Az LMP vörös hazugsága – Ilyen ország pedig nincs CCLVI.
2011. február 11. írta: TuRuL_2k2

Az LMP vörös hazugsága – Ilyen ország pedig nincs CCLVI.

  „Most, hogy a munkavállalók megkapták 2011 első fizetését, mindenki számára nyilvánvaló, hogy a Fidesz hazudott, amikor azt mondta: senki sem fog rosszul járni. Az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetése miatt mindenki rosszul jár, aki nem keres legalább bruttó háromszázezer forintot – ez éppen a másfélszerese a hazai átlagbérnek.” - kezdődik az LMP honlapjának a párt adórendszer-kampányáról beszámoló anyaga. (Ugyanerről az ország számos pontján sajtótájékoztatókat is tartottak, a fő üzenet szerint az ország kétharmadát átverte az Orbán-kormány, mivel ennyien keresnek havi bruttó 300 ezer forint alatt és járnak így rosszul.)

  Ami az első mondatot illeti, az igaz, még ha kicsit túl is van dramatizálva. A kormány képviselői teljesen szükségtelenül és alaptalanul beszéltek arról, hogy senki sem jár rosszul a változtatásokkal, a gyermektelen, havi bruttó 290 ezer forint alatt keresők esetében valóban havi 1-4 ezer forinttal csökken a nettó jövedelem. A másik mondat viszont nemes egyszerűséggel hazugság, ha ragaszkodunk az LMP terminusához: az egykulcsos, gyermekek utáni adókedvezménnyel kiegészített szja-rendszerrel senki sem jár rosszul, akinek gyermeke van, keressen akár havi bruttó 80, 150 vagy 250 ezer forintot.

  Lássunk néhány számítást az Adóhírek bérkalkulátorával!
Havi bruttó 80.000 Ft, nincs gyerek: 64.228 Ft (2010) vs. 61.844 Ft (2011) nettó.
Havi bruttó 80.000 Ft, egy gyerek: 64.228 Ft (2010) vs. 66.000 Ft (2011) nettó.
Havi bruttó 150.000 Ft, nincs gyerek: 107.215 Ft (2010) vs. 105.370 Ft (2011) nettó.
Havi bruttó 150.000 Ft, egy gyerek: 107.215 Ft (2010) vs. 115.370 Ft (2011) nettó.
Havi bruttó 250.000 Ft, nincs gyerek: 162.405 Ft (2010) vs. 156.950 Ft (2011) nettó.
Havi bruttó 250.000 Ft, egy gyerek: 162.405 Ft (2010) vs. 166.950 Ft (2011) nettó.

  A példákból látszik, hogy egyáltalán nem igaz, hogy mindenkinek nőne az adóterhe, akinek a jövedelme nem éri el a 300.000 Ft-ot. Az LMP álláspontjára ebben a kérdésben amúgy az MSZP veterán osztályharcosai is csak csettintenének, legfeljebb az sérelmeznék, hogy minek finomkodni jómódúakkal a jól bevált gazdagok helyett.

  A kormány számos ilyen-olyan lépése közül az LMP sajnos pont az ellen indított kampányt, ami szerintünk az egyik leginkább támogatandó. Ez nem újdonság, a párt már a tavalyi választási programjában is újabb adókat követelt a jómódúak nyakába. Skandináv adó- és jóléti rendszert skandináv termelékenység és adottságok nélkül.

  Pedig az egykulcsos adó munkára ösztönöz (az állam nem növeli a prést, ha többet dolgozol, keresel), a családi kedvezménnyel pedig az állam elismeri, hogy nagy szolgálatot tesz az országnak, a nemzetnek, aki gyermeket vállal (különösen, ha legalább hármat) - ahelyett, hogy például nagyobb lapostévét venne.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr392653147

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az igazságos közteherviselés és a Fidesz 2011.02.12. 15:51:48

   Képzelt Alapító Atyáink, az igazságos közteherviselés és a Fidesz     Amikor 1789-ben George Washingtont beiktatták hivatalába, az Egyesült Államok agrárország volt, mely önellátásra és a nyersanyagok exportálására rende...

Trackback: Vörös hazugság? 2011.02.11. 22:17:49

Megjelent egy mondat tegnap az LMP közleményében, amit a Mandiner Blog ki is szúrt, és „vörös hazugság” bélyeggel illetett: „Az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetése miatt mindenki rosszul jár, aki nem keres legalább br...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heima_ 2011.02.11. 16:46:03

@weisz manfréd huba: ez konkrétan nem igaz.

1 gyerek után 10k az adókedvezmény, szja-ban max 8 ezret tud bukni egy párt, tb-vel együtt kicsit felnézhetnek a 10k fölé. de akkor meg ott vagyunk, hogy bruttó félmillert három főre esetén buknak havi 1 forintot. botrányos csökkenés, szerintem csődbe fognak menni

elfelejtette 2011.02.11. 19:02:25

Eléggé prolitempóban nyomja az LMP, dehát nagy a kísértés összehalászni őket most, hogy nagy részük az MSZP elgyurcsányosodása miatt nem szeretiasenkitsem.

eN 2011.02.11. 19:22:02

@weisz manfréd huba: a svájci frank árfolyamért ne kompenzáljon a kormány? esetleg a napfolttevékenységért? ha nem tetszik az adókedvezmény lehet keresni normálisan fizető munkát, ahol nem zsebbe kapod a pénz egy részét.

amargo · http://gszobi.blogspot.com 2011.02.11. 21:10:34

Nekem az lenne a kérdésem, hogy a gyerek meddig gyerek? Azaz mivel a kedvezmények egy része 18 éves kortól, egy másik része a tanulmányok - nappali - befejezéséig élnek, így nekem nem világos, hogy az adókedvezmény egy 30 éves "gyerek" esetében is igénybe vehető?

heima_ 2011.02.11. 21:50:49

@Petrovai: a csúsztatás magasiskolája.. még hogy lehet más a politika :D

Petrovai 2011.02.11. 21:52:51

@heima_: Kifejtenéd? ... Csak feleannyira, mint Gábor.

lorantka_a_gall 2011.02.11. 23:15:57

Csókolom a cikkíró kezit-lábát. Négyen vagyunk testvérek, édesanyám egyetlen kereső, 3 felsőoktatásban tanuló diák. Nem igazán jött össze a jól-járás.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.12. 00:18:26

@tölgy:

Nos!

