Gyurcsány távozásának módszertana
2009. március 23. írta: politicus

Gyurcsány távozásának módszertana

 A szombati kongresszus után három lehetséges forgatóköny körvonalai bontakoztak ki a jövőről. Gyurcsány Ferenc lemond, konstruktív bizalmatlansági indítványt nyújt be ellene 77 parlamenti képviselő, vagy bizalmi szavazást kér kormánya ellen. De jogilag mi is történt szombaton? Az, amit a Süddeutsche Zeitung olyan egyszerűen megfogalmazott: „A magyar miniszterelnök felajánlotta a lemondását” (Ungarns Premier bietet Rücktritt an).

 Mert mi is van itt most tulajdonképpen? Totális kavalkád? Káosz? Vagy teljesen világos helyzet? Csak annyi, hogy a miniszterelnökre nem érdemes figyelni.  Ehelyett vegyük sorra, hogy mely forgatókönyvek érvényesülhetnek a következő két hétben, azaz hogyan lesz/lehet Magyarországnak új/régi miniszterelnöke?

 A helyzet érdemi elbíráláshoz nézzük meg, mit is mond az alkotmány a kormány megbízatásának megszűnéséről?

A Kormány megbízatása megszűnik:

a) az újonnan megválasztott Országgyűlés megalakulásával,

b) a miniszterelnök, illetőleg a Kormány lemondásával,

c) a miniszterelnök halálával,

d) a miniszterelnök választójogának elvesztésével,

e) a miniszterelnök összeférhetetlenségének megállapításával, illetőleg

f) ha a 39/A. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az Országgyűlés a miniszterelnöktől a bizalmat megvonja és új miniszterelnököt választ.

 Nos, nyilvánvalóan az a), a c), a d), ill. az e) pontok egyike sem áll fenn. Nem alakult új országgyűlés, a miniszterelnök él és virul, aktív, passzív választójoga – legalábbis tudomásom szerint – továbbra is intakt és nem összeférhetetlen, amennyiben megfelel az 1997. évi LXXIX., a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról és felelősségéről szóló törvény összeférhetetlenségre vonatkozó szabályainak.

 Mindebből tehát alkotmányjogilag 3 dolog következik:

1.  Vagy Gyurcsány miniszterelnöki megbízatása megszűnik lemondással;

2.  Vagy egy esetleges bizalmi szavazás elbukásával;

3.  Vagy sikeres konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal.

 

1.    Gyurcsány miniszterelnöki megbízatása lemondással szűnik meg

 A jogszabály szerint (1997. évi LXXIX. törvény) a miniszterelnök az Országgyűlés elnökéhez intézett írásbeli nyilatkozatával mond le. A köztársasági elnök legkésőbb a nyilatkozat kézhezvételétől számított harmadik napon köteles továbbítani a lemondó nyilatkozatot. Az Országgyűlés elnöke legkésőbb a nyilatkozat kézhezvételét követő ülésnapon tájékoztatja az Országgyűlést. Ezután a köztársasági elnöknek 30 nap áll rendelkezésére, hogy új miniszterelnök személyére tegyen javaslatot. Ez alatt az idő alatt a kormány ügyvezető kormányként funkcionál. Az új kormány a miniszterek kinevezésével jön létre.

2.    Egy esetleges bizalmi szavazás elbukásával

 Az alkotmány szerint a Kormány – a miniszterelnök útján – bizalmi szavazást javasolhat magával szemben a konstruktív bizalmatlansági indítványra vonatkozó határidők betartásával (emlékeztetőül: min. 3 múlva, de max. 8 napon belül). Ezt össze is kötheti valamely általa benyújtott előterjesztéssel is. Ha az Országgyűlés nem szavaz bizalmat a kormánynak, a kormány köteles lemondani.

 Ebben a forgatókönyvben is szerepet kap a köztársasági elnök, hisz javaslatot tesz az új miniszterelnök személyére, akit vagy megválaszt a parlament és akkor nagy eséllyel új kormány is alakul vagy nem. Ez utóbbi eset nem vonja automatikusan maga után az új választások kiírását, hisz az alkotmány itt is a politikai rendszer stabilitását tartja szem előtt. Új választások megtartására csak akkor kerül sor (akkor viszont kötelező jelleggel) ha az első személyi javaslat megtételének napjától számított negyven napon belül nem választ a parlament miniszterelnököt. Az államfő ekkor feloszlathatja (tehát nem normatív a szabályozás, itt is itt van a kiskapu...) a parlamentet és a feloszlatástól számított 3 hónapon belül új választásokat ír ki.

3.    Sikeres konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal

 Az egyetlen szcenárió, ahol az államfő teendő nélkül marad, a konstruktív bizalmatlansági indítvány alkalmazása. Emlékezhetünk: erre egyszer már majdnem sor került Medgyessy Péter 2004-es akciózgatása közben. Akkor a parlamenti többség birtokában a kormányzó pártok minél gyorsabban le akarták zavarni a miniszterelnök-cserét, de Medgyessy keresztülhúzta a számításokat és végül is lemondott, teret adva egy alkotmányértelmezési vitának is, amelynek a végére maga az AB tette fel a pontot a vonatkozó törvény egyes részeinek alkotmányellenessé nyilvánításával. Azonban Medgyessy lemondásával is csak elodázni tudta az új kormányfő megválasztását, érdemben befolyásolni nem. Hiszen, mint tudjuk, a két koalíciós pártnak többsége volt. És ugyan Mádl Ferenc akkori köztársasági elnök megtehette volna, hogy az ellenzék egy jelöltjét kéri fel kormányalakításra, és nem a kormányzó többség bizalmát maga mögött tudó jelöltet, az már akár másnap megbukhatott volna egy konstruktív bizalmatlansági indítvány benyújtásával.

 A mostani helyzet azonban alapvetően más. Nincs ugyanis többsége az MSZP-nek (189 képviselőjük van a kórházban lévő Horn Gyulával együtt, tehát gyakorlatilag 188 szavazóképes tagjuk van, az egyszerű többséghez jelenleg 193 szavazat kell). Többsége az MSZP-SZDSZ-nek, az MSZP, SZDSZ, MDF hármasnak, az MSZP-MDF-nek, az MSZP-Fidesz kettősnek, illetve a teljes ellenzéki (azaz nem kormánypárti) összefogásnak van (Fidesz, SZDSZ, MDF, valamint két kivétellel az összes független). /Bátorkodtunk a KDNP mandátumait is a Fideszhez könyvelni./

 A technikai lebonyolítás nem túl bonyolult. A képviselők legalább egyötöde a miniszterelnökkel szemben írásban – a miniszterelnöki tisztségre jelölt személy megjelölésével – bizalmatlansági indítványt nyújt be. Az alkotmány szerint a miniszterelnökkel szemben benyújtott bizalmatlansági indítványt a kormánnyal szemben benyújtott bizalmatlansági indítványnak kell tekinteni (Az indítvány feletti vitát és a szavazást legkorábban a beterjesztéstől számított három nap után, de legkésőbb a beterjesztéstől számított nyolc napon belül kell megtartani.).

 Ha az indítvány alapján az országgyűlési képviselők többsége bizalmatlanságát fejezi ki, az új miniszterelnöknek jelölt személyt megválasztottnak kell tekinteni. Ekkor az új kormányfő felkéri a minisztereit, a köztársasági elnök kinevezi őket és ezzel meg is alakul az új kormány. 

FRISSÍTÉS: Az MSZP április 6-án fogja benyújtani konstruktív bizalmatlansági indítványát a parlamentben, melyről húsvét után, április 14-én szavazhatnak a képviselők.

(Fotó: AP)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr751018180

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MALACKA NEWS 2009.03.23. 20:44:00

Átkúrás reloaded A "mi ferink" ismét bizonyította, a történelem ismétli önmagát, pláne ha ismételtetik. Márpedig ő ismételteti. Előbb elmondott egy őszödi remixet (erről majd később), aztán folytatta egy kiadós átkúrással, amihez persze lelkesen tapsik…

Trackback: Konzervatórium 2009.03.23. 16:19:30

Bethlen "Nyolc éve élünk vele együtt, inkább rosszban, mint jóban. A keveseknek, akikben ez a rendíthetetlen idegrendszer, bolygathatatlan lélekjelenlét, úrilovasi vakmerőség és tényeket, logikát elsodró elán csak köznapibb fokon jelentkezik –…

Trackback: Legal Eagles 2009.03.23. 15:38:51

Benyújthat-e a miniszterelnök konstruktív bizalmatlansági indítványt?Egy kormányválság mindig felvillanyozza a közjogászokat. A mindennapi ügymenet - a parlamenti törvénygyár, a közigazgatás napi ügyeinek intézése, az állam alapjáraton történő működtetése…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sorokinV 2009.03.23. 13:21:55

Azta...
Navrasics igen kemény szöveget eresztett el!

Karcolt lendület 2009.03.23. 13:31:32

"Mert mi is van itt most tulajdonképpen?"

Maszatolás.
Bokroson kívül mindenki ellenzék szeretne lenni. Senkinek nincs kedve a következő 10-12 hónapra vállalni a kormányzást és a népszerűtlen intézkedéseket úgy hogy ennyi idő alatt nehéz megvillantani a középtávú eredményeket...

Az előrehozott választások legalább tiszta helyzetet teremtenének, az elején még lenne megfelelő hitele, bizalma az új kormánynak és lenne ideje is, hogy valamit villantson.

Rövidtávon a Fidesznek érdeke lenne egy előrehozott választás, hosszútávon franc tudja, nem biztos hogy a válságkezelést maguk akarják csinálni, inkább kritizálnák...
De mondjuk arra is érdemes odafigyelni, hogy Gyurcsány megpróbálja megint a szarból visszahozni a választást, eljátsza a saját kormányának az ellenzékét, miközben a Fideszt savazza, hogy mért nem terjeszti be a 2010-es költségvetést...

