Kádár idején jobb volt
2009. szeptember 30. írta: Novák Tamás (spanyol)

Kádár idején jobb volt

  A futballnyomorúság feneketlen mélyére jutottunk. Persze ez már régóta így van, de most már abban a stációban vagyunk, hogy ezt már észre se akarjuk venni. Sőt, fejlődésről, szakmai munkáról, jelentős focisikerekről számolunk be önmagunknak, és izgatottan várjuk az újabb kihívásokat. Legyen az BL meccs, világbajnoki selejtező vagy az U20-as VB, tolongunk a jegyekért vagy a jobb ülőhelyért a tv előtt - és ha az sincs, akkor meg vadul streamelünk. Az elemzők közben izgatottan elemeznek, a nézők zászlót lengetnek, a focistáink meg szűnni nem akaró lelkesedéssel rázzák a pofonfát, hol itthon, hol külföldön. És? És mindezek után vastaps, olézás, himnusz, vállveregetés, adott esetben enyhe bírói ítélet a jutalom.

  Tegnap este, amikor a Lyon - egy jobb európai középcsapat - itt Budapesten, negyvenezer ember előtt szarrá verte a Debrecent, az egész stadion felállva tapsolt. Nem cinizmusból, hanem komolyan tapsolt. A mutatott játéknak. Én nem ismerem ezt a játékot, és azt sem akarom, hogy elmagyarázzák nekem, hogy ez jó, hogy ez előrelépés. Én azt a játékot ismerem, amikor az a csapat, amelyiknek drukkolok, több gólt rúg, mint az ellenfele, amikor győz, amikor továbbjut, amikor kiharcol valamit.

  Emlékszem, a nyolcvanas években, amikor még létezett egy csapat, amit Videotonnak hívtak és tapsot kapott Madridban a spanyoloktól az UEFA kupadöntőn, meg volt egy csapat, ami a hollandokat megelőzve jutott ki a VB-re. Nos, abban az időben gyerekként sokat gondolkoztam azon, hogy milyen rossz lehet azoknak a nemzeteknek, akiknek soha semmilyen esélyük nincs, hogy a nemzeti vagy a klubcsapatuk győzzön. Milyen szar lehet a máltaikanak, milyen szar lehet a ciprusiaknak vagy éppen a törököknek, hogy nekik annak is örülni kell, ha egy-két pontot szereznek egy selejtezőcsoportban, ha a klubcsapatukat nem alázza szénné-szarrá valaki. Hogy nemzeti hősként ünneplik a játékosokat, ha egy döntetlent elérnek.

„Gól! Na, végre!”

  Igaz, ami igaz, a kicsinyke Máltán azóta se sok minden változott. A világbajnoki harmadik Törökországra ne vesztegessük az időt, Ciprus klubcsapata, az APOEL pedig két éven belül másodszor került a BL főtáblájára. Mi meg az elmúlt két hónapban jártunk Bukarestben, Svédországban, a törököknél, játszottunk a portugálokkal, a svédekkel, a hondurasziaiakkal, a luxemburgiakkal (az U17-es csapat kapott ki tőlük), és most éppen a Lyon köszönt be.

  Minden jól összecsapott tenyér, minden hangos olé, minden lelkendező cikk azoknak a székét erősíti, akik huszonöt éve végzik a komoly szakmai munkát ebben az ótvar nagy mocsárban. Márpedig nyilvánvaló, hogy nem lesz ebben az országban semmi, amit bármilyen értelemben is futballnak lehet nevezni, amíg nem hintenek be mindent sóval, amíg bírósági ítélettel nem tiltanak el mindenkit, akinek az elmúlt húsz évben köze volt ehhez a förmedvényhez. Lehet sorolni a neveket! És ha a bíróságnak gondja lesz az ítélet indoklásával, akkor csak be kell mutatni a felvételeket a tegnapi meccsről, a 4-0-ás zakó után boldogságban úszó arcokról.

  Tudom, geci vagyok, mert egy küzdelmes meccs után el akarom venni a szurkolók örömét. De igazából, nem, nem akarom elvenni. Természetesen lehet örülni. Hajrá!

  És most valami egészen más:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr431417533

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A magyar foci utolsó nagy korszaka III. 2009.09.30. 14:14:28

25 év után ismét bajnok lesz a Honvéd. Kupagyőztes a DVTK. Pelé Budapesten. A szövetségi kapitány az olimpiaiba bukik bele. Mészöly színre lép. Vergődik a Fradi, szárnyal a Vasas és a Videoton. Fazekas a gólkirály. Esterházy, Garaba a válogatottba...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoli29 2009.09.30. 15:21:59

@OrulunkVincent?:

Nem, nem szabad örülni. Ezt igazán tudhatnád.

bastian 2009.09.30. 15:24:02

Szerintem 3 dolog hiányzik a magyar csapatok edzéstervéből:

1, Futás, futás, futás, összeesésig...
2, Pontos, precíz labdakezelés (labdalevétel, passz)
3, Helyzetfelismerés

Lehet, hogy ezzel le is írtam magát a focit? :))

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.30. 15:25:10

Teljesen egyetértek a cikkel. Érdemes megnézni Hofi bácsi kb. 70-ben előadott műsorát, na azt kell most még 1000-el megszorozni.

zoli29 2009.09.30. 15:25:16

@idelle:

Most már biztos vagyok benne: elbeszélünk egymás mellett.
További jó károgást és mérgelődést a sok hülye miatt, aki képes örülni az apró magyar sikereknek! ;)

egri Fehér 2009.09.30. 15:28:06

spanyol: szerinted mi a jobb: be sem jutni a BL-be, vagy ott kikapni? he?!

kzgy 2009.09.30. 15:29:55

@Niterider: a Lyon nem az a csapat, amelyik egyszer megverte a Madridot. Az utóbbi 10 év kupaeredményei alapján benne van a 10 legsikeresebb európai klubcsapatban.

