A Magyar Gárdáért felelős...
2007. szeptember 04. írta: politicus

A Magyar Gárdáért felelős...

Meglepő felmérés látott napvilágot a Magyar Gárda kapcsán a Medián jóvoltából a HVG e heti számában. A kérdezők arra voltak – többek között – kíváncsiak, hogy kit milyen arányban terhel felelősség a gárda megalakulásáért. Meglepő eredmény született.

Nem is az a meglepő, hogy a kormánypártiak az ellenzékieket, az ellenzékiek pedig a kormánypártokat teszik felelőssé, és engem az sem lep meg, hogy a tíz évvel ezelőtti viszonyokhoz képest az emberek – miután elsősorban a kormánypártok annyiszor kiáltottak farkas után – már nem tartanak annyira a radikális jelenségektől. Ami viszont a legérdekesebb eredménye ennek a felmérésnek az az, hogy a lakosság hogyan ítéli meg a kialakult helyzetet és kit, kiket tart felelősnek. A felmérésnek eme részéről mindannyian tudnánk, minden orgánumban hallható, olvasható, látható lenne, ha a felelős a kialakult helyzetért döntően az ellenzék lenne. De nem. A Medián kutatása szerint az emberek többsége (26%) a kormánypártokat(!) és ennél kevesebben az ellenzéket (23%) teszi felelőssé a gárda létrejöttéért. Mindkettőt az emberek harmada tartja hibásnak, 12% egyiküket sem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr44157061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ergé 2007.09.04. 10:57:17

egy a baj: hiányzik az "egyszemélyben Orbán Viktor a felelős" kategória :)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2007.09.04. 11:09:56

Hja, de azér mi odaképzeljük azt is...::))

OftF 2007.09.04. 11:16:35

De hát ez a felső két sorból és abból, hogy a fidesznek jelenleg kétszer akkora a tábora, egyértelműen következik. Ezek után nincs ebben semmi meglepő.
A harmadik sor széles kék sávja se meglepő.

pb · http://vanidonk.blogspot.com 2007.09.04. 11:19:26

nem OftF. a felso 3bol kovetkezik, es a harmadik a lenyeges, hogy a partpreffel nem rendelkezok mit gondolnak. gyf szempontjabol nem meggyozo a folenye itt.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.09.04. 11:38:00

Kérdés. szerintetek, ha így erősödik a kiábrándultság az emberekben, ugyanakkor bizonyos értelemben a bármelyik oldali fanatizálódás is, akkor mi lesz a következő választáson? mármint nem eredmény, hanem részvétel? 30%, de az csak a két nagy párt között oszlik meg, vagy megugrik a különféle kis pártok népszerűsége?

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 11:42:03

Az eredmények ilyenolyansága, határozott karakterisztikájának hiánya miatt a Magyar Gárda még jó ideig médiahiszti tárgya lesz.

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 11:46:36

smalladam · www.hirszerzo.hu 2007.09.04. 11:38:00

Az szdsz-mdf közös lista és választási szövetség megszerzi a szavazatok 99,9%-át. A maradék egytized megoszlik az mszp és a fidesz között.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.04. 11:46:58

Ádám, 2010:
szdsz kiesik, mdf marad, kispártok nem kerülnek be (ó bár...!), a legnagyobb párt kevés lesz kormányalakításra... folytassam...? :(
Egy dézsa vű, ami ránk vár...

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.09.04. 11:51:51

szerintem én a Magyar Királyság Pártot fogom támogatni:)

ergé 2007.09.04. 11:53:06

szerintem teljesen az lesz, mint az előző választáson: Gyurcsány és Orbán lesz a két fő jelölt, a két kicsi párt épp, hogy átugorja az öt százalékot.

egy jól irányzott, profi ballib gyűlöletkampánnyal, gagyi és kiüresedett fideszes kampánnyal, malőrökkel az MSZP néhány százalékkal többet kap a Fidesznél, marad a ballib koalíció.

mindegy, hogy az azt megelőző négy évben mi történt.

Ki fogad velem egy sportszeletben?

elGabor 2007.09.04. 12:00:55

ergé: nem merek, mert félek tőle, hogy igazad lesz. Emlékszik még valaki arra, hol állt a Fidesz a Medgyessy-kormány gyászosabb hónapjaiban? Vagy pár hónappal a 2002-es választások előtt?

De kit érdekel? Nem lényeges. Az az egy-két hét számít a választások előtt, amikor a bizonytalanok és az ingadozók eldöntik, hogy merre, ha egyáltalán. Abban senki se reménykedjen, hogy nem lesz rá pénz. Lesz, és valószínűleg több, mint 2006-ban.

exit · http://nubabel.blog.hu 2007.09.04. 12:03:54

mondjuk ha protestszavazatként fogjuk fel a fennti két pártreferencia sávot akkor az MG tökéletes volt arra hogy az MSZP széthullófélben lévő szavazóbázisát náciveszéllyel percek alatt lehet reaktivizálni.

smalladam: nagyon sok van még addig de az mdfhez sok kiábrándult balos és jobbos fog biztosan csatlakozni - ha marad minden igy. Akkor viszont nagyobb változás várható ha bármelyik oldalon megváltozik a miniszterelnökjelöltek személye a legutóbbi felálláshoz képest.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.09.04. 12:15:47

hát ezt az mdf dolgot nem tudom...nekem úgy tűnik, mintha nem csinálnának semmit. semmi karizma, meg ilyenek. néha kiadnak pár zavaros nyilatkozatot arról, hogy a két nagy párt így meg úgy, meg a középosztályt fel kell emelni, dávid ibolya átússza a balatont aztán ennyi.

