Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Büntető bikinis izgatás főműsoridőben
2012. június 19. írta: st.Ella

Büntető bikinis izgatás főműsoridőben

bunteto.jpg

  Az EB-szezon legfigyelemfelkeltőbb műsorát sikerült összehoznia a Viasat 6 csatornának, persze a focival kapcsolatban. Az egyes meccsek félidejében szinte meztelen lányokat mutogató Büntető című sorozat valószínűleg nem az egyetlen, de a leggyorsabb eredményt hozó módja volt annak, hogy más, a Viasat 6-nál jóval nézettebb adók közönségét átcsábítsák – a műsor azonban tényleg büntet. A főcímben bekúszó címer már önmagában sokat elárul: a korona körül pucsító, poszterizált lányalakok a night clubok neonreklámjaiból lehetnek ismerősek. A produkció indulását a szokásosnál nagyobb reklámkampány is megelőzte: az adásokból összevágott szpotokon kívül óriásplakátokon is feltűntek a stoplis cipőbe és bikinibe bújtatott formák a V logó mellett.

  A félidő persze dögunalom, még aki egyedül néz meccset – ha akad ilyen –, az sem figyel a szakkomentátorok semmit ragozó okoskodására, inkább megy ki sörkorcsolyáért a konyhába, vagy fordul az asszonyhoz, értékelve kitartását, mérsékelve az állandó foci miatt egyre fokozódó duzzogást. Vagy most már inkább kapcsol a Viasatra (ez a Subba, és valószínűleg mainstream olvasói rétege szerint is kötelező), 18.45-kor és 21.30-kor ugyanis már melegítenek a lányok. A műsor szépen rárepül a sörmámorban úszó focihuligánokban minden bizonnyal aktívan élő sztereotípiákra is: a németek mind szőkék, a görögök feketék, a hollandok valamiért alacsonyak, francia típusú bikinialsójuk pedig a hagyományos bugyi formáig fel van sliccelve.

  A bevezetés után felspannolt lányok megkezdik a tizenegyesek rugdosását, vagyis próbálnak a kapuba célozni. Ez általában nem megy, de nem is ez a lényeg; a háttérben tomboló csekély számú, valószínűleg alulfizetett közönség lelkesen noszogatja őket. Bár néha arcukra fagy a mosoly, az éppen pályán lévő nemzet zászlaját lengetve skandálják Timi, Kinga, vagy Merci nevét. Az este, sötétedés után felvett adások egyébként határozottan jót tesznek az összhatásnak, akkor ugyanis kevésbé látszik, hogy a sportcsarnok nézőterének 90 százaléka üres.

  A focicisták mozdulatai tehát nem klasszikusak, elnémított szójátékaik annál inkább – ahogy Horti Gábor kommentátor fogalmazott, elnyomva ezzel a jól artikuláltan kiejtett bazmegeket. A SportKlubról ismert narrátorral kapcsolatban sokszor az lehet az érzése a nézőnek, jobban szenved a saját hülyeségeitől, mint akiknek hallgatniuk „kell”: csak akkor lelkesedik, amikor beszúrhat egy-egy erotikára utaló mondatot, mint például a német-holland meccsen: „Kitti izmos karjával, amennyire lehet, izgatja a közönséget”. A mondat persze adott szituációban teljesen értelmetlen, de azért minden sörmámorban úszó tévénézőből előhozza a disznót, és sanda mosolyt csal a szájszögletekbe. Horti a büntetősorozatok végén rendszerint maga is pályára lép, de csak hogy szavaival inzultálja a lányokat, kigombolt nyakú, kihajtott gallérú ingben, borostásan és unott fejjel ostoba kérdésekkel alázza őket. A kommunikációban sokszor nem túl gyakorlott szereplőkkel egyéni interjú is készül: ilyenkor tapasztalataikról mesélnek, és többnyire olyanokat mondanak, hogy „nagy nyomás volt rajtam, ez vezetett minket a győzelemhez”.

  A Viasat 6 nem tett többet, kevesebbet, vagy rosszabbat, mint bármelyik kereskedelmi csatorna, amelyik – kihasználva a férfiak ösztöneit, megtalálva a piaci rést – műsort készített az igények kielégítésére. Sőt, a Viasat profi módon találta meg szinte egyetlen módját annak, hogy az erkölcs fogalmát már egyébként is rég elfelejtett kertelevíziózás világában nagyon gyorsan új nézőket vonzzon be adott célközönségből. Mégis, nyílt szoftpornó az, amit a magyar kormány által egyébként talán a kellő mértéknél is jobban támogatott és dicsőített sportba szőttek. Megalázó, és nemcsak a női nemnek, hanem a férfinak is.

