Nem lehet megunni, ezt soha-soha nem lehet megunni
2010. április 07. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Nem lehet megunni, ezt soha-soha nem lehet megunni

 Zöld erdőbe' jártunk, antirasszista tüntetést láttunk. Megint.

 

ű

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr951900665

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az MSZP halálos ölelése 2010.04.13. 15:03:19

  Visszalépnek-e az LMP állva maradt jelöltjei a demokráciáért, a köztársaságért? Visszaléptet-e az MSZP jelölteket az LMP-s induló javára, hogy megakadályozza a fideszes mandátumszerzést? Elsőre úgy tűnik, ezek a kérdések a második fordulóró...

Trackback: Van rajtunk kipa 2010.04.07. 11:01:12

Az intellektuális prostitúció rossz hatással van a szellemi teljesítményre, mint ahogy az a Mandiner blog kipás, kendős felvonulást gúnyoló cikkéből világosan kiderül. Jó lenne a jobboldali „fenegyerekeknek” észrevenniük végre, hogy semmibe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.04.07. 14:00:29

Kínai Kálmán egyre kínosabb.
Lehet utálni az LMP-t, csak ha valamit kigúnyolunk, érdemes talán utánanézni, nem lehet-e hogy véletlenül igazuk van.

Sok zsidónak öltözött zsidó vacsorázik valahol, majd sok (nem egy és nem kettő) kő berepül, az egyik betöri az ablakot.

De szerintetek itt szó sem lehet antiszemita támadásról, mert ez nyilván megint csak a megélhetési rettegőknek jó.

"A legjellemzőbb, hogy el sem bírjátok képzelni, hogy emberek pusztán jóérzésből, hazafiságból, szolidaritásból állnak ki egy megtámadott közösség mellett, hogy emögött semmilyen mögöttes politikai, gazdasági érdek, szándék nincsen. Kádár elvtárs rendkívül szomorú gyermekei vagytok ti is."

zoli29 2010.04.07. 14:05:11

@Lastres:

Tegnap vagy tegnapelőtt ugyanitt Turul leszögezte, hogy akár antiszemita támadás is lehetett, csakhogy ez egyáltalán nem biztos. Nincs erre utaló jel.
Márpedig amíg nem tudjuk, hogy az urakat és hölgyeket a vallási hovatartozásuk (nagyon szeretném, ha nem így lenne) vagy esetleg a hangoskodásuk miatt támadták meg, addig felelőtlenség már megint és sokadszorra farkast kiáltani.

Az LMP-t pedig a post egyáltalán nem gúnyolta. Schiffert nem Kálmánék rángatták oda, hanem magától ment, márpedig mivel közéleti szereplő, nyilván őt is lencsevégre kapják.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.07. 14:09:21

@Lastres:
mandiner.blog.hu/2010/04/06/ha_van_rajta_kipa_ha_nincs
mandiner.blog.hu/2010/04/01/csendhaboritasbol_pogrom_ilyen_orszag_pedig_nincs_ccxxv

Nem írtuk sehol, hogy szó sem lehet antiszemita támadásról, épp csak annyit, hogy finoman szólva nem egyértelmű, mi lehetett az indíték. Persze lehet farkast kiáltani akkor is, ha megreccsen egy ág az erdőben. Más kérdés, hogy érdemes-e.

JokerZ 2010.04.07. 14:21:00

@TuRuL_2k2: igen, várjuk meg az egyértelmű "indítékokat" és "bizonyítékokat", mint a 2008-2009-es cigánygyilkosságok idején.

persze, én sem mondom, hogy akár csak nyomaiban is hasonló a helyzet.

de azért egyszer illene már abbahagyni a fikázást, és közösen fellépni valami ellen, ami nem jó. akkor is, ha nektek ez speciel kevésbé tetszik.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.04.07. 14:21:55

@TuRuL_2k2:
Igaz, bocsánat, én is hisztérikusabb vagyok a kelleténél (Kóka János a felelős ezért).

az első linken szereplő KK&TT cikk jó, egyet is értek (kivéve az utolsó mondatot).

