Ilyen ország pedig nincs LVII.
2007. október 25. írta: TuRuL_2k2

Ilyen ország pedig nincs LVII.

Kezdjük egy helyreigazítással: valótlanul állítottuk, hogy 2010-re sem készül el a 4-es metró. Az igazság ezzel szemben az, hogy elkészül, de csak 2011-től jár majd. Most készül a finanszírozást biztosító uniós pályázat - azt nem tudni, miből fizeti ki a főváros/Magyarország az ötszázmilliárdos számlát, ha nem nyer a kitűnő pályázat.
Mindenesetre sikerült csökkenteni a költségeken (tudjátok, a verseny, a verseny!). A megtakarítás áldozata lett többek között a kelenföldi P+R parkoló, ami újra felveti a kérdést, hogy mi értelme az egész négyesmetrónak, miért javulna a város közlekedése?
Ceterum censeo: Állítsátok meg a fúrópajzsokat!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr8207904

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2007.11.25. 13:07:15

Az MDF megállítaná a fúrópajzsokatA fővárosi MDF - nagyon helyesen - csatlakozott áprilisban indított Állítsátok meg a fúrópajzsokat! mozgalmunkhoz (amit azóta is rendszeresen kedves olvasóink figyelmébe ajánlunk). A Kálvin téren arra hívták fel a figyelm…

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2007.11.25. 13:07:03

Az MDF megállítaná a fúrópajzsokatA fővárosi MDF - nagyon helyesen - csatlakozott áprilisban indított Állítsátok meg a fúrópajzsokat! mozgalmunkhoz (amit azóta is rendszeresen kedves olvasóink figyelmébe ajánlunk). A Kálvin téren arra hívták fel a figyelm…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szilu Bácsi 2007.10.25. 17:27:54

Bárcsak félmilliárdos lenne a számla!
Az inkább 500 milliárd (fél billió) akart lenni, nem? Legalábbis forntban.
A megállításhoz csatlakozom.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.25. 17:31:51

arra kíváncsi leszek, Tarlós hogy hátrál majd ki mögüle - az óvatos, de pártoló nyilatkozataira gondolok. Már ha "helyzet lesz", és ha ki akar egyáltalán hátrálni..

exit · http://nubabel.blog.hu 2007.10.25. 17:37:13

"A megállításhoz csatlakozom."

én is.

főleg h 2011 is csak ma 2011.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.25. 17:41:56

Szilu Bácsi:
Igen, javítottam.
Örülhetünk, ha 2011 és 500 millárd. Valószínűbb, hogy nem fogunk örülni.

Őrnagy Őrnagy 2007.10.25. 17:45:24

Márpedig szerintem metró az lesz, ha bele döglünk is. Majd a szadesz szépen zsarolja az mszp-t, ha az Unijó nem ad pénzt. Így megy ez

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.25. 17:50:41

avagy: ennyi lélegeztetőgéppel... akár mindenki szkafanderben is járhatna... szarhatnánk az ózonlyukra :)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.10.25. 21:20:55

az iment irtam az apeh foigazgatojanak, hogy a 2007es evi rendes szja bevallasomat hataridore leadom, viszont a penzt csak 2008 decembereben kapjak majd meg, mert addig tart az atutalas.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.25. 21:56:21

szerintem a metróból megépült már annyi, hogy a megállításának semmi értelme nem lenne, azon túl, hogy a demszkyék buknának.

mit kellene csinálni? kibontani a betonalagutakat? eladni a méh-be a drágáér vett technikát? betömni az eddig megépített állomásokat? lemondani a külföldi cégekkel kötött zrilliárdos szerződéseket?

egész európa rajtunk röhögne, de az legalábbis biztos, hogy komoly cég nem fektetne ide be egy darabig egy kurva centet sem.

én most már inkább azon gondokodnék, és azt támogatnám, hogy hogyan lehet úgy bővíteni, folytatni, stb a projektet, hogy értelme is legyen.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2007.10.25. 22:10:16

Ki kell vinni Budaörsig.Minden reggel 10 km-es a sor az M1-M7 bevezető szakazán.Hogy fognak azok átülni a metróra, ha nem lesz parkoló, és nem is lehet átjutni a vasúti síneken ?

Csak az a baj, hogy ahogy D. nyilatkozott, a metró nem az agglomrációnak készül ? Akkor kinek? Ki fog rajta utazni ? Most is szépen és gyorsan el lehet jutni az Etele tértől a Keletiig , többféle módon is ...

