A kétosztatú apokaliptikáról
2014. január 10. írta: Redakció

A kétosztatú apokaliptikáról

ertelmisegi.jpg

Vendégszerzőnk, Mestyán Ádám írása.

*

A szerző kiegészítése: „Hibát követtem el, amikor elkeseredésemben olyan megfogalmazást használtam, amiből úgy tűnhet, a kormány bohócával morálisan egy szintre helyeztem a Bajnainak szerintem téves tanácsokat adó értelmiségieket. A gúnyért bocsánatot kérek. A cikk indíttatása alapvetően érzelmi, és mint olvasható, nem tartalmaz semmiféle érvelést.”

*

Azt hiszem, az mindent elmond Magyarországról 2014-ben, hogy a „konzervatív fiatal demokraták” egy 71 éves szocialista kultúrhérosz parancsaira ugrálnak; míg az őket leváltani szándékozó baloldali” tömörülés vezére egy 84 éves filozófus (és társai) tanácsaira hallgat – akik, mint ismeretes, már számtalanszor bizonyították, hogyan is kell jól rendszerváltást csinálni. Az lett volna a legjobb, ha a Magyar Krónika alakuló ülését a Bajnai-találkozóval egy időben, a másik szobában tartják. Óriási buli lett volna.

A probléma persze nem az idős korral van. Itt csak azért érdekes, mert idős gondolkodóink alapvető szocializációja, akár az ellenzéki, akár a kommunista létben, a harc. Nem hisznek a morális megalapozottságban, nem gondolkodnak hosszú távon. Tulajdonképpen Magyarország sem érdekli őket, hanem az ellenséget akarják megsemmisíteni. A logika nyilvánvaló: a fideszes nyájat ki kell képezni az újabb csatára, míg az ellenzéki nyáj minden erejét Orbán eltávolítására kell szentelni.

Ebben az eposzi méreteket öltő küzdelemben, hiszen a Gonosz és a Jó harcáról van szó, az ország erkölcsi (vagy gazdasági) megújulása másodlagos. Minden eszköz megengedett, minden hiba elfelejthető. Voltaképpen ugyanaz a logika mozgatja a Gyurcsányt koalíciós partnerré emelő filozófusokat, mint a Horthy-szobor állítóit: az ország vezetőinek nincs felelőssége semmiben; vagy ha van is, eltörpül a történelem előtt, hiszen a Gonosszal szemben mindenki bevethető és be is kell vetni.

A jobboldali idős megmondók napjai vélt vagy valós sérelmeik monoton ismételgetésében telnek, és aki tudja, az édes bosszúnak szenteli idejét. A rendszerváltó baloldali-liberális gondolkodók téves helyzetértékeléseiből levont következtetéseken alapuló tanácsainak sikertelenségét pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy 2014-ben is tanácsokat kell adniuk.

Megérdemeljük őket, ha mi, magyar választópolgárok tényleg annyira hülyék vagyunk, hogy elfogadjuk ezt a kétosztatú apokaliptikát.

*

Fotó: Heti Válasz.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr225750466

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kétosztatú apokaliptikáról 2014.01.10. 13:26:01

Az lett volna a legjobb, ha a Magyar Krónika alakuló ülését a Bajnai-találkozóval egy időben, a másik szobában tartják. Óriási buli lett volna.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TG69 2014.01.10. 13:16:57

Nekem ebből hiányzik azért a rendszereket mozgató emberek felelőssége, tehát hogy voltak csendesebb napjaink is, a harcos klubok nem mindig kerültak a mainstreambe. Így Orbán és Gyurcsány szerepe ebben a harczi szembenállásban megkerülhetetlen.

sisszi 2014.01.10. 13:26:07

aki leírja hogy baloldali,liberális és hogy jobboldali. az maga is szorgosan építi ezt a kamu, korcs "kétosztatú apokaliptikát".

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2014.01.10. 13:39:30

baloldali vagyok, liberális is, a jobboldali kormánnyal sok bajom van. a szerzővel viszont teljesen egyetértek, hogy ez a kétosztatú világkép nagyon szomorú és káros.

Bell & Sebastian 2014.01.10. 13:53:36

Nem hiszem, hogy az lesz majd a legvégső megoldás, hogy jól kihalnak "ezek" és "azok" is, mint a bölények a prériről, hogy attól kezdve minden csakis jó lehessen.

