B. Béla: „Viszonylag kevés a fizikai megsemmisítések száma”
2010. június 11. írta: Novák Tamás (spanyol)

B. Béla: „Viszonylag kevés a fizikai megsemmisítések száma”

  2009. november 16-án látogatóban jártunk B. Bélánál, ahol lelepleztük magunkat. És bár Béla bácsi akkor nem nehezményezte, hogy riportot készítünk vele, később mégis megváltozott a véleménye. Alább néhány részlet a nyersanyagból, amit a második kamera vett fel, természetesen B. Béla nélkül.

Végül néhány idézet B. Bélától:

A proletárdiktatúra időszerű kérdései hazánkban - 1957. május

„Ilyen helyzetben erős proletárdiktatúra szükséges az ellenállás letörésére, a szocializmus győzelmes építésének biztosítására. ...

Közismertek azok a nézetek, hogy az atomkorszakban állítólag az értelmiség a vezető erő.

A Nagy Imre csoportjához tartozó "teoretikusok" terjesztették az osztályharc lanyhulásáról szóló elméletet, ami általában az éberség csökkenéséhez vezetett az osztályellenes erők bomlasztó munkájával szemben...

A párt fővonala alapján a parasztság meggyőzésével a társas gazdálkodás gazdasági fölényének megteremtésével folytatni kell a harcot a falu szocialista átalakításáért. Ez éles osztályharc közepette fog végbemenni falun, az osztályellenség makacs ellenállásának megtörését igényli, gazdasági és politikai harcot jelent. ...

Mi tehát nem hangoztatjuk, hogy nálunk nincs erőszak. Ha az októberi ellenforradalmi támadás után nem alkalmaztunk volna erőszakot az ellenforradalmi támadókkal szemben, fasiszta diktatúra uralkodott volna el hazánkban, és megsemmisült volna a proletárdemokrácia.

A szocializmus építésének egész időszakában az erőszakfunkciónak érvényesülnie kell, mert belső ellenségeinknek, a nemzetközi reakcióra támaszkodva, újra és újra megkísérlik kezükbe kaparintani a hatalmat. Ennek az elvnek megfelelően újjászerveztük a hadsereget, a rendőrséget, a karhatalmat, majd a munkásőrséget, ami az egész ország haladó közvéleményében osztatlan örömöt keltett.

A proletárdiktatúrában a parasztok és álltalában a kistermelők millióit, tíz- százezer hivatalnokot kell a polgári és kispolgári értelmiséggel együtt átnevelni, le kell küzdeni a kapitalizmus álltal beléjük rögződött szokásokat és hagyományokat.

Az ellenforradalmat előkészítő periódusban, kihasználva az állam kulturális forradalmat irányító munkájában a szektás hibákat, vitatták az államnak azt a jogát, hogy a nevelő munkát irányítsa, szervezze, ... ennek a hatását még most is érezzük, mert az állami irányítás háttérbe szorítását és gyengülését azonnal felhasználták a burzsuá és kispolgári eszméktől átitatott színdarabok bemutatására, a könyvkiadásban pedig a sajtószabadság ürügyén a polgári eszméket terjesztő művek megjelentetésére. 

A munkásosztály hatalmának mindenoldalú erősítése, az osztályellenség, az ellenforradalom maradványainakelnyomása és elszigetelése.”

 

Belügyminisztériumi jelentés (1958. szeptember 30.) Szigorúan titkos. 

„Tárgy: A Fővárosi Ügyészség és Bíróság munkájával kapcsolatos észrevételek

Az eddigi ügyekben lefolytatott bírósági eljárásokat, a kiszabott ítéleteket értékelve megállapítható, hogy esetenként nem állnak arányban az elkövetett bűncselekményekkel, azok társadalmi veszélyességével, egyes személyeknél túl enyhék, több esetben nem vették figyelembe a vádlott osztályhelyzetét, korábbi magatartását, esetleg bűntetett előéletét, de történt olyan eset is, amikor a tárgyalást vezető bíró részéről szabályos mentési akció mutatkozott egyrészt a tárgyalás vezetésében, másrészt a kiszabott ítéletetknél.”

 

  

Budapest, 1957. december 1. Biszku Béla belügyminiszter bevezetője az MSZMP PB ülésén „A büntetőpolitikánk egyes kérdéseiről” szóló jelentés tárgyalásakor. Szigorúan bizalmas.

„Mi Nezvál elvtárssal kaptunk korábban a Politikai Bizottságtól megbízást a jelentés elkészítésére. A kérdés azért merült fel mert egyrészt túlzsufoltság van a börtönökben. A másik ok, amiért ezt a jelentést be kellett hozni a Politikai Bizottság elé, hogy az ellenforradalmi szervezkedés bűnöseinek felelősségre vonásánál, a politikai jellegű bűncselekményeknél sok az enyhe ítélet és viszonylag kevés a fizikai megsemmisítések száma.”

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr702073787

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Biszku Béla: Viszonylag kevés a fizikai megsemmisítések száma 2016.04.01. 13:00:02

Az ellenforradalmi szervezkedés bűnöseinek felelősségre vonásánál, a politikai jellegű bűncselekményeknél sok az enyhe ítélet és viszonylag kevés a fizikai megsemmisítések száma.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli 29 2010.06.11. 14:32:14

@Grift:

"a bácsizás azontúl, hogy leereszkedő, barátkozós. az úr, hidegen távolságtartó."