  A formás exhibicionisták örömmel vállalják – nem túl busás összegekért – a jópofa labdarugdosást, nem okoz bennük feszültséget, hogy apjuk haverjai a kocsmában poénból akkor isznak, amikor az ő seggüket mutatják, és nem nyomja vállukat a hagyományos női értékek (nem a lágy formákra gondolok) degradálásának súlya. Többségüket – úgy tűnik – még az sem zavarja, hogy a kommentátor és ostoba kérdései az értelem teljes hiányát feltételezik róluk. A fotelban, vagy a bár teraszán tespedő hetero pasik sem kezdenek mélyfilozófiai vitába a kerekebbnél kerekebb mellek labdák láttán, csak hátradőlnek végre, és miután kértek még egy kört, könnyedén hódolnak a fizikai örömöknek. Nem egy akad köztük, aki büszkén fogja át ilyenkor az előírt 16-os korhatártól még be nem töltött fia vállát, és a műsor által tanítja meg arra, milyen a jó nő, és hogy beszél férfi a férfival nőről. Azok a nők viszont, akik férjük, élettársuk, társuk mellett ülnek – és sokuk inkább csak elviselik a focimeccsek végeláthatatlan sorát, ahelyett, hogy tényleg érdeklődnének a passzív sport iránt –, kényszeredetten húzzák mosolyra szájukat. Egy olyan szituációba kényszerülnek, ami ha a téma könnyed kezelése miatt nem is jelenik meg a felszínen, sokukban okoz frusztrációt.

  A Viasat mentségére szóljon: láthatóan kerülték az alultáplált modelleket, a szilikont önmaguknál többre értékelő lányokat (elvétve persze azért akad olyan, aki már inkább kórházi ágyon, mint edzőteremben fektetett be felső testébe), és bár a nagy ékszerek sport közbeni viselésének veszélyeire nem hívták fel a résztvevők figyelmét, a kapus műkörmeit talán leszedették ideiglenesen. A szolárium is csak egy-kettejüknek állandó lakhelye, szóval átlagos lányok ezek, nem állítják teljesíthetetlen elvárás elé a háziasszonyokat, akik maguk között mégis egyszerre hördülnek fel a főcímdal hallatán. Míg a főműsoridőben futó valóságshow-k burkoltan, részben épülnek csak a szexre (és azokat a médiahatóság fokozottan ellenőrzi), a sör, autó, és egyéb, elsősorban férfiakat célzó reklámok pedig többnyire elegánsan teszik ezt, addig a Büntető kora este korlátlanul és indokolatlanul. A Viasat 6 profiljába természetesen tökéletesen beleillik a meztelenkedés, az Éden Hotel című, szintén kizárólag a szép testeken és alkalmi aktusokon alapuló reality volt eddig talán legismertebb műsora. Itt bukkant fel először Éden Levi is, aki a Büntetőben elméletileg a játékvezető, gyakorlatilag a háttér szerepét tölti be. Mindenesetre nyilatkozata szerint Levi számára nagy kihívás ez a feladat.

  Hogy a lányok hogyan és mi alapján kerülhettek be a magas presztízsű, nyilván komoly követelményeket állító produkcióba, kérdeznem sem kellett, és megtudtam: a közösségi portálokon létrehozott hamis profilok, önmagukat egy átlagos személynek álcázó hostess ügynökségek a profilképek alapján személyre szólóan, bemutatkozás nélkül tesznek munkaajánlatot, és ígérnek 100 ezer forintot a részvételért. A belevalóknak ezután már valószínűleg csak egy gyors személyes szűrésen kell átesniük: akik visszautasítják az egyébként kiváló ajánlatot, azok pedig esetleg még kipróbálhatják magukat Vágó István kvízműsorának szőke nők számára kiírt epizódjában. (Tényleg.) A bóvli cirkusz ezt követően már gurul szinte magától, dolgoznak a hormonok meg az alkohol, a lányokban buzog önbizalom, hibátlan az egész ötlet, csak az átlagos nő nyel egyet, ha belegondol, miről is szól mindez: a nők tárgyiasításáról, a férfiak állatiasításáról. Valószínűleg az NMHH sem tudna konkrét kivetnivalót találni a kora esti nemi izgatásban, hacsak azt nem, hogy mindegyik adásról lemaradt a termékmegjelenítés felirat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr854590120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.06.19. 15:15:01

annyira alja ez a műsor, pedig én még a benkőt is elviseltem

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2012.06.19. 15:29:31

Svygg Hörde Jensson: Pornóújságbolt
(svéd gyermekvers)