A virtuális háborút kommunikátorok vívják (van utánpótlás bőven) minden, elképzelhető felületen.
A valódi a mélyben zajlik, hullámai ritkán verdesik a felszínt.

Az elsőt a második elfedésére találták ki. Nem tudom pontosan megmondani, megfeleltethetők-e egymásnak, például a harcoló oldalak lent és fent.

Amit ki lehet következtetni, az édeskevés, de azt azért sejteti, hogy a nép által bámult (mert megbámultatott) cicavízió (politikai szappanopera) kiválóan betölti a funkcióját.

(Aki ezt mégsem veszi be, az természetesen náci, annak nyakába hurkot, sámlit kirúgni alóla. A történet szempontjából annak semmi jelentősége, hogy mi fán terem egy nemzeti szocialista, csak az a lényeg, hogy a földkerekség legundorítóbb férge. Hogy egy nemzetközi szocialista még a nácinál is vérszomjasabb és undorítóbb, ennek ellenére újra és újra megválasztják? No igen, innen van jelentősége annak, hogy kit hogyan hívnak, mert hogy mit tesz, az majd kiderül menet közben. Amikor már késő.)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.10. 14:18:21

"A logika nyilvánvaló: a fideszes nyájat ki kell képezni az újabb csatára, míg az ellenzéki nyáj minden erejét Orbán eltávolítására kell szentelni."

Sapitozas helyett lehet kezdeni lapatolni, ha holnap is akartok kalacsot es haboskavet reggelire.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2012/11/lassatok-az-igazsagot.html

Ha netan a Birodalom kerul ki gyoztesen a titani osszecsapasbol, meg a hazafiak csontjait is le fogjak szopogatni a verebeik.

Dzsentrisvihák 2014.01.10. 14:38:42

"A jobboldali idős megmondók napjai vélt vagy valós sérelmeik monoton ismételgetésében telnek, és aki tudja, az édes bosszúnak szenteli idejét. " - Keverni tetszik a szezont a fazonnal. Pont fordítva.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.10. 14:54:43

jaj ez a bolsevik töltésű, antihorthysta mestyán, ez mér kell ide? ezeknek ott van galamuszi-csoport, helló! de legalább rövidet írt.

nem ugrál senki bohócok parancsaira, esetleg pár javaslatukat elfogadják.

mivel nem érdekli őket Magyarország sem, sem a morális alap, nemzeti minimum, bármilyen társadalmi
és semmiféle elszámoltatás, lusztráció nem történt,
ezért egyértelműen látszik: ez a harc mesterséges gumicsont, és valójában csak színjáték, hogy egymás váltópártjai, álellenzékjei legyenek.

a kommunisták kreáltak maguknak ellenzéket, álellenzéket ami mára már nyilvánvalóvá vált a DK, Együtt kapcsán is.
MSZP = Fidesz = SZDSZ, persze attól még hozhatnak különböző törvényeket arról hogy mi legyen a biciklisták max sebessége lakott területen kívül.
Aki értelmes egy hajszálnyit is, annak leesik már abból, hogy nincs elszámoltatás (nem is kell Ángyán és Horváth, nem is kell Puch-simicska-tengllyel foglalkozni), hogy ez EGY maffia, egy érdekkör, egy nomenklatúra, aminek két-három NAGY saját pártja van. lehet itt kulákozni, de semmi értelme, ugyanis nem először nyer választást a fidesz, nem most építik ki a fideszes hátországot ,a gazdasági holdurvart.
BAJNAI = ORBÁN, mindkettőnek a kommunista apja egyengette a karrierjé.

"az ország vezetőinek nincs felelőssége semmiben; vagy ha van is, eltörpül a történelem előtt"

tehát mestyán szerint ha csörcsill vagy dögoll irányítja az országot, és nem Horthy, akkor jobb lett volna? szerintem nem. szerinted igen? miért? elővv viazik ki a zsidókat a német megszállással ha nincs kállay-kettős hintapolitika, ha nem adunk don-ra katonát több áldozata lenne donnak is. a munkaszolgálatos zsidók is mehettek volna a donra, ha nincsenek zsidótörvények.
a koszorús-akció kinek a felelőssége, mestyán pajtás

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.10. 14:59:41

@Mestyán Ádám:

1) Mi a megmondás?