Ha van minden évben 200 európai kupában induló csapat, akkor a legjobb 10 ne a közepe legyen már.

MacPhisto 2009.09.30. 15:29:56

Foci = az univerzum legunalmasabb sportja.

zoli29 2009.09.30. 15:30:00

@metal:

Erről van szó: 70-ben Magyarország még biztos EB- és VB-résztvevő volt, Európa egyik legjobb csapatának számított.
Hofi (Isten nyugosztalja) már akkor is károgott.

Azok, akiknek most fáj, hogy egyes szurkolók örülnek, mert a DVSC ott van a BL-főtáblán, valószínűleg Hofihoz hasonlóan fikázták volna a 70-es évek magyar fociját is.

thetriggerhappy 2009.09.30. 15:34:26

szeretem, amikor az ír cikket a fociól, aki keveri az anorthosist az apoellel.....
végülis ciprusi, ciprusi....
a lyon mint középcsapat témát már kivesézték mások.
de a mellény kurva nagy nálad is, ugye? pont olyan vagy mint egy magyar focista, gondolom még meg is sértődsz ha erre rámutatnak....

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 15:37:25

@bastian: 1. amikor elkezdik őket dobálni az ellenfél szurkolói, akkor tudnak futni.
2. ha van egy szabad, 10 méter sugaú kör, ahol nem tartózkodik ellenfél, akkor le tudják venni a labdát (mert csak két métert futni utána), ugyanez igaz a passzolásra is.
3. amikor tévében nézik, igenis felimerik, hogy KINEK (melyik csapatnak) volt helyzete.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.30. 15:41:22

Mindegy.
Én ott voltam, és láttam kikapni a csapatomat a Lyontól.
És látni fogom (valószínűleg) kikapni a Liverpooltól és a Fiorentinától is.
Örülök, hogy ezt megélhettem.
Kérdezzetek megy egy pécsi vagy szegedi focikedvelőt, ő mit meg nem tenne ezért.
Itt vannak a Loki európai kupaeredményei.
www.dvsc.hu/Statisztikk/eukupak.aspx
Kevesebb szégyellni való van benne, mint amire büszkék lehetünk.
(Ha valaki a svájciak elleni vereséget szégyennek érzi, rúgja magát tökön.)

el basta 2009.09.30. 15:41:36

Zoli28, a katona fehérben jól beszéltek, egyetértek (kivéve talán ami Sharon Stone dugását illeti..50 éves könyörgöm).
Mást nem is kívánnék hozzátenni, talán csak annyit, hogy az általatok elmondottak miatt (beleértve az egy-két éves költségvetésre elegendő zsét) tudnék sírni, amikor némelyek azt mondják, hogy jobb ki sem jutni (vb-re, főtáblára, stb.), mert hogy utána milyen ciki lesz úgyis kikapni. Ostobaság...Csak így lehet. Amúgy meg pont a Debrecennél szerintem nem luxus yachtokra fog elmenni a pénz.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 15:42:18

@Zoli28: további örömöket.

örülj mindennek, ami látszólag eredmény, még akkor is, ha nincs mögötte teljesítmény, csak pillanatnyi mázli.
fizessetek azért, hogy hatalmas zakókat láthattok, és még tapsoljatok is a fiúknak. ja, a pénz olyanok zsebébe megy, akiket még ti is utáltok. csak mondom.

+ pl. örüljél mindennek, ami épül az országban, mégha a 20%-át el is lopják.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.30. 15:43:21

"Szakértők":
Nézzetek már statisztikákat, hogy mennyit futnak a debreceni focisták a nemzetközi meccseken, utána írkáljatok hülyeségeket.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.30. 15:45:23

@idelle: Most már tényleg ki van a tököm. Te hivatásos provokátor vagy?
Nézzél természetfilmet, azt talán fel tudod dolgozni lelkileg, ahogy a medve szarik.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 15:45:28

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker: "Nézzetek már statisztikákat, hogy mennyit futnak a debreceni focisták a nemzetközi meccseken, utána írkáljatok hülyeségeket."

mi egyféle statisztikát nézünk. úgy hívják, hogy EREDMÉNY. a többi csak arra való, hogy ostoba drukkerek magukat nyugtatgassák. :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 15:47:04

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker: "Te hivatásos provokátor vagy?"

nem. egy realista fazon vagyok.

"Nézzél természetfilmet, azt talán fel tudod dolgozni lelkileg, ahogy a medve szarik."

ez hogy jön ide? Olyan, hogy magyar foci, nem létezik. meztelen a király, ti meg itt (is) dicséritek.

csillagkutya seven 2009.09.30. 15:48:53

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker
van igazságod zsíros, de nem mindenki olyan mazochista, hogy szájtátva tapsikoljon kínjában éppen akkor, amikor kedvenceit szarrá alázza egy félgőzzel játszó csapat...
jó szórakozást neked ehhez!

