Kedd délelőtt tudtomon kívül egy merész magyar Guinness-rekorddöntés részese lehettem az Állami Egészségügyi Központ Róbert Károly körúton horgonyzó zászlóshajóján. A kísérlet lényege az volt, hogy gyűjtsünk össze kétszáz-kétszázötven embert egy apró labor előtti szűk folyosón vérvétel céljából. Az attrakció sikeres volt, annak ellenére, hogy a tömeg idónként megfogyatkozott. De nem azért, mert két nővér elég lett volna többszáz ember vérvételéhez, hanem mert a koplalás & négy-öt óra várakozás combóra ítélt flash mob aktivisták (idősek, fiatalok, középkorúak) néha félájultan eltántorogtak a helyszínről. Én szerencsés voltam: előttem csak kilencvenketten voltak és két óra ötvenegy perc alatt abszolváltam is a vérvételt. Közben alkalmam nyílt meghallgatni idős katonatisztek elméleteit, amelyek következtében Horváth Ágnes világjáró férjével együtt bizonyosan sokat csuklott. Az intézményben további rekord-döntések is várhatóak. A következő alkalomig felkészülök arra, hogy esetleg levezessek egy szülést, vagy elkalauzoljam az afganisztáni nászutasokat a csodálatos intézményben.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr7228443
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.14. 01:05:22
A fonokom (a tovabbiakban legyen X) egyszer epeko miatt ment be valami korhazba. kontrollra. a szitu ugyanez volt, folyoso, tomve emberrel.
volt ott egy szegeny idos neni, akit raadasul korhazon belul mozgattak at egy vizsgalat miatt. sacc/kb mar 2 oraja ult ott szegeny neni as-is haloingben a hidegben. kezdett rosszul lenni.
erre X bekopogott a rendelo ajtajan, hogy itt baj lesz, mert a neni rosszul van, es ha mar ebben az evezredben nem tudjak megvizsgalni, akkor legalabb a szallitofiukkal vitessek vissza az osztalyara.
erre szepen le is basztak, hogy nem kopogunk, meg mindenki varja ki a sorat, es bumm, ajto becsuk. X hummogott, hogy ez azert megse jarja.
arra ballagott a takaritoneni, es latta az egesz cirkuszt, aztan odament a X-hez, es az alabbi orok ervenyu szavakkal probalta jobb kedvre deriteni:
"aranyoskam, itt meg is lehet am halni a folyoson, akkor se nyitjak ki"
naszoval ez a magyar egeszsegugy. ingye' fasza lenne. de evi fel millerert mar tobbet var az ember, nem? plusz meg csengetni a vizitdijat. egyenloseg, testveriseg. hurra.
volt ott egy szegeny idos neni, akit raadasul korhazon belul mozgattak at egy vizsgalat miatt. sacc/kb mar 2 oraja ult ott szegeny neni as-is haloingben a hidegben. kezdett rosszul lenni.
erre X bekopogott a rendelo ajtajan, hogy itt baj lesz, mert a neni rosszul van, es ha mar ebben az evezredben nem tudjak megvizsgalni, akkor legalabb a szallitofiukkal vitessek vissza az osztalyara.
erre szepen le is basztak, hogy nem kopogunk, meg mindenki varja ki a sorat, es bumm, ajto becsuk. X hummogott, hogy ez azert megse jarja.
arra ballagott a takaritoneni, es latta az egesz cirkuszt, aztan odament a X-hez, es az alabbi orok ervenyu szavakkal probalta jobb kedvre deriteni:
"aranyoskam, itt meg is lehet am halni a folyoson, akkor se nyitjak ki"
naszoval ez a magyar egeszsegugy. ingye' fasza lenne. de evi fel millerert mar tobbet var az ember, nem? plusz meg csengetni a vizitdijat. egyenloseg, testveriseg. hurra.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 04:18:57
Ács Feri: itt olvashatsz egy más szemszögből írt elemzést arról, hogy reform címén mi mindent tesznek ahelyett, amit valóban meg kellene (mellett volna már régen) tenni. molnargoreny.blog.hu/2007/11/14/most_az_egeszsegunket_lopjak_el
adlerXP 2007.11.14. 08:49:58
bnőmnek fájt a térde, így pár hete elmentünk egyik barátom apukájához, aki ért ilyesmihez.
a korházban épp állt a bál, mert az orvosok nem voltak hajlandóak többet 0 ft-ért túlórázni. bnőm meg el volt hűlve, h milyen állapotok vannak. (nekem nem volt újdonság:)) erre a doki mondta, h ez egy nyugis nap, nem is ügyelnek.
aztán beutalták bnőmet pár nappal későbbre mr-re, amire perce pontos előjegyzés van. így ott csak 3 órát kellett sorban állni.
majd amikor meg lett a lelet felhívtuk megint a dokit. akkor mondta, h egyenlőre ezt nem kell műteni. meg ha kéne, akkor se biztos, h megműtené, mert aki kibírja holnapig azt 3 hónap múlva műtik meg...
a korházban épp állt a bál, mert az orvosok nem voltak hajlandóak többet 0 ft-ért túlórázni. bnőm meg el volt hűlve, h milyen állapotok vannak. (nekem nem volt újdonság:)) erre a doki mondta, h ez egy nyugis nap, nem is ügyelnek.
aztán beutalták bnőmet pár nappal későbbre mr-re, amire perce pontos előjegyzés van. így ott csak 3 órát kellett sorban állni.
majd amikor meg lett a lelet felhívtuk megint a dokit. akkor mondta, h egyenlőre ezt nem kell műteni. meg ha kéne, akkor se biztos, h megműtené, mert aki kibírja holnapig azt 3 hónap múlva műtik meg...
gézé 2007.11.14. 09:20:06
Nem veszitek észre, hogy az egész csak arra megy ki, hogy minél előbb megdögöljön mindenki? Kell a hely az új honfoglalóknak.
Toma 2007.11.14. 09:52:26
Nem tudjátok mi van/lesz az egészségbiztosítás privatizációja elleni népszavazási kezdeményezéssel? Arra gondolok, amit egy közgazdász házaspár nyújtott be.
gézé 2007.11.14. 09:56:41
Mire ki is írnák a népszavazást, már rég késő lenne. És, ha elcsaltak már egy választást, meddig tartana mégegyet elcsalni? Nem szabad a népszavazásokban hinni, az náluk semmire sem vezet.
Toma 2007.11.14. 10:07:45
Valaki tud konkrétabbat is?
gézé 2007.11.14. 10:14:32
Azt nem árt tudni, hogy a többiztosítós rendszertől egyáltalán nem lesz jobb az eü.-i ellátás. Kivéve annak, akinek van jó sok zsetonja. Csak a kivehető legnagyobb profitra fog utazni mindegiyk biztosító.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 10:20:15
Apropó, több biztosító.
Azt tudjátok, hogy 14 megyében+Budapest már most nyereséges az egészségbiztosító?
www.origo.hu/itthon/20071109-nyereseges-megyeket-hozhat-az-egeszsegbiztositasi-reform.html
"5 milliárddal csábít Pest megye
Budapesten és 14 megyében az egészségbiztosító kevesebbet fizetett a betegek után, mint az országos átlag. A legnyereségesebb Pest megye volt, a számítások szerint itt több mint 5 milliárd forintot lehetne évente megtakarítani.