2) Mi a történelem, ha nem apokaliptika?

3) Az a szerző, akinek még magyarnyelvű önéletrajza sincs (és úgy hülyézi a magyart (úgy általában)), az dugja az eltartott kisujját a s*ggelyukába és azt szagolgassa, ne a magyarokat ossza!

3+1) Mi a megmondás?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.01.10. 15:17:07

A szerző Igazi Férfias Hazafi.

Egy Igazi Hazafi nehezen szakad el a hazától. Mert az fáj. De ha egyszer külföldön egy előkelő revű hozta... és tetszett... és azóta jobban fizetnek... akkor szakadni kell.

Egy Igazi Férfi viszont nem mondhatja, hogy fáj. Azt mondhatja, hogy basszátok meg, seggfejek, én leléptem, ti meg majd szoptok, de megérdemlitek.

Ennek az eredményét látjuk most. Sokadszor.

Bell & Sebastian 2014.01.10. 15:25:10

@bbjnick: Nagyjából az a megmondás, hogy nem kell beállni a sorba és tét nélkül elfogadni ezt a kétpólusú leosztást.
(Ennek szekunder folyománya, hogy az igaziak azok, akik kiszorultak a dualista majomketrecből. LMP és Jobbik, gondolom, meg akik majd utánuk jönnek.)

A történelem valóban apokaliptikus, a káoszra jobban hajaz, mint bármire, aminek köze van természetes Rendhez. Ennek csak az mond ellent, hogy utólag mindig felfedezhető a látszólag spontán folyamatok mögött munkálkodó eltervezettség, a Tömeg manipulálása.

A magyarok hülyézése másik miliőből, mondjuk külföldről, nagyon könnyű és egyáltalán nem esik senkinek a nehezére, legkevésbé a beszerző portyán tartózkodó magyaroknak, amikor is összefutnak a konkurenciával, egy másik törzs vitézeivel és markotányos asszonyaival a plázában vagy ottani kormányablaknál.

A megmondás az, hogy birkák elé szamár dukál, terelőnek puli, pipázgató juhásszal, aki időnként jól megfőzi magának a szaporulatot, majd furulyázik rá a subájára dőlve.

Bízom benne, hogy sokat segítettem a fenti, veretes sorok átültetésével - közmagyar nyelvre.
Hogy miben nem értek egyet a megmondással, azt is eljelelem magának -legalább dél-afrikai szinten-, ha megkérdezi. :)

Bell & Sebastian 2014.01.10. 15:26:30

Szesztű Hányni, szójonmánbe egyet a blog motorjának!

szesztű_hányni 2014.01.10. 17:54:28

blogmotoreriggyhalaggy!!!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.10. 17:56:34

@Bell & Sebastian:

"Hogy miben nem értek egyet a megmondással, azt is eljelelem magának -legalább dél-afrikai szinten-, ha megkérdezi. :)" --- írja.

Megkérdezem:-)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.01.10. 17:57:10

@bbjnick: nincs megmondás. a szerző buzerantnak tűnik.

Jack Torrance 2014.01.10. 20:22:34

@bbjnick: nincs megmondás, köz van, meg hely.

Serathis 2014.01.10. 21:12:29

De nem szavazhatok a MKKPra. Kalóz párt bejegyzésre került már?

S=klogW 2014.01.10. 22:35:21

Kedves Mandiszerki, Gellért, valamelyik illetékes elvtárs!

Odaát a dühöngőből ne csináljatok már ennyire finomszemcsés homokzót:

túl sok a rovat, és ha valamelyik cikk egyik címkéje alapján keresnék a témával foglalkozó cikkre, akkor csak azok jelennek meg, amelyek ugyanabban a rovatban vannak mint a kiindulási cikk.

Pl.:
a Jog rovat tök felesleges és
a Kerékpár helyett meg esetleg lehetne egy Szabadidő rovat.

bömböcz 2014.01.10. 22:38:49

@S=klogW:
maga egy mekorra egy hüje troll!

bömböcz 2014.01.10. 22:55:45

Semmivel.
Egy korrekt troll bringákkal túr szétfele homokvárakat...

Szindbad 2014.01.11. 09:26:30

De hol vannak a politikusi nepszerusegi listak mostansag?

