Mennyország Tourist? − Migráció és mi XIX.
2015. szeptember 08. írta: Redakció

Mennyország Tourist? − Migráció és mi XIX.

gyor.jpg

Migráció és mi címmel körkérdést és cikksorozatot indít a Mandiner: vezető magyar véleményformálókat kérdezünk meg arról, mit gondolnak az egyre forróbb témává váló migrációról és a kapcsolódó jelenségekről. Az eddig megjelent írások ezen a linken keresztül olvashatók.

*

Menekültválság, avagy csak egyfelé indít járatot a Mennyország Tourist

Szőnyi Szilárd, a Heti Válasz főszerkesztő-helyettesének írása

 

A budapesti Papp László Sportaréna közelében lakók jól tudják: ha a Kerepesi út két felét elválasztó betonsávon – vagy a környék járdáin, füves területein – találnak parkolni, hamarosan levelet fognak kapni a szombathelyi rendőrkapitányságtól. Ha viszont az arénában buli van, százszámra látunk tilosban letett autókat anélkül, hogy a közterület-felügyelet színes nejlonzacskóba csempészett figyelmességgel kedveskedne gazdáiknak. Lehet e következetlenségen háborogni, de jobb beletörődni, vagy éppen belátni: a szabályok tömeges és indokolt megszegése esetén a hatóság nem a jog betű szerinti betartásához ragaszkodik, hanem a paragrafusokat az élet kikényszerítette körülmények közepette rugalmasan értelmezi.

Valahogy így vagyunk a bevándorlással is. Amíg csak évente néhány ezer migráns lépi át a határt, minden további nélkül bevasalhatjuk rajtuk a menekültekre vonatkozó törvények betartását. Ha viszont, mint most, több százezres áradat lep el egy országot, nem feltétlenül kell, de nem is lehet minden előírást rigorózusan betartani/betartatni. Vannak helyzetek, amikor – akár emberiességből, akár a gördülékenyebb ügykezelés miatt – jobb szemet hunyni afelett, hogy a migránsok a „szolgálati út” megkerülésével érkeznek egy országba.

E megfontolás persze csak rendkívüli helyzetekre vonatkozik, és nem tartható fenn az örökkévalóságig. Hiszen ha a sportaréna naponta akarna az egész környék életét és parkolási rendjét felforgató eseménynek otthont adni, a hatóságoknak bizonyára lenne egy-két szavuk a szervezőkhöz. (Nem szólva a helyi lakókról.) Ugyanígy, egy államnak a menekülthelyzet kiéleződése után is joga, sőt kötelessége elgondolkodni azon, hogy a hétköznapokra íródott szabályokat a vészhelyzet állandósulása után is változtatás nélkül fenn lehet-e tartani.

*

Életösztön. Ez hajtja a halál vagy az elviselhetetlen szenvedések elől menekülőket a biztonságos, majd onnan, ha lehetőségük nyílik, a tehetősebb országokba. Érthető reflex; hasonló helyzetben magunk is így tennénk.

Életösztöne azonban nemcsak az egyes embernek, hanem népeknek is van. Ezért, miközben helyes az elesett személyt látni valamennyi menekültben, és minden lehetőt megtenni érte, az életveszély elhárítása után arra is javasolt gondolni, hogy mit jelent egy földrésznek, ha tömegével jelennek meg a miénktől eltérő, sőt akár ellenséges kultúrából érkező vendégek. Miközben például Magyarországon – amint szociológus nagyasszonyok rendre nem győznek emlékeztetni – egeket veri a gyermekszegénység mértéke, és a cigányság jó részének integrációja sem az a kifejezett diadalmenet.

Nehéz persze úgy beszélni erről, hogy ne tűnjék úgy, mintha az ember a jobb sorsú országokba született szerencsések dölyfével szólna, de ha a biztosabb, sőt gazdagabb élet reménye mindenkit feljogosítana arra, hogy egy másik ország polgára legyen, akkor ilyen alapon világszerte százmilliók kerekedhetnének fel; és mindjárt Nógrád vagy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét is egy mozdulattal át kellene telepíteni valahová Skandináviába. De nem ez történik, vagy ha a menekültek valóban csak az üldöztetés elől keresnek oltalmat, akkor az első biztonságos országban megállnak, és ott várják sorsuk jobbra fordulását. Az érintettek 90 százaléka egyébként így is tesz, és jobbára a – tehetősebb, kitartóbb, merészebb, a gazdagabb életre jobban áhítozó – töredék jut el földrészünkre. Ilyen értelemben a szó legszorosabb értelmében azokat nevezhetjük menekültnek, akik valamely milliós libanoni, jordániai, törökországi táborban tengetik napjaikat. Akikről nem tudósít élőben a CNN, és akikért nagy emberi jogi lelkesedésében jelen pillanatban a legkevesebbet teszi a felvilágosult Európa.

Szép és jó tehát, ha – az idegtépő várakozás napjainak kínkeservét enyhítendő – arcfestést rendezünk a Keletinél, és a menekültgyerekek integrációját Tom és Jerry-vetítésekkel kezdjük, de azt a kérdést nemhogy megválaszolni nem tudta még senki, de fel sem igen szokás tenni: mi lesz azután? Ki fog európai nyelvet tanítani – már ha további életüket nem nyugati nagyvárosok muszlim enklávéiban akarják leélni, a német, angol vagy francia ismerete nélkül – a menekültek millióinak? Hol és mit fognak dolgozni azon a földrészen, amelyen immár a művelt Nyugaton alantasnak tartott munkákra is hatalmas a belső migráció támasztotta kereslet? Hogy csak két praktikus kérdést tegyünk fel a tízezernyi közül.

És jó, ha a válaszokat józanul, nem pillanatnyi, akár múlékony impulzusok hatására fogalmazzuk meg. Mert az nem megy, hogy például a Charlie Hebdo-merénylet után egy emberként sikoltunk fel és követeljük a schengeni határok azonnali lezárását, majd a mostani migránshullám szívszorító képeinek láttán mindjárt piros bársonyszőnyeggel kötnénk össze az EU külső zöldhatárait Berlinnel vagy Stockholmmal.

*

A közvetlen migrációs nyomás a Közel-Keleten szegény és/vagy a (polgár)háborús konfliktusokban nem érintett államokra (Jordánia, Libanon, Törökország) hárul, a távolabbra vándorlók célpontjai között néhány gazdag állam (Európában Németország, Svédország, Franciaország, Nagy-Britannia) szerepel, a kettő között pedig a hazánkhoz hasonló tranzitországok vergődnek. A menekültek ki- és bebocsátása azonban nem e legfeljebb egy-két tucat állam, de még csak nem is csak a 28 tagú Európai Unió, hanem a világ 193 országa lakóinak – közülük legalábbis a késsel-villával, na jó, evőpálcikával táplálkozni képes világpolgár-társaknak – az ügye kellene hogy legyen. Amiként például a mindenféle gázok kibocsátásával kapcsolatos teendőkről is élénk egyeztetések zajlanak a világ országai között, úgy a népvándorlással felkérő migrációs helyzet is közös kezelés után kiált. A jelenség egész nyugodtan kikényszeríthetné egy nemzetközi pénzügyi alap felállítását, például World Refugee Fund néven, melynek kasszáját az eddig jobbára sóegyletként és gitthivatalként működő Egyesült Nemzetek Szervezetének tagállamai mondjuk a GDP-jük meghatározott arányában kötelesek lennének feltölteni.

A spanyolviaszt persze nem kellene ismét szabadalmaztatni, hiszen az ENSZ menekültügyi szervezete (UNHCR) költségvetésének java részét eddig is nagyobbrészt államok köhögték ki. Csakhogy az adományozók listája esztendőről-esztendőre változik – a gazdag olajállamok között több országot találni, mely évekig egy centet sem fizet, majd hirtelen nagylelkűségi rohamot kap –, és a felhasználható összeg mértéke is esetleges, de az irdatlan tennivalókra bizonyosan nem elegendő. Van tehát előkép, lehet mire alapozni. (A jegyzőkönyv kedvéért foglaljuk zárójelbe, hogy a felajánlók között Magyarország tartósan a középmezőnyben tanyázik a maga évi kétmillió dollár, vagyis bő félmilliárd forint körüli adományával, a futottak még mezőnybe utasítva egy sor más nyugati berendezkedésű demokráciát. Ennyit arról, hogy mit teszünk és mit nem a menekültekért.)

