Quo vadis, Fidesz?
2014. október 31. írta: dobray

Quo vadis, Fidesz?

napnyugtasantiagp.jpg

Netadó plusz kitiltási botrány: kész lett a gyúlékony egyveleg, a koktélt ráadásul maga a Fidesz nyújtotta át ingyen, pult fölött az ellenzéknek. Két héttel egy győztes önkormányzati választás után, három győztes választással megspékelt év után, 2010 óta öt választási győzelemmel a háta mögött a Fidesz „egyszerű, munkás kisemberek” hangjára oly érzékeny berendezései mintha felmondták volna a szolgálatot. Hogyan sikerült ezt összehozni?

Az Orbán Viktor által péntek reggel nagyjából visszavont netadós ötletelést ráadásul a kitiltási botrány idején sikerült összehozni a szétesett baloldal nagy örömére. Így márpedig robbanékony elegyet alkotott a kettő: a keleti nyitás eszméjének elutasítása olyan elvi tiltakozási alap, amit be lehet keverni a netadó gyakorlatias, emberek zsebébe és magánszférájába nyúló, ezért úgyszintén tiltakozásra alkalmas anyagi kérdésével. Van eszme (keleti nyitás elutasítása) és van gyakorlati mozgósító erő (netadó). Gratulálunk Fidesz, ennyire nem hiányozhatott egy potens ellenzék!

*

És akkor itt van ugye az amerikai nagykövetség ügyvezetője, Goodfriend úr, akinek a személyén keresztül úgyszintén össze lehet kapcsolni a kitiltási botrányt és a keleti nyitást a netadóval. Meg ott van Neelie Kroes uniós biztos, aki a tüntetésen való részvételre buzdít a Twitterén, ő is alkalmat ad hát az árukapcsolásra. Lehet azt mondani, hogy mindez, Gulyás Balázs MSZP-s kötődései, Demszky részvétele azt bizonyítják, hogy a vasárnapi és keddi tüntetések mögött „tudjukkik” állnak, és lehet Gyurcsánytól tanulva legyinteni, hogy majd hazamennek, eltűnnek, mint azt Németh Szilárd tette. A nép viszont marad pozíciójában. Gyurcsány is megbukott.

A Fidesz logikus politikai kommunikációja nyilván úgy szól, ahogy (nem is voltak annyian, nem is úgy lesz a netadó, ezek a háttérben álló balos pártok és külföldi hatalmak által megvezetett emberek, és így tovább), de jó, ha eközben magukban tudják a pártban ülő spindoktorok, hogy nincs igazuk. Mi van akkor, ha az Egyesült Államok és az Európai Bizottság képviselője támogatja a tüntetést és vannak MSZP-s kötődései a főszervezőnek? Attól még a demonstráció sikeres volt és lehet rá politikai kampányt, politikai identitást építeni (mint arra Ablonczy Bálint is felhívta a figyelmet). Akármilyen összeesküvés is állna a háttérben: az összeesküvők piaci rést találtak és kihasználták. Ettől kezdve mindegy, kik szervezték a tüntetést, kik állnak a háttérben, a Fidesznek a résztvevő tömegek okozta kihívást kell kezelnie.

Mindezt megspékelve itt van ez a kitiltási ügy. Haragszik ránk az Egyesült Államok? Lehet, hogy így van. A németek biztos a német cégek miatt rágnak be. Az Európai Unió meg sok egyéb miatt.

Igen, az európai mainstream tényleg a progresszió híve: én egyetértek Orbánnal azzal, hogy a hagyományos konzervatív értékek is európai értékek, és jogunk van azok szerint élni. Igen, rossz felé megy az EU, amikor központosít. De jó ötlet pár év alatt tulajdonképpen minden fronton harcot indítani Brüsszel és Washington ellen? Elvi és gazdasági ügyekben egyaránt? Lehet, hogy a nyugati hatalmak csak az érdekeiket nézik; de a Fidesz is csak az erő nyelvén ért, és Magyarország is elsősorban a saját érdekeit nézi. Vajon miközben mi itt a népnyúzó multik ellen küzdünk (amelyek egyelőre a teszkós pénztárosi pozíció felett mindenben biztosabb és jobb munkát tudnak adni, mint a magyar kkv-k), és autark gazdaságot akarunk külföldi autógyárak összeszerelő-üzemeivel kiegészítve; addig a MOL, a „magyar multi” a kazah nép iránti szeretetből és barátságból termel ki olajat Kazahsztánban?

A magyar kormány rázza az öklét nyugat felé, eközben hangoztatva, hogy mi is nyugat vagyunk. Tagjai vagyunk a valóban reformra szoruló EU-nak és a NATO-nak, de azért a hanyatló nyugat süllyedő hajóját vizionálva tényleg egyre komolyabban elhisszük magunknak, hogy az oroszok, a kínaiak és félvilági közép-ázsiai hatalmak mellé kell felkéredzkednünk. Mintha ők nem a saját érdekeik miatt akarnának minket „megmenteni”, izé, felhasználni.

Mint azt Bódis András írta a minap a Válaszban: „ám mielőtt mindebből levonnánk azt a következtetést, hogy ideje olyan sztárországokban reménykednünk – az USA és az unió helyett –, mint Oroszország vagy Kína, gyorsan szögezzük le: Oroszországnak vagy Kínának addig a pillanatig vagyunk mi fontosak, amíg az EU tagjai vagyunk. Ha kihátrálnánk a nyugati közösségből, a fenti sztárországok új uniós hídfőállást keresnének maguknak, mi meg szépen magunkra zárhatnánk az ajtót”.

Vagy ahogy Balázs Zoltán írta a hvg-n: „a politikai moralizmus és a politikai realizmus ebben az egy kérdésben ugyanazt mondja: a külpolitika alapfeladata, hogy barátokat keressen a szuverén államok világában. Egyet lehet érteni a szuverenitás védelmezésének fontosságában, ami a kormányzat egyetlen stratégiai céljának látszik; csakhogy ebben a világban kizárólag úgy lehet túlélni, ha vannak barátaink. Érték és érdek itt egybeesik”.

*

Lehet mismásolni, hogy csak homokszem került a fogaskerekek közé, elég erősek az amerikai és EU-s kapcsolatok, hogy túléljék a mostani mélypontot; vagy hogy nincs is mélypont, minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyunk elégedve. Nekünk, egyszeri állampolgároknak nehéz megítélnünk a külső jelekből, mi is megy igazából a háttérben: egy szokásos bokszmeccs, diplomáciai alkudozás durvult el; vagy tényleg baj van. De eléggé úgy tűnik: tényleg baj van.

