NER-nyilatkozat: Fidesz-esély az MSZP-nek?
2010. július 06. írta: TuRuL_2k2

NER-nyilatkozat: Fidesz-esély az MSZP-nek?

  Az Országgyűlés hétfői ülésnapján az elmúlt 4-8 évben példátlan dolog történt: az MSZP valami tényleg vicces dologgal állt elő. A T/589-es, A Nemzeti Együttműködés Rendszerét Megtestesítő Személy iránt érzett szeretet, hűség és hála kifejezéséről szóló törvényjavaslat pontos és gyilkos paródiája a kifüggesztendő Nyilatkozatnak. Most először érzem úgy a választások óta, hogy az MSZP esetleg felállhat a padlóról, sőt, akár már ősszel is lehet keresnivalója.

  Hogy e fejlemény súlyát érezzük, vessünk egy pillantást az előterjesztőkre: Dr. Molnár Csaba (MSZP), Dr. Oláh Lajos (MSZP), Dr. Vadai Ágnes (MSZP), Baracskai József (MSZP), Dr. Kolber István (MSZP), Gyurcsány Ferenc (MSZP), Ficsor Ádám (MSZP), Varju László (MSZP), Mesterházy Attila (MSZP), Mandur László (MSZP), Lendvai Ildikó (MSZP), Kovács László (MSZP). Néhány napja még leginkább egy olyan hírben tudtuk volna elképzelni a díszes névsort, ami a szocialistákat végleg maga alá temető korrupciós ügyről szól, ám ehelyett a levitézlett szocialisták most éppen a kormányt alázzák, ráadásul hatékonyan. Gondolta volna ezt mostanában bárki Dr. Molnár Csabáról vagy Gyurcsány Ferencről?

  A Fidesznek tehát sikerült teljesen feleslegesen magára húznia egy olyan témát, ami képviselői és polgármesteri helyekben mérhető károkat is okozhat neki ősszel, különösen Budapesten. Az ilyen lépésekre akár a párt fővárosi hatalomátvétele is rámehet, vagy legalábbis nehezen megoldható koalíciós kényszerhez vezethet.

  A nyilatkozat kifüggesztése ugyanis nem csak egyszeri baki, hanem - épp a kötelező kihelyezésnek köszönhetően - folyamatosan szem előtt lévő szimbóluma a fideszes hatalomgyakorlásnak (ami jól fokozható olyan megnyilvánulásokkal, hogy akinek nem tetszenek a Nyilatkozatban foglaltak, az Gyurcsány szekerét tolja). Ráadásul sajnos maga a szöveg sem olyan, amivel érdemes lenne teleplakátolni az országot. A pénteki kifüggesztős kormányrendelet megszületéséig nem is olvastam a korszakos szellemi termék teljes szövegét, a Nemzeti Együttműkődés Rendszerét is elhelyeztem magamban a győztes párt(ok) szokásos patetikus országgyűlési antréi közé, a Nemzeti Közép meg a Demokratikus Koalíció mellé. Aztán elolvastam, szomorúan, ugyanis a Nyilatkozat a politikai képzavarok és aránytévesztések szép szöveggyűjteményi példája lehetne.

 Legyen béke, szabadság és egyetértés - az LMP neohippi tagozatának alapszabálya sem indulhatna szebben. A XXI. század első évtizedének végén, negyvenhat év megszállás, diktatúra és az átmenet két zavaros évtizede után Magyarország visszaszerezte az önrendelkezés jogát és képességét - a Fidesz kétharmados választási győzelme jelentené az önrendelkezés jogát és képességét, szemben mondjuk az egypártrendszer bukásával vagy a Vörös Hadsereh kivonulásával? A magyar nemzet 2010 tavaszán még egyszer összegyűjtötte maradék életerejét, és a szavazófülkékben sikeres forradalmat vitt véghez - volt egy szűk évtizednyi szopópálya a '90-es évek sikerei után, de miféle forradalomról, de pláne miféle maradék életerőről van itt szó? A győzelmet a magyar emberek a régi rendszer megdöntésével és egy új rendszer, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének megalapításával vívták ki. A magyar nemzet e történelmi tettével arra kötelezte a megalakuló Országgyűlést és a felálló új kormányt, hogy elszántan, megalkuvást nem ismerve és rendíthetetlenül irányítsák azt a munkát, amellyel Magyarország fel fogja építeni a Nemzeti Együttműködés Rendszerét - fel sem merült bennem ilyesmi, amikor szavaztam, a magam voksával csak arra szerettem volna kötelezni az Országgyűlést, hogy vessen véget az elmúlt két ciklus céltalan kupijának, és elviselhető közterhekért cserébe korlátozott, de jól működő állammal képviselje a magyar érdekeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr852132409

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tetszenek forradalmat csinálni 2010.07.16. 08:00:08

Ácsolják a forradalmi "guillotine-t" Olvasva a NENyi körüli politikai hozzászólásokat, megdöbbenve láttam, hogy kifejezetten a „tacepao”-jelleg az, amelyen a kritikusok fennakadtak. Persze azzal is felvet jó néhány kérdést, h...

Trackback: Blogkonzultáció a Nemzeti Együttműködés Rendszeréről 2010.07.09. 12:01:05

  Bár a NER fogalma már egy ideje megszületett a Fidesz háza táján, az új rendszer, annak elnevezése és a kísérőjelenségek körüli vita az elmúlt egy hétben került igazán a figyelem középpontjába, elsősorban a nyilatkozat kötelező kifüggesztésről s...

Trackback: Méltó Forma Szeretett Miniszterelnökünk Nyilatkozata számára 2010.07.07. 16:01:27

A hétvégét internettől távol töltöttem, így visszatérve hatalmas megrőkönyödéssel kellett tudomásul vennem a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatával kapcsolatos viharokat.  Sajnos azt kell látnunk, hiába szavazott az ország állampolgárainak bő ...

Trackback: Durvulnak a szocik: minden közintézménybe Orbán képet! 2010.07.06. 19:00:57

A Fidesz kormány minden közhivatalba kitetetné a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát (NENYI). Ebből tudhatják meg az emberek, hogy a mit csináltak a szavazófülkékben. Áprilisban amikor az "Itt az Idő" és a "Csak a Fidesz" plakátokat...

Trackback: Az ellenzék is összeszedte magát 2010.07.06. 16:28:45

Nem gondoltam volna, hogy az ellenzék ilyen vereség után tud olyan jogszabály tervezetet benyújtani, amit biztosan megszavaz a kormányoldal is. Az Mszp frakció "nagyágyúi" olyan törvényjavaslatot nyújtottak be, ami a Nemzeti Együttműködés Ren...

Trackback: BEDE MÁRTON FELTÁMADT 2010.07.06. 14:07:50

  Csoda történt! Feltámadt Bede Márton, a néhány nappal ezelőtt brutális kegyetlenséggel meggyilkolt újságíró. Miután kellőképp kiujjongták magukat az Örömhírről értesült kedves olvasók,  egy újabb jó hírrel fokozzuk jókedvüket, éspedig az...

Trackback: Éljen sokáig az örök és megbonthatatlan 2010.07.06. 12:27:36

A világért sem akarnánk kimaradni a Nemzeti Együttműködés Rendszere közigazgatási épületekre gyakorolt sorscsapásszerű hatásának körbejárásából, ezért összedobtunk egy (khm...) alternatív nyilatkozatot azok számára, akik igazán komolyan veszik a Nemzet...

Trackback: Szent Bertalan éjszakája 2010.07.06. 11:53:11

A Medgyessy-kormány törvénytelen módon kezdte működését - véli a Fidesz, mivel a párt véleménye szerint a közigazgatásban politikai leszámolások, tisztogatások, elbocsátások kezdődtek.Pokorni Zoltán, a Fidesz elnöke szerint az MSZP még a törvénysértést...

Trackback: A magyar roswell 2010.07.06. 09:54:49

Az új amerikai elnököt egy csomó dologba be kell avatni, a Fehér Házban található lépcsőházi villanykapcsolók trükkjeitől kezdve az atombombán át a roswelli titokig. Valószínű, hogy esküje után két hónapig mást sem csinál, mint hogy járja különféle sza...

Trackback: Fidesz-esély az MSZP-nek? 2010.07.06. 09:50:01

A Fidesznek sikerült magára húznia egy olyan témát, ami polgármesteri helyekben mérhető károkat okozhat neki ősszel.

