Szerénység és alázat
2010. június 25. írta: k|M

Szerénység és alázat

 

  Nincs ilyen rovatunk, de most az üzemi híradó szpíkerének maskaráját öltöttük magunkra. Ez a blog a Reakció-blog utódja, annak meg az Utolsó Figyelmeztetés a szülőanyja, mely az ősidőkben belső Fidelitas-kiadványként alapozott meg valamiféle, a mainstream jobboldali médiától elütő hangvételű, korosztályi zsurnalizmust. Közönségünk ugyan jelentősen bővült, de talán még olvasnak bennünket azok is, akiknek ezt olvasnia kell.

  Aki tudja, érti, aki érti, tudja, aki még most sem érti, meg fogja érteni, miért jönnek az alábbi sorok.

 Kitekintő: ez a kor már nem az a kor

  Sokan bízunk abban, hogy 2010. április 9-én végleg megpecsételődött a posztkommunizmus Magyarországon, annak minden hatalmi, erkölcsi, ideológiai eszközével és jellegzetességével együtt. A ’89-esek kormányra, az ex-MSZMP pedig a süllyesztőbe került, bebizonyosodott, hogy Magyarország nem fasizálódó félperiféria Európa seggelukán, hanem egy tisztes közép-európai állam, ahol működik a demokrácia, és a nem tetsző garnitúra helyett lehet mást választani. Ezzel rendben is volnánk, ez már a múlt, aminek eléréséért a legkülönfélébb szinteken tettek sokan, sokat. Fidelitasosok éppúgy, mint a Fidesz vezetői és így tovább azokig, akik a fagyban talpaltak a kopogtatókért. Vagyis sokak érzik magukénak a sikert, amiért várják jogos vagy annak érzett jussukat. Teljesen felesleges lenne álszenteskedni, a politika így működik Svédországtól az Egyesült Államokon át Csehországig. A kérdés mindig csak az, van-e kellő önmérséklet a régieket váltó újakban.

  A szavak szállnak a szélben, mint szabolcsi viharban a tetőcserép, ezért felidéznénk, mit is mondott a jobboldal politikai közösségének elsőszámú vezetője a választások éjszakáján: „(…) tudatában vagyunk annak, hogy a választás történelmi jelentőségű volt, s ha ez igaz, akkor a velünk szembeni elvárások is történelmi jelentőségűek (…) engedjétek meg nekem, hogy a legnagyobb öröm közepette is hadd legyen egy szigorú, szikár, és kemény mondatom. A választási győzelmet ki kell érdemelni. A kiérdemelt bizalmat meg kell tartani. Ezért akármilyen elsöprő fölénnyel is győztünk a mai napon, a következő évek során számunkra a legfontosabb a szerénység és az alázat kell, hogy maradjon.”

 Rongyrázó politikaközeli köcsögnek lenni ciki

  Miért idéztük ide ezeket a mondatokat? Hogy még inkább átérezze mindenki: a választók jogerős ítélete alapján a Zuschlagok, az Aratók és az Ujhelyik kora lejárt. Reményeink szerint ez már nem az a kor, ahol a politikaközeli huszonévesek az ötösbömössbe’ teljesítmény nélkül betehetik a hátsójukat, mert az jár. Ennek az embereket joggal irritáló korszaknak véget kell vetni, az ötösbömös' csak azért nem jár, mert valaki tétre, helyre, befutóra tökéletesen tippelt. Érzésünk szerint - mint annyi minden másban -, itt is cezúrára, valódi változásra van szükség. Nem azért, mert Orbán azt mondta, szerénység és alázat, és az Úr szavától varázsütésre kifordult a sarkából a világ. Hanem azért, mert mi mindannyian azt szerettük volna, ha a politikaközeli köcsögök korának egyszer vége lesz. Ez bizony 3 milliónál több választó akarata. Ugyanis ebben a 3 millió X-ben éppúgy benne van a posztkommunizmus erkölcsi nihilizmusának teljes elutasítása, mint az, hogy itt az idő a közterhek normalizálására.

 A mértéktartás mellénye senkire sem túl nagy

  Ebben a 3 millióban benne van az, hogy az elit minden rétegének minden áldott nap minden percében tudnia kell: együtt sírunk és együtt nevetünk, egy IMF-emlőn vegetáló, rossz foglalkoztatási mutatókkal, tömeges fiatal munkanélküliséggel, leszakadt cigányokkal, bedőlt devizahitelesekkel teli országban nincs helye a politikaközeli emberek rongyrázásának. Nem azért, mert a magyar irigy és dögöljön meg a szomszéd tehene. Hanem azért, mert egy ilyen országban a mértéktartás mindenkinek nagyon jól áll, abban mindenki fessül fest. A mértéktartás mellénye egyikünkre sem túl nagy.

  Egy szó, mint száz, az innen-onnan hallható jobbos suhanckodás az ötösbömössbe’ ugyanolyan visszataszító, ugyanúgy csípi mindenki szemét, ahogyan csípte a szemünket az, hogy Z. Jánosnak - igaz még szabadlábon -, az volt a legnagyobb problémája, vajon beletankolta-e az összes pályázati pénzt az 525-ösbe, vagy maradt még valami tízezercímletes apró a zsebében, amit odadobhat a Lados nevezetű táskacipelő csicskájának.

  Nemzedékünknek teljesítményével, kreativitásával, tettvágyával és munkabírásával kell bekerülnie a hírekbe. A jó ég mentsen bennünket és a reményeikkel a mi politikai közösségünket kitüntető választókat attól a Blikk címlapfotótól, ami az ötösbömössbe’ szétkokszozva feszítő fiatal jobbos hülyegyerek hulláját mutatja 25 centiméterről, miután magáról megfeledkezve 237 km/h-val szétdurrantotta valamelyik felüljáró betonoszlopát.

  2010-nek valódi fordulópontnak kell lennie. A régi reflexek, a régi viselkedésminták, a régi politikai rongyrázás kora lejárt. Akiket most felszippantott a politika, azoknak tudniuk kell: nem sarzsit, munkát kaptak, lehetőséget a bizonyításra. Munkát, ahol a közösségért kell dolgozni, ahol nem lehet az egyéni érdek és az ötösbömös’ az első.

  Szerénység és alázat - ha tisztában vagyunk a velünk szemben támasztott történelmi jelentőségű elvárásokkal, most még arc- és hitelvesztés nélkül le lehet parkírozni az ötöst apu garázsába.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr822104394

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az új világrend régi-új Bibliája és régi új Alkotmánya 2010.06.26. 08:46:17

Az Új Világrend régi-új Bibliája és régi-új Alkotmánya   Ma, amikor a sírba szálló világrendi szigorítja a diktatórikus intézkedéseket Magyarországon az Orbán Helytartósággal és a Helytartótanács „ellenzéki” tagjai kénytelen assz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli 29 2010.06.25. 10:14:57

Ha jól értem, ez valami üzenet akar lenni bizonyos fidelitasos fiúknak (vagy egy konkrét személynek?), akik most, a kormányváltásnak köszönhetően közel kerültek a húsosfazékhoz.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 10:16:50

Szép cikk. Szép dolog a naivitás.

nyulakkal álmodó 2010.06.25. 10:33:59

"aki még most sem érti, meg fogja érteni, miért jönnek az alábbi sorok."

Én pl. még most sem teljesen értem.

S.O.A. 2010.06.25. 10:36:10

Fáj, belülről éget, mardos, de ki kell mondanom: Toplákkal értek egyet:). Meg kell foglamazni ezeket a gondolatokat is, de amikor lehetőség nyílik rá, a "Wallis Motors bizony értékesíteni fog személygépjárműveket huszonéves ficsúroknak..."

ZöldMarci 2010.06.25. 10:37:52

Csak az kérdés, hogy Orbánnak is jár-e most, hogy "Caligula lovát" nevezze ki köztársasági elnöknek:

www.youtube.com/watch?v=pYfaj3ZfLiw

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.25. 10:46:28

Jaj, ugyan már, Szijjártó elvtársnak járt az az autó.

suski 2010.06.25. 10:48:02

"Nemzedékünknek teljesítményével, kreativitásával, tettvágyával és munkabírásával kell bekerülnie a hírekbe."

A fideszes utánpótlás csupa tehetségtelen, sótlan hülyéből áll ( legalábbis a hírekben szereplők) . Így nehéz lesz.
Még Dúró Dóra is üdítő hozzájuk képest.

Alfőmérnök 2010.06.25. 10:49:46

Máig nem értem, hogy miért kellett az UFi-t megváltoztatni Reakcióra, a Reakciót meg mandinerre?
Mi lesz a következő? :)

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.06.25. 10:53:07

Kicsit ide is tartozik, ez a hjr igaz???

www.barikad.hu/node/56107

Pintér rehabilitálta és főtanácsadójávvá tette Kiss Ernő tábornokot?
Vagy csak hackerek szórakoznak a Barikádon?

Samott 2010.06.25. 10:53:35

Az otosbomos melle oda lehet venni a kozpenzbol berelt audit is? Csak akkor szegeny Szijjartoval mi lesz?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 11:03:26

@Arma Gedeon2:

Sajnos az a helyzet, hogy Kiss Ernő, aki egyébként egy elképesztő, hatalmas barom, valamint súlyos alkoholista és pinamániás, másrészről hihetetlen inteligenciával és felmérhetetlen rendőri ösztönnel rendelkezik. Ez van. Tanácsadónak még jó lehet, szervezetet én sem bíznék rá.

