Dobozolás
2011. április 21. írta: Doktor Kottász

Dobozolás

  Nagy kedvencem Örkény István Tóték című regénye. A történet egyik lényege: ha a jó hatalom (ez volna Tót Lajos, az észak-magyarországi kis falu tűzoltóparancsnoka) helyébe valamilyen fondorlatos módon rossz hatalom érkezik, akkor a jó csak ugyanolyan rossz eszközökkel tud visszatérni, és ugyanolyan önkényes módon fogja hatalmát gyakorolni, mint utódjából lett elődje. Magyarán: miután Tót Lajos négy egyenlő darabba vágta a légnyomásos Őrnagyot, már nem lesz olyan jóságos vezető.

  Ez jutott eszembe a Medián áprilisi felmérése láttán, mely szerint közel egy év alatt 50 százalékról 33-ra esett vissza a Fidesz népszerűsége. Vagyis nagyon úgy tűnik, hogy – kétharmad ide vagy oda – 11 hónap alatt máris fogyásnak indult a polgári pártokba táplált remény.

  Ami nem csoda, mert egyre többeknek most derül ki, hogy bizony részben felelőtlenek voltak a hatalommegszerzés eszközei. A kolbász és a kerítés ugyan nem szerepelt egy mondatban, de a „két hét alatt rendet teszünk”, a nem kérünk türelmi időt, a megszorítások politikája véget ért felütésű kijelentések bizony sokkal jobban megragadnak az ember (és az újságírók) fülében, mint a sorok közé rejtett, rendszerhűtőnek szánt utalgatások. Annyit mondok csak: svéd modell.

  Aztán megtörtént a kormányváltás, az Őrnagytól elbúcsúztunk, visszatért a jó hatalom, ha úgy tetszik. Örkény itt fejezi be a művét, a polgári erőknek innen kell folytatniuk. Az előbbiekből szinte törvényszerűen következik, hogy elődeik baromságait másolni fogják. Ez még rendben volna, de számomra az egészben az a döbbenetes, hogy mindezt úgy sikerült elérni a visszatérő „tótlajosoknak”, hogy nem kétes megítélésű reformokat hajtottak végre, nem két rossz közül választották a kevésbé kártékonyat, nem konfliktusokat vállaltak fel, hanem felesleges és nagyon is egyértelmű hibákat halmoznak fel, és ami ennél is rosszabb: maszatolnak. Dobozolnak, ha úgy tetszik.

  Mert nem az a baj, hogy csinálnak valamit a magánnyugdíj-pénztárakkal, hanem az, hogy úgy tűnik, maguk se tudják, mit kezdjünk az így nyert pénzzel.

  Mert nem az a baj, hogy kitalálják a 98 százalékos különadót a végkielégítésekre, hanem az, hogy ha ez az Alkotmánybíróságnak nem tetszik, akkor húsz perc múlva odavernek nekik.

  Mert nem az a baj, hogy motornak érzi magát a köztársasági elnök úr és már a Parlamentben aláír mindent, hanem az, hogy missziót hirdet a magyar nyelvért, miközben egyszerűen nem tud helyesen írni az álamfő.

  Mert nem az a baj, ha két pofon gyanánt előállítják a Szebb Jövő Polgárőrség tagjait Hajdúhadházon, hanem az, ha mégsem, és ennek ellenkezőjét állítja Budapesten a belügyminiszter. És a rend sem jött el két hét alatt.

  Mert nem az a baj, hogy szigorítanak a rokkantnyugdíjakon, vagy hogy az egyenruhások nyugdíjkorhatárát felemelik, hanem az, hogy valószínűleg nem fogják, mert félnek a politikai következményektől.

  Mert nem az a baj, hogy alkotmányoztak, hanem az, hogy Pozsgay Imrével tették azt.

  Mert nem az a baj, hogy egyeztetnek Brüsszellel (tűzszünetet hirdetve a szabadságharcban), hanem az, hogy nem fordítanak le egyes részeket a törvényben.

  Mert nem az a baj, hogy vármegyéket akarnak, hanem hogy olyan érvvel vonják ezt vissza, amit még Heller Ágnes is arccal vállal.

  Mert nem az a baj, ha csinálunk egy szigorú törvényt a dohányzásról, hanem az, ha úgy nyilatkozunk róla, hogy a saját nevünket is elhazudjuk közben.

  Mert nem az a baj, ha a föntiek miatt tüntetnek a kormány ellen, hanem az, ha ad hoc módon úgy határozunk, hogy nem adunk erre engedélyt.

  És ami számomra a legfájóbb: nem az a baj, ha meghirdetjük az ideológiamentes, gyakorlati politizálást, hanem az, ha eközben mégis értelmiségi megoldásokat alkalmazunk a kormányzás közben.

  Nyílt leveleket írogatni Gyurcsánynak, kirakatni a NENYI-t, összevissza el- és visszanevezgetni mindent, ami él és mozog, nem több, mint fölösleges kör és támadási felület. Méghozzá abban a fegyvernemben, amiben nem is kéne pástra vonulni: ideológiában. Meg kell ezt különböztetni a szimbolikus politikától, annak ugyanis van hozadéka, következménye. Baloldalon persze belemagyaráznak valamit (és nem pozitívumot) az ilyen döntésekbe is, de hát ezen ne is csodálkozzunk: az ő agyuk így van bekötve és kész.

  De hogy az ellenzéki pártoknál mi van bekötve és hogyan, az már nekem is magas. A civil/nemcivil-t játszó Milla és a 4K! (akik a kormány szidása mellett kiegészítő sportként rugdalják le magukról az MSZP és az SZDSZ maradékát, ami jó és üdvös, csak így a harcuk keményebb és hosszabb lesz mint a maci fasza). Ellenpéldának mindenesetre ott van nekik az LMP, amelynek tagjai nem érzik kínosnak, hogy egy légtérben mutatkozzanak Daniel Cohn-Bendittel, sőt.

  A jobbikosokat és a szocialistákat pedig egy dolog köti össze: zseniálisan érzik, hogy hogyan kell túllőni a célon. Hogy valamiért úgy érzik, nem elég rámutatni ezekre, mindjárt kanyarítani kell mellé valami baromságot. „Itt valami nem egyszerűen rossz, itt minden gonosz, itt a belit tiporják ki a demokráciának, kérem szépen.” Mintha muszáj lenne versenyezni agybajnokságban Török Zsolttal. A jobboldaliak így előbb fogják elhinni, hogy Orbán Viktornak mindig igaza van, minthogy végighallgassák a kormánykritikát. És komolyan mondom, ha például ezt még egyszer megnézem, akkor én is elhiszem.

  Hogy az MSZP-t mi motiválja ebben, arról Szanyi Tibor nyilatkozott a hvg.hu-nak, amihez hozzáfűzném, hogy a hivatásos kibeszélőember közgazdászként végzett, tehát a számokat ismeri:

„2010 választásai ékes bizonyítékai annak, hogy a hangos ordibálással igenis lehet szavazatokat szerezni. Ez a Fidesz-modell. Érvelésből sajnos nem keletkezik számottevő szavazatmennyiség, érzelmekből annál inkább. Ezt felismerve állt az MSZP olyan pályára, hogy az értelemtől nem elszakadva az érzelmi, hangulati lehetőségeket is igyekszik megragadni.”

  Vagyis nem fogja fel, hogy nyolc év elkúrás miért nem egyenlő egy év szerencsétlenkedéssel. Ennél is rosszabb, ahogy folytatja: „A szocialista párt lendületben van, amit azonban sem a baloldali, sem a jobboldali média nem akar észrevenni”. Elég nagy baj az, ha azt értjük lendület alatt, hogy politikusok beszélnek összevissza demokratikus ellenzékről, meg 1848-as általános, titkos és egyenlő választójogtól kezdve a feudalizmus bűzén, fejedelmi abszolutizmuson és az osztály-önkényen át az egyszerre beköszöntő Horthy-, Kádár-, és Rákosi-rendszerig. Ez ugyanolyan felelőtlenség, mint elmúltnyolcévezni a saját hülyeségeink kapcsán.   Mert bizony ez is csak dobozolás.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr522824149

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mélyponton 2011.05.16. 17:30:01

Ezen a blogon viszonylag kevés szó esik az ellenzék nagy pártjáról, a nyolc évig regnáló Magyar Szocialista Pártról – összesen egy-két írásban jelent meg a párt neve, akkor is inkább Gyurcsány miatt. Liberálisként pedig szeretünk kritizálni minde...

Trackback: MILLA gonogasa 2011.05.05. 13:10:01

A Kormány 600+110+32 milliót fizet kommunikációs tanácsadó cégeknek, hogy szerethető viselkedésre tanítsák őket. Az Egymillióan a Magyar Sajtószabadságért facebook csoportnak nem kellene senkinek sem fizetni, csak legalább az ilyen akciókat, mint az ...

Trackback: Királyi úton a Fidesz 2011.04.22. 07:57:16

Nem tudom, mikorra sikerül megértenie a Parlamentben ülőknek, hogy a kétharmados felhatalmazás nem azt jelenti, hogy mindenki feltétel nélkül velük van. Inkább csak azt, hogy egy kegyelmi pillanatban nagyon kevesen voltak ellenük. De ez a hangulat mind...

Trackback: Feudális alkotmány 2011.04.21. 23:06:49

Werbőczy Istvánnak az ő Tripartituma volt a legutóbbi efféle, az adott közállapotokat közjogilag is konzerváló, hosszú távú normaszöveg, amit most ránk eresztett a kétharmad. Akkor a Dózsa-féle „parasztháború” tanulságainak figyelmen kívül ...

Trackback: Új alkotmány - a szimbólumokon túl 2011.04.21. 20:18:08

A minap napvilágot látott alkotmánytervezettel kapcsolatos viták során az abban foglalt szimbolikus kérdések kerültek a média és a politikai pártok első reakcióinak köz…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samott 2011.04.21. 08:10:21

Alapvetoen felreerti a helyzetet a szerzo, hiszen ha az eredeti tortenettel keressuk az analogiat, akkor nagyon ugy nez ki, hogy a Fidesz az Ornagy...

tevevanegypupu 2011.04.21. 08:31:49

@Samott:

Kicsit tavolabbi, esetleg nyolc evvel ezelotti idopont lehetne a kiindulas..es ha mar vizualis az ember akkor Latinovits Ornagy es Gyurcsany volt miniszterelnok mozdulatait es stilusat (meg modszereit, zsarolasait) osszehasonlitva mas eredmenyre jutottam.

eN 2011.04.21. 08:37:32

Nagyon erdekes cikk, de pontosan mit szeretnel kozolni? Az anarchista 4k az egyetlen hiteles ellenzeki mozgalom? Neked is elmentek otthonrol...

Samott 2011.04.21. 08:46:33

@tevevanegypupu: Ja, az az ornagy se volt normalis. De a szerzo a kormanyvaltas utani esemenyeket elemzi, es hat azok pont olyanok, mint amikor az Ornagy bekoltozott Totekhoz.

Héttörpe (törölt) 2011.04.21. 08:48:20

Ez csak a szokásos kompenzációs mandiner-poszt. Elvégre a szocik felé is kell nyalintani néha-néha.

tevevanegypupu 2011.04.21. 08:48:22

@Samott:

Na igen, egy kis kepzeloero kell a cikk olvasasahoz.(:

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.04.21. 08:55:21

@Héttörpe:
Minden parlamenti és parlamenten kívüli erőt kiszolgálunk, abból nem lehet baj.

Samott 2011.04.21. 08:55:44

@tevevanegypupu: ne vadold magad, probalj elvonatkoztatni a szerzo eroltetett magyarazatatol. Olvasd ugy, ahogy en ertelmeztem. Mindjart nem lesz olyan kicsavart a tortenet, es tenyleg tokeletes az analogia. (csak azert van ez a csavar (Tot bekattant az Ornagy miatt, azert viselkedik orulten), hogy a sztoriban hogy a jelenlegi hatalmat mentegesse - ha a jelenlegi vezeto csapat az Ornagy maris tisztan ertheto minden).

Lew Archer 2011.04.21. 09:04:15

" Ez jutott eszembe a Medián áprilisi felmérése láttán, mely szerint közel egy év alatt 50 százalékról 33-ra esett vissza a Fidesz népszerűsége. "

2011. március 24., 07:39

"A pártválasztók között a Fidesz 54, az MSZP 23, a Jobbik 15, az LMP 5 százalékon áll."

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=407589

Héttörpe (törölt) 2011.04.21. 09:07:10

@TuRuL_2k2: Ironizálsz, de hidd el, kívülről nézve tényleg ez jön le. Mondjuk jobb a helyzet, mint a vastagbőrnél, ott tényleg átestek a ló túlsó oldalára.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.04.21. 09:09:33

@Lew Archer:
Kampányidőszakon kívül a teljes népességben mért támogatottságot érdemes figyelni.

Samott 2011.04.21. 09:12:08

@Lew Archer: a teljes nepessegrol volt szo a bejegyzesben, ott valoban 50-rol 33-ra esett mara a fidesz.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.04.21. 09:13:31

@Héttörpe:
Ha bármi olyant írunk, ami hasonlít a kormánypártok álláspontjához: fideszbérencek vagyunk. Ha olyant, ami a kormányt kritizálja: elempés köcsögök. Ha szóba állunk jobbikos politikussal: nácikok. Ha rosszat írunk valami radikáljobb őrjöngésről: kaftános unokák.
Igyekszünk bejátszani a pályát.

Lew Archer 2011.04.21. 09:24:24

@TuRuL_2k2:
@Samott:

A választásokat azok döntik el, akik elmennek szavazni, a vesztesek szoktak arra hivatkozni, hogy mennyien _nem_ szavaztak a győztesre.

pounderstibbons 2011.04.21. 09:29:56

@TuRuL_2k2:
Igen, ez is egyfajta egészpályás letámadás. :)

Ez a cikk szerintem felettébb jó lett.
Beírtam a mandinak egy pirospontot.

Lew Archer 2011.04.21. 09:37:47

Az egész cikkből ordít az a szemlélet, hogy egyik oldalon a buta és erkölcstelen politikusok, a másik oldalon meg az okos értelmiség, amely mindenre tudja a megoldást.

Az egész blogvilág tele van ezzel, ahogy a mindentudó nagyokosok egymást dicsérve tetszelegnek abban, hogy mennyire jól látnak mindent.

Hát majd szóljanak, ha szereztek hatalmat az okosságukhoz, megfigyelem, mire mennek vele.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.04.21. 09:57:57

"És ami számomra a legfájóbb: nem az a baj, ha meghirdetjük az ideológiamentes, gyakorlati politizálást, hanem az, ha eközben mégis értelmiségi megoldásokat alkalmazunk a kormányzás közben."