Trackback: A Fidesz két arca 2010.07.06. 09:09:39

A Fidesz csúnyábbik arca újra és újra előbukkan. Támogatóik jelentős részének azonban nagyon büdös a “Kádár népének kádári politikát!”-logika. Tegnap össztűz zúdult a Fideszre a “Nemzeti Együttműködésről” szóló politikai nyi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bz249 2011.03.03. 13:31:02

@Doomhammer: "Erdekes, hogy a magyar adorendszerben a nehezen ertheto es furcsa adojovairas biztositotta, hogy legyen egy effektiv nulla kulcsos sav (ami kapasbol nem jelenik meg a kulcsok kozott)."

Azert az az adojovairas megsem nulla kulcsos sav volt, mert az utobbi azt olyan, hogy az elso 8004€ az mindenkinek nulla kulcsos, a felallasban levo PhD-snak, nekem, a foprofesszor urnak, de meg a bank vezerigazgatojanak is. A magyar adojovairast meg ugye kivezettek a magasabb jovedelmeknel, ami miatt termeszetesen minden varatlan jovedelemnovekedes vagy csokkenes ujrairta az ado kiszamitasanak a modjat, merthogy hirtelen mas lett a jovairas szintje. Ehhez kepest a nulla kulcsos sav lenyeges egyszerusites.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.03. 15:20:27

Mi a riziko Magyarorszaggal kapcsolatban?
Hogy megprobaljak elhazudni a koltsegcsokkentest, tovabba hogy Magyarorszag nem fegyelmezett penzugyi szempontbol.

www.reuters.com/article/2011/03/02/hungary-risks-idUSLDE7210PT20110302
"The main risk to the announced reforms, which will involve cuts in disability pensions, drug subsidies, unemployment benefits and education, is that they may be watered down if the government meets social resistance.

Implementation risk is also high given Hungary's poor track record on fiscal discipline, and the government's recent moves to tax big foreign companies and renationalise private pension funds to avoid painful austerity measures.

The European Union could also decide to extend its excessive deficit procedure against Hungary if it rules that a one-off budget surplus this year due to the impact of pension changes will not improve the structural deficit in a sustainable way."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.03. 21:34:24

Lesz-e stabilitás és lesz-e növekedés?
Amíg a Moody's ezt nem látja, marad a negatív kilátás.

www.reuters.com/article/2011/03/03/us-hungary-moodys-idUSTRE72269G20110303
"The measures including new tax revenues and some painful cuts in state subsidies and benefits were aimed at retaining investors' confidence and averting the threat of a downgrade by rating agencies to junk debt status.

"I see the announcement as being supportive for the current rating, but there are two main risks with the fiscal package, which need to be monitored," Dietmar Hornung, lead analyst of Hungary and Senior Credit Officer at the agency told Reuters.

"First is the implementation risk, whether the government is able and willing to implement the measures that are needed to achieve the adjustment as proposed. Second, the growth risk."

"The outlook is negative and reflects a certain balance of risks here which is still to the downside.""

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.04. 13:05:00

A szemelyisegi jogok neveben azok, akikrol titkosszolgalati jelentes keszult, elpusztithatjak azt ugy, hogy nyoma se marad.

www.winnipegfreepress.com/world/breakingnews/historians-shocked-by-hungarys-plan-to-dismantle-communist-secret-police-archives-117391833.html
"BUDAPEST, Hungary - Historians say a plan by Hungary's government to allow people spied upon by the communist regime to remove their files from the state archives will end up dismantling the documents and cause damage to the country's ability to know about its past.

The government says those targeted by the dictatorship should have the right to decide whether to put the originals away, keep them for their grandchildren or destroy them."

devuscka 2011.03.04. 18:17:39

@Doomhammer:
Mondja, mi a Széll Kálmán terv, ha nem költségcsökkentés? -
Ha jól emlékszem, elég fegyelmezett volt az első Orbán kormány is. Ha megvon valamit az a baj, ha ad, az a baj.
Olyan minta mese: a molnár , a fia meg a szamár.
jazsoli5.freeblog.hu/archives/2010/10/15/La_Fontaine_A_molnar_a_fia_meg_a_szamar/

Szerintem most itt tartanak:
"Erre már a molnárt elfogja a méreg.
"Bolond, ki megfogad minden szóbeszédet!
Nem érdekel eztán senki fecsegése.
Mától nem adok, csak a magam eszére."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.05. 14:03:15

@devuscka:
"Mondja, mi a Széll Kálmán terv, ha nem költségcsökkentés? - "

Egyelőre nem tudjuk, mi a Széll Kálmán terv. Állítólag költségcsökkentés, de ezt bemondásra már senki nem hiszi el a tavalyi ámokfutás után.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.05. 14:04:46

Botrány: beszólt a Bank of England kormányzója (ilyen hülye címmel vezeti a bankot).

Nagy-Britannia újabb válságot kockáztat.

www.telegraph.co.uk/finance/economics/8363320/Bank-of-England-chief-under-fire-after-warning-Britain-is-at-risk-of-another-financial-crisis.html
"Mervyn King, the Governor of the Bank of England, has come under fire from leading economists after warning that Britain risks suffering another financial crisis without reform of the country’s banks. "

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.05. 18:14:20

Jólét és Szabadság Demokrata Közösség.

www.fn.hu/belfold/20110305/makay_marad_uj_mdf/
"Az Országos Gyűlés döntött a párt nevének megváltoztatásáról is. A küldöttek több mint 75 százaléka végül titkos szavazással úgy döntött, hogy elfogadja az elnökség névváltoztatási javaslatát, és így a jövőben Jólét és Szabadság Demokrata Közösség néven kíván politizálni. A Demokrata Közösség ugyanakkor minden tekintetben az MDF jogutódjának tekinti magát, és biztosítja a név jogi védelmét."

devuscka 2011.03.06. 12:26:21

@Doomhammer:
"Állítólag költségcsökkentés"
Azért nálam még nem játszották el a bizalmat.

Ez a mdf, rég nem az az mdf. Legalább más van bennük annyi böcsület, hogy nevet váltanak.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.06. 13:45:59

Ejnye, a kis pénzsóvárak.

inforadio.hu/hir/belfold/hir-417777
"1
Krakkó Ákos, a frakció sajtófőnöke az RTL Klub híradójának azt mondta: a politikus nagyot hibázott, amikor duplán vette fel a költségtérítést, és azt az utolsó fillérig vissza kell fizetnie. Zsiga Marcell, aki Miskolc alpolgármestere, mindössze annyit közölt, hogy a Fidesz várhatóan hétfőn tájékoztatja ügyében a sajtót.

Korábban a Blikk azt írta: Zsiga Marcell hónapokig két helyről, az Országgyűléstől és a miskolci polgármesteri hivatalától is felvett költségtérítést, törvénytelenül. Török Zsolt, az MSZP szóvivője felszólította a politikust, hogy mondjon le országgyűlési képviselői mandátumáról."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.06. 13:49:26

@devuscka:
"Ez a mdf, rég nem az az mdf. Legalább más van bennük annyi böcsület, hogy nevet váltanak."

Hát persze, hogy nem ugyanaz az MDF. Carpe diem, meg a folyó, amibe nem lehet kétszer lépni.

Ez az MDF éppen Bokros visszahívásán akciózik:
nol.hu/lap/mo/20110302-bokros_cafol__es_nem_lep_vissza
"Bokros Lajos cáfolja, hogy ő bármilyen nyilatkozatot is aláírt volna, amelyben vállalja, hogy visszalép európai parlamenti mandátumától, ha ezt az MDF kéri.

Az ügy előzménye, hogy Makay Zsolt MDF-elnök február 19-én bejelentette: a párt országos választmányának több mint nyolcvan százaléka szerint Bokros Lajos méltatlan az európai parlamenti munkára, ezért arra kérték, március elsejével adja vissza mandátumát, ellenkező esetben „feliratkozik a mandátumtolvajok hoszszú listájára”. Bokros erre azt válaszolta, hogy nem lép vissza az euró pai parlamenti képviselőségtől. "

devuscka 2011.03.06. 16:05:59

@Doomhammer:
Megérdemelné, hogy elérjék a visszahívását!

bz249 2011.03.06. 18:33:01

@Doomhammer: "A küldöttek több mint 75 százaléka végül titkos szavazással úgy döntött, hogy elfogadja az elnökség névváltoztatási javaslatát, és így a jövőben Jólét és Szabadság Demokrata Közösség néven kíván politizálni. "

Kiderult mar, hogy melyik volt az az MDF-tag amelyik nem szavazta meg a nevvaltoztatast? :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.06. 18:52:57

@devuscka: @bz249:
Az remélem megvan, hogy az új szervezet rövidítése: JeSZ?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.06. 18:55:14

A magyar kormány PR cégre bízza az országimázs javítását.
www.ft.com/cms/s/0/f3c9d3a6-4681-11e0-967a-00144feab49a.html#axzz1FqKRY9is
"Hungary has appointed a London-based financial PR firm and political lobby group in a bid to improve its battered public image and convince investors that economic and fiscal policy is in good hands.
...
Please respect FT.com's ts&cs and copyright policy which allow you to: share links; copy content for personal use; & redistribute limited extracts. Email ftsales.support@ft.com to buy additional rights or use this link to reference the article - www.ft.com/cms/s/0/f3c9d3a6-4681-11e0-967a-00144feab49a.html#ixzz1FqLBpICW

Budapest has retained the services of Project Associates, a “strategic communications consultancy”, as well as Financial Dynamics, a financial PR firm, to handle economic issues, the Financial Times has learnt."

