A polgárháborús logika feladásáról
2015. január 06. írta: pinter.bence

A polgárháborús logika feladásáról

polgarhaboru.jpg

A kifulladni látszó tüntetések kapcsán egy rakat kérdés merült fel bennem. A január másodikai tüntetésen fellépők ugyanis gyakran homlokegyenest ellentmondó értékeket hirdettek a beszédeikben. Az egyetlen biztos közös pont az volt, hogy Orbánnak és kormányának mennie kell. Ha igen, miért? És csak nekik kell menniük?

Kezdjük ezzel. Mennie kellene szerintem Orbán Viktor kormányának? Válaszoljunk röviden: szerintem mennie kellene. De nem csak nekik. Lenne bármi értelme annak, hogy most valamilyen úton-módon megbukik Orbán Viktor? Megoldana ez bármit? Nem ilyen egyszerű a helyzet. A nemzetet megrontó polgárháborús szerepjátéknak ugyanis Orbán Viktor csak az egyik – ugyan központi, és legfontosabb – pólusa.

2010-ben a Fidesz páratlan mértékű felhatalmazást kapott. Ez a felhatalmazás szebb vidékeken elég lehetett volna arra, hogy a magyar társadalom égető problémáit egy önmérsékletet mutató, jobboldali kormány orvosolja és elkezdhesse a felzárkózást – no nem a nyugathoz, hanem szomszédainkhoz, akiktől a 2000-es évek bénázása miatt lemaradtunk. Ehhez el kellett volna fogadni, hogy a ciklus végén talán elfogy a politikai tőke, és esetleg egy, a szétbombázott, szétesett baloldalról, esetleg máshonnan kiemelkedő párt kerül majd hatalomra.

Még rövidebben szólva: fel kellett volna adni a rendszerváltoztatás óta uralkodó, az ország fejlődését visszafogó polgárháborús logikát.

​A Fidesz azonban nem ezt az utat választotta. A polgárháborús logika maradt, sőt, a helyzet fokozódott. A kormány apologétái is csak erre hivatkozva tudják megvédeni a kormányt hétről hétre: először a belső ellenségre, majd ezek totális veresége után a külföldi támadásra hivatkozva kell összefogni, egyben tartani a tábort. Azt kell a szájába rágni mindenkinek, hogy aki nem velünk, az ellenünk, és hogy azok az arcok a másik oldalról az egyedüli okai az ország romlásának. Ezen az alapon kell elfogadni a saját oldalon a korrupciót, a dölyföt, a társadalmi és szakpolitikai viták megspórolását. Ebben az elképzelésben a Fidesz érdeke egyenlő az ország érdekével.

Nekem elfogadhatatlan ez az érvelés. Nagyon hiányzik már az a kutatás, amely megvizsgálja a Fidesz által 2010 óta hozott törvényeket. Három halmazba kellene beosztani ezeket. Adott törvény 1) részben vagy egészben a Fidesz, illetve politikai holdudvarának hatalomban maradását szolgálta; 2) részben vagy egészében a Fidesz gazdasági hátországának az érdekeit szolgálta; 3) ezektől mentesen, tisztán a nemzet érdekét szolgálta. Vajon mennyi új jogszabály kerülne a harmadik halmazba?

Ebben a helyzetben természetesen a másik oldalon sem működhet a kiegyező, polgárháborús logikát elvető hangnem. Így tehát felszínen maradhatott a magát Orbán történelmi ellenfelének képzelő Gyurcsány Ferenc és militáns közössége, a Fidesz elleni összefogás szükségességét folyamatosan sulykoló, de a saját helyezkedését mindig fontosabbnak tartó DK. Gyurcsány csak azért lehet az egyetlen máig meghatározó, vezető szereplője a baloldali ellenzéknek, mert ő az egyetlen, aki teljesen fullba nyomja a szellemi polgárháborút.