Azt azért még felvetném, hogy a korábbi antifa tüntetésekkel ellentétben úgy tudom, hogy nem voltak beszédek, és nem vádolta senki a fideszt (még a jobbikot se) felbujtással. Szerintem ez is eredmény.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.07. 14:25:44

@Lastres:
Semmi gond.

Itt valahol írtam feljebb, hogy nem a sétával volt a gond, hanem az apropója kérdéses.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2010.04.07. 14:28:57

Kedves Anti-Antiszemiták! Kedves Pásztor Tibor, SZEMA stb.!

Csókolom!

Úgy tűnik, generációs okokból nem értjük egymást. Magyarul: túl öregek vagytok. Nem konkrétan, hanem gondolkodásban. (Persze lehet, hogy a félszemű hadnagy sem áll már fel, de ez most mellékes.)

A világot a fasiszta-antifasiszta törésvonal mentén osztjátok fel, s ez határozza meg az egész (közéleti) tudatotokat. Nos, ez a narratíva az 1940-50-es években menő lehetett, 2010-ben viszont már kurvára nem az.

A minket foglalkoztató problémák tök mások, mint a tieitek. A nácikokon, akik tagadhatatlanul léteznek, röhögünk, adott esetben a magunk eszközeivel igyekszünk őket nevetségessé tenni, de nem ez tölti ki napunk 24 óráját. A világot sokkal bonyolultabbnak látjuk, minthogy ósdi fasiszta-antifasiszta kategóriáitokba igyekezzünk besuvasztani mindent.

Nyilvánvaló, hogy egy náci vonulást erkölcsileg nem említhetünk egy lapon egy antináci heppeninggel, de ugyanolyan unalmas, elavult marhaságnak tartjuk mindkettőt abból a szempontból, hogy a mi életünk szemponjából mi releváns.

Ami miatt azonban ezeket a gúnyos posztokat írjuk antifasiszta mozgalmárkodásotokról, az az, hogy miközben húsz éve egyik kezetekkel az antirasszizmus vérvörös zászlaját lengetitek, aközben a másikkal mindent elloptok. Szép példa erre éppen a tegnap általatok bejárt zsidónegyed, ami Európa egyik legkúlabb helye lehetne, de ti szétbasztátok. Ha nem konkrétan ti, akkor párttársaitok, gazdijaitok, akikkel soha nem fordultatok szembe.

Igen, Pásztor et., a te nagy haverod, Steiner Pál, aki tegnap szörnyen antifasiszta volt, MSZP-frakcióvezetőként szoros szimbiózisban élt Hagyó Miklóssal, akárhogy próbálja is tagadni. A belvárosi közgyűlésben a te frakciód nincs többségben, de a szomszéd kerületekben ők a górék, el is loptak mindent. Az SZDSZ-es cimbikkel együtt, akikről ezek e remek SZEMA-sok csak az EP-bukta után csatlakoztak le. Országos szinten is hűségesen asszisztáltatok mindenhez, például ahhoz, hogy az általatok felvett hitelek visszafizetésére konkrétan rá fog menni a mi komplett életünk. És mindeközben hangos antifasisztasággal igyekeztek elterelni a figyelmet mindenről. És ezzel még egy alapvetően vállalható ügyet is vállalhatatlanná tesztek. A sors fintora, hogy amellett, hogy loptok és elkúrtok, még az antirasszizmus területén is ti vagytok minden idők egyik legsikertelenebb kormányzó ereje, talán csak Sztójay Döme ver ebben rátok.

Gratulálunk, bazmeg.

zoli29 2010.04.07. 14:32:18

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

(helyeslően bólogat és nagyokat nevet)

Oblomov 2010.04.07. 14:33:57

@Lastres:
A "Kádár elvtárs rendkívül szomorú gyermekei vagytok"-ozást nagyon kedvelitek.
(TuRuL_2k2 már magyarázkodik is, ha a "megtért" zoli29 megjegyzése súlytalannak tűnne.)

