Még nincs vége - Vörösiszony II.
2010. október 12. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Még nincs vége - Vörösiszony II.

  A vörös képek már uncsik, ezért új hisztéria van terjedőben: a MAL-ra szabott hétfői törvénymódosítás ekézése. Az ellenzők úgy látják, hogy ezentúl a Fidesz-kormány mindent államosítani fog, hogy aztán gebinbe kiadja egész Magyarországot, beleértve a lelkeket is, Simicska Lajosnak. Azért álljon meg a menet.

  Attól, hogy unalmas, még tény, hogy Kolontáron és Devecseren óriási katasztrófa történt. Pontosabban: történik mind a mai napig. Az iszap 99%-a ott van, ahol múlt hétfőn este volt, több száz ház térdig érő gumicsizma és maszk nélkül megközelíthetetlen, igazi megoldásnak még nyoma sincs. Az iszapból a lúg kezd a földbe ivódni vagy elpárologni, s a levegő szép lassan telítődik finom vörös porral, amely lényegében a komplett periódusos rendszert tartalmazza. A környéken már most határérték felett van a porkoncentráció. Az ingatlanok értéke nullára esett, s Devecserben termett terményt senki nem fog venni vagy tíz évig. Pestről könnyű kurva okosnak lenni, de itt pár ezer élet azért csak tönkrement.

  A gátszakadást csak emberi mulasztás okozhatta: tudomásunk szerint földrengés, vulkánkitörés, cunami nem volt mostanában - amúgy egy ilyen gátnak ezeket is ki kéne bírnia -, és a kontinentális éghajlatú területen még soha nem látott méretű esőzéseket sem tudunk felidézni. A gátat szarból és húgyból építették szarra és húgyra, és ez eddig az üzemeltetőket egyáltalán nem zavarta. Lehet, hogy annak idején a tervezést cseszték el, de hát Bakonyiéknak volt rá bő egy évtizedük, hogy kalapáccsal végigkopogtassák a tartófalat, és figyeljenek, hol kong furcsán. Már csak azért is, mert az egész hóbelevancot tízmillió (!) forintért vették meg, plusz azért a kötelezettségvállalásért, hogy vigyázni fognak a környezetre. Ezt a szerződést nem teljesítették, talán ezért is válhattak milliárdossá. (Mellékszál, de az ÁPV Rt.-nél pár hónappal az ajkai alumíniumizé privatizálása után szüntették meg azt a környezetvédelmi osztályt, amely a hasonló szerződések végrehajtását ellenőrizte.)

  Ráadásul a katasztrófának még korántsincs vége. A trutyi 90%-a abban a tározóban maradt, amelynek sarkánál egy hatalmas és csak helikopterrel megközelíthető lyuk tátong. A massza sűrűsége egyelőre benn tartja a cuccot, de minden egyes esőzés alkalmával megjósolhatatlan mennyiségű méreg fog kiáramlani. Ez az, ami biztos. Emellett ott van még a lehetősége az egész gát összeomlásának: a szanaszét repedezett falat egy nappali eső + éjszakai fagy kombó elég gyorsan szétkaphatja. A most épült terelőgát csak azt szolgálja, hogy az újabb adag szar lakatlan területre ömöljön, magát a környezeti katasztrófát nem állítja meg.

  Mindemellett a MAL Zrt. vezetését mindeddig a lehető legsúlyosabb cinizmus jellemezte. A felelősséget a bárányfelhőktől kezdve a barna mackókig mindenkire rákenték, csak maguk nem vállalták. Minden eddigi megnyilvánulásuk kizárólag a várható perekben elfoglalt pozícióik javításáról szólt, nem a károk csökkentéséről. S ki tudja, mi történt a háttérben, például vagyonkimentés témakörben. Elmúlt hetes teljesítményük semmiféle bizalmat nem alapozott meg azzal kapcsolatban, hogy saját anyagi érdekeiken kívül bármi is érdekelné őket. Ennek szép megnyilvánulása az, ahogy az ajkai munkahelyekkel zsarolják a kormányt és az egész országot.

  Ebben a helyzetben döntött úgy Orbán Viktor (bocsánat, a parlament), hogy a céget állami irányítás alá veszi (nem államosítja!). Default üzemmódban nem szeretjük az egy nap alatt megfogalmazott, megvitatott és elfogadott törvényeket, és a magántulajdon korlátozásáért sem rajongunk. Valószínűleg lett volna jobb és elegánsabb megoldás is.

  Jelen esetben azonban - bár efelett sokan elsiklanak - egy katasztrófa kellős közepén járunk, s nincs idő a tökölésre: a vörös szar még mindig folyik, két település lakhatatlan, a gát továbbra is omladozik, a felelősök pedig mellébeszélnek. Nagyjából arra találták ki az államot, hogy ilyen helyzetekben odabasszon - és nagyon jól is teszi, ha odabasz. Ráadásul az irányítás átvételével a kormány a felelősséget is vállalja: innentől fogva mindenért, ami alumínium- és iszapügyben történik, lesz politikai felelős.

  A MAL Zrt. vezérkara felett a földi halandóknak semmiféle befolyásuk nem volt; a kormányt viszont, ha elcseszi, négy év múlva el lehet küldeni. Aki pedig a magántulajdon szentségét félti, az - és ezt tök komolyan mondjuk - utazzék le Devecserbe. Egy-két óra cuppogás az elárasztott utcákon, és mindenkinek torkára fagy a cinizmus, ahogy ez, bevallhatjuk, velünk is történt. Maszk viselete kötelező, és gumicsizmát is mindenki vigyen magával - lehetőleg combig érőt -, mert a MAL Rt. magántulajdona könnyen lemarja az ember lábáról a húst is. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr702363759

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elvásik a veresiszap 2011.10.04. 13:01:28

  Nem mintha a hírekből, tudósításokból nem lett volna elég meggyőző, mégis a tapasztalat kellett nekem is tavaly október közepén ahhoz, hogy azt mondjam: a zagytározós katasztrófa mind méretében, mind az általa okozott anyagi, szellemi, lelki ká...

