Egy csepp hanyatlás
2007. június 21. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Egy csepp hanyatlás

Újabb kis színfolt tűnt el Budapest szürkülő kulturális életéből. Bezárt a Kálvin tér aluljárójában működő Underground Könyvesbolt. Az apró bolt sorsa nyilván nem fogja befolyásolni a magyar könyvpiac makrofolyamatait. De oh, mit számítanak a magas gazdasági érdekek, ha életünk egy kis darabja tűnik el egyik napról a másikra.

Egotrip: amikor Pestre kerültem, a közeli egyetemre való bejárás előtt, helyett és után gyakran jártam végig a kiskörúti antikváriumokat, és portyáimat mindig ebben a metrófeljárat melletti jellegtelen lyukban működő könyvesboltban fejeztem be. Nagy választék volt, kis mennyiségben és jó minőségben. Nem beszélve arról, hogy a bejáratnál a földön heverő 100-500 forint közötti akciós termékek között olyan kincsekre akadtam, mint például a Zűrkorszak gyermekei (ifjúsági szubkultúrák az ezredforduló Magyarországán) avagy a görög mitológia regényes elbeszélésben egy francia író tollából. Néha kilós csomagban vittem haza a "százasé' a könyv" szektorból havi betevő olvasmányaimat.

Ma is erre készültem, de bezárt boltot és üres polcsorokat találtam. A szemben lévő névjegykártya-készítő mesternél érdeklődtem az eset felől, de ő a számítógépéről fel sem nézve annyit válaszolt: "Nemt'om".

Hanyatlunk lefelé, a kultúra hajója süllyed, mindjárt vége a Gutenberg-galaxisnak, sorolja a bennem élő nemzethalálvizionárius vátesz. És mintha, néha igaza lenne.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr78103316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.06.21. 16:18:43

miért, ki jár még vki könyvesboltba?
én is már csak antikv.-ba, de oda is csak viszek... :)

ps.
mert persze közben elgépeltem: ismerős a b-v hangok hasonulása?
"könyvesvolt"
bocs..

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.06.21. 16:37:22

Áh, picsába, de kár érte.

Ott szereztem be Hunter S. Félelmét, Rumnaplóját, Csáth Gézát, Kosztolányit, József Attilát és egyebeket.

És a boltos arc különösen jó figura volt.

ergé 2007.06.21. 16:54:03

ja, ha a faszi volt bent, akkor üvöltött a metal a lejátszóból :-)

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.06.21. 17:19:19

Meg ment az ökörség.

jbb 2007.06.21. 18:57:35

Értsétek meg srácok, az a bolt nem volt modern, jövőbenéző, versenyképes, főleg nem progresszív. Most meg azt kell szeretni, nem holmi múlton tűnödni. Jobban tennétek, ha Útközben(t) olvasnátok. Ez a begubózom egy jó könyvvel életérzés vérciki na.
Mint HOrnt kitünteni 56-os cslekedetéért. De ez már gyanítom ergé egy másik poszt lesz.

Hájájó

RickyTerror 2007.06.21. 22:18:36

Na végre egy igazi konzervatív bejegyzés!

Figyelemre méltó, hogy gyengéd nosztalgiával - a par excellence konzervatív érzülettel - gondolunk vissza egy olyan svihák, mint Hunter S. Thompson eseményszámba menő könyveire.



Őrnagy Őrnagy 2007.06.22. 08:54:20

A korszerű, haladó, ájróper emberek az Alexandrába járnak nem holmi poros antikváriumba. Nem kár érte, lesz a helyén kínaibüfe.

bugris 2007.06.22. 09:02:30

Nem, a korszerű, haladó, ájróper ember már nem szagol bele egy könyv lapjai közé, mielőtt megvenné, hanem megrendeli a neten.

Őrnagy Őrnagy 2007.06.22. 09:47:25

De a korszerű, haladó, ájróper ember az Alexandrában okos és nagyon korszerű emberekkel találkozhat: Konrád György, Jakupcsek, Sthal Judit, Gyurcsány Ferenc.
Különben is megmondta a legokosabb ember, blogger, és újságíró , hogy a műveltség, értelmiségi lét jele már nem a tömött könyvespolc, hanem a nagy sávszélességű netkapcsolat.