A nyugati szövetségi rendszerben sok mindent megtehet egy kormány: újszerű, radikális, drasztikus lépéseket tehet, ahogy egy okosan végrehajtott keleti nyitás is beleférhet. De egyenként, nem pedig mindent egyszerre, egymásra halmozva. Ha számos ügyben összefogunk, megegyezünk, kiegyezünk az amerikaiakkal és Brüsszellel, akkor lesz tekintélyünk, megbízható partnernek látszunk majd és lesz miért ellenszolgáltatást kérni. Ha mindenben csak bemutatunk vagy beszólunk (EH?), akkor hiába van igazunk számos kérdésben, Washington és Brüsszel is így fog viszontreagálni. Hogyan lesz ebből hatékony külhoni érdekvédelem, kisebbségpolitika?

Ahogy Stefano Bottoni mondja a Mandinernek adott interjújában: Románia mindent megadott az amerikaiaknak, ezért az amerikaiak ott állnak mögöttük. Talán majd akkor is, ha a jövőben be akarják kebelezni Moldovát.

Sokan azt hitték, vége a hidegháborúnak. Hát, nem mindenben. Persze a kelettel jó dolog pragmatikusan üzletelni – csak vigyázni kell, mert gyorsan megkérhetik az árát. Én meg inkább orosz vodka helyett skót és amerikai whiskyt innék, örmény konyakot meg majd szerzünk valahogy. Maradjon csak a kelet egzotikus kelet, egyelőre a nyugati kereszténységre alapozott civilizáció határai a Kárpátoknál húzódnak, és mi nem is szeretnénk áthúzódni a román és orosz cezaropápizmus, bizantinizmus világába.

Orbán Viktor eddigi legnagyobb fegyvere, amit fel tudott mutatni brüsszeli és washingtoni tárgyalópartnereinek, a soha nem látott választói támogatás volt, ami mögötte áll. Nem kellett, hogy tetsszen ez a tárgyalópartnereknek, de kénytelenek voltak elismerni, hogy el kell tűrniük Orbánt. Ám a Heti Válasz arról ír: tényleg felmerülhet, hogy „leszedik” a magyar kormányfőt. Ez az eshetőség, ha bekövetkezne, nagyon durva lenne. Nem tudjuk, mit hoz a jövő. De az látszik, hogy túl sok frontot nyitottunk külföldön, s most a Fidesz belföldön is elszámította magát. De a reálpolitikában nagyon sokáig nyitva áll a visszaút: a keleti selyemútról mindenképp vissza kellene fordulni a lenyugvó nap országai felé.

(A képen: naplemente Santiago de Compostelában.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr126845387

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Quo vadis, Fidesz? 2014.10.31. 15:00:02

Netadó plusz kitiltási botrány: kész lett a gyúlékony egyveleg, a koktélt ráadásul maga a Fidesz nyújtotta át ingyen, pult fölött az ellenzéknek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bona Fides 2014.11.01. 11:28:50

@trev: Nem "valaki mást", hanem az MSZMP szellemi utódait (Összefosás-FideszKDNP) óhajtom kinyírni.
Azért érdemlem meg, mert európai polgár vagyok, folyamatosan dolgozom és minden jövedelmem fehér, adózom, adózó állampolgárt nevelek a gyerekeimből.
Azért érdemlem meg bazdmeg!

BiG74 Bodri 2014.11.01. 11:32:13

@dr doktorka:

"Egy éven belül el kell érni a kormányváltó hangulatot. Ez idő alatt a tüntetéseken kiforrnak a vezetők és az új pártok."

Biztos, hogy nem. Sokkal inkább a sohasem dolgozott bukott politikusok telepszenek rá az eseményekre. Ahogy erodálják a mostani megmozdulások Viktorka arrogáns hatalmát, úgy teszik tönkre a hiteltelen politikusok a jelenlegi döbbenetes egységet. Jelenleg nincsenek kormányváltó erők, tetszik nem tetszik ez van.

"Rákosiorbán hívei ugyanis nagy többségében lúzer prolik meg prolinyuggerek, akik az életben semmire se vitték."
Ez így nagyon unkorrekt. Vektornak megvan a maga támogató bázisa. Ezek közül nagyon sok normális, értelmes, okos ember, aki nagyon jól tudja miért éppen a Viktor, és van neki a sok elvtelen kiszolgálója, aki révén a Viktor hatalomban van. Vannak butácskák, műveletlenek akiknek érdekeik folyamatosan sérülnek, de elhiszik az orbáni hazugság áradatot, akiknek demokrácia (ammeg mi?) nem jelent annyit, mint a messiás, aki vezeti a népét, akinek a 80 éves mami kezet csókolhat, akinek a szava szent.
Összemosni a tábort ilyen módon semmire sem jó, sőt erkölcstelen húzás.

Bona Fides 2014.11.01. 11:33:24

@dont be such a jew: Szerintem ezt nem jól látod. Az adópolitikának csak egy kis, jelentéktelen része a személyi jövegelemadóztatás.
A foglalkoztatást, a tőkejövedelmet és a fogyasztást olyan brutális mértékben és olyan kaotikus módon adóztatják, ami teljesen hazavágja a versenyképességet és ezzel a gazdaságot.
Az adórendszerünk valóban egy nagy rakás szar.

BiG74 Bodri 2014.11.01. 11:35:53

@dont be such a jew:
"akik ezt vágják a fidesz fejéhez, mutassanak olyan altenativát aki normálisabb müködöbb gazdaságot tudna létrehozni "

Mutatok szívesen, sokkal jobbat, de, hogy a fityisz szavaival éljek:
Jelenleg nem én vagyok a kormányzó erő, majd ha én leszek mutatok.

Bona Fides 2014.11.01. 11:36:57

@trev: Sajnos, a magánnyugdíjrendszer ilyen módon való megvalósítása akkora baromság volt, hogy mindenki kénytelen volt kussolni.

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.11.01. 11:38:09

de szépen kimásztak a kövek alól a férgek. :)
ezek még itthon vannak, nem menekültek el a tomboló nácizmus elől? nem baj könnyebb lesz őket egybegyűjteni.

Bona Fides 2014.11.01. 11:38:36

@trev: Dehogy tolta! Bizalmi szavazáson támogatta, amikor a tömeg őrjöngött a Kossuth téren.