Veszteséget a számítások szerint csupán öt megye termelne: a legtöbbet Baranya - évente közel 12 milliárd forintot -, valamint Somogy, Zala, Veszprém és Hajdú-Bihar. Pál Miklós, a Medicina 2000 elnökségi tagja szerint ennek oka, hogy a déli megyékben több az olyan nagy kórház, amit nem tudnak megtölteni a betegek, azaz a rendszer nem hatékony. Pest megye például vonzza az ország más részén élőket is, a veszteséges megyékre azonban ez nem jellemző."
Tuti biznisz.
Egyébként pedig:
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2007/11/irigy-prolik-dridja.html
Azt tudjátok, hogy 14 megyében+Budapest már most nyereséges az egészségbiztosító?
www.origo.hu/itthon/20071109-nyereseges-megyeket-hozhat-az-egeszsegbiztositasi-reform.html
"5 milliárddal csábít Pest megye
Budapesten és 14 megyében az egészségbiztosító kevesebbet fizetett a betegek után, mint az országos átlag. A legnyereségesebb Pest megye volt, a számítások szerint itt több mint 5 milliárd forintot lehetne évente megtakarítani.
Veszteséget a számítások szerint csupán öt megye termelne: a legtöbbet Baranya - évente közel 12 milliárd forintot -, valamint Somogy, Zala, Veszprém és Hajdú-Bihar. Pál Miklós, a Medicina 2000 elnökségi tagja szerint ennek oka, hogy a déli megyékben több az olyan nagy kórház, amit nem tudnak megtölteni a betegek, azaz a rendszer nem hatékony. Pest megye például vonzza az ország más részén élőket is, a veszteséges megyékre azonban ez nem jellemző."
Tuti biznisz.
Egyébként pedig:
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2007/11/irigy-prolik-dridja.html
gézé 2007.11.14. 10:27:14
Nem volt itt semmilyen redszerváltozás. Minél nagyobb szemét vagy, minél jobban kizsákmányolod a többi embert, annál több a pénzed. Tisztelségesen nem tudsz még jól élni sem. De egyszer rájön mindenki, hogy a pénz nem ehető.
Toma 2007.11.14. 10:29:07
gézé
Köszi. Megy ez:)
Gondolom már az AB-nél van. Ők vajon mikor döntenek? (Ez már költői kérdés)
Köszi. Megy ez:)
Gondolom már az AB-nél van. Ők vajon mikor döntenek? (Ez már költői kérdés)
gézé 2007.11.14. 10:30:27
Sztem 2185-ben. Addig meg csak kibírjuk valahogy .
gézé 2007.11.14. 10:46:14
A sztálinista alkotmány alkotmánybíróságától mit remélnél?
dowNLoad 2007.11.14. 11:04:25
Az hogy lehet, hogy ismert(gazdag/jólöltözött) embert még soha senki nem látott orvosnál/kórházban estleg sorbanállás közben??? (az utóbbi 15évben) Bécsbe/Berlinbe járnak ki , ha van valami bajuk? Esetleg Izraelbe?
Hogy van ez Horvát "sonkaági" Ágnes? Nem lehet, hogy retardált az a nő, mert beszélni csak úgy tud, mintha az lenne, olyanokat tesz, mintha az lenne, úgy néz ki mintha az lenne,...
Hogy van ez Horvát "sonkaági" Ágnes? Nem lehet, hogy retardált az a nő, mert beszélni csak úgy tud, mintha az lenne, olyanokat tesz, mintha az lenne, úgy néz ki mintha az lenne,...
volkov 2007.11.14. 11:20:45
biztositasi rendszert illetoen:
www.tbmentok.net/
lesznek tuntetesek, ki lehet menni. Sztem ha sok...tenyleg SOK...ember osszegyulne annak azert talan lenne hatasa.
A biztositokrol szolo nepszavazasi kerdest illetoen pedig nem tudom elhessegetni a gondolatot, hogy a Fidesz is benn van a biztositok zsebeben.
Tan legutobbi pentek8, tragikomikus pelda (nem bizonyitekkent irom, az osszevissza beszed minden esetre nem segit a tisztan latasban):
Mikola mondja, hogy elokeszitik a modjat, hogy lehet visszacsinalni a dolgot, de azt tudni kell, hogy sokba fog a dolog kerulni "a tarsadalomtol ehhez aldozatokat kell hozni".
Philip erre, hogy Orban mondta, hogy a biztositok fogjak fizetni a visszacsinalas arat (jo ez eleg nyilvanvalo hulyeseg, nem tudom miert kellett Orbannak ezt mondani. Megint egy mondjunk nagyot de hulyet akcio...).
Mikola, hat igen ez benna van a jogi ertekezesekben, hogy a biztositoknak kell ezt megfinanszirozni.
(utana persze azert mondta, hogy ez azert bonyolult kerdes, de akkoris basszus...)
A musor utan, sajat elmondasa szerint, ment targyalni a biztositokkal, hogy megtudja mi az o allaspontjuk. Gondolom, hogy be akarnak-e lepni, vagy nem. Ha nem, akkor nincs tema, ha igen akkor megbeszelik hogy fogjak ellehetetleniteni a mukodesuket??
www.tbmentok.net/
lesznek tuntetesek, ki lehet menni. Sztem ha sok...tenyleg SOK...ember osszegyulne annak azert talan lenne hatasa.
A biztositokrol szolo nepszavazasi kerdest illetoen pedig nem tudom elhessegetni a gondolatot, hogy a Fidesz is benn van a biztositok zsebeben.
Tan legutobbi pentek8, tragikomikus pelda (nem bizonyitekkent irom, az osszevissza beszed minden esetre nem segit a tisztan latasban):
Mikola mondja, hogy elokeszitik a modjat, hogy lehet visszacsinalni a dolgot, de azt tudni kell, hogy sokba fog a dolog kerulni "a tarsadalomtol ehhez aldozatokat kell hozni".
Philip erre, hogy Orban mondta, hogy a biztositok fogjak fizetni a visszacsinalas arat (jo ez eleg nyilvanvalo hulyeseg, nem tudom miert kellett Orbannak ezt mondani. Megint egy mondjunk nagyot de hulyet akcio...).
Mikola, hat igen ez benna van a jogi ertekezesekben, hogy a biztositoknak kell ezt megfinanszirozni.
(utana persze azert mondta, hogy ez azert bonyolult kerdes, de akkoris basszus...)
A musor utan, sajat elmondasa szerint, ment targyalni a biztositokkal, hogy megtudja mi az o allaspontjuk. Gondolom, hogy be akarnak-e lepni, vagy nem. Ha nem, akkor nincs tema, ha igen akkor megbeszelik hogy fogjak ellehetetleniteni a mukodesuket??
Bummer 2007.11.14. 11:27:38
Azt kéne észrevenni, hogy az egészségügyben a következők a problémák:
- kevés az ember és kicsi a fizetésük (ehhez pénz kell)
- nagyon gyenge a karbantartás (nem egészségügyi szolgáltatás)
Kész. A többi jó.
- kevés az ember és kicsi a fizetésük (ehhez pénz kell)
- nagyon gyenge a karbantartás (nem egészségügyi szolgáltatás)
Kész. A többi jó.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 11:31:05
volkov 2007.11.14. 11:20:45:
"A biztositokrol szolo nepszavazasi kerdest illetoen pedig nem tudom elhessegetni a gondolatot, hogy a Fidesz is benn van a biztositok zsebeben."
