Zsiráfhotel - kurucos hekk
2009. október 26. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Zsiráfhotel - kurucos hekk


 

  „Folytatódik a zsidó térhódítás: Dávid-csillagos szálloda helikopter-leszállóval a Belvárosban” - állt vasárnap a kuruc.info címlapján. A linkre kattintva az alábbi cikket találtuk, amit most teljes terjedelemben közlünk: 

 

Folytatódik a zsidó térhódítás: Dávid-csillagos szálloda helikopter-leszállóval a Belvárosban

Olvasónk írja:
Sziasztok, kurucok!

 

 

Egy olyan ügyben írok Nektek, ami újabb példa a zsiráfok térnyerésére a magyar fővárosban.
 

Néhány hete nyílt meg az V. kerületben a Hotel President. Ennek helyén korábban lakóházak voltak, de a lakókat kitették, s a két szomszédos épületet „valakik” luxusszállodává alakították. A szállodában elnöki lakosztály (pánikszobával!) és helikopterleszálló is várja a „vajonkiket”.


Kik lehetnek azok a „valakik”, akik – miközben a gyurcsánycigányok szétlopják az országot, s a magyar embernek lassan nincs mit ennie – luxusszállodát építenek Budapest közepén? Nem nehéz kitalálni.
 

Elég, ha csak vetünk egy pillantást a szálloda homlokzatára: itt bizony két hatalmas zsécsillag figyel, valamint gyanúsan kampós orrú alakok reliefjei! Innentől a helyzet egyértelmű.



 

Már onnan is sejteni lehetett a dolgot, hogy a szállodaépületek felújítása már évek óta zajlott az amúgy csendes Hold utcában, s itt olyan zajt, piszkot, port, sitthegyeket csináltak, amilyeneket csak zsidók tudnak. Ha valaki nem hiszi, járjon utána Tel-Avivban!


S vajon hova néznek a szálloda falán a jelképek, amelyeknek nevében palesztinok millióit mészárolták le és űzték el otthonukból a bibsik? Nos, a Presidenttel szemben két nagy középület van: a „Magyar” Nemzeti Bank és az USA Nagykövetség. Ha tehát a cionista, nemzetvesztő „Nemzeti” bank vezérigazgatója, vagy a szélsőségesen zsidópárti, dzsungelmaki vezette Amerikai Zsidó Államok nagykövete kinéz az ablakán, egyből otthon érezheti magát, hiszen mit lát? Két hatalmas kaftáncsillagot!

 



 

Azt se feledjük, hogy a szálloda pár száz méterre található a gyűlöletes szovjet emlékműtől (amit Gyuriék olyan szépen kikezdtek) – talán ez sem véletlen.

 


S hogy ki az V. kerület vezetője, aki engedélyt adott erre az egészre? Kitaláltátok: a KISZ-cionista Rogán Antal!
 



S ha utánanézünk, hogy pontosan ki is építette ezt a förmedvényt, további érdekes dolgokat találunk. A beruházó ugyanis a Shalom Szálloda Zrt. Hoppá! Nomen est omen! A Shalom tulajdonosa pedig egy magyargyűlölő zsidó, bizonyos Gerendás József. Ez az undorító cionista jelenleg az 5. kerületben zsideszes önkormányzati képviselő, Rogán jobbkeze. Sőt, 2006-ban a Zsidesz országos listáján is szerepelt (szerencsére nem jutott be, de persze bejutott helyette 386 másik magyarfóbiás cigány- és zsidóbűnöző). Gerendás korábban azzal is felhívta magára a figyelmet, hogy 2006 elején még a disznókinézetű, szintén nyíltan zsidrák Steiner Pál MSZP-s polgármester alatt – cigányorbánista létére – alpolgármester lett a Belvárosban. Ennyit a cionkommunisták és a Zsidesz állítólagos „szembenállásáról”. Meg arról, mit várhatunk, ha az egész országban a narancsseggűek veszik át a hatalmat.



 

Tehát egy narancszsidó önkormányzati képviselő levajazta saját önkormányzatánál, hogy adjanak neki engedélyt ennek a mocsoknak a felépítésére, ami miatt a belvárosi magyar emberek évekig nem tudtak közlekedni a Hold utcában, ahol a kerületi piac és háziorvosi rendelő van (még). Azt persze már meg sem említem, hogy a helikopter-leszállópályáról a környékbeli magyar embereket nem kérdezték meg, úgyhogy hamarosan Simon Peresz és barátai fognak körözni a fejük felett, s a gyerekek és az idősek nem tudnak majd aludni a helikopterzúgástól a saját hazájuk fővárosának közepén! Persze a környéken elég sok zsiráf lakik, értük nem kár (Pető Ivánt választották meg képviselőnek, Zsé-Rogánt meg polgármesternek!), de azért még magyarok is maradtak a környéken, akiknek életét megkeseríti majd a „heliport”. Nyilván ez is része annak, hogy a magyarokat kiszorítsák saját otthonaikból, majd hazájukból is.


Ráadásul Gerendásék tervei nem állnak meg a zsiráfhotelnél, forrásaim szerint innen tovább terjeszkednek. A Hold utcai vásárcsarnokot is kinézték maguknak (ez a hoteltől két háznyira van), innen ki akarják telepíteni az árusokat, hogy a csarnokban tárolják a helikoptereket és a vendégek kocsijait, mivel a hotel alá nem épült parkoló). Valami EU-s higiéniai előírásra hivatkozva fogják megszüntetni a piacot. Ennek jó oldala is van, mert a csarnok árusai rengeteg külföldi árut tartanak, s a kis területen összesen három ázsiai büfé (egy kínai, egy thai és egy japán-koreai) is található, tehát itt nem egy hagyományos magyar piacról van szó. Ugyanakkor a legközelebbi bolt, ahol zöldséget és gyümölcsöt is lehet kapni, az Arany János utcai Rotschild – na vajon ki járna jól megint a piac megszüntetésével? Arról nem is beszélne, hogy a nagy forgalom a csarnokkal szembeni háziorvosi rendelő működését is ellehetetlenítené, a betegek járhatnak majd a szomszéd kerületbe, Verókékhoz, vagy pedig megdögölhetnek – nyilván a biboldók ezt akarják.


