Hétvégi világforradalom!
2011. október 11. írta: dobray

Hétvégi világforradalom!

  Egymást érik itthon a forradalmak: a 2006-os felkelés és a 2010-es fülkeforradalom után most világforradalom készül október 15-re, olyan célkitűzéssel, hogy a lehető legjobb világot tervezzék és építsék fel, ami emberközpontú, részvételi demokrácia van benne, fenntartható, és hasonlók. A Spanyolországból kiinduló kezdeményezés természetesen ideológiamentes, a jobb világot pedig a Londont és Athént szétverő népséggel való szolidaritással együtt képzeli el. A hazai tagozat – mily meglepő – nem valamelyik gyárnegyedben, hanem a Gödör előtt gyülekezik, fáklyákat, kongákat vinni kell, anélkül nincs világforradalom. Izgalmas!

  Asszongya hogy: Világforradalom a Demokráciáért Most! 

 OKTÓBER 15. felejthetetlen nap lesz az emberiségnek! Ez lesz az első egész bolygót érintő állampolgári találkozó egy jobb világért. A forradalom már elkezdődött, készülj egy nemzetközi találkozásra a valódi demokráciáért. Itt az idő, hogy megszerveződjünk és elkezdjünk megosztani ajánlásainkat és megoldási alternatíváinkat a világgal!

 A kezdeményezés nem köteleződik el semmilyen „izmus”, politikai irány, spirituális meggyőződés, „készen-kapott” modell mellett. Hangsúlyozza a nyitottságot és toleranciát, globális és „emberi” értékekre alapoz, békés és lépcsőzetes megoldásokat/lépéseket feltételez. EZ NEM a kirekesztő, agresszív, szélsőséges megközelítések platformja!

Aztán:

 Szerte a Földgolyón közös gondolkodásra, vitára és új lehetőségek kidolgozására készülődnek az emberek. Nem az uralkodó elithez könyörögnek, nem másoktól várják a megoldást, hanem összegyűlnek megbeszélni és „rendezni végre közös dolgainkat”. A mai világban a pénz és a profit diktál, ahelyett, hogy az emberek és közösségeik érdekei érvényesülnének. A Valódi Demokráciát Most - VilágForradalom távlati célja egy emberközpontú, fenntartható közösségi társadalom megteremtése. A WorldrEvolution a világ fejlődését jelentő kifejezés, ami a társadalmaink békés, befogadó, de változtatni kész erejét jelenti.

 A magyarországi főesemény

15 órától Budapesten a Deák tér közelében, a Gödörnél gyülekezünk.
Csoportokban gondolatokat cserélünk, az eddigi javaslatokat megvitatjuk, továbbfejlesztjük.
 
Közben transzparenseket is gyártunk, illetve figyelemmel kísérjük a világ összes pontján zajló szervezkedést és csoportokat!
 
18 órakor a Szabadság térre vonulunk, fáklyákkal.
 
Mindenkire számítunk!
 
-         Hozzatok dobokat, kongákat, ütős, rázós hangszereket!
-         Hozzatok fáklyákat, gyertyákat, fényeket!
-         Szervezzetek flash mobokat, használjátok az utcát, a teret!
-         Készítsetek táblákat, feliratokat, transzparenseket, hozzatok hangosbeszélőket!
-         És mindenek előtt gondolkodjatok, beszélgessetek a jövőről!
 
19 órától beszédek, zenekarok a szabadság téren
 
(további részletek hamarosan)
 
O15 után
 
A legfontosabb és legalapvetőbb, hogy csoportok, párbeszéd-körök alakuljanak. Ezt mindenki teheti a saját környezetében
 
Dolgozunk a webes megoldáson, hogy ezek a csoportok összekapcsolódhassanak, kommunikálhassanak
 
Segítünk a találkozási lehetőségek megteremtésében
 
Részt veszünk a mozgalom, vagy a mozgalomhoz jól kapcsolható kezdeményezések utcai akcióin, ezért találkozunk október 23-án is!
 
Csatlakozz a Facebookon a VilágForradalom eseményhez!
 
KÉSZÜLJETEK kreativitásotokkal, táblákkal, üzenetekkel, performace-okkal…MINDENNEL!
 
Hamarosan találkozunk élőben is!

  De mi a csuda ez, azon túl, hogy akár a Kétfarkú Kutya Párt is szervezhette volna, viszont annyival viccesebb, hogy komolyan is gondolják? A követelések is kábé az ingyensör-örök élet vonalán mozognak, és a spanyol indignados-mozgalomból indultak ki, akik az igazságért való felkelésnek nézik a görög anarchista tüntetőket, a londoni zavargókat is, és már kinyilvánították szolidaritásukat velük. Persze a az arab forradalmakat is ebbe a sorba illesztik.