Trackback: Orbán Viktor a mi szeretett vezérünk!? 2010.10.13. 06:56:32

Legutóbb mikor (fülke)forradalmi hév fűtötte a kormányzó elitet 1947-et írtunk. Akkor is mertek élni a "soha nem látott felhatalmazással" a kormányzó párt vezetői. Az ő forradalmukat kommunista forradalomnak hívták, az autokratikus rendszerük...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.10.12. 20:58:24

@Elpet: Mintha kezdenénk elbeszélni egymás mellett. Nem mondtam, hogy van, és azt sem, hogy nincs.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.12. 21:05:05

@tanarseged ur:

Múló koordinációs zavar. Hamar el fog múlni:-)

[........................................I.]

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.12. 21:07:48

@tölgy:

(Ha olvassa:-)) Hát, én is szívesen meghallgatnám Arisztotelész véleményét a Kötcsei beszédről:-)

ü
bbjnick

vizipipa 2010.10.12. 21:37:19

Ez még egészen friss.

Tiltakozás az ellen, hogy a kormány a környezeti katasztrófa ürügyén a jogállamot számolja fel

A valamennyiünket megrázó ajkai ipari katasztrófa ürügyén egyre nagyobb erővel nyer teret a Fidesz-kormány jogállam-ellenes katasztrófa-politikája. A miniszterelnök kezdettől fogva személyek elleni indulattá igyekszik transzformálni a tragédia nyomán támadt társadalmi megdöbbenést. Újra és újra szigorú felelősségre vonást ígér – mielőtt még bármilyen vizsgálat történt volna. Ezt a prejudikálást tetézi, hogy a büntetőjogi felelősség megállapítását a független bíróság helyett a belügyminisztertől várja el. A MAL Zrt. vezérigazgatójának letartóztatását – mint holmi rendőrségi szóvivő – maga jelentette be a parlamentben.
Az autokratikus törekvések olyan határt léptek át a parlament hétfői ülésen, aminek a következményei beláthatatlanok. Orbán Viktor deklarálta: „Az ország… a választások utáni legfontosabb pillanatához érkezett, most fog eldőlni, valóban megváltoztak a dolgok, új korszakban élünk… be kell bizonyítani, hogy Magyarország elég erős ahhoz, hogy a közérdeket érvényesítse a magánérdekkel szemben”. Mindez azt a rendkívüli eljárással született törvényhozói aktust készítette elő, amelynek nyomán nemcsak a katasztrófában érintett vállalat vezetése és vagyongazdálkodása kerül kormánybiztos kezébe, de általános felhatalmazást is kap a kormány „rendkívüli intézkedés bevezetését előidéző helyzet közvetlen elhárítására”. Ez lehetőséget ad bármilyen magánvállalat de facto államosítására, egyszerű rendeleti úton. A honvédelmi törvény módosításával adott rendkívüli felhatalmazást nemcsak a Jobbik, hanem az MSZP is megszavazta (az LMP tartózkodott).
A miniszterelnök utalást sem tett arra, hogy amennyiben emberi mulasztás okozta a katasztrófát, azt miért nem jelezte előre az esemény előtt két héttel lefolyt hatósági vizsgálat, amely az iratok tanúsága szerint mindent rendben talált. A nyugati demokráciákban ilyenkor lemond az illetékes miniszter; nálunk – uszító kampány kíséretében – kormányzati offenzíva indult a magántulajdon ellen. Mialatt Orbán Viktor a „közérdek” „magánérdekkel” szembeni érvényesítéséről beszél, a jogállami eljárást teszi lehetetlenné, aminél aligha lehet fontosabb közérdek.
A Magyar Demokratikus Charta tiltakozik a piacgazdaságot és a jogállamot ért újabb támadások ellen. Ezek immár nemcsak a demokratikus rendszerváltozással született politikai szisztémát, de a gazdasági és társadalmi berendezkedés alapjait is fenyegetik. Szomorúan, sőt felháborodva állapítjuk meg, hogy a parlamenti ellenzék nemcsak bénultan nézi a Magyar Köztársaság intézményeinek lerombolását, de abban maga is részt vállal.

Bauer Tamás Fleck Zoltán Vásárhelyi Mária
a Magyar Demokratikus Charta szóvivői

tevevanegypupu 2010.10.12. 21:41:15

Bauer Tamas, Fleck Zoltan, Vasarhelyi Maria..es hol van a tobbi???

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.12. 21:42:22

@bbjnick: bárhonnan levezetek magának bármit. Csak mogyi kérdése.

@vizipipa: tegnap óta vártam ezt a következtetést. Még 1-2 nap és eljutnak a Reichstag felgyújtása - vörös iszap párhuzamhoz is.
Bauer és Vásárhelyi hülyék. De Fleck jogász, megmagyarázhatná, hogy egy törvény hogyan számolhatja fel a jogállamot.
Nyöhehe

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.12. 21:42:24

Nohát! Hegedűs Zsuzsa, Orbán Viktor szélbalos miniszteri főtanácsadója beszél a tévében, és ugyanúgy látja, mint én: alaposan végig kell vizsgálni az ország valamennyi ipari veszélyforrását és újra kell gondolni a szabályozást. A magánérdek nem írhatja felül a közérdeket!

:-)

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.10.12. 21:58:15

@trisztin:
Szerintem Magának jár itt ma a legnagyobb tisztelet azért, amit tesz! Írna pár sort, mi a helyzet?

Bell & Sebastian 2010.10.12. 22:01:02

@bbjnick:
Azt hittük -de főleg a Grift- hogy gyógyíttatni volt távol ezt a Kötcsét. Kiújult? :)

evil overlord (törölt) 2010.10.12. 22:13:23

@Elpet: Lehet, hogy most nincs gazdája az ilyen létesítmények statikai ellenőrzésének, de ekkor ezt sürgősen pótolni kell.

"A veszélyes üzemmel kapcsolatos bírói gyakorlat ennek megfelelően ki is alakította magának a vis maior eseménykört, így ebbe tartozik a földrengés, az árvíz, a villámcsapás (ahol nincs villámhárító), a rendkívüli erejű vihar, a felhőszakadás."
A gond csak az, hogy erre szabványok vannak, pontosabban az biztos, hogy a villámvédelemre van, és pl. Pakson 9-es földrengésre van méretezve a teáskanna.