Állításaim igazolhatók, linket nem adok, mert nem akarom a zsidók pagerankjét növelni, de a „Shalom Szálloda Zrt.”, „Gerendás József”, „Hotel President” szavakra keresve bőven találni forrást.


Reméljük, hogy kormányra kerülve a Jobbik földig rombolja ezt a zsidó szörnyűséget, az elkövetők pedig „jó helyre” kerülnek. Addig viszont maradnak az egyéni kezdeményezések...


Szebb jövőt!
 

Kuruc Kálmán

Kapcsolódó:
- Talmudi rongyrázás: helikopter-leszálló épül a Belvárosban
- Egy Fidesz-jelölt átállt a szocikhoz

 

  Nos, ennek a sok baromságnak az elemzésébe nem mennénk bele. Már csak azért se, mert a szöveget mi írtuk, s küldtük el a kurucoknak a kuruckalman@gmail.com címről. Alapvetően arra voltunk kiváncsiak, hogy vannak-e akkor marhák a szerkesztők, hogy ezt a sok nyilvánvaló faszságot leközlik. Voltak, még címlapra is rakták. Sőt, dolgoztak is rajta: a helyesírási hibákat majdnem teljesen kigyomlálták (pedig nagyon szerettük volna, ha a Magyar szó nagy betűs marad), a képeket gondosan beszerkesztették (nekünk a kampós orrú falidísz elhelyezése a kedvencünk), s a szöveget is finomították (a helikopterek ellen vállról indítható rakétákat ajánlottunk a hazafiaknak, ez még kurucéknak is sok volt).

  Azt is fel akartuk mérni, hogy mennyi időbe és szellemi energiába telik néhány valós tény alapján fabrikálni egy jó kis kurucos zsidóösszeesküvéses sztorit. A válasz: meglehetősen kevésbe. A fényképezésen kívül stopperóránk szerint 4 percet töltöttünk guglizással, és 9-et a levél megírásával, de ha több gyakorlatunk lenne a zsécsillag, KISZ-cionista, narancszsidó, zsiráfhotel és hasonló kifejezések kitalálásában, és nem lettünk volna elképesztően másnaposak, gyorsabban is ment volna.

  Mindez egyrészt vicces, másrészt ijesztő. Eddig is tudtuk, de most már még egyértelműbb, hogy a radikális jobboldal véleményformálói - a Kuruc.info bedolgozói mindenképp ide tartoznak - ostoba, igénytelen verebek. Pedig attól, hogy nácik, még lehetne annyi eszük, hogy nem szopnak be minden hülyeséget. Másrészt az is félelmetes, hogy mennyire könnyű egy ilyen torz univerzumban gondolkodni: ha az ember agya rááll a zsékre, akkor tényleg boldog könnyedséggel talál magyarázatot mindenre, s egy csomó energiát megspórol.

 Amúgy a luxusszálloda tényleg áll, tényleg vannak rajta Dávid-csillagok és helikopterleszálló, s az építtető is stimmel. A lepukkant épületeket szépen felújították, és tőlünk akár Simon Peresz is megszállhat itt. Azt viszont, hogy a Hold utcai vásárcsarnokot helikopterhangárrá alakítják, mi találtuk ki, reméljük, nem veszi át az ötletet valami befolyásos zsidó.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr761474820

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szélsőjobb találkozása Rákosi Mátyással 2009.11.04. 15:19:52

Régóta érlelődik bennem az a gondolat, hogy a mai magyar szélsőjobb igazi mintája nem a nyilasok, hanem a Magyar Dolgozók Pártja (lánynevén a Magyar Kommunista Párt), és elsődlegesen a nagy trojka: Rákosi Mátyás, Gerő Ernő és Farkas Mihály. A legjobb m...

Trackback: Romák után románok 2009.10.26. 12:09:40

Néhány román azt merte csinálni, amit pl. sok magyar Horvátországban: nem a saját hazájában vett házat. Ez lett belőle: Pénteken éjjel Battonyán betörték az egyik románok által lakott családi ház ablakát. A háziak nem voltak otthon. Az eddigi informác...

Trackback: A Kuruc végképp meghülyült... 2009.10.26. 08:59:18

Itt van menetrendszerint a "forró ősz", de sehol egy jó kis tünti, ahol lehet kiabálni és molotov-koktélt hajigálni, még a "köcsög deviánsok" menetétől sem sikerült megmenteni a haza becsületét. Ki marad hát, akibe még bele leh...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 16:02:24

@bz249: Egyetértek (bár a Jobbik szerintem USA-t csak Izrael támogatása miatt utálja).

bz249 2009.10.29. 16:04:17

@Téglagyári Megálló: varj... nem mondtam, hogy utalnunk kellene Izraelt. Mi okunk lenne ra? Messzi van, kicsi es jelentektelen. Csak annyit mondtam, hogy ez a legkisebb baj a Jobbik kulpolitikajaval.

Az izraeli-palaesztin konfliktuson valo rugozasukbol csak az derul ki, hogy sikhulyek akiket nem erdemes komolyan venni, mert egy olyan "haborut" allitanak a kulpolitikajuk fokuszaba, ami husz ev alatt kevesebb halalos aldozattal jart, mint a sri lanka-i polgarhaboru utolso fel eve.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.29. 16:04:48

@evil overlord: barátkozni sem hülyeség a medvével, kevésbé hagyja cserben pártfogoltjait, mint a haladó nyugat (1938 cseh, 1939 lengyel, 1956 magyar példa, a nuku-rakétapajzs malőr és a Grúziai pofára esésről már nem is beszélve). Pláne, hogy a kvázi állami-kapitalista Oroszország esetében nem létezik olyasmi, hogy csak üzletelünk... az EU, pláne a német külpolitika (SPD-től a CDU-n keresztül az FDP-ig) meg teljesen oroszbarátra kapcsolt, ne tévesszen meg pár humánus nyilatkozatocska. Az csak a máz. Biznisz a medvével nem megy haverkodás nélkül. Ingerléssel meg semennyire, sőt visszakapod kamatostul. Ha Orbán meg akarja érteni Putyint, induljon ki önmagából és hatványozza meg párszor.