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.09.30. 15:54:26

Nem láttam a meccset, de Orbán Viktor vajon most is odaállt Loki-sálban nyilatkozni?

zoli29 2009.09.30. 15:54:49

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker:

Hagyd, hadd morgolódjon szegény magában! El tudom képzelni, milyen nehéz lehetett neki, amikor 3:1-re vertük az olaszokat, vagy amikor a Loki kiverte a Levszkit. Látni a szurolók felszabadult ünneplését, az örömet a szemekben... Szörnyű élmény lehetett. Elképzelem, ahogy a tévé előtt ülve azon rágódik, hogy miért nem mindenki olyan bölcs és megfontolt, mint ő. Ehelyett az emberek énekelnek, meg egymást ölelgetik. Borzasztó! ;)

orient 2009.09.30. 15:56:22

A LOKI JÓ LESZ.BÁR NEM MOST.ha normálisak 2 dologra fordítják a pénzt.
1.utánpótlás.
2.vesznek pár sztárjátékost és kitömik a csapatot. Jövőre könnyebb lesz már.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 15:57:26

@Zoli28: "Elképzelem, ahogy a tévé előtt ülve"

nem nézek magyar futballt. tegnap viszont be volt kapcsolva a gépem, és látom ám a 27. percben, hogy 0:3. na, akkor odakapcsoltam, hogy igaz-e. és elkezdtem számolni, mennyi zsét nyerek, ha több mint két góllal kap ki a csapat.

ha egy magyar csapat nyer, legfeljebb bukok egy kis zsetont. nem gyakori. ;-)

bvb09 2009.09.30. 16:00:27

Tényleg nem értesz a focihoz. A Lyon Európa egyik élcsapata. Én egyetlen boldog arcot nem láttam a tegnapi meccs után, csak csalódott és őszinte focistákat, plusz 45 ezer nézőt, ki tudomásul veszi a realitásokat. Ha az Apolenél siker a BL főtáblájára jutás, akkor a Lokinál is az. Sorolhatnám..

zoli29 2009.09.30. 16:01:03

@idelle:

"tegnap viszont be volt kapcsolva a gépem, és látom ám a 27. percben, hogy 0:3"

Jól van. Legalább volt egy jó estéd!
LOL

Viszont a ma esti U-20-as meccset ne nézd, mert ha esetleg gólt rúgnak a magyarok (ne adj' Isten, nyernek), a hülye kommentátor még örülni is fog neki.

Kókuszmenyét 2009.09.30. 16:02:48

Vessen meg aki akar, én egyetértek. Oké bejutott a Loki... elismerés, kalaplengetés miegymás DE: ne kicsit zavaros az egész. Az egyik pillanatban az a duma, hogy végre és de klassz és hűha... a másik pillanatban meg jön az hogy elég lesz a tisztes helytállás... Bocs, de tegnap konkrétan le lettek mosva. Amit a legjobban utálok az a "korán jött a gól"... ezt egyszer már Hofi is elemezte... mi az, hogy korán jött a gól? Mihez képest??? A meccs nem a 12. percben kezdődik... Egyébként szeritem is szét kéne kergetni mindenkit a szövetségi kapitánytól az utolsó cserejátékosig. Teljesítmény alapján választani a játékosokat, és úgy is fizetni. Lenne rögtön lelkesedés meg foci.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.30. 16:03:17

@Zoli28:

"Ehelyett az emberek énekelnek, meg egymást ölelgetik."

Köcsög hippi. :D

christvhu 2009.09.30. 16:03:21

@OrulunkVincent?:
Bizony ez is valami. Ráadásul a tegnapi meccs kapcsán nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy a Dberecenben végig volt tartás, hogy nem hisztiztek, nem sértődtek meg csak azért, mert az ellenfél gyorsabb volt fejben és lábban is, hanem azt csinálták, amit ebben a helyzetben kell. Harcoltak az utolsó pillanatig, meccsben voltak, hogy úgy mondjam, ráadásul nyilvánvalóan azért, hogy:
1 Tanuljanak/fejlődjenek, nekik ezt adja ajándékba a BL és ki is akarják használni
2 Megfeleljenek annak az elvárásnak, amit mi szurkolók, a klubvezetés és valahol hiszem, hogy saját maguk is megfogalmaztak, nevezetesen, hogy meccs után azt mondhassák: Megtettünk mindent, ami tőlünk tellett.

Aki figyelemmel kísérte az elmúlt 30 év magyar fociját, az tudja, ez bizony nagyon komoly előrelépés. Arról meg, hogy már ennyi is elég ahhoz, hogy boldoggá tegyen bennünket tényleg nem ezek a debreceni játékosok/vezetők tehetnek......

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 16:03:51

@Zoli28: "Viszont a ma esti U-20-as meccset ne nézd"

kösz a figyelmeztetést, de nem áll szándékomban. de ha te nézed, akkor már mindent értek... ;-))))

gezabá (törölt) 2009.09.30. 16:06:13

de a csaj a klipben nagyon odab@sz, ebben egyetérthetünk, asszem... remélem, nem a posztoló alkotta a fekete kitakarást, illetve, de, reménykedem, és akkor van anélküli verzió is ]:) valahol. yeaahhh'

cicahulla 2009.09.30. 16:06:15

Spanyol, én tegnap azért tapsoltam komolyan a Lokinak, mert nekik köszönhetően kint lehettem életem első BL-meccsén, és még kettőre mehetek - itthon. Szerintem a selejtezők közben mindenki kiegyezett volna azzal, hogy kapjunk egy négyest a Lyontól a BL-ben, csak jussunk má' be.
Ja és menjen a pcsába az az 5 majom, akik mögöttem ültek, és végig fikázták a meccset, de egy hajráloki nem csúszott ki a szájukon. Na. :)

zsoltix 2009.09.30. 16:06:28

Birom amikor jonnek ilyen marhasagokkal, hogy milyen jok voltunk labdabirtoklas aranyaban, stb. Kit erdekel? Golra jatszak a meccset, nem statisztikara. Nekem is feltunt tegnap, amirol a poszt szol. Semmi levertseg, szomorusag, mindenki hepi, elegedett. Nalunk mar az is bravuros hostettnek szamit, ha a valogatott be tud rugni egy nyamvadt 11-est.

Karcolt lendület 2009.09.30. 16:06:34

@Naumov:
A posztíró az utóbbi 20 év focival kapcsolatos siránkozós közhelyeit gyűjtötte össze. Múltbarévedős, focihoz (és úgy általában a sportokhoz nem értős) fasságokat hord össze.

