Ötkulcsos áfa – Ilyen ország pedig nincs CCCXXIX.
2012. április 20. írta: TuRuL_2k2

Ötkulcsos áfa – Ilyen ország pedig nincs CCCXXIX.

  Csak kis ideig reménykedhettünk, hogy az öt áfakulcs Matolcsy György publicisztikai munkásságának része, de egy héttel jobb keze után Orbán Viktor is elábrándozott az áfa-kulcsok dinamikus bővítéséről.

  Nem a megszokott, unalmas módja ez az adóegyszerűsítésnek, annyi szent. A kulcskínálat bővítése növeli a vállalkozások adminisztrációs terheit, amivel együtt nő a hibázás kockázata és az adóellenőrzés költsége. Nem nehéz megjósolni, hogy az öt kulcs szép számú vitás helyzetet eredményezne adóhivatal és szerető adóalanyai között.

  A luxustermékeknek szánt magas áfa-kulcs is izgalmas kérdéseket vet fel. Más lenne az áfa-kulcsa egy Skoda, és más egy Audi személyautónak? Vagy esetleg már a Skoda Fabia és a Skoda Superb is más-más kulccsal adózna? Ki venne Magyarországon ékszert, lapostévét, bármi luxust, ha a (vám)unióból, akár a szomszédból sokkal alacsonyabb áfa-kulcs mellett is beszerezheti?

  De ha már így nekilendültünk, nem szabadna kicsiny hitűnek lenni, és megállni öt kulcsnál. Hiszen mi az az öt? Semmi. Saját áfa-kulcsot minden magyarnak!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr214458246

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elveszett illúziók nyomában 2012.04.20. 11:40:41

Matolcsy önkritikát gyakorolt - na nem nagy nyilvánosság előtt, hamut hintve a fejére, csak a Heti Válaszban egy könyvajánló apropóján. Bruce Bartlett The Benefit and the Burden, Tax Reform, Why we need it and what it will take című könyv ismertetőjé...

Trackback: Nem vak az a ló, csak bátor ... 2012.04.20. 11:38:23

Most jön az IMF vagy nem? Tárgyalunk vagy nem? Van esélyünk hitelre, vagy úgy teszünk, mintha akarnánk, de valójában nem akarjuk? Fejjel megyünk a falnak vagy csak bátrak vagyunk és irány előre, unorthodoxia? A külföldi elemzők szerint hazánk ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2012.04.20. 08:22:37

Orbannak fingja nincs a gazdasagrol, no persze sajnos matolcsynak sem, de az elobbi ember sajnos mindent beszop az utobbitol. Csak azt nem tudom, hogy a viszonylag tiszta feju varga mihaly miert nem szolal meg.

Tilikov (törölt) 2012.04.20. 08:28:55

@jazzcool: Vargát is meg szokták hívni a fideszes gazdasági értekezletekre, de olyankor raknak a szájába egy szájgolyót és így főleg Matolcsy beszél.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2012.04.20. 09:02:28

Szerintem kérjék fel tanácsadónak Jutast. Ő már letett valamit az asztalra Kulcs témában.

Szabad Gábor 2012.04.20. 09:21:13

Latinovits Stadion

Avagy miről szól és miről nem az élet országosan és Debrecenben Orbán Viktor miniszterelnök szerint.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/2119_latinovits_stadion

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.20. 09:27:03

Az alternativa az tobbkulcsos SZJA, ezt meg nem engedhetik meg maguknak azok utan, hogy gazdasagpolitikajuk kulcselemeve tettek. Mint irtam 2010 oszen, a 2. Orban-kormany palyara tette magat, ahonnan mar nem terhet le. Akarmi is az ara.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.20. 09:29:31

@Szabad Gábor:
Debrecen szenvedeseit a szocialista remuralom alatt kompenzalni kell valamivel.