Addig is, amíg ez bekövetkezik, nem volna butaság a jogszabályokat a valósághoz igazítani, és a döntő többségben „Germany”-be, illetve más nyugat-európai államba vágyó migránsoknak már az Európai Unió peremén lehetőséget adni, hogy ne csak az EU határországaiba, hanem bármely tagállamba beadhassák menekültkérelmüket. Így a hozzánk hasonló „nem bástya, hanem erős rés” országoknak nem kellene életidegen rendelkezések amúgy tökéletesen lehetetlen érvényesítésével bajlódni, hanem mindenkit küldhetnénk egyből oda, ahova végeredményben menni szeretne.

*

Bár minden valamirevaló ország határait csak a kijelölt határátkelőhelyeken, s ott is kizárólag nyitvatartási időben szabad átlépni, a jelenlegi nemzetközi jogszabályok szerint a menekültek bárhol behatolhatnak egy állam területére, s amint bemondják a refugee varázsszót, mentesülnek a számonkérés alól. Ez azon országok esetében, amelyek egy diktatúrával vagy (polgár)háború és egyéb veszedelem sújtotta állammal határosak, érthető rendelkezés.

A mostani tömeges emberáradat viszont adott esetben indokolttá teheti például úgy határozni: azokon a határokon, amelyek két békés országokat választanak el, ne lehessen csak úgy átcsászkálni. Hasonlóképpen: ha az államadósság mértékére az Egyesült Államokban vagy Magyarországon nem ördögtől való bizonyos automatizmusokat bevezetni, akkor azt is ki lehetne mondani, hogy bizonyos létszámú embertömeg érkezése esetén a menekültekre vonatkozó rutinmegoldások helyett migrációs válsághelyzet lép életbe, szigorodó rendelkezésekkel. Például – nyilván alapos megfontolások után, az emberiességet nem szem elől tévesztve – a menekülteknek járó juttatások korlátozásával; belátható ugyanis: egyetlen államtól sem várható el, hogy kétezer migránsnak ugyanannyit juttasson, mint mondjuk kétszázezernek.

Ha pedig mindezzel nem tetszenek egyetérteni, akkor egyet kell tenni, de azt haladéktalanul: kihúzni a schengeni övezetre vonatkozó összes rendelkezésből, határozatból, dokumentumból azt a minduntalan visszatérő kitételt, mely szerint az Európai Unió külső határait minden körülmények között, hatékony eszközökkel meg kell védeni az illegális migrációs nyomástól. Nem lesz kis munka…

*

Egy különösen kényes, már-már filozofikus távlatokat nyitó kérdés: az embercsempészek ügye. Mert addig rendben van, hogy az Európai Unió minden komolyan vehető (?) testülete határozatban szólít fel a migránsokból élő bűnbandák visszaszorítására. Játsszunk csak el a gondolattal: jövő kedd reggelre egy csapásra felszámoljuk az összes hálózatot. Ez esetben először is rém büszkék leszünk magunkra – Nobel-békedíj!, Nobel-békedíj! –, aztán arra leszünk figyelmesek, hogy hipp-hopp, visszaesett a menekültek száma.

De ha nem a határainkat ostromolják, s nem a Keleti pályaudvarnál, hanem kényelmes távolban maradnak, akkor már nincsenek is veszélyben? Csak onnantól hullatunk értük könnyeket nílusi krokodilus módjára, hogy látótávolságon belül vannak, és nap mint nap mutogatják őket a tévében? Hát nem arról volt szó, hogy az emberiség egyetlen közös család?

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy afféle jószolgálati üzleti vállalkozóként kellene gondolni az embercsempészekre. De ha a cél az, hogy minél több üldözött eljusson a földi paradicsomnak tekintett Európába, és a Mennyország Tourist valahogy nem akar charterjáratokat indítani a válság sújtotta térségekbe menekültek százezreiért, akkor valami nagyon kényelmetlent kell gondolni a bűnbandákról. Vagy a migránsok befogadásának lázában égő Európáról.

*

Mindezek ellenére ne áltassuk magunkat: a népvándorlás megállíthatatlan – legfeljebb a nyomást mérsékelhetjük. Ezért egy célország, vagy belátható időn belül azzá váló állam hosszútávra tekintő kormánya már most azon gondolkodik, hogy milyen együttélési stratégiákat kínálhat fel az idegen kultúrából érkezőknek. Az Orbán-kormány menekültpolitikájáról, a fél világot magunkra haragító fellépéséről pedig sok mindent el lehet mondani. Nem tudni, kifejezett szándéka volt-e, mindenesetre a magyar miniszterelnök egyvalamit egész biztosan elért: azt, hogy a menekültek még jó darabig nem célországnak, legfeljebb átjáróháznak fogják tekinteni Magyarországot.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr297767942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

annamanna 2015.09.08. 08:12:32

Biztos jó cikk, nincs kedvem elolvasni, viszont eszembe jutott, hogy Szőnyi Szilárd nevét az antibuzis cikkei miatt jegyeztem meg, tehát mondjuk úgy, foglalkoztatja a "konzervatív nemiség", mint téma, és az álláspontjával nyilván egyetértek.

A migráció kapcsán azért el szokott hangzani érvként a szexuális bűnözéstől való félelem.
Amikor ezt a videót megnéztem: kuruc.info/r/34/147702/ nekem az ugrott be róla, hogy vajon ennek a sok fickónak milyen lehet a nemi élete? Nem lehet normális, mert egyébként nem randalíroznának ilyen veszettül.
Aztán meg ezt láttam: adatlistazo.hu/brutalitas/ és ez elég egyértelműen mutatja, hogy valóban nincs normális nemiségük.
De már csak az sem normális, hogy ide 90%-ban férfiak érkeznek, tehát a nőket otthagyják - mit fognak kezdeni magukkal a keleten hagyott nők, és mit akarnak kezdeni magukkal az idejött kanok? (Már elnézést).
És az a baj, hogy Európának magának sincs normális nemi kultúrája, ami volt, az fel lett számolva.
Azért a nemiség az életnek egy nagyon erős gyökere.
Lehet itt vallási meg civilizációs különbségekről hablatyolni, de ugyanolyan jogos lenne az abnormális szexualitás miatti háborúról szövegelni.

(Arról meg vagyok győződve, hogy a normális nemiséget valójában az államiság rontja meg, az államiság hozza létre az elnyomást, ami a nemiséget is elnyomóvá teszi; a földön ott a legrosszabb a nemi kultúra, ahol a legrégebben vannak államok, és mit ad Isten, ez pont az a terület, ahonnan most az EU-ba áramlanak az emberek!
Például a 3 éves kisfiú is azért fulladt a tengerbe, mert abban a családban csak a férfinak járt mentőmellény, a feleség és a gyerekek meg boldoguljanak úgy, ahogy akarnak!)

Szőnyi úr elkezdhet a szexualitás haláláról is cikkezni, mert itt már nincs nemiség: www.facebook.com/elegahazaarulasbol/photos/a.235568859865819.54744.235423043213734/898242610265104/?type=1&pnref=story

Abban a Karinthy-értelemben, miszerint: "Ha egyedül vagyok egy szobában, akkor ember vagyok. Ha bejön egy nő, akkor férfi lettem. És annyira vagyok férfi, amennyire nő az, aki bejött a szobába."

A fenti képen mellesleg egy Hegyeshalomra tartó buszról esik szó, amit utólag összefostak.
Úgyhogy a Mennyország Touristról, azaz az EU és a migránsok viszonyáról röviden ennyit: www.facebook.com/msnsanmey/photos/a.310143962364864.73756.292284297484164/1038568672855719/?type=1&theater

Egyszer olvastam egy nagyon jó mondatot Chuck Spezzanotól: "A mennyországba csak kettesével lehet bejutni."
Ahol nincs normális nemiség, ott van a pokol.
Gyengébbek kedvéért: a bujaság és kicsapongás nem normális nemiség; ha a mennyországba csak kettesével lehet bejutni, akkor nem gruppenben. Még az amerikai tinédzserek is ismerik a mondást: "Két ember jó társaság, három már tömeg."