"a fiatal pályakezdőknek nem jó ez az adózás." --- írja.

Ezt én is így látom.

"Akinek a gyerek felnőtt (elmúlt 45-50 éves) annak azt már nem kell eltartania és jó eséllyel 300k felett keres." --- írja.

Ezt nem látom így. Kiterjedtnek mondható ismeretségi körömben (a legkülönbötőbb státuszú emberek) egy-két olyan embert találok csak (nyilván, azokról beszélek, akiknek ismerem a jövedelmi helyzetét), akinek bére/jövedelme "300k" felett van. Az "akinek a gyerek felnőtt, annak azt már nem kell tartania"-kijelentése pedig számomra azt sejteti, hogy nincs ilyen korú (tanuló) gyereke.

"A felnőtt gyerek meg mán dolgozhat egyetem mellett is. Erősíti a jellemet." --- írja.

Ez részben igaz. Nekem középsulis gyerekeim is dolgoznak iskolaszünetben, jellemerősítő célzattal.:-) De ha dolgozik is egy egyetemista-főiskolás (szerencsésen talál olyan munkát, ami végezhető tanulmányai mellett), annyit nem tud keresni, hogy el-fenntartsa magát belőle.

Épp azokat érinti a legrosszabbul ez a mostani jövedelemcsökkenés, akik eddig is erejük maximumáig próbálták gyerekeiket iskoláztatni, mindent megadni ahhoz, hogy tanult-képzett emberként ne a társadalom "nyakára szoruljanak".

ü
bbjnick

szesztű_hányni 2011.02.12. 00:25:26

blgmtr!jnns98zu=U7Z7UHWEUHAH776767SGÉJSDjhd!!!

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2011.02.12. 02:53:34

Kicsit vicces olvasni a kommenteket, mert ugyanezek a körök voltak lefutva a Felvidéken is, amikor bevezették az egykulcsos adót. Azóta kiderült, hogy ez volt a legjobb változás, ami az utóbbi tiz évben történt a gazdaságpolitikában(természetesen ehhez még jött a feleslegesre duzzasztott állami aparátus racionalizálása).

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.02.12. 05:20:11

@helgoland: Csak egy pici különbség, akkor világgazdasági felívelés volt. Illetve, sajnos itthon az államaparátus csak politikailag van lecsökentve, de egyébként, saját smaszerekkel feltöltve.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.02.12. 05:23:58

@eN: Kedves eN egy jó kérdés, hogy a hitelválságot a kormánynak kell e megoldani. Jó kérdés, hogy mennyi az ugymond állmanak és társadalomnak a hibája abban, hogy egy tudatlan társadalomra pár éves kontroll csuszással ráengedték a hitelszektort, de ha olvastál az elmúlt fél évben sajtót tudod, hogy a Fidesz akar feállitani ilyen eszközkezelő alapot.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.12. 06:36:06

@Zoli 29: Jah, ugye írtam volt, hogy nem eszetlenül széthúzott sávokkal. Ha tehát mondjuk 5-10-15-20-25 %-kal van öt sávom, a legalsó a minimálbérig tart, a legfölső mondjuk havi milla fölött indul, akkor én nem nagyon látom életszerűnek, hogy mondjuk egy középkorú középkádert bárki is a havi 400-a helyett 200-ra jelentene be a különbözet, vagyis 200 KHUF 5-10%-át megspórolandó. Ez ugye lenne max. havi tízegynéhány ezres, ennyiért nem izzad az ember holmi fekete kifizetésekkel. A tetejébe azt is voltam bátor, hogy családi adózás, tehát jó eséllyel még ez a különbség is enyészhet elfelé az eltartottak és aházastárs jövedelmével való összevonódás okán.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 07:47:19

ó hát milyen szép is az élet a Mandineren.
a gazdagok még többet visznek haza mint eddig.

Lew Archer 2011.02.12. 07:54:24

@Dr. Zerge:

A fekete kifizetések döntően eddig sem az SZJA, hanem a munkáltatói járulékok miatt folytak, folynak. A munkáltató persze igyekezett olyan feltételeket szabni, hogy az alkalmazott is "jobban járjon" az alacsony összegű bejelentett jövedelemmel. Ezt első körben nem oldja meg az egykulcsos adó, azonban már középtávon is lehet pozitív hatása. A családi kedvezményre jogosult, magasabb keresetre pályázó embernek ugyanis innentől kezdve még inkább érdeke, hogy magasabb bruttóval legyen bejelentve. Mivel jellemzően nem egy munkahelyen tölt el negyven évet egy munkavállaló, ez az adórendszer a magasabb bejelentett jövedelmek felé tolja a bérrendszert és a járulékbevételek emelkedéséhez vezet, akárcsak a minimálbér-emelés.
Ez persze növekedő gazdaságot feltételez, ami jelenleg nehéz ügy. Ugyanis a gazdaság egyik centrumát mindeddig az állami beruházások jelentették, ezeknek jelentős visszaesésével kell számolni. Ez is egy nagy csapda volt, egy ország nem élhet a saját állami megrendeléseiből, persze 9,5% hiány mellett, meg majd eztán fizetendő PPP konstrukciók használatával több jut, mint 3% hiány esetén, a PPP visszafogásával.