mno.hu/belfold/orban-ahol-van-teljesitmeny-ott-meg-kell-adni-a-tamogatas-lehetoseget-1069706
"Debrecen nem ajándékba kapja a stadiont, és tárgyalnak a Latinovits Színházról is – mondta Orbán Viktor a Debreceni Televízió Közügy című műsorának. A csütörtök este adásba kerülő interjúról a dehir.hu internetes portál számolt be. A portál ismertetése szerint a kormányfő kifejtette: Debrecen óriási fejlődésen ment keresztül, egy gazdasági erődítmény jött létre itt, a város az ország egyik zászlóshajója lett, és ráadásul a nemzeti politikának is kiemelkedő pontja. Ahol van teljesítmény és eredmény, ott meg kell adni az együttműködés és támogatás kormányzati lehetőségét. Éppen ezért Debrecen számíthat a hosszabb távú szoros együttműködésre a nemzeti kormánnyal – fogalmazott a miniszterelnök.

A debreceni stadiont ért kritikák kapcsán a miniszterelnök megjegyezte, hogy kötött egy megállapodást Kósa Lajos polgármesterrel, amely alapján a kormány biztosítja a szükséges pénzt. Szerinte ezért megdolgoztak a debreceniek, és nem ajándékba kapják. A Latinovits Színházzal kapcsolatban Orbán Viktor elárulta, hogy tárgyalnak erről Kósa Lajossal, de ez egy bonyolult kérdés. Mivel az előző kormány idején Debrecent kihúzták a színházfelújításokból, ezt orvosolni kell – fogalmazott. Ugyanakkor az élet most nem az új színházak építéséről szól, de megoldást fogunk találni, hogy a Latinovits Színházat közös erővel valahogyan befejezzük – jelentette ki Orbán Viktor."

németh györgy 2012.04.20. 09:47:12

Matolcsy Györgytől azt várnánk, hogy világítson a magyar gazdaság sötétjében, ehelyett a zűrzavar fokozásához kezdene, áfa kulcs bővítésekben gondolkodik. Csak remélni tudom, még nem tudta minden következménnyel átgondolni ezt az erőtlen ötletet. Vagy csak lehet, hogy Matolcsy Györggyel már az a baj, hogy saját magától nem látja a magyar valóságot? De akárhogy is, most már lassan se ernyő, se kas, a nép vállat von, és szinte nem vesz semmit…

Karcolt lendület 2012.04.20. 09:53:31

@Doomhammer:
Igen, tipikus menedzseri illetve politikusi viselkedés, a hiba kijavítása helyett inkább tetézik azt...

A cikk már utal rá, mi lesz ennek a következménye: luxuscikket mindenki külföldön fog venni. Persze, ahogy a külföldi rendszámos autóknál, itt is nekiállnak majd erőlködni, hogy ezt megnehezítsék, agyament és kacifántos törvényekkel próbálják majd szabályozni, ki mit hozhat be, aztán visszaállítják az ellenőrzést a határokok, szevasz EU, szevasz Schengen, szevasz vámunio.

Különben mi számít luxuscikknek: egy 1M forintos profi fényképezőgép luxuscikk vagy munkaeszköz? Vagy aki igazolja, hogy profi fotós, az 25%-os ÁFÁval kapja, az amatőr meg 30-cal?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.20. 10:04:43

@Karcolt lendület:
"Igen, tipikus menedzseri illetve politikusi viselkedés, a hiba kijavítása helyett inkább tetézik azt..."

Ezt mar nem javithatjak ki. A valasztasi kampanyban adocsokkentest igertek de nem egykulcsos adot. Tehat a valasztas megnyerese utan meg donthettek volna ugy, hogy tobb kulcsot tartanak, de csokkentik a felsobb kulcsokat. Ehelyett elkoteleztek magukat az egykulcs mellett, a fo vivmannya tettek es ketharmados torvenybe irtak be. Ebbol mar nem hatralhatnak ki. Vedeniuk kell az utolso toltenyig.

Tul sokat koltottek ra, nem hagyhatjak veszni. Az erdekesseg, hogy erre senki nem kenyszeritette oket.

bz249 2012.04.20. 10:12:49

@Doomhammer: " Tehat a valasztas megnyerese utan meg donthettek volna ugy, hogy tobb kulcsot tartanak, de csokkentik a felsobb kulcsokat."