"A növekedést gyorsítja, hogy a német jóléti rendszer akaratlanul is preferálja a poligámiát. A muszlim bevándorlók gyakran két vagy több feleséggel érkeznek. Egyiküket hivatalos házastársnak jelentik be, a többiek a gyerekekkel együtt egyedülálló anyaként emelt összegű szociális támogatást igényelhetnek. Így kikerülik a törvényt, ami jelenleg tiltja a poligámiát, miközben egy ilyen bevándorló nagycsalád többször annyi segélyhez jut, mint a hagyományos házasságban élő németek, ahol egy feleség és jó esetben egy gyerek van.
A melegházasságért küzdők közelmúltbeli európai és amerikai győzelmei után sem liberális jogvédők, sem a házasság klasszikus definíciójának tiszteletben tartásáért küzdő keresztények nem tartják kizártnak, hogy az érintett országokban napirendre kerül a poligámia törvényesítése, ami egyúttal a muzulmán családmodell legalizálását is jelenti arra való hivatkozással, hogy ha a házasságban részt vevők körét nem lehet nemi összetétel alapján korlátozni, akkor nem tartható a létszám szerinti korlátozás sem. A bizarr, de egyáltalán nem fantasztikus forgatókönyv szerint tehát a muszlim közösségek lehetnek a házasság fogalmát újraértelmező gender-forradalom közvetett haszonélvezői." www.fecsego.eu/2015/09/06/miert-nyit-nemetorszag-a-bevandorlok-fele/

Furore Carcosa 2015.09.08. 08:13:13

A jelenleg Nyugat-Európában alkalmazott együttélési stratégiák eredményéről:

Az ICM Unlimited tavalyi felmérése szerint Franciaország lakosságának 16 %-a szimpatizál az ISIS politikájával. A 18-24 év közötti korcsoportban ez az arány 27 %.

Az ICM idei felmérése szerint Nagy-Britanniában az elmúlt év óta az ISIS-szel szimpatizálók aránya 7 %-ról 9 %-ra nőtt.

Az első felmérés eredményeit sokan kétségbe vonták, mivel egy orosz lap megbízásából készült, ezért propagandát láttak benne. A második felmérésre a Daily Mirror adta a megbízatást.

Az ICM Unlimited brit közvéleménykutató cég, amelyik kényes a felmérései hitelére és felelősséget vállal értük:

>>Disclosure and transparency are central to ICM Unlimited’s public opinion polling ethos. Our work is frequently commissioned by, or quoted in the media, and we take very seriously every single design and reporting element of it. Poll observers should expect to have full sight of methodological approach, question and weighting information, and our thoughts on the main messages contained within the data.

In line with British Polling council protocols, ICM Unlimited will publish every poll onto this section of our website.<<

www.icmunlimited.com/media-centre

Virág et. 2015.09.08. 08:25:44

"Nem tudni, kifejezett szándéka volt-e, mindenesetre a magyar miniszterelnök egyvalamit egész biztosan elért: azt, hogy a menekültek még jó darabig nem célországnak, legfeljebb átjáróháznak fogják tekinteni Magyarországot."

A menekültek soha nem tekintették Magyarországot célországnak. Akkor sem, amikor kerítés meg új menekültügyi szabályok még a kanyarban sem voltak, de már 60 ezer menekült az országban volt - és indult is tovább nyugatra.
Ne találjunk már ki fantomérdemeket a vezérnek. A menekültek azt se tudják, ki az az Orbán, fogalmuk nincs a magyar menekültügyi rendszerről és egyelőre nem úgy tűnik, hogy a kerítés meg a vegzálás elterelte volna őket a határunkról mondjuk a horvátok felé.

Orbán nem igazán őket célozza, hanem az EU-t. A célja, hogy nem biztonságos ország besorolást kapjunk, mint a görögök. Akkor véglegesen megoldódna a Dublin-para és engedhetne mindenkit át boldogan. Ezt az egyetlen megoldást látja, a csapatmunkára és az együttműködésre teljesen képtelen a saját szövetségeseivel.

Azt viszont elfelejti, hogy amit egyszer kivételesen megengedtek a messzi görögöknek (akiknek amúgy is temérdek bajuk van), azt a szomszédos magyaroknak már nem biztos, hogy elnézik. Az ilyen renitenskedő politikának lesz következménye az ország számára.

I_Isti 2015.09.08. 09:05:40

@Virág et.: Ezek a "menekültek" csak egy kicsit voltak jobban szervezettek, mint az "ellenük" felsorakoztatott rendőrség. Lehet, hogy Viktor fejébe látsz, de én meg érzékelem már most azt a feszültséget, amit ezek az emberek behoztak Magyarországra, és az európai unióba.

Nem, nem a kormánypropaganda, hanem ezek a magukat menekültnek álcázó, többnyire katonaviselt, többnyire kiképzett - az eu bevándorláspolitikájából kétségtelenül jól képzett - a liberális nyalimédiát tökéletesen használó és kihasználó konkrét emberek hoztak magukkal olyan feszültséget, ami egyébként a közel-keletet romba döntötte az elmúlt néhány évben.

Nem vagyok hajlandó elfogadni azt, hogy bűntudatot akarnak a sajtótermékek ébreszteni bennem!

A cnn szerint 366 ezer menekült célozta meg az EU-t, és közülük 2800 tűnt el, vagy halt meg menet közben.

SEMMI közünk nincs hozzájuk!

edition.cnn.com/2015/09/07/europe/europe-migrant-crisis/index.html

Yorik 2015.09.08. 09:13:16

Egészen méltányolható poszt az általában elmebeteg módjára író szerzőtől.

Bell & Sebastian 2015.09.08. 09:34:52

Az egy jogos kérdés volt, ki szervezte a vicclap eliminálását, amire már egyre pontosabb válasz adható.

Azt eddig tudtuk, hogy valami nyitányának szánták. Első körben a francia államra kentem volna, mondván, hogy figyelmeztés a polgárainak.

De nem, mert a stílus és üzenet egyértelművé teszi, honnan fúj a golyózápor?
(Itt vagyunk, erősek vagyunk és így jár mindenki, a próféta fiait lepacsmakondiázza.)

Olyan képeket (sajnos) sosem fogunk látni, amin a sorstalanok menete éppen Speed Limit 55 miles felé veszi az irányt, amit szocializációs okokra visszavezethetően (nincsen jogsijuk semmire) sosem érhetnek el, ugyebár.

Nem mondhatnám, hogy kíváncsian várom azt, amint a hadművelet kiteljesedik és életbe lép a következő fázisa.

Furore Carcosa 2015.09.08. 09:47:04

@Virág et.: A magyar kormánynak sokkal hamarabb és sokkal határozottabban meg kellett volna erősítenie a határvédelmet. Az ostoba belföldi plakátkampányra fecsérelt pénzt, időt és energiát erre kellett volna fordítani.

gyalog.galopp 2015.09.08. 09:55:39

A legjobb, legfrappánsabb cím ebben a sorozatban, tömören kifejezi a migránsok, népvándorlók , mittomén stb. motivációját.

Csak kár volt a cikket elolvasni.

gyalog.galopp 2015.09.08. 10:12:24

@Bell & Sebastian:

a nyitány az volt, amikor a franciák az első bombát ledobták, de már az is okozat volt.

Az ok az oroszok kiszorítása , amit ők nem akarnak hagyni. A kiszorítósdiban új érdek szövetségek alakulnak, ahol szinte mindenki kettős játszmát játszik.
A helyzet az I.Vh állóháborúra emlékeztet, ahol a katonák hol barátkoznak, hol lövik egymást.

Bevetésre került a csodafegyver a migránsgáz, valószínüleg a hatása ugyanaz lesz mint az elődjének, a széljárás megfordul és visszafújja a bevetőkre.

Bell & Sebastian 2015.09.08. 10:24:19

@gyalog.galopp: Krisztus után Mohamed 10 ezer éves szakadék - áthidalhatatlan.

Olyan ez, mint az örökbefogadott cigógyerek, aki az elejém még csak-csak, de mire kamaszkorában felfedezi a gyökereit, annyi is az integrációnak.

Persze ha tagadunk mindenféle fajelméletet, legyen az rassz-, kulturális- vagy vallási alapú, hát így jártunk.

Egyáltalán nem vagyok optimista abban a tekintetben, hogy majd magától visszaugrál a citrom a lóba.

IdomitottFoka 2015.09.08. 10:27:18

@Virág et.: Szerintem Orbán célja, hogy vki végre fizesse le a menekültkérdésben (is), tökmindegy miért. Van az a pénz, amiért minden menekült keblünkre lesz ölelve, vagy páros lábbal kirúgva.

Bell & Sebastian 2015.09.08. 10:42:35

Szögezzük már le, de egyszer s mindenkorra, a keresztény vallás kirekesztő, mert:

- Jézus Krisztuson keresztül vezet az Igaz Út, a keresztény _közösség_ útja
- egyéni utak is vannak, a keresztény közösségen kívül
- embernek azt tekintjük, aki kiemelkedett az Ószövetség sötétségéből

Ezért olyan nincsen, hogy csordában támadó „menekültek”, _egyének_ vannak, jók és rosszak, csúfak és gonoszok, akiknek ennek megfelelő bánásmód is jár, akik közül _mi_ válogatunk, akikkel megalkuszunk és az értékrendünk felvételére kényszerítjük őket, vagy különben hess a picsába!

