Az új kampányszabályozás gyakorlatilag teljesen kitiltotta a kereskedelmi televíziókból és rádiókból a politikai hirdetéseket kampányidőszakban. Az egyes csatornák ingyenesen közzétehetnének ugyan hirdetéseket – minden országos lista számára egyenlő időben –, ehhez azonban érthető módon nem fűlik a foguk. A szabályozás sokkal olcsóbbá teszi a kampányt, a pártok akár még bele is férhetnek az új, körülbelül egymilliárdos limitbe. Azonban ilyen szabályok mellett vagy korlátozni kéne a választásokon nem induló szereplők (például a kormány) kommunikációs lehetőségeit is kampányidőszakban, vagy legalább önmérsékletet kéne tanúsítaniuk e szereplőknek.
Nos, erről láthatóan szó sincs. Napok óta futnak az újra rezsicsökkentés kormányzati hirdetései a kereskedelmi televíziókban:
A Magyarország jobban teljesít kampány újabb eleme a Fidesz színeiben játszva hirdeti, hogy megint lesz rezsicsökkentés. Eközben épp a napokban jelennek meg az utcákon a Fidesz új óriásplakátjai:
A kormányzati kommunikáció mindig része volt a kampányidőszaknak, a kormányok a korábbi választásokon sem jeleskedtek az önmegtartóztatásban, amit aztán a mindenkori ellenzék – 2006-ban és 2010-ben például a Fidesz – a fejükre is olvasott, teljes joggal. A 2014-es helyzet azonban minden korábbi trükközést alulmúl: milyen dolog kitiltani a pártok kampányhirdetéseit a kereskedelmi adókról, majd kormányzati hirdetésekkel árasztani el azokat? Mi szüksége van erre a kormánypártnak, ami népszerűségben, szervezettségben és anyagi erőforrásokban egyaránt utcahosszal vezet amúgy is?