Inkabb az adojovairast kellett volna megszuntetni es helyette behozni egy nullakulcsos savot. A minimalberes nem jart volna rosszabbul, a magasabb jovedelmunek meg ez ugye adocsokkentes, mert a jovedelmenek egy resze a nullakulcsos savba kerult volt. (ja es ez sokkal inkabb kompatibilis lett volna a masik jelolttel a csaladi adozassal)

De ez mar tortenelem.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.04.20. 10:17:50

Ez jó volt, Turul.

@madárjós: Matócsny a magyar gazdaságpolitika fároszi világítótornya. Vagy falloszi.
Mit akarsz még?

thetriggerhappy 2012.04.20. 10:19:01

és akkor ismét leírom: megy a sok duma, de 2014-ben lelkiismeret furdalás nélkül fogjátok a továbbra is segghülye matolcsyt felvonultató fideszt beszavazni a kellemes kétharmadába.

mit nekünk schmitt pali, mit nekünk elhallgatott simicska ügy, mit nekünk az új munka törvénykönyve (amiről valamiért szó sem esik, pedig érdemes volna a családbarát kormány szempontjából átrágni pld a kismamák munkába visszatérését megnehezítő szabályokat), mit nekünk fizetős felsőoktatás (szociális népszavazás, emlékszik még valaki rád?), mit nekünk az új, fizetős biztosítós eü rendszer. ez mind eretnekség lett volna a szociktól, amiért anno ezrek mentek volna utcára viktor hívó szavára, most meg szépen nyeljük be egymás után.

le fog esni nektek valaha, hogy ez a fidesz semmivel nem különb mint a szocik?

ucsacsu 2012.04.20. 10:22:35

Most emelték az áfát 25-ről 27-re. 28-ra nem megy,hát kitaláltak egy új adót, majd a jövő hónapba emelik újra az áfát.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.20. 10:25:38

@bz249:
"A minimalberes nem jart volna rosszabbul, a magasabb jovedelmunek meg ez ugye adocsokkentes, mert a jovedelmenek egy resze a nullakulcsos savba kerult volt."

Tarsadalompolitikailag nem ez volt a cel. A "kozeposztaly vedelme" (akarmit is jelentsen ez) miatt volt szukseges az egykulcsos ado.

hvg.hu/itthon/20120207_Orban_beszed_evertekelo
"„Ne féljünk kimondani (…), a mi célunk az, hogy Magyarországon egy olyan középosztály legyen a társadalom vezető csoportja, amely képes érdekegyesítésre lépni a visszakapaszkodókkal és azokkal a nyugdíjasokkal, akik munkával élték le az életüket” – mondta a kormánya társadalompolitikájáról, hangsúlyozva, hogy az egyik legfőbb kérdés most az, hogyan lehet elérni, hogy a politikai vezetés a középosztály kezében maradjon.

A miniszterelnök-pártelnök szerint ezt a célt szolgálta a régi – szerinte egyáltalán nem progresszív – többkulcsos adórendszer leváltása. Orbán szerint büntette a teljesítményt, a rendszert a tehetősek ki is tudták játszani, nem így a középosztály, a közalkalmazottak. Szerinte egy ilyen rendszerben előbb-utóbb mindenki rosszul jár, mert 2,6 millió adófizető tartott el 10 millió embert. Az adósságcsapda, a válság és a régi rendszer szerinte oda vezetett, hogy az emberek felélték a tartalékaikat arra az időszakra, amikor a válság első hulláma betört."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.20. 10:26:45

@thetriggerhappy:
"és akkor ismét leírom: megy a sok duma, de 2014-ben lelkiismeret furdalás nélkül fogjátok a továbbra is segghülye matolcsyt felvonultató fideszt beszavazni a kellemes kétharmadába. "

Persze, mert az alternativa az anarchia.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2012/04/153-napja-nem-tudjuk.html

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.04.20. 10:39:54

.../2012. (V. 1.) számú Kormány rendelet a forgalmi adó szempontjából luxus-adókulcs alá tartozó egyes cikkekről

1. § A luxus adókulcs mértéke: 35%. Különösen indokolt esetben egyedi miniszterelnöki döntés ettől magasabb mértéket is megállapíthat.
2. § A luxus-adókulcs alá tartozó cikkek körét eseti döntéssel a miniszterelnök szóvivője állapítja meg.
3. § A luxus-adókulcs alá tartozó cikkek körét minden nap a közszolgálati televízió az "Esti mese" előtt közli.
---
read my lips: no new taxes!

bz249 2012.04.20. 10:46:32

@Doomhammer: ha nem volt cel, hogy a minimalberesek ne jarjanak rosszul akkor mire fel ez a kotelezoen valaszthato berkompenzacio az adojovairas kivezetese miatt?

