Vici - Fideszország megszületett
2010. október 04. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Vici - Fideszország megszületett


 „Now they will elect a new Chancellor, a strong Chancellor, one that will not let our tragedy continue. Your Majesty, I promise if I am elected, I will bring an end to corruption.” (Palpatine szenátor Amidala királynőnek)

  Kétharmados parlamenti többség, Budapest, az összes megye, az összes megyei jogú város (mínusz Szeged), a legtöbb közepes és nagyváros - a Fidesz mindent megnyert, amit demokratikus körülmények között egy párt megnyerhet. 

  Veni: jöttek páran, és 1988-ban a rendszerrel és a széllel szemben néhány végzett és végzős egyetemista megalapította a Fideszt. Vidi: láttak húsz évet, közben megtapasztaltak négy év kormányzást, és két évtized szívós munkájával felnőttek a szocialista Hálózat mellé. Vici: 2010-ben előbb 2/3-os parlamenti többséggel, majd kábé 9/10-es önkormányzati többséggel megsemmisítették azt. Október 3-án megalakult Fideszország.

  Nyomasztó lehet most szocialistának lenni. Ennél csak lelkiismeretes fideszesek vállát nyomhatja jobban a tegnap elnyert óriási teher.

  Hány százezer elkötelezett jobboldali, polgári szavazónak lehetett az álma az elmúlt húsz évben, hogy „csak egyszer nyerjünk, de akkor nagyon”. Hát, most nagyon. Ami szinte csak az álmokban létezhet, az most egy egyedülálló politikai konstellációnak köszönhetően mégis megvalósult.

  Mégsem akarom a felhőtlen örömködők táborát gyarapítani - nem is megy az, miközben hazánk világban elfoglalt helyzetére és jelenlegi lehetőségeire gondolok. Nem kenyerem a hurráoptimizmus, szóljon most belőlem az óvatosság és az egészséges szkepticizmus. A Fidesznek innen feljebb már nincs út. Az idei tavaszi és őszi választások négy évvel későbbi megismétlése is óriási csodának (bár nem elképzelhetetlennek) tűnik most, 2010 október 4-ére virradó éjszaka. Az eddigi törésvonalak felszívódtak, a majd egyszer törvényszerűen kialakuló újak még nem jelentek meg.

*

  Szóljunk előbb a politikáról: Orbán Viktornak és kormányzatának minden eszköz megadatott, amiről egy demokratikus politikus csak álmodozhat. Ő a miniszterelnök, egyedül az ő pártja adja a kormányt, a megyei közgyűléseket, a fontos városok polgármestereit. Nincs belső ellensúly, ellenfél, leginkább csak önmaga, önmaguk.

  Legyen intő példa Meggyes Tamás csúnya esztergomi bukása minden olyan fideszes potentátnak, akik azt gondolják: ebben a politikai környezetben minden megengedhető. A mostani választáson számos érdemes, felkészült, tisztességes ember került a jobboldal színeiben az önkormányzatokba. De sokan tudnak olyan kormánypárti lokális kiskirályokról, akik - nahát! - semmivel sem jobbak bármilyen oldali politikusnál, és sikereiket talán a „jobb híján” felfogásnak és a jobboldalt választó tömegek elkötelezettségének köszönhetik.

  A politika és a hatalom logikája mentén gondolkodva a Fidesz kipipálhatja: „miénk az ország, mostantól rajta tartjuk a kezünket a közigazgatáson, a gazdasági élet szabályozásán, mostantól hozzánk fordulnak a helyi és országos potentátok, a Magyarország iránt érdeklődő nemzetközi nagyságok”. A Fidesz mostantól a hatalom pártja. De - szólal meg bennem a szkeptikus -  képes lesz-e arra, hogy ennél jóval többet tudjon elérni, hogy átlépjen a saját árnyékán, amely minden túlhatalomhoz jutott politikai erő végzete lesz egyszer? A Fidesznek kiutat kell találnia a gazdasági válságból, a társadalmi konfliktusok labirintusából, Magyarország gúzsba kötött helyzetéből. A Fidesz ráadásul mostantól az államadósság menedzselése mellett számos súlyosan eladósott város és megye terheit is magára vette. Ki irigyli ezt a felelősséget?

*

  A kormánypolitikán túl szóljunk arról is, amiért a Mandiner most és a jövőben is felelősséget érez. Április óta jobboldali közírók tucatjai élnek abból, hogy győzelmi táncot járnak a megsemmisült balliberális tábor fölött, a kormányzat mellett. Már elnézést, de sokszor az elefánt & egér vicc jut eszembe az együtt dübörgésből. Úgy vélem, ennél sokkal fontosabb ügyekről kellene már vitákat folytatni a jobboldali sajtón belül.

  Mégis, egészen mostanáig mindig volt ok, indok arra, hogy bizonyos, jobboldalon belüli szellemi, politikai, emelkedett avagy hétköznapi vitákat miért nem szabad / ildomos / kell lefolytatni. Medgyessy, Bajnai, Gyurcsány, Gyurcsány és Gyurcsány - lehetett hivatkozni az egymást váltó kormányfőkre, a ballib kormányzatra, az eszdéeszes kultúruralomra, satöbbi.

  2010-ben mintha hirtelen szétfoszlott volna a '90 óta hol nyíltan, hol a háttérben létező hatalmi hálózat (és most jött az új, ahogy az törvényszerű). Itt a nagy kérdés: mihez kezd ezzel a jobboldali politikai erő, az értelmiség, a média, a kommentelők és a szavazók? Annak idején, talán a 2002-es vereséget követő Fidesz-újjáépítés egyik szeánszán arról szónokolt Orbán Viktor (sajnos nem tudom szó szerint idézni, csak emlékezetből): a liberálisok ma már lerombolt falak tetején ugrálnak a még több szabadságért.

  Fordítsuk ezt le a 2010-es magyarországi helyzetre: a jobboldal egy jelentős része, az egyszeri választópolgároktól a helyi és mediális véleményvezéreken át a politikusokig még mindig a balliberális erődítmény lerombolt falain, a kiürült vártákon állva küzd a vörös-kék szélmalmokkal.

  Higgyük el: vége van.

  Vége van az országos és helyi szinten folytatott, kiegyenlített támogatottságon alapuló szekértáborharcoknak, vége van a háttérben, ellenszélben épülő gazdasági birodalomépítésnek, vége van a jobbos szubkultúra Kulturkampfjának. A balliberális oldal támogatottsága szertefoszlott; a gazdasági háttérbirodalom - a magunkfajta hírfogyasztók számára is látható - kiépítése gőzerővel zajlik (s most már országos és helyi szinten is a fideszes vezetés kegyeit keresik a vállalkozók, a befektetők); a vonalas baloldali-liberális kultúrharcosok pedig már az ellenzéki létre rendezkednek be az előre sértett avagy kiváró nyilatkozataikkal.

  Vége van. Nyert a jobboldal. Minden szinten.

