Elég a mindenoldali cinizmusból! − Kivonuló középosztály XXXII.
2014. június 10. írta: Redakció

Elég a mindenoldali cinizmusból! − Kivonuló középosztály XXXII.

cinizmus.jpg

PLT cikkére reflektáló, Mi lesz veled, fiatal középosztály? című cikkünk sok visszajelzést, nagy visszhangot kapott. Úgy döntöttünk: vitát, párbeszédet, beszélgetést indítunk a témáról egy cikksorozat formájában, amire elsősorban magukat megszólítottnak érző olvasóink írásait vártuk. Az eddig megjelent írásokat itt olvashatják.

Olvasónk, Dániel J. írása.

*

Elég a mindenoldali cinizmusból!

Sok tekintetben valódi probléma az, amiről az eddigi cikkek szólnak. Nem egy barátomtól, munkatársamtól hallottam az utóbbi választások kapcsán, hogy ők leszarják, nem szavaznak, érvénytelenül szavaznak, és így tovább. Mert szerintük egyik rosszabb mint a másik.

És bár engem egészen kisgyerek korom óta hihetetlenül érdekelt a politika világa (vagy tán épp ezért), tökéletesen megértem a hozzáállásukat, bár egyetérteni semmiképp nem tudok vele. A 2006 és 2014 közötti nyolc év a politika kollektív árulásáról szólt.

Először a baloldali pártok árulták el a szavazóik bizalmát, a gyurcsányi elhazudott választással, a hatalomhoz való ragaszkodással, közjogi takarózással. Persze ugyanez ment kicsiben is. A magát fiatalosnak, modernnek hazudó ún. „balliberális” oldal idején rekord mértéket öltött a szórakozóhelyeken tartott razziák gyakorisága; nem egy baloldali polgármester kelt fel hogy a porba tapossa a romkocsmákat és úgy egyáltalán a főváros éjszakai életét. Mindezt egy olyan oldal, ami természetes szavazójának tekintette és máig annak tekinti (tévesen) ezen romkocsmák fiatal városi közönségét.

Aztán 2010-ben ez az oldal, a szervilitás és demagógia (lásd 2009-es EP kampány) legocsmányabb fokára süllyedt SZDSZ-szel együtt megkapta a magáét. Én is ott voltam és leadtam a szavazatomat a Fideszre. Igen ám, de amikor én leadtam azt a szavazatot, akkor az Álmok Álmodói Fideszre, a fiatal középosztályt támogató, a „merjünk kicsik lenni” gondolkodást elutasító, a hagyományos jobboldali tisztesség és méltóság platformján álló Fideszre szavaztam.

Miután kiosztottam a magam pofonját a baloldalnak, választott képviselőim hamarosan nekem is leosztottak egy sallert meg pár kokit. Az első talán Matolcsy György görögös megszólalása és a forint sosem látott beszakadása volt. Ezután a munkatársaimmal azon viccelődtünk, hogy a Fidesz vezérkarának bizonyára jelentős short pozíciói lehettek a magyar valutában. Volt egy jó éves időszak, amikor az EUR/HUF valutapáron a legjobb kereskedési stratégia az volt, hogy ha kormánypárti sajtótájékoztató előtt forintgyengülésre kötöttél, akkor tuti volt a nyereség.

Aztán persze jött az összes többi. A cinikus Janus-arcú beszéd, külön mondandó a külföldnek és a belföldnek. A saláta-törvénykezés. Egy országos bohóc kinevezése a köztársaság legmagasabb méltóságává. Hoffmann Rózsa gyalázatos ámokfutása és többszöri bevédése miniszterelnöki szintről. A trafikok leosztása baráti kézbe. Az új Alaptörvény módosítgatása. Az abszolút cinizmus fennen hirdetése, büszkén.

Ez már nem az a Fidesz volt, amelyik 2002-ben épp hogy elvesztette a választásokat − a baloldali médiafölény helyett épp  a magyar néplélek számára oly ellenszenves gőg miatt. Az álmok álmodása eltűnt a hosszú ellenzéki időszak alatt, maradt a gőg, négyzetre emelve, és a balliberális oldaltól eltanult cinikus hatalomtechnika.

Választott politikusaink árulásánál talán csak a nemzet fanatizált egyharmadának zombi viselkedése volt kiábrándítóbb. Azt látni, hogy aki egyik nap még a Jobbik nemzetiességét dicsérte, az másnap, Orbán Viktor szavára már elítélendő szélsőségnek nevezi ugyanazt. Hogy egy egész életében antimoszkovita bácsi hirtelen Putyinban látja a konzervativizmus netovábbját. Hogy nem baj a trafik, nem baj a Hoffmann Rózsa, nem baj a jobboldali mutyi, mert a ballibek most szomorúak, és minél szomorúbb a ballib, annál inkább vigad a magyar. Az ország meg le van ejtve.

Nehéz ilyen körülmények között politikus embernek maradni, főleg ha egy-egy kritikus hang megütése után rögtön aposztáziával, az ellenség támogatásával vádolnak meg. Szóval bár egyet nem értek a politikától elfordult ifjú polgárokkal, megérteni megértem őket.

2014-ben az LMP-re szavaztam. A cinikus Gyurcsányra és barátaira semmiképp nem akartam szavazni, de a cinikus Orbánra és barátaira se jobban. A Jobbikot veszélyes, önpusztító ideológia hordozójának tartom. Maradtak a mérsékelt szocdem-zöld ideológiát valló Schifferék. Ők legalább az emberi minimumot, az egyenes gerincet hozták.

A szavazatomat a New York-i nagykövetségen adtam le, immár egy éve itt élek és dolgozom. Ugyanakkor nem áll szándékomban úgy istenigazából emigrálni − nincs okom rá, szeretem Magyarországot és otthon is jól éltem. Cinikusnak és károsnak tartom mind az ország és a nemzet gyalázását, mind az opportunista fiatal középosztály szapulását.

Mi vagyunk a nemzet. Mi is a nemzet vagyunk. Ideje lenne hogy valaki ránk is figyeljen. Vagy hogy mi magunk kitermeljünk egy pártot. Ami azt illeti, gondolkodtam már politikusi karrieren is...

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr586283022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.06.10. 10:11:20

örülök, hogy a romkocsma politikus is megszólalt. nyújorkban biztos otthon van. éljen boldogan :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.06.10. 12:42:48

@jm padilla:
Elébb-utóbb megcsömörlik a sok sajttortától.