Muhahaha, ertelmisegi megoldas!
hvg.hu/velemeny/20110404_pelle_janos_onkormanyzat/2
"A politika részéről a hatalom ilyen, és hasonló intézkedésekben megnyilvánuló koncentrációja csak akkor elfogadható, ha ez a hatalom legitim, egyezik választópolgárok akaratával, s előre meghatározott ciklusra szól. Ennek leteltével (ami Magyarországon, mint a legtöbb európai országban, négy év) a választópolgárok leválthatják a hatalmat, s addig is, a szabad sajtó révén ellenőrizhetik a működését. Ez ugyanis Európában a demokratikus és legitim hatalomgyakorlás legfőbb ismérve, nem pedig az, hogy mennyi „fékje és ellensúlya” van a mindenkori kormánynak."

A jelenlegi hatalom most is megtalalta a striciertelmiseget, ami a hatalmi szempontjaihoz ideologiat gyart. Aztan majd lesz siras, amikor ez a hatalom Gyurcsany kezebe kerul. En csak rohogni fogok, amikor a fideszes szerzo-mozgo embereket es mediafigurakat viszik vezetoszijon. Teljes mertekben megerdemlik majd.

Tündér_Lala 2011.04.21. 10:20:11

Nem tagadom, hogy van szerencsétlenkedés.
A szoclib pedig az egyetlen taktikát választotta amely egyáltalán lehetséges, a teljes dstruktivitást és a legellenszenvesebb ellenpropagandát a nyugati érdekhálón keresztül. Ezzel - úgy tűnik - sikerül megakadélyozni a rendteremtést a vidéken - mert a hatalom nem mer lépni - a hamisan vizionált rasszista vádak miatt. Így egyelőre minden marad a régi mederben. Ezt persze a jobbik kihasználja, hiszen a vidék továbbra is élhetetlen, semmi pozitív nem történik.

A cikkíró szerint most keményebbnek kellene lenni vagy puhábbnak ? Nem kellene megszorítani (disznó nem szorít meg) vagy megszorítani kellene (disznó megszorít). Rendet kellene vágni a vidéki deviánsok között (rászista) vagy továbbra is tűrni kell (mindegy így is rászista). Lehet-e történelmi elnevezéseket alkalmazni a különféle funkciók és területek életidegen és hajánál fogva előcibált (a tanácselnökből származó) elnevezésére vagy hagyjuk a Megyei Önkormányzat Vezetője titulust az Ispán helyett.(ezutóbbi nem olyan lényeges)

Végsősoron, hogyan tudnánk élhető, öntudatos országot teremteni, miközben a 20 év alatt teljesen kifosztott országunk gazdaságilag borotvaélen táncol.

Samott 2011.04.21. 11:10:15

@Tündér_Lala: "A szoclib pedig az egyetlen taktikát választotta amely egyáltalán lehetséges, a teljes dstruktivitást és a legellenszenvesebb ellenpropagandát" - hogy ezt kitol tanulhattak? Es hogy miert gondoljak, hogy ez sikeres lehet? ;)

Viktus 2011.04.21. 11:14:35

Szopó volt meg sajnos továbbra is szopó van meg az is lesz ... talán költözni kellene ... 206 ezres átlagbér vicc keleten nagyjából a fele jövőre az is csökken.

GGG77 2011.04.21. 11:42:56

Nagyon nagy tévedésben tetszenek lenni megint:

"Mert nem az a baj, hogy csinálnak valamit a magánnyugdíj-pénztárakkal, hanem az, hogy úgy tűnik, maguk se tudják, mit kezdjünk az így nyert pénzzel."

Ez nettó lopás volt, a jövő felélése, tök mindegy ezek után, hogy mit csinálnak vele.

"Mert nem az a baj, hogy kitalálják a 98 százalékos különadót a végkielégítésekre, hanem az, hogy ha ez az Alkotmánybíróságnak nem tetszik, akkor húsz perc múlva odavernek nekik."

Visszamenőleges hatályú törvényt csinálni!? Visszamenőleg adóztatni!? Az nem gáz!?

"Mert nem az a baj, hogy alkotmányoztak, hanem az, hogy Pozsgay Imrével tették azt."

Az Alkotmánybíróság ellehetetlenítése, a "nemzetre", mint jogi kategóriára hivatkozás az nem baj, ugye? Csak Pozsgay. Lósz@rt.

"Mert nem az a baj, hogy motornak érzi magát a köztársasági elnök úr és már a Parlamentben aláír mindent, hanem az, hogy missziót hirdet a magyar nyelvért, miközben egyszerűen nem tud helyesen írni az álamfő."

Nem a helyesírása a legnagyobb baj. Hanem az, hogy nem gyakorol kontrollt, ami a kötelessége lenne. Nettó talpnyaló.

Ez csak pár kiragadott példa volt, a csúsztatásokra, hazugságokra. Ezt a posztot megint a Szentkirályiban gépelték, vagy már a Bell & Partnersnél készült?

Viktus 2011.04.21. 11:45:25

Az a legszomorúbb, hogy a felhozatalból még mindig a Fidesz a legértelmesebb alternatíva ...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.21. 11:46:42

@Doktor Kottász:!

A Tóték nem egy erkölcsi tükör a jó és rossz hatalomról, hanem egy (nem is olyan nagyon) groteszk mese a kisember és hatalom viszonyáról. Ahogyan alkalmazni próbálod (mint irodalmi párhuzamot), hát, úgy nemigen fog (ill: nemigen tud) működni.

Az a gyanúm, hogy olyan összefüggésben jutott eszedbe ez a párhuzam, amiben valóban működik (pld. a Zemberek kétségbeesésükben minden bizalmukat a Fidexbe vetették, de a Fidex a dobozolás programjával rukkolt elő... --- nem állítom, hogy ez volna a helyzet, azt viszont igen, hogy erre állna a párhuzam), de ezt nem akartad vagy nem merted leírni és nekiálltál egy "szalonképes" párhuzam legyártására (amibe aztán erősen belebonyolódtál).

Szóval, a Tóték-párhuzam ebben a posztban (szerintem) nagyon nincs ott.

ü
bbjnick

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 11:49:15

Havi kormánykritika letudva, jöhet megint 20 utazós, húsvétos, kultúrás poszt! :)

Najó, korrekt poszt, én is így gondolom!

Már 2010 áprilisában megírtam:

"Ha a nép Fidesz-fasizmust akar, akkor a legjobb is, ha ezt megadják neki! A kormányzás legmeghatározóbb tulajdonsága a határozottság és az őszinteség kell, hogy legyen. Ezzel párhuzamosan, ami megölheti a végrehajtó hatalmat a teszetoszaság, a sunyiság és a választó totálisan hülyének nézése."

"-Jobboldali kormányzás: Mind gazdasági, mind politikai értelemben. A Fidesznek le kell rombolnia a balos, kádári beidegződéseket, különben megint magyarázkodhatnak, próbálkozhatnak a kettős beszéddel, sunyin bujkálhatnak. Megpróbálhatja Orbán elmagyarázni, hogy ő most szociális, meg demokrata, de a nép ki fogja röhögni, úgy hogy ezzel próbálkozni fölösleges is. Ha nem tudsz hazudni, hát legyél őszinte.

-Nagyvonalúság: Ágyúval nem lövünk verébre, tartja az ősi dakota közmondás, és ezt érdemes megszívlelni, főleg korlátlan hatalommal rendelkezve. Ennek két egyszerű oka is van: kár a lőszerért, másrészről egy ilyen ütközetből erkölcsileg csak a veréb kerülhet ki győztesen."

Amiben nem értek egyet a poszttal: az ideológia mellőzése. Tudni illik, ezt a Fidesz nem tudja őszintén megtenni. (Ezzel nem lógnak ki a sorból, egy magyarországi párt sem tudta eddig, csak a másik oldalon nem okoz gondot sértődötten letagadni ezt, és magukat objektíveurópaiértelmiséginek nevezni.)

A Fidesz jobber pártként él az emberek tudatában, hát politizáljanak akként! Igen, először veszítenek a népszerűségből, mert ez más(, nem azért mert a magyar alapvetően balos, ez hülyeség) aztán megszokja az ember, meg különben is: mi mást vártak?

Ráadásul az őszintesége, és a kockázatvállalás erőt sugall, azt meg szereti a proli.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.04.21. 11:50:43

Nem az baj ezzel a poszttal, hogy rosszak a következtetései, hanem az, hogy nem látja, mi a baj.

A magán-nyugdíjpénzek lenyúlása a baj. A visszamenőleges hatályú különadó a baj. A Lex Haverok a baj. A debil, jellemtelen bábok kinevezése a baj. A maffiózó haverok nyomulása a baj. Aztán a lebukott maffiózó haverok mentegetése a baj. Az alkotmányos puccs a baj. A dilettáns pénzügyi kormányzás a baj.

Még hogy értelmiségi megoldások kormányzás közben. Hol?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 11:58:14

@Kettes: "A magán-nyugdíjpénzek lenyúlása a baj."

Rendben. Te hogy fizetnéd ki az államadósságot, amit a kedvenceid halmoztak fel?

eN 2011.04.21. 12:07:23

@TaTa86.: azt hittem trollokkal nem vitazunk

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 12:12:59

@Tündér_Lala: "Ezzel - úgy tűnik - sikerül megakadélyozni a rendteremtést a vidéken - mert a hatalom nem mer lépni - a hamisan vizionált rasszista vádak miatt. "

Na, neeeee! Legyen már tartásunk! Komolyan elkezdjük ezt a gyurcsányista dumát? "A gonosz MSZP ellenzékből lehetetleníti el a kormányzást!"
Ki a f@szt érdekel a rasszista vád? Melyik környező állam nem kapta meg? Érdekelte őket? Nem.

A Fidesz nem azért kapta a 2/3adot, hogy kifogásokat gyártson, hanem hogy kormányozzon. Ha azt mondja, hogy nem tudja megoldani a cigánykérdést a rasszista vád miatt, akkor mondjanak le, mert alkalmatlanok.

"A cikkíró szerint most keményebbnek kellene lenni vagy puhábbnak ?"
Ha jól értem a cikket: következetesebbnek és őszintébbnek.
Ha keményebb politikát választanak, akkor tessék kiállni és elmondani, hogy vér, verejték és szenvedés, ne azt, hogy "senki nem jár rosszul".

"Végsősoron, hogyan tudnánk élhető, öntudatos országot teremteni, miközben a 20 év alatt teljesen kifosztott országunk gazdaságilag borotvaélen táncol."
Horthynak( Telekinek, Bethlennek) sikerült, sokkal szarabb helyzetben.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.04.21. 12:14:04

@TaTa86.: Én például nem ígértem volna egyszeri, nagy arányú adócsökkentést, és akkor nem kellett volna azon pörögnöm, hogy miből refinanszírozzam az adósságot.

2011.04.21. 12:36:42

A legdurvább doboz:

az új adórendszer - a lóvé gazdagok felé nyomatása.
érthetetlen, mind gazdasági, mind társadalmi szempontból katasztrofális következményei lesznek. Ha valami miatt buknak, akkor emiatt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.04.21. 12:38:38

@TaTa86.: Höhö. A mandiner troll-arisztokráciája affektál. :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 12:51:53

@Belpo: Röhej mi? Egy jobboldali kormány, jobboldali gazdaságpolitikát folytat! Hogy merik?

Bloodscalp 2011.04.21. 12:54:29

@TaTa86.: te ezzel komolyan egyetértesz? GGG77-nek igaza van, csusztatásos a dolog erősen

ki akarod fizetni az államadóságot???adakozz a püspöknek

devuscka 2011.04.21. 13:03:30

@Lew Archer:
"A társadalmi rétegek többségében a Fidesz a legerősebb, az MSZP követi, s a Jobbik a harmadik. Kivéve a 30 év alattiak köré ben, ahol a Jobbik veri az MSZP-t (12, illetve 6 százalék).

"A Fidesz beágyazottsága a középrétegekben a legerősebb, de afölött is az átlagosnál kedvezőbbek a pozíciói."

nol.hu/lap/mo/20110420-annyi_bizonytalan__ahany_szavazo

innen egy hozzászólás:
"Egy apró gondolat: tegyük fel, hogy a fenti ábra egy mostani választási eredmény. Azaz, az emberek 48%-a nem megy el szavazni. A választás érvényes, hiszen 52% elmegy. Bejut 4 párt. Miután elveszik 2% egyéb pártokra leadott szavazat, körülbelül a következő eredmény születik: Fidesz 52%, MSZP 24%, JOBBIK 16%, LMP 8%. A magyar választási rendszer szerint a Fidesz besöpri szinte az összes egyéni helyet (egy - két kivétellel, mint pl. tavaly), illetve a listás helyek kb. felét. Azaz ez simán 2/3-ot jelent. Pont mint tavaly. Sima matek. Persze lehet tálalni ezt úgy is, hogy a Fidesz "csak" 26%-on van, azaz jaj mennyit vesztettek a népszerűségből a fiúk. Csak ez hazugság! (persze nem az első...)"

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 13:20:57

@Bloodscalp: Nem tudom melyik kamatozik jobban, a manyup pénz, vagy az államadósság, de van egy olyan érzésem hogy az utóbbi.
Így szerintem ez egy szükséges rossz volt.

Másrészről tény, hogy a jövő felélése, ráadásul mindezt úgy, hogy a ma nyugdíjasai továbbra is érinthetetlenek.

De önmagában a "lenyúlás" érthető, és nem maguknak "lopták", hanem az IMFnek. Lenyúlás az volt, hogy kötelezővé tették a manyupot.

Na de mindegy is: továbbra is azt mondom: nem a konkrét döntések a védhetetlenek, hanem az a sunyiság, ahogy előadják.
(Ettől még pl a 98%os adó önmagában védhetetlen, de sokkal durvább a AB kiherélése az ügy kapcsán. Én így értettem a posztot.)

2011.04.21. 13:30:40

@TaTa86.:
az nem lenne gond, csak 8 éven át nem kellett volna mást ugatni - 300 forintról népszavazgatni. Nem azt nem nyelnék be azemberek, hogy jobboldali a gazdaságpolitika, hanem hogy erről mást pofáztak eddig.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 13:34:40

@Belpo: Népszavazás: "Nem azt mondták Feri...."

A többi: igazad van.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.04.21. 13:38:55

@TaTa86.: Ezzel az erkölcstelen okoskodással bárkinek a vagyonát el lehet kobozni és be lehet önteni az államadósság elleni alapba. A tiédet is. És akkor te sírni fogsz, én meg röhögni.

Tündér_Lala 2011.04.21. 13:56:02

@Belpo: Nem a 300 Ft-ról szavaztunk (legalábbis én biztosan nem, de szerintem a többség sem) hanem arról, hogy még az eészségügyet is eladják-e alólunk. Ha ez megtörtént volna, ma még nagyobb szarban lennénk.