2010.04.07. 14:36:53

Miért kell ezt turbózni? Miért probléma, ha valakik megmutatják, nemcsak a feketeingesek tudnak menetelni Pesten? Van antiszemitizmus vagy nincs? Vannak-e antiszemita feliratok? Figyelmeztet-e a rendőr, hogy ne vegyek fel kipát, mert veszélyes? Mindezek függetlenek attól, kik és miért hajigáltak.

Van. Vannak. Igen. Nincs több kérdésem.

elfelejtette 2010.04.07. 14:45:20

Torkig vagyok mar a zsidok problemaival. Marginalis kisebbseg.

dz02 2010.04.07. 14:46:02

@iii: mondta valaki, hogy nem? nem.

nem is erről szól, hanem:

szabad lehet a demokratikusan más politika?

dz02 2010.04.07. 14:46:35

őpontosabban:

szabad lehet a demokratikusan más politikai szövetség?

kispufi 2010.04.07. 14:46:41

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: ez megért volna egy posztot. tömören is komplex összefoglalás, teljesebb nem is lehetne. lelkünkből szól ez dal...

kackia 2010.04.07. 14:46:44

@Serio:
Zsidózni nem prosztó dolog, bár én szívesebben bibsizem, valahogy jobban ízlik kimondanom. Higgyen nekem, akár zsidó maga, akár nem zsidózni nem prosztó dolog, a hétköznapi beszéd részét képezi, hogyan is hívhatnánk a zsidókat, mivel lehetne kiváltani a megnevezésüket.
Aki ilyet állít és zsidó ként állítja ezt, annak takargatni valója van.Takargatni akar olyasmit amit nem szívesen vállal fel, s ezért szeretne elvegyülni.
Zsidózni igenis nem prosztó dolog, ellenkezőjét állítani viszont sunyi dolog. Csakis az állíthat ilyet aki identitás zavaros, ha én tót, bunyevác, sváb, román, német lennék igen is büszke lennék nemzeti identitásomra, talán a zsidóra is, ha az lennék.Mindenki arra legyen büszke amije van, a szamár is a szerszámára büszke. Legyenek büszkék a zsidók is,a származásukra.
Talán beolvadtak, magyarok lettek a zsidók az elmúlt 200 évben, hogy észre se vegyük őket.Tudja úgy van ez, ha valaki nem olvad be egy közösségbe és ez viselkedésében mint külsején látható marad,sőt saját szokásait, gondolkodását, művészetét, kultúráját akarja a vendéglátó népre ráerőltetni akkor az feltűnik mindenkinek és az ilyen népet minden egészségen önvédelmi reflexszel rendelkező kultúra megszokta nevezni, olyan ez mint a számháború, ha látszik a szám a homlokodon akkor azt rád olvassák.Az emósok az emósokkal barátkoznak, a rockerek a rockerekkel és a befogadás első lépcsőfoka a külsőségeken bukik vagy áll.
Tudjuk, hogy a liberális eszméket miért szeretnétek ti szerencsétlenek a magyar torkán lenyomni, de a magyar érzékeny gyomra nehezen emészti ezt a bibsi gombócot.
Ne feledd, amig nem úszol az árral, csak vendég lehetsz.
És készülj fel, hogy az eget is árpádsávosra fogjuk meszelni,kerecsen madár lesz még a veréb is és minden utcasarkon turulszobrot fogunk állítani és csakis azért mert megtehetjük ez a mi hazánk.

negeev 2010.04.07. 15:03:08

Ennyit az LMP-ről.
Ezek után mondja azt valaki, hogy nem egy SZDSZ-klón az egész párt.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2010.04.07. 15:05:59

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:
hja kérem, azok voltak a régi szép idők, mikor az egyik oldalon voltak a kommunisták/szocialisták, a rossz oldalon meg a fasiszta imperialista kapitalisták, akik nyilván szűzlányok vérében fürdenek, és feszt lóbálnak valami atombombát, hogy jól odabasszanak a világ értelmesebb felének.

éljen május 1, békét a világnak, stb.

gyaloghartur 2010.04.07. 15:07:18

@Jobb híján MDF-es:
Persze, hogy nem! Én székely vagyok, te meg "svábból(tótból, bunyevácból, tirpákból, galíciai gyüttmentből, stb) jött" magyar(?).
A-rassznyi különbség. Hehe.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.07. 15:10:42

@gyaloghartur:

Pontosan! A közép-európai nem is érti igazán a közép-ázsiait.

suski 2010.04.07. 15:13:43

Elek István LMP-s????