Lew Archer 2011.02.12. 08:22:31

Még egy gondolat a bejelentett fizetésekhez, ami a gazdaság fehérítésének egyik alapja. A külföldi cégek alapvetően nem fizetnek borítékban, feketén.
Ennek nem az az oka, hogy a külföldiek becsületesebbek lennének, hanem hogy messze a tulajdonos. Még mielőtt bárki is ezt akarná sugallni. A fekete kifizetés ugyanis nagy mennyiségű pénz bizonylat nélküli mozgását jelenti, ami ily módon kicsúszik a controlling figyelméből. A nyugati anyacég inkább fizet az államnak, mint hogy ellenőrizetlenül a helytartók kezébe tegyen nagy összegeket.

expat 2011.02.12. 08:24:47

"...mindenki rosszul jár, aki nem keres legalább bruttó háromszázezer forintot..." - ez mondjuk igaz :)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.12. 08:32:27

@Lew Archer: Azt én biztosan nem is mondtam, hogy az bármilyen rendszerű szja indukálna fekete kifizetéseket.

A járulékok kalandos világa meg megint más tészta. Rohadt magasak, és valóban erős ösztönzők a szürke-fekiet gazdaság felé, és főleg a kényszervállalkoztatásos kiszervezősdi felé, ami az egyik rákfene itten. De járulékokról, ugye, a nyögdíj és az eü alrendszerek átfogó reformja nélkül kurvára nem érdemes beszélni.

Félretéve a jelenlegi gazdasági mutatók ill. a növekedés mánia elleni unszimpátiáimat arra bólintanom kell, hogy mindenhogyan valamiféle bővülés, emelkedés az egyetlen lehetséges kiút - köszönhetően a nyakig érő addósságfostengernek -, és az eléggé kérdéses. Mondjuk némi tartalékot én látni vélek a belső piacban, egész egyszerűen kizárt, hogy a bérszínvonal és a termelékenység az elmúlt húszegynéhány évben párhuzamosan emelkedett volna. Vagyis jelentős fehéríteni való jövedelem van - jellemzően az épitőipar-kereskedelm-szolgáltatás bermudaháromszögében - ergo jelentős adóbevételek is beszedhetőek volnának, ami a közszféra alulfizetettjeinek - eü, oktatás - jelentős béremelést engedne, ami ugye jellemzően belföldi fogyasztásnövekedést hozna - javarészt éppen a szürke-fekete ágazatokban, meg némi jövedékiadó sújtotta energia és egyéb jól ellenőrzött szektorokban. Kissé Münchausenesnek tűnik, de jó, és elérhető pályázati rendszerek (lehetőleg eu-s)tőkebetáplálásaival működhetne. Persze szigorúan átfogó alrendszer-reformokkal, épeszű elvonási mértékekkel, kőkemény ellenőrzések és adó-/járulékbehajtások mellett. Főleg LopStop, de ha kérhetném ne szdsz-es módra. És csak egyszeri alkalom, hosszútávon túl sok mindent nem old meg az igazi nagy problémák közül, ráadásul egy újabb párszáznapos medgyessyzmussal, vagy pár év gyurcsánykodással könnyedén a seggére lehet verni az egésznek, és akkor hosszú időre baszhatjuk az egyensúlyt, meg a kilátásainkat... és tulképp vele a (maradék)függetlenségünket.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 09:02:41

az egykulcsos adó munkára ösztönöz"

tehát lehet többet dolgozni? ezt a gyakorlatban mégis hogyan képzeljük el?
a munkavállaló dönti el, hogyne

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 09:33:32

@iii: na jó, de ilyen degenerált plakáttal?

heima_ 2011.02.12. 10:00:21

@lorantka_a_gall: mennyi is anyukád tényleges szja kulcsa? ha jól sejtem 0%. mégis mit akartok még jobban járni?

Lew Archer 2011.02.12. 10:12:33

@heima_:

Valaki elkezdte sejtetni, hogy egyetemisták után nem igényelhető a családi kedvezmény, és ezt elkezdték tényként kezelni. Ez természetesen nem igaz.

"Adóalap-kedvezmény olyan gyermekek után járhat, akik tankötelesek, vagyis amíg 18. életévüket betöltik, illetve ha közoktatási intézménybe jának, akkor azon tanév végéig, amikor a 18. életévét betöltik.

Azokat a gyermekeket is be lehet számítani, akik már betöltötték a 18. életévüket, de első szakiskolai bizonyítványuk megszerzéséért dolgoznak, vagy olyan főiskolai vagy egyetemi hallgatók, akik az első képzésüknél tartanak. "

berkalkulator.com/csaladi-adokedvezmeny.html

Természetesen a 30 éves, nem dolgozó, szüleinél élő gyermek után nem jár kedvezmény. Ezt nyilván sokan sérelmezik, de hát mindent nem lehet.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 10:34:21

@sááá: az nem iagzságos valahogy, hogy a gazdagok még több pénzt kapnak

heima_ 2011.02.12. 10:43:38

@Petrovai: de legalább a bukó sáv tetetjét jól eltalálta, mondjuk még ahhoz is mást fűzött, mint amit jelent.

Tisztánlátás végett: három tényező befolyásolja a nettó bérek változását a 2010-2011 váltásban az alsó sávban (feltételezve a bruttó bér változatlanságát):

-adójóváírás szűkítése (-)
-kulcs 17>16%-ra csökkenése (+)
-nyugdíjjárulék 0,5%-os növelése (-)

Ezeknek köszönhetően a (gyereket nem nevelőknél) havi bruttó 78 (minbér) és 293 ezer között van egy sáv, ahol eltérő összegben nominálisan is csökken a nettó bér.

A legnagyobb csökkenés 262 ezer bruttónál van, ez 5033 forint bukó.

Mindez csak a gyereket nem nevelőkre vonatkozik. Ha egy pár vállal gyereket, még a legrosszabb esetben is (mindketten 262 ezret keresnek) kompenzálja a gyerekkedvezmény (10k) a bukót.

(És mindez csak 2011-ben. 2012-ben a negyedszuperbruttó miatt a legtöbb idei bukó is pozitívba fordul, 2013-tól pláne.)

Ezek a tények. Minden ami e felett van, költészet.

heima_ 2011.02.12. 11:26:56

@heima_: illetve ez faszság. a bukó akár 5763 lehet. Így akár 1400 forint is lehet a veszteség egy egygyerekes házaspárnál (140br egy főre eső jöv).