@TaTa86.: Bethlenék idejében más volt a nemzetközi környezet. Ahol nem (a kis antant erős nyugati támogatással) ott meg is kellett hátrálniuk.
Tessék tudomásul venni, hogy a nemzetközi életben is kettős mérce uralkodik. Amit megtehet Franciaország, Olaszország vagy Szlovákia azt nem teheti meg Magyarország. De még Németország is pénzt kínál nemkívánatos csoportoknak, hogy menjenek onnan és ezeket a csoportokat nekünk szerintük kutya kötelességünk PC szerint kezelni.
Ez a realitás és azért vannak eszközök a kezükben.

2011.04.21. 14:00:34

Ráadásul amit csinálnak ezzel a nunkanélküli járadékkal is. Baltával akarnak fogpiszkálót faragni. Minden munkavállaló befizeti a maga kis 1,5%-t, még a minimálbéres is. Eddig is úgy volt, hogy minimum 5 év kellett, hogy egy ember megkapja a 3+6+3 hónapot, utna kész, szociális segély van, ami nem = a munkanélküli járadékkal. Nem lehet egy kalap alá venni a 45 évest, aki adott esetben 25 évet is leküldött, a 25 évessel, aki azért nyomhatja a mekibe és eddig teszem azt volt 2 év munkaviszonya. Pl járhatna a munkanélküli járadék a ledolgozott évek alapján, hiszen egy 40-50 éves nehezebben kap munkát, még akkor is, ha versenyképes tudása van, de be is fizet(het)ett 20-30 éven át a közösbe. Ezek égbekiáltó igazságtalanságok, és nem hoznak annyit, amennyi kárt okoznak. Ez csak 1 példa a totál felesleges keménykedésre.

eN 2011.04.21. 14:02:00

@Kettes: Na ne hazudozz, _barki_ maradhatott a manyupban ha raforditott kb 30 percet es elment nyilatkozni.

2011.04.21. 14:04:54

@Tündér_Lala:
"Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és a járóbeteg-szakellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-től ne kelljen vizitdíjat fizetni?"

erről szavaztunk, nem tudom, hogy te mit láttál bele, de ez volt a kérdés. A többi humbug. Csak ahogy tata megjegyezte, lehet jobboldali konzerv gazd politikát csinálni, csak nem ilyen előzmények után, mert ez fogja kicsapni a biztosítékot. Amúgy, egy jobbkonzerv gazdaságpolitikába belefér a tandíj, vizitdíj, magánkórház stb. Gondolom, ebben nem lesz köztünk vita.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 14:17:28

@Kettes: Én már akkor sírtam, mikor az államadósságot felhalmozták. Tudni illik azt az én és a többi állampolgár "vagyonából" kell kifizetni.

Ami érdekes, hogy ez téged ekkora sokként ért. Mire gondoltál, mikor Gyurcsány 10%-ra tornászta 2006ban a hiányt?

@Tündér_Lala: "Amit megtehet Franciaország, Olaszország vagy Szlovákia azt nem teheti meg Magyarország. "
Sajnos ez az, amint "jobb" és "bal" is szajkózik évtizedek óta. A lényeg, hogy felelősséget ne kelljen vállalni.
Hát nem. "Szlovákia" látszólag azért tehet meg többet, mert soha nem féltek konfrontálódni.
(Meg ugye náluk nem szlovákellenes a baloldal, hanem hardcore nacionalista. Márpedig az európai szocik nem hülyék, saját farkukba nem harapnak.)

"De még Németország is pénzt kínál nemkívánatos csoportoknak, hogy menjenek onnan és ezeket a csoportokat nekünk szerintük kutya kötelességünk PC szerint kezelni. "
Különben mi lesz? Csúnya cikkeket írnak Orbánról?
Elmarasztaló jelentéseket írnak?

A cigánykérdés egyébként az, aminek a rendezése érdekében kirúgatni magunkat is simán megérné, mert ennyire súlyos a helyzet. (Egyébként ha összefognánk a környékbeliekkel nem hinném, hogy túl sok mindent tudnának ellenünk csinálni. Az oláhoknak is ott van 3millió cigány, ők is szenvednek velük.)

De még egyszer: ha a kormány nem lát lehetőséget a probléma kezelésére, mondjon le. Nem azért vannak ott, hogy felvegyék a fizetést, munkát adjanak a haveri cégeknek miközben széttárják a kezüket, hogy sajnos nem lehet, mit kezdeni.

bz249 2011.04.21. 14:32:48

@TaTa86.: "A cigánykérdés egyébként az, aminek a rendezése érdekében kirúgatni magunkat is simán megérné, mert ennyire súlyos a helyzet. "

Ajanlanam Borsod-Abauj-Zemplen megye korfajanak megszemleleset.

(elerheto itt: www.ksh.hu/interaktiv/korfa/terulet.html )

A lenyeges adat egyebkent: Magyarorszag termekenysegi mutatoszam: 1.33 BAZ: 1.53 (es a kulonbseg csokkent 2000-hez kepest). A mindent elaraszto nyulkent szaporodo ciganyhorda nem letezik (alternativa: a KSH hazudik a megye nepessegerol, ami azert meglehetosen durva diktaturakban is ritkasagszamba megy). Antiszocialis, bunozo elemek persze vannak, nem is keves, ezek igen nagy resze cigany. A dologgal amugy kezdeni kell valamit.

De a ciganykerdes, noha sulyos rendeszeti problemarol van szo es kemeny, odabaszos rendorseg es gyorsan dolgozo birosag kell hozza (de ezek egyebkent sem artanak) egyaltalan nem az orszag legsulyosabb problemaja.

Ha egyaltalan valaha lesz olyan allapot, amikor a ciganysag elerne az orszag lakossaganak az egyharmadat, akkorra mar ugyis mindegy, ugyanis egyreszrol nem lesz orvos masreszrol nem lesz tanar az orszagban. Ami akarmekkora is a ciganysag aranya, mindenkeppen legfeljebb Albania szintu letezest jelent.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 14:44:19

@bz249: "Ha egyaltalan valaha lesz olyan allapot, amikor a ciganysag elerne az orszag lakossaganak az egyharmadat, akkorra mar ugyis mindegy, ugyanis egyreszrol nem lesz orvos masreszrol nem lesz tanar az orszagban. Ami akarmekkora is a ciganysag aranya, mindenkeppen legfeljebb Albania szintu letezest jelent. "

Nevezz vészmadárnak, de nekem ez azért elég ijesztő.

"Magyarorszag termekenysegi mutatoszam: 1.33 BAZ: 1.53 "
Na most kéne valaki aki ezt átszámolja használhatóbb mérőszámokra. Ami engem érdekelne:
A 8 éven aluliak hány százaléka cigány.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2011.04.21. 14:45:33

Nagyon egyetértek a poszttal!
Rendkívül irritálók az ostobaságból, politikai rövidlátásból, hányaveti felelőtlenségből elkövetett hibák.
Jól látható, hogy hogyan bénítják meg/le az egyébként kormánypárti értelmiséget, amely így teljesen átengedi a kommunikációs teret a balliberális narratíváknak, mert a tényleges marhaságok kritikájával egyszerűen nem tudnak szembeszállni (hiszen alapvetően egyetértenek a kritikával), így azonban a túlzó és/vagy hamis kritika, svagy akár szándékos hisztériakeltő dezinformáció is akadálytalanul törhet utat magának.
Tanulhatott volna a Fidesz a 2002-es vereségből (meg az azt megelőző időszak kommunikációs összecsapásaiból), de sajnos úgy látom, hogy nem tanultak.

bz249 2011.04.21. 15:01:41

@TaTa86.: ez kb. azt jelenti, hogy egy atlagos feher csaladban 1.2-1.3 gyerek szuletik egy atlagos cigus csaladban meg 2.5-2.7 (ez amugy szepen csokken). Kb. az jon ki, hogy a borsodi 8 even aluliaknak lehet az 1/3 cigany. De ez azert durvan elnagyolt.

"Nevezz vészmadárnak, de nekem ez azért elég ijesztő. "

Ijesztonek ijeszto, azonban vannak ennel komolyabb gondjaink is. (mint pl. a tanar- es orvoskepzes)

Tündér_Lala 2011.04.21. 15:12:08

@Belpo: Humbug, meg belelátás a túrót. Bizonyos kérdéseket törölt a választási bizottság, de a dolog az eü. privatizálásáról szólt és ennek hatására vonták vissza a törvény javaslatukat. De ezt te is pontosan tudod.
A tandíj, a vizitdíj és a magánkórház valóban belefér a konzervativ eszmekörbe, ha nem lehetetlenít el embereket és a magánkórházon kívül van közkórház. Bárki építhet magán kórházat és üzemeltetheti azt, csak ne nyúlja le a közkórházakat.

@TaTa86.: Bizonyos szempontból igazad van, de nem tudjuk minek mi az ára. Így pedig nehéz megítélni, hogy valójában mit érdemes tenni.

Bloodscalp 2011.04.21. 15:18:54

@TaTa86.: Ami még figyelemre érdemes, 1990-től 2001-ig az államháztartás
évenkénti hiánya nagyobb lett, és összegzett hiánya az előző 20
évnyi 4,2 mrd $-ról 22,6 mrd $-ra nőtt! 2002-től az évi és az
összegzett hiány is egy sokkal meredekebb pályára állt. Röpke
9 év alatt 78,4 mrd $ lett a 40 év alatt összegyűjtött
államháztartási hiány!

Ismétlésül.
1970-1990 között 4,2 mrd $
1990-2001 között 18,4 mrd $ (22,6-4,2)
2001-2010 között 55,8 mrd $ (78,4-22,6)

te figy..én most hirtelen ilyet találtam googlén...szal:)
és látszik hogy a szegfűsök alatt szépen megugrott, de Vikiék is rátettek alaposan, ráadásul volt egy zseniális húzásuk, 2 év költségvetését fogadták el 2002-ben, ergo 2003-ig

és nehogy már én fizessem vissza amit ők basznak el

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 15:25:06

@Bloodscalp: "és nehogy már én fizessem vissza amit ők basznak el"

Én sem akarom visszafizetni!
Ha van valami ötleted, amivel megoldható, hogy Orbán, Medgyessy és Gyurcsány fizesse vissza az elqrást, én benne vagyok csináljuk! :D

@bz249: "Ijesztonek ijeszto, azonban vannak ennel komolyabb gondjaink is. (mint pl. a tanar- es orvoskepzes) "
No igen, az a másik.

Bloodscalp 2011.04.21. 15:35:42

@TaTa86.: az egyik amit változtatni kéne hogy visszahívhatóak legyenek-polgármester is, képviselő is
sajnos igaz, ha megvan választva vki mehet a hiszti 4 évig, ha ő nem akar a jó isten se mozditja el drága jótevő politikusainkat - képviselőt se, max a saját pártja szólit fel és ha nem mond le akkor mi van?ki lép?hahahaha:)

bizalmatlansági indítvány miniszterelnöknél?ugyan már...

szóval ha már a mi pénzünkkel meg a játék nagyobb beleszólás járna, nem gondolod?

Bloodscalp 2011.04.21. 15:37:51

@Tündér_Lala: és mind a 3-nak van pénze, szal el lehetne őket számoltatni (dehát egyik se lesz)

ma nagy divat a felelősség vállalásdi, szépen aláíratnák minden politikussal egy papírt mikor tisztségbe áll, ha szarabbul adja le a hivatalt mint mikor átvette, szépen tejel saját pénzből...

2011.04.21. 15:38:43

@Tündér_Lala:
nem kell megvadulni :):):), az emberek "ellehetetlenítése" most is folyik, lásd új adórendszer(kis keresetűek rosszul járnak), lásd munkanélküli járadék megnyirbálása(3 hónap), lásd munkatörvénykönyvének tervezett átírása(6 hónap próbaidő, 44 órás munkahét stb), lásd bérbefagyasztás. A népszavazás kérdés, akárhogy csűröd-csavarod nem privatizálásról szólt, mert abban igazad van, hogy a lenyúlás elfogadhatatlan lett volna, de a kérdés anno akkor se erről szólt. Kettős mércét használsz, ezt beláthatod, ha kiveszed a pártokat a dologból, akkor lehet úgy gondolkodni, hogy a 300 ft nem volt ördögtől való(persze az volt sokak szemében:):)), ha azt nézzük, miket lengetett be a kormány megszorítások gyanánt(hiába mondja a szóvivő hogy nem az), a vizitdíj csak bolhafing. Most sincs pénz, igaz? Ha ennyire nincs pénz, akkor a vizitdij is helyénvaló - sajnos. Én egyébként biztos vagyok abban, hogy a kormány csak azért lenget be ilyen durvaságokat, hogy legyen honnan visszalépni, mert teljesen egyértelmű, hogy a társadalom zeket a terveke nem fogja benyelni - (székházgyújtogatás nélkül :)), épp a 8 év mantrái miatt. A szoci elkúrásról kár vitatkozni, mert arra valóban semmi mentség nincs. De azért kaptak 2/3-ot, hogy ne kúrjanak el, ehhez képest mint a nyulak.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 15:50:15

@Bloodscalp: Na, ha valamit nem akarok azt a visszahívhatóságot.

Így is megfullad a politika a szociális demagógiától, mi lenne ha még visszahívhatóak is lennének a politikusok?

Így is 4ből 2 év az ami érdemi kormányzást jelent, mert a választások után nem akarnak homlok egyenest mást csinálni mint amit ígértek, a választások előtt meg meg kell vásárolni a szavazatokat.

2011.04.21. 15:54:00

@Belpo:
hirszerzo.hu/belfold/20110421_emelt_ioraszam_kiakadtak_tanarok

kábé mindenkinek nekimennek, miközben 8 éven át mindenkinek ígértek, én erről beszélek, ennek nem lesz jó vége, és csak maguknak köszönhetik.

Bloodscalp 2011.04.21. 15:59:54

@TaTa86.: nem tudom milyen szoc. demagógiára gondolsz, a rossz az hogy nem oldanak meg semmit
akár tarlós ahogy kezeli a hajléktalanokat, akár a cigányintegráció országosan...stb látvány és maszlag az egész..ezt most lehet tudni!!!!tarlós egy bohóc pl
de nem csak országosan értem, lokálisan legalább ennyire gondok vannak....
teszem azt h.vásárhely lázárnál, le fog lépni...full el van adósodva, szerinted mi lesz? ÖNHIKI-s lesz az önkormányzat esetleg?:) nem..szépen megemelik a helyi adókat, szemétdíj, kivetik a házadót stb...és lázárt nem fogják felelősségre vonni-ez csak egy példa volt

Bloodscalp 2011.04.21. 16:02:02

@TaTa86.: @Tündér_Lala: sorry egy kommentet félre küldtem, tatának szántam

Bloodscalp 2011.04.21. 16:03:03

@TaTa86.: @Tündér_Lala: sorry egy kommentet félre küldtem, tatának szántam

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 16:09:40

@Bloodscalp: Szerintem az egész ország kormányozhatatlanná válna ezzel.