Az ostoba imádat és csöbörből vödörbe szemlélet viszont valóban destruktív, inkább azon kéne agyalni, hogy minél több szövetségből húzzunk hasznot. A cseheknek sikerülni szokott, lehet tanulni. Klaus is - puszta véletlenségből - Medvegyev mellett somolyogva jelentette be a Lisszaboni Szerződéssel kapcsolatos változatlanul megingathatatlan fenntartásait... és az EU azóta mintha hezitálna is a sima lesöprés helyett. Soha nem lett semmi jó abból, ha jobban tartottuk magunkat a szövetségi hűséghez, mint valamely aktuális nagytesó velünk szemben.

bz249 2009.10.29. 16:10:39

@Herr SturmLiberator: "barátkozni sem hülyeség a medvével, kevésbé hagyja cserben pártfogoltjait"

Ellenben van egy olyan csunya tulajdonsaga, hogy gyakrabban annektalja a partfogoltjait. ;)

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 16:20:22

@Herr SturmLiberator: Azért m;g reménykedem abban, hogy Merkeléknek egy kicsit több gerince van, mint Schrödernek.

"Ha Orbán meg akarja érteni Putyint, induljon ki önmagából és hatványozza meg párszor."
:)))

Az unió esete Klaus-szal szépen példázza, hogy ebből is csak egy gittegylet lesz. Liberté meg égalité, de egy szaros kis tagország (megfelelő hátszél esetén) lazán tekintheti kollektív bűnösnek a legnagyobb EU tagország lakosait (-nak őseit).

Egyetértek bz-vel, ne az legyen a nagy barátkozás vége, hogy a nemzetietlen/nemzeti (nem kívánt törlendő) szocialisták behívják őket. ;)

abandi 2009.10.29. 16:25:04

No, akkor jisoráz:
Nem hiszem, hogy az usa-i nagykövetség szomszédságába engedély nélküli helikopter-leszállót lehet építeni...
Ha csak nem lastminute-kárpótolt munkaszolgálatos földszerzésről van szó...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.29. 16:27:15

@bz249:

"Ellenben van egy olyan csunya tulajdonsaga, hogy gyakrabban annektalja a partfogoltjait. ;) "

Így van és miért is?

a) mert a nyugat nem miattunk hoz áldozatot, a jövőben sem várható - ne az álmainkból induljunk ki, a tapasztalat nem kedvez az oroszellenes konfrontációnak.
b) esetleges annektálódásunk ellen mi önmagunkban semmit se tehetünk, max lesz megint egy szép véres nemzeti ünnepünk. Az, hogy hova kerülünk, a hátunk mögött dől el (lásd Jalta)
c) a gyorsan észbe kapókat úgy annektálták az oroszok a 2. vh után is, hogy megint hozzájuk került holmi Erdély stb... tetszettünk volna hamarabb átállni. Széllel szemben nem lehet pipilni, szélirányba viszont legfeljebb más lesz lecsurizva.

Ergo a félreértések végett: mindössze legyünk résen. Gyártsunk B terveket és soha, de soha ne tegyünk fel egy lapra mindent.

Kijózanodásképp:

www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,575396,00.html

Ez nem éppen az atlanti/Martonyi/Eörsi logika. Szar ügy.

bz249 2009.10.29. 16:35:05

@Herr SturmLiberator: en konkretan Ormenyorszagra, a balti allamokra es Tannu-Tuvara gondoltam... de elotte is eljatszottak hasonlot a "szovetsegeseikkel".

Minket ilyen formaban soha nem annektaltak (nem volt eloroszositasitasi terv Magyarorszagra). Varhatoan ez soha nem is fog szerepelni a terveik kozott (sot szvsz a kovetkezo evtizedekben inkabb gyengulni fognak) de jobb oket minel messzebb tudni.

abandi 2009.10.29. 16:43:56

@bz249:
Közép-amerika is retteg tőlük...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.29. 16:45:00

@bz249: egy percig se vitatom, hogy mókásabb a kóla mint a kvasz. Csak nem ártana jófajta cseh - amúgy polgári - ravaszsággal viszonyulni a történelem során óhatatlanul változó szelekhez. Benes papáék mindig a megfelelő időben kezdtek el mással kollaborálni és azt is csak addig és annyira, mint önös érdekük diktálta. Lecke feladva.

bz249 2009.10.29. 16:46:07

@Herr SturmLiberator: "Csak nem ártana jófajta cseh - amúgy polgári - ravaszsággal viszonyulni a történelem során óhatatlanul változó szelekhez."

Ez viszont melyen igaz!

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 16:46:35

@Herr SturmLiberator:
Először megijedtem, hogy a Mesterhez van szerencsém.
Amúgy ritka nagy marhaság volt Európát ennyire függővé tenni Oroszországtól, ezt részben az idióta sötétzöldeknek köszönhetjük, akik (bér(?))rettegnek a nukleáris energiától.
Azt hiszem Grúzia tényleg medvére próbált vadászni :))

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.29. 16:51:21

@evil overlord: Tényleg, mi a helyzet Ukrajnában a nyelvtörvény-tervezettel? Kacsa, vagy be akarják vezetni ott is?