Az új cégeknek impozáns referenciái vannak.
"Please respect FT.com's ts&cs and copyright policy which allow you to: share links; copy content for personal use; & redistribute limited extracts. Email ftsales.support@ft.com to buy additional rights or use this link to reference the article - www.ft.com/cms/s/0/f3c9d3a6-4681-11e0-967a-00144feab49a.html#ixzz1FqLOJhkB

Financial Dynamics was retained by Iceland and in the past has worked for Greece and debt-laden Dubai World. Meanwhile, Project Associates has done similar work for the government of Georgia."

Megint sikerült nekik ...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.06. 18:57:30

@devuscka:
Hahaha, és mehetne újra ki Olajos Péter! (a Nemzetgazdasági Minisztérium energia- és klímapolitikai kérdésekkel foglalkozó helyettes államtitkára)

bz249 2011.03.06. 21:28:40

@Doomhammer: persze az megvan, de szamomra sokkal erdekesebb, hogy a negy megmaradt madof tagbol ki lehet az arulo, mert az egyikuk az (25%) marpedig ebben az esetben csak egyetlen megoldas letezik a belso kartevo kizarasa.

(egyebkent atelve az elmult 20 evet... nem is volt olyan nagy spiler Rakosi a szalamitaktikaval, egyszeruen csak hagynia kellett a termeszetes erjedesi folyamatokat dolgozni)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.06. 21:47:07

@bz249:
"persze az megvan, de szamomra sokkal erdekesebb, hogy a negy megmaradt madof tagbol ki lehet az arulo, mert az egyikuk az (25%)"

Több, mint 75%. Mondjuk 77%. Ahhoz pedig legalább 100 tag kell.
Maga egy gonosz ember.

Egyébként pedig a JeSZ egy zseniális húzást tett, mert megspórolt a kampánymondatában egy teljes szót (minta: X Párt - Igen!) ezzel pedig döntő előnyre tett szert a jövő kampánycsatáiban. Sajnos kénytelenek lesznek azokra koncentrálni, akik tudják, hogy a JeSZ külföldiül "igent" jelent, de egy értelmiségi rétegpárt ezt bevállalhatja.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.06. 21:49:37

Jelzem, a jesz.hu-t még nem foglalták le, ebből még baj lesz.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.03.07. 09:11:06

@Doomhammer:
A jesz.hu domain felmondás alatt áll.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.07. 09:24:48

Honnan ismerosek ezek a gondolatok?
mathaba.net/news/?x=626152
"The European Union is nothing but a colonizing empire. The main purpose of the endless expansion of the European Union is to keep adding vassal states to the empire that can be exploited ad infinitum.

The Eastern-European countries have no chance whatsoever to change their vassal status in the empire unless they form a common front and act together.

There is a historic opportunity for these countries to form an alliance as the power centers of the world are shifting to the East. "

Talan innen?
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2011/01/elzugtak-forradalmai.html

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.07. 10:18:36

Lesz per vagy nem lesz per?
www.bloomberg.com/news/2011-03-07/hungary-to-nominate-central-bank-policy-makers-defying-ecb-chief-trichet.html
"Hungary will pick monetary policy makers in a parliament committee with a ruling-party majority, defying European Central Bank President Jean-Claude Trichet who said the method may infringe on central bank independence.
...
Trichet on March 3 said the European Commission may sue Hungary over the changes in the nomination process.

"We are very unsatisfied with the position that was taken by the Hungarian government and we will see exactly what is the appropriate step to take," he said in Frankfurt. "

devuscka 2011.03.07. 11:42:27

@Doomhammer:
hehe, ilyen NINCS. Iceland , Greece... bravó.

OP mehetne ki? Nem. Talán az uralkodóház sarja.

Vallja be: KGB , Vona szövegírója. Nincs értelme tagadni. 'Láttam én már karón varjút.'

ha már 'karón varjú':
"A másokkal kapcsolatos várakozásaink többnyire negatívak, a gazdasági játszma mindenki elleni harcként való értelmezésében pedig világbajnokok vagyunk. Az egyéni felelősség vállalása helyett erősek az állami beavatkozásokkal kapcsolatos elvárások. Öt emberből négy szerint normaszegő viselkedés nélkül nem lehet előbbre jutni. Csak húsz százalék hisz abban, hogy mindenkinek egyenlő esélye van az érvényesülésre. Bizalomhiány, normazavar, igazságtalanságérzet és paternalizmus előfordul más országokban is, de ez a szerencsétlen kombináció a mi specialitásunk."
hetivalasz.hu/uzlet/karon-varjut-27485/

devuscka 2011.03.07. 11:54:36

@Doomhammer:
Milyen alapon perelhet? Ferencünket miért nem perelte be?
Egyébként nem tudom pontosan miért, de ellenérzéseim vannak a két új taggal kapcsolatban: igaz még nem választották meg őket.
(vagy már igen?)
Tisztességet Simortól nem várok, pedig követhetné a BPÁ tettét.

Ezt tanulmányozta már? www.origo.hu/itthon/20110306-a-szell-kalman-tortenete-es-kuratoriumi-tagjai.html

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.07. 12:40:48

@devuscka:
"Milyen alapon perelhet?"

Hogy vedi az MNB kormanytol valo fuggetlenseget. Tudja, fekek es ellensulyok.

"Ferencünket miért nem perelte be? "

Mert Ferencunk joval ugyesebb volt es nem sikerult fogast talalni rajta (bar az ECB akkor is tiltakozott).
Ha emlekszik:
www.mno.hu/portal/252431
Formailag nagyon rendben volt minden. A kormanyfo javasol uj tagokat, de azt meg kell beszelnie a jegybankelnokkel (megtette es Jarai negativ velemenyet teljesen figyelmen kivul hagyta). A jegybankelnok javasolhat tagokat, de a kormanyfo jovahagyasa kell (Feri mindenkit elkaszalt, akit Jarai javasolt). A monetaris tanacs tagletszamat megemeltek. Mindennek eredmenyekeppen Feri sikeresen passzirozott be 4 kesztyubabot a Monetaris Tanacsba ugy, hogy az ECB ugyan tiltakozott, de tenni semmit se tudott.

Itt most viszont arrol van szo, hogy a jegybank fuggetlenseget sulyosan megsertik azzal, hogy az uj tagokat a Parlament egy bizottsaga nevezi ki.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.07. 12:42:28

@devuscka:
"Vallja be: KGB , Vona szövegírója. "

KGB meg se tudja kotni Laszlo, a professzor cipofuzojet se.

devuscka 2011.03.07. 13:35:45

@Doomhammer:
belekukkantottam, ha már ide hozta:
"Gadhafi: Money is laundered on a grand scale in Switzerland. Anyone who robs a bank later invests the money in Switzerland. Anyone who evades taxes goes to Switzerland. Anyone who wants to deposit money in secret accounts goes to Switzerland. And a large number of owners of such secret accounts have died under mysterious circumstances."

mathaba.net/news/?x=626148

Kemény vád. Nem-e a zárolt számlái miatt?
Egyébként felmerül bennem, milyen jogalap van valakinek a vagyonát zárolni? Törvényes lehet ez? Bárki számlája felett rendelkezhetnek? (most általánosságban kérdezem)

"KGB meg se tudja kotni Laszlo, a professzor cipofuzojet se. " Nem tudja, vagy nem meri? Maga ismerheti.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.07. 13:49:52

@devuscka:
"Kemény vád. Nem-e a zárolt számlái miatt? "

Oh, ez egy regi tortenet a svajciakkal es sokkal szemelyesebb.

en.wikipedia.org/wiki/Switzerland-Libya_conflict
"Relations between the states began to sour in July 2008 when Switzerland arrested the Libyan leader's son, Hannibal Gaddafi, and daughter-in-law for allegedly beating their servants at a hotel. The two were detained for two days and released.