​​Ebben a gyűlöleten alapuló pártpolitikai erőtérben nincs igazi esélye a kiegyezést támogató alakulatoknak.​​

​Így tehát ha valaki azt mondja, hogy Orbánnak mennie kell, akkor ki kell mondania, hogy Gyurcsánynak is mennie kell, kibővítve pedig azt, hogy az elmúlt 25 évet meghatározó, gyűlöleten alapuló, szellemi polgárháborút előidéző gondolkodásmódnak és az ezt tudatosan szító politikusoknak, politikai alakulatoknak és holdudvaroknak kell mennie. Pártállástól függetlenül.

És ahogy az elsősorban a Fidesz érdekeit szolgáló Nemzeti Együttműködés Rendszerének mennie kell, úgy a 2010 előtti rendszert és alkotmányt sem lehet visszahozni. Minden pozitívuma és kimunkáltsága mellett az a rendszer, ahogy Széky János is rámutatott hosszú sorozatában, nem volt alkalmas hosszú távú berendezkedésre. Elég erre annyi bizonyíték, hogy az a rendszer nem volt képes megvédeni az országot a puha „illiberális demokrácia” bevezetésétől.

De mindennek a mélyén ott vagyunk mi. Ahogy Uj Péter fogalmazott a 444-en: „Az »új rendszerváltás«, az »új alkotmány«, a »köztársaság« bálványok. Babonás hittel ragaszkodunk ahhoz a tévképzethez, hogyha ezeket valahogy megjavítjuk, akkor megjavulunk mind, megjavul az ország. Pedig pont fordítva van: ha megjavítjuk magunkat, megjavítjuk az országokat, akkor ezek megjavulnak maguktól szépen.”

​A polgárháborús logikát nem fogja önmagától feladni a politikai elit, mert tökéletesen szolgálja az érdekeiket. A Fidesz annyiban különbözik a többiektől, hogy jó pillanatban, jó helyen ragadták meg a hatalmat. A polgárháborús logikát nekem, neked; illetve nekünk, nektek kell feladnunk. Otthon, a négy fal között. Az utcán. A lépcsőházban. a boltokban. A villamoson. Csak fel kell ismerni a nemzeti érdeket és azok valódi ellenfeleit.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr337046515

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A polgárháborús logika feladásáról 2015.01.06. 11:26:01

A polgárháborús logikát nem fogja önmagától feladni a politikai elit, mert tökéletesen szolgálja az érdekeiket.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.06. 11:26:03

Pocsék cikk. Elalavási problémák ellen hatásos ballib közhelyeket ismételget.

A ballib logika: van valamiféle felfoghatatlan, természetfeletti jó, melyet a mindenkori "nyugat" és a vele egyező

"haladás" képvisel. Aki ez ellen van bármilyen formában, az kiiktatandó, szalonképtelen, akit nem illetnek meg a

alapvető jogok sem.

A ballib demokráciafelfogás lényege: a ballib felfogással egyetértők vitázhatnak másod- és harmadrendű

kérdésekben. De aki az alapkérdésről akar vitázni, az fasiszta, kommunista, gonosz ember. Azokról nem lehet vita, pont mint egy szektában.

A ballibek úgy képzelik el Orbán leváltását, hogy valami törvénnyel betiltják aztán a nem-ballib eszméket. Ez nem polgárháborús, hanem egyenesen háborús logika: az ellenfelet meg kell semmisíteni.

Egyébként semmi gond egy kormányt leváltani. Ha a többség nem akarja, megbukik a választásokon. Ilyen egyszerű ez.

mrZ (törölt) 2015.01.06. 11:32:04

Az poszter úr hiányzott a gerincosztáskor:
esca.atomki.hu/~cserny/vers/vorosm/cigany.txt

Amikor odacsapnak legalább ne köszönd meg !!!

freehckr 2015.01.06. 11:38:56

„Három halmazba kellene beosztani ezeket.”

Én is így vélem, a Fidesz-KDNP előző ciklusának törvényeit és intézkedéseit három halmazba lehet beosztani: az első kettő megegyezik a fentiekkel, a Fidesz, illetve politikai holdudvarának hatalomban maradását szolgálta; és a Fidesz gazdasági hátországának az érdekeit szolgálta; végül a harmadik az első kettő költségeinek a megteremtését szolgálta.

„Lenne bármi értelme annak, hogy most valamilyen úton-módon megbukik Orbán Viktor? Megoldana ez bármit?”