Akkor lenne mit beszélni a cikk kapcsán, ha arról írna, hogy a korosztályos csapatok nagy részében, még a válogatottakban sem a tehetségről szól a dolog feltétlenül, hanem hogy apukának mennyi pénze van, vagy hogy az U20-as válogatott vszeg megtette tippmixen Hondurast maga ellen. Azaz, hogy a magyar utánpótlás nem a minél több tehetségről szól. (De általánosítani, hogy mindenki szar, az meg igazságtalan olyanokkal szemben, mint Dzsudzsák, Juhász Roland vagy Varga a Debrecenből.)

ca2 2009.09.30. 16:14:47

Nézetem szerint a poszt szerzőjének sok tekintetben igaza van, de megközelítése kicsit hibás(mint sokan másoké is!)
Alapvetően mi magyarok valami téves belső gondolattól vezérelteteve azt hisszük, hogy mi egy sportnemzet vagyunk, tehát számunkra más eredmény nem is elfogadható, csak a siker.
Tudomásul kéne vennünk, hogy mi nem vagyunk sem sportnemzet, sem futbal nemzet, mi egy tohonya, egészségtelen, fizikailag béna nemzet vagyunk!
Mitől lenne már sportnemzet az, ahol az iskolai testnevelés a bányászbéka segge alatt van, ahol tömegsport még a bányászbéka segge alatt sincs,ahol a sokat emlegetett európai nívónak 1/4-ét, 1/5-ét költi a társadalom a sportra nemzetijövedelem arányosan.
Mitől lennénk mi jók bármilyen sportban?! Azért mert van néhány sportág, ahol pártucat ember áldozatos munkája még képes eredményeket hozni még nem vagyunk sportnemzet!
Tudomásul kell venni, hogy a magyar sport más irányba halad mint általában a nemzetközi sportélet, így versenyképességünk egyre csökkeni fog.
Kiindúlni ebből kéne és nem abból, hogy hogyan is volt Puskásékkal vagy a Helsinki Olimpián!

elég.volt 2009.09.30. 16:16:57

Grat a postért! Magam sem mondhattam volna szebben. 3-0-nál már krumplit és paradicsomot kellett volna bedobálni és azt kiabálni, hogy "harcoljatok". Vagy egyszerűen csak fütyülni. Magyarfoci = Nyomorult szánalmas szar.

bastian 2009.09.30. 16:18:01

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker:

Ha rám céloztál, akkor a "futást" én nem mennyiségileg kifogásolom, hanem a gyorsaságot. Ez olyan élsport, mint az olimpiai atlétika, aki nem futja 10mp alatt a 100m-t, az szóba sem jöhetne a csapatban. Persze a kitartás is ugyanolyan fontos. Tehát lelkesek a fiúk, nem azzal van a gond, hanem a profizmussal, ami pedig szerintem nem pénz kérdés, legalábbis nem olyan közvetlenül, hogy egy 10x gazdagabb csapat 10x olyan jó. Sokszor szegényebb csapatok is jók tudnak lenni, na persze nem a koldusok...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.30. 16:25:15

@ca2:

"az iskolai testnevelés a bányászbéka segge alatt van, ahol tömegsport még a bányászbéka segge alatt sincs"

Vessetek a mókusok elé, de ezen a téren a helyzet Kádár idején_tényleg_jobb volt.

ca2 2009.09.30. 16:31:04

Úlfhéðinn ·:
Valójában nem volt jobb, a magyar sport tönkretétele a 70-es években kezdődött. Legfeljebb nem volt ilyen szembeötlő a lemaradásunk.

szempontpuska 2009.09.30. 16:32:25

@Zoli28: "Erről van szó: 70-ben Magyarország még biztos EB- és VB-résztvevő volt, Európa egyik legjobb csapatának számított."
'70-ben még csak ki sem jutottunk a VB-re, annyira jó csapatnak számítottunk :-)

szempontpuska 2009.09.30. 16:33:37

@elég.volt: harcoltak. Nincs igazad. Ennyit tudnak és ebben nincs szégyellnivaló !
A helyünkön vagyunk, inkább ezt kéne belátni

buntus 2009.09.30. 16:33:47

Az egész cikkbe a leXarabb a zeneszám a végén....
Második heJen a magyar foci heJzete....

neeskens 2009.09.30. 16:33:47

Na igen. Egy 4-0 után könnyű fikázódni.

Csakhogy: a Debrecen bejutása akkor óriási siker, ha minden meccsünkön 8 gólt kapnak.

Erről az ágról kiesett az észt, a lett, a bolgár, és a svéd bajnok. A Loki meg bejutott.

Az U-20-as csapatunk legalább ott van a VB, tavaly EB bronzéremig meneteltek.Nyilván sok oka van a kudarcuknak most, de tehetségesek.

Lehet a felnőttválogatottba is rúgni egy nagyot, de a svéd meccsen nagyon közel voltunk a döntetlenhez.

Ezek persze nem világraszóló sikerek. De szerintem kevésbbé kilátástalan a helyzet, mint 10 éve. A magyar klubok is szinte mind találtak tulajdonost, konszolidálódott a helyzetük.

Meg egyszerűen jó kimenni a Puskásba másik 40 ezer magyarral.Ha pedig utálod, nem értesz hozzá, akkor tényleg nézd inkább a polót.

dannyrose 2009.09.30. 16:34:06

őőő, azt mondani, hogy a Lyon középcsapat - faszság.