Alfőmérnök02 2014.06.10. 13:00:27

@Hepci: Programajánló. :)))

Ma19:00

B-terv cafe
Kertész u. 46., Budapest, Hungary, 1073.
"Az előadásomban arról fogok beszélni, milyen alapvető elméleti hibára mutat rá az, hogy a vallások széttartóak. A divergens és konvergens megismerési módokról szóló elméletemben kitérek a tudományos módszer megalapozására. Végül bemutatom, hogy a hitben lévő alapvető hiba nem csupán valami absztrakt baki, hanem az egyházak káros társadalmi hatása ennek a következménye. Az előadásom a Korunk folyóiratban 2014 májusában azonos címmel megjelent cikken alapul."
- Brendel Mátyás

Az előadás körülbelül egy óra hosszú, ami után lehetőség nyílik kérdéseket feltenni az előadónak. Ezután pedig a témánál maradva, de kötetlen beszélgetéssel folytatódik az est. Mindenkit szeretettel várunk.

béla a görög (törölt) 2014.06.11. 02:19:42

"Először a baloldali pártok árulták el a szavazóik bizalmát, a gyurcsányi elhazudott választással, "

amin ma is jót röhögök, hogy erre a fideszesek meg a jobboldaliak kimentek tüntetni/gyújtogatni - akik azért nem szavaztak rájuk, mert alapból így kezelték őket.

"Hogy nem baj a trafik, nem baj a Hoffmann Rózsa, nem baj a jobboldali mutyi, mert a ballibek most szomorúak, és minél szomorúbb a ballib, annál inkább vigad a magyar."

és hagyják magukat kifosztani a jobboldaliak, csak ezért az érzésért - 'Gratulálok', ehhez már ész kell.

"Álmok Álmodói Fideszre, a fiatal középosztályt támogató, a „merjünk kicsik lenni” gondolkodást elutasító, a hagyományos jobboldali tisztesség és méltóság platformján álló Fideszre szavaztam."

Hogy nem szakad le az ég ettől a kenetteljes szartól. Bennetek b...k át a legjobban. mertetek volna kicsik és szerények lenni, de csak leugattatok mindenkit.
Most legyen nagy a szád, hogy átvágtak a palánkon. most kiabálj - a sajátjaid tették akire oly büszke vagy te.

A politikai/nemi/vallási/nemzeti identitását mindenkinek magánügye! Ne akarj te itt senkinek a nevében beszélni! Tanulj meg kicsi lenni - mert nem vezsnek komolyan!

Előbb tüntessétek el ezt a feudális mocskot amit a idecsináltatok aztán majd utána álmodjatok tovább!

2014.06.11. 02:49:43

aki 2010-ben nem látta, hogy ez lesz, az agyhalott. brávó, alkalmas vagy politikusnak

esefe 2014.06.11. 06:09:25

@béla a görög: Az általad képviselt stílus az, ami a mindkét oldali fő folyamot rendkívül antipatikussá tesz az értelmes emberek számára.

Az átlagember, meg sokkal jobban megbízik a Fideszben, mint a bolsikban. Azoknak már csak a lassan kihaló vén fogatlan egykori vöröskönyvesek és politikai karrierista unokáik maradnak a kis koncon marakodni, ami még mára is megmaradt. A vörösökre már csak három százaléka szavaz a 18-30 közöttieknek, épp a fajtád miatt.

De nehogy változtassatok! Így is jobb, mint uralmatok alatt volt, a teljes kilátástalanságban.

Baldrick68 2014.06.11. 06:54:47

@esefe:
Az ugye nem zavar, hogy a fideszben tobb a komcsi mint az ellenzekben...???

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.06.11. 07:07:47

@Baldrick68:

Ez fizikai képtelenség.

Tekintve hogy az MSZP örökölte az MSZMP tagságát, vagyonát mindent.
Csak azok a komcsik nem maradtak MSZP-sek akiknek volt bátorságuk kilépni.
Illetve a reform kommunisták akiknek a rendszerváltást köszönhettük, és akiket az MSZP kibaszott sorai közül.

esefe 2014.06.11. 07:23:18

@Trompf: Nem hiszem, hogy ezt még magyarázni kell. Ilyet csak a volt és mai vörösök mondanak, mert húsz embert fel tudnak sorolni máshonnan is, akik valaha az MSZMP tagjai voltak. Hogy a szocik gyakorlatilag mind azok ( a karrieristaként belépett pár fiatal vezető kivételével, akik a koruk miatt már nem lehetnek azok) az nem zavarja meg a mantrájukat.

Nem értik még mindig, hogy ez a mantra sehova nem vezet. Pedig annyiszor kaptak ki nagyon nagy arányban, hogy még a hülyébbek is rájöhettek volna. De nem jöttek rá.

Arról nem is beszélve, hogy én a Fideszt is rendesen ekézem (ha valaki látni akarja csak az a múlt néhány napot olvassa vissza!), miért gondolja, hogy nekem vissza kell vágni azzal, hogy a Fideszben menyi a volt komcsi? Megintcsak oda jutok, hogy nem túl jól van eleresztve agyban. De akkor meg minek csinálja ezt a propagandamunkát? Éppen ellenpropaganda amit művel.

Én a bolsik helyében megtiltanám egy bizonyos IQ alatt a tagjaimnak, hogy kommenteljenek.:))

nu pagagyí 2014.06.11. 07:34:38

Én úgy látom, hogy meg kell tanulni szeretni Gyurcsányt. Én sem kedveltem különösebben, de azt látni kell, hogy ő volt/van a jelenlegi politikusi garnitúrából (bal/jobb/semmilyen) az egyetlen potens és tisztességes politikus. Méltatlanul járatták le olyan figurák, mint az alpakka öltönyös Tömjén elvtárs, összefogva az MSZP sötét és korrupt gazembereivel.

Az is látható, hogy a lemondásához vezető utcai örjöngések a Fidesz szponzorációjával végrehajtott, jól fizetett provokátorok és a szervezett maffiák műve volt. Az utcán tomboló átlagembereknek annyi fogalma volt/van a politikáról, mint a posztot író jóembernek: makk, öö.ö... A folyamatos tüntetések, útlezárások anyagi forrása a Fidesz által megszállt önkormányzatok kifosztásából származott, a hecckampányok hazugságait a jövőbeni koncban reménykedő oligarchák által felépített szennymédiába, az államigazgatást fokozatosan elfoglaló gerinctelen szabotőrök szállították. Utóbbiak most sorban állnak a zsíros posztokért, egymást is mocskolva.

Az emberek hülyítésével hatalomra jutott maffiának akkor sem számított az ország helyzete, most is leszarja. A motiváció világossá vált: a nép kifosztásából saját vagyonuk magalapozása. Nem drága nekik, hogy lassan kiürül az ország, a nyugati segítség, ami egyetlen forrása lenne az ország fejlesztésének köddé válik, emberek százezrei jutnak koldusbotra, akikbe még bele is rúgnak, mert annyit érnek. Szerintük.

esefe 2014.06.11. 07:44:19

@nu pagagyí: Annyira tisztességes, hogy márciusban a választások előtt csökkentette az ÁFÁT, pár hónapra rá 25%.-ra emelte, mert győztek.