@tevevanegypupu: A többit már elkapták a keretlegények :)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.10.12. 22:22:37

@vizipipa: Szerintem ezt a kiáltványt Isten, Haza és a Nemzeti Együttműködés nevében terjeszteni kellene minden hirdetőoszlopon, metróreklámon és újságban, hogy mindenki értesüljön e nagyszerű emberek véleményéről. :)

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2010.10.12. 22:37:28

@trisztin: Gratulálunk. És tényleg írhatna pár sort a helyzetről.

bz249 2010.10.12. 22:47:52

@elGabor: hiaba, ahogy ez a kivalo sved zenekar is megenekelte

www.youtube.com/watch?v=nUmNO8lpo6o

itt diktatura, konyv- es emberegetes lesz. Az egyes ember nem allhat ellent a tortenelem viharanak.

tanarseged ur 2010.10.12. 22:51:18

@Zb74: Köszi, ez megnyugtatóan hangzik.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.12. 23:06:02

@evil overlord:

Bizonyára szigorúbb eljárás alá esik a tároló, ha veszélyesanyag-tárolóként tartják nyilván.

Egyébként van gazdája, az üzemeltető a gazdája.

Az esetre a munkavédelmi törvény rendelkezései is alkalmazhatóak

"2. § (2) A munkáltató felelős az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeinek megvalósításáért. (...)
(3) Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményei megvalósításának módját - a jogszabályok és a szabványok keretein belül - a munkáltató határozza meg.
(...)
4. § Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzésre vonatkozó szabályokat úgy kell meghatározni, hogy végrehajtásuk megfelelő védelmet nyújtson a munkavállalókon túlmenően a munkavégzés hatókörében tartózkodónak és a szolgáltatást igénybe vevőnek is. A munkaeszközöket úgy kell kialakítani, hogy lehetőleg zárják ki a nem szervezett munkavégzés keretében történő rendeltetésszerű használat esetén is a balesetet, az egészségkárosodást.
29. § A tárolóhelyeket a tárolt anyagok fizikai, kémiai és biológiai tulajdonságainak, egymásra hatásának, továbbá a környezetből eredő hatásoknak, illetőleg az anyag emberi egészségre, környezetre gyakorolt hatásának, a rakodás, szállítás és tárolás módjának figyelembevételével kell kialakítani.
32. § A munkahelyen a zajhatások és a rezgések, a por és vegyi anyagok, valamint a sugárzások, az alacsonyabb vagy magasabb légköri nyomás nem károsíthatják a munkavállalókat és a munkavégzés hatókörében tartózkodókat, és nem veszélyeztethetik a munkavégzés biztonságát."

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99300093.TV

A törvény nem cizellálja különösebben a tennivalókat, úgy kell megoldani, hogy jó legyen. Az üzemeltetők felelőssége óriási.

Ennek ellenére a tározók szigorú hatósági felügyelet alá vonása a történtek után elkerülhetetlen lesz. De a jelenlegi törvényi szabályozás sem engedi meg, hogy ilyen események előforduljanak.

evil overlord (törölt) 2010.10.12. 23:17:14

@Elpet: Mint mondtam, ismerve a hazai viszonyokat (amik speciel nem sokkal rosszabbak a USA-nál), az ilyen veszélyes üzemeket kiemelten kell figyelni (a sarki pékség nem nagyon tud ilyen szintű katasztrófát okozni). Az a baj, hogy a jelenlegi helyzetben alapvetően csak utólag lehet megbüntetni a károkozót, míg az igazi az lenne, hogy a disznóság még azelőtt kiderül, mielőtt katasztrófa történik.
Ha van gazdája a nyomástartó edények felülvizsgálatának, akkor a tározók statikájára is kellene valaki. Természetesen az, hogy a kormány most keményen odacsap, pozitív hatással lesz a biztonságra.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 00:15:20

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: Ti mit írtatok: "A gátat szarból és húgyból építették szarra és húgyra, és ez eddig az üzemeltetőket egyáltalán nem zavarta. Lehet, hogy annak idején a tervezést cseszték el, de hát Bakonyiéknak volt rá bő egy évtizedük, hogy kalapáccsal végigkopogtassák a tartófalat, és figyeljenek, hol kong furcsán. "
BME: "Farkas szerint stabil, erős gátat gyengített meg a talajmozgás. A kohósalak lyukacsos, gyenge anyag, a pernye és a salakpernye viszont masszív, betonkemény anyaggá áll össze. A tanszék kutatói a gátba is belefúrtak, és a vett minta salakpernyét mutatott, tehát a gát anyaga erős volt. " Ezek nem végigkoptatták, hanem MINTÁT VETTEK.

Amúgy meg külön maszek, hogy nyáron a kimondottan ávrvizFarkas szerint stabil, erős gátat gyengített meg a talajmozgás. A kohósalak lyukacsos, gyenge anyag, a pernye és a salakpernye viszont masszív, betonkemény anyaggá áll össze. A tanszék kutatói a gátba is belefúrtak, és a vett minta salakpernyét mutatott, tehát a gát anyaga erős volt."
Ezek nem kopogtattak, hanem MINTÁT VETTEK.
Az árvizek ellen tervezett gátak szartak megvédeni a falvakat, itt meg azt írod, hogy ezeknek a cunamit is meg a földrengést stb. is bírnia kellene. Szóval kit kellene letartóztatni ?
És Zsolcán volt riasztási terv ? Akkor miért öntötte el ? Vagy nem ? Akkor megint kit kellene letartóztatni ?
Amúgy meg, ha Illés buzgárokra hivatkozik, azok szabad szemmel is láthatóak tök laikusként (mint egy mini gejzír), akkor miért nem látta a felügyelet ellenőre, ami véletlenül hozzá tartozik. Szóval mire is utal Lázár János talán tök jogosan ?