  Számos civil szervezet és elégedetlen ember összefogásából végül januárban elindult a Democracia Real YA! (Valódi Demokráciát MOST! rövidítéssel DRY) című honlap, amelynek nagy szerepe volt az első, május 15-i tüntetés megszervezésében. A dátumról kapta a mozgalom a 15-M nevet. A tüntetői vándormozgalom egész Spanyolországban elterjedt, sokan mélyen átélik, hogy most beleszólhatnak a világ menetébe és a történelem fősodrába kerültek. Még portáljuk is lett, az El Indignado. Szeretik hangsúlyozni, hogy ideológiamentesek, és a konzervatívtól a kereszténydemokratán át a baloldaliakig mindenféle népség megtalálható köztük, és ami összeköti őket, az az, hogy: 

Mi együtt akarunk egy olyan világot kialakítani, ahol az emberek és a természet az első, a gazdasági érdekek előtt. A lehető legjobb világot akarjuk megtervezni és felépíteni. Együtt meg tudjuk csinálni, és meg is fogjuk! Félelem nélkül!

  Ja, kérem, bocs: a lehető legjobb világot akarjuk megtervezni és felépíteni, hát ez echte baloldali program, a par excellence ideológia. A spanyol mozgalom elindulása mögött egyébként olyan szervezetek állnak, mint a ATTAC spanyol tagozata, a DRY honlapját pedig éppenséggel az Egyesült Baloldal (Izquierda Unida) egyik aktivistája üzemelteti. A tüntetések egyik fő szervezője a Sindicato de Estudiantes nevű erősen balos diákszervezet, amely jó viszonyban van a marxizmussal. A DRY egyik fő személyisége, Fabio Gándara „haladónak és antineoliberálisnak” nevezte a mozgalmat, amely bensőséges viszonyt ápol az antiglobalizációs mozgalmakkal, és a Kommunista Párt, valamint az Egyesült Baloldal is szimpatizál vele. Sokat merítettek Stéphane Hessel francia szerző eredetileg Indignez-vous!, angolul Time for Outrage!, spanyolul pedig !Indignaos! címmel megjelent művéből is (innen jön az indignados név). Ebben a koncentrációs táborokat megjárt szerző a pénzkapitalizmus elleni békés küzdelemre szólít fel.

  Az indignadók, avagy dühödtek a hazai radikáljobb köröket megszégyenítő hangvételű videókat gyártanak:

  És most nézzük, hogyan szeretnének a világforradalmárok hozzájárulni a globális jobbléthez a Londont és Athént szétverő népség segítségével, és szemezgessünk igazán konkrét követeléseikből, javaslataikból:

- Erősen javasoljuk a következőket: Egy haladó szellemű társadalom prioritásainak az egyenlőség, szolidaritás, kulturális szabadság, fenntarthatóság és fejlődés, jólét és az emberek boldogsága kell, hogy legyenek. Ezek elidegeníthetetlen igazságok, amiket fent kell tartanunk a társadalomban: lakhatáshoz való jog, foglalkoztatás, kultúra, egészség, oktatás, politikai részvétel, szabad egyéni fejlődés és fogyasztói jogok a boldog és egészségesen élhető élethez. A jelenlegi kormányzási és gazdasági rendszer nem foglalkozik ezekkel a jogokkal és sok szempontból akadályozza az ember egyéni fejlődését.

 - A hatalom iránti vágy és annak csupán néhány ember kezében való felhalmozódása egyenlőtlenséget okoz, feszültséget és igazságtalanságot teremt, ami erőszakhoz vezet, és azt mi elutasítjuk. Az elavult természetellenes gazdasági modell egy növekvő spirálban tüzeli a társadalmi gépezetet, mely felemészti magát, néhányakat meggazdagítva, a többséget meg nyomorba döntve. Az összeomlásig.

- A célunk az, hogy közösen fogalmazzuk meg, mit várunk a jövőnktől, milyen világot akarunk, együtt, közösen felépíteni. Mi az, aminek másképpen kell lennie, és hogyan működjenek a dolgok?

- Széles társadalmi vitára javasolt témák: Kereteket a valódi demokráciához! Részvételi demokrácia felé mozduljunk, társadalmi egyeztetést, szociális párbeszédet, és a demokrácia kis köreit! Az állam szerepéről. Felelős államot, szembenállás helyett együttműködést, állampolgári beleszólást, az állam polgárainak tiszteletben tartását! Alapvető emberi és szociális jogaink biztosítását! Legyen tere az egyéni képességek kibontakozásának, és legyen valóban szabad a véleménynyilvánítás, a vallásgyakorlás és a kulturális sokszínűség megélésének lehetősége! A megélhetéshez szükséges minimális jövedelem és a lakhatás biztonságát, értelmes munkalehetőségeket! A szerzett társadalmi és munkavállalói jogaink alkotmányos védelmét! Progresszív közteherviselést! Kerüljön a helyére a gazdaság! A gazdaság eszköz, nem cél! A társadalom érdekei felette állnak a gazdaságénak, és ez nem lehet másként! Szociális és szolidáris gazdaságot, felelős társadalmi vállalkozásokat! Fenntartható működést, a környezeti értékek megbecsülését! Fenntartható világot akarunk! Helyi termelés, helyi gazdálkodás, helyi piac, minél teljesebb önellátás elterjesztését! Változásokra van szükség a vízgazdálkodás, energiahasználat és a fogyasztási szokásaink terén!

