Victor Ponta, a Kárpátok új géniusza
2013. március 05. írta: Szathmáry

Victor Ponta, a Kárpátok új géniusza

Victor_Ponta_a_szekely.png

A magyar baloldali elit egy része sikongatva tapsikolt Victor Pontának, hogy – az ő olvasatukban – elegánsan átvágta a gordiuszi csomót, egy biciklicsellel beetette a magyar házelnököt, bepanenkázta az elvetődő magyar miniszterelnök fölött a labdát a hálóba, majd elment skandináv lottót játszani és végül kitűzte a székely zászlót a román parlamentre.

Mesterházy megérezve az idők szelét (szögre akasztva kolozsvári Canossa-járását, ugye) díszvendégnek hívta Victor Pontát március 9-ére az MSZP évértékelőjére, az új korszak nyitányára. Sok mindennek meg kellett változnia ahhoz, hogy semmi se változzon: az MSZP új korszaka Victor Pontával kezdődik. 

De ki is ez a nagyszerű államférfi?

Victor, a plagizátor

Victor Ponta szocdem politikus (PSD) színre lépése is szimbolikusnak mondható: miniszterelnöki megbízatását a nemzetiségi kártyapakli terítésének köszönheti. Mihai Razvan Ungureanu kormányát a Marosvásárhelyi Orvosi és Gyógyszerészeti Egyetem magyar karának létrehozása elleni tiltakozásként benyújtott bizalmatlansági indítvánnyal buktatta meg 2012 tavaszán.

Választói felhatalmazás nélkül, a volt kormánypárti képviselők átállásával (átülésével) került hatalomra. A hadművelet sikerült. Băsescunak nem volt más választása, Pontát kérte fel kormányalakításra. 

Alig száradt meg a tinta a miniszterelnöki kinevezésen, mikor a brit Nature folyóirat doktori dolgozatával kapcsolatosan plágiummal vádolta meg. Ponta ugyan kilátásba helyezte a lemondását, ha beigazolódik a plágium vádja, de nem bízott semmit a véletlenre. Az oktatási miniszterével a plágiumról döntő ülés ideje alatt feloszlattatta és újjászervezte az Egyetemi Címeket és Okleveleket Tanúsító Országos Tanácsot és mit ad isten, elvette tőlük azt a jogot, hogy doktori disszertációkat vizsgáljanak. A tanács megállapította a plágium tényét és megfosztotta Pontát a doktori címtől. Az oktatási miniszter rendelete azonban természetesen kitért arra is, hogy a tanács döntéseit érvénytelenítse. Mily meglepő, hogy a plágium további vizsgálatát az oktatási minisztérium alá tartozó Országos Etikai Tanácsra bízta. És az Etikai Tanács vajon hogyan határozott? Bingó! Nem találta plágiumnak 85 oldal forrásmegjelölés nélküli átemelését. Meg kell jegyezni, hogy a doktori dolgozat témavezetője egyébként Ponta párttársa, Adrian Năstase korábbi miniszterelnök volt.

Ponta természetesen a politikai szálat sem felejtette el kihangsúlyozni. A jobboldali államfő, Traian Băsescu mesterkedésének nevezte a plágium ügyet.

Gordion felé félúton

Plágiumbotránya kellős közepén megfújta a havasi kürtöket, hogy csatába hívja a PSD képviselőit és egy huszáros rohammal elsöpörje a – „Băsescu befolyása alatt álló” – alkotmánybíróságot. Sürgősségi kormányrendelettel törölte az alkotmánybíróság feladatai közül a parlamenti határozatok alkotmányosságának vizsgálatát. De aztán ebből – nemzetközi nyomásra – némileg visszakozott.

Ponta már kezdetektől a legnagyobb ellenségének Traian Băsescu államfőt tekintette. (Szándékosan használtuk az ellenség szót, majd később kiderül, hogy miért is.) Az ő eltávolítására szintén a gordiusz modellt választotta. A parlamenti többségével előbb számos jogszabályt megváltoztatva, megkönnyítette az államelnök elmozdítását, majd felfüggesztette a tisztségéből az államfőt.

Az alkotmánybíróság a nagy hadicsel egyes lépéseit az alaptörvénybe ütközőnek minősítette és kikötötte, hogy az elnök leváltásáról rendezett népszavazás csak a választók többségének részvétele esetén tekinthető érvényesnek. Ponta még ezzel együtt is biztos volt a győzelmében, a népszavazást a nyár közepére írták ki. De egy csipet szar került a juhtúrós mămăliguțába: Ponta nem számolt a választói névjegyzék elavultságával. A 2011-ben népszámláláson számba vett 19 millió román állampolgár mellett, 18,3 millió választót tartottak számon. (Látható volt, hogy itt valami nem stimmel.) A népszavazáson az elsöprő többség Băsescu leváltására szavazott, de a részvétel nem érte el az 50 %-ot, így a referendum érvénytelen lett. (Annak ellenére, hogy százezres nagyságrendben csaltak a népszavazáson. Volt olyan választó, akinek a személyijével 19-szer szavaztak.)

Ponta természetesen nem nyugodott bele a végeredménybe, és ismét csellel próbálkozott. Az alkotmánybíróságon akarta elérni, hogy utólag töröljék a választói névjegyzékből a már nem létező neveket és így tegyék érvényessé a népszavazást. Végül, ez a csomó már megakadt a torkán. Az érezhetően erősödő külföldi nyomásra visszavonulót fújt, Băsescut visszahelyezték az államelnöki székbe.

Kétharmad

A Băsescutól elszenvedett látszólagos vereség ellenére Ponta példátlan népszerűségnek örvendett a választók körében, így nem meglepő, hogy a 2012 decemberében megtartott parlamenti választásokon az általa vezetett USL pártszövetség (melyben a szociáldemokrata PSD és a nemzeti liberálisnak nevezett PNL vitte a prímet) 58,63 %-ot szerzett. A mandátumok visszaosztása után ez a szenátusban stabil 2/3-ot, a képviselőházban 66,26%-ot jelentett. Tudni kell, hogy az alkotmánymódosítás Romániában a szenátus és a képviselőház együttes ülésén történik 2/3-os többséggel, ez pedig simán meglett Pontáéknak.

Magyar kártya

Ponta az új kormányának 2012. decemberi megalakítása után – immár erős választói felhatalmazással – ott folytatta, ahol a választás előtt abbahagyta. Az elvárások nagyok voltak, a mozgástér kicsi. A PD-L által még 2010-ben bevezetett brutális megszorítások az IMF mintagyermekévé tették Romániát, ennek ellenére a román gazdaság gyakorlatilag stagnál (miközben az év elején még 1,9-2,3%-os GDP növekedést prognosztizáltak). Ráadásul Románia a vállalt hiánycélt sem tudta tartani 2012-ben. A gazdasági helyzet tehát nem tette lehetővé Pontának, hogy lazítson a megszorításon. 

Mindezeket és Ponta habitusát figyelembe véve természetesnek látszik, hogy a gazdasági ügyek fókusza helyett, elterelő hadműveletként a jól bevált magyar kártyát veszi elő. Évek óta vita van Romániában az EU által elvárt régiók létrehozásáról. A közigazgatási rendszer 1968 óta érdemben nem változott. (Ekkor szűnt meg a Maros Magyar Autonóm Tartomány is.) Természetesen a román politikai elit szinte teljes egésze elutasítja egy székelyföldi régió létrehozásának a gondolatát is, amit a magyar területi autonómia előszelének éreznének. Az USL jelenlegi régiószervezési modelljében fel sem merül, hogy a három megye egy régiót alkosson. A magyar pártok egy magyar többségű székelyföldi fejlesztési régiót képzelnének el, amiről Pontáék természetesen hallani sem akarnak.

A székelyzászló-ügy

Mindezek mellett, hogy nagyobb nyomatékot adjanak az önálló székely régiós javaslat földbe döngölésének, erőt is kellett mutatni Pontáéknak. Erre kiváló terep egy szimbolikus ügy előrángatása, a székely zászló kérdése. Abba nem érdemes belemenni, hogy mennyire történelmi vagy mennyire autentikus a zászló. A lényeg az, hogy a lobogó néhány évvel ezelőtti megalkotása után szép karriert futott be. A székelyek között elterjedt és ez a zászló ma már szinte minden góbénak saját szűkebb hazáját, a Székelyföldet szimbolizálja. A Hargita Megyei Tanács egyébként a megye hivatalos zászlajává tette a kék-arany lobogót. De emellett nem csak Hargitában, hanem Kovászna és Maros megyében is egyre inkább elkezdték a magyar többségű települések kitűzni az uniós és a román trikolor mellé a székely zászlót is a polgármesteri hivatalokra, iskolákra. 