Oblomov 2010.04.07. 15:15:26

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: "A minket foglalkoztató problémák tök mások, mint a tieitek ... A világot sokkal bonyolultabbnak látjuk ... - abból a szempontból, hogy a mi életünk szemponjából mi releváns ... - minthogy ósdi fasiszta-antifasiszta kategóriáitokba igyekezzünk besuvasztani mindent ...
És mindeközben hangos antifasisztasággal igyekeztek elterelni a figyelmet mindenről."

KK & TT, mér hagyjátok terelni magatok? :) Lássuk, azokat a releváns szakpolitikai posztokat, még mielőtt vége a kampánynak!

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2010.04.07. 15:16:48

@Lastres: Abban azért van valami finom báj, hogy Horn Gyula koalíciós partnere lekádárgyerekez minket. Mindezt a Kádár-kori történelemkönyvek reakciósfasiszta-haladódemokrata felosztásának szellemében és retorikájával. Az ilyen finomságokért érdemes élni.

Lev Menachem 2010.04.07. 15:21:27

nem elek istván vezette anno a fidesz kampányt 2002ben? nekem úgyrémlik

k trout 2010.04.07. 15:25:27

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: Kedves gyerekek!

Tudjátok, az, hogy valaki kiáll a rasszizmus ellen, nem öreg/fiatal problematika, hanem tisztesség/nem tisztesség törésvonal mentén mozog. Akkor is, ha a háború 100 éve volt, akkor is, ha tegnap.

Attól, hogy számotokra ezek az emberek nevetségesek, túlzóak, szánalmasak, stb.., nem kéne ezt harmadszorra is kigúnyolni. Mert ti lesztek tőle khm furcsák. Mert lehet, hogy nekem röhejes Mari néni, aki már nem tud menni, és ötvenszer elismétel mindent, de nem röhögöm ki és nem készítek róla gúnyos posztokat, mindenki céltáblájául. Mert akkor azok szintjére süllyedek, akik nyíltan támadják, más miatt. Legálabbis engem így neveltek.

A lopás más dolog. Tessék azon kacarászni és azt kritizálni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.04.07. 15:33:26

@iii: "Miért probléma, ha valakik megmutatják, nemcsak a feketeingesek tudnak menetelni Pesten?"
Mikor meneteltek itt feketeingesek? Soha.
(A gárdistáknak, fehér ingük van, nekem pedig bordó volt a szalagavatón.)

"Nincs több kérdésem."
Egyszerű életed lehet. Én még napokig tudnám sorolni a kérdéseket. :)

suski 2010.04.07. 15:35:14

@k trout: csak nem gondolod, hogy ezek az emberek szolidaritásból vonulgattak??? Lószart mama! Vonulgattak-e akkor, amikor Malina Hedviget verték agyba- fôbe vagy a szerbiai magyarokat, vagy 2006-ban a perui fickót verték és cigányozták a rendôrállatok?

Balaint 2010.04.07. 15:37:16

@k trout:

Nem érti még mindig nem érti!!

Monnyuk Kertész Imre, vagy nem is tudom Ephraim Kishon hiteles lett volna ebben a menetben. Az megélhetési halálra ítéltek és rettegők meg nem. Most érted? Ez a XXI. század! Itt mindnenki tudja mit csináltál múlt nyáron!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.07. 15:37:51

De miért gondoljátok antirasszista tüntetésnek?

Ez inkább csador meletti kiállás volt!
Legyen szabad a vallási meggyőződésnek megfelelően öltözni

kipa + KENDŐ!

Szerintem azoknak a katolikusoknak is ott kellett volna lenniük, akik nem szeretnék, hogy a körmenetőket kővel dobálják meg.