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 16:58:57

@Loxon: Az orosz nyelv elleni küzdelemre gondol? Ha lesz belőle valami, akkor attól tartok, hogy a kárpátaljai magyarok is szívni fognak.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.29. 17:02:08

@evil overlord: csak részben az antiatomistáké a sár. Valójában inkább a Nyugat egyszerűen szívesen vesz olcsón gázt és olajat az orosztól, ami őket függetleníti az araboktól és az azoknál termelő angol/Usa cégektől, ill. kíméli saját készleteiket. Ha cserébe mi megyünk a levesbe, az nem fogja zavarni őket, méltányos, csak pár sajnálkozó nyilatkozat meg tiltakozás az ENSZ Bt előtt. A mostanság német külügyérré vált liberális Westerwelle például lelkesen üdvözölte a német-orosz enyhülés jegyében annak a rakétapajzsnak a dugába dőlését, amiért Martonyi/Eörsi elkeseredetten petíciózott. Obamáék is azt üzenték, hogy nem felejtették el Kelet Európát, csak most fontosabb dolgaik vannak. (Ühüm, 1956 és a szuezi válság üdvözöltet).

Don't dream, it's over.

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 17:12:15

@Herr SturmLiberator:
A baj az, hogy a németek beleszerelmesedtek a zöldekbe, és már jó ideje ki akarják dobni az atomerőműveiket (a franciáknak sokkal pragmatikusabbak ezen a téren). Innentől kezdve nemcsak az olaj és gáz olcsó vételéről van szó.

A rakétapajzs egy elég zavaros dolog, az oroszok ellen igazából nem véd (ui. simán túl tudnák terhelni), tényleg Irán ellen védene. Bár ha az irániakat racionálisnak tekintjük, akkor néhány Trident II D5 elég kellene legyen elrettentésnek.

I love them, too.

bz249 2009.10.29. 17:17:53

@evil overlord: es ennek ellenere megse fogjak, ugyanis a sarga-fekete koalicio mindket partja azon a velemenyen van, hogy meglevo atomeromuvet nem uzemeltetni orbitalis pazarlas. Szoval elettartamhosszabitas leszen.

A zold energia pedig nem hulyeseg am a nemeteknek, tudja mennyi szelkereket exportaltak azota? ;)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.29. 17:19:44

@evil overlord:

"A rakétapajzs egy elég zavaros dolog, az oroszok ellen igazából nem véd (ui. simán túl tudnák terhelni)"

Ahogy mondod, a Kreml padlása tele van elég vassal az 5. világháborúra is.

", tényleg Irán ellen védene."

Hát ha a hamasz sufni tuning rakétáit se tudják leszedni a hájg tek Izraelben, akkor Irán ellen se jó... a rakéta már csak egy nehezen befogható célpont és valamelyik csak átjut.
Na meg Iránnal nincs személyes bajunk (ellenben évi pár száz millás kerekeskedelem, a komáromi nokia gyárunk ott sózza el a cuccot), ergo maradjunk ki a dologból, mint ahogy a Don kanyar se a mi szekerünk húzásáról szólt.

abandi 2009.10.29. 17:34:48

@evil overlord:
Rajtunk próbálják ki első menetben.
Nincs rizikó!

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 17:41:18

@bz249: Ez eddig OK, most már csak oda kellene eljutniuk, hogy nem ártana néhányat építeni és bezárni az összes szénerőművet.
Az export jó dolog :)

@Herr SturmLiberator:
A középhatótávolságú ballisztikus rakéták kicsit drágábbak, mint a Hamasz DIY rakétái, így kevesebbre kell számítani. Amúgy az izraeliek dolgoznak rövidhatótávolságú fegyverek (rakéták, gránátok) elleni védelmen: en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Tactical_High_Energy_Laser

Szerintem sem valószínű, hogy Irán megtámadná az EU-t, de ettől függetlenül nem egy szimpatikus társaság (a Mosszad helyében én már rég likvidáltam volna a főbohócot).
Elég rég volt az, hogy magyar katona magyar célért harcolt.

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 17:49:02

@abandi: Ez nem valószínű, mert ehhez a jogszabályt kifejezetten ránk kellene szabni. Ennyire még ők sem otrombák.

bz249 2009.10.29. 17:55:51

@evil overlord: epiteni azt nem fognak :(

legalabbis egyelore ez az allaspont, aztan ha megdragul a gaz, majd megvaltozik...

Amugy a hadihajokon alkalmazott raketavedelmi rendszerek nem jok erre a celre (ok, az pontvedelem es a szembe jovo rakettat kell eltalalni) mert technikailag az AEGIS es a PAAMS is telepitheto szarazfoldre es komolyabb feladatokat is meg kellene oldaniuk.

abandi 2009.10.29. 18:10:54

@evil overlord:
A hatályos jogszabály és a végrehajtási módszer különbözik.
Kazároknak ha valljuk magunkat, akkor esetleg lerasszistázhatjuk a tót-ukrán-rác szláv hordát...?
(Még tán az oláhokat, meg izraélt is!)

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 18:27:11

@bz249: Az Aegis BMD tesztjei egész jól sikerültek. Szerintem a PAAMS viszont nem tűnik használhatónak ABM célra.
A PAAMS leírása a wikipedián elég vicces (Consoles running Windows 2000 operating system), erről nekem ez jutott eszembe:
youtube.com/watch?v=oxspiCMDLB0
@04:04.

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 18:53:57

@abandi: A kazár álca egész jól hangzik, de nem kellene itt megállni, és akkor Izraelt sem kell rasszistáznunk.

abandi 2009.10.29. 19:02:28

@evil overlord:
A molnárgörény nevű blogger az azonnali szláv-német annektálás mellet van, mert úgy több jogunk lenne az eu-s kisebbségvédelem alapján...
brávó.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.29. 19:06:29

@abandi: nem is rossz ötlet! pláne, hogy osztrák, vagy szlovák annektálódásunk után eurónk is lesz izibe, meg többségbe is kerülünk. Ergo minimum 20 jó év, amíg belőlük is kócerájt csinálunk!

abandi 2009.10.29. 19:14:02

@Herr SturmLiberator:
Belőlük is...?
Egy nem jóindulatú mozgalommal világokat tehetnénk a végén tepertőfüggővé!

evil overlord (törölt) 2009.10.29. 19:16:14

A szláv aljanép, a német annektálás jobban hangzik. Lang Lebe das Vaterland!

bz249 2009.10.29. 19:28:48

@evil overlord: nem ABM celra, hanem az ilyen szir-szar katyusak lelovesere. Erre elvileg az ASTER a legjobb rendszer. (A windows 2000 helyett meg majd irnak egy UNIX progit)

abandi 2009.10.29. 19:40:07

@evil overlord:
Sosem voltam nemzet-náci! (A kiválasztott nép fogalmát már csak a zsidók hiszik.) A porosz ellencsapás csak látszólagos nyugalmat hozhat.
Ugye, drága tót-rác stb., "hun" véreim?!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.29. 19:40:57

@Loxon:

Idehallgasson, nincs szó a Jobbiktól való rettegésről. Valakivel összekeverhet engem.
Azt nagyon szeretném, ha a Fidesz le tudná nyomni a Jobbikot, de ez és a félelem két egészen különböző dolog.