BiG74 Bodri 2014.11.01. 11:39:37

@Bona Fides:
" Sajnos, a magánnyugdíjrendszer ilyen módon való megvalósítása akkora baromság volt, hogy mindenki kénytelen volt kussolni. "

De a magánnyugdíjrendszer ilyen módon való megszüntetése az akkora sikersztori, hogy mindenki kénytelen kussolni?

Bona Fides 2014.11.01. 11:40:19

@koksz: A "többség által megválasztott" kitétel matematikailag nem helyes.
A szavazatok többségét megszerző kifejezés a helyes.

Manarola (törölt) 2014.11.01. 11:42:06

Ki van adva parancsba, hogy fel kell hozni egy ellenzéket, mert a nagyurak a háttérben szeretik váltogatni a kormánypártokat. Orbán feladatot teljesít. A cél az amerikai demokrata-republikánus minta.

dont be such a jew 2014.11.01. 11:44:02

@Bona Fides: 'Szerintem ezt nem jól látod. Az adópolitikának csak egy kis, jelentéktelen része a személyi jövegelemadóztatás.'

- ez igaz, de a szavazók eddig ennyit sem kaptak, és a legtöbb szavazó szja fizető, vagy nyugdíjas

'A foglalkoztatást, a tőkejövedelmet és a fogyasztást olyan brutális mértékben és olyan kaotikus módon adóztatják, ami teljesen hazavágja a versenyképességet és ezzel a gazdaságot.'

- ezt az alternatívákkhoz lehet viszonyítani. a foglalkoztatásban a fidesz sokkal jobban áll mint a ballibek, a tőkejövedelem alig érinti az átlag választót, a fogyasztás adóztatása valóban brutális, a versenyképesség meg egy megfoghatatlan töltelékszó

a gazdaság sokkal jobban áll minden tekintetben mint a fidesz második eljövetele előtt, aki ezzel vitatkozik annak elment az esze

Bona Fides 2014.11.01. 11:44:46

@Bona Fides: Javítom: "A mandátumok többségét megszerző" kifejezés a helyes.

A Fidesz csak a mandátumok többségét szerezte meg, de a társadalom többsége nem támogatja. Ezért hömpölyög a tömeg az utcán és ezért nem érdemes demokráciában manipulálni a választójogi törvényeket.

dont be such a jew 2014.11.01. 11:46:33

'Korrupciós botrányra hivatkozva, gyakorlatilag puccsal buktatták meg a cseh kormányt, méghozzá amerikai megrendelésre, mert Prága megpróbálta megakadályozni Washington befolyásszerzését az országban, többek között azzal, hogy nem engedte verseny nélkül nyerni a silány amerikai pályázatot egy atomerőmű-bővítési tenderen – emlékezett vissza a tavalyi történésekre Petr Necas akkori kormányfő szóvivője lapunknak adott interjújában. Petr Hájek rámutatott: nyilvánvaló a párhuzam az akkor cseh, és magyar történések között, hiszen Budapesten is van amerikai nagykövetség, az utcai tiltakozások élén egy amerikai diplomata áll. Az egykori cseh bennfentes ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy ha Magyarország sikeresen szembeszáll Washingtonnal, azzal elhozhatja a reményt egész Közép-Európának is.'

Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

dr doktorka 2014.11.01. 11:50:57

@Bona Fides: "Az adópolitikának csak egy kis, jelentéktelen része a személyi jövegelemadóztatás."

Hatalmas tévedés. Az adóvevételekben az aránya az egykulcsos szja előtt 45% volt (1800 milliárd forint). Az áfa aránya kb. 50% volt. A többie egyéb adó.

Az egykulcsossal aztán a bevétel drasztikusan zuhant 500 milliárd forintot, cserébe a fogyasztást adóztatták meg mint az állat.
Csak hogy az 500 milliárdot nem az emberek zsebelték be hanem csak is a gazdagabb 20%-nyi réteg, ezt még a Századvég is megírta 2010-ben Rákosiorbánnak.

Az egykulcsossal teljesen el lett szarva minden, mert a vásárló erőt (teljesen tudatosan) átcsoportosítták a felső 20%-hoz, és ehhez a fedezetetet meg mindenki mástól vették el.

A gazdagasbb 20%-a tehát még gazdagabb lett, mindenki más csak szegényedett.

Reszelő Aladár 2014.11.01. 11:52:07

Szerintem Orbán azt csinálja, amihez a legjobban ért: elmegy a falig, majd finoman visszakozik, és létrejön egy kompromisszum.
Lassan 30 éve politizál, harmadik ciklusát kezdi, nem zöldfülü. Nyilván tisztában van vele, hogy kivel mennyire lehet összerúgni a port.
Itt van mindjárt az export: 77% irányul az Unióba, és mindössze 4,4% az amerikai kontinensre. Ebből az következik, hogy gazdasági kapcsolataink az USA-val elhanyagolhatóak. Vagyis a viszon velük alapvetően morális lesz mindig. (persze a szabadkereskedelmi megállapodások bekavarhatnak).
Az uniós export tagállamokat jelent, vagyis amíg Németország és a környező országok felveszik a termékeinket, addig itt sem lesz probléma. Márpedig a kereslet-kínálat rendszerében és gazdálkozó szervezet viszonában alacsony súlyú a politikai berendezkedés.
Orbánnak nem jött jól, hogy az ukrán válság miatt Oroszország a hivatalos "rosszfej" lett. Eljön majd az idő, amikor külföldről fogják követelni a paksi szerződés áthúzását (ami mint aktus a nyugati világban amúgy elképzelhetetlen...). Az USA pontosan tisztában van azzal, hogy meghatározó részben orosz gázzal fűt az EU, mégis arra kényszerítenek mindenkit, hogy szankciókat alkalmazzon. Ezzel rontják az EU energiabiztonságát, versenyképességét, és még a saját palagázuknak is piacot tudnak csinálni.
A háttérben csakis reálpolitika áll, az USA érdekeinek maximálisan képviselete. A liberális gazdaságpolitika is csak addig tart amíg a saját cégeiknek megfelel. Ha valaki az ő földükön próbálna meg terjeszkedni, adminisztratív úton szorítanák ki. Külföldön pedig bárkire nyomást gyakorolnak, a sajátok előretolása érdekében.
A diplomácia az erőszak legkifinomultabb nyelve, ezért vannak anyahajók, jelenleg olcsóbb tárgyalni mint lőni. Ha az utóbbit jobban megéri akkor meg is teszik.
A kis és közepes országok számára az EU sokszor arról szól, hogy saját nemzeti érdekeiket kell feladni: jelenleg Magyarországnak politikai okokból nem kellene Oroszországgal üzletelni mert nem elég demokratikus (ezt ki dönti el?)

