Köszönjük, elnök úr!
2007. július 07. írta: aba

Köszönjük, elnök úr!



Tegnap a haladó, modern baloldal megünnepelte Horn Gyulát. A dicshimnuszok alapján lassan úgy fest, hogy mindennap hálát kell adnunk, amiért magyarnak teremtett bennünket az ég, s eredetiben hallhatjuk a politikust.

A dobtáras keménymag köztársaságellenes dühöngése közben ipari méreteket öltött: homokozójukban  a jókívánságok  mellett a legtöbb energia a köztársasági elnök gyapálására jut. Különösen ízléses viccelődéseket olvashatunk az államfő nevével, a rajongók rendszeresen utalgatnak arra, hogy Sólyom László nevét majd le sem írják  a történelemkönyvek, miközben Horn Gyuláét, ugye.

Azt persze jó érzés tudni, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei nőtagozat (Kovács Lajosné Marika) és a Mátravidéki Erőmű Nyugdíjascsoportja egyaránt szentként tiszteli Horn Gyulát.

Aljas rágalom ugyanakkor, hogy csak túlhevült párttagok tolmácsolják a "kisemberek" szeretetét: a beírásokat átböngészve találtunk néhány, önmagát "konzervatívnak" nevező köszöntőt is. S mivel Magyarországon Herényi Károlyon kívül  kizárólag sznob SZDSZ-szavazók és másodéves politológusok nevezik magukat konzervatívnak, bizton állíthatjuk, az ideológiai szélrózsa minden irányából érkezett hódolók kiáltják világgá tiszteletüket.

Mivel a rajongók között most Sólyom László az elsőszámú közellenség, úgy döntöttünk, eme poszt kommentjeiben mindenki megköszönheti az államfőnek a múltjáról rendszeresen hazudó, karhatalmiterror-relativista politikus kitüntetésének megtagadását.

Csak bátran, folyvást-folyvást! (Az államfő döntésének indoklása amúgy itt olvasható.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr47113483

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mindnyájunknak el kell menni... 2007.07.11. 15:10:13

Boldog születésnapot, Elnök Úr! Na és?!Éljen! Éljen! Éljen! Na és?!Szegény Horn Gyula. Nem kap kitűntetést. Na és?!Egyébként meg csak annyit, hogy kapott ő már állami kitűntetést, minek még egy? Na és?!Hogy az azóta történteket kell értékelnünk? Na és?! É…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

___________________________ (törölt) 2007.07.08. 22:47:13

Hű, de szarul fogalmaztam. Bocs, sörök vannak a dologban. Mindegy, a lényeg átjön.

Citrom ;) 2007.07.08. 23:05:17

bugris · 2007.07.08. 12:48:16

Talán azért, mert folyamatosan gondok vannak az alapokkal, ti meg kihegyezitek magatokat a napi részletekre.
Lehet rosszul tudom:
1. Nem ideiglenes még mindig az alkotmányunk?
2. Az első 12 év után nem lenne itt az ideje szakítani a Monorierdői találkozón megtervezett pártokkal?
3. Eléggé érettek vagyunk arra, hogy felismerjük tényleges -politikusi garnitúrához, személyekhez- érdekeinket.

Horn mór is megtette, amit kellett (azt is amit nem), mehet. Más?
Ki a fene kíváncsi arra, hogy ki mit talál ki már megint azért, hogy rajtuk tartsuk figyelő tekintetünket.

+1. Mikor tanulunk már végre saját hibáinkból? (A leszerepelteket nem váltogatom a hatalmon, egyszerűen mást keresek helyettük)

Az sem ártana, ha legalább néha észrevennénk, mikor hintenek újra és újra port a szemünkbe.


Amúgy meg, szívesen.

Citrom ;) 2007.07.08. 23:06:51

ergé

Erre írtam, alakítson pártot.

bugris 2007.07.08. 23:08:52

"Az első 12 év után nem lenne itt az ideje szakítani a Monorierdői találkozón megtervezett pártokkal?"

Szakíts, ha bírsz. Egyelőre ezeket választják. Bár, ha már Monor, konkrétan az SZDSZ és az MDF éppen eltűnőben van.

Citrom ;) 2007.07.08. 23:13:01

PIP

A helyzetértékelés kissé sántít. Emlékezve a választása körüli huzavonára, az útjára az elnöki székig, majd a beteljesülés ellentmondásossága. ...és ez csak az, amit a sajtó alapján tudhatunk.

Citrom ;) 2007.07.08. 23:19:18

Bugris

Attól még a kérdések megválaszolandóak, a saját helyzetünk valóságát fel kellene ismerni, és mi, akik megengedhetjük magunknak, keresni kellene a megoldást.
Állításoddal ellentétben, talán mégsem lesz birka a magyar.

mozis 2007.07.08. 23:31:30

Reszpekt és tisztelet!

Citrom ;) 2007.07.08. 23:32:03

Ajtony 2007.07.08. 12:54:14

Akkor nagyjából egykorúak vagyunk.
…s ha így van akkor azokra a nevekre is emlékszel, akiket Pozsgai felsorolt az ominózus találkozó résztvevői közé. Aztán a még mindig divatos kapcsolatrendszer működéséről. Ehhez még hozzáteszed az ellenzéki kerek asztal egyeztetéseken résztvevőket, plusz a pletykákat ki kinek a liblingje. Öregem, sem hatalmas fantázia, sem kombinatív készség nem kell a továbbiakhoz.
Nincsenek véletlenek.

Citrom ;) 2007.07.08. 23:44:25

Ja igen!
Valóban nem mitikus figura. Nem is kell az legyen. Ő azon ellentmondásos időszak figurája, akinek ambíciói alapján elért eredményeit, éppen az ellentmondásosság kapcsán nem lehet makulátlanul átváltani a mai "pénzre".

Na! Ő egy tipikus karrierista, aki rosszkor született rosszhelyre, és csak azt az alkalmat tudta megragadni ami adódott.
Azt el kell ismerni, nem hülye, de a mai mércével nem is makulátlan.
Erre mondják, de keress nekem ma egy igaz embert!

Én már azzal is megelégednék, ha értünk felelősséget érző, idegenben felnőtt és bizonyított, erős magyar identitású vezetőt találnánk. A karizma csak előny jeligére.

Tegyen már valaki rendet!

Citrom ;) 2007.07.08. 23:59:08

straeber gyuri 2007.07.08. 12:54:28

Látható és egyértelmű a véleményed, de mire alapozod?
Német beszélt róla? Nem.
Horn beszélt róla? Nem.
Van ilyen irányultságú hiteles információnk? Nincs.
A diplomácia vezetőjeként, felelős ember volt? Igen.
Tetteit ismerjük? Igen.
Hülyeség e figyelemelterelő porhintés? Attól függ, honnan nézzük. Innen tőlem? Igen.

Kell ezen tovább rágódni?

Citrom ;) 2007.07.09. 00:03:33

Gorbi pozíciója a rendszerével remegett.
Nem volt szava.
A felelős keresésére, a bevett engedélyezési rendszer akkori leinformálásához rossz ez az irány.

vadnyul · http://kismaganszelsojobb.blogspot.com 2007.07.09. 06:53:15

Köszönöm Elnök Úr, hogy megmentette (ismét) az ország maradék becsületét.

kzgy 2007.07.09. 09:05:02

Csatlakozom Shenpenhez! Plusz még egy kis kiegészítés az ombudsmanok jelölése körüli vitához: szerintem Sólyom úgy érzi, az országgyűlési biztosok tekintélye rengeteget erodálódott az elmúlt 5-8 évben, ezért megpróbálja azzal (is) erősíteni őket, hogy nem párt-jelöltekként választatja meg őket.
(Mondom ezt úgy, hogy a hideg kiráz, akárhányszor Majtényit meglátom, élőben vagy képernyőn.)

Végre van egy elnökünk, aki nem a nagyapánk! Köszönöm én is Sólyom Lászlónak!

Ajtony 2007.07.09. 09:54:09

Dr. Minorka 2007.07.08. 21:54:58

"3. "Már maga a kitüntetés előterjesztése jellemzi a világot, amiben élünk." Meg az elutasítása is. Ismétlem szoktatni kellene magatokat a gondolathoz, hogy nem csak ti vagytok az ország. Természetesen nem is csak mi, meg ők sem, stb. Együtt vagyunk az ország. Nagyon mást gondolva a legkülönbözőbb dolgokról."

Valóban. Pont ezért lenne szükség az önmérsékletre. Az éppen hatalmat birtokló tud gesztusokat tenni. Ezt nem látom. Mi csak tűrhetünk. Tűrünk is.

De azért mindennek van határa.

Horn a Magyar Köztársaság nemzeti ünnepeként számontartott forradalom leverésében vett részt. Mint nyilatkozatai tanúsítják, ma is ezt tenné!

Nem hiszem, hogy az együttélésünk feltétele ennek a kitüntetésnek az elfogadása lenne. Bár biztos, hogy sokan, sokféleképpen gondolkodunk, azért néhány alapgondolatban meg kellene egyezzünk. Mint az utóbbi évek példája mutatja, a jog sokkal megengedőbb, mint a tisztesség. A tisztesség nem ismeri az elévülést. Ismeri viszont a megbocsátást, megbánás esetén. Talán ha mindenki legalább megpróbálná, hogy tisztességesen éljen. - utópia.

Üdv

Ajtony 2007.07.09. 09:58:23

Citrom ;) 2007.07.08. 23:32:03

Maga a kapcsolatrendszer, és annak használata egyidős az emberrel.
Ezt lehet gusztusosan, és gusztustalanul tenni.

Üdv

Dr. Minorka 2007.07.09. 10:40:16

A megegyezés alapja csak a politikai demokrácia (mint minimum) elfogadása és támogatása lehet, mint politikai program. Nem a történelmi eseményekről való megegyezés. Én például csöndes elképedéssel figyelem a Turul-emlékművet a XII. kerületben, még sem jutna eszembe, hogy le kéne bontani, vagy azt követeljem, hogy a polgármester legalább határolódjon el. Hasonló dolgokat tudnék megfogalmazni zászló ügyében is, és akkor csak a szimbólumok "területén" vagyunk. Mindkét fél tudja sorolni a másik oldal számára ellenszenves lépéseit.

suski 2007.07.09. 11:10:37

minorka,
\"Nem a történelmi eseményekről való megegyezés.\"

tényleg? akkor a holocausttagadásért miért jár börtön néhány országban? A magyar forradalmat szabadon lehet gyalázni, az egész világ által tisztelt szabadságharcosokat bûnözôknek mondani? Én azt mondom egyébként, hogy lehessen ezt is, de ezért nem jár magyar állami plecsni, amíg nem gyôz újra a proletárforradalalom.

hcrules 2007.07.09. 12:02:13

suski, a standard válasz erre ez szokott lenni: "Azért, mert a kommunisták igazából jót akartak, hittek egy jobb világban csak félresiklott, míg a nácik természetesen velejükig gonoszak voltak."
Vicc.

Dr. Minorka 2007.07.09. 12:12:18

suski!
Igazad lenne adott esetben, ha a két dolog azonos lenne. Horn azt mondta, hogy ő a rendszer társadalmi vívmányait féltette, azt hogy számára, és az ő szociális helyzetében lévő emberek számára megnyílt a társadalmi felemelkedés útja. Lehet ezzel egyetérteni, lehet nem egyetérteni, de ez józan ésszel nem ugyanaz a kategória, mint a holokauszt tagadása. Kicsit bővebben: az elmúlt évtizedekre az ország legalább a fele nem úgy tekint, mint te. Ha ezt meg sem próbálod megérteni, akkor ne várd, hogy mások megpróbálják megérteni azt, amit te igaznak tartasz.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.07.09. 12:56:10

Aba: ezt én is aláírom...
(Bakurának meg átengedem a belépőmet... :oD Mindenhová kell egy udvari bolond)

suski 2007.07.09. 13:19:52

"Kicsit bővebben: az elmúlt évtizedekre az ország legalább a fele nem úgy tekint, mint te."