Nem nagyon érzem itt a rasszizmust.

k trout 2010.04.07. 15:41:10

@suski: De. Azt gondolom, hogy szolidaritásból vonultak nagyrészt. Biztos volt, aki nem, mint ahogy máshol is vannak, akik nem odavalók. A M. Hedvig ügyet minden jó érzésű ember elítélte, ők is valószínűleg, de nem készítettem velük riportot. Legközelebb kérdezd meg tőlük. Nem értem egyébként, hogy miért kell mindig mindent párhuzamba állítani. És akkor már, hadd kérdezzek vissza: Te szoktál tiltakozni mások bántalmazása ellen vagy csak az említett ügyek fájnak neked?

latte · http://midterms.blog.hu 2010.04.07. 15:42:23

Kicsit tendenciózus, hogy Schiffer van az első képen. Mi van bazmeg, féltitek a kétharmadot? Az LMP-től? Ti hülyék vagytok, asszem.

k trout 2010.04.07. 15:42:29

@Balaint: Azt hiszem, te nem érted.

És, könyörgöm, hagyjuk már ezt a megélhetési lófaszt. Köszönöm.

Oblomov 2010.04.07. 16:00:11

@latte: "Mi van bazmeg, féltitek a kétharmadot?"

Ha már lefideszblogozod őket, akkor a legyen a fidesz a hülye, ne (direktben) ők. Egyébként az első képen Elek is ott van, aki Milével és Balázsival megszorozva már majdnem kiad egy Debreczenit.
Hacsak valahogy nincs lezsírozva valami az új mszdp-taktika. :)))

Karcolt lendület 2010.04.07. 16:06:36

@Balaint:
Nekem csak Steiner tűnik itt megélhetési rettegőnek, esetleg Mécs.
A többiek nem tudom, mennyivel hiteltelenebbek, mint pl. Efraim Kishon.

==T== 2010.04.07. 16:07:55

@Lastres: Érdekes módon amikor cigányok támadnak meg magyarokat, akkor valahogysoha ne mvonulgat a fenti társaság, legalábbis nem a magyar áldozatokért...

eyeofodin85 2010.04.07. 16:12:42

A kopasz köpcös népszavás embert hogy hívják? Szinte minden tüntetésen kint van, de nem tudom a nevét.

suski 2010.04.07. 16:26:20

@k trout: azért kell párhuzamba állítani, hogy világos legyen, hogy NEM szolidaritásból vonultak, másrészt tisztességes ember nem vonul fel politikusbûnözôkkel díszített menetben, harmadrészt a "támadás" indítéka erôsen kétes - ellentétben az általam említett esetekkel, nem is beszélve a sérülésekrôl ugye. Nekem az fáj, hogy ha ezek miatt a tetvek miatt fognak olyan zsidókat majd megverni, akiknek semmi köze sincs ezekhez a bûnözôkhöz és éjjelnappal rasszistázókhoz. De asszem Kálmánék már összefoglalták a lényeget. Végül pedig halálosan unom már ezt a témát, gondolom nem vagyok egyedül. Ki a francot érdekelnének a zsidók, hol lenne itt antiszemitizmus, ha ezek a mocskok nem állandóan ezzel hergelnék az embereket. Állítom 2006 elôtt az emberek 99%-a azt se tudta, mi az a kipa. Most vasárnap majd megnézhetik ezek a gennyládák, hogy mit értek el, már most gratulálok nekik hozzá.

2010.04.07. 16:36:18

@dz02: A válaszom valószínűleg igen, bár a kérdést nem értem.

2010.04.07. 16:38:51

@TaTa86.: Teljesen igazad van, nem feketeingesek (egyébként voltak azok is, csak régebben), feketekabátosok valóban.

k trout 2010.04.07. 16:39:32

@suski: No, akkor összefoglalom:

- Attól, mert valakinek ez a fontosabb, ettől RETTEG:), ha úgy tetszik, még nem biztos, hogy nem szolidaritásból vonul. Az, aki sír a saját halottja temetésén, nem biztos, hogy zokog másén is, még akkor sem, ha együttérez vele.
- Aki halálosan unja a témát, miért ír róla harmadszorra is? (tóni, meg az ovis társa)
- Tudod, még nem volt sem rendszerváltás, sem a tóni, de a fradi b közép már lelkesen üvöltözte a megy a vonat auschwitzba című nagysikerű szerzeményt. Úgyhogy, hagyjuk ezt, hogy ki és miért tehet az antiszemitizmusról. Vannak erről jó kis tanulmányok, vastagok, és sok van belőlük, megtalálhatók a könyvtárak polcain.

