stay on welfare, because they must repeatedly prove their eligibility for the aid programs. With a negative income tax, however, Rothbard foresaw extensive fraud, due to the program's presumption of eligibility based on reported income. Similarly, he argued that in many areas, cultural pressure against welfare was prevalent, thereby encouraging individuals to avoid it, but that a negative income tax would encourage people to accept a guaranteed income as a right, therefore leading to higher long-term costs and greater dependency.
In terms of implementation, Rothbard saw two additional dangers – first, the likelihood that the threshold would be perceived as too low and driven up to at least the government's official "poverty level," and then adjusted continually for inflation. He also predicted that instead of replacing existing aid programs, it would simply add to them, creating more complexity and higher administrative costs instead of reducing both."

Negative income tax
wiki.mises.org/wiki/Negative_income_tax

búvár kondér 2015.04.12. 15:33:21

@pitcairn: Nincs semmi féle negatív spirál ...sőt! ....de hasonló alapja volt a skandínáv jóléti modell létrejöttének ahol nem engedték a jövedelem olló túlzott szétnyílását.
....ha negatív spirálról beszélünk akkor inkább az egy kulcsos adó bevezetésének hatása okozhat negatív spirált mint az alapjövedelem bevezetése. Ez már most látszik olyan kis falvas térségekben ahol már pl egy egy falu nem képes fenntartani egy kocsmát vagy egy boltot. Drámai romlás van ma már olyan térségekben is ahol pár évtizede még virágzott a gazdasági élet. Lassan ma már egy hajdan virágzó Rábaközi térség a borsodi leszakadt térség vagy az Ormánság szintjére süllyed.
Az alapjövedelem forrása adott bátran élni kell vele .... mert a Herderi jóslat nem nyelvi hanem gazdasági téren bekövetkezik. Kipusztul a magyar a Kárpát medencéből. A 24. órában vagyunk. (több százezer nemző és szülni képes magyar menekült el az országból ....a kivándorlás tovább erősödik ...lépni kell de se nem nyugatra se nem keletre hanem a gazdaság politikában ÉLHETŐVÉ KELL TENNI AZ ORSZÁGOT!) A hazáért a magyarságért!

pitcairn (törölt) 2015.04.12. 16:25:18

@búvár kondér:

a skandináv jóléti modell is kőkemény kapitalizmussal indult...

a jólét felé nem az újraelosztás hanem a magántulajdon szentsége és a piaci szabadság vezet

2015.04.12. 19:44:48

Demagóg hülyeség. Majd ha vasárnapi zárvatartást is így fogják megoldani, akkor beszélhetünk róla.

Nyilvánvaló, hogy aki vastagon keres, az nem akar nagyobb mértékű szolidaritást (nyilvánvalóan ergé is ide tartozik), tehát ő nem iratkozna fel. Az adózás viszont, kedves barátom, nem önkéntes választás, hanem kötelező a kormány, közvetve a nép döntése alapján. Tehát a módszer a következő: ha a nép azt a politikai erőt viszi kormányra, aki akar alapjövedelmet, akkor lesz alapjövedelem, ha nem, akkor nem. Ilyen egyszerű, kedves nagyon demokrata cikkíró.

pitcairn (törölt) 2015.04.12. 20:05:52

@iii:

most is a középosztály és a dolgozó szegények adóznak

(gyakorlatilag végül minden adót rájuk hárítanak)

és ez a jövőben sem fog változni

persze lehet álmodozni vmi "igazságos" nirvánáról, ahol kifosztják a gazdagokat

Páska Süme 2015.04.12. 20:44:01

Most, hogy a magyar jobboldal egyes élcsapatai némileg fanyalogva ugyan, de rácsatlakoznak a nemzetközi utópia-fanclub 21. századi álmára, az erőskezű, centralizáló, illiberális, mindenbe beleugató nemzetállam terjesztésére, egyszerű javaslattal élnék az idea támogatói számára. Lehetne ez egy előzetes, fakultatív kísérlet az országos, mindenkire nézve kötelező konzervatív állam remélt jövőbeli bevezetése előtt.

1. Regisztráljon minden magyar állampolgár, aki igényt tartana a konzervatív, mindenbe beleugató államra.

2. Regisztráljon minden magyar ideológus, esztéta, közgazdász, eszmetörténész, szociológus, aktivista, mozgalmár, politikus, blogger − és mindenki más −, aki támogatja a konzervatív, mindenbe beleugató állam bevezetését.

3. Utóbbiak finanszírozzák saját munkájukkal megkeresett jövedelmükből a konzervatív, mindenbe beleugató állam tetemes költségeit.

Persze lehetne egyszerre igénylőnek és finanszírozónak is lenni. Nevezzük ezt az egész rendszert mondjuk önkéntes konzervativizmusnak!

Így kipróbálhatnák élesben is a szép ideát, felmérve annak társadalmi támogatottságát és gyakorlatbeli működését. Win-win szitu lenne, nemde?

2015.04.12. 21:03:50

Kényszerbevezetés lesz , mert lerohad a gazdaság az emberek pedig éhen döglenek !