Szerintem több mint fele úgy tekint mint én, de nem ez a lényeg: 40 év agymosás után az emberek nem tudhatják valójában mi történt. Mintazt egy másik topikban már leírtam, ha játék- és dokufilmek sorozatában bemutatták volna azt a kort, a megtorlásokat stb, akkor egybôl másképp ítélnék meg.
De ha figyelmesen olvastál, akkor én nem vitatom el senki jogát a saját véleményéhez, a forradalom ellen a szovjetek mellett harcolóknak viszont a mai Mo-on nem jár plecsni.



"hogy ő a rendszer társadalmi vívmányait féltette, azt hogy számára, és az ő szociális helyzetében lévő emberek számára megnyílt a társadalmi felemelkedés útja"

csakhogy az ô felemelkedéséhez nem kellett volna kommunizmus és vöröshadsereg, ha demokrácia van, akkor is elôre juthatott volna a tehetséges, ám szegény ember, ugyanúgy mint nyugaton.
Egy náci is mondhatja, hogy a vívmányokat féltette, mert a ronda zsidók elvették a családja elôl a kenyeret.

Dr. Minorka 2007.07.09. 13:26:04

Suski!
Nincs olyan, hogy mai Magyarország, mint monolit egységes valami. (Szerintem az emberek átélték azt a kort, egyébként.)
"csakhogy az ô felemelkedéséhez nem kellett volna kommunizmus és vöröshadsereg, ha demokrácia van, akkor is elôre juthatott volna a tehetséges, ám szegény ember, ugyanúgy mint nyugaton."
Aha, mint például Görögországban 1956-ban?

"Egy náci is mondhatja, hogy a vívmányokat féltette, mert a ronda zsidók elvették a családja elôl a kenyeret". Mondani, mondhatja!:)

suski 2007.07.09. 13:37:13

56-ròl törvény van, ha jól tudom, hogy mi volt, a hivatalos álláspont az. Az a mai Mo értékrendje.
Hiába akarná az ország fele pl. hogy Orbánt akasszák fel, nem megy. Horn-nak sem megy a plecsni.

Dr. Minorka 2007.07.09. 14:24:11

Vagyis egy törvény dönti el, hogy mi történt?:) Hivatalos álláspont utoljára egyébként 1989 előtt volt. De, ha a törvényt vesszük figyelembe, abból sem következik, hogy valaki, másképpen döntött, attól pusztán pápai átok alá kerül.
"Az a mai Mo értékrendje." Ezt még lehet ismételni sokszor, csak akkor ne lepődjél meg, ha szavadon leszel fogva, és egy adott esetben hirtelen azt találod, hogy ex officio nem vagy az ország része.
Kezd úgy tünni, hogy Fercsinek vannak megfontolandó pontjai ebben az ügyben, bár elég sajátos formáját választotta a kommunikációnak, és nem teljesen ugyanazt a következtetést vonom le, amit a derék ember sugallt:)

Citrom ;) 2007.07.09. 15:32:00

suski

Te -mint sok sorstársunk-, sodródsz. Nem?

Az agymosás ma megy igazán.
Amit te, és a többi tévelygő rossznak gondol, azt tizenegynéhány ezer ember sérelmezte a 12 millióból anno.
Szerinted, -ma mammon diktatúrájának idején- mi az arány? Mi az arány akkor, mikor a nagy szabadságba éhen lehet dögleni.
Ja! Mert demokrácia...
Maradjunk annyiban, keressük a helyünket, próbálunk tenni annak megtalálásáért, minek elérési módjait másképpen látjuk.
Az, az igazi agymosás, mikor úgy adom fel elért eredményeimet, hogy veszni hagyok mindent, ami "régi", sőt kikiáltom szégyelleni valónak egy új elv miatt.
Ez barátom mániákus depresszió.

Ezt a luxust, ilyen politikai garnitúrával a nyakunkon nem engedhetjük meg magunknak.
Pedig ezért ők felelnének, ha nem tudnának ilyen eredményesen a hülyék szintjén tartani milliókat.

Citrom ;) 2007.07.09. 15:59:54

bugris · bugris.blog.hu 2007.07.09. 00:04:34

Mit akarsz ezzel a belinkelt cikkel?
Ez olyan, mint amit 56-ról szoktak tálalni.
(hiányos, pontatlan, a lyukakat hipotézissel kitölti, aktuális érdekeket kiszolgálandóan)
Ilyenek miatt írtam, itt valamit a történelmi idiotizmusról.

Véleményem nekem is van, sőt innen-onnan meg is lehet támogatni, sőt még publikálhatom is. :)

Ha már éltél úgy ebben az időszakban, hogy érdekelt már a közélet, s vannak róla emlékeid, már akkor érdekes kérdéseket tehetnél fel, ha akarnál.

A cikk alapján kijelenthetjük, Németh sem nyilatkozott a témában Hornról.
A miniszterelnököt nem annulálta senki. Az ő külügyminisztere volt Horn. Az ő vezetése alatt volt külügyminiszter.
De tudod, ha a pék jól végzi a dolgát, a kutyát nem érdekli, mert az a természetes, azért fizetik.
Ha jobban végzi a dolgát, mint a többi, akkor érdeklődnek utána, megjegyzik és magasztalják.
Ha elcseszi a renomét, akkor meg először a főnökön csapódik le.

Ebben meg semmi új nincs. Más?

suski 2007.07.09. 16:09:25

citrom, gôzöm nincs mirôl beszélsz, világosan próbáld légyszíves.
Most nem a demokrácia miatt lehet éhendögleni, hanem mert nem tudtunk élni a szabadsággal és alaposan el lett kúrva minden.

minorka,

szerinted mégis mi a büdös fenét ünneplünk HIVATALOSAN minden évben okt 23 -án, mire volt az újratemetés, mire föl csôdült ide a fél világ tavaly, ha ebben a kérdésben helye van az egyrészt-másrészt vitának.
Horn is része Mo-nak, de kitüntetést nem kaphat, érted? Mintahogy a zsidókat Dunába lövô csávó se kaphat, akkor se ha szerinte a rendszer vívmányait védte, vagy nem is ô, hanem a szomszéd csávó lôtt, akkor se, ha utána 10 évig takarít a zsinagógában.És ne mondd, hogy az nem ugyanaz, mert akiket megkínoztak, kivégeztek, elüldöztek annak ugyanaz, mint a zsidóknak a nácizmus volt és ki dönti el, hogy melyik ocsmányabb, talán te?

Dr. Minorka 2007.07.09. 16:48:33

suski!
Hogy ti mit ünnepeltek október 23-án azt tudjátok, a ti dolgotok. Hogy mi mit ünnepelünk, az meg egy másik dolog. Hogy ők1, ők2, ők3, stb., meg egy harmadik, negyedik, stb. Próbálj ezzel a gondolattal megbarátkozni.
Mégeccer, ne keverjük a negyvennégyet és ötvenhatot.
Ahhoz képest, hogy te eldöntöd, hogy mi a helyzet, kérdésed egészen muris.
"Horn is része Mo-nak, de kitüntetést nem kaphat, érted?" Nyugi, fog kapni! Ha csak az alkohol, meg a cigi el nem viszi.

hcrules 2007.07.09. 17:49:30

Miért is kell jobban elítélni azokat akik az egyik, embermilliókat kiirtó rendszer talpnyalói, esetleg aktív kiszolgálói voltak azoknál, akik a másikban töltötték be ezt a szerepet?

suski 2007.07.09. 18:05:26

minorka

Kurcsány szerinted mit ünnepelt apróunokával az oldalán a vaskefénél? És Horn, amikor ME volt? Medgyessy? A karhatalmistákat éltették talán? (Persze ezeknek tök mindegy milyen rendszer van, csak ôk jól éljenek, ezt is tudjuk, kivéve tán Hornt, de akkor minek tolják oda a mocskos pofájukat ájtatoskodni és állítanak ordenáré rozsdás oszlopokat az 56-os szervezetek tiltakozása ellenére?)
Lehet, hogy fog kapni, ha egy másik komcsi ráaggatja, Abszurdisztánban minden lehetséges, de nem kaphatna, mert a hivatalos álláspont az az, hogy forradalom és szabadságharc volt, amiben Horn a megszállók oldalán fegyverrel harcolt. A mai rendszer ezen alapszik, az elôzô meg ennek az ellenkezôjén.
Izraelben sem kaphatna állami kitüntetést olyan fazon, aki a gázkamrák létezését tagadja és a nácikkal együtt harcolt. Ott mondjuk valószínûleg mikrofonhoz sem juthatna.
Nem döntöttem el semmit, pont azt mondom, hogy ugyanolyan ocsmány mindegyik. Akit az egyikben üldöztek, az át kellene , hogy tudja érezni a másik üldöztetését is, de olyan is sok lehetett, akit mindegyikben üldöztek.

Ajtony 2007.07.09. 19:01:18

Dr. Minorka 2007.07.09. 16:48:33

"Nyugi, fog kapni! Ha csak az alkohol, meg a cigi el nem viszi."

Mindenki nyugodt. Még az is előfordulhat, hogy kap valamilyen kitüntetést. Jól mutat majd a munkás-paraszt hatalomért csillaga mellett.
Az a gond, hogy megértést "követel" az egyik oldal, ráadásul liberálisnak is vallja magát.

Sólyom Lászlót is értse már meg az oldalad! Sokszor ismételték:
A október 23 nemzeti ünnep. A forradalom, és szabadságharc ünnepe. Horn egy idegen hatalom érdekében fegyverrel harcolt azok ellen, akiket ma hősöknek tartunk, és ünneplünk.

Aki Őket ütötte, lőtte, milyen alapon akarja a legmagasabb állami kitüntetést?

A helyzet abszurditását lassan már szitáron is le tudnám játszani (zongorán biztos).

Üdv

Ács Feri 2007.07.09. 19:59:30

Köszönjük, elnök úr!

Dr. Minorka 2007.07.09. 21:07:24

Ajtony!
Végiggondolva ezt a vitát: elleszünk a megértésetek nélkül is. Nagy ez az ország elfér benne mindenki.

Citrom ;) 2007.07.10. 08:54:42

suski 2007.07.09. 13:19:52
suski 2007.07.09. 13:37:13

E kettőre adtam választ.
A sodródásra azért remélem legalább intuíciód van. :)


"Most nem a demokrácia miatt lehet éhen dögleni, hanem mert nem tudtunk élni a szabadsággal és alaposan el lett kúrva minden"
Gondold át még egyszer! Szerintem menni fog. :)
Szerintem képes vagy túllépni az egyik szemétnek a másik szemétre kitalált önös érdekű propaganda dumáján. Gondold csak végig mi minden történt a 17 év alatt? Nem veszel észre tendenciákat politikai "elitünk" "munkájában"? (Úgy párt függetlenül) Akkor te most kiért vívsz? Viki, Ibolyka, netán Simicskó, vagy inkább végre saját érdekeidért. Magam részéről önzetlen bizalommal szemléltem őket 12 évig. Jócskán ideje önzővé válnom, mert ha ezek maradnak, maradhatnak, (na nem csak az MSZP, SZDSZ) akkor kúrunk el mindent és nagyon.
De akkor én itt hagylak. Családommal kitelepülök mint nyugdíjas. Aztán kúrogassátok egymást. Jelenlegi affinitásotok alapján mindig lesz kit. Aztán éljetek boldogan, ha tudtok! …már ha a boldogulás engedi.

Gabe 2007.07.10. 09:09:06

Citrom, te mindannyiunknál idősebb és bölcsebb vagy. Mit tanácsolsz? Mi legyen? De ne csak annyival gyere, hogy ez így nem jó, modd meg, mi kellene. Lépésről lépésre.
Köszi!

Citrom ;) 2007.07.10. 09:31:52

Az előbbi zárását nyilván nem fenyegetésnek szántam. :))

...és ezt a többi rettenetesen okosnak is ajánlom figyelmébe. Jó lenne végre összefüggéseiben is látnotok, mit propagáltok.