"Úgy látom, itt egyetlen szempont érvénenyesül: "hagyjanak nyugodtan tévézni meg vásárolni, a többi nem olyan fontos." "
Ha rám gondolt, TV-t elég keveset nézek. Vásárolni persze vásárolok, és szeretem ezt nyugodtan tenni. De hadd húzzam magamra egészen, amit írt.
Nekem ugyanis ez a világ nagyjából megfelel. Az ország, ha megszabadítjuk a szocialista kapcsolati háló fojtogatásától, nekem nagyon is tetszik, szövetségi rendszerrel, világgazdaságba ágyazottságával, a gazdaságba integrálódott külföldi cégekkel együtt. Mint annyian Magyarországon, én is a globális gazdaságból húzom a jövedelmemet. Családos ember vagyok, és nekem ez fontos. Nekem semmiféle judeofób antiglobalista testvériség nem jelent perspektívát az életem alapjainak biztosításához, és hát a szárnyaló szellem porhüvelyben lakik.
Ez a világ, ha nem is épp hibátlan, de működik és megélhetést ad. Én ugyan nem vagyok hajlandó a biztonságomat különböző galaktikus ívű megváltási víziókért kockára dobni. Úgyhogy hadd nézzek tévét és vásároljak nyugodtan, a Fidesz meg nyomja csak le a Jobbikot.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.10.29. 22:08:45

Hamarosan osztálytalálkozó, egy echte, aktív gárdakapitánnyal fűszerezve. Anno enyhén tróger volt a gyerek, jó pár beadandóját legyártottam, persze jól árasítva. Nem hiszem, hogy változott volna, csak hát más szelekből lehet szőni az új köpönyeget. Azért kíváncsi vagyok mi lesz a marketingje :D

abandi 2009.10.29. 22:21:03

@erőspista:
Remélem besúgó is leszel kisgeci!
Vagy már vagy...?

tewton 2009.10.29. 23:11:37

@erőspista: "enyhén tróger volt a gyerek, jó pár beadandóját legyártottam, persze jól árasítva. Nem hiszem, hogy változott volna"

muhaha, a kettő az egy pár.

gondolom, politikai beszédeket is fogsz írni neki hamarosan, jóárasítva.

ez amolyan igazi független szakértői munka :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.30. 08:25:56

@Elpet:

tudja, volt az átkosban egy olyan szócsinyálmány, hogy hábetlerizmus. /wiki-fejes-nél keresse!/
nos, ön annak a bábjából kikelt pillangó! :))

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.30. 08:54:36

@Grift:

Nem szoktam wiki-ről tájékozódni, tudom miről tetszik írni.

Alkoholista viceházmesterek ábrándjai erőről és hatalomról megvan?

zoli29 2009.10.30. 08:55:22

OFF:

Akkor most valaki magyarázza el nekem, hogy miben állapodott meg tegnap az Unió és Csehország!
Ugye nem az történt, hogy egyszerűen engedtek Klaus zsarolásának?
Valami olyasmit hallottam, hogy az alapjogi charta a múltbeli ügyekre nem fog vonatkozni, de név szerint nem említi a Benes-dekrétumokat.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.30. 08:56:27

@Elpet:
na, ugye hogy rémüldözik, hogy elveszik a magnóját? :)))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.30. 08:57:03

@Zoli28:

nem, nem, németország annektálja ausztriát. ez a döntés.

zoli29 2009.10.30. 09:04:07

@Grift:

Ne érezd úgy, hogy mindenképpen hozzá kell szólnod a témához, ha nem tudod a választ.
Hidd el, attól, hogy hallgatsz, még nem fog csorbulni a tekintélyed. ;)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.30. 09:07:40

@Zoli28:
csak arra kívántam felhívni a figyelmed, hogy nem kell mindig kérdezned, lehet, hogy elég felütnöd valamelyik újságot. nem feltétlenül kell témát feldobni, hogy egy okos társalgás része lehess. :)

zoli29 2009.10.30. 09:14:23

@Grift:

Nem költöm a pénzem napilapokra, a tv-ben viszont ahány csatorna leközölte a hírt, annyifélét mondtak a megállapodásról.
De ezek szerint te már kibogoztad a szálakat, úgyhogy várom, hogy fényedből én is világosságot nyerjek.

(Mindig tudtam, hogy terád számíthatok) :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.30. 09:17:59

@Zoli28:
általában igen, de tegnap színházban voltam, aztán a csontváry filmet néztem, ma még nem nyitotam meg hírportálokat, szóval fogalmam sincs hogy mi a történet. egy biztos, ennél az ejrópánál egy muszlim ejrópa is jobb. :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 09:29:51

@Grift:

"egy biztos, ennél az ejrópánál egy muszlim ejrópa is jobb. :) "

Aha, persze. Valószínűleg azért jönnek ők ide és nem mi oda.