GGG77 2011.02.12. 11:57:21

1. Az mennyiben segíti a gyermektelenek gyerekvállalási hajlandóságát, ha kevesebbet keresnek?

2. rocknpol.blog.hu/2010/11/08/adozzanak_a_szegenyek

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 11:57:33

@triumphator: és hova tanuljon olyan sok ember?

már most te tud ellátni ennyi álértelmiségit

dr. Wilbur Swain 2011.02.12. 12:36:31

@tesz-vesz: nem csak a diplomás munkanélkülinek kell jól tanulnia, lehet a szakképző iskolásoknak is, lásd hiányszakmás gyerekek ösztöndíja

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2011.02.12. 13:08:05

@tesz-vesz:
Tegyük fel, hogy jó eredményeim voltak az iskolákban, minden szopatás ellenére elvégeztem egy gépészmérnökit(és a főiskola csak papiron van ingyen, mielőtt ezzel jön valami okos), kezdő keresőként mondjuk kapok egy 700 eurót, amiből belátható időn belül lesz kb. egy 1000. Most akkor én miért fizessek arányaival jóval többet?

Egyébként mutass egy országot, ahol a minimálbéresekre van épitve a gazdaság.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.02.12. 14:00:08

@helgoland:

"Általánosan elfogadott azon érvelés, miszerint „az egységes adókulcsnak köszönhetően indult meg a hatalmas mennyiségű külföldi tőke beáramlása.” – véli Pogátsa. Ennek viszont egyszerű cáfolataként azt a tényt említi, hogy a gazdasági növekedés csupán két évvel az adóreform után, 2005-ben ugrott meg. Hangsúlyozza, nem szabad elfelejteni, hogy már a reform előtt is jelentős mennyiségű külföldi tőke volt jelen, illetve a tőke beáramlása nem volt közvetlen hatással a GDP-re. "

www.euractiv.hu/nyomtathato-verzio/elemzesek/a-tatrai-tigris--novekvo-csoda-vagy-megkesett-felepules-002194

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 14:42:10

@teknős: hogyan menti ki a keresetét?

az APEH hol van?

Lew Archer 2011.02.12. 14:50:24

@tesz-vesz:

Vesz magának egy EVA-s céget és azon keresztül veszi ki a pénzt.

"Továbbra is marad a bruttó 25 M Ft-os árbevételi plafon és a bruttó árbevétel után fizetendő 30%-os EVA adó, amihez a székhely szerinti iparűzési adó (ami Budapesten 2%) 50%-át kell megfizetni.

Egy budapesti székhellyel rendelkező cégnek így összesen 30% /EVA/ + 1% /IPA/ adót kell fizetni, így megmarad a nettó 86,25%-ka.

Összegezve: az EVA segítségével továbbra is csak a nettó számlaérték 13,75%-át kell megfizetnünk."

adooptimalizalas.blog.hu/2010/10/18/valtozatlan_marad_az_eva_2011_ben_is

heima_ 2011.02.12. 15:24:21

@lorantka_a_gall: nem fogunk akkor dűlőre jutni.
ha nem írsz számokat, nem tudunk vitázni, ha meg írsz, akkor meg személyes, bizalmas adatokat adsz ki, amire ráadásul senki nem kíváncsi.

csak akkor meg nem igazán fair véleményt nyílvánítani.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 15:33:06

@Carlos>: az is vörös, de azzal itt nem foglalkoznak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 15:34:04

@Lew Archer: és ez büntetendő gondolom.
pénzmosás.

mennyire nehéz rájönni erre?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 15:35:36

@dr. Wilbur Swain:ez az elmélet.
látom abba jó vagy :)

csak aki jól tanul, az szeretne több pénzt keresni, a fenti példa mutatja, hogy aki sokat tanul , sokat is keres, legalábbis ezt mondja a kommentelő úr

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.12. 15:38:23

@helgoland: nem tudok mutatni.
nem tudok euróban gondolkodni.

amúgy akár azért is fizethetnél többet mert többe került a képzésed.
az állam nincs abba a helyzetbe, hogy a gazdagokat segítse 2-300 000 forinttal, mikor meg a bankadót beszedik, elméletileg beszedik persze, csak én már azt se hiszem el.

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2011.02.12. 15:55:22

@Lastres:
Minden tisztelettel Pogátsa úr irányába, ez nekem már megint az én ugyan semmi hasonlót még meg sem próbáltam, de azért megmagyarázom dolognak tűnik és továbbra is inkább Ivan Miklosnak, az akkori és a nemrég újra visszakerült pénzügyminiszternek hiszek.

Raadásul Pogátsa úrnak talán nem Finnországhoz kellene Felvidéket hasonlitania, hanem a környező hasonló gazdasági adottságokkal rendelkező régióhoz, ugyanis a skandináv országok sem ilyen állapotban épitették ki szolidáris gazdaságmodelljüket, ugyanis ehhez először meg kellet gazdagodniuk.

Viszont abban kétségkivül igaza van a docens úrnak, amikor a fenntartható növekedés kérdésén elmélkedik, csak ezzel meg az a baj, hogy 2006 után hatalomra került szocialista Fico kormány ezzel vajmi keveset törődött, inkább a társadalmi szolidaritás nevében autóvásárlási kedvezményeket támogatott államilag ill. populista egyszeri juttatásokat eszközölt a szavazótáborát főként alkotó inaktiv és alacsony képzettségű rétegeknek, ami ugyan marha jót tesz anyapárt népszerűségének, de gazdasági szempontból csak kidobott pénz az ablakon. Épp ezt kritizálta az adóreformot bevezető Miklos pénzügyminiszter is, mert igy eltékozolták az általa megspórolt pénzügyi keretet, amit vissza lehetett volna pörgetni a gazdaságba illetve a Pogátsa úr által is emlegetett magasabb hozzáadott értéket képviselő ágazatokba(mert ez is a célkitűzések között szerepelt még a kormányváltás előtt).