*

  De mihez kezd ezzel egy ellenzéki létre, ellenkezésre, non coronat-állapotra berendezkedett jobboldali szavazótábor? Új feladatok, új kihívások vannak, amelyekhez messze nem elegendőek az eddigi válaszok és ismeretek. Tízezrek (százezrek?) életének jelentős részét tette ki az elmúlt húsz (tíz, nyolc) évben a mindennapi politikafogyasztás, a napi politika és az ellenoldali kormányzat tevékenysége fölötti görcsölés. Erre erősítettek rá természetesen a jobboldali lapok is.

  Egy olyan szellemi közeg alakult ki, amely sok tekintetben torzult, avagy hiányos ismeretekkel rendelkezik a világban zajló folyamatokról, és amelyben elég volt egyszerű kérdéseket és arra adott egyszerű válaszokat adni. Elég csak a jobboldali szavazók egy részének csekélyebb gazdasági avagy kulturális ismereteire gondolni. Ismeretes a légszomj a magasra érkező hegymászóknál, ismeretes a tériszony a szűk keretekhez szokott, de onnan hirtelen kiszabadult test (és szellem) számára. Tudunk venni levegőt? Be tudjuk járni a felszabadult, újragondolható és újraírható tereket?

  Mi a Mandinernél csak egy szűkebb közönséghez szólunk a magunk gyarló, sekélyes módján. Az UFi és a Reakció több mint tíz éves történetével együtt talán mégis hozzá tudtunk tenni valamit a magyar jobboldal közbeszédéhez. Az, hogy mi még underground vagyunk, vagy már mainstream, döntsék el az olvasók. A magam részéről örülnék annak, ha a jobboldali - biztosra vehetően - mainstream média felismerné azt, hogy ideje nyitni, ideje sokszínűnek lenni, ideje helyet adni a vitáknak.

  A magyar baloldallal, baloldali liberálisokkal nincs most dolgunk: találják meg önmagukat, a saját hangjukat az ellenzéki évek alatt. Nézzünk körbe a saját házunk táján. A magyar jobboldali tábor a másik oldal feltételezéseivel szemben sokszínű: vannak itt anglomán konzervatívok és népi balol jobboldaliak, kontintentális kereszténydemokraták és wannabe falangisták, libertáriusok és ősmagyar kontinuitást keresők, nemzeti érzelmű liberálisok és Jobbikot elkerülő, művelt nemzeti radikálisok, hardcore fidesznyikek és finnyás, fanyalgó polgári értelmiségiek, keletre nézők és nyugatosok egyaránt.

*

  Ennek a sokszínű, egymással sokszor szöges ellentétben álló véleményeket hangoztató tábornak kellene most felnőnie ahhoz a feladathoz, hogy szellemi tartalommal, pezsgéssel töltse föl az átalakuló magyar közéletet. Ha ez elmarad, ha 2010 után is az egy a tábor, egy a zászló elve érvényesül a jobboldalon, akkor a Fidesz túlhatalmának évei nem fognak másról szólni, mint a hatalmi érvrendszerről. Látható, hogy az elmúlt hónapokban a Fidesz nem egyszer hivatkozott már arra, hogy „a Zemberek minket választottak, tehát mi hatalmon vagyunk, tehát az emberek azt akarták, amit mi éppen akarunk.”

  Ez - és a mögötte lévő gondolkodásmód - nem a polgári politika, hanem a színtiszta hatalmi politika logikája. Ha Fideszország arról fog szólni, hogy „kétharmadunk és kilenctizedünk van, tehát igazunk van”, akkor abból nem épül rugalmas, nyitott, pezsgő közéletű, kultúrájú polgári Magyarország.

  Ha pedig nem ilyen Magyarország épül, akkor végleg lemaradunk az egyre gyorsabban változó, egyre inkább szervesen összeolvadó nyugati világban. Ha kormányzati szinten, a média szintjén avagy választópolgárként nem értjük, mi folyik körülöttünk a világban, és nem tisztázzuk saját helyzetünket, megoldatlan múltbeli és jelenlegi problémáinkat, akkor eltékozoljuk a demokratikus körülmények között egyedülálló lehetőséget, amit most a magyar jobboldal megkapott.

  Legszebb álmainkban a jövő végleg elkezdődik, és folytatódik a szabad, polgári, értékeire, hagyományaira büszke Magyarország oly sokszor elakadt építése, melynek kormányzata elősegíti az egyéni és közösségi kezdeményezések kibontakozását. Legrosszabb rémálmainkban az egykori kilencvenes évek végének szabadelvű-konzervatív jobboldali tábora egy második, nemzeti szalaggal átkötött „Kádár-korszak” tompa, elszürkült egységpártjává és annak csápjaivá válik. Nem kérdés, hogy mi miben hiszünk.

*

  Végül idézzük Kövér Lászlót: „A nyolc évnyi, egymást érő kampányok véget nem érő sorozata október 3-val lezárul, kampányok helyett végre foglalkozhatunk az életünkkel” - mondta el Kövér László, az országgyűlés elnöke nemrégiben Nagykanizsán. A hírre írt vezérkommentemben írtam: ha már Kövér László (!) is érzelmeskedik, akkor a magamfajta firkász is előveheti a személyes oldalát. Csipetnyi egotrip: érdekes látni, ahogy egyre-másra határkőként tekintenek az idei október 3-ára. A dátum esetemben azt jelenti, 30. életévemmel együtt kezdődik el egy új, szinte kizárólag narancsszínű Magyarország története. Mégis, nem mondhatom azt, hogy ez a Kövér által emlegetett nyolc „ellenzéki” év a mindennapjaimat mélyen befolyásolta volna, hiszen ettől függetlenül tudtam vezetni életemet, és így lesz ez ezután is. És senkinek a mindennapjait nem kellene befolyásolnia igazán a politikának. Az irigyelt nyugati országokban sokadrangú kérdés az aktuális kormány színezete.

  Nem akarok olcsó antipolitikus populizmussal érvelni, de szögezzük le: gondolatainkat, szellemi igényeinket ne kizárólag a napi politikára korlátozzuk le. Ha van tanulsága annak, amit Kövér mond, az éppen ez: itt az ideje a saját életünkkel foglalkozni. A politika amúgy is sokkal unalmasabb lesz egy egyszínű országban. Ideje élni; ideje művelődni; ideje jobboldali, konzervatív, más értékrendű vagy épp apolitikus kultúrát, szubkultúrákat építeni; ideje országot és világot látni; ideje kiereszteni a gőzt - és ideje szeretni. Felebarátainkat, önmagunkat, hazánkat, a természetet és a teremtőt. Mondjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr132342809

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Utánlövés 2010.10.04. 11:40:16

Még egy utolsó vicces plakát a kampányból, amit sajnos csak ma reggel vettem észre: Ami meg a valódi főpolgármester-jelölteket illeti, nem igazán úgy alakult a végeredmény, ahogy vártam. Persze nem az első helyezett okozott meglepetést. Tarlós győzel...