Az más kérdés, hogy pár éve csak hápogott és lebutaházmesterezett egynémely "liberális" ismerősöm, amikor azt mertem mondani: ez az egész Júnijó úgyis megreked de facto az EGK szintjén, pénz és az országérdek beszél, nem a karták. És nédda, tényleg. Ki hitte volna?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 09:32:46

@bz249: El Cid? Fene a torreádorjába, inkább jurtaputris ősiségkutatóink olvassák el végre az egri csillagokat, volt nekünk is elég gond a páratlanul haveri iszlám kultúrával. Távolról roppant érdekes, de közelről csak úgy pár száz évig mert a gyümölcsöző békés párbeszéd...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.30. 09:35:11

@Herr SturmLiberator:

"egy biztos, ennél az ejrópánál egy muszlim ejrópa is jobb. :) "

Aha, persze. Valószínűleg azért jönnek ők ide és nem mi oda.

ezt ugye nem tekinthetjük értelmesen a mondandómhoz kapcsolódónak? :))

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 09:37:40

@Zoli28:

"Ugye nem az történt, hogy egyszerűen engedtek Klaus zsarolásának? "

De igen. Ilyen az eredményes külpolitika. És ha pölö a gyenge lábon álló nabuccó helyett rajtunk keresztül meg a déli áramlat, akkor mi tudnánk a csap mögött röhögve zsarolni az EU harmadát. Matekozzunk a tények és realitások alapján. Benes is ezt tette, most Klaus is. Többre mentek, mint szőnyegen csúszós jófiú játszással.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.30. 09:40:04

uraim. bármilyen teokratikus hatalom jobb a világinál. :)
az ateista európánál összehasonlíthatatlanul jobb egy muszlim európa. az önök által felhozott példák romantikusak és gyermetegek. akár az al andalus, akár a 150 hazai év kivételesen jó, termékeny, kulturálisan kiemelkedő időszaka volt mindkét országnak.

bz249 2009.10.30. 09:40:12

@Herr SturmLiberator: varjon most egy falangistat kell meggyoznunk. :)

Ellenben ugye tudja, hogy a Deli Aramlatra nagyivben es magasrol tesz az Unio lenyegesebb resze? Talan Ausztriat lehetne vele jo megzsarolni.

Kiveve, ha az orosz flotta elkezdi elsullyeszteni az Algeriabol erkezo tartalyhajokat. :)

bz249 2009.10.30. 09:42:04

@Grift: vegulis, ha eltekintunk attol, hogy a lakossag az elotte levonek a felere csokkent az Alfold meg ugy okoszocialisan elmocsarasodott akkor valoban termekeny idoszak volt. Mondjuk egy katolikus teokraciahoz kepest valoban kellemesebb egy muszlim vilagi hatalom. :P

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 09:50:32

@bz249: rossz hír, főleg Olaszország 60 milliós piaca a tét, nem Ausztria (de az ÖMV se véletlenül szállt ki az oroszok javára térségből). Arról nem is beszélve, hogy a déli ármalattól nem egészen független az északi áramlat, ami meg a 85 milliós német piacra koncentrál. Ezek nem épp lényegtelen EU tényezők. Miattuk lesz orosz gáz, ergo nekünk már csak nem kéne a buliból kimaradni, ha szokás szerint úgyis a fejünk fölött dől el az ügy. (értsd: EU szinten NEM Kelet-Európa energetikai piacának a függetlensége a tét, hanem a nyugaté. Nekik meg pont az orosz adja az alternatív ellátást a vasfüggöny előtt meglévőhöz képest)

Ugye, hogy naugye?

bz249 2009.10.30. 09:53:00

@Herr SturmLiberator: jelzem akkor viszont igy vagyunk zsarolopozicioban minekutana NEM csatlakoztunk a dologhoz ;)

milyen ugyesen ki is hasznaltuk! :(

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 09:56:17

@bz249: emiatt csinálják majd meg a vezetéket mondjuk Slotákián keresztül, akik majd markolják a tranzitdíjat és tetszés szerint lefűrészelik a felénk vezető ágat, ha megint nem tetszik nekik Gönczova frizurája...

A befuccsolt nabucco emlékére meg Martonyi/Eörsi a becsület napja stílusban tart felvonulást.

bz249 2009.10.30. 09:59:35

@Herr SturmLiberator: es Slotakiat Ukrajnan keresztul kivanjak elerni?

Merthogy Slotakia szomszedai: eszakrol az oramutato jarasa szerint: Lengyelorszag, Ukrajna, Magyarorszag, Ausztria, Csehorszag.

Egyelore a Deli Aramlat legalabb akkora bajban van, mint a Nabucco... jelen forgatokonyv szerint egyik sem lesz.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 10:08:00

@bz249:

Slotakia visszavonva (hacsak nem az északi áramlatot tranzitálnák), az alternate route déli vezeték esetében török-görög-(ex)jugó lenne. A törökök már be is adták a derekukat.

"Egyelore a Deli Aramlat legalabb akkora bajban van, mint a Nabucco... jelen forgatokonyv szerint egyik sem lesz. "

Ez nem is lenne akkora baj. Amíg mi vagyunk a végpont, addig van kiemelt regionális szerepe a MOL-nak, nem véletlenül támadják vodkás barátaink.

bz249 2009.10.30. 10:13:45

@Herr SturmLiberator: akkor meg nem kell lefekudni nekik. Futni meg par kort, raerunk az orosz vezetek nekunk onmagaban nem eri meg. Hagyjuk magunkat megvesztegetni...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 10:22:55

@bz249: kb eztet mondom én is, legyünk már egy kicsit csehek...

(hozzáteszem: ha nem az orosz verzió felé hajlana az EU, akkor Klaus se Medvegyevvel pózolva zsarolt volna sikeresen).

Szájbarágósan: HA lesz vezeték, az kb 70%-os valószínűséggel az orosz lesz. Miért? Mert németek és olaszok ezt akarják. Az oroszok meg pláne.