Persze a székely zászló már régóta csípi a szemét a román politikai elitnek. A Maros Megyei Táblabíróság 2012 őszén érvénytelenítette a Hargita megyei tanács határozatát, amely a székely zászlót nyilvánította a megye hivatalos lobogójává. Így most Hargita megyének tulajdonképpen nincs hivatalos zászlaja (vö. kitűzik minden megye zászlaját – így a székely zászlót is – a román parlamentre). A székely zászlókat kitűző önkormányzatokat pedig sorra bünteti a megyei kormányhivatal vezetője, a prefektus.

A székelyzászló hadműveletnek a kirobbantója is egy prefektus, a Kovászna megyei volt. Jellemző egyébként a román politikai elit bizalmatlanságára, hogy a magyar megyék élére prefektusnak döntő többségében román, rosszabb esetben nacionalista román tisztviselőket nevez ki. Egy ilyen szélsőséges prefektus volt, aki kirobbantotta a székely zászló ügyét is. Codrin Munteanu, aki utódja kinevezésekor eltávolította a háromszéki önkormányzat díszterméből Kovászna megye egyébként hivatalosan elfogadott, kék-arany színű és a megye címerét tartalmazó lobogóját. (Ami nem is ugyanaz, mint a székely zászló.)

 Ezek után a magyar Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, Németh Zsolt a Székelyföldön dúló „zászlóháború” ellen emelt szót, és azt kérte a román kormánytól, hogy szüntesse be a szimbolikus agressziót az erdélyi magyar közösség ellen. Victor Ponta, megérezve az ügyben a politikai lehetőséget, hogy egyszerre két ellenségének is odacsapjon (magyarok és Băsescu), beszállt a küzdelembe. Először nekirongyolt a magyar kormánynak: „Nem tűrjük, hogy Budapest szemtelenkedjen. Senkitől sem fogadunk el leckét törvényeink alkalmazásáról” Majd Füzes Oszkár bukaresti magyar nagykövet kiutasításával fenyegetőzött. Hiába akarta azonban belerángatni a magyar kormányfőt is a földharcba, Orbán Viktor nem nyilatkozott meg a kérdésben.

Ponta provokációja azonban nem maradt válasz nélkül, a magyar országgyűlés elnöke kitűzte a székely zászlót az országházra. Erre Ponta, hogy a másik legyet is leüsse, politikai ellenfeleit a PDL-t is belerángatta az ügybe. „Nem szabad elfelejteni, hogy a demokrata-liberálisok ugyanúgy az Európai Néppárt (EPP) tagjai, mint a Fidesz. Boagiu (Anca Boagiu, a PDL vezető politikusa – szerk. megj.) Orbán Viktor kollégája az EPP vezetőségében. Ők javasolták Tőkés Lászlót az Európai Parlament alelnöki tisztségébe, tehát barátok, ezért ne feledjük el, ki Románia ellenségeinek a barátja A jelenlegi magyar kormánypárt, a Fidesz politikai, kampányérdekei állnak a háttérben, ők a PDL társai az EPP-ben. Nagyon okosnak kell lennünk, de határozottnak, ne hagyjuk magunkat provokálni.” Itt nem kevesebbet állított Ponta, mint, hogy a Fidesz és Tőkés László Románia ellensége. És kétséget sem hagyott afelől, hogy az ellenségem barátja (a PDL és Băsescu) szintén ebbe a kategóriába tartozik. 

Ponta ezután a felülemelkedés látszatát keltve akart a diadalív alatt átvonulni. Crin Antonescu, a szenátus elnöke (a másik nagy kormánypárt, a PNL elnöke) így nyilatkozott a kérdésben: „Szem előtt kell tartanunk, hogy mi vagyunk az erősebbek, nem kell áldozati szerepben tetszelegnünk, mint egy kis ország. Elég nagy és elég erős ország vagyunk ahhoz, hogy tiszteletben tartassuk a román törvényeket Románia területén.” A kormánypárti képviselők közül többen a magyar parlamentet elítélő határozatot sürgettek. Ilyen azonban nem született. Végül a házbizottság hozott döntést arról, hogy mind a 41 romániai megye zászlaját felváltva kifüggesztik majd a román parlament elé. A sajtó ezt rögtön úgy tálalta, hogy a székely zászlót is kitűzik. A bökkenő ebben csak annyi, hogy a Maros Megyei Táblabíróság a Hargita megye zászlaját, ami megegyezik a székely zászlóval, betiltotta még 2012 őszén. Valószínűtlen, tehát hogy a román parlament törvényszegésben lenne partner, és ennek ellenére kitűzné a székely zászlót.

Amellett, hogy Pontáék a maguk részéről lezártnak tekintik az ügyet, a kérdés továbbra sincs megoldva. „A román törvények feltételei között bárki kifüggesztheti a székely, az albán vagy a katalán zászlót, ahova akarja, a házában, az erkélyen, az udvaron, egy privát partin, egy hagyományos székely folklóreseményen” – mondta Crin Antonescu, ami egyben azt is jelenti, hogy a közhivatalokon továbbra sem fogják eltűrni a székely zászlót. Ezt a szcenáriót erősíti az a hír is, sorra jelentik fel Hargita megye iskoláinak igazgatóit és a polgármestereket, akik nem vették le az általuk vezetett intézmény épületéről a székely zászlót. Sőt, a magyarellenes atrocitások tovább erősödnek. A román hatóságok újabban elkezdték vegzálni a Wass Albert felolvasásokat, megemlékezéseket szervezőket. Az indok az, hogy Romániában Wass Albertet háborús bűnösként tartják számon. A dolog szintén szimbolikus jelentőségű, ugyanúgy mint a zászló ügy. Függetlenül attól, hogy az írót mi nem tartjuk a magyar irodalom csúcsának, Wass Albert személye a székelyek körében igen népszerű, mi több: Wass Albert szimbólum. 

A magyar faló

Az erdélyi magyarok elleni pontai hadművelet, mint láttuk, eddig is a „fogd rá a nyuszira” elv alapján működött. Ebbe a csatarendbe illeszkedik, hogy az MSZP „meghívására” Budapestre érkezik a román kormányfő. Széles mosollyal fogja magáról elhitetni: „Lám, lám én ilyen vagyok. Mosolygok és magyarokkal barátkozom.” Bukarestben pedig eladja, hogy ő az oroszlánt a saját barlangjában is térdre tudja kényszeríteni. Még az is lehet, hogy az MSZP olyan játékba is belemegy, ami kommunikáció szintjén azt jeleníti meg: ha a szocialisták kerülnek hatalomra, Pontával végleg megoldható lesz a magyar-román konfliktus. Az oroszlánok és a bárányok együtt legelnek majd, az erdélyi magyar kisdedeket pedig Zsil-völgyi bányászok fogják etetni bébipapival. 

A kérdés, hogy mit nyer ezzel az MSZP és Mesterházy. Valószínűleg ugyanannyit, mint a 2002. december 1-jei pezsgős koccintással, amikor Medgyessy Péter a Kempinski szállóban együtt ünnepelt Adrian Nasteseval (Ponta egykori mentorával), Erdély elcsatolásának évfordulóján, a román nemzeti ünnepen. A magyar baloldal száz éve árnyékbokszol a nemzeti kérdéssel, nem tud hozzá viszonyulni és a gyurcsányi évek – úgy tűnik – végképp betettek ennek a próbálkozásnak. Nem tudják átlépni a saját árnyékukat. Az MSZP Victor Pontával kezd új korszakot.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr165115929

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Góbé az űrben 2013.03.05. 12:58:22

Újabb szenzációs diplomáciai bonyodalmak, megdöbbentő fordulatokkal! "Zászlóink közt az űr" - mondaná a kiművelt fő.      A mozgóképet nagy méretben méltóztassék megtekinteni.                ...

Trackback: Victor Ponta, a Kárpátok új géniusza 2013.03.05. 10:39:02

Sok mindennek meg kellett változnia ahhoz, hogy semmi se változzon: az MSZP új korszaka Victor Pontával kezdődik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 08:40:11

"Nem tudják átlépni a saját árnyékukat."