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 00:17:55

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: Ti mit írtatok: "A gátat szarból és húgyból építették szarra és húgyra, és ez eddig az üzemeltetőket egyáltalán nem zavarta. Lehet, hogy annak idején a tervezést cseszték el, de hát Bakonyiéknak volt rá bő egy évtizedük, hogy kalapáccsal végigkopogtassák a tartófalat, és figyeljenek, hol kong furcsán. "
BME: "Farkas szerint stabil, erős gátat gyengített meg a talajmozgás. A kohósalak lyukacsos, gyenge anyag, a pernye és a salakpernye viszont masszív, betonkemény anyaggá áll össze. A tanszék kutatói a gátba is belefúrtak, és a vett minta salakpernyét mutatott, tehát a gát anyaga erős volt. " Ezek nem végigkoptatták, hanem MINTÁT VETTEK.

Amúgy meg külön maszek, hogy nyáron a kimondottan az árvizek ellen tervezett gátak szartak megvédeni a falvakat, itt meg azt írod, hogy ezeknek a cunamit is meg a földrengést stb. is bírnia kellene. Szóval kit kellene letartóztatni ?
És Zsolcán volt riasztási terv ? Akkor miért öntötte el ? Vagy nem ? Akkor megint kit kellene letartóztatni ?
Amúgy meg, ha Illés buzgárokra hivatkozik, azok szabad szemmel is láthatóak tök laikusként (mint egy mini gejzír), akkor miért nem látta a felügyelet ellenőre, ami véletlenül hozzá tartozik. Szóval mire is utal Lázár János talán tök jogosan ?

zvzd 2010.10.13. 00:52:01

Csak gratulálni tudok azoknak, akik azt írták, hogy miféle nagy ügyet kerítenek egy kis sárból egy szaros kis faluban. Szerintem menj le, és mondd a helybéliek szemébe azt, hogy ha ez Budapesten történik, akkor az nagyobb para lenne, mint az ő szutyok kis településükön. És azt is mondd meg nekik, hogy ne rinyáljanak már, végülis csak az életük és az életük munkája vált semmivé. Ha erre képes vagy, akkor gratulálok!

bierkamp 2010.10.13. 06:26:38

Csináld csak gonosz törpe annál hamarább lesz igazi FORRADALOM! -és elkergetik a Fityisz bandát veled együtt:)

Bell & Sebastian 2010.10.13. 07:46:57

@bierkamp:
Kohnbéla, Rothmanó, Csermanek és Pinokkió seregei francia-orosz-román segítséggel, mi?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.10.13. 07:47:43

Tolnai Lajosról néhány szót. Aki nem tudná, a MAL Zrt. egyik tulajdonosa. Korábban a miskolci DAM Rt. vezérigazgatója. Az egykori kohászat szélopásában élen járt. Hetvenkét órás őrizetben is volt, meggyanúsították, végül megúszta. Az LKM DAM részvénytársasággá alakulásakor a dolgozókat kényszerítették, hogy vegyenek részvényeket, majd azokat vételi áron átvették. A rendszerváltáskor a dolgozók 1000 forintért vehettek 100 ezer forintot érő részvényeket. A melósoknak akkor sem volt pénzük, ezért Tolnai és Szalai (most CH Zrt) urak adtak nekik, majd kirúgás ígérete mellett visszavették a papírokat. Aki akadékoskodott, az munkanélkülivé vált.
Ezt követően Tolnai a Rákóczi Bankot intézte el a jól ismert Szűcs Erikával. A bank csődbe ment, az állam által belefektetett pénzek nyomtalanul eltűntek. Azt is megúszta, pedig nyomozás folyt ellene.

Bell & Sebastian 2010.10.13. 08:02:39

@erőspista:
A kit kellene letartóztatni? -kérdésre magad is tudod a választ.
A Ferit, utána meg szép sorban a többieket. Bugásmacit, Veresjanit, Metrósgabit, Helikopterespistát, Libásgyurit, ... , Kolompármandulát.

A Paprika-maffia valahol az eleje és vége közt lenne.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.13. 08:46:40

@erőspista: nyáron nem volt gátszakadás, és a patakok sem nem maró hatásúak, sem nem teszik tönkre az életet az üledékükkel. Ezért az ilyen tározók esetében nagyobb gondosság elvárható.
(Zsolcán éppen még lehetne felelősségre vonás. Néhány helyi szoci apparátcsikot elvihetnének nehéz vasban.)

Ahogy Elpet írta, ha a műszaki vizsgás autója fékje elromlik és balesetet okoz, azért (elsősorban) nem a műszaki vizsgaállomás a felelős.

@Mr Falafel: az ilyen szép karrierek mögött némi hálózati tagságot gyanít az ember.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2010.10.13. 09:43:43

@erőspista: Arra, hogy a gátat szarból-húgyból és/vagy szarra-húgyra építették, van egy elég nyomós bizonyíték: az, hogy a gát átszakadt. A szakértők persze bebizonyították, hogy ez nem igaz, de mi mondjuk saját szemünkkel láttuk.

Akik a Zay-féle vizsgálatra hivatkoznak, azoknak javasoljuk, hogy olvassák is el az internetre felkerült dokumentumot. Ez a 2006-os környezethasználati engedélyben foglaltak betartásának ellenőrzéséről szólt, nem a gátak statikai állapotáról. A környezetvédelmi hatóság nem azt vizsgálta - nem is vizsgálhatta -, hogy stabil-e a gát, hanem azt, hogy a a cég - saját dokumentációja szerint - annyi mellékterméket bocsát-e ki, amennyire engedélye van. Vagyis itt papírokat nézett át pár hivatalnok, nem gátakat.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 10:46:31

@tölgy: Hamísítsuk meg a közelmúltat ? Ez eléggé nyári gátszakadás ?
www.rtlklub.hu/cikk/322187

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.13. 10:52:35

@erőspista: ha engem kérdez, ne tegyék, tették maguk eddig eleget.
Én meg rosszul emlékeztem.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 11:01:01

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: Ok, tehát azok akik nem csak "kopogtattak" és néhány éve űzik a szakmát nyilván sík hülyék a témához.
Amúgy Zay _ Illés témához:
vastagbor.blog.hu/2010/10/09/a_kornyezetvedelmi_felugyeloseg
Kiemelném: HELYSZÍNI ELLENŐRZÉS - FELSZÍN ALATTI VÍZ ÉS TALAJVÉDELEM
Ha buzgárok vannak, ami jóval erősebb, mint a szivárgás, akkor annak eléggé nyoma van a földben vízben...
Szóval mikor csukják le Illéséket ?
Amúgy egy igazi farok a csávó:index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/12/illes_ut_tovabb/
Zsolcán is az volt az egyik legfontosabb a falugyűlésen, hogy ő bácskai magyarként milyen nehezen viselte Seselj uszítást ! (Ott voltam két hétvégén is segíteni)

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 11:03:43

@tölgy: semmi baj, mindenkivel előfordul. De mi ez a "maguk" ? És azon belül mit is tettem én ? Csak azért mert vannak kérdéseim ?