Trackback: Victorious 2010.10.04. 10:37:06

Igazi győzelmi playlistet állítottunk össze a Nemzeti Együttműködés Rendszerének vasárnapi diadalának tiszteletére. Viktoriánus, ha-ha.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

severinus 2010.10.04. 11:09:48

@ArmaGeddon Bácsi: Rendben van, ergé naiv (egyébként rövid i-vel), de az a tisztánlátás, ami téged jellemez, hová vezet? Mi lesz abból?
Olyan nincs, hogy megpróbálunk bízni valamiben vagy valakiben? Vagy: Itt már semmi jó nem történhet?
És akkor mi van, ha túl sok múlik OV-n? Sok múlt mondjuk Széchenyin is vagy Kossuthon. Vagy Tisza Istvánon is sok múlt volna, ha nem ölik meg. És sok múlt Károlyin is. Stb.
Királyt nem mertem írni, mert biztosan kihoznád belőle, hogy szeretném, ha visszaállítanák a királyságot.

Téglagyári Megálló 2010.10.04. 11:12:51

@severinus:

Arma Gedeon még a pápában sem bízik, csak a világvége-próféciákban.

tevevanegypupu 2010.10.04. 11:15:33

@devuscka:
Borzaszto - szo szerint - felelosseg, tenyleg inkabb ijeszto mint oromteli. Majd negy ev mulva esetleg lehet orulni, de most..Egyszemelyi, egyparti dontesek, a kovetkezmenyekert egyedul vallalni mindent..brrr..
A tobbi part tulajdonkeppen dorzsolgetheti a kezet, mert amit az elmult nyolc evben az mszp-szdsz elbazilikazott azt most a fidesznek kellene helyrehozni, ok csak uldogelhetnek nyugodtan es kovetelozhetnek. Es egyaltalan nem konnyitik meg a fidesz helyzetet sehonnet, sot amennyire lehet az EU is gancsolni fogja oket. Ott is sok a volt kommunista-maoista-szocialista akik gyulolik azokat, akik kicsit fuggetlenek akarnak lenni toluk. Magyarorszagrol pedig a liberalisoknak megvannak az osszekotteteseik a kulfoldi sajtohoz, ez mar evek ota vilagos es nyilvanvalo, hogy ahol lehet megprobalnak rasszistazni. Ez pedig mindig hatasos a sok hulye liberalnaci kozott.

homoródkarácsonyfalváért 2010.10.04. 11:16:19

@rajcsányi.gellért (ergé): Az írásoddal nagyjából egyetértek. Annak különösen egy részével.
Úgyhogy: kurultáj helyett Karácsonyfalvát! (Valódi kultúrát:) www.homorodkaracsonyfalva.eu

tevevanegypupu 2010.10.04. 11:16:55

@mavo:
Mindegy, Szegednek megfelel, ez teny, szoval nincs apellata.

tevevanegypupu 2010.10.04. 11:19:33

@mavo:
Tobb szemelyhez erthetetlen modon ragaszkodott a fidesz is, ketsegtelen, hogy baratsagok es erdekek fuzik oket is bizonyos emberekhez meg ugy is, hogy nagyon kockazatos.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.10.04. 11:19:35

@Téglagyári Megálló: Mondjuk azt, hogy ma reggel olvastam Vásárhelyi Mária aktuálisát az ÉS netes kiadásában, és még neki is épebb valóságérzékelése volt, mint ArmaGeddon Bácsinak.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 11:21:31

@severinus:

hejesbitek: najiv.

Tisztán csak azt látom, hogy a demokráciásdi a jólét, erőforrásbőség, fogyasztói társadalom velejárója volt. Bukása elkerülhetetlen.
Ha már diktatúra lesz és a hazai mezőnyben alapvetően Fletó és Viktor emelkedett ki, mint diktátorjelölt, akkor nem kérdés, hogy ezzel a megoldással jártunk jobban.
Ami miatt nem tudok boldog lenni, az a kontraszelekciós folyamatok jól látható terjedése, ami az egyeduralommal törvényszerűen együttjár és hogy persze csak hazugságokkal és kényszerítéssel lehetett a népképviselet szabályait (tavaszig) betartva eljutni a mai formálisan legális diktatúráig. Az önkormányzati választás helytartósági választás volt, "ÖN"-kormányzatról már nincs szó és tudjuk, hogy a centralizált rendszerek kiszolgálltatottabbak a rendszerhibának, a lépcsőzetes összeomlásnak, mert rossz az információáramlás. Világos, hogy mostanáig deficit volt az erős és határozott világképű központi hatalomból, ezért a Viktatúra nagyon sok jót hozhat.
A bajom, hogy mindjárt az elején kiöntenek pár életrevaló gyereket is a fürdővízzel.

A felsorolt figurák negatívak, vagy tragikusak.
Széchenyi tragédiája, hogy az egész világ a vesztébe rohant az iparosítással, de aki nem iparosodott, az csak gyarmat lehetett. Természetesen ő volt a legtisztességesebb a csapatban.
Kossuth elvtársra ne pazaroljuk a szót.
Károlyi elvtársra se, bár kettejük közül ő ártott sokkal kevesebbet. Sokkal inkább K. elvtárs műve teljesedett be 1918-ban.
Tisza Istvánt nem ölik meg, ha nem hagyja...
Ült a seggén és várta a halált.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 11:29:59

@Téglagyári Megálló:

Helyesebben a pápában aztán tényleg nem bízok...
A mostani nem is olyan vészes, csak súlytalan, az előző volt igazán veszedelmes.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.04. 11:32:22

@tevevanegypupu:

"amennyire lehet az EU is gancsolni fogja oket"

mi van? az eu parlament jobboldali többségű, hahó, tessék mán ébredni ... még el sem kezdett csinálni semmit a fidesz, és már keresed a kifogásokat, hogy miért nem lesz tökéletes?

(meg ez a liberálnácizás a végén ... visszataszító. és egy percig sem érv, hogy de a fidesznácizás)

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 11:33:47

@elGabor:
ismered a viccet a zsidóról, akinek mindig a barátja kiabálja az ablakból, hogy dugják a feleségét?
Amikor végül kimegy az ablakhoz kívülről benézni (és közben a nej a szeretőjével hasznosítja az időt):
nahát, innen tényleg ÚGY LÁTSZIK!

Véletlenül én itt állok az ablakban, ahonnan így látszik, te meg ott vagy bent...

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 11:34:46

@Téglagyári Megálló:

akik ilyet kérdeznek, azoknak nem szabad elárulni, mert a dolog alkalmas a lelki béke és a köznyugalom megzavarására.