Nem, a Fidesz megosztott a kérdésben. A jobbos bázis imádja a több-biztosítós rendszert. Tulajdonképpen az Orbán-kormány is komolyan foglalkozott vele, 1999-ben már államtitkári előterjesztésig jutott, amikor lelőtték.
Az ok banális: a közgazdászokba bele van verve, hogy a piac láthatatlan kezénél nincs jobb irányítás, dacára annak, hogy az egészségfinanszírozásnál tudott módon nem működik.
Aztán persze anyagi érdek is van. Néhányan itt meggazdagszanak majd az adófizetők terhére és azok egy része a Fideszt fogja támogatni.
Érdemes megnézni, hogy a külföldi befektetőket már elijesztették ügyesen. A több-biztosítós rendszer a magyar elit játéka lett. Ideológia is van hozzá: a magyar tőkéseket kell megerősíteni. Gyakorlatilag az eredeti tőkefelhalmozás egy újabb lépcsője, a változatosság kedvéért most ismét az adófizetők kárára.
Ha én is kapnék néhány milliárdot zsebbe, én is gyártanék hozzá ideológiát.
"A biztositokrol szolo nepszavazasi kerdest illetoen pedig nem tudom elhessegetni a gondolatot, hogy a Fidesz is benn van a biztositok zsebeben."
Nem, a Fidesz megosztott a kérdésben. A jobbos bázis imádja a több-biztosítós rendszert. Tulajdonképpen az Orbán-kormány is komolyan foglalkozott vele, 1999-ben már államtitkári előterjesztésig jutott, amikor lelőtték.
Az ok banális: a közgazdászokba bele van verve, hogy a piac láthatatlan kezénél nincs jobb irányítás, dacára annak, hogy az egészségfinanszírozásnál tudott módon nem működik.
Aztán persze anyagi érdek is van. Néhányan itt meggazdagszanak majd az adófizetők terhére és azok egy része a Fideszt fogja támogatni.
Érdemes megnézni, hogy a külföldi befektetőket már elijesztették ügyesen. A több-biztosítós rendszer a magyar elit játéka lett. Ideológia is van hozzá: a magyar tőkéseket kell megerősíteni. Gyakorlatilag az eredeti tőkefelhalmozás egy újabb lépcsője, a változatosság kedvéért most ismét az adófizetők kárára.
Ha én is kapnék néhány milliárdot zsebbe, én is gyártanék hozzá ideológiát.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 11:38:50
Doomhammer, 11:31: igaz, igaz, tökéletesen igaz. Ha ráérsz, tedd meg, hogy a fentebb (2. komment) linkelt posztot elolvasod.
Ki kell egészítselek még azzal, hogy "az állam rossz gazda" liberális lózungja egy igazi baromság. Az állam ugyanis nem gazda, hanem egy virtuális valami, hiszen nem személy, hanem fogalom. Emberek hozzák a döntéseket, és őket más emberek ellenőrzik. A hozzáértés és a tisztesség iránti elkötelezettség (napjainkban ritkán) eredhet belülről is, nem okvetlenül csak a tulajdonos mindent látó szeme és korbácsa tudja kikényszeríteni.
Molnárgörény posztulátuma, hogy nincs alkalmas vagy alkalmatlan szervezeti forma: csak alkalmas vagy alkalmatlan emberek vannak.
Helyesen látod: nem más a szándék, mint "magyar típusú helyzetbe hozás", ami nem más, mint a megmaradt vagyon szétosztása. Azt azonban kétlem, hogy a külföld nem fog rámenni. Ott helyenként annyi pénz is van, hogy a visszaállamosítás kockázata vállalható, meg a szlovák helyzetből eléggé látszik, hogy az EU-n belül kártalanítás nélkül nem sikerülhet.
Ki kell egészítselek még azzal, hogy "az állam rossz gazda" liberális lózungja egy igazi baromság. Az állam ugyanis nem gazda, hanem egy virtuális valami, hiszen nem személy, hanem fogalom. Emberek hozzák a döntéseket, és őket más emberek ellenőrzik. A hozzáértés és a tisztesség iránti elkötelezettség (napjainkban ritkán) eredhet belülről is, nem okvetlenül csak a tulajdonos mindent látó szeme és korbácsa tudja kikényszeríteni.
Molnárgörény posztulátuma, hogy nincs alkalmas vagy alkalmatlan szervezeti forma: csak alkalmas vagy alkalmatlan emberek vannak.
Helyesen látod: nem más a szándék, mint "magyar típusú helyzetbe hozás", ami nem más, mint a megmaradt vagyon szétosztása. Azt azonban kétlem, hogy a külföld nem fog rámenni. Ott helyenként annyi pénz is van, hogy a visszaállamosítás kockázata vállalható, meg a szlovák helyzetből eléggé látszik, hogy az EU-n belül kártalanítás nélkül nem sikerülhet.
volkov 2007.11.14. 11:47:01
Doom,
"A jobbos bázis imádja a több-biztosítós rendszert."
mit ertesz jobbos bazis alatt?
"Aztán persze anyagi érdek is van. Néhányan itt meggazdagszanak majd az adófizetők terhére és azok egy része a Fideszt fogja támogatni."
osszezavarsz a zsebben lenni vagy nem zsebben lenni, PszeudoHamlet drama kerdeseben. mit ertesz tamogatas alatt?
"Érdemes megnézni, hogy a külföldi befektetőket már elijesztették ügyesen. A több-biztosítós rendszer a magyar elit játéka lett. "
linkelnel a kulfoldi befektetok elijedeserol?
"A jobbos bázis imádja a több-biztosítós rendszert."
mit ertesz jobbos bazis alatt?
"Aztán persze anyagi érdek is van. Néhányan itt meggazdagszanak majd az adófizetők terhére és azok egy része a Fideszt fogja támogatni."
osszezavarsz a zsebben lenni vagy nem zsebben lenni, PszeudoHamlet drama kerdeseben. mit ertesz tamogatas alatt?
"Érdemes megnézni, hogy a külföldi befektetőket már elijesztették ügyesen. A több-biztosítós rendszer a magyar elit játéka lett. "
linkelnel a kulfoldi befektetok elijedeserol?
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 11:55:14
volkov: itt egy link, ez is az én posztomban van benne többek közt: hvg.hu/itthon/20071025_egeszsegbiztositas_hazai_cegek.aspx
volkov 2007.11.14. 12:02:55
koszi molnargoreny,
ebbol azt latom, hogy a multik egyelore semmit nem mondanak, azt nem, hogy elijedtek. Pl, ha meg a szabalyok ugyeben brusztoltak a cikk irasakor (a belepesuk feltetelekent szabva nehany dolgot - kerdes, hogy az elado fel erdekelt-e a belepesukben. szerintetek?), akkor nyilvan most pont azt kell mondaniuk, hogy egyelore bizonytalanok.
ebbol azt latom, hogy a multik egyelore semmit nem mondanak, azt nem, hogy elijedtek. Pl, ha meg a szabalyok ugyeben brusztoltak a cikk irasakor (a belepesuk feltetelekent szabva nehany dolgot - kerdes, hogy az elado fel erdekelt-e a belepesukben. szerintetek?), akkor nyilvan most pont azt kell mondaniuk, hogy egyelore bizonytalanok.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 12:09:03
volkov 2007.11.14. 11:47:01:
"mit ertesz jobbos bazis alatt?"