 

  Hogy mi lesz a forradalom után? A kis beszélgetőkörökben gyorsan konszenzusra jutunk a teendőket illetően, és a világ jelenlegi politikai-gazdasági elitjét menesztve mély egyetértésben, érdekeink félretételével megvalósul a földi paradicsom. Nem is világos, hogy az előző több ezer évben hogy a fenébe nem tudta meglépni ezt a tök egyszerű lépést az emberiség! Evidencia!

  Ne maradjunk le a világforradalomról, ilyen egy ember életében annyiszor van, mint napfogyatkozás, vagy még annyiszor sincs! A kongát, fáklyát ne felejtsük otthon! Szerintetek milyen eredménnyel fog végződni? Szerintem ilyennel:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr113282027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tevevanegypupu 2011.10.11. 08:16:52

Sippal, dobbal, nadihegeduvel..kicsit elobb kezdodik a karneval. Amerikaban viszont legalabb a bankok ellen indignalodnak, nem szimplan csak ugy osszejonnek egy kis fuszivasra, palinkazasra, egyebekre. Es ott valoban csatlakoznak is hozzajuk eleg sokan. Akik ezen a vilagforradalmi osszeeskuvesen nalunk resztvesznek, nyilvan jo kis bulira szamitanak, es ha ez osszjon, a cel maris teljesitve van. :)

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2011.10.11. 09:17:27

www.henrymakow.com/occupy_wall_street_is_cointelp.html

“Occupy Wall Street is COINTELPRO (Phony Opposition)”

Jó üzlet a forradalomgyártás.

Pelso.. 2011.10.11. 09:59:51

@Arma Gedeon2: Á, gyenge kezdeményezés ez. A fülkeforradalom mítoszának árnyékában sokkal nagyobb üzleteket lehet kötni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.10.11. 10:06:55

"A gazdaság eszköz, nem cél! A társadalom érdekei felette állnak a gazdaságénak, és ez nem lehet másként! "

Hogy ez mennyire igy van!
Megmondta Laszlo, a Professzor is.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2011/09/mi-magyar-gazdasag.html
"Ebből is látszik, hogy amit "magyar gazdaságnak" neveznek, az egy tök lényegtelen darabkája annak a gigászi gazdasági ökoszisztémának, amit életnek nevezünk. Szeretettermelés zajlik globális méretekben, azonban a szeretetjószág nem szivattyúzódhat hatalmi központokba, az csak lokálisan elfogyasztható."

Fenehorizont 667 2011.10.11. 10:08:15

ez olyan, mint valami vicc. hogy az istenbe csinálna már forradalmat egy rakás jóllakott, kényelmes életet élő, semmittevő idióta?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.10.11. 10:08:19

Na!

Meg egyszer.

Hogy ez milyen igaz!
Megirta mar Laszlo, a Professzor is.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2011/09/mi-magyar-gazdasag.html
"Ebből is látszik, hogy amit "magyar gazdaságnak" neveznek, az egy tök lényegtelen darabkája annak a gigászi gazdasági ökoszisztémának, amit életnek nevezünk. Szeretettermelés zajlik globális méretekben, azonban a szeretetjószág nem szivattyúzódhat hatalmi központokba, az csak lokálisan elfogyasztható."

aeidennis 2011.10.11. 10:49:09

Ellenforradalom Október 22-én délelőtt 11 órakor Czirák és Dénesfa között!

IV. Boldog Károly király visszatérésének emlékére szentmise és zarándoklat lesz annál a kápolnánál ahol 90 éve szentéletű királyunk repülőgépe újra magyar földre érkezett. Mindenkit szeretettel várunk és reméljük a Mandiner szerkesztősége nem csupán forradalmakról ad hírt.

Beszámoló a tavalyi megemlékezésről:
regnumportal.hu/node/558

http://www.denesfa.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=209:megemlékezés-iv-károly-király-ittjártáról

krakkói vonat 2011.10.11. 11:08:12

Aztán vigyenek ezek a "világforradalmárok" (hehe) meleg ruhát is, mert odafagynak a Gödörhöz. Vagy a kongák és fáklyák segítségével valami nagy-nagy tüzet raknak, miközben Kardos-Horváth gitárkíséretével eléneklik a 'feri segíteni kell' című mozgalmi dalt. Ingyen pálinka osztásról meg nem szól a fáma...

Bell & Sebastian 2011.10.11. 11:48:32

Mit tennék, ha törvényes, választott hatalom lennék és hírét venném, hogy zavaros fejű civilek tömegdemonstrációkat szerveznek zavaros ideológiák mentén?

1., Minden elérhető médiummal elmondatnám, hogy mekkora hülyeség is ez.
2., Beépíteném az embereimet, hogy szükség esetén manipulálni tudjam a tömegeket, a saját érdekeim szerint.
3., Izolálnám a főszervezőket, hangadókat.
4., Időben felkészíteném a karhatalmat - biztos ami biztos.
5., A legjobb filmeket vetíteném a D -napon, megpróbálnám otthon tartani az embereket.
6., Elrendelném a bankok bedeszkázását.
7., Leírnám, ki mit lopott, miközben ott se voltam.
8., Bepakolnám a bőröndöket.
9., Sajna', a ruháknak már nem maradt hely.

kispufi 2011.10.11. 12:00:55

monty pythonék lenyűgöző munkássága mind nagyobb és nagyob tömegeket inspirál, s lám, a valóság immár az ő végtelen fantáziájukon is túlnő.