Annyira jól vezette az országot, hogy amíg ő volt a boss, soha egyetlen egyszer sem előztünk meg fejlődésben egyetlen egy V4 országot sem. Soha, egy negyedévben sem. (Most ez nem igaz.) Sőt 2007 utolsó negyedévében, mínusz volt a GDP növekedésünk miközben a tótok 13, a lengyelek és csehek 7, de még az oláhok is hat százalékkal fejlődtek. De nagy volt a különbség (sok-sok százalékos, sokszor tíz is) 2006 negyedik negyedévétől kezdve míg ő uralkodott végig. Ez teljesítmény amit el kell ismerni? Na ne hülyéskedj!

nu pagagyí 2014.06.11. 08:10:01

@esefe: Ahhoz, hogy normális növekedési pályára álljon az ország akkor is és most is előbb reformokat kellett volna/kell végrehajtani a költségvetés nagy részét kitevő közszolgáltatások (társadalombiztosítás, oktatás, szociális ellátások) területén. Gyurcsány is ezzel foglalkozott és a mostani kormánynak is ezzel kéne.

Az akkori reformok nem a minőség és az egyéni esélyek lerombolását tűzték ki célul, ellentétben azzal, amit ez a kormány művel a nép kifosztásának programjával, hanem az érdekeltségi rendszer átalakítását és tőkebevonást (versenyző egészségbiztosítók), a pazarlás és hálapénzesdi megszüntetését (térítési díjak), az oktatásban szociális helyzetet és tehetséget figyelembe vevő tandíjat, nyugdíjfronton az egyéni megtakarításokat nem ellopva, az életkor emelkedése miatti törvényszerű nyugdíjkorhatár-emelés. Előbbiek mellett iskolakörzetesítés, a csak vasutasok által használt mellékszárnyak megszüntetése, stb.

Előbbi reformok ellen sikerült össznépi hangulatkeltést szervezni. Az alternatíva látható: lepusztított oktatás, menekülő orvosok, a hálapénz legalizálása, VIP-ellátás gazdagoknak a TB bázisán, ellopott és felélt nyugdíjmegtakarítások, nem csökkenő államadósság, stagnáló gazdaság, reménytelenség.

torró 2014.06.11. 08:17:09

@nu pagagyí:
Vitatkoztunk mi már, de most egyet értek.Gyurcsány mögül rögtön kihátráltak amint elmondta az igazságot.Ebből az következik, ,
Orbán okulva, sohasem fogja elmondani.De őt is majd a háttér fogja elkaszálni.

nu pagagyí 2014.06.11. 08:18:39

Akinek tele van töke a mai helyzettel, ajánlom Kispáléktól ezt a dalt:

"...a leszedált nemzet tapsolgat a szarnak..."

www.youtube.com/watch?v=-SFuWVNWEGo

Bálna69 2014.06.11. 08:36:51

Én is hittem anno a fideszben.

2002-ben.

2006-ig elkerekedett szemmel néztem azt a nagy semmit, amit ellenzéki politizálásként elővezettek egy önmagát is megpuccsoló mszp-vel szemben. Nem mentem el szavazni rájuk.

2010-ben érveltem amellett, hogy a 2/3 nem lesz feltétlenül rossz, hiszen minden szükséges reformot meg lehet csinálni vele - de demokrataként nem akarhattam 2/3-ot, így akkor sem mentem el szavazni. Vak voltam...

2014-ig megtapasztalhattam, hogyan változnak át a fiatal demokraták gőgös, öntelt, öregedő diktátorokká (fidesz -> ördisz). A poszt jól leírja a kormány felháborító döntéseit, nem sorolom. Az egyetlen párt maradt nekem, a lét és nemlét között lavírozó LMP.

Igaz magyar hazafiként mélységesen elkeserít, amit látok és tapasztalok. :(

esefe 2014.06.11. 08:44:34

@nu pagagyí: Ha az kellett volna, miért nem hajtotta végre a "nagytehetségű", megvolt hozzá a hatalma.

Szerinted ha akkor nem tudott az ország egymillert fizetni az orvosoknak, most miből tudna?Az orvoselvándorlás már a csatlakozást megelőzően is érzékeny probléma volt. Azóta is az.

De mindegy is. A számokkal nehéz vitatkozni. A Gyurcsányi egy ripacs de teljesen tehetségtelen, csak a felesége nagyhatalmú családja miatt jutott vagyonhoz és a vagyon miatt pozícióhoz.

randomuser1 2014.06.11. 08:54:12

itt most mi votl amondanivaló? szavazz a politikai opportunistákra, mert bár ők csak a gazdasági érdekük kedvéért vállalnak szerepet ahatalomban mindezzel lehetetlenné téve az ország bármiféel fejlődését de te mégis, faszán menj el és szavazz rájuk, h ezt a feloldhatatlan konfliktust mgé több időre konzerváld?
nagyon meggyőző, nekem a cikkből az a tanulság, h aki nyújorkba él, ne vegyen füvet az uccai árusoktól mert egész elhülyül tőle...

Atrox 2014.06.11. 09:16:52

"Maradtak a mérsékelt szocdem-zöld ideológiát valló Schifferék."

Ha jól értem, akkor itt te is elismered, hogy "tiszta szívből" nem tudtál senkire sem szavazni, senki nem tudott arról meggyőzni, hogy őket támogasd. Kizártál minden számodra vállalhatatlan pártot (ahogy sokan mások) és a legkevésbé szar megmaradt, így arra szavaztál, lényegében leadtál egy protest szavazatot. Mások ugyanezt csinálták, csak nekik az LMP sem ért annyit, hogy rájuk szavazzanak.
Szomorú, hogy jelenleg egy csomó olyan ember van, akiket egyetlen párt sem képes megszólítani.

közösperonos átszállás 2014.06.11. 09:18:21

"Aztán 2010-ben ez az oldal, a szervilitás és demagógia (lásd 2009-es EP kampány) legocsmányabb fokára süllyedt SZDSZ-szel együtt megkapta a magáét. Én is ott voltam és leadtam a szavazatomat a Fideszre. Igen ám, de amikor én leadtam azt a szavazatot, akkor az Álmok Álmodói Fideszre, a fiatal középosztályt támogató, a „merjünk kicsik lenni” gondolkodást elutasító, a hagyományos jobboldali tisztesség és méltóság platformján álló Fideszre szavaztam."

Egyrészt hány éves vagy, királyfi? Az a választás nem arról szólt, hogy ki kormányozzon, mert azt tudta mindenki; az volt a kérdés, hogy legyen-e 2/3, amivel majd azt fogja kezdeni, hogy ööö, hát azt majd meglátjátok.

A másik, hogy a "merjünk kicsik lenni" annyit tesz, hogy kerüljük el a "hallod, Dumbó, hogy dübörgünk?" hübriszét. Nézzünk szembe a realitásokkal és próbáljuk azokból kihozni a legjobbat; ne próbáljuk például az EU-ban mi fújni a passzátszelet, mert teljesen esélytelen, hogy menni fog, ellenben akkor nem fog menni más sem. Most épp láthatjuk élő egyenesben, mekkora zsákutca ez az "Európa erős embere" próbálkozás.

közösperonos átszállás 2014.06.11. 09:21:04

@esefe: "Ha az kellett volna, miért nem hajtotta végre a "nagytehetségű", megvolt hozzá a hatalma. "

Te átaludtad az elmúltnyócévet? Nem volt meg hozzá a hatalma, az MSZP simán kihátrált mögüle, és akkor még volt AB is például.

közösperonos átszállás 2014.06.11. 09:25:02

@esefe: "Annyira tisztességes, hogy márciusban a választások előtt csökkentette az ÁFÁT, pár hónapra rá 25%.-ra emelte, mert győztek. "

2006. január 1. és 2009. július 1. között a mi szélességi körünkön nem "pár hónap" van, de persze YMMV. :-)

(Gyk. az idézett mondatodból egyedül a "választások előtt" igaz, a többi ordas nagy bullshit.)