Hattory Hanzo 2009.03.23. 13:36:10

@sorokinV:

Navracsics kemény volt, de legalább nem röhögték ki, mint Semjént az első mondatánál. BTW Navra miért nem volt felháborodva, amikor Tarlós mondta pár hete Hunvald letartóztatása kapcsán, hogy ma azt visznek el, akit akarnak?!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.23. 13:37:28

Azt nem ertem, hogy miert nem allnak le vegre verekedni es dobalozni a Parlamentben. Kb. azonos erokrol van szo, Solyom idonkent behajitana egy ures sorosuveget a karzatrol, befernenk a CNN-be a ketfeju sziberiai medvebocs melle.

tevevanegypupu 2009.03.23. 13:45:00

Semjen felhaborodasa jogos, a baloldaliake mennyiben jogos? Azutan Lendvai elmondott egy kerdesekbol allo beszedet, es ot hallgatva es valamennyire ismerve az elmult het ev esemenyeit, azt kell mondanom, hogy tenyleg hulyenek nez mindenkit..A nemzet, szabadsag, demokracia, atlathatosag neveben kerdezgetett..a parlamentaris demokracia letetemenyesekent nyilatkozott. Gyurcsany bekulekeny, esdeklo hangon beszel eppen most. Vajon hol volt ez a bekulekenyseg mikor Orban Viktorral szemben ulve mindvegig lehazugozta, kesobb fasisztanak, felbujtonak nevezte?
Es a szocialistak vastapsolnak, vastapsolnak..

homoródkarácsonyfalvi 2009.03.23. 13:49:03

@tevevanegypupu: Emberek, ne szomorkodjunk, ez végjáték. Érzésem szerint ősszel lessznek választások.
Nem értem, hogy miért nem a Kossuth-téren gyakoroljuk 2 millióan a politikai jogainkat, új választást követeve, meggyorsítandó a dolgot!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.23. 13:52:09

Az első poszt, ami alkotmányjogi alapon - és nem valamelyik áltudomány alapján - elemzi a következő két hét lehetséges eseményeit.

KÖSZÖNÖM!!!!!!!

Karcolt lendület 2009.03.23. 13:52:22

@tevevanegypupu:
"Es a szocialistak vastapsolnak, vastapsolnak.."
Akkor asszem bejött a Fidesz taktikai húzása, hogy az agresszív beleszállással egészen rákössék a szocikat Gyurcsányra...

Amúgy le kellene vinni a Parlamentbe kerülés küszöbét 2 %-ra és előrehozott választásokat tartani. Bekerülne a szadesz, az Ibolya&Herényi párt, a Jobbik, tán az LMP is és akkor talán kicsit változatosabb anyázásokat lehetne hallani.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.23. 13:53:48

Apropó parlamenti közvetítés.


Jól olvastam le Gurmai Zita szájáról Navracsis beszéde közben, hogy "Bxxxd meg a kxxxva anyádat"???

reality 2009.03.23. 13:56:42

@homoródkarácsonyfalvi: Ezt én sem értem. Mi kell ennek a népnek, hogy felébredjen?

Karcolt lendület 2009.03.23. 13:58:48

@homoródkarácsonyfalvi:
Nem vagyok egy nagy mozgalmár, de erre mostmár nekem is lenne igényem.

sorokinV 2009.03.23. 14:01:56

@Hattory Hanzo:

Semjén is jogosan volt felháborodva, az más kérdés, hogy nem egy született rétor :)
Tarlós kijelentését meg nem sikerült teljes mélységében értelmezned, attól tartok. Ha szerinted ugyanazt mondta, mint feri, az elmebeteg, illetve szerinted is fideszes utasításra megy a "fekete autó" az amúgy roppant becsületes maszoposokért, akkor keress fel egy rendelőt!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.03.23. 14:02:20

@mefisto:
Gurmai Zita bent volt az ülésteremben? Ő EP-képviselő. A szoci nők közül Vadait szokták elég sokszor mutatni a közvetítések alatt.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 14:02:38

@homoródkarácsonyfalvi: ...mert 15-e után mindenki be van szarva, hogy ha kinyitja a száját, már viszik is... Nincs összefogás. Pedig ha 2 millióan kiabálnánk, hogy "Választásokat!" nem hiszem, hogy 2 millió embert előállítanának. Tegyük hozzá a kormány magasról lesz@rná az utcán álló milliós tömeget...

W Joe 2009.03.23. 14:03:22

Ki jön majd helyette vajon? Csak jönne már?

homoródkarácsonyfalvi 2009.03.23. 14:05:56

@turner: Szerintem nincs igazad, a hatalom megreccsent. Félni? Hát nem tudom, én jobban félek attól, ha nem leszünk kint a Kossuth-téren.

tevevanegypupu 2009.03.23. 14:06:53

@Karcolt lendület:
Le lehetne vinni, talan ez lenne a legjobb, mert maskulonben valoban tehetetlen a Parlament. Legyenek bent szelsoseges partok, a szocialista frakcional szelsosegesebb mas part ugysem lehet. Ahogy elneztem ezeket a lepusztult szocialista arcokat, a felpuffadt, dagad fejeket, a hervatag pofakat es elottuk Gyurcsanyt, ugy lattam, hogy ezektol talan tenyleg nem lehet soha az eletben megszabadulni, ezek ratelepedtek az orszagra mint egy oriasi polip..Nem szoktam ennyire szelsoseges lenni, de ugy latszik nincs kiut..

is 2009.03.23. 14:11:31

"Vajon hol volt ez a bekulekenyseg mikor Orban Viktorral szemben ulve mindvegig lehazugozta, kesobb fasisztanak, felbujtonak nevezte?"

Ezt folyamatosan mondja, most is mondja, és mondani is fogja. Mi a baj vele? Itt van egy 20 éve pártvezető, 2 vereség után is visszakapaszkodott, még egy országromboló, hazug népszavazás árán is. Nem először csinálja, megcsinálta Bokrossal szemben is, amikor kormányra került akkor a megfigyelési üggyel nyitott (netto hazugság volt), Medgyessire már előkészített aktából húzták elő a D-209-et, és Gyurcsánynak is már sportminiszterként nekimentek. 12 éve csak rombol, még kormányon is az ellenzék megsemmisítésével van elfoglalva ('megy az Országgyűlés ellenzék nélkül is ', nem volt ellnezéki kezdeményezésű vizsgálóbizottság 1998-2002 között, kétéves költségvetés, háromhetenkénti ülésezés). és még 25 évig fog rombolni mindent amit ér. a Te életedet is feltette erre a rombolásra.

az MSZP eddig 4-et cserélt. a FIDESZ szerint mindenki más hülye, csak az ő egyetlenjük csillog az összes fenti tény ellenére. majd amikor a nyolcadik cserét csinálja a FIDESZ, te még akkor is azt fogod mondani, hogy igen, Viktornak van igaza, ez a nyolcadik is csak árt, csak Viktor használ az országnak. csak rajtad múlik, hoyg még a nyolcadiknál is ezt ugyanígy, kritika nélkül, csak egy picit sem utánagondolva elhiszed-e.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 14:11:49

@homoródkarácsonyfalvi: Megreccsent-e volna? Nem hiszem. Feri csak nyert az egésszel, sőt figyeld meg a pártjuk népszerűsége (mert az mindennél fontosabb) kicsit is de emelkedni fog.
Amúgy a válság kezdetéig elleneztem az utcára vonulást. De előbb utóbb -ha már tényleg nem lesz mit ennem- én is ott leszek, bár lehet ezt meg sem várom. És hidd el, ha már én így gondolkozom, akkor nagyon sokan mások is...

netsrot 2009.03.23. 14:13:18

Gyors változást akartok? Hogy nincs erre forgatókönyv és nincs program? Dehogy nincs!
Ime a sajátom: a hétnapos program.
Mindenki, mindenkivel koalicióra lép. Mindenki arra a posztra kerülne ahová szeretne,mindenki azt csinálná amit szeret (mert ugye ha valaki a hobbyjából él, azt csinálja a legjobban.). A koalició .felvenné a közös nevet: Koa-Lizy Párt!
Mivel Ferkó lemondott a Miniszterelnökségről ( mert a fizetését eddig úgyis a szegényeknek adta) -tehát nincs értelme dolgoznia ingyen, s .Miniszterelnök amúgy sem kell. Legyen inkább királyság. Ezért az első napon Bokros, aki mindenkor készen áll mindenre , tehát a „mindenes”, felteszi a Viktorka fejére a Parlamentben tárolt koronát, aki miközben ugrál örömében és alig várja, hogy felállhasson arra a bizonyos bársony székre, hogy mindenki láthassa és megcsodálhassa őt végre teljes valójában.
Herényi Károly szorgosan dugdossa Ibolyka seggébe a jogart, hogy a rég nem érzet élvezetből neki is kijusson, aki félrecsapott fejjel és kalappal ordítja majd: még, még, semmi nem elég ! Fodor Gábor elnézően és liberálisan néz és azt suttogja kissé éneklő hangon: Ez megBokrosodott.
Ferkó most már felhőtlenül és gondtalanul dobálja Toto kutyájának az ország almát a Parlament dísztermében. Klárika legnagyobb örömére. Tömjén Zsolt udvari bolondnak öltözve, tükröt tart Viktorka elé, miközben dicséri szépségéért, magasságáéért és okosságáéért. Navrasics Tibike és Lendvai Ildike elkezdenek felállítani egy két kugli bábut. A Szíjártó fejével kezdik. Kóka Jancsi kókadt fütyivel jön ki a WC-ből és reformmért ordít, hogy jobb anyagból legyen a toailett papír!
Kiss Péter a nagy testével megjelenik szakács ruhában és a parlament éttermébe invitálja az ünneplő vegyes kormányt, a hol a kaja már tálalva igaz csak maradékokból van összeállítva gyorsan: Vörös(savanyú káposzta), Madárlátta liberális kenyér, az MDF piacon vásárolt abroszra letéve, a Narancsos Bukta, Tömjén Zsol füstölővel áldja meg az ételt. Sólyom Lászlónak is adnak feladatot a királyságban, Ő lesz a „ karon Varjú”Viktorka vadászatánál.
A második napon aztán megkezdődne a munka. Viktorunk megteremtené az országban a nyugalmat és békét. Szárnyalni fognak a tőzsdei árak. Saját és családja eddigi összelopott pénzéből kifizetné az államadósságot és elkezdené építtetni minden ház körül kolbászból a kerítést amit maga személyesen töltött. Ingyen sört osztanak, és pénzt mindenkinek! Feri külföldön értékesítené Privát cége termékét és annak bevételét is szétosztaná az emberek között. Bokros Lala megalkotná az új Sláger Rádiót Bocskor Bokros Boros néven s Vogát elküldené Hawaira külügyi attasénak.
Viktorunk a harmadik napon leveszi fejéről a koronát és megmártózik a Dunában, amit előző nap már átirányítottak, hogy a királyi szék előtt folyjon, mosva lábikráit, majd bemutatva, hogy Ő soha nem hazudik elkezdett a vízen járni mint Jézus. (na persze előtte a víz színe alatt egy centivel egy fa pallót építtetett, nehogy a régi hívei megszólják.)
A negyedik napon Magyarország csatlakozik Kubához egy doboz jófajta szivarért cserébe. Ifjabb Castro megígéri, hogy elfogadják Havannában az itt kiállított üdüléscsekkeket, ezzel egy időben életbe lép az üdüléscsekkekre vonatkozó 99%-os áfa kulcs.
Az ötödik naptól fogva nem lesz több probléma, elkúrás és hazudozás Magyarországon. Orbán elnevez magáról egy Budapest és Havanna közt húzódó hegyláncot, amit az Autópályaépítő Zrt szorgosan el is kezd építeni.
Herényi, kutya és teve heréket exportál. Ibolyka viaszbábu múzeumot nyit és ő maga elsőnek viasz nélkül be is áll, hogy a turisták majd megcsodálhassák gyönyörű kalapban. Ferkó őszinteségi retorikai beszédet oktat a Nemzetközi politológiai egyetemen. Tömjén Zsolt az udvari bolond szerepében fogadja az országunkba látogató kommunistákat és fasisztákat. Kövér László a fogházak parancsnoka ügyel a befogott randalírozó jobbikosokra meg az alja népére. Kóka János elment meglátogatni őseit Izraelbe. Veres Janó a Pénzverdében gyártja a jó kis magyar forintot, minél többet, hogy szét lehessen osztani. Szóval mindenki teszi a dolgát.
Na de a hatodik napon! Orbán Viktor jött, menedzs-ment. A mi Viktorunk nem csak szelet és vihart, de igényeket is támaszt. Castro-t a hatodik naptól fogva Fidesz Castro-nak hívják. Ferkóval karöltve este lenyírják Bokros füvét, majd megegyeznek, hogy márpedig új választások kellenek. Ezen oknál fogva ki is írják az új választásokat, ketten jutnak be a parlamentbe, karöltve. Viktor meg Ferkó, minek is oda több. Stabilizálódik a FiSzoP kormány, 100 százalékos többség. Farkasházi az egész Heti Hetes bagázzsal együtt Mimi távolkeleti rokonaihoz költözik, ahol hamisítatlan szóviccek gyártásával, valamint a buszpályaudvarokon hajléktalanokkal játszott sakk partik tétjeivel keresik a napi betevőre valót.
A hetedik napon uralkodóink úgy döntenek, pihenő. Elég a hajtásból, a sok csíra menjen ahova akar, kis hazánk csődöt jelent, mindenki csatlakozzon ahova akar, bezárják Magyarországot, nincs többé. Legalább választhatunk. A buzik majd mennek a melegek királyságába, mi meg itt maradunk anyátlanul. Országunk területét kétfelé osztják, Viktor szántani fog, Ferkó meg majd Ausztriában házal, hogy vegyék az ingatlanokat. Egyedül a pénzgyárat hagyták meg Veres Janó vezetésével.
Az összes cigányt betelepítik a világból, mert itt dolgozni nem kell és létrehozzák a kisebbség helyett a nagyosságot. Hazatér Deutsch Tamás is ( aki Izraelben bujdosott, mert a kis buta azt hitte hogy itt is Holokauszt lesz.)
Vidám hétvégi buliba kezdenek Bódi Gusztiék, Emilió , Gáspár Laci, és LL Junior és Oláh Ibolyka is , húzzák a talp alá valót. Gáspár Győzőt kinevezik az RTL (Roma Televizó Lóvé) élére. Orbán Viktor felveszi régi nevét az Orsós Viktor nevet és koronáját letéve Cigány Vajda lesz.
Ekkor már Ferkónak sem kell itt maradnia , érzi hogy haza kell mennie Izraelbe.
Így hét nap alatt Magyarország gyökeresen megváltozott. Most már csak azt kell várni, amikor Orsós Viktor is kijelenti ,. hogy ezt „ elkúrtuk”. ( …de arra várhatunk, Ő ilyet soha nem fog mondani).