Itthon Orbán kicsit elszámolta magát, és dobott egy olyan csontot az ellenzéknek, amit akár meg is ragadhatnánk, bár nem úgy tűnik, hogy ebből is ki tudnának hozni valamit.
Emlékezzünk arra, hogy a Milla is megszületet valahonnan, Bajnait pajzsra is emelték, aztán most ott tartanak, hogy sehol.
Ez a pofon jókor jött a Fidesznek, van 3 és fél év a választásokig, addig ezt bőven el lehet felejteni. A visszavonással pedig megmutatta, hogy nem akar minden minden áron keresztülvinni. Vagyis elment a falig, és most visszakozik. Ezért ő ül ott.

dr doktorka 2014.11.01. 11:54:25

@dont be such a jew:

igazán élvezet ilyeneket olvasni, amikor a korrupt disznó cseh politikusok internacionálisan összefogásra szólítják fel a korruopt disznó magyar, orosz politikus bandatagjaikat.

Talán még nemzetközi konferenciát is kellene tartaniuk: belépés: csak 200 évnyi fegyház büntetésen felülieknek.

Hajrá korrupió mentes Magyarország!

dr doktorka 2014.11.01. 11:59:49

@Reszelő Aladár:

Ceaucescu is politizált 30 évig, aztán egy hajnalban a nép által adott golyóra ébredt fel.

Nyugaton pont azért divat a bukott politkust kitessékelni a párt éléről, mert az ilyennek már bosszú kérdés az, hogy a másikat bármi áron legyőzze - ezek az emberek elmebetegek.

Pont ez történik 2002 óta minden magyar választáson. Elmebetegek győzik le egymást, akik minden nemzeti lehetőségét megsemisítenek, csak azért, hogy hatalomban maradhassanak.

Na de egy nap a fidesz büdösbandára is eljön a kormány váltás. Egy nap úgyis megbuknak és akkor jön az elszámoltatás. Úgy mint a Gergényiékre.

BiG74 Bodri 2014.11.01. 12:00:24

@dont be such a jew:

"a gazdaság sokkal jobban áll minden tekintetben mint a fidesz második eljövetele előtt, aki ezzel vitatkozik annak elment az esze "

Annak is elment aki kihagyta, hogy mi történt a világ gazdasági életében 2008-2009 -ben. Meg annak is aki nézi, hogy azóta milyen változások vannak a világban, és azt mondja jól állunk.

BiG74 Bodri 2014.11.01. 12:03:00

@dont be such a jew:

Aztat monta a megbuktatott kormányfő, hogy megbuktatták az szemét ámcsik? Vazze, mik vannak..

dont be such a jew 2014.11.01. 12:03:25

@BiG74: azt hittem 2010ben az utolsó ország voltunk gdp növekedésben a régióban, most meg a másodikok vagyunk a lenngyelek mögött

és nem nő a gdp arányos adósság sem

ehhez + az egykulcsos + a rezsicsöki és kész a fidesz győzelme

dont be such a jew 2014.11.01. 12:04:25

@BiG74: valami akár lehet is benne mert a független médiából ez az interjú mindig kimaradt

dont be such a jew 2014.11.01. 12:10:09

'Putyin díja miatt mentegetőzik a FINA A Nemzetközi Úszószövetség magyarázkodásra kényszerült, miután a legmagasabb elismerésében részesítette Vlagyimir Putyin orosz elnököt. A FINA pénteki állásfoglalása szerint a kitüntetés odaítélésének semmi köze a politikához, az kizárólag a sporttal kapcsolatos elismerés - reagált az éles kritikákra Cornel Marculescu, a vizes sportágakat tömörítő világszövetség ügyvezető igazgatója a Reutersnek adott szingapúri nyilatkozatában. Marculescu egyúttal visszautasította a Putyin kitüntetése kapcsán a FINA címére érkezett bírálatokat, köztük az amerikai úszóedzők szövetségének kritikáját. "Nem először fordul elő, hogy a legmagasabb pozícióban lévő embereket is díjazunk, államfőket vagy éppen városok polgármestereit" - jelentette ki az ügyvezető igazgató, hozzáfűzve, általában is igaz, hogy a FINA a csúcskitüntetést minden olyan színhelynek odaítéli, ahol nagy bajnokságot rendeznek, Oroszország pedig Kazanyban ad otthont a 2015-ös vizes vb-nek. Csaknem három hete az AP amerikai hírügynökség a FINA-elismerésről hírt adva megjegyezte: Putyin annak ellenére kapta meg a kitüntetést, hogy Oroszországot versenyzői doppingeseteinek sorozata miatt akár ki is zárhatják a vizes sportok szereplői közül.'

- az Associated Press már most tudja hogy az orosz úszók jövőre doppingozni fognak

BiG74 Bodri 2014.11.01. 12:11:57

@Reszelő Aladár:
"jelenleg Magyarországnak politikai okokból nem kellene Oroszországgal üzletelni mert nem elég demokratikus (ezt ki dönti el?)"

Valószínűleg az dönti el, hogy Mo. melyik táborba tartozik. Tudod egy a zászló egy a tábor, ezt a legjobban a fityiszesek tudják akik a védhetetlen dolgoknál is demokratikus pártjuk mellé állnak.
Ettől függetlenül, hogy Mo. éppen mit csinál Viktor alatt az Oroszokkal, azt úgy hívják politika, nem tom, hogy keverted ide a demokráciát.

".. van mindjárt az export: 77% irányul az Unióba, és mindössze 4,4% az amerikai kontinensre. Ebből az következik, hogy gazdasági kapcsolataink az USA-val elhanyagolhatóak"

Ennek is neki kellene futni még egyszer, mert hogy az EU -ban hány USA érdekelt cég rendelget tőlünk a jelenlegi globális gazdaságban az már a jó kérdés. Mint ahogy az is, hogy mennyire sérülnek ezen cégek gazdasági mutatóik, ha gyenge kis nyomásra nem magyar partnereket kezdenek preferálni. stb..