És sosem fogják, mert ehhez szakítani kellene a hagyománnyal és egy csomó dolgot át kellene értékelniük (lásd. pl. Trianon.). Ez viszont alapjában kérdőjelezhetné meg magát a magyar "baloldaliságot".

Kandeláber 2013.03.05. 09:00:06

Ez mindennek az alja hogy a "magyar baloldal" meghív egy ilyen arcot, és mintegy címkeként használja.
Már az is visszataszító volt néhány hónapja, ahogyan Kovács László elvtársian fényezte Kálmán Olga műsorában.
Mint tudjuk, madarat tolláról, Mesterházyt Pontáról.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 10:10:30

Nincs olyan, hogy "magyar baloldal".

A gyógyulás pedig az MSZP lassú erodációja, leginkább megvárva amíg kihal/háttérbe szorul a lelki sérült vezető réteg.

Meg persze nem ártana, ha lenne alternatíva. A Fidesz káeurópai kuruc szocialista nacionalizmusa nem az.

2013.03.05. 10:14:21

Azért megjegyzem az (MSZMP tag) Martonyi a külügyminiszteri találkozó után csak annyit tudott mondani, hogy "vigyázni kell a szóhasználatra". Közben a románok (a pofátlánaság nincs határa) egy listát adták át Martonyinak amiben elmondják a Mo-i román kisebbséget milyen jogfosztoságok érik, és ezen Mo azonossal változtasson. Bár nem látunk a színfalak mögé, az az kérdésem az öreggel a románok (megint) feltörölték a padlót.

Kandeláber 2013.03.05. 10:27:27

@TaTa86.: Talán azért tettem idézőjelbe, hogy ezzel is kifejezzem a kételkedésemet egyrészt a magyarságukat, másrészt a baloldaliságukat illetően.@SontPent: Nincs rendben az sem, hogy Martonyi olyan balfácán amilyen, de talán reagálni kéne Ponta meghívására is.
Mindenesetre ezek - mármint az MSZP - ebből a szempontból hülyébbek Gyurcsánynál, aki talán még pártelnök volt, amikor a Hollán Ernő utcai szeánszra Schrödert hívta meg, nem valami tót, oláh vagy rác cuci testvért.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 10:38:13

@Kandeláber: Pedig a baloldal az ezt jelenti. Kossuth, Károlyi, Medgyessy, Orbán. :)
Csak amióta elzsidósodott, azóta nem lehet magyarnak nevezni.

De ez igazából mindegy is. A magyar baloldal semmivel nem volt kevésbé kártékonyabb, mint az elzsidósodott baloldal.

Paranoid Android2 2013.03.05. 11:00:07

Egyszerre hiányzik belőlük a jellem és az értelem.

Netuddki. 2013.03.05. 11:23:35

Most nem tökmindegy kit hívnak meg a balfaszok? Ennél már csak a lobbik hazaárulózása szánalmasabb. Mintha nem demokrácia lenne. Vagy mi a tökömet akar már megint a lobbik kavarni? Összeugrasztani a románokat és a magyarokat? Hogy a HTM-nak még szarabb legyen? Az ilyen semmire sem jó hőbörgés az ami aláássa az országok közötti kapcsolatokat. Na, pont az ilyen mentalitás egyenlő a hazaárulással, a lobbik a hazaáruló...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.05. 11:26:51

A baloldal megint leköpi a határon túliakat.

Nincs ebben semmi újdonság.

Netuddki. 2013.03.05. 11:30:03

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Aztán te IQ bajnok, mi árt jobban a határon túliaknak? Ha próbálnánk normális kapcsolatokat kiépíteni a románok vezetőivel, vagy ha állandóan köpködnénk rájuk? Olyan ostobák vagytok mint a s.ggem...

Stabilo 2013.03.05. 11:31:11

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: a határon túliak és belüliek meg őket,
így van az rendjén :))

antimater 2013.03.05. 11:31:32

@TaTa86.:
Egy milliméterrel sem jobb ettől a hulladék, nyilas jobboldal !

Kandeláber 2013.03.05. 11:31:33

@kovi1970: "Hőbörgés". Ez olyan régi kádár-korszakbeli önkéntesrendőr-duma.
Meg "aláássa a kapcsolatokat".
Bezzeg Meseházy nem ássa alá, meghívta a magyarellenes Ponta elvtársat a cuci kongresszusra, amúgy a proletár nemzetköziség jegyében.
Éljen és virágozzék a magyar és a román szocialisták megbonthatatlan barátsága!
A végén eléneklik az Internacionálét.
Undorító.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.05. 11:37:04

@kovi1970:
te csak arra koncentrálj hogy a romániai diktátornak nyaljál ezerrel, mert egy szoci komcsi brancsból való veletek.

A határontúliakkal meg nem kell foglalkoznod.
Ha egy szoci tetű a szájára veszi őket, abból jó számukra sose sül ki !

Muhammad Balfas 2013.03.05. 11:39:41

@kovi1970: A 2000-es évek defenzív, pacsizós szoci külpolitikájának mi lett a vége? Egy helyes kis nyelvtörvény Szlovákiában 2009-ben..

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 11:40:56

@TaTa86.: Magyarország tragédiája, hogy nincs jobboldala, hanem csak az általad felsorolt félhülyék, akik konzervatívnak tartják magukat, a valóságban viszont éppen a FIDESZ a kelet-európai értelemben véve legbaloldalibb párt. Régen mondom, hogy olyanok mint Meciar...

@kovi1970: Normális viszonyt NEM LEHET velük kialakítani, pláne az ilyen Ponta vagy Fico-félékkel. Ezek nagyjából Orbán Viktor szomszédállambeli megfelelői, csak talán egy kicsit jobban felmérik, hogy mit és meddig engedhetnek meg maguknak (Lásd. Románia és az IMF, Fico és az EU), míg Orbánék lassan az EU agresszív kismalacára hasonlítanak.

Nekünk valami másra, egészen másra lenne szükségünk. Egy okos, pragmatikus, földhözragadt Magyarországra, amit olyan politikusok vezetnek, akik képesek túllépni ezen a fekete-fehér látásmódon. Mert sem a kuruckodó kötekedők sem a Károlyi-Jászi-Kádár-féle "jószomszédiviszony-ápolókkal" nem jutunk zöld ágra, hanem maradunk ebben a balkáni mocsárban.

kendeffybotond 2013.03.05. 11:50:32

Jó írás. A Ponta-látogatásnak két következménye van:

az MSZP hülyét csinál magából, a kolozsvári bocsánat kérés után;

viszont ez a beindult kampányban kommunikációs ziccer a FIDESZ-nek.

Megjegyzem, sok látens MSZP-szavazó ismerősöm sem érti, hogy miért van ez.

Legyen ez mesterházi baja. Különben kármentésként, meglehet kérni Dr(?) Pontát, hogy ne beszéljen OV-ről, de szerintem fog.

Lorp 2013.03.05. 11:52:23

@kovi1970: Ostoba vagy. Vagy szarházi. Esetleg egyenesen mesterházi.

regress 2013.03.05. 11:56:37

szerintem magánügy,ki kit hív meg.arra emlékszem mekkora hisztit csinált a fidesz,mikor medgyesi kubában nyaralt.most meg aprópénzért koldulnak és nyalnak kínában,az oroszoknál.hányinger@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: a határontúliakhoz mi közöm,nekik mi közük hozzám?ők ott,én itt.azonkívül ne keverd a magyarokat a székelyekkel.

zgabi 2013.03.05. 11:57:20

Ritka ökör módjára készül az MSZP a jövő évi választásokra az biztos. Endedély kérése nélkül felhasználnak a kampányfilmjükhöz egy csomó nem általuk készített anyagot. Ez bizony lopás, ha tetszik, ha nem. Idehívják a magyargyűlölő román vezírt az évértékelőjükre. Esküszöm nem normálisak. Orbán igazán kitüntethetné Mesterházyt valamilyen nagyfideszes valagrend emlékéremmel, nagyon megérdemelné, hiszen igen sokat segít a Fidesznek abban, hogy jövőre is narancsos lobogó alatt hajózzunk egy olyan hatalmas zátony felé, ami szerintük nincs is ott, de ha mégis ott van, hajónk áttör rajta, mert unortodox módon ennek a vízijárműnek lánctalpai is vannak. Komolyan gondolja a kormányváltást az MSZP vagy csak szájalnak róla? Mert jelenleg nagyon úgy tűnik, nekik az az érdekük ( legalábbis sokat tesznek érte), hogy Orbán maradjon a miniszterelnök.