homopoliticus · http://www.homopoliticus.freeblog.hu 2007.09.04. 12:25:33

Szerintem ebből az egész felmérésből az igazán érdekes a teljes népességen belüli 32+12+7 %, vagyis azok, akik mindkét oldalt hibáztatják, vagy egyiket sem, vagy a "faszomtudja, nemérdekel" álláspontra helyezkednek. Ez a smalladam által kiábrándultnak nevezett massza, a népesség 51 %-a. Fel sem fogják, hogy ez a gárdásdi esetleg veszélyes is lehet, vagy a tökük tele van a két nagy párttal (sokaknak valószínűleg az egész rendszerrel).

Mert azt kizártnak tartom, hogy azért tartják veszélytelennek a Gárdát, mert annyira bíznának a magyar demokrácia szilárdságában. Konkrétan leszarják a magyar demokráciát, viszont ha már elegük is lesz belőle, akkor el is kezdenek nagy tömegben szavazni olyanokra, akik "alternatívát" nyújtanak vele szemben, "erőt" mutatnak, "új rendszerváltást" követelnek. Elég ismerős és nyugtalanító képlet, nem?

Ez az igazi kérdés, nem az, hogy 2010-ben melyik baromarcú vezérürü győz.

politicus · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 12:25:57

Ha lenne Orbánnak egy kis esze, hagyná a Járait vagy a Martonyit felépíteni 2010-re.

exit 2007.09.04. 12:26:50

most persze két választás közben úszkálnak a balcsiban, kivárnak és ha idő van megint kőbe vésnek egy tizpontos követelést és dávid ibolya is szépen kiöltözik. bár lehet, hogy ez már tényleg nem lesz elég.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.04. 12:30:28

smalladam:
Szerintem ez a kiábrándultság csak folyamatos érzékcsalódás, ha választások lennének, akkor legalább 60%-os részvétel mellett a szavazatok 80%+ részét besöpörné a két nagy...

dr.minorka 2007.09.04. 12:34:01

Ergé!
Én fogadok veled, hogy nem így lesz! Ha te nyersz sportszelet, ha én akkor Túró Rudi. (Pontosan mi a fogadás tárgya? Szó szerint vagy az, hogy a Fidesz nem nyeri meg a választást?)
Mechanikusan gondolkozol!
A gyűlöletkampány csak arra elég, hogy a hű hívek, az igazak legkiválóbbjai ne tándorodjanak el. Szétvert egészségüggyel, szétvert iskolákkal, a teljes alkalmatlanság naponta megtapasztalt ezer tünetével szemben hatástalan. Nem tudom tudatosult-e, de az MSZP, mint szervezet gyakorlatilag beszüntette a működését. Nincs mit mondaniuk, de ha lenne is, nincsenek akik elmondanák a mondanivalót, és végül nincsenek, akik meghallgatják.
Azt is számítsd bele, hogy a nemzetközi helyzet fokozódik. Jelentős az esélye egy gazdasági válságnak.
Szerintem sem az MSZP, sem a Fidesz nem fogja a mai formájában túlélni ezt a válságot. Joggal! Lassan olyasmi felé közeledünk, amit anno OV fogalmazott meg, rendszerváltásnál kevesebb, kormányváltásnál több. Azzal a kiegészítéssel, hogy ez rá és társai is igaz lesz.
"Abban senki se reménykedjen, hogy nem lesz rá pénz. Lesz, és valószínűleg több, mint 2006-ban."
Ki van csukva! Csak akkor, ha a Bizottság áldását adná rá. Max. jelképes gesztusok.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.04. 12:44:26

én egy képviselőfánkba fogadok... de úgy látszik, Ergé, senki nem fogad a jólértesült pesszimisták ellen...

Politicus:
Martonyííí?!

bugris 2007.09.04. 12:52:39

Ergével én sem fogadok, mert egyetértek vele.
A választói preferenciák nem fordulnak át olyan könnyen egyikről a másik oldalra. Ha a szocialisták mozgósítani tudják a szokásos bázisukat, hozni fogják 2010-et is. A mozgósításhoz pedig nincs jobb egy kis gyűlöletkampánynál. Ehhez a segítséget a Fidesz pedig a már sikeresen démonizált OV újbóli jelölésével adhatja meg.

exit 2007.09.04. 12:54:40

nagyon off:

www.origo.hu/i/0709/20070904gyurcsany.jpg

"egy egészet öszödig?"

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.09.04. 12:55:37

szerintem 2010-ben Rogán Antal és Schmuck Andor Belvárosi Népnemzeti-Balliberális Bulvárpártja fog előre törni, "Isten, haza, csajok" vagy valami ilyesmi jelszóval.