Szabványok 2014.06.11. 09:46:46

@nu pagagyí: Egyetértek, csak épp a "karaktergyilkosság" szemléletes kifejezés hiányzik a hozzászólásodból.

esefe 2014.06.11. 09:48:11

@közösperonos átszállás:

A tizenötöst emelte húszra pár hónap alatt.

"Az áfa-törvények módosításait szinte lehetetlen lenne felsorolni, de már a legmagasabb kulcs 2005-2006-os, 25-ről 20 százalékra történő csökkentésekor hibát követett el a kormány. Erről 2007 januárjában Gyurcsány Ferenc így írt a Szembenézés című tanulmányában: "Utólag nehezen vitatható, hogy az általános forgalmi adó 2006. év eleji csökkentése gazdaságpolitikai hiba volt."

"A kormány egy éven belül rájött, hogy tévedett, de a 20-ról mégsem merte újra növelni a legfelső kulcsot, hanem a 15 százalékos kategóriát emelte szintén 20 százalékra. "

Cpt. Flint 2014.06.11. 09:50:41

@esefe: "Az általad képviselt stílus az, ami a mindkét oldali fő folyamot rendkívül antipatikussá tesz az értelmes emberek számára."
mondod ezt másnak, aztán meg idehánysz a kommentek közé... ejnye. :(

Barbaarb 2014.06.11. 09:52:50

Nem hiszem, hogy a külföldre távozott középosztálybeliek párta nagy népszerűségre tenne szert Magyarországon.

Cpt. Flint 2014.06.11. 09:53:48

@Barbaarb: na de már külföldről is lehet szavazni. :D

Szabványok 2014.06.11. 09:54:04

@Baldrick68: Nem csak hogy több a volt MSZMP tag, de:
* Akik az MSZMP-ből átlibbentek a fideszbe, azok régen is elvtelenkarrieristák voltak, most is.
* A legsötétebb kommunista időket idéző baloldali demagógiával hülyítik a népet, a fidesz baloldali kommunikációt folytat, hogy elszívja a baloldali (sőt kommunista) beállítottságú embereket. Például a teljes foglalkoztatottság célkitűzés, a "munka becsülete", a bankok gyűlölete, a "tisztességes haszon"(<8%) emlegetése, a kapitalizmus és általában a piacgazdaság csepülése, az államosítás, a túlszabályzás és a "kedvencem" a 'rezsicsökkentés' mind-mind kommunista, de legalábbis baloldali szöveg. Ezért aztán balról lehetetlen megverni a fideszt, mert aki náluk baloldalibb (szavakban, programban), az már csak Marx, Engels, Lenin, azokból meg ördög lett.

közösperonos átszállás 2014.06.11. 10:00:40

@esefe: "A tizenötöst emelte húszra pár hónap alatt. "

Tehát abból, amit írtál, nem igaz, hogy márciusban a választások előtt csökkentette az ÁFÁ-t, nem igaz az, hogy a választások után, nem igaz, hogy 25%-ra emelte, meg az se, hogy azért, mert győztek. Na, hát ezt mondtam.

esefe 2014.06.11. 10:06:08

@közösperonos átszállás: De, nagy vonalakban igaz. Én nem vagyok pártkatona, hogy mindenre napra emlékezzek. Nekem annyira nem fontos. A tény a fontos, hogy a választás előtt ÁFÁ-t csökkentett, utána meg azonnal ÁFÁ-t növelt.

Egyszerűen kampányolsz, bár eddig is bebuktátok ezt sokszor, de nagyon. Nem vagy képes váltani, pedig kéne!. Lehet, hogy azért amit a liberális intézet írt:

"Az MSZP hagyományosan idős szavazótábora némileg fiatalodott a Demokratikus Koalíció
kiválása óta (mely a legidősebb szavazótábort tudhatja magáénak), ám ezzel együtt is igen
magas az idős, hatvan év feletti szavazók aránya

A szavazótábor egyik legmarkánsabb különbsége az iskolai végzettségben mutatkozik: a
szocialista szavazók fele legfeljebb nyolc osztályt végzett: ez jóval magasabb arány, mint amit
bármelyik másik párt táborában látunk."

www.republikon.hu

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.11. 10:11:17

" A 2006 és 2014 közötti nyolc év a politika kollektív árulásáról szólt."

Nem.

Az 1990 és 2014 közötti HUSZONNÉGY év szólt a politika kollektív árulásáról.

esefe 2014.06.11. 10:22:12

@polyvinyl: Ezzel egyet is lehet érteni.

De ez a világ miden országában így van, hol nagyobb, hol kisebb mértékben. Egy politikus nincs akinek nem számítana a saját érdeke. Csak ahol magas az életszínvonal jobban elviselik. Nem mindegy, hogy nettó kétszáz a minimálbér, vagy hatvan és közben a "szeneteknek" itt is, ott is maguk felé hajlik a kezük.

Cpt. Flint 2014.06.11. 10:24:30

@polyvinyl: de ő fiatal, nem emlékezhet mindenre. :D

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.11. 10:25:57

Ha elmagyarázzátok, akkor sem azt mutatja a 2014es választás hogy a zemberek csalódtak 2010 után a fideszben és kiábrándultak a politikából.

Ez az egyik bolsevik trükk, ami most nem jött be.

Cpt. Flint 2014.06.11. 10:28:55

@esefe: ha ez így volna, a többi ország ugyanolyan szarul működne, mint a mienk. eleve a jobb életszínvonal létrejötte ugyanúgy valamilyen politikák következménye. EU-ban azért a természeti adottságok közötti különbségek ekkora társadalmi különbségeket önmagukban nem generálnak, illetve ez is csökkenthető (lett volna) helyes politikával.

belekotty 2014.06.11. 10:29:58

@h.kovacs: Én bíztam benne hogy Orbán bölcsebb lett. Hát nem. Nagyot tévedtem.

Cpt. Flint 2014.06.11. 10:30:19

@Tiszteltetem Brüsszelet: az értelmiség csalódott. de tudom, hogy ez téged nem érint (és a Fideszt sem érdekli).