Téglagyári Megálló 2010.10.04. 11:36:55

@ArmaGeddon Bácsi:

Ja, azt hittem, társalgunk. Tudod, nem szép dolog félig elmondani egy pletykát. De örülök annak, hogy a Titkos Tudás birtokában vagy.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.04. 11:38:39

@tevevanegypupu:

amiben az az érdekes, hogy pont az említett bartha lászlót az ügyei miatt 2002-ben már nem indította a fidi, miközben az ugyanúgy basáskodó, korrupt meggyes mögül meg nem tudott kivonulni

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 11:47:31

@Téglagyári Megálló:

bocs, egyrészt tréfáltam, másrészt kitalálod, mire gondolhattam. A Vatikán tele van szabadkőművesekkel és zsidókkal.

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2010.10.04. 11:49:25

@rajcsányi.gellért (ergé): Szerintem azok, akikhez ez az írás szól, eddig is éltek, művelődtek, szubkultúrát építettek, vagy éppen világot láttak, és mindenképpen szerettek. :)
Kicsit vitatkoznék azzal, hogy a politikának nem kellene befolyásolnia a mindennepajainkat. Akkor miről szólna a politika? Eddig is befolyásolta az életünket és ezután is befolyásolni fogja, hiszen pont ez a lényege. Csak a mérték a kérdés.
Szerintem az "irigyelt" nyugati országokban sem sokadrangú kérdés az aktuális kormány színezete, csak mi gondoljuk azt - innen. Abban talán van igazság, hogy minél nagyobb a jólét, annál kevésbé érdekes a kormány politikai színezete.

severinus 2010.10.04. 11:49:55

@ArmaGeddon Bácsi: Akkor szerinted az csak egy látszat, hogy tegnap helyhatósági választások voltak? Mert azok voltak, és hidd el nekem, hogy ez az ország messze nem annyira narancsszínű, mint ahogy gondolod. Erről már írtunk itt néhányan. Sőt, messze nem annyira az, mint amennyire én szeretném.
A demokráciával itt nálunk nem az a baj, hogy mulandó, hanem az, hogy soha nem működött rendesen. Önkormányzati képviselőnek lenni valami olyasmit jelent, hogy "profi" civil vagy. Na ezt nem értik itt az emberek. Vagy ki se meri nyitni a száját egy képviselő, vagy azt gondolja, hogy övé a település. És az utóbbiak között messze többen vannak a komcsik. És- ezt már írtam itt - pont az a baj, hogy pl. a Fidesz se használta mondjuk 1998-2002 között elég határozottan a hatalmát. Ha neked így jobban tetszik: a választópolgárok általi felhatalmazását. A szocikkal ilyesmi soha nem történt. Végül is szocinak-komcsinak lenni valami olyasmit jelent, hogy az eszméimet hangoztatom, és közben azt csinálok, amit csak akarok. vagy esetleg annál többet is.
Szerintem ezek miatt a dolgok miatt (is) volt kétséges az utóbbi időben az önkormányzatiság, nem azért, mert mondjuk a központi hatalomtól függ.
A figurák meg lehet, hogy tragikusak vagy negatívak, de nagy hatással voltak a magyar történelemre.
Na jó, akkor legyen Szent István! (Tudom, Tonuzóba nemzetsége, meg Koppány felnégyelve...)

Téglagyári Megálló 2010.10.04. 11:54:39

@ArmaGeddon Bácsi:

Bármily hihetetlen, nem látok az emberek fejébe. Most, hogy mondod, már említetted ezt a dolgot a szabadkőművesekről meg a zsidókról. Lelked rajta.

tevevanegypupu 2010.10.04. 11:57:04

@mavo:

Nem keresem a kifogasokat, de az EU penzugyi "reszlege" eddig nem volt tul baratsagos Orbanhoz. Uj kormany, teljesen uj emberek, kicsit nagyobb bizalommal lehetnenek vagy legalabbis egy kicsit tagabb lehetosegeket adhatnanak. A lehetosegek miatt csatlakoztunk az Europai Uniohoz vegulis, arrol a fidesz nem tehet, hogy az elozo kormanyzat elbaltazott eleg sok mindent.

Azt mondjak Meggyes ellen nagyon nagy lejarato kampany indult. Ez reszben biztosan igaz, de azert voltak olyan huzasai amik miatt egyaltalan nem kellett lejaratni, megtette azt o maga is.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 12:13:19

@severinus:

Szerintem helytartósági választások voltak, végig azzal kampányolt OV, Kövér, meg mások, hogy "Hátszéllel jobban megy a vitorlás", meg "jobban megértjük egymást azokkal az önkormányzatokkal, akikkel egy nyelvet beszélünk".
Ez természetesen visszavisz a Tisza-féle mamelukok választási kampányainak időszakába, amikor egy kerületnek nagyon meg kellett fontolnia, hogy ellenzéki képviselőt választ-e.
Ha minden úgy menne, ahogy a nagykönyvben meg van írva, akkor a kormány és az önkormányzatok viszonyában nem lehetne kérdés, hogy milyen párti a helyi vezetés.

Természetesen a Való Világban régebb óta az a helyzet, hogy ma már nem a szabad királyi városok adója tartja fenn (a parasztokén, stb.) kívül a központi kormányzat kincstárát, hanem fordítva, az "önkormányzatok" intézményrendszerére jön a manna a kormány költségvetéséből. Tehát az önkormányzatiság 89 óta látszat. Ezt most OV meg is fogja változtatni, remélem, radikálisan, támogatom. Tehát amire központi költségvetési pénz kell, az legyen állami intézmény, az önkormányzatok gazdálkodjanak a saját pénzükből.
(és akkor a járási főszolgabírót lesz érdemes korrumpálni, nem a súlytalanabbá váló polgármestert... Semmi nem tökéletes.)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.04. 12:15:25

@tevevanegypupu:

"Nem keresem a kifogasokat, de az EU penzugyi "reszlege" eddig nem volt tul baratsagos Orbanhoz."

ha ennek nem voltak okai, a gonosz eu csak kötözködik, akkor igazad van. ha ellenben okkal szóltak be ...

bryan 2010.10.04. 12:27:01

@tevevanegypupu:
Milyen alapon lettek volna nagyobb bizalommal? A szociális népszavazás miatt? Vagy a választási ígéretek miatt? Kintről valószínűleg nem látszik akkora különbség az MSZP és a Fidesz között, ami pedig egy pénzember számára számít, abban Bajnai meg Oszkó sokkal jobban működött, mint Matolcsy és Orbán. Amikor meg Matolcsy elkezdett hét százalékos hiányról delirálni közvetlenül a görögök bebukása után, akkor eljátszotta a bizalom maradékát is. repül is Matolcsy kb. napokon belül, vagy legkésőbb a költségvetés után. Remélem még idejében. Ha nem így lenne, az komoly csalódást jelentene a Magyar Nemzet igazodási képességeire nézve.
mno.hu/portal/740250

devuscka 2010.10.04. 12:30:31

@tevevanegypupu:

Na ja! Nem tudok találni egy olyan állami céget, ahol rendben lennének dolgok. Egy sikeres ágazatot sem hagytak maguk mögött. Sőt. Mindenhol hiány van, és veszik magukat és hátra dőlve okoskodva szemlélődnek, ahogyan ezt Orbán megfogalmazta a zsarátnokkal és a tűzoltással.