Bloodscalp 2011.04.21. 16:14:37

@TaTa86.: az olaszok 50 évig keményen váltogatták az elnöküket...ne becsülj túl egy politikust:) az apparátus dolgozik inkább mögötte.

viszont a korrupció visszaszorulhatna, és fejlődne valami felelősség tudatuk is

TG69 2011.04.21. 16:35:23

@poszt: Amikor a Széll Kálmán terv is becsődöl, lesz itt még nagyobb csodálkozás. Itt és most minden párt mörül hiányzik az a szellemi háttér, amelyik rendbe tudná tenni az országot. Amikor Matolcs lett a azdasági miniszter már lehetett ebből sejteni valamit, a 7%-os áht hiány lebegtetésénél meg már el is dőlt minden. Buta ötletelések, tervekről szóló tervek lassú leépülés. Az abaj, hogy ezt már láttuk egyszer és ráment 8 évünk, szerintem nincs már újra ennyi időnk. Egyébként grat a poszthoz ez adja a mandiner hitelességét, bárki bármit is mondjon (törszkommerek pl :)).

naugye! 2011.04.21. 16:55:07

Egyik oldalon van az elkúrás, a másik oldalon pedig a szerencsétlenekedés. Hát, mit mondjak, nem vagy egy mérleg nyelve!

Agyalap 2011.04.21. 17:03:39

Nem az a baj, hogy 33%-ra esett vissza a Fidesz népszerűsége, hanem az, hogy a biztos választók körében maradt 50%. Az a 17% (másfél egymillió ember) el sem fog menni szavazni a következő alkalommal. Én sem tudom kire is szavazhatnának.
Ti tudjátok?

Agyalap 2011.04.21. 17:04:59

@Agyalap: na jó legyen inkább majdnem egymillió :)

2011.04.21. 18:15:49

no, ennyit a kormány szakértelméről :D:D:D

www.fn.hu/allas/20110421/1_8_millios_segely_simornak/

szóval nem csak én kapargatom ezt munkanélküli járadék dolgot.
hihetetlen, nincs egy szakember se a közelükben, aki megmondaná, hogy baromságot csinálnak?

"k" (törölt) 2011.04.21. 18:34:48

@poszt: ezeket a "hibákat" te látod hibának, benned "csökkent jelentősen a kormánypártok támogatottsága", ami hitvány jellemről tanúskodhat, rossz kormányzásról kevésbé.

"k" (törölt) 2011.04.21. 18:40:38

"Mert nem az a baj, hogy csinálnak valamit a magánnyugdíj-pénztárakkal, hanem az, hogy úgy tűnik, maguk se tudják, mit kezdjünk az így nyert pénzzel."
nem tudod? majd én megmondom: az idei költségvetést (is) az ájemeff írta volna, ha nem történik így. akkor aztán lehetne elkúrásról bloggolni orrba-szájba.

Dr. No 2011.04.21. 18:48:27

Nagyon tetszett a poszt, ritka rafinált egy darab: egészen sokáig olyan, mintha kritika lenne, aztán a végére csak átfordul benyalásba.

mement 2011.04.21. 18:50:10

@TaTa86.: Azt is szukseges rosszkent fognad fel, ha holnap elrekviralnak az ingosagaidat, mert hogy kell a penz a hiany betomesehez?

is 2011.04.21. 18:53:25

"Vagyis nem fogja fel, hogy nyolc év elkúrás miért nem egyenlő egy év szerencsétlenkedéssel."

O meg azt mondja, hogy 4 ev FIDESZ amokfutas 2006-2010 kozott, az bizony a FIDESZ szamlajara irando, es nem az MSZP-SZDSZ-ere. tehat nem volt 8 ev sehol. hanem volt 6 ev 2001- 2006 kozott (keteves koltsegvetes, ugye, annak, aki a szamokat ismeri), amibol a 100 napos hulyesegeket konkretan a FIDESZ is tamogatta, aztan 2006-tol jott a FIDESZ, es arrol semmi pozitivat nem lehet tenyleg elmondani (bar szivesen veszem, ha barki barmi pozitivat tud mondani arrol a 4 evrol a FIDESZtol). tenyleg, neked mi a velemenyed a keteves koltsegvetesrol? ismered a szamokat?

is 2011.04.21. 18:54:23

@Dr. No: ja, parja a minapi politicusnak. az aggodo, felto kritika, voros farokkal. hogy atmenjen az aczeli cenzuran.

kafferbivalybalamber 2011.04.21. 18:56:16

Elég nehéz nálam elfogultabb Fidesz-fant találni.
Viszont rákos vagyok. Elvileg és egyelőre gyógyultnak és tünetmentesnek nyilvánítva, egy igen hosszú és roppant kellemetlen procedúra után, de azért.
Ha Pártunk és Kormányunk ezt tényleg meglépi, akkor egyrészt a kurva anyját, másrészt halálom előtt meg fogom átkozni, harmadrészt visszajárok majd kísérteni minden egyes kormánytagot.
És ezt nagyon-nagyon komolyan mondom.
www.napi.hu/magyar_gazdasag/egeszsegugy_azonnali_lepeseket_tesz_a_kormany.480506.html

is 2011.04.21. 19:01:42

@Agyalap: a biztos valasztok szama 33%. a reszvetel 2014-ben 55% lesz legalabb. most a 33%-ban van 50%-a a FIDESZnek, 2010-ben a 65%-ban volt 53%. ez az egesz nepessegre 34%-rol 17%-ra eses, azaz megfelezodes. persze, jon hozza meg, de vegyuk hozza, hogy Gyorben, ami egeszen FIDESZes megye es varos, csak 40%-ig jutottak, es akkor orszagosan mar latjuk magunk elott a 35%-ot. na az az a hatar, amire meg tudnak maguknak valasztasi torvenyt faragni. nem veletlen, hogy az elmult hetekben megkezdodott a listas valasztas elokeszitese. mert mar lassankent az a legkisebb rossz a FIDESZnek.

ja, az MSZP utolso bemert adata Zugloban 30,5% volt az oktoberi 22,5% utan. fel ev alatt +8%, szerintem ez egy szamadat(!), amit a kozgazdasz Szanyi jol ertekel, posztiro meg vagy nem ismeri a szamokat, vagy tul kinos neki, es inkabb felrenez, meg hadoval.

"k" (törölt) 2011.04.21. 19:02:37

@Dr. No: félreérted, a szerző panaszkodik a végén, hogy nincs felelős, szakértő, eurpéer alternatívája a populista maszatolópártnak. való igaz, Gordonnak alaposan össze kell szednie magát ha 14-ben vissza akar térni a kormányzásba (már ha lesznek egyáltalán választások, brr)

Alvarez 2011.04.21. 19:02:46

"Vagyis nem fogja fel, hogy nyolc év elkúrás miért nem eyenlő egy év szerencsétlenkedéssel."

Nem emlékszem, hogy a nyócév alatt tőlem elloptak volna több millió forintos nyugdíjmegtakarítást. És soha nem fenyegettek meg azzal, ha nem adom oda ami az enyém, akkor kiírom magam a társadalomból.

Ennyi, fiúk.

is 2011.04.21. 19:10:22

@Bloodscalp: "és nehogy már én fizessem vissza amit ők basznak el"

a felvett hitel donto(!) resze a 13. havi nyugdij es 50%-os munkaberemeles volt. abbol sem Orban, sem Medgyesi, sem Gyurcsany egy arva fillert nem latott. azt az baszta el, aki ebbol uj lakast, LCD TV-t, autot, nyaralast vett, azaz jobban elt, mint amit hitel nelkul megengedhetett volna maganak.

ez egy szamadat(!), elkuldhetsz az anyamba, sajnos ez akkor is igy van. annak kell a hitelt visszafizetni, aki elkoltotte, nem annak, aki megszerezte neki.

Kivlov 2011.04.21. 19:11:07

???
nem értem, volt olyan aki azt hitte, hogy egy kvázi államcsődben majd osztogatni fognak?
végre a tökére lépnek a sok inaktívnak és kiszélesítik az adófizetők körét!
én nem szavaztam rájuk, de tetszik amit csinálnak. mnyp nem érdekel, alkotmány detto, stílus detto...

hackbard.celine 2011.04.21. 19:28:05

@TaTa86.: Ezt az államadósság kérdést jó lenne helyre tenni fejben: a 2002-2010 közötti államadósság növekedésből 5%-ot (1500 Mrd) tett ki a Matolcsy féle gazdaságélénkítés a lakáshitelek állami támogatásával. Ugyanakkor 2007 óta a Fidesz vezette önkormányzatok (beleértve a vagyon nélküli megyei önkormányzatok) további 5-6%-al növelték a fedezet nélküli, devizás (CHF alapú) kötvénykibocsátásaikkal az államadósságot.
A gazdasági világválság Németország GDP arányos államadósságát is 82%-ra növelte, a fejlett gazdaságok közül az USA, Japán és az Egyesült Királyság is magasabb GDP arányos államadóssággal rendelkezik, mint a Magyar Köztársaság.
Nem mellékesen az Orbán kormány rekord összegű, 3,75 Mrd USD kötvény kibocsátással épp három hete 2%-al növelte a magyar államadósságot eladósítva az országot 10-30 évre. A 30 éves kötvény hozama (dollárban) 7,6%.
Közben a Magyar Köztársaságnak jelenleg nincs jelentős USD bevétele, tehát a kormány 30 évre spekulál.
www.akk.hu/object.38C6DCF5-C48E-46A6-BF3C-7BAE76925CA0.ivy
A szemét IMF-EKB a válság kellős közepén átlag 3,5% kamatszinten adott 12 Mrd EUR-t, amit a MNB azonnal Forintra váltott. Akkori árfolyamon.
Jelenleg az IMF-EKB hitel esetében (Forintban, azaz amiben az adóbevételeket kapja az állam) kb. 10%-al kevesebbet kell visszafizetni kamatokkal együtt is, mint a felvett összeg!
Közben a lejáró 10 éves államkötvények újrafinanszírozását 2x felár szorzóval oldja meg az Orbán-kormány. (Emlékeztetőül: 2000 és 2004 között átlag 3,9% hozamszinten kerültek a most lejáró államkötvények kibocsátásra, tehát az első fidesz kormány a saját kötvénykibocsátásait fizeti vissza és vesz fel a piacról kétszeres felárral pénzt 10 évre).
A jelenkori elqrások árát 10-30 év alatt fizetjük vissza. Nem lesz olcsó.

wondering42 2011.04.21. 19:33:26

„ Mert nem az a baj, hogy alkotmányoztak, hanem az, hogy Pozsgay Imrével tették azt.”
Lehet azt mondani, hogy ez a baj, de nekem ez azt jelenti, hogy megint nem a lényeggel foglalkozunk. Persze marhaság, de hát úgy érezték többen fogják elfogadni, ha a Pozsgay nevét is oda biggyesztik. Sokkal fontosabb és nagyobb baj, hogy a végén már úgy nézett ki éjszaka csak azon gondolkodtak milyen poszton nem biztosították be a későbbi beleszólás lehetőségét, illetve milyen posztra kell még valamilyen pártkatona és ezt a legegyszerűbb az alkotmányon keresztül elintézni. Ezért aztán még az utolsó napon is rendesen változtatgattak. Ezután elég nehéz azt mondani ez egy kiérlelt, átgondolt és megvitatott alkotmány.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.21. 19:36:22

@mement: Miért szerinted mit kéne csinálni?

@hackbard.celine: Jogos. A Fidesz azt csinálta az önkorikban, mint Gyurcsány országosan.

2011.04.21. 19:42:14

@hackbard.celine:
nekem van egy olyan érzésem, hogy még 40 évig fájdalmas lesz magyarországon élni :):):) hála a teljes politikai elitnek. :):):) amit levezettél az az, amit egy begőzölt fidesz szavazó sose fog megérteni vagy elfogadni.

Jaffar 2011.04.21. 19:43:51

A poszt jó. +1 pont

Viszont aki azzal jön, hogy bezzeg mekkora az államadósság........
Az bizony a zemberek zsebében van kérem. A környezö országok közül (-ausztria) nálunk van a legnagyobb visszaosztás, nálunk dolgoznak és adóznak a legkevesebben és mégis nálunk a legnagyobb a nyuggerek járandósága, no meg segílyen élök száma. Bizony itt van a kutya elásva. Ha az a qrva 300 képviselö fejenként 1milliárdot tett zsebre az elmúlt 8 év alatt, ahogy azt szeretik sokan hangoztatni, ami ugye elég abszurd lenne, pláne, hogy ebben benne foglaltatik az összens szentéletü jobboldali politikus is, ez akkor is csak töredéke annak, amekkora a hiány kérem. Persze egyszerübb köpködni, mint belátni, hogy egyszerüen NEM VAGYUNK OLYAN KIBASZOTT GAZDAGOK, HOGY GÀZÀRTÀMOGATÀST meg a többi faszomságot a közösböl finanszírozzuk. Ha nem lépünk azonnal és nem költünk kizárólag az oktatásra és ezen belül is a kétkezi szakmákra, amiböl ugye hiány van, akkor ez csak rosszabb lesz. A 8 általánost végzett sokaságnak meg szakmát kellene adni, mert anélkül még minimálbéres melóra sem veszik fel öket. Az meg, aki elvégezte az ingyé´-egyetemet, mert ugye az mindenkinek megjár, az meg azonnal megy külföldre. Már csak néhány hét és szabad lesz a munkavállalás akár a szomszédos Ausztriában is.

we 2011.04.21. 19:46:44

Mindjárt jön a barátokközt azabaj!

2011.04.21. 19:54:59

@Jaffar:
valóban, de akkor miért kell a gazdagoknak további könnyítéseket adni, ha nem vagyunk olyan gazdagok, hogy mindenféle támogatásokat adjunk. no mindegy, de ugye ausztriában az adórendszer ilyen:
10e és 25e euró között 23% az államnak
25e és 51e között 33,5%
51 e fölött pedig jövedelemarányosan fél százalékot növekszik +

ennyit a kib.ott egykulcsos adóról:):):)

hackbard.celine 2011.04.21. 19:55:39

@TaTa86.: a fidesz ugyanazt csinálta/csinálja hatalmon, amit az önkorikban (Kósa/Lázár/Meggyes jegyzik a legeladósodottabb önkorikat). Felesleges gyurcsányozni, Feri bohóc kicsit későn, de szerencsére kilépett a cirkuszból.
Most mi van? Ez a kérdés. A verbális adósságcsökkentés az előre iszunk a medve bőrére módszerrel az MNYP államkötvények átkönyvelésével a bevételi oldalra hat (ehhez lesz egy-két szava a EUROSTAT-nak), így talán csökken 6%-al a nominális államadósság, szufficites lesz a költségvetés (ez sem biztos).
Ettől csökken a tényleges államadósság? Nem. A devizakitettség biztos nem, 45%-ról tovább nő.
Ugyanakkor az 1200-1300 Mrd MNYP tulajdonú részvénnyel mi lesz? Az EUROSTAT nem engedi elszámolni éven túl. Ráborítják a piacra?
A blogbejegyzésből erre a kérdésre utaltam:
"Mert nem az a baj, hogy csinálnak valamit a magánnyugdíj-pénztárakkal, hanem az, hogy úgy tűnik, maguk se tudják, mit kezdjünk az így nyert pénzzel."