Nikorene 2014.06.11. 10:32:59

@Tiszteltetem Brüsszelet: összehasonlítani a 2010-es és a 2014-es eredményeket ilyen módon, miközben akkorát változott a választási törvény a ciklusban, mint még soha, eléggé vicces... :D

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.11. 10:38:35

@Szabványok: 'A legsötétebb kommunista időket idéző baloldali demagógiával hülyítik a népet, a fidesz baloldali kommunikációt folytat, hogy elszívja a baloldali (sőt kommunista) beállítottságú embereket. Például a teljes foglalkoztatottság célkitűzés, a "munka becsülete", a bankok gyűlölete, a "tisztességes haszon"(<8%) emlegetése, a kapitalizmus és általában a piacgazdaság csepülése, az államosítás, a túlszabályzás és a "kedvencem" a 'rezsicsökkentés' mind-mind kommunista, de legalábbis baloldali szöveg. Ezért aztán balról lehetetlen megverni a fideszt, mert aki náluk baloldalibb (szavakban, programban), az már csak Marx, Engels, Lenin, azokból meg ördög lett. '

1. A baloldali és kommunista embereket max. a közmunkával szólítja meg a fidesz, garantált munkahely, ugye. Esetleg a családi adókedvezménnyel, bár azzal nem, hisz a baloldali eszköztár inkább az osztogatást szereti, nem az adókedvezményt(amihez ugye jövedelem kell). Az adójóváírás eltörlése jobboldali, a rokkantnyugdíjak felülvizsgálata szintén.

2. A rezsicsökkentés mo-n nem bal v. jobb, hanem nemzeti ügy, lévén a szolgáltatók, akiknek a haszna csökken, nem magyar cégek. Ugyanez igaz a bankokra.

3. Az SZJA átalakítása egyértelmüen jobboldali.

4. Az 'államosítások' hasonlítgatása Rákosi államosításaihoz (egyik a magyar magánembert, másik a multikat 'sújtja', egyikért nem fizettek, másikért igen) olcsó demagógia, nem is volt sikeres kampánytéma.

5. balról szeretné megverni a fideszt az MSZP és a Jobbik is, de ez egyelőre nem megy. Az MSZPnek azért mert hiteltelen, kompromittálódott, a Jobbiknak azért mert a gazdaság stabil.

= a fideszben sok a baloldali elem, de Mo-n nincs a fidesztől jobbra semmi, gazdaságpolitikában. Nemzetpolitikában a Jobbik van jobbra a fidesztől.

Mérnork 2014.06.11. 10:38:49

@esefe:
Én az ÁFA helyett inkább a SZJA terén elkövetett kis mutatványát emelném ki a miferinknek. Miszerint a 2006-os választások előtt nagy boldogan bejelentette, hogy ideje az SZJA-t csökkenteni, hogy ezzel is kevesebb teher legyen az embereken, persze nem most egyszerre, hanem évekre előre törvénybe iktatták a csökkentés ütemét, ha ők nyernek. Aztán a megnyert választások után szomorú képpel, a könnyeivel küszködve kiállt az országgyűlés elé, hogy sajnos az ország gazdasági állapota nagyon rossz, mégse megy ez az adócsökkentés, sőt a "gazdagoknak" (értsd akik tisztességesen be van jelentve és 200k fölött van a bruttójuk) még többel kell hozzájárulniuk a költségvetéshez.

esefe 2014.06.11. 10:39:11

@Cpt. Flint: Nem, nem működnek ugyanolyan szarul, vagy sokkal szarabbul működnek. A hozzáértés nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem hajlik magad felé e kezed.

A jobb az életszínvonal messze nem csak a jobb politikának köszönhető. A gazdasági erőnek, az meg a haderőnek, ha nem is a mostaninak, bár annak is.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.11. 10:40:00

@Nikorene: A 2010es szabályok szerint is fölényesen győzött volna a fidesz 2014ben, ahogy a teljesen más szabályok szerinti EP választáson is óriási győzelmet aratott.

Szó sincs kiábrándulásról.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.11. 10:42:53

@Cpt. Flint: Nemtom ki az értelmiség. Az Origo kirúgott szerkesztősége?

esefe 2014.06.11. 10:43:34

@Mérnork: Minden nekem se juthat eszembe egyszerre.:))

Szerintem még folytathatná az ember. De, hogy vannak, akik szerint a Fletó remekül csinálta, mikor még most is (és azt hiszem még sokáig), a baloldal győzelmét, sőt felemelkedését megakadályozó tényező, ahhoz azért sok gondolkodás kellhet.

Amíg Fletó játszadozik a baloldalon, addig a Fidesz röhög.

belekotty 2014.06.11. 10:45:04

@esefe: Na már tudod a blog.hu-t használni? Tudod hogy lehet rájönni melyik röfidre válaszoltak? :-))

esefe 2014.06.11. 10:46:35

@belekotty: Nem. Nem sokat töröm rajta a fejem. Annyira nekem nem fontos, hogy ki mit röfög és miért.

belekotty 2014.06.11. 10:50:19

@esefe: Világos. Tehát egy 8 éves gyereknek elmagyarázható internet ismeretet nem tudsz összeszedni magadtól. :-))

esefe 2014.06.11. 10:54:46

@belekotty: Nem érted, hogy nem töröm rajta a fejem? Nem érdekel.

Mekkora az IQ-d, hogy egy egyszerű magyar mondatot nem értesz?

esefe 2014.06.11. 10:58:19

@esefe: Egyébként, csak mert itt döngicséltél egy fél perc alatt rájöttem.

Na ugorjunk okoska!

mim 2014.06.11. 11:02:41

Azért nem szavaztam idén, mert nincs jobb oldali párt. Egytől-egyig balos mind. Lássuk csak:
- MSZP: globál-szocialista erős konzervatizmussal - ami leginkább az "Öregek" érdekei miatt alakult ki. Alkalmazkodni képtelen, ami az én részemről egyből nullázta őket. Meg mert szocik.
- DK: az MSZP ikerpártja egy ambíciózus tetszhalott politkai vezetővel, aki Öszöd ide vagy oda, de többször megvezetett ahhoz, hogy bízzak benne. Ja és globál-szocialisták.
- Együtt 2014: eredetilag konzervatívnak indult (FIDESZ hasmenéses - lásd alább - törvények revíziója), de végül egyre demagógabb és szocibb lett. Ja és a köldökzsinórt sosem vágták el teljesen az MSZP felé.
- FIDESZ: Valamikor jobbos-nemzeti-konzervatív volt elvileg, de mára sikerült progresszív nemzeti-szocialistává átalakulniuk. Olyen minőségű és mennyiségű törvényt hoztak, amit csak egy krónikus gyógyíthatatlan hasmenéses beteg székletéhez tudok hasonlítani. A jobb oldali érdem alapú társadalom helyett sikerült még jobban az Uram-Báttyám rendszerhez visszatérni. Ja és az álamfő.. oké..
JOBBIK: Romantikus nemzeti szocialisták, bár legalább inkább nemzetiek. Viszont mikor olyanokat olvastam, hogy kontrollált csődbe akarják vinni az országot.. köszi, de nem. És persze közben az is kiderült, hogy "ami jár, az jár" alapon ők sem szégyenlősek ha pénzről van szó. És hányszor is léptek fel mint ellenzék a FIDESZ ellen 2010-2014? Talán 4-szer? A többi tartózkodásos "nehogy megsértsük Orbánékat" játszadozás volt.
LMP: konzervatív-szoci-zöld. A konzervatizmusuk tetszett, de nagyon sok szociális hálót tovább fonó nyilatkozatuk van - ami így is piszok sok adó pénzt visz el. Volt pár olyan megfogalmazott céljuk ami tetszett, de az energia politkájuk egyértelműen a német zöldekhez hasonul. És tele van marhaságokkal. Mivel itt kiszúrtam a marhaságokat, hogyan bíznék a többi céljukban? Ja és mondtam már, hogy szocik?