Lehet, fölöslegesen magyarázom, de teszek még egy kísérletet: Ön Biszku Bélát a történelemkönyvekből ismeri; Novák és Lola ott ültek vele szemtől-szemben, és órákon át beszélgettek vele.

Talán Önnel is előfordult már, hogy valakire irtó dühös volt, és elképzelte, mi mindennek elhordaná az illetőt, ha találkozna vele. Majd amikor végül találkoztak, egyszerűen képtelen volt mindazt a fejéhez vágni, amit eltervezett; és nem azért, mert képmutató, hanem mert amikor létrejött a személyes kontaktus, ráébredt, hogy a másik is csak ember, és előjött magából az emberek iránt érzett alapvető tisztelet, ami - elvileg - mindenkiben, vagy majdnem mindenkiben megvan.

Valószínűleg Novákék is úgy tervezték, hogy hidegek és távolságtartóak lesznek, de amikor találkoztak a 90 éves öregemberrel, úgy érezték, hogy az a helyes, ha Béla bácsinak szólítják.
Egyáltalán nem gondolom, hogy emiatt megalkuvókká, vagy bármi hasonlóvá váltak volna.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 14:32:43

@gyz: egyetértek.

de a jellemtelenségük alapja - mentségükre legyen szólva - a felszínességük és fiatal koruk.

felszínes, ugyanis az áldozatok, akiket biszku megölt, már nem léteznek, és soha nem is látták őket loláék.
mintha nem is csinált volna semmit biszku...

kíváncsi vagyok a filmre, milyen szellemiségűre sikeredett: béla bácsi megkínálhatom valamivel? amúgy? nagy volt az anarchia 56-ban? horn is segített rendet tenni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 14:34:27

@Alfőmérnök: persze így nem lehet.

de azért úgy se kéne már, mint ahogy a nagymamájával beszél az ember.

kekszet?

Alfőmérnök 2010.06.11. 14:35:39

@tevevanegypupu: Gondolja, hogy az én családomban nem voltak áldozatai a kommunizmusnak? Szinte mindekiében voltak, kivéve a vérkomcsikat.

@Grift: Miért más?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 14:38:35

@Zoli 29: ó, pedig lola nagy zsidóvadász ám! vigyázz vele, saját szememmel láttam hogy 44-ben az utcán családostul elkapott egy olyat.
3-mat pedig a dunába lőtt!

"van-e valaki, aki fontosabbnak tartja a gazdaságot a rasszizmusnál és az antiszemitizmusnál?"

gyz 2010.06.11. 14:39:15

@ulloiut: odamegy/felhívja, bemutatkozik.

xy vagyok, erről a korszakról készítek filmet, melynek ön tevékeny részese és jó ismerője. Szeretném, ha elmondaná a véleményt azokról az időkről.

ezután 2 eset lehetséges:

1. Belemegy, ahogy itt állította.
2. nem megy bele. akkor nem kell minden áron, bármilyen áron filmet csinálni.

A fő cél az én szememben az, hogy az emberek figyelmét felhívjuk arra, itt vannak még a biszkubélák, soha, senki felelősséfgre nem vonta őket, továbbá kimondani, kik is voltak valójában.
Ezt nyilatkozat hiányában is meg lejhet tenni. Sőt, a nyilatkozat megtagadása is nagyon beszédes. legalább annyira, mint a félreduma. A telefonbeszélgetést rögzíteni lehet, és leadni, amennyiben éppen tagad benne.

ártatlan jókislányokként/kisfiúkként sütizni vele, dedikáltatni, aztán mosakodni, azt nem lehet.

illetve lehet, mint az ábra mutatja.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.06.11. 14:40:14

Baszki, ti nem ismeritek a magázódást?
"Ön", "maga", stb. A tetszikezés egy külön nyelvtani forma, a tegezés, és a magázás mellett. Kifejezetten kedveskedő, udvariaskodó, gyakran túlzottan öregítő forma.

A filmre kiváncsi vagyok egyébként, nem izgat túlzottan a körülötte kialakult paláver. Az az érdekes, hogy mit mond, van-e benne forrásértékű új infó, új szempont, személyes dráma, esetleg megbánás, ilyesmik.

tevevanegypupu 2010.06.11. 14:41:30

@Alfőmérnök:

Hat igaza van.. Csak zavar, hogy ezeket a Biszku Belakat nem vontak felelossegre, azert nehez fekezni magam.
Nagyon sokaig nem komcsiztam es le sem irtam volna ilyet, hogy veres szaju kommunista, de az elmult nyolc ev tenyleg tulfeszitette a hurt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 14:41:38

@Alfőmérnök: szerepjátszás.

milyen eufemisztikusan mondod a füllentést.

a cél szentesíti az eszközt

melyik szent is mondta?

(tudom)

Tündér_Lala 2010.06.11. 14:42:33

Egyet felejtenek el. A bácsizás talán visszásnak tűnik, de a riporterek akartak valamit. Nevezetesen azt, hogy Biszku megszólaljon a kamerájuk előtt. Gondolják, hogy a hideg távolságtartó, esetleg számonkérő magatartás célra vezető lett volna ?