ANTI-SQUIRREL 2014.11.01. 12:14:03

Nem nagyon ertem hogy mi a problemaja egy csomo embernek ezzel az irassal? Ja az hogy szidjak a Fideszt?
oh akkor mar ertem, okes akkor tok jo minden es jobban is teljesitunk! Apropo mikor nyitjak meg ujra az Andrasi uton levo allami nevelointezetet? Tudjatok melyikre gondolok! :) Vagy ez most mar mashoz tartozik?

BiG74 Bodri 2014.11.01. 12:20:48

@dont be such a jew:

2009-2010-2011-2012-2013 GDP növekedés
Láthatóan hasítunk.

Magyarország:
–6,8 1,3 1,6 –0,3 1,0
Szlovákia:
4,9 4,2 3,3 1,8 2,9
Románia:
6,6 –1,6 2,5 1,4 2,9
Lengyelország:
1,6 3,9 4,3 2,7 2,6

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsieb020.html

BiG74 Bodri 2014.11.01. 12:23:25

@BiG74:
Error

Szlovákia:
-4,9 4,2 3,3 1,8 2,9
Románia:
-6,6 –1,6 2,5 1,4 2,9

bloglegelő 2014.11.01. 12:24:25

Tényleg érdekes lehet az a 6-os lista.

Vezetői székekbe ültetett huszadrangú irodisták miatt nem folyna ekkora szervezkedés a fidesz csúcsán.

dont be such a jew 2014.11.01. 12:34:57

@BiG74: nem kellett volna ballib kormányt választani anno

Bona Fides 2014.11.01. 12:36:56

@BiG74: A kertvégi árnyékszék mellé felhúzott stadion sokkal "érthetőbb", "kommunikálhatóbb" őrület volt, mégis kussolt a nép. Nem azért mert hülye, hanem azért, mert "szokva vagyon", hogy a politikusok lopnak, csalnak, hazudnak. Lényegében mindegy, kihez húzod az X-et, sőt még az is irreleváns, hogy X-elhetsz-e egyáltalán. Ha te vagy "a nép gyermeke", akkor szopni fogsz.

BiG74 Bodri 2014.11.01. 12:50:25

@Bona Fides:

A nép gyermeke nem hülye, csak egyszerű, mint egy furkósbot. Emberi, minimális energiabefektetésre törekszik mindenben.

Bona Fides 2014.11.01. 12:50:51

@dr doktorka: Én pl. jobban jártam, igaz, hogy átlag felet keresek (gazdagnak nem nevezném magam, a felső 20%-tól pedig messze vagyok).

De nem csak a jövedelmi helyzetem alapján döntöm el, hogy kire szavazok. Ha áttolják alattam az országot Putyin térfelére, karanténba zárnak, a gyerekeim nem utazhatnak, dolgozhatnak szabadon a világban, azzal súlyos hátrányt szenvedek. Ezt nem tudják pár % adócsökkenéssel kompenzálni.

Ne mondd, hogy "deeztakétmilliófideszbirkanemtuggya", mert az emberek nem hülyék, bár a balliberális retorika szereti idiótának beállítani őket.

Bona Fides 2014.11.01. 12:55:16

@dr doktorka: Hát ööööö .....ebben most egyetértünk. :)))))

igaz_ember 2014.11.01. 12:55:50

@nu pagagyí: Hmmm maradjunk annyiban, hogy az Ukrajnát elkerülő gázvezeték kérdésén áll vagy bukik, hogy egy eszkalálódó orosz- USA válság esetén lesz-e olcsó fűtésed vagy az ahhoz képest családonként lebontva jóval drágább általad emlegetett energia megoldások maradnak. A leghatékonyabb energiamegoldás egy atomerőmű lenne, például a lengyelek és a csehek is ebben gondolkodnak. Tudom nekik lehet, ha mi akarjuk meg Fidesz bérencek vagyunk.:) De ez egy politikai maszlag nem érv. Bősi vízerőmű megépítése egyszerűen nem jelentené ugyanazt mint a paksi bővítés. Hatékonyságban, vagy úgy mondhatnám ár-érték arányban erősen megkérdőjelezem. Nem hiszem, hogy önmagában hozna annyit a konyhára mint egy jól zakatoló atomenergia. Max ha még építesz valahol egy másik vízerőművet. A gond az, hogy az eredeti atomerőművet az oroszok építették és a bővítést egyszerűen logikus ha ők végzik el. A műszaki kérdésekbe politikát belevinni felérhet egy Armegadonnal. Lásd drága franciák ténykedése Paksnál. Az a baj, hogy politika alapján gondolkodtak az alternatív megoldásokban...lásd az orosz rossz, míg engem gyarló emberként az összeg is érdekel. A szélerőműveket, amelyek a hazai viszonyok között nem igazán hatékonyak, a németek és az osztrák barátaink installálják. Szállítással, telepítéssel együtt aranyáron. A geotermikus energia szintén nagyon nagyon drága egy normál magyar családnak. És amúgy meg szerintem röhej, hogy a komplett nyugati világ felelősségét az elrontott ukrán rendezésben, a kelet-európaiak fizessék meg. Egyszerűen ez minden csak nem fair. Miért nem húzták meg jobban a határokat amikor a kezükben voltak az oroszok és az ukránok is a kilencvenes években? Én nem tudom a nyugatot csak fehérnek az oroszokat csak feketének látni. Egyszerűen mindkettő a legjobb esetben is szürke. Kell mind a kettő a számunkra és kész a többi csak politikai humbug.

Bona Fides 2014.11.01. 12:58:18

@dr doktorka: Lemaradtam valamiről? Coclibet ki számoltatta el? 25 éve mindenki zavartalanul üldögélhet az összeprivatizált, összelopott vagyonában.

BiG74 Bodri 2014.11.01. 13:04:50

@Bona Fides:

Nincs meg a tárgyi feltétel az elszámoltatáshoz.
+ Az elszámoltatásnál csúnya dolgok derülnének ki az elszámoltatókról.

igaz_ember 2014.11.01. 13:13:03

@Bona Fides: Nem tudom ki zsidózik a Fidesz nem szokott: most újítják fel a te pénzedből is a szegedi zsinagógát...

bölcsbagoly 2014.11.01. 13:24:17

Na látom, a sok ballibis nyomornc nyalogatja a sebeit, vínnyogja a kinjait, károg és gyalázkodik. Ez élteti őket a szerencsétleneket. Az elmúlt 4,5 fél év a tanú rá, hogy soha többet nem szabad a hatalom közelébe sem engedni őket. Ha meg annyit hangoztatták Kövér félremagyarázott mondását, akár meg is fogadhatnák, de ha a Kuncefié jobban tetszik, akkor azt. sorry...

dr doktorka 2014.11.01. 14:19:21

@bölcsbagoly:

Te MSZMP-s büdös komcsiból lett fideszes senkiházi fogd be a pofád és indulj a közmunkádra, mert még azt a 47 ezer forintot is elveszik töled.

dr doktorka 2014.11.01. 14:23:26

@Bona Fides: "Lemaradtam valamiről? Coclibet ki számoltatta el? "

Igen, nagyon lemaradtál a lényegről: Rákosiorbán majd hülye lett volna elszámoltatni Gyúrcsányt meg Libást. Nagyon jól tudta, hogy ha szabadlábon hagyja őket, akkor azok ott maradnak politkai gennynek az emberek előtt.
Ha meg lecsukta volna őket, akkor megnyílt volna a terep mások előtt.