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.10.11. 12:28:01

De komolyan! A nyilaspuccs napján? xD Lehet, hogy a zöld kommunisták is csatlakoznak...

Várúr 2011.10.11. 15:06:21

A tünti és a mozgalmárkodás a tömegszórakoztatás része. Mint a "lázadó" Sziget fesztivál, ahol a Coca Cola, bankok, biztosítók, bevásárlóközpontok reklámoznak. Hajrá fiúk/lányok. "Holnapra megforgatjuk az egész világot" (bár forog magától is). Na meg: Ez a harc lesz a végsőőő, csaak összefogni hááát".

thetriggerhappy 2011.10.11. 15:33:37

mitől különbözik ez a kurucos, jobbikos demagógiától a rasszizmus és a merevség hiányán kívül?
röhögök rajtuk, de még mindig inkább ezek a hülye naív hippik mint az agressziv, militáns hazai lázadók, akik a megszokott hosszúhaj-béke-fű kombó helyett az árpád sávokkal lázadnak.

Laikus Érdeklődő 2011.10.11. 16:07:20

"Mi együtt akarunk egy olyan világot kialakítani, ahol az emberek és a természet az első, a gazdasági érdekek előtt."
Szerintem ez nem feltétlenül baloldali ideológia. Valóban hasonlít az "örök élet, ingyen sör" programra, de ez miért baj? Be kell szállni a fáklya és kongabizniszbe.

Robinzon Kurzor 2011.10.11. 16:51:05

Unorthodox megoldásokat alkalmaznak, mi ezzel a baj?

Nem nagyobb hülyeség ez sem, mint ami Orbán száján jön kifelé (jövőre nem lesz megszorítás).

Robinzon Kurzor 2011.10.11. 16:53:32

@Várúr: "a "lázadó" Sziget fesztivál, ahol a Coca Cola"

Pepsi volt az, te szerencsétlen bolsiimádó.

Meg hát ott senki sem lázadó, kicsit sem.

De tudom: elveid szilárdak, holmi tényekkel téged ne zavarjanak.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.10.11. 17:03:13

Hm, hol maradnak a rendpárti ballib bejegyzések a csőcselékről? Megszoktuk őket 2010 előtt.

Pelso.. 2011.10.11. 18:20:08

@tölgy: Ezek még nem b@szták szét a várost, mint amazok, tradicionálisan.

Manyi Béci 2011.10.11. 18:24:02

@tölgy:
Abban a pillanatban, hogy zavargásokat okoznak, rendőrökre támadnak, törnek, zúznak, lecsőcselékezem őket a kedvéért, de cserébe elvárom, hogy teljes mellszélességel kiálljon értük.:)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.10.11. 19:50:17

@Pelso..: @Manyi Béci: izé, az athéni és nyújorki videókat látták? Esetleg a londoni "diáktüntit"? Ott formás tüzecske is volt. Vagy a torontóit?
Nézzék, itt mérgesek, mert a kötelező irodalmak elfogytak az olvasóteremből, és nem tudják a világbékét tanulmányozni :
www.youtube.com/watch?v=W1bHOFHyEf0

Itt az utcai hideg ellen védekeznek, Torontóban, baller népek, tudják arra nagy hidegek szoknak lenni.
www.youtube.com/watch?v=32OW6cu4Ypk&feature=relmfu

Nem kell megköszönni a segítséget, most már önfeledten csőcselékezhetik a ballereket.

Pelso.. 2011.10.11. 20:16:42

@tölgy: Ez itt Athén? -esetleg Ön már tudja, hogy hamarosan az lesz?

Manyi Béci 2011.10.11. 20:52:34

@tölgy:
OK, nyilván olyan videókat rakott be ide, ahol randalírozott a csőcselék. Ünnepélyesen lecsőcselékezem őket tehát.
Akkor most várom a kiállást mellettük, elítélve a rendőri brutalitást, és nyugodtan emlékezzen meg színesítésül gyermekkocsit tologató édesanyákról, idős, éppen arra sétálgató édesapákról, stb, stb .

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.10.11. 20:53:53

@Pelso..: eddig arról volt szó, hogy a jobberek beszűkült mucsaiak, és a ballibek gondolkodnak világpolgárként. A ballib rendpártiság csak Budapestre korlátozódik?
Nocsak.

Manyi Béci 2011.10.11. 20:55:11

@tölgy:
Eddig erről volt szó?
Itt, ezen a blogon?
Minden jóról lemaradok, a fenébe.:)

Manyi Béci 2011.10.11. 21:02:49

@tölgy:
Hehe.:)
Pedig olyan szépen elképzeltem, ahogy snájdig sármőrként (természetesen fürdőnadrágban), hevesen gesztikulálva bizonygatja a csőcselék igazát...

Manyi Béci 2011.10.11. 21:05:29

@tölgy:
A bokarándulásom óta valahogy lelassultam, igaz.
Maga ezek szerint ott rohangászik az élet mellett, strandpapucsban?
Igazi konzervatív magatartás ez?