@mavo:
Az a csúnya eu, az elvtársaknak még okkal sem szólt be, sőt! Pedig átverték, mit azt a bizonyost a palánkon.

DFK 2010.10.04. 12:37:12

Tökéletes értékelés, abból a szempontból, hogy most polgári módon kell kormányozni, és igen, igazi , akár kritikus, értelmiségi hátteret kell építeni. De félek, hogy az ellenfelet nem írhatjuk le, arra mindig emlékezni és emlékeztetni kell.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.04. 12:40:42

@devuscka:

"az a csúnya eu, az elvtársaknak még okkal sem szólt be, sőt!"

hogyne, hogyne, persze

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.04. 12:41:21

@DFK:

"az ellenfelet nem írhatjuk le, arra mindig emlékezni és emlékeztetni kell"

akkor itt a helyed, itt az megvan

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.04. 12:58:53

@bryan:

ha a magyar nemzet megírta, akkor nagy eséllyel győzött a varga-féle szárny

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.04. 13:03:15

eljárt fölötte az idő, ugye

mint trianon fölött

"ezek már régen voltak"

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.04. 13:06:40

@rajcsányi.gellért (ergé): nana! Komcsizás illő és üdvös, a polgári underground lényeges eleme. Biztos pont, ne legyen szégyenlős.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.04. 13:12:56

@politicus: nekem nem fájt, de nem is vagyok mandineres

táltos 2010.10.04. 13:13:34

Korai még temetni a szocikat ott vannak mindenhol, még a fideszben is. A mentalitás megmaradt a fideszgyűlölő tanárokban, tisztviselőkben, családanyákban. És sajnos ezt tovább is adják.
De reménykedni lehet, hogy jó kormányzással az ilyen hangok csendesen szólnak majd csak az eldugott kiskocsmákban, italmérésekben:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.04. 13:13:47

"wannabe falangisták" ó, hogy baszódnál meg! :)))

egyébként jó, értelmes cikk, jó gondolatokkal.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.04. 13:14:52

@Tehetetlen Dodó: amíg nincs bíróság, börtön, addig nem foszlad soha!

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 13:18:08

@táltos:
Aki Esztergomban fidezses képviselőre és listára szavazott, de Meggyes ellen, az "fideszgyűlölő"?

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 13:18:54

@Téglagyári Megálló:

neked is lelked rajta, ha nem ellenőrzöd a tényeket, mielőtt valamit elhessegetsz.

bryan 2010.10.04. 13:19:24

@mavo:
Remélem, hogy ez történt, és lassan a Pokorni vonal is lenyomja majd a Hoffmann Rózsa irányt, meg Szőcs is mehetne, de ennek már nincs akkora jelentősége, akkor még akár lehet is esély arra, hogy kimásszunk a szarból.

devuscka 2010.10.04. 13:20:15

@mavo:
Nicsak! Köszönöm, hogy egyetért.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.04. 13:25:37

@rajcsányi.gellért (ergé):

és igen, le kell állni a komcsiktól való rettegéssel. lazán kell ütni őket, amíg az utolsó is mozog. a libikkel, lmp-sekkel hasonlóképpen. nem összeszorított szájjal, nagy kedvvel serényen. mert ezek képesek újból kihajtani.

és a nagy örömben nem elfelejteni, hogy gyurcsány ferencnek börtönben a helye, ha már ez családi dolog náluk. és a többinek, szilvásinak, gergényinek, petréteinek, a névsor kiegészíthető.

tegnap megittam egy pezsgőt. a következőt akkor fogom, mikor letartóztatják gyurcsányt, aztán még egyet a jogerős ítéletkor. ha ez nem történik meg, akkor orbán -akit kiválasztottnak tartok mint tudjuk- bukásakor fogok pezsgőzni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.04. 13:26:07

@rajcsányi.gellért (ergé):

és igen, le kell állni a komcsiktól való rettegéssel. lazán kell ütni őket, amíg az utolsó is mozog. a libikkel, lmp-sekkel hasonlóképpen. nem összeszorított szájjal, nagy kedvvel serényen. mert ezek képesek újból kihajtani.

és a nagy örömben nem elfelejteni, hogy gyurcsány ferencnek börtönben a helye, ha már ez családi dolog náluk. és a többinek, szilvásinak, gergényinek, petréteinek, a névsor kiegészíthető.

tegnap megittam egy pezsgőt. a következőt akkor fogom, mikor letartóztatják gyurcsányt, aztán még egyet a jogerős ítéletkor. ha ez nem történik meg, akkor orbán -akit kiválasztottnak tartok mint tudjuk- bukásakor fogok pezsgőzni.

Téglagyári Megálló 2010.10.04. 13:35:03

@ArmaGeddon Bácsi:

Küldd a tényeket, nyilván fent van a világhálón a vatikáni szabadkőműves összeesküvés teljes térképe. Linkeket kérek.

caralho voador 2010.10.04. 13:44:42

Nem akarnátok beépíteni egy kommentszűrőt, mint amilyen a Vastagbőrön is van? Unom már ennek a faszkalap mavónak a baromságait olvasgatni hosszú oldalakon keresztül.
A tzikk amúgy tetszene, de tartok tőle, kicsit bilibe lógós kezű. Grifttel egyetértve, most az írmagját is ki kellene gyilkolni az elmúlt 20 (60) év szennyének. Minden téren. Nem tudom viszont, lesz-e erre akarat/képesség.
Nem látom például az általad már temetett szdsz-es kultúrterror végét. Persze, ha pénzcsapok előbb-utóbb kiapadnak (így legyen!), talán. Ekkor azonban még mindig jön a másik probléma: nem látom a tehetséges, képzett, okos utánpótlást a "mi" oldalunkról, aki ezeknek a helyére léphet.
Azért reménykedem, de csak visszafogottan.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.10.04. 13:45:15

Korrekt cikk, de sajnos nem hinném, hogy jobboldalszerte ez lenne az általános nézőpont.

Tehetetlen Dodó 2010.10.04. 13:46:20

@tesz-vesz: A folyamat természetes részének tartom az említett intézmények aktív hozzájárulását a megtisztuláshoz.

caralho voador 2010.10.04. 13:51:36

@caralho voador: annyit pontosítanak magamon, hogy látni látnám az utánpótlást, csak épp nem engedik helyzetbe kerülni. Oda ugyanis többnyire a fájdalmasan ostoba, szervilis idióták kerülnek.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 13:52:48

@caralho voador:

"Grifttel egyetértve, most az írmagját is ki kellene gyilkolni az elmúlt 20 (60) év szennyének. "
Ez a vágy Csau kivégzésére emlékeztet...
Ha érted, mire gondolok...