Remélem, világos beszéd!

Bambit megitatjuk-megetetjük, ha pedig kinőtt a szarva, mars vissza - a vadonba. Tessen előbb emberré válni neki.

gyalog.galopp 2015.09.08. 10:45:30

@Bell & Sebastian:

de ha mégis, abba a ló is belepusztul, ráadásul nem lehet kivakolni vele a ház oldalát

Furore Carcosa 2015.09.08. 10:54:41

@IdomitottFoka: "Van az a pénz, amiért minden menekült keblünkre lesz ölelve, vagy páros lábbal kirúgva."

Nincs kapacitásunk se egyikre, se másikra. A röszkei táborban tömegnyomor és kapkodás van, a gyűjtőponton pedig tényleg kritikán aluli állapotok. Intézményileg nem vagyunk felkészülve a helyzet kezelésére. Dolgozik arrafelé néhány ismerősöm, tőlük kapok híreket; minden tiszteletem az övék. De ha felső szinten valaki nem kezd el végre rögtönzések helyett normálisan szervezni, előbb-utóbb ott is az lesz, mint Gevgelijában.

Helyes Írás 2015.09.08. 10:56:41

Minden rendben, csak azt nem értem, mi volt az Orbán kormány "fél világot magunkra haragító fellépése", amiért a migránsok a jövőben elkerülik majd Magyarországot? Kerüljék, csak nem értem, mire gondol a szerző. Mert én csak azt látom, hogy ha fent van a sapka, ha lent, a "fél világnak" semmi se jó. Ez pedig komolytalan. A menekült pedig legfeljebb annyit érzékelt az egészből, hogy itt azonosítási eljárás alá vonták, s ezzel lelassították. Ettől haragudtak meg annyira, hogy a jövőben elkerülnek bennünket?

A menekültek kaptak fekhelyet, ételt, italt, ha szükség volt rá, egészségügyi ellátást. Időnként órákat kellett várakozniuk, nem volt elég WC, s ez kényelmetlen volt. De ugye senki nem gondolja, hogy az előző kétezer kilométeren ilyenek nem voltak. Nincs az a hivatal, amelyik képes a kapacitásait (hivatalnok, számítógép, rendfenntartó, busz, WC, stb.) azonnal és korlátlanul bővíteni.

A plakátkampányt a félvilág nem értette, a migránsok végképp nem, itthonra szólt. Amikor erről döntöttek, még aligha gondolták, hogy a bevándorlás leállíthatatlanná válik. A kerítésből mára egyszerűen csak "terelődrót" lett, egyébként pedig a "fél világban" vannak, ennél jóval durvább falak (Izrael, USA, Spanyol-Afrika, Bulgária). Ezzel kapcsolatban sincs tehát "haragra" ok. Harag persze létezik, ezt érzékeljük, ha indokolatlan is, csak azt nem értem, hogy közülünk bárki mi alapján ismeri el jogosnak?!

gyalog.galopp 2015.09.08. 11:08:51

@Helyes Írás:

Akkor folytassuk a címkéket, németek, franciák, usákok üzleteltek, üzletelnek a ruszkikkal, mért pont Orbán a putyinpincsi?
Az Eu-ba áhítozó ,NATO tag törökök, jelenleg legnagyobb migráns kibocsájtók, kezdenek igen jóban lenni a gázvezetékkel, velük mi van, ők micsodák?
A németeket utáló, a migránsokat udvariasan továbbsegítő görögök, dádá helyet segélycsomagokat kapnak.

Most akkor ki-kivel van ebben a katyvaszban?

IdomitottFoka 2015.09.08. 11:14:26

@Helyes Írás: "Nincs az a hivatal, amelyik képes a kapacitásait (hivatalnok, számítógép, rendfenntartó, busz, WC, stb.) azonnal és korlátlanul bővíteni."

Azért ez az egész egyáltalán nem máról holnapra történt, a kormánynak hónapok álltak rendelkezésére mobilwc bérlésre. Sőt, ha hihetünk nekik (hihi) január óta tisztában vannak a helyzet súlyosságával. A fél világ tényleg tévesen van felháborodva, mert itt aztán nem történt semmi se pro se kontra, addig amíg Bp. nem lett érintve. Bár ezért lenne ok háborogni.

Helyes Írás 2015.09.08. 11:20:19

@Virág et.:

Azért ne menjünk már el ennyivel a görögök mellett. Ezt az áradatot ők fel tudnák tartóztatni, mert vízen járni eddig csak Jézus tudott. Ehelyett ők regisztrálás nélkül szervezetten elhordják az embereket a macedón határra. Aligha azért, mert "van elég bajuk". Ha kérnének, kapnának pénzt az EU-tól egy minden szempontnak megfelelő menekültügyi hivatalra is, ahol ezreket tudnának foglalkoztatni. Nyilvánvalóan szándékosan nem csinálnak semmit, ezzel akarván büntetni Németországot és a többi gazdag országot, azért, mert nem segítenek rajtuk. Ez akár kizárási ok is lehetne.

Az viszont nem indokol semmilyen "büntetést", hogy valamelyik kormány nem ért egyet az EU apparátus vagy a nagyobb országok menekültpolitikájával. Ami jelenleg abból áll, hogy fogadjunk be mindenkit és osszuk szét őket. Ez a "politika" ezer sebtől vérzik, s Orbán ellenérvei pedig bizony súlyosak és racionálisak. Minimum megtárgyalandók. S nem úgy tűnik, hogy az érveivel magára maradna.

Az Orbán-utálat nem ment fel senkit a logikus érvelő gondolkozás alól.

Helyes Írás 2015.09.08. 11:30:13

@IdomitottFoka:

Kedves uram, nem a kormány rendel mobil WC-t, hanem egy hivatal. Ha nincs elég, meg kell kérdezni a WC-ellátásért felelős hivatalnokot, hogy mi a probléma, nem OV nyakába varrni még a sz.rt is. Jártak már a határnál újságírók inkognitóban és uniformisban is és ilyen problémát nem emlegettek, csak az új táborral kapcsolatban. Valami magyarázata biztos van a feltehetően átmeneti klozetthiánynak.

maroz 2015.09.08. 11:36:42

@GNDL: Bede Márton is vezető magyar véleményformáló lett?

Mondjuk amekkora értelmetlenségeket mond ez nem is kérdés. :))

Bell & Sebastian 2015.09.08. 11:40:48

@maroz: Mi az, hogy lett, ő mindig is az volt. Születési rendellenesség.

GNDL 2015.09.08. 11:43:41

@maroz: Szőnyi és Stumpf elvtársak, vagy a mandineres lakájbloggerek mellett?! Viccelsz... simán ott van az élmezőnyben. :)

Egyébként komoly érvei vannak, csak hát ugye nem kommunista rezsiharc vagy szocialista gyedextra osztogatás témában, így biztos vagyok benne, hogy bizonyos leszakadt társadalmi csoportokban nincs ennek jelentős értő közönsége. :)

gyalog.galopp 2015.09.08. 11:44:30

@Bell & Sebastian:
ha ez születési rendellenesség, elég sokan láthatták ugyanazt az atomvillanást

GNDL 2015.09.08. 11:50:42

@Helyes Írás: „nem OV nyakába varrni még a sz.rt is”

Tekintve hogy még talán nyomtatópapír beszerzéséről sem dönthetnek az állami hivatalok Orbán elvtárs tudta nélkül, így ismerve ezeket a központosított szocialista állapotokat amit a Fidesz-KDNP teremtett meg az elmúlt évek során nem csak az államigazgatásban, nagyon valószínű, hogy bizony még egy hiányzó fél literes ásványvíz is a fényes tekintetű Kedves Vezetőtök sara. :)

Egyébként meg a bizonyára mindenre kiterjedően és magas szinten felkészített rendvédelmünk a hírek szerint tegnap már „feladta” állásait Röszkén, ezért úgy gondolom nem feltétlenül a vécék hiányán kellene pont most lovagolni... mikor elvesztünk, elvtársak. :) Erre mondják, gyenge kezdés után erős visszaesés. :)

Furore Carcosa 2015.09.08. 12:03:29

Nohát, ez érdekes... Én is pont most akartam belinkelni audietur et altera pars alapon Bede Márton cikkét, amelyben sajnálkozik, miért nem maradnak nálunk mind ezek a derék migránsok - sőt, miért nem jönnek még többen, hiszen nyilvánvaló, hogy az ő tömeges letelepedésük a túlélés egyetlen lehetséges záloga Magyarország számára, amely - mint Bede nagy historikusi jártassággal megjegyzi - egész történelme folyamán hamisítatlan multikulti volt.