Tehetetlen Dodó 2010.06.25. 11:04:53

Pompás cikk, magam sem írhattam volna szebben.
(A szerző is egy magamfajta naív idealista, úgy látszik, de talán ránk is szükség van még).

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.06.25. 11:05:32

@El Topo (Sgt. Elias):

És persze ingyen, formális alkalmazás és rahabilitálás nélkül nem vállalta a tanácsadást...
Bűzlik ez az ügy.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 11:06:21

Elképzelem különben ahogy a fideszes nacsalnyikok elolvassák a mandiner cikkét és nagyokat bólogatnak, majd holnaptól azon fognak versenyezni, ki a nagyobb önkorlátozó, ki a tökösebb puritán.:D
Államtitkárok fognak nyolcéves Fabiákkal futkosni, és az lesz a menő, aki miniszter létére beszerez egy féligrohadt kávébarna Wartburgot, amit saját maga fog vezetni.:D
Ugye nektek is megjelent a kép?

Tehetetlen Dodó 2010.06.25. 11:08:10

@Arma Gedeon2: A minap mondta volt rendőr osztálytársam, hogy Kiss Ernő nagy ász a szakmában, csak szétitta magát. Tanácsadónak biztosan jó lesz, úgy ismeri a szervezetet, mint a saját tenyerét.
(Vagy az alteregójáét).

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 11:08:57

@Arma Gedeon2:

A minőségi szesz, meg a pina nincs ám ingyen. Hidd el, nekem az a véleményem, hogy ez lehetett éppen jó húzá is Pintértől.
Ha átfutod a hozzászólásaimat, láthatod, hogy sem Pintérnek, sem a fidesznek nem vagyok a rajongója, tehát ha ilyet mondok, annak oka van.

m.logic 2010.06.25. 11:16:05

"az ex-MSZMP pedig a süllyesztőbe került"

Éljen Kövér, Martonyi, Matolcsi, Pintér...

"a Zuschlagok, az Aratók és az Ujhelyik kora lejárt"

Éljen Szijjártó, Rogán...

suski 2010.06.25. 11:20:07

@El Topo (Sgt. Elias): kurvára nem jó húzás. A faszi lehet, hogy nagy ász, felőlem lehet alkesz is, de össze-vissza hazudozott a bíróságon is arról, hogy az alteregója okozta a balesetet stb..na ne má , hogy ilyen alakokra van szükség az új rendőrséghez. Nevetséges, óriási támadási felület.

Szittyós Feri 2010.06.25. 11:24:04

@m.logic: mé', Szíjjártót meg Rogánt lesittelték, vagy mire ez a hasonlat baze?

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.06.25. 11:25:23

@El Topo (Sgt. Elias):

Védhetetlen, a kétharmados arogancia bizonyjtéka. Kicsit a legendakeltés világába is tartozik, hogy vannak ilyen csodatevő koponyák (apró jellemhibákkal), akiket nem lehet józan életű szürke szakemberekkel helyettesíteni. Akkor Fletó apró botlásai is kimagyarázhatók, vagy bárkié.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.06.25. 11:27:57

@Arma Gedeon2:

És illik a vonulatba, hogy Gergényit is mentegette.
Tényleg alaptalan a barikádos felvetés, hogy a fickó valamivel markában tartja OV-t?
Inkább magam is azt hiszem, hogy csak OV legendás káderkiválasztási tehetsége működik.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 11:36:45

Jó, mondok egy kis történetet.
Izé... egyik ismerősöm átadott egy nyomozati anyagot Kiss Ernőnek. A terjedelemről annyit, hogy két ember kétszer fordult a dossziékkal. Ez volt péntek délután fél ötkor. Kiss szombaton reggel kilenckor felhívta ezt a bizonyos közeli ismerősömet és azt a három kérdést tette föl neki, ami valóban a leginkább hiányzott az anyaghoz.

m.logic 2010.06.25. 11:39:55

@Szittyós Feri: Tudomásom szerint Ujhelyit sem sittelték le. A hasonlóság az utánpótlás minőségére vonatkozik. A következő négy évben fideszest nem fognak elítélni, akármit tesznek is.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.06.25. 11:42:19

@El Topo (Sgt. Elias):

te voltál az "ismerősöd"?
Akkor jöhetnek részletek Gergényiről és Pintérről is.

Steve the Great 2010.06.25. 11:46:11

@El Topo (Sgt. Elias):
off
Nem írsz te véletlenül a lemil blog-ra is? (mármint szerzőként)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.06.25. 11:52:57

@Alfőmérnök: az UFi utáni új tulajdonossal új nevet választottunk, ez az új név (a régivel együtt) pedig ennél a tulajdonosnál maradt, miután elváltak útjaink.

mandiner.blog.hu/2010/01/11/utolso_reakcio

mandiner.blog.hu/2010/01/07/10_1_eves_a_polgari_underground

2010.06.25. 11:56:57

@El Topo (Sgt. Elias):

'Államtitkárok fognak nyolcéves Fabiákkal futkosni, és az lesz a menő, aki miniszter létére beszerez egy féligrohadt kávébarna Wartburgot, amit saját maga fog vezetni.:D
Ugye nektek is megjelent a kép?'

Á dehogy, nagy fekete bringákkal fognak mászkálni (öntöttvas csomagtartó, a nyergen sötétkék svájcisapka)

2010.06.25. 12:02:43

Már 1998-ban sem ismerték a mértéket, pedig akkor nem is volt forradalom.

Szijjártó ugyanúgy irritálja a zembereket mint egy fiatal szoci.

Ha valaki sosem próbálta ki magát a civil életben, akkor törvényszerű, hogy elszakad a valóságtól, és elkezd hülyeségeket mondani/csinálni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.06.25. 13:12:38

Komoly, szép cikk.

A hitetlenkedőknek, rosszmájúaknak,mindazoknak akik nem akarják elgondolni, nem mernek belegondolni abba, hogy a posztkádári kiváltságrend tagjainál létezik jobb emberi minőség, azoknak szeretném a figyelmét felhívni valamire, amit ne tessenek elfelejteni.

Az előző években a közpénzeket saját hűbéri birtokként kezelő országvezetés olyan mértékben leleplezte és a felszínre dobta az egy darabig rejtve és szégyenlősen folytatott praktikákat, hogy az új kormányzatnak, ha akarná se lenne esélye ezeket a pártösszetartás leple alatt folytatni.
De ami még lényegesebb, gyakorlatilag abszolút biztosíték: elfogyott a pénz. Hiába is akarna egy fideszes ifjútitán cuslágosat játszani:egyszerűen nincs rá pénz. Az állami vagyon oda, lassan az önkormányzati ingatlanvagyon is a végére jár. A kormányzatnak pedig égetően sürgős, valódi feladatai vannak, melyeket finanszírozni kell. És ha lehet hinni a ballib megmondóknak, hogy a Fidesz évtizedekre akarja bebetonozni a hatalmát, nem lesz érdeke PPP konstrukcióval megoldani az összes közfeladatot. Melynek előző évekből itt maradt terheit, akár az elmaradt árvízvédelmi beruházásokat nincs mese: szintén fizetnie kell. Szóval nincs pénz és vagyon tocsikolásra, postabankozásra, cuslágolásra.

De tessék csak a konkrét ügyeket feltárni, ha lesznek. De hogy valaki azt mondja: a vezér biztos kúrja a titkárnőjét, az csak egyet jelent. Hogy aki mondja, az szeretné kúrni a vezér titkárnőjét. Semmi mást.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 13:13:07

szép írás, kedves. jó lenne, ha így lenne.
csakhogy. egy okos és tehetséges fiú aki nyelveken beszél, nyilvánvalóan nem megy el politikusnak, hanem más polgári pályát választ, gazdaságit, tudományost, orvosit, tanárit, bármit. politikusnak az megy aki, egyrészt köcsög nyomulós fajtának született, aki cserkészvezető, diákönkormányzati nyüzgönc, stb, ismerjük az ilyet, régebben kiszeztek az ilyen fiúk. az öreg fideszesek tudnának erről mesélni. másrészt az megy, akit vonz a politika gengsztervilága, a corleonei technikák, a teljesítmény nélküli meggazdagodás, a hatalom kéje.
nem magyari specialitás, ilyen a politikus.
a fidesz. orbán viktor kiválasztott. a legyszűkebb köre rendben, egy-két rossz tanácsadóval. lásd, külhoni magyari politika, orosz reláció.
a többi tökéletesen a cuslágokkal, aratókkal, és a többi szardarabbal azonos sejthalmaz.
nem elmélet ez, gyakorlat. tessék megnézni a múlt kormányzás négy évének senkiházi ostoba hataloméhes, tehetségtelen minisztériumi kabinetférgeit, vagy a vidéki önkormányzatok szarból jött fideszes képviselőit, akik furcsa ingatlanügyletek után még csak ki sem fizették a vállalkozót aki azt felújította és így tovább. és nézzen be valaki egy fidesziroda ablakán és nézze, ahogy sárarcú senkik fojtogatják egymást a helyhatósági helyekért.
aki a fentiekkel nincs tisztában és azért támogatja a fideszt, mert az tiszta, és szép, és nem olyan, az keservesen csalódni fog, ahogy azt itteni fiúcskák. a fideszt azért támogatjuk, mert ugyan tudjuk, hogy ilyenek, ilyen a dolog természete, de mégis jobbak a többieknél. és úgy szeretnének hatalmat, audit, pénzt, hogy a népnek is jusson. valami. kicsit több.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 13:22:20

@Elpet:

Hagyjuk ezt, kedves Elpet. Miniszteri fürdőszobára, szopós szájú tanácsadómuffra, brezsnyevi kaviározgatásra mindig lesz pénz. Akkor is, ha már semmi másra nem lesz.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 13:28:23

@Grift:

Van ebben valami. Tudniillik ahhoz, hogy az ember egészen fiatal korára Zushlag, Szijjártó, Cser-Palkovics lehessen, sajnos okvetlenül selejtnek kell lennie.
Mert egyébként egy normális fiatal embert mivel lehetne rávenni, hogy tanulás, gokartozás, táncolás, vagy pinázás helyett pártgyűléseken bassza el az idejét?
Ne legyünk már hülyék, ahhoz, hogy az ember egy párton belül valamire jusson, végtelen, parttalan gecizéseket kell végigseggelni türelmesen. paktumokat kötni, szavazni, amikor kell, seggeket kinyalni, agitálni és alázkodni.
Hol van ehhez ideje, idege, gyomra, kedve egy épp lelkü tizen-huszonéves embernek?