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2014.01.11. 09:36:36

@Szindbad: parancsolj:
orbán viktor 0,00%
bajnai gordon 0,00%
gyurcsány ferenc 0,00%
lázár jános -0,01%
schiffer andrás 0,00%
soroljam tovább?
minek mérni a mérhetetlenül alacsonyt?

2014.01.11. 09:54:43

A szerző elfelejti, hogy nincs igény a változásra. Bajnai az első 6 hónapban lehetett volna a harmadik oldal. Nyilván jó lett volna, ha a közvélemény-kutatások azt mutatják, hogy forradalom van készülőben, Bajnai pártja legalább a 20%-ot eléri. De nem így történt. Hatott a lejárató kampány, hatott a libázás. Ismétlem: a választók egy része apátiába csúszott, neki mindegy, a másik része elkötelezett pártrajongó. NINCS igény a változásra.

Lajosforras 2014.01.11. 10:12:15

Ezek sose halnak ki. Egyik legfőbb feladatuk az ideológia elültetése olyan fiatalokban, akik erre fogékonyak és/vagy kellően ambíciózusak ahhoz, hogy az effajta "uralkodásban" és a rendszer fenntartásában merüljön ki az összes életcéljuk.

high up! 2014.01.11. 10:19:14

A MAGYAR NÉP HIBÁS TERMÉK!

Mit is választott magának a magyar nép az elmúlt 60 évben?

Cocializmust Kádárral, akinek volt 5 millió prolija
Demokráciát:
- gyurtcsánnyal, akinek volt 2,5 millió agyhalott idiótája
- Orbanescuval, akinek van ma 2,5 millió lebutított birkája

amint látjuk, a tudatlan és kritikai gondolkodásra képtelen magyar birkatömeg nemcsak hogy ciklusról ciklusra, hanem generációról generációra is rendre újrateremelödik. Barátaim, ez egy reménytelen ország!

A mintegy 1 milliónyinyi normális embernek egy POLGÁRI párt kell, amelyik nélkül nem lehet kormányt alakítani és amelyik csak azt a maffia pártot juttatja majd hatalomba, amelyik meghajol a követelései előtt.

Mivel 2014-ben ilyen párt nincs, az egyetlen megoldás ideiglenesen az LMP-re szavazni, h0gy ezzel is csökkenjen a fidesz győzelmi aránya és koalícióra kényszerüljön a Jobbikkal.
Aztán fulladjanak bele ők ketten ebbe az MSZMP alapú Suttyómagyarkodás kormányzásba.
2015-ben pedig új, polgári mozgalomaknak kell készen állniuk, hogy alternatívát nyújtsanak a nagy magyar gazdasági bedőlés éveiben. Mert 2015-16-ban jön a maTROLLcsizmus végső bedőlése, mint ahogy 2009-re eljött a jóléti renderváltás és reformok bedőlése.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.01.11. 10:34:33

annyi tévedés van a cikkben (a valós dolgok mellett), hogy az arányk kisség torzak. tegyük fel elfogadjuk a másik megsemmisítésére irányuló vágyat, akkor a ballib blokk 1919 óta, aztán 1948-tól aktívan üti vágja a másik oldalt, jobbára hatalom birtokában. 1948-1989 ig, aztán 1994-1998ig, majd 2002-2010ig a hatalom az övék volt. mire mentek vele mond? mire? és ha neadjhálistennek nem ők vannak hatalmon, akkor az diktatúra, fasiszta nácicigány uralma, az utolsó pillanat, hogy győzzünk és ne kerüljünk a végromlásba. lófaszt, azt.
ettől még kerényi elhúzhatna a picsába - lázárral karöltve együtt.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.01.11. 10:37:37

@storker: az fel sem merül, h bejött nekik az egykulcsos, meg a családó adó, vagy esetleg like-olják a gázárcsökkenést...az lehetetlen nem? és nem akarnak megint a böszme-bajnai kormánya alákerülni?

burakefendi 2014.01.11. 10:43:56

ezt csak a "front end" szerintem, a háttérben azért szép kis összefonódások vannak. de amúgy a magyar lélek meglehetősen fogékony erre a szemben álló két tábor életérzésre, hiszen generációról generációra újratermelődik.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2014.01.11. 11:07:02

Világ Proletárjai Egyesüljetek!