Őrnagy Őrnagy 2007.06.22. 09:48:51

Remélem azért a kis antikváriumok sosem tűnnek azért el, szegényebb lesz a világ, ha igen.

Srí 2007.06.22. 10:05:02

Nagyon is járok könyvesboltba, a hangulat és az illatok kedvéért is, az nekem fontos, na meg a megszokás is nagy úr. Viszont könyvet rendelni a netről érdemes, lényegesen olcsóbb. Antikváriumok lesznek, és ez a kis üzlet is hiányozni fog, benéztem oda is, amikor a Múzeum körútiakban jártam. Életem része, ahogy a könyvtár is. Neten utálok regényt olvasni, bár egyszer megtettem. Nem jó.

Vérciki vagyok, ahogy jbb mondja, mert imádok begubózni egy könyvvel, kell ez az életérzés:)

bugris 2007.06.22. 10:26:34

Még ha olcsóbb is neten rendelni, borról, nőről/férfiról/, és könyvről nem szabad döntést hozni, amíg jól meg nem szagolgattad.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.06.22. 10:30:30

sajnos már a könyvek illata is odavan: némelyik, gyakran épp a gyerekkönyvek, olyan büdössss, hogy csak na. azon túl, hogy írót sem láttak, már papírt sem... éljen a mindent uraló vegyipar...

bugris 2007.06.22. 10:35:04

Ja, és persze ez autóra is igaz. Bővebben Válogatott életbölcsességeim című kötetemben, mely a neten megrendelhető.

Téglagyári Megálló 2007.06.22. 11:02:29

Alexandra:

- Jó napot kivánok, Nádas György Párhuzamos történeteket keresem, hol találom?
- Az valami sci-fi?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.06.22. 11:10:34

Bugris - "borról, nőről/férfiról/, és könyvről nem szabad döntést hozni, amíg jól meg nem szagolgattad."

:DDD

bugris 2007.06.22. 11:18:49

Velem ez esett meg:
- Valóság van?
- ???(tanácstalan nézés)
- Van valóság?
- ???(elképedt hülye nézés)

Aztán megmagyaráztam, hogy a folyóiratra gondolok, de hogy az eladó fejében mi minden fordulhatott meg, el sem tudom képzelni :)

Téglagyári Megálló 2007.06.22. 11:23:43

Szamárfül: ott a pont, siettem.

Téglagyári Megálló 2007.06.22. 11:24:18

bugris: ejnye, ilyen bolsevik lapot olvasni :-)

Téglagyári Megálló 2007.06.22. 11:28:16

bugris, kár hogy nem folytattad, érdekes filozófiai eszmecsere következhetett volna, leginkább egy monthy python sketchre emlékeztetve

bugris 2007.06.22. 11:40:46

A dolog ennél kicsit hosszabban tartott, nekem sem esett le elsőre, mi lehet a probléma. De utólag elég vicces volt.

Srí 2007.06.22. 12:14:53

Bugris:) a szagolgatásnak szólt a mosoly. Rokon lélek.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.06.22. 16:33:51

Van-e valóság? :)
hűűű, felrémlett filoz.prof. a régmúltból, aki 90percekben elemezte a "vanás" és a "levés" differenciáit...
néha még mindig beleborsódzom.a hátam.

toma 2007.06.25. 09:08:00

Amikor először Ufi-t kértem az újságárusnál UFO Magazint akart adni.

wiraqocha 2007.06.26. 12:23:05

Szamárfül: épp most vettem a gyerkőcnek egy rakás mesekönyvet, de én is visszatettem párat, mert olyan büdös volt a papírja, hogy csak megutálná a fiam az olvasást. A másik meg, hogy a legtöbb fordítás, tele angol nevekkel, ami még lehet ugyan helyettesíteni felolvasáskor, de a totál elrontott rímeket is át kellene írni bennük. Ezt háromezerért? Azért szerencsére találtam néhány szépet is.
süti beállítások módosítása