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 11:17:27

Kihagsúlyoznám, hogy nem a felelősségrevonás ellen vagyok, de akkor ez legyen már következetes, amihez egy másik Illés adalék:
vastagbor.blog.hu/2010/06/18/dobbenet_lehetseges_a_korrupcio

Akkor mivel érvelt: "Illés szerint normál hivatali ügymenet esetén, ha az ügyfélnek nem tetszik a másodfokú döntés, bírósághoz fordulhat. Itt azonban - és szerinte számos másik esetben - nem volt elég erős a hatóság ellenállása, ezért az államtitkár „él a gyanúperrel, hogy korrupció áll a rossz döntések hátterében".
Akkor a saját embere korrupt ezen logika alapján, de minimum alkalmatlan

Bell & Sebastian 2010.10.13. 11:25:33

@erőspista:
Furcsa egy logika, megkente a MAL a hatósági talpast, ezért húzzon el Illés.
Gyanítom, el is fog, csak nem ezért.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.13. 11:30:25

@erőspista: a maguk jelentése "maguk".

Próbálja ki a nyelv sokszínűségét: menjen be egy kocsmába, és csak kérdezzen, tegyen fel bizonyos kérdéseket az ott lévőknek. Esetleg megpofozzák vagy kizavarják.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 11:36:11

@Bell & Sebastian: Nem az enyém, Illésé :)

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 11:42:44

@tölgy: Felőlem egye fene a magázódását, lelke rajta, de nekem nem kenyerem. Én a skatulyázásra gondoltam.
Viszont ez a kocsmai hasonlat az Öntől várható színvonalra utal ? (bocs, de magas laszti :)

Bell & Sebastian 2010.10.13. 11:46:20

@erőspista:
Az megvan, hogy two in one? Sőt, three. :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.13. 11:49:16

@erőspista: mi a baja a kocsmákkal? Tán fél bemenni? Vagy fél szemtől szembe is ember lenni?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 11:55:27

@tölgy:

Az mennyibe kerül magánál, hogy levezesse, bebizonyítsa, (természetesen, Arisztotelész idézettek alátámasztva), hogy "Történelmi tett volt a forradalmi hangulatot becsatornázni a demokráciába" és hogy ennek egyenes következménye egy "a régit megőrző, de új, modern jobboldali kultúra" létrejötte?

ü
bbjnick

bierkamp 2010.10.13. 11:58:14

Nemzeti Rablóbanda Kormánya!
Államosítanak (ami majd tetszik nekik)---majd újraprivatizálják,--olcsón odaadják a klientúrának--és zsebbe elteszik a hatalmas pénzt amit kapnak a klientúrától vissza--- EZ AZ ORBÁN FÉLE NEMZETI RABLÁS LOPÁS KORMÁNYA!
nem kell a VIKTATÚRA , --ezért lesz megdöntve!!!!!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 12:00:31

@Bell & Sebastian:

Az igazgató-főorvos úr szerint a gyógyulás alapfeltétele a gyógyulniakarás. Úgyhogy most motivációs tréningekkel próbálkozik. És én igyekszem nagyon együttműködő lenni:-|

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.10.13. 12:16:00

@bierkamp:
Emmán vót.

@bbjnick:
Lógjon meg, inkább igyon! :) Az is az.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.13. 12:32:01

@bbjnick: az első nagyon könnyű, a második a macerásabb feladat, lévén Arisztotelész sem a modern, se a jobboldal fogalmát nem ismerte. De megegyezünk. Számlát kér?

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2010.10.13. 13:06:45

@tölgy: Juj, ne is mondja....
Amúgy, hogy legyen ? Ámerikásan, ahogy a "maga" fajta inzézkedne a la Fekete gyémántok (hétvégén Filmmúzeum) vagy mondjuk szkander, oszt a kocsmához is passzol ?

Bell & Sebastian 2010.10.13. 14:23:20

@erőspista:
Nézz csak ki az ablakon, látod a Passatot? Na, látod.

picur3ka 2010.10.13. 18:16:40

Na, mar szabadlabon is van a vorosok nepi hose.

A Tesco perel, a Mol perel, a 'diplomatak' perelnek, a Mal perel, az EU perel. Minden kurva bunozo perel.

Ki lehet dobni az egesz jogrendet a francuba, teljesen diszfunkcionalis.

Leskelődő 2010.10.13. 19:34:33

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Kérem, ne veszítse el a csüggedését :)
Tasnádi Pétert például épp most dutyizzák be.

"Az FB szerint tévedett az első fokon eljáró bíróság, amikor a gyanúsított esetében elsősorban az egészségi állapotára hivatkozva nem látta indokoltnak a legszigorúbb kényszerintézkedés alkalmazását. Mint írta, a házi őrizet nem elegendő, hogy kiküszöbölje vagy csökkentse az eljárás meghiúsításának, valamint a bűnismétlésnek a veszélyét.
Hozzátette: T. Péternek nincs olyan betegsége, amely a büntetés-végrehajtási intézetben ne lenne kezelhető.
index.hu/bulvar/2010/10/13/tasnadi_elozetesbe_kerult/

(Szegényke. Pedig papírja van róla, hogy agyalágyult.
hvg.hu/itthon/20080702_tasnadi_elmeallapot_szakvelemeny_ett )

picur3ka 2010.10.13. 20:01:59

@Leskelődő:

Tasnadit is mindig bedutyizzak, aztan sosem itelik el. Neki egy komoly betegsege van tutira, ami nagyon jol kuralhato a dutyiban: eroszakos, kozveszelyes elmebetegseg. Fleto 2.0.