Muammar al-Gaddafi retaliated against Switzerland "by shutting down local subsidiaries of Swiss companies Nestlé and ABB in Libya, arresting two Swiss businessmen for supposed visa irregularities, canceling most commercial flights between the two countries and withdrawing about $5 billion from his Swiss bank accounts".[4]

To attempt to ease the tension between the countries and get the release of the two Swiss businessmen, Swiss President Hans-Rudolf Merz went to Tripoli in August 2009 to apologize for the arrests. This was criticized by the Swiss press and public, with numerous calls for his resignation.[4]

At the 35th G8 summit, Gaddafi publicly called for the dissolution of Switzerland, its territory to be divided among France, Italy and Germany.[4]

In August 2009, Hannibal Gaddafi stated that if he had nuclear weapons, he would "wipe Switzerland off the map".[5]

In February 2010, Gaddafi called for an all-out Jihad against Switzerland in a speech held in Benghazi on the occasion of Mawlid. Gaddafi in reference to the Swiss ban on minarets described Switzerland as an "infidel harlot" (كافرة فاجرة[6]) and apostate. He called for a "jihad by all means", defining jihad as "a right to armed struggle", which he claimed should not be considered terrorism.[7]"

"Egyébként felmerül bennem, milyen jogalap van valakinek a vagyonát zárolni? "

Az allam egyszeru polgari jogi okokbol tartja fenn ezt a jogot, peldaul valaki tonkremegy es a vagyonabol kartalanitjak a hitelezoket. Ezt a kozonseges eljarast bovitettek ki politikai temakra. Tovabbra is az van, hogy egy biro dont es befagyasztjak a vagyont.

"Nem tudja,"

Nem tudja. Annyira azert nem jo. Laszlo megis egy professzor.

"Maga ismerheti. "

Regi a koztunk levo konfliktus.
arokaso.blog.hu/2009/02/15/kovatsch_gamma_bertalan

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.07. 15:31:51

@devuscka:
"Milyen alapon perelhet?"

Nezze, itt van egy kicsit bovebben:
blogs.ft.com/beyond-brics/2011/03/07/hungary-rating-the-rate-setters/
"To recap: Hungary’s new government has changed the way external members of the rate-setting committee are appointed.

Governor Andras Simor will no longer have a say in the matter – instead a parliamentary committee will decide.

The European Central Bank is not alone in thinking that the change threatens the independence of the Magyar Nemzeti Bank."

Habar 2005-ben az ECB tiltakozott, Feri formalisan eleget tette a fuggetlenseg kovetelmenyeinek: kikerte Jarai velemenyet (az mas kerdes, hogy nem hallgatta meg). A Fidesz meg erre a gesztusra se volt hajlando, valami beteg ideologia neveben, hogy a fekeket es az ellensulyokat utalni kell.

Meglatja, jon a sarkany es szepen megeszi oket is.

devuscka 2011.03.07. 17:39:57

@Doomhammer:
Ezt a 'régi' történetet a riport is felemlegeti.

'Ezt a kozonseges eljarast bovitettek ki politikai temakra. Tovabbra is az van, hogy egy biro dont es befagyasztjak a vagyont.'
politikai? vannak fenntartásaim, mint ahogy az ezáltal hozott bírói döntésekkel szemben is.

Árokásó? Emlékszem erre. Elszórakoztak rajta itt egy darabig.

devuscka 2011.03.07. 19:30:05

@Doomhammer:
"Az NGM szerint az ütemezés miatt nem látszik egyelőre, de tartható lesz az éves hiánycél"

" februárban a központi költségvetés 419,5 milliárd forintos, a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai 37,4 milliárd forintos deficittel, az elkülönített állami pénzalapok pedig 20 milliárd forintos többlettel zártak.
www.privatbankar.hu/cikk/hircentrum/az_allamhaztartasi_hiany_februarban_elerte_az_eves_terv_negyotodet_41730

devuscka 2011.03.07. 19:33:46

@Doomhammer:
"Matolcsy szavait visszhangozzák az új MT-tagok"
ecoline.hu/piac/20110307_mt_uj_tagok.aspx

Lesz-e kamatcsökkentés, és mikor?

devuscka 2011.03.07. 19:41:15

Simor:

"Az MNB elnökét sem fenyegetéssel, sem félemlítéssel nem lehet lemondásra bírni - "
.

"Simor András sérelmezte azt, hogy a Magyar Nemzeti Bank ügyvezetése a sajtóból, nevezetesen egy péntek délután kiadott MTI hírből értesült a felügyelő bizottság pénteki ülésén elhangzott döntésekről és azt hivatalos formában csak mintegy fél órával később kapta kézhez."
www.mfor.hu/cikkek/Simor_Andras___nem_tisztem_velemenyt_mondani_a_monetaris_tanacs_uj_tagjairol_.html

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.07. 20:30:01

@devuscka:
"Matolcsy szavait visszhangozzák az új MT-tagok"

"A jegybankár az elsőszámú közellenségnek nevezte az inflációt, amely ugyan a jegybank eddigi politikájának folyatására is utalhatna, ha nem Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szavait ismételte volna meg szó szerint a szakember."

Téved az ecoline, nem Matolcsy szavait ismételte a jegybankár, hanem Feriét.
mek.oszk.hu/03400/03484/
"Az infláció megfékezése nem öncél. A nemzeti valuta értékál-
lóságában a nemzetgazdaság egyensúlyi és nemzetközi versenyké-
pességi állapota tükrözôdik vissza. Általában elmondható, hogy a
gazdaság szereplôi a kiszámítható, egyensúlyban mûködô, alacsony
inflációt és stabil árfolyamot felmutatni képes gazdaság fenntar-
tásában érdekeltek. A magas infláció és a változékony árfolyam
negatív hatásai alól az alacsony jövedelmû családok és a kis tôke-
erôvel bíró vállalatok tudják magukat a legkevésbé kivonni. Ezért
mondjuk azt, hogy az infláció a szegény emberek adója. A szociál-
demokrata kormányoknak emiatt különösen fontos célja a nemzeti
valuta értékállóságának biztosítása."

Ez különösen szánalmas újságírói kommentárnak sikerült, lévén a jegybank feladata törvény szerint az árstabilitás biztosítása, mást tehát egy jegybankár nem is nyilatkozhat, mint hogy neki az infláció az ellenfele. Aztán legfeljebb mást gondol.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.08. 10:03:19

@devuscka:
"Lesz-e kamatcsökkentés, és mikor? "

Nem most.

www.reuters.com/article/2011/03/08/hungary-rates-idUSBUD00574820110308
""A rate cut would be a very serious thing and I believe that time has not come for it yet," Ferenc Gerhardt told HirTV late on Monday. "

Egyebkent igaza van. Azt meg lehetett volna csinalni, hogy Simor nem emel kamatot. Most azonban a leminositesek arnyekaban nem lehet csokkenteni. Ha a piac fel ev mulva is pozitiv az - addig remelhetoen reszleteiben is megismert - koltsegcsokkentessel kapcsolatban, akkor lehet kamatot csokkenteni.

devuscka 2011.03.08. 13:25:26

@Doomhammer:
aha. Nem hiába éreztem ,hogy valami nem stimmel a jelöltekkel.
infláció mindenütt káros.
"Inflation is the most immediate concern. Wen pledges to tackle it as surging food and housing prices spark public anger. China’s 4 percent inflation target for this year was probably exceeded by almost a percentage point in February, and a growing number of China’s 1.3 billion people aren’t happy about it.
"
megy a nyomás a jüanra?
"An undervalued yuan doesn’t help. China’s $2.8 trillion of currency reserves is the most striking side effect of its state- capitalism model. It amasses ever-growing piles of U.S. debt to maintain a competitive exchange rate. While successful for now, the policy has three negatives: it inflates the money supply, creates trade tensions and prolongs an addiction to exports."

www.bloomberg.com/news/2011-03-07/china-s-10-ecnonomic-growth-facing-risk-of-10-inflation-william-pesek.html

Úgy tűnik Kínának nem érdeke az államadósságot átvállalnia. (www.vilaggazdasag.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/mar-nem-kina-az-usa-legnagyobb-hitelezoje-339954) Lehet, hogy tudják, hogy ezek nehezen megtérülő befektetések? Jobban megéri üzletelnie: www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/kina-az-usa-hona-ala-nyult-338725
Valószínű ezért sem kapkodnak a magyar adósság 'átvállalása' után.