reality 2009.03.23. 14:15:18

Ha ezzel a néppel meg lehet azt csinálni, hogy a szocikat újra megválassza, akkor itt nincs remény. Mindig is büszke voltam míg Erdélyben éltem (azután is egy ideig), hogy a magyar nép okosabb, jobb, mint a román, de azt hiszem, tévedtem. Ott ez nem történhetne meg, hogy így elk@rjanak egy országot, és még "állva tapsoljanak" az elk@rónak.
És kedves ballib barátaim, ne vigyorogjatok, mert nincs miért. Mert az olyan lenne, mint amikor maga alá trottyant, majd szétkeni, és még örül is neki.
Szánalmas. Európa szégyene.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 14:15:45

igen, ez már egyre durvább, baszod...
négy ellenzéki párt meg egy nem tudom mijfasz (mdf) bassza a rezet a parlamentben...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:16:20

A concorde elemzése szerintem alaposabban elemzi az alternatívákat, amihez már csak annyit tennék hozzá, hogy Fletó számítása szerint ősszel lesznek az előrehozott választások, és az új parlament mandátuma így csak 2013-ig tart, lerövidítve az ellenzékben eltöltedő szűk esztendőket.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 14:17:03

@is: Ennyi... Most soroljuk a másik oldal dolgait? OV és a jobb oldal sem fedhetetlen ez így van. De drága barátom, nem mindegy, hogy lopok néhány száz milliót, de az országért is teszek valamit (nézz utána a számoknak 98-'02!) vagy csak lopok, lopok, lopok több 1000(!) milliárdot. Itt évek óta megszorítások mennek, de semmi látszata. Megspóroltak évek alatt 1000 milliárdokat, erre kiderül novemberben, h az államnak egy büdös vasa sincs, és az IMF-hez kell fordulni... Hol is vannak ezek a pénzek?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:18:11

@netsrot:

Szerintem neked mániás depressziód van. Érdemes mielőbb orvoshoz fordulni, ebbe a betegségbe sokan belehalnak.

Doubledeceker 2009.03.23. 14:18:39


Miért nem veszik ébre a bal és a jobb oldaliak egyartánt, hogy mindkét csoport tagjai média általi agymosásban szenvednek évek óta?

Ne gondolja senki, hogy van különbség talán csak a mértékben, mármint a bal oldal nagyobb mértékben mossa az agyakat, de ez is csak beállítottság kérédse, objektívan mérni ezt sajnos nem lehet.

De egyre inkább látszik, hogy a jobboldalság vagy a baloldlaiság kérédse érzelmi alapon dől el.

A realitást és az objektivitást mintha mindkét oldal híveinek kemény magja nem is ismerné.

Tényszerűen mindkét kormány alatt voltak komoly elbaszások, most senki ne rontson nekem, hogy bezzeg a Vitya alatt nem voltak most nem akarom felsorolni (csak izelítő, Tomika álamvizsga raly-ja a bársonyszékig, brazil cseresznye és így tovább), úgyanígy a jelenlegi kormánynak is van jó pár ezeket most nem jószívűségből nem sorolom fel, pusztán csak azért mert oly sok, hogy nem is nagyon emlékszem mindre, és ezek emléke még mind bennünk él (itt van azért némi ellentmondás... :D)

És megint csak ne essen kétség afelől, hogy mindkét oldal démonizál, Fletó felőlős mindenért avagy szintén egyszhemélyben a megmentőnk Viktor, aki maga az ördög.

Ennek ellenére a jelenlegi kormény csúnyán leszereplet, ez nem vitás.

Jogi értelemben természetesen van lehetőségük probálkozni, erkölicsi értelemben talán nincs.

Csakhogy itt jön a bibi, a jelenlegi Fidesznek sincs több erkölicsi alapja a kormányzásra.

A kormány mindvégig populista politikát folytatott, ez nem vitás (talán csak a vízit díj volt ezelől kivétel és társai), de nem volt popuilista a Fidesz?

Ne rontosn nekem senki, nem pártalom már ezt a kormányt, de fel kellene fogni végre, hogy a jelenleg a parlamnetben üldögélő erők egyikének sincs erkölcsi alapja korméányozni.

Akkor mi legyen, a válasz előrehozott választás!

Ami remek dolog, és biztosan el is hozza a mi Viktorunknak a bársony sézket de nem hozza el mindanyiunk jobb Magyarországát.

Az álamháztartási reformot a kiadás csökkentés valakinek tényleg meg kell csinálnia, erre azonban a Viktor vezette Fidesz sem alkalmas.

Mi legyen emberek?

is 2009.03.23. 14:19:25

bocs, az MSZP csinálja a nyolcadik cserét, elírtam

Habzsolháp 2009.03.23. 14:20:53

Úgy ölég nehéz lesz eldönteni ha senki nem ért hozzá mégis mindenki vezetni akar...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:21:01

@is:

Egyetlen konkrét kijelentésed sem stimmel.
Elég felkészületlenül kezdted el dobálni a fikát.

reality 2009.03.23. 14:21:53

@Nandi29: Sajna, semmi érzéked a realitáshoz. És ezzel még sokan így vannak.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:23:40

@Nandi29:

Rendben van, egyik oldal hívei sem elfogulatlanok.
De mi belgák hova álljunk?

Ezzel meg nem tudok mit kezdeni:

"Az álamháztartási reformot a kiadás csökkentés valakinek tényleg meg kell csinálnia, erre azonban a Viktor vezette Fidesz sem alkalmas."

1. Mi az az államháztartási reform?
2. A fidesz már volt kormányon és 98-99 folyamán végrehajtott egy nagyon jelentős kiadáscsökkentést (kb akkorát, mint a Bokros-csomag).

huta9020 2009.03.23. 14:23:54

A Gyurcsány elnökölte MSZP frakciója benyújtja Gyurcsány ellen a bizalmatlansági indítványt.
Aki nem tudja felfogni ennek a helyzetnek a groteszk tragikumát, annak a reklámok már szétrohasztották a felsőbb rendű agyi funkciókat ellátó idegsejtjeit.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:26:32

@reality:

"Ha ezzel a néppel meg lehet azt csinálni, hogy a szocikat újra megválassza, akkor itt nincs remény."

Elvben meg lehet csinálni, jó sok pénz kell hozzá (politikai marketing mértékegységgel számítva sok, tehát mondjuk 10-15 milliárd forint) és nagyon profi marketingesek.

De ez nem "ennek" a népnek a sajátossága, bármely népet meg lehet szopatni, hiszen a nép nem foglalkozik napi szinten a politikával és a gazdasággal. A "sulykolásos" marketinggel bármit le lehet nyomni a nép torkán.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:28:53

@huta9020:

A helyzet groteszk, ennél csak a mögötte levő szándék groteszkebb: nem baj, ha még rosszabb helyzetbe kerül az ország, de Gyurcsány politikai túlélése legyen biztostott.

Doubledeceker 2009.03.23. 14:29:10

@reality:

:D :D :D

Nem tudom több e mint Neked barátom, mert én nem ismerlek, így nem is teszek megondoltalna kijelentéseket.

Mégegyszer leírom, az MSZP és a kormány tevékenysége többszörösen megbukott.

