Migráció és Európa: nekünk Mohács kell? − Migráció és mi XXX.
2015. október 07. írta: Redakció

Migráció és Európa: nekünk Mohács kell? − Migráció és mi XXX.

mohacsi_csata.jpg

Migráció és mi címmel körkérdést és cikksorozatot indított a Mandiner: vezető magyar véleményformálókat kérdezünk meg arról, mit gondolnak az egyre forróbb témává váló migrációról és a kapcsolódó jelenségekről. Az eddig megjelent írások ezen a linken keresztül olvashatók.

*

Migráció és Európa: nekünk Mohács kell?

Ablonczy Bálint Heti Válasz-rovatvezető, Kommentár-főszerkesztő írása

 

1526. augusztus 29-én délután fél négy körül a lengyel-litván Jagelló-házból származó II. Lajos, Isten kegyelméből Magyarország és Csehország királya elsápadt. A mohácsi síkon csapatai körében álló uralkodó fejére ekkor adták sisakját. A katasztrófát túlélt Brodarics István kancellártól tudjuk, hogy a hirtelen elfehéredő királyt még a víz is kiverte, amit a katonák rossz előjelnek tekintettek. Igazuk volt.

Ugyan a magyar nehézlovasság elsöpörte a táborállításhoz készülődő ruméliai hadtestet, s két vakmerő páncélos vitézt a szultán sátra közvetlen közelében vágtak le, a háromszoros török túlerő és a jobb fegyverzet eldöntötte a csatát. Alig másfél óra alatt vereséget szenvedett a magyar sereg, a fiatal király pedig menekülés közben meghalt. A középkori magyar államot úgy elmosta II. Szulejmán áradata, mint a mohácsi csatamezőt az összecsapás után végigverő eső. A marxista történetírás szerette az önsorsrontó nagyurakra kenni a bukást, pedig régen még volt oligarchabecsület. Lehet, hogy egymást marták, de a magyar főnemesek királyukkal elvonultak a csatába és nagy részük vele együtt esett el; a már idézett Brodarics közel három tucat arisztokrata hősi halottról tud. Köztük volt például Drágffy János országbíró, a zsákmányszerző főúr prototípusa. Ő vitte az ország szűz máriás lobogóját, márpedig a zászlótartóról csata előtt hagyományosan leoldották a sarkantyúkat, hogy ne tudjon menekülni. Drágffy nem is tudott, de legalább a mohácsi síkon írott magyar nyelvű végrendelete ránk maradt.

Bár tankönyveink a magyar sereg bukásáról írnak, helyesebb lenne a közép-európai koalíció csapatairól beszélni. Mások mellett a törökök elől elmenekült szerb lovasok és Lenart Gnoinski vezetésével lengyel segédcsapatok is ott voltak a mohácsi síkon. Még Csehország is küldött támogatást, de gyalogságuk a csata napján még csak valahol Székesfehérvár környékén járt.

Nem tanulság nélküli párhuzamok ezek a mai migránsválsággal.

Mintha a történelem ismételné önmagát: Csehország bejelentette, az év végéig több mint száz cseh rendőr és katona segít Magyarország déli határán, ahová technikai eszközöket is telepítenek majd. A lengyel határőrség egyik helikoptere és összekötő tisztje már megérkezett. Ígértek élőerős segítséget a szlovákok is. Mivel vezető nyugati döntéshozók eddig legfeljebb kemény hangú Twitter-üzenetekig jutottak el, a cseh védelmi miniszter kifakadt: „Az Európai Unió egyre több politikusa beszél a külső schengeni határok védelmének megerősítéséről. Mindnyájan azonban szemérmesen hallgatnak arról, hogyan kellene ezt megtenni. Mi nem fogunk várni, és azonnal segítünk a magyaroknak”.

A migránsok Szulejmán szultán janicsárjaihoz hasonlóan egy hódító terv eszközei, a határkerítés pedig egyenlő a déli végvárvonallal?

Mint a legtöbb történelmi analógia, ez is biceg. Azonban a tömeges, ellenőrizetlen, az Európában elfogadott értékekkel ellenkező felfogást valló iszlám világból induló népvándorlás immár civilizációs kihívást is jelent. Az is világos, hogy erre a kihívásra eltérően reagál Közép- és Nyugat-Európa. Mint a 16. században. Miközben a fizikai létében a török által amúgy nem fenyegetett Lengyelország és Csehország küldött csapatokat Magyarországra, az akkor még legkeresztényibbnek nevezett francia királyok lehetőséget láttak az oszmán terjeszkedésben ‒ akárcsak az egyszeri Mercedes-főnök a mostani migránsokban. Közel kétszáz éven át a kereszténység védelméről szóló szép szólamok ellenére a franciák többé-kevésbé nyíltan a dunai Habsburg-monarchia ellensúlyaként tekintettek az Európa szívéig nyomuló török Portára.

A moralizálást most is tapasztaljuk, csak éppen a kvótákból meg a multikulti mókából nem kérő közép-európaiakat ostorozzák Nyugaton. Pedig nem zsigeri rasszizmusról meg szolidaritáshiányról van szó, hanem arról, hogy ezekben az országokban megszólalt a civilizációs vészcsengő. Közép-Európában az elmúlt hetven évben ugyanis nem egy könyvvásári pavilon élőláncos körbefogása volt a legélesebb konfliktus. A régiónkban élő népek megéltek forradalmakat, diktatúrákat, rendszerváltásokat, drámai életszínvonal-zuhanásokat. Egyáltalán: több évszázados tapasztalatuk van arról, milyen az, ha szuverenitásukat, államukat, kultúrájukat tektonikus külső erők veszélyeztetik.

Márpedig a német számítások szerint év végéig másfél millió ember érkezhet Németországba, ami soha nem látott kihívással szembesíti Berlint. Például a migránsok egy részét meg kell tanítani írni-olvasni, mert húsz százalékuk a saját nyelvén is analfabéta. Számítások szerint legfeljebb tíz százalékuk állítható azonnal munkába, s az eddigi tapasztalatok szerint öt év múlva is csak ötven százalékuk tud elhelyezkedni, addig az államnak kell számukra megélhetést biztosítani. Az pedig több mint vészjósló, hogy egy német rendőrszakszervezeti vezető arról beszél: a lakossági nyugtalanság elkerülése okán nem hozzák nyilvánosságra, mi folyik a befogadóállomásokon, a rendfenntartó erők viszont terhelhetőségük határához érkeztek.

Lehet még egy ideig azt hajtogatni: a „kerítés nem megoldás” és abban reménykedni, hogy majd magától leáll az áradat. De ebben az esetben hamarosan nem a felvilágosodás eszméi, hanem az égő menekültszállások fogják izzítani a németországi migránsok hangulatát. S ha ők elkezdenek visszaütni, annyi esélyünk lesz a nekünk kedves Európa megőrzésére, amennyi a magyar seregnek volt a mohácsi síkon.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr587922410

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ablonczy Bálint: Migráció és Európa: nekünk Mohács kell? − Migráció és mi XXX. 2015.10.07. 11:13:03

A tömeges, ellenőrizetlen, az Európában elfogadott értékekkel ellenkező felfogást valló iszlám világból induló népvándorlás immár civilizációs kihívást is jelent.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2015.10.08. 21:46:34

@pamut: "hogy olyan hírforrásokon szocialziálódtatok, amelyik elhallgatták a fidesz bűneit a szocikéit meg felnagyították (vagy kitaláltak), és úgy általában is a fidesz érdekeit szolgálták?"