Habzsolháp 2009.09.30. 16:38:00

Teljesen egyetértek a post íróval.
Nagyon sokan nagyon jól megélnek ebből a produkcióból amit nálunk foci-nak hívnak, és azért tartunk itt a béka segge alatt, mert sok analfabéta irányítja.(MLSZ)
Azért attól isfelfordul a gyomrom mikor,a Magyar csapat 'megilletődött','tart az ellenféltől', '1 gól után összezuhan'.
Mi a tökömtől kell félni??!!! Ne emberevők ezek!! Ha valami nagyobb csapat jön, rögtön az a taktika, hogy 10 ember a kapuba egy meg elöl csináljon valamit, hogy ne kapjunk sok gólt. Pedig kúrvára nem az a lényeg hány gólt kapunk ha egyel többet rúgunk..

christvhu 2009.09.30. 16:38:36

@bastian: jelen esetben a 10x gazdagabb az huszonötszörös szorzót jelent, ha abból indulunk ki, hogy a lyon kezdőcsapatának piaci értéke 200M EURO, a DVSC-é pedig durván 8!
Így a reális eredmény az 1:25 lett volna, ami nyilván túlzás, de azt egyértelműen mutatja, hogy a csapatok között milyen különbségek vannak.
Azt meg sem említem, hogy a Debrecen először jár a BL nevű csatamezőn, ahol a Lyon 9. éve folyamatosan jelen van és nem is csak, mint pofozógép. Kell-e magyarázni az ebből adódó hátrányt? Valószínűleg még két egyébként hasonló gazdasági helyzetű és játékosállományú csapat meccsét is döntően befolyásolná ez.

nyubocs 2009.09.30. 16:38:45

@Zoli28:
1970 Mexikó VB nem jutottunk ki, mert jöttek a csehszlovákok, jöttek a csehszlovákok
1974 NSZK VB nem jutottunk ki- a Selejtezőcsoportban csak Máltát tudtuk megverni oda-vissza, a többi négy döntetlen (svédek és a sógorok ellen) egészen az utolsó meccs asszem 73. percéig továbbjutásra álltunk egyébként. Akkor jött egy svéd beivelés, Bicskey határozatlanság és egy Ekström (ha jól emléxem a nevére) fejes, azzal lett 3-3 és ezzel ki is estünk.
1978 oda tényleg kijutottunk, Baróti Lajos vezényletével a Magyaro-Bolivia meccs iszonyú elmény volt.

EB-k? nem emléxem, hogy az 1970-es években egyszer is ott lettünk volna. Igaz akkor még négyes döntők voltak.

Szóval Hofi lehet hogy szerinted károgott, de volt abban azért valami, amit akkor elmondott. Ugyanis a nép hülyítése már akkor kezdődött.

neeskens 2009.09.30. 16:40:25

Egyébként Végh Antal a "Miért beteg a magyar focit?" a 70-es évek végén írta.

Kádár alatt jobb volt? Abban a korszakban sikerült a magyar foci, illetve a magyar társadalom mai helyzetét is megalapozni.

christvhu 2009.09.30. 16:40:50

@Habzsolháp:
"Azért attól isfelfordul a gyomrom mikor,a Magyar csapat 'megilletődött','tart az ellenféltől', '1 gól után összezuhan'.
Mi a tökömtől kell félni??!!! Ne emberevők ezek!! Ha valami nagyobb csapat jön, rögtön az a taktika, hogy 10 ember a kapuba egy meg elöl csináljon valamit, hogy ne kapjunk sok gólt. Pedig kúrvára nem az a lényeg hány gólt kapunk ha egyel többet rúgunk.."
A tegnapi meccs pont nem ilyen volt.....

polgári per 2009.09.30. 16:44:05

@nyubocs: 1972-ben negyedikek voltunk. Az elodontoben kivertek a ruszkik, a belgak ellen 1-2 a bronzmeccsen, Ku Lajos lotte a magyar golt.

szempontpuska 2009.09.30. 16:44:13

@neeskens: nyolcvanas évek elején. 1981

christvhu 2009.09.30. 16:47:01

@polgári per:
és olimpiai döntőt játszottunk a lengyelekkel!

christvhu 2009.09.30. 16:48:40

@christvhu: bár akkor 8 éves voltam, szóval lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha mégis... talán már a Lato Tomasewsky féle lengyel csapat volt?

neeskens 2009.09.30. 16:48:44

@szempontpuska: Igen, talán ennyi tévedést megengedsz.

" A futballnyomorúság feneketlen mélyére jutottunk." Már a nyitómondat nem igaz.Pénzügyileg, morálisan, társadalmi megítélésben, szóval minden területen volt már gyengébb a magyar labdarúgás.

Karcolt lendület 2009.09.30. 16:49:01

@elég.volt:
Szerinted mit csináltak?
Szerintem inkább az ilyen nyekergő hülyék szánalmasak, akik nem tudják feldolgozni, hogy a jobb csapat időnként csúnyán elveri a rosszabb csapatot.
Bazdmeg ez sport, aminek vannak olyan jellemzői:
- mindenki nyerni akar, de az egyiknék ez általában nem sikerül;
- a befektetett munka és energia nem biztos, hogy meghozza gyümölcsét, az max. a tisztes helytálláshoz elég, pechesebb esetben ahhoz sem: de a vesztes teljesítményét és munkáját is lehet becsülni;
- a szerencsén is múlik az eredmény;
- a csapatok különböző színvonalon művelik ezt a sportot: nem lehet minden klub egy Barcelona, de azért ez nem jelenti azt, hogy nincs értelme a létüknek;
- a különböző szinteknek megvan a maguk vetélkedése: ezekben sikert elérni is sikerélmény a csapatoknak és a szurkolóknak, nemcsak egy BL-győzelmet szokás megünnepelni.

a katona fehérben 2009.09.30. 16:50:36

@elég.volt: Ja, kellett volna például Cseh László mellé is pár zöldséget dobni a medencébe, amikor Phelps olyan csúful lehagyta, hát mennyire ciki volt már, hogy nem nyert?!

christvhu 2009.09.30. 16:51:58

@Karcolt lendület: bizony, és ha én a világranglista 220. teniszezőként Grand Slam versenyen főtáblára jutok, az hatalmas siker és komoly teljesítmény. Márpedig a Loki ezt, vagy még ennél is nehezebbet vitt véghez! (GS teniszben 4 is van egy évben)

szempontpuska 2009.09.30. 16:52:53

@neeskens: ez csak a szokásos magyar búval szottság. Mindig elő fog jönni, amíg nem vagyunk képesek belátni a helyünket a világranglistán.