Muhammad Balfas 2013.03.05. 11:58:27

@kendeffybotond: Igen, egyre jobban látszik, hogy az MSZP vezetésében nem ülnek túl nagy koponyák. Egyre gyakrabban csinálnak egyre nagyobb hülyeségeket. Lehet, hogy már Roni sem a régi..?
Szerintem egyébként valamibe mindenáron bele akarnak kapaszkodni, hogy kezdeményezhessenek, és hát a regisztráció eltörlésével kissé ki lett húzva alóluk a talaj, mert ezzel akartak dinamizálni.
Dehát ez így most elég béna, különösen a kolozsvári túra után..

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.05. 11:58:46

@regress:

index.hu/belfold/2013/03/04/bartok_bela_szerzoi_jogainak_orokose_is_tiltakozik_az_mszp-s_kampanyfilm_miatt/
Bartók Béla jogutódja az MSZP elnökének címzett nyílt levelében úgy fogalmazott: "mély megdöbbenéssel és felháborodással vettem tudomást arról, hogy az Ön által vezetett pártnak a napokban megjelentetett politikai kampányfilmjében (Magyarország ma) Bartók Béla nevét és fényképét napi politikai érveik alátámasztására használták fel".
...
az a politikai csoportosulás, amely a közelmúltban nyíltan hangoztatta azt a véleményét, hogy a Bartók Béla szülőhelyén élőket nem tekinti automatikusan magyar állampolgárnak - és politikusai ezzel azt mondták ki, ha Bartók Béla ma születne Nagyszentmiklóson, akkor az MSZP szerint nem lenne magyarnak tekinthető -, "akkor se nyúljon a mai határainkon kívül született valóban nagy magyarok nevéhez, ha ez éppen a mai politikai céljainak megfelelne".
...

Gyuri bá 2013.03.05. 12:05:11

Mintha csak az itthoni viszonyokat írtad volna le. Alkotmánybírósági jogkörök megvonása, kétharmad, Plagibácsi, Eu. hatására visszakozás stb. stb. Gratulálok, ügyes vagy és mikor fogsz az itthoni miniszterelnökről ilyen korrekt cikket írni. Ki ez az ember?

Kandeláber 2013.03.05. 12:13:58

@Ches Desmond: Az MSZP, illetve Werber feltehetően az egész választási stratégiáját a regisztráció elleni küzdelemre alapozta, de ebben a helyzetben, amit az eltörlés okozott, megzavarodtak.
Semmilyen értelmes gondolatuk nincs, a kampányfilmmel két nap alatt pofára estek, Puskás özvegye, Bartók-örökös, újságok, tévék tiltakoznak.
Ezzel a Ponta-meghívással pedig újabb öngólt rúgtak.
A végén még Bajnainak igaza lehet hogy nem akarja ezeknek a balfácánoknak átengedni az ellenzéki kormánykereket.
Szánalmas ez az MSZP, ilyen baklövést az öszödi beszédet leszámítva - még Gyurcsány sem követett el.
Persze benne van a pakliban a látogatás lemondása, de az újabb égés lenne.

sparklie (törölt) 2013.03.05. 12:14:35

A baloldal 1918 ota folyamatosan nemzetkozi baloldalnak tekintette magat es nem nemzeti baloldalnak. Ok elsosorban voltak komcsik, es csak masodsorban magyarok. Ezt sose tudtak es nem is akartak levetkozni.

Arrol most nem szolnek, hogy a FIDESZ mennyire jobboldali, illetve mennyire oszinten kereszteny a KDNP... inkabb polulistanak mondanam oket, de legalabb nekik a nemzeti kerdesekben sikerul artikulalni olyan allaspontot, amiert 20-30 ev mulva nem gyulolettel fognak rajuk visszaemlekezni. Igaz, hogy kozben minden mas teren hatalmas dilettansok (gazdasag, demokratikus rendszer mukodtetese stb.).

sparklie (törölt) 2013.03.05. 12:16:30

Ja, az a szep, hogy Ponta egy az egyben, sot meg durvabban csinalta meg azt, amiert Orbant kopkodik az ellemzeki partok.
De az rendben van, az nem bassza az MSZP csoret.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 12:20:03

@antimater: Így van, azzal a különbséggel, hogy a nyilasok nem jobboldaliak. Szerinted miért hívták őket zöldkomcsiknak?

@Vhailor: Majd gyere át segíteni az ellenforradalomban! :D

Mttomén 2013.03.05. 12:22:12

Rohadt mocskos plagizálók. 5:D

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 12:22:59

@TaTa86.: Nyuggerisztánban hiányzik hozzá a fiatal emberanyag és a rendelkezésre álló fegyverállomány. Inkább csak egy lassú rothadás lesz Magyarországon, amely elhúzódik 30-40 évig vagy ki tudja meddig.

regress 2013.03.05. 12:29:28

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: ha a gyereked n.országban születik német áll.polgár,de kérheted a magyart is.mit nem értesz?az erélyi székelyek meg nem magyarok.székelyek,saját zászlóval

nemecsek ernő áruló 2013.03.05. 12:31:47

Érdekes, hogy ha a románok csinálják, akkor a hazai jobbosoknak elfogadhatatlanok Orbán módszerei. Fordítva: érdekes, hogy ha a románok csinálják, akkor a hazai balosoknak elfogadhatóak Orbán módszerei.

@Vhailor: Pontosan mit kellene átértékelni Trianonnal kapcsolatban? Hogy a nemzetiségek totális elnyomásával, és a hegemón törekvéseinkkel már az 1500-as években elvetettük a magjait?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 12:34:44

@Vhailor: Igen, de az ellen' is nyugger, fegyver helyett van pia!
Első lépésként kikiáltjuk a Pestszenterzsébeti Királyságot! (Én leszek a kormányzó.)

Ebből csinálunk egy off-shore-paradicsomot, ami megalapozza a gazdaságot, majd innen szerzünk egyre nagyobb befolyást a magyar politikai életre, végül felülünk a 23asra, majd a 2es villamosra és bemasírozunk a Parlamentbe!

Minden ki van tervelve! Trust me, I'm an engineer!

(Szóval tényleg nehéz a helyzet... De egyszer csak kihalnak a kádáristák. 24 évvel vagyunk a módszerváltás után, vagyis a posztkomcsik még aktívak, karrierük csúcsán vannak. Persze, ha ránézek Mesterházyra, Lázárra, Novák Elődre garancia nincsen rá, hogy a köv generáció jobb lesz.)

maretz 2013.03.05. 12:39:52

@regress:

Neked viszont látszólag se magyarokhoz, se székelyekhez nincs közöd... azonkívül, hogy a nyelvünkön próbálsz makogni. Egy szarházi vagy, akár itt, akár ott élsz.

hopptarisznya 2013.03.05. 12:43:53

Ne feledjük, hogy ez a baloldal védte Csótányferit is, aki még a címet is plagizálta, sőt az egészet egy az egyben lemásolta. Majd pofátlanul ellopatta az egyetemről és otthon sem találta a saját példányát.
Úgy látszik a maszopnak mindenképp egy magyarellenes segget kell nyalnia, ezért most, hogy Csótány saját pártot alapított, külföldön találtak rá a megfelelő alanyra.
Remélem ezzel végleg a politika szemétdombjára kerülnek.

jozicsenko 2013.03.05. 12:49:48

az mszp a nettó hazaárulás pártja -mégis mit vártok tőlük? merjenek kicsik lenni, 5% alatt egy lépéssel...

hopptarisznya 2013.03.05. 12:52:11

@kovi1970: Na mi? A seggnyalásod hova vezetett? Mutasd az eredményeket! Mert a székelyzászló legalább egybekovácsolta a helyi magyarságot. Míg a gerinctelen felvidéki magyarság folyamatosan hangoztatja, hogy nem is olyan rossz ott nekik... mert példul ha nem beszélnek magyarul a buszon (utcán) akkor nem is rugdossák meg őket. Na baszki! Ez aztán a jópont! :-) Most értek el oda agyilag, hogy bátortalanul megpróbálják magyarul is kiírni a vasútállomások nevét. (a fiatalok, nem a megtört gerincű szoci nyuggerek) De a mocskos szlovákok még ezt sem engedik. Na ide vezet a folymaatos meghunyászkodás! Elég volt belőletek, fal mellet kullogó gerinctelen magyarokból!

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 12:52:15

@TaTa86.: 20 év kell még a "kihaláshoz". Tudod mit gondolok? Az új korszak lakmuszpapírja egy nyilvános ügynöklista lesz.

