Erdélyi és magyarországi percről percre
2009. június 07. írta: TuRuL_2k2

Erdélyi és magyarországi percről percre

  A Mandiner.hun folyamatosan nyomon követjük a hazai és az erdélyi, partiumi fejleményeket.

  Itthon modellünk alapján 35-38%-os részvétel várható. Pécsett érvénytelen lesz az időközi országgyűlési választás első fordulója, mert nem lesz meg az 50%-os részvétel. Magyarországi EP-választás percről percre.

  Romániában egyre jobban teljesítenek a magyarok lakta megyék: Kovászna megyében például másfélszerese a részvételi arány az országosnak. Elena Basescu és Gigi Becali leszavaztak már, saját magukra. Romániai EP-választás percről percre.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr331169232

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MALAC NEWS 2009.06.07. 18:09:34

Beszéljük meg! Mottó: "Tiszteld a tisztelhetőt, tiszteld a germánt, rómait, zsidót és mindenkit ki arra érdemes. De vérben ázott ősi nemzeted, s az uralmat szent szelleme fölött ne engedd senkinek, ne engedd

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luucy 2009.06.07. 14:33:22

a környékünkön a cigánylakta szavazó körzetek jóval az országos átlag alatt szavaznak...

Szóval sokan tuti nem szavaznak majd rájuk

Én inkább attól félek, hogy az alacsony részvételnek hála a szadesz bejut majd... :-(((

polom13 2009.06.07. 14:33:53

fidesz.hu nyitóoldal
LOL:)))

Steppenwolf 2009.06.07. 14:59:36

Nálunk a cigányok szinte adják egymásnak a kilincset a szavazókörökben. Őket nagyon lázba hozta Kolompár.
Emiatt és a vártnál is alacsonyabb részvétel miatt is rossz előérzetem van...

polom13 2009.06.07. 15:02:16

@Steppenwolf: A Kolompár-párti cigányok a szociktól veszik el a szavazatokat,szóval csak menjenek.

Steppenwolf 2009.06.07. 15:10:58

@polom13: amíg nem érik el az 5%-ot, addig csak menjenek. De alacsony részvételnél ha nagyon mozgósítanak, még az is játszik, hogy esetleg bekerülnek.

polom13 2009.06.07. 15:33:02

@Steppenwolf: De lehet,hogy pont az ő részvételük nyomja 5% alá a szadeszt.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.06.07. 16:13:57

"Romániában egyre jobban teljesítenek a magyarok lakta megyék: Kovászna megyében például másfélszerese a részvételi arány az országosnak. "

Esetleg lesz 22+2+2 v. 3=26-27 magyar az EP-ben?

Upppsssz! Elbasztam, beleszámoltam a szocikat is:-)))

Na jó, bele is kell... ők is nemzeti párt... igazán magyar érdekeket fognak képviselni

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.06.07. 16:19:58

A nyugdíjas nagy melegben nem megy ki az utcára. Én egyre inkább azt érzem, h nagyarányú Fidesz győzelem lesz, viszonylag alacsony részvétellel, amit mindkét nagy párt a maga javára magyaráz majd....

A Jobbik ünnepelni fog...

Az szdsz, mdf gyászol, kifogásokat keres, és csak magyarázkodik, magyarázkodik, magyarázkodik...

luucy 2009.06.07. 16:28:45

Félek a szadesztől :-(((( Nem akarom,hogy bejussanak!!!! Már csak abban bízom, hogy az LMP elég szavazatot vesz el tőlük...

A Fidesz nyerni fog, méghozzá nem kicsit.
A Jobbiknak akár 2 mandátum is összejöhet.
Az MDF-fel én speciel nem számolok, meg hát Bokros is eltűnt :P (bár lehet azóta megkerült)

Az MCF-nek sehogy sem lesz meg az 5%. Eddig is minden választáson elindultak, 1%-nál többet sosem szereztek.