Karcolt lendület 2009.09.30. 16:54:26

@Habzsolháp:
"Pedig kúrvára nem az a lényeg hány gólt kapunk ha egyel többet rúgunk.."
Na, mégegy szakértő taktikai zseni.

neeskens 2009.09.30. 16:56:26

@szempontpuska: Igen. Tegnap kikaptunk a Bajnokok Ligájában egy nagyon erős francia csapattól. Erre megírja a siralomvölgy cikket. Nem is értem.

szempontpuska 2009.09.30. 16:58:18

@Karcolt lendület: és - tegyük hozzá! - nyelvtani is :-)

neeskens 2009.09.30. 17:01:32

Egyébként meg lehet itt állandóan a kajakosokkal, meg a vizilabdásokkal példálózni.

A bibi az, hogy meg lehet nézni, hogy a rengeteg kudarc ellenére milyen nézettségi adatokat produkál egy vízilabda BEK mérkőzés, meg egy Debrecen BL találkozó.Mennyien járnak magyar bajnokikra és ki néz kajak-kenu bajnokságot?

Karcolt lendület 2009.09.30. 17:01:54

@christvhu:
Pontosan, én is gondolkoztam teniszes hasonlaton, de megelőztél. :-)

@neeskens:
Így igaz, 8-10 éve az volt a kesergés tárgya, hogy nem küzdenek a fiúk, nem tudnak futni és elfáradnak a meccsek végére. Na ilyen nem volt sem a válogatott, sem a Debrecen meccsein most (csak az U20-okén), a Debrecen időnként tetszetős játékot is tud emellett produkálni.
Meg nehogymár az legyen a mélypont, hogy a magyar bajnok kiverve a svéd, az észt és a bolgár bajnokot a BL 32-es mezőnyében focizik. ;-)

Szehit 2009.09.30. 17:05:06

Nem nagyon ertek a focihoz, de szerintem a torokok nem szarok, ha a par evvel ezelotti VB. 2 helyezest nezem...

Szehit 2009.09.30. 17:09:09

oke mostanrol van szo, de mi meg naluk is lejjebb vagyunk

Alf (törölt) 2009.09.30. 17:29:55

FOci bazdmeg.

Olyan ez, hogy van egy sport, és a sportban mindenki nyerni akar, mert mindenkinek ez a kedvenc sportja.

Kirúghatnak mindenhol mindenkit, és sózhatnak egész országokat, de egyszerűen valakinek mindig kell vesztenie.

Mert ez egy sport, ahol egy nyertes van.

szóval ez a cikk nagyon hülyeség, még jó hogy beraktad a csajt a végére.

Blackrock (törölt) 2009.09.30. 17:37:33

Azt mondjuk én sem értettem, hogy mi a faszt lehet tapsolni egy olyan csapatnak, ami kap 4 gólt egy hazai meccsen? Hogy nem fejezték be a mérkőzést idő előtt? WTF?

Csak azért jutottunk idáig, mert vannak a Debrecennél is gyengébb kvalítású csapatok. Én örültem, hogy idáig elvergődtek a fiúk, de azért ekkora zakóra a következő körben nem számítottam. Pláne egy Lyon kaliberű európai szinten tök közepes csapattól...

Dr. Trebitsch 2009.09.30. 17:38:59

Ez a poszt milyen, de milyen tipikus.

Az U20-asok zakója Hondurastól az egyetlen, ami megérdemelte volna ezt a hangot.

Biztos már sokan leírták előttem, de

1. A DVSC előtt bő évtizeddel nem volt BL-főtáblán magyar csapat, ami akkor is előrelépés, ha most laposra verik őket. Ami egyébként tök természetes. A Lyon nem középcsapat, hanem Európa egyik legjobbja, a Pool úgyszintén. A szurkolók annak örültek, hogy a csapatuk ott van, és kész. A meccsen, ahol egyébként hiába kapott ki, egyáltalán nem játszott rosszul a Debrecen, a TV2 műsorvezetője elmondta: a játékosok értékében 25-szörös a különbség a két csapat között. Ez van.

2. A válogatott meg legutóbb az EB-második Portugáliától kapott ki. Előtte Ibrahimovics lőtt ellene győztes gólt. Semmi értelme azon keseregni, hogy nem csináltak csodát. Viszont nem kaptak ki Máltától. Akkor volt a mélypont, nem most. A selejtezőcsoportban a papírformának megfelelően szereplünk, semmi okunk a panaszra. A csoport 4. csapata vagyunk, ott is fogunk végezni. Ez most miért feneketlen mocsár, vagy mi?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.09.30. 17:43:29

@Blackrock: Azért tapsolt mindenki, mert küzdött a csapat, s nekünk is megvoltak a helyzeteink. Ez pedig nagy szó egy ilyen kaliberű ellenfél ellen. A Lyon meg a 9. kiemelt volt, éppen csak nem fér be az A kalapba, közepes csapatnak minősíteni erős túlzás... az egyik legveszélyesebb csapat, mivel kevésbé sztárolt fiatal tehetségek fociznak benne, akik még "harapnak".