Azt meg ki a fene hozhatja fel érvként, hogy '56-al kapcsolatban mi a hivatalos. A mai kormány is az... És?
Nőjetek már fel! Azért mert hivatalos, ráadásul nektek tetsző, attól még hazug és ez által ti is azzá váltok. Nem baj? Nem zavar?
Lényeg, csak lökni az igét a szent háború megnyeréséért. Normális ember ezt trónviszálynak nevezi. Abban pedig a nép, csak eszköz lehet, de érdekelt nem.

Mert megosztottság és árok. Ugye suski? Meg hullák. Azt azért illik látni. Magyarországon Szamuely lenin legényei és beteg Rákosi Kádárral együtt sem léphet nyomába, Prónay Pál különítményeseinek. Ja és itt mindjárt visszautalhatunk mikor is volt nálunk utoljára, vagy egyáltalán demokrácia. Mikor Prónay -az elmondások szerint- bezáratta fehértollasaival a parlament üléstermébe az előzőleg odaterelt képviselőket és közölte velük, hogy "addig innen senki nem megy sehova, míg Horti Miklóst kormányzóvá nem választják!" A többit tudjuk.

A 20. században nálunk nincs demokrácia. Sajnos a 21. elején sem. Ti meg mentalitásotokkal konzerváljátok a helyzetet.
Ez van.
Igaz Ács Feri?
Mert köszönöm elnökúr..., mert ma ez a fontos.
Gratulálok.

Citrom ;) 2007.07.10. 09:34:53

Gabe! Ne kóstolgass!

Gabe 2007.07.10. 09:41:59

Azt már hallottuk, mi miért vagyunk hülyék, de azt még nem, te miért vagy okos. Elő a farbával!

Citrom ;) 2007.07.10. 10:02:15

Most teljesen önzetlenül be kellene mutatkoznom, kitárulkoznom. Komoly...?
Maradjunk annyiban, mindig érdekelt a történelem, bár a hadtörténelem tanáromnak majdnem sikerült megutáltatnia. Pont '56 kapcsán zavart olyan másfél hónapra a levéltárba, mert a házi esszémnél rájött, hogy innen-onnan ollóztam össze. Bűnömért vezekelnem kellett, hogy egyáltalán vizsgázhassak a félévért.
Oszt tanítanom köllött Politikát is. Amolyan M-L filozófia, sajátos történelemlátásban. Dög unalom és a fele sem igaz. Innen a tapasztalat a porhintésről, vakításról és a felismerésről, hogy Kárpát-medansziéban a helyzet változatlan, csak a designe látszólag Európaibb.

Aztán felhívnám a figyelmed, kommentben vagyok, nem bejegyzést gyártok. Sőt vendég szerzésre sem teszek ígéretet, mert a gazdasztrájk kapcsán már megtettem, és nem tudtam állni a szavam. Mikro, nagyon mikro vállalkozásom miatt, csak ilyen savanyúskodásra van időm.
Az adott szóra meg érzékeny vagyok még névtelenül is. Tudom, a mai üzleti világban ez hovatovább hátrány. Lehet, nem is véletlenül tart ott a vállalkozásom ahol... :)


Legyen elég ennyi!

suski 2007.07.10. 10:20:23

citrom,
Nem vívok senkiért, itt nem pártokról van szó.
Szóval szerinted nem volt forradalom és szabadságharc 56-ban, rendben, mi volt? Mit ítélt el a világ és mire föl fogadott be 200 ezer menekültet?
Gázkamrák és holokauszt volt, vagy azt csak a zsidók találták ki megosztás céljából?
Egyébként az nem csak a fidesz álláspontja, hogy forradalom volt, tehát továbbra sem nagyon értem, mit akarsz mondani.
Nem, Horthy idején nem volt demokrácia, de most lehetett volna.
Ha itt minden és mindenki hazug, akkor világosíts fel mi az igazság, szerinted. És az mitôl igazabb, mint vki más igazsága.

Dr. Minorka 2007.07.10. 10:58:17

"És az mitôl igazabb, mint vki más igazsága."
és fordítva... ráadásul amit én írtam, az nem előfeltételezte, hogy valamelyiknek igazabbnak kell lennie
a kérdésre persze van részleges válasz, vannak megfogható tények, a vita mindig az értékelésen szokott lenni

suski 2007.07.10. 11:19:23

56 megítélésében nincs vita, csak néhány komcsi próbálja szánalmas módon mentegetni magát, néhányan meg maszatolnak hozzá és relativizálják a bûnöket, miközben más bûnök relativizásáért hörögnek.

Dr. Minorka 2007.07.10. 11:42:00

Suski!
:))))))
Te ezeket a szövegeket automatikusan is tudod generálni?:))))

Oli bácsi 2007.07.10. 11:52:33

Az offtopik tartalmak veszélyesen közelednek a moderálási szinthez.

Dr. Minorka 2007.07.10. 11:58:01

Ami engem illet elnézést, elfelejtettem a témányitó cikket, illetve a felhívást a végén. Ez egy megköszönő topik.:)
(Érdeklődéssel várom a többi százhuszonhét topikban, ahol szintén elszaladt a fonál, a hasonló megjegyzést.)

Citrom ;) 2007.07.10. 14:42:55

Suski

Figyelmedbe ajánlom amit pip-nek leírtam.

„Ugye amit írtál azt nevezik demagógnak?
A szájízem szerint '56. Uggyanmáá! Levéltár?
Volt uradalmi intézők, a tüntetések élén, mint hangadók? "Spontán" és egyidejű támadások a rádió és a pártházak ellen. Véletlenül nyitva- és őrizetlenül hagyott fegyver és lőszerraktárak.
Ember! Ilyet te ma még mesekönyvekben sem olvasol.
Miről beszélsz?
Ja? Mert egyéni szocprobléma!
Kinek?
Nekem?
Öreg! Nem kellene látni, hogy mindannyiunknak az?

Amíg a múltat vállvetve hazudják, hogyan képzelhetsz el igazmondást a jelenben és egyáltalán bármelyikükkel bármilyen jövőt, ahol neked is jobb.”

Nos, a leírtakból te is sejtheted. Az előző rendszer bölcsen elhallgatta a ma köztudottakat, a maiak pedig azt hallgatják el amit eleik erőltettek. No, és némileg mindegyik csiszolt rajta. Tudod csak az igazság kedvéért.
Minek nevezném azt, ami volt 56-ban?
Zűrzavarnak. Zűrzavarnak, amit alapvetően országhatáron kívülről szerveztek meg akkor, mikor Sztálin halála után nálunk is kezdték átértékelni a kialakult helyzetet, aminek következtében -napi szinten is- jócskán lazult a gyeplő.
Ezeknek, a műegyetem diákjainak tüntetése csak kapóra jött, az volt a szükséges szikra.
Tehát kívülről egyértelmű restaurációs törekvések, egy mindenkit elvakító zavarkeltés (éljen Rákosi után, vesszen Rálosi) leple alatt.
A szabadságharcra való hivatkozásban van valami, mert teljesen mindegy török, sógor, vagy „jó barát”, ha valaki erőnkön fölül idetelepszik, és önszántából nem megy, az megszálló.

Márpedig a kapitalizmus visszaállítását nem lehetett elképzelni ilyen „testvéri szeretet” mellett.

Talán még Pozsgai fogalmazta meg legjobban. Népfelkelés. Ebbe sok minden belefér, még akkor is ha nem hangzik olyan dicsően.

Ez van öreg! Ha önmeggyőzésről van szó, igyekszünk úgy kihegyezni a történéseket, hogyha módjával is de érezhessük magunkat valakinek. Pont mint a Kékessel. Ugye még ma is azt tanítják, hogy 1015 méter magas.

Ezek vagyunk mi. Ha nem is hagyják, hogy olyanokat tehessünk, hogy büszkék lehessünk magunkra, hát gyártanak olyan lózungokat, amiket mindenki szívesen elhisz és esze ágában sincs megkérdőjelezni.

p. s. : nem mindenki kommunista, csak azért mert nem üti együtt a dobott A Legfőbb Lázító alantasaival. Tudod az elme vágyik leginkább szabadságra, de valakinek mindig meg kell mondani mi/ki a jó, és mi/ki a rossz, illetve mit kell csinálni.
Ráadásul, az évtizedes észosztónak van egy olyan pikantériája, hogy asszongya eredet, arculat, irányzat, és az előzőek tükrében a változások.
Magyarul, röviden: a szocializmus emlőin nevelkedettek, létéről -többek között- még '86-ban Kádárék döntöttek, felvállalták az egyetemi ifjúság érdekeinek régi újrendszeri képviseletét, az SZDSZ hátán liberális utódpártként. Egyéni és pártérdekek miatt, pártház stikli és lepaktálás az ellenféllel. Majd annak meggyengülésével jellemtelenül a helyére tör, és önön magát hirdeti és definiálja jobboldalként. A jobboldalként. Tettei is ezt erőltetik, beolvasztási és hűbérúri kísérletek.
Egy csomó jelzőt még magára ragaszt és szinte tűzzel vassal igyekszik elterelni a figyelmet az identitási kérdésekről. Sőt azok a másikak, csak azok vannak zavarban.

Aztán mi van? Ezek szekere mögé álltatok. (nem mond, hogy nem, mert a következő kényszeredett megnyilvánulásod az lenne, ha nem MSZP, SZDSZ akkor ki? Eszetekbe sem jut, hogy mozgósítani kellene a körön kívülieket? Léteznek, csak megfeledkeztek róluk. Így inkább a szart cserélgetitek a jobb jövő reményében) …hát nem dicsőség. Vagy ha igen, hát úgy ahogy szoktuk mi ezt csinálni a magyarság tudattal. (tudod! ’56, Kékes, Rubik Ernő stb. úgy érdekesen.)

Na!
Nem hiszem, hogy egy kipukkadóban lévő téma alatt lesz még türelmed ezt elolvasni. ...de ha már itt van...:))

Oli bácsi 2007.07.10. 15:18:52

Citrom: a balos Kündü.
Ah, ha én is tisztiiskolán szerezhettem volna a műveltségem.

suski 2007.07.10. 16:32:35

Arra nem válaszoltál, hogy mitôl kellene bárkinek is elhinnie, amit itt hangoztatsz igazságként.
Ez egy vélemény a sok közül, szélsôséges vélemény, ugyanaz a kategória, mint David Irving nagy "leleplezései".
Ki szervezte meg 56-ot kintrôl és micélból?
Vén forradalmárok szerint ôk nem kapitalizmust akartak, de nem is kommunizmust, másrészt sokak szerint eleve reménytelen volt az egész.
Miért nálunk szervezték és máshol nem? Milyen történészek támasztják alá a nézeteidet?

Kik azok a körön kívüliek és hogyan tudnám én azokat mozgósítani? Felôlem lehet még 5 párt a parlamentben, ki mondta neked, hogy ellenemre van, vigyék le a küszöböt.
Annak megvan az oka, hogy a fidesz bedarálta az egész jobboldalt, de nem feltétlenül tetszik nekem sem.

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.07.10. 16:57:47


"Spontán és egyidejű támadások a rádió és a pártházak ellen. Véletlenül nyitva - és őrizetlenül hagyott fegyver és lőszerraktárak."

Na ez egy érdekes dolog valóban.
Pontosabban az az érdekes, hogy ki irányította a provokációkat.
Ezeknek az eseményeknek a kutatása ma is folyik.
A jelen állás szerint a HM nyomdájában (ma is ugyanott működik)nyomtatták a tüntetésekre és egyéb megmozdulásokra felhívó
röplapok és plakátok jelentős részét. Ezt Kiss István, volt honvédtiszt írja emlékirataiban.
Fegyver és lőszerraktárakat véletlenül őrizetlenül hagyatni
meg nem olyan egyszerű dolog. Főleg, hogy figyelembe vesszük
milyen mértékben újjászervezték a fegyveres testületeket, különös figyelmet fordítva az un. reakciós elemek kiszűrésére.