Nagykevély 2007.09.04. 13:06:10

Én is fogadnék, ha lehet , de sörben engedelmeddel :-)
Szerintem pedig a magyar választópolgár meglehetősen anyagias. Ha viszonylag jól megy neki, akkor lehet, hogy tépi a száját ezért-azért, de végül leszavaz az aktuális hatalom mellett. Meggyőződésem, hogy 2006-ban is inkább a száznapos program utóhatása érvényesült, mintsem Fletó zsenialitása. Viszont a megszorításokra, legyen az bármilyen filléres a proli ugrik. Inkább a doktor úrral értek egyet, és egyszerűen nem tudom elképzelni sem Gyurcsány, sem Orbán válaszásztási sikerét 2010-ben. Inkább 2009 lesz izgi és főleg Fletó és Viktor "sorsa"

dowNLoad 2007.09.04. 13:10:12

exit, végre megtaláltad mivel foglalkozzon gyurcsók ferenc!
www.origo.hu/i/0709/20070904gyurcsany.jpg

bugris 2007.09.04. 13:17:59

Most mi olyan újdonság ebben a képben? Hogy a kormányfő csak fél kezét tartja a kormányon, de a figyelmét már nem is? Eddig talán nem tudtuk, hogy minden mással szívesebben foglalkozik, mint a kormányzással?
Bár ez a kép így megfoghatóbbá teszi a dolgot a vizuálisabb alkatúak számára is :)

dr.minorka 2007.09.04. 13:35:22

"szerintem 2010-ben Rogán Antal és Schmuck Andor Belvárosi Népnemzeti-Balliberális Bulvárpártja fog előre törni, "Isten, haza, csajok" vagy valami ilyesmi jelszóval." Tekintve, hogy a mostani Schmuck ügyfél a Political Capitallal dolgozza ki a stratégiáját, gondolom mögöttük is ők fognak állni, mint thinktank:)

mildi 2007.09.04. 13:38:54

nincs semmi meglepi ebben a felmérésben, az emberek pontosan tudják (mert tanultak a nagy világválságot követő II. vh-ról a suliban), hogy válsághelyzetben a társadalom radikalizálódik, a gazdasági helyzetért pedig áltban a kormány felelős, ergo gyurcsány az oka a magyar gárdának...eccerű ez, mint az ecceregy; sztem a "mindenkori kormány" kategória (tehát nem csak a mostani, hanem 90 óta mindegyik) hiányzik a lehetőségek közül

ergé, ha tleg marad a ballib, akkor kapsz tőlem egy narancsos boci éttáblát :D

politicus · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 13:54:01

Szamárfül

Martonyi nem jó? Hát akkor legyen Medgyessy...::)))

dr.minorka 2007.09.04. 13:59:02

"A választói preferenciák nem fordulnak át olyan könnyen egyikről a másik oldalra. Ha a szocialisták mozgósítani tudják a szokásos bázisukat, hozni fogják 2010-et is." Vajon miért? 1998-ban sikerült nekik?
Óvnék mindenkit attól, hogy itt simán anyagi kérdésről van szó. Amikor a buta prolik, meg a kriptaszökevény nyuggerek kapnak akkor a szocikra szavaznak, ha meg nem, akkor fújnak - mondja ez nagyon szimpatikus vélekedés, agyairtott tahónak tekintvén a népet. Irónikus, hogy anélkül, hogy tudnák, a szocik is így gondolják (megszorítások idején nem lehet baloldalinak lenni, említette Filó et.) Valójában azonban létezik az emberek számára az élet helyes, igazságos rendje ("moral economy"), na ezt rúgta Fercsi barátunk. Ez nem a hazudunk, vagy nem hazudunk kérdése. Aki beteg meggyógyítják, függetlenül attól, hogy van-e pénze. Aki tanulni akar, az tanulhat, függetlenül attól, hogy van-e pénze. Stb. A gyurcsányizmus képében a neoliberális ideológia egy különösen visszataszító, mucsai változatával erőszakolják meg az MSZP-t, és rajta keresztül az országot, a szadisták és az MSZP jobbszárnya. 1988/89-ben is erre készültek (az akkori Fidesszel békés egyetértésben), most teszik fel a pontot az i-re. Ezért béna az MSZP. Az MDF nagyasszonya érvelhet emellett, egy baloldali párt nem, mert a fő vesztesek a saját szavazóik. Azért is sietnek mindent belezsúfolni ebbe az egy időszakba, mert tudják, hogy több nem lesz.

dr.minorka 2007.09.04. 14:01:53

"egy narancsos boci éttáblát " Az nagyon stílszerű ajándék lenne. Keserű édesség...

bugris 2007.09.04. 14:18:08

Minorka, 98-ban éppen azért vesztettek, mert jól álltak, és stabilabbnak tűnt a bázisuk, így nem mozgósítottak, szinte érdektelenségbe próbálták fullasztani a választást. Ráfaragtak, mert az alacsony részvétel mégsem kedvezett nekik annyira. (És azóta is nyeri a különféle alacsonyabb részvételű választásokat a Fidesz.) Az azt követő két választáson viszont volt mozgósítás rendesen, és szinte centire (persze a Centrum helyét átvette az MDF) ugyanaz az eredmény jött ki.

ergé 2007.09.04. 14:20:00

Apró megjegyzés: 98-ban IS az MSZP nyert, ők kapták a legtöbb szavazatot. De a Fidesz, a kisgazdák és az MDF együtt többet ért el. Tanulság, az van.

