A hatodik te magad légy!
2007. november 22. írta: Ács Ferenc

A hatodik te magad légy!

Az utolsó generációhoz tartozom, amelyik látott még jó magyar válogatottat. Ez a jó persze relatív az ötvenes-hatvanas évek csodacsapataihoz képest, és azzal mérve inkább csak erős felsőközepet jelent ('82) vagy annál feljebb ('83-'86) de aztán az is egy szégyenteljes 0-6-ba, konkrétan a magyar futball látványos kínhalálába torkollott. Azóta villany leó', és meggyőződésem hogy huszonegy éve csak valamit ködös álmot kergetünk, hiszen a magyar foci elpusztult már. Menjetek csak el Irapuatóba, Mexikóba, a csontváz biztos ott fekszik a pályán még mindig. Foci EB-n magyar részvétel pedig az én életemben sem volt, pedig én sem vagyok már gyerek.
Úgyhogy nem értem, hogy az a 32 ezer derék ember, aki jegyet váltott szerda este a Puskás Ferenc Stadionba mit várt. Rohadt alapokon nem lehet várat építeni. A hétfős csoportban sikerült a hatodik helyet elcsípnünk, miközben a hetedik, Málta is lealázott bennünket. Megint a helyünkön vagyunk, a futballteljesítményünk arányos a gazdaságival. Semmi támogatást a "profi" futballnak, inkább legyen kötelező a lovaspóló vagy a golf!

Képünkön egy korabeli magyar hős

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr67237650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exit · http://nubabel.blog.hu 2007.11.22. 01:20:27

hát ja, viszont motorsportból és nőiteniszből egész jól alakult az év otthon...

(angliában igen csúnya gyász-szezon van, előbb estek ki ők is EBről, hamiltont és a rögbidöntőt is bukták, tim henman meg nyugdijba ment, bár utóbbi nem nagy trauma)

razgon 2007.11.22. 07:23:18

Tudtátok, hogy Magyarország a rugby világranglistán magasabban van mint a labdarúgás világranglistáján?
Pedig így van. Mindenki gondolhatja, hogy a magyar rugby mekkora állami támogatást kap...

Szerintem krikett-ben is hamarabb érnénk el komoly eredményeket, mint labdarúgásban.

A golf sem rossz ötlet.

matya 2007.11.22. 07:35:21

Nem tisztem védeni a fiúkat, de ezek legalább *küzdöttek* a pályán (tegnap legalábbis; a moldávok elleni meccs persze no comment kategória), ellentétben az utóbbi 21 év csapataival.

Most legalább van valami halovány esély, hogy legyen belőlük egy európai középcsapat, amelyik kijut VB-re/EB-re.

Persze én is inkább támogatnám a pólót, a dzsúdót, a bokszot, az öttusát, a kajak-kenut, az úszást vagy bármit, amiben jók vagyunk, de - tedd a szívedre a kezed - örömtáncot járnál Te is, ha egyszer világeseményen látnád a fiúkat, úgy hogy nem futnak bele egy megalázó vereségbe (lásd '96-os olimpia).

UTE_olé 2007.11.22. 08:15:48

Hajrá, Lilák!
Táncolj, Törő!

Pallos Levente 2007.11.22. 08:19:51

"Tudtátok, hogy Magyarország a rugby világranglistán magasabban van mint a labdarúgás világranglistáján?"