A Fidesz bázisának egy részét még mindig jobboldaliként lehet leírni (meritokrácia szemben az egyenlőséggel vagy akár az esélyegyenlőséggel is).
A Fidesz mindig jobbra állt az MSZP-től, azonban bázisának egy része kifejezetten jobboldali.
"PszeudoHamlet drama kerdeseben. mit ertesz tamogatas alatt?"
Pénzt. Számos formában. A kampánytámogatás a legegyszerűbb.
"linkelnel a kulfoldi befektetok elijedeserol? "
www.origo.hu/itthon/20071021-a-lobbireovel-biro-magyar-toke-nyerhet-az-egeszsegugyi-reformon.html
"mit ertesz jobbos bazis alatt?"
A Fidesz bázisának egy részét még mindig jobboldaliként lehet leírni (meritokrácia szemben az egyenlőséggel vagy akár az esélyegyenlőséggel is).
A Fidesz mindig jobbra állt az MSZP-től, azonban bázisának egy része kifejezetten jobboldali.
"PszeudoHamlet drama kerdeseben. mit ertesz tamogatas alatt?"
Pénzt. Számos formában. A kampánytámogatás a legegyszerűbb.
"linkelnel a kulfoldi befektetok elijedeserol? "
www.origo.hu/itthon/20071021-a-lobbireovel-biro-magyar-toke-nyerhet-az-egeszsegugyi-reformon.html
2007.11.14. 12:16:47
Sok szomorú tapasztalaton alapuló véleményem az, hogy az orvosok egy része mindent megtesz azért,hogy betartson a reformoknak. Ennek fő oka az lehet ,hogy veszélyben érzik a langyos pocsolyájukat,a könnyen szerzett nagy jövedelmüket,és nem utolsó sorban a hatalmukat az emberek fölött.
A reformokat kísérő anomáliákat jórészt pont az ilyen aknamunka okozza (persze van jogos kritika is).
Szerencsére vannak olyan orvosok, (és intézmények)akik zökkenőmentesen tudják kezelni az átállással járó helyzeteket,ők ugyanis a betegek érdekeit,és nem a sajátjukat helyezik az előtérbe.( talán ők képesek hosszú távon gondolkodni)
A reformokat kísérő anomáliákat jórészt pont az ilyen aknamunka okozza (persze van jogos kritika is).
Szerencsére vannak olyan orvosok, (és intézmények)akik zökkenőmentesen tudják kezelni az átállással járó helyzeteket,ők ugyanis a betegek érdekeit,és nem a sajátjukat helyezik az előtérbe.( talán ők képesek hosszú távon gondolkodni)
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 12:25:50
méhészborz 2007.11.14. 12:16:47:
"A reformokat kísérő anomáliákat jórészt pont az ilyen aknamunka okozza (persze van jogos kritika is)."
Nagyon igazad van, méhészborz. És sajnos tájékoztatás terén sem jó a helyzet. Oda jutottunk, hogy már a Népszabadság is hazudik.
www.nol.hu/cikk/469328/
Azt írják, hogy szervezetlenség van, pedig dehogy. Aknamunka rontja a reform hatékonyását.
A szöveged készen kaptad valakitől, vagy saját munka?
"A reformokat kísérő anomáliákat jórészt pont az ilyen aknamunka okozza (persze van jogos kritika is)."
Nagyon igazad van, méhészborz. És sajnos tájékoztatás terén sem jó a helyzet. Oda jutottunk, hogy már a Népszabadság is hazudik.
www.nol.hu/cikk/469328/
Azt írják, hogy szervezetlenség van, pedig dehogy. Aknamunka rontja a reform hatékonyását.
A szöveged készen kaptad valakitől, vagy saját munka?
volkov 2007.11.14. 12:27:23
"A Fidesz bázisának egy részét még mindig jobboldaliként lehet leírni (meritokrácia szemben az egyenlőséggel vagy akár az esélyegyenlőséggel is)."
aha. bevallom, ez a meritkracia uj dolog nekem.
felutottem a wikipediat
en.wikipedia.org/wiki/Meritocracy
es maris nem ertem:) a tobb biztositos modellnek mi koze a meritokraciahoz?
Akarmi is legyen a valasz, jol ertem, hogy azt allitod, hogy a Fidesz nagy garral mond valamit, mikozben tudja, hogy nem lesz kepes/nem fogja akarni megtenni amit vallal, illetve azt mondja A-t szeretne, mikozben annak ellenkezojevel lenne elegedett?
(a bazis egyik reszenek beszel, a masik reszenek cselekszik?)
"Pénzt. Számos formában. A kampánytámogatás a legegyszerűbb."
ez alapjan a Fidesz zsebben van (szeretne lenni), vagy nem?
aha. bevallom, ez a meritkracia uj dolog nekem.
felutottem a wikipediat
en.wikipedia.org/wiki/Meritocracy
es maris nem ertem:) a tobb biztositos modellnek mi koze a meritokraciahoz?
Akarmi is legyen a valasz, jol ertem, hogy azt allitod, hogy a Fidesz nagy garral mond valamit, mikozben tudja, hogy nem lesz kepes/nem fogja akarni megtenni amit vallal, illetve azt mondja A-t szeretne, mikozben annak ellenkezojevel lenne elegedett?
(a bazis egyik reszenek beszel, a masik reszenek cselekszik?)
"Pénzt. Számos formában. A kampánytámogatás a legegyszerűbb."
ez alapjan a Fidesz zsebben van (szeretne lenni), vagy nem?
volkov 2007.11.14. 12:32:39
Doom,
a linkedrol elfelejtettem irni, nagyjabol ugyanazt latom ervenyesnek, mint amit molnargorenynek irtam.
Egyebkent az, hogy egy kisebb hazai ceg elkezd mukodni nem jelenti azt, hogy par ev mulva ugyanaz a ceg meg hazainak fog szamitani. Egy par cegbol allo rendszernel a hazai vallalatok megerositese cimu ideologia nekem eleg falsul hangzik.
a linkedrol elfelejtettem irni, nagyjabol ugyanazt latom ervenyesnek, mint amit molnargorenynek irtam.
Egyebkent az, hogy egy kisebb hazai ceg elkezd mukodni nem jelenti azt, hogy par ev mulva ugyanaz a ceg meg hazainak fog szamitani. Egy par cegbol allo rendszernel a hazai vallalatok megerositese cimu ideologia nekem eleg falsul hangzik.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 12:33:41
volkov 2007.11.14. 12:27:23:
"aha. bevallom, ez a meritkracia uj dolog nekem."
Kár. A jobboldal-baloldal tengely megértésében kulcsfogalom. Az a kérdés, hogy több jár-e valakinek, aki többet teljesít. Megjegyzem, a Wikipédia cikkel ellentétben a "teljesítést" gyakran értik pénzbeli teljesítésként ("gazdagság") mert ugye a tökéletes piac világában az teljesítményből lesz a gazdagság.
"es maris nem ertem:) a tobb biztositos modellnek mi koze a meritokraciahoz?"