Várúr 2011.10.11. 21:20:32

@Robinzon Kurzor:
Legyen Pepsi.
"Senki se lázadó".
Jön a láz adó.
Fizesd, faszpörgettyű.
Oszt' gyógyulj mihamarább.
El ne múljon nélküled tüntetés.

Pelso.. 2011.10.11. 21:33:41

@tölgy: Itt s most erről nem volt szó, ha valaki tette, hát felettébb árnyaltan.
A csőcselék az, aki szétb@sz, függetlenül attól, épp milyen ideológia fertőzi az agyát, így kerek?

@Manyi Béci: fürdőnadrágban..., -micsoda vízió)

pamocsnyik 2011.10.12. 00:03:02

Urak, ne fanyalogjunk mán mindig... Legalább vannak köztünk olyanok, akik legalább álmodni merik, hogy létezhet a mostaninál ember és természet barátabb élet, túl a gazdasági érdekeken... Hát had tüntetgessenek, ha békésen teszik, kinek ártanak vele...

civilkontrol 2011.10.12. 08:33:03

Hiába no, az a világrend, ahol évente kismillió ember hal éhen, szomjan és a franc sem tudja hánymillió hal meg olyan betegségben, ami gond nélkül gyógyyitható(hogy a dohányzást ne is emlitsem), miközben a top 10 egyénenként olyan vagyonnal bir, mint Magyarország államasóssága, miközben a legnagyobb gazdasági társaágok olyan gazdasági erőt képviselnek, mint a kisebb nemzetállamok; na ez egy jól múködő tüchtig kis világrend.
Az a gazdasági berendezkedés, mely a fajok oly mértékű pusztulását eredményezi, mint ha egy aszteroida csapódott volna a Földbe, amely azon matekol, hogy hogyan kárpótoljanak egyes óceáni szigeteket, melyekkel hamarosan végez az amúgy gyorsan orvosolható üvegházgatás okozta tengerszint emelkedés az rendben van.
Ahol a legdemokratikusabb állam lerohanhat egy országot kitalált atomfegyverekre hivatkozva, pusztán azért, hogy kontrollálja az ország olaját, az OK.

Nincs is más teendő, csak hátradőlni a karosszékben és apáról fiúra hagyni ezt a megismételhetetlen csodát egészen az örökkévalóságig.

Dobray, közel minden posztoddal birok azonosulni, de ez itt jobb volt mint egy gyurcsány beszéd éhgyomorra.
Hát honnan induljon a változás, ha nem alulról?? Mindegyik onnan indult, márpedig az alulról induló változások nem kiforrottak.
Fölösleges azt várni a hatalmi tényezőktől, hogy tartsák kordában magukat, mert nem fogják, alulról kell(ene) ellenőrizni őket.

Egy olyan keretrendszerben élünk, ahol a hatalmat gyakorlók szabják magukra a keretet. Szűk? Nem az, nem is lesz soha.
Nem hogy nincs szétválasztva a gazdasági és a közhatalmi terület, hanem gyakorlatilag ugyanaz. (miniszter)elnökökből gazdasági csúcsvezetők lesznek és forditva.
Van bármi számonkérés a két pont között? Nincs. Van ebben rizikó? Akad.
Sőt, a korrupciót, mint a közérdek elárulását igyekeznek (amúgy helyesen) kontrolláltabb keretek közé terelni Lobbi néven.

Nekem ne mondja senki, hogy az a faj, amely botokat szurkál a Holdba, részecskegyorsitóban gyűjt antianyagot, gént módosit, az csak a növekedés alapú gazdaságot és a jelenlegi „demokratikus kereteket” képes megvillantani.
Egyszerűen nem érdeke a rendszer buzárálása annak, aki erre hivatott.

Épp ezért minden alulról jövő kezdeményezést érdeklődéssel figyelek. Ezek mögött, ha minden igaz tán még pénz sincs, ami jó pont. Amatőrök, idealisták, és talán nem romlottak.

Ugyan miért ne lehetne célja egy szedett-vedett társaságnak egy olyan rendszer megalkotása, ami legalább megkisérli rendszer szinten felszinre hozni, kiszúrni, ne adj Isten automatikusan korrigálni a rendszerhibákat?

Ha egy el sem indult kisérlet ilyen fogadtatásra talál, bizony nem lesz könnyű össznépi gondolkodást beinditani. Pedig elemi érdekünk lenne becsempészni a közbeszédbe a „hogyan lehetne ezt jobban csinálni” témakört.

A poszt tartalma egyértelműen a jelenlegi helyzet bebetonozását támogatja és ezzel én nem birok azonosulni, bármennyire is trendi fáklyás-kongás attrakciókon nyelvet köszörülni.

Robinzon Kurzor 2011.10.12. 11:03:29

@Várúr:

Cicafiú, voltál-e a helyszínen a tévészékház ostromakor, vagy ama "békés" október 23-án?