És utoljára írom le:

- A felvonulás túlzás. pont. De az a reakció, amit a felvonulás kivált még túlzóbb, és szánalmas, hogy azt láttatják nevetségesnek, aki az erőszak ellen akar tenni (akár rosszul, akár nem), és nem azt, aki erőszakos.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.04.07. 17:35:28

@iii: Naugye. :)
Sajnos én még mindig a fekete símaszkosoktól félek inkább. :S

2010.04.07. 18:09:43

@k trout: rosszul látod. Ennek a körnek a megmozdulásai azóta váltanak ki ilyen reakciót (a normális, egészséges igazságérzetű emberek reakcióját), amióta szarért-hugyért felvonulnak, kivéve a dolgozó magyar emberek jogaiért. Ha a fényképeken szereplő söpredék az erőszak ellen akarna tenni, akkor naponta vonulnának a cigányok által sűrűn lakott településeken, kérve a drágalátos kisebbségüket, hogy vegyenek vissza az őket eltartó lakosság terrorizálásából. Javíts ki ha tévedek, de ez a szemét banda ilyen ok miatt még soha nem vonulgatott, pláne nem vidéken. Innentől kezdve ne várjanak szimpátiát.

La_Fayette (törölt) 2010.04.07. 18:12:59

:) Nehezen lehetek Horn Gyula koalíciós partnere, mivel 1994-ben 12 éves, 1998-ban 16 éves voltam.

És felétek hogy vannak Pozsgay és Szűrös elvtársak?

Nem írtam semmi haladós-reakciós dolgot, hanem tényeket pártotok szélsőjobboldallal kapcsolatos khm terhelt viszonyáról. Egyébként én veletek ellentétben nem csak egy irányba vagyok marha kritikus, volt már rá példa, hogy a szoci b közép uszult rám egy-egy írásom miatt.

És igen, a posztkommunizmus valóságának buzgó alkotóelemi vagytok. Ez marha szomorú, de ettől még tény marad.

suski 2010.04.07. 18:22:56

@k trout: saját halott??????????? na ne mondd , hogy ezek a rohadédok mind zsidók, mi több vallásukat évtizedekig gyakorló, buzgón széderezgetô hanukázgató zsidók... És akkor a cigányok jogaiért miért rínak ugyanezek a figurák mindig, az is "saját halott" ?? Malina Hedvig meg idegen?? Ezek a kisebbségek jogairól pofáznak, hát Malina Hedvig mi, ha nem kisebbség? Magyar kisebbség. Azt miért nem érzi sajátjának egy magyar parlamentben évtizedeket elseggvakaró zsidónak öltözött koszos bûnözô, aki a zsidókat lejáratja/felhasználja és minden kipás vagy nemkipás megjelenésével plusz ezer nácit termel ki?

stalien 2010.04.07. 19:35:52

@eyeofodin85:
"A kopasz köpcös népszavás embert hogy hívják?"

שלו קירח עם טאבי מילה

!-)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.04.07. 20:42:06

Á, jellemző. Ezek is az utca aljában bóklásztak. Én a Városligettől szerveztem volna a túrát, hátha néhány színesbőrű honfitársunk is be szeretne szállni. Állítólag ők azok, akik igazán félnek a rasszizmustól. Mi meg félünk sötétedés után Csikágó felé venni az utunkat, nehogy pár lyukkal több legyen rajtunk, mint amivel születtünk.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2010.04.07. 21:03:19

@Labanino Rafael: Sose lehet elég korán kezdeni...