A szocik meg majd arra hivatkoznak, amire pécsett, vagyis h a szocik nem mentek szavazni, meg h most büntetik őket a megszorítások miatt

luucy 2009.06.07. 16:29:21

@polom13: Ez tényleg lol, eddig nem is néztem :D

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán · http://www.napiszar.com/wp-content/uploads/2009/06/romapart.jpg 2009.06.07. 16:32:05

@luucy:

hát bp nagyon nyomja és eddig bp volt a liboldó fellegvár

de vidéken szinte nem is létezik szdsz - így, önmagában talán kevés lesz bp

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.06.07. 16:34:01

bp-en csak az lpm-ben bízhatunk, hogy elszívják a szadesz voksokat
és nagyon kis részben az mdfben

polom13 2009.06.07. 16:48:15

@murci/szamárfül: Ferencvárosban is ilyesmi részvétel volt januárban mint most lesz Bp-n 5-6%Bp. 1%egyéb sztem nem lesz elég.
De azért mindenki imádkozzon!
P.S.
Ha az SZDSZ kiesik akkor pezsgőt,de mit kell inni az MDF kiesésekor?

Steve the Great 2009.06.07. 16:53:10

AZért látszik az is, hogy mennyire veszik komolyan a kampánycsendet, ill. milyen komoly retorziókra számíthatnak.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.06.07. 16:55:25

@Steve the Great:
A kampánycsend egyrészt értelmetlen, másrészt kiszámíthatatlan szankciójú. El kell törölni teljesen.

luucy 2009.06.07. 16:58:05

@Steve the Great: Hülyeség a kampány csend, az is ha valaki ennek megsértésétől vár majd több szavazatot, illetve az is, ha "ál"aktivisták akarnak nyanúba keverni pártokat.

Következménye úgysem lesz.

@Kolompár Orbán, az antiszemita cigány: Így van. Azért én bízom az LMP-ben. Meg abban, hogy a szdsz szimpatizánsok nem kelnek vasárnap korán, délután meg nem volt olyan jó idő.

states 2009.06.07. 16:58:17

Kérdés kik maradtak otthon? És hogy Pécs óta változtak-e az erőviszonyok? A két kis párt közül fontosabb szerintem az MDF kiesése, az ugyanis Dávid azonnali buktáját jelenti, és vége szakadhat a szocikkal való sunyi együttműködésnek. Meg azt hiszem a Dávid-Herényi kettősnél nincs ma undorítóbb tandem a magyar közéletben...

polom13 2009.06.07. 17:02:56

@states: "Kik maradtak otthon?"
Nem tudom,de én ismerek néhány korábbi hardcore szocit aki ma nem szavaz.

Steve the Great 2009.06.07. 17:19:27

@luucy: Így van, eléggé nagy baromság az egész ebben a formában. De legalább majd napokat lehet pro és kontra rugózni pl. azon, hogy az, aki "két párt nevében" hívogatott (navajon hány közös listás jelölt van a szavazólapon?), az valójában kinek az aktivistája volt...

Tehetetlen Dodó 2009.06.07. 17:28:14

@Kolompár Orbán, az antiszemita cigány:
Tévedsz, Bp erősen le van maradva a részvételben az 5 évvel ezelőttihez képest:
www.election.hu/hu/ep2009/6/6_0_index.html
Remélem, a szadisták alszanak, vagy az LMP-re szavaznak...

polom13 2009.06.07. 17:37:14

@Tehetetlen Dodó: Pest megye viszont tartja magát ,ami viszont klassz.

cziffra plachta zasztava · http://www.cziffra.blog.hu 2009.06.07. 17:52:03

ket szazalekkal alacsonyabb, mint ot eve. a regioban viszont magasan vezetunk. erdemes megnezni a bpesti reszveteli adatokat. a hagyomanyosan jobbos keruletekben magas a reszvetel.

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán · http://www.napiszar.com/wp-content/uploads/2009/06/romapart.jpg 2009.06.07. 17:52:50


leszavaztam a lehet jobb a fiatal szocialisták szabad demokratikus összefogása pártra

:)

zoli29 2009.06.07. 17:58:56

Gyerekek, mi lett a mandínerrel? Nincs frissítés?