V mint... 2011.04.21. 20:00:12

@eN: Én speciel 60 km-t kellett,hogy autózzak.

2011.04.21. 20:10:39

Baj, hogy a közbiztonságot erősítő polgárőrség tagjait nem állítják elő (miért is kellene?)

Az persze nem baj, hogy a retkes cigányhorda terrorizálja fosztogatja és gyilkolja a magyar lakosságot.

Persze érthető ez a hozzáállás, mivel most már egyértelmű, hogy a Fidesz ugyanúgy nem óhajt gátat szabni a bűnözésnek, mint ahogy a szocionisták sem.

gorcsev54 2011.04.21. 20:26:41

@hackbard.celine: Nem vagyok szakember (közgazdász) javasolnám a "hívőknek "hallgassák meg Kálmán Olga beszélgetését Békesivel (talán majd elérhető lesz a neten is)Az egy frappáns és valós elemzés volt a Fidesz teljesen hibás és összevissza gazdaság politikájáról, várható hatásairól a mostani rövidtávú siker után (befektetői érdek).

Jaffar 2011.04.21. 20:37:20

@Belpo:
Bizony, Ausztriában is sávos az adózás, pdig itt sokkal nagyobb az életszínvonal, és több az emberek pénze is. Ugyanakkor, ha meg azt nézem, akkor itt a lakosság kevesebb, mint felének van saját lakása, míg nálunk ez az arány 80% felett van. Én inkább ingatlanadót vetnék ki, mert azt tutkó be lehet hajtani és még igazságos is. Sokan fel sem fogják, hogy mekkora elöny az, hogy nem saját lakásuk/házuk van. Ausztriában pl, ha ingatlanod van, akkor már a tehetösek táborához tartozol, hisz havi fél/egy fizu (a kettöböl) megmarad.

Jaffar 2011.04.21. 20:40:00

*Helyesen
Sokan fel sem fogják, hogy mekkora elöny az, hogy saját lakásuk/házuk van.

hackbard.celine 2011.04.21. 20:50:06

@gorcsev54: szerintem nem kell közgazdásznak lenni alapvető folyamatok átlátásához:
- ha valaki a kereskedelmi banknál felvett, épp lejáró személyi hitelét a providenttől kapott gyorskölcsönnel törleszti, az előbb-utóbb gondban lesz, mert az újrafinanszírozás sokszorosába kerül (az amúgy sem olcsó) fedezet nélküli személyi hitelnek (államkötvény újrafinanszírozás az analógia, eredmény egy adósságspirál)
- ha valaki olyan devizában adósodik el, amiben nincs bevétele és az árfolyamára nincs ráhatással, az spekulál és rosszul is járhat: a hazai devizaadósok példája is mutatja, ez mennyire rossz gyakorlat (USD kötvénykibocsátás analógia)

2011.04.21. 20:50:26

@Jaffar:
Nos, igen, igazából csak másolni kellett volna jó néhány dologban a sógorkomákat, és már nem itt tartanánk. Ehelyett egykulcsozunk, ami nyilvánvaló, hogy a társadalom további szétszakadást növeli. Ez van, 8 év elk. után most még 4 év, ihajcsuhaj

subtotal 2011.04.21. 20:53:19

A Fidesz nem a szocik vagy az LMP miatt fog bukni, nem is a necces ügyek miatt, hanem mert nem meri felvállalni a hangsúlyos döntéseit, inkább baromságokra próbálja a közbeszédet koncentrálni.
Tessék azt mondani, hogy koncentráltabb hatalmat akarunk a MINDENKORI kormánynak és ki akarjuk a Zemberek fejéből verni, hogy nekik az Államtól minden jár, nem kell ez a 'nem volt demokratikus a jelenlegi alkotmány' smonca.
Tessék azt mondani, hogy ki akarjuk irtani a minimálbéres adócsalást, ennek átmeneti fedezésére kell a manyup, nem kell itt gonosz mnyp-ra hivatkozni meg csúnya multikra.

gorcsev54 2011.04.21. 21:06:54

@hackbard.celine: Ez én mind értem de nem erre gondoltam (nem tudom úgy elmondani ahogy a szakember elmondta) de számomra amikor meghallgattam érthető volt. Csak kiragadott pl .Matolcsy x milliárdos megtakarítása a vállalkozásokat terhelő adminisztrációs terhek csökkentésével.Mármint a kormány takarít meg ezt szépen le vezette Békessi ,hogy egy "humbuk " vagy hogy mondják. Aztán a többit is, aki nem hiszi az járjon utána. A hitelre azt mondom az nekem is van igaz fix (jövedelmemből törlesztem) az árfolyamban , a folyamatokban azért van átverés

gorcsev54 2011.04.21. 21:12:18

@Belpo: Azt mond meg inkább mit tesznek a többlet jövedelemmel? Hogy fogja az a gazdaságot élénkíteni? Miért az szja volt a legégetőbb miért nem az élőmunka (termelő munka)költségei , vállalkozásokat nyomó többi adó nem PL .Ipadó stb.

vitézlajszló 2011.04.21. 21:13:02

Nagyon jó, értelemre ható poszt.
A" polgári pártok" megnevezést enyhe túlzásnak, bár jóindulatúnak tartom. Nem érzem ugyanis konkrét polgáriságukat, hacsak nem a felső osztály kizárólag a polgárság, hazánkban.
A 2/3 pl. a gazdaság fejlődését akadályozó tényezők elhárítására igen jó eszköz lenne. Ezzel a kormány eddig nem élt, bár több nagyberuházást maga az államigazgatás és az önkormányzatok akadályoznak meg, itt többezer munkahely lehetetlenüléséről van szó.
Ilyen esetekben nem igazán bánnám diktatórikusnak tűnő eszközök alkalmazását a kétharmados kormány és parlament részéről. A gond ott van, hogy ezt az erőt mindeddig olyan területeken vetették be, amelyeken nem hasznos az országnak, sőt kifejezetten ártalmas a nemzetközi megítélés szempontjából.
Nem bánnék egy kis diktatúrát, de végre csakis a beruházások, a gazdaság fellendülése érdekében!

Dubovánszky 2011.04.21. 21:17:41

Ha a szerző azt gondolja, hogy a felsorolt listából következik a népszerűségcsökkenés, akkor nem sok köze lehet a rögvalóság egyszerű embereinek mindennapjaihoz...

Ezekről az átlagemberek jó része nem is tud, vagy ha igen, akkor sem érdekli.

Viszont sokan csodát, vagy legalábbis gyors javulást vártak az új kormánytól, ehelyett kaptak jelentősen dráguló élelmiszereket, üzemanyagot, stb. Ami nem a Fidesz-kormányzás következménye, de az átlagembert ez nem érdekli. Egy éve van a Fidesz, egy év alatt kétszeresére drágult a cukor kilója - kész az analógia, és már csökkent is a népszerűség.

2011.04.21. 21:18:46

@gorcsev54:
nyugi, egy platformon vagyunk :)(sztem nem is nekem akartad írni:):)) én teljesen az egykulcsos adó ellen voltam, már akkor is amikor a mandi üdvözölte. semmit nem csinál a gazdag vele, elkölti karibszigeten vagy kiviszi burgenlandba. Matolcsy egy barom. Semmiféle + munkahely itt nem lesz még évekig.

gorcsev54 2011.04.21. 21:41:17

@Belpo: Sejtettem. Valóban nem neked akartam írni, hanem a "hívőknek" akiknek tejesen mindegy mit mondanak tesznek csak egy a lényeg ,hogy Ők mondják teszik (ha a másik oldal mondaná tenné akkor barmok volnának) A gazdag valóban elkölti( az ostobák szerint ez növekedést hoz -de leginkább nem itt költi el, spekulál termelésbe nem fektet ,megtakarít ,kiviszi és még lehetne sorolni) de még ha a fogyasztást pörgetné akkor sem igaz nem magyar termékre stb. költi , ezért csak nagyon kismértékű "nyereség " szemben a nagyobb réteg fogyasztásával.

vitézlajszló 2011.04.21. 21:45:55

@Belpo: " Matolcsy egy barom. "
Ez tömör, lényegretörő kijelentés! Egyetértünk.
Sőt, jobbos közgazdászkörök is egyetértenek.
Akkor egy barom fogja meghatározni a magyar gazdaságpolitikát?
Meddig? Amíg valaki hagyja neki. Kérdésem: ez a valaki (OV) meddig hagyja?
Világosítsa már fel valaki a nagyvezírt, különben kurvanagy baj lesz!

kalamáris (törölt) 2011.04.21. 21:49:15

Nagyon jó írás, szívemből szól. Sok hozzám hasonló rájuk szavazó nagyot csalódott bennük, nem azokért, hanem éppen azokért, amiket írsz.

hackbard.celine 2011.04.21. 21:57:21

@gorcsev54: inkább javaslom a józan észre hallgatást és a nyilvános számadatok megismerését, mint akár Békesi, akár Matolcsy értelmezésének elfogadását.
Matolcsy és Békesi is MSZMP tagok voltak, diplomájukat az átkosban szerezték, a beágyazottságuk és kapcsolataik erősebbek, mint a jelenkori tudásuk és tapasztalatuk.
Matolcsy részese volt az Antall kormány gazdaságpolitikájának (privatizáció), ugyanakkor Matolcsy szabadította rá az országra a fogyasztási hitel alapú növekedés víziót.
(Békesi hitelességéhez egy adalék: Schmitt Pál ügyesen, taktikusan "külföldi tartózkodás" miatt véletlenül épp nem vett részt a Los Angeles-i olimpiai részvételről szóló szavazáson, Békesi egyike volt a négy szavazónak, akik a bojkott ellen nyíltan kiálltak és nem szavazták meg)

2011.04.21. 22:01:22

@vitézlajszló:
igen, egy barom :) ráadásul elfogynak a szövetségeseik(itt nem a "savazókra" gondolok) Ugyan mi baj lehet? Minden nagyon szép, minden nagyon jó, lehet tapsolni a tákolmánynak :)

Vámosi-Nagy adószakértőceleb:) is azt mondta, hogy talán nem kéne nekiesni, (mégse csak gazdagoknak van chf hitele:))-minden forint számít) mint tót az anyjának az adójóváírás kivezetésésnek, de szted hallgatni fognak rá. :)

This_is_Sparta (törölt) 2011.04.21. 22:06:23

@Belpo: Definiáld már kérlek a "gazdag" fogalmát!

vitézlajszló 2011.04.21. 22:06:35

@kalamáris: Sajnálom, hogy erre most jöttél rá.
Nem mondhatom, hogy a korábbi pol. rendszer jó lett volna, sőt. Egyvalami biztos: most még szarabb a helyzet, bár nekem is voltak illúzióim, mivel eddig soha nem utasítottam el zsigerből a fideszt. A 2/3 nekem azt jelentette, hogy vége a csetlés-botlásnak és rendet tesznek, még ha nem is ők a szívem csücske.
Mára teljesen elutasító lettem, de alternatívát nem igazán látok.
Szerintem létre kellene hozni az alternatívát!

2011.04.21. 22:10:51

@hackbard.celine:
valóban így szól a legenda, és tegyük hozzá, hogy Matolcsyt úgy utálták 90-ben, mint a(Kupa valami olyat mondott, hogy mindenbe belepofázott :):):)) ARáadásul 2000 előtt mindegyik pénügyminiszter, beleértve a jobbsorsra érdemes Chikánt egyensúlypártiak voltak, azt ugye gyütt Matolcsy 1999 decemberében, aki növekedéspárti. Szal már akkor se nagyon érdekelték a tények :)

Bilbo 2011.04.21. 22:11:58

Egyrészt igaz, hogy Fideszék sokszor hibáztak, bár szerintem jól csinálják.

Másrészt viszont a népszerűségük a sajtóban rajzolt kép miatt ment le. Ennek meg semmi köze ahhoz, mit csináltak. Egyszerűen meg kell érteni: 1990-ben nem volt polgárháború, cserébe ugyan azok vannak a sajtóban, igazságszolgáltatásban, stb., mint pl. Rákosi vagy Kádár alatt. Ennyi. Nincs ebben több ezoterika.

billy reed 2011.04.21. 22:13:41

" Baloldalon persze belemagyaráznak valamit (és nem pozitívumot) az ilyen döntésekbe is, de hát ezen ne is csodálkozzunk: az ő agyuk így van bekötve és kész."

"Ha a jobboldal van ellenzékben , akkor a haza van ellenzékben!" /O.V./

Én úgy emlékszem, hogy az utóbbi nyolc évben elég sokat hallottuk bármilyen kormánydöntés kapcsán a Fidesz részéről a hazaáruló, és a hasonló jelzőket...Én úgy emlékszem, hogy a Fidesznek volt/van üldözési mániája.

Ki akarta kivinni a politikát az utcára? A baloldal? Ki tett lehetetlenné bármilyen nemzeti ünnepet verekedéssel, tojásdobálással stb.?
Mi van itt túl-belemagyarázva?
Ez a kormány megvalósítja, amit ellenzékben is tett: az ordítozás és az erőszakos hatalomgyakorlás politikáját. Ennyi az egész.

"Gyereked lábán mikor lesz új cipő? Ha a tanácselnök fia rálép!" /Hofi/
Csak helyettesítsd be a tanácselnök szót parlamenti képviselő, vagy önkormányzati képviselő/polgármester szavakkal.

Bilbo 2011.04.21. 22:16:01

Nem értem, miért megy a sírás. Lenyomták az szja-t, sok embernek emelkedett a bére. Általában mennek a reálbérek fel. Nincs Kánaán, de ahhoz képest, mit műveltek Feriék, még jól élünk. Az ipar húz.
Hasonlítsuk magunkat Spanolosrzághoz, ahol a gazdaság gyenge, de nem volt Gyurcsány. A mi helyzetünk jobb.

Mi kell még? Mi hiányzik? Orbán tolja a talicskát?