Egyszer elmentem egy pornóújságboltba.
Rá is volt írva az ajtajára: "Pornóújságbolt."
Bementem, és kértem egy Kommentárt.
De nem volt nekik! És még Heti Válasz sem!
Mindenütt csak a mocsok, a szex, a pornó!
Elegem van a pornóújságboltokból.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.19. 15:33:18

"csak az átlagos nő nyel egyet, ha belegondol, miről is szól mindez: a nők tárgyiasításáról, a férfiak állatiasításáról."

Mi ez a feminista amokfutas egy magat konzervativnak hirdeto blogon?

Holnap mar talan az ulve vecezes kotelezove tetelerol szolo postot is nyomnak az arcunkba ezek a kripto-tarsadalommernokok?

Madass 2012.06.19. 15:34:36

Gyenge utánzata a Lingerie Football League-nek.

Szori 2012.06.19. 15:43:34

Mi ez a feminista hülyeség a Mandineren?

Samott 2012.06.19. 15:46:02

NMHH nem illetekes, korhatarkarika se kell, mert a Viasat3 (ha jol emlekszem) a brit mediahatosag ala tartozik. Egyebkent tenyleg, mi ez a feminista amokfutas ezen a konzervativ blogon? ;)

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2012.06.19. 16:02:22

A „szinte meztelen” szintagma jelen kontextusban a strandokról/uszodákból megszokott – de konzervatív szemekben bizonyára erkölcsrombolói reputációnak örvendő – BIKINI viselését jelenti.

Ha valaki véletlenül félre akarná érteni, ugye.

Robinzon Kurzor 2012.06.19. 16:05:07

Ha tudom, hogy a végén nagy kedvencemet, Horti Gábort is láthatom, akkor nem kapcsoltam volna el csalódottan úgy másfél perc után azon egyetlen alkalommal, amikor egyáltalán odakapcsoltam.

A lányok, akiket e másfél percben volt szerencsém megtekinteni, inkább közönségesek és nem átlagosak voltak.

Viktus 2012.06.19. 16:10:55

Bikinisnek bikinis, de izgatónak kevésbé nevezném ... olyan, mintha egy szerkesztő végig ment volna v.mi főút mellett felszedte volna a mikrobuszba a szerencsétleneket szerepelni.

Zb74 2012.06.19. 16:11:43

"A Viasat mentségére szóljon: láthatóan kerülték az alultáplált modelleket"

Hát nemtom, én pont azt akartam írni, hogy férfiként nem sok kivetnivalót tudok felfedezni ebben a műsorban, kivéve talán azt, hogy túlságosan is sovánkák ezek a lánykák...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.19. 16:34:02

... És mi ez a feminista, genderelvű, individualista, ballib elvi alapokon nyugvó médiaostorozás egy magát néha konzervatívnak definiáló blogon?

Ezek a dolgok, akarom mondani, nők, azaz női testek – a nemzeti vagyon részei, ha szabad összehegeszteni a KDNP-s Lukács Tamás (azt hiszem) és Schmitt "nem perelek" Pál találó fordulatait. Ami a nemzet vagyona, azt pedig a tv-ben nyugodtan lehet mutogatni is. Kár, hogy a közszolgálat nem vállalta el idejében, és egy angol kereskedelmi tv mutatja az utat :-)

Pelso.. 2012.06.19. 16:49:00

@Samott: Nem ámokfutás ez, csak light retropolgári ejnye-bejnye)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.06.19. 17:56:15

Néniket a bácsiknak!
A médiakorbács mindig visszanyal. Ugyanis csak az nézi, aki akarja. Azt annak vagy tetszik, vagy rejszol. A többi pógárnak meg nemtökmindegy?