Zb74 2012.04.20. 10:52:07

"A kulcskínálat bővítése növeli a vállalkozások adminisztrációs terheit, amivel együtt nő a hibázás kockázata és az adóellenőrzés költsége. "

Ez az, amit az olyan emberek, akik sohasem dolgoztak a vállalati szférában, egyszerűen képtelenek felfogni. Jóllehet értem és el is fogadom az a - korábban ergé által részletesen kifejtett - álláspontot, hogy a politikusi munka is munka (ha komolyan veszik), azért előbb-utóbb a kormányzati és törvényhozói tevékenységben bizony kiütközik, ha olyan emberek végzik, akik sohasem dolgoztak a reálgazdaságban.

"Más lenne az áfa-kulcsa egy Skoda, és más egy Audi személyautónak? Vagy esetleg már a Skoda Fabia és a Skoda Superb is más-más kulccsal adózna?"

Ugyan-ugyan. Természetesen már a mobiltelefon és a mikrohullámú sütő is luxuscikknek fog számítani. Hogy a kávéfőzőről már ne is beszéljünk, hiszen az eleve csak egy haszontalan élvezeti cikk előállítására alkalmas.

2012.04.20. 10:55:54

Turul, te voltaképp kire savaztál??????? tényleg röhejes ez az állkritikád
@jazzcool: mert egy szervilis puhap...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.20. 11:00:27

@bz249:
Miert, rosszul jarnak? Berkompenzaciot kapnak.
Ugyanez 2001-ben mar megtortent, bar mas frazeologiaval (akkor a jovedelemkulonbsegek csokkentese miatt kellett a minimalberemeles).
www.gvi.hu/data/research/minimalber_kut_fuz_08_3.pdf

A hatasokat rengeteget kutattak es jol ismertek.

Most egesz egyszeruen beszorultak ket akarat, az adojovairas kivezetese es a "ne az emberek emberek fizessek meg" koze. Nem volt valasztasuk.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2012.04.20. 11:08:41

@Doomhammer:
Egy kulcsos adó mellé n kulcsos Áfa....gratulálok, aztán meg csodálkoznak ha a határ mellet megint olyan kép fogja fogadni az arra tévedpket hogy konvojban járnak ki műszaki cikkeket vásárolni. Egyébként meg csak jelzem hogy a legtöbb műszaki cikk, amiből ugyan nem tudjuk hogy mi számít majd luxusnak (elektromos fogkefe?? rohadt paraszt van kezed nem??) eleve drága nálunk.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.20. 11:16:24

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Miert, a magas SZJA nem teszi relative dragava ugyanazokat a muszaki cikkeket? (tobbet kell dolgozni, hogy megkeressek ra a penzt)

tarackos 2012.04.20. 11:25:45

Miért mit vártatok? A posztkomcsi mszp testvérpártja a posztkomcsi fidesz mitől lenne másabb mint jellemtestvéreik a vörösök? Elkúrták a gazdpolt ahogy lehetett 4 ezer milliárd szállt el a semmiért -triplabóvliért- így nem maradt más mint az arcátlan megszorítások.

A narancsoknak ezzel semmi bajuk, Viktor őket nyugodtan megszoríthatja akár még az asszonyaikat is megháthatja. A szolgák a sorsa tűrni...

Bloodscalp 2012.04.20. 11:33:49

itt csak a címadás a furcsa, jó lenne ha lejönnél a lovecrafti világból a valóságba, és észbekapnál milyen is ez az ország, nem csak ilyen rácsodálkozásokat tennél

cutcopy 2012.04.20. 12:24:42

"Nem a megszokott, unalmas módja ez az adóegyszerűsítésnek, annyi szent"

Azért annyira dilettánsok ne legyünk hogy a jövedelemadóhoz mérjük a forgalmi adót..