Fenehorizont 667 2011.10.12. 12:10:39

@civilkontrol:
"Ugyan miért ne lehetne célja egy szedett-vedett társaságnak egy olyan rendszer megalkotása, ami legalább megkisérli rendszer szinten felszinre hozni, kiszúrni, ne adj Isten automatikusan korrigálni a rendszerhibákat? "

korrigálni a rendszerhibákat? és hogyan képzelik el a korrigálást ezek a derék, jólelkű, szociálisan érzékeny, haladógondolkodó, urbánus, modern fiatalok? aki a korrigálásnak ellenáll, ejnyebejnyéznek neki, míg be nem látja, hogy az az Univerzális Jó és Helyes, amit ezek a derékemberek hisznek, hogy az?
vagy elküldik mondjuk szibériába végiggondolni, ha mégsem megy olyan könnyen az a belátás? :)

pamocsnyik 2011.10.12. 12:27:13

@civilkontrol: teljesen egyetértek. Csak itt már mindenki teljesen földhözragadt, hitét vesztett ahhoz, hogy egyáltalán megengedje magának az erről való - akár csak - ábrándozást is.

pamocsnyik 2011.10.12. 12:30:10

@kchkscak: mondjuk már eleve a téma felvetése, hogy "egyáltalán", már egy határozott lépés abba az irányba... "don't you know that Rome wasn't built in a day"...

gothicure 2011.10.12. 13:10:46

Kedves Mindenki!

A Magyarok és az egész emberiség igazi ellensége a megosztottság és a félelem.
Viktor, Feri és a többiek.. - nos ők csak a figyelem elterelésére szolgáló eszközök, bábok. Egyik oldalnak sincs elég hatalma ahhoz , hogy országunk állampolgárait egyként felemeljék. Minden párt csupán a saját érdekcsoportját próbálja kiemelni a bizonytalanságból. Amíg megosztva élünk az országban és a világban mi emberek, és aszerint itéljük meg illetve EL(!) a másik embert hogy ki melyik istálló bűzét részesíti előnyben, addig minden a tervük szerint halad. Egy egységes, összetartó társadalmat nem tudnának manipulálni hazugságaikkal, ezt addig tehetik meg csupán, amíg mi egymás ellen fordulva elmerülünk az egymás iránt érzett gyűlöletben és félelemben.
Kérek szépen mindenkit, tegye félre politikai, ideológiai és etnikai irányultságát, és kortól nemtől függetlenül fogjuk meg egymás kezét és figyeljünk helyettük egymásra. Csak egy egységes népakarat és döntés képes a hazugságokat és a politikai bűnözést felszámolni. Amíg megosztva élünk, és családon belül is ellentéteket gerjeszt az előre megtervezett politikai manipuláció és hazugság... addig soha nem leszünk képesek kilábalni abból a katyvaszból, ami velünk ellentétben számukra rengeteg előnnyel jár.
Mindig arról álmodom, hogy eljön majd a nap, amikor mindenki egyként foglal állást a bűnözők ellenében, és nem fogják mérgezni a valódi emberi kapcsolatokat a politikai és vallási nézetek és dogmák!

Én nem vagyok forradalmár, nem vagyok politikai aktivista, sem vallásos ember.
Én csupán egy vagyok a sokmillió ember közül, aki egyre nehezebben éli meg mindennapjait. Egyre kevesebb időm jut családomra, barátokra, és egyre több időmet emészti el a munka, hogy megélhetésemet biztosítsam. Számos tényező van, amik nem szükségszerűen vennek jelen az életünkben, hanem egyszerűen bizonyos érdekek ránkerőltetik azt. Olyan emberek és érdekcsoportok rabolják és fosztogatják a zsebeinket és országunkat, akik soha életükben egy szalmaszálat nem tettek keresztbe a saját boldogulásuk érdekében, ehelyett a dolgozó emberek zsebeiben túrkálnak, és ebből építik gazdagságukat és hatalmukat.
Az október 15. i találkozó csupán azt a célt szolgálja a média ferdítésével ellentétben, hogy végre az emberiség történelmében először alkothassunk egy közösséget, ahol félreteszünk minden előítéletet egymással szemben és felhívjuk a világ hasonlóan kifosztott és megfélemlített embereinek figyelmet arra, hogy nincsenek egyedül!
Nem harcra készülünk, hisz káosszal nem lehet káoszt megszüntetni. egészen egyszerűen szeretnénk ezzel a találkozóval elindítani egy folyamatot, ami után az emberek talán könyörületesebbek leszenk egymással és odafigyelnek a másikra. Olyannira belénkivódott már az egymás utáni irigység és gyűlölet, ezenkívül hatalmas méreteket öltött a megosztottság.. ez mind kedvező azon érdekcsoportoknak, akik hatalmi pozícióban vannak, és minden emberi közösséget, társadalmat, de még a világ kormányait is hátulról irányítják, manipulálják.

Hallgassatok a szívetekre most az egó helyett, és érezni fogjátok, hogy ez az egész kezdeményezés sokkal több, mint ahogyan azt az irányított média tálalja, és tervszerint torzítja a valódi szellemiségét.