De ami nem vita tárgya: a MOL maradjon magyar, vezetékek helyett főleg ezért kéne kilincselni. Passzoljon az EU/Nato pár milliárdot nekünk a MOL-ra, ez nekik is érdekük: magyar kézben kevésbé veszélyes egy akárhonnani tranzitvezeték, mint ha az is orosz lenne végig Berlusconi tűzhelyéig.

tevevanegypupu 2009.10.30. 10:26:52

Ha egyszer a magyar kormany ugy vedene a magyar erdekeket mint a csehek, szlovakok vagy franciak a sajatjukat, felolem szocialliberalis is lehetne. Bar ketsegtelen, hogy magyar erdek es szocialliberalizmus szoges ellentetben all egymassal. Az utobbi evek tapasztalatai alapjan.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 11:24:18

@tevevanegypupu:

szociálliberalizmus az nálunk szégyentelenlopásizmus

tevevanegypupu 2009.10.30. 11:59:17

@Herr SturmLiberator:

Ha szerencsenk lesz, azert husz ev utan csak eltuntetik oket sajat szavazoik.
Olyan kormanyt a mostani magyaron (meg persze az elodpart uralkodasa alatt) kivul meg nem lattam, ami sajat erdekeivel szembe megy, vagy legalabbis nem vedi koromszakadtaig.

Kulonben a francia internet tele van Klaus onelegult pofajaval, es ahogy irjak "sikerult terdere kenyszeritenie egesz Europat.."

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 12:25:16

@tevevanegypupu:

"Olyan kormanyt a mostani magyaron kivul meg nmeg nem lattam, ami sajat erdekeivel szembe megy, vagy legalabbis nem vedi koromszakadtaig."

volt már ilyen nem is egyszer, kezdve Trianon környéke, ahol se a nemzeti, se a baloldalnak nem jutott eszébe időben, hogy a VH-t elveszteni is lehet és nem árt időben készülni szomszédaink jóakaratára... a külpolitika normális országokban a lehető legpártfüggetlenebb dolog, mivel az országérdek az első. Most megint mindegyik tábor csak nyugatra, csak keletre, csak akárhova húz. Aztán a rendszerváltáskor se Horn, se Antall eszébe nem jutott volna, hogy a vasfüggöny lebontásáért cserébe ugyan engedjék el adósságainkat.

Szóval ha már nekünk nem megy, akkor kémkedjünk a csehek után, tőlük lehet ellesni a tutit.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.10.30. 13:26:31

@abandi: nehéz valakinek röviden és találóan jellemzni saját magát, de a neked összejött a hsz-el.
A csávó nem nem csinál titkot új szerepéből a jobbik aloldalain, csak a volt osztálnynak nehéz belelátni az ország és világmegváltók egyikét

Alfőmérnök 2009.10.30. 14:19:26

@Grift: Szerintem egy kicsit el lett cseszve az a film, sajnos.

tevevanegypupu 2009.10.30. 14:48:52

@Zoli28:
Ugye hogy nem mond igazat az ujsagok egy resze es a kormany sem? Vilagos, hogy tettek engedmenyt a cseheknek es a magyar kormany ebbe beletorodott. Es ugy kommunikalja, hogy komoly eredmenyt ertek el. Mar nem is erdekli oket, hogy pillanatok alatt kiderul, nem ugy van.

@Herr SturmLiberator:
Tranonra mar nem is lehet gondolni, az kesz. Bar ami azt illeti, vegleg nem szabad elfelejteni, hiszen ket evtizeddel ezelott ki gondolta volna, hogy osszeomlik a fel vilag, uj allamok szuletnek es sok minden megvaltozik.

Antall mas kerdes, rajta nehez eligazodni, milyen hatso ero mozgatta es mi volt az, ami miatt sok dontese erthetetlen, megmagyarazhatatlan es ellenszenves.

Alfőmérnök 2009.10.30. 14:58:30

@tevevanegypupu: "Mar nem is erdekli oket, hogy pillanatok alatt kiderul, nem ugy van.
"

Ügyesen csinálják. Ez pszichológia: az emberek többségében az marad meg, amit először hallanak, tök mindegy, hogy utána kiderül, hogy pont a fordítottja igaz.

zoli29 2009.10.30. 15:01:50

@tevevanegypupu:

Őszintén mondom, hogy én nem látom át a helyzetet.
Az Index pl azt írja, hogy az Unió csak látszólag engedett Klausnak, hogy különösebb arcvesztés nélkül visszavonulót fújhasson.
index.hu/kulfold/eu/2009/10/30/magyar-nemet-osztrak_osszjatekkal_semlegesitettek_klaust/

Szájer reakciója viszont mást sugall.

De ha valóban úgy lesz, ahogy SzJ mondja, akkor az akár diplomáciai fordulatot is jelenthet Magyarország részéről.
Én üdvözölném.

Google 2009.10.30. 15:17:07

@Zoli28:

"Végül Csehország úgy kapott mentességet a charta alól, hogy az csak akkor érvényesül, ha a tagállamok egy külön dokumentumban majd a jövőben negerősítik."

Hát reméljük, lesz fontosabb dolgunk is annál, minthogy megerősítgessünk ezt meg azt!

tevevanegypupu 2009.10.30. 15:26:39

@Zoli28:

www.lefigaro.fr/international/2009/10/30/01003-20091030ARTFIG00265-une-virgule-pour-satisfaire-le-president-tcheque-.php#xtor=AL-5

Mindenesetre jobban lehet hinni a franciaknak es Szajernek, mint speciel az indexnek(:

@Alfőmérnök:

Hat inkabb ugy mondanam, hogy annyira nem erdekli az illetekes kormanyparti ujsagirokat es a balos kozvelemenyt a teny, sokkal inkabb az fontos nekik mit mond a kormany. Es tamogatjak a hazugsagban amig ez jovedelmezo.

tevevanegypupu 2009.10.30. 15:34:15

@Zoli28:

Nem baj, higyje el amit mondok. Vagy legalabb a Szajer Jozsinak.(:

bz249 2009.10.30. 15:37:54

@tevevanegypupu: mi van ezzel az egy vesszovel es ket szoval?