Birkuci, olvastál te Népszabót 2009 tájékán ?
Vagy még könnyebbet mondok: gondold át, hogy 1986-ban még az országban lévő összes vagyon az egyes polgárok lakásán és trabantján túl közvagyon volt. 1998-ra ezt sikerült szinte teljes egészében szétlopni, és ennek oroszlánrészét a jóelvtársak csinálták. Ezen nincs mit nagyítani. Ennél korruptabb tolvaj gazembereket nem hordott a hátán a föld. Orbánék minden gazemberségük mellett is a kerekasztal lovagjai ezekhez képest.

pamut 2015.10.08. 21:46:48

@Ad Dio:
Szia Al Dio.

Pár kérdés:
Ha nem rólad szólt amit írtam, miért vetted magadra?
Biztos hogy nem néztél Hírtv-t? :)
Meg a többi Fidesz-uralta pártkiadványt sem, legyen az tv rádió, újság, blog?
Melyik pártra szavaznál most vasárnap?

Annyira nem érdekelnek a válaszaid azért tettem fel hogy inkább magadnak válaszolj, magaddal nézz szembe - ha képes vagy rá.

Ma Magyarországon fideszesnek lenni mind erkölcsileg mind nemzetileg totálisan vállalhatatlan. Ha a tizedét követte volna ez a banda, akkor is vállalhatatlan lenne. Ez vitán felül áll.

És ha a világtörténelem legnagyszerűbb kormánya lett volna akkor is vállalhatatlan lenne pusztán amiatt ami a Hörttvé kapcsán kibukott (amin úúúúúgy meglepődtem :))))

Amúgy itt a mandineren hány blogposztban szedték szét ízekre-darabokra szörnyű nagy felháborodás kíséretében ezt a diktatúrákat idéző gyalázatot hogy Orbán kesztyűbábja volt éveken át az egyik országos tv? :DDDDDDDDDDDDD

GNDL 2015.10.08. 21:47:40

@♔bаtyu♔: „a magyar kerítés egyetlen bevándorlót sem akadályozott még meg abban, hogy Németországba jusson de neki a magyar kerítés a probléma”

Az a furcsa, hogy miközben állami hivatalok halmoztak fel az elmúlt pár hónapban olyan mértékű közüzemi tartozást, mint amennyibe a kerítés elméletileg került, ráadásul a szerintetek sem hatékony tehát kidobott pénz volt, nektek nem jelent problémát a kerítés... sőt, nem is furcsa ez a hozzáállás, hanem elképesztő.

miketbeszéltek 2015.10.08. 21:48:44

Szerinted a kormányunk szándékosan, szadista módon gyilkol embereket? Szerinted nincs különbség az IS és a magyar kormányzat között? Oda mennél lakni??

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 21:49:02

@GNDL: Na most ezt a problémát az oldhatja meg, ha a GDP folyamatosan jó.

Ergo, ha egy kormány alatt a GDP hosszabb távon pozitív (és persze nem adósságból), az alapból jobb, mintha össze-vissza hazudozna arról hogy ha ők hatalomra jutnak, akkor minden daganatos betegre 2 CT gép fog jutni.

midnight coder 2015.10.08. 21:49:16

@GNDL: Arra ne tudom emlékszel-e, hogy a várólistákat Fletóék hozták anno létre. Ezzel együtt igen, én is jobban szeretnék stadionok helyett egészségügyi és oktatási fejlesztéseket látni.

pamut 2015.10.08. 21:49:28

@midnight coder:

Válaszod tökéletes bizonyítéka annak, hogy azt a (torz, relativizáló, hamisan szembeállító, fideszes) gondolkodást képviseled, amit a fidesz agymosói toltak sok éven át a Hörrtv-ben (is).

Te voltál a célcsoport, aki még ma is, a lebukás után is védi az agyát zabkásává változtatókat :)))

midnight coder 2015.10.08. 21:52:48

@GNDL: Ellopni mindig van mit. A lopás szintje kb konstans, csak a módjai mások. 10 km háromszoros áron épült autópályából simán megveheted az összes trafikot. Az egyetlen kieelkedő időszak a magyar korrupció történetében a privatizáció volt.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 21:53:04

@GNDL: Tudod amíg Merkelék fogadják a bevándorlókat, addig nincs is szükség kerítésre.

Viszont bármikor leállhatnak. Na akkor lesz az majd jó.

Hogyne lenne hatékony egy kerítés, ha nem így lenne, már te is lebontottad volna a házad körül.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 21:54:57

@GNDL: Látnád Gyurcsánynak is milyen kerítése van. kapásból több tízmillió.

Ha nem védene semmit, meg sem építette volna.

GNDL 2015.10.08. 21:55:21

@♔bаtyu♔: „egy kormány alatt a GDP hosszabb távon pozitív (és persze nem adósságból)”

Hát, uniós forrásból?! Azzal ugyan ott vagyunk. :) Ne dőljetek be a fideszes kampányszarnak, romokban van a gazdaságunk jelenleg... százezrek menekülnek külföldre a magyar állampolgárok közül is, a 2010 óta bevezetett félszáz válságadót máig nem vonták vissza, a befektetési és vállalkozási kedv padlón, a tőke az aktív adófizetőkkel menekül az országból. Sehol nem vagyunk, ami 2010-ben problémát jelentett (alacsony termelékenység, alacsony növekedés, rekord munkanélküliség, rekord államadósság) az ma is probléma, több esetben nagyobb mint volt.

@midnight coder: „ a várólistákat Fletóék hozták anno létre”

Az hogy a Fidesz-KDNP posztkommunista testvérpártjai alkalmatlanok voltak kormányzásra, még nem menti a kormányzásra ugyancsak alkalmatlan Fidesz-KDNP-t semmiféle formában. Öt évük lett volna a fideszes elvtársaknak, hogy elkezdjék Magyarország problémáit megoldani, de a lopáson és a szocialista hatalmi centralizáláson kívül semmi mást nem csináltak. Lásd fent: ami 2010-ben probléma volt, az ma is az... még nagyobb mint volt.

alfacharlybravo 2015.10.08. 21:55:54

@GNDL: Hmm te melyik Magyarországon élsz 2010 ben tértél öntudatra? Vagy amit a mi bandánk lop az nem lopás, a mi korrupciók az lobby, az imperialista agresszív finánctőke támogatása Magyarország érdekeivel szemben hazafias (cionista) kötelesség? Amúgy nem teljesen értem hova fogsz menekülni a muzulmán horda elöl?

GNDL 2015.10.08. 21:58:02

@midnight coder: „10 km háromszoros áron épült autópályából simán megveheted az összes trafikot”

Manapság a trafiklopás mellett háromszoros áron épülnek az autópályák is.. már amikor. Lásd: index.hu/gazdasag/2013/11/29/az_m4-es_autopalyanal_nincs_semmi_latnivalo/

Legfeljebb annyi a különbség Gyurcsány és Orbán elvtársaitok kormányzása közt, hogy Orbán elvtársatok ötször többet lop.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 21:58:49

@GNDL: "Ne dőljetek be a fideszes kampányszarnak, romokban van a gazdaságunk jelenleg, százezrek menekülnek külföldre a magyar állampolgárok közül is,"

"A délszláv háború utáni 20 év rekordját megdöntve több mint 2,4 millió vendégéjszakát töltöttek el a magyar vendégek már az idén Horvátországban."