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.25. 22:22:31

a budaörsi meghosszabbítás az például jó megoldás lenne, de úgy, hogy ugyanakkor azért a kelenföldi pályaudvar épüljön át olyan csomóponttá, ahol mindenről mindenre át lehet szállni - pl. ha a délit felszámolnák, és kiköltöztetnék oda, akkor a piros metrót ki lehetne vinni gyorsvasútként a mostani vonalon.

ezzel a húzással a kelenföldi pályaudvarról gyakorlatilag budapest összes nagyobb körzete és tömegközlekedési eszköze viszonylag egyszerűen elérhető lenne.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.10.25. 22:50:55

smalladam,
az alagutak jok lennenek egy keleti-kelenfoldi osszekotteteshez.
viszont ennyi kibaszott allomas nem kellene. ez gyorsvasut lenne, vagy mi, nem pedig konflis, hogy haztol hazig mennjen.

a deli-kelenfoldi tema nem uj keletu, mar a 2. metro befejezesekor terveztek. mondanom sem kell, hogy majdnem teljesen invalidalna ezt a 4es szart.

egyebkent a visszakozas nem az egyetlen lehetseges lepes. az allomasok foldmunkaja nem minden. a baromi nagy zs a felszini munkak es az allomasok kialakitasaban van.

es igenis el kell kezdeni a felelossegrevonasokat. van alapja.

Pallos Levente 2007.10.25. 22:52:01

"ezzel a húzással a kelenföldi pályaudvarról gyakorlatilag budapest összes nagyobb körzete és tömegközlekedési eszköze viszonylag egyszerűen elérhető lenne."
... ahogy pl. a Keleti most is elérhető Kelenföldről. Vasúton. Ennyit a nélkülözhetetlen 500 md-os fejlesztésről.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.10.25. 22:55:51

ekkora antinyereseges projektbe belemenni, felelossegtudattal, normalisan nem lehet. aki itt alairt, az
- vagy tudta, es erdeke volt
- vagy nem tudta, mert nem forditott ra elegendo figyelmet, hogy alaposan megvizsgalja a donteseket elokeszito tanulmanyokat.

ez kesz nonszensz banankurvaorszag, ha itt egy vezeto se felelos, ha alair. mind aldozat, ugye.

azert 500 000 000 000 HUF eltapsolasakor egy kicsit tobb osszpontositast varna a magamfajta tudatos fogyaszto.

dowNLoad 2007.10.25. 22:59:11

Megkérjük Small(apró) elvtársat, fáradjon be a városházára a lobbypénzért. Persze hogy ésszerűbb lenne még most változtatni(most még lehet), mert egyébként ez is olyan lesz mint annyi más, hogy TÖRTÉNELMILEG ÍGY ALAKULT. Pedig mindig van mögötte egy maroknyi ember, akik elqúrták, akik nem hallgatnak a (igazi)szakértőkre, a közvéleményre, a józan észre, MERT MEGTEHETIK, hogy ne hallgassanak. Demszkáj mennybe mehetne, ha most mégis bevonná a VEKE-t és a közvéleményt, a józan ésszel együtt, és nem b@szna el 500000MILLIÓ Ft-ot, vagy vinné csődbe a fővárost. Budakesziről persze könnyen bejut a belvárosba, VW Tuareg-hez nem kell a BKV, hahaha.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.10.26. 01:51:21

Smalladam: "a piros metrót is ki lehetne oda vinni gyorsvasútként a mostani vonalon".

Hogyne, persze. Miután feljött a mozgólépcsőn, mert van úgy 70 méter szintkülönbség. Smalladam, sose voltál annyira okos, mint a nagy mellényedből kitűnt volna, de ekkora marhaságot azért ritkán szoktál leírni.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.10.26. 01:53:22

Mielőtt válaszolnál valamit, lécci nézz utána, hogy a sínen közlekedő, nem fogaskerekű járműveknél milyen emelkedő a maximum, amin mehetnek...

Pallos Levente 2007.10.26. 07:52:49

Molnargoreny!

Smalladam nem azt mondta, hogy a DéliBEN kell a felszínen haladnia a metrónak, hanem hogy a Déli-Kelenföld vonalon lehetne kivezetni. Elég, ha az alagút környékén felér a felszínre.

banza 2007.10.26. 09:29:37

A Déli-Kelenföldi pu-k között közlekedő gyorsvasútra készült már tanulmány. Még valamikor 98-02 közt, ha jól emlékszem MDF-s közlekedési miniszter alatt. A gond csak az vele, hogy konkurál a 4-es metróval.