2011.02.12. 16:08:26

Na jó(ásít nagyot):

Szijjártó: mindenki jól jár az egykulcsos adóval
(hazugság)

Plakát: Az Orbán kormány adópolitikája miatt több százezer embernek csökken a jövedelme! Nem erről volt szó!
(igazság)

Szóval, ki hazudik? Turulkám, ezt benézted de nagyon. A plakáton semmi hazugság nincs, tények és adatok támasztják alá. A plakáton nincs semmi, ami nem igaz, ellentétben Szijjártóval! Te magad számolod ki, ami külön röhejessé tesz! :D:D:D lehet, hogy vannak akik jól járnak, a plakát és az LMP nem is állít mást, ellentétben veled, aki hazugságot állít ott ahol nincs. vanak, akik rossul járnak? Vannak! sokan? igen.

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2011.02.12. 16:15:53

@tesz-vesz:
Azt a képzést a munkában eltöltött 40 év alatt többszörösen visszafizetem....

Az a véleményed, hogy sokkal igazságosabb, ha a gazdagok többet fizetnek százalékban. De hol húzod meg a határát a gazdagságnak?

Bloodscalp 2011.02.12. 17:36:14

@tesz-vesz: én azt imádom amikor az aktuális politikus arról nyekereg hogy mit tettek a népszaporulat csökkenésének megfékezésére...családi adókedvezmények...-ki a faszt érdekel az adó ha gyermekvállalás előtt áll?kb senkit, élhetőbb országot kellene csinálni, ez viszont már bonyolult:)
Itt a mese végén kicsiturul úgyanígy benyögi ezt a baromságot...

mellesleg kb 1 hónapja a reteken volt egy Házon kívülben szépen példákkal illusztrálva volt az egykulcsos adónk:) érdemes kikeresni archívumból.

Lew Archer 2011.02.12. 17:52:10

@tesz-vesz:

Mi lenne abban büntetendő, hogy valaki alvállalkozóként dolgozik egy cégnek, és kihasznál egy lehetőséget, amit az adótörvények lehetővé tesznek?

heima_ 2011.02.12. 17:55:33

@Bloodscalp: jó látni, hogy te is vágod, hogy az rtlklub a Tudás biztos forrása :D

heima_ 2011.02.12. 18:00:24

@Belpo: SzP nem hazudott, három év alatt mindenki jól jár az egykulcsos adóval.

Turul sem hazudott, nem a plakátot, hanem a közleményt vitatta, a képek átnézése után a szöveget is el kéne tudni olvasni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.12. 18:17:13

@bbjnick: tévedni tetszik.
Mindazonáltal, gyereket nem kell eltartani 18 felett.
Ha meg tanulna a lelkem, akkor tanuljon sokat, és 30-40k-t bejöhet ösztöndíjból. Vagy ha nem nőtt ki az agya hozzá, akkor dolgozzon. Takarít, csapos, dada, fityfene.

lorantka_a_gall 2011.02.12. 18:46:04

@heima_: a lényeg, hogy a beszámítási szabályok miatt nem kapunk semmilyen adókedvezményt, pedig négyen vagyunk testvérek és volna miből leírni. Családi pótlék viszont van. Nem, nem jártunk jól.

heima_ 2011.02.12. 19:18:45

@lorantka_a_gall: akárhogy agyalok, ezt nem tudom megfejteni.

nekem az szja tv 29/A. § (3)a pontja azt mondja h :

"A családi kedvezmény érvényesítésére jogosult
az a magánszemély, aki a családok támogatásáról szóló törvény szerint gyermekre tekintettel családi pótlékra jogosult"

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.12. 21:03:21

@tölgy:

Úgy látszik, valóban léteznek párhuzamos univerzumok. A maga univerzuma lehet, hogy úgy működik, ahogyan leírja, a miénk (azoké, akik között én élek), akárhogy is forgatom, csak nem adja ki azokat a formákat, figurákat:-)

ü
bbjnick

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.12. 21:05:10

A fidesz ebben a témában hónapok óta szajkózott hazugságáról írt bárki is cikket itt?

Ja, nem. Az LMP hazugságára pedig azonnal megmozdult a gép, és abba belecsempésződött fél mondat erejéig, hogy ja, egyébként a fidesz is hazudott.

Csak gratulálni tudok.

2011.02.12. 21:07:10

@heima_:
nos, érdemes ezt átolvasni:

rocknpol.blog.hu/2010/11/08/adozzanak_a_szegenyek

részletesen kiszámolva minden. Tételesen bebizonyítva, hogy 2013-ban is szívás lesz az alcsony keresetűeknek. Tanulmányozd át, aztán cáfold meg, ha tudod. Sok sikert hozzá. Ilyet a lakájmédiában nem fogsz találni.

lorantka_a_gall 2011.02.12. 21:25:31

@heima_: tudom, hogy nehéz a szöveget értelmezni, de próbáld meg.

"A családi kedvezmény összege -hasonlóan a családi pótlékhoz- függ a gyermekek számától, de nem jár minden eltartott után, vagyis a számításnál mérvadó, hogy a családi pótlék összegének megállapítása szempontjából hány eltartottat vesznek figyelembe."