Egyébként szoktam olvasni a helyben megjelenő nyilas újságot, amit egy ösmerősöm apja ír és ad ki, de nem nyáladzom rája, csak a röhögés végett kell forgatnom. Hát Ella, magácska is röhögjön a nemtetszőn, mert a végén még bútorbetegsége lészen. Tudja az a székrepedés.

jan 2012.06.19. 18:25:48

Posztironak teljesen igaza van, tenyleg szanalmas ez a musor: normalis ferfit utoljara a kamaszkoraban foglalkoztattak az ilyen viziok mint bikiniben focizo nok, bikiniben automoso nok stb.

Amugy meg batorsagra vall ilyen poszttal beallitani ebbe a nagyon is ferfikocsmaba, ugyhogy riszpekt, meg a szanalmas Brasso-poszt is meg van bocsatva;)

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2012.06.19. 19:05:23

hát gagyi volt az biztos

Stellának szeretettel - nem tom mi ez, de jó :
perros-guirec.tumblr.com/post/25424748120

aszterixagall 2012.06.19. 19:19:48

Azt a konzervatív, értékelvű mindenségit! Szép hozzászólások.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.06.19. 19:54:18

:)

"A liberálkapitalizmus a zsidóság eszköze, amellyel a keresztény erkölcsiséget felszámolhatja, hogy helyébe saját erkölcstelen téziseit állíthassa. A zsidóság "valamennyi társadalom fekélye és megölője", a zsidók eszközei "a bűn, a csábítás, a prostitúció, a szándékos lélekölés és vásárlás", és ezekkel "megmérgezhetik a szervezetet" – fogalmazott. A főpap általánosságban említi a magyar zsidókat: "Teljesen igaz, hogy vannak derék zsidók, de a zsidóság idegen, kereszténységet leszorító, honfoglaló, minket kisajátító, idegen hatalom. (...) Itt egy rafinált, romlott, hitetlen és erkölcstelen faj garázdálkodásáról van szó, poloskainvázióról, patkányhadjáratról. Egy kérdés van: hogyan védekezzünk?" A magyar lelkiségre gyakorolt hatása vetekedik Pázmány Péter hatásával."

vitaygeorgina 2012.06.19. 21:32:51

@Doomhammer: nem szeretném kiforgatni a szavait, de ön szerint ha egy konzervatív blogon megjelenő ilyen témájú és tartalmú írás feminista és nem ide való, akkor ez azt jelenti, hogy a konzervatívok jobban tennék, ha az ilyen alja műsorokat szó nélkül hagynák, vagy egy elnéző mosollyal elintéznék? Az megfelelő konzervatív viselkedés lenne?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.19. 22:02:35

@vitaygeorgina:
Tisztelt vitaygeorgina, attól, hogy ez az írás a feministák szokásos érveit használja, még nyilvánvalóan van érvényes konzervatív kritikája ennek a műsornak. Aminek megtalálására nem érzem magam alkalmasnak, mivel én ebből a műsorból egy percet sem láttam és úgy általában nem érdekel, mik mennek zs kategóriás csatornákon, amit tekinthet liberális megközelítésnek.

Egy biztos: a "nők tárgyiasitása" innen ered:
en.wikipedia.org/wiki/Sexual_objectification
"The concept of sexual objectification and, in particular, the objectification of women, is an important idea in feminist theory and psychological theories derived from feminism.[3][4] Many feminists regard sexual objectification as objectionable and as playing an important role in gender inequality."

Elnézést, ha valami felett elsiklottam volna, tudomásom szerint a feminizmus nem konzervatív ideológia, vagy a létező jobboldalba most már ez is belefér?

sisszi 2012.06.19. 22:26:56

@Doomhammer: honnan ered? a wikipédiából??? nem mondod komolyan. Mit értesz az alatt, hogy "nem konzervatí ideológia". ez nem ideológia, ez "szimplán" politikai, gazdasági és szociális jogok kategória. nem ideológia!

sisszi 2012.06.19. 22:32:28

és köszi st.ellának a témafelvetésért!:p

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2012.06.19. 22:34:46

@kesztió:

anyádat a tolószékben miért nem bikinibe bújtatva tolod ki nyáron?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.19. 22:37:19

@sisszi:
Hát akkor legyen a Stanford Encyclopedia of Philosophy?

plato.stanford.edu/entries/feminism-objectification/
"Objectification is a notion central to feminist theory. It can be roughly defined as the seeing and/or treating a person, usually a woman, as an object. In this entry, the focus is primarily on sexual objectification, objectification occurring in the sexual realm. Martha Nussbaum (1995, 257) has identified seven features that are involved in the idea of treating a person as an object ..."