Csakhogy ettől még automatikusan nem lesz az ő ellentéte a megváltó.

Bármennyire is várok egy fordulatot az országban, attól még láthatom, hogy a Viktor képviselte irányvonal nem vezet messzire.

Egy dolog kedvelni valakit, illetve az általa vezetett oldalt, és más dolog, hogy szerettünk alkalmas-e az adott ember a kormányzásra.

Érzelmeket és a racionális döntéseket, külön kell választani.

Mondok egy példát, hogy megértsd:

A Gyurcsány egyik leggerinctelenebb húzása volt a mostani (bár neki azért volt sok), mondhatjuk undorítonak is, viszont politikusi fejjel gondolkodva, egy igazán briliáns húzás volt. Tegyük mindjárt azt is hozzá, hogy sajnos.

Na remélem mostmár érted, hogy miről beszélek, ha nem akkor menj tűntes a 13-ik havi nyugdíj eltörlése ellen.

Lényeg, a mostani politikában kell fordulat, nemzeti fordulat, ha úgy tetszik, de ehhez alkalmas ember is kellene.

nnpeter 2009.03.23. 14:31:32

És arról mit szól az alkotmány hogy egy kormánypárt hét év után eljut odáig hogy kormányt alakít?
Amúgy Fleto színt vallott ma a parlamentben. Közölte hogy azért nem engedi(!) hogy előrehozott választások legyenek, mert azt a Fidesz nyerné és meggyőződése, hogy az ellen amit a Fidesz képvisel küzdeni kell mert be akarják csapni a választóikat..

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 14:31:53

@huta9020: ...igen eléggé groteszk :( Persze mindannyian tudjuk az értelmét: Sólyom megkerülése...

huta9020 2009.03.23. 14:32:55

@Nandi29: "viszont politikusi fejjel gondolkodva, egy igazán briliáns húzás volt."
NEM! Ez csak egy gazember fejével gondolkodva brilliáns húzás.

states 2009.03.23. 14:33:08

Kevesebb szó esik arról, hogy körvonalazódik egy jó kis bankárkormány, Surányi vezetésével. Még arra is van esély, hogy Surányi miniszterelnöksége mellett Bokros lesz a pénzügyminiszter. S ha ez így lesz, akkor itt nem Gyurcsány gründol kormányt, hanem a Valutaalap...

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 14:33:18

@nnpeter: Na ez már tényleg nem semmi :D Megszólalt Mr. Szavahihető :D:D mindjárt lefordulok a székről :D

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.23. 14:34:12

Jó post, bár láthatóan a legtöbb kommentelő el sem olvasta.

LEPEDÁK 2009.03.23. 14:35:42

Hajlamos vagyok azt gondolni, hogy rossz oldalról közelítünk a kérdéshez! Az ember, főleg aki még hisz a polgári demokráciában, az ország érdekeit tartja szem előtt (Feri is utalt erre szombaton: kormányozhatóság, nagyobb táémogatással bíró miniszterelnök stb.) tehát ebből az irányból kezdi el gyártani az elméleteket, hogy akkor most mi is van, milyen forgatókönyvek jöhetnek. Lehet is sorolni bőven. Azonban - ahogy már többen utaltak is rá - itt és most másról van szó, mégpedig a túlélésről. Nem az országról, hanem a pártról és Gyurcsány Ferencről. Eddig sokszor bevált már az előre menekülés taktikája (nem az országnak, személy szerint neki). Egy éve sem adott volna esélyt senki, hogy lesz költségvetés, de lett. Jó volt ez az országnak? Lóf.sz, már háromszor bukott meg a költségvetés! Jó volt-e Gyurcsánynak? Tuti mert még mindig hatalmon vannak. A helyzet most is hasonló! Megmondta ma parlamentben, hogy küzdeni fog a végsőkig a Fidesz ellen. Hogyan tud küzeni? Csak akkor ha elkerüli az előrehozott választásokat! Azt pedig csak akkor tudja elkerülni, ha a kormány konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal távozik!
Ezzel a lépésével szerintem sokkal távolabb került az előrehozott választás lehetősége, mint eddig bármikor!

Doubledeceker 2009.03.23. 14:36:21

@huta9020:

Valóban de a kettő ebben az országban egy és ugyanaz.... :D

DE különben egyet értek, valaki nem régen írta különben, hogy már az egyetemen is tanítják, hogy a politikus elsődleges célja a hatalom megszerzése kell legyen.

Ami érthető és logikus, mert lehetnek nekem szép gondolataim a dicső Magyar hazáról, de ha nem szerzem meg a hatalmat, akkor mit sem érek vele.

Undorító de ez a valóság.

Ennek fényében, valóban az egyik legbrilliánsabb és egyeben legundorítóbb húzás volt, amit eddig láttunk, de még nincs véga az előadásnak.... :D

tevevanegypupu 2009.03.23. 14:36:48

@Úlfhéðinn:
de elolvasta, csak nem lehet elore latni a forgatokonyvet.

tevevanegypupu 2009.03.23. 14:39:02

@homoródkarácsonyfalvi:
ki lehet menni de ezzel nem lehet nalunk kormanyt buktatni. Orban egeszen biztosan igy nem fog.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:40:10

@Nandi29:

"Csakhogy ettől még automatikusan nem lesz az ő ellentéte a megváltó."

Gyurcsány főbb jellemzői: gyáva, hazug.
Szerintem ennek az ellentéte nagyon komoly előrelépés lenne :-)

"más dolog, hogy szerettünk alkalmas-e az adott ember a kormányzásra."

Ezt nem nehéz eldönteni (bár én kifejezetten nem szeretem Orbánt), de 98-02 közötti kormányzása az elmúlt 19 év talán legjobbja volt, minden objektíven értékelhető szempontból.

"Érzelmeket és a racionális döntéseket, külön kell választani."

Lehetetlent kérsz. Tényleg. Minden ember érzelmi alapon hozza meg a döntéseit, csak az okosabbak ehhez UTÓLAG racionálisnak hangzó érveket válogatnak.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:41:06

@Úlfhéðinn:

Jó post, de már írtam, szerintem a Concorde elemzése alaposabb (a portfolión már nyilvánosan is megjelent).

netsrot 2009.03.23. 14:41:17

Ime a sajátom: a hétnapos program.
Mindenki, mindenkivel koalicióra lép. Mindenki arra a posztra kerülne ahová szeretne,mindenki azt csinálná amit szeret (mert ugye ha valaki a hobbyjából él, azt csinálja a legjobban.). A koalició .felvenné a közös nevet: Koa-Lizy Párt!
Mivel Ferkó lemondott a Miniszterelnökségről ( mert a fizetését eddig úgyis a szegényeknek adta) -tehát nincs értelme dolgoznia ingyen, s .Miniszterelnök amúgy sem kell. Legyen inkább királyság. Ezért az első napon Bokros, aki mindenkor készen áll mindenre , tehát a „mindenes”, felteszi a Viktorka fejére a Parlamentben tárolt koronát, aki miközben ugrál örömében és alig várja, hogy felállhasson arra a bizonyos bársony székre, hogy mindenki láthassa és megcsodálhassa őt végre teljes valójában.
Herényi Károly szorgosan dugdossa Ibolyka seggébe a jogart, hogy a rég nem érzet élvezetből neki is kijusson, aki félrecsapott fejjel és kalappal ordítja majd: még, még, semmi nem elég ! Fodor Gábor elnézően és liberálisan néz és azt suttogja kissé éneklő hangon: Ez megBokrosodott.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 14:42:17

@states:

1. Sem Bokros, sem Surányi nem alkalmas miniszterelnöknek.
2. Bárki is kerüljön most Gyurcsány helyére, EZZEL a parlamenttel a háta mögött max pár hónapig húzza, és bedobja a törülközőt.

netsrot 2009.03.23. 14:42:22

Ferkó most már felhőtlenül és gondtalanul dobálja Toto kutyájának az ország almát a Parlament dísztermében. Klárika legnagyobb örömére. Tömjén Zsolt udvari bolondnak öltözve, tükröt tart Viktorka elé, miközben dicséri szépségéért, magasságáéért és okosságáéért. Navrasics Tibike és Lendvai Ildike elkezdenek felállítani egy két kugli bábut. A Szíjártó fejével kezdik. Kóka Jancsi kókadt fütyivel jön ki a WC-ből és reformmért ordít, hogy jobb anyagból legyen a toailett papír!
Kiss Péter a nagy testével megjelenik szakács ruhában és a parlament éttermébe invitálja az ünneplő vegyes kormányt, a hol a kaja már tálalva igaz csak maradékokból van összeállítva gyorsan: Vörös(savanyú káposzta), Madárlátta liberális kenyér, az MDF piacon vásárolt abroszra letéve, a Narancsos Bukta, Tömjén Zsol füstölővel áldja meg az ételt. Sólyom Lászlónak is adnak feladatot a királyságban, Ő lesz a „ karon Varjú”Viktorka vadászatánál.

netsrot 2009.03.23. 14:43:32

A második napon aztán megkezdődne a munka. Viktorunk megteremtené az országban a nyugalmat és békét. Szárnyalni fognak a tőzsdei árak. Saját és családja eddigi összelopott pénzéből kifizetné az államadósságot és elkezdené építtetni minden ház körül kolbászból a kerítést amit maga személyesen töltött. Ingyen sört osztanak, és pénzt mindenkinek! Feri külföldön értékesítené Privát cége termékét és annak bevételét is szétosztaná az emberek között. Bokros Lala megalkotná az új Sláger Rádiót Bocskor Bokros Boros néven s Vogát elküldené Hawaira külügyi attasénak.
Viktorunk a harmadik napon leveszi fejéről a koronát és megmártózik a Dunában, amit előző nap már átirányítottak, hogy a királyi szék előtt folyjon, mosva lábikráit, majd bemutatva, hogy Ő soha nem hazudik elkezdett a vízen járni mint Jézus. (na persze előtte a víz színe alatt egy centivel egy fa pallót építtetett, nehogy a régi hívei megszólják.)
A negyedik napon Magyarország csatlakozik Kubához egy doboz jófajta szivarért cserébe. Ifjabb Castro megígéri, hogy elfogadják Havannában az itt kiállított üdüléscsekkeket, ezzel egy időben életbe lép az üdüléscsekkekre vonatkozó 99%-os áfa kulcs.