Nagykevély 2007.09.04. 14:22:13

Herr dottore,
A prolik igenis buták, mit a főd, lévén hűséges prolik, a nyugdíjasok (többsége) pedig már nem igazán érdekelt a hosszútávú gondolkodásban, ergó arra szavaznak akitől még az idén egy-két ezressel többet remélnek. Nem olyan ördögtől való dolog ez, hiszen parizerre, unokákra, gázszámlára és macskakajára költik a többletet, és nem a Bahamán nyaralják el hála Ferkó nagy elődeinek. Orbánnak egyszerűen nem hitték el a tizennegyedik havi baromságot. So a' Pech.
Az egyes ember általában nem, de a tömeg "agyírtott tahó", vagy inkább birkanyáj, ami megy az erősebb kolomphang után. Morális kérdések és a világ erkölcsi rendje itt nem rúg labdába (ld. Horn, D-209 stb.)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.04. 14:23:25

de levonták, ahelyett hogy összeadták volna... :D

dr.minorka 2007.09.04. 14:37:29

"Minorka, 98-ban éppen azért vesztettek, mert jól álltak, és stabilabbnak tűnt a bázisuk," Akkor én másik országban éltem! Bokros-csomag, robbantgatások?
"Az azt követő két választáson viszont volt mozgósítás rendesen, és szinte centire (persze a Centrum helyét átvette az MDF) ugyanaz az eredmény jött ki." Egészen pontosan mi is jött ki? Számszerűleg! Egy mérhetelenül jobb helyzetben, azon az áron, hogy tönkreverte a költségvetést, mekkora győzelmet aratott a koalíció 2006-ban? Az akkori feltételek, és a 2010-es feltételek milyen viszonyban is állnak egymással?

dr.minorka 2007.09.04. 14:42:30

Még szerencse, hogy vannak hosszútávú gondolkodásra képes vállalkozók, pofaszőrök, és más finom emberek. Csak ők ugye nem az 1-2 ezer kategóriájában gondolkodnak...
"Morális kérdések és a világ erkölcsi rendje itt nem rúg labdába (ld. Horn, D-209 stb.)" Nem ugyanrról van szó, nem az egyes politikusok jelleméről, vagy cselekedetiről van szó, hanem a társadalom/gazdaság helyes működéséről. (Ráadásul sajnálatosan az ország kb. felének ezekről a politikusi ügyekről más véleménye van.)

elGabor 2007.09.04. 14:46:23

bugris: nagy ára lesz még annak, hogy a Fidesz és az MDF összerúgta a port. Legkedvezőbb esetben is egy drága koalíciós alku, de még azzal járunk a legjobban. Az majdnem biztos, hogy az SZDSZ hozza az öt százalékot.

krz 2007.09.04. 15:03:11

98 nem bokrosrol szolt. 95 utan visszajott az mszp, a valasztasi ev elejen sokaig magabiztosan vezetett a pollokban (be is futott az elso helyre), ha valamihez kotheto a fidex eros hajraja, az inkabb horn bos-nagymarosi kavarasa.
egyebkent 98-ban az szdsz peldaul altalaban nem lepett vissza 3. helyekrol, es altalaban sem szolitottak fel a szoci jelolt tamogatasara - ha akkor olyan egyuttmukodes van koztuk es a szocik kozott, mint 02-ben vagy 06-ban, akkor 98 sokkal szorosabb eredmenyt hozott volna.

bugris 2007.09.04. 15:03:20

Minorka, 98-ban a közvéleménykutatások szerint álltak jól, de a lényeg, az elemzők ezekből azt a következtetést vonták le akkor, hogy a szoci szimpatizánsok választási hajlandósága magasabb, ezért nekik kedvez az alacsony részvétel. Azóta már nem kérdés, kinek kedvez az alacsony részvétel. (Megjegyzendő, a MIÉP is ennek köszönhetően tudott bejutni akkor.)
Az azt követő eredmények pedig éppen azt bizonyították, hogy a kormányzat teljesítménye nem nagyon változtat a berögzült választási szokásokon. Saját fülemmel hallottam tavaly tavasszal egy idős nénitől, hogy "most nem lesz jó, de majd az unokámnak az lesz", miközben látványosan behúzta a szocialistákra az ikszet. És nem rengeti meg hitében semmilyen csomag vagy böszmeség, pedig már 60 éve ezt mondhatja.

dr.minorka 2007.09.04. 15:50:18

"98 nem bokrosrol szolt. 95 utan visszajott az mszp, "
Az, hogy a résztvételi arány 56 százalék volt az gondolom nem volt véletlen (1994: 68%, 2002: 70%, 2006: 67% - első forrduló). Pontosan, hogy Bokros volt az oka. Azt a stabilizációt is a saját választói ellen hajtotta végre az MSZP.

"Saját fülemmel hallottam tavaly tavasszal egy idős nénitől, hogy "most nem lesz jó, de majd az unokámnak az lesz", miközben látványosan behúzta a szocialistákra az ikszet." És? Az egy ember, ráadásul teljesen más körülmények között!

"Az azt követő eredmények pedig éppen azt bizonyították, hogy a kormányzat teljesítménye nem nagyon változtat a berögzült választási szokásokon."
Rendes körülmények között. Vagyis, ha a kormányzat legalább a sikeresség minimumát képes felmutatni, vagy hazudni.

Citrom ;) 2007.09.04. 16:21:48

Az a felelős aki teret adott e jelenségeknek.
A szélső jobb, addig húzta fülét farkát, amíg valaki erkölcsi felhatalmazást nem adott holmi utcai politizálásra.
MSZP és Gyurcsány szolgáltatta az ürügyet, FIDESZ az eredendő nyughatatlanságot, gorombaságot, valamint az "igazmondásaiba" csomagolt trónviszályt.
Az MSZP az SZDSZ-el manapság tetéz, a politikai erkölcscsősz szerepében.