Aha, kimenekültek nyáron a horvát tengerpartra. Tudod amúgy te mennyibe kerül ott csak egy sör?

midnight coder 2015.10.08. 21:58:54

@pamut: Én átéltem ezt az időszakot. Magam is dolgoztam olyan cégnél, ahol a párttitkár elvtárs meg a vezérigazgató elvtárs meg a szakszervezeti vezető elvtárs hármasan privatizélték a céget kárpótlási jegyekkel meg felvásárolt MRP csomagokkal. És ezek még pici halacskák voltak.

GNDL 2015.10.08. 21:59:03

@alfacharlybravo: „hova fogsz menekülni a muzulmán horda elöl? ”

Én fogom őket alkalmazni... :)

GNDL 2015.10.08. 22:00:40

@♔bаtyu♔: Kábítsátok csak magatokat ezzel a szarral elvtársak. Majd azért figyeljetek oda kicsit, hogy pár év múlva az utolsó aktív adófizető is elhagyja majd a posztkommunista balkáni koszfészketeket... :)

miketbeszéltek 2015.10.08. 22:00:43

@♔bаtyu♔: Sajnos nem olyan jó az a GDP. Ahhoz képest, hogy a béka feneke alól indultunk; hogy a GDP jelentős részét a nagy autógyárak produkálják; hogy horribilis EU-s pénzek áramlottak be, nem lenne okunk plakátokon dicsekedni, közben meg lecsúszunk Románia alá.
Sajnos a gazdasági hátország kiépítése az egyedüli szempont, a hatékonyság, fejlesztés, szakértelem csak huszadrangú szempont.

pamut 2015.10.08. 22:00:50

@midnight coder:
Pontosan az ilyen gondolkodásra (sőt, reflexre) írtam, hogy:

"Válaszod tökéletes bizonyítéka annak, hogy azt a (torz, relativizáló, hamisan szembeállító, fideszes) gondolkodást képviseled, amit a fidesz agymosói toltak sok éven át a Hörrtv-ben (is)."

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:03:38

@GNDL: Én nem kábítom magam semmivel, csak éppen össze tudom hasonlítani a mai helyzetet Gyurcsányékéval.

Magamnak választok kormányt, tehát ha Orbánéknak nem ilyen lenne a bevándorló (és gazdaság) politikája, 2018-ban egészen biztosan nem rájuk szavaznék.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:05:11

@miketbeszéltek: Ez bizony így van, viszont nem nevezném ezt lecsúszásnak. Persze nem hatalmas, kb. szlovákia szintje és üteme.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:06:13

@GNDL: Hatodik éve csomagoltok.

midnight coder 2015.10.08. 22:07:20

@GNDL: "Ne dőljetek be a fideszes kampányszarnak, romokban van a gazdaságunk jelenleg... "
Nem állunk fényesen, de messze nem vagyunk romokban.

"Az hogy a Fidesz-KDNP posztkommunista testvérpártjai alkalmatlanok voltak kormányzásra, még nem menti a kormányzásra ugyancsak alkalmatlan Fidesz-KDNP-t semmiféle formában."
Rajtuk kívül csak a Jobbik jöhet szóba. Én mondjuk rájuk is fogok szavazni, de túl sok illúzióm velük kapcsolatban sincs.

Ad Dio 2015.10.08. 22:09:48

@♔bаtyu♔:

Nagyon örülök hogy nem nekem kell ebben döntenem...

HA a németek intenek be, akkor rendben a dolog. Ugyanis akkor kénytelenek beállni mögénk. Ha viszont "csak" az osztrákok zárnak le úgy, hogy a németek "elvileg" még voll willkommenskultur, akkor megint kijöhet az a végén, hogy mi itten már megint túllihegjük magunkat és hát különben is.

miketbeszéltek 2015.10.08. 22:10:51

@alfacharlybravo:... (cionista) kötelesség? Amúgy nem teljesen értem hova fogsz menekülni a muzulmán horda elöl?....
Úgy látom, itt sokan még akkor is a cionista veszélytől rettegnének,amikor már a müezzin hívna imára szerte az országban...

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:12:40

@GNDL: "Negyedszázad után csökkennek az államigazgatási eljárási díjak, illetékek, illetve lesznek olyanok is, amelyek megszűnnek - erősítette meg a Miniszterelnökséget vezető miniszter. **** Lázár János a kormányzati tájékoztatón elmondta: a vonatkozó törvénymódosítások elfogadása után január 1-jével ingyenes lesz például az okmánycsere, a gépjármű-üzembehelyezés, az erkölcsi bizonyítvány, a tulajdoni lap kiadása és a felsőoktatási felvételi eljárás."

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:13:49

@Ad Dio: Most olvasom, hogy a bajor kormányfő megdicsérte Orbánt a határzár miatt.

Kizárt, hogy Merkel már sokáig ugráljon.

GNDL 2015.10.08. 22:14:57

@♔bаtyu♔: „össze tudom hasonlítani a mai helyzetet Gyurcsányékéval”

Mi változott?

Államadósság továbbra is rekord, a bruttó államadósság a 70-es évek óta folyamatosan nő, a GDP arányos szemfényvesztéseket ki nem szarja le, uniós forrásokból finanszírozott állami beruházások (vör: szocialista tervgazdálkodás) és német autóipari multik nélkül konkrétan recesszióban lennétek, tehát a magyar gazdaság önmagában nem létezik.

Munkanélküliség szintén rekord, a munkanélküliekkel együtt a közmunkások ellátása a 2008-as 375 milliárd helyett jövőre már közel 550 milliárdjába fog kerülni az adófizetőknek, tehát úgy csökkent állítólag a munkanélküliség, hogy közel 200 milliárddal többet kell elvonni emiatt az adófizetőktől... egyébként nagyjából ennyi pénz hiányzik egyébként az egészségügyből is, évi 5-600 milliárd plusz.

Gazdasági növekedés?! Muhahaha... :D Orbán öt éves növekedési átlaga nagyjából annyi, mint az MSZP-SZDSZ nyolc éves átlaga, pedig nekik volt egy rekord 7%-os recessziójuk is 2009-ben. Az orbáni ortodox növekedési pálya két v után kifújt, jövőre a régió sereghajtói leszünk. Erre mondják, gyenge kezdés után erős visszaesés. :)

Semmit nem tudtok, bazmeg... :)

GNDL 2015.10.08. 22:16:16

@♔bаtyu♔: „Hatodik éve csomagoltok.”

Engem már ne számíts... :)

@midnight coder: „messze nem vagyunk romokban”

Majd rájössz, töki. :) Lásd fent...

midnight coder 2015.10.08. 22:16:20

@pamut: Dolgokat mérlegelni csak relativizálva lehet. Az az alapvetően torz gondolkodás, ami nem relativizál.

A valóságan soha nem a Jó áll szemben a Gonosszal. A valóságan vannak választások, mindegyik melletz és ellen szólnak érvek. Jól dönteni akkor tudsz, ha relativizálsz, azaz összehasonlítod az egyiket a másikkal, mérlegre teszed a dolgokat.

A relativizálás ellen leginkább azok tiltakoznak, akik tudják, hogy egy ilyen mérlegen könnyűnek találtatnának.