Lehet, Gyulánk már ebben is részt vett?
Akkor szerintem mindjárt két keresztet kéne neki adni nem?

Citrom ;) 2007.07.10. 18:15:26

Oli bácsi
Balos? Meg Kündü?
Ehhez neki is lehetne egy két szava. :)

A többi akár igaz is lehetne, de nem az.

Citrom ;) 2007.07.10. 18:44:19

suski 2007.07.10. 16:32:35
Pedig minden ott van. :)
Arra csak kérlek, ne akarj visszaemlékeztetni, kiktől milyen témában sikerült anyagot kerítsek. (Több száz irományt kellet átböngésszek. ...és itt inkább igyekeztem keveset állítani.) Csak a módjára emlékszem nagyjából. A keresgélésbe rendszert is csak 3-4 nap után sikerült ültetni, addig csak keresgéltem, mint tűt a szénakazalban. Tudod a nagy rutinom miatt. :))

A "leletek" nem nézetek. Ezekről találtam utalásokat, leírásokat.
Amit találtam egy nyilvántartott füzetbe írhattam ki, amit minden nap végén be kellett mutatnom, az egész végén le kellett adnom a suliban.
A jelenség -amin hüledezel- megint csak nem új jelenség. Letisztultabb, a bizonyoshoz közeli történelmet csak megfelelő időtávlatban lehet találni. Az aktualis érdekek miatt mindig sok az átértékelés. Innen a duma: az sem biztos ami elmúlt, mert idővel úgyis átértékelik. :)

De semmi gond. Találd meg a módját, hogy feladatvégzésre az országos levéltárba küldjenek.

Ha lenne időd, lehetőséged kutakodni, aminek módszerességéhez még segítséget is kapnál mint én, te is sok mindent láthatnál másképpen idővel.


Körön kívül? Pl. a vállalkozók pártja és a zöldek. Beszélni kell róluk. Meg kell őket ismertetni magunkkal és környezetünkkel. Rendszerint a többi megy magától. Ha az érdeklődést a sajtó is megneszeli, és a téma szüneteiben még reklám képes is…
Ennyire azért még talán szabad a média.

Citrom ;) 2007.07.10. 19:04:39

gloire
Attól még Gyulus egy karrierista. Pont, mint a maiak. Az a sajátos dominancia harc, ami folyik ez ügyben is, inkább az, az érdekes.
Csak azért, mert az egyik csak a baloldalból nőhetett ki (amit vállal), a másik is, de az hallani sem akar erről, felemlegetni is sértés, ok a legyalázásra, persze egy ideje a jobboldal szerepét játssza nekünk. (ez már inkább a pártjainkra értendő). Ezeken kívül fertőző és osztódással szaporodik. :)

Ez is olyan, mint az UFÓ kérdés. :) Mindenki tudja, hogy van isten, feltételezheti nem csak minket teremtett, feltételezzük létezhetnek rajtunk kívül is értelmes lények, sőt esetleg időutazóként mi térhetünk/térhettünk vissza, mégis ha valaki valami szokatlan égi jelenséget felvesz/fotóz, az kapásból hülye, vagy csaló, annál nem tud működni az ártatlanság vélelme erkölcs/törvény. ))) Naná, hogy sok a csaló, talán egyes államok is azok.

sááá · http://saaa.freeblog.hu 2007.07.10. 23:22:42

Köszönet illeti Sólyom Lászlót. Csak így tovább!
sááá

suski 2007.07.11. 01:08:48

citrom,
azonkívül, hogy a kommentjeid nagyon zavarosak, a kérdéseimre nem válaszoltál.
Kinek az érdeke lenne, hogy ne tudjunk 56-ról meg mindent? Emlékeztetnélek, hogy minden párt forradalomnak tartja 56-ot, tán még Thürmerék is.

Attól hogy én egy kispártról beszélek a szomszédnak, a szomszéd meg az anyósának, az még nem fog bejutni a parlamentbe. A vállalkozók pártja emlékeim szerint a fidesz szövetség tagja, zöldbôl meg lehet több is. Ezek mit tudnak, amit a parlamentiek nem?

gloire 2007.07.11. 02:49:08


"Amit találtam egy nyilvántartott füzetbe írhattam ki, amit minden nap végén be kellett mutatnom"

Most ezt "'kommentáljam" neked?
Fölösleges.

fifuszfc · fifuszfc.blog.hu 2007.07.11. 15:12:49

Tisztelt Solyom Laszlo!

Ezuton szeretnem megkoszonni Onnek, hogy megtagadta a kituntetest Horn Gyulatol. Ugy erzem, meg nincs minden veszve ebben az orszagban.

Koszonettel.
"fifuszfc"

Citrom ;) 2007.07.11. 18:09:33

Suski

Zavaros? Egymásra épülő rendben, logikai rendben vannak. :) Így ha valamit kihagysz, vagy felületesen futod át, magadra vess. Azért, majd odafogom írni a szükséges helyekhez ilyeneket: hasonlat, metafora, megszemélyesítés, emlékeztető stb.

A kérdésedre válaszoltam, elmondom újra kevésbé virágnyelven:
Ezek kommentek (lennének, de már személyeskedünk). Mivel jól láthatóan a vélt jobboldal kekec képviselői többen is tüsténkednek, akkorát markolhatok belőlük, ami időmet nem fecsérli túlzottan. Megkaptad áthidaló javaslatomat. Járj utána! A mai feltételek között nem tudok neked belinkelni egy olyan helyet, ahol mindent összeszedetten megtalálsz. Vagy szerinted?
Miért kevés neked az, miért kell 600 féle képen leírnom: az újonnan ránk kényszerített kapitalizmus vezetését, régi káderekkel és azok neveltjeivel töltötték fel. Milyen érdekes lehetett volna már számodra is, ha ’56-ot nem feltétlen dicsfény övezi. Pont tőlük. Hiszen érthető. (Ezt már kétféle képen leírtam neked) A történészeknek kuss van. Nyilatkozataikban kötelesek támogatni az aktuális politikai érdekeket. Ennek megvalósulása már megint Nagyon meg kell gondolniuk mikor kinek a tesz keresztbe dumájával, megérne ez is egy posztot.
Thürmeréknél, nincs TÁN. Ott ellenforradalom van. Akármit is képviselnek ők, úgy látszik megengedhetik maguknak azt a luxust, hogy egyenesek legyenek, maradjanak. Ők tovább viszik a régi elképzeléseiket, kitartanak „rigolyáik” mellett.
Szájadba rágok mindent, mégis ugyanazzal értetlenkedsz. Ez már inkább érdek, nem? :))

Aztán megint csak a kötekedés kedvéért kötekedsz.
…vagy az ötletem/elképzelésem helyébe tudsz jobbat. Ennek csak örülnöm kell.
Amit a zöldekkel kapcsolatban megjegyzel, az megint igazol. Először nekünk kell megismerni őket, aztán jöhet a köztudatba vitel, a te ötleted alapján. :))

Citrom ;) 2007.07.11. 18:10:08

Sááá

Egészségedre! :)

Citrom ;) 2007.07.11. 18:15:10

Gloire

A zöldfülűséged ne reklámozd! Katonáéknál te nem szaladgálhatsz nyilvántartatlan ügydarabokkal, okmányokkal.
No comment! (?)
Becsületükre legyen mondva, ők juttattak be kutatni, ők adtak módszerbeli segítséget, nélkülük nem ment volna. Korrekt módon vettek rajtam elégtételt. A bemutatás is annak szólt, hogy nem csajoztam, vagy kocsmában töltöttem az időt. Ők anyaghoz jutottak én meg tapasztalatokhoz és olyan ismeretekhez, amit ti sem vagytok hajlandóak elfogadni. De ha rákerestek a témára, azért több ízben megütközhettek azon mennyire beazonosítható a mondókám ottani leleteitekkel. (a mai hivatalos többpárti álláspont ellenére.) Persze ezt eddig is megtehettétek volna, s akkor ez a komment sem íródott volna.
Mi az? Diák is régen voltál, meg tanár sem vagy? Sem tárgyi, sem pedagógiai, sem módszertani ismereted?
Kinek dumálok én?

Azért igyekeztem eleget tenni mindannak amit igényeltettek, az ésszerűség keretein belül. Egyszerűbb! Járj utána magad! ...vagy maradj a hazudozó önfényezők hatásában. Má bocs! De én többet nem firkálok e poszthoz, mert itt a téma egyre inkább a személyem. :) Az meg parttalan, értelmetlen, inkább valami ÉN blogba való lehetne.:))

Na innen pá! Majd máshol, máskor ütközünk.

Gabe 2007.07.11. 18:19:41

Csak egyet árulj el, ő bölcsek bölcs déligyümölcse! Fúrja az oldalam, melyik levéltárban kutattál anno... És minden anyaghoz hozzáférhettél?

suski 2007.07.11. 19:09:49

Kedves Mr. Levéltári Titkok Atyja alias Citrom!

A fenti posztokban a következô világos kérdéseket tettem fel:

”Kinek az érdeke lenne, hogy ne tudjunk 56-ról meg mindent?”

”Ezek mit tudnak, amit a parlamentiek nem?” (parlamenten kívüli pártok)

”Arra nem válaszoltál, hogy mitôl kellene bárkinek is elhinnie, amit itt hangoztatsz igazságként.”

Ki szervezte meg 56-ot kintrôl és micélból?

Miért nálunk szervezték és máshol nem?

Mit ítélt el a világ és mire föl fogadott be 200 ezer menekültet?
Gázkamrák és holokauszt volt, vagy azt csak a zsidók találták ki megosztás céljából?

”Ha itt minden és mindenki hazug, akkor világosíts fel mi az igazság, szerinted. És az mitôl igazabb, mint vki más igazsága.”

Namost ezekre linkeld be, hogy a kommentjeibôl hol a válasz, mert én a te a magasröptû logikai rendedet nem látom át falusi sudribunkó mivoltom folytán.


A kommentjeidbôl erôs orbánozási hajlam süt át, amit az egész politikai elit lesajnálával álcázol, ûrbéli magasságokból, felsôbbrendûnek vélve magad szólsz hozzánk.
Emellett hosszasan értekezel levértárakban jövés-menésrôl és füzetekrôl, de a lényegre sajnálod a szót. Engem marhán nem érdekel, hogy a levértárból, Gyôzike lábkörme alól, vagy a CIA-t hekkelve szerezted az infót, csak írj akkor vmi konkrétat is.
Nem gondolod, hogy amit te zûrzavarnak vélsz, azt egy világosfejû ember könnyedén átlátja? Célzok itt az 56-tal kapcsolatos megjegyzésedre.
Az is jó lenne, ha 3 mondatban összefoglalnád, meggyôznél arról, hogy miért kellene téged komolyan venni. Ha kérhetlek, ebben kerüld a levéltárat, a fideszt és orbánt és a metaforákat.

Citrom ;) 2007.07.11. 20:48:46

Gabe
Te megmaradsz a provokációnál? Életem, tőled ennyi? Másképpen nem megy a hiteltelenítés? ...de azért erőltetni kell. :)) ...ez már a szinvonal?

Gabe 2007.07.11. 20:54:34

Kérdeztem, válaszolj. Te vagy nagyra a bölcsességeddel meg az ismereteiddel.
Hogy jön ide a szíynvonal meg a provokáció meg a hiteltelenítés?

Citrom ;) 2007.07.11. 22:29:02

suski

Tényleg olyan vagy, amilyennek mutatod magad?