Igen. Egyrészt kezdjük ott, hogy Orbán és korrupt posztkommunista utódpártja már megbukott, legkésőbb 2012-ben. Másrészt még mindig jobb lenne egy politikailag bizonytalan, akár kormány nélküli vagy úgymond „párton kívüli” szakértőkből álló kormányokat váltó pár éves átmeneti időszak, mint az, hogy egy posztkommunista korrupt bűnszervezet tovább rontja az ország hitelességét, tovább távolodunk Európától és nyugati szövetségeseinktől, és nem utolsó sorban tovább fosztogathatják az adófizetők keserves munkával megkeresett közpénzeit.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 12:02:21

Fázunk és éhezünk / S átlőve oldalunk, ...

Hegyi kecske versus háziasított~. A nomád tökösebb, mert ritkábban ájlávjú. Viszont olyankor akkorát, mint egy földrengés. Az urbanizált~ sűrűbben, de csak verébhajszányit, hosszú a sor.

És most jón Gyurcsányzsazsa, a bakugró, aki mások nőstényein csak úgy viteti magát, készség híján, mert annyira lusta.

Génkezelt széna híján mind éhen halna, a természet gyermeke (nagy zacsi) is azon vészeli át a zord telet. Alighanem legjobb vadásznak lenni, tej van, hús is, a kecskék lelki világát meg elemezzék a kecskelógusok.

A világ rosszul van berendezve annak, aki csak mekegni képes, flintája meg nincsen.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.01.06. 12:02:55

@pinter.bence:

"(...) A polgárháborús logikát nekem, neked; illetve nekünk, nektek kell feladnunk. (...) Csak fel kell ismerni a nemzeti érdeket és azok valódi ellenfeleit. (...)" --- írod.

És mi a nemzet érdeke és kik azok annak valódi ellenfelei? Mondd ki, nevezd meg!:-]

Ez a poszt arra a klasszik balos/ballib hazugságra, hatalomtechnikai trükkre alapoz --- amely egyébként a polgárháborús logika forrása is ---, hogy a köztársaság ellenségei megnevezhetők, sőt, megnevezendők, s ha megnevezzük azokat, akkor problémáink nyomban megoldhatóvá válnak. Ez így megy a baloldalon 1789 óta.

Pedig az igazság az, hogy nincs itt semmiféle polgárháborús logika, egyszerűen különböző értékrendű és érdekű személyek és csoportok vannak, akik értékeiket és érdekeiket igyekeznek érvényesíteni.

Amikor a "polgárháborús logikázós" duma beindul a balon/balliben, akkor a következő lépés rendre az, hogy a velük ellentétes értékű/érdekű embereket (általában valamiféle sztenderdizált megbélyegzéssel) megpróbálják kivonni a forgalomból.

Sir Galád 2015.01.06. 12:13:17

Na, hát ez megint egy szuper cikk lett. Tökéletesen egyetértek.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.06. 12:26:21

A polgárháborús logikát akkor lehet feladni, ha véget ér a polgárháború, méghozzá valamelyik fél megsemmisülésével. Nem lehetséges kiegyezés, ehhez Orbánék túl messzire mentek.

A puha illiberalis demokrácia (micsoda eufemizmus) bevezetését semmilyen demokratikus rendszer nem tudta volna megakadályozni, ezt butaság számonkérni a 2010 előtti rendszeen. Orbánnak mennie kell, függetlenül attól, hogy van-e kész vagy közös elképzelésünk a helyreállításról.

TG69 2015.01.06. 12:30:09

Forza mandi!

"Kezdjük ezzel. Mennie kellene szerintem Orbán Viktor kormányának? Válaszoljunk röviden: szerintem mennie kellene."

Erre vártam :). Azért azt tegyük hozzá, hogyha már Orbánnak is csak annyi rajongója lesz, mint a szerencsétlen Gyurcsánynak (max 200ezer fő), akkor vége is lesz nagyjából a háborús logikának. Nem kell nekünk mindenben egyetérteni, sőt még a nemzeti érdekeket sem kell feltétlenül elfogadni azonosnak a két oldalon, elegendő megfelelő stílusban érvelni (pl KÁP).