Messzi Vetek 2015.10.08. 22:17:49

@miketbeszéltek: a "szükségképpeni" volt irónia, a többi inkább amolyan _átalános_törvényszerűség_ empírikus tapasztalatok alapján (ahogy' azt mondani szokás).
megjegyzésképp: tökéletesen egyetértek az értékelvű megközelítésével. azzal, hogy "élethűbben fogalmazva" nem arra utaltam, hogy ez így helyes.

pamut 2015.10.08. 22:17:58

@midnight coder:
Látom már magadnak is hazudsz :)
Tökéletes példány van, rólad álmodtak mint kész végtermékről Orbán és emberei.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:18:31

@GNDL: "Orbán öt éves növekedési átlaga nagyjából annyi, mint az MSZP-SZDSZ nyolc éves átlaga"

Esetleg kitérnél a mérleg MÁSIK oldalára is. Államadósság, államháztartási hiányok alakulása. Tudod feldughatod azt a 6%-os GDP növekményt, ami valójában -2%, mert 8%-al nőtt a a GDP-hez mért adósság.

Nem nagyon esik le neked, Gyurcsányék miért buktak meg.

GNDL 2015.10.08. 22:19:07

@♔bаtyu♔: Nyöhehehe. :D 2010-ben radikális adócsökkentés ígéretével nyertek választást a fideszes elvtársak. Azóta 50+ válságadót vezettek be, rekord szektoradókat, rekord különadókat, rekord fogyasztási adókat, az áfa világrekord, a munkabérek kétharmadát (!!!) adóztatja az állam...

Ti még hisztek az ígéretekben?! :D Tudod mikor fog meglátszani a bürokráciacsökkentés?! Majd amikor 250 ezer közhivatalnokot tesznek utcára. Na addig állj féllábon...

Ad Dio 2015.10.08. 22:19:14

@pamut:

"Ha nem rólad szólt amit írtam, miért vetted magadra?"

Általános megszólítást alkalmaztál.

"Biztos hogy nem néztél Hírtv-t? :)"

Egészen biztos. Utoljára Édesapámnál láttam Hír TV-t. De ő már közel két éve elment.

"Meg a többi Fidesz-uralta pártkiadványt sem, legyen az tv rádió, újság, blog?"

Semmi.

"Melyik pártra szavaznál most vasárnap?"

Fidesz.

"Ma Magyarországon fideszesnek lenni mind erkölcsileg mind nemzetileg totálisan vállalhatatlan."

Ez így kevés. Én MINDEN PÁRT agyatlan katonáját vállalhatatlan idiótának tartom. Válogatás nélkül. Aki gyomorból szavaz bárkire, annak nem sikerült felnőnie. Épp így azokat sem tartom az ész hosszútávfutóinak akik egy-egy párt ellenében szocializálják magukat, kizárólagos önmeghatározásként az "ellen"állapotot felmutatva.

Remélem kielégítettem a nemkíváncsiságodat ;-).

pamut 2015.10.08. 22:19:27

Jah, ismét, talán nem olvasták az illetékes elvtársak a kérdésemet....

Itt a mandineren hány posztban szedték szét ízekre-darabokra szörnyű nagy felháborodás kíséretében ezt a diktatúrákat idéző gyalázatot hogy Orbán kesztyűbábja volt éveken át az egyik országos tv? :DDDDD

midnight coder 2015.10.08. 22:21:23

@GNDL: A nyugati fizu mindig sokkal magasabb volt mint a magyar - legalábbis az elmúlt pár száz évben. Ami most változott, hogy ma könnyebb kimenni. De bevándorlók beáramlása ezt is meg fogja változtatni - hacsak Európa meg nem állítja.

GNDL 2015.10.08. 22:22:27

@♔bаtyu♔: „Esetleg kitérnél a mérleg MÁSIK oldalára is.”

Nem bazmeg, mert ÖTÖDIK ÉVE NEM ŐK VANNAK KORMÁNYON, mindamellett, hogy 2010-ben még azt ígérték a fideszes elvtársak, hogy ők majd máshogy kormányoznak... ja... „máshogy”... többet lopnak, például.

Az a baba aki 2010-ben született, ma már szaladgál, énekel, szaval, és nem mellesleg nem piszkít maga alá. Kurva sok mindent tehetett volna a Fidesz-KDNP 2010 óta, de semmi jele annak, hogy anno komolyan gondolták...

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:23:38

@pamut: Ennek az orbánozásnak azért sincs sok értelme, mert alapvetően mindenki érdekei szerint szavaz.

Tehát ha még konkrétan az állása miatt szavaz Orbánékra, akkor is. Inkább nyugdíjasokra jellemző az érzelmi típusú szavazás, de ott is inkább az MSZP szimpatizáns réteg.

Persze az is tény, nagyon sokan, legalább 40% eleve nem szavaz ballibsi pártra, pld. én sem.

De ennek akkor lenne jelentősége, ha egálban lenne a 2 oldal, azonban közel sincs így.

miketbeszéltek 2015.10.08. 22:23:55

@Messzi Vetek: Megnyugtatott/megnyugtattál. Van az indexen egy szélsőlibsi, ugyanakkor szlovák soviniszta blogger, akinek volt egy hasonló, de nem ironikus megjegyzése....

pamut 2015.10.08. 22:23:56

@Ad Dio:
"Általános megszólítást alkalmaztál."
Igen, de csak azoknak szólt, akik érintettek.

"Semmi."
Ha te mondod.... mandiner se? :DDD

"Ez így kevés."
Nem, nem kevés.

"Én MINDEN PÁRT.."
Aha, összemosás. Tipikus fideszes módszer, amikor totálisan vállalhatatlan valami, akkor gyorsan összemosás, a szar szétterítése :)
Továbbra is: a fidesz minőségileg és nagyságrendileg is sokkal rosszabb, erkölcstelenebb és magyarellenesebb mint az előtte lévő összes kormány együttesen. És ezen az sem változtat, hogy azok amúgy önmagukban is szarok voltak, de az összemosás nem jogos. ám annál fideszesebb módszer :)

midnight coder 2015.10.08. 22:24:28

@pamut: Téged szerintem javascriptben írtak. Élő bérkommentelő nem lehet ilyen hülye, de még komolyabb chatbot sem.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:24:36

@GNDL: Mondom kitérnél a mérleg MÁSIK oldalára is.

Tehát ne hadoválj babákról, hiszen vannak konkrétumok.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:25:23

@midnight coder: Ez mindent orbánékból vezet le. Fel sem merül benne, hogy kedvencei eleve vállalhatatlanok.

pamut 2015.10.08. 22:25:31

@♔bаtyu♔:
"mindenki érdekei szerint szavaz."
forrás?

és úgy általában annak amit írtál mi köze ahhoz amit én írtam?

GNDL 2015.10.08. 22:25:33

@midnight coder: „nyugati fizu mindig sokkal magasabb volt mint a magyar”

Akkor ezt hasonlítsd össze a régiós versenytársainkkal, mondjuk egy évtizedes távlatban. Úgy elég nyilvánvaló lesz, hogy Magyarország már nem Nyugat-Európától van leszakadóban, már nem a velünk csatlakozott-, hanem leginkább már csak az utánunk csatlakozott uniós tagállamokkal... még egy ideig, de több mutatónk alapján hamarosan legfeljebb Szerbiával lehetünk majd versenyben...