Jobb egészségügyi szolgáltatás jár-e annak, aki többet fizet?
"aha. bevallom, ez a meritkracia uj dolog nekem."
Kár. A jobboldal-baloldal tengely megértésében kulcsfogalom. Az a kérdés, hogy több jár-e valakinek, aki többet teljesít. Megjegyzem, a Wikipédia cikkel ellentétben a "teljesítést" gyakran értik pénzbeli teljesítésként ("gazdagság") mert ugye a tökéletes piac világában az teljesítményből lesz a gazdagság.
"es maris nem ertem:) a tobb biztositos modellnek mi koze a meritokraciahoz?"
Jobb egészségügyi szolgáltatás jár-e annak, aki többet fizet?
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 12:36:41
volkov 2007.11.14. 12:32:39:
"Egyebkent az, hogy egy kisebb hazai ceg elkezd mukodni nem jelenti azt, hogy par ev mulva ugyanaz a ceg meg hazainak fog szamitani."
Nem ez a kérdés, hanem az, hogy egy hazai szereplő pénzzé változtathatja-e a kapcsolati tőkéjét. Ennek nincs sok köze a piaci versenyhez, ennek ahhoz van köze, ahogy pl. Kóka meggazdagodott, amikor az Elendert egy ügyes húzással beillesztették a Sulinet program és a MATÁV közé. Kapcsolati tőkét fordítottak pénztőkévé. Mindenki jól járt, csak az adófizetőknek kellett többet fizetni.
"Egyebkent az, hogy egy kisebb hazai ceg elkezd mukodni nem jelenti azt, hogy par ev mulva ugyanaz a ceg meg hazainak fog szamitani."
Nem ez a kérdés, hanem az, hogy egy hazai szereplő pénzzé változtathatja-e a kapcsolati tőkéjét. Ennek nincs sok köze a piaci versenyhez, ennek ahhoz van köze, ahogy pl. Kóka meggazdagodott, amikor az Elendert egy ügyes húzással beillesztették a Sulinet program és a MATÁV közé. Kapcsolati tőkét fordítottak pénztőkévé. Mindenki jól járt, csak az adófizetőknek kellett többet fizetni.
volkov 2007.11.14. 12:45:26
Doom,
azt hiszem ertjuk mi egymast. Pontosan az zavart ossze, hogy a meritokracia definiciojaban el volt valasztva a wikipedia cikkben a plutokraciatol, de ahogy latom te pont az ottani plutokraciara gondoltal, ahogy en is mikor kerdeztelek.
(egyebkent sztem nem kar, hogy uj, az lenne kar, ha nem erdekelne. ne mondd mar, hogy te ugy szulettel, hogy tudtad:) )
a hazai toke erositese ideologiat meg valamiert azt hittem, hogy a fenti ertelemben elfogadod, de aztan visszaneztem a kommented es latom, hogy te sem,
ugyhogy asszem nincs vitank.
Maximum a zsebben levesnek, illetve a Fidesz igazmondasanak kifinomult definiciojat illetoen, de azt hiszem, hogy a lenyeghez kepest ez marginalis kerdes, csures-csavaras lenne.
azt hiszem ertjuk mi egymast. Pontosan az zavart ossze, hogy a meritokracia definiciojaban el volt valasztva a wikipedia cikkben a plutokraciatol, de ahogy latom te pont az ottani plutokraciara gondoltal, ahogy en is mikor kerdeztelek.
(egyebkent sztem nem kar, hogy uj, az lenne kar, ha nem erdekelne. ne mondd mar, hogy te ugy szulettel, hogy tudtad:) )
a hazai toke erositese ideologiat meg valamiert azt hittem, hogy a fenti ertelemben elfogadod, de aztan visszaneztem a kommented es latom, hogy te sem,
ugyhogy asszem nincs vitank.
Maximum a zsebben levesnek, illetve a Fidesz igazmondasanak kifinomult definiciojat illetoen, de azt hiszem, hogy a lenyeghez kepest ez marginalis kerdes, csures-csavaras lenne.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 12:52:06
volkov 2007.11.14. 12:45:26:
"Maximum a zsebben levesnek, illetve a Fidesz igazmondasanak kifinomult definiciojat illetoen, de azt hiszem, hogy a lenyeghez kepest ez marginalis kerdes, csures-csavaras lenne. "
Az előbb idézett cikkből:
"Akadnak azért új cégek, amelyek beleférnek a fenti kategóriába. Ilyen például a jelenleg alakuló CIG Közép-európai Biztosító, amelynek a részvényesi között van Járai Zsigmond, a Fidesz-kormány volt pénzügyminisztere, Straub Elek, a Magyar Telekom volt elnök-vezérigazgatója, Martonyi János volt fideszes külügyminiszter, valamint Bayer József, a magyarországi Axel Springer kiadóvállalat ügyvezetője."
Egyébként a Fidesz taktikázgatása megérthető. Ha már úgyis bevezetik a rendszert, legalább pártközeli figurák is kerüljenek a húsosfazék köré (amelyet egyébként is osztásra terveztek).
Abban biztos vagyok, hogy egy Fidesz-többségen alapuló kormány sose vezetne be több-biztosítós rendszert, ezt az Orbán-kormánnyal tudom bizonyítani, ami már egyszer elkaszálta. Ilyen értelemben a Fidesz őszinte.
A többi business as usual.
"Maximum a zsebben levesnek, illetve a Fidesz igazmondasanak kifinomult definiciojat illetoen, de azt hiszem, hogy a lenyeghez kepest ez marginalis kerdes, csures-csavaras lenne. "
Az előbb idézett cikkből:
"Akadnak azért új cégek, amelyek beleférnek a fenti kategóriába. Ilyen például a jelenleg alakuló CIG Közép-európai Biztosító, amelynek a részvényesi között van Járai Zsigmond, a Fidesz-kormány volt pénzügyminisztere, Straub Elek, a Magyar Telekom volt elnök-vezérigazgatója, Martonyi János volt fideszes külügyminiszter, valamint Bayer József, a magyarországi Axel Springer kiadóvállalat ügyvezetője."
Egyébként a Fidesz taktikázgatása megérthető. Ha már úgyis bevezetik a rendszert, legalább pártközeli figurák is kerüljenek a húsosfazék köré (amelyet egyébként is osztásra terveztek).
Abban biztos vagyok, hogy egy Fidesz-többségen alapuló kormány sose vezetne be több-biztosítós rendszert, ezt az Orbán-kormánnyal tudom bizonyítani, ami már egyszer elkaszálta. Ilyen értelemben a Fidesz őszinte.
A többi business as usual.
gézé 2007.11.14. 12:59:53
A lényegen nem változtat semmi. Ebből mi csak rosszul jöhetünk ki. Ha valaki befektet, azt nem azért teszi, mert annyi a pénze, hogy nem tud már vele mit kezdeni, hanem azért, hogy mégtöbb legyen neki. És ezt pedig valakinek meg kell fizetnie.
2007.11.14. 13:01:51
Doonmhammer,
Te vagy orvos lehetsz, vagy(remélem)nem vagy beteg :-].
Ha figyelmesen, nem szelektíven olvasod a hsz.-omat,akkor láthatod,hogy amit leírtam,az tapasztalaton alapul,nem újságcikken.