Amikor ilyeneket olvasok, mindig megnyugszom. Nem szükséges veszekedni azzal a maroknyi szerencsétlen elmeroggyanttal, akik az utóbbi húsz évben kisajátították a maguk számára a "liberális" jelzőt. Elvégre önerőből is minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy belefojtsák magukat a tömény hülyeségbe - lásd Bede Márton ékes példáját, vagy hogy a még csökkentebb értelmű medvebocsoknál maradjunk, GNDL-ét.

GNDL 2015.09.08. 12:12:09

@Furore Carcosa: A németek most jelentették be, hogy hajlandóak akár évi fél millió menekültet is fogadni, de az elmúlt napokban egyre-másra tromfolják az unió tagállamainak vezetői egymás, egyelőre önkéntes felajánlásait újabb több ezres, több tízezres felajánlásokkal. Uniós állampolgárok összefogva szervezik a menekültek befogadását, naponta jelennek meg újabb és újabb online felületek a menekültek elhelyezésével, számukra szóló állás- és tanulási lehetőségek ajánlataival... a „kapitalizmus” újra alkalmazkodik, és megint nyerésre áll.

De ti nemzeti zászlókat lobogtató, kokárdákat hajtogató szittya magyarok már megint tudjátok a tutit... bár a seggetek egyre jobban kint van a szakadt gatyátokból, és az unió pénzügyi forrásai nélkül egy kibaszott gyümölcsfát nem lennétek képesek elültetni. :)

Helyes Írás 2015.09.08. 12:19:44

@GNDL:

Bizonyára.
Bizonyára ilyen hülye a patás, hogy még a WC-t is ő rendeli. Ön pedig nyilvánvalóan soha életében nem dolgozott hivatalban.
Bizonyára.

Google 2015.09.08. 12:51:42

@GNDL:

Ekkora Orbán-fóbiával nehéz lehet nemcsak az ország helyzetét, de aztán a világét végképp megítélnie.
De azért látom, hogy érdeklik a kihívások - a lehetetlennel veszi fel a versenyt. Csak mondom.
Magyarokat miért gyűlöli ennyire? A szakadt gatya lenne az egyetlen indok?
"Unió pénzügyi forrásai" - milyen kár, hogy magát nem locsolták meg! Oda kell menni a forráshoz, tiszta az, tanuljon a migránsoktól!

GNDL 2015.09.08. 12:59:47

@Google: „Ekkora Orbán-fóbiával”

Igaz, Gyurcsányt és kormányát kellene kritizálnom, a „bukott baloldalt”, mert ők a hibásak... és akkor te is szeretnél engem, és én boldog lennék emiatt. :)

„Magyarokat miért gyűlöli ennyire?”

Ez nem gyűlölet, ez megvetés, és fajra, nemre, vallásra, nemzeti hovatartozásra való tekintet nélkül az „ostoba emberrel”, a csőcselékkel szemben érzem ezt. Az, hogy Magyarországon óriási az egy négyzetméterre eső ostoba emberek aránya, pusztán csak a véletlenek fura összjátéka... gondolom. :)

access denied 2015.09.08. 13:18:24

@GNDL:

Az ostobák aránya ugyanaz.
Nálunk feltétel.
És divat kívül hordani.

GNDL 2015.09.08. 13:39:08

@acces denied: „divat kívül hordani”

Pont a napokban jött elő baráti körben (kocsma, sör, Unicum), ennek a Magyar Levente nevezetű fideszes emberszabásúnak a nulla diplomáciai érzékkel megfogalmazott tahó külügyi államtitkári közleménye után, hogy ma Magyarországon egy Tesco pénztárosnak több szakmai követelménynek kell megfelelnie mint egy miniszternek vagy államtitkárnak.

Nem tudom máshol hogyan megy, de túl nagy követelmény lenne az, hogy a minisztereknek és államtitkároknak legalább 10 éves versenyszférában, a tanult szakterületükön eltöltött „szolgálati idejüknek” kellene meglennie a kinevezésükhöz?! Az egy dolog, ha most lenne ilyen követelmény akkor kiürülnének a fideszes minisztériumok, de nem lenne picit gördülékenyebb a kormányzás is, ha a jelenleg a földön keresztben fekvő lécet picit magasabbra tennénk? :)

IdomitottFoka 2015.09.08. 13:52:35

@Helyes Írás: Hát úr még nem voltam a kommentfolyamban sose, úh köszi. De ha az egyik évben egyszer csak 2 nagyságrendet ugrik az átvándorlók száma és a hivatal beszarik, akkor az miért is nem a kormány hibája? Egyébként elvileg a kormány nemcsak OV, csak gyakorlatilag... Érdekes egyébként, hogy a kerítés miatt már kellett mennie egy funkcinak, de a semmittevés miatt még nem.

IdomitottFoka 2015.09.08. 13:57:48

@Furore Carcosa: "Nincs kapacitásunk se egyikre, se másikra."

Ó, hát azon lepődne meg mindenki, ha itt bármit el lenne végezve. Az elvárás inkább csak az, hogy a vezír egy irányba fingjon végre, ne a szellőzőbe.

maroz 2015.09.08. 14:02:59

@Bell & Sebastian: Én még úgy tudtam, hogy ő afféle Latin-Amerika megmondó, juppi vonalon. De ezek univerzálisak, meglepne, ha létezne olyasmi, amihez ne szakértenének.

gyalog.galopp 2015.09.08. 14:03:31

@GNDL:

Hitler imádta a nagyot ( hagyjuk most Freudot), a birodalom legkiválóbb mérnökével terveztetett egy giga tankot. Porsche neki is látott, minden tudását beleadta a fűrer elképzelésébe. A prototípus elkészült, de néhány méter után leállt, majd igazítás, leáll, igazítás leáll, míg nem jöttek a ruszkik.
A giga tankra ránézett egy muzsikból lett generális, aztán félórás fuldokló röhögés után kijelentette, már rég röhögtem ilyen jót.

maroz 2015.09.08. 14:06:24

@GNDL: Nekem nem sikerült érdemi érveket találnom nála.

Hogy a menekültek jók lesznek a Mercédesznek? De hát nekem nincs Mercédesz-részvényem!

Hogy jó lesz a jövőbeni dzsídípínek? De hát én nem vagyok dzsídípí!

Hogy jó lesz azoknak a vállalkozóknak, akik olcsón szeretnének szürke- vagy feketemunkást? De hát én nem vagyok ilyen vállalkozó!

Szóval nem igazán találtam nem hogy meggyőző, de még csak elgondolkodtató érveket sem Bede írásában.

GNDL 2015.09.08. 14:11:17

@maroz: „nem igazán találtam nem hogy meggyőző, de még csak elgondolkodtató érveket sem”

Mint említettem, embere válogatja... :)

IdomitottFoka 2015.09.08. 14:17:35

@GNDL: Azért Bede írásával vannak gondok. Leírja, hogy Franciaország milyen jól járt a sok bevándorlóval mert a GDP az egekbe ment. De az nincs benne hogy most meg ott áll a 3-4. generációs arab származású tömeggel akinek az alja és/vagy nehéz munka szintén büdös, meg nem is nagyon van, könnyen radikalizálható, fiatal és mérges és egyre szimpatikusabb neki az ISIS.

maroz 2015.09.08. 14:21:00

@GNDL: Igazad van, de most honnan a francból szedjek össze fél zsáknyi Mörcédösz-részvényt? ;))

GNDL 2015.09.08. 14:35:10

@IdomitottFoka: „Bede írásával vannak gondok”

Persze, nem is tekintenék rá úgy mint egyfajta szentírásra, de az utóbbi napok egyik legjobban összeszedett véleménye, arra is közérthetően rávilágítva, hogy jó néhány európai államnak még jól felfogott gazdasági érdeke is lehet a menekültek befogadása... igen, akár Magyarországnak is érdeke lenne, ha létezne egyáltalán bármiféle kicsit hosszabb távú gazdaságpolitikai koncepciónk, azon kívül, hogy a fideszes holdudvar még több közpénzt vághasson zsebre mint eddig. :)

Az is említve van, amire te is utalsz, erre pedig nem a „bezárkózás” és „rettegés” a megoldás, szerintem sem, hanem az oktatás, a foglalkoztatás, és nem utolsó sorban a titkosszolgálatok hatékonyságának erősítése. Már említettem itt is, hogy vagy megvédjük Európa „szabadságát” (lásd schengeni határok), a tőke, a vállalkozások, a munkaerő, így a kreativitás és az építő ötletek vándorlásának szabadságát, bár ezt ártó szándékkal egyesek ki is használhatják, vagy magunkra zárjuk az ajtókat, eldobjuk a kulcsot, és még be is deszkázzuk az ablakokat. Aztán jöhet újabb ezer évnyi sötét középkor... :)

IdomitottFoka 2015.09.08. 14:37:43

@maroz: A tőzsdén. Csak 73 euro darabja most.

www.investing.com/equities/daimler

Sose késő elkezdeni a gyártulajdonossá válást.