Kérdés, hogy a kialakuló 'nagyhartalmistátusz' hozza-e magával a felelősségvállalást is?
Vagyis eljön-e az az idő, amikor Kína már szerepet vállal a világban végbemenő események kapcsán?
index.hu/kulfold/2011/03/07/kina_raszolt_az_usa-ra/
www.stop.hu/articles/article.php?id=833014

Sapika 2011.03.08. 17:25:24

Hello! Gondolom azért nem e-mailben vitatják meg a kérdéseket, hogy mások is láthassák. Szerintem jól teszik, mivel egy, a gazdasághoz nem értő olvasó számára is élvezetes a diskurzusuk. (Pontosítva: az utolsó 100 komment, mert a többit még nem néztem meg.)

devuscka 2011.03.08. 17:37:09

@Sapika:
én sem értek hozzá, talán Doom, vagy más igen. Érdekel, azért kérdezem.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.08. 20:48:35

Ipari termelés újra a novemberi szinten, december anomália volt.

bbjonline.hu/economy/hungary-january-industrial-output-growth-jumps-after-slump-in-december_56482
"January output jumped a seasonally- and workday-adjusted 15.5% from December. The sharp rise followed a big, 13.3% monthly decline in December, which was the biggest monthly drop since a 15.1% decline in December 2008 when the crisis hit Hungary. The January increase – the biggest one since a 10.3% increase recorded since January 2010 – brought output back near its November level."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.08. 21:05:12

@devuscka:
"aha. Nem hiába éreztem ,hogy valami nem stimmel a jelöltekkel. "

Mi a baj a jelöltekkel? Egyelőre csak a kötelező szöveget mondják.

Az inflációról pedig nézze ezt a 2010 novemberi cikket.
www.bloomberg.com/news/2010-11-22/china-inflation-volcano-may-prove-too-hot-for-controls-after-cash-surge.html
"China’s plans to rein in prices include selling state food reserves, stabilizing the cost of natural gas and cracking down on speculation in and hoarding of agricultural products, the State Council said. The aim is to damp food inflation that reached 10 percent in October, more than twice the 4.4 percent headline rate. "

Rossz termés és energiahiány. Mint mindenütt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.09. 09:23:53

Ezermilliard forintos hiany?
nol.hu/gazdasag/20110309-eljohet_az_ebadok_kora
"4-5 milliárd dollár, azaz 800-1000 milliárd forint hiányzik az idei költségvetésből – úgy tudjuk, a kormányfő környezetében már év eleje óta ekkora összeggel kalkulálnak, és ennek a lyuknak a betömése érdekében születtek az elmúlt hetekben a fiskális intézkedések. Vagyis a jelenleg betervezett államháztartási hiány nagyságrendjéhez mérhető feszültség van a büdzsében, amit ha nem sikerül kezelni, akkor az előirányzat duplája lenne év végén a deficit.

Forrásunk szerint a tervek és a tények közti eltérés részben a korábbi időszakból örökölt folyamatokkal magyarázható, de az Orbánkormány intézkedései is hozzátették a magukét. Hogy valami nincs rendben a költségvetéssel, azt jelezte a nemzetgazdasági tárca tegnap kiadott gyorsjelentése: ebben az első két hónapra 559,7 milliárd forint hiányt jeleztek, vagyis az éves terv 81 százaléka már február végére teljesült. A szaktárca magyarázata szerint ebben nincs semmi rendkívüli: a bevételek és a kiadások az év folyamán eltérő ütemezésben alakulnak."

Megjottek a csontvazak, seregestul.

A Bloomberg rajta is van a teman.
www.bloomberg.com/news/2011-03-09/hungary-has-a-5-billion-hole-in-the-budget-nepszabadsag-says.html
"Hungary’s government needs to plug a fiscal hole of as much as 1 trillion forint ($5 billion) this year to avoid the deficit widening, Nepszabadsag reported, citing unidentified people.

The budget deficit “was a surprise” for the government, according to the newspaper. "

Sapika 2011.03.09. 10:10:05

Egy egész más téma: megtaláltam a tirpákbokrétás lapon a linket a Föld alkohol fogyasztásáról szóló térképre. A WHO adatok megbízhatóságáról fogalmam sincs, de azt azért beírtam a Wikipedia talk-lapra, hogy a térkép nincs összhangban sem a Wikipedia cikk táblázatával, sem pedig a forrásul megadott WHO dokumentum adataival.
en.wikipedia.org/wiki/Talk:List_of_countries_by_alcohol_consumption#A_general_remark_on_Europe_on_the_map

devuscka 2011.03.09. 10:57:54

@Doomhammer:
most már kíváncsi vagyok: megint eltűnt a válaszom! (elfelejtettem kimenteni. alzheimer?)
Viszont alul ez a felírat volt: "A hozzászólás elküldése sikerült" -szép zöld színben.
De a válaszom nem tudom elővarázsolni. Sehol sincs. Hova küldték? Talán a maga blog.hu-n megadott email-jére?

Samott 2011.03.09. 12:22:53

"A szaktárca magyarázata szerint ebben nincs semmi rendkívüli: a bevételek és a kiadások az év folyamán eltérő ütemezésben alakulnak."

Egy eve is ezt hazudtak, pedig az egy masik kormany volt. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.09. 14:02:41

@Sapika:
A tirpakbokretas blog hazudik. Pofatlanul, tendenciozusan hazudik, az oda iroknak pedig budos a labuk.
A maga peldaja is ezt tamasztja ala.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.09. 14:04:33

@devuscka:
"Talán a maga blog.hu-n megadott email-jére?"

Ott megvan az osszes elveszett hozzaszoljas, de meg soha senkinek nem adtam vissza oket. Nem fogok elonyt adni a tobbi kommentelonek magammal szemben. Egy elveszett hozzaszolas egy minusz nekik, igy a Versenyben hozzaszolasok nelkul is elonyre teszek szert.

Sapika 2011.03.09. 15:07:14

@Doomhammer: De legalább szórakoztatóan teszi ezt. Bár nem túl pihentető.

devuscka 2011.03.09. 16:18:05

@Doomhammer:
Ó, köszi! Micsoda útjai vannak a kommenteknek :)
Gyanítottam. Ezek a női megérzések.

De nem szólna? Hagyja, hogy itt keresgéljek.
Most már ne is adja ki! Egy óra múlva nem is írnám meg. Vagy mást írnék. :)
Legalább fény derült az eltűnésekre.

Az államháztartási hiánnyal kapcsolatban itt írtam már. mandiner.blog.hu/2010/07/06/ner_nyilatkozat_fidesz_esely_az_mszp_nek/fullcommentlist/1#c12831715 - rá se hederített.

"Az NGM közleménye szerint a magas februári hiánynak nem fundamentális, hanem a kiadások és bevételek eltérő ütemezéséből fakadó okai vannak. "
>
"A Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapból származó központi költségvetési bevételek, amelynek tervezett összege 528,8 milliárd forint, csak a második félévben teljesülnek."
>
vélemények között:
"Az idei tervek teljesítéséhez mindenképpen szükségesek az egyszeri bevételek, amelyek együttesen, a 250 milliárd forintos zárolással együtt mintegy ezer milliárd forintot hoznak. "(Németh Dániel, az ING Bank makroelemzője)

- verik a habot a ballib sajtók. Itt meg ugranak rá.
Csinálni kellene a dolgukat és törvénykezni ( SZK szerkezeti reformokhoz pl.)és nem foglalkozni a végveszélyezőkkel. Tegyék a dolgukat. Haladjunk már! A gazdasági hitelezést kellene beindítani.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.09. 16:26:46

@devuscka:
"- verik a habot a ballib sajtók. Itt meg ugranak rá. "

Nem emlitettem volna, ha nem kerul at a Bloombergbe. :-)
Amig csak a Nepszabadsag irja, addig nincs jelentosege.

devuscka 2011.03.09. 16:34:36

@Doomhammer:
A Bloomberg mikor hivatkozik mondjuk a mno-ban megjelent írásra, főleg ha annak informátora 'unidentified people'?
A kapcsolati tőke 'egyirányba' mutat.
Egyébként ezzel az 'itt'-el most nem magára gondoltam. ( a leragasztott szájú sajtósainkra)

devuscka 2011.03.09. 16:39:06

@Doomhammer:
mindig KBG-t reklámozza. mennyit kap? ;)
na jó, legyen 'hosszúorrú' ;-) most újra ez a trend.

devuscka 2011.03.09. 16:41:53

@devuscka:
bocsánat! KBG=KGB (mea culpa..)

bz249 2011.03.09. 17:40:12

@devuscka: hamar kiderul majd, hogy mi az igazsag. Azonban:

- ugye a piac az pillanatnyi hatasokat is kepes felnagyitani, aztan egy elszallo CDS-swap hirtelen fundamentalis tenyezo lesz
- a mindenkori magyar kormany eleve nem tul magas bizalomszintrol indul, mert a magyar kormanyok jobban szeretnek vetiteni, mint jol gazdalkodni
- a kulfold a baloldali magyar kormanyoknal mar csak a jobboldali magyar kormanyokkal bizalmatlanabb

Ebbol eredoen inkabb a rossz hirt hiszik el.