Horgos Eszter · http://tamadohattyu.blog.hu/ 2010.06.25. 13:31:53

k|M-nek igaza van. nem kéne elszállani, mert az különösen nem e korhoz illő.

Samott 2010.06.25. 13:33:48

@Elpet: a penz soha nem fogy el, legfeljebb tobb adot vetnek ki, vagy kevesebbet adnak vissza belole.

Egyebkent a te kommentjeiden rendszeresen meglepodok, egy alapvetoen ertelmes ember, hogy lehet ennyire gyermekien, artatlanul naiv (meg ne sertodj, nem bantolag irtam, de nem tudok jobb jelzot erre).

Esetleg meg a valasztasok elott lehetett volna realis alapja annak amit, ahogy irsz (bar mar 4 evig voltak hatalmon, lattuk mire kepesek), de az elmult hetek utan ilyesmit irni...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.06.25. 13:37:03

@El Topo (Sgt. Elias):

Ne keverd össze az állam reprezentáns vezetőinek protokollját a vébétitkári szarvasvadászattal. Járási politikusok tömegét két nagyságrenddel az átlagszint felett eltartani, na erre fogyott el a pénz. És nem is kell legyen rá többé.

suski 2010.06.25. 13:39:08

@Grift: de ebben az is benne van ám, amit Lovas István megírt a 2006-os szopás után: ogy baromi sok diplomás, nyelveket beszélő emberke ajánlotta fel szolgálatait a fidesznek még a kampány előtt, de vmi főhülye a fideszben ( nem írta le a nevét) gondoskodott róla, hogy ezek ne jussanak el sehová, mert akkor a hozzá hasonló tehetségtelen alakok "képességei" lelepleződtek volna.
Orbán szűkebb köre sincs rendben, Szijjártó borzalmas. Hol van Borókai vagy egy akármilyen szimpatikus arc?? Szijjártót igazán nem nehéz felülmúlni.
A hülye Kubatovot minek kellett dédelgetni...?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 13:43:41

@Elpet:
Én tudom, melyik melyik, és az a véleményem, hogy a járási potentátokkal kapcsolatban is nagyon naív vagy. Ha nincs pénz, majd nyomtatnak.
Egyébként a reprezentáns vezetőkkel is tele van a zacsim. Mióta élek, hallgatom, hogy miért kell nekem mindenféle rendű és rangú szarházit eltartanom főúrhoz méltó módon. Mármint ők nagyon faszán meg tudják indokolni mindig.

Tündér_Lala 2010.06.25. 13:43:47

@Elpet: @Grift: Mindkettőben van igazság.
Azt gondolom, hogy nagyon sok függ a vezető és közvetlen környezete hitelességén. Horn és Orbán idején sem szabadult el a pokol olyan mértékben mint az elmúlt időszakban.
Gyurcsányról mindenki tudta hogyan szerezte vagyonát, mindenki tudta, hogy hatalmát a maffiotisztikus közpénz lenyúlási lehetőségek kiosztásával és az ebből fakadó zsarolási potenciállal alapozta meg. Az "üvegzseb" kezdeményezései röhögésbe fulladtak vagy dührohamot váltottak ki.

Abban bízok, hogy Orbán nem tűri, hogy valakivel elszaladjon a ló. Másrészt elemi érdekük, hogy élhető világot teremtsenek itt

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.06.25. 13:44:48

@k|M:!

Ha valaki moralizálni kezd, azt csak akkor tegye, ha tudja, biztos benne, hogy végig is csinálja:-) Nem retten vissza és /vagy nem válik képmutatóvá az első "koppanástól", amikor hozzá közelállók vagy akár önmaga stiklijeivel, következetlenségeivel szembesül. A képmutatásnál semmi sem rohasztóbb. Ha moralizálunk, akkor következetesnek kell lenni:-)

ü
bbjnick

tanarseged ur 2010.06.25. 13:49:51

@Elpet: & @Grift:

Elpet megírta az elméleti részt, Grift a gyakorlatit. :-)

everyday_normalguy 2010.06.25. 13:54:48

Irigykedem. Miközben az ellenzéki ellenőrzés alkotmányos és törvényes garanciáit számolgatja fel a pártotok, és a "konzervatív" elit irányított reszocializációról meg elitcseréről fantáziál (amire MO-n csak az 1950-es években volt példa), nektek ez a legnagyobb gondotok.

Koncentráljatok egy kicsit elalvás előtt, hogy egy 2014-es vagy 2018-as MSZP kormányról álmodjatok este. Miközben az alkotmány átfirkálásához asszisztáltok, ez nem tölt el egy kis aggodalommal?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.25. 13:55:04

@Elpet: Bullshit. :)

A posztkádári kiváltságrend tagjainál létezik jobb emberi minőség, de azt nem a fideszes posztkádári kiváltságrend tagjai fogják felmutatni. Az új elit fölött semmiféle érdemi kontrollt nem gyakorol senki és semmi, sem a parlament, sem a választók, sem a média, sem az EU, de még Ohm törvénye sem.

Az meg, hogy ne lenne pénz: nevetséges. A magyar állam a GDP közel hatvan százalékát osztja újra - ez felfoghatatlanul sok pénz, amiből kiba' sokat lehet ellopni anélkül, hogy széles tömegek észrevennék, ha nem ír róla a média. Márpedig nem fog írni, a rendőrség nem fog nyomozni, és te sem fogod firtatni, mert aki firtatja, az csak a vezér titkárnőjét akarja megkúrni. Így aztán el is fogják lopni.

A poszt egy komoly szép, cikk, majdnem olyan szép, mint a rút kiskacsa története. Minden hatévesnek melegen ajánlom.

tanarseged ur 2010.06.25. 13:57:49

"Tudta-e Ön?" rovatunk jelentkezik, avagy szójáték ebédidőben.

Tudta-e Ön, hogy a "szerénység és alázat"-ból csak egy RÉS-nyit kell elvenni, meg egy GY-t hozzátenni, kicsit összekeverni, és az eredmény "szégyen és gyalázat" lesz? :-)

Mivel valóban kicsi a különbség, szabályokból és nyilvánosságból kell a kettő közé kerítést emelni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 14:25:52

@Elpet:
kérem, nem helyes hogy maga aki okos és gyakorlati ember, hülyíti ezeket a srácokat.
nem lesz lopás, mert ezek nem lopnak. jó, higgyék el, rendben, hit nélkül a propaganda sem megy.
de hogy már nincs mit ellopni, ez nyílvánvaló szamárság, de inkább sika kamu. maga tudja a legjobban, hogy lesznek állami megrendelések, lesznek tenderek, lesznek városi ügyek, lesz gazdaság. az ellopni való pénz nem úgy keletkezik, hogy van és ellopják, mint azt maga is tudja, hanem úgy, hogy bejön a minisztériumba kovácsjános és azt mondja, baszki írjátok már úgy ki a tendert, hogy tudod, te sem jársz rosszul. vagy méginkább, úgy hogy kitalálják kovács urat, ráírnak egy tendert és kovács úr teszi a dolgát.és még akkor ottan vannak a pártfinanszírozási nagydurranások.
kérem, ne fújjon port a fiatalok szemébe! :)

k|M · reakcio.blog.hu 2010.06.25. 14:25:52

@Elpet:

"A hitetlenkedőknek, rosszmájúaknak,mindazoknak akik nem akarják elgondolni, nem mernek belegondolni abba, hogy a posztkádári kiváltságrend tagjainál létezik jobb emberi minőség..."

Kössz ezt a mondatot.

"Járási politikusok tömegét két nagyságrenddel az átlagszint felett eltartani, na erre fogyott el a pénz. És nem is kell legyen rá többé."

Ezt is.

Aki naivitásnak tartja az írásomat, az többé ne reménykedjen semmiben. Minden ugyanúgy marad. Minden változatlan lesz.

Tök jó lesz, nem?

A változásokat nekünk kell kikényszerítenünk. Nem azért, mert 6 éves óvodások vagyunk - innen köszönöm a kedves degradálást, bár ez talán sértő az ovisokra nézve -, hanem azért, mert így erkölcsös, így racionális és én így érzem jól magam ebben az országban.

Az Aratók országa, a megyei exelvtársak elnöki világának erkölcsisége, a félfeudális, urambátyám mutyializmus engem és sokan másokat rettenetesen zavart, és narancsdzsekibe bújtatva sem akarja vissza az ember ezeket az allűröket.

k|M · reakcio.blog.hu 2010.06.25. 14:28:05

@Elpet:

"A hitetlenkedőknek, rosszmájúaknak,mindazoknak akik nem akarják elgondolni, nem mernek belegondolni abba, hogy a posztkádári kiváltságrend tagjainál létezik jobb emberi minőség..."