Bell & Sebastian 2015.01.06. 12:31:44

@Sir Galád: Utolsó mondatot ki ne hagyja, mert ott van az eb elhantolva. Amivel telepített egy végtelen ciklust, hogy a programozók hódolatát is elnyerjem.

Ha a nemziti érdekeket preferálja, szembemegy az Unióval és legfőképpen Amerikával, Orbánnal dorombol és a többire ugat. Nem csináltunk semmit.

A nemzeti érdek az lenne, hogy a nemzet érdek jusson érvényre. Hiba nélkül egyik sem hozza, a ballib meg egyáltalán.

Mi ebben a nóvum? Én erre azt mondom, hogy így, ebben a (mindkét) formában ez a bolhacirkusz kártékony. Túl kellene lépni rajta. Kéne még egy törvényhozói ág és egy pártatlan (de tényleg) bírói~, mert ez a hagyomány és mellesleg bezzeg-Amerika is pont ilyen.

De a Nemzetvezető (kvázi-király) se rossz (igazi még jobb lenne) mérleg nyelvének, ami lesz. Csak akkor kell még egy kamara, amivel akár kezdhettek is volna, minden adottságuk megvolt hozzá.

De nem. A rossz tanácsadót már nem kötik fel, sajnos.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.06. 12:32:25

@bbjnick: és mi a problémád azzal, ha valaki ki akarja vonni a fidedzbűnözőket a forgalomból? :-))

Bell & Sebastian 2015.01.06. 12:35:48

@Kettes: Ezek szerint csak lesz cenzus. A ballibeket beszorozzák hárommal, vagy még ennyi sem elég?

Szindbad 2015.01.06. 12:37:11

@maxval bircaman szerkesztő: A többség Argentínában sok-sok éve hatalmon tartja a demagógpopulista, katasztrófálisan kormányzó hatalmat. Argentina gazdasági nagyhatalomból csúszott le oda, ahol most vergődik. A többség akarataként.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 12:39:08

@Kettes: Ez az egyetlen, szabad útja a ballibnek, Orbán bandáját bűnözőnek és hibbantnak beállítani, én is ezt választanám. Csak kellenek még szuronyok is hozzá. Honnan-é, bosszúálló népség?

Bell & Sebastian 2015.01.06. 12:41:54

@Szindbad: Argentína szerintem amcsi gyarmat, a jövőnket láthatjuk benne. Hogy kit pénzelnek bele a hatalomba, az innen kezdve az ő saruk. Mindegy kit választanak, szembe az se fog.

vizipipa 2015.01.06. 12:43:11

"nekem, neked; illetve nekünk, nektek"

Fel kéne ébredni. A mi lenne ha... nem reális opció.
Álmodozni persze nem tilos, csak nem eredményes.

TG69 2015.01.06. 12:44:06

@bbjnick: De hát a fidesz gyártja az ellenséget már évek óta. Először a genetikailag kódolt baloldal, aztán a bankárok, volt komisszár brüsszelezés aztán az amerikaiak és végül mindenki aki nem tapsol ütemesen az elöl harcolókra (Pokorni, Kövér is megízlelte ezt a logikát). Mekkora szemüveget kell rádadni, hogy észrevedd ki most ennek a helyzetnek az igazi motorja? Persze volt ez fordítva is, de azok a daliás idők elmúltak, a ballib oldal nemcsak a hülye politikuspokból nem kér de a hülye megmondóembereikből sem. Sőt mint látható az újakra is fújol, ha összevissza beszélnek. Ti mit csináltok?

TG69 2015.01.06. 12:50:17

@Bell & Sebastian: Miért te minek neveznéd tevékenységüket? A cikkiró saját érdeű törvényhozásnak. Ha ezt kibontjuk, akkor nem kell sok Kettes besorolásáig.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 12:50:25

@TG69: Ki az a ballib? Egypár, elemről mozgó múmia és spanjaik, plusz a teljes Vince őrs?

Éppenséggel ez probléma, hogy nincsen javító algoritmus se belül, se kívül, annyira nyomasztó a fölény.

Hagyjuk már azt a kibaszott egeret, itt az elefánt fosik és hány!