netsrot 2009.03.23. 14:44:29

Az ötödik naptól fogva nem lesz több probléma, elkúrás és hazudozás Magyarországon. Orbán elnevez magáról egy Budapest és Havanna közt húzódó hegyláncot, amit az Autópályaépítő Zrt szorgosan el is kezd építeni.
Herényi, kutya és teve heréket exportál. Ibolyka viaszbábu múzeumot nyit és ő maga elsőnek viasz nélkül be is áll, hogy a turisták majd megcsodálhassák gyönyörű kalapban. Ferkó őszinteségi retorikai beszédet oktat a Nemzetközi politológiai egyetemen. Tömjén Zsolt az udvari bolond szerepében fogadja az országunkba látogató kommunistákat és fasisztákat. Kövér László a fogházak parancsnoka ügyel a befogott randalírozó jobbikosokra meg az alja népére. Kóka János elment meglátogatni őseit Izraelbe. Veres Janó a Pénzverdében gyártja a jó kis magyar forintot, minél többet, hogy szét lehessen osztani. Szóval mindenki teszi a dolg

netsrot 2009.03.23. 14:45:54

Na de a hatodik napon! Orbán Viktor jött, menedzs-ment. A mi Viktorunk nem csak szelet és vihart, de igényeket is támaszt. Castro-t a hatodik naptól fogva Fidesz Castro-nak hívják. Ferkóval karöltve este lenyírják Bokros füvét, majd megegyeznek, hogy márpedig új választások kellenek. Ezen oknál fogva ki is írják az új választásokat, ketten jutnak be a parlamentbe, karöltve. Viktor meg Ferkó, minek is oda több. Stabilizálódik a FiSzoP kormány, 100 százalékos többség. A hetedik napon uralkodóink úgy döntenek, pihenő. Elég a hajtásból, a sok csíra menjen ahova akar, kis hazánk csődöt jelent, mindenki csatlakozzon ahova akar, bezárják Magyarországot, nincs többé. Legalább választhatunk.

netsrot 2009.03.23. 14:46:57

Országunk területét kétfelé osztják, Viktor szántani fog, Ferkó meg majd Ausztriában házal, hogy vegyék az ingatlanokat. Egyedül a pénzgyárat hagyták meg Veres Janó vezetésével.
Az összes cigányt betelepítik a világból, mert itt dolgozni nem kell és létrehozzák a kisebbség helyett a nagyosságot. Hazatér Deutsch Tamás is ( aki Izraelben bujdosott, mert a kis buta azt hitte hogy itt is Holokauszt lesz.)
Vidám hétvégi buliba kezdenek Bódi Gusztiék, Emilió , Gáspár Laci, és LL Junior és Oláh Ibolyka is , húzzák a talp alá valót. Gáspár Győzőt kinevezik az RTL (Roma Televizó Lóvé) élére. Orbán Viktor felveszi régi nevét az Orsós Viktor nevet és koronáját letéve Cigány Vajda lesz. Ámen! Nesztek hülye Magyarok!

molaris 2009.03.23. 14:47:33

@huta9020:
Törvénykerülésben meg profi a Feri. Gerince nincs. Hazudni tud. Most az a kérdés, hogy tud e prezentálni egy bohócot, aki elviszi a balhét helyette.
@states:
És mi lesz egy év múlva, a Valutaalap indul a választásokon? És addig ki fogja megszavazni a kormány javaslatait? Mert akkor bő egy hét, és lehet kiírni az előrehozott választásokat.

reality 2009.03.23. 14:49:23

@Nandi29: Épp arról beszéltem, hogy reálisan kell látni a dolgokat.
Álmodozhatsz itt új erőről, pártról vagy akárkiről, de csakis egy lehetőség van, ha azt akarjuk, hogy ez a "ballib" bagázs eltűnjön (vagyis, hogy ne kormányozhasson). Gondolom, tudod a megoldást.
Ja, és most a választásokról beszélek, nem erről a helyzetről, mert most csakis szarrágás van. Ebből a helyzetből semmi jó ki nem sülhet a választásokig, bármikor is legyen az.
Nem, nem gondolom, hogy eljő a kánaán, ha a Fidesz győz, de abban biztos vagyok, hogy ennél jobb lesz.

Doubledeceker 2009.03.23. 14:50:56

@elemes2:

Elfogadom a kommenteted, mert értelmes és nem érzelemeken nyugszik az érvelésed. És éppen ez a lányeg.

"Gyurcsány főbb jellemzői: gyáva, hazug."

Én nem szeretem a csávót, de pontosan ezt sem tudom behatárolni, hazudott többször is ez is nyilvánvaló. Gyáva-e?


Nem tudom bizotsan, de töketlen az biztos, ami lehet a gyáva ellentéte, szóval igen politikai értelmeben gyáva.

De azért kell ezzel vigyázni, mert elég öszetett szhemélyiség.... :D :D :D De tényleg!

"Lehetetlent kérsz. Tényleg. Minden ember érzelmi alapon hozza meg a döntéseit, csak az okosabbak ehhez UTÓLAG racionálisnak hangzó érveket válogatnak."

Nem hidd el, hogy nem mindenki. Vannak emberek,a ki excel táblákat gyártanak, olvassák a KSH, a portfoliót a HVG, az MNO, a NOL-t, és mindent de mindet, halgatják a klubrádiót, nézik a hír TV, néha belehallgatank a Lánchíd rádióba, és folyamatosan keresik a választ, ezhek a szerencsétlenek, mint én csak azt látják, hogy sokkal nagyobb a baj (hosszú távon), mint bárki is beismerné.

És az ilyen szerencsétlenek, aggódnak, mert azt látják, hogy egy nemzeti szinekbe öltözött kormány, még nem válasz minderre.

Mindig le kell írnom, mert félek, hogy nem mindenki akarja, megérteni, nem nem szeretem és nem védem a jelenlegi kormányt, és igen elkúúrták, elloptak tőlünk 7 jó évet, amely majd kamatostúl fog visszaütni. 7 évig rossz irányba mentünk (esetleg egy irányban toporogtunk) de közben mindenki elment melletünk.

Van értelme az előrehozott választásnak, de csak akkor ha a politiaki légkör is megváltozik, ha a populizmust sutba dobja az úkj jobboldali kormány, ha lefaragják a kiadásokat, rendet vágnak az összes nagy ellátó rendszerben és így tovább. Csaképpen a Fidesz nem ezt mkondja, azt is tudom azért nem mert ezzel nem lehet nyerni, de mégis szeretném tudni, hogy mit várhatunk tőlük, és ha számokkal alátámasztott programmal állnak elő, én szívesen teszem melléjük az x-em. De sajnos ilyet nem látunk tölük évek óta, csak kivonulósdít, csuoán ez a gondom.

netsrot 2009.03.23. 14:54:01

@reality: Jobb lesz? na h jah a gonosz törpének és pártjának, már rég óta éhesek az EU-s pénzekre. A tartozásaik már milliárdokra rúgnak amit a " klientúrától kaptak a " túélésre" áz orbán " hatalomra vágyás" betegségére:)
Lesz hamarosan ORBÁN TAKARODJ!!!!!!

Doubledeceker 2009.03.23. 14:55:11

@reality:

Kezdjük érteni egymást.

Én csak szeretném tudni, milyen lesz az a jobb.

DE különben, gondolom azért ha választásra kerül a sor csak előállnak valamiféle programmal.

Mondjuk ez a számokkal alátámasztott programosdi, nálunk sjanos egyik oldalon sem dívat, számon kérni meg végképp nem lehet.

netsrot 2009.03.23. 14:55:51

EZÉRT KUSSOL A FIDESZ ÉS oRSÓS ORBÁN A PROGRAMJÁRÓL!! LESZ ITT MEGLEPI A SEGGNYALÓKNAK IS:)))HEHEHEH

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 14:56:21

Sok helyen leírták már, de 2002-ben még arról szólt a vita, hogy 2007-ben vagy 2008-ban legyen-e eurónk. Azért Viktorék nem csinálták olyan rosszul szerintem. A régióban mi voltunk a legjobbak, ezt ne felejtsük...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.23. 14:58:25

1. Sur le pont d'Avignon,
L'on y danse, l'on y danse,
Sur le pont d'Avignon
L'on y danse tout en rond.
Les beaux messieurs font comme ça
Et puis encore comme ça.
Sur le pont d'Avignon
L'on y danse tout en rond.
2. Sur le pont d'Avignon,
L'on y danse, l'on y danse,
Sur le pont d'Avignon
L'on y danse tout en rond.
Les belles dames font comme ça
Et puis encore comme ça.
Sur le pont d'Avignon,
L'on y danse, l'on y danse,
Sur le pont d'Avignon
L'on y danse tout en rond.
3. Les officiers font comme ça
4. Les bébés font comme ça

5. Les bons amis font comme ça

6. Les musiciens font comme ça

7. Et les abbés font comme ça

8. Et les gamins font comme ça

9. Les Laveuses font comme ça

netsrot 2009.03.23. 14:58:46

@turner: MERT, VOLT MIT osztogatni , ELTAPSOLNI 2002 IG, MERT A BOKROS ÖSSZEDALÁZTA....de amikor megbuktak Orbánék gyorsan eltapsikolták a maradékot is.....

netsrot 2009.03.23. 15:00:35

@inszeminator: ilyen dalt én is tudok: Kamon szava, komszi komszi komszi komsza.....hehehe vui?:)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 15:01:13

@Nandi29:

"Gyáva"

Soxempontból lehet mérni a gyávaságot: le mer-e ugrani ejtőernyővel a Preikestolen tetejéről, vagy meri-e csökkenteni a költségvetés szociális transzfereit. Egy miniszterelnök gyávaságát az utóbbival mérném, és úgy láttam, hogy Gyurcsány, amikor csak döntési helyzetbe került, minden alkalommal megbukott.

"hidd el, hogy nem mindenki"

Igen, biztosan vannak akik tudatosan törekszenek a széles tájékozottságra és nincsenek érzelmileg elköteleződve sem ide sem oda. A választókorú lakosságnak mekkora része lehet ez? Fél százalék? Egy politikai párt vajon kiknek a meggyőzésére tudja alapozni a választási szereplését? Erre a fél százalékra? Hm.

"azt látják, hogy egy nemzeti szinekbe öltözött kormány, még nem válasz minderre"

Egy kormány sosem a színe révén ad választ. Van egy négyéves mintavételünk Orbán miniszterelnökségéről és egy 4.5 éves mintvétel Gyurcsányéből. Csak egymás mellé kell tenni.