Soha, senkit nem buntetnek meg. Adatgyujtes, jelentes, kisfaszom, 17000 oldalas dokumentacio, vegre, elso targyalas, elhalasztjuk, mert a vadlott rosszul erzi magat.

Ujrakezdenenk, ugyrendi hiba, ujrakezdjuk, itelkezunk, akkor a felsobb birosag, legfelsobb birosag, EU, The Hague. Ekkor mar valami 2032-t irunk AD, s a 11. biro vegre elrendeli a posthumus DNA vizsgalatat a vadlottnak. Etc.

Azt mar nem is merem erinteni se, hogy miert lett ez igy. Mindenki tanulmanyozhatja a tarsadalmi mobilitast es hogy ki tanult minek az elozo szazad elso feleben, le van rendesen bontva, etnikum, vallas, vegzettseg szerint, nem ilyen pocs ize, mint ma, hogy mar azt se lehet megkerdezni a szenzusban, hogy fiu-e, vagy lyany.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.13. 20:32:19

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Nem mindig ragaszkodtak ilyen szigorúan a bíróságok a gyanú megalapozottságának kőkemény indoklásához, mint Bakonyi esetében. Mondjuk például a 2006 októberi események kapcsán

"Frech Ágnes számítása szerint 147 ügyben rendeltek el előzetes letartóztatást, amit másodfokon négy kivételével megváltoztattak a bíróságok, 114 esetben teljesen megszüntették a kényszerintézkedést, Gatter László jelezte: önmagában a megváltoztatások száma "nem mond semmit".

www.hirado.hu/Hirek/2010/10/13/13/Gatter_megkovette_azokat_akiket_2006_ban_indokolatlanul_sokaig_tartottak.aspx

Gatter.

Viszont Budaházyt felfüggesztettre ítélték internetes írásért. Ami veszélyes, az veszélyes.

index.hu/belfold/2010/10/13/budahazy_itelethirdetes/

De a legfontosabb esemény, hogy Bakonyi szabadlábon van, helyreállt a világ rendje, akinek eddig nem eshetett baja, annak ezután sem eshet.

Mi meg pár napig azt gondoltuk, hogy valami megváltozott. Ennek is örülni kell, úgy tűnik.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.13. 20:58:49

Itt vannak ezek a szájbabaszott törvények, munkavédelemről, környezetvédelemről, felelősségről, amelyekből a napokban idézgettem. Ha valaki veszi a fáradságot, hogy végignézze őket, megláthatja, hogy a törvény szelleme és betűje szerint egyaránt mindenért, de mindenért az üzemeltető, üzembentartó, a cég a felelős. Teljesen nyilvánvaló továbbá, hogy a cégvezető minden kibaszott dologért felelős, ami a vállalatnál történik, mert ezért kapja a pénzét. Ha ez alapján egy bíró nem tartja a gyanút megalapozottnak, és ezek után nem szakad rá az ég, akkor azt kell mondjam, hogy ez továbbra is egy következmények nélküli ország.

Nem látta elégségesnek az okokat. 2006-ban a semmi is elégséges ok volt.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.10.13. 21:16:57

@Elpet: Szíves engedelmével csatlakozom. (szintén köp, kissé vöröses színű, de érdekes) Az az érzésem, mintha provokatív célja volna ennek. Ha hagyják, hogy megússzák... inkább nem gondolok bele. Újfent mélyen egyetértek.
Üdv. Misi

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.10.13. 21:22:02

Most hallgatom a Hírtv-t, te jó ég, mik vannak :-( B@sszus, külön kell szólni a banknak, hogy ne szuttyongassa a pórul járt adósokat? Atyavilág, mennyi trutyit köll még itt eltologatni...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 21:29:07

@Elpet: @Mihint:

No, uraim, megyünk tüntetni a Kossuth térre?!:-D

Szerintem vonjuk össze a két kérdést és tüntessünk egyszerre Bakonyi felmentése és Budaházy elítélése ellen! Ez nem politikai, hanem jogbiztonsági kérdés.

(Én még ilyen kommentet @Elpettől nem olvastam:-|)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 21:30:36

@bbjnick:

Bakonyi felmentése = Bakonyi előzetes letartóztatásba helyezésének elmulasztása

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 21:34:40

@tölgy:

Mi az hogy! Nagyon is! Törvényesen és tisztességesen!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 21:38:18

@Bell & Sebastian:

Higgye el, én tényleg meg akarok gyógyulni!

Ajánlott irodalom: Roj és Zsoresz Megyvegyev: Ki az őrült? :-)

ü
bbjnick

szesztű_hányni 2010.10.13. 21:39:57

gfu=ksLk&7627=/kgi"!kg627373ZFZz=/73!!!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.13. 21:40:49

@Mihint:
@bbjnick:

Mégis, ki ellen tüntetnénk?

2/3.

Ízlelgessük a szót: ezek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 21:46:47

@Elpet:

"Mégis, ki ellen tüntetnénk?" --- kérdezed.

Nem ellen, hanem mellett. A jogbiztonság, a hiteles igazságszolgáltatás joga mellett.

És magunk mellett, hiszen a 2/3 mi vagyunk.:-)

ü
bbjnick

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.10.13. 21:51:36

@bbjnick:
@Elpet:
Nem tudok most okos lenni (bezzeg eddig :-D), ad.1. kutya fáradt vagyok, ad.2. rengeteg pót-olvasnivalóval maradtam el, azt se tudom, hol a fejem, ad.3. pénteken menés van vissza(most még úgy tűnik), úgyhogy tüntetni is csak később :-) Azt mondta a Hírtv, hogy nem jogerős, hátha visszaviszik? Vagy valami? @bbjnick-nek (is) nagy az igazsága, ez nem pol. kérdés szerintem sem. Ehh, "ezek"... (ad.4. kis vörös borral már hígítottam az iszapot :-D)
Üdv. Misi

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.13. 21:58:11

@Mihint:

bbj-nek nagy az igazsága, mindig is nagy volt. Csak mire jutunk, ez a kérdés. Néha jutni is kéne valamire, nem csak igazunknak lenni.