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.26. 10:21:53

"A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró. A késés oka a kormánnyal folytatott tárgyalások elhúzódása" Demszky Gábor sajtótájékoztatója, 1998. január 28.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.10.26. 14:40:15

Pallos Levente: a "mostani vonalon" nekem nem azt jelenti, hogy alatta, hanem, hogy rajta. Amúgy neked is ajánlom figyelmedbe az azonnali folytatásomat (emelkedőszög). A lecke megoldása előtt ne csúsztass bele, lécci!

Pallos Levente 2007.10.26. 17:51:01

Molnargoreny!

Ha csak a vitatkozásért vitatkozol, akkor feldobok egy új témát:
3
(mondd pl. hogy 4, és kezdhetjük)

sanya18 2007.10.26. 19:19:44

M2 adatai közül 1:
a délinél a felszin-peronszint magasságkülönbsége 25,32m

és a vonalon nem 1 helyen 3% az emelkedés.

ezekkel az adatokkal számolva cca 800m-en ki lehet futtatni a felszínre. (ez kb 1 megálló távolság. persze lehet nagyobb emelkedő is, nemtom mennyire vannak kihasználva a metrószerelvények vonóerőt tekintve)

www.freeweb.hu/metros/vonal/jellemzok_m2.html


amugy nem kell arcoskodni, van ahol lift emeli a szerelvényeket... :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.10.26. 21:30:53

Bravó. Gratulálok. Szar, ha valaki már a kérdést se érti...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.10.26. 21:34:18

Hopp, ez az előző Pallos Leventének szólt, mert az előzőek most ugrottak ki.

sanya: a liften te is csak röhögsz, ugye? Megjegyzem, ha már mentél a Déliben a mozgólépcsőn, akkor ez a 25 méter igen karcsú. A lépcső szöge kb. 45 fok, és a hossza - hát, az sok.

Magyarán: nem érne fel a felszínre az alagút bejáratáig, az a szar ügy.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.10.26. 21:39:59

Azok a csekélységek ugyanis még betársulnak, hogy egyrészt az állomásperonnál a sínek jóval lejjebb vannak, az állomás meg egészsében egy aluljáróban - így összességében 30 méternél jócskén több a szintkülönbség, meg ahogy én régi vonatozásomra emlélkszem, a Déli egy mélyedés, a kihúzó vágány is emelkedik. Kellene az a lift...

sanya18 2007.10.27. 01:38:11

nos elmeditálhatunk itt a dolgon a valós adatok ismerete nélkül, de nem érdemes. tény hogy sok más jobb megoldás lenne a főváros közlekedésének fejlesztésére a 4es metrónál (és az is tény hogy műszakilag nincs lehetetlen megoldás csak akarni kell és megtalálni a megfelelő hozzáértő embereket. amugy a mozgólépcsők hajlásszöge 27-35 fok, jellemzően 30, bár lehet már akkor se mindent a szabályzatok és tervek szerint építettek :))

dowNLoad 2007.10.27. 11:16:02

Ilyen az amikor GONDOLATI MŰHELYEK(think tank) és ismeretlen szakértők ismeretlen felmérései alapján összeszedett, ki tudja hányszor meghamisított adatok alapján akar valaki tömegközlekedést "fejleszteni". Vagy csak mert ez a vonal lett beígérve 15évvel ezelőtt? Demszkáj kezd olyan lenni, mint a gonosz/köcsög kismalac.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.10.27. 14:11:54

Sanya, a mozgólépcső lépőfelülete és az egy lépcsőfok magassága igen kevésben különbözik, tehát a sinus és a cosinus nagyon közeli egymáshoz (mert a lépőfelület közel vízszintes, a fokmagasság közel függőleges). Lehet, hogy csak 40 fok, de semmiképp nem 30 vagy kevesebb. Majd megmérem centivel ha legközelebb metrózok (most beteg vagyok feneegye).

A szocialista építkezésről meg nincs illúzióm: emlékszik még valaki a Nyugati felüljáróra? Pedig az nem a föld alatt épült, lehetett látni... Nem a netes forrásodat akarom bírálni (az korrektnek látszik), de nekem mélyebbnek tűnik a lyuk... Nem kizárt, hogy az AS szabvány szerint épült meg végül ("ahogy sikerül").
süti beállítások módosítása