Előre! Ma a baloldalt az proletárok ellenségei irányítják! Farkasok vannak a Bárányok közt!

Még nincs minden veszve! Meg lehet tisztítani a szocialista pártokat az oda alantas módon, hazugságokkal beszivárgó nagytőkés kapitalista burzsóá elemektől, akik a dolgos munkásnépet félrevezetve, imperialista nagytőkés fasiszta egyeduralomra törnek, az emberek vad nacionalista érzelmeit felkorbácsolva és egymás ellen uszítva az elvtársakat!

Ki a szoci pártokból a gyártulajdonosokat, a bankárokat a kereskedő élősködőket! Ma ezeket a pártokat a dekadencia és protekcionizmus posványos mételye fertőzi! A tisztességes dolgos verejtékből élő munkásembernek érdekeit elnyomó népirtó terroristák, foglalják el az őket megillető helyeket a parlamentben (gulágban)!

Világ Proletárjai egyesüljetek! Ne hagyjátok, hogy az érdek-képviseleti egyesületeitekbe olyanok szivárogjanak be, akiknek az az érdeke, hogy minél jobban kihasználjanak benneteket!

Előre! Rendületlenül! Elő a sarlót és kalapácsot!

Munkásököl vasököl, oda csap, ahova köll!

Ezek az anti szociális elemek, társadalmunkra bomlasztóan hatnak! A politikai hulliganizmus biztosítja a korrupció melegágyát és az erkölcstelenség elharapózását!

Nincs más megoldás! Fel kell számolni az imperialista törekvésekre törő nagytőkés mussolini fajta fasiszta nézeteket valló szubcensziákat a szocialista életben!

Társadalmunk szociális létbiztonságának megőrzése érdekében, érvényesíteni kell a proletár testvériség szellemét, a társadalmi egyenlőséget!

Bolsevik nép! Egyesüljetek a mensevik gazdag burzsoá elnyomók ellen!

Idézem dicső nagy vezetőinket! Ez a harc lesz a végsőőő!

Mindenkinek joga van a munkához! Ezért a kapitalista szempontú automatizációt ellensúlyozni kell, tehát a társadalmi létbiztonságú munkaelosztást ki kell eszközölni!

A szükségletek állandóak, de a munka mennyisége lecsökkent a termelés automatizált felgyorsulásával!

Újra internacionálé kell! Már nem elég a 3x8 óra! Mától proletár testvéreim, a 4x6 órát kell bevezetni, hogy eltűnjenek az éhező munkanélküli naplopó tömegek!

Testvéreim! A megoldás a kezetekben van! Munkás ököl vas ököl, oda sújt ahova köll! Nincs más megoldás jövőnk és jogaink biztosítása érdekében, mint a munkás osztály hatalmát visszaállítani!

Előre! Rendületlenül és rettenthetetlenül!

Pomegájcse...

laci_52 2014.01.11. 11:12:28

@high up!: "csökkenjen a fidesz győzelmi aránya és koalícióra kényszerüljön a Jobbikkal"

Ez kinek lenne jó? Nem fulladnának bele a közös kormányzásba!

Abban persze igazad van, hogy gyengébb eredmény esetén a hatalom megtartása érdekében Orbán valóban összehozza a Fidesz-Jobbik koalíciót.

high up! 2014.01.11. 11:13:41

@FILTOL:

Minden önállóan gondolkodni tudó és tájéjozódni akaró 15 éves gyerek tudja, hogy az egykulcsos szja meg a családi pótlék csak a felső 10-15%-nak jött be nettóban. Még a Századvég is megírta.

Mindenki más szívott vele vagy már az első körben a fizetési borítékjában, vagy a másodikban, amikor megjött a sarcolási számla a kissé vastagabb borítékért.
PISA-teszt 15 éveseknek, nyugaton az ilyen egyszerü képleteteket már meg tudja oldani ez a korosztály.

high up! 2014.01.11. 11:19:50

@laci_52:

Na csak lesd meg azt a pillanatot, amikor a választáson kiderül, hogy Orbenscunak a Jobbik jutott a hatalom megtartása érdekében. Csuhajja, mekkora nagy magyar targikomédia lesz ez. Meg a Jobbik szavazóinak is, amelyek közül azért jónéhányan hajlanának egy polgári szakmai kormányzás felé.