GNDL 2015.09.08. 14:38:43

@maroz: Te csak annak drukkolj, hogy mondjuk a magyarországi Mercedes egyre többet tudjon fizetni alkalmazottainak, és legyenek egyre többen, te pedig nyiss egy kávézót Kecskeméten, árulj nekik finom reggeli menüt, előre csomagolt szendvicseket uzsonnára, majd hazafelé szolgáld ki a jól végzett munka után megfáradt munkásembereket hideg sörrel. Az így keletkezett profitodból meg vidd el asszonyt egy egzotikus útra a nyáron, vásárolj neki szexi fehérneműket, és élj gondtalanul míg meg nem halsz. :)

IdomitottFoka 2015.09.08. 14:44:17

@GNDL: Nagyon szépen hangzik, de kábé annyira való most bevándorló ide, mint bidé a putriba.

GNDL 2015.09.08. 14:48:29

@IdomitottFoka: „annyira való most bevándorló ide, mint bidé a putriba”

Igen, de hát most ez megint egy olyan dolog, amin két évtizeddel egy állítólagos rendszerváltás, és egy évtizeddel az uniós csatlakozásunk után lassan el kéne kezdeni dolgozni. Nem túl versenyképes a havi 200 EUR minimálbérünk az osztrák vagy német havi 1200 EUR minimálbérhez képest, nem véletlen, hogy egy pokoli polgárháború elől menekülő szír még Magyarországról is „továbbmenekül”... :)

IdomitottFoka 2015.09.08. 14:48:51

@GNDL: Legyen vállalkozó Magyarországon? Milyen szofisztikáltan tudsz rosszat kívánni az embereknek.

GNDL 2015.09.08. 14:55:04

@IdomitottFoka: Én arról az „ideális” állapotról beszélnék amin a fent általam említettek szerint lassan el kéne kezdeni dolgozni. A menekültválság okozta jelenlegi magyarországi állapotokat (káosz, zűrzavar, gyűlöletkeltés, acsarkodás) én habozás nélkül hozzákapcsolom a Fidesz-MSZP két évtizedes kormányzóképtelenségéhez, és erre több jó érvem van mint bárkinek ellene. :)

Ez is egy olyan dolog, mint a munkanélküliség, a magas államadósság, a gazdaságunk versenyképtelensége, a társadalom és az ország folyamatos leszakadása, vagy szinte minden probléma ami jelenleg vagy az utóbbi években, évtizedekben jellemezte Magyarországot: két egymással rivalizáló posztkommunista bűnszervezet foglyul ejtette az országot, és addig ebből nem lesz semmiféle kilábalás, főleg nem európai felzárkózás, amíg a korrupt politikai kalandor főkolomposokat hagyjuk ámokfutni... mint ahogyan azt a jelek is mutatják.

I_Isti 2015.09.08. 15:00:54

@GNDL: Fogalmatlan vagy! A kecskeméti Mercedes a puszta közepén van, gyakorlatilag csak járművel megközelíthető, ahol a roller, gördeszka nem számít járműnek. (robogó már igen.)

bede meg egy szimpla majom. Nem "gondok vannak az írásával", hanem aki ennyire hülye, az megérdemli hogy békés bevándorlók heréljék ki, miután ledobták egy háztetőről pont úgy, ahogy otthon szokták a homoszexuálisokat.

GNDL 2015.09.08. 15:04:28

@I_Isti: „kecskeméti Mercedes a puszta közepén van”

...és gondolom a munkaerőt is ott helyben termesztik, majd időnként szüretelik.

Google 2015.09.08. 15:27:13

@GNDL:

Már itt van a középkor.
Bede azért imádkozik, maradjon is itt.

maroz 2015.09.08. 15:34:18

@GNDL: Egyre kevesebbet akar, no meg a sima gyári melós nem megy kávézóba. Azok a német menedzsment hausfrauival vannak tele, már amelyik tele van. Melóst kávézóban te nem láthatsz, az elitnek meg az a kettő is sok, ami van, szóval kéne valami működőképesebb stratégia, mert amit te vázoltál az nagyobb lófasz, mint a kommunizmus ígérete.

maroz 2015.09.08. 15:38:58

@GNDL: Busszal viszik. Például Fülöpházáról. A helyközi járatok a Daimlerhez igazodnak:

"munkanapokon, valamint munkanapot követő napon a MERCEDES-gyár munkarendje szerint"

A valóság egy kicsit más színekkel van árnyalva, mint a mese. ;)

IdomitottFoka 2015.09.08. 15:40:30

@GNDL: Nem vagyok ellene a bevándorlásnak, de egyrészt nem rájuk van most a legégetőbb szükségünk, másrészt ha belegondolsz, hogy az átvándorlásuk is egy kisebb válságot okozott, harmadrészt nem is akarnak idejönni. Az nem úgy van, hogy bevándorolnak és jó lesz, hanem úgy hogy már valamennyire jó itt EZÉRT bevándorolnak.

GNDL 2015.09.08. 15:43:23

@maroz: Csak abban reménykedek, hogy azért a mondanivalómnak egy része valamilyen szinten érthető számodra is, és fel tudod dolgozni majd a későbbiekben valamilyen szinten. :)

GNDL 2015.09.08. 15:51:19

@IdomitottFoka: „egyrészt nem rájuk van most a legégetőbb szükségünk”

Van nem egy olyan súlyos problémánk, gondolok itt elsősorban a nyugati megyékben vagy az egészségügyben tapasztalható képzett szakemberhiányra, amelyeknek a megoldása, de legalább enyhítése két irányba történhet: vagy megnyugtatóan, hosszabb távra rendezzük a még itthon maradottak bérét; vagy keresünk olyanokat akik még hajlandóak ennyiért itt elvégezni a munkát. Én az első megoldásban látnám a kiutat, mert ez részben az európai felzárkózást is jelentené, de ha nem ez akkor a másik, mert például az egészségügyben ma már kezd tarthatatlanná válni a helyzet. Valamelyik irányba már holnap el kéne indulni...

Furore Carcosa 2015.09.08. 15:57:18

@IdomitottFoka: "Érdekes egyébként, hogy a kerítés miatt már kellett mennie egy funkcinak, de a semmittevés miatt még nem."

Hende Csaba a töketlenkedése miatt repült, mert a kerítéssel nem az a truváj, hogy épül, hanem hogy nem elég gyorsan és stabilan. És arról is hallani, hogy miközben Orbánnak fűt-fát tutira megígért, a katonai vezetéssel folytatott megbeszéléseken még miniszteri szinten is ritka sületlenségeket csillogtatott meg.

Pintér kirobbanthatatlan a belügyből, csak akkor megy onnan, ha ő is úgy akarja. Szíjjártónál meg a táskahordó lojalitás fontosabb a hozzáértésnél, pedig nála inkompetensebb apparatcsik a komcsi idők óta nem ült a külügyben.

gyalog.galopp 2015.09.08. 16:01:45

Ez olyan édi:

mandiner.hu/cikk/20150908_menekultugyi_gyorstalpalo_ket_percben

De a készítői mit fognak mondani a hétvégén, vagy akár holnap reggel?

Bell & Sebastian 2015.09.08. 16:02:59

@maroz: Benne volt már ő minden szépbe-jóba, from Judapest to Lloyd.