2011.04.21. 22:20:27

@This_is_Sparta:
nem fogom, mert nem erről szól a dolog(Bill Gates, megfelel?). Feljebb elolvashatod egyik kommentemben pl milyen adórendszert tartok jónak(másik ország). de majd legközelebb "aktív, magas jövedelmű csoportokat + gazdagokat" írok. Az ország jelen helyzetében őket támogatni úgy, hogy mindezt az"aktív, alacsony + átlag jövedelmű csoportok" ( a maradékról nem is beszélek, nyugdíjast vedd ki) kárára teszi, finoman szólva is undorító. A gazdag az, aki mindig kicsesz a szegényekkel, egyébként :)

2011.04.21. 22:21:49

@Bilbo:
Nyihahahahha :):):) ez nagyon nagy :):):)

Goompah 2011.04.21. 22:36:18

@TaTa86.:

"Ki a f@szt érdekel a rasszista vád? Melyik környező állam nem kapta meg? Érdekelte őket? Nem. "

Lényegében egyik sem, csak Magyarország. Leginkább mert a mi ún. liberálisainkra jellemző leginkább, hogy külföldre rohannak panaszkodni, nácit, fasisztát és rasszistát kiabálni, rettegni a demokráciáért, a szabadságért és hasonlók. A saját fészekbe szarás a szomszédos volt szoc. országokban messze nem ennyire jellemző.

nemecsek ernő áruló 2011.04.21. 22:42:35

"11 hónap alatt máris fogyásnak indult a polgári pártokba táplált remény."
A cikk alapfelvetése hibás, mert abból indul ki, hogy Magyarországon létezik polgári párt, holott ez a legkevésbé sem igaz, hiszen van egy szocialista pártunk, egy munkás pártunk, egy pár radikális, meg néhány idealista hippi. Én nem látom a konzervatív polgári pártokat sehol... Bár látnám; rájuk szavaznék!

Spanish VVax 2011.04.21. 22:57:55

@vitézlajszló: talán ha orbánnak lennének VALÓS, DIREKT tapasztalatai arról hogy müködik a nagyvilágban a biznisz, meg a gazdaság, meg a MUNKA, akkor nem egy ufonauta lenne a gazdasági miniszter.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2011.04.21. 22:59:58

elmentek ti a jo budos picsaba ezzel a jo hatalom dumaval - mitol jobb hatalom a mostani,mint az elozo, semmitol,1ik rosszabb,mint a masik. cohn bendittel meg sokkal kevesbe ciki 1 terben lenni,mint pl. orbanvezerrel,szijgyartopetikevel vagy a szentkocsog semjen vadasszal - stb. stb.

Bell & Sebastian 2011.04.22. 00:21:59

Félórára való, verbálisan dobozolókat olvashattunk.
Teszés-veszés, kész megveszés. A tótoknál még a köd is más. Ha leszáll.

2011.04.22. 00:43:24

@TaTa86.: Horthynak( Telekinek, Bethlennek) sikerült, sokkal szarabb helyzetben.

Mi sikerült, II. világháború, vagy sosemlátott infláció? Fizettél már egymilliárd millpengőssel? Ezt sírod vissza?

2011.04.22. 00:45:37

@ferenck: Én azt hittem, ez a Kohn-Benedit a győri meg az egri egyházvezetőkhöz jött . Hát mégse?

2011.04.22. 00:50:49

@Goompah:
Tévedsz, megkapta. Szlovákia, mikor szarrá verték a rendőreik a lázongó cigányokat, mert elvették a támogatást. Azóta rend van odaát. Nálunk fejcsóválva, összevont szemöldökkel tűri a hatalom, hogy más végezze az ő dolgát. Kissé álszent dolog ez, kedves Fidesz, kedves Kdnp.
Amúgy valaki magyarázza már el, mi ez? Keresztény? Demokrata? nép? csak a párt lenne értelmezhető, ha volna annyi tagja, amennyi egy pártalapításhoz kell.

tcom 2011.04.22. 01:19:55

@devuscka:

A vér, veríték és szenvedés csak ezután jön. Eddig a kormány semmi látványos megszorítást nem eszközölt, sőt. A nyugdíjasok megkapják az 5%-os emelést, miközben a versenyszféra nem. A nők kedvezményesen vonulnak nyugdíjba. Az állam százezres nagyságrendben osztogatott nyugdíj kiegészítéseket tavasszal. A Fidesz nagy tábora a mezőgazdasági egyéni vállalkozók továbbra sem fizetnek adót.

Csakhogy mindenki tudja, hogy ez így nem mehet sokáig. Bajnai/Gyurcsány megszorítások többszöröse várható még ha nem is hamarosan, de előbb utóbb. Senki ne gondolja, hogy az " elégedetlen nyugdíjas" szavakra remegő lábakkal behugyozó Orbán és hivatala, majd itt tömegével fogja elvenni az amúgy is csak tengődő ál-rokkantaktól a járulékot, hogy menjenek koldulni? Egy riport a TV-ben egy féllábú rokkantról, akitől a kormány elvette a járulékot, és ugrott a népszerűség. Ilyet még Bajnai sem mert volna tenni!

MInden spórolás az államon, a bürokrácián egyet jelent a tömeges százezres elbocsájtással. Amit helyesen meg kell tenni. De nem attól a párttól, aki ellenzékben erről nem szólt, hanem inkább lehazudta a csillagokat is kánaánt ígérve.

Az elektronikus útdíj egyet fog jelenteni a mai árak többszörösre emelésével. De meg kell tenni, mert fenn kell tartani az úthálózatot.

Az egészségügy romokban. A mai állapotokra nincs pénz nem hogy megemelni az orvosok bérét? És hol vannak az ápolók? És ha megemelik? Meddig? A következő válságig?

Ezért volt a kormányváltás? Nyomulni, megszorítani Gyurcsány, Bajnai is tudott?

Ha van még némi realitás érzéke Orbánnak, akkor egy komoly interjúban elmondja, hogy nagyon kemény évek elé nézünk. Amit megsínylenek a nyugdíjasok, a családok, a munkanélküliek. Mert nem megy máshogy csak a munka támogatásával, az eltartottak rovására. De lehetne bocsánatot kérni, az ellenzéki 8 évért. Hazugság volt, hogy semmi másra nincs szükség, csak a Fideszre, Hazugság volt, hogy a mutyizó, korrupt, pofátlan, rokonokat nyomató Fideszest kivetik magukból!

Egyébként a Fidesznek nem elég a győzelem 2014-ben. Ha nem lesz többségük, akkor végük. A parlamentben csak egy párt vállalná örömmel a koaliciós társ szerepét a Jobbik.

Goompah 2011.04.22. 01:46:49

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Gratula, össze tudtál hozni egyetlen nyomorult példát. Azt is megnézted, mire válaszoltam?

Ráadásul rossz a példád, mert Szlovákia esetében egy tömeg szarrá verése kellett a negatív nyugat-európai sajtóhoz, de ekkor sem a saját liberálisaik jajgattak a Nyugatnak. Ezzel szemben a mi drága libsibolsijaink úgy hergelik a Nyugatot Magyarország (vagyis a hazájuk) ellen, hogy eközben senkinek haja szála sem görbül. De azért megy az aggódás és a rettegés ezerrel. Ha a jobboldal van hatalmon, akkor by default, ha a baloldal, akkor meg a jobboldalról fenyegető náci-fasiszta-rasszista-antiszemita-faszomtudjamilyen veszély miatt, amit a baloldal csak hősies erőfeszítéssel tud megfékezni.

kalamáris (törölt) 2011.04.22. 01:51:22

Ez egy szerencsétlen provokátor, ne foglalkozzatok vele.

Vanek főfoglár úr. 2011.04.22. 05:03:05

A manyup lényege volt, hogy hosszú távon levegyen egy részt az állam válláról a nyugdíjfinanszírozás ügyében. Már nem kellett volna sokat várni, hogy beinduljon, és pl 30 év múlva már vígan működött volna a rendszer.
Ezzel szemben a jelen évben lehet azzal döngetni, hogy szufficites lesz a ktsg vetés, húdefasza.
Nos akkor rakjuk egymás mellé a 30 év múlva aktuális helyzetet.
A korfa alapján több nyugdijas lesz, mint aktív befizető + a most felvett 4 milliárdnyi dollárhitel éppen aktuális lesz törlesztés szempontjából.
És a barmok még tolják is a bambák képébe, hogy "megvédjük a nyugdíjakat".
Tényleg meg. A kifizetéstől!
Azt hiszem ostorral csapom agyon a kölkeimet, ha ennek a rendszernek a finanszírozásában részt kívánnak venni, és nem húznak el a világ négy égtája felé.
Más.
Az általam egyébként roppant károsnak tartott egykulcsos szja nyertese vagyok. A manyup lerablása miatt a többlet manit nemesfémbe fektetem, és rakom a cihába. Nem fér hozzá ez az enyveskezű tahó. Akiktől meg veszem, azoknak pár hónap haladék, amivel tovább tudják fizetni az elszaladt devizatörlesztőiket. A magyar nyelv gazdagságának új távlatai nyílnak meg a tapasztalataim alapján.
Ennyit a varázsló zseni gazdaságélénkítő várakozásairól.
Amiről a cikk szemérmesen hallgat, pedig legalább ennyire kicsaphatná a biztosítékot, az az 1 millió új munkahellyel kapcsolatos nyílt orbáni korrupció. Amikor a munkahelyteremtés a szervilis seggnyalók pereputtyára vonatkozik. Ráadásul jó pénzért, alkalmassági kételyek nélkül.
És lehet szocizni, Gyurcsányozni, csak a baj az, hogy lassan ezt már az óvodában is kiröhögik.
Nem ők fogják elzavarni ezt a bagázst. A nép józanabbik fele úgy vár egy új politikai erőre, mint egy falat kenyérre.
Meg fogják kapni, és ez a gőgös nyikhajok alkotta gyülekezet akkor lesz a legnagyobb slamasztikában.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 06:52:04

33%-ék... nah szóval...

1., ez a teljes szavazó korú emberekhez viszonyított adat
2., akik elmennének szavazni azok közt ez ~52%
3., a FIDESZ népszerűsége a választások után megugrott
4., még mindig a választásokkor elért eredmény fölött van
5., amilyen terrorral felléptek a az MSZmP utódpártjának nemzeti szocialistái szerintem a közalkalmazottak beijedtek, főleg a puccs emlegetése miatt, és azok nem mernek nyilatkozni, hogy jobbikosok-e vagy FIDESZ-esek-e
6., a gazdasági eredmények csak akkor fogják visszacsábítani a szavazótábort, amikor már gazdasági eredmények lesznek.. A GDP növekedik az adósság-visszafizetés ellenére, a Forint árfolyama erősödik, a deviza hitelek csökkenése ellenére, a visszafizetés miatt
7., a FIDESZ mindent keresztül visz, győztesek... habár a magyar szereti a veszteseket védeni, ebben az esetben nem fogja, mert a vesztes báránybőrbe bújt farkasokat meg nem szokta védeni...
8., amelyik kutya ugat, az nem harap... ugatós pártok még mind kidöglöttek... nem szájkaratéra van szükség, hanem tettekre, Jézus is megmondta, a hit tettek nélkül halott,

Heron4444 2011.04.22. 07:01:00

A gond az, hogy a választási kampányban a Fidesz politikai érdeke ellentétes volt a jövőbeni kormányzati érdekeivel. Nyilván azért, hogy maximalizálják a szavazatokat csak változásról, meg csodáról beszéltek. (A világon mindenütt így csinálják, nem ezt nyomta Obama is, hogy változás, remény (még Nobel díjat is kapott) aztán Guantanamo még mindig áll és átkozottul nem látszik Afganisztán vége, de legalább benne vannak a líbiai háborúban)
A baj az, hogy Orbánék nem jól mérték fel a helyzetet. Azt hitték a bankadó elég (lesz nem lett), mondták a különadókkal elkerüljük a megszorításokat (nem kerültük), ....
A fidesz attól félt, hogy ha a választások után kiállnak és azt mondják 'bocs mégse lesz csoda', de van itt néhány reform és megszorítás', akkor azonnal azt harsogta volna a balmédia, hogy 'Orbán hazudott, Orbán öszödi beszéde,...' (persze így is harsognak, csak nehezebb)

Heron4444 2011.04.22. 07:35:11

Megoldások: 1. Először gondolkodni aztán cselekedni. A fontos döntéseket nagy alaposan meg kell tervezni inkább várni kelljen rá sokat, semmint tele legyen marhaságokkal
2. Szakmaiságra kell helyezni a hangsúlyt. Nem az a baj, hogy a fidesz sok embert lecserélt, az a baj, hogy ezt nem szakmai alapon tette
3. Nagyvonalúnak kell lenni. Tűrni kell egy bizonyos szintig az ellenvéleményeket. A hatalom arroganciájának tartja majd mindenki, ha feltöröm a tüntetők szekrényeit, ha azonnal föloszlatom a bizottságot, amelyik nem azt mondja, amit én.
4. Ne általánosítsunk! A rokkantnyugdíjasok csökkentésével sem a szándék a gond, hanem az, hogy mindenkit úgy állítanak be mintha csaló lenne. A rendvédelmis nyugdíjnál is csak az adminisztratív dolgozóknál kellett volna meg emelni.
5. Intézményrendszer kiépítése Tölgyessy mondta és ebben nagy igaza van, hogy Orbán nem intézményekben, hanem emberekben gondolkodik. (ez nem lenne katasztrófa, ha lásd 2. pont) Márpedig a nagy problémák megoldásához jó intézményi megoldások kellenek. pl: a korrupció nem lesz sokkal kisebb attól, ha kirúgok pár ezer Mszp-st, az csak akkor javul, ha lesz jobb közbeszerz. törv., rendes pártfin. törv., lesz jobb átláthatóság

Shinigami Daiko 2011.04.22. 08:06:21

@eN: pontosan ebből (is) látható, mennyire (politikailag) tájékozatlan, tudatlan az átlag magyar választó. sajnos

v. jókormányzósember 2011.04.22. 08:14:54

"Nagyon úgy tűnik, hogy 11 hónap alatt máris fogyásnak indult a .....polgári(??????) pártokba...... táplált remény."

Gyermekeim! Még meg sem kezdődött az egyesek számára csak a részegeskedést hozó Húsvét- s már ilyesmiket ír valaki?

Polgári????? NNa- szegény osztrák ismerősöm - aki úgy látszik "könnyed kirándulást tett" az esztelenség '98 körül kiépíteni kezdegetett birodalmába. - szóval, szegényke is azt mondta- "In Österreich sind sie bürgerlich" (Ausztriában polgáriak ezek.) Nos- nem. Ez hülyeség- a konzervatív - a megfelelő szó- ezt is használják- mindenütt.

Polgári- aki polgár- az öntudatos, tisztességes, a helyzetet jól felmérő, másokkal nem gáncsoskodó ostoba fajankó.

Illik -e ez azokra, kik magukat így hívatták?

Hát- nem!

Így aztán- vagy azt mondjuk ezekre, konzervatív, vagy netán maradunk a "polgárinál"- de az ezekre csak módosítással használható:

1. "pógári" (Ebben benne rejlik az a szellemi magasság, ami ezen barátainkat jellemzi.)