Szabadlábon hagyta őket, ez a permanens 2/3-ad sikere!
Csak hogy amikor a fidesz büdösbandát leváltják, a majdani kormány nem fog hasonlót taktikázni. Nem lesz érdeke neki szabadlábon hagyni ezeket.

bölcsbagoly 2014.11.01. 14:27:31

@dr doktorka: valami érdemi is kikerül abból az okos doktorka bunkódból?

bölcsbagoly 2014.11.01. 14:30:42

@dr doktorka: pont az ilyen hülye jobbikos habzószájúak miatt nem fogjátok soha meghaladni a 20%-ot! Tudni illik, hogy a ballib idiótákkal együtt (ahonnan ti is származtok) sincs annyi hülyéje az országnak, hogy hatalomra kerülhessetek.

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2014.11.01. 15:44:23

Nem az elegy robbanékony( mert fény derült valamely korrupcióra+netadó), hanem a rendszer rohad. Azért rohad, mert velejéig romlott. A veleje pedig a teteje!
kenyszerbagoly.blog.hu/2014/10/31/a_harmadik_erkolcsi_ko

Jakab Huga 2014.11.01. 15:56:06

A tegnapi szánalmas "nemnetadósváltsukleorbánt" performansszal kapcs.-ban csak annyit, h. elfogyott a lé a beszéd irókra?? azt a makogást, meg töketlenkedést láttátok? gyúrcsány nyuggerei + kik? Ennyi volt........
Az USA nyom. gyak.-al kapcs.-ban 1 érdekesség: a retard gmo-s cégeiket most bassz-k ki dél amerikából, mi pedig - az Orbán Viktor vezette Mo. - azEU.-ban megvétózhatjuk az európai terjeszkedésüket. Na pl. ez is fáj nekik, nem kicsit h.n.n.

2014.11.01. 16:02:52

@Bona Fides: Szerintem nem érdemled meg, bazdmeg.
A magánnyugdíj-elképzelés pedog jó volt.

2014.11.01. 16:03:35

@Bona Fides: Ha a párt akkor nem hátrált volna ki mögüle, sosem bukik meg. Csak, hogy tudd.

2014.11.01. 16:04:35

@jm padilla: Vigyázz, nehogy róka fogta csuka legyen belőle, ha össze akarsz fogdosni bárkit is.

wantaan 2014.11.01. 16:10:56

A Fidesznek KONYEC!

Tavaris Orbán KONYEC! Éljen Mr. Puthin & Továris Orbán megbonthatatlan halolaja.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.01. 16:56:29

@kiir:

Várd ki a végét. Ha azt hiszed Washington mindebbe belenyugszik, akkor nagyon naív vagy.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.01. 16:57:59

@nu pagagyí:

Bős-Nagymarost be kell fejezni.
Paksot 2-t meg kell építeni.
A Déli Áramlatot meg kell csinálni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.01. 18:49:05

@nu pagagyí:

"A gázfelhasználást pedig le lehetne építeni a feltétlenül szükséges mértékre, ahol ki lehet váltani árammal vagy más energiahordozóval, ha nem okoz nagyobb környezetszennyezést"

Pont ezt teszik: a gázt kiváltják az atomenergiával. És nagyon jól teszik.

torró 2014.11.01. 18:52:09

Ez meg egy írás a nagy Amerikai demokrácia, és egyéb védelmezőiről!
Ebolát.

"A WHO-t és számos más ENSZ ügynökséget hoztak összefüggésbe az afrikai
országok kiválasztásával és arra történő csábítással, hogy vegyenek
részt a tesztelésben, hogy támogassák az oltásokat."

"Jelentések szólnak olyan történetekről, miszerint az amerikai védelmi
minisztérium finanszírozta az Ebola kísérleteket embereken, olyan
kísérleteket, melyek csupán néhány héttel a guineai és sierra leonei
járvány előtt kezdődtek." - állítja egy riport az International Business
Times-ban. (4)

Ami szintén megtörténik, hogy az Ebola kitörése egybeesik az ENSZ
vakcina kampányaival. A gyógyszeripari és biotechnológiai iparágak
szépen profitálnak az Ebola válságból, amikor a biovédelmi-kutató
tábornokok, magas rangú tisztviselők és ENSZ hivatalnokok zavartan írnak
alá több millió eurós kutatás-fejlesztési szerződéseket.

Elég "véletlen" egybeesésnek tűnik, hogy a legkorábbi kitörés Guineában
történt, egy időben az Egészségügyi Világszervezet (WHO), és az ENSZ
gyermek ügynökségének (UNICEF) három fő vakcina kampányával. Legalább
két oltási kampányt hajtott végre az Orvosok Határok Nélkül szervezet,
miközben ezen vakcinák közül többet a Sanofi Pasteur állított elő, egy
francia gyógyszerészeti cég, melynek fő részvényese a
Rothschild-csoport.
Az eredeti írás itt olvasható:
www.facebook.com/notes/nana-kwame/ebo-lie/10202862436634177

mrZ (törölt) 2014.11.01. 19:22:06

@maxval birca hozzászóló:

>>Bős-Nagymarost be kell fejezni.
>>Paksot 2-t meg kell építeni.
>>A Déli Áramlatot meg kell csinálni.

Bulgáriában. Meg a te hátsó kertedben!!!
Itt már így is elég atom és gáz van. Majd optimalizálunk, takarékoskodunk, beszüntetjük az esztelen pocsékolást és lopást.

Nyugi, csak álmodozom.

DezInf 2014.11.01. 19:48:04

@bölcsbagoly:

Most akkor ez hogy van?
Aki nem a fidex farkát xopja, az ballibsi.
Akkor aki a fidex farkán élősködik, akkor azokat hogy hívjuk?