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2012.06.19. 22:37:41

@sisszi: magánál beállt a kék halál kedves.

rebootolja a karmáját - vagy milye van a libsiknek

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.06.19. 22:42:50

Ha jól értem, bikiniben rugdalóznak.
Ez mitől szoftpornó?

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2012.06.19. 22:45:19

@Doomhammer:

a nők eltárgyiasulása nem onna ered, amikor az ősi mesterséget elkezdték prolik is igénybe venni?

a gésák és kurtizánok szolgálatai úri kiváltságok voltak

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2012.06.19. 22:46:25

@Hepci:

úgy általában is bikiniben szokás "rugdalózni"? meg mondjuk fecskében?

sisszi 2012.06.19. 22:48:18

@Doomhammer: tehát szerinted minden a filizfiából ered? filozófusok megfogalmazzák a többiek elolvassák és a valóságban kivitelezik? így gondolod az "innen ered"-et? vagy azt keresed ki írta le először? köszi a linkeket, de nem értem mit akarsz velük.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.06.19. 22:50:59

@Ezt a népet sajnáljam?: strandfoci...
Van más is?
Masztiznak?
Szopnak úgy, hogy nem látni a faszt?

Mindig pontosan kell definiálni a fogalmakat. :D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.19. 22:58:28

@sisszi:
Azért szögezzük le, miről vitatkozunk, mert én még nem teljesen értem.

Az én állításom annyi volt csupán, hogy st.Ella feminista érveket használt az általam bevallottan nem látott műsor ellen. Ezt furcsának találtam, ugyanis egy ilyen műsor konzervatív kritikája az szokott lenni, hogy erkölcstelen. A konzervatív számára azért kényelmetlen a szexuális tárgyiasulás eszméje, mert az azon alapul, hogy a nő intellektuális és egyéni képességei helyett csupán a férfiak örömszerzésének tárgyai. Ez az állítás pedig kellemetlenül közel van ahhoz az állításhoz, hogy a nő helye a természet által adott és elsősorban a szülésről és gyereknevelésről szól, de semmiképpen nem az egyéni képességek kiteljesítéséről.

Erre itt st.Ella a műsornak ezt vetette a szemére.

Dr. GGG77 2012.06.19. 23:15:08

Ha vkinek par bikinis lany ilyen megrazkodtatast okoz annak sulyos kisebbrendusegi komplexusa van.
Erkolcs meg softporno...!? Mi ez a szar duma?

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2012.06.19. 23:18:41

@Dr. GGG77:

igaza van stellának:

ez valóban softporno

Stellácska!

Engem átlagos nőként is érdekelsz! Még bikinit sem kell húznod! ;)

Kárpáthy Zoltán 2012.06.20. 01:25:53

Nekem már fel se tűnt, de tul.képp igazad van, és jó is, hogy cikkbe kanyarintottad.

Manyi Béci 2012.06.20. 06:45:28

A médiában elburjánzott egyoldalú tárgyiasításnal egyetlen megoldása létezik: a kétoldalú tárgyiasítás, eszköze a cenzus. Szépen meg kell számolni ezeket a lányokat, és ugyanannyi fürdőruhás pasit benyomni adásba. Kiválogatásban, forgatókönyv megírásában szívesen rendelkezésre áll a Manyi&Béci Kft.
Több alsógatyás pasit a tv-be!!!

Secnir 2012.06.20. 08:36:26

összefoglalnám:
nem tetszik stellának a viasat6-on futó bikinis tizenegyesrúgó műsor, ezért felnyomja őket a médiahatóságnál (vö: szalai annamáriánál, kinek se' gyereke, se' férje, csak barátnői).

ühüm.
stella: ott az a kibaszott távirányító a kezedben, elnyomsz, és kész.

2012.06.20. 09:59:22

Elnézést, de akkor a női strandröplabdával mi van? Nyáron főműsoridőben nyomják a sportcsatornák és a nemzetközi szövetség 1999 óta a nőknek fürdőruhát ír elő.
Most annyi változás lesz, hogy az olimpián short és top a hivatalos női viselet.

manócska 2012.06.20. 12:51:50

Konzervatív feminizmus is van, Slachta Margit neve mond valamit? Nem? Pedig a parlamentben is hivatkoztak rá kormánypárti honanyák, itt elolvasható: www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.naplo_fadat_aktus?p_ckl=39&p_uln=73&p_felsz=23&p_felszig=133&p_aktus=9

Hogy is van ez?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 13:09:10

@manócska:
Es ma mit mondanak a kereszteny feministak? Mert Slachta Margitnak ez a noi valasztojogot es a nok tovabbtanulasi lehetoseget jelentette (persze nem minden palyan, csak ami a noi sajatossagoknak megfelel).