Itt találsz több infót is: berkalkulator.com/csaladi-adokedvezmeny.html

Bloodscalp 2011.02.12. 23:16:38

@heima_: gratulálok te idióta barom, megtaláltad az egyetlen szót ami nem volt fontos.

nyilván itt nem a retek klubról van szó. A Házon kívül egy jó és színvonalas műsor, ellenben a mandiner blogon
kifejezetten "azilyenországpedignincs" sorozatban tudatosan vagy szemellenzősen nem vesznek figyelembe tényeket-így született meg ez a barom írás is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.12. 23:24:13

@bbjnick: mivé lesz így a világ!?
A "budai úrigyerekek" tanulnak és dolgoznak, a nép számára pedig mindez ismeretlen?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.13. 02:36:47

höhö, ez vajon igaz-e?

www.stop.hu/articles/article.php?id=820982

lolz. kokárda mikor lesz egész évben kötelező?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.02.13. 02:43:12

@mavo:

Képzeld, ÁLLAMCÍMERT és nem PÁRTCÍMERT kéretik kibiggyeszteni. Ilyen kitűzőkkel rohangál világszerte számtalan köztisztviselő, zusa, dájcsland, fránciák... hát még ilyet. Közismert diktatúra mind. Pfúj.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.02.13. 02:44:12

@mavo:

Képzeld, ÁLLAMCÍMERT és nem PÁRTCÍMERT kéretik kibiggyeszteni. Ilyen kitűzőkkel rohangál világszerte számtalan köztisztviselő, zusa, dájcsland, fránciák... hát még ilyet. Közismert diktatúra mind. Pfúj.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.13. 02:57:08

@lorantka_a_gall:

ez linkelt post nagyon durva. ha jól értem, a 8 évig szociálisan kibaszottul érzékeny fidesz még annál is jobban kibasz az alacsonyabb jövedelműekkel, mint korábban gondoltam, és a hiánynövekedést tényleg az átlagosnál amúgy is jóval jobban keresőkre költi.

kúl. mondjuk gondolhattam volna, hiszen ha asszony bruttó fizetése nem jelentősen emelkedett volna, egy gyerek ide, egy gyerek oda, a nettó jövedelme csökkent volna, holott nem éppen minimálbéres.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.13. 03:01:03

@Herr SturmLikudnik:

képzeld bazmeg, leszarom, mivel rohangál a francia irodista. húsz év után "kötelezően ajánlottá" tenni valamit fasság.

de ha jól értem. a haza gondjait a címeres kitűző, és a parlamenti ülésszakok előtt kötelezően elgajdolandó himnusz fogja megoldani.

na, hétfőn ki is próbálom. döglődik egy szerver, tehát kitűzök egy kokárdát, elénekelem a himnuszt, aztán hazamegyek a gecibe, hiszen ha ettől nem javul meg, akkor nem is igaz hazafi.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.13. 03:05:16

@Herr SturmLikudnik:

egyébként a jóisten se tudja. egy időben rendszeresen néztem a ww-t, ahol ugye a wh dolgozóiról van szó, és nemigen láttam benne címeres kitűzőket, pedig hát hol, ha pont ott lenne igazán kötelező?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.13. 04:12:19

@Dr. Zerge:

az egykulcsos adó a szürke sávban pont, hogy nem a fehérítés barátja. a dolgozó egy fillérrel nem kap többet, a vállalkozó meg nem fizet több adót, mert a növekvő szja-t megspórolja máshol, és így az álam sem szed be valójában többet. vagyis senki nem járt jól igazán, csak a fidesz, ami kiplakátolhatja a nettó hazugságot, és az elpetek, akik ettől elégedettebbek lesznek. ja, meg turul, aki végre lekomcsizhatja az elempét.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.13. 04:14:48

@Dr. Zerge:

az egykulcsos adó a szürke sávban pont, hogy nem a fehérítés barátja. a dolgozó egy fillérrel nem kap többet, a vállalkozó meg nem fizet több adót, mert a növekvő szja-t megspórolja máshol, és így az álam sem szed be valójában többet. vagyis senki nem járt jól igazán, csak a fidesz, ami kiplakátolhatja a nettó hazugságot, és az elpetek, akik ettől elégedettebbek lesznek. ja, meg turul, aki végre lekomcsizhatja az elempét.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.13. 05:54:34

@tölgy:

Maga ezt látja? Én mást látok.

A "budai úrigyerekek"-ről, igaz, nagyon felszínes ismereteim vannak, úgyhogy azokról inkább nem nyilatkoznék, de a "népről" talán egy kicsivel több. És azt látom, hogy ez a "nép" (nem a lumpenekről beszélek, hanem a népről) semmivel sem rosszabb, mint (hacsak saját tapasztalatimra tekintek vissza) mondjuk húsz évvel ezelőtt. Ami ma nincs, az az a közeg, amiben ennek a népnek a minőségi kiválasztódása lezajlódhat. Ami pedig a vidéki "intelligenciát" (hogy ezzel a régi meghatározással pótoljam a rosszízű "értelmiség"-et) illeti, azok többsége előtt pedig megemelem a kalapom. Ez egy kivéreztetett réteg és még így is és még mindig áll! Most jött el az az idő, amikor ők is elsüllyednek a vidék nyomorában, ha nem lesz hatalmi szándék és akarat, ennek megakadályozására.

Szóval, én a hibát nem a "nép" minőségében látom, hanem a hatalom minőségében.

ü
bbjnick

heima_ 2011.02.13. 09:22:19

@Belpo: hát úgylátszik az adózást nem a zöldhumanista vonalnak találták ki..

azon jóindulatúan ugorjunk át, hogy stevenél járulékból élnek emberek, de amikor kiemel olyan teljesen fals infokat, mint hogy "2013-ra megszűnik az adójóváírás", a mellett már tényleg nem tudok elmenni.

felesleges az sugallni, hogy az adórendszer valami elrejtett izé lenne, amit csak humanistasteve tud leleplezni. bármikor elérhető minőségi bérkalkulátor, jelenlegi szabályok szerint előre számolva akár pl adozona.hu/kalkulator_haviber.aspx

Nem tudsz olyan példát hozni, amivel ezt "2013-ban is szívás lesz az alcsony keresetűeknek." alátámasztod (legalább is adóügyileg, mert hát azért kiskeresetűnek lenni bármikor szívás).

Pontosan azért nem tudsz, mert nem változik semmi, csak az adóalap-kiegészítést vezetik ki, azaz kisebb lesz az adóalap, azaz ugyanazt a százalékot kisebb összegre vetik ki. Kevesebb adóval nem lehet rosszabbul járni, érted.