Szóval volt szoci, szoci, szoci, szoci, szoci pártunk a választáson, amik globalizálás vs nacionalizmusra pzícionáltak és volt némi konzervatív vs progresszív - amit észre sem vettek valahogy a legtöbben. Ja és szoci-zöldikék. De tessék szavazni, hogy öööö ne egyedül egy szoci párt döntsön mindenről. Óké?

esefe 2014.06.11. 11:02:53

Hihetetlen. Zavar hogy válaszolok egy okoskodónak? Törölj ki, szerencsétlen! A kérdés ami egyáltalán nem tárgyszerű volt az nem zavart, Hogy válaszolok, hogy egy fél perc alatt megvan, ha érdele, az igen?

esefe 2014.06.11. 11:04:01

@esefe: Bocsi! Az előbb két frissítésre is úgy tűnt, hogy az előző hozzászólásom eltűnt.

esefe 2014.06.11. 11:05:07

@mim: Bocsánat! Volt még vagy ötven párt.

Cpt. Flint 2014.06.11. 11:10:46

@esefe: "A gazdasági erőnek, az meg a haderőnek, ha nem is a mostaninak, bár annak is. "
Ez is politika. A valamikori uralkodói döntések is politika. A szövetségek, a terjeszkedések, az egység megteremtése, hogy mit fejlesztünk stb. - ez mind politika (volt).
Valamit mi valamikor nem teljesen jól csináltunk. Nehéz megmondani, sőt inkább lehetetlen, hogy mikor és mit. Ez inkább folyamat, láncolat, összeadódó hibák, esetleg köztük jobb periódusokkal, esetleg kényszerpályákkal (bár utóbbiakban kevéssé hiszek, önigazolási kísérletnek jó szöveg).
Vannak szerencsésebben alakult országok, és ez gyakorlatilag mindig szerencsésen feltűnt és megválasztott (hatalomra jutott) politikusoknak, vagy legalábbis jó döntéseknek köszönhető (meg talán egy szigorúbb, erkölcsösebb általános mentalitásnak).
és igen, vannak hozzánk többé-kevésbé hasonlóan sorozatosan kevésbé jó politikusokkal és ezért kevésbé jó döntésekkel megvertek is. de ezek közül vannak, akik tanultak ebből (vagy csak szerencséjük lett) és azóta jobban választanak. és láthatunk olyanokat is, akiket egy nálunkénál is rosszabb garnitúra még mélyebbre vitt/visz.
talán az állandó, gyenge középszer (majdnem "középszar"-t írtam, freudi) a mi fő istencsapásunk.
erős, elhivatott embert nem merünk/akarunk választani (századok óta), mert félünk, hogy a fejünkre nő, diktátor lesz. maradnak az aludttej-emberek, a szélkakasok, a bábuk. de azok nem visznek semerre, csak a hátsó/külső erők játékai. ez nálunk a hagyomány.

2014.06.11. 11:13:56

röhej, hogy egyesek még mindig nem veszik észre, ennek a szavazósdinak vége, orbán teljhatalmat kapott és ezt már meg is tartja örökre, grat mindenkinek aki ehhez hozzájárult szerény szavazatával, bánkódni most már késő, ezt van,szeressétek

Tyreo 2014.06.11. 11:20:49

@Tiszteltetem Brüsszelet: Annyira jó, hogy ez az olcsó bolsi trükk ultima ratio-ként mindig használható...

nu pagagyí 2014.06.11. 11:23:00

@polyvinyl: A populizmus térhódítása ölte meg a felelős politikát. Eleinte csak a nyeréshez kellett ígérgetni, később az egész ciklust áthatotta a hatalom megtartásához szükséges felelőtlen "rezsicsökkentések" politikája.

Nem indult rosszul. Antallt és Hornt még felelős politikusnak lehetett tekinteni, mindketten megtették azt, hogy saját népszerűségük kárára is végrehajtották azokat az intézkedéseket, ami rövidtávon ugyan kellemetlen, de hosszútávon az ország jövőjét szolgálhatta. Antal a demokratikus intézményrendszer kiépítésében jeleskedett, a vízfejek felszámolásában, a valódi autonómiák létrehozásában. Horn a gazdaságot tette rendbe, amivel Antall nem bírt.

Az első Orbán-kormány (amelytől sokat vártam), nem tett hozzá semmit ahhoz, hogy az ország hatékonyabb legyen. Két évig a Bokros-csomag farvizén óvatoskodtak, infrastruktúra helyett, később veszteséget termelő strandokba és látványberuházásokba ölték a pénzt, maradék két évük pedig a klientúra-építés jegyében folyt, tönkretéve többek közt a mezőgazdaságot és elvetve a gyűlölködés mára buja erdővé lombosodott magvait.

Meggyesi jószándékú, de káros politikus volt, tipikus megtestesítője a populista politikusnak, akinek semmilyen ár nem nagy, hogy móka és kacagás vegye körül.

Gyurcsány válasz volt Meggyesi felelőtlen politikájára. Az őszödi beszédben vázolta az osztogatásban megüdvözült saját párttársainak, hogy kevesebb mosolyt fakasztó, de az ország érdekében szükséges népszerűtlen intézkedéseket fog végrehajtani. Ezt a beszédet sikerült később ellene fordítani, amihez maga is hozzájárult nem túl szalonképes kifejezéseivel. Kár, hogy csak a lényeg sikkadt el a magát süketnek és vaknak tettető közvélemény előtt, de a profi manipulátorok által szajkózott egyetlen mondatnyi idézet erre pont alkalmas volt. Gyurcsány persze nem csak beszélt, cselekedett is az ellene uszított társadalom ellenszelében és az elég korlátozott mozgástérben. Azzal semmiképpen nem vádolható, hogy az olcsó népszerűséget hajhászta. Azt sem, hogy felelőtlen lett volna. Ügyetlen, az igen. A többi legenda: a megszorításai miatt hőzöngtek az emberek, de azt is sikerült ráfogni, hogy "szándékosan eladósított". Logikailag sem áll a kettő együtt, de nem baj. Még azt is sikerült elhitetni, hogy az amerikai hitelfedezeti válságot is ő okozta.

Bajnai egy év alatt csodát csinált, igaz őt nem támadták, addigra behúzta fülét-farkát a cucilista párt idióta frakciója is, Orbánék meg nem értek rá, a hatalomátvételt szervezték. A tervezett totális megszálláshoz listákat gyártottak a kívánatos és nem kívánatos személyekről, térképezgették az ellopható köz és magánvagyont. A titkos főhadiszálláson folyó munkát a nyilvánosságnak szánt félrevezető dokumentumokkal leplezték: lopott anyagból gyártottak a még nagyobb demokráciáról és az általuk majd megvalósítandó gazdasági szárnyalásról mindenféle dokumentumot.