Köszönöm hogy elolvastatok!
Kellemes napot mindenkinek!
:-)

Várúr 2011.10.12. 16:39:11

@Robinzon Kurzor:
Meleg haverjaidat nevezd "cicafiúnak".
Közöd hozzá, hol voltam akkor?

civilkontrol 2011.10.12. 19:36:11

Ha jól értem ez a kezdeményezés sem akarja megmondani hogy „mi legyen”, pusztán elkezdenek ötletelni azon, hogy formailag hogyan ötleteljenek:

„A legfontosabb és legalapvetőbb, hogy csoportok, párbeszéd-körök alakuljanak. Ezt mindenki teheti a saját környezetében
Dolgozunk a webes megoldáson, hogy ezek a csoportok összekapcsolódhassanak, kommunikálhassanak”

Kövezzetek meg, de én kurvára nem értem, mi ezzel a baj.
Színes, szagos, igen. Mint bármi más, ami szeretné magára vonni a figyelmet.

Tökmindegy, hogy ezzel, vagy más kezdeményezéssel, de robbanjon be a köztudatba, hogy igenis KELL ilyesmin gondolkodni!

Mindaddig, míg dobray, vagy egyéb mérvadó „megmondó emberek” (a maguk oldalán) így viszonyulnak egy ilyen ötleteléshez, annyit érnek el, hogy az értelmesebb emberek hermetikusan elzárkóznak az ilyesmiktől, nehogy idealista utópisztikus hülyegyerek látszatát keltsék. Ez pedig azért jó, mert értelmes emberek nélkül kudarcra van ítélve az egész, rosszabb esetben az egyetlen eredmény a fentebb linkelt gyújtogatósdi.

Könyörgök ne mondjátok már, hogy minden tökéletesen működik és nincs min változtatni! Azt se mondjátok, hogy azért működik szarul, mert nem tudunk jobbat!
Hogy csak egy példát említsek, nem azért az olaj a jelen világrend sarokköve, mert ne lehetne szélből, napból, vízből megfelelő mennyiségű energiát előállítani, hanem mert ez utóbbi NEM GAZDASÁGOS.
Most akkor mi a fontosabb? Hogy a GDP növekedjen, vagy hogy ne bassza nyakon a tátrai tótot az Atlanti-óceán??

De nézzünk egy kézzel foghatóbb példát, mondjuk a BKV Felügyelő Bizottság működését a Demszky korszákból:

„A BKV igazgatótanácsát és felügyelőbizottságát hosszú évek óta SZDSZ-es delegált vezeti (utóbbit az SZDSZ volt főpolgármester-helyettese). Az igazgatótanácsnak egyetlen, ellenzék által delegált tagja sincs, a felügyelőbizottság kilenc tagja közül pedig 1, azaz egy fő ellenzéki (Fidesz-KDNP-s).”

"Vitézy Dávid: Ha ezt ennyire le tudjuk egyszerűsíteni, én szívesen teszek ilyen határozati javaslatot.
Elnök: Próbáld meg, hátha megszavazzuk. Nagy baromság lenne, de próbáljuk meg.
Vitézy Dávid: Kérjünk egy tájékoztatót arról, finoman fogalmazok, hogy a BKV munkaszervezetében dolgozó tanácsadók és főtanácsadók díjazásának milyen elvei vannak, és ez milyen elvek alapján kerül kidolgozásra. Szerintem ez egy elég diplomatikus dolog.
Elnök: Azt gondolom, hogy az udvarosok fizetését és munkaszerződését is meg kellene vizsgálni.
(...) Elnök: Engem bizonyos titkárnők jogállása jobban érdekelne. (Derültség.) Na jó, menjünk tovább!
A bizottsági többség a javaslatot természetesen leszavazta. „

Nekem például lennének ötleteim, hogyan kellene egy állami tulajdonú cég FB-jét összeállítani és az biztos, hogy nem a fővárosi közgyűlés, vagy más fix szervezet delegálna. Az is biztos, hogy sokkal gyakrabban változnának a tagok, hogy ne tudjanak „összeszokni”.
Például az adott évben szakirányon végzett egyetemistákból válogatnék, tisztes honoráriumért és persze elszámoltathatóságért cserébe.

A jelenlegi berendezkedés akár itthon, akár más demokratikus államban tökig be van rohadva. Magától nem, vagy csak nagyon lassan fog változni. És ha még ötlet sincs arra, mire cserélnénk a jelenlegi szarhalmot, biztosan nem is fog történni semmi.

Buzzword 2011.10.12. 21:00:37

@civilkontrol: A hadronütköztető és a géntechnológia megléte nem zárja ki a jelenlegi rendszer hibáit. Egy szuperszámítógép legalább annyira ki tud feküdni egy gazdasági elemzéstől, mint a fehérje-dokkolás szimulációjától Bonyolult, nehezen modellezhető rendszer a gazdaság, mert van benne egy nemdeterminisztikus működés: a hülye, irracionális ember.
Azt én is elismerem, hogy a piac és az állam összefonódása nem szerencsés, de a Wall Street-en workshopolók és az ilyen Nemzetközi Brigádos spanyol raszták nem reformot akarnak, hanem marxizmust. Vagy káoszt. Vagy csak unatkoznak.