Hogy friss (néhány napos) példát írjak;
A szakrendelés hivatalosan 8-kor kezdődik,főorvosúr 9 után néhány perccel megérkezvén a nélkül,hogy a várakozó 8 beteg közül bárkit is behívna, mobillal a kézben kiviharzik a rendelőből, és a folyosón várakozó betegektől néhány méterre (jól hallhatóan) arról győzködi a főnökét, hogy kevés a rendelési idő, muszáj még egy rendelőt nyitni.Kb. 20 perc múlva ,befejezvén a telefonálást,kegyeskedik fogadni az első beteget, és ezt követően 40 pec alatt minden beteget kiszórván befejezi a rendelést.
Ez nem ujságcikk,ez saját tapasztalat.(Sok hasonló van még, de ez a legfrissebb.)
Az idézett cikk írója elfelejtette az adott egység felelős(?) vezetőjétől megkérdezni,hogy mi a kialakult, valóban tarthatatlan helyzet oka, és mit kíván annak megszüntetése érdekében tenni. Valószínűsíthető válasz, hogy a kormány,miniszter, a reform,és mindenki hibás, persze őt kivéve.
Te vagy orvos lehetsz, vagy(remélem)nem vagy beteg :-].
Ha figyelmesen, nem szelektíven olvasod a hsz.-omat,akkor láthatod,hogy amit leírtam,az tapasztalaton alapul,nem újságcikken.
Hogy friss (néhány napos) példát írjak;
A szakrendelés hivatalosan 8-kor kezdődik,főorvosúr 9 után néhány perccel megérkezvén a nélkül,hogy a várakozó 8 beteg közül bárkit is behívna, mobillal a kézben kiviharzik a rendelőből, és a folyosón várakozó betegektől néhány méterre (jól hallhatóan) arról győzködi a főnökét, hogy kevés a rendelési idő, muszáj még egy rendelőt nyitni.Kb. 20 perc múlva ,befejezvén a telefonálást,kegyeskedik fogadni az első beteget, és ezt követően 40 pec alatt minden beteget kiszórván befejezi a rendelést.
Ez nem ujságcikk,ez saját tapasztalat.(Sok hasonló van még, de ez a legfrissebb.)
Az idézett cikk írója elfelejtette az adott egység felelős(?) vezetőjétől megkérdezni,hogy mi a kialakult, valóban tarthatatlan helyzet oka, és mit kíván annak megszüntetése érdekében tenni. Valószínűsíthető válasz, hogy a kormány,miniszter, a reform,és mindenki hibás, persze őt kivéve.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 13:02:17
gézé 2007.11.14. 12:59:53:
"Ha valaki befektet, azt nem azért teszi, mert annyi a pénze, hogy nem tud már vele mit kezdeni, hanem azért, hogy mégtöbb legyen neki. És ezt pedig valakinek meg kell fizetnie."
Ez pontosan így van a szupermarkettel is. Kivéve, hogy te választhatsz, bemész-e.
Az állammal összefonódó üzleti vállalkozások esetén nincs verseny, van viszont korrupció.
"Ha valaki befektet, azt nem azért teszi, mert annyi a pénze, hogy nem tud már vele mit kezdeni, hanem azért, hogy mégtöbb legyen neki. És ezt pedig valakinek meg kell fizetnie."
Ez pontosan így van a szupermarkettel is. Kivéve, hogy te választhatsz, bemész-e.
Az állammal összefonódó üzleti vállalkozások esetén nincs verseny, van viszont korrupció.
volkov 2007.11.14. 13:03:52
Doom,
"Abban biztos vagyok, hogy egy Fidesz-többségen alapuló kormány sose vezetne be több-biztosítós rendszert, ezt az Orbán-kormánnyal tudom bizonyítani, ami már egyszer elkaszálta. Ilyen értelemben a Fidesz őszinte."
olyan ertelemben meg, hogy vissza fogja csinalni, a te elmeleted alapjan nem, de legalabbis nem ugy ahogy Orban mondja.
Ahogy abban sem, hogy agal nagy hangon, de a kapcsolodo nepszavazasi kerdest illetoen meg lapit. Es megjegyzem a mediaban senki nem szorongatja meg a tokuket ezzel kapcsolatban.
Egyebkent figyelembe veve, hogy a parlamenti partok tobbsege ismereteim szerint nem tamogatta az egeszsegbiztositas privatizaciojat, a nepszavazas egy ilyen melyrehato kerdesben kifejezetten kivanatos lenne.
Es nem azert, hogy megakassza a kormany reformszekeret, hanem mert ennek hianyaban az atalakitas ezen (sztem irreverzibilis) reszenek kerdeses a legitimacioja, es ez pont az kvazi-irreverzibilitasa miatt husbavagobb, mint mondjuk a vizitdij.
"Abban biztos vagyok, hogy egy Fidesz-többségen alapuló kormány sose vezetne be több-biztosítós rendszert, ezt az Orbán-kormánnyal tudom bizonyítani, ami már egyszer elkaszálta. Ilyen értelemben a Fidesz őszinte."
olyan ertelemben meg, hogy vissza fogja csinalni, a te elmeleted alapjan nem, de legalabbis nem ugy ahogy Orban mondja.
Ahogy abban sem, hogy agal nagy hangon, de a kapcsolodo nepszavazasi kerdest illetoen meg lapit. Es megjegyzem a mediaban senki nem szorongatja meg a tokuket ezzel kapcsolatban.
Egyebkent figyelembe veve, hogy a parlamenti partok tobbsege ismereteim szerint nem tamogatta az egeszsegbiztositas privatizaciojat, a nepszavazas egy ilyen melyrehato kerdesben kifejezetten kivanatos lenne.
Es nem azert, hogy megakassza a kormany reformszekeret, hanem mert ennek hianyaban az atalakitas ezen (sztem irreverzibilis) reszenek kerdeses a legitimacioja, es ez pont az kvazi-irreverzibilitasa miatt husbavagobb, mint mondjuk a vizitdij.
gézé 2007.11.14. 13:04:25
Szupermarketbe nem muszáj bemenni, orvoshoz viszont sajnos igen. És ez a ciki. Nem tudod kikerülni.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 13:16:09
volkov 2007.11.14. 13:03:52:
"olyan ertelemben meg, hogy vissza fogja csinalni, a te elmeleted alapjan nem, de legalabbis nem ugy ahogy Orban mondja."
Amint láthatod a cikkből, a kormányváltásig is szépen lehet keresni a több-biztosítós rendszerrel.
"Egyebkent figyelembe veve, hogy a parlamenti partok tobbsege ismereteim szerint nem tamogatta az egeszsegbiztositas privatizaciojat, a nepszavazas egy ilyen melyrehato kerdesben kifejezetten kivanatos lenne."
Egyetértek. Ez elvi kérdés.
"Es nem azert, hogy megakassza a kormany reformszekeret, hanem mert ennek hianyaban az atalakitas ezen (sztem irreverzibilis) reszenek kerdeses a legitimacioja, es ez pont az kvazi-irreverzibilitasa miatt husbavagobb, mint mondjuk a vizitdij."
Ha külföldi befektetők nem szállnak be és nem pumpálnak rettenetes mennyiségű pénzt a rendszerbe, akkor nem látom be, hogyan lehetne ez irreverzibilis. Néhányan sikoltozni fognak, na és?