Por a szembe... Vállvetve hazudoznak, vádaskodnak, mint mindig, így most is.

Egy ember első megnyilatkozása után világgá kiáltották minősítésüket. Magam részéről még nem teljesen vagyok meggyőződve arról, hogy igazuk van. ...kell még egy kis idő, ami ha igazolja meglátásukat, teljesen el kell lehetetlenítsék ezt a bandát.

Bakura az okostojás · http://bakura.blogja.hu 2007.09.04. 17:07:07

A Fidesz fogja megszerezni a legtöbb mandátumot!
De mivel az MDF nem jut be, az lesz a kérdés, hogy a koalíciós pártok vagy a Fidesz oldalán lesz e 194 mandátum legalább.

politicus: "Ha lenne Orbánnak egy kis esze, hagyná a Járait vagy a Martonyit felépíteni 2010-re."
Ez csak akkor lenne hiteles, ha OV teljesen eltünne a Fidesz közeléből. Ellenkező esetben a balliberális oldal JOGGAL harsogná, hogy OV az igazi jelölt, nála az igazi erő. Viszont még ahhoz is gyáva, hogy maga legyen a hivatalos min. elnök jelölt. Érzi, hogy valszeg elveszti a választásokat, stb.

Szamárfül: "szdsz kiesik"
Álmodik a nyomor?! :DD
A Századvég (Tudod az egyik erősen Fidesz közeli közvélemény manipulátor.) most nyilvánosságra hozott mérése szerint is a biztos szavazó pártválasztók közt 5 százalékon áll a szadi!
Most a legnagyobb ürülékben...
Persze az MNO azt hazudja, a mérés szerint kiesnének, mert ők "természetesen" a teljes népesség 3 százalékát veszik alapul...

bugris 2007.09.04. 17:35:34

"A Fidesz fogja megszerezni a legtöbb mandátumot!
De mivel az MDF nem jut be, az lesz a kérdés, hogy a koalíciós pártok vagy a Fidesz oldalán lesz e 194 mandátum legalább."

Bakura, ezt megmagyaráznád? Melyik pártokat várod még a parlamentbe?

"Ellenkező esetben a balliberális oldal JOGGAL harsogná, hogy OV az igazi jelölt, nála az igazi erő."

Én hiszek Bakurának, bizonyára otthon van ballib oldali harsogás ügyben. :)
Amúgy tényleg valószínű forgatókönyv.

Bakura az okostojás · http://bakura.blogja.hu 2007.09.04. 18:26:36

Bugris: Szerintem pedig félre sem lehet érteni. :)
Koalíciós pártok: MSZP, SZDSZ
A Fidesz meg a Fidesz.
Talán a "koalíciós" szó elé egy "jelenlegi"-t lehetett volna még beszúrni.
E hármat várom a parlamentbe.

De ha pl. politicus vágya teljesül, akkor más is bejuthat. :)

"Én hiszek Bakurának, bizonyára otthon van ballib oldali harsogás ügyben. :)"
Noha aligha így értetted, de igyekszem otthon lenni a kommunikáció és a média (elméletének) világában. Így ezt dícséretnek veszem. :))

"Amúgy tényleg valószínű forgatókönyv."
Ez nem is lehetne kérdéses. :) Egyébként kétszer már lejátszódott valami hasonló kicsiben. A 2002-es és a 2006-os fővárosi választásra gondolok.

bugris 2007.09.04. 18:44:05

Oké, Bakura, közben megvilágosodtam, látod, mégis lehetett... Amúgy szvsz az MDF-ben több potenciált látok, mint az SZDSZ-ben.

Azért azt elég vicces elképzelni, hogy a Fidesz nem Orbánt jelöli miniszterelnöknek, mire a kormánypártok folyamatosan elhatárolódásra szólítanak fel. Pedíg tutira ez lenne a reakció.

dowNLoad 2007.09.04. 19:50:38

Az öreg néni fejében kezet fogott Dr.Parkinson és Dr.Alzheimer, de a többieknél nincs mentség! Ironikus, hogy pont a nyuggerek szavaznak hűségesen arra a pártra, aki a legjobban megszivatta őket. (a keletnémet nyuggerekre emlékszik valaki? most Korfu, Kréta, Kanári szg. a programjuk a csirkefarhát helyett)
A pszichopata hajlamot viszont szűrni kellene a miniszter(elnök)eknél, mert utána túl sokba kerül nekünk.

Srí 2007.09.04. 20:50:25

Fidesz nyer Orbán Viktorral szerintem. Orbán Viktor nélkül el sem tudom képzelni a Fideszt, meghatározó személyisége a pártjának akkor is, ha nem vagyok nagy rajongója. De karizmatikus politikus és a kampányban szükség is lesz a karizmájára, feltéve, ha nem vesztésre játszanak hanem valódi győzelemre. Tavaly óta meggyőződésemmé vált, hogy a választásokat szándékosan bukták el, hagyták az mszp-t nyerni, főjenek a saját levükben és mutassák be a szarból nem lehet várat építeni című programot. Azt élvezzük éppen.