2. alpári (S akkor lehet szidalmazni a másikat, lehet "kertészlegénykedni" (s családanyákat(!) "viccekben" "meghágatni" ) öngyilkosságot ajánlani - szöggel, kalapáccsal, kötéllel, tojást dobálni, káromkodni, füttyögni.

Adjon az Isten- több józan észt!

VJK.

gorcsev54 2011.04.22. 08:16:49

@hackbard.celine: Matolcsyt nem minősítem azt sem tudom kicsoda (ill. most már tudom) Békessit viszont tudom. Azt ,hogy ki mikor és hol szerezte a diplomáját azt nem tartom fontosnak (azt tartom fontosnak amit mond tesz), szakember nem vagyok a kérdésben , bár azért az élet megáldott egy csöpp sütnivalóval, csak "elkormányoztam" egy vállalkozást 21 évig ,ill. eddig,és egypár millióval hozzáárultam a közöshöz és némi rálátást szereztem a gazdaság működésére, pedig az iskoláimat én is az átkosban szereztem akár csak a nagy ember,de azt azért már rég megbántam , hogy szerény képességeimet itt használtam-nem sok eredménnyel .Sajnos a nyilvános számokat elég jól ismerem,és semmi jót nem olvasok ki belőle.

v. jókormányzósember 2011.04.22. 08:17:56

UI: Gyermekeim! Muszály volt egyébként egy ilyen ünnepet, mi most jön, ilyen hülyeséggel elrontani? Nem tudnátok legalább ilyenkor nyugodni, a józan észre hallgatni? S a figyelem(!) azzal mi lesz? Van olyan párt, amely folyton magyarkodik- de a logojában nem szerepelnek(!) a nemzeti szinek (Nem beszélve arról, hogy másik társával egyetemben az alapnevükben meg nem szerepel az, hogy magyar!!!)! S mégsem rótta meg senki ezen szerencsétleneket!

****************

Emlékezzetek inkább a Húsvét szentségére!

A nácikat meg dorgálja meg az Úr!

Pokolba jutnak, ha nem térnek meg- az Úr kiválasztott népéért eljött Megváltó ünnepe előtt!

Joebacsi70 2011.04.22. 08:20:47

A blog első fele teljesen korrekt !
Minek ezt elrontani a második felével ?
Ne azt nézzük, ki csinálja, hanem mit tesz !
Ne azt nézzük, ki mondja, hanem mi a mondanivaló lényege.

amit még megtehetsz 2011.04.22. 08:31:51

@hackbard.celine: Végülis akkor az Eurostat nem engedi elszámolni a manyupot? Van vmi cikked erről? mert érdekelne...

amit még megtehetsz 2011.04.22. 08:35:21

@tojastobias: Ezek szerint majd f@szán eltapsolják az egészet? Köszönöm szépen!
Én meg majd bízzak a dübörgő gazdaságban a világválság közepette, mire nyugdíjba megyek?

Kalmár 2011.04.22. 08:39:47

@Hutchinson:

"Már nem kellett volna sokat várni, hogy beinduljon"
Bassszus, te ezt elhitted?
Hitelből pótoltuk ember!
8000 milliárdról 20 ezer milliárdra nőt az adósságunk a sok hasonló remek szoci húzástól.
30 év múlva vígan működne?
Mennyi hitelet vennénk fel addig a kieső járulékbefitzetésekre?

tiborccc 2011.04.22. 08:45:22

Sajátos, ahogy a Fidesz-kormány elkúrásaiból végül az következik, hogy menjen az MSZP a picsába. Igazán nyakatekert művelet...

amit még megtehetsz 2011.04.22. 08:52:02

3 hónap munkanélküli járadék? Rendben.
De hol vannak a munkahelyek????
Mert vhogy nem látom, hallom, hogy ennyi meg ennyi munkahely létesül, csak azt hogy mennyivel több a munkanélküli.
Ja, hogy ezzel a fogással a statisztikát csaljuk el egy picit...akkor ez így mindjárt más.
Ez színtisza demagógia, és szegényellenesség.
Hozzáteszem nem először.

Egon Bondy 2011.04.22. 08:54:00

inkabb verem a maci rovid faszat, mint hogy idot pazaroljak erre a zavaros irasra.
"Mert nem az a baj, hogy csinálnak valamit a magánnyugdíj-pénztárakkal, hanem az, hogy úgy tűnik, maguk se tudják, mit kezdjünk az így nyert pénzzel." jeligere a feladoban.

egyebkent az uj jobboldalalnak kutya nehez dolga lehet, mert barmit csinalnak orbanek, azonos oldalon kell maradniuk ontologiailag, mert a tobbi terulet tisztatalan. ilyen volt a kadarkorszak kritikus ujsagirasa is: vannak hibak, belulrol is jol latjuk, de az iranyvonal jo. meg csak 120%-on allunk elvtarsak, a cel az 150% es ezert kuzdunk.
bar a nevebol (is) kovetkeztetve dr kottasz ezt tudja.

Hoppázó Beléndek 2011.04.22. 08:59:29

a szerző kiválóan ismeri fel, hogy pompás rendben zajlanak a dolgok, így igazán helyénvaló "há' de Zemeszpézni".

vajon meddig tart még ez a szolgalelkű ostobaság a mandineren?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 09:06:05

Jó Jó... polgárőrség, meg alacsonyabb rendű magyarok, akiket képvisel az üldözni és irtani való JOBBIK, mert azok nem emberek....

A nemzetközi jog, előírja, hogy a mindenkori hatalom nem korlátozhatja a demokratikus érdek védő szervezetek működését semmiféle szabályozással!

Az az érv, hogy a roma kisebbségiek undorodnak a magyaroktól, mert azok alacsonyabb rendű állatfajták, semmilyen nemzetközi bíróságon nem lehet érvként felhozni a jogvédelem miatt!

A bűnelkövetés igen magas, habár a jogi alanyoknak joguk van a magántulajdonhoz, az életükhöz, az emberi méltóságukhoz!

Gyakorlatilag ismétlem, gyakorlatilag, ezt az állam nem érvényesíti! A bűncselekmények száma igen magas, a nem bejelentetteké is! Egy 200 házból álló falucskában 57 bejelentett személy és vagyon elleni bűncselekmény valósult meg, az ebből felderített nem szerepel statisztikában, mert valószínű nulla!

Ez 57 darab tévét, és egyéb eszközöket jelent, ékszereket, vagyontárgyakat! Ennek az értékesítése zárt közösségben csak úgy lehetséges ha megszervezett orrgazdaság működik, méghozzá állami fedezettel! Vagyis véleményem szerint, maga a rendőrség irányíthatja a bűnelkövetéseket!

A JOBBIK ezen alapvető és egyetemes emberi jogok védelmében lép fel, nem erőszakos módszerekkel, passzívokkal, vagyis megpróbálja ellátni a jogvédelmet, amit az államnak kellene!

Ebben az akadályozása a JOBIKnak, vagy bármely más szervezetnek nemzetközi törvényekbe ütközik, és olyan szinten, hogy az aki ezen jogvédelem korlátozásában közrejátszik, segíti, netán utasítást ad rá, akár 40 évet is ülhet...

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.04.22. 09:10:17

@Bloodscalp: Értem én, hogy a szocialistákat mentegetni kell, de a gazdaság általános mutatóinak megítélése kapcsán abszolút számokban nem igen illik gondolkodni. Az olyan szanytiboros.
Ezen a linken (mandiner.blog.hu/2011/01/10/a_magannyugdij_penzek_sorsa) elérhető diagramot tessen kicsit csócsálni.

Ja, és 2 éves költségvetést nem fogadott el senki 2002-ben, hanem éppen két évvel korábban, amelynek hatóköre így 2003-ra nem, csupán 2001-2002-re terjedhetett ki.

becsoccsent 2011.04.22. 09:11:45

@Tündér_Lala: aki ugy gondolja, hogy nagyobb szarban lennenk, ha az egeszsegugyet eladtak volna, az vagy sosem volt korhazban, vagy nem emlekszik ra.

ha a paraszolvenciat normalis korhazi ellatasra koltenenk, meg maradna is penzunk.

ügyfélszolgálatos 2011.04.22. 09:12:19

Az egész cikkben ott a tévedés, hogy a fidesz egyenlő Tóth-tal. A fidesz ugyanis az Őrnaggyal egyenlő. Persze a mandinertől nem vártam mást.

blah 2011.04.22. 09:13:24

Becsülöm az optimizmusotokat, hogy csupán szerencsétlenkedésnek hívjátok a hozzáértés teljes hiányát. Mármint a gazdasági kérdésekhez, mert a politikát azt kurva jól csinálja a fidesz. Így leplezni a hozzá nem értést, komolyan mondom, hogy ezt a fajta kommunikációt tanítani kellene. Gumicsont tömegek, a megszorítások meg bekúsznak a küszöb alatt. Kár, hogy nem fognak vele semmire se menni mert a gazdaság élénkítéséhez nem az az út vezet amelyiken elveszik az emberek pénzét...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 09:17:33

@blah:

Gondolom megmondod azt is, mi vezet a gazdaságélénkítéshez...

parlamentarista 2011.04.22. 09:22:33

"ez a nem az a baj, az a baj" szöveg elég szánalmasra sikeredett.

azzal kell számolni, hogy ebben az évtizedben balkánhoz fog sorolódni. magyarország egy tengerpart nélküli balkáni ország. budapest az észak-balkán fővárosa.

észak, és nyugat-európának ugyanis szüksége van egy viszonyítási pontra ahhoz, hogy azt tudja mondani a polgárainak: a nemzetközösség mégis csak jobb, mint a független balkáni államok közössége. kell egy ilyen referenciaterület. azokat az országokat sorolják ebbe, akik a közös normákról még csak tárgyalni sem hajlandóak. az alkotmányozás, és a médiaalkotmányozás kritikája egy kulturális teszt.

nagyon úgy tűnik, hogy az ortodox szerbek, macedónok, románok, bolgárok. a nyugatosodni nem akaró keresztény magyarok, az uniótól egyre távolabb kerülő horvátok, a muszlim bosnyákok, valamint az albánok alkotta vegyes vallási zóna lesz a recesszióban levő európa számára ez a referencia terület.

kell egy évtized mire magyarország visszatáncol közép-európába. tíz éve megyünk befelé az erdőbe. a kifelé vezető út sem tűnik rövidebbnek.

parlamentarista 2011.04.22. 09:24:37

... római keresztény magyarok ... talán így helyesebb minekután a görögkeletiek is keresztények

Pelso.. 2011.04.22. 09:33:55

@parlamentarista: KKV tényleges támogatása, (termelő egységek, szolgáltatók nem) erőfeszítések a körbetartozás csökkentésére, határozott javaslatok az EU felé az export finanszirozások könnyítésére, tekintettel a válságra, -hasonlókról a Fidesz is harsogott ellenzékben, de hát fontosabb volt alkotmányozni egy Pozsgaival.

Valamint jelentős eredménynek tartanám, ha a mezőgazdaság szerepét sikerülne emelni kb. fél százalékkal GDP arányos termelést tekintve.

2011.04.22. 10:03:02

@Goompah:
Bocs, Szlovákiával éppen alátámasztani akartam a gondolataidat, nem vitatkozni vele.
A vita tárgy részemről nem a szocik, szadesz védelme.
Csak egy kicsit tárgyilagosabban szeretném látni a dolgokat. A fidesz ugyanúgy rohangált árulkodni, ha emlékszel még, 2003-ban, 4-ben.
Tehát szerintem egyik se jobb a másiknál.
Pozsgay alkotmányoz, Matolcsy gazdaságpolitizál, és még sorolhatnám az elvtársakat. Ez miért nem bántja a szemeteket? Az enyémet nagyon!

blah 2011.04.22. 10:03:42

@Con Storm: van elképzelésem róla, ha érdekel.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.04.22. 10:09:00

„A szocialista párt lendületben van"

Az Isten óvjon meg minket attól. :)

2011.04.22. 10:13:50

@Con Storm: A gazdaság élénkülése a németek gazdasági fellendülésétől függ.
Talán ezért nem kéne lefasisztázni az egész nemzetet. (amúgy Hitler osztrák volt)
A külker mérlegünkben mintegy 25%-kal jelennek meg a németek. ez a mérleg pozitív (tehát több az export).

A gazdaság élénkülése a bankok hitelkihelyezési kedvétől függ.
Talán ezért kár rugdosni a bankokat.

A gazdaság élénkülése a kiszámítható adó- és befektetési politikától függ.

Talán ezért kéne átlátható egyszerű, akár a ny-európaitól is egyszerűbb adózás, talán ezért kellett volna csatlakozni az e-felé irányuló eu doktrínához.
Talán nem, kéne visszamenőleges hatállyal törvényeket hozni.

Talán előbb rendbe kéne tenni mindezt, tömni az ország kasszáját, aztán alkotmányozni.

2011.04.22. 10:15:31

@ügyfélszolgálatos: A fidesz ugyanis az Őrnaggyal egyenlő. Persze a mandinertől nem vártam mást.

Ja. Most darabol négyfelé.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 10:43:20

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A gazdaság fellendülése belső tényezőktől függ, a természeti nyersanyag és erőforrásokra! Ezek adják egy gazdaság forgótőkéjét! Amit a rá épülő technológia hasznosít és elégíti ki a szükségleteket!

Hazánk elszegényítésért elsősorban a Paksi Atomerőmű a felelős, évi 160 tonna uránium dioxid importjával, ami drágább az aranynál is...

Utána a kőolaj és a földgáz import a felelős...

Majd azt hiszed, hogy a németeket pont a atomhulladék fogja érdekelni, és ezért tüntetnek az import hasadóanyagból működtetett atomerőművek ellen?!

Habár a neonáci magyargyűlölő maffia tiltja a gazdaságtant, az egyetemeken főiskolákon nincs ilyen szak engedélyezve, de azért próbáljatok már meg belőle felkészülni...

Goompah 2011.04.22. 10:49:35

@eN: "Na ne hazudozz, _barki_ maradhatott a manyupban ha raforditott kb 30 percet es elment nyilatkozni."

Azt azért tegyük hozzá, nem kicsit aránytalanul súlyos következményekkel. :(

Rosszindulatú túlzás a nyugdíjak ellopásáról beszélni, de maga az eljárás nem volt patyolattiszta.

Goompah 2011.04.22. 10:51:04

@Con Storm:

"Hazánk elszegényítésért elsősorban a Paksi Atomerőmű a felelős, évi 160 tonna uránium dioxid importjával, ami drágább az aranynál is..."

"Majd azt hiszed, hogy a németeket pont a atomhulladék fogja érdekelni, és ezért tüntetnek az import hasadóanyagból működtetett atomerőművek ellen?!"

Ezt komolyan gondolod, vagy csak tréfálsz? Remélem, csak az utóbbi.