Zoli 29 2010.06.11. 14:43:21

@tesz-vesz:

A lényeg, hogy te érted, mit miért írtál. Én már meg sem kísérlem megérteni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 14:45:52

@Zoli 29: helyes vagy, tessék itt egy szép alma.

és hitler bácsi, tisztelettel kérdezem, tényleg meg kellett ölni a zsidókat? a cigányokat és niggereket még megértem, de
miért kellett ilyen keménynek lenni az ártatlanokkal? miért kellett ilyen sok bizonyítékot hagyni?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.11. 14:47:38

@Zoli 29:
kénytelen leszek őszinte lenni, hátha segítek ezzel:maga proli. nem is értheti.
bélabácsi vita lezárva.

Alfőmérnök 2010.06.11. 14:48:08

@tevevanegypupu: Én 89-ben még gyerek voltam, de a szüleim mindig is komcsiztak. (MDF-esek voltak, de elég hamar kiléptek.) A 94-es választást katasztrófaként élték meg. Érdekes, hogy a libsik körében még a 90-es évek elején nem volt ciki a komcsizás, ma meg már szélsőségesnek mondják azokat, akik komcsiznak. Na vajon honnantól kezdve lett tabu a komcsizás? Röhej.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 14:48:14

@Zoli 29: nézd a hazudozásaiddal te szalonképtelen vagy egy normális vitára.

még be is ismerted e-mailben.

felszínes vagy (itt akartál győzni vitában, miközben tudtad, h nincs igazad, de a látszatgyőzelem fontosabb), korlátolt, buta, jellemtelen.

és még elő se vettem a 2006-ot

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.06.11. 14:49:50

Egyébként úgy történt, hogy a leleplezésünk előtt háromszor négy órát töltöttünk vele és mivel az első találkozásnál falubelinek mutatkoztunk be, ahol mindenki bácsizta az öregeket, ezért maradt a bácsi.

plastik02 2010.06.11. 14:52:10

pol pottal is csináltak anno interjút és neki sem hörögve ordították az arcába, hogy vallj színt te szemét kommunista.

semmi gond nincs a bélabácsizással és a hazugsággal sem. ebben az esetben morálisan igazolható mindkettő. szakmailag talán az utóbbi kevésbé, de bélabácsi esetbében ki nem szarja le?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 14:53:34

@ulloiut: ebben részben igazad van, de a beépülő rendőr már nem megy el sörözni a kocsmába a leleplezés után a bűnözőkkel.

hát nem lenne furcsa?

milyen rendőr az olyan? milyen bűnöző az ilyn?

plastik02 2010.06.11. 14:53:55

amúgy én arra is kíváncsi lennék, hogy milyen lelkiállapotban lehetett ezzel a vén gyilkossal interjút készíteni?
milyen az amikor egy egykor nagy hatalommal bíró és azzal jelentősen visszaélő, mára töpörödött öreg trottyal interjúzol?

Zoli 29 2010.06.11. 14:59:39

@Grift:

"maga proli. nem is értheti.
bélabácsi vita lezárva."

Frappáns, kiérlelt gondolatok. És semmiképp sem engem minősítenek. ;)

Bloodscalp 2010.06.11. 15:02:22

@gloire: hm, a magázás a neten nem kicsit nevetséges...már kezd lejönni hogy ez az idősebb generáció heppje, de lassan kihalnak a gép elöl:P így a ez a szokás is:) ennyit a netikettröl....

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:02:33

@Alfőmérnök: fogalmad sincs miről beszélünk Ábel (nem S.)

te szerepről beszéltél, és arról jogos volt a szerepig bácsizni.

" ott leplezik le magukat, ők vallják be, hogy szerepet játszottak."

én erre írtam, h a szerep után IS bácsizták, mivel te a bácsizást a szereppel legitimálod

tényleg nem látom ezt a hozzászólást

"Ott leírtam, hogy lehet, hogy nem volt helyes, hogy utána is bélabácsizták.
"Hogy az önleleplezés után mit kellett volna tenniük, nem tudom."
Gondolom ezt elolvastad, mivel erre reagáltál. "

csak annyit, h te nem bácsiznád le.
de amúgy is ez irreleváns, mondom, mivel te a szerep miatt tartottad elfogadhatónak a bácsizást.

tevevanegypupu 2010.06.11. 15:02:35

@Alfőmérnök:

A komcsizas engem mindig zavart, nem tudom miert, illetve tudom; voltak nagyon kedves komcsi ismeroseim es a rokonsagban is akadtak, szoval ezert.
89-ben en mar nem voltam gyermek, de meg eleg fiatal voltam. Es mikor hazamentem es kozben megtortent a rendszervaltas, nagyon elbamultam azon, hogy igazi, meggyozodeses kommunistak egyik pillanatrol a masikra mennyire megvaltoztak..A kozvetlen ismeroseim kozott is egyebkent.De nem is haragudtam rajuk, a harag igazabol 2004 utan jott. Addig megprobaltam igaz kereszteny modjara szeliden turni.(:

Zoli 29 2010.06.11. 15:02:53

@tesz-vesz:

"nézd a hazudozásaiddal te szalonképtelen vagy egy normális vitára.

még be is ismerted e-mailben."