Kössz ezt a mondatot.

"Járási politikusok tömegét két nagyságrenddel az átlagszint felett eltartani, na erre fogyott el a pénz. És nem is kell legyen rá többé."

Ezt is.

Aki naivitásnak tartja az írásomat, az többé ne reménykedjen semmiben. Minden ugyanúgy marad. Minden változatlan lesz.

Tök jó lesz, nem?

A változásokat nekünk kell kikényszerítenünk. Nem azért, mert 6 éves óvodások vagyunk - innen köszönöm a kedves degradálást, bár ez talán sértő az ovisokra nézve -, hanem azért, mert így erkölcsös, így racionális és én így érzem jól magam ebben az országban.

Az Aratók országa, a megyei exelvtársak elnöki világának erkölcsisége, a félfeudális, urambátyám mutyializmus engem és sokan másokat rettenetesen zavart, és narancsdzsekibe bújtatva sem akarjuk vissza ezeket az allűröket.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 14:29:21

@suski:
a szűk körön természetesen nem viktor senki ebeit értem. a szűk kör, az más.
tuja, olyan mint a polip c. fimben a kupola! :))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 14:30:53

@Tündér_Lala:
ennyi a lényeg. féken kell tartani az éhes sereget. nem hagyni fosztogatni. egy kis rekvirálás megengedett. ennyi a különbség a komcsik és mint közt.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.06.25. 14:32:10

@k|M:

még nem tudom, hogy naív vagy-e , vagy cinikus.
Mit szólsz az esethez, amikor K. Dezső kompromittáló adatokat ajánlott fel OV-ről cserébe a volt veje kitoloncolásáért? Megütötte érte a bokáját? Ha nem, akkor tán tényleg tudott valamit?

k|M · reakcio.blog.hu 2010.06.25. 14:34:04

@Tündér_Lala: ez a bibói az elit példa-, és normamutatását hangsúlyozó tézis, egyetértek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.06.25. 14:36:24

@Kettes:

Én nem akarom a vezér titkárnőjét megk*rni, ismerek jobbat nála, és én mégis firtatni fogom.:-) És azért fogom firtatni, mert aki biblikus frazeológiát használ (pl. "senkit nem fogunk az út szélén hagyni") az nem tűrheti meg a korrupciót, az erkölcstelenséget. Azé'.

ü
bbjnick

k|M · reakcio.blog.hu 2010.06.25. 14:36:46

@Arma Gedeon2: nincs ismeretem a konkrét ügyről, joggal feltételezem, hogy neked sem, urban legendekre nem pazarolnám a figyelmünket.

k|M · reakcio.blog.hu 2010.06.25. 14:37:50

@Kettes: nyilván az üvegzsebezés is egy szép, habos mese volt, ami ellen ugyanilyen cinizmussal viseltettél.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 14:39:15

@k|M:
" Minden ugyanúgy marad. Minden változatlan lesz. "

jól látja, a szisztéma adott. a hangsúlyok eltérhetnek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.06.25. 14:40:20

@Grift:

A jelenlegi kormány nem mérhető a kommancsokhoz. Egy prostituálttól más normákat várunk el, mint egy magát erkölcsösnek tartó nőtől.:-)

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 14:45:57

@bbjnick:

kérem, ha már a szokásos kurvapélda. a politikus mind az.
ezek a naiv fiúk olyanok, mint valami orosz regény nagylelkű /mahatma:)/ hőse, aki elmegy a kuplerájba, és nem húzza meg a nőt, hanem zokogva bizonygatja neki, hogy ő jó, ő tisztességes, még minden lehet belőle, nem az igazi énje a kurvaság, és jöjjön vele, keressenek munkát, és usw.. közben a nő kilopja az órát a zsebéből. :)

tanarseged ur 2010.06.25. 14:48:20

Na, időközben az is eszembe jutott, hogyan lesz a "szégyen és gyalázat"-ból "szerénység és alázat".

Elzavarunk egy GY-t és betömjük a RÉS-t. :-)

(Mit tesz egy jó ebéd a gondolkodással!)

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.06.25. 14:48:28

Rövid hírek Baranyából:

www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/veresre-vertek-a-nyilt-utcan-a-kepviselot-313047

Nyílt utcán verték meg a Bánki Erikkel szembehelyezkedett siklósi, volt fideszes képviselőt, aki amiatt került párton kívülre, mert a Bánki Erik üzletársának cége által a szoci városvezetéssel leboltolt fürdőépítést kritizálta.

thetriggerhappy 2010.06.25. 14:49:13

@Elpet:

bazdmeg, hogy te mekkora egy naív, ostoba pártkatona vagy arra nincs is szó.
meséljek neked fideszes strómanok ellenzéki évek alatt összeszedett százmillióiról?

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.06.25. 14:51:32

@k|M:

Na, erről nemcsak az urban legend szájtról tudok.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.06.25. 14:53:23

Amúgy minek strómanok útján vagyont szerezni, most már elég az állami földek privatizációját a nemzet érdekében megakadályozni (még népszerű is), aztán, ha meglesz a korona, az lesz a királyi birtokok magja. Ahhoz jöhetnek a felségsértések miatt elkobzott latifundiumok.

jan 2010.06.25. 14:54:30

@Elpet: "egyszerűen nincs rá pénz"

Ezt te komolyan gondolod? Néhány százmillió mindig van ellopni egy költségvetésben, ne naívkodj már.

tanarseged ur 2010.06.25. 14:54:48

@k|M: A naivitás ott van, ha netán azt hinnéd, hogy elég jó embereket rakni a megfelelő helyekre, vagy elég, ha a megfelelő helyeken lévő emberek szilárdan elhatározzák, hogy jók lesznek. Sajnos nem. Genyóságra csábító és a genyóságot büntetlenül hagyó környezetben a jó emberek nem kis részéből genyó lesz, a maradék pedig iszonyatos nyomásnak lesz kitéve, esetleg elmenekül.

Szabályok, büntetés, a nyilvánosság ereje: az nagyon kell. Haveri focimeccset lehet bíró nélkül játszani, komoly tétmeccshez elengedhetetlen a játékvezető, a partjelző (melyik metroszexuális találta ki, hogy "asszisztens" legyen?) a sárga lap, a kiállítás, a szabadrúgás és a tizenegyes. (És még úgy is...)

A naivitáson pedig ne sértődj meg, van abban pozitív tartalom is.

thetriggerhappy 2010.06.25. 14:54:52

@Tündér_Lala:

orbán mára cáratyuska lett, aki megrendszabélyozná a sok senkiházi csinovnyikot, csak nem hallja az istenadta nép szavát?

ezeket a blődségeket komolyan nyomjátok? ov pontosan tisztában van azzal, hogy mi megy, de több az esze mint az elődeinek. azok pofátlanul nyomták azokat a bizniszeket, amik ugyan semmit nem jelentenek a sokszázmilliárdos közpénztengerben, de jól láthatóak voltak és érzékenyen érintették az irigy népeket, lsd autók, fizetésemelések stb. most majd meg lesz oldva ügyesbe' és okosba', nem kell sajnálni a mostani pártembereket sem.

thetriggerhappy 2010.06.25. 14:59:50

és elpetnek még egy gondolat: jó neked, hogy nem látod az alsóbb szinteken az összefonódást, a kéz kezet mos alkukat, a már hök-ön, feben köttetett fidesz-mszpszdsz barátságokat......

legalább nyugodtan alszol és nincs gyomorégésed.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.06.25. 15:03:09

Kérem, nem kell azt gondolni, hogy a világban kizárólag kurvák és stricik, betörők és orgazdák léteznek. Én elhiszem, hogy a szocialista-liberális elit megkopott fényét csillogóbbá varázsolja egy ilyen feltételezés, de tessék elhinni: léteznek tisztességes emberek. Még akkor is, ha sokan nem láttak még. De ezért okolják azt a környezetet, amiben élnek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.06.25. 15:09:12

@Grift:
@jan:

Mivel a költségvetésben jelen struktúra szerint nincs egy lépésnyi mozgástér sem, az adócsökkentések, családtámogatások, fejlesztések fedezetéül egyedül az eddig ellopott pénzek ezután el-nem-lopása szolgálhat. Az új kormány ezt a tartalékot kapta örökségül egyedül, élnie kell vele, mert nincs más.

thetriggerhappy 2010.06.25. 15:12:01

@Elpet:

költői kérdés volt. nevek nélkül pedig mindenki tud sztorizni. azt hiszem, hogy magáért beszél, hogy most grifttel kell, hogy egyet értsek. elég nehéz ez nekem.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 15:13:05

@Elpet:
ne beszéljen már hülyeségeket. az eddigi hatalom mondjuk 10%ért adott munkát, a mostani majd 5-ért. és akkor megvan a mozgástér. és akkor végtelenül leegyszerűsítő voltam. de mindegy. fújja a port annak aki vevő rá. biztos megéri.

Téglagyári Megálló 2010.06.25. 15:14:15

@thetriggerhappy:

Ki lehet lépni ebből a budapest cinizmusból, akármennyire nem hiszel ebben.

thetriggerhappy 2010.06.25. 15:14:28

@Elpet:

ki mondta ennek az ellenzkezőjét? itt csak annyi hangzott el, hogy naívság azt hinni, hogy ezeknek hatalmas a közös halmaza a mai, fidesz körül zsibongó arcokkal.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 15:16:12

@Elpet:

"Kérem, nem kell azt gondolni, hogy a világban kizárólag kurvák és stricik, betörők és orgazdák léteznek."

nem, a világban nem. a politikában igen.
elenyésző kivétellel.