GNDL 2015.10.08. 22:28:44

@♔bаtyu♔: „kitérnél a mérleg MÁSIK oldalára is”

Nem térek ki, le is zárnám ezt a fonalat annyival, hogy a 2002-2010 közti MSZP-SZDSZ kormányzat megítélésével kapcsolatban tökéletesen egyetértek a Fidesz-KDNP és szavazóik véleményével. :)

És ismételném: ötödik éve nem ők vannak kormányon, tehát legkésőbb 2011-től már 100%-ban a Fidesz-KDNP kormányzat programja „érvényesül” az országban. Na és én egészen pontosan erről beszélek, hogy mi a fasz változott öt éve?

pamut 2015.10.08. 22:28:49

@midnight coder:
Hát persze :D

Te reagálsz reflexből a fideszes agymosás legfőbb védjegyével: a komcsizással, mintha az minden fideszes gyalázatra válasz felmentés és indok lenne (fideszes agymosott zombik hisznek is ebben szentül) ezzel is bizonyítva hogy az agymosás bevégeztetett alanya vagy, de én vagyok a robot :)))

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:29:01

@Ad Dio: Ez az ostoba azt hiszi, attól, hogy valaki Orbánékra szavaz, imádja őket és bármilyen tettüket helyesli. Sőt, egyetért a korrupciójukkal, az összes rendelkezésükkel, az összes fideszes diszcigánnyal, díszzsidóval és a többi marhasággal.

♔bаtyu♔ 2015.10.08. 22:29:39

@GNDL: Gondoltam, hogy zárod ezt a fonalat. Pedig mindössze egyetlen pdf lap.

GNDL 2015.10.08. 22:33:47

@pamut: Ja, az a legalja, amikor az államosító, központosító, rezsiharcos, közmunkástenyésztő, szocialista államapparátust fenntartó, lakosságot és vállalkozásokat hülyére adóztató, egykori három per akárhányas besúgókat rejtegető posztkommunista Fidesz-KDNP ájult hívei másokat „komcsiznak”... :)

GNDL 2015.10.08. 22:34:52

@♔bаtyu♔: „Gondoltam, hogy zárod ezt a fonalat”

Akkor térjünk vissza arra, hogy szerinted mi a lóhere változott itt öt év alatt?!

Ad Dio 2015.10.08. 22:35:50

@pamut:

"Továbbra is: a fidesz minőségileg és nagyságrendileg is sokkal rosszabb, erkölcstelenebb és magyarellenesebb mint az előtte lévő összes kormány együttesen. "

Ez a Te véleményed. Tiszteletben tartom. Nem értek vele egyet.

El tudok képzelni a Fidesznél sokkal jobb kormányt. Csak a jelenlegi felhozatalból senkiből nem nézem ki hogy képes lenne rá.

Üdv!

Ad Dio 2015.10.08. 22:37:14

@♔bаtyu♔:

Picit egysíkú világban él. Istenkém. Joga van hozzá. Főleg ha nincs képessége másban gondolkodni...

pamut 2015.10.08. 22:41:04

@GNDL:
Az még hagyján hogy színtiszta öngól, mert a fidesz komcsibb a történelmi komcsiknál is, olyan komcsik bazdmeg hogy még Kádár is belepirulna a messze bűzlő komcsi szagukba is, de ráadásnak még el is hiszi, érted el is hiszi szentül, hogy a komcsizás mint valamiféle varázsszó, mindent befed, mindenre válasz, mindenre indok, komcsizással minden gaztett elnézhető :))

És pont ez az a beteg, hamis logika amit a fidesz sulykolt sok-sok éven át a Hírtv-n (is), azaz aki ezzel a beteg érvvel, ezzel a kicsavart abszurd hazug logikával jön, az maga bizonyítja hogy a hírtv nézőjeként az agymosás alanya volt :)

GNDL 2015.10.08. 22:44:40

@pamut: Ráadásul ez is még hagyján, hogy komcsiznak a büdös kádárista rezsiharcos komcsik... na de bazmeg, ezek meg vannak győződve róla, hogy keresztények is... meg „polgáriak”, hehehe... :)

pamut 2015.10.08. 22:46:45

@Ad Dio:
Direkt azzal kezdtem, hogy nem is azért tettem fel a kérdésim, mert annyira kíváncsi vagyok rád (mi tagadás: nem vagyok kíváncsi), ezért inkább neked kínáltam fel egy lehetőséget hogy szembe nézz magaddal. Utóbbival láthatóan nem akartál élni, ragaszkodtál hozzá hogy nekem válaszolj. Kár volt, így nem őszinte voltál hanem csak automatikusan ellenkezel velem. Ennek sok értelme nincs. Talán egyszer eljutsz oda hogy ne reflexből keresd magadnak az önigazolást, hanem kicsit átgondold önmagad. Vagy nem.

Viszont ha már annyira nekem akartál válaszolni, akkor már ne hagyd félbe amit elkezdtél. Kérdéseim voltak, most már fejezzük be, kérlek válaszolj:

"Általános megszólítást alkalmaztál."
Igen, de csak azoknak szólt, akik érintettek.

"Semmi."
Ha te mondod.... mandiner se? :DDD

"Ez így kevés."
Nem, nem kevés.

Amit pedig a fideszről írtam, az nem vélemény, hanem adatok sorozatával alátámasztható tény. Aki aktívan foglalkozik a politikával, ám nem mosták ki az agyát Orbán markában tartott, szétcenzúrázott propagandatv-k és blogok, annak ez magától értetődő és közismert, nyilvánvaló tény.

pamut 2015.10.08. 22:55:40

@GNDL:

Ne is mond... ha belegondolok abba a sötét borzalomba amit ezek képviselnek, aminek egyes apró darabja hamis és hazug hazug... néha vicces, meg röhejes tényleg ahogy pózolnak a sok hazugságukban, a kamu kereszténységükben, a kamu antikommunizmusukban, a kamu magyarkodásukban, az összes hazug képmutatásukban, de néha csak sóhajtok hogy mégis hová bírnak még fajulni....

alfacharlybravo 2015.10.08. 23:05:38

@miketbeszéltek: Én nem teszek különbséget az unokatesók között. Efraim Slomo ék is úgy gondolták, hogy jobban kijönnek a törökökkel mint a keresztényekkel. Csak persze a cionista átok tönkretette a török birodalmat is.

pamut 2015.10.08. 23:12:07

Mi ez a csönd és hullaszag itt kérem?
Csak nem elrontottam a belterjes kis játékaitokat? Egy igaz fideszesnek most épp extázisban kéne lennie, mert hála I. Orbán királynak és a stadionépítő bölcs kurzusának, a dicső magyarok szarrá-fossá verték egy un. fodball-játék keretein belül a világbajnok vérprofi eszkimókat vagy kiket.

Na ha majd kiörömködtétek magatok, kérelk idézzétek már melyik "jobb"oldali újság-tv-lófasz hozta le drámai hangon a Hírtv beismerését?
Mert a mandiner látom simán elkussolja, eltussolja az exkollégái coming outját.

Na, melyik fideszes sajóttermék élte meg drámai narratíva-összeomlásként, hogy a magyar demokrácia őrzője, a fidesz Kádár apjuk mintjára cenzúrázta a Nagy Jobboldali Tv-t? Hogy totális propagandára hazugságokra épül minden amit gondoltok?
Mert a maniner úgy látom kurvára leszarja, na de valaki vagy valami más? Bárhol, akárki a fideszes oldalon?
Vagy már olyan teljes az agymosásotok, hogy annak ellenére is hazudtok magatoknak tovább hogy a világképetek adó információk forrása lebukott?

miketbeszéltek 2015.10.08. 23:13:20

@alfacharlybravo: Sajnos akkoriban a törökök Európánál toleránsabbak voltak velük. A spanyol inkvizíció meg a zsidósággal és az "eretnekekkel" együtt kiirtotta az országából a polgárságot. Meg is lett a látványos "áldása" a dolognak: polgárság híján az elképesztő mennyiségű újvilági arany kifolyt az országból....

szamoai 2015.10.08. 23:13:34

@♔bаtyu♔:
"Merkel tehetetlenségét és elvesztett realitásérzéket jól jelzi , hogy Orbánt és a K-európai országokat hibáztatja.