Igen, emlékszem, amikor bizarr módon elkezdtél nekem e-maileket küldözgetni egy mandineres hozzászólásom miatt. Persze szó sem volt hazudozásról, de te annyira begőzöltél valami zsidó-téma miatt, hogy képtelen voltál tisztán gondolkodni. Szakemberrel beszéltél már?

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2010.06.11. 15:02:59

tesz-vesz · kkbk.blog.hu 2010.06.11. 14:28:35
„@ulloiut: jelenleg a jobbldali szavazók, tehát nem a pártok (!)
megbüntetnék a náci és komcsi gyilkosokat is

a baloldaliak többségében viszont csak a náci gyilkosokat bünteténék meg”

Azt elismerem, hogy sok baloldali szavazó, szimpatizáns, stb. nem hajlandó szembesülni a kommunista rendszer bűneivel , és ezt írtam én is fent. És ez szomorú. Remélem az oktatással lehet ezen változtatni. Emellett nem lehet komolyan kijelenteni, hogy ne lenne nagyon sok jobboldali szavazó (és egyébként néhány baloldali is), aki pl. a holokausztot bagatellizálja, vagy akár teljesen tagadná, hogy népirtás történt, és ebből kifolyólag a bűnösöket is védi, védené.

„mi ebből a tanulság?
rendszert váltani csak erőszakosan lehet és kell!”

Igen, többek között ezt vallották a nácik és a kommunisták is, úgyhogy ebből tényleg kiderül, hogy milyen sokat lehet tanulni ezekből a rendszerekből. Nem vagyok pacifista, ha muszáj, egy diktatúrát jobb erőszakkal megdönteni , mint a helyén hagyni, de ha elkerülhető, a vérontás megelőzése mindig jobb, mint a gyilkolás. De még a diktatúra megdöntése érdekében kifejtett igazolható erőszaknak is vannak határai.

Olyan állítást, hogy egy békésen elért rendszerváltásnál jobb lett volna a vérontás, csak olyasvalaki tehet, aki vagy pszichopata, vagy fogalma sincs, hogy valójában mit jelent az erőszak. Te személy szerint kit öltél volna meg, aki most megúszta? Hozzáteszem, nem igazságszolgáltatásról beszélek, mert abban tényleg hiány volt, hanem arról, amiről Te: erőszakról. Lehet, hogy az erőszak elutasítása egy avítt felfogás, de remélem, hogy a politikai spektrum mindkét oldalán lesznek olyanok, akik még a saját ideológiájuk érdekében sem ontanának vért.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:05:47

@Alfőmérnök:

"nem volt helyes, hogy utána is bélabácsizták"

ez mondjuk releváns, csak éppen nincs összhangban az eddigi véleményeddel, h szerep. szerep, szerep. és bácsi

amúgy hiába olvasom vissza, Ábel, nem látom ezt nálad:

"nem volt helyes, hogy utána is bélabácsizták"

sehol

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:08:24

@Alfőmérnök: ez azért nem egyenlő egymással, abban gondolom egyetértünk

"Hogy az önleleplezés után mit kellett volna tenniük, nem tudom"

ezt látom.

ezt nem:

"nem volt helyes, hogy utána is bélabácsizták"

de akárhogy nézem, nem tűnik adekvátnak

Bloodscalp 2010.06.11. 15:09:38

@tesz-vesz: szerinted hogy néz ki az a 2 dolog önmagában és külön-külön, hogy a zsidók '45 után még most is levadásznak olyanokat mint zentai-aki állitolag lelött egy zsidó fiút...

nekünk meg itt van egy "tömeggyilkosunk"
aki bizonyithatóan felel ki tudja hány emberéletért

mindeközben van egy faxa alkotmányozó többségünk akik nagyon ki akarják vizsgálni a szemkilövető rendőrattakot
amit szintén a "komcsik" (by kubatov)csináltak, hiszen már jogállamban élünk:)

Alfőmérnök 2010.06.11. 15:12:02

@tesz-vesz: Ezt írtam: "lehet, hogy nem volt helyes, hogy utána is bélabácsizták"

Ebből te annyit idézel:
"nem volt helyes, hogy utána is bélabácsizták"

Hamisítasz, hiányosan idézel, kiszakítasz a kontextusból? Zsidó vagy?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:14:43

@Grift: ne, ne mondjuk h amatőrség

nagyon jó kis dokufilm lehet ebből, én kíváncsi vagyok rá nagyon. főleg a történelmi részére, főleg a letiltások után, büntetések után.

csak érdekes, h gondolom elolvasták a wikipédián előtte biszkut és 56-ot.

akiket megöltek valaha élő emberek is voltak. nekem nagyon nagy az empátiám (nem fejtem ki), és tudom, hogy fáj, egy embernek az eltűnése, a puszta fizikai-szellemi megsemmisítése sokat jelentett a hozzátartozóknak, nagyonsokat!