Várkonyi 2010.06.25. 15:24:08

A cikk naivitását abban látom, hogy értelmetlen volt megírni.

Ha valakinek, jelképesen vagy ténylegesen meg kell húzni a cezúrát, át az Orbán Viktor kel hogy legyen.

Mindenki, mindenki arra vár ebben az országban, hogy Orbán megszólítsa a népet, erről beszélnek a jobboldali értelmiségiek már hónapok óta, hogy új társadalmi szerződés kell, a nép és az elit viszonyát nyíltan kimondott, őszinte szavakra kell építeni. Az már égen kevés, hogy "ha dolgozni akarsz, akkor lesz munkád, és meg is fogsz tudni élni belőle".

Nem csak kenyérrel él az ember. És a lelki mondanivalót nem pótolja egy adott beszéd végére odabiggyesztett "Soli Deo Gloria" sem. Meg a "nemzeti konzultáció" ötlete sem, melyből egyelőre csak a nagy büdös semmi látszik megvalósulni.

Orbán Viktor, vagy felőlem akár más Fidesz-prominens is lehet, de álljon ki, mondjuk a Kossuth térre, és mondja el, hogy eddig ez volt, mostantól ez lesz, lelki megújulás meg minden, tiszta, őszinte beszéd, nem pedig az, hogy úgy kell belőlük kombináltfogóval kiszedni, hogy mit akarnak, meg úton-útfélen elcsípett megjegyzésekből (ez választások előtt volt inkább megfigyelhető, de azért most is jelen van) kelljen összeraknunk, hogy mit is akar a Fidesz.

Kommunikáció, emberek. A Fidesz sosem értett igazán ehhez. Vagy most megtanulja, vagy keményen megszívja. Újra.

Persz az ilyen Szíjjártó színvonalú emberkéktől hiába is várjuk a jobbrafordulást. CSávókám a betanult mondatain kívül csak hebegni-habogni (őőő...őőőőő...) tud. Szégyen.

asz_tapasz (törölt) 2010.06.25. 15:34:21

@Várkonyi: legalább a vékonnyakú cserpalkovicsot elrakták pihenőre (fehérvárra, polgármesternek :D)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.06.25. 15:40:51

@Grift: & @thetriggerhappy:

@Elpet szerintem ugyanazzal kalkulál, amivel én is:-)

Az SZDSZ egy olyan k*rva volt, aki az mondta neked: A kurva szép!

Az MSZP egy olyan k*rva, aki azt mondta: No, ne izélj már, macika, te is romlott, én is romlott, dobjuk össze, amink van, látod, mert bujakóros vagyok, neked még kedvezményt is adok!

A Fidesz ellenben a jó szamaritánus köpönyegébe burkolózik és azt mondja, hogy: Tisztesség, fél egészség!

Ha ezek után a Fidesz folytatná az elődei által begyakorolt rutint, azzal valóban megidézné a poklot. @Elpet tudja, hogy ez nem játék. Szerintem.

ü
bbjnick

Tehetetlen Dodó 2010.06.25. 15:48:35

@Elpet: Óhatatlanul megjelennek minden párt vonzáskörében a megélhetési politikusok, karrieristák, gazdasági haszonlesők, ez nyilván a Fidesz környékén is észlehető.
De akik hajlamosak könnydén egyenlőségjelet tenni minden politikus közé, azoknak hadd juttassam eszébe az első orbánizmus meg a gyurcsányizmus közti különbséget: míg az első esetben mégiscsak a tisztességes, a haza érdekeit szem előtt kormányzás volt az alap és a gazemberségek számítottak abnormis viselkedésnek, addig a fletoid maffiállamban a gátlástalan ragadozó tempó volt a normális és a tisztességes viselkedés számított valami érthetetlen devianciának.
Óriási OV és a legfelső vezetői kör felelőssége abban, hogy ezt a gyurcsányista gyakorlatot letörjék, saját érdekükben is: még egyszer nem kapnak ilyen lehetőséget a néptől, hogy valamiféle normalitás irányába tereljék az országot.
Bizakodom.

ötvenszázalék 2010.06.25. 15:49:45

Griftnek nagyon igaza van, a szerző meg ilyen srác ezt el kell fogadni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 15:51:16

@bbjnick:
kérem, hiszen te egy drága fantaszta vagy! hogyan kalkulálhatna a kőkemény racionalista elpet azzal amivel te?:) elpet vagy magát csalja, vagy szándékosan ferdít ezekben a dolgokban. ez a benyomásom. lehet faszság is persze:)

és itt a csúsztatás lényege: folytatná az elődei által begyakorolt rutint?
neeeem, barátom. eddig is volt hatalomban, kormányon is, önkormányzati szinten is. megvan a maguk rutinja. éppen ugyanaz mint a másiké. csak szerényebben, nem őrjöngő, fékevesztett módra. ezért szamárság a fidesz nem lesz olyan.... a fidesz olyan. csak jobb, szerethetőbb, és olyansága mellett is tisztességesebb, nemzeti céljaiban is, mint az elődei.
többször mondtam, az egyik a nemzet ellen gyűjt, hatalmaskodik, habzsol, kéjeleg, a másik a nemzet érdeke mentén. de technikája, természete, létmódja, egyéni céljai azonosak.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 15:52:37

@Grift:
mondok frappánsabbat: elpet nem ugyanazzal kalkulál m int te, elpet veled kalkulál. :)

Várkonyi 2010.06.25. 15:56:01

@asz_tapasz: Köszi, ott élek:)

Kiegészítve: Most már nem megy ez az "OV, az egyszerű ember, a nép fia" duma. A legnagyobb lebőgés akkor volt, amikor kockás ingben meg farmerban kampányolt aszem 2002-ben. Mondjuk az már annyira feltűnő volt, hogy fel is hagyott vele.

Méltóság, tisztelet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.25. 16:02:38

Nem kellett volna ilyen hosszan és ilyen virágnyelven fogalmazni:

"Fiúk, bízunk bennetek, ne kúrjátok el" - ennyi.

thetriggerhappy 2010.06.25. 16:07:39

@bbjnick:

ebben van is igazság. a gond az, hogy nekem nincsenek illuzióim, a poszt írójának vannak, a poszt kommentelői közt soknak pedig mindegy, csak kormányozzon a fidesz.

Horgos Eszter · http://tamadohattyu.blog.hu/ 2010.06.25. 16:18:44

majd akkor lesznek janik a "politikaközeli köcsögök", ha ilyen verdájuk lesz :)

autoteszt.mandiner.hu/cikk/20100625_citroen_metropolis

Bell & Sebastian 2010.06.25. 17:14:22

Létezik a mesterembereknek egy olyan köre, akiknél költik el a lopott pénzt. Zártkörű és titkos klub, bekerülni lehetetlen, ki- viszont annál könnyebb.

Ezen munkák új (luxuslakás) építéssel és felújításokkal kapcsolatosak, a szerkezetépítés a kisebbik hányad, a XXI. századi gépészet és belsőépítészet a nagyobb.

Ezeket a maestrókat kézről-kézre, éráról-érára adogatják egymásnak a főmuftik.
Amit a politikusaink csak itthon tudnak felmutatni, az egyszerűen mesébe illő!

Pedig a java külföldön van, és még csak nem is befektetés-jellegű ingatlanokban.
De ami a legfontosabb, számla nélkül fizetnek, hogy nyoma se' maradjon!

Az egyik ilyen "költősegédnek" félmilliárd értékű jármű áll a garázsában. Gyűjtő, hát akkor mi van? :)
A másiknál kicsit kevesebb, de ezek ugyanabban (a szakmában) utaznak és rajtuk kívül még mások is vannak!

Lehet következtetni! Az _évente_ ellopott pénz 100 milliárdos nagyságrendű, az EU -támogatások 30% -a jut magánzsebekbe, APEH-, VPOP- és rendőrségi-bírósági asszisztálás mellett!

A politikusi pályánál jövedelmezőbb a világon nincs!

A Közigazgatási Hivatalok visszaállítása előrevetíti a szomorú jövőt, ugyanis a centralizáció és a korrumpálódás foka közt összefüggés van.
Egy közig. hivatalvezető kicsi Óvé a megye élén. Mellé kell még egy rendőrkapitány, egy APEH-főnök és már össze is állt a golyóállóság receptje.

Pontosan ebbe bukott bele az első Fidesz-uralom, ezt unták meg vidéken. Az előjelek alapján a régi recepttel akarnak most is főzni. :(

Vona Gábor elégedetten hátradőlhet, nincsen semmi teendője. (A jegyzetelésen kívül.)

"Ne hajtsd el a legyeket, mert csak éhesebbek jönnek!" (ősi kelet-dakota mondás)

Bell & Sebastian 2010.06.25. 17:29:03

@Grift:
Az a maga tézise, hogy a legbelső kör tiszta. Erről sokan meg is vannak győződve.