Buzzword 2011.10.12. 21:04:10

Ajánlott irodalom az angol csürhe"forradalom" értelmezéséhez:
www.imdb.com/title/tt1289406/

Nekem baromira tetszett, lehet hogy szabadpiacos középjobber létemre látens fasisztoid vagyok? Végülis, Pinochet is pörgette a gazdaságot... :D

paradoomer · http://paradoomer.blogspot.com/ 2011.10.12. 23:21:13

Én szívesen benne lennék egy kis bandázásban zölddel meg pálesszel ... ;-)

Nekem a "konkrét célok" egyébként is gyanúsak... Nem nagyon kajálom a "hivatalos" dolgokat.

Ezt a mecset már rég elbuktuk, "forradalom" sem lesz belőle, törni-zúzni se lenne kedvem; sok értelme nincs, eredménye sem lesz, de a bandázás és egyebek még mindig jobb, mint atomizált lényekként otthon penészedni...

Hétvége lesz, party time! Hagy szóljon a muri!

Robinzon Kurzor 2011.10.12. 23:22:47

@Várúr:

Oké, tehát megtudtuk, hogy ott voltál ... és még azt is szükségesnek tartottad megosztani magadról, hogy férfiasságodat illetően önértékelési problémáid vannak.
Cicafiú, akarsz róla beszélni?

Fenehorizont 667 2011.10.13. 09:30:04

@Robinzon Kurzor:
mér, akkor mivan, ha ott volt? tán elítéled a durva tüntetéseket?

Az évek meg a rutin 2011.10.13. 12:26:54

Szar lehetett kiizzadni ezt a posztot. De a kormánylóvét meg kell szolgálni, ugye.

kbdanirl 2011.10.13. 13:46:45

Nos, a fenti cikk annyira szar lett hogy még a kritikát sem éri meg. Legközelebb ajánlom témának Az eszkimók közti néger kissebség problémáinkak feszegetését, mert kábé annyira olvasott az október 15.-ei események után, mint amennyit sikerült bemásolnia a fenti cikknek nem nevezhető cinikus szarba.

A hozzászólok véleményét tiszteletben tartom, de mivel a "cikk" félretájékoztat, nem csodálom hogy keresik a komcsik és a rendezők közötti kapcsolatokat.

Az októbert 15.-dátum nemzetközi, nem kapcsolódik semmilyen magyar történelmi eseményre. Már nincs olyan nap a naptárban amikor nem követtek el tömeges kivégzést, vagy bármiféle szarságot, úgyhogy sajnálom.

Politikai, vallási vagy bármilyen szervezet NEM áll a rendezvény mögött. Csak és kizárólag magánszemélyek, akik 3-5000 forintokkal járultak hozzá a költségekhez, és a feladatokat önként végzik bármiféle juttatás, előnyszerzés nélkül.

Ha nektek jobban bejön a magyar gárdás bajuszpödrő könygázparti, vagy esetleg a komcsi fecós majális, esetleg poénosabb Viktor tűzoltási kísérlete a nemzeközi pénzpiacok és az euró leseggelése közben, akkor mi azt elfogadjuk, hiszen a ti döntésetek.

Mi csupán szeretnék valami jobbat hagyni azoknak az unokáinknak, akiktől kölcsönkaptuk ezt a földet, és roppant boldogok lennénk ha nem kellene minden megdolgozott forintunkból kettőt befizetni valmailyen jogcímen a bankoknak, bürokratáknak. Nem akarunk háborúkat finanszírozni közvetve, és haláunkat követően szeretnénk elrohadni alaposan, mert attól a szartól amit a boltban kajának árulnak már a hullák sem bomlanak rendesen.

Mindenkit várunk szeretettel, a "cikk" írója pedig keressen engem, és két fröccs közben megvitatjuk a számára homályos pontokat.

Dániel

Várúr 2011.10.13. 14:14:11

@Robinzon Kurzor:
Beszélgessen veled a boncmester fittyfaszkám. Ne erőlködj, kopj le rólam.

paradoomer · http://paradoomer.blogspot.com/ 2011.10.13. 14:34:28

@kbdanirl:

"Nyilván ez még nem túl komoly dolog, de a helyzet viszont valóban az - és bizonyos, hogy hamarosan még sokkal rosszabb lesz. Nem baj, ha szokják az emberek egy kicsit egymás ábrázatát, mert még nagy szükség lesz arra az alapvető emberi képességre, hogy tudjanak hatékonyan együttműködni. Az is többet érne, ha egy kicsit kedélyesen sörözgetve bandáznánk a világmegváltás ürügyén, minthogy esetleg egymást fikázzuk és nagyképűsködjünk valahol a szájbertérben. Mert ez utóbbi csak elválaszt minket egymástól, pedig a túlélés záloga az emberi közösség. Azzal pedig nagyon szarul állunk ebben az atomizált és teljesen szétforgácsolt társadalomban. Márpedig borítékolható, hogy súlyos történelmi időszak elé nézünk, és összefogás nélkül bizonyosan nem fogunk tudni helytállni - ez ugyanis az 1. sz. antropológiai törvény..." /K./

kbdanirl 2011.10.13. 14:34:34

@Várúr: ez egy kicsit erős volt nem? :-)

civilkontrol 2011.10.13. 17:31:45

@kbdanirl:
Tetszik a stílusod és a hozzáállásod
süti beállítások módosítása