Bell & Sebastian 2015.01.06. 12:54:12

@TG69: Drága ellenségem, hiszem ez így van, mióta Horn elvtárs a saját fogával rágta el a drótot! Össztüzet a tolvajra, egy csak elhasal, végre!

Gyurcsány még szabadlábon kavarja a kakaót, ez oké?

TG69 2015.01.06. 13:03:12

@Bell & Sebastian: Tőlem nyugodtan börtönben ülhetne mindegyik, akinek ott a helye. Ugyan ez fölvet kapacitás problémákat, de ezt közösen megoldjuk :).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.01.06. 13:05:01

@TG69:

„...azon embert köszöntöm erős tiszteletre méltó characterünek, ki egyszer Á-val, s másszor B-vel tart, a mint t. i., — mert soha nem változik, — néha A s néha B van vele egy vélekedésen; s igy az, ki a character hirét nem akarja csak bitorlani, s olyasok által, kik csak a vak fejességet tartják characternek, ilyesmit magárul kikiáltatni, — hanem öntudatban érezni a férfiúi állandóság s egyvéleményüség melegét, mindent elkövetend, hogy a kormányt, mely tán a törvényes s józan utbul kibicczent, abba visszasegítse megint, — midőn viszont a kormány törvényes s józan eszközlésit tehetségi szerint előmozdítandja; s eképp, valamint semmi tekintet őt nem hátráltatja, a nemzet jussaiért élni s halni: úgy kész lesz törvényes ura ellenségei ellen, s ha a féketlen nép lenne is az, még hazafitársai ellen is, kardot rántani, s igazságos királyáért önteni vérét.

(...)

S ha én a characterkörülti zavart ideák helyrehozása végett az erkölcsi tudomány mezeire vezetlek, barátom; s azt «a mirül csak könnyeden s felszinleg szokott ítélni a többség, mélyebb fontolgatás tárgyává törekedem tenni, kárhoztathatsz-e azért? S valjon nem szükséges-e világosságra hozni s józanra intézni egy oly zavart ideát, melynél fogva sokszor az nyer bizodalmat, ki nem érdemli, s igy nem ritkán a bitorlott reputatio emeli legbüszkébben nagy, de üres fejét?...»

(...)

...nekem legalább úgy látszik, világos, hogy azon kevesek ––––––––; s azon számtalanok, kik megint másokat emelnek a popularitás legmagasb polczára, nemcsak nem tudják, sőt arrul legtávulabb ideájok sincs, valjon mi a character, s az emberekrül szinte úgy ítélnek, mint ahogy a szép almát, szép szilvát is, ha fán függ, nagyra magasztalják, habár féreg eszi is szivöket. S ily színpadon, ily auditórium előtt tapsra vágyni, s azt az élet, egy lelkes élet legfőbb jutalmává választni, — s kis taps végett a nagy színjáték szinte minden rolláit átvenni! Nagy Isten, szánakozásra vagy kikaczagásra méltó-e teremtésidnek oly nagy száma!”

Szindbad 2015.01.06. 13:05:07

@Bell & Sebastian: Amcsi gyarmat?? Hát az első között voltak, akik kirúgták az IMF-et.

TG69 2015.01.06. 13:05:09

@Bell & Sebastian: A ballib a genetikailag nemzetáruló. Ennyi :). Na egy időben mi hittük azt, hogy az anti-orbánizmus mindent megold, de mára már csak a múmiák.

Szindbad 2015.01.06. 13:05:55

@Bell & Sebastian: Mikor felejtik már el végre ezt a konteós baromságot?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.01.06. 13:07:42

@Bell & Sebastian:

"Lőjenek bakot." --- írja.

Ezt egyetértésként értékelem.:-)

Bell & Sebastian 2015.01.06. 13:08:34

@TG69: Tőlem is. De amíg egyik sem járta meg a tisztítótüzet, mert az a fő szempont, hogy ki mennyire harsányan fújja a Mintamókust Samnek, Sammyt nem érdekli, hogyan fosztják ki egymást a végeken, ameddig hazaviheti a részét.