Ezt a kevéske kis örömöt csak nem fogom elvenni tőlük! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 17:38:48

@Bell & Sebastian:

nem, dehogy.
a tézisem az, hogy orbán kiválasztott.
és a legbelső kör, ha nem is tiszta, de világosság van a fejükben, tudja mit miért tesz, meddig mehet el, a kiválasztottat és a jót szolgálják, nem mindig tiszta eszközökkel. ilyen a műfaj. gondoljanak a pápa őszentségére és a vatikáni bankra. ezért van rendben a belső kör, ahogy írtam. a külsőbb körök már az ostoba hörcsögökéi.

Bell & Sebastian 2010.06.25. 19:29:00

Az a tragédia, hogy az úgynevezett mindennapi életünk gyakorlati részét (a mindennapi kenyerünk beszerzésével kapcsolatos teendőink során) ezekkel az ostoba hörcsögökkel éljük meg, aránylag ritkán eset az, amikor személyesen a kiválasztott ad tanácsot egy fővárosi romkocsmában az életvezetés mikéntjéről.

Egy pillanatig nem vonom kétségbe, hogy jó differenciál-diagnózis, sőt, a therápiát illetően sincsenek fenntartásaim.

Csak mire leszivárog az egész a limesig, az értelme felhígul, a reá szánt pénz meg elkopik, hogy az egész a visszájára forduljon.

Továbbra is egy pikáns kérdésem maradt:
- Hol van az alkalmazotti fizetések 2/3-3/4 része?
(A versenyszférát mi teszi impotenssé/versenyképtelenné külföldön?)

Mivel az árak is túlléptek az EU -átlagon, -különösen a monopol-ágazatokban-, marad a következtetés:

- Szemérmetlenül sokan és rengeteget lopnak, mert ilyen (gazdasági) rendszert épített a (politikai) elit.
- Önmagában a lopás is tűrhetetlen, de az már végképp, hogy kisíbolják, külföldön költik.
(Cserébe pár német nyugdíjas azért áztatja a bőrbaját, olcsó forintért.)

Teljesen világosan adja magát a végkövetkeztetés, a nem-magyarok ide csak útonállni járnak, az ostoba röghöz kötöttek meg előbb hiszik el Rémusz bácsi meséit, mint azt, amit látnak, ha kézbe veszik akármelyik szolgáltató csekkjét.

Az viszont igaz, hogy a csúcs-értelmiség -jó pénzért- elárulta saját népét, az öntudatos, anyagilag független polgárokból írmagot sem hagytak - ugyanők!

A káosz a fejekben van! Ez a lenini örökség, aminek az anyagi részét tompíthatta csak Kádár, de a lényeget nem. Be kell látni, nincs demokrácia, nem volt és nem is lesz! A bal nácizmusával vagy internácizmusával szemben a szociál-darwinizmus tagadásával csak egy olyan mixtúra állítható elő, amit jobb híján most kapitalizmusnak hívunk, ámbár mindhárom irányzatot képviseli egy-egy erősebb csoportosulás a patkóban, a szintézis csakis a Fidesz. (a világ kicsiben, de mondjuk keveslem a nácit és sokallom a bezöldült sárgát)

Nincs más kivezető út, hacsak addig bele nem fulladunk a saját szarunkba, amit most kellene -jó étvággyal- elfogyasztani, a nemzeti-szocialistáknak, az internacionalistáknak és a vadkapitalistáknak hála.

Ez az örökség, nosza rajta! Horthynak majdnem sikerült, van remény! :)

teknős 2010.06.25. 19:29:27

Nagyon gáz az nektek, ahogyan Elpettel szemben megnyilvánultok!

Szégyelljétek magatokat, mindannyian, akikre vonatkozik!

Elpet nem az, aki ne lenne tisztában a realitásokkal, hanem az, aki nem igazítja álláspontját semmihez, hanem megmarad az erkölcsei mentén. Több Elpet dolgozik az országban, mint képzelitek. Olyanok, akik tisztában vannak azzal, hogy mit kellene tenniük ahhoz, hogy könnyen és gyorsan legyenek "sikeresek", de nem teszik, mert elveik vannak. Az ő tekintélyük értékelődik fel, ha ti végre félre teszitek a nagy eszeteket és okoskodás helyett végre egyre többen , saját környezeteteken kéritek számon azt, amit itt névtelenül tudtok.

Éppen itt az ideje, és van is rá szándék és akarat, hogy az Elpetek ideje jöjjön. Akkor is, ha ti ehhez még gyávák vagytok.

Bell & Sebastian 2010.06.25. 19:30:24

@Grift:
Persze magának szántam, csak hogy érte más is. :)

Bell & Sebastian 2010.06.25. 19:42:33

@teknős:
@Elpet rendszer- és szervezéstanban kurva jó, továbbá gépész és mérnök, echte nyárspolgár.

Csak az a fránya emberi tényező ne lenne, amit mindig kifelejt a számításból!
Mert nincs köztük két egyforma.

De szerencsére a nők közt sincs.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.25. 19:43:39

@teknős:
szép, erős érzelmek.
és persze, jó lenne, ha az elpetek kora jönne el. nem fog. a politikában nem. az nem olyan.
és legyen kedves ne gyávázkodjon itten, ne fröcsögjön, fékezze magát. nem a politikai szószéken van.

Alfőmérnök 2010.06.25. 19:49:57

Teknőc-anyóval kicsit elszaladt a ló. :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 19:50:05

@teknős:

Jó, most úgyis hétvége jön, majd két napig itt fogom összevissza szégyelni magam, csak mert nem hiszem el bemondásra, hogy a fidesznyik szoporcok majd nem lopják el a zoxigént is az ország légteréből, ha hozzáférhetnek.
Majd ha látom.

Bell & Sebastian 2010.06.25. 20:03:00

@El Topo (Sgt. Elias):
Magának annyi pontja gyűlt össze hogy beválhatja egy államtitkárságra.

Persze csak akkor, ha én osztogathatom.
@Grift lesz a dik..., államelnök, @bbjnick a kulturális TTT, @Alfőmérnök dékány. (ez tulajdonképpen dékán, csak nincs a 2 gurigás limit)

A minisztereket a Vastagbőrről hívom át.
:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 20:06:05

@Bell & Sebastian:

Az kurva jó lesz! A vastagbőr aztán végképp a legkomolyabb gyűjtőhelye a hungaotálib seggarcoknak. Ha ők lesznek a miniszterek, akkor én nem államtitkár leszek, hanem partizán a Bakonyban.

heki 2010.06.25. 20:22:17

k|M
ezt a posztot vajon kiknek írta?
Nekünk vagy nekik?
Illetve nekünk vagy nekünk?

Amennyiben utóbbiaknak, azaz a most hatalmasoknak ilyen intő ujjú morál-etikai világítótorony, figyelmezz-obeliszk,
akkor sok kitartást, többet, mint szegény Csengey Dénesnek, ki a politika vizenyős területein próbált szilárd talajt fogni, hogy aztán sok idő telt el, mire megtalálták kihűlt holttestét.

Ha nekünk, megyeri olvasóknak szól, akkor meg tényleg eccerű kis naiva ábránd.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.25. 21:03:57

@k|M: Rengeteg erkölcsös ember van ebben az országban, akiket marhára zavar a mutyivilág. Na ezek az emberek nem a Fideszben vannak. Abban bízni, hogy majd a Fidesz más lesz... más mint mi? Mint ellenzékben? Mint az önkormányzatokban? Mitől lenne más? Mert te szépen énekelsz?

Nem tudom, mit akartál mondani az üvegzsebezésről, de halld próféciámat: a Fidesz viharos gyorsasággal fogja felpuhítani a költségvetési plafontörvényt, az üvegzseb-törvényt és a közbeszerzési törvényt. Természetesen azért, mert ők olyan erkölcsösek, hogy nem lesz szükség garanciális elemekre.

Nem ismerős valahonnan ez az élcsapat-tudat?

jan 2010.06.25. 21:54:20

@Elpet: ha jól emlékszem, Zuschlag (részben) úgy lopott, hogy mindenféle ifjúsági szervezeteknek szánt pályázati pénzeket "nyert" jogosulatlanul.

akármekkora a válság, ilyen pályázati pénzek most is lesznek, ezeket tehát most is el lehet lopni. (hogy el fogják-e, az persze majd kiderül.)

jozicsenko 2010.06.25. 22:11:33

azért pár dolgot jó lenne nem elfelejteni:

ahogyan írtátok, állandó baloldali félelem, hogy orbán cár lesz itt a király (képzavar, mindegy)

de ehhez kell, hogy négy év múlva újra válasszák...

viszont ahhoz teljesíteni kell: dolgozni és elérhető eredményeket nyújtani az átlagembernek...

orbán célja a min. horthy szintű történelmi szint (a 2. vh-t leszámítva, ne kössetek ebbe bele): a történelem könyvekben OV nem egy sor akar lenni, hanem min. egy oldal...

választania kell a sleppje és a választói között, mivel neki már van pénze, elég, s a történelmi poziciót a választók adják, de a helyiek qrják el, ezért egyszerűen adott a feladat

nagyjából ezt írta le a KM: vagy visszább vesznek az arcból, vagy négy év mulva belovagol GyF, és ott folytatja, ahol abbahagyta:
-36%-os Szja
-elb.szott nyugdíjalap
-segélyek és nyugdíjasok (inaktivak) előtérbe helyezése az adófizetők (aktivak) helyett
-euró a p.csába se
-Páty, Sukoró, Sávoly, stb...