Sapika 2011.03.09. 20:32:55

@devuscka: Bocsánat, hogy belekotyogok az elveszett kommentjei ügyében. Nekem meg számítástechnikai megérzéseim vannak, melyek azt súgják, hogy szerver-túlterheltség vagy átviteli hiba miatt örökre elveszett az anyaga, és még Doomhammernél sincs meg. Esetleg lehetne Wordből vagy vmi hasonlóból másolnia a honlapra a kész kommenteket?

Bár persze mint újonc, még nem látom át, mikor viccelnek, és mikor nem.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 09:28:34

@devuscka:
"aha. Nem hiába éreztem ,hogy valami nem stimmel a jelöltekkel. "

A WSJ szerint a jeloltek eddig azt mondtak, amit mondaniuk kellett.

blogs.wsj.com/new-europe/2011/03/09/uncertainty-persists-over-hungary%E2%80%99s-monetary-policy-independence/?mod=google_news_blog
"Fidesz-dominated parliament Monday appointed Ferenc Gerhardt and Andrea Bartfai-Mager to become new rate setters. With experience as senior technocrats at the central bank, as one analyst at Eurasia Group put it, they rushed to distance themselves from the government at their parliamentary committee hearing prior to appointment. They made all the right noises when pledging independence and commitment to inflation targeting, the central bank’s prime mandate."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 09:29:41

@devuscka:
En nem reklamozom KGB-t, en fel akarom hivni a blogkozosseg figyelmet KGB vallalhatatlan nezeteire, hogy elszigetelhessuk es elhatarolodhassunk tole.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 09:36:22

Szajert interjuzzak az EurActiv-nak, de a szerkeszto ugy talalta jonak, hogy az olvasonak plusz tajekoztatast nyujtson a magyar helyzetrol a riporter es Szajer szavai melle. Ezeket tette be a szerkeszto:

www.euractiv.com/en/future-eu/fidesz-mep-hungary-new-constitution-easter-interview-502935
"[Editor's note: In fact the "opposition parties", as Szájer described them, objected to the procedure according to which Fidesz and its sister party KDNP wanted to create a constitution. The Socialists claimed the procedure was unconstitutional and illegitimate, and they did not participate in the drafting of a constitution which in their view will be no more than a party constitution of Fidesz. The LMP (Greens) agree with Fidesz on the need for a new constitution, but also believe the current process is illegitimate and they are not participating in the making of the new constitution either.

The only "opposition party" to participate in the process is nationalist party Jobbik, which has its own agenda: it sees the process as the best time to officially present its view that the constitution of the Hungarian Kingdom, abolished in 1944, should be restored. That constitution contains an implicit territorial claim towards the lost countries of the Hungarian 'Holy Crown', meaning Transylvania in Romania and Croatia. Jobbik plans to present its views in the form of amendments to the Fidesz-KDNP draft.]
...
[The Fidesz government claims that Hungary is in an extraordinary economic situation. The Constitutional Court’s power was curtailed on ‘budgetary’ issues before the government balanced the national budget with permanently transferring private savings from about 3 million pension accounts into the national budget]
...
[In the current constitution, even a single person can initiate such a process, so access to the Court will be reduced in fact]
...
[Before granting the Fiscal Council these rights, Fidesz has dissolved and recreated the fiscal council, because its members were independent from the current government. It is now chaired by a former Fidesz finance minister]."

devuscka 2011.03.10. 09:50:35

@bz249:
"egy elszallo CDS-swap hirtelen fundamentalis tenyezo lesz"
Igaza van, ez most már tudom, itt kezdem kiképezni magam. Egészen másvilág ez, mint amivel eddig foglalkoztam. Nagyon érdekes.

"- a kulfold a baloldali magyar kormanyoknal mar csak a jobboldali magyar kormanyokkal bizalmatlanabb"

Külföld bizalmatlan a baloldaliakkal? Lehet,hogy elfogult vagyok ,de valamit Ferencünk hazugságaiból még én is sejtetem amikor 'nagyajólét' és 'pannonpumaugrik' '5évesadócsökkentés kormánya' mutatványt előadta, hogy itt valami nem kerek. elég volt csak olvasni az lapokat- szinte mindenhol aki ad a hitelességére picinykét lehozta negaítivumokat is, csak szivárványpapírba csomagoltan, kicsit csúsztatva.(index, fn, hvg stb) Ezt összehasonlítva a hv, mno, gondola, mandi stb írásaival, hát nem kellett nagy tudomány, hogy lássuk itt 'nagynépiátverés' show folyik.
Egy táncoslábú fabábú és szamár csapata túlmozgásos atrakciója ként.
Akkor a nagy okos 'külföld' ebből nem vett észre semmit? Ugyan, ezt nekem nem adják be.
Emlékszik J. Almunia mennyiszer engedte el a konvergencia program határidejét.
www.mno.hu/portal/330641
A szeliden pislogó visszafogott 'libaszerelőt ' meg kifejezetten ajnározták, miközben szerintem ő és csapat az igazi fehérgalléros!
Sokkal kártékonyabbak, mint a túlmozgásos fabáb.
mandiner.hu/cikk/dicseret_az_imf-tol
nol.hu/gazdasag/miniszterelnoki_dicseret_bajnai_gordonnak
Jó lesz vigyázni vele.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 09:59:57

@devuscka:
"Akkor a nagy okos 'külföld' ebből nem vett észre semmit? "

Akkor omlott a hitel mindenbe es mindenki azt hitte, hogy ez orokre igy marad.

Aztan amikor nem omlott, akkor Ferinek megmondtak, hogy vege a korlatlan penzszorasnak. O meg is hunyaszkodott es a kezdeti pampogas utan meg is tette, amit meg kellett neki. Amikor pedig vegleg elfogyott a hitele 2008 vegen, akkor jott Bajnai es folytatta, amit kell. Aztan jott Orban es a kezdeti pampogas utan o is megteszi, amit meg kell.

Emlekszik a Newsweek hasonlatara, hogy van, akinek penze van es van, aki a's? Magyarorszag akkor ugralhat, ha nincs deficitje. Ha van deficitje, akkor joindulatot ker, hogy valaki finanszirozza meg a tulkoltekezeset, mint minden rendes hitelfelvevo. Mint amikor az atlagember bemegy a bankba, hogy hitelt vegyen fel kocsira, a bank pedig szigoruan megvizsgalja a penzugyeit. Aki ebben a pozicioban van, az nem hepciaskodik, nem szabadsagharcol, nem rohamoz, hanem udvariasan eloadja az ugyet es varja a kedvezo elbiralast.

devuscka 2011.03.10. 10:09:30

@Sapika:
Szerintem nézze meg az ide bejelentkező email címén a postafiókját. Ott fog lenni az én kommentem is, ami a másik témánál 'elveszett'.
Feltűnt, hogy a 'válasz' kommentek tűnnek el.
Pont egy ilyen Öntől kapott üzenet tett bogat a fülembe, ami csak az email-emen jelent meg.

Doom jól tanácsolta, hogy egy sima 'ctrlc'-vel meglehet menteni , csak én mindig kapkodok (dolgozni is kell) és elfelejtem ezt megcsinálni. Ezért is vannak hibák az írásomban, lemaradnak a nagybetűk, szégyenlem , de remélem érthető amit mondani akarok így is.
Néha egy kis várással és sima frissítés után sikerült elővarázsolni e nélkül is az elveszett írást.
Valószínű, hogy valamilyen terheléses probléma lehet. Informatikához ilyen szinten nem értek(felhasználó vagyok). Nem tudom kinek a munkaköre ennek a kijavítása.

A jó humort imádom, értékelem, fontosnak is tartom, de magam nem nagyon tudok viccet mesélni.
Viszont itt sokaknak van nagyon jó a humora. Hócipő tanulhatna a sok magánzótól.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 10:13:22

@devuscka:
"Szerintem nézze meg az ide bejelentkező email címén a postafiókját. Ott fog lenni az én kommentem is, ami a másik témánál 'elveszett'. "

Csak akkor, ha be van kattintva a "kerek e-mail ertesitest a valaszokrol" pipa.

En kikapcsoltam, mert teleonti a levelesladamat.

devuscka 2011.03.10. 10:16:02

@Doomhammer:
Igaza van, de:
"Aki ebben a pozicioban van, az nem hepciaskodik, nem szabadsagharcol, nem rohamoz"
Ezt a szabadságharcot viszont sokan kírpzzák,olykor erősebben megnyomva a tollat.
Csak úgy, mint a 'tuniszifészbukforradalmat'.
És mindenki heppi. Nem?
Akkor most mi legyen? Valakinek az 'elsőfecske' szerepét is vállalnia kell.

bz249 2011.03.10. 10:20:01

@devuscka: mivel a baloldali magyar kormanyok nagyobb balekok ezert a piac es a verseny kepviseloi szeretik, ha Magyarorszagnak baloldali kormanya van.