Akkor kezd csak ideges lenni, ha neki kevesebb jut.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.06. 13:09:29

@Szindbad:

Ez mire érv? Ha a többség nem azt akarja, ami a liberó vallás szerint kell, akkor legyen diktatúra?

hoplita 2015.01.06. 13:09:47

@Bell & Sebastian:
"...A világ rosszul van berendezve annak, aki csak mekegni képes, flintája meg nincsen...."

Ja, ez szar ügy.

Én szeretem a kecskesültet, pörköltnek sem rossz, da az inkább birka legyen.:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.01.06. 13:11:44

@Kettes:

Indokolható álláspont: ahogy a katolikus klérus megsemmisítése vagy a zsidók deportálása is az volt.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 13:13:10

@Szindbad: Aztán még bajuszt is akasztottak a nagybritánokkal. Fogunk mi még argentin marhát enni, magyar csirke árában. Maga csak onnan fogja megtudni, miféle gyarmat is?

Bell & Sebastian 2015.01.06. 13:15:09

@hoplita: Szerencsére ellik, nem fial. Kiszámíthatóan szapora, magyarán.

TG69 2015.01.06. 13:16:49

@Bell & Sebastian: Aki egy kicsit is tanult történelmet, az nem lepődik meg ezeken a dolgokon. Az a nép ritkán marad felszínen, amelyik szembefordul szövetséges nagyhatalmának. Ezen nincs is mit moralizálni, egy dinamikus gazdaság tartós GDP növekedéssel mindenkinek megadja azt ami neki jár. Erről is volt már itt jó czikk ergétől. Ma mo-n ehhez a gazdasági liberalizmus, azaz a szabadság (szellemi, vállalkozói stb) és a verseny adja a legjobb táptalajt, Aki ezt nem képes felfogni az elbukik mindegy, hogy minek hazudja magát!

Szindbad 2015.01.06. 13:27:28

@Bell & Sebastian: Te jó ég, ezt mind tudja Argentínáról?

F. A. Hayek 2015.01.06. 13:32:26

@Kettes: "Nem lehetséges kiegyezés, ehhez Orbánék túl messzire mentek."

Lássuk csak, könnygázzal, gumilövedékkel, lovasrohammal, viperával verték végig az ellenük tüntetőket? Műveleti területté nyilvánítással csináltak demonstrációmentes Patyomkin-falvat a Kossuth térből? Testüregre kiterjedő motozást hajtottak végre a korábbi kormány gazdasági bűncselekménnyel (alaptalanul) vádolt kinevezettjein? Alpári szociális demagógiával buzdítottak a kettős állampolgárság elleni szavazásra?

Az szdsz-es oktatáspolitika beéréséről tanúskodó habókos szerző szerint egyébként a 2010 előtti rendszernek melyik volt a nagyobb hibája? Hogy - állítása szerint - "nem volt képes megvédeni az országot a puha „illiberális demokrácia” bevezetésétől", vagy hogy lehetővé tette a fenti bűntettek következmények nélküli végrehajtását?

Bell & Sebastian 2015.01.06. 13:32:37

@TG69: Nem értek egyet. Az Unió nemes eszméivel éppenséggel a kutyaháziak fordultak szembe és Orbán legnagyobb érdeme (többek között), hogy cigányozni kezdte Amerikát. Hosszú út végére jutottunk, az elején még Jesza hordta Szilágyiörzsébet utasításait, mint retúr postagalamb, a végén még seggbe is rúgjuk a nagykövetüket, közben meg koldusbotra jutottunk.

Ha csak egymástól lopunk, az valahol itt lenne, kerítésen belül. De nem így volt.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 13:33:46

@Szindbad: Hája. Szokok külföldiül újságot olvasni.

Szindbad 2015.01.06. 13:48:11

@Bell & Sebastian: Lebuktam akkor :( Szóval Argentína tényleg amcsi gyarmat, és nem saját erejükből hülyék. Mint ahogy mink se nem.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 14:03:35

@Szindbad: Nem fog röhögni. Konkrétan és tényszerűen amerikai zsidók tartják kézben az argentin mezőgazdaságot, úgyhogy: eddig csak elkendőztem a telkes igazságot, de most kimondom.

books.google.hu/books?id=6cJTAQAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=hu

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.06. 14:04:41

"A nemzetet megrontó polgárháborús szerepjátéknak ugyanis Orbán Viktor csak az egyik – ugyan központi, és legfontosabb – pólusa."