Karcolt lendület 2009.09.30. 17:44:10

@Blackrock:
"Pláne egy Lyon kaliberű európai szinten tök közepes csapattól..."
Tök közepes a Rangers meg a Rubin Kazany, a Lyon benne van a legjobb 16-ban, de talán a top10-ben is. (Barca, MU, Reál, Chelsea, akik talán jobbak náluk, de egy Arsenallal, Liverpoollal, Interrel, Bayernnel felveszik a versenyt.)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.09.30. 17:48:40

A poszthoz: képzelje el a szerző, hogy ír egy remek cikket. Igen ám, de a többi szerző jobbakat ír, s ezért azok lesznek a vezércikkek, meg az első oldalas cikkek, a szerző cikke meg bekerül a 10. oldal legaljára. Attól én még mondhatom, hogy a szerző remek cikket írt, s nagyon örülök neki, hogy az egész lap ennyire színvonalas. Kb. erről van szó.

pitaa 2009.09.30. 17:49:30

szánalmas károgás ez a poszt.

én sok sikert kívánok a debreceni csapatnak, minden ilyen lehetőséggel több tapasztalatuk lesz, és ha jól csinálják, előbb-utóbb komolyabb helyezést is el tudnak majd érni.

valahol el kell kezdeni!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 17:53:34

@igazitrebitsch: "a TV2 műsorvezetője elmondta: a játékosok értékében 25-szörös a különbség a két csapat között."

akik az anyagi különbségekre hivatkoznak, azok közül ugye senki nem gondolja, hogy levenni egy labdát, vagy pontosan elrúgni 20 méterre, az pénzkérdés???

"Ez most miért feneketlen mocsár, vagy mi?"

ha nem menne az ajnározás, egy szavam se lenne. ha egy ilyen meccs akkora hír lenne mondjuk, minthogy Sebestyén Júlia olimpiai kvótát szerzett. kb. ott van a két dolog egy szinten.

min 2009.09.30. 17:55:39

Azért a Vidi anno kiket is vert ki? Nincs több kérdésem.
Igenis vissza kell nézni a múltba és rácsodálkozni, hogy vazze akkor nem voltak ilyen nagyképűek és valamelyest focizni is tudtak. Ennyi.

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2009.09.30. 17:57:46

hát tényleg geci vagy :)

én még sose láthattam ilyet, és nem lehettem egy stadionban 40ezred magammal, h egy dologért szurkoljunk. fradi sikerei idején még nagyon kicsi voltam, azóta meg ugye semmi nem volt. szóval kevés v nem kevés, én köszönöm a debrecennek, h ott lehettem. a maradék két itthoni meccsen is ott leszek, és remélem, azokon jobban fogm menni nekik... hajrá loki!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.09.30. 18:00:18

@idelle: "akik az anyagi különbségekre hivatkoznak, azok közül ugye senki nem gondolja, hogy levenni egy labdát, vagy pontosan elrúgni 20 méterre, az pénzkérdés???"

Pedig igen; ez pénzkérdés. Gondold el, ha több pénz lenne Debrecenben, akkor nem Laczkót igazoltuk volna le, hanem mondjuk Dzsudzsákot. Ő már le tudja venni a labdát, s 20 méterre is pontosan passzol. De anno mikor a PSV elvitte tőlünk 2 millió euróért, ők röhögtek, hogy ilyen olcsón megkapták, mi meg örültünk, mint majom a farkának, hogy ez egy éves költségvetésünk. És ez csak a PSV volt, nem is a Lyon, vagy a Liverpool...

ohmyFgod 2009.09.30. 18:11:01

A válogatottnál jó ideje először fordult elő, hogy legalább a kötelező meccseket mind hoztuk, dániától sikerült pontot rabolni (sőt, még ők örülhetnek annak az egynek), a svédek elleni meccsek is lehetett volna nagyobb szerencsénk.
A debrecennél pedig nem azt látom, mint a korábbi években, h elrúgják a labdát a picsába, ha jön a nagy nevű ellenfél...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 18:12:18

@Droli: khm...khm...írom, mert nem szeretek senkit csípőből lemarházni.

szóval már bocsánat, de a világ ezernyi helyén olyan gyerkőcök tudják levenni a labdát, meg elrúgni pontosan oda, ahova akarják, akiknek a focin kívül semmijük nincsen és nem tízmilliós verdákban aprítják a részeg bicikliseket. ha érted, mire gondolok.

nem arról van szó, hogy mások össze tudnak vásárolni (állítólagos) sztárokat, hanem arról, hogy valaki vagy megtanulta a foci alapjait, úgy megy ki a pályára vagy már soha nem is fogja.

szempontpuska 2009.09.30. 18:14:01

@min: ajánlom a poszt-sorozatomat :-)

Szentgáli 2009.09.30. 18:23:29

A Debrecen tegnap simán kaphatott volna hatot vagy hetet is, végül is olcsón megúszták, mert a Lyon 3-0 után befékezett, nyilván fontosabb nekik a hétvégi bajnoki, mint a DVSC megsemmisítése. Önmagát hülyíti, aki ennél többet várt. Ez a realitás, nem a Liverpool elleni 0-1.
Platini segített a BL-be jutni, de gólokat már nem rúghat a Loki helyett, muhaha.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.09.30. 18:29:57

@idelle: "nem arról van szó, hogy mások össze tudnak vásárolni (állítólagos) sztárokat, hanem arról, hogy valaki vagy megtanulta a foci alapjait, úgy megy ki a pályára vagy már soha nem is fogja."

?????? Ez is kőkemény pénzkérdés. Jó példa erre a Lyon: hány "echte" francia volt a csapatban? Nem sok. Bizony, ők is összevásárolták a tehetségeket (fiatalon, szinte gyerekként), aztán képezték őket, melyhez meg kell fizetni a megfelelő infrastruktúrát, pl. edzőpályák, edzők, felszerelés, sportorvosok hada, ez mind pénz-pénz-pénz. Állítom, a Lyon a Debrecen költségvetésének sokszorosát költi utánpótlásnevelésre.