Az általad említett szavak-tettek ellentét a Fidesznél mindenképpen fennáll. Egyébként a Stumpf-agytröszt is több-biztosító párti.
A Nemzeti Érdek első számában volt egy ilyen cikk, tudomásom szerint a weben nem fellelhető.
"olyan ertelemben meg, hogy vissza fogja csinalni, a te elmeleted alapjan nem, de legalabbis nem ugy ahogy Orban mondja."
Amint láthatod a cikkből, a kormányváltásig is szépen lehet keresni a több-biztosítós rendszerrel.
"Egyebkent figyelembe veve, hogy a parlamenti partok tobbsege ismereteim szerint nem tamogatta az egeszsegbiztositas privatizaciojat, a nepszavazas egy ilyen melyrehato kerdesben kifejezetten kivanatos lenne."
Egyetértek. Ez elvi kérdés.
"Es nem azert, hogy megakassza a kormany reformszekeret, hanem mert ennek hianyaban az atalakitas ezen (sztem irreverzibilis) reszenek kerdeses a legitimacioja, es ez pont az kvazi-irreverzibilitasa miatt husbavagobb, mint mondjuk a vizitdij."
Ha külföldi befektetők nem szállnak be és nem pumpálnak rettenetes mennyiségű pénzt a rendszerbe, akkor nem látom be, hogyan lehetne ez irreverzibilis. Néhányan sikoltozni fognak, na és?
Az általad említett szavak-tettek ellentét a Fidesznél mindenképpen fennáll. Egyébként a Stumpf-agytröszt is több-biztosító párti.
A Nemzeti Érdek első számában volt egy ilyen cikk, tudomásom szerint a weben nem fellelhető.
volkov 2007.11.14. 13:23:09
Doom,
"Ez pontosan így van a szupermarkettel is. Kivéve, hogy te választhatsz, bemész-e."
geze,
"Szupermarketbe nem muszáj bemenni, orvoshoz viszont sajnos igen. És ez a ciki. Nem tudod kikerülni."
orvost is elvileg valaszthatsz, legalabbis bizonyos keretek kozt (arra gondolok, hogy tan valaszthatsz azok kozul az orvosok kozul, akik szerzodtek a penztaraddal.)
a kulonbseg, hogy a szupermarketnel a valasztas az aru osszehasonlitasan alapul, amit ha nem is tokeletesen de valoban meg tudsz tenni, van hozza informaciod, ha nem tevedek ez a piac alapelve.
Az Euben ez az osszehasonlitasi kepesseg ami kerdeses.
Ennek ellenere peldaul a szabad orvosvalasztast kivanatosnak tartom. Nem a piac miatt, (amiatt az elobbiek miatt nem tarthatom magamnak valo ellentmondas nelkul) hanem mert a beteg-orvos viszony bizalmi jellegu, es szeretnek ahhoz menni, akiben jobban bizom.
(a bizalom tobbe-kevesbe szubjektiv fogalom, igy eleg bajosan lehet elmeletet epiteni ra)
"Ez pontosan így van a szupermarkettel is. Kivéve, hogy te választhatsz, bemész-e."
geze,
"Szupermarketbe nem muszáj bemenni, orvoshoz viszont sajnos igen. És ez a ciki. Nem tudod kikerülni."
orvost is elvileg valaszthatsz, legalabbis bizonyos keretek kozt (arra gondolok, hogy tan valaszthatsz azok kozul az orvosok kozul, akik szerzodtek a penztaraddal.)
a kulonbseg, hogy a szupermarketnel a valasztas az aru osszehasonlitasan alapul, amit ha nem is tokeletesen de valoban meg tudsz tenni, van hozza informaciod, ha nem tevedek ez a piac alapelve.
Az Euben ez az osszehasonlitasi kepesseg ami kerdeses.
Ennek ellenere peldaul a szabad orvosvalasztast kivanatosnak tartom. Nem a piac miatt, (amiatt az elobbiek miatt nem tarthatom magamnak valo ellentmondas nelkul) hanem mert a beteg-orvos viszony bizalmi jellegu, es szeretnek ahhoz menni, akiben jobban bizom.
(a bizalom tobbe-kevesbe szubjektiv fogalom, igy eleg bajosan lehet elmeletet epiteni ra)
volkov 2007.11.14. 13:30:51
Doom,
"Amint láthatod a cikkből, a kormányváltásig is szépen lehet keresni a több-biztosítós rendszerrel."
pont ez volt a fejemben, ami miatt ugy fogalmaztam, hogy "legalabbis nem ugy, ahogy Orban mondta"
a tobbi az egyoldalu szerzodesfelmondas esetere vonatkozo garanciakon mulik. Persze - lebutitva amit mondasz -, ha most jol megegyeznek (a Fidesz, a szocik, a szadi, a biztositok ), hogy hajra, ket evig lophattok, utana viszont kussban el kell tunni, akkor persze lehet, hogy nem lesznek olyan szigoruak azok a garanciak.
A szerzodesbontas esetere. A lopasra annal inkabb.
De ez mar boven a joslas kategoria.
"Amint láthatod a cikkből, a kormányváltásig is szépen lehet keresni a több-biztosítós rendszerrel."
pont ez volt a fejemben, ami miatt ugy fogalmaztam, hogy "legalabbis nem ugy, ahogy Orban mondta"
a tobbi az egyoldalu szerzodesfelmondas esetere vonatkozo garanciakon mulik. Persze - lebutitva amit mondasz -, ha most jol megegyeznek (a Fidesz, a szocik, a szadi, a biztositok ), hogy hajra, ket evig lophattok, utana viszont kussban el kell tunni, akkor persze lehet, hogy nem lesznek olyan szigoruak azok a garanciak.
A szerzodesbontas esetere. A lopasra annal inkabb.
De ez mar boven a joslas kategoria.
volkov 2007.11.14. 13:39:51
ja, es, ha a visszacsinalas lenne igaz, akkor a plutokrata szavazobazis jelenlete irrelevans.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 14:45:38
Méhészborz: én valóban orvos (is) vagyok. Amit írtál, marhaság. Az orvosok között a magas jövedelműek aránya meglehetősen alacsony, sokkal kisebb a véltnél. A non-paraszolvens szakmákban (mentő, traumatológia, patológia, intenzív-aneszt, gyerekgyógyászat (ugye, nem gondolnád, hogy ez alig fizet?!), labor, röntgen, stb. stb.) alig vcan hálapénz. A fizetősebb helyeken van ugyan, de ott se a kicsiknek, hanem a főnök kaszál nagyot.
Ha a havi 120-150 nettóval fizetett szakorvosok (én is ilyen voltam) egy percig is elhinnék, hogy a reformtól jobb lesz, támogatnák. Csakhogy nem hiszik el, és nem véletlenül. Eddig se javított egy kormány se (Fidesz se, sajnos): a stagnálás és a romlás váltakozott. Te minden orvost hülyének vagy ármányosnak és kőgazdagnak nézel. Ez nettó marhaság.
Ha a havi 120-150 nettóval fizetett szakorvosok (én is ilyen voltam) egy percig is elhinnék, hogy a reformtól jobb lesz, támogatnák. Csakhogy nem hiszik el, és nem véletlenül. Eddig se javított egy kormány se (Fidesz se, sajnos): a stagnálás és a romlás váltakozott. Te minden orvost hülyének vagy ármányosnak és kőgazdagnak nézel. Ez nettó marhaság.