Oblomov 2009.03.23. 15:01:36

@huta9020: Mit gondolsz, miért van rendőri készültség a min.elnöki rezidencia körül?
Feri pofátlan hazardőr, de nem hülye.

netsrot 2009.03.23. 15:03:01

Orbánnal Európai ország vezető szóba sem áll ( csak ha Ő odatüremszik, kap pár percet),

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 15:03:52

@netsrot: Ennek nem volt köze Bokroshoz. 98-'02 között az államháztartási hiányt fokozatosan csökkentették, emellett a reálbérek nőttek, valamint a munkanélküliség is csökkent. Bokros már sehol sem volt...

surayana 2009.03.23. 15:04:06

Netsrot!
Az ilyen emberek miatt tart ott az ország, ahol tart! A legkevesebb, hogy minden hazafi tisztában legyen azzal, hogy vannak államtitkok! Olyanok, melyekről nem lehet fecsegni. Pláne kifecsegni. Kiváncsi lennék, hogy jutottál hozzá a fidesz-mszp-szdsz-mdf legtitkosabb megegyezésének jegyzőkönyvéhez? Amely tételesen megegyezik azzal, amit most kifecsegtél. Hát igaz magyar hazafi az ilyen? Szégyeld magad. Netsrot monnyon le!

Karcolt lendület 2009.03.23. 15:05:38

@elemes2:
Kemény.

De ebből az is kiderül, hogy Feri megint nem tervezgetett sokat, csak beleb..ta a féltéglát a pocsojába...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 15:05:49

@turner:

Fusd át netsrot összes hozzáaszólásait, mielőtt válaszolsz neki :-)

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 15:07:42

@netsrot: meg kell, hogy cáfoljalak megint :D Nem nézel tv-t? Az egész régió elhatárolódik tőlünk és Feritől, szerintem inkább már vele nem állnak szóba. (Megsúgom ez is benne volt a lemondásában, elfogyott a nemzetközi háttér). Hidd el, hogy OV -és most tényleg nem fényezem- egy megbecsült politikus a külföldön, más kérdés, hogy a BalLib média mit sulykol...

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 15:09:03

@elemes2: kösz a "felhomályosítást"... Ide vezet a lustaság :D

netsrot 2009.03.23. 15:11:34

Turnet, most kapaszkodj meg, én még személyesen is beszéltem többször is német vezető politikusokkal...nem igaz amit mondasz. Orsós popul Orbánnak egy beszélgető társa van a Bellusconi, meg a néppártnak nevezett neonácis csődület:)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.23. 15:11:45

@nestrot :

Éppen csak a lényeget nem értetted.
Te is ott táncolsz a hídon, mely sehova sem vezet.

netsrot 2009.03.23. 15:13:06

@turner: Lövésed simcs semmirről ami nagy politikában zajlott és zajlik..a papagálykommandó meg csak ilyeneknek mérvadó mint Te.)))

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 15:13:30

@Karcolt lendület:

Bizonyos értelemben tervezett, csak nem azokat a szempontokat helyezte fókuszba, amit én mezei adófizetőként.

A "konstruktív bizalmatlansági" típusú lemondással eléri, hogy csak ősszel lesz előrehozott választás, az új parlament mandátuma így csak 2013 márciusig tart, tehát a számára ellenséges fideszkormány alig három évet kap, a megszorítások hangulatában Gyurcsány 2013-ban simán nyer (a nyugdíjasok szavazataival).

Szerintem ennek a szcenáriónak van a legnagyobb valószínűsége.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.23. 15:15:13

@Hattory Hanzo:
Baszki, ez a Semjén egy született kretén. Tartok tőle, saját maga írja a szövegeit. Bezzeg Ferkó! Egész jól adta elő magát addig, amíg el nem kezdett antiszemitázni. Elsimerően bólintottam, miközben beszélt. Aztán eljutott ahhoz a részhez, hogy "én küzdeni fogok Önök ellen", és elkezdte antiszemitázni a komplett jobboldalt. Na, ekkor már méltó párja volt a Lendvay-Semjén duónak. Előbb összefogna a jobboldallal, majd küzdene ellene inaszakadtáig? Meglehetősen ellentmondásos. S persze, megint itt van a lehetőség a kérdésre: ha mi, jobboldaliak vagyunk az antiszemiták, és az ország kétpólusú, akkor a baloldalon csupa zsidó és cigány van? S ha ők csupa zsidó és cigány, akkor milyen nemzeti összefogást akarnak? Netán internacionalistát egy államon belül?

netsrot 2009.03.23. 15:15:34

tudom melyik hotelben dekkolt Orsós Orbán és kísérete amikor ment meglátogatni , gratulálni Schrödernek annak idején, 5 percre fogadta, de legutóbb Merkel is 5 percet adott neki, Sárközi meg 8 perc után elmenekült tőle mikor itt volt. Angol és Amerikai elnökök nem is tárgyaltak vele akárhogy szerette volna---ennyire becsülik:)

netsrot 2009.03.23. 15:17:14

@Mr Falafel: hát az nem lehet, mert Orsós és Deutsch is cigó..nah akkor ki ki vel van????

netsrot 2009.03.23. 15:18:12

Majd jön a" jobbik" és elkezdi: ORSÓS ORBÁN TAKARODJ:)))

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 15:20:59

@Mr Falafel: soha nem lesz jobb oldali miniszter egy baloldali kormányban és fordítva az biztos. Most is mint mindig szavazatokat próbál összekovácsolni ("én a megbékélő politikus" szereppel)
@netsrot: téged inkább válaszra sem méltatlak :D

netsrot 2009.03.23. 15:24:40

@turner: jobb is, mert alul maradsz, mint a kis Diktátor minden választáson:))) heheh, de most megyek szarni ...... kiteszem a Fideszt és bandáját a klotyóba:)))--veled együtt

andzsin 2009.03.23. 15:25:56

akármit is agyaltok itt, az egészet akár ősszel, akár jövőre az kb. 5 millió ember fogja eldönteni, aki Győzike.showt és esti híradót néz, akinek fogalam sincs GDP-ről, PPP-ről és excel-táblákról és azt sem tudja mi az az internet.
csak annyit az ország sötétségéről, hogy a jómúltkorjában volt egy felmérés, amelyből kiderült, hogy a válaszadók 1/3a (!!!!) úgy gondolja, hogy a fidesz van kormányon. na ilyen országban tök felesleges még választani is....

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.23. 15:37:09

@netsrot: @netsrot:
Bődületes nagy ökörséget mondasz, de tegyük fel, hogy igaz. Angela Merkel Németországa egy lestrapált állam. Nincs benne a világ tíz legbefolyásosabb államában. Még Venezuela, Észak-Kórea és Kuba kenterbe veri. Súlytalanok politikailag, mivel nincs katonai potenciáljuk. Ráadásul hálátlan csürhe népség.

És tudod, ki cigány még? - Bangó Margit. Psszt, de ne szólj senkinek!

sanyix 2009.03.23. 15:37:54

Ilyen ám egy igazi szivacsos agyú pszichopata szélsőbaloldali átlagválasztó, mint netsrot. Mondja a tipikus bokrosos faszságot(amiről minden 80-nál nagyobb iq-val rendelkező ember tudja hogy mekkora eszement idiótaság), a orsósozik, majd ugyanerre az orsósra NÁCIZIK! Elmebeteg képzelgéseit a képzelt ellenfél lejáratására betűkbe fossa (nem nevezném írásnak), közben többször pofán köpi saját magát de nem hátrál, hiszen a nagy vörös csillag fénye beragyogja sztálin-lenin portrékkal díszített gumiszobájának minden zugát!

LEPEDÁK 2009.03.23. 15:39:17

Még egy megjegyzés:
Végül csak azoknak lesz igaza, akik azt mondták a tavalyi népszavazázi bukta után, hogy végül a ma már láthatatlan törpepárt fogja eldönteni ki legyen a következő miniszterelnök. Ha lassan is de beérett a horngábori klasszikus. Hihetetlen...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.23. 15:44:58

@LEPEDÁK:
Az lett volna a csoda, ha nem a szadesz mondaná meg, hogy mi legyen. A fogadók erre az eredményre 0.000000000000000001 odds-ot adtak csak.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 15:45:57

@Mr Falafel:

olvasd el netsrot összest, mielőtt válaszolsz neki...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.23. 15:48:07

@Legal Eagles:

- Lehet-e a Talmud olvasása közben dohányozni?
- A Talmud teljes odafigyelést követel, nem szabad közben semmi mást csinálni.
- Lehet-e dohányzás közben a Talmudot olvasni?
- A Talmudot olvasni üdvös cselekedet, bármikor is teszed.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 15:49:44

...én nagyon-nagyon remélem, hogy jó előre ez lesz a szadesz utolsó éve a parlamentben. Rohadtul elegem van, hogy ők diktálnak majdnem minden fontos kérdésben, holott a támogatottságuk, finoman szólva elfogyott. Na ez már tényleg a diktatúra határait feszegeti...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 15:57:07

@Bell & Sebastian: :))

hagyja csak, majd rájönnek maguktól, hogy kit kell leszarni...

Sealed tender 2009.03.23. 16:04:04

Az vagány volna, ha Sólyom László a szombati bejelentenés alapján a ME lemondása okán megállapítaná a kormány megszünését. A bankbetétek általános kormány garanciájára is csak egy bejelentés szolgál alapul, és egy múltkori szóvivői nyilatkozat szerint az teljes értékű

Bell & Sebastian 2009.03.23. 16:15:18

@turner:

Sokan elmondták, én is a hubát, bele vannak kódolva a német típusú választási rendszerbe!

Ha ki is esnek, jön majd valami LMP vagy Humán, elsőre ártatlannak és ártalmatlannak látszó formáció...

Higyje el, bedugjhatják az ujjukat akárki seggébe annyi pénzzel, amennyi mögöttük áll!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.23. 16:17:49

@TuRuL_2k2: Visszanéztem: nem ő volt és nem biztos, hogy azt mondta. Kezdek én is paranoiás lenni... :(

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 16:22:51

@Bell & Sebastian: különben is már SÜN-t szokás kiáltani, nem holmi vírus veszélyt... :)

Oblomov 2009.03.23. 16:23:47

@Sealed tender: nem megy!

"A jogszabály szerint (1997. évi LXXIX. törvény) a miniszterelnök az Országgyűlés elnökéhez" - értsd a Köztársaság elnökéhez - "intézett ÍRÁSBELI nyilatkozatával mond le. A köztársasági elnök legkésőbb a nyilatkozat kézhezvételétől számított harmadik napon köteles továbbítani a lemondó nyilatkozatot."