TG69 2010.10.04. 13:56:15

@caralho voador: Az egy vicc amikor 20 év leszámolását várja valaki, miközben maga sem látja az új elit tehetséges, képzett, okos utánpótlását :). Akkor most mitől is lesz kevesebb szenny?

caralho voador 2010.10.04. 13:58:47

@caralho voador: * pontosítanék
@ArmaGeddon Bácsi: amennyit ezek a szemetek ártottak Magyarországnak - beleértve a még meg sem születetteket, én semmit sem éreznék túlzónak. Ezeknek az embereknek a többsége amúgy is gyűlöl és mélységesen lenéz mindent, ami a normális, egészségesen nacionalista pógárokat ideköti. Itt a jó alkalom, ha ilyen förtelmes ez a hely, lehet húzni a büdös faxba. (=/= gyurcsányi el lehet menni)

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 14:01:45

@Téglagyári Megálló:

kis türelmet, a blogomon fogok ezzel foglalkozni, lengyel nyelvű forrásokból. Brzezinskit tartják Wojtyła fő lobbistájának.

caralho voador 2010.10.04. 14:04:33

@TG69: lásd önmagam kiegészítését. Lenne utánpótlás, csak egyelőre nem igazán engedik "oda".

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 14:04:40

@caralho voador:

Arra céloztam, hogy Csaut korábbi emberei végezték ki. Ki fogja kiirtani a Gonoszt? Ha meghirdetünk egy kampányt a kiirtására, a korábbi gonoszisták fognak tódulni az Igazak Pártjába, hogy ők irthassák ki a Gonoszt. Vagy már ott is vannak...
A gonosz benünk lakozik.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne lenne most rengeteg gyakorlatias teendő az ország megmentése terén.
A szép tényleg az lenne, ha a törvényt mindenkinek be kellene tartania, és aki vét ellene, azt pártállásra tekintet nélkül megbüntetnék. Valahogy nem tűnik úgy, hogy ilyen meseországban élünk. (mi, az emberiség)

Maisie MacKenzie 2010.10.04. 14:12:54

vannak itt anglomán konzervatívok és népi balol jobboldaliak, kontintentális kereszténydemokraták és wannabe falangisták, libertáriusok és ősmagyar kontinuitást keresők, nemzeti érzelmű liberálisok és Jobbikot elkerülő, művelt nemzeti radikálisok, hardcore fidesznyikek és finnyás, fanyalgó polgári értelmiségiek, keletre nézők és nyugatosok egyaránt.
+ a nemzeti szalaggal átkötött „Kádár-korszak” hívei. stb., stb.

Hiába a 2/3, a 9/10, kurvára nem egységes a Fidesz tábor.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.04. 14:16:08

Most akkor a rettegők megfogadják emberük tanácsát, és elmennek, ha nem tetszik itt?

Eszement, mekkora morális kárt csinált a szegfűárus bagázs a renoméjában.... ilyen rövid idő alatt.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.04. 14:17:15

@Maisie MacKenzie:

"Hiába a 2/3, a 9/10, kurvára nem egységes a Fidesz tábor."

Épp attól nem. Minél nagyobb, annál sokfélébb.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.10.04. 14:39:02

Remek cikk.
Hogy a jobboldali értelmiség mekkora része veszi át az kérdéses, de ha jobboldaliként hiszünk a teljesítményben, a minőségben akkor végül is lényegtelen...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.04. 14:48:43

@caralho voador: @TG69:

"nem látom a tehetséges, képzett, okos utánpótlást a "mi" oldalunkról, aki ezeknek a helyére léphet... annyit pontosítanak magamon, hogy látni látnám az utánpótlást, csak épp nem engedik helyzetbe kerülni. Oda ugyanis többnyire a fájdalmasan ostoba, szervilis idióták kerülnek." --- @caralho voador:

"Az egy vicc amikor 20 év leszámolását várja valaki, miközben maga sem látja az új elit tehetséges, képzett, okos utánpótlását :). Akkor most mitől is lesz kevesebb szenny?" --- @TG69:

Ebben a történetben szerintem ez a kulcskérdés. Kevés a hatalmat megszerezni, a hatalommal élni kell tudni, termőre kell fordítani. A hatalom egészen addig csak önkény, amíg nem fogalmazza meg világosan értékrendjét: azért, hogy érdemben szolgálható legyen és azért is, hogy számonkérhető legyen. Addig minőségi kiválasztás sincs, mert nem lehet, addig csak az opportunisták, a hipokriták, a gumigerincű szolgák tudnak "megfelelni". Amint világosan deklarált egy hatalom értékrendje (és ahhoz következetes is), megindulhat az érdemi kiválasztás is.

A Fidesznek most ez volna az elsődleges feladata: állást foglalni alapkérdésekben. Ha ezt nem teszi, akkor: "az egykori kilencvenes évek végének szabadelvű-konzervatív jobboldali tábora [menthetetlenül] egy második, nemzeti szalaggal átkötött „Kádár-korszak” tompa, elszürkült egységpártjává és annak csápjaivá válik" (rajcsányi.gellért (ergé))

ü
bbjnick

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2010.10.04. 15:28:18

A választások másnapja: Kristálypark.

holnapkapitany.blog.hu/2010/02/10/kristalypark_novella

Holnap Kapitány -- Mesék egy elképzelt Magyarországról

sárkányfő 2010.10.04. 15:48:49

Micsoda naivitás és idealizmus :)

Azt kéri, hogy a jobboldal tegye tökéletesen az ellenkezőjét annak, amit eddig tett. Gondolkodjon tökéletesen máshogy mint eddig.
Ez képtelenség, ez abszurdum.

És hogy lássunk egy friss, meleg példát:
Orbán Viktor: "Magyarország ma visszaszerezte a fővárosát"

elfelejtette 2010.10.04. 16:07:09

Az idezet Palpatine szenatortol utos. :D

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.04. 16:13:53

@ó jaj:

viktor pontosan fogalmazott. és a magyarok fővárosát meg is kell szabadítani a szennytől ami elborította, fojtogatta, torokhangon gúnyolta.

Gandalf Garaboncias 2010.10.04. 17:01:40

@ó jaj:
Nem a Fidesztől, hanem a rászavazó értelmiségtől lenne ez elvárható.

neeskens 2010.10.04. 17:04:40

"Legrosszabb rémálmainkban az egykori kilencvenes évek végének szabadelvű-konzervatív jobboldali tábora egy második, nemzeti szalaggal átkötött „Kádár-korszak” tompa, elszürkült egységpártjává és annak csápjaivá válik"

Jól látod a problémát. A polgári Magyarországhoz ugyanis polgárok kellenek. Utoljára ilyen konszolidációt talán Bethlen vállalt, de még akkor is volt polgári réteg, akire támaszkodott. Az a középosztály, amit szükséges az általad kívánt plurális, nyitott, pezsgő közélet kialakításhoz sajnos nem létezik. Felszívódott, megszűnt, meghalt, emigrált, beolvadt: egy része 44/45-ben, más része az ötvenes években, megint más része ezután.