Google 2009.10.30. 15:52:44

@bz249:

Lengyelország, Nagy-Britania, Cseh Köztársaság mentesül a charta hatálya alól.
(Vessző) Cseh Köztársaság mentessége csak akkor érvényesül, ha 2011-ig a tagállamok külön dokumentumban ratifikálják.

tevevanegypupu 2009.10.30. 15:54:30

@Google:
na tessek, most akartam brillirozni.((:

bz249 2009.10.30. 16:03:31

@Google: akkor tulajdonkeppen az indexnek akar igaza is lehet... mert felig puszira irja ala Klaus bacsi a szerzodest. Mondjuk persze az is igaz, hogy egyebkent meg szimplan ala kellene irnia, tehat a legrosszabb eset is az, tehat vesziteni semmit sem veszitett.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 16:15:54

@Google: ergo mi NEM fogjuk külön dokumentumban jóváhagyni, nem-nem-soha :)

tevevanegypupu 2009.10.30. 16:26:58

Nem, nincs igaza az indexnek. Az egesz Europai Unio a Lisszaboni szerzodes miatt helybenhagyott egy olyan intezkedest mint a Benes-dekretum. Mert ala fogjak irni. Ez azt jelenti, hogy a csehek es szlovakok jogosan telepitettek ki es fosztottak meg mindenuktol tobb szazezer embert.
Ahogy Trianon ellen nem tiltakozhatunk, nem tiltakozhatunk a Benes-dekretumok ellen ezutan sem. Klaus ezt akarta es ebbe belement az EU es a magyar kormany is. Ezt talaljak eredmenykent.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 17:35:59

@tevevanegypupu: várd ki a végét. Tekintve a jelenlegi tendenciákat, sehol se se szélsőkozmós kormányok fognak alakulni és német-osztrák-magyar részről nem lesz puszi benesért a továbbiakban sem. Egyik a három közül mindenképp megfúrja. Az, hogy a franciák/angolok szarnak az egészre, ne lepjen meg senkit. A mi érdekünk utoljára akkor volt fontos nekik, amíg rebellis magyarként bomlasztottuk a számukra időnként kényelmetlen monarchiát.

tevevanegypupu 2009.10.30. 17:49:04

@Herr SturmLiberator:
Remenykedjunk..Orbanek mindenesetre kemenyebb targyalofelek lesznek. Hogy a nemetek mit fognak csinalni az kereses, hiszen nem olyan regen a kulugyminiszteruk eleg furcsan tamogatta a szlovakok szemtelenseget.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.30. 20:53:51

@tevevanegypupu: azóta más a külügyér. A furcsa támogatás meg az Eörsi féle biztosnemhazaárulók sugalmainak köszönhető (= külföldi tevékenységük lényege a hazai érdek helyett a pártérdekük menténi nácimagyarságizmus veszélyének propagálása. Ez Vonyilasék roppant kifinomult szalonretorikájának hála továbbra sem lesz nehéz feladat).

@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós:

Soros? Naná. Zöldekopolos nyílt-társadalmas hablattyot tol FURCSAMÓD az LMP-vel teljesen párhuzamosan. Egymásról rosszat ők ugyan nem fognak mondani. Mint ahogy Ahmicsodadzsádról sem a kurucok. Soros jótékonysága mindig az önzetlenség példája. Erdélyt sokáig leszarta az újjáéledő magyarjobberség veszélye miatt, bezzeg az ukrán és grúz nacionalistákat a demokrácia bajnokaiként tápolta hatalomra. Igazi jótét lélek, csupa önzetlenség, nem vitás.

bz249 2009.10.30. 20:56:45

@tevevanegypupu: sok rosszat lehet mondani Westerwellere, de, hogy németkedni pl. szeret:

www.youtube.com/watch?v=yGqRrSa5Ct0

tevevanegypupu 2009.10.30. 23:20:57

@bz249:
Tudja nem is arrol van szo, hogy o szeret nemetkedni, az helyes..arrol van szo, hogy Slotaval egyutt nem nagyon tetszett neki, hogy Orban viszont szeret "magyarkodni" eppen a Benes dekretumokkal kapcsolatban.

bz249 2009.10.30. 23:29:33

@tevevanegypupu: az még Steinmeier volt, aki történelmi vereségbe vezette az SPD-t, épp csak el nem bőgte magát

www.presstv.com/classic/detail.aspx?id=107325§ionid=351020604

:D:D:D

tevevanegypupu 2009.10.30. 23:46:52

@bz249:
hat en is arra gondoltam..(((:

Tamararara · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.04. 15:00:18

Remek bizonyíték arra, hogy kurucék nem látnak tovább az orruknál, akkor most kinek is van nagy orra?

julia123 2009.11.05. 18:05:37

Legalább rendbe hoztak egy régi szép belvárosi épületet. Ha valaki körülnéz Pesten, még olyan épületet is talál, mni 45-ben sérült és a "magyar" nép még több, mint 60 év elteltével sem volt képes felújítani. Csak gyűlölködni tudunk most is az előre lépés helyett. A moderátornak nem szabadna engedni, hogy zsidózzanak és cigányozzanak.

Google 2009.11.05. 18:31:13

@julia123:

Valahogy így gondolom én is.

NRG44 · http://althir.org 2009.11.08. 23:55:01

Ennyire telik, ti narancsülepü belpesti bibsibanda?

kuruc.info/r/26/49196/

@julia123: CSAK azt gyülölik, aki gyülöleteset cselekszik. Ez a társadalom önvédelme a gezemberekkel szemben.

Téglagyári Megálló 2009.11.09. 07:50:07

@julia123:

magyarozni idézőjelezve azt szabad?

Téglagyári Megálló 2009.11.09. 07:51:17

@julia123:

+ beszéld meg Demszkyvel és a kommancsokkal, miért nem újították fel őket

gramercy 2010.01.05. 17:04:08

a köztársaság nevében köszönöm :)

roxxtar 2015.06.08. 12:02:20

Most aztán lebuktattátok őket. Gratula. Így már nem kell rettegnem zsidóként az országban... kösznöm :)
süti beállítások módosítása