Mivel nagyon kevés országban rögbiznek, és abból még kevesebb a versenyképes. A ranglista 10. helyezettjének már szinte 0 az esélye az élcsapatok ellen.
Ahogy pólóban, kb. a 12. ország válogatottja már konkrétan belefullad a medencébe, nem hogy meg tudná verni mondjuk Németországot.

dr. Wilbur Swain 2007.11.22. 09:12:34

hagyjuk már ezt az "inkább támogassunk vmi más sportot"-dumát...
kajakosaink világszínvonalon sportolnak, DE mikor lesz 30ezer ember egy kajak-rendezvényen? soha!
a foci a nép sportja, a lovaspóló meg a golf legyen csak a burzsujoké (a teniszbe már "sajna" beszivárogtak az átlagemberek, az már nem elég elit)

derék 2007.11.22. 09:20:24

Lehet bosszankodni azon, hogy hol végeztünk a csoprtban. És tény az is, hogy a labda rúgásunk már két évtizede 0.
Viszont most megint látok látunk sokan fényt az alagút végén!
Nem kéne egy ilyen kusza év után a földbe döngölni a csapatot. Várjuk meg a következő selejtező sorozat végét legalább!
Egyébként a tegnapi meccsen volt játék és fölényben játszottunk.
Egy szót se szólhattak volna a Görögök ha több gólt kapnak!

Motyó 2007.11.22. 09:31:40

A rögbire visszatérve. Igazán támogatnám, hogy, ha amagyar sportvezetés támogatná, mert sokkal izgalmasabb, sportszerűbb és acélozó sport mint a foci. A focival ellentétben nemcsak a lábakat edzi, hanem a felsőtestet is. Rááadásul a sportszerűség és fegyelem jelent még valamit a rögbiben.

nénike · http://mandiner.hu 2007.11.22. 09:32:38

Ki ez a képen? Törőcsik?

zoli27 2007.11.22. 09:58:49

Igen, sz@r a magyar foci. De ebben a válogatottban tényleg van fantázia, és Várhidit hagyni kellene továbbdolgozni!

Olaszok, bosnyákok, törökök, lengyelek, görögök ellen lényegében ugyanazzal a stratégiával, uazzal a takitkával játszottunk - vagyis van egy meghatározott stílusa a csapatnak, és lehet látni, hogy mit akarnak játszani. Ezt az elmúlt években egyik válogatottról sem lehetett elmondani.

Arról most nem is beszélve, hogy ezek közül a meccsek közül mindkét vereségben közrejátszott egy-egy hatalmas bírói hiba. Törökök ellen Gera kiállítása, tegnap pedig amikor Halmosit lesen állították meg, miközben kb 2 méteres hátrányból indult (Puhl Sándor mondta, hogy nem is érti, hogy lehetett ekkorát tévedni).

A lényeg, hogy szerintem is van jövője ennek a csapatnak!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.22. 10:24:35

A pori focit nem kéne támogatni ,de az utánpótlást igen. Valamit a tömegsportokat, pl olcsóbb uszodabérlet, teremfoci, stb. Nagy állami, önkormányzati sportközpontokat kéne építeni, uszodával konditermekkel, stb ahol emberi áron lehet sportolni, mozogni normális körülmények között, és a csórók is meg bírják fizetni. Hosszú távon visszajönne.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.22. 10:36:41

nénike: igen, Törőcsik András, az utolsó három magyar világklasszis egyike. (A másik kettő Nyilasi és Détári voltak.) Törénete nagyon magyar: amikor meghívták a világválogatottba, csendes készülődés helyett mulatozásba fogott, majd autóbalesetet szenvedett és nem tudott pályára lépni. Sőt: onnantól kezdve már soha nem volt a régi. Pedig fénykorában tízezrekeket tudott kivinni a stadionokba. Tehetsége a hatvanas évekbeli nagyokhoz volt mérhető.

segabor 2007.11.22. 11:11:25

A magyar fociról nem vitatkoznék, mert 1. nagyon nincs, 2. nem értek hozzá. Megnéztem a tegnapi meccset. És a vereség ellenére is élveztem. Van ebben az ifjakban valami, ami még kibontakozásra vár.

Nem vagyok futball rajongó, igen ritkán látok meccset, magyart meg pláne. Még emlékszem "A" máltai vereségre, amit a megelőző válogatott csinált. Azokban semmi fantázia nem volt, futkoztak, mint a fejetlen csirkék ötlettelenül. A passznál megállt a tudomány (vagy addig se jutott el).