Ezzel a polgári vízióval választást nyerni, pláne hatalomban maradni nem lehet. Erre Orbán is nagyon régen rájött már, hogy kizárólag jóléti ígéretekkel lehet operálni. Rosszabbul élünk, mint négy éve, vagy szociális népszavazás...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.04. 17:12:44

@Grift:

"a magyarok fővárosát meg is kell szabadítani a szennytől ami elborította, fojtogatta, torokhangon gúnyolta"

nocsak, nocsak, kibasznád pestről a judapestező jobber csürhét?

onlame 2010.10.04. 17:24:35

@mavo:

Budapestről sokmindent ki lehetne dobni, kár itt a "jobber csürhékre" szorítkozni. :)

A "magyarok fővárosát" meg vissza kéne csinálni egy fővárossá, nem pedig - sokak fejében - az egyetlen magyar város képét kéne táplálni.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2010.10.04. 18:09:56

remek iras! a fobb gondolatokkal tokre egyetertek, de nekem kicsit hianyzik annak elemzese, hogy milyen konstellacio kellett az egyparti hatalom ilyen foku megvalosulasahoz. hiszen nem csak magyar, de vilagviszonlylatban is szinte peldatlan politikai merfoldko ez, es (ezt fontos ismet hangsulyozni) meg egyaltalan nem tudjuk mi kovetkezik belole - nekem az eddigi honapok alapjan sajnos az altalad sarkitva felvetett mindket opcio egyforman realisnak hangzik...

Táskás Tóni 2010.10.04. 20:59:52

A történet így szól. A 80-as évek végén frissen végzett egyetemista fiúk demokrata szabadelvű politikai beállítottsággal álmodtak egy országot maguknak./a papokat akkor még csuhásoknak nevezték./ Aztán elkezdtek betörni a közéletbe , politikusok lettek , kormányt alakíthattak szülőknek bányákat maguknak jólétet építettek /Kaya Ibrahim stb./ ,azután pedig 4 év után a választók elküldték Őket. Innentől már nem volt más út , mint a magyarok megosztása, gyűlöletkeltés .a kormányon lévőkkel minden együttműködés megtagadása, populista szavakkal és népszavazással a reformok megakadályozása kordonbontás ,szónoklás a legrohadtabb szélsőjobbosoknsak majd Kubatov lista a rájuk nem szavazókról, ugyanúgy sok-sok korrupciós ügy a jobb oldalon is amelyet természetesen az ügyészség elsimít. Aztán végre sikerült ismét , de vajon miért volt olyan komoly a második "forradalmi" győzelem napján. Valószínűleg rájött ,hogy mostantól már nem elég a NENYI ,ÁTVETTÉK A HATALMAT ,de most már valamit fel kell mutatni! Minimum egy költségvetést ami nagyon nehezen készül a legkommunistább kormányban ami ,most az övék a renszerváltás után.

kékszemű...34 2010.10.04. 21:02:07

1945-ben a szovjet hadsereg elfoglalta Magyarországot és létrejött a Köztársaság, bolsevik többségű alkotmányozó nemzetgyűlés eredményeként.
1989-ben a szovjet katonai megszállás alatt módosították a Rákosi alkotmányt, 1949 évi XX.-as törvé...nyt és létrejött a köztársaság újabb politikai rendszere, amit az újabb (talán )jövő évi alkotmány hívatott állandósítani.

Ez egy nemzeti szalaggal átkötött második Kádár korszak. A poszt kommunizmus fellegvára Magyarország.

kékszemű...34 2010.10.04. 21:10:45

Ez egy nemzeti szalaggal átkötött poszt kommunizmus, nem fideszország. Kapitalista utódállam.

2010.10.04. 21:51:41

Kedves "ergé"!
Wow....és mikor született meg "Fideszország"? Lemaradtam. Tegnap? "Namost" ez Magyarországon belül van (pl:Lesotho), vagy kivált vagy mi? És Magyarországon tudnak róla? A nyelvészek biztos örülnek az ilyen gyöngyszemeknek, szerintem szociolingvisztikai szempontból simán lehetne vizsgálni, kire miként hat(egy "komcsi" pl biztos elkezd "kurvaanyázni", ha meghallja, kdnps elfúj egy miatyánkot.. stb)...
"Egy önkormányzat problémáinak megoldásában nem feltétlenül használ az ellenzékiség manapság - tudtuk meg Szijjártó Pétertől", érthető, kívül esik Fideszországon, persze Orbán Viktoré volt a legszebb: Magyarország ma visszaszerezte a fővárosát...nem is tudtam, hogy elvesztette(1998-2002 között az volt?, csak kérdezem). Amúgy simán támogatom az ország és a főváros átnevezését, uncsi.
Én tényleg azt hittem, hogy demokratikus választásoknak köszönhetően egy parlamenti párt(a magyar választási rendszer aránytalanságairól ne is beszéljünk) olyan arányban nyert, ami demokratikus nyugati országokban szokatlan. Ennyi. De ettől miért Fideszország, már megbocsáss. Mert minden lap hozzájuk került(jogosan, jogtalanul, szerencsésen....már mindegy)?
Járj sokat Skandináviába ;) nem kötelező ám az, hogy csak egy párt legyen a placcon(és jól menjen a bolt). Az meg külön jó, hogy amikor végre értelme lenne foglalkozni a politikával, akkor azt mondod, ne foglalkozzunk vele. Hát nem azért küldtük el a visszataszító szocikat, hogy végre normálisan is foglalkozhassunk a dolgokkal. Dehogynem, én bizony azt mondom, most kezdjen csak mindenki politizálni, elvégre ez az emberek kormánya. (Értem ne aggódj, nagy skandináv mániás vagyok, és zenerajongó (Kispál(láttalak:):)) is ugyebár egy komcsi fellegvárból indult és LMP-s ;) a politikán kívül nagyon is megtalálom a dolgaim. De hadd ne örüljek felhőtlen egy ilyen győzelemnek, még ha nagyon is örvendezek az MSZP hatalmas vereségén. Hiába, sose jó semmi (na jó, Dánia az már valami, 8+4 párt).
Debreczeni tudjuk mire tett - jön a diktatúra, az új Kádár kor. Benne van a pakliban? Nincs! Őszintén kérdezem, te mire teszel? A "legszebb álmainkban" kezdetű sorban csak hiszel, vagy biztos is vagy abban, hogy úgy lészen az?
S valóban, vége van. Ennek a választásnak! :):) De most jön a java, és nyakunkon 2014 :)
A többivel nagyrészt egyet értek.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.10.04. 23:50:48

@ergé: Köszönöm Magának:-) Lomos posztjával együtt (és természetesen a hozzászólásokkal:-)) ritka kellemes perceket szereztek nekünk. No, meg ami hátravan, de félre bú. Egy nap alatt két ekkorát (bocs kedves olvtársak, ilyet ritkán teszek) csappintani, no mondhatom, beérik lassan a vetés:-D Még egyszer köszönet ergének (jobb voltál szvsz. mint Szerető az mno-n), oszt legyen időm még véletek társalogni, mostanság kevés lesz.
Üdv. Misi

Maisie MacKenzie 2010.10.05. 08:28:50

@onlame:

"A "magyarok fővárosát" meg vissza kéne csinálni egy fővárossá,"

Most nem főváros?