Leskelődő 2010.10.13. 22:07:12

A megyei ügyészség fellebbezett a döntés ellen. A népszabi több mint húsz terhelő tanúvallomásról ír.
Hát nehogy má' ne ültessék le a felelősöket!

Kérem, én nagyobb mennyiséget vásároltam Tehetetlen Dodó Vezetőszíj- és Bilincsgyártó Rt-jének részvényeiből. És erősen bízom a üzlet fellendülésében.
Maguk nem vesznek? :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 22:11:44

@Mihint: @Elpet:

Azt a szót, hogy kétségbeesés, mi, magyarok, nem ismerhetjük:-)

Ha van kedvetek, időtök, erőtök, olvassátok el:

magyarido.blog.hu/2010/06/22/a_hard_rain_s_a_gonna_fall_es_vagy_nem_vagyok_europeer_es_nem_vagyok_demokrata

ü
bbjnick:-)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.10.13. 22:13:15

@Elpet: Én most nem tudom, hogy igazam, vagy micsodám van, de mikor ilyen hírek jönnek a dobozból, lázálomszerű érzésem van: teljes erőből rohanok (és fáradok is hozzá), közben látom, hogy alig mozdulok igazából. Ilyenkor ébred fel csapzottan az ember, rémülten, majd az öröm: csak álom volt! A fáradtság marad.
@Leskelődő: Mekkora árfolyamnyereségre számít? Hátha beszállnék :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.13. 22:15:36

@bbjnick:

B*sszus, nem azt a linket pakoltam be, amit szerettem volna. Persze, az sem rossz, de én ezt akartam:-D Ezt:

magyarido.blog.hu/2010/02/07/kiszolgal_es_kiszolgaltat_es_ami_utana_kovetkezik

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2010.10.13. 22:23:39

@Elpet: Csatlakozom bbjnick-hez, Ön még nem írt ilyen keményen.
Amúgy az a baj, hogy a '90-es évekbeli biogiliszta pilótajáték áldozatai a Dunát/kötelet választották az AK47/jugoszláv típusú kézigránát/ANFO-val megrakott IFA helyett...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.13. 22:26:19

@bbjnick:

El fogom olvasni. De most jó éjt, eszem egy kis _magyar_ szőlőt, aztán ennyi mára elég volt. Az Isten áldjon minden derék magyart!

Jut eszembe, újabb különadók a nagy pénzeket kaszálókra, hogy azért mondjak olyat is, aminek örülök.

Leskelődő 2010.10.13. 22:28:22

@Mihint: Tisztes nyereségben bizakodom.
Persze van kockázat.
Vállalja? :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.10.13. 22:38:32

@bbjnick: Köszönöm, jó volt elolvasni (újra :-)), így van ez még mindig. No, majd most :)
@Elpet: Jó pihenést!
@Leskelődő: A nyereséget? Azt igen :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.10.13. 22:48:11

Jó éjt mindenkinek, holnap: új nap :)
Üdv. Misi

Alfőmérnök 2010.10.13. 22:53:30

@bbjnick: "No, uraim, megyünk tüntetni a Kossuth térre?!"

Én benne vagyok!
Pláne ha Te is szónokolsz a tribünön, és utána a zenekaroddal előadod valamelyik Chesterton-mű punk rock feldolgozását. :-D

tanarseged ur 2010.10.13. 22:56:55

@Elpet: Nyugi: a meccsnek még messze nincs vége. Ez még csak az első menet volt, és bár Bakonyit kiengedték, az állás azért nem rossz:

1) A vagyont egyelőre nem síbolhatja ki.
2) Amíg bent volt, néhány tanúnak megeredt a nyelve. Megijedtek, hogy őket is beviszik, vagy megkönnyebbültek, hogy lehet beszélni - mindegy. Beszéltek, ez a lényeg.

Persze lehet még, hogy Bakonyiék a _büntetőjogi_ felelősségrevonást megússzák, de az anyagit úgy tűnik, nem.

evil overlord (törölt) 2010.10.13. 23:00:22

@tanarseged ur: Védőőrizetet a tanúknak! Szükség lehet rá.

Bell & Sebastian 2010.10.14. 02:39:49

@Elpet: @bbjnick: @Mihint: @Alfőmérnök: @evil overlord: @tanarseged ur:

Higgadjanak le, csak rámutat valamire, amit eddig is mindenki tudott, csak nehéz (volt) bizonyítani, a hatóságok mellet a bírók is a tenyerükből esznek.
De az is lehet, hogy csavar van benne és visszamegy, csak most elkerülték a mártírrá avatását és kifelé demonstrálták a formális jogszerűséget.

Bővül még a sor, lennének tippjeim, hogy kikkel is.
De hogy kiírták a nevét - az az új idők szele, forr a méreg rendesen!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.14. 06:45:32

Idefigyeljenek, mondok még valamit.

A magyar műszakiaknak és cégvezetőknek minden hatósági ellenőr és munkavédelmis-környezetvédelmi szakember azt sulykolta az előző években, hogy a műszakiak és cégvezetők mindenért felelősek erkölcsileg, igazgatásilag, büntetőjogilag. Ha a munkavédelem és környezetvédelem valamiért működik, az nem azért van, mert az ellenőrök benéznek minden sarokba és minden kilométerkőnél ott állnak, ez nem is lehetséges. Azért működik, mert a cégvezetők és műszakiak csöndes többsége ezt a felelősséget komolyan veszi, és nem arra alapozza a stratégiát, hogy majd egy jó ügyvéd kihozza. Ha kiderül, hogy vannak emberek, akikre ez nem vonatkozik, vagy ezt egyszerűen eljárásjogi-bizonyítatlansági csűrés-csavarással meg lehet úszni, akkor az iszonyúan demoralizálja a műszaki-cégvezetői világot, másrészt az érinthetetlen emberek potenciális veszélyforrást fognak jelenteni. Én szóltam.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.14. 07:46:14

na! örömmel látom, megszaporodtak a falangisták. most, hogy kiderült, hogy orbán nagyobb falangista, mint maga a caudillo, hát felszaporodott az antidemokratikus indulat a polgárurakban. fogunk mi még énekelve, feketében masírozni! :)

Bell & Sebastian 2010.10.14. 11:26:56

@Grift:
Kék volt az az ing, vagy másik pályára ugrottunk? :)))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.14. 11:39:10

@Bell & Sebastian:

méltatlanok vagyunk mi még a camissa azul viselésére. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.14. 17:06:27

@Alfőmérnök:

"a zenekaroddal előadod valamelyik Chesterton-mű punk rock feldolgozását" --- írod.