Ezzel szemben nálunk sorra szűnnek meg a focipályák, edzőpálya... láttad te például a Debrecen edzőpályáit? A futballakadémiák is csak nemrég indultak be, gyakorlatilag nulla múlttal (és nulla tapasztalattal). Ezt mind megteremteni óriási pénzbe kerül. Ez kimaradt a ma játékosgenerációjának a képzéséből, s ez látszik is. Pótolhatatlan.

Azt meg tessék elfelejteni, hogy világ végén játszik a szegény kisgyerek, tökéletes technikával, stb... belőle is csak akkor lesz focista (kb. 99%-ban), ha átmegy a "gladiátorképzőn".

Szóval van egy elképesztő lemaradásunk, igen, ebben is. Ehhez képest tegnap helytálltunk egy igen erős ellenféllel szemben. Lehettünk volna szerencsésebbek egy kicsit.

Blackrock (törölt) 2009.09.30. 18:31:47

@Droli: 4-0-nál küzdelemről beszélni, azért erős túlzás. Vergődés volt az.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.09.30. 18:33:37

@Szentgáli: A legszebb az, hogy senki nem várt semmit. Mi, szurkolók, a sorsoláskor megmondtuk, hogy a realitás a 0 pont, minden további pont ajándék, s akkor van esélyünk meglepetésre, ha mi 120%-ot adunk, az ellenfél meg kb. 60-70-et. Ezért nem értem, mit háborog pár ember a tegnapi meccsen. Sima papírforma eredmény. Kb. mintha a tízéves gyereket összeereszted Bolt-tal 100 méteres síkfutásban. Ha Bolt 10 másodpercet ver rá, akkor is szépen szerepelt a gyerek, s tapsot érdemel.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.09.30. 18:41:15

Egy a futbbalról halvány segédfogalommal sem rendelkedő "szakértő" hisztizik, hogy szar a magyar futball.

Holott a saját teljesítménye ebben a postban a béka segge alatt van.

Európai középcsapat, muhaha. Nemsokára jön egy másik "európai középcsapat", valami Liverpool, lehet sírni majd akkor is.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.09.30. 18:43:22

@idelle:

"és nem tízmilliós verdákban aprítják a részeg bicikliseket. ha érted, mire gondolok"

igen, értem, hogyne érteném. Egy demagóg köcsög vagy.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 18:49:31

@Droli: "Ehhez képest tegnap helytálltunk egy igen erős ellenféllel szemben. Lehettünk volna szerencsésebbek egy kicsit."

önámítás. a Debrecen majdnem minden tudását megmutatta. a Lyon meg játszott egy félbarátságos-féledzőmeccset, na ez a difrensz!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 18:52:41

@mavo: "igen, értem, hogyne érteném. Egy demagóg köcsög vagy."

attól, hogy alpári vagy, Bodnár még gyilkos marad. (a véleményem itt: magyaridiot.blog.hu/2009/09/11/senki_nem_szolt_oda)
és ami fontosabb: a magyar foci sem lesz jobb.

Bajkon úr 2009.09.30. 19:10:03

Most a Vektor Loki-sálban nem ígért be nekik új stadiont? Ide egy gyalogoshíd, oda egy stadion, csak tudnám miből.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 19:59:39

@Droli: "Ezért nem értem, mit háborog pár ember a tegnapi meccsen."

mi meg ezért nem értjük, miért kellett szarrá ajnározni a csapatot? (főleg a sajtónak.)

de hát nálunk ez megy. Kokó volt az isten, szarrá verték. Szávay volt a királylány, hol van már? és így tovább.

szempontpuska 2009.09.30. 20:10:29

@idelle: van középút. Helyén kezelni a sikereket és a kudarcokat. De ez nem az az ország. Nem az a nép.

szempontpuska 2009.09.30. 20:33:45

@night hawk: ti mit néztek ? Mert nálam 4:0 :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.30. 20:54:05

@szempontpuska: "van középút. Helyén kezelni a sikereket és a kudarcokat. De ez nem az az ország. Nem az a nép."

sajn' ez igaz. de a változást nem kezdheti el senki más, csak mi, a Nép.

pl. azzal, hogy nem megyünk ki futballmérkőzésekre, amíg ilyen fostalicska a foci.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.30. 21:43:49

@ca2:

"Valójában nem volt jobb, a magyar sport tönkretétele a 70-es években kezdődött. Legfeljebb nem volt ilyen szembeötlő a lemaradásunk."

Nem a profi sportról beszéltem. Az csak a jéghegy csúcsa. Ami alatta van, az fontosabb.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.09.30. 23:26:49

baxxameg
én úsztam tegnap a balatonban
jéghegy csúcsa nem volt, de minden faxa volt különben
bicikliztem is, meg a szüret isch yó mulaccság

zoli29 2009.10.01. 08:44:14

Aki nem látta volna tegnap, az U-20-as vb-n:

Magyarország-Dél-Afrika 4:0

Szép volt, fiúk!

szempontpuska 2009.10.01. 11:56:52

@idelle: akik most mennek ki futball meccsre, azok nem a játékért járnak (tisztelet és értetlenekedés a kivételnek)

Karcolt lendület 2009.10.21. 10:40:45

Azt hiszem, az utóbbi hetek eseményei után még nevetségesebb ez a magyar drukkeres kesergő.

U20 - VB bronz.
A nagyválogatott teljesítményéről lehet vitatkozni, de végülis egy elég kemény csoportban 16 pontot szereztünk és idegenben megvertük a csoportgyőztest (ami lehet, hogy a dánoknak tét, de egyáltalán nem presztízs nélküli meccs volt).
A Debrecen pedig lelkes kezdőként tetszetős játékkal próbálkozik a BL-ben és tegnap azért a sorozat egyik legszórakoztatóbb félidejét produkálta a csapat (igaz, ebben a védelme is jócskán benne volt ;-).
süti beállítások módosítása