Hurrogjatok le, akkor is látok esélyt a mostani csapatban.

zoli27 2007.11.22. 11:20:33

segabor, nem vagy lehurrogva. Szerintem most sokan vagyunk, akik hiszünk ebben a fiatal csapatban. A jövő évi vb-selejtezőkben már versenyben kell lennünk a továbbjutásért, legkésőbb a 2012-es eb-re pedig már ki kell jutnunk.

El 2007.11.22. 11:23:56

A mexikói VB évében volt, hogy a Népstadionban megvertük a brazil válogatottat 3:0-ra. Ünnepeltünk a Népstadionból a kollégiumba hazafelé menet, a tömeg a Rákóczi úton, az úttesten nyomult, nagy csoda volt, hogy engedték, benne voltunk még a nagyfülű világban. A Nagykörúton boroztunk aztán szépecskén, de nem vertük szét a berendezést. Mindenki boldog volt, hogy talán... Aztán jött Mexikó, meg a szánalmas magyarázkodás tésztáról meg magaslati levegőről. Akkor megfogadtam, hogy a legközelebbi magyar meccs az lesz, amikor a magyar válogatott a viágbajnoki döntőt játssza. Sok fogadkozást szegtem már meg emberi gyarlóságom okán, de ehhez kőkeményen tartottam magam. Úgyhogy fiúk, trenírozzatok még.

Elpet 2007.11.22. 11:25:29

A mexikói VB évében volt, hogy a Népstadionban megvertük a brazil válogatottat 3:0-ra. Ünnepeltünk a Népstadionból a kollégiumba hazafelé menet, a tömeg a Rákóczi úton, az úttesten nyomult, nagy csoda volt, hogy engedték, benne voltunk még a nagyfülű világban. A Nagykörúton boroztunk aztán szépecskén, de nem vertük szét a berendezést. Mindenki boldog volt, hogy talán... Aztán jött Mexikó, meg a szánalmas magyarázkodás tésztáról meg magaslati levegőről. Akkor megfogadtam, hogy a legközelebbi magyar meccs az lesz, amikor a magyar válogatott a viágbajnoki döntőt játssza. Sok fogadkozást szegtem már meg emberi gyarlóságom okán, de ehhez kőkeményen tartottam magam. Úgyhogy fiúk, trenírozzatok még.

Az előbb rosszul írtam a nicket, de én vagyok, ha érdekel valakit

kappel 2007.11.22. 12:40:36

legutóbb a magyar-norvégon voltam a megyeri úton. kegyetlenül rákészültünk, sör, vili, istván a király. aztán az 55. percben szépen hazaballagtunk, mert förtelmes alakításokat láttunk. akkor megfogadtam, hogy addig nem megyek ki magyar meccsre, amíg nem lesz igazi tétje.
de elpethez képest gyarló senki vagyok.
tegnap megint kimentem. a szopesz ellenére nem bántam meg.határozott passzok, agilitás, szellem, a végére meg persze egy kis fásultság.
ha a válogatottnak egyszer valós esélye lesz a továbbjutásra, itt a puskás stadiont szétszedik a drukkerek. a tegnapi tétnélküli meccsen is hatalmas hangulat volt. odafelé. szidjuk a magyar focit, de egy csepp sikerélmény lázba hoz mindenkit.
bízom a mostani csapatban, de vbre velük sem fogunk kijutni, az hótziher. max a következő eb-re. vagy akár meg is rendezhetjük.

jbb 2007.11.22. 12:59:54

CSatlakoznék én is az optimista hozzászólásokhoz, véleményem szerint is ez a csapat az egyetlen az elmúlt évtizedben, akikben lehet látni a jövőt. Ne feledjétek ezek a srácok mind rettentő fiatalok válogatott szinten, nincs rutinjuk, ellenben elszántságuk és technikai tudások már most felveszi a versenyt bármelyik más válogatottal. Tegnap a eb győztest hosszű szakaszokon keresztül a saját kapujuk elé szorítottuk, ötletük sem volt, hogyan lehetne akárcsak a félpályán is átnyomni minket.
Egy szerencsétlen öngól, egy véletlen 11-es és egy kapitális bírói hiba kellett legyőzésünkhez.
MEgjegyzem, ha csak a fenti három probléma egyike máshogy alakul, nyertünk volna....