Szerintem sokan a jelenlegi fideszes vezérkarból rajta vannak, talán még többen mint a kommerek közül. Többek között ezért is topog az ország még mindig egy helyben.

BTW - ajánlom neked ezt: tortenelemportal.hu/2013/03/rendszervaltas-hatalomatmentes/

Virág et. 2013.03.05. 13:06:39

Victor Ponta engem egy másik Viktorra emlékeztet, már ami a döntéseit és habitusát illeti. Egyáltalán nem szimpatikus.
Mindezek ellenére valaki elmondhatná, hogy miért is baj, ha egy kormányzati babérokra pályázó párt igyekszik jó kapcsolatot tartani a saját kisebbségei országának többségi vezetőjével? Mit kéne csinálni? Tudomást sem venni róla? Jól megsértődni? De tényleg, várnám az okos tanácsokat, hogy hogyan lehet érdemben javítani az ottani magyarok életén: párbeszéddel vagy durcival. Az okoskodó keménykedőktől kérdezném, hogy mivel tudunk keménykedni? Mivel fenyegetjük meg Romániát vagy Szlovákiát? Megtámadjuk a kétszer akkora, ötször olyan erős Romániát? Elszigeteljük gazdaságilag a fejlettebb Szlovákiát? Mit csinálunk azon túl, hogy mint a retardált Jobbik, felvonulunk táblákkal? Ettől mennyivel lesz jobb a romániai magyaroknak? Nem attól lehet jobb, ha meggyőzzük a másik ország vezetését, miután fenyegetni úgysem tudjuk?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 13:16:45

@Vhailor: Előbb-utóbb túlsúlyba kerül az a generáció, akinek már nincs mitől félnie. Nekik már érdekünkben áll majd eltakarítani az előző generációt.

(Persze addig is a posztkomcsi generáció mindent megtesz azért, hogy az utánuk jövők egy fokkal se legyenek jobbak mint ők... És ebben sajnos igen jó eredményeik is vannak egyelőre. Kb Schifferék az egyetlenek akik némiképp kiemelkedni látszanak a mocsokból, akkor is ha sok mindenben nem értek egyet velük. De sajna ők is balosak. Meg hát meg is látszik az eredményeiken.)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 13:19:12

@Virág et.: A gond az, hogy a jó viszonyért semmit sem vár, illetve, hogy ezzel a magyar kormány tárgyalási pozícióit gyengíti.

Ha az MSZP azt mondja, hogy a románok jófejek, onnantól a magyar kormány meg van lőve. Akármit akarnak, akármilyen jogos, a románok tudnak azzal érvelni, hogy ez bizony nacionalista hőzöngés, nézzétek csak meg, még a "normális magyarok" is elítélik!

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 13:20:40

@Virág et.: Azt tehetjük, hogy tiltakozunk. Hivatalosan, lehetőleg "salonfähig" módon, hogy megmutassuk az EU-ban, hogy mi különbek, civilizáltabbak vagyunk tőlük, közben pedig minden téren támogatjuk a saját kisebbségeinket - szürkeállománnyal, határokon átívelő projektekkel, okos és célirányos beruházásokkal (a magyar határ mentén ipari parkokkal, infrastruktúrával), de hát erről hiába beszél az ember,... úgy sem hallgatja meg senki.

Amit viszont semmiképpen sem csinálunk, az az, hogy leülünk az ellenséggel bratyizni úgy, hogy közben még jól meg is aláznak bennünket. Éppen ez az, ami gusztustalan az MSZP-ben. Legalább csendben maradhatnának. Őket annyira elvakítja az orbánellenesség, hogy képesek még a magyarok ellenségeivel is lepaktálni. Ha tényleg elvű demokraták lennének, akkor nem csak a határon belüli, hanem a határon KÍVÜLI kis zsebdespotákat is elítélnék, mert a két Viktor között igazából nincs nagy különbség.

Bloodscalp 2013.03.05. 13:23:54

@Vhailor: dehogy baloldali, simán köpönyegforgató, és teljesen úgy leköpi a határon túliakat mint az emeszpések, pontosabban saját céljaikra használják...aki pedig nem lép velük egyszerre, az nem magyar.

Virág et. 2013.03.05. 13:24:37

@TaTa86.: OK, de ezt mondja az MSZP? Egyáltalán a szokásos kampányszövegen túl fog mondani bármit is? Nem kéne megvárni, hogy mit mond majd az MSZP és aztán kritizálni?

Egyébként nincs olyan, hogy magyar kormány tárgyalási pozíciói, mert a magyar kormány nem tárgyal a románnal. Lényegében annak is örülhetünk, hogy még nem utasították ki a nagykövetünket, pedig közel járt hozzá. És bármennyire is szeretnék itt ezt valami nagy nemzeti harcnak látni a románokkal szemben a határon túli magyarok érdekeiért, a valóság az, hogy olyan bagatell ügyekkel sikerült elrontani a két ország amúgy sem túl rózsás kapcsolatát, mint pl. a Nyírő ügy, amely senkinek nem használt, de a legkevésbé a romániai magyaroknak lett tőle jobb, vagy a magyar nagykövet nagy szája, amivel szintén csak ártott az ott élő magyaroknak. Van ugyanis egy ún. diplomácia, ami azt jelenti, hogy szépen becsomagoljuk a véleményünket, hogy nem sértsük meg a másik felet, ezt hívják ún. diplomatikus kommunikációnak. A nagykövet az ún. diplomata, neki kéne ezt a legjobban ismerni és művelni. Még akkor is, ha igaza volt és osztjuk is a véleményét, azt nem neki kellett volna megfogalmazni.

Virág et. 2013.03.05. 13:27:11

@Vhailor: Az utolsó mondatoddal egyetértek. Az elejéhez ennyit: azok a támogatások az autonómia-törekvésekre nincsenek, nem lennének hatással. Ilyen kérdésben csakis az ottani többség által megválasztott törvényhozó hozhat döntést, ahhoz pedig muszáj "bratyizni" az "ellenséggel".

Ez mondjuk inkább a kormány feladata lenne, de azok el vannak foglalva hamvak szatyorban csempészésével meg a kommunikáció adok-kapokkal.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 13:28:21

@TaTa86.: Mondjuk el tudom képzelni, hogy a Bandival leülnék és egy kávé mellé és jól elvitatkoznék vele, ennyit kinézek belőle.

Sajna a jobboldalon nagyon erős a kontraszelekció. Ahogy a fiatal káderek ismerem, akkor tele vannak dühvel, de sem hozzáértés, sem intelligenciával nem bírnak. Beszéltem olyan fiatal közgazdászokkal és politológusokkal, akiknek Szanyiszló és Bogár Laca volt szürkeállomány megtestesítője,... agyrém.

sjános 2013.03.05. 13:30:00

@Kandeláber: Nem nem. Rosszul látod! Vagyis....dehogy..:)...úgy látod, ahogy TE akarod látni! :)
A probléma ott van, amikor egyik oldal, és ez mind kettőre igaz, magának vindikálná azt a jogot, hogy Ő, csakis Ő tudja a megoldást, csakis az Ő kapcsolataival segítségével oldható meg ez a helyzet! (igaz ez ám mindenre kis hazánkban, ezzel kábítják a népet!)
Ez bizony ordas nagy hazugság!
Egyéb iránt lehet, okolni az MSZP-t hogy rossz a nemzetiségi, szórvány magyarsági politikája! Mert rossz!
Mint ahogy a Fidesz "nagy eredményeit" is látjuk!
Látjuk, mert oda is importálta a megosztási politikáját!
Azt se feledjük ám el, hogy történelem hamisítgatás ide....hallgatás oda...bizony azt, hogy 2 Világháborúba sodorta az országot és mindkettőnél kiharcolta magának a legrosszabbul járó vesztes pozícióját, na ezt is a jobb oldalnak köszönhetjük!
Így tessék Trianonozni is! Halkan!
Akkor még nem volt bal oldal! Semmilyen más oldal! Ennek köszönhetően lett viszont! Lett vörös terror és fehér terror is! Lett kulák és kitelepítés és lett zsidósvábcigánytótkomcsi bevagonírozás!
Mindig furcsállom ezeket az egypólusú szemüvegeket!
Bár, ettől még lehet egy fél világ is kerek Valakinek! De az nem az egész!

hungarisztan 2013.03.05. 13:30:04

Sikongatva tapsikolt a faszom, az.

Muszáj ilyen hülyének lenni?