Hetvenkedőkatona 2009.06.07. 18:08:33

Eléggé elszomorító (elmeszorító?), hogy ebben a helyzetben eléggé alacsony a részvétel, tavaly sokkal többen mentek el, én nagyobb népharagra számítottam. Sajnos sokan bevették, hogy nem is olyan fontos ez itten...
Pest visszaesett, és ez nem baj!

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.06.07. 18:14:30

Elszomorítóan kevesen mentek el szavazni. Néhány dolgot át kell gondolni a mozgosításban. Kivéve, ha ez a 30 % fidesz szavazó :D, mert akkor jól dolgoztunk ...

Tehetetlen Dodó 2009.06.07. 18:16:32

@Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán:
Nem értettem félre, csak a második fele igazság szeint luucynak szólt.

Tehetetlen Dodó 2009.06.07. 18:19:12

@Admiral William Adama:
este majd kiderül.
Én egyébként a részvételi arányt nem tartom alacsonynak, klönösen, hogy rossz idő van.
Nézd meg a románok meg a tótok lelkes részvételét...

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.06.07. 18:22:38

@Tehetetlen Dodó:
Csak itt van egy bitang szar kormányzati munka, amit lehetne így büntetni. Akár esőben is, hiszen ááááá mindegy :D Most ez van. Várjuk meg a 7 órát ....

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán · http://www.napiszar.com/wp-content/uploads/2009/06/romapart.jpg 2009.06.07. 18:23:19

@Tehetetlen Dodó:

de félreértetted.

most már két kommentemnet :), tudom, hogy a második fele lucynek szólt, szóval én nem értettem félre

én az első felére értettem, hogy félreértetted

:D

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán · http://www.napiszar.com/wp-content/uploads/2009/06/romapart.jpg 2009.06.07. 18:24:39

@Admiral William Adama:

jaj de szeretne a mi fiatal, demokrata admirálisunk egy jó kis vörösre fenekelést a kúrmánypártoknak :)

Tehetetlen Dodó 2009.06.07. 18:25:36

@Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán:
Az első fele meg ténykérdés, Budapest lustább, mint öt éve, az arányok meg este kiderülnek.
Lehet, hogy azt is félreértem majd :o)
Nem lehet mindenki egyforma drukker.

zoli29 2009.06.07. 18:27:08

@Tehetetlen Dodó:

Ismerjük be: ennél azért mindenki magasabb részvételre számított.
De tragédia szerintem sincs. Vegyük hozzá, hogy Bajnai meg a szoci prominensek nem győzték leszögezni, hogy a kormány működésére nem lesz hatással a választás eredménye.
Ha valamihez, akkor ahhoz igazán értenek, hogy fojtsák meg az emberekben a szavazás iránti lelkesedést.

polom13 2009.06.07. 18:27:21

Ötig Bp.-en 59ezerrel kevesebben mentek el szavazni,remélem a szadeszesek.

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán · http://www.napiszar.com/wp-content/uploads/2009/06/romapart.jpg 2009.06.07. 18:30:31

@Tehetetlen Dodó:

jaj

hát akkor illuminállak: részemról szó nem volt bármiféle 5 évvel ezelőtti eredményről
hanem aról, hogy bp, a liboldó felegvár nagyon nyomja, mégpedig a vidékhez képest

ne legyé' értetlen
ugyan mit számít jelen választás szempontjából a korrábbi részvételhez való viszonylat

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.06.07. 18:38:32

Az OVB delegalt egy tagot, hogy ellenorizze a valasztasi kozpontot, es az illetot nem engedtek be az epuletbe.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.06.07. 18:40:16

@jotunder:
Ugye Nem SZ. Péter volt? Mert őt már láttam úgy, hogy a saját irodájába is nehezen jutott be... xD

zoli29 2009.06.07. 18:52:13

@jotunder:

A Fidesz-delegáltat nem engedték be valami informatikai központba. Szigeti Péter erre úgy reagált, hogy "udvariatlanság volt".

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.06.07. 19:09:19

@Steve the Great:
Péntek estéig kaptam kismillió emailt Orbántól, Ádertől, Páva Zsolttól, Kósától, stb., kaptam sms-et, felhívott a Schmidt Pál (automatán), stb. Ma néma csend.