- szamuellyel egyenértékű ez az ember.

nem csupán népirtó, hanem a mi barátainkat, népünket irtotta ki. a rokonainkat, ismerőseinket, és A KUTYA EGYE MEG!: NEMZETÜNK LEGJOBBJAIT!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:16:44

@Alfőmérnök: mondd, te honnan idézel?

ugyanis ne a rámv álaszolt mondatodból idézd, hanem a Dolgok előttiből

Alfőmérnök 2010.06.11. 15:16:53

@Grift: Azért azt még elárulhatnád, hogy miért más ez, mint egy beépülős riport? És miért nem vagyok úriember, ha azt gondolom, hogy ez pont olyan.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.11. 15:19:10

@tesz-vesz:
az amatőrség nem feltétlenül dilettantizmus. vannak kiváló amatőr filmjeim.
és novák nekem szinte garancia arra, hogy a film jó irányú, de azért a film egy szakma is. és igen, sokszor a profizmus öli a meccset.
nincsen ezzel semmi baj, a bélabácsi vonulat csak egy szín az egészből. tkp. lényegtelen.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.11. 15:20:12

@Alfőmérnök:

mert abban a műfajban megkerülhetetlen a kamuflázs. a riportban meg igen. és úriember megkerüli.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:22:45

@Alfőmérnök: ez egyébként nem volt szép

nem tudsz mit reagálni? nem találod a kommented? rosszul emlékeztél mégis?

ez nem hamisítás, rövidítés

amúgy a lényege, h nem látni a lehettel együtt se azt a mondatot sehol, azt se látom amit

Zoli 29 2010.06.11. 15:24:18

@Grift:

"nincsen ezzel semmi baj, a bélabácsi vonulat csak egy szín az egészből. tkp. lényegtelen"

Ahhoz képest, hogy 2 órája a bélabácsizáson rugózol, nem kis fordulat. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:24:25

@Grift: miért garancia novák?

azért a lelkivilág sosem lényegtelen, csak a materialistáknak meg a barbároknak.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.11. 15:24:36

@Alfőmérnök:
amúgy meg nem kétlem én a maga úriemberségét, csak türelmetlen voltam, hogy ilyen egyszerű dolgokat még magyarázni kell. és ráadásul eben a közegben. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.11. 15:27:00

@Zoli 29:
fontos jelentéktelenség volt. a maguk korosztálya bunkó. ezen próbáltam segíteni a magam korlátos módján! :)

Alfőmérnök 2010.06.11. 15:30:10

@tesz-vesz: Leírtam, hogy "lehet, hogy nem volt helyes, hogy utána is bélabácsizták"? Leírtam.
Miért nincs összhangban azzal, amit eddig írtam?
Amíg szerep, addig szerep, addig sztem lehet Bélabácsizni, utána nem biztos, hogy helyes.Ezt állítottam a mondatomban, amiből te kivetted a "lehet"-szót.
De elfogadom Grift álláspontját, hogy a Biszku úrazás jobb lett volna.

Zoli 29 2010.06.11. 15:30:41

@Grift:

Értem: Engem nevez bunkónak, de azt képtelen elfogadni, hogy egy 90 éves embert (mégha annak idején a diktatúra embere is volt) huszas-harmincas éveiben járó fiatalok bácsinak szólítsanak.

Zoli 29 2010.06.11. 15:34:38

@Alfőmérnök:

Ne erőlködj! Ha egyszer elkapja a gépszíj, képtelen a gondolkodásra. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:35:40

@lelkylola: de amúgy nem igazán zavart titeket, a leleplezés után se,

és most is bácsiznátok, ugyeugye, hát nem népirtó ő.

hát nincs nekünk lelkiismeretünk, adolf mosolyog a falról.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:37:29

@Alfőmérnök: a rengeteg nagy úr, azt kérdeztem hol írtad.

hol?

nyilván kéthelyen írtad, keresd meg őket a saját kommentjeidben ha mered

majd utána kifejtem miért nem logikailag das ist stimmt az egész

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:38:22

@Zoli 29: mi van ? nem ízlik az alma?

adjak egy pöttyös labdát?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:40:02

@plastik02: a beépített rendőr jó példa

az előbbi viszont se szakmailag, se emberileg nem javalt

Tehetetlen Dodó 2010.06.11. 15:43:57

@Grift: Ugyan, a vén szaros egy bácsi.
Talán legalkalmasabb a "Hóhér bácsi" megszólítás lett volna.

Alfőmérnök 2010.06.11. 15:44:06

@tesz-vesz: " Hogy az önleleplezés után mit kellett volna tenniük, nem tudom." (ezt gondolom olvastad)
Érted ezt a mondatot? NEM TUDOM, hogy mit kellett volna tenniük = lehet, hogy helyes, hogy utána is bácsizták, lehet, hogy nem.
De ha akarod vitatkozhatunk még ezen, bár nekem nincs túl sok kedvem hozzá.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:48:55

@Zoli 29: egy email volt, ugyanis nyilvánvaló volt h hazudozol.

gondoltam megkérdem emailben, és te mosolyogva bevallottad.
erre írtam h féreg vagy, v ilyesmi. ez szerintem két email.
de látom, még mindig vágysz a látszatgyőzelemre.

nem gőzöltem be. csak sokat olvastam mindig a kommeteket, és gyorsan válaszoltam rájuk, mint most :)

egyébként felbosszantott mindig is a hazugság

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:51:32

@Alfőmérnök: nézd másold be az url-t

hogy hol?