Most itt ülünk a szarban. Autonómiák felszámolva, a zűrzavarhoz asszisztáló érdek- és szakmai szervezetek operett szerepben, valami kegyelmes úr vezetésével bólogatnak saját jogfosztásukhoz. A nép kihagyva minden döntésből, az "érdemesek" viszont melldöngetés keretében, egymás sarkát taposva lopják szét az ország vagyonát. Az ország sorsa meg kit érdekel?

Tapsolgatunk a szarnak. Ma jó idő van - megírom.

mim 2014.06.11. 11:25:15

@esefe: És? Engem nem szólítottak meg. Volt pár plakát semmitmondó jelszavakkal. Meg a higító/ szalámizó pártok, amik a kampánypénzek felcsípése miatt jöttek létre - tudok vagy 3-at tutira és nem is kellett nagyon érdeklődni hozzá.

Pan Modry 2014.06.11. 11:29:53

@h.kovacs:
"aki 2010-ben nem látta, hogy ez lesz, az agyhalott. brávó, alkalmas vagy politikusnak "

ez baromsag, bar 2010-ben a fidesz az egyetlen opcio volt amiben benne volt valami jobb lehetosege. Kar hogy nem jott be, de ezert nem a poster a hibas.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.11. 11:33:56

@Tyreo: szerintem is, és milyen hatásos!

2014.06.11. 11:39:54

@Pan Modry: pont ez a lényeg, 2010-ben már bőven lehetett tudni, hogy ez lesz és a poszter is hibás, ha nem látta

Pan Modry 2014.06.11. 11:44:41

@h.kovacs:

es akkor ki az istenre kellett volna szavazni?

A garantaltan szar MSZP-re vagy Jobbikra????

2010-ben pragmatikus dontes volt a fideszre szavazni, es mint minden dontesnek ennek is volt kockazata, kockazat eseten meg lehet veszteni, de nyerni is, nos jelen esetben nem a nyeres jott be, ennyi.

Pan Modry 2014.06.11. 11:46:09

@h.kovacs:

ja, akkor te gondolom mar milliardos vagy, mert ha speciel en tudtam volna akkor oriasi tokeattetel shortolom a forintot, es felveszek ugyancsak egy oriasi bux/dax spread-et...

mert ha te ezt tudtad es nem jatszottad meg a tozsden, es nem vagy mar milliardos, nos akkor te tenyleg agyhalott vagy!

nu pagagyí 2014.06.11. 11:51:13

@mim: Annyiban módosítanám a listádat, hogy
- a DK inkább liberálisnak mondható programmal rendelkezik,
- az Együtt-PM szociáldemokrata-zöld,
- a Fidesz konzervatív-jobboldali, a kommunistának tűnő bolsevista-atyáskodó attitűdje konzervativizmusából adódik: a nép lenézésében és a kiválasztottak mindent űberelő ,
-a Jobbik, amely veszélyesen játszadozik a nyilas eszmékkel, leginkább a szétvert kisgazdák által hagyott űrt töltheti be.

Cpt. Flint 2014.06.11. 11:56:51

@Pan Modry: esetleg nem volt tőkéje? :)

2014.06.11. 12:08:12

@Pan Modry:
1. a forint sortolás szerintem városi legenda, azon csak a bankok tudnak keresni az árfolyamrés miatt

2.
a szocik loptak ? igen
szarul kormányoztak ? igen
el lehetett zavarni őket ? igen

a fidesz lop ? igen
szarul kormányoz ? igen
el lehet zavarni őket ? nem

ezt lehetett látni 2010-ben is

belekotty 2014.06.11. 12:23:30

@esefe: Nem érdekel, nem érdekel. Én is ezt mondanám ha ennyire hülye lennék hozzá, hogy annyit nem tudnék, hogy a válaszban ráklikkentek a nickre és odaugrik amely röfire válaszoltak.
Ezt még wmiki és J.László is tuggya, holott ők a net leghülyébbjei. :-))
Na ennyit az oktatásról! Jössz 5 ezer forinttal ezért, tessék erre a számlaszámra átutalni!

10032000-06056353

belekotty 2014.06.11. 12:25:01

@esefe: És menyibe került a majom hogy elmagyarázta neked? Egy banánba? :-))

Pan Modry 2014.06.11. 12:38:52

@Cpt. Flint:

ha valamiben annyira biztos vagyok hogy egyszeruen agyhalottsagnak tartom az ellenvelemenyt azt meg kell jatszani, akar hitelbol is!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.11. 13:00:58

@nu pagagyí:

"Én úgy látom, hogy meg kell tanulni szeretni Gyurcsányt."

Ilyen hülyeséget meg hogy lehet leírni?

Hogy KÉPZELED egyáltalán, hogy a választópolgár alázkodjon meg?

Tényleg nem értitek, hogy az a komcsi stratégia, hogy a bizonytalanok majd JOBB HÍJÁN a "kisebbik rosszra" szavaznak, ha kell, akkor "befogott orral", az NEM jött be?

Lófaszt kell bármelyik kretén megélhetésit is megszeretni!

Ha egyik se tetszik a felhozatalból, hát NEM mész el szavazni, kifejezve azt a hőn óhajtott vágyadat, hogy az egymást vetésforgóban váltó, az országot közös erővel manipuláló senkiháziak forduljanak fel, a sleppjükkel meg a szatelitjeikkel együtt.

mim 2014.06.11. 13:06:57

@nu pagagyí:

Köszi a válaszod!

"- a DK inkább liberálisnak mondható programmal rendelkezik"
--- Egyetértek, ha a manapság használatos liberális=szocialista egyenletnél maradunk. Pl. mint az USA liberális "Demokraták" pártja, ami totál szoci ^_^. Amíg nem tudnak keresztülverni konkrétumokat, addig végülis akármik lehetnek.

"- az Együtt-PM szociáldemokrata-zöld,"
--- Lehet, bár a zöldet az LMP behatásának tudtam le mindig is. Elismerem, hogy ennek jobban utána kellene néznem.

"- a Fidesz konzervatív-jobboldali, a kommunistának tűnő bolsevista-atyáskodó attitűdje konzervativizmusából adódik: a nép lenézésében és a kiválasztottak mindent űberelő ,"
--- Ezt nagyon erősen vitatom. Az Állam a válaszuk mindenre. Szabályozás és engedélyek minden/ mindenhez. Bürokrácia. Több adó a bürokráciának. Bábintézmények, amiket központilag, szóban vezérelnek. A pár jobb oldali mozdulatuk (mint SZJA) amit inkább tartok anomáliának. Konzervatívnak pedig cseppet sem tartom őket, mert a konzervatizmus lényege a megfontolt változtatás: a közvetlen előzmények konzerválása, tartósítása. Az Alaptörvényes ámokfutásuk és a többi intézkedésük jellemzően a szocialista forradalmakat idézik amik politikailag manapság "progresszívnek" hívnak.
Nem is véletlen, hogy miért adja el Orbán forradalomként az egészet.
Lehetnének elvileg progresszív jobb oldaliak, de akkor valami olyat csináltak volna mint az amcsik kezdetben. vagyis minimalizált alkotmány és nagyon kevés törvény és onnan szépen felépíteni.. nem hónapok alatt egyéniképviselőbeadni pártközponti vezérléssel.

