Zordon Kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája
2007. augusztus 23. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Az ezredéves határ ormain: üdvözlet a Fogarasi-havasokból!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

segabor 2007.08.23. 09:50:42

A szívem dobbant meg a fotók láttán. Előbb láttam meg őket, mint a címet: azonnal a Fogarasi havasok jutottak eszembe. Veszélyes de lélegzetelállítóan szép hely. Aki még nem járt arra, kötelező meglátogatnia!

Utoljára 2004-ben voltam. Kis önreklám, fotók itt: www.flickr.com/photos/segabor/sets/72157601566633829/ (a sorozat vége fele).

ergé 2007.08.23. 10:09:27

a túra keménységére számítottunk, de arra nem, hogy közvetlen életveszély is előfordul az útvonalon (drótkötélen felhúzódszkodós, gerinc kétoldali szakadéka fölött egyensúlyozós szakaszok..). Fizikailag kevésbé, de pszichésen inkább megterhelt, mert nem vagyok egy rendszeres túrázó.

Playmobil Soldat 2007.08.23. 10:11:00

Csodálatos képek, mind ergéé, mind segaboré.

segabor 2007.08.23. 10:13:36

No hát pont én is így voltam. A Balea tótól kiindulva a cél a Negoi csúcs volt. A társaság kisebbik fele jutott csak el odáig, én a láncos résznél adtam fel.

Sokszor elgondolkodtam azon, meg kellett volna mégis próbálni. Lehet, hogy másodszorra megpróbáltam volna, de aznap nem ment volna, pont pszichés okokból. :(

Az ilyenekért érdemes odalátogatni (megpróbálok fotót beilleszteni):

ergé 2007.08.23. 10:18:05

Mi a Sambata (Szombatfalvi) völgyből (640m) mentünk fel a gerincre (2200m), és onnan fordultunk nyugat felé, a Balea tóig, 4 napos út volt.

A tónál ketten befejeztünk a túrát, lemerültünk, de hárman tovább mentek, pont a Negojhoz. Elvileg ma jönnek le a hegyekből, remélhetőleg épségben.

ergé 2007.08.23. 10:20:27

Segabor, tegnapelőtt ilyenkor még épp ehhez a tóhoz vánszorogtam 15 kilós zsákkal a hátamon, ma már itt ülök a gép előtt a Nagykörúton :)

segabor 2007.08.23. 10:30:06

ergé: elismerésem neked és a csapatnak. Nekem éppen elég volt a Baleától felvinni saját magamat(!!). A menet a Negojhoz nagyon kemény. És elég messze is van. Öcsémék erőltetett menetettel érték el a csúcsot, visszafele se pihentek sokat. Így épp sötétedésre értek a tóhoz levezető meredek útra, ahol röpke 100-150 métert kell sziklás-köves terepen süllyedni.

ergé 2007.08.23. 10:35:54

nincs mese, menni kellett előre, mert ha fentmaradtam volna a gerincen sötétedés után, nem sokat értem volna egy hálózsákkal.

Oli bácsi 2007.08.23. 10:37:53

Marha jó képek, ergé.

Tíz vagy tizenegy éve jártam arra, mi az első menedékházig jutottunk a völgyben, ahol bádogszukot ittunk.

No, de lenn, az alsószombatfalvi kolostorban épp búcsújárás volt. Irtózatos tömeg, temérdek roma, gagyi- és kegyszerárusok, és a kolostor mögötti fenyvesben, félhomályban, kósza fénypászmákban, több száz, talán ezer szekér, mellettük a lovak, fáklyák (! nappal) fényében zsolozsmázó pópák, meg iszonyú tömeg. Mint egy Tarkovszij-film, komolyan.

Akkor lettem reakciós.

Őrnagy Őrnagy 2007.08.23. 11:43:32

Nem volt hó Ergé?
Mikor én voltam még volt nyáron is egy kevés.

Szmöre 2007.08.23. 16:22:06

Ergé, ha már arra jársz, légy szíves kérd vissza a megörökített hegyeket. A tegnapi meccs után őszintén bizakodó vagyok. :)

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.08.23. 17:17:28

Gyönyörű, köszönöm. Nekem is elakadt a lélegzetem.

Bozót.harcos 2007.08.23. 19:35:52

Gratula, ergé. A képekért is, de főleg ahogyan megmásztátok az alsószombatfalvi völgyből a gerincet. Mi a transzfogarasin szoktunk fölfelé kaptatni - autóval - a Balea-tóig...:)
No de három éve gerinctúráztunk is egy kicsit, megmásztunk egy nevesincs 2507 méteres csúcsot a közelben. (A Negoi és a Moldoveanu tényleg messze vannak.) Nem mondom, embert próbáló volt, s nem veszélytelen...ahogy egyszer csak egy felhőben találod magadat, és tapogatsz a lábaddal előre, hogy van-e még ott talaj...Szóval király, mindenkinek ajánlom. A gerinc egyik pontján - épp a határvonalon - pedig egy hatalmas fém trikolór jelzi, hol is járunk...:)

Citrom ;) 2007.08.26. 15:33:49

Na tessék! Néhány fotó és mindjárt életre kel némi irredentizmus.
Soha nem fogják tudni kiölni belőlünk.
Nem is kell...

A baj csak az, odakünn szakadatlanul folyik az asszimiláció.