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.23. 16:25:42

@Bell & Sebastian: Ebben van valami. Nem adják olyan könnyen a hatalmat. Max új bábokat állít be a "háttér"...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.23. 16:28:19

@ufó - úgy néz ki, mint egy pemetefű cukorka:

Off:

Bocs, ufó, de nem bírom megállni. Mi a rák az a "pemetefű cukorka"? :)

azigazivideki 2009.03.23. 16:29:53

teljesen új arcokat kellene a parlamentbe tolni, mert ezek már mind elhasználódtak. de kérdemén:
ki lenne ma politikus?
ok, hogy közel kerül a levesestálhoz, de annak alján már csak a szomorú üresség kong...
éshát: kiben van manapság küldetéstudat ehhez?
feriben meg vikiben. szegények.
a többi csak a picsáját mereszti a pénzért. pfúj.
az egész szitu roppant ciki.
magyarnak lenni ma nemmenő.
(mikor volt igazándiból az?)
egy nagy-nagy tüzet kéne rakni...
öntisztulás. a vastag piros vonal meghúzása időszerű lenne már végre. meddig váltjuk mi a feudalista rendszereinket?
mert észre kellene már venni, ez a 21. század, a 3. évezred!
a szocializmus idéjétmúlt, megbukott, a demokrácia meg még nagyon magas nekünk magyaroknak. a kapitalizmus meg nem nálunk van, hanem azokban az országokban, akik megvettek itt mindent.
szerintem el kell adni az országot egy gazdag olajsejknek, vagy lőjenek ki minket az űrbe.
itt a földön kicsit már lejárattuk magunkat.
különben is mondta feri (tudjátok melyik:), akinek nemteccik, ellehet menni innet.
akkor gyerünk!
szebb napokat.
pá:
vb

molaris 2009.03.23. 16:30:49

@netsrot:
Azért ez a néppártot értékelő mondatod nem semmi. Gondolom, Te meg csak a vérkommer politikusokkal kvaterkázol.

na__most__akkor 2009.03.23. 16:35:45

Na most akkor jó lenne, ha néhányan tudnák, mt jelent pl. a "kavalkád" szó.
Nem egy "káosz" jellegű fogalom, még ha sokan így szeretik használni.

Pedig itt leveleznek olyanok is, akik (állítólag) jobban tudnak franciául mint Megyó ...

mesmithy 2009.03.23. 16:38:02

@netsrot: Eleg zavaroan hatsz, nem akarod meglatogatni kedvenc blogodat a Kapcs.hu-n.

kill004 2009.03.23. 16:41:14

@mefisto: Érdekes ízű gyógycukor. Nem tudom hány éves vagy, régen 20-30 éve sima élelmiszer boltokban is lehetett kapni. Én elég sokat faltam.

a doboza ilyen:arkadgyogyszertar.hu/images/pemetefu_cukorka.JPG

Régen is kb így nézett ki

star77 2009.03.23. 16:41:55

megvan az új jelölt. Thürmer Gyula.

homoródkarácsonyfalvi 2009.03.23. 16:50:03

@tevevanegypupu: nem is az Orbánról van szó, hanem a saját önbecsülésünkről.
Kormányt á l t a l á b a n tényleg nem lehet utcán buktatni, de itt nem erről van szó. A kormány ugyanis megbukott az utca nélkül is. Tehát jelenleg egy bukott kormány van, meg egy önpuccs.
Önpuccsot pedig igen is lehet utcán buktatni. Gondolj arra, aki vállalná a miniszterelnökséget, szembe kell néznie azzal, hogy az emberek kinyilvánítják az akaratukat: nem kell!

homoródkarácsonyfalvi 2009.03.23. 16:54:21

@andzsin: "csak annyit az ország sötétségéről, hogy a jómúltkorjában volt egy felmérés, amelyből kiderült, hogy a válaszadók 1/3a (!!!!) úgy gondolja, hogy a fidesz van kormányon. na ilyen országban tök felesleges még választani is...."

Bocs, de szerintem mindent nem érdemes elhinni. Különösen, ha bolsevik mondja.

homoródkarácsonyfalvi 2009.03.23. 16:56:49

@states: Hát erről van szó, és ezért kellene már régen kint lennünk a Kossuth-téren

2009.03.23. 16:56:58

Jó poszt!
A kommentek a szokásosan érdekesek (helyenként értékesek :)

molaris 2009.03.23. 17:02:35

@kill004:
Most politizálunk, vagy természettan korrepetálást tartunk?::))

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 17:13:50

@kill004: az se rossz...
végül is mindketten tudnának mesélni, ami elengedhetetlen feltétel a fotogén kinézet és a feddhetetlen jellem mellett a min.elnöké válás rögös útján...

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.03.23. 17:20:08

Politicus: Neked tényleg a Reakción a helyed. :(

teknős 2009.03.23. 17:27:52

Úgy látom, hogy mivel az egész ország jobb híján a kapcsolat blogos hülyéken röhögött. (Jobbat nem tehetett, mert GYF produkciója sajnos kevés volt) Most válaszul sületlen történetekkel árasztják el a blogteret.

tevevanegypupu 2009.03.23. 17:31:49

@homoródkarácsonyfalvi:
nalunk ugy tudom eleg eros megszoritasok vannak elore be nem jelentett tuntetesek ellen. Megszervezesben pedig meg nagyon gyerekcicpoben jarunk, egy tisztesseges berkovetelesi sztrajk vagy tuntetes sem szokott valami jol sikerulni. Ettol fuggetlenul egy igazi, bekes tuntetes a kormany ellen mindig hatasos - mashol.
Nalunk ezeket az embereket nem lehet elkuldeni ilyen modon meg akkor sem, ha minden hetvegen tizezrek tuntetnenek a Kossuth teren. Volt mar ra pelda..az eredmeny az lett, hogy kulfoldon fasiszta, irasszista orszagnak konyveltek el bennunket, mert ahhoz viszont, hogy megfelelo visszhangot kapjon egy tomegmegmozdulas, a jobboldalnak kellene megfeleloen kommunikalni. Erre keptelenek vagy nem is akarjak, nem erdekli oket. Orbannak eleg ketes a hirneve - ezt koszonheti a baloldal nemzetkozi sajtoosszekottetesenek - es nagyon meggondolna, hogy az elere alljon ilyenfajta tuntetesnek. Ha csak ugy kizudul a tomeg az utcara..nos ott vannak a rohamrendorok, az izraeli vizagyuk es a kordonok..es barkit felig agyonverhetnek a rendorok buntetes nelkul..
A kormany mindenre kepes, az szdsz asszisztal nekik. Mire lehene menni igy? Egy ev mulva valasztasok lesznek. Az orszag fele most is es mindenek ellenere a szocialistakat akarja - nem kell hinni a kozvelemenykutatasoknak - de talan most kicsit tobben lesznek azok akik valoban valtozast akarnak..
De tobben irtak mar, hogy Magyarorszag inkabb baloldali erzelmu, es ezt szamtalanszor be is bizonyitotta.

Oblomov 2009.03.23. 18:12:38

@tevevanegypupu: ... Magyarorszag inkabb baloldali erzelmu...

Arról is szólhat a dolog, hogy a kiszolgáltatott kisember - többnyire pol-i hovatartozástól függetlenül - paternalizmust vár, vagy rászorul ilyesmire. Amikor ezen elvárásában csalódik, akkor a libekkel együtt üti akár pol-i baloldalt is (lásd pl. tb-népszavazás). Nagy és releváns dilemma ez (amivel persze leginkább a posztkomcsi Gyurcsányék vannak tisztában).
Így elég nehéz kimenni tüntetni, megszorításokat követelve.

Naumov 2009.03.23. 18:20:52

Egy gyakorlati tanács a vérmesebbeknek: netsrot alias tanár úr alias bierkamp alias stb stb hozzászólásaival nem érdemes különösebben foglalkozni. Pár panelből (orsós orbán, fityisz, agymosottak, toporzékoló gonosz törpe stb) kb. másfél sor után azonosítható hogy ő az, és egészen nyugodtan lehet ugorni a következő hozzászólásra. Remélhetőleg bárki is alakít kormányt, újra megnyitják a lipótot, és akkor megfelelő ellátásban részesítik

tevevanegypupu 2009.03.23. 18:25:49

@Oblomov:
"Igy elég nehéz kimenni tüntetni, megszoritasokat követelve."

Egyelore meg csak oda jutottunk el, hogy Gyurcsany takaroggy es nem kell a Reformszovetseg es Bokros.(:
Majd ha ez megoldodott, gondolkodni fogunk a kovetkezo lepesen.
Amit viszont jo lenne egy szavahiheto emberrel egyutt megtenni.

Pelso.. 2009.03.23. 18:59:38

Teve,

Hát teljesült a vágy, eltakarodott. (megldódott a válság is...)
Itt az ideje a következő lépésnek.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 19:09:03

@Pelso..: egyébként az oké, szerinted, hogy lelécel a gyf, maga mögött hagyva az általa (megengedem: 'csak' nagyrészben) okozott csődtömeget...?
veresről, bajnairól mik a hírek...? ártatlanok...?

különben ha eredménytelen fociedző lett volna a gyf, akkor meddig maradhatott volna a kispadon? biztos, hogy nem 5 évig...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.23. 19:26:28

@ufó - úgy néz ki, mint egy pemetefű cukorka: Pontosan! Ezért is a javaslatom a miniszterelnöki székbe Lothar Matthäus!

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 19:47:27

@VonPerez /"magam vagyok az akadály"/:

már régebben is mondani szerettem volna, de most megragadom az alkalmat: örülök, hogy Ön is a nick-váltók kicsiny, de masszív táborában van... :))

lótár elnöknek? hááát... lenne futkosás...

Pelso.. 2009.03.23. 20:05:26

Ufo,

Szerintem, az öszödi

Oblomov 2009.03.23. 20:15:04

@tevevanegypupu: "Egyelore meg csak oda jutottunk el, hogy Gyurcsany takaroggy es nem kell a Reformszovetseg es Bokros.(:"

Utóbbiról beszéltem, mert ez tartalmilag azt takarja, hogy a kisember nem követeli a megszorításokat. Se hiteles, se hiteltelen emberektől.
A Gyurcsánytakaroggy az másról szól persze, de ugyancsak nem arra utal, hogy ... Magyarorszag inkabb baloldali erzelmu... lenne.

Pelso.. 2009.03.23. 20:17:14

Ufo,

Szóval: szerintem, az őszödi bukta után kellett volna távoznia.
Felelősségre vonható? Ő és 90' óta bárki? Akkor bizony fel kell jelenteni. Komolyan.

Viszont, a "takarodj" és "mondjon le " kommunikációnak is vége, okafogyott, idejétmúlt.

Lépésként, a racionalitások lépéseit gondolnám, ellenzéki részről inkább, most eljött annak az ideje.

dr. Kröger · http://legaleagles.blog.hu 2009.03.23. 20:21:05

A cikk érdemét csak kis mértékben érintve szólok: a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 1997. évi LXXIX. törvény lassan 3 éve hatálytalan, helyette a központi közigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2006. évi LVII. törvény szabályozza a miniszterelnök lemondásának eljárási szabályait, az összeférhetetlenséget stb. Pl. nem a házelnök útján, hanem közvetlenül a köztársasági elnöknek kell benyújtani.