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.04.20. 12:31:54

@cutcopy:
?

Az adóegyszerűsítés szó alatti link ide mutat:
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=177359
Abban a 2012-es cikkben pedig ez áll: ' Új irány lehet a kkv-szektor adóztatásának egyszerűsítése, de összességében az idén már sokkal kevesebb változásra kell számítani.'

Pelso.. 2012.04.20. 12:49:19

@Viktus: Semmi gond, ez csak 2035-ig lesz érvényben, pont egy évvel azután, hogy már harmadszor leköröztük Európát.

Robinzon Kurzor 2012.04.20. 12:53:59

Ezen a héten nyilván az ötkulcsos áfa a legabszurdabb kormányzati ötlet.

És nem a gyerekmunka legalizálása (15 éves alsó korhatár), nem a közalkalmazottak békekölcsön jegyzése (a főnökének kell majd jeleznie, mennyi állampapírt szeretne venni rögtön a fizetése terhére), nem az iskolavezetői kinevezések, nem az iskolaőr stb. ... ezek mind rendben vannak, nyilván, ha pont az ötkulcsos áfából lett "Ilyen ország ..." poszt.

pcmci 2012.04.20. 13:13:35

"Saját áfa-kulcsot minden magyarnak!"

ez a kulcskérdés. idejétmúlt, begyepesedett ortodox szemlélet a termékeket fix áfakulcs alá vonni, hiszen a vásárló magatartása szerint kellene figyelembe venni a fogyasztás jellegét, ebből adódóan pedig a fizetendő áfa nagyságát. így lehet csak igazságos, nemzeti, unortodox a rendszer.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.20. 13:14:01

@Viktus:
Muhahahaha, valoban.
"A kormány ugyanis csak arra tett ígéretet, hogy 2012 végével megszünteti a telekomadót (és mellette a másik két válságadót, a hipermarketadót és az energetikai különadót), a bankadót pedig lefelezi, de azt soha nem mondta, hogy más körre, más adóalanyokra nem vetne ki valamilyen sarcot."

cutcopy 2012.04.20. 14:22:11

@TuRuL_2k2: És a kkv-knak nem mindegy milyen kulcsos áfát igényelnek vissza..?

Zb74 2012.04.20. 15:01:43

@Robinzon Kurzor: ...és akkor a "ha akarom, rendőrségként, ha akarom, titkosszolgálatként" működő, utóbbi minőségében mindennemű bírói és parlamenti felügyelet nélkül tevékenykedő, bárkiről úgyszólván bármilyen adatot begyűjteni és tárolni jogosult TEK-ről nem is beszéltünk. Pedig ilyen ország tényleg nincs - és mégis van:

krugman.blogs.nytimes.com/2012/04/19/the-new-hungarian-secret-police/

2012.04.20. 15:12:12

@Zb74:
dehát turulék erre szavaztak :)(bár a trágár nyökögött valamit, nem ilyen lovat akartak, de lehet, hogy csak nem elég náci neki a fidesz)
már ők se hátrálhatnak, ugyanabba a fideszes brancsba tartoznak, egy-egy ilyen izét fellöknek, azt csókolom, majd évekkel később lobogtathatják, ők kritizáltak. ehh, tényleg röhejes

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.04.20. 17:19:49

@cutcopy:

mesélj nekem, mesélj, ha egyszerűsítés és egykulcsosság a téma, mennyiben különbözik egyik adó a másiktól. iszom szavaidat, smitt ügy után újból élvezet lesz olvasni a szarrágásodat

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.04.20. 17:20:52

@Belpo:

egyértelmű, hogy nem erre savaztak, és nagy ritkán ki is mondják. most is ez történt.

2012.04.20. 17:38:47

"Futóverseny-adót akar a főváros"

no, ez is jó a képhez.

Csúszda-adó se ártana strandokon. Meg lehetne területfoglalási adó per fürdőlepedő.