...hogy lustaságod némileg megmaceráljam:

”Kinek az érdeke lenne, hogy ne tudjunk 56-ról meg mindent?”
(elkezdtem beollózni) de irdatlan hosszú, ezért inkább összefoglalom)
Annak áll érdekében, aki az előző rendszerből nőtte ki magát ('86. Monorierdő), de tevékenységének magyarázatakor szüksége van a látszatra, legitimációjának demonstrálásához. Márpedig ő idetartozik a kapitalizmushoz kétségbevonhatatlanul. (Most írtam le negyedízben, csak föntebb még magyarázatot is fűztem hozzá. Többféleképpen)

”Ezek mit tudnak, amit a parlamentiek nem?” (parlamenten kívüli pártok)
Pl. Némelyiknek nem itthoni a neveltetése, feltételezhetően más erkölcsiséget képvisel, mint az „elit”, Még nem sorakozik mögöttük a „jogos járandóságát” követelő háttérhatalom.
Egyszerűen tisztábbnak tűnnek és mi még esélyt sem adunk velük magunknak, vagy legalább néhány évnyi illúziót. Szintén csak némelyiknek adódik politikai jártassága is. Na nem ez a fertő amit a jelenlegiek produkálnak. (erről is írtam, de nem így)

”Arra nem válaszoltál, hogy mitől kellene bárkinek is elhinnie, amit itt hangoztatsz igazságként.”
Itt van a bűvös szó. Hinni. Amitől egy bejegyzéssel azonosulni tudsz, de ha nem –mint javasoltam- járj utána. Nem leszel kevesebb, sem te, sem én.
Ez is adja magát, miért lett kérdés. Mellesleg ha némileg ismerősen cseng benne valami, az sem véletlen.

Ki szervezte meg 56-ot kintről és mi célból?
…ezt is hányadára már? (csak röviden)
Pl. az Eszterháziak. Vajon miért? (ne tedd ezt magaddal)

Miért nálunk szervezték és máshol nem?
Ezt a kérdést ugye nem kell meghallanom, ugye? Egy szó/név, Gomulka.

Mit ítélt el a világ és mire föl fogadott be 200 ezer menekültet?
Itt valamit csúnyán félreértettél. Mondom úgy, hogy most én vagyok lusta visszakeresni, azt ami neked ezt jelentette. A holokausztra szándékosan nem reagáltam, nem láttam/látom értelmét, így most sem teszem.

”Ha itt minden és mindenki hazug, akkor világosíts fel mi az igazság, szerinted. És az miitől igazabb, mint vki más igazsága.”
Ez így nem volt terítéken. Ami igen, a parlamentiek eredetüknél fogva hiteltelenek, és mindegyik leszerepelt már hazugságaival, szavaival ellenkező tetteivel. Természetesen ezt sem ezekkel a szavakkal.
Amúgy meg világosítottalak folyamatosan, de hiába. :)
Az igazság, A mór megtette kötelességét (békés átmenet), dolgai közepette bepiszkolódott, a mór mehet. Mennie kell(ene) végre.
Más igazságot ne várj! Folyvást olyanokról beszélek, amit mindenki lát, csak nem akar hinni a szemének. Na jó! Talán ’56-ra ez nem fogható rá. …de azt az előző rendszer is jócskán sminkelte, mindenkori igényeinek megfelelően.

Namost ezekre linkeld be, hogy a kommentjeibôl hol a válasz, mert én a te a magasröptû logikai rendedet nem látom át falusi sudribunkó mivoltom folytán.
Itt kellene kiakadnom, ugyanis lustaságod, felületességed itt váltott át pofátlanságba. Ecsém háromból 2 gyerekem felneveltem, egy még tanul, gyámolításra szorul, de az ő seggüket sem voltam hajlandó kinyalni, mert az életben senki nem fogja megtenni ezt nekik.
…és ehhez képest te hol vagy? Normális…?

Erős Orbánozási hajlam? Nem tagadom, nem szívelem azt, aki szemernyivel sem különb semelyik mai felhozatalnál, ugyanakkor (politikai) jellemtelen, köpönyegforgató és olyan ripacs mit a többi, ráadásul létezése óta uszít, megoszt, kommunikációjának köze nincs a jogpozitivizmushoz, és nem által polgárháborús állapotokat előidézni trónviszályából.
Nekünk pedig el kellene felejteni neki, és pártjának tényleges születését 1986-ban.

A többi –már megbocsáss- az a kategória ahol megint nem tudtál úriember maradni. Primitív sértési kísérletek.
Tanács!
Ha nagyon lenn érzed magad, tegyél azért, hogy felemelkedhess! …de nem úgy, hogy ha a saját glóriád fényezésére képtelen vagy, a „konkurenciáét” dobáld sárral. Milyen jellem ez?

Ha belegondolok, így tényleg nem nehéz fennkölt magasságokba kerüljek, de ez csak a látszat, te is nagyon jól tudod. Erről az érzésről egyedül te tehetsz.

Mert ugye ha nincs mit átláss, mert előemésztették neked az ennivalódat, ott nem kell átláss.
Nem véletlenül példálóztam az Ufó-kal.
Feltételezem, önérzetből (mert abból van nálad is bőven) még itt is okát látod a felháborodásnak.


Mégis miért kellene komolyan vegyél?
Nem is tudom. Talán mert nem ártó szándékkal teszem amit tapasztalsz (elismerem, még ha önző is vagyok, úgy érzem túl sokáig figyeltem politikusaink „botladozásait” és ittam a levét.).
Egy életem van és még ebben akarok anyagi nyugalmat, magam és főképpen gyerekeim számára. A tapasztaltak szerint, egyik parlamenti párt sem jelent megbízható alternatívát a jövőre tekintve. Egyiknél sem láthattuk a megszorítási alagút végét. Anno Orbánék is rákeményítettek Bokrosra, mikor első megmozdulásukkal megnyirbálták és egyenlősdit játszva átalakították az így már milliomosainknak is kedvező szociális rendszert.
Elég volt belőlük, ál jobbostul, ál balostul. Sajnos, akiket velük azonosulni látok, azok sem tudnak tiszták, hitelesek lenni.


Újfent és sokadára. Kellő mennyiségű konkrétumot írtam. Állításaim az alapján tettem.
Ha valóban érdekel, utána jársz, mert ’56 még jó néhány évig nem lesz teljesen publikus. Talán akkor tudhat meg róla többet az ember sajtóból, médiákból, tankönyvekből, ha már gatyába rázták annyira az alkotmányunkat, hogy ne ideiglenes legyen. Mint ma még.
Addig, (igény esetén) a labda nálad. (metafora)


Látod? ...még így is hosszú.

Citrom ;) 2007.07.11. 22:52:58

Gabe ale suski!

Öreg, emeld fel elnehezedett segged, és járj utána saját hitetlen eszeddel. Talán van elég. Utána nem kérdezel ismétlődően sértési szándékkal zöldségeket.

Hülye kérdésre, csak hülye válaszokat lehet adni.
Bocs, de ehhez talán már öreg vagyok.

Primitív lenullázási kísérlet. Ez a becsület a mai áljobboldalon. Érdekesen szponzorálod tehetséged erkölcsileg és azokat is, akikkel eszmei közösségben láttatod magad.


Ezzel ne gyere még egyszer. Tudomásul vettem, nem hiszed amit állítok. Ráadásul legaláb annyira lusta vagy, mint Suski.. A többi szükségtelen.
Kvázi sajátos isteni mivoltod erőltetnéd, közben megcsúfolod mindazt, ami valójában te vagy, vagy legalább is lehetnél.
Magas mi?

Pip 2007.07.11. 23:18:24

"Ki szervezte meg 56-ot kintről és mi célból?
…ezt is hányadára már? (csak röviden)
Pl. az Eszterháziak."

Hát, azt hiszem, eddig ez a csúcs :D
És mondd, a Péter is benne volt, meg az ügynök papája?

Gabe 2007.07.11. 23:36:59

Nos, szóval büdös válaszolni... Ehelyett 10 sorban cseszegetsz.
Azt hiszem, a legjobbat akkor teszem, ha többet nem foglaslkozom veled, hiszen láthatólag az éltet, hogy kifejthesd széllelbélelt nézeteidet. Szánalmas vagy.

Citrom ;) 2007.07.12. 09:58:33

Gabe
Lusta vagy, ne szépítsd. Ennyi.

Pip
Sajnállak. Te oly mértékű uninteligncában szenvedsz, amit a vakság szó nem takar.

...de ha nincs igazam, neked is nyitva a lehetőség. Járj utána! ...vagy az már büdös?

mozis 2007.07.12. 11:10:11

Jó, de HOL nézzünk utána, mi lusták, akiknek nem nagyszívű századosok és emberbarát zászlósok fogták a kezünket életünk hajnalán? Melyik levéltárba? Hova lett a kockás füzet? A bizonyítékok?

Monorierdőre való fixációd egyebekben nagyon hasonlít a szélsőjobb "Rózsadombi paktum"-legendájára is. www.urbanlegends.hu/2006/04/16/a-rozsadombi-paktum/

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.07.12. 15:56:37


Azért itt valami nagyon nem kerek Citrom úr!!

Én úgy 17 éve is jártam már a ZMNE
(Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem) könyvtárában.
Katonáéknál!
Nem volt füzet!
Semmi olyan amiről írsz!

Viszont kezembe került egy újdonság nemrég (mert én utána járok
tudod nélküled is), figyelmedbe is ajánlottam:

Kiss István, volt (rákosista) honvédtiszt emlékirati.

Van benne egy két érdekes infó, elszólás ez-az.
Gyökeresen ellentmond annak amit itt terjesztesz:
külföldi, reakciós, restaurációs...stb.
Kereskedelmi forgalomba nem került,
de a fent említett helyen megtalálod. ;) ;) ;)

suski 2007.07.12. 16:01:49

Citrom,
Nem kell megsértôdni, te helyezted magad mindenki más fölé. Ne csodálkozz, hogy a magasröptödön gúnyolódunk, mert ebbôl a hozzáállásból ez egyenesen következik: miszerint mi itt mind agymosott zombik vagyunk, te pedig az abszolút igazság független hordozójának szerepében tetszelegsz és lesajnálsz bennünket, anélkül, hogy pontosan megmondanád miért tévedünk. Ha rákérdezünk, akkor az a válasz, hogy nézzünk utána. Ha összeáll egy számomra hihetô rendbe, amit írsz, akkor lehet, hogy elgondolkodom rajta, de ugye nem gondolod, hogy levértárakba fogok mászkálni, hogy megvilágosodjak, hogy valójában az Eszterháziak szervezték a forradalmat és hogy jé, minden politikusunk a Kádár rendszerben járt iskolába, tehát mind egykutya.( a Holdról kéne elitet szereznünk, vagy honnan?) Az iskolában is elôemésztett információt táplálnak az agyadba, vicces lenne, ha mindent le kéne magadnak ellenôrizni.
Célravezetôbb lenne, ha pontosan kifejted és véded az álláspontod, mások naívságának ostorozása helyett.
Minden nekem szóló kommentedet legalább 3-szor olvastam és próbáltam megfejteni, mindenki másét egyszer elég. A pontos válaszok belinkelését nem lustaságból kértem, hanem mert szerinted válaszoltál rájuk, szerintem meg nem. (Ahogy ki is derült, igazam volt, de ez mellékes.)
Próbáld megérteni, hogy amit írsz, az nem mindenki számára világos és sok olyan dolog van benne, ami a témához érdektelen és zavaró, miközben az általad evidensnek vélt összefüggés homályban marad. Ha én el akarok vkinek magyarázni vmit, akkor nem rejtvényeket gyártok, hanem a lehetô legegyszerûbben fogalmazok. Ha nem akarod, hogy megértsünk, hanem csak lárpúrlár írogatsz, lelked rajta, de ne légy meglepve, ha értetlenségbe vagy gúnyba ütközöl. ( Jelzem, hogy utóbbiak már az érdeklôdés jelei, mert azt is mondhatnánk, hogy emberünk bizonyára nem vette be mai napi gyogyóit, ugorgyunk, oszt jó napot.)
Azzal, hogy sokadik éve szemléled a politikusokat és hogy nem ártó szándékkal ténykedsz, nem vagy egyedül, tehát ez önmagában nem ok arra, hogy komolyan vegyünk vkit, aki az 56-os forradalmat tagadja. David Irving is jó sok levéltárban járhatott, mégis körberöhögik, rosszabb esetben lecsukják. Mitôl vagy te különb, mint egy vélemény az ufiblogról?
(A nem ártó szándékot erôsen megkérdôjelezi számomra a szoci sablonok mantrázása a jobboldal leírásakor, valamint az utolsó válasznál határozott kérésem ellenére sem tudtad mellôzni a jobboldal fikázását, holott a kérdésnek ehhez semmi köze nem volt)
És mégis, nem virtuális társaságban hogyan fogadnak, mikor elôadod ezeket pl.hogy az Eszterháziak szervezték a forradalmat? 56-osok között próbálkoztál már ? Ne mondd, hogy ezek mind leborulnak elôtted és kétség nélkül isszák szavaid, mi meg itt úgymond kötekedünk.
A témával kapcsolatban nem teszek fel több kérdést (lenne még jócskán), mert az eddigi válaszaid alapján sem sikerült megértenem az álláspontodat, sôt, még csak közelebb sem jutottam hozzá. Ez nem azért van,mert nem vagyok nyitott, lehet hogy szimplán hülye vagyok, harmadik lehetôség, hogy nem tudtad/akartad elmondani érthetôen.