Konkrétan a magyar kerítés egyetlen bevándorlót sem akadályozott még meg abban, hogy Németországba jusson de neki a magyar kerítés a probléma. "

Én a "..kerítés senkit nem akadályozott meg.." és a "nem a kerítés a megoldás" között nem látok lényeges szemantikai különbséget.

Tisztességes Természettudomány 2015.10.08. 23:21:35

Az László Petra, hirneves krónikás,
Terekek ellen őrizné az határt
Bestia terekek mind bérohanának
Számtalan vitézt faképnél hagyának

Kezében lant vala, szabad nem lőn karja,
Tereket lábáról taszítni akarja,
Allát kiált terek, kezde földre dőlni,
Sok krónikás előtt földön fetrengőzni

Exploiter 2015.10.08. 23:28:34

@szamoai:

A kerítés kiválóan működő megoldás. Feltéve, hogy van. A horvátok felé nincs, mert az nem az eu határa. Tőlünk illegálisan nem jut be az euba senki, akit átengedünk, az már eleve az euban volt.
Tetszik érteni.

Ezt persze mindenki érti, akinek van legalább egy működő agysejte, nem is értem, minek írom le.

Igazából csak annyi a fejlemény az utóbbi hetekben, hogy az ai-tól kezdve az összes emberjogi szervezet elmehet a halálba, minden szimpátiámat elvesztettem feléjük.

A fidesszel kapcsolatban pedig az egyetlen ami látszik, hogy az országnak mindennél jobban hiányzik egy vállalható ellenzéki erő, ami most nincs. Szedjétek már össze magatokat b+.

szamoai 2015.10.09. 00:27:20

@Exploiter:

Igazából csak egy logikai csuklásra akartam felhívni - értékítélet nélkül - a figyelmet, még csak nem is a tiédre.

De ha már leírtad, hogy "A kerítés kiválóan működő megoldás" hadd kérdezzek rá: mire? A szíriai helyzetre? Arra bajosan. A menekültáradatra? Azt sem állítja meg mint látjuk, legfeljebb eltéríti másik irányba. A felelősség hárítására? Hát igen, ezt tulajdonképpen ki is mondtad és a logika is igazolja.

Mondjuk ez némileg üti az "Európa védelmezői vagyunk" imidzset de miért pont ebben ne hazudna a főgeci?
Szóval valahol tényleg kár volt leírnod :)

Az, hogy szerinted az utóbbi hetek egyetlen fejleménye a te véleményed változása bizonyos szervezeteket illetően, öhhmm, izé, eléggé árulkodó de nem velem fogod tudni megbeszélni.

Szívesebben és - részemről - érdemibb módon tudnék beszélgetni egy vállalható ellenzéki erő hiányáról, bár a többes szám második személy használata kissé hitelteleníti a szentimentet. (vö. első bekezdéssel a felelősség hárításáról)

annamanna 2015.10.09. 05:06:40

@♔bаtyu♔: "Amíg a németek fogadják őket, ugyan miért kellene feltartóztatni?"

Mert állítólag mi vagyunk Európa védőbástyája, történelmi végvára, nem emlékszel? Mire fel veri a mellét Orbán és sleppje, hogy ők a törökverők utódai, ha az állam mindenkit közpénzen átvonatoztat/buszoztat Ausztriába?

"Egyszer próbáltuk és csak a probléma volt belőle, mi voltunk a gonosz magyarok"

Az nem feltartóztatás, hogy rányomták őket Budapest civil lakosságára.
ZÁRT TÁBOR - az a feltartóztatás. Minden egyéb a török bevezetése a várba.

"Ráadásul mi a lófaszt csinálnánk az itt ragadt bevándorlókkal, akik száma napi hatezer fővel nő."

Nem nőne napi hatezerrel, mert egy hét múlva már senki sem jönne, ha tudná, hogy az EU-ban Guantanamo 2 várja. Persze nem az lenne, de számukra mégis az.

"Menjenek csak szépen, ha igaz Merkel karácsonyra bele is bukik, az utódja pedig még visszamenőleg ki is fizeti a határvédelmünket."

Persze, oszoljon csak el szépen a tricsilliárd terrorista szerte az EU-ban, legyen belőlük mindenhol jó sok; a lényeg, hogy Merkel bukjon meg, az utód pedig fizessen. Mit is fizessen ki?
Például a kerítést, ami állítólag még Csongrád megyében is csak nyomokban épült meg (persze lehet, hogy végig áll, mint a cövek), mindenesetre a költségeit elszámolták 22 milliárddal, miközben valaki kiszámolta, hogy piaci áron, mindent összevetve (gépek bérlése, munkabér, anyagköltség stb) a 175 km hosszú 3 m-es kerítés (plusz gyoda!) 1,5 milliárdból kijön.
Hova lett a többi pénz? Azt fizessék vissza a németek, ami a valóságban el sem lett költve a kerítésre?

"Nem a feltartóztatás a lényeg, hanem a bevándorlómentesség. "

Azt valahogy el kell érni. A célt a katonailag őrzött ZÁRT TÁBORRAL tudod elérni, semmi mással nem állítod meg az áradatot.
Persze nem ragaszkodom ahhoz, hogy itt legyen a zárt tábor. Felőlem megnyithatnák Auschwitzot is (na persze nem náci módra, hanem humánusan, például egyedülálló férfiak és családosok szigorúan külön stb).

Exploiter 2015.10.09. 06:30:49

@szamoai:

A t/2 amolyan retorikai fordulat. Hiszem, hogy a fidesz egy alapvetően káros formáció, ami ellen szükség van egy ellenzéki erőre, ami egyszer reálisan leválthatja. Ehhez nem ártana ha az említett erő bírna némi társadalmi támogatottsággal, ugye. Meg az sem, ha látszódna rajta, hogy megválasztása esetén nem okozna még nagyobb károkat, mint pl: a migránsok magunkra húzása. Ez egy.
A problémát igazán megoldani nem áll módunkban. Mivel akinek módjában áll, nem teszi, ezért a felelősség áttolásával tökéletesen ki vagyok békülve, hiszen a jelek szerint senki sem igényli, hogy bárkit is megvédjünk, úgyhogy kár lenne további támadásoknak kitenni az országot. Ez kettő.
A jogvédő szervezetek csak véletlenül keveredtek ide, mivel az n+1. nyomorult társaság próbál szankciókat kierőszakolni az ország ellen, ahelyett, hogy mondjuk a pöcsüket dugdosnák a konnektorba, aminek haszna is lenne. Ez csak amolyan mellékszál.

Exploiter 2015.10.09. 06:34:37

@annamanna:

Igazad van, de mivel ez nem rajtunk múlik, igazából ennek egy német blogon lenne a helye.