(aki viszont már idén 0%-al adózik, mondjuk a családi kedvezmény miatt, annak viszont változatlan bér mellett tényleg nem fog nőni a nettója, marad 0% a kulcsa)

egyébként vlahol vicces, h te lakájmédiázol, amikor kb a hvg-t linkeltem eddig, te meg a haverod blogjára hivatkozol, mint a független tudás csúcsára :D

heima_ 2011.02.13. 09:38:05

@lorantka_a_gall: még mindig iszonyat bunkóság úgy osztani az eszet, hogy a vitapartnereidnek esélye sincs vitatkozni adatok hiányában, de akkor zúzzuk továbbra is így, ez biztos vlami lehetmás szokás:

legrosszabb esetben 1 fő után jár családi pótlék - 3 fő-re már nem, de eltartottnak minősül.

ekkor 33000 forint adókedvezményt jár édesanyádnak (állítólag van is miből). természetesen ebből lejön a régi, megszűnt családtámogatás, amit fogalmam sincs, hogy osztottak meg, de járjon mindenki után, azaz 4000*4=16k.

Még mindig ott vagyunk havi 17 ezer plusz. Ez nálatok a nem jól járás?

heima_ 2011.02.13. 09:39:59

@Bloodscalp: színvonalas műsor színvonalas embereknek.

heima_ 2011.02.13. 09:56:07

@Belpo: omg, most nézem a táblát, ez valami hatalmas méretű ordas nagy kamu. hazugság. és ezzel oltják a népet, a mavo szintű idióták meg kajálják.

lorantka_a_gall 2011.02.13. 10:23:24

@heima_: tévedtem, CSP sincs. Sajnos olyasmivel bokszolsz, ami nem létezik. (ergo még jobban járás, igaz?) Tavalyi érettségizés okán. A továbbképzés meg senkit nem érdekel. ;)

2010: 17.000+4000=21.000 volt
2011: 17.000+33.000=50.000 LENNE,
2011: 0+0=0 TÉNY

(ha már annyira számokat akarsz)

lorantka_a_gall 2011.02.13. 10:26:47

@heima_: ha már itt tartunk, kedves LMP-fóbiás uraság (hölgyemény), a magyar helyesírás szabályai szerint én osztanám neked az ÉSZT, de nem hagyod.

heima_ 2011.02.13. 10:44:29

@lorantka_a_gall: "tévedtem, CSP sincs." aha, ok, és akkor én vagyok a hülye, mi, mert abból indultam ki amit írtál?

de legalább nehezen eljutottunk odáig, hogy négy felnőtt után nem jár gyerekkedvezmény. hát tényleg nem.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.02.13. 11:56:19

@mavo:

Jó és akkor most tíííílcsuk be a shell jelvénnyel vigyorgó bezinkutast, szedjük be a mekkdonácc kitűzőt a szendvicsmérnököktől, mindegyik a testületi náciság ordas példája.

Bloodscalp 2011.02.13. 12:07:18

@heima_: bayer zsocán nevelkedtél?:P

Lew Archer 2011.02.13. 13:01:26

@heima_:

Tudja, mi a legjobb ebben a vitában?

A haladó piacpárti nyugatos közvélemény éveken át panaszkodott, hogy miért adómentes a minimálbér, hogy mi ez a borzadály adójóváírás. Hogy az államnak a minimálbéresek problémáival semmi dolga, tanultak volna nyelveket meg versenyképes szakmát, meg hogy a jobboldalra azért nem szabad szavazni, mert ezt a nyomorúságos, nem piackonform létet akarja támogatni a korszerű képzettséggel rendelkező, magas fizetésű nemzetközi színvonalú elit adóztatásával.

Most meg az kerül elő, hogy Orbán nem adóztatja eléggé a magas fizetéseket, meg hogy miért adózik a minimálbér és az adórendszer nem ellensúlyozza az inflációt ( gigalol, teralol ) és nem jár 32 éves eltartott gyermek után is a családi kedvezmény.

Mondjuk az is igaz, hogy ma már nincs SZDSZ, viszont van LMP.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.13. 13:22:18

@lorantka_a_gall: "továbbképzés meg senkit nem érdekel"
ösztöndíj + munka = simán bejöhet a havi 50k.

lorantka_a_gall 2011.02.13. 14:16:17

@heima_: nem, azért vagy hülye, mert sértegetsz. És aztán csodálkozol, ha visszakapod. :)

eN 2011.02.13. 14:17:59

@Lew Archer: jó összefoglalás, a kommentek 90% benne van.

eN 2011.02.13. 14:20:02

@lorantka_a_gall: azért te sem lehetsz egy észkombájn, ha 18 évesen se nem tanulsz tovább, se nem dolgozol, de nyígsz hogy nem jár a gyerekkedvezmény.

Themisz 2011.02.13. 15:43:03

@Lew Archer: Nagy büszkeség Kókával egy platformon lenni
www.origo.hu/itthon/20100609-koka-janos-tamogatja-az-egykulcsos-ado-bevezeteset.html
Az a buktató a gondolatmenetben, hogy miután a Fidesz mindenre nemet mondott, ezért a "zemberek" azt is beleképzelhették, hogy a szegényeket fogja támogatni, miközben egy SZDSZ-es gazdaságpolitikai irányt preferált mindig is, a többi csak a szociális ígéretmaszlag volt, ami a választások megnyeréséhez kellett.

Pont gazdaságpolitikailag egy platformra helyezni a többkulcsos adót és járulékcsökkentést akaróü LMP-t az egykulcsos neoliberális SZDSZ-szel pedig nettó baromság. Az SZDSZ utódpártjának ebből a szempontból inkább a Fidesz tekinthető.

homoscepticus 2011.02.13. 18:27:39

"Pedig az egykulcsos adó munkára ösztönöz (az állam nem növeli a prést, ha többet dolgozol, keresel)"

Baromság. A legtöbb dolgozó ember sima állásban van, nincs lehetősége 7,5 helyett 8,2 órát dolgozni. A munkára a munkaadói járulékcsökkentések ösztönöznének. A magas keresetű kollégák többet visznek haza, a többiek kevesebbet, a cégnek meg ugyanannyiba kerül. És ezen nem segít a nyereségadó-csökkentés.