A nok targyiasulasarol nem ismert a velemenye (mindenekelott, mert a fogalom meg nem is volt ismert, amikor o aktiv politikai palyan volt).

manócska 2012.06.20. 13:11:43

@Doomhammer: Kérdezzétek meg őket! A feminizmus és a kereszténység, valamint a konzervativizmusság nem kizáró tényezők, bármennyire is annak próbálja beállítani a többség. Legfeljebb a magyar környezetben merik kevésbé nyíltan felvállalni az ilyen véleményüket a konzervatív körökben mozgó nők, mert azt kapják a nyakukba, amit a poszt írója...csak gratulálni tudok a cikk fogadtatásához.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 13:16:42

@manócska:
Megkerdeztek. Ezt mondtak.
talita.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=569:talita-kereszteny-feministak-igen-a-nisegre&catid=43:lelki&Itemid=69
"Editben és bennem erős a feminista beütés – mondja Mari (ő látható a jobboldali képen), aki húsz évig tanított magyart és történelmet, most viszont „kivételezett helyzetben van”, a család mellett tud időt szakítani az önkéntes munkára is. – Sok mindenen túl vagyunk, több gyereket nevelünk, mindegyikünknek van lánya is, van hivatásunk. A Kurír felveti: ma a feminizmusról elsősorban a radikális, a nemi szerepeket tisztán társadalmi konstrukciónak tartó, uniformizáló irányzatok jutnak az emberek eszébe. "Ez lényegében a női mivolt megtagadása" – szögezi le Lívia. A Talita Slachta Margitot tartja a keresztény feminizmus hiteles képviselőjének: a Szociális Missziótársulat általa szerkesztett lapja, a Keresztény Nő, később Magyar Nő alcíme szerint „A keresztény feminizmus lapja” volt.
De akkor mit jelent itt a feminizmus? „A kereszténység segítségével tudtam igazán igent mondani a nőiségemre” – mondja Mari. Edit számára a nőiség azt is jelenti: méltósággal odaállni valaki mellé, és így támogatni. Líviában bevallása szerint nem olyan erős a feminista vonal, a normális férfi-női kapcsolat pedig egymás mellettiség és kölcsönösség, amiben egyformán fontos a szeretet és a tisztelet. Hozzáteszi: az egymás kölcsönös kibontakoztatásának igénye nem csak a házasságra, hanem például a közéletre és az élet minden területére is igaz kellene, hogy legyen."

Tehat tovabbra is meg van emlitve Slachta Margit, de a kerdes ("De akkor mit jelent itt a feminizmus?") nem igazan lett megvalaszolva. Nem hiszem, hogy a holgyek altal emlitett definiciokat a vilagon barhol is feministanak fogadnak el.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.20. 13:23:08

@Doomhammer: Mi több, a cikkben foglalt kritikának sem a Slachta Margit-i értelemben vett kereszténykonzervatív feminizmus az alapja és a vezérfonala. Hisz' nem azt hánytorgatja fel, hogy hajadon, gyermektelen – ennélfogva felnőttnek nem tekinthető – szereplőket mutogatnak, hanem szépen végigmegy a modern nyugati, sőt amerikai feminizmus sarkalatos pontjain. Ami viszont egyáltalán nem fogadható el keresztény, magyarországi értelemben vett konzervatív nézőpontból, sőt, kifejezetten elvetendő.

manócska 2012.06.20. 13:28:54

@Doomhammer: Ha most ebbe a kérdésbe belemennék, akkor arról kezdene el szólni a vita, hogy a, mi is a feminizmus? b, mi az igazi feminizmus? c, kinek van joga meghatározni, hogy ki tarthatja magát igazából feministának.