Illiberális szociálfasiszták?

Nekem tetszik, ez átfedi a teljes spektrumot.

Illiberális szociálfasiszta bubó, hogy tetszik az új besorolásod a gerinctelenek rendjébe????

DezInf 2014.11.01. 19:50:57

@maxval birca hozzászóló:

Te bírka!

Miért nem írod ki a fidexes tagkönyved sorszámát a neved mellé?
400 alatti az a szám, nem kellene szégyelned :))))

Miért is vagy ilyen illiberális szociálfasiszta??????

Mert a pártnak tett hűséged ezt előírja?
Ott a bolgár hegyek közt is köt a pártfegyelem?

Vidéki a haverod?? :))))))

bölcsbagoly 2014.11.01. 19:59:16

@DezInf: felőlem nevezhetlek infantilisnak is, ha azt jobban kedveled? Vagy jobb a buta, tájékozatlan laikus, netán az indolens , de dezinformált bizonytalan?

DezInf 2014.11.01. 20:26:56

@bölcsbagoly:

Te illiberális szociálfasiszta balfék!

Van egy jelentős különbség köztünk.
Én sohasem voltam az MSZMP tagja.
Sosem voltam besúgó.
A rendőrségi jelentéseket elolvashatod az AVH-ban, amikben szerepel a rendszerváltás előtti tevékenységem.
Sosem voltam egyetlen rendszer kegyeltje sem.

Nem vállaltam pártagságot, nem viseltem párt által támogatott funkciót.

... most regéjjj te kis illiberális szociálfasiszta ......

bölcsbagoly 2014.11.01. 20:33:32

@DezInf: mindez igaz lehet, de hogy most egy infantilis hülye vagy,az fix!

DezInf 2014.11.01. 20:43:21

@bölcsbagoly:

Kimerítő választ adtál illiberális szociálfasiszta bagolyszármazék.

A hóbagoly rokonod? Vagy esetleg másként és máshol ismerős?

A fedőnevekben még azok a gaz kommunisták is mindig tartottak valami rendszert :))

ZSírfeka 2014.11.01. 21:30:51

Szép napot.
Az mszp kormányzása a fidesz létét veszélyeztette.
A fidesz kormányzása a Nemzet létét veszélyezteti.
Ugyanis kb. annyival többet lopnak, csalnak, hazudnak...

azele 2014.11.01. 22:16:23

Gumicsontot kaptatok... Jobb meg bal... Baromsàg az egész... Szépen marakodtok ez a lényeg kis birkák, nehogy összefogjunk....ez a lényeg, a folytonos megosztás, mindig beszopjuk.....már várjuk a következő báb kormányt!

bgp 2014.11.01. 22:45:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az oroszt lecserélik oroszra. Jól teszik. Már túl régen voltunk a nagy oroszország része. Ideje visszamenni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.01. 23:04:12

@bgp:

Tudom, hogy magas a felfogásodnak, de gázt csak az oroszoktól kaphatunk, míg uránrudat több más országból is.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.02. 07:54:33

@DezInf:

"Miért nem írod ki a fidexes tagkönyved sorszámát a neved mellé?"

Minek? S nem is emlékszem rá, 20 éve nem vagyok tag.

"400 alatti az a szám, nem kellene szégyelned"

Nem, 1000-2000 közti volt, ha jól emlékszem.

"Miért is vagy ilyen illiberális szociálfasiszta?"

Nem vagyok.

"Mert a pártnak tett hűséged ezt előírja?"

Sosem voltam hű egyetlen párthoz sem.

"Vidéki a haverod??"

Ki?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.02. 08:22:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Mert a végén még azt hiszi, valami takargatnivalóm van.

DANI 2014.11.02. 12:58:33

Kár, hogy a kommentelők szinte csak egymás gyalázásával foglalkoznak, így aztán rajtuk kívül senki nem olvassa őket. Mert maga a cikk nagyon jó, annál sokkal többet érdemelne, hogy eltűnjön a napi információ áradatban. Nagyon jó lenne, ha valahogy eljutna a kormányhoz, uram bocsá magához a kormányfőhöz. Azon lehet vitatkozni (nem veszekedni, gyűlölködni), hogy jók e a kormány szándékai, de úgy nagyon nehéz megvalósítani őket, hogy ha kell, ha nem ellenségeket gyűjtök. A kurucos konfliktuskeresés csak bukott forradalmakat hozott, több eredményt lehet elérni kevesebb áldozattal DIPLOMATIKUSAN.

bulista 2014.11.02. 14:39:52

@maxval birca hozzászóló: Azon kívül, hogy egy körözött bűnöző vagy??? Na mesélj!

huKKK 2014.11.02. 15:47:43

@NAC(Netadót_A_Civileknek):

Netadó kapcsán azt írja az újság:

Szélessávú népharag

huKKK 2014.11.02. 15:56:12

@bulista:
Köszönöm, hogy felnyitotta a szemem!
Ezentúl nem eszem kőrözöttet.
Eeezeknek?

DezInf 2014.11.02. 18:04:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Kicsit benézted ezt.
Csak utánanéztem néhány dolognak.
Bocsi, de utálom ha a szemembe hazudnak.
Feltettem néhány kérdést, amire részletekben válaszolt.
A válaszok inkonzisztensek.

Írhatnám azt is, hogy időnként az ellenkezőjét állítja annak, amit pár nappal előtte írt.

Azt állítja, hogy nem fideszes, meg azt, hogy 5 évig párttag volt 1989-től. Amikor szavazhatott, akkor mindig a fideszre szavazott. Mióta néhány ok miatt külföldön kell élnie, azóta nem szavazhatott a fideszre.

De ő nem fideszes, csak mi vagyunk ballibsi hazaárulók és Orbán az istene!

Evvan, meg egy bambi.

Jaaa, és ő meg a véleménye az teljesen független és megkérdőjelezhetetlen.