Szóval én most először az arcpitítóan szánalmas hatodik hely után is bízok bennük. Jó bajnokságokban játszanak, lelkesek, rengeteg idejük van fejlődni. Nézzétek meg őket 4 év múlva! Grat a mutatott játékért.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.22. 13:13:43

A harminckétezrek egyikeként elhatárolódom Ács kollégától. :) Igenis jó volt a tegnap este, mint ahogy az olaszok elleni siker is nagy élmény volt. A magyar gólról persze lemaradtunk (részben saját hibánkból, részben a nagyszerű beléptetési eljárás miatt). Videóztunk is, igyekszem gyorsan megvágni & publikálni.

zoli27 2007.11.22. 13:17:26

Tény, hogy tegnap az utolsó negyed órára már elkészültek az erejükkel, de ez a meccsek nagy részében már nem tapasztalható.
A csapat fejlődőképes.

(Buzsáky nagyot alakított tegnap! Na meg Hajnal - és Buzsáky - megoldása a 2. félidő elején a görög tizenhatoson belül!)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.22. 13:19:26

Sok helyzetünk volt, egyáltalán nem volt szenvedés nézni a játékunkat.

hcrules 2007.11.22. 13:26:26

A beleptetes tleg szornyu volt. Meg nem tudom mire kellettek a vizagyuk... :(

Oszinten szolva igen meglepodtem hogy ennyien voltunk, es nagyon orultem neki. Igy nem szegyen kikapni, vegig jobbak voltunk (es ezt egy roman srac is megallapitotta, akit elhivtunk magunkkal a meccsre - pedig o aztan tleg nem volt elfogult :))

Varhidi valamilyen szinten kivetel a magyar edzok kozott - o egy ertelmes ember, nem az oreg Meszoly szinvonala. Ha marad o is es a csapat is, akkor par ev mulva talan mar nem kell annyira szegyenkeznunk a focink miatt.

Akarmennyire is rossz a magyar foci, megis ez a legnepszerubb sport. A tamogatas: csak utanpotlas, de az ezerrel, meg esetleg palyak. Onkormanyzati tamogatas ok - szerintem pl. a Split legyozese akarmilyen reklamkampanynal tobbet tett Debrecen nevenek ismertebbe teteleert.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.22. 13:29:40

Én kabalából nem mentem ki, meg nem is néztem, valahogy nem hozok szerencsét a csapatnak. Sőt jöttem haza a Liga tüntetésről, és örömteli szurkolókat láttam zászlókkal kiabálni, azt hittem nyertünk, nagyon boldog voltam. Aztán megkérdeztem az egyiket, és mondta, hogy még csak most kezdődik a mérkőzés, csak melegítenek...
Viszont nem semmi, a horvátok csupán becsületből, virtusból lealázták a nagyképű angolokat. Örömmel írtam a fikázós emileket a sok angolbuzi havernak.

Elpet 2007.11.22. 13:36:00

Őrnagy Őrnagy

Megvetted az új Maident?

zoli27 2007.11.22. 13:39:05

Bocs, de én nem értem, hogy ha valakit tényleg érdekel a magyar foci sorsa, hogy képes nem megnézni a meccset "kabalából" (ha nem is a helyszínen, de legalább a tv-ben). Én, akármikor mutattak válogatott meccset a tv-ben, megnéztem (ha nem volt fontosabb dolgom), és mindig abban bíztam, hogy "na talán most"... Egyszerűen nem tudok nem reménykedni. És most úgy tűnik, hogy van valami realitása is a felemelkedésnek.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.22. 14:04:14

Maident nem vettem, már bezárt a bolt, majd talán szomabton lesz időm.