érted? nem a mit?. hanem a hol? kérdésre válaszoljál.

már 4x-re kérdezem hogy hol írtad ezt. ugyanis nem szeretem ha engem próbálsz feltűntetni hülyének, miközben te vétesz egy óriási logikai hibát.

és mivel már 4x se látom a választ a HOL! kérdésre, elgondolkozok, vajon tisztába vagy-e tényleg a helyzettel, csak éppen nem bevallanád, h rosszul emlékszel, hanem tovább sértegetsz.

ez nem vet rád jó fényt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:53:50

@Alfőmérnök: amúgy ha nem azt írod amit gondoltál ;), azért megint nem én vagyok a hibás

Alfőmérnök 2010.06.11. 15:57:53

@tesz-vesz: hogy HOL? Hát ebben a topicban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 15:58:12

@ulloiut: endszert váltani csak erőszakosan lehet és kell!”

Igen, többek között ezt vallották a nácik és a kommunisták is"

igen. sikerült is nekik. tanulhatunk belőle

én nem feltétlenül a vérrontásra gondoltam, hanem a hivatalokból kikísérni egy komcsit katonákkal, rendőrökkel, már ez is erőszakos.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 16:00:03

@Alfőmérnök: dehát csak tudod, h mit írtál nem ? jól tudsz emlékezni, és udvarias is vagy

vagy mégsem?

hiszen te írtad.

nem lenne egyszerűbb bevallani?

Zoli 29 2010.06.11. 16:00:07

@tesz-vesz:

Természetesen nem hazudtam, így nem is ismerhettem be, hogy hazudok.
De mivel magánlevelezésben akartad elintézni a Mandineren folytatott vitánkat, és azt rajtunk kívül senki sem látta, nincs értelme itt folytatni.

Ismét csak javasolni tudom: fordulj szakemberhez. A problémád nem politikai jellegű.

Alfőmérnök 2010.06.11. 16:04:55

@tesz-vesz: Mit kéne bevallanom? Hol az inkoherencia abban, amit írtam? Izgatottan várom a válaszod.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 16:07:39

@Zoli 29: de miért? mert felbosszant hogy hazudtál? ezért már orvos kell?

a durva h itt a mininyilvánosság előtt tagadni fogsz folyamatosan, de személyesen öszintébb lennél.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.06.11. 16:10:35

@tesz-vesz:
Kérlek, hagyd abba ezt a szenzitív és teljesen offtopic trollkodást, különben sajnos el kell búcsúznunk tőled.

Bloodscalp 2010.06.11. 16:13:06

ha nem mennék vb-t nézni, esküszöm folytatnám:P

teszi, esetleg megvan még a levelezés?és bevágnád?:P ez annyíiiiira vicces....

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 16:13:48

@TuRuL_2k2: nem fakadok sírva, de ha nem veszed észre én csak reagálok az offtopicra

tehát zolira.

elhiszem h ő sokat kedvesebb a májadnak, de van azért igazság fides-fiúként is nem?

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2010.06.11. 16:28:12

gyz 2010.06.11. 14:39:15
@ulloiut: odamegy/felhívja, bemutatkozik.

1. Belemegy, ahogy itt állította.
2. nem megy bele. akkor nem kell minden áron, bármilyen áron filmet csinálni."

Nem, minden áron nem kell. Szerencsésebb szerintem is az általad javasolt megközelítés, de a kérdésem mégis az, hogy ha nemet mond az alany, akkor a megtévesztése egy ilyen helyzetben miért elfogadhatatlan? Melyik erkölcsi érték sérül aránytalanul, ha a szóban forgó személyt megtévesztéssel veszik rá a beszélgetésre? Az őszinteség egy fontos érték, de szembe kell állítani a Biszku által elkövetett bűnökkel, valamint azon társadalmi érdekkel, hogy ezekről első kézből is kapjunk információkat. Innen nézve szerintem nem tűnik indokolatlannak az újságíró eljárása. A másik kérdés, hogy se nem gusztusos, se nem kellemes olyasvalakivel bájologni, akinek a kezéhez közvetetten vagy közvetlenül ártatlan vér tapad. De ez már az újságíró problémája. Hogy lehetett volna ennél jobban csinálni? Biztos. De szerintem nem lett volna jobb egyáltalán nem megcsinálni.

Zoli 29 2010.06.11. 16:37:27

@tesz-vesz:

Igazán gerinces dolog tőled nyilvánosan hazugnak nevezni valakit egy olyan e-mail-váltásra hivatkozva, amit itt senki nem tud ellenőrizni. No komment.

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2010.06.11. 16:39:37

Zoli 29 2010.06.11. 13:37:36
@mavo:
„Lehet, hogy emberileg szimpatizál egyikkel-másikkal, de azt soha nem hallottam, hogy a zsidózást vagy a cigányozást helyeselte volna.”