@mavo:
ugyanmá. vicc az egész . kicsit késő

Mariann19 2012.04.20. 17:55:00

Az ÁFA alapja a hozzáadott érték. Nagyon leegyszerűsítve az értékteremtő munka pénzben kifejezett összege, mely az árképzés után a számlákban jelenik meg, ezáltal már az is világos, hogy csak az értékesített termék vagy szolgáltatás után számolható el. Ezt csupán azért vezettem be fogalmilag, mert az ország nemzeti összterméke nem hogy növekedne, hanem stagnál, vagy várhatóan csökkeni fog, igy az ÁFA mértéke is csökkenő tendenciát fog mutatni. Annál is inkább, mivel fogyasztási tipusú adó, a lakosság jövedelme nem növekszik, így a fogyasztás is stagnál, vagy csökken.A kormány azt tervezi, hogy a közvetlen létfenntartásra jellemző javak ÁFA kulcsát alacsony %-ban határozza meg, holott ez jelenti a fogyasztási javak legjelentősebb hányadát, melyet egészen biztosan nem képes kompenzálni a luxus cikkek emelt szintű ÁFA kulcsa.Volt már a Gyurcsány kormány idején szociális megfontolásból ÁFA csökkentés, ezt a kereskedelem hasznosította, a lakosság az árakban nem érzékelte. Az egész elképzeléssel kapcsolatban szkeptikus vagyok, ráadásul úgy hírlik, az Eu. nem engedi meg három mértékű ÁFA kulcs alkalmazásának véghezvitelét.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.04.20. 18:02:04

@Belpo:

és ha késő? ettől még kimondták, és én egyetértek velük.

az egész geci árokásós faszkodásnak pont az a lényege, hogy nehommá ők monnyák. de igenis, ők mondják, és joguk van rá, és igazuk van, és én nem vagyok hajlandó nem egyetérteni velük csak azért, mert a fideszre savaztak. vagy mert niggerek. vagy mert buzik. vagy mert nem kék a szemük.

2012.04.20. 18:33:25

@mavo:
egy szóval nem mondtam, hogy ne mondják. de nem tudom, mit mondtak ki? attól ők még a nagy egésznek, amit a fidesz csinál, támogatói és kedvezményezettjei.
miközben gazdasági és politikai ámokfutás zajlik 2 éve. durvábban, mint gyurcsány alatt.

cutcopy 2012.04.20. 18:51:10

@mavo: "mennyiben különbözik egyik adó a másiktól"

Szerinted a tyúk csibét tojik vagy tojást..?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.20. 20:05:49

Ööööö... az a helyzet, hogy az ötkulcsos adó olyan nagyon nem bonyolítaná meg a vállalkozások életét. Pontosabban nem az adókulcsok száma, hanem az adó megállapításának, bevallásának, megfizetésének, visszaigénylésének részletszabályai (leginkább a kivételei) teszik a magyar adórendszert tűrhetetlenné.

Közgazdaságilag simán csak egy faszság, egy fogalmatlan dilettáns barom és zakkant főnöke újabb ámokfutása. Egyébként azért jó, hogy Orbánék ebben a ciklusban kipróbálnak minden gazdaságpolitikailag értelmetlen és kártékony ötletet, mert az utódaikat már csak elég lesz emlékeztetni Matolcsyra.

Robinzon Kurzor 2012.04.20. 20:30:16

@Zb74:

Igen, TEK ... és amíg napközben mással voltam elfoglalva, jött még a telefon- és internetadó.

Robinzon Kurzor 2012.04.20. 20:47:43

@cutcopy: "Szerinted a tyúk csibét tojik vagy tojást..?"

Tegnapi hír, hogy egy tyúk csibét tojt:
index.hu/tudomany/2012/04/19/eleven_csirket_tojt_egy_tyuk/

cutcopy 2012.04.20. 21:08:24

@Robinzon Kurzor: Tájékozottságod jól vizsgázott.. )

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.04.21. 11:44:47

@cutcopy:

majd ugye írsz választ is valamikor? például arról, mi a rákos faszra lenne jó az ötkulcsos áfa. ismétlem, az adók egyszerűsítésének örve alatt.

ismerősöm szerint egyébként már rég kész az új, egyszerűsített adóbevalláshoz alkalmazható söralátét, csak sajnos nem fér ki a gyárkapun.

cutcopy 2012.04.21. 15:28:10

@mavo: Az adóegyszerűsítés a jövedelembevallásra vonatkozik vagy te az áfáról is írsz éves bevallást..? Ha igen részvétem, emiatt valóban kipukkaszthatta odvas szenzoraidat a hír..