Volt pár meccs, mikor dolgoztam ,ésn e mvolt időm megnézni, és nyertünk ( Pl Loki, meg a németek ellen, meg a skótok ) és úgy éreztem hátha bejön, ha nem nézem :) Nem jött be. De én is látok valamit, majd meglátjuk jövőre, hogy megint vakok vagyunk-e.

Naumov 2007.11.22. 15:15:14

Ebben a fiatal csapatban valóban lenne fantázia, azonban ha már nosztalgiázunk akkor

- kb. 20 évvel ezelőtt, 1984-ben volt nekünk egy ifjúsági válogatott csapatunk (szöv.kap. Bicskei Bertalan), akik megnyerték az ifjúsági európa bajnokságot. Akkor azt hittük, ők lesznek a jövő nagy jatékosai. Ma ha azt a nevet halljuk hogy Pintér Attila vagy Keller József, akkor leginkább harsányan röhögünk. Kínunkban :/

- kb. 10 évvel ezelőtt, 1996-ban volt nekünk egy ifjúsági válogatott csapatunk (szöv.kap. Dunai Antal), akik megnyerték a selejtező csoportjukat, és kijutottak az olimpiára. Akkor azt hittük, ők lesznek a jövő nagy jatékosai. Ma ha azt a nevet halljuk hogy Sebők Vilmos vagy Mátyus János, akkor leginkább harsányan röhögünk. Kínunkban :/

(...)

Hogy mához kb. 10 évnyire hogyan folytatódna ez a hozzászólás, azt most még nem tudni, de bevallom, én meglehetősen pesszimista vagyok. Szerintem a mostani csapat fiatal tagjainak jól fejébe száll ez a gyorsan jött népszerűség, meg az ennek fényében fürdőzni óhajtó hirtelen feltűnő "barátok" és "üzlettársak" jótékony hatása, amihez hozzájárul még pár jóindulatú menedzser, akik gyorsan megragadják a lehetőséget, és eladják őket olyan külföldi nagycsapatoknak, amelyeknek a szintjét még nem ütik meg. Ott pár évig jó pénzért dekkolnak a kispadon, majd hazajönnek és levezetnek az NB1-ben, ahol mind a 80 szurkoló őket ünnepli majd, ha éppen nem egymást verik.

Ne legyen igazam.

zoli27 2007.11.22. 16:35:53

naumov,
ha te nem akarsz reménykedni, akkor nem kell. Rossz lehet neked.
A '96-os olimpiai válogatottból gyakorlatilag mindenki a hazai bajnokságban játszott. A mostaniak szinte kivétel nélkül színvonalasabb külföldi bajnokságokban szerepelnek, és ez meg is látszik rajtuk, legyen szó Hajnalról, Geráról, Vass Ádámról vagy Juhász Rolandról. Utóbbi pl. véleményem szerint már mérkőzések óta európai szinten látja el a védekező feladatát.

De ha pl. a 96-os olimpiai csapat tagjai felnőve nem is tudtak egy ütőképes felnőtt válogatottat alkotni, azt már senki nem veheti el tőlünk, hogy kijutottunk egy világversenyre. Ugyanígy nem veheti el senki a Fradi BL-be jutását, illetve azt sem, hogy 3:1-re elvertük az olaszokat.

Ezeket is meg kell becsülni, de számomra most a jövő sem olyan sötét, mint 1 évvel ezelőtt. Sajnálom, hogy naumov nem így látja...