Dolgozunk rajta:-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.14. 17:11:39

@Bell & Sebastian:

Az igazságszolgáltatással valamit tenni kell.

Tegnap hallottam egy részletet a Budaházy-ítélet indoklásából. A bírónő arról beszélt, hogy mivel 2002-ben nem állt fenn zsarnokság, így a lázadásra való buzdítás is indokolatlan volt. Egy bíró nem történetfilozófus. Nem az ő feladata, hogy a zsarnokságról értekezzen. Olyan törvényalkotásra van szükség, ami nem hozza ilyen helyzetbe a jogalkalmazókat.

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.10.14. 20:52:29

@bbjnick:
Hoax az egész marhaság, a Szilvácska -nevű nevén szárad, miként a cigányirtás is valamelyik hálózaton.

Mondjuk az orvosmaffia, akadémikusok, modern művészetek se kutya faxa! A chipes beoltást meg szándékkal félremagyarázták, programozottan bárkit rezisztenssé lehet tenni bármire. Mocskos egy Übermensch-társaság. A csapda az, hogy csak a saját fegyvereik fogják őket.

Egyébként nyugtalanít, hogy a százmilliárdos ügyekben fulladoznak és a tízesek még sorba állnak.
A legvadabb rémálmokat trompfolja, amit találni lépten-nyomon, nem egészen pártsemlegesen.
(Jó, tudom hogy germanizmus, teszek rá, csak azért is Trompf!)

Tehetetlen Dodó 2010.10.15. 08:38:12

@Elpet: Igazad van, de ne dúld fel magad ennyire.
(Első nekifutásból én is a kurva anyjukra gondoltam, de sose írnék le ilyen csúnya szavakat).

Tehetetlen Dodó 2010.10.15. 09:07:58

@Leskelődő: Nem kell félni, jó az üzletmenet, lesz osztalék!

Tündér_Lala 2010.10.15. 09:10:40

@Tehetetlen Dodó: Ma reggel a rádióban egy "szakértő" azt ecsetelte, hogy a vörös iszap veszélytelen, együtt lehet élni vele.
Hozzátette azonban, hogy szem iritációt okozhat, a szálló por miatt maszkot ajánlatos viselni, napjában többször ajánlott enyhe ecetes vízzel lemosni szabadon maradt testrészeinket.

(Egyébként néha, igen ritkán, belefér, nyomatékosítja mondanivalónkat. Én is élek időnként ezzel az eszközzel.)

Tehetetlen Dodó 2010.10.15. 09:12:54

Lassan lendülnek az igazságszolgáltatás csikorgó kerekei, de beindultak.
Ne feldejük: iszonyú mennyiséget kell feldolgozni, darabra és értékre nézve is, ez a banda minden bizonnyal Guinness-rekordot állított fel az elmúlt 8 év során - már amennyiben erre külön rovat volna a rekordok könyvében.
Nem csodálkoznék, ha átmeneti hiány jelentkezne ügyészekből és ítélkezőkből.
De én egyre inkább bízom abban, hogy lassan helyreáll a normális jogállam.

Tehetetlen Dodó 2010.10.15. 09:14:33

@Tündér_Lala: Annak is a kurva anyját, aki ezt nyilatkozta.
(Én is alkalmazom néha ezt az eszközt, csak épp a mindig nyugodt és választékos Elpet kollégát frocliztam kissé).

picur3ka 2010.10.15. 11:47:44

@Tündér_Lala:

Meg gargarizalni vele.

Dobson most mondta, hogy letakarjak gipsszel, tehat nem fog szallni.

bryan 2010.10.15. 13:24:31

@Tehetetlen Dodó:
"Nem csodálkoznék, ha átmeneti hiány jelentkezne ügyészekből és ítélkezőkből."
A huszadik századi magyar történelem egyik fontos tanulsága, hogy ezekből pont soha nincs hiány.

negeev 2010.10.17. 10:07:14

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:
Nagyon nagyra tudom becsülni, ha egy alapvetően cinikus páros -mint Kinaiék-, néha kicsit visszavesz belőle, amikor megkívánja a helyzet.
Korrekt. :)

(Nagyon távol áll a témától, de mikor írtok újabb ázsiai országról szóló cikket, dekoratív lányokkal mellékelve?)

Leskelődő 2010.10.22. 10:54:55

"A katasztrófa óta eltelt időszakban rengeteg állítás hangzott el a nyilvánosságban arról, hogyan jutottak cégeikhez a Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi (Mal) Zrt. tulajdonosai, amiképpen a tragédia lehetséges forgatókönyvét is sokan találgatták. A Heti Válasz most e dzsungelben vág rendet. Emellett kiderítettük, hogy a tulajdonosok tisztában lehettek azzal: tározójuk fala ismeretlen minőségű anyagból készült, és károkozás esetén a felelősség őket terheli."
hetivalasz.hu/itthon/iszapkatasztrofa-perdonto-irat-jutott-a-birtokunkba-32674/

Antonin Nalpas · http://youtu.be/EXy7lsGNZ5A 2014.06.14. 16:06:26

Emlékeztetnie kéne Ferdière doktort, hogy más is létezik a világon, nem csak én, és hogy teljes bizonyossággal, a saját szemével láthatta az égi sereget, amint a földön előre tör és tüzével körbekeríti a rodezi elmegyógyintézetet, és amint az üldöztetésnek általam, itt elszenvedett története egy mindenre kiterjedő izzó parázsban ér majd véget.
süti beállítások módosítása