Nem ő az alfája é omegája. Ő az origó aki az egészet elkezdte 2002ben. A haza nem lehet ellenzékben marhasággal.

Övé az ősbűn.

Szindbad 2015.01.06. 14:08:57

@Bell & Sebastian: A francba, ne fokozza, mert nem kapok fizetést.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.01.06. 14:24:33

Tippverseny kellett volna, hogy ki lesz az első mandiblogger, aki leírja, hogy Orbánnak mennie kell, nyertem volna. :) Gratulálok egyébként, jó írás.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 14:28:48

@doggfather: Jogos az észrevétele, O. birtokába került a tudásnak. Ugyanis az áteredő bűn elkövetésével szállt szembe a ballib kegyelmi renddel, azóta a pénzszivattyúk sorozatos megbuherálásával küzd, minek beteljesítése az utolsó zsebes kenguru megdöglesztése lesz. Hogy elszaporodtak az erszényesek és szerteszét ugrálnak? Ez már egy új, rezisztens faj, van ilyen.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 14:33:14

@Szindbad: Tényleg így van. Nézzen csak bele a vámuniós vitákba. Az argentin marha ott már olyan, mint népdalnak a refrén.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.06. 14:35:09

@Bell & Sebastian: nem csak úgy elszaporodtak, ő tenyésztette ki őket...

Bell & Sebastian 2015.01.06. 14:37:36

@Holger Hartland: Mire gondol? Tárgy, élőlény? Akkor az álamellnökég lesz az!

Bell & Sebastian 2015.01.06. 14:39:29

@doggfather: Van rajtuk nemzeti pántlika? Van. Mit akar még? Rámás csizma nem kőne?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.01.06. 14:42:11

balfaszkám! a polgárháborús logikát azonnal feladjuk, amint ti már nem lesztek

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.01.06. 14:42:29

@F. A. Hayek:

"Az szdsz-es oktatáspolitika beéréséről tanúskodó habókos szerző szerint..." --- írja.

:-D (...) :-D (...) :-D ...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.01.06. 15:01:09

Elolvastam a posztot és majd ötven kommentet és továbbra sem értem, hogy mitől lenne az polgárháborús logika szerinti, ahogyan ma Magyarországon a kormányzás zajlik. Eszerint Franciaországban is és Spanyolországban is (hogy csak két nagyon nyilvánvaló példát említsek) polgárháborús logika szerint kormányoznak az egymást követő kormányok, csak mert a pártrendszerükben erősen megnyilvánul a társadalmon belüli katolikus-republikánus törésvonal?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.01.06. 15:08:06

@bbjnick: ez sántít. ez nem az szdsz bűne.
ez azé a kádárkori látszatellenállásban élő tehetségtelen /egykori/ kis és középpolgár származék családok bűne ahol az jelentette a" mi családunk ellenáll" c. mesét, hogy bezzeg, ha nem ezek lennének itten, akkor az apuka minimum osztályvezető főorvos lenne, meg ugye a nagyapa hősi élete is, akiről levették az oroszok a karórát, mielőtt meztelenül kizavarták a közgyűlés épülete elé, ahol köztisztviselt. azok a családok, akik a tehetségtelenségüket mentegették a gyengéd ellenállással, és a gyerekeknek abban az időben tipikusan a bence nevet adták. gondolom neked is megvannak azok a tipikus bence családok. :)
áhítattal nézték a bezzeganyugatnémetország tv szériáit, quelle magazint cserélgettek az anyukák, és mélységesen ejrópaiak szerettek volna lenni. ezek neveltek nemzetibuzilibsikonzerv gyerekeket unokákat.

Szindbad 2015.01.06. 15:14:05

@bbjnick: Ezt nem is fogja érteni sohasem, de nem is baj ez.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.01.06. 15:36:21

@jose maria padilla:

Ebben lehet valami. Valóban voltak ilyesféle családok is. De én ettől a köztisztviselős, quelle magazinos világtól mindig is olyan távol éltem-mozogtam (vagy ha egymás közelébe kerültünk, akkor nem én voltam az, akivel megosztották ilyen irányú "elvágyódásaikat"), hogy engem ez nemigen érintett meg.