Poldi bácsitok 2007.11.22. 16:53:53

Magyar foci nem lesz, hanem volt!

zoli27 2007.11.22. 17:07:16

poldi,
Köszönjük, hogy ezt a nagy bölcsességet megosztottad velünk!
Most, hogy ezt leírtad, már nyugodtan fox aludni éjszaka? (nincs szmájli)

hcrules 2007.11.22. 17:37:09

Az volt ott a baj, hogy a '96-os olimpiai valogatottban jatszo fiatalokat nem vittek at egybol ugy ahogy voltak a felnottbe. Teljesen szethullott a csapat, ki ide ki oda. A Lokibol ott 5 jatekos volt (Sandor T, Dombi, Szatmari, Peto, Madar), es eleg rosszul esett ez nekik. Ez volt az oka annak, hogy asszem Lothar idejeben S.T. nem vallalta a valogatottsagot (ami azert eleg gaz), mondvan hogy ha akkor nem kellettunk, akkor amikor volt egy jol jatszo, valamennyire osszeszokott, motivalt fiatal csapat, akkor most sem megyunk. Mire kesobb elkezdtek oket behivogatni mar keso volt...

gloire 2007.11.22. 17:55:28

Végre becsülettel helytállnak, és lelkesen játszanak.
Egyelőre tökmindegy az eredmény ha izgalmas a játék.
Ebből kell indulni, egy rossz szót meg ne haljak.)
Hajrá!

Playmobil Soldat 2007.11.22. 19:02:19

Mondhatni, hogy félig-meddig szakmabeliként én 3 éve teljesen hátat fordítottam a labdarúgásnak és egyáltalán nem bántam meg. Magára kellene hagyni ezt a magyar profi labdarúgást, úgy ahogy van. Erre a futballra egy fillért sem szabadna áldozni, főleg nem állami pénzből. Ha mindenáron focit akarunk csinálni, akkor kezdjük a most születő, leendő játékosokkal, fordítsunk inkább az utánpótlásra több figyelmet. Egészen a kicsikkel kezdve, mert már a 13-14 éves gyerekeket is félrenevelték.

Egyébként pedig a kézilabdát támogatom, mind a nőit, mind a férfit. Abban van keresnivalónk, le lehetne tenni ott egy stabil alapot, ha lenne rá keret és nem mindent a falábú "sztárjaink" vinnének el.

zoli27 2007.11.22. 19:15:29

playmobil,
Kicsit már unalmas ez a "szüntessük meg a profi focit" duma! A profi foci nem fog megszűnni, különösen, hogy a klubokat nem az állam, hanem a magántőke finanszírozza. És ha a befektetőknek megéri a klubokba fektetni, akkor továbbra is ezt fogják tenni.

A magyar bajnokság egyébként szerintem is sz@r, de itt mi most arról beszéltünk, hogy milyen jó kis válogatottunk van (természetesen nem Puskásékhoz, Benéékhez meg Törőcsikékhez viszonyítva, hanem az elmúlt kb. 10 év viszonylatában).

hcrules 2007.11.22. 19:34:49

zoli27

Teljesen igazad van. Nem lehet megmondani pl Szimának, hogy mit csináljon a pénzével. Mondjuk az egy érdekes kérdés, hogy vajon mennyire éri meg Magyarországon a fociba fektetni, és hogy egyeseknek mi lehet a célja ezzel...

A baknokságról: rossz meg minden, de azért legalább a Loki a bajnok :D

Playmobil Soldat 2007.11.22. 19:36:38

Megszüntetni nem is lehet, hogyan is lehetne? De magára lehet hagyni, ahogy írtam is. A magántőke tőlem továbbra is felhasználhatja a sport-kft-ket pénzmosásra, de állami pénzt nem áldoznék rá.

Mitől lenne jó focink? Mert megvertük az olaszokat? Vagy azért, mert a 7-es csoportban a 6. helyet sikerült elérni, és olyanok vertek meg minket, mint Moldávia vagy Málta? Persze, sztárocskáink ilyen-olyan külföldi bajnokságban játszanak, de csapatként még ennyi együtt töltött idő után sem tudnak működni. Vegyük már észre, hogy a labdarúgás csapatjáték, nem egyéni sport.