Örülök, hogy konstruktív lehettem :)

Pelso.. 2009.03.23. 20:37:17

Oblomov,

A kisember, még mindig (!!) várja, várja, hogy ki lesz az vezér, aki mosolyogva előveszi a Bölcsek Kövét..
Naná, a politikusok ezt tudják, keresik a réseket, amiken át hozzáférhetnek viszonylagos tömegekhez, aki biztosítja számukra a majdani többséget.
Persze, mindenki tudja, ez a kő, nem létezik. Csakhogy, olyan jó azt hinni, hogy van.....

tiszta_vizet 2009.03.23. 20:39:26

Ajánlok egy videót a figyelmetekbe.
Friss, ropogós, nemrég töltöttem fel... :)

www.youtube.com/watch?v=S-V0oSqIWqk&ft=8

tiszta_vizet 2009.03.23. 20:41:28

Bocsánat, ez még egy korábbi verzió volt.
Egy kis vágási simítással...

www.youtube.com/watch?v=EIYwNKReukI&ft=8

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 20:42:36

@Pelso..: teljes egyetértés...
de mintha peruban lett volna, hogy a japán származású?, állampolgárságú?, min.elnöknek számolnia kellett..., és aztán valami menekülés is volt...-- ez az elszámolósdi...
a takaroggy kommunikácijónak vége, de hátramutogatás, bár nem old meg semmit, el fog kezdődni, és ismétlem nem old meg semmit, de jogosan...
nincs olyan, hogy hopp! és a fátyol máris a múltat beteríti...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.23. 20:43:37

off
T. Szerki, a Tóta -féle, hazugsákkol spékelt (zömmel szemetet) miért és mióta reklámozza a címlapján a Rea.? :(
Miközben talán nincs Reakciós kolléga, akit még nem titlott le a blogján?
on

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 20:44:50

@VonPerez /"magam vagyok az akadály"/:

már majdnem rákérdeztem, hogy kijaz a minel, mikor leesett...
naccerű, főleg nagy N-el... :))
használni fogom én is, ha mögengedi...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.03.23. 20:45:03

Bazmeg, egyeőre elég ideges vagyok közéletileg.... szerencsére jön a tavasz, dagad a f...... ööööö...... izé.... a rügy

rénszarvas · http://renszarvas.hu/ 2009.03.23. 21:13:23

Tehát:az SZDSZ fenyegető pozícióban tárgyalhat az MSZP-vel, lebegtetve a végső bukást jelentő előrehozott választást. Ezért valakit találni fognak és a Párt elé viszik, ahol álva tapsolják a jelöltet. Így kerül a Parlament elé, ahol az SZDSZ és az MSZP megszavazza. Mivel új ember, nem lesz miért tüntetni. Következő megálló az EP választás. Szépen kimenekültek a hurokból... Ne legyen igazam...

nnpeter 2009.03.23. 21:15:40

Ha fehér füst száll fel a parlamentből meg van az új miniszterelnök,
ha fekete füst, akkor akcióba léptek a radikálisok..

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 21:23:05

@nnpeter: :))
@rénszarvas: :))
---------------------------

felhívnám a figyelmét mindenkinek, hogy az mádzsáry párláment épületjében csak & kizárólag ellenzéki pártok frakcijói tanyáznak..., meg a volt mdf jelenleg nemfrakcijó...
bisztos & garantált a gyors megoldás...

rénszarvas · http://renszarvas.hu/ 2009.03.23. 21:35:32

én kicsit megfuttatnám Surányit, hogy az adrenalin emelkedjen, oszt fusson világgá - jöhet a választás

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 21:53:36

@rénszarvas: jöjjön hát ide:

reakcio.blog.hu/2009/03/21/gyurcsany_lemondasa_nyero_huzas_komcsi_trukk#comments

olvassa el az ut'só 10 kommentet, azt nyomja be itt is a véleményét..., azt kezdődjék az osztogatás... :))

rénszarvas · http://renszarvas.hu/ 2009.03.23. 22:10:47

@ufó - úgy néz ki, mint egy pemetefű cukorka: :-D itt is, ott is, amott is, szimultán - csak látnám merre haladunk.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 22:25:08

@rénszarvas: Elpet kolléga ( kivel gyakran találkozhat Ön ehelyütt az rejanció blogon) már hetekkel ezelőtt mögmondotta: az infinitív térben haladunk, és nem gráfok élei mentén...

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.03.23. 22:30:00

A poszt elején az Alkotmányból idézett részlet c) pontja évek óta fennáll.
Legalábbis erkölcsi értelemben.

borsikm 2009.03.23. 22:31:54

Követeljük az előrehozott választásokat - immár a Facebookon is! Ha elegen leszünk, akkor talán egy kis flashmob is belefér:
www.facebook.com/group.php?gid=76861195259&ref=nf

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.23. 22:40:55

@ufó - úgy néz ki, mint egy pemetefű cukorka:

De így. És nagyon jó szöveg, csak kevéssé triviális, így nem hat revelációszerűen. Így csak a később hozzáfűzött magyarázatommal együtt érvényes, egyébként nem vállalom érte a felelősséget, ha elszabadul és önálló életet kezd élni.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.23. 23:09:23

@Elpet: a kibertér mozgásba' van... :))
láthatatlan s elemi erejű frekvencijái hullámzásba' maradnak...
ez a törvény...
ez ellen nincs apelláta... :))

zoli29 2009.03.24. 00:25:56

OFF:

Szerintem ez a kép szimbolikus:

nol.hu/kep/000091327

Így reménykedjünk rendkívüli választásban...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.03.24. 01:47:37

@Zoli28:

hú... lehet, hogy szimbólikus, de kissé homoeroto beütése is van.
Gabi, súgd a fülembe...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.03.24. 02:10:07

apropó Fodor Gábor.

amit elmondott a megnyugvásról, meg a gyorsaságról, egészen megkapó volt. elsőre. na de kérem, ha ezek az emberek csinálni akarnak valamit (MSZP, SZDSZ) - akkor miért kellett eddig várni? amikor volt koalíció, meg frakciófegyelem, meg együttes többség, akkor nem lehetett volna racionálisan gondolkodni?
vagy ők csak stresszhelyzetben üzemelnek jól?

egyébként meg, amikor ezt mondta a Gabi, hogy:

"mi, liberálisok..."

na akkor kezdtem el gondolkozni. ők. a liberálisok. ja kérem. mondjuk, mi lenne akkor, ha ezt mondaná, hogy:

"mi, szabad demokraták"

hát ez se jobb. talán a legidevágóbb az lehetne, hogy

"mi, itt az szdszben"

talán ez adja vissza, az szdsz esszenciáját.

mert az szdsz volt szíves lejáratni a liberalizmust idehaza. azzal, hogy a saját porig alázott imázsukkal bestiálisan tett erőszakot a liberalizmus fogalmán, végképp leszerepelt. hasonlóan negatív már a demokrata is. ugye: szabad, demokrata. mind a 200001.

az szdsz nem a liberalizmust testesíti meg, hanem a hatalomért (elviekben) ősellensége alá betagozódó, juppi-mentalitású, (relatív) fiatal, korrupt politikus-nemzedéket. akik a múlt, a 20 évvel ezelőtti lázadó énjükre emlékezve nosztalgiáznak a rendszerváltáSUKról - miközben boss öltönyben síbolják tele az üvegzsebüket minden építőiparral kapcsolatos nagyberuházásból.

Talán a józan ész, vagy inkább a közös bukta veszélyétől megrettenve ugrottak le elegánsan Feri süllyedő hajójáról - feladva ezzel a hatalmat - no persze az állami cégekben töltött pozíciók megmaradtak, mert a szavazati többséget biztosítani kellett.

és most őket irányítja elvileg, a FodorGabi. aki az egész habitusával leginkább egy fásult konzervatív politikusnak tűnhet, amíg fel nem teszi a szélsőségek/rasszizmus/cigányellenesség lemezt. innentől viszont bohóccá válik. persze félelmetesen nem illik ám a pártjába, de neki is bizonyítania kell, hogy van annyira faszagyerek, mint a régi szobatársa.

az SZDSZ-ben lenni nem jelent mást, mint önmagadat következetesen liberálisnak vallani. a liberális meg retteg az uszítóktól, rasszizmust kiált egy étcsoki láttán, nagy hatékonysággal sikkaszt (ha elég ügyes), és a melegek jogait védi (mintha ők erre egyedül nem lennének képesek).
ez még nem megy neki teljesen. remélem, idáig nem fajul el, többre tartom őt ennél.

ha lesz előrehozott választás, annak örülnék, ha az szdsz nem tenné tiszteletét a parlament patkójában az rákövetkező években.

egyébként meg Demszkyről könyv jelent meg, amit óriásplakátokon reklámoznak. a liberális eposz, a forradalmi fiatalság. a lázadó. akinek hajdan azt mondták, hogy sehonnai bitang.
hát fordult a kocka, főpolgármester úr.

Unchangingness · http://nemlehetmas.blog.hu 2009.03.24. 02:14:45

Gyurcsány hazafiként tette a dolgát, csak nem hagyták őt kormányozni. Az előrehozott viszont jó lenne, mert sokkal nagyobb veszélynek tartanám Orbán országlásánál azt, ha mindenféle outsider amatőrök is bekerülnének a parlamentbe. Ha egy év múlva választanánk akkor félő, hogy idejük volna felkészülni ezeknek az elitváltást akaró csoportocskáknak, és az nem lenne jó.

Empty 2009.03.24. 06:23:04

Az index szavazásának jelenlegi állása:


Ki mentse meg Magyarországot?

* 4913
Surányi György
* 1609
Simor András
* 1878
Király Júlia
* 2835
Bajnai Gordon
* 929
Gráf József
* 199
Kiss Péter
* 33382
Bokros Lajos
* 2235
Chikán Attila
* 935
Békesi László
* 529
Mészáros Tamás
* 1540
Gyurcsány Ferenc
* 20143
Legyen előre hozott választás

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.03.24. 08:04:08

@Empty:

az emberek felejtenek...
Bokrosból már csak arra emlékeznek, hogy elvette a mocsok gazdagoktól a családi pótlékot.

kívánom, hogy a 33ezer szavazót Lajos személyesen mentse meg.

persze az is jó, hogy a jelek szerint igen sok ember a kormányzást one-man-show-nak gondolja...

Bubala 2009.03.25. 05:05:55

Kozhiedelemmel ellentetben, a lemondas felajanlasa csak arra szolgalt, hogy Gyurcsany elvonja a figyelmet a Cosma gyilkossag ugyerol, amit a rendorseg nem tud megoldani. Brillians otlet!
süti beállítások módosítása