Szerintem Lola kifejezetten alákérdez a szélsőjobbos interjúalanyoknak és a rokonszenve is egyértelműen kiderül. Lehet, hogy ez a szimpátia csak a személyeknek szól, és nem ez általuk képviselt ideológiának. Szerintem akár így, akár úgy, nem jó dolog, de az erről alkotott szubjektív véleményemnél fontosabb, hogy ez szakmailag is a fent említett negatív hatással jár. Az újságírói munka során akkor hasznos, hogy jó kapcsolatot építesz ki egy adott csoporttal, ha aztán arra használod, hogy olyan kritikus, kemény kérdéseket tegyél fel, amit mástól zokon vennének, és amelyekre az „ellenséges” sajtónak nem is válaszolnának. De ha erre nem vagy képes, akkor jobb, ha az újságírói munkád során távolságot tartasz az alanytól. Lolának inkább csak a balosokat kellene faggatnia, a politikai ösztönei ott jobb interjúkat eredményeznének.

Bloodscalp 2010.06.11. 16:44:05

@tesz-vesz: tedd azt, vivá lá mexico!

kM 2010.06.11. 16:46:58

Kőkemény bolsi duma, nyíltan szólít fel az erőszak fokozására, az állami terrorra a haladó osztályok nevében a retrográdnak minősített ám megrefolmálásra ítélt osztályok ellenében. Érdemes elolvasni.

Tipik pártzsargonban íródott ortodox kommunista vallomás a szöveg, és ha ehhez hozzátesszük, hogy a Pártéletet minden bizonnyal ilyen belső cselekvési- és propagandaanyagok mentén szervezték, akkor ugye a eredmény meg ismert.

Érthető a Szigorúan titkos! minősítés, tényleg kínos rádöbbenteni még több embert, újabb és újabb generációkat arra, hogy milyen eszközökkel épült itt a haladó komenizmus pár évtizede.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 16:51:48

@Bloodscalp:

rosszul néz ki.

nagyon nagy bajok vannak. és nagyon nagy baj ha valaki feltétlen támogatja akármelyik pártot, és hisz még a mesében

Bloodscalp 2010.06.11. 17:01:49

@tesz-vesz: én a "szép játékot"támogatom...

-------------------------------------

nem nagyon értem hogy mi volt a célja ennek a "filmnek", miért ők kérdezik arról amit tett, és miértnem egy bíróság???valamilyen törvény akadályoza??? nosza, rajta ...ez már nem lehet akadály...és vajon hány b.b. van még?

Alfőmérnök 2010.06.11. 17:16:52

@tevevanegypupu: Igen, én is ismerem az volt ávósból lett MIÉPes és az mszmp funckiból a templom első sorában ülő bigott hívővé vedlett archetípust. Az ilyen emberekkel nem nagyon kell foglalkozni, ilyenek és kész. De olyanról is tudok, aki meggyőződéses kommenista volt, tisztességesen végezte a munkáját, és a rendszerváltáskor érdemtelenül távolították el a munkahelyéről és tönkrement. Nem ezekkel kellett volna kibaszni, hanem a Biszkukkal.
Érdekes, hogy a szüleim generációja nehezebben tudja feldolgozni, hogy a rendszerváltás egy nagy átverés show volt. Mondjuk valahol érthető, hisz őket verték át, nem minket. Az ő bizalmukkal éltek vissza.

tevevanegypupu 2010.06.11. 18:08:17

@Alfőmérnök:

Minel idosebb volt az ember a rendszervaltasnal, annal nagyobbat csalodott.Azert kell(ene) bizonyos foku elnezessel szemlelni a diszmagyart elorancigalo meg a ket haboru kozotti nemely fals romantikat visszasiro generaciot.

Ok azt hittek - talan ugyanugy mint az 1994-ben ujra Horn Gyulara szavazo komcsik - hogy visszakapjak azt a vilagot ami az ifjusaguk volt.

Meggyozodesem, hogy Horn Gyulaek sem csak azert tudtak visszajonni egy idore, mert Antallek tenyleg elegge elszurtak szinte mindent (onhibajukbol-e vagy mert tenyleg kenyszeritettek oket?) - hanem az artatlanul buta parttagok azt hittek, hogy Gyulaval ujra visszajon a trabantos-kiskertes - zimmer freies, felaruigazolvanyos balatoni vilag.

De mindenki csalodott, a kormanyzo ur vilagat visszavaro kispolgar meg a szocializmust remelo kiskomcsi is.

Errol a mocskos vadkapitalizmusrol szo sem volt.

Alf (törölt) 2010.06.11. 20:01:35

szerintem mutassátok be, és várjátok meg, hátha beperel.

szerintem nem merne kibújni az odujából.

ha meg igen, annál jobb

antibb 2010.06.11. 22:22:48

Story BB-ról: szerencsére nem éltem mikor BB "bácsi" aktív volt, így nem ismertem fel hogy ő az egy személyes találkozást követően, mikoris talákoztam vele egy kórházban. Mindenki rettegett egy 90 éves embertől, mikor megtudták hogy ő a nagy BB, az idősebb korosztálynak remegett a hangja. Kis beszélgetést követően keményen kiállt az ellenforradalom mellett, így nem diskurzáltunk tovább. A mellette fekvő beteg, egy 50 év körüli munkás ember, keserűséggel a hangjával mesélte hogy az Andrássy úton ültek 2 hónapot a börtönben az apjával 56-ban, mert élelmet vittek a "ellenforradalmároknak", ítéletet BB írta alá. Nem tudták hogy mi lesz majd velük 2 hónapig, család nem tudott rólluk semmit. Rákérdezve nem említette egy szóval sem BB-nek hogy mi tett vele, megbékélt ezzel. No comment, magáért beszél.
BB mai napig úgy viselkedik mint ha még mindig ő lenne Kádár jobb keze, jó egészségnek örvend.
Lehet hogy csak egy pár generációk óta frusztrált család az aki rossz és nem a rendszer, de ha nincs mit takargatnia BB-nek/családjának miért kell letiltani a róla készült filmet.