Lew Archer 2011.02.13. 20:07:55

@Themisz:

Egykulcsos SZJA és egykulcsos SZJA családi kedvezménnyel, a kettő között lényegi a különbség, a családi elemet az SZDSZ soha nem tette volna bele.

Az SZDSZ - nek pedig nem az egykulcsos SZJA volt a lényege, ha az lett volna, nem kormányoztak volna 10 évig az MSZP-vel.

1 db Magyarország 2011.02.13. 20:57:47

@iii: breaking news: a "felső tízezer" nem munkabér formájában kapja a kis pénzecskéjét.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.14. 07:51:08

@Herr SturmLikudnik:

azok úgynevezett munkaruhák, a dógozó hétköznapi ruházatát védik, továbbá a mekdonálc az nem náció, és nem hörög esténkénz a paplan alatt, hogy börgőkingetvissza.

de ez a sunyizmus, hogy "ajándék", és hááát neeeeeem _kötelező_, elég irritáló. a mekire visszatérve, mintha ott se lenne kötelező, aztán (hogy, hogy nem) a személyzetis rovancsolná, hogy tömpe jakab nem eléggé mekdonálcos szívű.

(fura mi, hogy pont a wh emberein nincs plecsni "gecikibaszottul amerikaiak vagyunk" felirattal?)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.14. 07:53:51

@ post viszont továbbra sincs megmagyarázva a vörös jelző, már azontúl, hogy az iciripiciricskét hazu... tódí... az igazságot nem telje... sohanemhazudós egyetlenigazmagyarpárt ellenségei mind bolsevik geciládák, ugye.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.14. 08:00:38

@TuRuL_2k2:!

Tegnap Varga Mihály a HírTV-ben elszontyolodva mondta, hogy: bizony, vannak, akik rosszabbul jártak ezzel az új adórendszerrel. És, bizony, nem jól van ez így! Igaz, a törvényt most nem lenne ésszerű, így kutyafuttában, megváltoztatni, de, igen is, a kormánynak foglalkoznia kell a kérdéssel...

Lányok, menjen már és vigasztalja meg valaki!

ü
bbjnick

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.02.14. 08:11:06

@mavo:

a személyzetis rovancsolná, hogy tömpe jakab nem eléggé mekdonálcos szívű.

pontosan.

a magyar köztisztviselő meg legyen elég magyar állam szívű, az is elvárhatja a maga corporate spiritjét

egymilliópicikrisztus 2011.02.14. 12:18:23

50 éves múltam,válás után egyedül neveltem a nagyobb lányom,majd 5 éve a kisebbiket is visszakaptam az anyjuktól.Most 24 és 22 évesek,a nagyobbik végzős főiskolás,a kicsi dolgozik,már külön laknak.Édesanyám 71 éves múlt,egyedülálló,beteges. Tavaly még az átlagfizetés-kategóriába tartoztam,
most több mint 15E kevesebb volt a fizetésem.Akkor most ne támogassam Anyám,és a gyermekeimet,mert egy már induláskor sikertelen gazdaságpolitikai kísérlet(bosszú?)szenvedő alanya lettem?
Köszönöm Neked,Te Géniusz,Te Nagy Testvér!

Zero_Toleransz 2011.02.14. 14:31:00

@TuRuL_2k2
tényleg hogy hazudnak a mocskos szemétládák. Meg csúsztatnak is.

Az már mellékes, hogy hány embernek van 18 évnél fiatalabb gyereke, hiszen adókedvezmény csak rájuk vonatkozik.

Most szépen nyomjad meg a "szerkeszt" gombot az admin felületen, és tűzzed be a hiányzó részt az "akinek" és "gyermeke" szavak közé ide:

" gyermekek utáni adókedvezménnyel kiegészített szja-rendszerrel senki sem jár rosszul, akinek gyermeke van"

gyengék kedvéért (a fenti kommentek miatt indokolt) a probléma annyi, hogy a kedves fidelitas tag szerző ugyan úgy csúsztat, mint az lmp szöveg.

Más szemében a szálkát is... ugye?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.15. 05:33:57

@Herr SturmLikudnik:

"a személyzetis rovancsolná, hogy tömpe jakab nem eléggé mekdonálcos szívű."

muhaha. nem rovancsolhatja, mert MUNKARUHA, bazmeg, te idióta. nem vagy képes felfogni? ha a mekdonác "ajándékba" osztogatná "nem kötelező" címkével, akkor nekik is a kurva anyjukat.
mindegy, leszarom.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.15. 05:35:48

@ post

továbbra is érdeklődnék

1, miért mellékes tényező a fidesz hazugsága? se posz, se semmi, csak most farvizen, kiemelve, hogy de, miközben (ellentétben a fidesz otromba hazugságával) az ikszezer alattiak túlnyomó többsége szopik

2, mi a geci az a vörös a címben.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.15. 05:41:02

@mavo:

de csak hülyéknek magyarázat esmeg:

a mekdonác

1, munkaruhát ad, ami nem szabadon választott koerográfia (kuss, így akartam írni)

2, nem nemzetiség

csak tessenek elgondolkodni, hogy van az, hogy vót az a hőbörgés a nyelvtörvénnyel picit fejjebb.

vagy szlovákiára nem érvényes, hogy "a szlovák köztisztviselő meg legyen elég szlovák állam szívű", he?????

homoscepticus 2011.02.15. 09:43:39

Megint füllentett a Mandiner, mostanában előfordul.

De mára megtudtuk, hogy úgy "nem fog rosszul járni senki", hogy muszáj lesz fizetést emelni a magánszektorban. Állást megtartani meg nem. Tízből kilencnek emelünk, egyet elküldünk, így jártatok.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.05. 00:37:11

@helgoland: más is fizet - oktatástól függetlenül
csak éppen nála nem volt költség
süti beállítások módosítása