De közelebbre nézek én inkább: mi lesz velünk most? Például szept.15-én? Zavargások? Vagy akkora balhék, hogy elkerülhetetlen lesz az előrehozott választás?

bugris 2007.09.04. 20:53:56

sri, azt olcsóbban is megúszhatták volna

Srí 2007.09.04. 21:01:42

Igaz, de a látszatra adni kellett azért. Bugris, szept. 15-ről mit gondolsz?

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 21:15:32

sri · kalandozasok.blogspot.com/ 2007.09.04. 21:01:42

szept. 15-ről mit gondolsz?

Igaz nem nekem jött a kérdés, de én szoknyareptető combvillantó Vénaszonyok nyarában bízom. Reménykedek. ((((:

Srí 2007.09.04. 21:19:35

k/M abban, hogy nyugalom lesz, vagy éppen az ellenkezőjében? Vagy abban, hogy visszajön a nyár?:)P Vagy csak fogalmatok sincs, minek az évfordulója szept. 15.? Komoly kérdésemet ne tessék elviccelni, kérem:)Bayer Zsolti is beszédet tart, hívta a népet, menni kell.

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 21:22:46

Nem viccelünk, hótkomoly az egész.
Fogalmaink vannak. El vagyunk velük látva.
Ha hívott, hívott, menni köll.

Legfeljebb a beszédek meghallgatása mellett az ott résztvevő lánkákat vizslatjuk.

Hátmostmittegyünk, ha eccer? (((:

bugris 2007.09.04. 21:38:55

"Bugris, szept. 15-ről mit gondolsz?"

Azt gondolom, hogy lesznek konfliktusok gyerekek, igen, lesznek. Lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt. Előbb-utóbb megunják, hazamennek.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.09.04. 21:39:51

alomvilagban elek. tudatos fogyaszto vagyok. nincs szuksegem reklamokra. sot, ram negativan hatnak.

azt gondolom, hogy a mozgositas az rossz. nem kell mozgositani. nekem ne szavazzon senki a fideszre vagy a szocikra, csak azert, mert valaki teleugatta az 1bites agyat, hogy tegyen ugy. ha nem kepes onallo dontesre objektiv itelkezes alapjan, akkor ne is szavazzon.

elegem van abbol, hogy a szavazok tetemes resze nem ismeri egyetlen part programjat sem. ezek tipikusan olyan emberek, akik meggyozese lehetseges repetitiv modszerekkel. addig mondja bajerzsolti vagy gyurcsanyferi nekik a tutit, hogy felulirja a memoriajat. A-droid-bol B-droid lesz. (remember paradroid?)
aztan osszefut az ellenkezojevel, es ha az is kitarto, akkor visszavaltozik A-droidda.
hol er ez valamit? azert legyen Ferenc a vezer, mert divatosabb a szemuvege? Vagy a Viktor szimpatikusabb jovialis csaladapa-alkat? Netan Janosunk foga hofereher csillog?

a magyar garda a bolha faszan pattanas. olcso jatek elszant hulyegyerekeknek. ha barki azt gondolja kozuluk, hogy itt a rendszert befolyasoljak az altaluk kepzelt iranyba, tevednek. ha militarista sirrendezok es veradok lesznek, akkor se lesz semmi. ha pattognak, ok eloszor mennek a gyorskocsi utcaba. hol erdekel az barkit, hogy ki a felelos 56 katonasdit jatszo emberke osszeallasaert, Karadi ormester ur!?

kinek kell a kormanyzati kommunikacio? nekem ne magyarazza senki a bizonyitvanyt. cselekedjen ugy, hogy azt gondoljam, amit. ne probaljon senki befolyasolni. mi is a kormanyzati kommunikacio? megmondjuk a nepnek, hogy mit hogyan kell gondolni. hogy ertsek. hogy azt gondoljak, amit szerintunk kell gondolniuk. ugy iteljenek meg, ahogyan azt mi kivanjuk. hivhatjuk fizetett hirdetesnek. reklamnak, kampanynak. allami penzbol. celebritasokkal? (tessekmondani, ki mitol lesz celeb? lehetne speak az uj szovivo, a nevebol itelve jo a beszeloje)

igenis mocskocs rasszista kisebbseg vagyok, aki utalja a robotszeru tobbseget. nem borszin, nem nemzeti hovatartozas, nem csaladfa alapjan diszkriminalok. vesszenek a hulyek. vesszen az osszes szerencsetlen idealis fogyaszto. vesszen a tragya PR-es banda, aki a valasztasi szezon idejen felhagy a ketchupkampannyal es a partoknal dolgozik. tilcsak bea.

na, tolem ki akar elhatarolodni?

Bakura az okostojás · http://bakura.blogja.hu 2007.09.05. 10:36:15

Oké, Bugris. :)
"Amúgy szvsz az MDF-ben több potenciált látok, mint az SZDSZ-ben."
Egy éve én is bizakodóbb voltam MDF-fel kapcsolatban, de be kellett látnom, hogy nekik csak a csúcson egyre inkább túljutó Dávid Ibolyájuk van.
A médiába szinte képtelenek bekerülni. Nincs a pártnak karaktere.

A szadi azért a médiában is jóval többet szerepel Bp. és az EÜ miatt. Sajnos negatív felhanggal...
Szintén előnye, hogy az egyik legkarakteresebb párt. Róla lehet talán a leginkább tudni, mit képvisel. Még akkor is, he az a legtöbb embernek nem tetszik.
De még az sem rossz a pártnak, ha a szélsőjobbosok a buzik, cigányok, zsidók pártjának mondják. Hiszen erről csak ezen kisebbségek nem tudnak...
A legnagyobb hátrányuk, hogy Kóka és Demszky elképesztően népszerűtlenek.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.05. 11:01:04

de nem eléggé.