Bizni azonban nem biznak bennuk, mert koltekezo balkani suttyok, azonban pitizesben es meghunyaszkodasban jok es ez boven eleg a hitelezonek.

Sapika 2011.03.10. 10:43:03

@devuscka: @Doomhammer:
Sajnos nem került oda. És ráadásul a blog.hu "Követem a kommenteket a Radaron" szolgáltatása is hol működik, hol nem. Többször nem, mint igen. Ami azt mutatja, hogy ez a szerver túl van terhelve. Ezért kértem devuscka-t, hogy amikor vmi igazán érdekeset alkot, azt írja meg Wordben, és csak akkor másolja be ide, amikor már kész van.

devuscka 2011.03.10. 11:21:01

@Doomhammer:
Maga annyi fele írkál, elhiszem, hogy sok üzenete van.
Én onnan tudom, hogy a ha valamimre válaszoltak. Nem minden honnan jön üzenet.

devuscka 2011.03.10. 11:23:50

@bz249:
hehe. "nagyobb balekok ezert a piac es a verseny kepviseloi szeretik," - Erre nem is gondoltam. elvakultan csak a 'internacionalista hálózatban' gondolkodom. Köszi.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 11:24:43

A kilabalas biztos jele: esik a kulkereskedelmi tobblet.
www.rttnews.com/Content/EuropeanEconomicNews.aspx?Node=B2&Id=1572387
"(RTTNews) - Hungary's trade surplus dropped by around EUR 61 million from last year to EUR 400.6 million in January, preliminary figures from the statistical office showed Thursday.

During the month, exports grew 26.1% year-on-year to EUR 6.08 billion. At the same time, imports increased 30.2% annually to EUR 5.67 billion."

Az import gyorsabban no, mint az export. Ami egyebkent egeszseges, leven az import hihetetlen modon visszaesett a valsag hatasara.

Persze lehet, hogy csak az energia-aremelkedes hatasa.

devuscka 2011.03.10. 11:25:49

@Sapika:
Ez is egy megoldás. Azért jó lenne ha a blogtulaj javítana ezen a helyzeten. (vagy nem fizet jól az mszp-s reklám?)

devuscka 2011.03.10. 11:39:35

@Doomhammer:
Ez ebéd utáni kávé mellé jó lesz.
de amit kiemelt: "The Socialists claimed the procedure was unconstitutional and illegitimate, and they did not participate in the drafting of a constitution which in their view will be no more than a party constitution of Fidesz."
Melyik alkotmánynak az ellenese?
2/3 szavazhat vagy nem? Még kiderül, hogy jelenleg nincs is alkotmányos alkotmányunk? Vagy eddig a 20 évben illegitim alkotmány alapján hoztak döntéseket?

"Mondjuk, én ideteszem, te meg most odaállsz. ... Hanem ide, erre én még idébb. Nem! Nem, nem most teszem oda azonnal, Hova is?"

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 12:09:12

@devuscka:
"Melyik alkotmánynak az ellenese? "

Egyiknek se. Konkretan az 1989-es Alkotmany nem taglalja, hogyan lehet uj Alkotmanyt csinalni, csak a meglevo valtoztatasaira ir elo procedurat. Igy aztan azt lehet mondani, hogy az uj Alkotmany a regi 100%-os megvaltoztatasa.

Kenyaban a parlamenti elfogadas utan nepszavazas is volt, Svedorszagban siman a Parlament fogadta el az uj Alkotmanyt (a szocialdemokratak ott is kivonultak az alkotmanyozasi folyamatbol).

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 12:11:17

@devuscka:
"Azért jó lenne ha a blogtulaj javítana ezen a helyzeten."

Lassan egyebkent koltoznunk kell innen, mert olyan 3000 kommentnel a bloggep elkezd teljesen kiszamithatatlanul mukodni.
En peldaul ezt a postot neztem ki magamnak:
mandiner.blog.hu/2011/03/05/valasz_a_miert_nem_arrol_irtok_hogy_tipusu_kommentekre

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 12:18:54

@Doomhammer:
Habar most latom csak, hogy a svedeknel ket egymast koveto Parlamentnek kell jovahagynia a valtozast es ez volt a masodik szavazas.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 13:22:43

Az EP megszavazta a magyar kormanyt elitelo hatarozatat.

nol.hu/kulfold/mediatorveny__az_ep_elitelte_magyarorszagot
"A szocialista, liberális, zöldpárti és a radikális baloldali frakció közös indítványát 316 igen, 264 nem, illetve 33 tartózkodás mellett fogadták el. A néppárt visszavonta a maga javaslatát az Orbán-kormány melletti kiállásról.

Az elfogadott indítványnak – „állásfoglalásnak” – politikai következménye van, jogi nincs. A szavazás előtt az Európai Néppárt (EPP) frakciója – amelyhez a Fidesz is tartozik – visszavonta alternatív határozattervezetét: ez elítélte volna a magyar kormányt érő támadásokat a médiatörvény kapcsán. A szavazás eredményét Martin Schulz szocialista és Daniel Cohn-Bendit zöldpárti frakcióvezető és élénk tapssal fogadta. Az Európai Parlamentben 265 néppárti, 184 szocialista, 84 liberális, 55 zöldpárti és 35 radikális baloldali képviselő ül."

Lew Archer 2011.03.10. 13:29:06

@Doomhammer:

Néppárti 2/3 kéne az EP-ben is.

Sapika 2011.03.10. 14:29:42

@Doomhammer: Nagyon jó hely azzal a gombás képpel. Amikor majd éppen nem történik semmi sem a világban, akkor esetleg sort keríthetnének az ottani utolsó (bár butuska) kérdés megválaszolására is :)

devuscka 2011.03.10. 15:35:54

@Doomhammer:
Gomba jöhet. Rajtam nem múlik.

@Lew Archer:
jól összeszedték a koalíciójukat.
Elítélték. És akkor most mi van? Tényleg?
"Egy ilyen határozat ugyan nem vonná maga után a 7. cikk szerinti eljárást, ám erőteljes politikai jelzés volna, amely nem maradna hatás nélkül Magyarországon.
Schulz visszautasítja azt a feltételezést, hogy itt pártpolitikai motivációról lenne szó. "- Á, dehogy!
hvg.hu/vilag/20090610_barosso_ujabb_mandatumat_ellenzik

"A szavazás eredményét Martin Schulz szocialista és Daniel Cohn-Bendit zöldpárti frakcióvezető és élénk tapssal fogadta."

Ha ilyen többség jött össze, akkor Martin Schulz-ot megválaszthatják az az EP elnökévé? Úgy tűnik jelentősen többségben vannak így. Radikálisok is? Nem itt ül Bokros?

Ha megválasztanák, az már nagyon nagy baj lenne.

egyenlito.blog.hu/2010/11/17/schulz_magyarorszagnak_ujra_szoci_kormanya_lesz

devuscka 2011.03.10. 15:37:54

@Doomhammer:
Most boldog mi?
Kíváncsi vagyok mit lépnek Orbánék.

devuscka 2011.03.10. 15:42:13

@Lew Archer:
hehe.
"A mai napon elfogadott, a magyar médiatörvényt kritizáló állásfoglalás ritka, de nem egyedülálló az Európai Parlament történetében. Magyarország uniós tagsága óta 11 ügyben ítéltek el hasonló módon tagállamot, de magyar kormányt most először ért ilyen típusú kritika - áll a Policy Solutions politikai gyorselemzésében."
"A Policy Solutions gyorselemzése szerint 2004 óta összesen hét másik tagállamot kritizált az Európai Parlament írásos állásfoglalásban: Olaszországot, Máltát, Lengyelországot, Litvániát 2-2 alkalommal marasztalta el, míg Franciaországot, Írországot és Spanyolországot 1-1 alkalommal. Míg Lengyelország és Litvánia az erősödő - és állami szintre gyűrűző - homofóbiával kapcsolatban kapott "megrovást", addig Olaszország és Franciaország esetében a romákkal kapcsolatos bánásmódot érte kritika."
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=402913

bz249 2011.03.10. 15:59:29

@devuscka: "Míg Lengyelország és Litvánia az erősödő - és állami szintre gyűrűző - homofóbiával kapcsolatban kapott "megrovást", addig Olaszország és Franciaország esetében a romákkal kapcsolatos bánásmódot érte kritika."