GNDL 2015.09.08. 16:17:56

@Furore Carcosa: „miniszteri szinten is ritka sületlenségeket csillogtatott meg”

Klasszik: img.444.hu/hende-csaba-orb%C3%A1n-viktor-hadgyakorlat.jpg

Furore Carcosa 2015.09.08. 16:33:28

@GNDL: „Klasszik: img.444.hu/hende-csaba-orb%C3%A1n-viktor-hadgyakorlat.jpg”

Ez nem sületlenség, ez pózolás a sajtónak, ami a szép új médiavilágban minden politikus számára kötelező gyakorlat. Hende ettől még simán lehetett volna nagyon jó honvédelmi miniszter. De kurvára nem volt az.

GNDL 2015.09.08. 16:48:46

@Furore Carcosa: Úgy érzem, hogy nem nagyon esett le neked, mi és hogyan látható a képen, vagy csak úgy gondolod, hogy ez csak egy kis málőr, nem érdekes... :)

Furore Carcosa 2015.09.08. 16:51:56

@Furore Carcosa: "De ha felső szinten valaki nem kezd el végre rögtönzések helyett normálisan szervezni, előbb-utóbb ott is az lesz, mint Gevgelijában."

Tessék, Röszkén előkerült a tonfa. Elég egyértelmű volt, hogy ennek ez lesz a vége.

Furore Carcosa 2015.09.08. 16:59:16

@GNDL: Te meg foglalkozz inkább Bokros Lajossal, aki javában osztja az észt a Facebookon; mondjuk elképesztő ökörségeket beszél, de arra pont jó, hogy a magadfajta holdvilágkanalazók megtapsolják és bravózzanak neki.

mandiner.hu/cikk/20150908_bokros_lajos_hogyan_kezelheto_az_europai_menekultek_hullama

maroz 2015.09.08. 17:28:18

@GNDL: Amennyiben mondanivalóként a felzárkózási és leszivárgási üdvtant értetted, akkor az számomra eddig is világos volt, csak éppen hamis. Az üdvtannal szemben ugyanis az a valóság, hogy a Mercedesnek jó, és egyre jobb, miközben se fel nem zárkózunk, se le nem szivárog a jóságból.

És ez mostanság, amikor sokan még naivul azt hiszik, hogy migrációs válság van még csak rosszabb lesz. Ez a mostani ugyanis nem migrációs válság, hanem a neoliberális világrendszer válságának egy kísérőtünete. Na, ez az, amiért nekem nem igazán kínál semmit a neoliberális populizmus, még akkor sem, ha azt a magasságos Bede Márton celebrálja.

GNDL 2015.09.08. 17:33:44

@maroz: „neoliberális világrendszer válságának egy kísérőtünete ... nem igazán kínál semmit a neoliberális populizmus”

Nagyapám szokta mondani az ilyesféle szövegekre, hogy ilyet már mondtak neki, de akkor még hetvennyolcat írtunk, és egy nyámnyila kiszes fickó akarta ezzel a dumával beszervezni a Pártba. :)

hazafias blog szerk. · http://hazafias.blog.hu 2015.09.08. 17:43:03

@Szőnyi Szilárd:

A Magyarországon keresztüli népvándorlás egy nap alatt megállítható volna. Mindössze annyit kellene a kormányzatnak tennie, hogy komolyan veszi a feladatát és teljesíti azt. Nem szabadna terminológiai és ideológiai vitákba bonyolódniuk, hanem akként kellene viszonyulniuk az idegenekhez, ahogyan azok viselkednek. Közrendvédelmi szempontból indifferens, hogy az ország területére illegálisan belépő, ismeretlen (és beazonosíthatatlan) azonosságú és szándékú, a magyarországi törvényeket és szokásokat semmibe vevő (törvényfelettiként és törvényenkívüliként mozgó, cselekvő) csoportokat minek nevezzük, ezek a csoportok, hazánk rendjének és békéjének fenntartása szempontjából, a lakosságra és a működőképességre veszélyt jelentő hordák. Ekként kellene eljárnunk velük. Természetesen, ha az idegenek változtatnának magatartásukon, nekünk is felül kellene bírálnunk velük kapcsolatos viszonyunkat, de addig...

maroz 2015.09.08. 17:49:27

@GNDL: Dehogy volt az nyámnyila, hanem egy látnok! Gondolj bele, aki már akkor is a neoliberalizmusról beszélt, amikor az még nem is létezett az egy zseni! ;)

De ha nem agitkának tekinted (eskü, hogy mostanság egyik párt sem fizet nekem a toborzásért - sajnos), hanem megvizsgálható állításnak, akkor mi a véleményed róla? Szerintem pont az a hihetőbb, hogy ez az utóbbi évtized migrációja nem egy önálló probléma, hanem egy másik probléma kísérőtünete. Ha pedig így vizsgálja az ember, akkor egyből értelmetlenné válik az az egész cicaharc, ami körülötte folyik.

Értelmetlenné válik, de egyúttal érthetővé is.

GNDL 2015.09.08. 17:55:05

@maroz: „amikor az még nem is létezett”

Úgy írtam, hogy „ilyesmi” szöveg, de egyébként dehogyis nem létezett, csak akkor „imperializmus” néven emlegették az elvtársak a szocializmusukra leselkedő nyugati veszélyt... :)

„mi a véleményed róla?”

Az, hogy szeretnéd te a kis életed leélni a „hanyatló neoliberalizmusban”... :)

Bell & Sebastian 2015.09.08. 17:58:19

@GNDL: Inkább az járta, ha problémád van a párttal, lépj be és reformáld meg belülről. Te megfelelsz a hármas követelménynek (ideológiai / erkölcsi / szakmai), ezért pont terád van nagy szükségünk!

Kutya, aki beveszi.

Bell & Sebastian 2015.09.08. 18:00:58

@GNDL: Nem emlegettek azok semmit, örültek a John Deernek, mint majom farka a viszkinek.

access denied 2015.09.08. 18:31:31

A neoliberalizmus szemfényvesztés, jól menedzselt hazugság. Csak a pénzügyi tevékenységeket liberalizálták, minden másban szűkült a szabadság, és közben kiépült a totalitárius állam.

30 évvel ezelőtt az innocent until proven guilty azt jelentette hogy a vádlónak be kellett bizonyítani a bűnösségedet, ma pedig azt hogy neked kell bizonyítanod az ártatlanságodat. Vagy ahogy változik a rule of law és az állam már nem vonható felelősségre. Van még sok, lehet gondolkodni.

maroz 2015.09.08. 19:15:43

@GNDL: Igen, lehet erről így is beszélgetni, de minek.

A neoliberalizmus, mint fogalom eléggé közelfogadott, és az is tudott, hogy vannak erős kritikai megközelítései, és ha ezeket megismerjük, akkor valamivel érthetőbbé válnak számunkra a folyamatok.

Minek idekeverni az imprrilizmust, a nagypapit, hetvencnyolcat... ;))

Furore Carcosa 2015.09.08. 20:10:05

Kipukkanni látszik a buborék, miszerint bezzeg-nyugaton mennyivel jobban fel vannak készülve a migránsok fogadására, mint Magyarországon, és mennyivel szervezetebben, gördülékenyebben, humánusabban intézik az ügyeiket. Az NDR egyik tudósítónője menekültnek álcázva járta a hamburg-harburgi központi befogadóállomást.

www.ndr.de/nachrichten/hamburg/fluechtlinge3110_page-1.html

>>Az őrszemélyzet izgatottan szaladgál a folyosókon. „Hová vigyük ezt a csomó embert? A hivatalok és az iskolák tele vannak, a lépcsőházak foglaltak. Vannak még valahol matracaink?” Kézirádiókba beszélnek, megpróbálnak alvóhelyeket organizálni, mert egész idő alatt új emberek érkeznek.A terem egyre jobban tele lesz. Nincs elég szék. Az emberek kartonlapokat keresnek, hogy ne a csupasz kőre kelljen ülniük. Körülnézek kicsit, bejárom az üvegajtókkal elválasztott folyosókat. Amit látok, ijesztő. Mindenütt hevenyészett alvóhelyek: koszos matracok üres szobákban, hivatali pultok előtt, lépcsők alatt. […]

Sok menekült nincs megelégedve az őrszemélyzet viselkedésével, tudom meg néhány nappal később, amikor mikrofonnal térek vissza a táborba. Mahar Hurani szír fogorvos szerint: „Számomra a legnagyobb problémát a biztonságiak jelentik. Persze akadak közöttük, akik nagyon igyekeznek, de nincsenek rá kiképezve, hogy bánjanak a menekültekkel. Ezek egyszerű rendészek, nekünk azonban szakképzett segítőkre van szükségünk, akik értik, mi a teendő a mi speciális helyzetünkben.” […]