Ja, a belefulladás a matrollcsizmusba már 2 éve itt van. Csak a nép ezt pont annyira nem tudja felfogni, mint amikor a 70-es évek végén se fogta fel, hogy a becsődölés már az ajtóban van. Aztán szépen megvárták a teljes összeomlást.
Csakúgy mint a gyúrtcsányi idióták 2008/2009-et.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.11. 12:09:13

@alien:
Hát nem érti? A blogger igyekszik teljesen elbagatelizálni az Összecsapás jelentőségét. Arra próbáltam ráirányítani a figyelmet, hogy nem lesz zsozsó a hazafiaknak, ha Viktor veszít. A finnyázás helyett erre gondoljanak, amikor odateszik magukat.

Muzsikok közt 2014.01.11. 12:37:38

A Magyar Krónika le van szarva.

Talán fontosabb hogy 2013 3. negyedévben Mo. GDP növekedése a 4. legjobb az EU-ban.

Sinistroll 2014.01.11. 12:46:20

Nem vinnyogni kell - aki okosabb, mutasson valamit.
A Horthy -gyurcsány párhuzamért meg elmész ám a nénikédbe.
Még egy jobber, aki így be van szarva tőle?

Napkutya 2014.01.11. 13:43:29

A magyar átlag szavazó, olyan, mint egy kosárlabda. A mérkőzés túlnyomó részben pattog, ide-oda passzolgatják, -azután, valaki kosárra megy vele.

Fájó ezt elismerni, de NEM NAGYON GONDOLKOZIK. Se jobbról, se balról.
Az öreg játékosok ezt TUDJÁK.

Mégis, MI a kínkeserves l.faszt gondol a nép?

Kell egy atomhulladék tároló program egy régióban, -de ezt, eldönti ötezer roma, átlagosan egy tizenketted érettségivel ?

Kell egy villamos energia szolgáltatói felújítás, hogy ne rohadjon le az olajtrafó a húsz éves, repedező betonoszlopról, de ennek akadálya, hogy szembe megy a "rezsicsökkentéssel", aminek amúgy a hatszorosát fizeti ki a "paraszt" áruban, kenyérben, szemétben, vízdíjban?

Hajrá fülkeforradalom!

Muzsikok közt 2014.01.11. 13:46:23

@Napkutya: Minden átlag szavazó ilyen, csak pár hülye hiszi azt hogy ez vmi magyar spec dolog.

Napkutya 2014.01.11. 13:48:04

@Muzsikok közt: 2014-16-18-ban, hasonló időszakban, MEKKORA lesz ez az érték?

Mekkora lesz, ha elkezdjük fizetni a kincstárjegyeket, és az államilag garantált egyéb hitelcédulákat?

Muzsikok közt 2014.01.11. 13:54:13

@Napkutya: 2014re vannak becslések, egész évre 2-2,6%, amiből a kormányé a legkevésbé optimista.

De a 2013mas becslések túlteljesültek.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2014.01.11. 13:58:42

Ha esetleg ajánlhatom a témában
oriblog.blog.hu/2012/12/11/a_betort_generacio

Sztem azért a korral is van baj.
Az csak történelmi sajátosság, hogy ezek a korosodó csodák épp ezt a kékosztatúságot vették fel és ezt erőltetik.

@Lajosforras:
+1

Napkutya 2014.01.11. 14:05:38

@Muzsikok közt: Hát, a "próféta szakálla" beszéljen belőled!

Van néhány tucat közgazdász, külföldi egyetemi posztokon (oda, azért ritkán gyűjtik, az államilag fizetett hülyéket) akinek azért vannak kétségei....