Citrom 2007.07.13. 23:54:00

Mozis

A levéltárat e poszt alatt már megneveztem.
Fixáció? Bár úgy lenne!

Gloire


Nem kell a Honvédség ügyviteli rendjét utólag rendszabályozni sem 17 évvel, sem egy nappal ez előttről. és ne is keverj össze semmit, te csakis a szépirodalmi könyvtárban járhattál. ...de még ott is nyilván vannak tartva a könyvek. :) A tankönyvek a könyvtár zárt részében vannak, csakúgy, mint a főiskolákon (katonai). Szabályzatok, segédletek jegyzetek, az ügyviteli iroda profilja. Van ami nem változik/változhat, függetlenül az emlékektől.

A leleted bizonyára értékes. Neked.
Remélem még emlékszel, mikor valami ilyesmit firkáltam, \\\"nem akarok nagyot mondani, de több száz levelet, ügydarabot, kézzel írt üzeneteket stb. néztem át, mintegy másfél hónapon keresztül\\\".
Ehhez képest mivel akarod a kérdést megoldani...


Gyerekek nem fáradtatok még bele a hiteltelenné minősítésem erőltetésébe? :)

Sértődés nincs. Tudom amit tudok, legfeljebb felingereltelek vele benneteket.

Járj utána, van/kellene lennie számodra is elegendő anyagnak, amit te sem fog tudni a végén felsorolni. ..tehát ne ZMNE könyvtárát emlegesd!


Suski
Semmilyen sértődésen nem estem át. Megtehettem volna, hogy egyszerűen itt hagylak benneteket már korábban.
A megjegyzés a szándékos értetlenségnek szólt, mert primitívre sikeredett az ugratás. Hiányoltam a stílust.
Menőfélben is voltam ezért úgy kutyafuttában gépeltem, közben méltatlankodó kicsi lányom kellett hallgassam, mert éppen ő bitorolta volna a gépet.

Nos, a beszélgetés felállása evidens. Állítok valamit, amit csípőből tagadtok. Oda-vissza győzködjük egymást, sodródva egyre nemtelenebb hangsúlyok felé. Eleinte figyelmeztettelek benneteket, aztán belementem én is. Majd -szintén szóltam- elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor személyem került inkább terítékre. Ez lényegében nem sokat változott. Lássunk csodát, a végére már \\\"fölétek helyeztem magam\\\".
Valóban?
Pedig csak konokul kitartok a témát illető meggyőződésem (nem hitem!!) mellett. ...persze arányában adagoltam a kapottakat. :) Sok lett? ...ez mindig szemszög kérdése. Most is megkísérled visszájára fordítani a dolgokat, ti agymosott zombik. A vége felére talán. :)
Akkorra már jócskán volt okom rá. Nem? :)

Eszterháziak? Velük költözött alkalmazottjuk többje kapott a gazdától irányítási feladatokat, és bizony ide kellett látogasson a beo. a tüntetések egyikén egyiküket le is fotózták.
...de ez csak egy. Értendő mind az Eszterháziakra, Zichikre stb.
El kell ismerjem, a lényeg maradt meg bennem, és ha a szétszóródott részleteket össze kellene vakargatnom emlékeim alapján, nem biztos, hogy korrekt lenne. De mint mondtam a lényeget, a munkán eredményét, a tanulságot megjegyzi az ember. ...és kitart mellette, hiszen és tököltem vele nem ti. Mint látszik.
Aztán mond meg, ami nem publikus, a történészek is csak hümmögnek rajta, iskolai tankönyvek nevetségesen keveset írnak úgy egyáltalán 56-ról. Ráadásul közöltem milyen módon jutottam információ birtokába. Nem hiszitek. Lelketek rajta. Attól az megtörtént, és nem fordulhat elő az a skizofrén helyzet, hogy meggyőzd/győzzétek egy másik énem. :)
Mi maradt? Járj utána. El kell ismerjem, ha valakinek kéteje támad, és nem marad más meggyőző erő, mint az állítást elkövető szimpátiája, akkor én is nehezen hinnék, mert nem látok rá alapot.
Na! ...de a logika azt diktálja, hogy akkor elvetni sem tudom. Még a jog is úgy fogalmaz \\\" egy állítás, egy tagadás, szembesítés eredménytelen. :)

A ma kapcsán.
Létezik egy Soros György, akinek úgy mutatott hajlandóságot a közszereplésre, hogy nem zárkózott el. Aztán van nekünk a Czwack Péterünk is, aki már mutatott keveset magából. ...ezt USA-ban nagykövetként tette, kiváló diplomáciai érzékről tett tanúbizonyságot (állítólag. olvasott vélemény), ami biztos az Ikarusainknak kerített piacot. Aztán megirigyelték a helyét, kikezdték, és -amilyen becsületesek mai és akkori politikusaink- azzal a váddal illették és rendelték haza, amit nem is volt hajlandó elkövetni. Természetesen seftről volt szó.

Tehát nem kell annyit varázsolni, de biztosan nincs tele velük a padlás.

Aztán a hasonlítgatásod.
Valaki célirányosan keres, mert valamit igazolni akar. Mint Irving. Én, meg ami jött olvastam, rendszereztem. Már, az első hét második felétől, mert az első két nap -nem hazudok nagyot, ha azt mondom- semmit nem találtam.
Ami vitathatatlan, azt nem rendezte senki, nekem az, az érzésem is volt, hogy direkt szétszórtak mindent. A kartotékot használni nem tudtam, az is zavart, hogy valaki állandóan ott lihegett a nyakamban. Na de hagyjuk, hiszen fölösleges.
ÚJRA SZERETNÉM FELHÍVNI A FIGYELMEDET, NEM ÉN VAGYOK KÜLÖNB, TI MINŐSÍTETTÉTEK MAGATOKAT, MIKÖZBEN ENGEM SZEXELTETEK, ÉN \\\"CSAK\\\" -SZINTE- RÖGTÖN SZÓVÁTETTEM.

Aztán hiába akarsz neked nem tetsző véleményeim, állításaim miatt beskatulyázni, attól és a balosoknak jobbos maradok, nektek meg balos. ...én meg halkan röhögök.
Aztán egy alapos elértés. Mondom én, hogy figyelmetlen vagy és csak azt szelektálod, amivel ki tudod fejezni véleményed.
NEM A JOBBOLDALT SZÍDOM! AZ UGYANIS NINCS. VANNAK JOBBOLDALI ÉRZELMŰ BECSÜLETES EMBEREK, ÉS VAN A FIDESZ ÉS A FIDESZESEK.
EZ ÁLL A BALOLDALRA IS!
ELJÁTSZÁK A SZEREPÜKET ÉS MÉG MINDIG KEVÉS IDŐ TELT EL A FELISMERÉSHEZ, EZEK RIPACSOK. …és a követőik?
Tudom, te és még jó néhányan nem így látjátok.

Nem érdekel különösebben kinek mi a véleménye, pl. 56 kapcsán.
Ha a téma úgy adja elmondom, ha nem úgy adja akkor nem. Ezt a levéltáras dolgot, itt mondtam el másodjára. 46 éves vagyok. Talán nem kell így névtelenül úgy érzem, hogy hazudnom kell.
Az idő multával –bízom benne- nem csak a szenilitás köröz az ember fölött, ragad rá némi bölcsesség is. :)

Te és társaid azt tanuljátok meg egyszer és mindenkorra. Ha valakit elkezdtek lekezelni, annak következményei is lehetnek. :)
Mint láttuk, olyan is előfordulhat, hogy valakiből egyszerre csak primitíven felszínre törnek a gyökerek. Persze csak viccből. :)

mozis 2007.07.14. 09:09:41

Végigolvastam az összes vacak kommentedet. Szombat reggel, baszics. Nem neveztél meg levéltárat. Úgyhogy nevezz. (Vagy, hogy neked is jó legyen: írd le még egyszer.)

"Bár úgy lenne" - apám, micsoda tromf.

Kündüre még a Caps+Lock használatában és a magyar helyesírás kezelésében is emlékeztetsz.

suski 2007.07.14. 17:18:41

Citrom, nem hiába vertem a billentyûket oly hosszan fent, ezt a kommentedet már elsôre felfogtam, úgyhogy megy ez neked világosan is!
Egy félreértés: én nem azt állítom, hogy hazudsz a levértárban találtakról, hanem hogy az ezekbôl levont következtetéseid – szerintem - tévesek. Az, hogy voltak szervezett provokációk nem újdonság számomra sem. Kérdés, hogy mi következik ebbôl.
Irvinghez visszatérve: ô sem hiszem, hogy eleve holokauszttagadónak született.
A jobboldal kifejezést arra használtam, amit te leírtál, ez kiderül a kommentembôl, te is tudod, hogy mirôl írtál. Abba most itt ne menjünk bele, hogy ez jobboldal-e, vagy hogy mi az, hogy jobboldali ”érzelmû” vagy hogy a fidesz kisajátítja-e az egész jobboldalt.
A mai körülmények között a Fidesz-KDNP és a maffia (Mszp-Szdsz) egy platformra helyezése egyértelmûen a maffia érdeke. Ha szeretett pártunk és kormányunk már védhetetlen, rántsuk magunkkal az ellenfelet is! Ez most a stratégia.
A személyeskedés és 56 téma részemrôl lezárva.

Visszakanyar eredeti témához:

Köszönjük, elnök úr!

Citrom ;) 2007.07.15. 20:02:26

mozis

Citrom ;) 2007.07.10. 18:44:19
3. bekezdés.

Nem kívánom tromfolni. Kellene? Nem elég ha egyszerűen nem úgy látom mint te?

Igen. A végén egy, esetleg kettő ízben, de csak a sikerélményed kedvéért. :)

Citrom ;) 2007.07.15. 20:50:13

Suski
Na , már megint eltér a véleményünk. :)
Talán ráfoghatom a fáradtságra, azt a pontatlanságot, ahogyan fogalmaztam, szavakat kihagytam, elgépeltem. ...és így vagyok érthető(-bb)? Na ez már kritika a javából! Igaz, kétélű, de jó. :))

Álláspontod tudomásul vettem, illetve az én meglátásom szerint, világnézeti elkötelezettséged -a mai állás szerint- nem teszik lehetővé számodra, állításom figyelembe vételét. Sőt elveted, és bennem látsz holmi mániákust. :))
Majd az idő... Csak megéljük!

Mert amíg a mai vezetés és ellenzéke marad, addig nincs lehetőség változásra. Hm. Demokrácia. Foghíjak.