"-a Jobbik, amely veszélyesen játszadozik a nyilas eszmékkel, leginkább a szétvert kisgazdák által hagyott űrt töltheti be. "
--- Ebben lehet valami. Tűzevők, konfliktus keresők, konfliktusgyártók. Hogy Asimovot idézzem: "A fire eater must eat fire even if he has to kindle it himself". Sajnos nincs szükség különösebb tűzszításra.. van itt elég kezeletlen konfliktus :(

Nikorene 2014.06.11. 15:53:04

@Tiszteltetem Brüsszelet: khm...
"A 2010es szabályok szerint is fölényesen győzött volna a fidesz 2014ben..."
szeretném látni a számításokat, amik ezt az állítást alátámasztják... ha létezik ilyen, nagyon kíváncsi lennék hogy vették figyelembe az átrajzolt körzeteket, és a 2 helyett 1 fordulót. Valszeg nincs ilyen sz´maítás, mert az igencsak a jóslás kategóriába esne. Persze lehet, hogy _szerinted_ föényes lett volna a gyôzelem... azt elfogadom, de kijelenteni ilyet sztem nem lehet.

Az EP választást pont azért felesleges idekeverni, mert teljesen más szabályok, és fôképp más tét... más részvétel, más felállás és még sorolhatnám.

Nikorene 2014.06.11. 15:57:22

@mim: +1, nagyon jól összefoglaltad, hogy miért nem mentem vissza Mo-ra szavazni. Majd ha lesz kire... de tartok tôle, hogy addigra gyerek iskolás lesz, és ha egyszer elkezdi itt az iskolát, akkor már nem megyünk vissza.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.11. 16:45:42

@Nikorene: Ja az EP választás szabáléyit is elcsalta a Zorbán.

hehe

Nikorene 2014.06.11. 16:47:47

@Tiszteltetem Brüsszelet: hol írt bárki is ilyet? Próbáld meg a mondatokat értelmezni, amiket leírtam... ha nem megy, akkor meg inkább ne válaszolj. :)

Szabványok 2014.06.12. 19:49:20

@Tiszteltetem Brüsszelet:
"1. A baloldali és kommunista embereket max. a közmunkával szólítja meg a fidesz, garantált munkahely, ugye."
Óh nem, sokkal-sokkal többel. Például a tőkeelleneséggel. A bankok démonizálásával. A kétkezi munka magasabbrendűnek beállításával. Az államilag fixált árakkal. Múltkor egy fideszes hajszál pontosan úgy beszélt a multikról, profitról, piacról, haszonról, kereskedelemről, reklámról(!) hogy az egy 1970-s pártértekezleten is elhangozhatna. Vagy, hogy ne menjek messzire, a médiába való beavatkozás lassan a sanzonbizottságot és a ttt-t idézi.

"2. A rezsicsökkentés mo-n nem bal v. jobb, hanem nemzeti ügy,"
Nem! A rezsicsökkentés a legsötétebb merénylet a piacgazdaság ellen. A protekcionizmus nem kapitalizmuskonform!
Forduljunk befelé, mint Románia vagy Észak-Korea? Nem kell nekünk külföld, megoldunk mi mindent! Nehogymá' a Foxcom, Samsung, VAG, BMW gazdagodjon a magyarok pénzén! A BMW-nek és a svájci bankoknak kevésbé fáj, ha elveszti magyar piacot, mint nekünk, ha szamárháton kell közlekedni és nincs hitel.

"Ugyanez igaz a bankokra."
Az OTP-re?
Bankhoz tőke kell. Nagyon sok tőke. Az országunkban nincs elég tőke, nem tudjuk saját hajunknál fogva kiemelni magunkat a mocsárból. Kell a külföldi befektető.

"Az SZJA átalakítása egyértelmüen jobboldali."
Ebben igazad van.

"4. Az 'államosítások' hasonlítgatása Rákosi államosításaihoz (egyik a magyar magánembert, másik a multikat 'sújtja', egyikért nem fizettek, másikért igen) olcsó demagógia,"
Nem, hanem jól látható tönkretétele egyes iparágaknak. Az áramszolgáltatók (külföldi segítséggel) 15 év után lassan kezdtek jól működni. Most újra megalakítják az MVMT-t. Rezsicsökkentéssel és az ejtőernyősök ostobaságával kombinálva épp olyan visszaesés lesz, mint Rákosi idején volt.
Annyival jogszerűbb, mint Rákosi esetében, hogy most adnak azért valami kárpótlást. ami miatt jogszerűbb, de az ország büdzséjének rosszabb.

"5. balról szeretné megverni a fideszt az MSZP és a Jobbik is, de ez egyelőre nem megy."
Az MSZP teljesen zavaros. Évek óta képtelenek két konzisztens nyilatkozatot tenni. Egyik nap X nyilatkozik egy baloldalit, másik nap Y egy piacpártit, harmadik nap Z egy ostobaságot. Én az MSZP-t leírtam. Ha lenne bennük egy pici hazafiság, önként felszívódnának. Jót tenne az ellenzéknek.
Jobbik az szocialista. Nemzeti szocialista. A nemzeti szocializmus is szocializmus, gyönyörű baloldali, bankellenes demagógiával, autópályaépítésekkel, közmunkával, stb. (Persze azért titokban kiegyeznek Kruppal és az IG Farbennel.)

"= a fideszben sok a baloldali elem, de Mo-n nincs a fidesztől jobbra semmi, gazdaságpolitikában. "
Olvass el egy Bokros cikket! Jól látszik, hogy mennyi baloldali, demagóg ostobaságot követ el a fidesz a gazdaságban. A tegnap elfogadott reklámadó tán nem baloldali?

"Nemzetpolitikában a Jobbik van jobbra a fidesztől."
Igen, a Jobbiknál nagyobb betűvel írják a a Nemzetet.
De a "nemzetpolitika" mint fogalom már baloldali, hiszen például feltételez a gazdaságba beavatkozás a magyar nép(?) érdekében, családtámogatást az alattvaló tenyésztőknek, stb.

Szabványok 2014.06.12. 19:54:09

@polyvinyl: ""Én úgy látom, hogy meg kell tanulni szeretni Gyurcsányt."
"Ilyen hülyeséget meg hogy lehet leírni?"

Pedig ez a helyzet!
10 éve látszik, hogy ennyi a választék Orbán vagy Gyurcsány. Lehet vágyakozni csodára, de az utóbbi 10 évben ez a két elegendően karizmatikus egyéniség jelent meg, ez a választék. (Vagy a kivándorlás.)
Ebből a kettőből kell választani, nincs harmadiknak esélye.
Te melyiket választod?
süti beállítások módosítása