Ez pont az a hozzáállás, amit jó pár ügynökmúlttal rendelkező fidesz vezető is csinál. Nem buktak le, a terhelő iratokat eltüntették, ezért ők ártatlanok.
Mindaddig, amíg a moszkvában őrzött mikrofilm másolatokat kutathatóvá nem teszik. Vagy a másolatról készített mikrofilm másolat fel nem tűnik a piacon. Állítólag ezt olyasvalaki őrzi, aki a készítéskor is közel volt a tűzhöz és azóta ennek köszönhetően is magas és megrendíthetetlen "vezetői pozíciót" birtokol minden zorbán kormányban. Eszembe sem jutna találgatni, én mégis valamelyik portásra gyanakszom :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.02. 18:34:46

@DezInf:

"ennek köszönhetően is magas és megrendíthetetlen "vezetői pozíciót" birtokol minden zorbán kormányban"

Én inkább olyasavalakire gyanakodnék, aki minden kormányban magas posztot töltött be. Volt ügyökök mindegyik pártban vannak - bár igaz, a baloldali pártokban inkább olyanok ülnek, akik nem írták, hanem megrendelték és olvasták az ügynöki jelentéseket.

DezInf 2014.11.02. 18:48:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

A "baloldalnak" ezzel túl sok problémája sosem volt.
A legtöbb nem lehetett ügynök, mert párttag volt.

Azokat pedig nem lehetett beszervezni a III/III-ba.
A III/II. , III/I bizonyos munkakörökhöz előírás volt.

Aki meg akkor is "baloldali" volt, az nem kereste a demokratikus ellenzék társaságát. Ezért nem volt esély sem a beszervezésükre. Az értelemről nem is beszélve.

Az ügynökmúlt nem a ballibeknek égő.
Azoknak kellemetlen, akik be voltak szervezve, jelentettek és most is pozícióban vannak.

Az utolsó mondatod meg idejétmúlt, ezt épp egy rendészeti államtitkári kinevezés cáfolja:)

Szóval, szerintem mégis a portás a gyanús:D

huKKK 2014.11.02. 20:44:22

@DezInf:

Valószínűleg az amiknál megvan minden adat.
Gondolom azért csepegtetve adagolják, mert egyelőre
ez áll érdekükben.

bulista 2014.11.02. 21:31:29

@maxval birca hozzászóló: Magyarországon - csak emlékszel még arra, hogy miért kellett menekülnöd innen???

bulista 2014.11.03. 09:55:18

@maxval birca hozzászóló: Hazudsz birka - de ezt már megszoktuk tőled.

bulista 2014.11.03. 10:05:37

@maxval birca hozzászóló: Ugyan birka, ne játszd a hülyét! Te őrült vagy - nem hülye.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.03. 10:37:09

@bulista:

Nem értem mi a gond. Nyögd ki mit akarsz mondani!

huKKK 2014.11.03. 12:25:11

@maxval birca hozzászóló:

Ne sürgesd már!

Meg akarta kérni a kezed, de elhagyta a papírt, amire le volt írva a szöveg.
Összezavarodott, kétségbe van esve, ezért összevissza beszél.
Láttam már ilyet, ha nem látják el sürgősen, még komoly komplikációk is adódhatnak!

bulista 2014.11.03. 12:43:20

@huKKK: Annyira jókat mondasz, nem te vagy véletlenül a borostás Kovács Zoli, ehh???

huKKK 2014.11.03. 14:36:58

@bulista:
Várjál, mert most meg én hagytam el a pappírt.
Megvan!

Ide avvan írva, hogy:
de.

Akkor

de.

huKKK 2014.11.03. 14:39:17

@huKKK:

Jaj!
Nemjó!
Nem de vót írva, hanem be.
Elnézést.
Be, hosszú eee-vel

bulista 2014.11.03. 16:05:39

@huKKK: Ja, hogy te is (a) birka vagy??? Akkor (kapd) beeeeeeeeeeeeeeee!!!

bulista 2014.11.03. 16:46:01

@huKKK: Az egekig repítenek elismerő szavaid.

huKKK 2014.11.03. 17:21:26

@bulista: Köszönöm, de nem fog a talán kicsit intimnek tűnhető párbeszédünk Ms. Maxval-lal indult románca útjába akadályokat gördíteni?
Nem szeretném.
Önök olyan jól mutatnak együtt.
Kérhetném, hogy magázzon?
Kerülendő a későbbi félreértéseket.
Köszönöm.
Tegyünk úgy, mintha vadidegenek lennénk és szídjuk egymást mint a bokrot, Quovadisfidesz, vagy időjárás ürügyén, rendben?
Köszönöm megértését.

bulista 2014.11.03. 17:57:54

@huKKK: Hukkkkkkle Úr! A birka legendás homofób - igaz ez nem zavarja akkor, amikor Mr. Putyin slicce előtt térdel, de ez már az ő dolga...
Velem kapcsolatban pedig befejezheti a pajzán kis célozgatásait, mert fejbe fogom verni egy igen súlyos tárggyal - nem tudom, hogy így érthető voltam-e, vagy ennél is nagyobb a sötétség az ön koponyájában?

huKKK 2014.11.03. 18:47:54

@bulista:
Tisztelt Mr. Vőlegény!
Nem szeretnék a témához kapcsolódás vagy a lánykérés rovására menni.
Ms. Max epedve várja.
Én csak Quo vadis Fidesz témában vagyok elérhető.
Úgy gondolom, a virágcsokor/bonbon stb. és a gyűrű átadása után érdemes lenne visszatérnie ide netadó és kitiltási botrány ügyben.
Első a kötelesség(lánykérés).
Sok jót kívánok az ifjú párnak!
youtu.be/WjTF_Qnq6e4

bulista 2014.11.03. 19:18:32

@huKKK: Na most már kussoljál, te kis látens buzeráns, szopjátok le egymást bátran birka haveroddal! A hóhér sem szólt hozzád kisköcsög!

huKKK 2014.11.03. 20:57:22

@bulista:

Önnek, tisztelt Vőlegény úr, mi a véleménye a kitiltási botrányról?
Vagy inkább a netadóhoz szólna hozzá?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.04. 11:29:57

@DezInf:

"Írhatnám azt is, hogy időnként az ellenkezőjét állítja annak, amit pár nappal előtte írt."

Példa?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.04. 11:30:36

@DezInf:

"Amikor szavazhatott, akkor mindig a fideszre szavazott. Mióta néhány ok miatt külföldön kell élnie, azóta nem szavazhatott a fideszre."

Egyik sem igaz a 2 mondat közül...

toportyánzsóti 2014.11.05. 17:42:35

@maxval birca hozzászóló: Rubelben vagy levában fizetnek kérődző vagy krokogyíllal is beéred?Olyan idióta szekerét tolod aki a földje óriási kincseit és nemzete jövőjét pocsékolja el miközben az orosz emberek 100 milliói alkeszok.
süti beállítások módosítása