:))) Ez nem a Dugovics Titusz elv. :) Fönn is mondtam, Az első 12 év után besokalltam. '90-ben nem erre szavaztam.
Szavazás? A sok kakiból a jelenleg kevésbé bűzlő MDF. Már 2x. Úgy, hogy a kopogtató céduláinkat postán küldtem a helyi zöldpárthoz, hogy jöjjön valaki az adatokat pontosítani. Nem jött.
Az elvárásomra/meglátásomra adott megállapításod nem tartom korrektnek. Nem az MSZP-SZDSZ tarthatatlansága miatt kellene mindenkinek eltűnnie, hanem az "identitásukat igazoló) tetteik, kommunikációjuk miatt. (Nem fejtegetném újra)
A maffia érdeke nem az eltűnésük, hanem a működésük biztosíttatása. Az meg csak velük megy.
(már írtam> Horn kormány idején egy hétig röptette a sajtó a titkosszolgálatoktól kiszivárogtatott hírt, miszerint "a hídfőállás kiépült". Vagyis létrejött a kapcsolat a politika és a szervezett bűnözés között. Már innen, aztán jött Pintér, aki -"Papa" szerint- még ma is képes a rendőrséget távirányítani, letitkosították az olajügyeket, és kezdték a megdolgozását "Papának".

Az eddigiek szerint a maffia a házon belül van már egy ideje.

Tehát kérlek ne értelmezd félre, ez annál komolyabb dolog.
Még akkor is, ha másképpen akarod látni.

mozis 2007.07.15. 21:27:39

OK, kösz. Teljes nevén Magyar Országos Levéltár.

Gondolom a Hess András téri épület, mert ott őrzik az 1945 utáni kormányszervek iratait és a pártszervek iratainak egy részét.

Ott nincsenek sem állambiztonsági (mert az: ABSZTL), sem katonai iratok (utóbbi: Hadtörténeti Levéltár). A felsőbb pártszervek irataiban lehetett olyasmi, amiről te beszélsz, nem tudom, milyen típusú iratban, fondban és állagban: az elvtársak nyilván gyártottak/gyártattak maguknak ilyen önigazoló iratokat, amelyekből kiderült, hogy a Zichyek (így) és az Esterházyak (így) szervezték az "ellenforradalmat" az intézőikkel. A sogenannt Fehér Könyv nagyrészt erre épült. De 1990 előtt a pártszervek iratait nem a MOL őrizte.

Ezzel szemben a helyzet az, hogy az '56-tal és a Kádár-korszakkal foglalkozó történészek tábora elképesztően tagolt, a Pázmányon M. Kiss Sándor tanszékéről kikerülő - mondjuk így - jobboldali történészektől az '56-os Intézetben dolgozó Eörsi Lászlón (igen, az a család) és Szakolczai Attilán át a volt párttörténetis Standeisky Éváig vagy a ma is a Politikatörténetiben dolgozó Ripp Zoltánig. Soha, egyikük sem szajkózott ilyen hülyeségeket, amilyeneket te felvetettél. Némelyik nyilván megtenné, ahogy ismerem őket.

Elmondom mi volt: ha valóban ottjártál (de ez az elnöki köszönethez képest másodvonal) esetleg kilencven előtt valóban eléd tehettek olyat, ami tük-ös anyag volt. Ahogy látom, nem vagy történész, nem végeztél szakirányú tanulmányokat sem, hát buzgón lejegyzetelted, amit eléd raktak.

Nem akarom abszolutizálni egy történelem szakos diploma jelentőségét, anélkül is lehet valaki jó történész, de egyet az egyetemen belevernek az emberbe. Ez a forráskritika. Ez sem ördöngösség. Felteszel magadnak néhány kérdést. Ki írta? Kinek? Milyen céllal? Milyen tényanyagból? Mennyire és hogyan ellenőrizhető? Más források alátámasztják-e? Józan paraszti ész, semmi más. Valahol olvastad. Leírtad. Zichy meg Esterházy, persze: de hogy ki írta, kinek, mi célból?
Nem tudtál értelmezni egy szöveget, ilyen van.

Csak rajtad már nem segít a megreformált közoktatás.

Citrom ;) 2007.07.16. 10:55:45

Mozis, Mozis

Rendesen el is döntöd mit, hogyan csináltam.
Aranyos.
Ilyen figyelmesen olvasol és mégis milyen mélyreható az analízised. :)

Nem vagyok Bp-i. Főiskolára is meglettebb fejjel jártam. Valamikor a Horn kormány idejének vége felé. Talán a Mezőbank ügy kipattanása idején.

A levéltár címére nem emlékszem. Összességében az emberre kirótt büntetést -mint negatív élményt- törölné az agy. Persze a lényeg, marad. :)
Valószínűleg néhány esszét már megírtam, talán ragadt rám valami. Persze ez nem lehet érdekes, mert nektek roppant zavaró. De annyira nem, hogy utána járjatok. Érdekes, ez alkalommal egy állítás (kellően korrekt publikáció híján) nem nyert/nyerhetett igazolást, és a gyér, hiányos tájékoztatás miatt a cáfolat sem. Ez van! ...és némi erőlködés. Naná, hogy a megfelelő kontrol lenne az egyetlen járható út, de nem máá. Megoldjuk csípőből.
Demokrácia? Milyen demokrácia az, ami sikeresen béklyózza az ember szellemét, és csak azt fogadja el, amit mások a szájába rágtak? …ez bizony a diktatúra eleme. ...s még bagoly mondja verébre...? Csak kotródniuk kellene ezeknek a népbutító, népsanyargatóknak, úgy ahogy vannak.
Gondolom, ebben sem értünk egyet, és te is jöhetsz a Dugovics Títusz effektussal.
Szükségtelen.

Sajnálom. Kölcsönös tanulság levonása helyett, a "magyarság szent meggyőződéséből" fakadó elzárkózás a jellemző. Arra sem fordított senki gondot, hogy elmagyarázza nektek mi a különbség nacionalizmus és hazafiság között. (Én is tudok némi analízissel élni álláspontotok tudománykizárását illetően. A további sértegetést kerülendő inkább nem teszem.)

Na! Itt van vége!
Már egy ideje, értelmetlenné tettétek a társalgást, mert fontosabb volt a "sárdobálás"
"Szigorúan a jogpozitivizmus- (vagy amit Deák annyira kedvelt) liberális kommunikáció mentén."

mozis 2007.07.16. 11:26:52

Citrom: szívesen segítek mindenkor, amikor nem tudod leírni, a hely nevét, ahol jártál, és azt sem tudod hol van.

A többi problémádban nem tudok segíteni, én nem említettem sem a "magyarság szent megyőződését", sem "jogpozitivizmust", sem a Mezőbankot (Agrobank lesz az), nem kértem tanácsaidat nacionalizmus és hazafiság összefüggéseiről (jó lesz nekem ebben Bibó is).

És ezek a gondolati bakugrások...Most már tényleg érdekelnének az esszéid. No, meg a rájuk kapott osztályzatok.

suski 2007.07.16. 18:33:36

citrom,

”A sok kakiból a jelenleg kevésbé bűzlő MDF.”

Naja. Az az mdf amelyik Szili kirakatbanyával összejátszva törvénytelenül zárt ki olyan tisztességes embereket mint Lezsák Sándor. Ezek semmit sem képviselnek, csak a patthelyzetet kihasználva a saját pecsenyéjüket sütögetik, ezzel néhány embernek jó megélhetést biztosítva. Szoci pénzen a jobboldal (fidesz-kdnp) hiteltelenítése jobbról, ez volt a feladatuk. Sok szavazót jól átvertek 2006-ban.
Az szdsz-mszp az egy lopásra szakosodott bûnszövetkezet, röviden maffia. Ebben az értelemben használtam, de a szálak nyilván megvannak az igazi maffiához is.

gloire 2007.07.17. 03:08:16

A levéltár címére nem emlékszem.
Ők juttattak be kutatni, ők adtak módszerbeli segítséget,
nélkülük nem ment volna.
Vagyis létrejött a kapcsolat a politika és a szervezett bűnözés között.
A bemutatás is annak szólt, hogy nem csajoztam, vagy kocsmában töltöttem az időt. Ők anyaghoz jutottak én meg tapasztalatokhoz és ismeretekhez.
Néhány esszét már megírtam,
talán ragadt rám valami.

Ez a forráskritika!



VIII. Nagyapó 2007.07.17. 10:00:43

”A sok kakiból a jelenleg kevésbé bűzlő MDF.”

index.hu/politika/belfold/kopsold0711/

volkov 2007.07.17. 10:57:25

ha mar mdf: en, mint a politikat felszinesen koveto ember nem nagyon tudnek egyetlen gondolkodasra serkento javaslatot/kritikat, vagy barmilyen emlitesre melto megnyilvanulast felhozni toluk. lehet, hogy, ha komolyabban figyelemmel kisernem az esemenyeket menne, de egyelore azt sem zarnam ki, hogy azert alakul ki a legkevesben budos kepe az mdfrol, mert az a kaki buzlik a leggyengebben, amelyik a legkevesebbet van a napon. na es?

Citrom ;) 2007.07.17. 12:14:56

Mozis

Hiba és megint hiba.

Látod-látod, nem csak nekem kopnak az emlékeim.
...de ez nem zavarja azt, az érdekes hetyke magabiztosságodat. Nyomnál lefele minta bélyeget. (Ez nem a Fidesz és Orbán munkájának eredménye? Nem dehogy, őket szeretni kell.) :))

Na aztán te meg az őszinte segítség vagy nem segítség. (Vajon milyen ember vagy/leszel/lehetsz? Ahogy elnézem még nem is vagy egyedül, ezzel.)

Mert gondolati bakugrás. Minek neked az esszéim, mikor egy egyszerű logikai menetet, azoknak a primitív halmazoknak a segítségével sem tudsz követni? Aztán még nem is kellett volna foglalkoznod a gondolatok logikájával, elég lett volna a dolgoké.

Nem érdemes foglalkozni azzal mostanában ki, kit, hogyan vert át. Már 2002 óta nem lehet ez kérdés. Addigra sikerült leszerepelnie az egész "elitnek".
Mire fel erőlködtök? Mert maffia. Már bánom, hogy szóra méltattam. Mert ti csak az Mszp-t Szdsz-t látjátok mögötte. Ja. Biztosan azért tejel a Strabag is mindegyiknek.
Nem szégyelled már ezt a szándékos félvakságot?

Emlékezési hiba. Mezőbank, Horn közvetlen befolyása alatt, felvett és vissza soha nem fizetett kölcsönök, gyér kamattal vagy a nélkül. Bukott, majd beolvasztották az Agrobankba. Nem?

Citrom ;) 2007.07.17. 12:21:05

Susuki
Behódolás, vagy függetlenség. A hódolni szándékozó becsületes, beolvadást ösztönzők röpültek.
Engem nem ez zavar, hanem az ilyen Smuk Arnold félék.
Szóval, ezek ellenére kénytelen voltam rájuk szavazni, mert akiket mozdítottam volna (helyi zöldek), listára sem kerülhettek.

Citrom ;) 2007.07.17. 12:29:30

Gloire
Kritika?
Te csak gyűlölködsz és ollózol, mint vezéred az öszödi dumát. Jellemed az övé? Nézd már meg milyen szövegkörnyezetből mit ollóztál ki!
Szerinted ez kit minősít? :)

Azt mondták nekem egy páran, hogy ez egy jobboldali blog. Jó lenne végre tanújelét adnátok. A "baloldal" -vagy/és "szerény személyem- anyázása még nem tesz azzá senkit. :)

Citrom ;) 2007.07.17. 12:39:20

VIII.

Már kezdődött az "átkos" végén. 20 éve ez megy. Meg kellene lepődnöm?
Csak ott vagyunk alapvető véleménykülönbségen, mikor ti azt mondjátok, zárassuk el az Mszp-vel a csapot, én azt mondom oké, de a Fideszt sem szabad újra a közelébe engedni.

Na ezért aztán nem képesek leszállni rólam.
Inkább a kákán is csomót keresnek
.

Citrom ;) 2007.07.17. 12:48:04

volkov
Arra azért emlékezhetnél, mit nem mondott, pedig volt partnere és a mai kormánypártok is jócskán pirulhatnának pofájuk miatt.
Ami végett mégis őket választottam a kötelező ötből (legutóbb), az a fehérkezek program volt.