Alfőmérnök 2010.06.12. 05:39:41

Filmhun is főcím. Grat.

Manyi Béci 2010.06.12. 11:17:16

Ismeretlen (nem ismerős!:) ) embert nem bácsizunk, nénizünk.

menés nagy fehér ember aranyos falu, ivás igazi tehéntej, beszélgetés aranyos parasztbácsik, nénik, csókolom, de szép a borsó, kocsmában elvegyülés,hol lehet itt agyagolás kérdezés aztán hazajövés, mekkoramagyarvagyokén gondolás

betyár (törölt) 2010.06.12. 11:35:20

@Manyi Béci:

A nénizéstől/bácsizástól egy összetett mondattal eljutni a nagymagyarkodásig, micsoda gondolati ív! minden respektem az Öné!

betyár (törölt) 2010.06.12. 11:36:30

@betyár:
"nagy" nélkül. Csak "magyarkodás".

Manyi Béci 2010.06.12. 11:50:15

@betyár:
Köszönöm:)
Ha problémái vannak az összetett mondatokkal, szívesen segítek.

betyár (törölt) 2010.06.12. 12:04:01

@Manyi Béci:
Én inkább azt kérném, ha esetleg disztichonba szedné! Formás kis epigramma kerekedhetnék belőle.

Manyi Béci 2010.06.12. 13:07:50

Melyik részét szeretné disztichonban?
Hogy bácsizni, nénizni böszmeség?:)
"Újság író(?), mégisa lényeget Ó!nemis érzi:
Bácsizni, nénizni kár. Lámezis böszmesza már."
:)

Vagy a nagy fehér ember falura megy megállapítást?
Nem túl összetett az már így is magának?

betyár (törölt) 2010.06.12. 13:11:07

@Manyi Béci:
:)). És tudja, és tudja! Köszönöm.

betyár (törölt) 2010.06.12. 13:18:23

@Manyi Béci:

Hát a második részt inkább egy olyan adys-krónikásos stílben tudnám elképzeni,pl.:
Nagy fehér ember aranyos faluba,
igazi tehéntejt iszik az ebura.
Borsó és csókolom,kocsmába vegyülés,
Agyagos kezektől ájulás, enyhülés.

Manyi Béci 2010.06.12. 14:18:20

@betyár:
Body Endre:
Rekedten, hörgővel

Fehér félemberek
(Rajtuk holmi sapkák)
Fehér teheinknek
Fehér tejét isszák!
Fáradtan figyelem
e férgek nyüzsgését
borsónyi szellemük
szűnő szellentését.
Agyagba döngölni
már nincsen több erőm.
Szavaim szörcsögnek
És beázik a tetőm.
De azért, akkor is!
Utolsó erőmmel,
Mégiscsak kiáltok
rekedten, hörgővel:

Figyelj, bamba fehér
kevés vagy parasztnak,
Ványadt sápadt arcod
csak mosolyt fakasztnak.
Bús magyar lelkünket
béna buzgány nyomja
Selypegő beszédtek
súlyosan tompítja
Mennyé"haza, fehér
Menj az irodádba
Vagy esetleg mennyé
el a jó

hát
az utolsó rím nem megy:)

betyár (törölt) 2010.06.12. 15:08:59

@Manyi Béci:

nekem lenne rá tippem. Nem merte leírni? Nem ismerek magára! Hol az őszinte akkorishabeledöglunk szókimondása?

Manyi Béci 2010.06.12. 16:35:52

@betyár:
Mfha
Minden szövegemet lenyúlják!
"olvasott
válasz | 2005. 03. 08. 13:11
> Bús villás orrommal
> Nézem a világot
> Így élni mostanság
> Igaz magyar átok
> Villátlan orrúak
> Nevetnek irígyen
> Hiába ténfergek
> zordan ls kevélyen
> (Body Endre)"

Sosem volt akkorishabeledöglünk szókimondásom, betyár kisasszony.
Egyébként is nehéz szókimondásban elhalálozni.
Ha "rondán beszélek":), annak helye, oka van.
Így vagyunk ezzel, sátánszolgák, mind:)

betyár (törölt) 2010.06.12. 16:45:12

@Manyi Béci:
"Egyébként is nehéz szókimondásban elhalálozni." De következtében lehet.:))

ivrilider 2010.06.14. 15:00:22

@tesz-vesz: Zsinagógákat?

A Dohány utcából meg amúgy inkább csak öregeket ismerni, de egyébként tényleg. Lásd a jeruzsálemi Eichmann-pert. (Nem ~-párt!)

@Zoli 29: +1

@betyár: De még mennyire!
süti beállítások módosítása