Latja, ezek ertelmes orszagok, amelyeket vallalhato ugyekben meszeltek el. Mennyivel jobb mar azt mondani, hogy azert intettek meg minket, mert nalunk verik a buzikat vagy hogy elnyomjak a cigusokat... na de egy ilyen mediatorveny? Egy ilyen eliteles utan a tisztesseges kasszafurok es lanykereskedok sem allnak szoba velunk. :)

devuscka 2011.03.10. 16:11:21

@bz249:
:-)))

Tény, hogy szalonképes dolog a cigókat kiebrudalni, mint védeni a kisebbségeket egy médiatörvényben. (már ki is szedték)

Lew Archer 2011.03.10. 16:16:37

@devuscka:

Azért itt egy kis zavar támad a hazai magyarázatok körül, mert eddig arról volt szó, hogy az európai jobboldal is mélyen elítéli az Orbán-féle médiatörvényt. A nagyjából néppárti frakciótagok számával egyező ellenszavazat nem ezt mutatja.

devuscka 2011.03.10. 16:26:14

@Lew Archer:
Én is néztem. Szokás szerint megint csúsztatnak. Masztolnak. A bizalmatlanság magját hintenék.
(én eddig balmédiát néztem)
Simán összejött ez a három balos csapatból: 184 szocialista, 84 liberális, 55 zöldpárti.

Tényleg, most akkor mi van? Lehet,hogy igazuk van azoknak akik azt mondják, nem kell 'magasszinten' reagálni rá. Tegyék a dolgukat tovább.

devuscka 2011.03.10. 16:27:05

@devuscka: természetesen: maszatolnak

Sapika 2011.03.10. 16:45:07

@devuscka: Amikor meghozták az első visszamenőleges hatályú törvényt, megálltam egy újságárus előtt, és átnéztem a napilapok címlapját. Számomra megállt a világ, mert úgy éreztem, formálisan is véget ért a jogállamiság. A címlapokon viszont ez csak olyan aznapi érdekességként jelent meg. Az jutott eszembe, hogy 1939. szept. 1 körül sem a világháború kitörése volt a fő hír a honi sajtóban.

Azóta nincs olyan hónap, hogy ne születne egy, a civilizált országok jogrendjétől elütő törvény vagy rendelkezés. Amin nálunk szinte senki sem akad fent.

Miért is tenné: soha senki sem tanította itt a jogállam és jogbiztonság értelmét. Pártjaink és kormányaink még a tanárszakosoknak sem iktattak be a tanrendjébe ilyesmit. (Legalábbis a reál szakokon nem.) Legalább Sólyom professzor úrtól elvártam volna, hogy elnöksége alatt a témakörből ismeretterjesszen néha. Lett volna rá alkalom ötéves elnöksége alatt.

Hangsúlyozom: nem Szalainé 86 milliós végkielégítést védeném, hanem csak a jogállamiságot és jogbiztonságot. A szónak abban az értelmében, ahogy azt tudomásom szerint Új-Zélandtól Kanadáig, Japántól Írországig használják. (Ez itt észak-dél, kelet-nyugat dimenziókat akart jelölni.)

A médiatörvényt nem ismerem, túl hosszú, túl bonyolult, és nagyon távol áll a szakmámtól. De elég sok, számomra hiteles szervezet és kormányfő bírálta már ahhoz, hogy elfogadjam: valahogy ez sem olyan, mint a többi civilizált ország törvényei.

bz249 2011.03.10. 16:50:00

@devuscka: "Tényleg, most akkor mi van? Lehet,hogy igazuk van azoknak akik azt mondják, nem kell 'magasszinten' reagálni rá."

Vege van, a mediatorveny doglott ugy, paran meg csocsalgatjak, de a politikanak, a gazdasagnak es a nepeknek is jobb dolga van (most, hogy megy a Bajnokok Ligaja kit erdekel a magyar mediatorveny?).

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.10. 16:55:20

@devuscka:
"Most boldog mi? "

Mondjuk ugy, szurkolok az ugynek, hogy Orbaneknak tovabb kelljen puhitaniuk a torvenyt. Bar szamomra mar teljesen fogatlan az a torveny.

Ez inkabb csak elvi kerdes. Aki hulye, haljon meg, aki hulyeseget csinal es mindazt agressziv nyomulassal, azt vagjak pofan. Ez ilyen moralis kerdes.

devuscka 2011.03.10. 17:13:30

@bz249:
BL? Kinek szurkolt? Barca : Arsenal?
Csak, hogy tudjam/hova tenni ;-)

@Doomhammer: máris csomagolok .

devuscka 2011.03.10. 17:27:03

@Sapika:
Számomra meg nem igazán 'hitelesek' ezek a 'szervezetek'. Volt itt a blog beírások között is, amik ezekkel is foglalkoztak.
Melyik kormányfő bírálta?
További 10 ország törvényét említi Viviane Reding, a Bizottság alapjogokért - így köztük a vélemény- és szólásszabadságért is - felelős tagja.
, de az egész Eu-ra kiterjedő vizsgálatot tartana jónak. ÉN is ezt tartanám jónak: feketén fehéren .

És itt van Neelie Kroes: en.wikipedia.org/wiki/Neelie_Kroes
Nézze meg : Ő nem semmi politikus. Én az Ő véleményére adok. Tisztességesnek gondolom. Nézzen utána véleményének.

Sapika 2011.03.10. 17:38:25

Ha csak erről az egy törtvényről lenne szó, még esetleg elbizonytalanodnék néha.

De mint írtam, voltak egyszerűbb, könnyebben átlátható esetek is, melyek meggyőztek: nem az a jogrend van itt most kibontakozóban, mint a többi kultúrállamban.

bz249 2011.03.10. 18:19:54

@devuscka: Bergkamp odaszerzodese ota az Arsenalnak.

(az kene meg, hogy Barca legyen)

Sapika 2011.03.11. 10:14:25

@devuscka: Erre reagálnék itt: "És itt van Neelie Kroes ..."

Én úgy látom, hogy Neelie Kroes szerepe olyasmi, mint egy ÁNTSz (leánykori nevén KÖJÁL) alkalmazotté, akit felülvizsgálatra küldenek mondjuk egy jobbikos kocsmába. Örömmel konstatálja, hogy az ÁNTSz-nél korábban jelzett problémák megszűntek: a csempézés kiváló, a rozsdás konyhaeszközöket újra cserélték, és az élelmiszerekkel foglalkozók székletleletei negatívak.

Viszont neki nem tiszte megítélni a más jellegű problémákat, mint például a gárda egyenruha viselése, a dalok szövegei, a falon lévő plakátok és dekorációk tartalma, stb, stb.

devuscka 2011.03.11. 10:28:24

@bz249:
Helyes.
küldök egy tenyerest. .-)

devuscka 2011.03.11. 10:29:22

@Sapika:
Azért nála ennél többről van szó. Rendkívül okos nő, és politikus.

devuscka 2011.03.11. 10:31:02

@Sapika:
A jogállamot Magyaroszágon nem most kezdték lebontani. Hol élt eddig?

Sapika 2011.03.11. 11:49:40

@devuscka: Szerintem más kategória a törvények be nem tartása, és más az olyan törvények hozása, amelyek nem felelnek meg egyik kultúrállam alkotmányának. Az előbbit bűnözésnek nevezném, a másikra nem tudom, mi az igazán precíz megnevezés, én jobb híján használom a jogállam lebontása megnevezést.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.04.25. 23:17:12

Kelet-Európai paraziták, irány Nagy-Britannia!

www.dailystar.co.uk/news/view/187868/Fury-over-axing-of-benefit-block/
"BROKE Britain is braced for a fresh flood of immigrants from eastern Europe.

From May 1, EC migrants from the former Soviet bloc can claim instant handouts of £250 a week.

A change in benefits rules means nationals from Poland, Hungary and six other eastern Europe countries will be able to apply for jobseeker’s allowance and housing benefit as soon as they set foot in the UK.

And experts fear millions will flock to Britain to grab a share of the state handouts they were previously denied."

Mert a kelet-európaiak, például a magyarok ilyenek. Munka nélkül élősködnek az állam nyakán.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.04.25. 23:20:04

No lám. Eltűnt itt egy hozzászólásom.

Tehát: vajon Magyarország az első autokratikus európai ország?

www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/apr/25/fidesz-hungarian-constitution
"Last Monday, the Hungarian parliament passed a new "fundamental law", today the country's president will sign what some observers call the "Easter constitution" – and what many critics see as a clear departure from shared European standards for liberal democracy. So is Hungary the first EU member ever to turn into an authoritarian state?"

Nem, csak az alkotmányos hidegháború kora kezdődik el.
"Even if other parties were eventually able to hold a referendum to get rid of the Fidesz constitution, this would only further deepen the country's split between left and right, making it likely that a different constitution would in turn be seen as illegitimate by the right. In short, Fidesz's completely party-political constitution programmes a series of constitutional crises – and perhaps even a kind of cold civil war."
süti beállítások módosítása