Szindbad 2015.01.06. 15:46:32

@Bell & Sebastian: Sajnos ez az a fajta okosság, amivel Kun Béla is bírt.

Robinzon Kurzor 2015.01.06. 16:40:24

A Csendes Ellenállás végre kimondta: Orbánnak mennie kell.
Hogy ez hány pontot ér, de főleg, hogy pluszban vagy mínuszban, az majd elválik.

Mindenesetre a poszt teljesen rendben van.

A polgárháborús logikát meg az nem érti, aki maga is része annak. Ezért hiába is magyarázná neki bárki.

Bell & Sebastian 2015.01.06. 19:56:14

@Szindbad: Kun Béka itt csak kisdobolt, a Krímben avatták úttörővé. Ha majd lesz saját páncélvonatom, akkor visszatérhetünk a hozzászólására.

picur3ka 2015.01.06. 21:35:15

"sulykolja"

"teljesen fullba nyomja"

a teljesen meg a full, ua-t jelenti

Tartalmilag. Édes Úristen.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.01.06. 23:52:37

@huKKK: Jelentem, én az vagyok, hogy padilla az-e, nem tudom, mivel nem ismerem, de valszleg nem 100-as csávó.
Ez a kommentje mindenesetre abszolút ül.
(Pintér Bence egy korábbi posztjában kifejtette, hogy apukájával Dire Straits-t és Republicot hallgatott, és hogy mekkora élmény volt számára, mikor az egypoénos Belga albumait felfedezte. Sokat elárul egy emberről a zenei ízlése, műveltsége.)

huKKK 2015.01.07. 23:55:38

@Disznóvári:
"Ez a kommentje mindenesetre abszolút ül."

Ül?
A kérdés?

@jose maria padilla:

"mi a hézag, tökikém?"

Ez a kém Öntől több mint dícséret.
Köszönöm!
Mi a hézag?
www.kislexikon.hu/hezag.html
Ha bármikor bármi kérdése van, ne habozzon, tegye fel!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.08. 06:46:31

@Bell & Sebastian: Ez az egyetlen értelmes következtetés. Felhívnám figyelmedet Vincent első törvényére: "A kormány minden intézkedése megmagyarázható a lopás, az öncélú szemétkedés és a dilettantizmus megfelelő kombinációjával." 2012-ben megállapítottuk azt, amit a mandiner 2015-ben. Isten hozta őket az értelem világában.

@F. A. Hayek: Nem, de ilyet Gyurcsányék sem csináltak. A mondat, hogy "könnygázzal, gumilövedékkel, lovasrohammal, viperával verték végig az ellenük tüntetőket" egyszerűen hazugság. Az igaz állítás az, hogy "könnygázzal, gumilövedékkel, lovasrohammal, viperával verték meg a Fidesz által mozgatott futball-alvilág zavargóit és a Fidesz által élő pajzsként használt balfácán civileket." Örülök, hogy segíthettem.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.08. 06:55:35

@F. A. Hayek: Azt megvolt, hogy a Cinege utca 2012 óta műveleti terület? Az megvolt, hogy Hagyó, Fapál, Hunvald és Molnár is ítélet nélkül töltött éveket előzetesben, a te fogalmaiddal szólva: "alaptalanul"? Az megvolt, hogy Orbánék alpári hazugsággal, zsarolással és ígérgetéssel lopták el a nyugdíjvagyont?

És az megvolt, hogy Gyurcsány nem építtetett az adónkból palotákat, stadionokat, lovardát magának? Hogy nem kreált egy high-tech antiterrorista testőrséget, hogy védje a gyáva seggét? Hogy nem lopta el fél Fejér megyét? Hogy nem osztogatott latifundiumokat a kedvenc sportolóinak, fogorvosának, a sógorának, a korrupt tanácsadóinak? Gyurcsány már a helyére a politikai pokolba került, és Orbánnak is ezzel arányos sors jár.
süti beállítások módosítása