Tudom és látszik.
Nektek csak egy áruló az Mdf, nekem meg szükséges rossz. ...de látom már ez is baj. :))

Elképesztők vagytok! :))

Citrom ;) 2007.07.17. 12:50:16


Hagyni kellene ezt a posztot nyugovóra térni, nem?
Vagy erőlködtök még a csontozásommal?

volkov 2007.07.17. 12:55:34

tehat az emlitesre melto gondolat a feher kezek program lenne. ok, kosz.

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.07.17. 14:57:29


Nézz ide. Nem reagáltam a zöldfülüre, és arra sem,
hogy szerinted én a Hungária körútra szépirodalmi könyvekért járok.
Nem vagyok gyűlölködő, és ha nem volnának furcsa ellentmondások
a szövegedben akkor még ellenséges se volnék veled.
De ezt, hogy kell érteni:

"Oszt tanítanom köllött Politikát is. Amolyan M-L filozófia, sajátos történelemlátásban."

"Nem vagyok Bp-i. Főiskolára is meglettebb fejjel jártam.
Valamikor a Horn kormány idejének vége felé."

1. Tehát 1997-98 körül főiskolás voltál?

2. És utána friss diplomásként tanítottál politikát?
Hol és pontosan mikor?
(ja az inkognitó)
3. M-L filozófiát, az az Marxista-Leninista filozófiát?
2000 körül? :-)
4. Másfél hónap meló után nem emlékszel hol "kutattál"?
Nincs olyan sok katonai könyvtár az országban.
("Katonáéknál te nem szaladgálhatsz nyilvántartatlan ügydarabokkal,
okmányokkal").

Lendületesen és gátlástalanul hazudozol, valamit nagyon
el akarsz halgatni, de nem emlékszel miket írtál itt le,
és szépen lebuktatod magad.



gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.07.17. 15:03:59


"Tudjuk - vidékről kerültetek fel,

És még ez volt a legjobb munka hely,

Egy program, amit választottatok:

Besúgók és provokátorok!


Elpirultatok!

Lebuktatok!

Besúgók, és provokátorok"


Kontroll Csoport

Citrom ;) 2007.07.18. 09:30:10

Suski

Már megint a felszínesség (olvasás, esetleg értő/figyelmes olvasás.)
Valamin átsiklottál. 46 éves vagyok.
(17 évesen vonultam be. Ezt eddig nem tudhattad. Volt, majd 10 évem az átkosban katonáskodni.)
Jobb munkahellyé csak a '80-as évek közepe táján kezdett válni. Ma inkább úgy jellemezhető, hogy a legkorrektebb. (Már azok felé, akik egyáltalán megmaradhattak, pályafutásom kezdetekor 120 e. fős seregből. Ma nem éri el a 35 e főt, pedig a NATO 80 ezerben húzta meg (ajánlotta) a létszámot.

1. Igen
2. Akkor már nem kellett.
3. Fentiek alapján feleslegessé vált kérdés.
4. Emlékszem, le is írtam, még ha nem is a teljes nevén. A hely térbeli meghatározását nem vállalhatom. (Sem koordináták, sem utcanevek szerint. Sehogy. Nekem Pest egy nagy betondzsungel, melyben fő tájékozódási tárgyam -eltévedés ellen- a Duna) Akkortájt megmondták a Hévről hol szálljak le és egyáltalán mivel mennyi megállót közlekedjek. :))
Ma hála istennek, az autózásnak köszönhetően, valamit javult a helyzet, de a tömegközlekedési eszközök használatában még ma is lennének gondjaim.

Ellentmondások? Meglep. Az egész itteni "szereplésem" logikai rendjére kellően ügyeltem. Még a levéltár témában is.
Tehát nem katonai könyvtár. Azt meg tudhatod, a felsőfokú oktatásban egy könyvtár nem könyvtár. Engem sem véletlenül zavartak el egy olyan intézménybe, ahol nem nagyon lett volna keresni valóm. Egyszerűen törököt fogtak velem, és végeztettek egy keveset a saját "rabszolga" munkájukból. Így látom.

A "zöldfülű"-t nem sértésnek, -hanem az eddigi összképedet nézve- egyszerű megállapításnak szántam. Néhány mondatoddal, és töretlennek látszó szándékaiddal, most is igazoltnak látom.

"Lendületesen és gátlástalanul hazudozol, valamit nagyon
el akarsz hallgatni, de nem emlékszel, miket írtál itt le,
és szépen lebuktatod magad."

Tényleg? Láttattam már milyen minőséggel olvasol és mégis milyen gátlástalanul teszel megállapításokat.
Ha csak nem törlik, a tények fenn vannak. Ép eszű embernek egyértelmű. Néhányatoknak nem. Bocs, de ez legyen a ti bajotok.


A konklúziódra nem reagálnék. Nem látom értelmét.

Citrom ;) 2007.07.18. 09:31:16

El címeztem
Suski
helyett,
Gloire

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.07.18. 13:19:37


Tehát tíz évig voltál katona a kádárrendszerben,
majd - miután már diploma nélkül tanítottál "politikát" -
diploma után (2000) körül marxizmust már nem tanítottál!
a főiskolán a tanárod elküdött a levéltárba, hogy 56-ról
gyüjts "valamit", valamilyen "információt" nekik.

"Katonáéknál te nem szaladgálhatsz nyilvántartatlan ügydarabokkal,
okmányokkal".
"Tehát nem katonai könyvtár."
"Egyszerűen törököt fogtak velem, és végeztettek egy keveset a saját "rabszolga" munkájukból. Így látom."
"4. Emlékszem, le is írtam, még ha nem is a teljes nevén."
"A levéltár címére nem emlékszem."

Aha, és a parlamentet, meg a lánchidat is összekevered.

Figyi, ha az elmúlt x napban internet előtt ülve se sikerült
utánanézned, hogy az emlékeid felfrissítsed, akkor te vagy
soha nem jártál levéltárban, vagy egyszerűen kínos számodra
a múltad, vállalhatatlan ma akkori világnézeted, feladataid, ezért
kened itt a kakit, pedig egy pár mondattal elintézhetted volna
például így:

- Egy évtizedig voltam katona a kádárrendszerben, és mikor a rendszer váltás után, a Horn kormány idején elküdtek lediplomázni,
harmadévesen az országos levéltárban is járogattam másfél hónapig.
Itt nekem olyan dokumentumokat is mutattak amik bár ma már nem releváns információkat tartalmaznak, lévén nagyrészükről egyértelműen
megállapítható, hogy hamisítvány, vagy egyszerűen jelentéktelen
mellékszál - az eseményeket csak érintőlegesen befolyásoló ügyeket
tartalmaznak - de sokat mondanak a korszakról, az akkori pártvezetés
szándékairól és módszereiről.
Nekem már az is újdonság volt mennyire összetett és bonyolult
a kérdés, az okok amelyek az 56-os népfelkeléshez vezettek,
stb. stb....

Ehelyett: mint a vízfolyás öregem.

Most volt időm újra végigolvasni az összes bejegyzésed,
és mégegyszer: még mindig nem értem, ha a Hornérában jártál főiskolára akkor hogy taníthattál politikát (marxizmust) az előtt.
Mert ez 2000 körül már nyilván nem történhetett.

Nem modasz igazat! A fideszről meg azt gondolsz amit akarsz,
csak érvként ne hozd fel, hogy te azért tájékozottabb vagy és hát
tudsz amit tudsz.
Mert eltévesztetted a házszámot.
Valszeg azt gondoltad az itt kommentelők 20 éves
fideszcsápoló csajok és pasijaik.
Lassan beláthatnád a te másfél hónapoddal szemben más
8-10 éve koptatja a seggét levéltárakben esetleg tanít,
esetleg tanulmányokat, könyveket ír!
Te itt Kuntakinte vagy öregem!

bléz 2007.07.18. 15:28:36

Fáy Társaság: Horn Gyula adja vissza a Fáy András-díjat!

MNO
Tiltakozó levelet juttattak el Horn Gyulához és Csányi Sándorhoz az OTP vezetőjéhez a Fáy Társaság tagjai, többek között a Fáy család tagjai, mert a volt miniszterelnököt pufajkás múltja és legutóbbi nyilatkozatai miatt nem tartják méltónak a Fáy Andrásról elnevezett díjra.

Megütközéssel fogadták a Fáy Társaság tagjai a hírt, hogy Fáy András, a haza mindenese nevével fémjelzett díjat kapott Horn Gyula egykori miniszterelnök, korábban a szovjet megszállást tevékenyen kiszolgáló pufajkás karhatalmista, aki a díjátadás napján is hangoztatta, hogy helyénvaló volt a szovjet elleni 1956-os forradalom és szabadságharc leverése, majd véres megtorlása.

Ezért az aláírók szorgalmazzák, hogy az OTP által adományozott Fáy András-díjat, mint névadójának személyes meggyőződésével ilyen módon élesen ellentétes szellemiséget megidéző Horn Gyula, volt miniszterelnök a díjat adja vissza, illetőleg az OTP, amennyiben úgy gondolja, hogy hálával tartozik Horn Gyulának, találjon más módot annak kifejezésére.

Citrom ;) 2007.07.19. 10:14:29

Gloire

Valójában mindig ugyanazt járjuk körbe-körbe, ráadásul ugyan azzal a felállással. Kicsit többet és többet mutatok meg emberi magamból, amit teljesen erkölcsösen alapjaiban megkérdőjelezel. Lassan eljutsz oda, nem is létezem. :) Jellemes. Így már sikerül lassan teljesen értelmetlenné tenned a társalgást.
Most is teljesen valóságmentes következtetéseket vonsz le.
A "jóindulatod" sem felejtetted újra és újra demonstrálni. (elküldtek főiskolára)
Ezzel elárultál egy újabb jelet az ismerethiányaidból.
Ugyan kérdezzél már meg egy katonát, hogyan is mentek a dolgok tanulás terén akkortájt. (nem nagyon engedték el tanulni a delikvenseket, ha már a rendszerben meg volt a helyük. :))
A politikai tájékoztatóról és az, azt követő foglalkozásokról nem is beszélve.

Öregem, még mindig nagy sötétségben vagdalózol kardoddal. Azt meg kifejezetten sajnálom, amikor egy témát egyszerűen ürüggyé silányítasz.
Nem ennek kell jellemeznie a jobboldalt.
Ezt mindenütt a világon viselkedészavarnak nevezik. Szereptévesztésből kifolyólag.

Türelmesen elmagyaráztam mindent. Először nem tudtam eldönteni (és még néhány lelki társadról), hogy okoskodva hülyéskedtek, vagy hülyén okoskodtok. Szerinted?
...mert én mulasztottam el bárminek utána nézni. :)
Igaz, a legjobb védekezés a támadás, de a kezdeményezés átvételének meglennének az alapfeltételei. Miért nem teljesülnek?

Kifogásoltam a logika hiányát, a tárgyszerűséget, a dolgokhoz/témához való hozzáállást és a hangnemet. Természetesen néhányan megpróbáltátok néhányan ezt visszájára fordítani. Érdekes kísérletek voltak.
Mond! Azóta többet tudsz már arról, amiről rebegtem, vagy még mindig a hivatalos verziónál és annak tudható érveinél tartasz?

Aztán ami a napnál is világosabb eddigi társalgásunk alapján. te nem jobboldali beállítottságú vagy, hanem csak fidesz befolyásoltságú.
Sajnos.


Látod mivé fajulhat egy társalgás? Látod milyen mozgásteret hagytál és az mit tesz lehetővé?
Szükségünk van még egymás macerálására?

Öregem! Szállj magadba, lásd a lényeget és pótold hiányosságaidat. (ezzel nem mondtam újságot, ma mindenki előtt ez az út áll, csak van, akin látszik is.)

Részemről befejeztem, lehet jellemes utózöngéket pakolni eme -e poszton- utolsó kommentem után.
(már amennyire ezt még annak lehet nevezni)


Szia!
Majd máshol ütközünk.
süti beállítások módosítása