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 13:39:12

@Virág et.: Nem, bratyizni nem kell. Ez sosem fog működni, és nincs is semmi értelme. Max. csak magunkat égetjük azzal, hogy a sárban csúszunk előttük és hagyjuk magunkat megalázni.

A ballib oldalon ezzel kapcsolatban él valamilyen "homályos"meggyőződés arról, hogy csak "jól el kell magyarázni a szomszédoknak" aztán majd ők "csak úgy" alapon odaadják az autonómiát(kat). Ezzel jó lenne leszámolni. Amikor Jászi a román nemzetiségi vezetőknek 1918-ban felvázolta tervék kelet Svájcáról, akkor ezek azonnal lesöpörték az asztalról, hogy ők igenis Romániához akarnak csatlakozni, valamiféle konföderációról szó sem lehet. Erre Jászi állítólag megdöbbent, és azt mondta, hogy "Maguk nacionalisták!" erre neki tudtommal Vajda-Voevod azt felelte, hogy "Természetesen."

A szomszédállamok (akár job-, akár baloldali) elitjei nacionalisták. Engedményeket csak külső nyomás hatására lehet belőlük kicsikarni. Max. valamit-valamiért alapon, de a "szép szóból" azaz bratyizásból nem értenek, és sosem fognak érteni. Ha a magyar oldalon valaki elkezd velük bratyizni, akkor ez csak még inkább felbátorítja őket. Lásd éppen Jászit 1918-ban, vagy Gyurcsány-Bajnai kormányzását 2010-ig. Ugyanaz a forgatókönyv, csak a szereplők mások.

A magyarságnak és a magyar államnak elsősorban meg kell erősödnie, aztán lehet követelőzni, de ezt is csak okosan, és a realitásokat és az ERŐVISZONYOKAT felmérve!

Ha erő nincs nincs, akkor semmi értelme a keménykedésnek (FIDESZ-Jobbik), de még kevesebb értelme van megalázkodásnak (MSZP-ballib).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 13:42:33

@Virág et.: Az MSZPnak van elég a számláján, hogy alapértelmezettnek tekintsük, hogy áruló szándékkal közelednek a románokhoz. Ez van.

A két ország kapcsolatát pedig az öncélú román nacionalizmus rombolja. Sem a Nyírő-ügy, sem pedig a zászlóügy egy normális országban nem lett volna említésre méltó. Ja, hogy a románnak még mindig nehezére esik elviselnie, hogy magyarok is élnek az országban?

Ettől még a Fidesz ostoba, erről kár vitázni. Ráadásul, ahogy az MSZP fellépése szándékkal uszítja a magyarokra a szomszédok nacionalistát, amit aztán fel lehet használni, a mimegmondtukhogynebolygassuk!-kampányhoz, úgy a Fidesz is koncepció nélkül szítja az ilyen ügyeket, az ugyehogyakomcsikhazaárulók?-kampányhoz.

Kandeláber 2013.03.05. 13:48:17

@Virág et.: Ja, például nyilvánvaló, hogy Ponta és kormánya a Nyírő-ügy miatt záratta be a marosvásárhelyi orvosi egyetemen a magyar nyelvű fakultást, hasonló "ügyek" miatt váltották le az összes magyar származású prefektust, további "ügyek" miatt szabják át Székelyföldön a választókerületek határait.
És sikongva kell örülni, hogy nem utasították ki a magyar nagykövetet, mert a "merjünk kicsik lenni" kovácsi-mszp elv alapján csakis a bűnös magyar nemzet felelős mindenért, már az "1500-as évek elnyomó politikája óta", mint ahogyan itt egy rendkívül magas szintű történelemismerettel rendelkező kommentelő megjegyezte.
Állítom, hogy egy honosított szerb vagy bantu néger jobb magyar patrióta, mint az úgynevezett "baloldaliak", akik egy évszázada mantrázzák az internaciszocizmust.@sjános:
Pardon. Egy szóval sem mondtam, hogy jó a mostani kormánypártok külhoni magyarsággal kapcsolatos politikája.
Azt mondtam, hogy az MSZP-é rossz. Mint a régi eszdéeszes Eörsi Mátyásé, aki külpolos "szakemberként" védelmébe vette a 2009-ben a dunaszerdahelyi stadionban a magyar fiatalokat brutálisan véresre verő szlovák rohamosztagosokat. Eörsi most dékás. Nem vész el, csak átalakul.

sjános 2013.03.05. 13:48:54

@hopptarisznya: Kit kovácsolt össze és mikor???
A székelyeket? Önmagukkal? Kivel még? Mert az erdélyi össz magyarságot nem fogta össze!
Egyébként, egy 2004es városi megrendelésre készült zászlót azonosítunk most, A SZÉKELY zászlónak?? Csak kérdezem?
Mi van a valóban történelmi székely zászlókkal??
Kellemetlen, hogy van némelyikben piros??
Mi a baj velük??
Hogyan tovább?? Kellett új zászló! Kell új himnusz?, Új haza? Új vallás? Új törvények?
És mi lesz azzal aki megtagadja, átírja a saját történelmét? Erős lesz? Független? Sikeres?
Most mi van azzal, hogy "múltjában él a nemzet"?
Értem én, hogy kellenek az új jelképek, hívószavak, stb...a napi politikában, de ne fetisizáljuk már őket és hordozgassuk körbe mint véres történelmi kardot!
Egyébként, ha jól tudom...a kiskapukat egyből megtalálták a helyi erők és használták a zászlót!
A kérdés az...miért is kellett akkor saját magunknak botrányt dagasztani belőle, ütőkártyát adva a nacionalista románoknak? Mert képzeld ám el! Van ám nacionalista román, szlovák, cseh, lengyel, szerb és horvát is! Akik, ugyanilyen zavarosan gondolkodnak a Kárpát medence történelméről!

sjános 2013.03.05. 13:51:28

@Kandeláber: A hozzászólásom nagy része az összes itt olvasott reakció miatt született! Elnézést ha félreérthetően írtam!

vasgyuszi 2013.03.05. 14:10:13

Ez is Victor az is Viktor, ez is gerinctelen fosadék az is gerinctelen fosadék, bal-oldal, jobb-oldal, kártékonyak ezek mind egy szálig!

regress 2013.03.05. 14:35:25

@maretz: húzz kifelé romániába,szőröstalpú

lanyi 2013.03.05. 15:12:10

Halkan jegyzem meg...
Magyarországon nem elismert nemzeti kisebbség a Székelység.
Példát vehetnénk Romániától ha ott elismerik a Székely nemzetiséget.
Először a saját házunk táján söprögessünk...

Virág et. 2013.03.05. 15:39:04

@Vhailor: Én úgy gondolom, hogy ha fenyegetni nem tudunk, akkor érvelünk. Külső nyomással semmit nem érünk el, ez a Victor olyan, mint a mi Viktorunk: tesz a nyugati nyomásra. Érvelés párbeszéd nélkül nem megy. De az érvelés nem is egyenlő a megalázkodással.

@Kandeláber: Te olyasmit olvasol bele a kommentembe, ami nincs és nem is volt abban sosem.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 15:50:43

@Virág et.: Vannak olyan emberek, akiknek hiába érvelsz, nem racionálisak, nem győzöd meg őket. A Viktorék is ilyenek - mindketten.

Az érvelés ugyan nem egyenlő a megalázkodással, de mond meg, mikor és miben érvelt az MSZP? Nagyon jól emlékszem amikor eljött Fico Bajnaihoz egy haknira, amely nagyjából úgy nézett ki, hogy az előbbi az utóbbival feltörölte a padlót és még seggen is rúgta. Szerinted ez lenne az érvelés?

"Szép szóval meg egy pisztollyal többre mész, mint szép szóval."

Akkor lehet érvelni, ha ott van a másik kezünkben az ostor, addig viszont érvelni felesleges. A Viktorok (és Fico) is csak ebből értenek. Akit nem lehet nevelni, azt idomítani kell,...

Fejesrob 2013.03.05. 16:13:43

Ezt a meghívást egyszerűen nem értem.

Ez olyan, mint amikor a liberálisok elmentek abba a faluba, ahol a cigányok már annyira elpofátlanodtak, hogy hídpénzt szedtek, világos nappal törtek be a házakba és kapták le a táskákat az asszonyok válláról.

A liberálisok mulattak egy jót a cigányokkal, miközben együtt nácizták a sértetteket.

Utána pedig elbuktak mindenféle létező választást a környéken a liberális pedig véglegesen szitokszó lett.