Ad Dio 2015.10.09. 06:52:00

@pamut:

Furi fickó vagy, érdekes nézetekkel. De nem baj. Elférünk mindketten ebben az országban. Ahogy mondani szokás: mindenki úgy hülye ahogy csak neki jólesik.

alfacharlybravo 2015.10.09. 08:43:48

@miketbeszéltek: Az EU egy cionista szervezet és a kazárok soha nem voltak toleránsak ők gyűlölik a kereszténységet, mert az elnyomta és üldözte őket eretnekség miatt évszázadokon át. Ezért rémes az Orbán féle alkotmány, meg az Európa keresztény gyökerei, erre rá is kérdezett az egyik, hogy az meg mi a rák. A spanyol birodalom tönkretétele a szisztematikus volt, a spanyol arany a Fugger és egyéb bankházhoz lett kisíbolva, már akkor is működött az outsourcing meg az offshore . Kicsit fordítva van a dolog szóval előbb lett tönkre téve Spanyolország és csak amikor realizálták a spanyolok, hogy mi történt és akkor kezdték üldözni a kufárokat akik kerestek új telep helyet Isztambulban, ez volt deal Efraim Slomo és a szultán között. A szultán nem akarta elhinni, hogy Mátyás király erős országát ilyen rövid idő alatt így le lehet zülleszteni.

Sir Galahad 2015.10.09. 09:22:23

@Ad Dio: Ameddig innen van hová tovább küldeni a migránsokat, azaz Ausztria/Németország fogadja őket, persze, hadd jöjjenek, aztán menjenek tovább. De mi lesz, ha mondjuk az új osztrák kancellár a jövő héten bejelenti, hogy a továbbiakban nem kérnek belőlük? Egy dolog, hogy nem tudják hatékonyan őrizni a magyar határt, de azt megtehetik, hogy aki átjut hozzájuk, azt visszaküldik. Mihez kezdünk havi több 10 ezer migránssal? Szerintem ezt ostobaság volna vállalni. Ezt a balhét elvinni életveszélyes lenne, még azzal együtt is, hogy a horvátok/szlovének örülnének annak, hogy hozzánk küldhetik őket továbbra is. Szerintem naivitás azt gondolni, hogy a célországok a végtelenségig befogadók lesznek, úgyhogy mi akkor járunk a legjobban, ha az áradat kikerül bennünket - ezt pedig csak határzárral lehet elérni.

Ad Dio 2015.10.09. 09:29:03

@Sir Galahad:

Nem vagyok nemzetbiztonságász, de a 10 filléres véleményem az, hogy...

Sokkal kisebb biztonsági kockázat az, ha átengedjük a migránsokat (az osztrákok által visszaküldötteket mondjuk 24 óra őrizet után szabadon bocsátjuk - esetleg a határ közelében), mint az, hogy ha beleállunk a folyamatba és feltorlasztjuk a Horvátoknál a tömeget. A horvátoknál még él egy háborús veterán generáció.
A kerítés egy működő megoldás, de csak akkor ha mindenkit együtt játszik - rég épülnie kellene az összes határon le egészen a tengerpartig.
Ha a migráció csak a kijelölt határokon át menne, már sokkal kezelhetőbb lenne a folyamat.

Ha ehhez hozzájönne az a kommunikáció is, hogy "ne gyere, mert megteltünk", akkor még akár célt is érhetne.

De így, én csak azt látom, hogy konfliktust generálunk a saját határunkon úgy, hogy nincs igazán biztos hátországunk...

Sir Galahad 2015.10.09. 09:50:48

@Ad Dio: Abban egyetértek, hogy valóban nem csak nekünk kellett volna időben kerítést építeni, de nem látom be, miért kellene a mások nemtörődömsége miatt magunkra vállalni a torkos borz szerepét? És még egyszer kérdem: mit kezdjünk az Ausztria által visszaküldött migránsokkal? Oké, elengedjük a határ közelében őket... erre az osztrákok megint visszadobják, és így tovább. Van ennek értelme? Nem egyszerűbb lezárni a határt és azt mondani a horvátoknak/szlovéneknek, hogy eddig mi juttattuk el Ausztriába a migránsokat a mi határunkon át, most tegyétek ti?

Jean Sol Partre 2015.10.09. 09:56:36

@♔bаtyu♔: Kaptunk EU támogatásokat, kb a GDP 4%-át. Ebből sikerül 3% növekedést produkálnunk, azaz a nettó teljesítményünk -1%. Viszont legalább már jó stadionjaink vannak.

Bell & Sebastian 2015.10.09. 10:12:28

@Jean Sol Partre: Elemi matematika. Az lemaradt, mennyit fizetünk be és mennyi sétál ki a határon, ellenőrizetlenül?

Ha a GDP 4% -át kapjuk (vissza), akkor úgy a (mienk) 12% -a ment a magállamokba (delta 8%), amiből ők +2% növekedést produkáltak, mellette mi majdnem ugyanannyit.

Ebből csak annyi látszik, hogy lehetne a mienk akár 6-8% is, ami már kínai nagyságrend.

Okosan ki van ez fundálva, az intézményesített kalózkodás nem kizárólag orbanisierte jelenség.

Jean Sol Partre 2015.10.09. 10:23:49

@Bell & Sebastian: szerintem a 4% az a delta lehet, mert az bizonyított, hogy többet kapunk, mint befizetünk.

Bell & Sebastian 2015.10.09. 10:48:09

@Jean Sol Partre: Ez csak két tétel, két sor egy zárómérlegből, ami csak attól igaz, hogy Matolcsy a saját kezével hamisította.

Ha az összvagyon egyre csak apad, közben az adósság nő, hogy a picsába lehet itt bármilyen fejlődés?

Megették a migráncsok, marhamájkrémes szendvicsek képében?

Jean Sol Partre 2015.10.09. 10:54:18

@Bell & Sebastian: " hogy a picsába lehet itt bármilyen fejlődés?"

miért, van?

Ad Dio 2015.10.09. 11:06:56

@Sir Galahad:

Van azért középút ebben is. Nem feltétlen kell balekká válni. A kerítés ott van és lehet arra hivatkozni, hogy akár használhatnánk is... de meg kellene próbálni oszlatni a terhelést. Nem titok: úgy vélem, hogy egyedül el fogunk bukni. A kerítés önmagában nem alkalmas megállítani ilyen tömeget. Ennyiben igaza van a horvátok okostojás vezérének. a fogukkal tépik szét ha kell. Ez egy eszköz, nem arra való, hogy már megindult tízezres tömegeket megállítson.

Ha mi letérdelünk, akkor - azon túl hogy rajtunk röhög majd Európa - segíteni sem fog senki, ámde attól lesz hangos a kontinens, hogy a lám a kerítés nem old meg semmit. Holott nem a kerítéssel van baj, hanem azzal, hogy ÖNMAGÁBAN nem alkalmas a migráció megállítására. Egy komplett rendszer részeként azonban semmi baj nincs vele, sőt pillanatnyilag elengedhetetlenül szükséges.

Sir Galahad 2015.10.09. 11:13:19

@Ad Dio: Oké, de hol az a bizonyos komplett rendszer? Az Unió - leszámítva a V4-ek harmatgyenge próbálkozását - egész egyszerűen semmilyen hajlandóságot nem mutat a migránsok megállítására. Pillanatnyilag egyedül Mo. tesz érdemi lépéseket az ügyben, és ezért a célországok ráadásul rendre leteremtik. Amiről beszélsz, az jelenleg puszta vágyálom, arra pedig alapozni nem lehet semmit. Lehet, hogy hamarosan fordul a szél és észbe kapnak az osztrákok/németek is, de addig?

pamut 2015.10.09. 12:16:31

@Ad Dio:
Látod, ez is tipikus, letagadhatatlan fideszes módszer :) Ha nincs válasz, nyílt, vagy sunyibb, félig -meddig leplezett személyeskedés...

Őszintén: kicsit sem lep meg hogy ez lett a vége :)

Ad Dio 2015.10.09. 13:35:27

@pamut:

Ne hergeld magad.
Nem vagyok az ellenséged, csak ha annak akarsz tekinteni.