Ebből csak arra tudok következtetni, hogy a szocik csörögtek rá a hótkomcsi szavazóbázisukra, hogy szavazzanak a fideszre, hátha elmennek a maszopra szavazni...

luucy 2009.06.07. 19:09:52

Hírtv szerint a telós cuccot a szocik (is) csinálták. Egy pasi eltakart arccal mondta, hogy azzal "riogattak" hogy az adott körzetben sok szélsőjobbos ment el szavazni, és ha ő nem akarja a szélsőségeseket, akkor menjen és szavazzon a szocikra :-)))
Ezt jelezték többhelyről.

Annyit mondtak, hogy lehet h külföldi szerverről ment a telózás, akkor meg semmit se lehet róla kinyomozni...

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán · http://www.napiszar.com/wp-content/uploads/2009/06/romapart.jpg 2009.06.07. 19:11:43



na szóval akor lehet pofázni

először érvénytelent akartam leadni aztán meggondoltam magam

Steve the Great 2009.06.07. 19:12:25

Kiindulásként:

A Szonda Ipsos szerint a Fidesz 16, az MSZP 4, a Jobbik 2 mandátumot szerzett, közölte az MTV. A Századvég szerint a Fidesz 17, az MSZP 4, a Jobbik 1 helyet kap az Európai Parlamentben. Az MDF és az SZDSZ egyik közvélemény-kutató szerint sem jutott be.

Tehetetlen Dodó 2009.06.07. 19:15:28

@Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán:
Én meg arra bátorkodtam célozni, hogy egyáltalán nem nyomja, és ezt akkor látod, hogyha a korábbival összehasonlítod.
Tehát hogy mihez képest nyomja. De hagyjuk, megint félreérted...

Steve the Great 2009.06.07. 19:18:17

@István --: Gondolom, ha nagyon akarnák, vissza lehetne nyomozni, hogy ki telefonált, de ténylegese szankció úgyse járna vele. Aligha ismételnének meg egy Európa-szintű voksolást mondjuk 8 hazai választókörzetben...

Tehetetlen Dodó 2009.06.07. 19:19:54

A Hírtévés gyerek most szívatja Horn Gábort, őszerinte az a siker, ha Szent-Iványi folytathatja nemes küldetését.
Azt mondja, ehhez 160.000 szavazó elég.
Hát,kíváncsi vagyok, meglesz-é?

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.06.07. 19:24:17

@Steve the Great: Nyakó már azt is tudja, hogy Komáromból indult a dolog és büntetőfeljelentést tesz. Legyen miről beszélni a bukta helyett...

luucy 2009.06.07. 19:34:59

Telefonos cucc: két fajta volt -> az egyik ócsárolt pártokat, a másik meg korteskedett pártok mellett.

Az biztos, hogy a szocik, vagy valaki a szocik nevében ügyködött - miért nem lehet nyilvánosságrahoznia többit is?

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.06.07. 19:37:35

Mandiner.hu-ról:

19:32
Tudósítónk jelentése szerint Pesterzsébeten, egy nagyon balos, lakótelepi szavazókörben Fidesz-MSZP 156:96.

hm...

luucy 2009.06.07. 19:45:10

Az egész ország területéről érkezett bejelentések alapjén világossá vált, hogy az MSZP a szavazás napján is törvénysértő módon akarják manipulálni az emebrek akaratát.
A Fidesz az OVB-hez fordult a súlyos törvénysértés miatt, és feljelentést tett a rendőrségen, és hatázórozottan felszólítja a Magyar Telekomot, hogy ne forgalmazzon törvénysértő telefonhívásokat.

(fidesz.hu - szijjártó sajttáj)

***

Sárospatak, 3. sz. vk.: Fidesz: 216, MSZP: 62 szavazat.

luucy 2009.06.07. 19:47:13

olvasstaok mandiner.hu-t :-))))

nagyon nagyok a tudósítási bejegyzések :D

Gabe2 2009.06.07. 19:49:48

óvassuk, kommentájjuk...

luucy 2009.06.07. 19:50:32

És valaki magyarázza már meg az SZDSZ-nek, hogy attól, hogy pl én sem kifejezetten rajongok a Jobbikért, attól az még NEM neonáci....
Aki ezt mondja, az hazudik.