A sporttársadalomnak megéri ezt a szart pénzelni, ezt előbbre helyezni mindennél, miközben a szponzorokat és az állami támogatásokat szívják el olyan sporttól, mint a vízilabda vagy a kézilabda. Sőt pl. kézilabdás lányainknak többsége a NB1-es elfoglaltsága mellett dolgozik, egyetemre jár. Sőt ezek mellett hazai és nemzetközi eredményeket ér el. Hogy kevesen járnak ezekre a sporteseményekre? Ez is népszerű ellenérv, viszont az a 1500-2000-es csarnok sok helyen rendszerint tele van. Nem biztos, hogy a futballra sokkal több néző látogat ki. Egy kis népszerűsítéssel hamar meg lehetne fordítani az arányokat. Elvégre nem mindenhol a foci a "nemzet sportja".

zoli27 2007.11.22. 19:43:38

hcrules,
én dunaújvárosi vagyok. engem akkor nem zavart, hogy sz@r a bajnokság, amikor a Dunaferr lett a bajnok (Rabóczki, Molnár Zoli, Salamon, Éger, Kiss Gyuri, Penksa, Jakl, Lengyel, Rósa Henrik, Tököli, Nicsenko - bocs, egy kicsit elragadtattam magam, de hát az emlékek...)

Szerintem egyébként egy jó válogatott jó hatással lehet az utánpótlásra, és áttételesen a magyat bajnokságra is. A gyerekeknek most már lehetnek példaképei a magyarok közül (lásd Vass Ádám - a magyar Gattuso).

zoli27 2007.11.22. 19:50:30

playmobil,
a problémákat mindenki látja, nem mondtál velük újat. Mi csak látjuk a pozitívumokat is, és szeretünk azokról beszélni.

A válogatottnál nem csak arról van szó, hogy megvertük az olaszokat, hanem arról, hogy kialakult a csapatnak egy saját játéka, egy stílusa, amit az olasz meccs óta, a moldávokat leszámítva, minden meccsen látni lehetett. Még a görögök ellen is, ahol akár nyerhettünk is volna, ha a bíró nem büntet minket jogtalanul a török meccshez hasonlóan.

playmobil,
nem kell ezekre reagálnod, mert ha te csak a negatívumokat akarod látni, akkor csak azokat fogod látni.

Playmobil Soldat 2007.11.22. 20:01:18

Erre nincs is mit reagálni, különböző ízlésünk van. Mert valljuk be, ez ízlés kérdése, a tények mutatják a magyar futball szintjét. Én inkább pozitívumokat azokról a sportemberekről mondok, akik IGAZI sportemberek. Dolgoznak, hajtanak, tanulnak, és sportolók lévén nem mellékesen eredményeket is produkálnak, nem csak a hátszél és a média produkálja és láttatja azokat a bizonyos "eredményeket". Már unom, hogy évtizedes távlatokban etetnek minket azzal, hogy "na majd most", miközben más sportágakban nem tudjuk megbecsülni a valós eredményeinket, amikre büszkék lehetnénk mi, magyarok is. Hajrá kézilabda!

zoli27 2007.11.22. 20:19:56

playmobil,
szóval szerinted a focisták nem igazi sportemberek, nem dolgoznak, nem hajtanak... no komment.

Hajrá magyar foci! Hajrá magyar kézilabda!

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2007.11.22. 21:22:39

A sportoló keményebben dolgozik, mint bárki más. Nem kevés fizikai, szellemi megerőltetésnek van kitéve.