Zoli, téged klónozni kéne, hogy meglegyen a biztos 5%...

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.05. 11:06:54

"Szintén előnye, hogy az egyik legkarakteresebb párt."

Különösen Kóka János arcéle markáns.

Az államigazgatás bérceiről tömöm a feneketlen zsebemet, mert az nekem így jó, neked meg így igazságos. Ez a piac, így működik a kapitalizmus. Ha nem tetszik, el lehet innen menni populistaországba.

bugris 2007.09.05. 11:22:31

Abban egyetértek, hogy az SZDSZ az egyik legkarakteresebb párt, azonban éppen ezt nem látom egyértelműen előnyüknek. Ebből a karakterből kihozták a maximumot. Persze, ha stabil 5%-ra hajtanak, járható ez az út is.
Épp azért látok több potenciált az MDF-ben, mert ők arculat és program nélkül is képesek voltak ugyanarra az erdménye, kb három politikussal. Maradt még bennük.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.09.05. 11:30:40

vérofftopic:

hah!

ujabb kozos pont Medgyessy es Gyurcsany eletpalyajan:

index.hu/politika/kulhirek/326084/

remelem nem ez az utolso.

dr.minorka 2007.09.05. 11:42:21

Megyó lesz a pártelnök? Blogot nyit? :)

dowNLoad 2007.09.05. 12:35:21

Méghogy az szdsz karakteres?? haha, így is lehet mondani, végül is hasfelmetsző Jack is karakteres volt? szdsz székházban ki van írva a bejáratnál: Gerincet (ha van) kérjük a portán leadni! A vezetőség. Én javaslom, hogy adjuk el az országot kompletten, mindennel együtt (ne végezzünk már félmunkát) ,mindenki kap 100ezer Euro-t, és mehet ahova akar. 93ezer km2 1000Milliárd Euro-s áron eladó!! Reklámár, gáz, víz, villany van! bónusz:termőföld+1db atomerőmű! Most Akciós Áron!!

dowNLoad 2007.09.05. 12:49:15

Karakteres volt hasfelmetsző Jack is, haha, de inkább adjuk el akkor teljesen az országot, de pénzért, mindenki kapja meg a 100ezer Euro-ját és menjen ahova akar! Akció!! 93ezer km2 most akciós áron eladó:1000milliárd Euro! Európában jó fekvésű helyen, tranzitútvonalak metszéspontjában, kevés autópályával, sok termőlddel, 1db atomerőművel eladó!
Gáz és olajlelőhelyekkel, szén és uránbányákkal, 1nagyobb és egy kisebb tóval, 2 folyóval, 2db középhegységgel, közepes adósággal eladó!

dowNLoad 2007.09.05. 12:50:24

halál a blogmotorra!

Citrom ;) 2007.09.05. 17:32:22

Fentebbre, a Bakura vitához!

Szerintem az MDF a többi pártban csalódottak eredendő alternatívája lesz, ezért szükségszerűen marad a parlamentben.
Sajnos, mert szívesen látnék ott új alternatívát jelentő pártokat is, bűnözőink (korrupt, önös célú, többszörösen megmérettetett politikusaink) hűlt helyein.

Bakura az okostojás · http://bakura.blogja.hu 2007.09.06. 10:17:16

Citrom: Vitát nevezel el rólam? Éljen. :))
De köszönöm, hogy végre egy értelmes hozzászólással folytatódik a kérdés.

Persze, az MDF-re (és Dávid Ibolyára) azok voksoltak, akik nem akartak másra. De félek ez legközelebb kevés lesz. Ibolya tavaly volt a csúcson.

Egyébként örülök én, hogy bejutottak, nekem ők a tartalékpártom. Még szavaznék is rájuk! (Bár az EÜ vita kapcsán ők is feladták a jobboldaliságot, ami nagy csalódás.) Még akkor is így gondolom, ha létük, nyilván a szadinak a legrosszabb.

Szurkoltam én a MIÉP-Jobbik és a Munkáspártnak is, bár tudtam, esélytelenek.
Csak listás szavazás kéne 1-2 százalékos küsszöbbel...

Playmobil Soldat 2007.09.06. 13:05:51

Az MDF elvileg 6-7-8%-on mozog. Ahhoz képest, hogy egy-két elhatárolódó, felszólító, ötletszerű nyilatkozat kiadásán kívül nem csinálnak semmit, ez nem olyan rossz. Az SZDSZ 3-4%-on áll, de a választásokra megint mozgósítani fogják azt az 5%-ot, nem hiszem, hogy kiesnek. Sajnos.

A Jobbiknak majd nagy esélye lehet a bejutásra. El tudom képzelni, hogy a Fidesztől elviszik azt a 3 hiányzó %-ot.