Most valakit megdicsérnek az MSZP-ben, hogy épp ezt a magyargyűlölőt hívta meg?

Azzal együtt az valahol jellemző, hogy az átlag román politikus eleve nacionalistábbak mint a magyar politikusok, de épp a liberális miniszterelnök az egyik legkeményebb soviniszta közöttük.

Fejesrob 2013.03.05. 16:21:49

@Virág et.: Van benne valami, de az emberek közötti kapcsolat a legfontosabb.

Egy elrontott magyar-magyar kapcsolatban a románok profitálnának a legtöbbet. A diplomata kemény volt, a románok úgyis túlteszik magukat, a székelyek viszont egyértelműen felfogták, hogy az anyaország az ő pártjukon áll diplomáciai szinten is.

Az MSZP zászló körüli problémázása, Ponta meghívása szerintem még hívei többségének sem esett jól.

Az nyilvánvaló, hogy a székely zászló kitétele szolidáris okokból az egyik legenyhébb kiállás és egyenesen kötelező volt, a románok meg is hátráltak.

Elkéstek, a magyar és székely még közelebb jött egymáshoz.

bigthereal 2013.03.05. 16:21:50

@regress: "a határontúliakhoz mi közöm,nekik mi közük hozzám?ők ott,én itt"

csak annyi bunkókám, hogy ők is magyarok, pont úgy, mint te vagy én.

ez azért elég fontos közös tulajdonság.

no successful 2013.03.05. 16:22:54

@kovi1970:

"Aztán te IQ bajnok, mi árt jobban a határon túliaknak? Ha próbálnánk normális kapcsolatokat kiépíteni a románok vezetőivel"

Ha nem vetted volna észre, te IQ bajnok, a román politikai elit nagy részének (politikai hovatartozástól függetlenül) alapvető vágyálma, a magyarság végső beolvasztása.
Nincs ebben semmi meglepő, főleg ha a balkáni bizánci kultúrkörbe helyezzük az ottani elit gondolkodását.
A románok csak az erőből értenek, így nekünk azzal kéne foglalkozzunk, hogy a székelyek autonómia törekvéseit hogyan lehetne nemzetközi szinten propagálni !
És nem azt lesni, hogy hogyan bratyizhatunk velük.
Sajna az unióba lépésük előtt megettük azt a dumát, hogy az ő belépésükkel, majd jobb lesz az ottani magyaroknak. A helyzet valójában az, hogy azokat a nemzetiségi jogokat érvényesítik csak, amire az uniós tagság, őket rászorítja, vagy amelyeket a többségében magyar lakta területek miatt kénytelenek alkalmazni.
Messze áll tőlük az a mentalitás, amely mondjuk a skandinávokat jellemzi ezen a téren.

no successful 2013.03.05. 16:27:49

@bigthereal:

"csak annyi bunkókám, hogy ők is magyarok, pont úgy, mint te vagy én. "

Hagyd a francba, csak trollkodik ez a tapló.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.03.05. 16:37:12

Nem értem, hogy a Fideszeseknek mi bajuk van a románok Viktor ával? Pontosan azt csinálja, mint a mi Viktorunk. Azaz, mégsem. Ő még nem kezdte meg a vissza államosítás, a szocializmus újra építését.

keresztl 2013.03.05. 16:37:41

Először is félelmetes, hogy sok hozzászóló tudatlanságból eredően egyáltalán véleményt mer formálni. Másodszor meg ez annak a bizonyos népszavazásnak a második felvonása, amikor a drága magyar társadalom úgy ahogy volt megtagadta a határon túli kisebbségeket. Ez szégyen, teljesen mindegy milyen oldalról nézzük. Aki meg nem olvasta végig a fenti cikket, nincs tisztába Románia napi politikai történéseivel, az inkább hallgasson. Az a tény, hogy az MSZP díszvendégnek ezt a gerinctelen politikust hívta meg, csak annyit jelent, hogy aki korpa közé keveredik, maga is disznó lesz...
Utolsó szösszenetként pedig csak annyit, hogy jó modort, emberi tartást lehetne a székelyektől tanulni, mert addig amíg itt mindenki lefeküdt a pénznek, addig ők több évtizedes elnyomás, megaláztatás alatt is magyarnak tartják magukat...

2013.03.05. 16:43:40

Az a legnagyobb baj, hogy a magyarországi politikai elit mellett a határon túli pol elit is erősen megosztott. Ott is van bal jobb, kuruc labanc ellentét. Vannak ott is akik szerint bratyizás és kamarilla politika kell, mások szerint tüntetés a megoldás. Az RMDSZ egy része szerint békésen tüntetni provokáció, és szerint Ponta "mindig is korrekt volt velünk". (A T/1 az RMDSZ-re utal.)
Van egy-két RMDSZ-es aki mást képvisel, de zömmel poszt-komcsikból áll. És amíg a "kis lépésekkel az önfeladásig" RMDSZ a legitim képviselő, a románok mondhatják azt, kérem itt nincs semmiféle jogfosztás, hiszen tessék nézni, a parlamentben (sőt, adott esetben a kormányban) ott vannak a magyarok.
Hogy a még normálisabb román Basescu mellett miért nem állt ki az RMDSZ a puccskíésrlet során, az is érdekes.

héjakútmácsonya 2013.03.05. 16:44:57

@Virág et.: „Nem attól lehet jobb, ha meggyőzzük a másik ország vezetését, miután fenyegetni úgysem tudjuk?”

Már aki meggyőzhető. Aki nem, azzal minek vesződni?

2006 és ’10 között idehaza is és Szlovákiában is ún. progresszív, européer kormányfő és kormány volt hatalmon, itt is, ott is ugyanazon európai, nemzetközi pártcsaládba tartózó párt és annak vezetője kormányzott, mégis, akkoriban volt a két ország viszonya mélyponton. A magyar kormány lényegében a végletekig megalkuvó volt a szlovákkal szemben, mégsem tudott semmiféle eredményt elérni, a kapcsolatok borzalmasak voltak, a kér kormányfő között évekig nem volt hivatalos találkozó, és a mélypont a révkomáromi Fico-Gyurcsány találkozó, ahol Ficó Gyurcsányt saját fegyverével, vagyis a fasisztázással szerelte le.

Fenyegetni pedig a mindenkori magyar kormány nem is tud, hisz a szomszéd nacionalisták a határon túli magyarokat túszként bármikor használhatják.

no successful 2013.03.05. 16:47:01

Ezek a "retardált" szocik még nem vették észre, hogy az idő végleg elszállt az olyan Kádári lózungok felett, mint a "baráti országok", vagy "baráti népek" Egy nagy sz@rt.
Kényszerházasság volt, van és lesz, a kárpátmedencei országok között, (Szlovéniát, Horvátországot, és Ausztriát leszámítva) de sohasem igazi barátság.
A kádári korszak óta felnőtt már egy új nemzedék, akinek az agyát már nem mosták ki azzal a "mindenki barát" szarsággal, viszont ez a nemzedék, már hozzáfér olyan információkhoz, amelyhez a rendszerváltás előtt nem, vagy csak nehezen lehetett hozzáférni.
Sikerült a Szociknak ismét egy hatalmas öngólt rúgni.
Örülnék is a balf@szságuknak, ha nem égne a képem az miatt, hogy ilyen birka politikusaink is vannak.
Ismét a romkocsmák kozmopolita sznobjainak játszanak, figyelmen kívül hagyva, hogy a magyar szavazói réteg 90%-a nem belőlük áll.

2013.03.05. 16:50:07

Én azért azt is vitatnám, hogy Orbán = magyar Ponta, Fico. Olyan azért csak a Jobbiktól hangzott el, hogy Magyarország a magyaroké, a kisebbség meg ne zsaroljon minket. A roma kisebbségért rengeteg program van, integráció, stb, a vidéki szegénység felszámolása érdekében múködik a közmunka program, amely sok romának ad munkát. Orbán legutóbb is elítélte a cigányellenes Jobbikos kijelentéseket Duró Dórától.
A sok ponton kritizálható magyar (fidesz) alaptörvény kimondja a ksiebbségek jogait, sőt 2014-től garantált parlamenti képviseletük is lesz. (Jó persze, Mo-on a nemzeti kisebbség is többé-kevésbé magyar már.)

Gazdasági politikában meg Ponta az IMF-neolib megszorító politikát viszi egyelőre, ott épp hogy nem szoci.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 16:54:57

@Vhailor: Aki tudja, csinálja, aki nem az tanítja, aki azt sem az kritizálja, aki azt sem, az elmegy pártpolitikusnak...