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.21. 15:45:47

@jazzcool: mondták neki, hogy neki most nem áll a zászló, matocsy a főnök
amúgy vargának is van vaj a fején. neki se olyan nagyon tiszta a tekintete, hiába okosabb, mint matolcsi.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.04.21. 16:02:02

@cutcopy:

a személyiadó bevallást a legtöbb magára valamit is adó cégnél nem a dolgozó tölti ki, márpedig a az ötféle áfa már megint a munkaadókkal kibaszás. ahogy egyébként a híres egykulcsos is, ugyanis miközben az átlag dolgozó kevesebbet keres, ami a munkaadón csapódik le alapvetően, az átlag munkaadó több járulékot fizet. mert ha már belevágunk egy adó- és járulékcsökkentésbe, akkor vágjunk bele igazándiból, és ne csak a dolgozó szopjon azzal, hogy most neki éppen csökkentették a terheit a nemmegszorítás jegyében, hanem a munkaadó is.

mellesleg, ha nem haragszol rám különösebben, elárulom, éppen mostanság töltögettem ki egy ilyet, és láss csodát, nagyjából olyan, mint tavaly volt, az meg olyan, mint tavaly előtt. és eddig is nagyjából úgy volt, ha valaki egy darab munkahelyen egy darab fizetést vett fel, és nem volt adójóváírása, akkor az egész paksamétából (a személyi adatokon kívül) körülbelül öt rubrikát kellett kitöltenie eddig is. ha volt adójóváírása, akkor még kettőt. szörnyű!

cutcopy 2012.04.21. 16:15:21

@mavo: "az ötféle áfa már megint a munkaadókkal kibaszás"

Szerinted a munkaadók áfát fizetnek minden munkavállalójukra vagy mit csacsogsz..?
Amúgy DK.-sokat is megszégyenítő ez a toporzékoló hisztid emiatt a vagyigazvagynemdemégfogpiszkálóislehetbelőle hír miatt..

Mikka-Makka 2012.04.21. 18:36:45

egy darabig Matolcsyt parkolópályára tették de mostanában újra elemében van, csak úgy repkednek a briliáns ötletek a minisztériumból

kunzoo 2012.04.21. 21:53:41

@cutcopy:
Azt nem de a szolgáltatásaik, termékeik után be kell fizetni az áfát. Nomost ha egy komolyabb cég többféle terméket vagy szolgáltatást ad, annak tutira bekavar a többféle áfakulcs. Ráadásul ha kitöltesz egy számlát, tanulhatsz egy csomó szabályt hogy melyik termék melyik kulcshoz van rendelve, kifejlesztesz egy új terméket, majd lehet tízezrekért állásfoglalást kérni a NAV-tól hogy melyik körbe tartozik, Az adóellenőr azt mondja hogy téve3dtél, megbüntet, fellebbezel, ÁFA csalás miatt kizárnak a pályázatokból.....ÓÓÓÓÓ KÖSZÖNÖM! Csak ennyi.

cutcopy 2012.04.22. 06:16:02

@kunzoo: "a szolgáltatásaik, termékeik után be kell fizetni az áfát"

Áfát a vevő fizet.. De szerintem itt az a lényeg, hogy ne a jövedelem hanem a termék forgalmi adója legyen többkulcsos ha már mindenki szidja az egykulcsos szja-t. A jövedelemadónál sokkal gázosabb meghúzni egy kulcshatárt mint szolgáltatásoknál vagy termékeknél.. Ugyebár az alapvető élelmiszerek és a luxuscikkek már régi fogalom..

kunzoo 2012.04.22. 07:32:12

@cutcopy:

A vevő neked fizet, az állam felé te fizeted be az áfát. Például egy élelmiszerboltban a tejtől a belga csokoládéig nagyon sok termék található. Nem gondolom hogy a belga csoki alapvető élelmiszer. Vagy a chips. Tehát már egy egyszerű élelmiszerboltban is minimum két áfa kulcs kell. Ez óriási hibalehetőséget jelent a pénztárnál vagy a vonalkódozásnál. Ha rosszul csinálod, áfa csalást csinálsz és fizethetsz iszonyú büntetéseket. Mivel nem tudja egy gyártó hogy majd melyik körbe kerül a terméke ezért majd kérhetsz állásfoglalást a termékekről. Most is van ilyen, a jövedéki termékeknél érdemes rákérdezni ha biztos akarsz lenni a dolgodban. Beadsz egy papírt és egy mintát vagy részletes termékleírást és megmondják a termék VTSZ számát. Cirka 25 ezer forintért. No majd ez lesz az ÁFA esetében is.

cutcopy 2012.04.22. 08:26:17

@kunzoo: "A vevő neked fizet, az állam felé te fizeted be az áfát"

Tehát végeredményben a vevő fizeti a forgalmi adót, ezen nincs mit vitázni..

"Nem gondolom hogy a belga csoki alapvető élelmiszer"

az alapvető élelmiszerek listája már a hetvenes években meg volt, ez nem annak a kérdése hogy ki mit gondol annak..

"egy egyszerű élelmiszerboltban is minimum két áfa kulcs kell. Ez óriási hibalehetőséget jelent a pénztárnál vagy a vonalkódozásnál"

Ebből az erőből már az is hibalehetőség hogy a tejnek is meg a kenyérnek is meg minden másnak más az ára, ahogy eddig is, az árazásra ezután is figyelni kell.. Szerintem felesleges dolog a hírhedt nyolcév után most kezdeni aggódni minden apróságon..!

kunzoo 2012.04.22. 10:12:14

@cutcopy:

Persze hogy neked fizet a vevő, de te állítod ki a számlát, blokkot ami alapján fizeti az áfát. Tehát ha hiba van akkor téged vág meg százezrekre a NAV nem mást.

Azért ne a hetvenes évekből induljunk már ki a 21. században jó? Rengeteg termék van ami nem is létezett akkoriban, tehát az akkori besorolás kissé elavult. A húsoknál például rengeteg előfeldolgozott termék van ami akkor nem is létezett. Az áruk mennyisége a sokszorosára emelkedett. Azt miért nem lehet megérteni hogyha többféle áfakulcs van az mindig a csalás, tévedés, magyarázkodás irányába viszi a dolgokat? Gondolj anno a HTO-gázolaj balhékra, ott is az volt az alapvető baj hogy többféle adótartalommal bírt egy termék. Most is ez lesz, lesz egy csomó határeset ami miatt elindul az ügyeskedés.

Például ha a kakaó luxuscikk lesz akkor a kakaóstej? A kakaóscsiga? Vagy a kakaótartalom dönti el? Direkte rontatjuk majd a termékek minőségét egy hülye adószabály miatt? Remek példa erre a "hamburgeradó" ami végül is tán pont a hamburgert nem adóztatja meg.

kunzoo 2012.04.22. 10:24:38

@cutcopy:

Kezeltél már valaha is pénztárgépet? Állítottál ki áfásszámlát? Most egy számlán egyféle ÁFA lehet. Egy "egyszerűsített készpénzfizetési számlán" azt írod be hogy 21,26% ÁFA tartalma van. nomost ha sokmindent vásárolsz és számlát kérsz, akkor lehet újra tanulni a 16,67% és egyéb nyalánkságokat, ráadásul mehet a kukába az egyszerűsített számla, lehet átállíttatni a pénztárgépeket (ne gondold hogy ez ingyen van ám!) ráadásul ha egy gombot félreütsz a gyűjtőben mert nem jut eszedbe fejből a kenyér után a csoki áfája ronthatod le az egészet.

Ráadásul ha ötféle ÁFA kulcs lesz simán összejöhet a boltban három négy féle kulcs is! Akkor lehet ám élvezkedni!
süti beállítások módosítása