jozicsenko 2010.06.25. 22:16:15

@Kettes: rengeteg "vállalkozó" ismerősöm van (nem, nem gengszterek: villanyszerelő, kőműves, könyvkereskedő, árokásómenedzser, stb)

nagyjából egy közös van bennük
-szivesen adóznának, ha nem b.szogatnák őket folyamatosan

mindenki pontosan tudja, hogy adó nélkül az állam sehol nem lenne és ebben óriási a szerepük

másrészt viszont mindenkinek elege van abból, hogy nincs átlátható rendszer, fontosabb a büntetés, mint a "prevenció" és a végén még el is lopják okos srácok amiért kőkeményen megdolgoztak a fentiek

átlátható, egyszerű adórendszerrel pénz is lesz

nélküle egy erősebb, párhuzamos alvilág

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.25. 23:04:00

@nyulakkal álmodó: én se

de ne zavartassuk magunkat, van ennél fontosabb dolog is...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.06.26. 11:24:10

Ha nem tudnám, hogy az UFI-t, a Reakciót és a Mandinert is Nobilis Kristóf, zsidó médiageci üzemeltette/üzemelteti, még csdálkoznék is ezen a borzalmas bolsevista picsogáson. De nincs mit álmélkodni, a judeánus logika szerint a bolsevista az igazi embereszmény. 15 éves Suzuki Swiftet mindenkinek, bazmeg! Vásárolj Tesco Gazdaságos terméket, mert a multik bevétele növeli a GDP-t! Hogy mi az a GDP? - Hát az, amit a multi nem termel magyar földre, de jól mutat a könyvekben. A kurvaanyátokat, még jó, hogy nincs padlásom, amit kisöpörhetnétek!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.26. 11:46:48

@Mr Falafel:

Hélóhaló, elektorkalandor!
Szerintem eltévedtél. Ez a cikk nem arról szólt, hogy legyen mindenki egyforma szegény. Hanem a fideszes csinovnyikokat intette óva attól, hogy vájdlinggal kezdjenek meregetni a közpénzből és villantsák is azt. Hmmm?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.06.26. 12:54:30

@thetriggerhappy:

Kormányozzon a Fidesz, de egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.06.26. 13:00:28

@Grift:

"kérem, hiszen te egy drága fantaszta vagy!" Ez igaz:-) Te pedig egy drága fanatikus! És ez is igaz:-)

"mondok frappánsabbat: elpet nem ugyanazzal kalkulál m int te, elpet veled kalkulál. :)"

Ezért a "jómondatért" még Z. is meghívna egy sörre:-) (Pedig ő nem az a meghívós fajta:-D)

ü
bbjnick:-)

hiba 2010.06.26. 13:48:50

Politikaközeli huszonévesek általában kormányzati pénzekből, pályázati "tanácsadás"-ból teszik be a seggüket az ötösbömössbe. Ezen pénzforrások egyik legfontosabb kontrollja az Állami Számvevőszék. Ennek élére, épp most neveztek ki egy megbízható pártkatonát.
Jobboldali politikaközeli huszonévesként én annyira nem aggódnék, hogy nem lesz meg az ötösbömös.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.06.26. 15:53:59

@El Topo (Sgt. Elias):
Szerintem pontosan értettem, hogy egy ostoba bolsevista demagógiával etetik itt a jó népet.
Ami még bosszantó, hogy egy szaros 525-ös BMW-t nevez itt menő autónak, ami tényszerűen félcsicskák szarládája. Ha már BMW, és ha már dízel, akkor minimum 530-as! Ugyanakkora motor, több lóerő, kevesebb fogyasztás, nagyobb gyorsulás, stb. De, ha már BMW, és 5-ös, akkor 540-es, 545-ös és M5-ös. S ha már BMW, akkor X5, X6, vagy 7-esből egy nagyobb motoros. Az 525-ösök a kispénzű gábordéneses informatikusok autója, nem a milliárdos Szíjjártóké.
Nem mellesleg a Fidesz programja arról (is) szól, hogy a közpénzek el/szétfolyását megakadályozzák. Amennyiben ebben sikeresek lesznek, és elég igénytelenek, hogy egy trógeroknak való 525-ösbe beleüljenek, hagy legyen már szabad nekik. Tegyük fel, hogy a Cser-Palkovics megtakarít az államnak, vagyis a szaros kis picsogó majmoknak is éves szinten 10 milliárdot, csak megérdemel egy tízmilliós prémiumot, vagy a segge alá egy foscsomó "ötösbömöst". Inkább, mint zsebre tegyen 70 millió kenőpénzt, és ússzon a 10 milliárd. Azért tegyünk már különbséget a teszkós tróger és egy országvezető életivtele között! És ha már kibaszott fideszfan blog vagyunk, legalább annyi eszünk legyen, hogy a kor és beosztás alapján ne mossuk össze a rühes komcsik csinovnyikjait a saját bandánk élenjáróival.

abandi 2010.06.26. 16:29:44

@Mr Falafel:
Nagyon igaz!
A rajos béjemvé 7-es től kezdődik, Alpine tuninggal!

Pelso.. 2010.06.26. 17:16:24

A fenti képen nem egy ötös BMW látható.

Egyébként, ha valaki közmegelégedésre, hát kapjon egy ötöst, mit bánom én. De ne kenőpénzből cserélgesse őket kétévente, családtagjai nevére íratva.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.26. 23:25:28

@Pelso..: Lófaszt. :) Plebejus kormány állami vezetője járjon Skoda Octaviával. Hány idézetet hozzak, hogy ez így helyes?

Bell & Sebastian 2010.06.27. 00:41:32

@Mr Falafel:
A BMW -s eszmefuttatásához annyit, hogy bár kívülről mind egyforma, az ördög (ára) a választott extrákban rejlik.

Létezik olyan 5 -ös, amibe csak kibaszásból ültetném - az ellenségemet.

Viszont még a legócskább is automatikusan felismeri még a kínai iPhone -t is, ami -lássuk be- nagy előny a kapcsolati hálójukkal telefon segítségével halászó dögevőknek.

Pelso.. 2010.06.27. 06:34:23

@Kettes: Más világ volt az idézendő gondolatok születésekor, s más most.Melyik a forradalmibb autó, a BMW vagy a Skoda? -mert azóta az is lezajlott ám egy, netán nem vetted észre?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.06.27. 10:22:38

@teknős:

Köszönöm az elismerő szavakat, BellésSebestyénnek, Griftnek úgyszintén.

Viszont bbj írta meg a lényeget, valahogy így: ha most a Fidesz nem csinálja másképp, akkor megidézi a poklot. Másképp fogalmazva: ha most nem sikerül az országot rendbetenni, akkor nagyon hosszú időre belesüllyedünk a nyomorúságba és csúnya világ lesz itten.
A rendbetételhez pedig a szocialista vezetés gyakorlatához képest gyökeres változás kell, szemléletben és cselekvésben.

Ha a polgárok látják, hogy felfelé indultunk, kevésbé fog hatni rájuk a baloldali propaganda a fideszes pártemberek állítólag példátlan mohóságáról. De nagyon fontos, hogy tényleg ne irritálják a környezetüket kihívó életmóddal és viselkedéssel. Mivel pedig, ahogy Griftúr is mondja, lehetetlenség, hogy egy pártapparátusban ne gyűljenek össze karrierlovagok ( is ), a vezetés feladata, hogy megfékezzék őket.

Mindazonáltal szerintem a fideszes vidéki közhadak gazdagodásáról szóló, hagyomány útján terjedő történetek erősen eltúlzottak és propagandisztikus céllal a szocialista körökből lettek útjukra indítva. Konkrétumokat soha nem tartalmaznak, általánosságokat mondanak és ellenőrizhetetlenek. A jobboldali közönség fideszkritikáját ezekre alapozni kapitális hiba.

Alfőmérnök 2010.06.27. 10:35:54

@Elpet: "a fideszes vidéki közhadak gazdagodásáról szóló, hagyomány útján terjedő történetek erősen eltúlzottak és propagandisztikus céllal a szocialista körökből lettek útjukra indítva. Konkrétumokat soha nem tartalmaznak, általánosságokat mondanak és ellenőrizhetetlenek."

Ebben van némi igazság...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.27. 12:29:58

@Elpet:

egy kis kiegészítés. én, a vidéki fidesz közhadak gazdagodásáról, és nem is arról, hanem annak pitiáner, ócska módjáról, vidéki fideszesektől, és fidesz szavazóktól tudok, nem a balos propagandistáktól.
egyébként meg igaza van. elfogadható mértéken kell tartani a gazemberkedést. és akkor mindenkinek jó lesz. ha a fidesz vezérkarnak van egy csöpp esze, akkor hamarosan összehoz egy fideszen belüli kirakatpert, lám, mink tiszták vagyunk mottóval.

tevevanegypupu 2010.06.27. 13:20:43

"a fideszes vidéki közhadak gazdagodásáról szóló, hagyomány útján terjedő történetek erősen eltúlzottak és propagandisztikus céllal a szocialista körökből lettek útjukra indítva. Konkrétumokat soha nem tartalmaznak, általánosságokat mondanak és ellenőrizhetetlen"

Van es nem is ellenorizhetetlen,Gyorben is tudnanak meselni. Nincs sajnos olyan, hogy rendes jobbosok es csavargo balosok. Emberek vannak csak mindenhol.
Es sokkal rosszabbul esik, ha a mi oldalunkon vannak..

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.06.27. 14:47:39

@Grift:
@tevevanegypupu:

Nézzék, elhiszem, hogy tényekre hivatkoznak, mondom, lehetetlenség is, hogy ilyesmi egyáltalán ne történjen.