Még egyszer felállok, ki akarok menni a mosdóba. Két vécé száz embernek, férfiaknak és nőknek. A kő vizeletben úszik. A vécé bejárata előtt egy óriási szemetestartály. Körülötte nagy halom szemét. Legyek és darazsak. Mellette egy gyerek alszik. […]

Az albán Riádra mély benyomást tett a rend és a szervezettség, amikor Németországba érkezett, meséli nekem néhány nappal később. Hogy miért uralkodik ilyen káosz a táborban, nem érti. “Hisz ezek olyasmik, amiken változtatni lehetne! Miért kell minden étkezés előtt két órát sorban állni? Mintha el akarnának ijeszteni minket innen.” […]

A hétvége nyugodtan telik. Tulajdonképpen semmi nem történik. Minden iroda zárva. Olykor befut egy busz és elvisz néhány embert. Transzferről beszélnek. Az a hír járja, utána minden rosszabb lesz. Hogy valószínűleg sátortáborba kerülnek. Egy asszony azt tanácsolja nekem, vigyek magammal egy hálózsákot, amikor elszállítanak. Az új táborban valószínűleg az sem lesz. […]

A bevándorlási hivatalban le kell fényképezkednünk és egy tolmács kikérdez minket. De amikor a harmadik emeltre érünk, már rengeteg ember ül ott. És egyre többen lesznek. Az üvegajtó mögött egy biztonsági őr ül. Időnként rényire nyitja, újra becsukja. És már reggel kilenc órakor kiszól: “Menjetek innen, gyertek vissza holnap, itt ma már nem lesz semmi. Nincs fotó, nincs fotó.” Néhányan elmennek, a legtöbben maradnak. Egy afganisztáni nő meséli, hogy már két hete próbálja regisztráltatni magát – és minden reggel azzal küldik el, jöjjön vissza holnap. […]

Elmegyek, és beleütközök a következő sorba: legalább ötvenen várnak az orvosra. Ő csak hétköznap fogad. Idegesek az őrök is. Néhányan még őrzik az arcukon a mosolyt, egy másik arról beszél, nehéz “ezeket az állatokat kordában tartani.”<<

Jean Sol Partre 2015.09.09. 10:03:28

@Furore Carcosa: ők legalább megpróbálják. Ne viselkedj te is köztévéként mert nevetségessé válsz te is.

Furore Carcosa 2015.09.09. 11:05:29

@Jean Sol Partre: Értem. Tehát Alena Jabarine, az NDR német állampolgárságú munkatársnője, aki migránsnak álcázva vétette föl magát erre a befogadóállomásra, hogy leleplezze az ott uralkodó áldatlan állapotokat, nyilván a patásorbán titkosügynöke, akinek az a célja, hogy hangulatot keltsen a menekültek ellen - és ezért egy lapon említendő a magyar királyi tévével. Mint ahogy én is, amiért privátim szemlézem az írását egy kommentfolyamban. Nézted már, hogy mekkora szemellenzőt viselsz?

Jean Sol Partre 2015.09.09. 11:58:53

@Furore Carcosa: szó sincs róla. Az összehasonlítgatás a magyar állapotokkal, az a nevetséges. Biztos hallottál róla, hogy a kiengedésük másnapján a királyi tv sajnálni kezdte őket, milyen szar lesz nekik Ausztriában.

Furore Carcosa 2015.09.09. 13:18:35

@Jean Sol Partre: "Biztos hallottál róla, hogy a kiengedésük másnapján a királyi tv sajnálni kezdte őket, milyen szar lesz nekik Ausztriában."

Őszintén szólva nem, mivel nem nézek tévét, pláne nem propagandaadókat. És akár hiszed, akár nem, valahol sajnálom ezeket a szerencsétleneket. Csak nem óhajtok egy olyan világban élni, ahol alternatív társadalmakat alakítanak ki az enyémmel párhuzamosan, térbeli átfedésben. Debreceni lakosként, a befogadóállomás szomszédságában ennek évek óta látom a kialakulását.

gyalog.galopp 2015.09.09. 16:39:45

nemrég olvastam valami megjegyzést a röszkei állapotokról, sok egyéb mellett a cikk fölháborodva szól arról is, hogy a rendőrök maszkot, gumikesztyűt viselnek.

Feltételezem a cikkíró még nem utazott Európából Afrikába, és nem tudja hány féle oltáson , eü. ellenőrzésen kell átesnie.

gyalog.galopp 2015.09.09. 16:43:59

@gyalog.galopp:

fenébe, lemaradt

ők meg mindenféle egészségügyi ellenőrzés nélkül végig szarják Európát

access denied 2015.09.09. 17:15:29

@gyalog.galopp:

Azért nem adnak nekik klotyókat hogy a port belélegezve erősítsd az immunitásodat, kis dózis, olyan mint a védőoltás, rezsicsökkentett változat. Majd két év múlva kiderül hogy ez egy titkos kormányhatározat.

Furore Carcosa 2015.09.09. 17:32:31

@gyalog.galopp: Maszk és gumikesztyű ilyen jellegű bevetésen alapvető felszerelés, elvileg nemcsak a rendőröknek kell viselnie, hanem mindenkinek, aki tartósan a helyszínen tartózkodik (újságírók, tolmácsok, egészségügyi személyzet, sofőrök, civil aktivisták). A migránsokat rugdosó operatőr csajon is volt, amit eleinte olyan sugalmazással tálaltak a sajtóban, mintha direkt takarta volna el az arcát. Pedig ettől egyáltalán nem kell megrökönyödni, inkább az az aggasztó, hogy nem mindenki hordja. Elég jellemző, hogy a nyilvánosan vérző szívű humanisták mennyire nincsenek tisztában a segélyakciók szabvány protokolljával.

gyalog.galopp 2015.09.09. 18:38:24

@Furore Carcosa:
világos, mindenütt így van

Ez egy lapszemle volt, akinek a nevén a cikk megjelent, valószínűleg azt se tudja hol van Magyarország.

Ez az attitűd ez innen határon belülről indul. Mivel egy adott cselekmény sorozat kapcsán az ingerküszöb egyre magasabbra tolódik, hát gondoskodni kell róla , hogy az információ mindig elérje a fogyasztót, ami első lépcsőben valamelyik média is lehet.
Képzeld el , ha ugyanez a színvonal a sebészeknél jelentkezne, pl. egy fogorvos végezne szívműtétet.

Furore Carcosa 2015.09.09. 19:02:13

@gyalog.galopp: A sajtóban néha olyan seggek osztják az észt, hogyan és mit kéne csinálnunk a menekültekkel, hogy az eszem megáll tőlük. Én például a nyelvtudásomból élek, ezt az oldalát tudom a legjobban megítélni a dolognak. Minden aktivista telenyivákolja vele az internetet, hogy így nincs tolmács, úgy nincs tolmács.

Na most, hogy néz ki ez a gyakorlatban? Adott egy rendőr, beszéli az angol konyhanyelvet. A zöldhatáron félóránként esnek a nyakába az újonnan érkező csoportok, összevissza karattyolnak mindenféle nyelven, egymást sem értik. Ha iratokat kér, mindenféle sajtpapírokat mutogatnak neki, macedón vonatjegytől fénykép nélküli jogosítványig. Kiszúr közülük valakit, akivel angolul úgy-ahogy tudnak kommunikálni, és megkérdezi tőle, milyen tolmácsra van szükség. Hát, mondja az illető, neki meg még ennek a másik három családnak arabra; de a többiekről fogalma sincs, azokat ő se érti. Oké, akkor honnan jöttetek? Kórusban: „Syria! Syria! Syria!” De akkor miért nem beszéltek arabul? Angolul tudó migráns a vállát vonogatja, megsúgja a rendőrnek, hogy ezek szerinte afgánok, mert nagyon büdösek. Irány a gyűjtőpont, estére sikerül keríteni egy pastu tolmácsot, aki maga is pár éve kapott menedékjogot nálunk és hulla fáradt, mert reggel óta lót-fut fel-alá a határon. A „szíriai afgánokkal” ő sem tud beszélni, fogalma sincs, milyen nyelven csilaváznak. Ujjlenyomatot adni nem akarnak (azt a rendőr elmutogatta nekik), ellenben követelnek valamit, de senki sem érti, micsodát. Mindenki ordít, gesztikulál, az asszonyok sikoltoznak, a gyerekek bőgnek. Aztán éjfél előtt nem sokkal egy fekete, aki egészen eddig kussolt, megszólal franciául.

Nohát ilyen bolondokháza megy most ott.
süti beállítások módosítása