Az angolokról (kiesésről) már nekem is volt egy-két szavam.

aranyhaj.blogspot.com

oblomov 2007.11.22. 21:51:05

zoli27
Hajrá Quimby, hajrá Kiss Tibi!

fonak 2007.11.22. 22:15:01

Stadionokat beszántani, akit labdarúgáson érnek, helyszínen főbe lőni:)
Aztán ha kihalt az utolsó magyar focista is, lehet a 0-ról kezdeni :)

Playmobil Soldat 2007.11.22. 22:25:18

zoli, igen, így gondolom: a mai focisták nem igazi sportemberek, nem dolgoznak eléggé, nem hajtanak eléggé, és ami nagyon fontos: eredménytelenek és elveszik más sportágaktól a levegőt a mai magyar viszonyok között. Mindezt mondom úgy, hogy eltöltöttem annyi időt a sportszakmában (a futballban is) ahhoz, hogy véleményt tudjak mondani a sportági finanszírozási kérdésekben mind klubszinten, mind a szövetségeket illetően.

Ki kellene már nőni abból az ósdi gondolatból, hogy kenyér és cirkusz kell a népnek, és a "cirkusz" alatt csak a futballt lehet érteni és ezért kell feláldozni mindent. Vannak más sportolóink is, akiknek több megbecsülés járna. A nemzet meg talán sokkal nagyobb katarzisra lelne egy egész országra kiterjedő valódi sportsiker lévén (legyen az vívás, öttusa, kézi- vagy vízilabda), mint egy Albánia ellen elért X-ben az aranylábúink által - feltéve, ha az kellő nyilvánosságot, támogatottságot, társadalmi, szakmai megbecsülést kap.

Ha szurkoló vagy, megértem a ragaszkodásodat ehhez, de ha a magyar sport jövőjéről van szó, a többi sportág érdekében kellene hideg fejjel átgondolni egyszer azt, hogy megéri-e még éveket erre a szemétdombra áldozni és hitegetni magunkat, miközben a kézilabdázóink, vívóink stb. is lépéshátrányba kerülnek azokkal az országokkal szemben, ahol 15 éve még szinte nem is tudták, hogy vannak ilyen sportágak. Kell az nekünk, hogy a többi sportágunk is oda jusson? Felelős gondolkozás kell, nem hiú ábrándozás.

zoli27 2007.11.23. 00:33:35

playmobil,
A magyar focistákról alkotott véleményed durva általánosítás, és igazságtalan azokkal a labdarúgókkal szemben, akik az életüket teszik fel arra, hogy a teljesítményükkel dicsőséget szerezzenek az országnak (meg persze saját maguknak).
Biztosan vannak olyan focisták is, amilyenekről te beszélsz, de abban is biztos vagyok, hogy a többi sportágban is vannak ilyen emberek.

A többi sportágtól nem a foci veszi el a pénzt. Magyarországon a rendszerváltás óta semmire sincs pénz.

playmobil,
Sok minden eszembe jutott a szavaidat olvasva, de ezeket inkább megtartom magamnak. Inkább szurkolok tovább a magyar válogatottnak, mert én örömömet lelem ebben a csapatban.

hcrules 2007.11.23. 10:21:36

Jarok ki kezilabdara (legalabbis a nagy meccsekre) is meg focira is. Nalunk Debrecenben a befekteton, a maganszektoron kivul az onkormanyzat ad penzt, az allam semennyit - es ez igy helyes. Mondjuk ha mar ott a V is a DVSC-ben legalabb a MAV segithetne valamit... Nem kellene sok, csak ne legyen olyan nehez a kulonvonat, stb szervezese (panaszkodnak errol a szervezett szurkolok). Az onkormanyzat: szerintem a varos nagy resze egyetert vele, hogy segitik egy kicsit a Lokit. Asszem nem is olyan sokkal. Az allam szerepet egyedul az utanpotlasban latom, meg pl stadionrekonsrukcioban. Eleg gaz, hogy pl a Manchester ellen Pestre kellett jonni.

Nalunk inkabb az volt a felhaborodas targya, hogy a kosarasokat tomtek (Vadkakasok). Jart ki kb 1000 ember a focira meg 7-8, jobb meccsekre 10 000, aztan a kosaraskora ment a rengeteg penz.
süti beállítások módosítása