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2015.04.12. 22:10:53

Még annyit kellett volna beleírni, hogy "nincsen ingyenebéd", és máris kész az igazán trendi jólmegmondó és gondolattalan eszmefuttatás.

Az alapjövedelem egyik támogatója, a német DM áruházlánc vezetője, Götz Werner szerint az alapjövedelem iránti igény csak annak a teljesen jogos és ésszerű igénynek az egyik kifejeződése, hogy a pénz szerepe végre a helyére kerüljön a gondolkodásunkban, a közgazdasági gondolkodásban is. Ő azt mondja, hogy tévedés azt hinni, hogy ha a DM-ben veszek egy fogkefét, és fizetek a kasszánál, akkor a fogkefét veszem meg. Azért fizetek, hogy legközelebb is tudjak itt vásárolni, azért, hogy legyen egy bolt, ahol megkaphatom, amit akarok. Az ott dolgozók, és a fogkefét gyártók fizetése pedig nem az általuk eladott fogkefe értéke, hanem az a pénz, ami lehetővé teszi, hogy fenntartsák a tevékenységüket. Van különbség a két felfogás között. Így jobban elválik egymástól az, hogy az ember valamilyen munkát végez, ill. valamennyi bevétele van.

pitcairn (törölt) 2015.04.12. 22:48:34

@Diorella Queen:

max uniós kontextusban fogják bevezetni

és akkor is kb. arról fog szólni, hogy a söpredék maradjon a periférián

kb. arra lesz elég hogy ott vegetáljanak, arra már nem, hogy az uniós centrumtérségekbe menjenek

persze a tehetségesebbek le fognak lépni nyugatra

itt csak a "hulladék" fog maradni

szóval kőkemény kontraszelekciót várj, nem véletlenül kaptad meg tegnap a Detroitos filmet

kb. ilyen lesz a jövő alapjövedelmes EU nirvánája:)

World's Biggest GHETTO !!!!!
www.youtube.com/watch?v=SWEdjiEJg0U

pitcairn (törölt) 2015.04.12. 22:51:02

@Páska Süme:

az úgy feltűnt, hogy ez már az Európai Unió? :)

nincs itt már semmilyen nemzetállam...

ez már a "nemzetállami" álom fejlettebb verziója

azaz

az Európai Unió:)

Élvezd, hiszen remek!:)

hidroponi 2015.04.13. 00:18:13

erge en rad is kiterjesztenem, csak akkor kaphatnal fizetest, ha a fidesztrollok osszedobjak neked es a hozzad hasonlo ingyenelo bufeszakos "'ertelmisegieknek".

Yorik 2015.04.13. 13:06:49

A posztoló talán anarchista? A képviseleti demokrácia valahogy így működne normálisan, hogy a pártok programot hirdetnek, majd a választásokon felmérjük a társadalmi támogatottságot, ekkor nyilvánítja ki esztéta, szociológus, fodrász, informatikus és lakatos, hogy a javaslatot támogatja.
Mindenképpen preferálható a jelenlegi kormányzó párt módszeréhez képest, amely programot nem hirdet, dartstáblával generált javaslatait viszont az érintett csoportok megkérdezése nélkül, tiltakozásuk ellenére veri keresztül a törvényhozáson.

pitcairn (törölt) 2015.04.13. 13:14:29

@Yorik:

sokféleképpen el lehet képzelni a képviseleti demokráciát

pl. voltak olyan rendszerek ahol adócenzus alapján ment ez a buli....

vagyis csak az szavazott aki adót fizetett

és aki sok adót fizetett az jóval nagyobb súllyal szavazott stb.

pitcairn (törölt) 2015.04.13. 13:18:01

@Yorik:

különben belegondoltál már abba, hogy mennyire kártékony ez a javaslat?

A feltétel nélküli alapjövedelemről
hocinesze.blog.hu/2015/04/12/a_feltetel_nelkuli_alapjovedelemrol_289

pitcairn (törölt) 2015.04.13. 13:20:53

@Yorik:

apropó, ha már ennyire "demokratikusnak" találod ezt a tőről metszett komcsi javaslatot, akkor talán Victor Considerant __demokratikus kiáltványáról__ is hallottál

anno Marx és Engels ebből ollózta (plagizálta!!!) össze a __kommunista kiáltványt__:)

"Considerant wrote much in advocacy of his principles, of which the most important is La Destinée Sociale. He authored ___Democracy Manifesto___, which preceded by five years the similar ___Communist Manifesto___ by Marx and Engels"

Victor Prosper Considerant
en.wikipedia.org/wiki/Victor_Prosper_Considerant

Hasse 2015.04.15. 11:40:51

@pitcairn: "A Speenhamland-rendszer a "megélhetéshez való jog" elismeréseképpen bérpótlék formájában állami segélyt nyújtott mindazok számára, akiknek nem volt munkájuk vagy bérük nem érte el a törvényileg meghatározott szintet. Vagyis egyfajta feltétel nélküli alapjövedelmet biztosított." - rosszul értelmezed a "feltétel nélkül kitételt" -> kuka.
süti beállítások módosítása