2011.04.22. 10:59:56

@Con Storm: Oké!
Mi a javaslat?
Állítsuk le Paksot! Nem kell áram! Vízerőművet a Dunára!
Nem kell gáz, nem kell olaj!
Fánk, szenünk nincs!
Fagyjunk együtt, nép-nemzeti büszke öntudattal!

Írd már le, MI van nekünk? Mi az amit nem kell importálni, kukorica?

2011.04.22. 11:03:45

@Con Storm: gazdaság fellendülése belső tényezőktől függ, a természeti nyersanyag és erőforrásokra! Ezek adják egy gazdaság forgótőkéjét!

Téves. Japánnak nincs.
Nincs vasérc. Elég jó autógyártásban, űrtechnikában.
SEMMIJE SINCS NEKI!

Anglia. Na, mije van neki? Nincs természeti nyersanyaga! Gyarmatai vannak!

Svájc, Luxemburg, Hollandia, soroljam még?

2011.04.22. 11:05:23

@Con Storm: Habár a neonáci magyargyűlölő maffia tiltja a gazdaságtant, az egyetemeken főiskolákon nincs ilyen szak engedélyezve, de azért próbáljatok már meg belőle felkészülni...

Te hol tanultad, Matolcsynál?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 11:07:37

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Igen! Paksot le kell állítani! Ez egy olyan intézmény, ami azért működik, hogy veszélyes függést alakítson ki a hasadó anyagot termelő országoktól!

Magánszemélyek óriási pénzeket öltek bele, hogy engedélyezve legyen két 740 megawattos új atomerőműblokk, ami hatékonyabban és olcsóbban tudja megtermelni a villamosenergiát, és ráadásul az itthon rendelkezésükre álló 1 millió tonna hasadó anyagot tartalmazó érckészletünkből, amit bányászhatnánk, és vegyi dúsítás után feltudnánk használni a más rendszerű erőművekben!

Igen engedélyezni kell a szélturbinákat, meg geoterm hőkutakról megoldani a téli fűtést, vagy hőszivattyúval, aminek a villamos energiáját szélturbina adja... Az üzemanyagnak pedig ott az etanoltermelő üzem... Valamint a közlekedést a városokban villamosítani kell, a teherforgalmat pedig villamos vasútvonalakon lebonyolíttatni...

A jenki szól... ne ugass vagy nem kapsz uránt... a ruszki szól, kuss vagy télen halálra fagysz... és mi pattogunk... mert nem vagyunk önállóak...

Ha meg veszélyben érzik a terror nyersanyag hatalmukat, akkor meg magyargyűlölő neonácikat küldenek ránk.. és itt nyomatják a tarháló kultúrálatlanságukat...

2011.04.22. 11:09:11

@Bell & Sebastian: Elvégezted a dolgod.

Mire gondolsz?
Hogy kritizálni merem a kereszténység álcája mögé bújt oligarchiát?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 11:13:45

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Wejhehehehe, hol tanultam?! Én eredetileg ehhez a neonáci magyargyűlölő maffiához tartoznék... Csak valami oknál fogva az egész családom döglődik..

Olyan kis szektaklubban, amiben Hitlerke és Leninke is összejöttek Bécsben...

chessvine.com/uploads/lenin-hitler.jpg

Nekem történetesen a pszichohistóriát Milosevics volt tanácsadója tanította, magánórákon... heti 24 órában péntek délután 16-tól szombat délután 16-ig... a csajok jók voltak... ők is ott aludtak...

Nézd meg milyen jóember vagyok.. nagyapám Szűcs Ernő volt.. keress rá a neten...

Heron4444 2011.04.22. 13:14:25

@Con Storm: Szép elképzelés csak úgy 30-40 évet előrébb kéne utazni hozzá a jövőbe (különösen itt Magyarországon). Ennek a rendszernek a kiépítése átkozottul sokba kerülne.
vegyük a vasúti teherszállítást:
1 Fel kéne újítani szinte az egész magyar vasúthálózatot (ez még uniós pénzekkel is évtizedekbe tellene (arról nem is beszélve, hogy akkor a jenkik és a ruszkik mellett most már Brüsszel fütyülne nekünk :) )
2 A vasút legnagyobb problémája, hogy nem háztól-házig megy ezen lehet javítani, de akkor új ipar vágányokat kell építeni lásd 1-es pont

Aztán a másik kérdés, honnét vesszük majd az áramot?
napelem: még mindig nem eléggé hatékony
szélkerekek: Mo.-n kevés helyen lehetne igazán jól használni őket
geotermikus: itt vannak a legjobb adottságaink, csakhogy ennek a legdrágább a kiépítési költsége
etanol: itt is rengeteg a kérdőjel pl: az etanolt használó autók motorja gyakrabban hibásodik meg
víz: Mo-n túl sík a terep, hogy használni lehessen

Én se örülök az atomerőműnek, de még mindig ez a legjobb megoldás és hosszútávon gazdaságos. Ráadásul nincs légkörszennyezés

Vki egyébként tudja, hogy miért fejlesztik olyan lassan a villamosautókat (a szokásos összeesküvés elméleteken túl) ?

Bloodscalp 2011.04.22. 13:26:45

elnézést a tárgyi tévedésemért:) Kedves Vezetőnk 2001-ben fogadtatott el velünk 2 évre költségvetést, az nem jutott eszébe persze hogy 2002 tavaszán választások lesznek:) de amugyis zseniális húzás előre tervezni....

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.04.22. 13:31:35

@Bloodscalp: Még mindig nem olvasol rendesen. 2000-ben fogadta el a kétéves költségvetést a parlament a 2001-2002-es évekre.

"az nem jutott eszébe persze hogy 2002 tavaszán választások lesznek"

Ezt kenyérre kenhető ostobaságot, megtennéd, hogy csócsálod még egy kicsit?

2011.04.22. 14:17:25

@Con Storm:
Én a közgazdaságtanra gondoltam.
Bár ha Milosevics tanácsadója pszichohistória néven azt oktatott, akkor már értem.
Szerintem Hitler és lenin se (de még Marx se) gazdaságtani vonalon lett híres.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 14:36:20

@Heron4444:
Szél van... az hogy keveset termelnek a szélerőművek más miatt van..

Az alacsony fogyasztású időszakokban a szélturbinákat lekapcsolják, mert a paksi atomerőmű nem szabályozható... folyamatos csúcson van, ez az egyik oka, hogy kétszer versenyképtelenebb mint a modernebb társai...

a másik, támogatási kvóta rendszer szerint termelnek, ha túllépik a keretet, piaci áron sem veszik át tőlük...

harmadjára pedig, bevan korlátozva a magasságuk 70 méterre...

negyedjére a Dunántúli Középhegység lenne a szélturbina parkra a legalkalmasabb... de amit a franciák és németek hollandok nem találnak csúnyának, az nálunk az...

Nem kell mindenhova bevinni a vasutat, így is jelentősen lehetne csökkenteni, ha csak az út 90%-án vonatoznának akamionok...

A másik... az eu előírta a vasútfejlesztési ütemtervet, a tervek készen vannak és a határidők is... nem véletlen lettek bezárva bizonyos vasútvonalak, mert a teljes kiépítésen többet tudnának nyerészkedni, kedves maffiásaink...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 14:39:20

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ezt bírom ... istenítik a közgazdaságtant... tudod mire való? Statisztikákat készíteni a befolyt adó felhasználásáról... másra nem...

A közgazdász nem tudja mi az hogy energia, nyersanyag, pénz, szükséglet, kereslet, bank, munkabér... állandó szükséglet és a többi...

Közgazdászt a közelébe sem szabad engedni... minisztériumoknak... mert ami neki jó.. a gazdaságot csődbe viszi...

2011.04.22. 14:45:02

@politicus: Érveket érzelmek helyett, ha kérhetnék.

2011.04.22. 14:49:04

@Con Storm: Értelek. Akkor politikust? Jogászt? azok értenek csak aztán a gazdaság fellendítéséhez!
Neked például fogalmad sincs, hogy miből fedezhetnénk a magyar ipar energiaigényét, de azért ágálsz a jelenlegi rendszer ellen.
Fogalmad nincs, hogy miért rossz az, ha a magyar államkötvényeket nem magyarok, hanem külföldiek veszik, de azért üdvözlöd, hogy OV odamondott az IMF-nek.

És hosszú még a sor...

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.04.22. 14:50:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igazából azon gondolkodom, hogy a "És Graz-ból is hazaküldték az ápoltat." tartalmú mondatban hol vannak az érvek, de biztos bennem van a hiba, ha nem találom.

2011.04.22. 15:00:45

@Con Storm: Az MNB szakértői úgy vélik, hogy a magyarországi pénzügyi intézmények hitelezési gyakorlata nemzetközi összehasonlításban visszafogott, ez pedig - elsősorban a vállalati hitelezésen keresztül - hátráltatja és egyben törékennyé teszi a gazdasági fellendülést. A hitelezési aktivitás akkor erősödhet a jegybank szerint, ha hatékonyabbá válik a nemteljesítő portfoliók - hitelek - kezelése, és mérséklődik vagy megszűnik a bankok nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő mértékű adóztatása.

Úgy látszik, nem csak én látom így.
Hitelezés nélkül nincs gazdaság.
Ha tetszik, ha nem, saját lábon nem áll meg a nemzet.
Spórolásból senki nem lesz gazdag. Fejlődni kell.
A fáklya már nem az aktuális világítóeszköz, a ló pedig elavult a közlekedésben, mint a visszacsapóíj a haditechnikában.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 15:05:19

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Azért mert te nem tudod mi van a dolgok mögött az egy dolog... IMF... piacképtelen volt az ajánlat... és beleugattak a belügyeinkbe...

Kettő, azért lett külföldre értékesítve a kötvény, olyan helyre ami valószínű a pénzneme összeomlik, hogy amikor a devizahitelesek moratóriuma lejár, a leesett értékű zálogokat a tömeges piacra bocsátás miatt, olcsón feltudják vásárolni, mert akkor megnyomják egy kicsit.. a forintra való átváltását.. a dollárnak, így a forint erősödik... csak annyira, hogy pluszba jöjjünk ki belőle..

így, a frank hiteleket olcsóbban vissza lehet vásárolni..

Paksnak urán kell, most ha forintot váltunk át dollárra olyan nagy értékben, jelentősen esik a forint...

utánnaszámolva olcsóbb, ha külföldi hitelekből oldjuk meg, és apránként azt fizetjük...

2011.04.22. 15:06:45

@politicus: Bocs, csak indulatos válasz volt egy kijelentésre, reakció a "másik fél" lehülyézésére.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 15:11:20

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem tudod mi a bank... mert nem tudod mi a pénz, és nem tudod mi az hogy szükséglet és munkaidő keret...

Így elhiszed az MNB elnök nemzetáruló baromságait...

A hitel bármilyen formában rossz a gazdaságnak... mert a kamat egy tányérból eszik a termelővel... évente 30-40%-ot is megeszik a béredből... és mivel ez halmozódik... mert azt a 30-40%-ot nem tudja a másik melós sem elkölteni, így ennyivel kevesebbet vásárol, és ennyivel kevesebbet kell legyártani.. a magas munkanélküliség ne mond nekem hogy jó... mert azok nem vásárolnak.. és ahogy az eladósodás nő... a gazdaságban a felvásárló erő úgy esik...

Ha valahol hiba van.. magyarázd el kérlek.. hogy hol..

2011.04.22. 15:13:44

@Con Storm: Ezt lehet hogy eladták neked, de szamárság.

A hiteleket magas kamattal vette fel OV.
Az államkötvények a tőzsdén lettek kibocsátva, tehát az vette, aki akarta! Csak ugye magyar tőke már nem sok van, mivel a magyar kisbefektetőket képviselő egyik legjelentősebb terület nullára lett írva (nyugdíjpénztár).
Az államkötvény azért volt ilyen sikeres, mert szokatlanul magas kamattal dobták piacra.
Ki vette? Aki akarta. Ez nem úgy működik, hogy a kibocsájtó állam szabja meg, hogy mi a devizanem!!!
Ha veszel, olyat veszel amit akarsz.

2011.04.22. 15:24:08

@Con Storm: Az egész gondolkodásod alapja, hogy olyan gazdag vagyok, hogy nem kell külső segítség a fejlődésemhez. NEM vagy gazdag!
A hitelt azért veszed fel, hogy megfinanszíroztasd mással a fejlődésedet, amely magasabb, mint a visszafizetendő kamat.
Ha a hitelt arra használod, hogy a veszteséged finanszíroztasd, akkor bukta. Na ezt csináljuk az elmúlt 10-11 évben. vagy inkább 35 évben, kisebb megszakítással.
Példa: felveszel 10 milliót. 10% haszonnal forgatod meg, a forgási sebesség 1 hónap. Az éves kamat és költség 20%.
10.000.000 x1,1=11.000.000
ezt vedd 12 hónapon át (11.000.000x1,1=12.100.000)
Szerinted ki tudod fizetni a 20%-ot, vagyis 2.000.000-ót?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 16:04:43

Ez nem így van...

A fejlődéshez az állam adhat juttatásokat, amit makrogazdaság szinten mindenkitől bevesz...

Ezt hívják pénzkibocsátásnak...

Van 10 forintod és 10 dologi szükségleted amit kielégítesz... de egy dologi hiányzik...

Kibocsátasz 1 forintot, lesz ideiglenesen 11 forintod 10 dologira, tehát romlik a forint... de azt az 1 forinton megnyitottál egy bányát, amire ipar épül...

Tehát lesz 11 forintod 11 dologira, és a pénzértéked helyre áll...

A fejlődés akkor áll meg, amikor nincs szükséglet, a raktárak tele lesznek... utána már hiába gyártasz pénzt... a dologi nem nő, mert nem kerül be forgalomba...

Hitel nem kell a fejlődéshez...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.22. 16:08:51

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Az a hitel, amiről Széchenyi írt.. az a dologi gyarapítás a Nemzeti Bank által...

Nem a magántőke, kamatforgatása... ami paradoxon és kapituláltatja a kapitalizmust... az nem hitel, hanem adósság...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.04.23. 01:24:06

Ez a sok mocskos liberális...
Csak mondják, csak mondják a magukét.
Ég felettük a tető, a föld is forró a talpuk alatt, de másokon próbálnak kárörvendeni. Beh szánalmas népség...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.23. 12:02:44

A magyar közjogi rendszerben soha sehol nem számít a teljes népesség véleménye.

Csupán a szavazók döntenek.

Az teljesen lényegtelen, hogy a választásoktól távol maradók kire nem szavaztak.

A szavazók körében pedig lényegesen nem változik a pártok támogatottsága.

Nem lehet úgy bukni, hogy közben meg senki nem tör fel.

A választói passzivitás növekedéséből tehát nem megalapozott ilyen következtetéseket levonni.

Egyelőre tehát túl korai nem 12 évre, de három évre előre is vizionálni.

A kormányzati teljesítmény fog dönteni.
süti beállítások módosítása