Azonban válasszunk valamit ketté. Egy dolog a jobboldali polgárság Fidesz-bírálata, amely saját politikai képviselete iránti igényességéből fakad, és egész más a posztkádárista fideszgyalázás. Amelyik azt bizonygatja, hogy a törtető fideszközeli vállalkozó és a vele szimbiózisban élő városi képviselő jelensége sokkal rosszabb, mint bármi, ami a kádárvilágban meg a szocialista-eszdéeszes időkben volt, na ez a mocskos hazugság, mert nem rosszabb. És ehhez a szocialista önigazoláshoz nekünk nem szabad tercelni, a saját bírálatunkat mindig élesen el kell választani ettől.

És még ráadásul az is igaz, hogy egy kapcsolati világ `90-es évekbeli, fehér frottírzoknis, makkoscipős vállalkozói világában való genezise okot ad bizonyos fenntartásokra és egy természetes óvatosságra. Ám minden veszélye ellenére életközelibb, egészségesebb, és egy új rend számára kellően szigorú ellenőrzés mellett sokkal inkább felhasználóbarát, mint a párttitkár-tanácselnök-vébétitkár szövetségekből levezetett kapcsolatrendszer. Ha már választanunk kell. És kell.

tevevanegypupu 2010.06.27. 15:20:27

@Elpet:

Mar regen valasztottunk, legalabbis en.
Nem szivesen kezd az ember kritizalni azonnal egy honap fidesz kormanyzas utan, hiszen meg semmi nem alakult ki. Az zavar, hogy Orban eleg sokszor nagyon tulzo kijelentesekre ragadtatja magat, ezzel nem fogja megnyerni a szelsojobbosokat, viszont elriasztja azokat a baloldaliakat, akiknek mar elege lett - nincsenek sokan de vannak - az elmult nyolc evbol. Es nagyon jo lenne, ha ilyen tulzo megjegyzesek helyett sajat emberei (az onkormanyzatok tobbsege) kozott is ellenorzest tartana, mert sajnos ott is akadnak visszaelesek. Ha erre elszannak magukat, egeszen biztos, hogy tobbet ernenek el vele, mint szaz szonoklattal.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.27. 17:44:10

@Elpet:
nyilvánvaló amit mond. senki nem a komcsik, "minden fideszes tolvaj " énekéhez tercel. én pl. csak próbálom a naivak szemét felnyitni, hogy a politika olyan amilyen és úgy működik ahogy, és totális erkölcsiséget ne keressenek a fideszben sem.

@tevevanegypupu: orbán nem fogja elriasztani a balosokat. a balosoknak nosztalgiájuk van, erős, a diktatúra iránt. a balosok felé viktornak van egy csaveziánus ábrázata is.
ki van itten minden találva, jól!

tudja min látszik leginkább? hogy ez a naiv, liberális, inkább gizella és hollánutcás blogközösség őrjöng, tépelődik, nem találja a helyét.
mikor az ilyenek ezt csinálják, akkor van jó világ.

ja, és mondtam már jó régen, hogy nem lehet sokáig halasztani a fideszben a liberálisokkal való leszámolást!

stalien 2010.06.27. 18:27:28

@teknős:

"ha ti végre félre teszitek a nagy eszeteket és okoskodás helyett..."
Ne háborogj !
Ne haragudj rájuk ! Ők az öreg suszter (Csoszogi) és "Gyurica Mikós"ból összegyúrt
há eszelő sfigurák a jobbik fajtából, csak ők még nem tudják.
/-)

tevevanegypupu 2010.06.27. 21:17:15

@Grift:
A balosoknak ha van is igenyuk diktaturara, akkor azt Gyurcsanytol varjak. Imadtak 2006. oktober 23-at, imadtak a szemkilovetest meg hogy Revesz mariuszt veresre vertek. De kepzelje el, ha ugyanezt megtenne Orban mit szolnanak hozza? Az EU abszolut nem torodott azzal, hoy Solyomot nem engedtek at a hidon, de gondolja, hogy ha ugyanez Goncz Arpaddal tortenik ilyen konnyeden tulleptek volna? Vagy gondolja, hogy toleraltak volna, ha a diktatura kereteben Orban hazudik ejjel, nappal minden hullamhosszon?
Nem hiszem. Orbanek diktaturajat kitiltanak Europabol.. Nincs szukseg olyan diktaturara amit maga komolyan vagy trefasan emleget. Buntetojogi felelossegrevonasra igen, aztan pedig utana egy meglehetosen szabad liberalizmus kellene..Persze jo gazdasagi eredmenyek es az oktatas meg egeszsegugy atszervezese mellett.

tölgy1 2010.06.27. 23:08:37

@k|M: ha az a kérdés, hogy Savonarola puritanizmusa vagy X. Leó ízlése s nagyvonalúsága, akkor hogy választana?

hiba 2010.06.28. 10:02:07

@Elpet: Ha jól értem, akkor azért Te is aggódsz, hogy lesznek itt mocskos ügyek. Illetve ez nem is aggódás kérdése, szinte biztos, hogy lesznek. Ez ellen tenni csak párton belül és kormányzati szinten kialakított intézményrendszerrel lehetne, de ennek nem látszik jele. Vagy van ilyen?

Téglagyári Megálló 2010.06.28. 10:07:54

@Bell & Sebastian:

"A versenyszférát mi teszi impotenssé/versenyképtelenné külföldön?"

Nos, az, hogy nagyrészt szolgáltatói szektort jelent, aminek nincs saját terméke, amire alapozva terjeszkedni lehetne. Most az informatikának nevezett "csúcstechnológiá"-ról beszélek, azt van szerencsém ismerni valamelyest.

Amint csökken a külföldi megrendelés, a cég összeomlik. Hiányzik a dolgok megragadása, egy szervilis középmenedzseri réteg van, sajnos. Kedvenc példám az az "üzletkötő", aki azzal dicsekedett, hogy már egy éve mennyi emberrel "tárgyal". Ugyan egy megrendelést se hozott, de azért büszke volt a teljesítményére. És, mivel Budapest kis város, vissza lehetett hallani, hogy az illetőt egyáltalán nem veszik komolyan.

Ceterum censeo: a magyar versenyszféra nem igazi versenyszféra, arra épül, hogy olcsóbb monitorproletárokat lehet felvenni, mint Nyugaton.

Tündér_Lala 2010.06.28. 12:17:41

A közélet megtisztítását valószínűleg az szolgálta volna, ha a pártfinanszírozást rendbe tették volna, emelték volna a pártok járandóságát. Itt egyértelművé tehették volna, hogy aki hozzányúl a közpénzekhez az a saját zsebére teszi, a mutyi tehát nem indokolható (köz)pártcélokkal. Az üzletkötések esetén az érdekhálózatba tartozó cégek a tiszes üzlet lehetőségével is jól járnának és nem kellene zavaros ügyletekbe bocsátkozniuk.

(Úgy működhet ez, mint annak idején a gebines közértes témakör. Ahhoz, hogy jól menjen az üzlet tejelni kellett a szállítóknak, hogy kurens / friss árút kapjon a bolt. Viszont ha nekik lopott, akkor már magának eltett a teremtett fekete pénzekből. Így elképesztő gyorsasággal gazdagodtak meg ezek az emberek.)

Úgy tűnik viszont (-15% párt járandóság), hogy fontosabb a népszerűbb döntés vagy az, hogy a konkurensek túlzottan feltöltött pártkasszáit és alapítványait kicsit kiszárítsák.

sensei 2010.06.28. 15:54:43

@tölgy1:

Etárs!

Valakinek, valamikor el kell kezdeni a gatyába rázását ennek az országnak...
Az, hogy ti milyen ideológiai síknak nevezitek ezt a "rázást" - a ti dolgotok: senki nem figyel a visításra.
Ha Magyarországnak kívánjuk magunkat nevezni a jövőben, akkor nem lehet itt finomkodni tovább, nyersen ki kell mondani, hogy a közpénzeket szétlopták az elvtársak, és ami bizonyítható vissza kell venni. Persze tudnék egyszerűbb módszert, az elvtársak alkalmazták: teljes vagyonelkobzás az "osztályidegenektől". A különbség csak az lenne, hogy az "osztályidegenektől" elvett vagyon javarészt nem lopott vagyon volt, az elvtársaktól visszaveendő vagyon meg javarészt, de minimum az "alapozása" lopott - közvagyon - volt.

Alfőmérnök 2010.06.28. 16:11:52

@sensei: Az igazi felelősség azoké, akik ezt a lopást lehetővé tették (ha nem szándékosan az csak enyhítő körülmény).

tölgy1 2010.06.28. 16:14:47

@sensei: mi van, nem sikerült az éjszakája?

sensei 2010.06.28. 16:44:55

@tölgy1:

Magával? Nem. Igaz, nem is akartam...

tölgy1 2010.06.28. 16:46:41

@sensei: velem? Ember, hol van utalás erre a bejegyzésemben?
Ha szúrni akar, előbb tanuljon meg vívni.

sensei 2010.06.28. 16:56:36

@tölgy1:

Ön emlegette a sikertelen éjszakáját...

tölgy1 2010.06.28. 17:22:40

@sensei: "@sensei: mi van, nem sikerült az éjszakája?" - ezt hogy lehet "tölgy" éjszakája emlegetésének értelmezni? Maga már a szóképolvasás áldozata?

Alfőmérnök 2010.06.28. 17:35:30

@sensei: Ezt most tényleg benézted.

sensei 2010.06.28. 17:39:54

Nem Magyar Bajszi "alatt"végeztem iskoláimat..
süti beállítások módosítása