Körvonalazódik a Fidesz-MDF-Jobbik-kormány. :)

dowNLoad 2007.09.06. 20:44:23

Tömören, röviden:
www.youtube.com/watch?v=8TLD3Z6sJWA

Gyorsan fordítva:(magyarosítva haha)
Jó estét, Budapest! Először is elnézést a zavarásért. Én is mint sokan,értékelem a mindennapok komfortját, biztonságát, a családias nyugalmat. Én is szeretem annyira mint akármelyikünk. De a megemlékezés szellemében, ezáltal azok az események, amelyek valakinek a halálával, vagy valamilyen véres felkeléssel kapcsolatosak, egy szép ünnep(napon)en, azt hittem, hogy olyanná tehetjük ezt az október 23.-át, ami már régen nem az, ami volt, egy kis beszélgetéssel kiemelkedve a mindennapjainkból.
Természetesen vannak akik nem akarják, hogy beszéljünk, gyanítom, hogy jelen pillanatban is parancsokat ordítanak a telefonba, és fegyveres REBISZESEK már úton vannak ide. Miért? Mert amíg a gumibotot és könnygázt használják párbeszéd helyett, addig a szavak megtartják erejüket. A szavak adnak jelentést a dolgoknak, és akik figyelnek, nekik az igazság kinyilatkoztatását. Az igazság az, hogy valami szörnyű igazságtalanság történik az országban. (ugye?) Kegyetlenségek és igazságtalanságok,ezért intolerancia és depresszió uralt el bennünket. És ahol egykor a szabadság és objektivitás uralkodott, ott most cenzúra, felügyelet és megfigyelés korlátoz és kényszerít bennünket a beleegyezésünk és engedélyünk nélkül. Hogyan jutottunk ide? Kit hibáztassunk? Természetesen vannak akik sokkal inkább tehetnek róla mint mások, őket nagyobb felelősség is terhel, de az az igazság, ha felelősöket keresünk, akkor nézzünk a tükörbe! Tudom miért történt így, mert féltetek, ki nem? Háború, terror, reformcsomagok, hazugságbeszédek. Tengernyi probléma amely magakadályozta a tisztánlátásunkat és a józan megítélésünket. A félelem sokunkat Gyurcsány felé fordított, mert ő rendet és békét ígért, cserébe engedelmességet és lojalitást kért. Múlt éjszaka én megtörtem ezt a szófogadást.
Múlt éjjel elpusztítottam Old Bailey-t
(orosz emlékmű, vagy valami hasonló) , hogy emlékeztessem az országot arra amit elfelejtett. 51 évvel ezelőtt, kiváló hazafiak azt akarták, hogy örökre emlékezetes legyen ez a nap! Emlékeztették a világot, hogy az igazság és a szabadság több mint szavak, ezek nélkül nincs jövőnk. Szóval ha te nem láttál semmit, és a kormányunk bűnei is ismeretlenek előtted, akkor nálad október 23. jelöletlen nap. DE HA LÁTOD AMIT ÉN LÁTOK, ÚGY ÉRZEL AHOGY ÉN ÉRZEK, AKARSZ TENNI AHOGY ÉN IS AKAROK, AKKOR kérlek állj mellém holnaphoz egy évre, a parlament előtt, és adjunk nekik egy olyan október 23.-át, amit soha nem felejtenek el!

toxx 2007.09.07. 11:19:52

Ha a felelősséget úgy értjük, hogy "nélkülük, tehát létezésük és/vagy tevékenységük nélkül nem is lenne ilyen", akkor persze nagyon is jogos, hogy a kormánypártoknak lehet tulajdonítani a MG létrejöttét. Ha pl. nem volnának kormánypártok, akkor a Fidesz meg a szatellitpártjai terpeszkednének, és akkor nem volna értelme az ilyes agressziónak és provokációnak, logikus, hiszen volna népnemzetiség dosztig, az illető klientúra meg dúsan ülne benn a vágyott pozíciókban.

Ugyanezen logika alapján a zsidók felelősek az antiszemitizmusért, hiszen ha nem volnának zsidók, nyilván nem volna antiszemitizmus sem. Mórickával szólva, tetszik a tanárnő logikája. ;)

toxx 2007.09.07. 19:25:08

Jaj és hát majdnem elfelejtettem a másik példát. Ha Romániában közvéleménykutatnának, hogy az etnikai problémákért és a román félfasiszta-magyarellenes szervezetek-gárdák megalakulásáért ki viseli a felelősséget, akkor - igazán nem kell nagy fantázia hozzá - valami olyasmi jönne ki, hogy a megkérdezettek 75%-a (vagy még több) szerint ugye az erdélyi magyarok. Ez esetben tehát milyen következtetést is vonnánk le ebből? Ugye nem azt, hogy az igazság mindig az, amit a többség állít? Pedig cáfolhatatlan logikával lehetne bizonyítani, hogy ha az erdélyi magyarság megszűnne, akkor megszűnne a velük összefüggő etnikai probléma is, következésképp igencsak ok-okozati összefüggés állapítható meg a létezésük és a probléma között.

Nota bene, volt egy olyan, ténylegesen elvégzett felmérés, amely nem is a fenti kérdést vizsgálta (tehát nem a Románián belüli etnikai viszályra és a fasisztoid gárdákra kérdezett rá), hanem pusztán azt, hogy "a romániai lakosság miként ítél meg egyes országokat. Az államokat négy kategóriába sorolták: ellenséges, legellenségesebb, barátságos, valamint legbarátságosabb." Az eredmény: "Magyarország az ellenséges és legellenségesebb kategóriában is első helyen „végzett”. " Ld. www.mno.hu/index.mno?cikk=346724
süti beállítások módosítása