Én sem kedvelem őket, de ennek más oka van, nem az, hogy "neonácik"....

***

Bokros még mindig nem került elő :D

***

Jobbikosonál meg tényleg feszkó van Morvai és Vona között????

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.06.07. 19:55:04

Morvai és Vona

úgy látszik, erről nem csak én nem tudtam, ..

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.06.07. 20:17:32

index.hu, mandiner.hu:

"A Fidesz központjából származó információnk szerint Debrecen több kerületében a Jobbik megelőzte a szocialistákat."

Ki lesz a harmadik erő? Hát a szocik.... :P

luucy 2009.06.07. 20:24:14

@reality: Hírtv-n mondta egy politológus, hogy ez a kampány időszakban bukott ki - én se tudtam róla.

Más:

4 magyar mandátum lehet romániában az exit-pollok szerint

www.erdon.ro/hirek/im:erdon:valasztasok2009/cikk/exit-poll-a-psd-es-a-pd-l-az-elen-az-rmdsz-es-a-prm-is-bejutott/cn/news-20090607-08011177

Gabe2 2009.06.07. 20:33:01

3 tabon freshselek: mandiner, index, reakció. Ebből 2-n kommentelek, és lassan egyre többet iszom.

luucy 2009.06.07. 20:35:19

@murci/szamárfül: csatlakozom - én is olvasom, én is röhögök :D

Alfőmérnök 2009.06.07. 20:36:50

@luucy:
Nem csodálkoznék, ha Morvai és Vona között feszkó lenne. A napkeltében néztem szegény Morvait. Betlen a Jobbik hülyeségeit emlegette (pl. Tiszaeszlár) Morvai persze csak visszatámadni tudott, mert bizonyos fokú hülyeséget már tényleg nem lehet kidumálni. Ugyanakkor azt még valamelyik szalonjobboldali Reakciós is belátta, hogy a jobbik programja maga nem olyan durva.

Én ma elmentem az ovimba, huszonvalahány éve nem jártam ott, és azon túl, hogy elcsodálkoztam, hogy hogy összement minden, adtam egy ixet a Jobbikra. De csak Morvai miatt, gondolom csak ő jut be. Ha "igazi" jobbikos is bejut, akkor rosszul kalkuláltam.

Tehetetlen Dodó 2009.06.07. 20:41:43

@luucy: Én is marhára vigyorgok már, és nemcsak az elfogyasztott etilgyökök miatt...

luucy 2009.06.07. 20:45:16

@Alfőmérnök: Ez az! Szerintem sem durva a Jobbik programja, éppen ezért nem tudom párhuzamba állítani az esztelen retorikájukkal.

Apa szimpatizál a Jobbikkal (anya is) de nem rájuk szavazatak. Azt mondták azért, mert a jobbiknak "meg kell érnie" - vagyis rá kell döbbenniük, hogy nem mindegy úgy megy, hogy kisöpörjük a komcsikat, meg betiltjuk a kereskedelmi tévéket stb... mert bármennyire is tetszik ez sokaknak, ez SOSEM lesz így.
Párhuzamba állította, hogy pl Orbán is ugyanilyen vehemens volt a rendszerváltás környékén, aztán lehiggadt, mert látta, hogy NEM LEHET ÍGY politizálni...

Ezért kellene, hogy Morvai a sarkára álljon, és észhez térítse Vonát. Persze ehhez előbb neki is újra normálisnak kellene lennie...

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.06.07. 21:10:34

index.hu:

"Felelős magatartás volt a szocialista választóktól, hogy sokuk nem szavazott, mondta Simon Gábor az MSZP országos választmányának elnöke az Inforádióban. A magyarázat lényege olyasmi volt, hogy ezek a szimpatizánsok bizonyára majd az országgyűlési választásokon akarják elmondani véleményüket a belpolitikáról."

ez aranyos :)
süti beállítások módosítása