Amúgy a vidéki magyarok utálják Budapestet.
Lehet itt akármilyen főpolgármester, nekik Bp. teljesen mást fog jelenteni, mint az itt élőknek.

A vidéki magyaroknak Bp. egy zarándokhely, valami nemzeti nagyság szimbóluma. A bp-eknek meg lakóhely, nagyváros.

Lehet egy álmos kisvárost csináli Bp-ből, de ez csak a vidékiek frusztráltságát csökkentené, igazából nem lenne jó senkinek!

Szerintem helyezze át a kormány a fővárost Ópusztaszerre! :-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.05. 08:36:48

@Maisie MacKenzie:

Most akkor a vidéki magyarok utálják Budapestet vagy Bp. egy zarándokhely, valami nemzeti nagyság szimbóluma számukra?

ü
bbjnick

Maisie MacKenzie 2010.10.05. 08:42:49

@bbjnick:

Az igazi, hétköznapi - város - Budapestet és a budapestieket utálják, de a "Magyarok Fővárosa" a "Nemzet Fővárosa" frázisok melengetik szívecskéjüket.
:-(

Téglagyári Megálló 2010.10.05. 09:49:57

@mavo:

A judapest.org-ra gondolsz? :-)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.05. 10:07:12

@mavo:
kivételesen nem voltam hajszálpontos, így szándékosan félreérthetett. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.10.05. 10:21:10

@táltos:
"Korai még temetni a szocikat ott vannak mindenhol, még a fideszben is."

Egyetertek, ideje megszabadulni a belso ellensegtol.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2010/10/parazitak.html

kokavec 2010.10.05. 12:49:21

Nagy részben ugyanazok szavaznak ma a demokráciát leépítő fidesz uralomra, mint akik a rendszerváltás utáni évtizedben hatalomban tartották a volt diktatúra embereit. A számok nem csalnak, a lakosság nem cserélődött ki, még ha generációs mozgás volt is benne.

Mindenki, aki még bizalommal tekint O.V. épülő rendszerére eldöntheti, hogy a hit és remény kontra akciók, reakciók reális értékelésének szempontjai között hogyan súlyoz. (Illetve csak azok, akik képesek reális értékelésre).

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.05. 16:39:06

@Grift:

akkor elő a farbával. ki az, aki "torokhangon gúnyolta" a fővárost?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.05. 16:41:24

@caralho voador:

"Unom már ennek a faszkalap mavónak a baromságait olvasgatni hosszú oldalakon keresztül. "

egyszerű a megoldás: elhúzol a picsába. de tőlem fel is akaszthatod magadat.

Bloodscalp 2010.10.05. 20:30:16

mennyi hülyeséget tudsz összehordani rajcsi:)-igaz, jópénzért...

pamocsnyik 2010.10.05. 21:41:29

@Maisie MacKenzie: "Az igazi, hétköznapi - város - Budapestet és a budapestieket utálják"

Mondjuk ez is egy elég elmebeteg jelenség, amit sosem értettem...

pamocsnyik 2010.10.05. 21:45:40

@mavo: látványos, ahogy sportot űzöl ebből a tenyérbe mászó arroganciából... Mondták neked valami bölcsész kocsmában, hogy ez rém eredeti?

pic-ard 2010.10.05. 22:47:25

demokrácia ünnepe, az egypártrendszer létrejötte

hejehujj!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.06. 06:58:25

@pamocsnyik:

te is elhúzhatsz a faszba. ha egy tahó beszól, mi a fasznak fogjam vissza magamat? ja, és anyád bőcsész, kis puruttya

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.06. 08:57:41

@Maisie MacKenzie: @pamocsnyik:

"Az igazi, hétköznapi - város - Budapestet és a budapestieket utálják [a vidékiek]"

Ezt honnan lehet tudni? Milyen felmérések/vizsgálatok támasztják ezt az állítást alá? Nem lehet, hogy ez is csak egy flaszterensarjadt urbanlegend? :-D

ü
bbjnick

Maisie MacKenzie 2010.10.06. 09:44:45

@bbjnick:

"Nem lehet, hogy ez is csak egy flaszterensarjadt urbanlegend? :-D"

Nem.

Remélem lesz kutatás is ez ügyben! :-)

De ki végzi el? A vidékiek tagadják ezt a tényt, a pestiek meg már természetesnek tartják! :-)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.06. 10:34:17

@bbjnick:
legalább mink ne használjuk ezt az intenacionalista-cionista urbanlegend szószörnyet!

Téglagyári Megálló 2010.10.06. 10:46:48

@Maisie MacKenzie:

Egy mai index cikkből:

"A nagyvárosi cinizmusunknak nyoma sincs, zavartan tapicskolunk a vörös sárban, és csak az kattog a fejünken, hogy mit lehet erre mondani? Hogy majd minden rendbejön?"

No, ez a nagyvárosi cinizmus, ami nem annyira szimpatikus Budapesten. A fenti idézetben a szerző elismeri, hogy van ilyen.

Maisie MacKenzie 2010.10.06. 10:57:07

@Téglagyári Megálló:

"a pestiek meg már természetesnek tartják! :-)"

Ez is egy ilyen nagyvárosi cinizmus volt.

A nagyvárosban más az életritmus, több hatás éri az embert, így fel kell hogy vegyen egy bizonyos cinikusabb hozzáállást. Lehet, hogy ez visszatetsző egy nyugodtabb vidéki számára, akinek átlátható, kiszámítható világa, vagy legalábbis világképe van.

Amúgy szerintem már kiegyenlítődés zajlik. A régi rossz hagyományt meg nem kell folytatni, főleg ha okafogyottá vált.

Téglagyári Megálló 2010.10.06. 11:00:24

@Maisie MacKenzie:

Persze, hogy nem, én egy konkrét dolgot emeltem ki, amit nehéz lenyelni, egyébként azért igyekszem kijönni a pestiekkel. Mondom ezt mint vendégmunkás.

pamocsnyik 2010.10.06. 11:19:22

@mavo: mondom én... önelégült bölcsész tempó... :D

pamocsnyik 2010.10.06. 11:20:33

@bbjnick: Nem én állítom, csak reagáltam...

Bár valami hasonlót volt/van szerencsém tapasztalni... :lol:

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2024.05.03. 15:28:26

@Oli bácsi: @rajcsányi.gellért (ergé):

aztán mi lett azóta az országból? büszkék vagytok magatokra?
Ergé most már moszkvába meg tadzsikisztánba jársz fotózni? kínába is lehetnek szép helyek...

pár kérdésem lenne még hozzátok:
kkbk.blog.hu/2023/05/30/par_kerdes_a_fideszeseknek
süti beállítások módosítása