Nem az én hasonlatom, de lássuk be: Matolcsyiból inkább vicces kulcstartó lesz, mint lovasszobor.

is 2014.01.11. 14:43:08

hát akkor kezdjük az elején: ez a választási törvény, amit a FIDESZ bevezetett, és a kétosztatúságot erőlteti, nos először is ezt kell eltakarítani az útból.

jössz-e tüntetni egy másik választási törvényért? aláírsz-e tiltakozó petíciót? írsz-e cikket arról, hogy mennyire káros ez a választási törvény? érdemi vitába szállsz-e azokkal, akik támogatják? igen/nem?

is 2014.01.11. 14:45:57

@Muzsikok közt: mikori 2013-as becslések? mert már 2011 óta vannak olyanok, és arra nyilván senki sem számított, hogy 2012-ben direkt ekkora recesszióba viszik az országot, hogy majd 2013 végén jól nézzen ki.

a 2014-es 2-2,6% a régióhoz képest magas vagy alacsony? mennyit mondanak a lengyeleknek, mennyit a szlovákoknak, mennyit a románoknak?

ekat 2014.01.11. 15:05:59

@FILTOL: És benned meg az fel sem merül, hogy van ember, akit nem a pénz mozgat, hanem véleménye van?

MTulliusC · http://disputalas.blog.hu 2014.01.11. 16:08:07

Körbe kell nézni a családban, aztán a barátok, végül a munkatársak között - aztán jó messzire hajítani annak kérdését, hogy ki liberális, ki jobbos és ki balos.

A Jó és a Gonosz harca tény, csak a határvonal ott húzódik, hogy kire lehet számítani, kiben lehet megbízni, ki dolgos, ki meg csak ingyenélő, árnyékok közt lapuló mutyimanó.

Aztán majd ha ilyen szempontok alapján lesz a nagy négyévenkénti válogató, akkor lehet majd valami. Nem bonyolult az ötlet egyébiránt, a való életben mindenki ez alapján szűri meg a környezetét. Aztán a politikához érve milliók fordulnak ki önmagukból és nyüszítenek fel egy-egy véres kardot látva.

Megint lesz négy év rádöbbenés, egyszer már csak elég lesz.

2014.01.11. 16:09:04

@FILTOL: Fel sem merül, hogy sötét primitív kádári kisemberek véleményét kivetítsem az egész országra. Olyan 50% szerint rossz irányba mennek a dolgok, de pártjuk nincs. Nagyobb bűn, hogy hagyják a sötét kádári kisembereknek, hogy döntsenek ők. Mondjuk rólad is sokat elmond, hogy elbaszták két év alatt a 3 ezer milliárdunkat és jössz a rezsicsökkentéssel. Bazmeg, szavazz akkor rájuk, de kuss legyen, ha bedől a gazdaság a faszságaik miatt.

Ad Dio 2014.01.11. 16:26:03

Nekem személy szerint nagyon elegem van a szervilis harcos retorikájú "értelmiségből". Nagyon nyitott lennék eredeti következetes gondolkodókra jobbról és balról egyaránt.

Laikus Érdeklődő 2014.01.11. 16:51:24

A gombócot is megzabálta, a bort is megitta, ki se végzik, dohányt is kap, egy brancs maguk, ne is tagadja!

tobeor 2014.01.11. 18:07:31

Tényleg szar poszt, de legalább a szerzője is beismeri.
Az első bekezdésig érdemes olvasni ahol valami 71 meg 84 éves emberek (amúgy nem létező) irányítói szerepeiről ír hülyeségeket, bizonyítva hogy mit sem ért a politikához.

maroz 2014.01.11. 18:48:55

@is: Tisztáztuk-e, hogy mit értünk érdemi vita alatt, igen/nem?

maroz 2014.01.11. 18:52:22

@Napkutya: "Kell egy villamos energia szolgáltatói felújítás, hogy ne rohadjon le az olajtrafó a húsz éves, repedező betonoszlopról"

Nekem ez lassan húszéves problémám. Miért is nem kaptam meg én ezt a felújítást eddig, ha a piaci alapú miegymás olyan jól megold minden problémát?

abrelosojos 2014.01.13. 10:14:01

@jose maria padilla: már miért tűnne buzerantnak? nem is tűnik annak. de mivel te még a kétosztatúság fosszíliája vagy, és nem tetszik, amit olvasol, olyan bélyeget sütsz rá, amiről te azt hiszed, hogy rossz. pedig ha igaz is lenne, magányügy lévén akkor sincs semmi köze a fent tárgyaltakhoz. ilyenténképpen a beszólásodnak sincs semmi köze semmihez, viszont remekül rajzolja a portrédat :-)