Egyébként igen nagy probléma, hogy akinek egy csepp önbecsülése és tartása van, az elkerüli a politikát, így marad a csőcselék, a közügyek irányítására. Ők aztán saját sekélyességükre még azzal is rátesznek egy lapáttal, hogy mindezt elfedjék, és megpróbálják elhitetni magukkal, hogy ők az elit.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.03.05. 16:57:59

@SontPent: Megjegyzem, a "Magyarország a magyaroké!" kijelentésnek nem volt kisebbségellenes éle. Ez globalizáció-kritika volt, nem nacionalizmus.

A cigányellenességet meg fölösleges idekeverni, teljesen más téma.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.05. 17:00:44

@SontPent: Hááát,... ebben tényleg igazad van. A gazdaságpolitikára és az EU-val kapcsolatban Orbán tényleg olyan mint Meciar (Fico, Ponta,...). A hazai kisebbségekkel viszont többé-kevésbé megfelel az EU-s normáknak.

@TaTa86.: Ki kell halnia Kádár árváinak, erre mondtam, hogy 20 év. Kérdés, hogy mi lesz aztán, mert a gulyásszocinyuggerek fiatal korukban elfelejtettek szaporodni, pedig a hetvenes-nyolcvanas években tényleg megvolt rá a lehetőség,... Fiatalok nélkül nem fog menni.

no successful 2013.03.05. 17:06:17

@Fejesrob:

"Azzal együtt az valahol jellemző, hogy az átlag román politikus eleve nacionalistábbak mint a magyar politikusok, de épp a liberális miniszterelnök az egyik legkeményebb soviniszta közöttük. "

Nem csak arról van szó, hogy a Románoknál a politikusok ilyenek, hanem a választók nagy része is.
Éppen ezért, egy olyan román politikus, aki elkezdené támogatni a székely autonómiát, nem sokáig regnálna, csak amíg valamilyen törvényes, netalán törvénytelen eszközzel el nem távolítanák.
Ezért mondom, hogy a Székelyek autonómiáját nemzetközi porondon kéne propagálni, mert a Románok inkább elviselik, ha kívülről, valamilyen "erős hatalomtól" kapják a fejkoppintást, mintha belülről akarná valaki megreformálni a nemzetiségi politikát.

regress 2013.03.05. 17:37:51

@no successful: a székelyek sohasem voltak magyarok.nézz utánna.

centenárium 2013.03.05. 17:49:55

@regress: Felfedezted öcsi, a tyúkszarban az ütőeret.
Ne akard már,hogy más keze is szaros legyen.
Elég az hogy te nyakig benne vagy, mert belenyomtak anno.

centenárium 2013.03.05. 17:50:58

@regress: Valahonnan idekoppintottak öreg.....

komolytalan samu 2013.03.05. 18:09:42

@regress: Ne bassz! Hogy meglepődnek majd a székely rokonaim, ha ezt elmondom nekik; magyarul.

Bevándorlás korabeli törzsi menetrendekkel szeretnél olyan nagyon okoskodni, a középkori jogi kiváltságaikkal, vagy a Ceusescu rendszerben bevett önvédelmi gyakorlattal?.

A székely identitás a magyar identitáson belül értelmezhető.

Tudálékos kis tükörtojás, bmeg.

no successful 2013.03.05. 18:32:53

@regress:
"a székelyek sohasem voltak magyarok.nézz utánna."

Ahhoz képest elég jól beszélnek magyarul. Az utánna helyett meg talán jobb lett volna az utána szó.

Laci A Lakli 2013.03.05. 19:25:01

@nemecsek ernő áruló:
Te milyen nemzeti elnyomásról beszélsz az 1500-as évektől kezdve?
A történelmi Magyarországon nem létezett nacionalizmus. A nacionalizmus mint irányzat a XIX-ig században jelent meg. Gondolj már bele, hány nem magyar nemes volt a Magyar Királyságban például Zrínyi Miklós aki horvát volt, de sok román származású nemes is volt. A másik igen egyszerű tény szerinted mennyi nem magyar származású katona vett még így is részt az 1848-49-es forradalom és szabadságharcban -elég ha csak az aradi vértanúk származására gondolsz. Ha annyira elnyomtuk volna őket, miért harcoltak a magyarok oldalán? - Ja persze teljesen hülyék voltak... De gondolj bele a világ első nemzetiségi törvénye is kis hazánkhoz fűződik 1868-ban, amiben szabad nyelv használatot biztosítottunk az oktatásban a közigazgatásban és a kultúrában is! Ez mutatja, hogy a románok (Gondolok itt a székely zászló ügyére pl.) több mint 150 évvel vannak még mindig lemaradva gondolkodásban. A magyarokat sokkal több nemzeti atrocitás érte az utóbbi Trianon után, mint előtte összesen az Magyar Királyságban a többi nemzetet együttvéve 1500-as évektől kezdve.
Tanulj egy kicsit többet mielőtt Trollkodnál.

pinky, the brain 2013.03.05. 20:03:51

Tehát...a baloldal amely Magyarországon ki van folyton borulva a magyar nacionalista megnyilvánulásoktól....lebratyizik egy román nacionalistával...s még mondjátok, hogy az MSZMP nem népgyűlölő...magyar népgyűlölő...

parászta 2013.03.05. 21:48:36

Na akkor kilencedikén összefújja a szél a szemetet.

val 2013.03.05. 22:00:36

"hogy az MSZP „meghívására” Budapestre érkezik a román kormányfő."

Pont úgy nem lehet a fenti "gesztust" kimagyarázni, mint Károlyi "Minél kisebb lesz az ország, annál nagyobb leszek én" mondatát.

A gyengébbek kedvéért ezt nevezik hazaárulásnak.

Mesterlövész 2013.03.05. 22:13:48

Ahogy én eddig leszűrtem: a két drágalátós Viktor ugyanaz, már ami a politikai megnyilvánulásaikat illeti, de a hozzászólók nagyobb része szerint a román Vitya egy szemétláda. Pedig ugyanazt csinálja ő is. Jól egymásra talált mindenki.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.03.05. 22:48:21

"A magyar baloldali elit egy része sikongatva tapsikolt Victor Pontának, hogy"

Mi van? Ki tapsolt sikongatva? Van erre valami forrás, vagy csak elgaloppírozta magát a szerző?

Bell & Sebastian 2013.03.06. 00:39:59

Furcsa érzés Martonyit hallgatni mostanában, mintha olyan, megírt szöveget mondana fel, amiben még maga sem hisz. Ugyan nem tudok egy kukkot sem dákórománul, de élek a gyanúperrel, hogy ez a Ponta pontosan ugyanígy van vele.

Mert ahogyan Tőkést osztotta, az nem vall éppen ép elmére, alaposan felfújt majomparádé az egész, a zsebrák RMDSZ -szel az élen. Az a csúcs kimitlopik.

2013.03.06. 01:14:54

@Vhailor: A gazdaságpolitika rész sem stimmel teljesen. Románoknál jelenleg IMF szerinti, neolib megszorító gazdaságpolitika megy. Persze ettől még könnyen lehet Ponta etatista, illetve szocialista. Elismerem a két szlovák úriember gazdaságpolitikai nézeteit nem ismerem.

2013.03.06. 01:16:32

@regress: "A magyar az, akinek fáj Trianon". Na, és vajon ki mondta ezt?

(ergo, a székelyek magyarok, hiszen gondolom fáj nekik Trianon ;) )

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2013.03.06. 06:51:09

@SontPent: Az "úriembert" nem helyes egy mondatban említeni az illetőkkel.

Etatista és szocialista mindegyik, csak a magyarok Viktorának nincs annyi realitásérzéke, hogy felfogja - jobb ha enged a Nyugatnak, ebben megegyezik a 90-es évek Meciarjával. A többiek legalább alkalmazkodnak a "nagyobb kutya..." szabályához. Nem szép dolog ez, de Magyarország kicsi ország, gazdaságilag pedig hosszú távon nem engedheti meg magának az "unortodoxiát".

Fico is erről beszélt nemrég, hogy bár szívesen folytatna ő is "önállóbb" politikát, csakhogy ennek nincs meg a (geopolitikai) realitása.

Dr Kebab 2013.03.06. 12:48:12

Ponta ugyanolyan, mint bármelyik oláh. Buta és erőszakos.
süti beállítások módosítása