A konzervatív/keresztény feminizmus léte pontosan arra világít rá, hogy egyáltalán nem egyszerű egy globális definíciót adni a feminizmusra, és nem hogy nem egyszerű, hanem lehetetlen. Társadalmanként és koronként más a jelentése. Íg van ez egyébként a konzervativizmus, liberalizmus stb. fogalmak esetében is. A feminizmusnak is rengeteg ága van, amelyek egymással vitatkoznak egymással. Azok, akik veszélyesnek ítélik meg a feminizmust, nem azt az elvet kérdőjelezik meg általában, hogy nő és férfi ugyanannyit ér, ugyanolyan jogok illetik őket meg stb. (Mert legáltalánosabban erről szól a feminizmus, aki ezzel egyetért, az feminista, nyugodtan meg lehet békülni a gondolattal.) Onnantól kezdve, hogy a feministákat úgy definiáljuk, mint b@szatlan szőrös lábú férfigyűlölő leszbikusokat, nem is csodálom, hogy az emberek többsége hidegrázást kap tőlük. No és akkor itt vannak ezek a keresztény feministák vagy konzervatív feministák, most mit tegyünk, hát két teljesen ellentmondó szót pakoltak egymás mellé, és puff, itt egy új identitás. Pont ez a lényeg, hogy akkor ezzel azt állítjuk-e, hogy ez így egy oximoron, ilyen nem lehet, ezzel viszont azt is állítjuk, hogy a konzervativizmustól és a kereszténységtől távol áll az a gondolat, hogy nő és férfi egyenlő. (Az egyenlő nem azt jelenti, hogy nemnélküli ugyanaz.)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.06.20. 13:37:39

a szerző egy hülye picsa mint tudjuk.
a műsor gondolom semmilyen igényt nem elégít ki. nem akarom elhinni, hogy ilyen igény van. ki kíváncsi néhány tahó picsára? menjen ki a strandra aki.
amire igény lenne a baloldalon, az ott kezdődne, hogy gecitócsában csúszik el valamelyik lubáré és ettől a belébe csúszik a labda. a baloldal anális. vagy kézigránátot robbant valamelyik a vulvájában, vagy ilyesmi.
ehhez képest mi ez a kiskamasz faszverésre is alig alkalmas szamárság?
a jobboldali ember meg nem él ilyesmivel. ha női szereplőkkel való izgalmakra vágyik, hát elképzeli, hogy lendvai ildikót felakasztják, aztán végig megy rajta egy úthenger.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 14:12:41

@Counter:
Slachta Margit feminizmusaval az a baj, hogy az mar nem tekintheto modernnek. Ezt nem en mondom, hanem van egy olyan osztalyozas, miszerint a jogi egyenloseg (valasztojog, tovabbtanulas) elerese utan kezdodik a feminizmus modern szakasza. Vagyis a Slachta-i pozicio a maba nehezen ultetheto at, igy nem is meglepo, hogy a szerzo amerikai mintat kovetett. Viszont az amerikai stilusu feminizmus radikalis es pont a radikalis feminizmus *ellen* hozta letre Schlacta a maga mozgalmat (fuggetlenul attol, hogy az akkori nojogi kuzdelmek a maitol alapvetoen eltero celok erdekeben folytak).

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 14:18:14

@manócska:
"A konzervatív/keresztény feminizmus léte pontosan arra világít rá, hogy egyáltalán nem egyszerű egy globális definíciót adni a feminizmusra, és nem hogy nem egyszerű, hanem lehetetlen. "

Nana, ezzel en nem tudok egyeterteni. Amellett, hogy egy olyan szerteagazo mozgalmat, mint a feminizmus is nehez ket bovitett mondattal definialni, azert en nem fogadom el, hogy Magyarorszagon felul lehetne definialni a fogalmat valami teljesen massal, mint amit a vilagban ertenek alatta. Slachta feminizmusa korantsem logott ki a kor trendjebol, eppenseggel nagyon modern volt - akkor. Azonban kozben a feminizmus tovabbfejlodott es ma altalaban annak a leszarmazottjat ertik alatta, amit Slachta a maga koraban radikalisnak nevezett.

Persze lehet konzervativ feminizmust letrehozni, ahogy Slachta is megtette annak idejen. Viszont ezt a fogalmat a talitas cikkben megszolaltatott holgyek se tudtak megtenni.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2012.06.20. 14:19:41

nesztek egy kis vadfemin. íróéletmű: radfem.org/
ebookra

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.06.23. 11:28:22

@Secnir: ha nem tetszik hogy ég a házad, ne nézzed
süti beállítások módosítása