abrelosojos 2014.01.13. 10:22:36

@tobeor: én úgy látom, hogy nem szar, inkább jó kis poszt ez. az, hogy azt hiszed, nem konyít a politikához, azt mutatja, te nem látsz a politika fölé. mert ez a kérdés - amit itt feszeget - messze a politika felett áll, és sokkal fontosabb annál, hatásai sokkal nagyobbak és messzebbre hatóbbak az aktuálnál, lévén az ábrázolt tömeg csőlátása sokkal kártékonyabb, mint az egyes gazemberek ügyködése. mert az aktuál gazember azért gazkodhat, mert a tájékozatlan, öntudatlan felháborodottak nemhogy hagyják, de ebben támogatják, akár azzal, hogy hegyják őket szerepelni. nem követelik ki, hogy ne az ellenség elleni harc, hanem a közösség legyen a fókuszpontban. és ez sokkal fontosabb, mint az általad reklamált "politika" és az ahhoz "értés"... de méhóg kinyílhat a te szemed is talán

abrelosojos 2014.01.13. 10:35:54

@FILTOL: akinek bejött, az gazdag. vagy szinte vak. vagy hülye. esetleg ezek tetszőleges kombinációja. és szappanorperákat bámul folyvást, hogy kondícionálja az érzelmeit a híradóra :-)

abrelosojos 2014.01.13. 10:39:29

@FILTOL: hát ez az, a harcos dárdarázók húzzanak a picsába böszméstül, lázárostul :-) annak örültem, amikor végre nem a '19. óta harcolók voiltak hatalmon. ami nem jelenti azt, hogy a mostani uralkodóknak örülnék :-(

Kandeláber 2014.01.13. 10:45:50

Tényleg égő, hellerbanya meg kerényi elvtárs, mint kétoldali királycsinálók.
Tovább él a gerontokrácia, ez leginkább a szárszói panoptikumban nyilvánult meg, bár jobbfelől meg vannak ilyen harrachok meg hasonlók.
Nincs gond a poszttal, csak az elvakult párthívők fintorognak rajta.

Bell & Sebastian 2014.01.13. 11:24:03

@bbjnick: Ettől tartottam, hogy megkérdezi. A fennálló (liberál-bolsevik) vonatkoztatási (koordináta) rendszerben szerzőnek igaza van. Ilyen ez a tömegdemokrácia, ahogyan szokták volt megmondani, összefoglaló célzattal.

Ki kellene dobni az egészet a büdös francba!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.13. 11:34:16

@Bell & Sebastian: S mi kövesse: a történelmileg úgy alakult természetes egypártrendszer centrális erőtere, vagy koronázzunk meg valakit, esetleg adjuk végre hivatalosan is magánkezekbe az országot nagyobb, egy-két megyényi darabokban?

Bell & Sebastian 2014.01.13. 12:33:20

@Counter: Offenzív Nemzeti Szindikalista Csoportok, Széchenyi István szellemében. Kard, kereszt, korona.

Szemétdombra minden párttal!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.13. 12:46:45

@Bell & Sebastian: Tehát 'A' opció. Széchenyinél hol olvasott ilyesmiről? Képregényben?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.01.13. 12:52:57

@abrelosojos: mak-mak
de egy tévedését el kéne oszlatnom azért. a buzerancia nem magánügy. hanem sátáni praxis. és aki sátáni praxist űz, az a gonosz embere. és ezt gördítse tovább!

Bell & Sebastian 2014.01.13. 12:56:12

@Counter: Sosem hallotta még tőle, hogy "A pártoskodás a nemzet megrontója!"?

Azt tudja-e, hogy nem volt egyik párt tagja sem?
Hát a programját ismeri-e?

Bell & Sebastian 2014.01.13. 13:03:33

@jose maria padilla: A magyar, kereskedelmi televíziók módfelett a pokol bugyrai lehetnek (ezek szerint), ugyanis számfeletti többségben vannak a homároszi elveket vallók. De vannak még más buzifészkek is, soroljam?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.13. 13:14:13

@Bell & Sebastian: Nemzeti Egységpártba tömörülő Ultradextraconservativ Contrarevolutiós Offenzív Nemzeti Szindikalista Csoportokat, most!

Bell & Sebastian 2014.01.13. 13:27:08

@Counter: Ha ilyesmit szeretne és jó helyre adja a voksát, az unokái még láthatnak tegezd nyílvesszőkkel.

Mármint puzdrát, pertu.
süti beállítások módosítása