2007.11.14. 16:03:58
Molnargoreny,
ha figyelmesen olvastál volna, akkor láthattad volna,hogy az orvosok egy részére vonatkozott a véleményem, ami szerinted (2xes) marhaság, sőt még nettó is.
Én nem gondolom,hogy amit írtál az marhaság,(pláne nem nettó), de nekem betegként ez a TAPASZTALATOM, soha ne tapasztald meg.Kérdés:mennyi az orvosok között a magas jövedelműek aránya?(forrás?)
(csak a marházásokból gyanítom, hogy netán állatorvos -e vagy? :)
ha figyelmesen olvastál volna, akkor láthattad volna,hogy az orvosok egy részére vonatkozott a véleményem, ami szerinted (2xes) marhaság, sőt még nettó is.
Én nem gondolom,hogy amit írtál az marhaság,(pláne nem nettó), de nekem betegként ez a TAPASZTALATOM, soha ne tapasztald meg.Kérdés:mennyi az orvosok között a magas jövedelműek aránya?(forrás?)
(csak a marházásokból gyanítom, hogy netán állatorvos -e vagy? :)
suski 2007.11.14. 16:22:13
Járai világosan megmondta, hogy NEM akarnak az egészségügybe beszállni, a biztosítót egyéb szolgálatásokra hozzák létre, mintegy ”nemzeti” konkurenciaként a külföldi cégekkel szemben.
A Fidesz biztosan megosztott a kérdésben, de amíg Orbán-Mikola a meghatározó, addig a hiénák csak lesegethetnek.
Ez itt a www.bogarlaszlo.info-ról:
( Bogár László államtitkár volt akkor, tehát belelátott a dolgokba)
”Orbán Viktor ugyanis, megrendítő tanulási kapacitásról tanúságot téve, megkezdte a szuverenitás helyreállításának egyedülálló kísérletét. Nemcsak, hogy nem folytatta a humánjavak újratermelésének privatizációját, hanem látványosan “renacionalizálta” azt, esélyt teremtve ezzel arra, hogy az emberi minőségek reprodukciós folyamatai a család intézményének megerősítésével összekötve olyan mentális és spirituális öngyógyító energiák szabaduljanak fel, amelyek visszafordíthatják az előző évtizedek roncsolási tendenciáit. Kemény kézzel visszaverte saját “belső pártjának” liberokrata kísérleteit is, pl. az egészségbiztosítási rendszer először nyílt, aztán rejtett privatizálására. Szintén igen kemény intézményi ellenállást leküzdve keresztülvitte a nyugdíjrendszer olyan átalakítását, amely sikeresen akadályozhatja meg, hogy az e rendszerekben felhalmozódó erőforrások a globális pénzfolyamok áramlatai felett rendelkező struktúrák ellenőrzése alá kerüljenek.”
Vki föltette itt a kérdést, hogy több jár-e annak, aki többet fizet? Hát vegyen magának kiegészítô biztosítást és kapjon érte külön szobát vagy 3 fogásos ebédet! De azt ne akarja a jobboldal, hogy szegény emberek gyógyítható betegségekben pusztuljanak el 2007-ben, Európa közepén. Szerintem nem is akarja.
A Fidesz biztosan megosztott a kérdésben, de amíg Orbán-Mikola a meghatározó, addig a hiénák csak lesegethetnek.
Ez itt a www.bogarlaszlo.info-ról:
( Bogár László államtitkár volt akkor, tehát belelátott a dolgokba)
”Orbán Viktor ugyanis, megrendítő tanulási kapacitásról tanúságot téve, megkezdte a szuverenitás helyreállításának egyedülálló kísérletét. Nemcsak, hogy nem folytatta a humánjavak újratermelésének privatizációját, hanem látványosan “renacionalizálta” azt, esélyt teremtve ezzel arra, hogy az emberi minőségek reprodukciós folyamatai a család intézményének megerősítésével összekötve olyan mentális és spirituális öngyógyító energiák szabaduljanak fel, amelyek visszafordíthatják az előző évtizedek roncsolási tendenciáit. Kemény kézzel visszaverte saját “belső pártjának” liberokrata kísérleteit is, pl. az egészségbiztosítási rendszer először nyílt, aztán rejtett privatizálására. Szintén igen kemény intézményi ellenállást leküzdve keresztülvitte a nyugdíjrendszer olyan átalakítását, amely sikeresen akadályozhatja meg, hogy az e rendszerekben felhalmozódó erőforrások a globális pénzfolyamok áramlatai felett rendelkező struktúrák ellenőrzése alá kerüljenek.”
Vki föltette itt a kérdést, hogy több jár-e annak, aki többet fizet? Hát vegyen magának kiegészítô biztosítást és kapjon érte külön szobát vagy 3 fogásos ebédet! De azt ne akarja a jobboldal, hogy szegény emberek gyógyítható betegségekben pusztuljanak el 2007-ben, Európa közepén. Szerintem nem is akarja.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 18:46:58
méhészborz: ha valami marhaság, az akkor is marhaság (nettóban), ha fájdalmas. A magas jövedelmű orvosok aránya fájdalmasan alacsony. Én csak épp 18 évig bejártam az egészségügy egész vertikumát, nem csupán beteg voltam, ez a forrás. Gondolod, hogy a belgyógyász vagy nőgyógyász docensek, főorvosok a netre teszik ki a havi hálapénzjegyzéket?
Nálunk például aki tehette, itt-ott fusizott-ügyelt, hogy éhen ne dögöljön. A kórházakban agyonhajtott csóró kollégákkal találkoztam - mit gondolsz, miért töltődött fel fiatal orvosokkal a gyógyszervigéc szakma, ami pár éve alakult csak ki? Azért, mert ott legalább nettó 200-250 ezerre számíthatnak (sokszor többre), míg a gyógyításban erre esélyük sincs. Elhiszed, hogy valaki azért tanul hat évet, hogy aztán három tablettára próbálja rábeszélni hónapszám a körorvosokat?
Nem vitatom, hogy volt, lehetett rossz tapasztalatod. De amilyen következtetést ebből levontál, az távol áll a valóságtól. Olvasd el a második kommentben linkelt posztot...
Nálunk például aki tehette, itt-ott fusizott-ügyelt, hogy éhen ne dögöljön. A kórházakban agyonhajtott csóró kollégákkal találkoztam - mit gondolsz, miért töltődött fel fiatal orvosokkal a gyógyszervigéc szakma, ami pár éve alakult csak ki? Azért, mert ott legalább nettó 200-250 ezerre számíthatnak (sokszor többre), míg a gyógyításban erre esélyük sincs. Elhiszed, hogy valaki azért tanul hat évet, hogy aztán három tablettára próbálja rábeszélni hónapszám a körorvosokat?
Nem vitatom, hogy volt, lehetett rossz tapasztalatod. De amilyen következtetést ebből levontál, az távol áll a valóságtól. Olvasd el a második kommentben linkelt posztot...
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 18:48:21
Ja, és nem marháztalak. Azt mondtam, hogy marhaságot írtál. Ez nem személyeskedés, eszem ágában sincs lemarházni téged. Csak a fentebbi eszmefuttatást minősítettem, nem az íróját.