Higgadtság. Egy országunk van és a jövőnk is közös. Minek állandóan teleszellenteni a levegőt?...

Bell & Sebastian 2015.10.09. 13:41:26

@Jean Sol Partre: Nincsen. És ennek nem Ovi a legfőbb oka, mivel a bandája csak halászik a zavarosban. Ha ez varázsütésre megszűnne, megmaradna évi ezer milliárd, miközben ennek a többszöröse menne a füstbe - továbbra is és zavartalanul.

Ad Dio 2015.10.09. 13:42:05

@Sir Galahad:

Ez így igaz. De egyedül tényleg nem gondolom hogy lenne esélyünk. Még egy amúgy jól kidolgozott komplex rendszerrel is nagyon nehezen uralható ez a helyzet. Hát még az ami eztán jön. Ne legyen igazam, de visszasírjuk mi még a napi 8-10000 beérkezőt.

Szerintem el kell mondani minden sarkon hogy mi a teendő.

No. 1. stratégiai cél: a migráció lassítása.
No. 2. egy új alapállás kiépítése, ami szerint a problémákat helyben kell kezelni, de legalábbis az adott régión belül. Európa csak a legvégső esetben jöhet szóba menedékként
No. 3 a beérkezettek integrációja, asszimilációs törekvéssel
No. 4. munkaerő import csatornák megnyitása a származási országokBAN. Szervezett formában képzett emberek bármikor.

Ad Dio 2015.10.09. 13:43:49

@Sir Galahad:

A végkövetkeztetés persze lemaradt.
Szóval el kell mondani mindenhol, de magányos akcióba nem szabad fogni, mert az esetleges kudarc az egész teszetosza idióta eu-s bagázst félreviheti.

Jean Sol Partre 2015.10.09. 13:44:16

@Bell & Sebastian: Az összes eddigi inkompetens kormány az oka, most épp Ovi. Nem (csak) azért, mert lopnak, hanem mert nem értenek semmihez, herdálják azt is, amit nem lopnak el.

Bell & Sebastian 2015.10.09. 13:48:06

@Ad Dio: Nem biztos, hogy a kerítés ebben a lényeges motívum. Hanem a génturmixolás össztársadalmi elutasítása, azaz innen kezdeve a kitenyésztett Adolf -fióka azt mond, amit csak akar. Ha ránksóz mondjuk 40.000 darab migráncsot a legaljából, két út lesz előttök, amerre szökhetnek, de itt egy se marad.

Bell & Sebastian 2015.10.09. 13:51:26

@Jean Sol Partre: Velem lehet egyezkedni. Legyen úgy, a végeredmény a fontos. Az meg ..., negatív.

Ad Dio 2015.10.09. 13:56:56

@Bell & Sebastian:

Nincs a zsebemben a bölcsek köve. Nem tudom a mi a biztos megoldás.
De úgy gondolom, hogy egy bizonyos bevándorlási sebesség alatt már van értelme a kerítésnek. Ez ugyanis nem csak egy építmény ami hatékonyan védhetővé és ellenőrizhetővé tesz egyébként kontrollálhatatlan folyamatokat, hanem egy szimbólum is kifelé. NEM VÁRUNK. Ha jössz, egy rend szerint kell jönnöd, betartva a törvényeinket.

A baj az, hogy nem csak kifelé szimbólum, hanem "befelé" is. Ettől el kellene szakadni...

preshaz.blog.hu/2015/09/25/europa_botranya

Bell & Sebastian 2015.10.09. 17:12:13

@Ad Dio: Valóban szimbóleum, főként az összeurópai hülyeségé, de nem a miénk! Legalább lenne benne gyengeáram, hogy riasztani tudjon, vagy valami bármi, ami nem csak csikken ellen jó.

pamut 2015.10.09. 19:25:32

@Ad Dio:
Én aztán nem hergelem magam fideszes jóelvtárs :) Te próbálsz hergelni, provokálni mert nem tudsz válaszolni :)
És most szomorú vagy hogy nem sikerült... :) És szomorú vagy azért is mert ezzel is lebukott az a fideszes reflexed, amit a fidesz ültetett a propagandasajtóján át a híveibe.

Ad Dio 2015.10.09. 22:22:22

@pamut:

Volt egy testnevelőtanárom. Nagyon szerettük. Ha valami nem úgy volt ahogy elképzelte, odaállt a delikvens elé, ezekkel a szavakkal:

" Tudod Fijjam, vannak jó képességű gyerekek... meg vannak kevésbé jó képességűek... és vannak egészen hülye gyerekek. Na Fijjam, most döntsed el, te hova tartozol." - aztán kaptál egy "gyógyító jellegű mellport", amit megköszöntél.

Mellporral nem szolgálhatok.

;-)

Leszállhatsz rólam.

pamut 2015.10.09. 23:36:55

@Ad Dio:
Te voltál olyan buta hogy hozzám szóltál. Én aztán nem voltam kíváncsi rád. Bepróbálkoztál, okosnak próbáltál látszani, felsültél, ezt képtelen vagy megemészteni, és azóta ismétlődő személyeskedésbe menekülsz újra és újra. Hát, magadat minősítetted... úgy látszik tőled még a mellport is sajnálta a tesitanárod.

Virág et. 2015.10.10. 09:06:08

Igen, tényleg nagy a párhuzam egy csapat fegyvertelen, azonnal továbbutazó civil és egy megszálló, hódító hadsereg között ...

Eh, kár is minősíteni. Ez ugyanaz a sz.r amit hónapok óta óbégat minden jobbos a kurucon innen meg túl. Inkább tessék géfodorról példát venni: ő legalább szórakoztató, évente képes kínosabbnál kínosabb szerelmesleveleket írni a főnöknek. Azon legalább lehet röhögni. Ez csak szomorú.

Bell & Sebastian 2015.10.10. 11:14:39

@Virág et.: Semmi változás, a magáé is ugyanaz a szar.

Imrebá 2015.10.10. 13:00:53

@Virág et.: " Igen, tényleg nagy a párhuzam egy csapat
fegyvertelen, azonnal továbbutazó civil és
egy megszálló, hódító hadsereg között ..."

Ez valóban siralmas.
Az európaiak túlnyomó többsége ugyanilyen vak.
Nem látnak párhuzamot.

annamanna 2015.10.12. 02:18:04

@Exploiter: ez összeurópai, sőt inkább globális probléma, nem német belügy. Például, hogy a táborokban nyelvet, szakmát és országismeretet kell(ene) tanulni, másoknak is eszébe jutott: hirado.top/daniaban-sem-tetszik-a-migransoknak-hogy-a-segelyert-cserebe-szakmat-es-nyelvet-kell-tanulniuk/
Én elhittem, hogy a cikk igazat ír, tehát hogy a dánok tényleg megkövetelik ezt a migránsoktól, aztán valaki azt írta alá kommentként, hogy a kép eleve régi, még abból az időből való, amikor Mohamed-karikatúrák jelentek meg egy dán újságban; és a szöveg is hamis, mert állítólag a migránsok maguk szeretnének már legalább nyelvet tanulni, mivelhogy a táborokban az égvilágon semmit sem tudnak csinálni. Tehát a dánok (németek stb) azok, akik nem tanítják őket, nem a migránsok azok, akik nem akarnak tanulni. A valóság nyilván elég bonyolult, de ha tényleg nem tanítják őket, akkor persze hogy unalmukban is erőszakoskodni fognak, és az integráció reménytelen ábránd marad.
süti beállítások módosítása