Amúgy a kitétel nem rád vonatkozott személyesen, hanem pártod vezetőjére (vagy szócsövére, nem ismerjük a SZEMA hierarchiáját), Ungár Klárára, aki akkor lépett át az SZDSZ-be, amikor az éppen koalícióra készült Horn Gyulával, s 1994-1998 között kormánypárti parlamenti képviselő volt. (Ha jól emlékszünk, emellett a fővárosi közgyűlésben is képviselősködött Demszky Gábor irányítása alatt).

Az antifasiszta küzdelem egyébként szép Kádár-kori hagyomány, már Mansfeld Péter esetében is gyakorolták Gyuláék, s mint konzervatív emberek, örülünk, hogy a SZEMA folytatja ezt a tradíciót.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2010.04.07. 21:09:13

@latte: "Kicsit tendenciózus, hogy Schiffer van az első képen. Mi van bazmeg, féltitek a kétharmadot? Az LMP-től? Ti hülyék vagytok, asszem."

A kétharmadot nem féltjük, mivel nem is vágyunk rá különösebben. Nemigen találhatsz tőlünk olyan megszólalást, amely arról szól, hogy milyen fasza lenne a Fidesz-kétharmad.

Schiffer és Elek meg azért van az első képen, mert egyedül az ő megjelenésüknek volt hírértéke. Steiner Pállal nemigen lehet kattintást növelni. Ha sikerülne Orbán Viktort lekapnunk egy bőrtangában, akkor azt tennénk ki a legláthatóbb helyre.

stalien 2010.04.07. 21:29:05

@Bell & Sebastian:

Rákérdezek :
Te is fiam Béla ?-)

2010.04.07. 22:24:08

@TaTa86.: Semmi akadálya, hogy felvonuljál a símaszkosok ellen. Ettől még az antiszemitizmus létezik és nem értem, attól miért kell rettegni, hogy valakik egy sétával erre felhívják a figyelmet? Van olyan veszélyes, mint a mellrák. (Gyk. az ellen is sétálni szoktak.)

evil overlord (törölt) 2010.04.07. 22:41:12

@Lastres: Abban az országban, ahol közel húsz éve folyik a demokratikus chartázás a "fasiszta" jobboldal ellen, jogosan merül fel az emberben egy ilyen rendezvény okán, hogy cui prodest (bár a jelen esetet én inkább pavlovi reflexnek tartom mint politikai támadásnak).

@latte: Schiffer megőrült? Nem akartok bekerülni a Parlamentbe? Nem volt elég a múltkori (retkes) inszinuáció Kókával, most együtt kell vonulgatni a fél budapesti MSZP-vel és ex-SZDSZ-szel? Csak a volt szdszes szavazókra hajtotok, a jobbliberálisokat már le se szarjátok? És ezek után csodálkoztok, hogy a mandineresek "bátorító szeretete" elfogyóban van?

lorantka_a_gall 2010.04.07. 22:56:45

@civilkontrol: nagyon-nagyon sajnálatos, de teljesen egyetértek.

Bell & Sebastian 2010.04.07. 22:57:42

@Rettegett Zsivény:

Hülye egy neve van, az tuti, Ceasar. :)

Thulsa Doom (törölt) 2010.04.07. 23:33:27

Nem értek hozzá, ezért kérem: Az antifasisztákosoknál az összes nőnek a fejét kötelező becsomagolni? Vagy most ez az új tavaszi trend?
Férfiaknál pedig előírás a Kvazimódó pofa?

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2010.04.08. 00:53:58

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: a fentebbi, hosszabb kommentetek nagyon ütős volt! Zolival ellentétben én mondjuk nem nevettem, ugyanis túl sok keserű igazság is volt benne. de ettől még hevesen igazat adtam, ott a pont!

2010.04.08. 01:04:36

@evil overlord: Lehet, hogy azért, mert valakinek a kiállása egy ügy mellett nem a politikai haszonlesés függvénye kell hogy legyen?

Akkor lesz itt másik világ, amikor a jobbliberálisok is készek lesznek egy ilyen ügyben együtt sétálni.

molaris 2010.04.08. 08:08:12

De sokan fognak a közeljövőben közülük arra hivatkozni, hogy az eljárás, ami ellenük folyik, nyílt antiszemitizmus.

Másrészt, azzal a társulattal szemben eleve fenntartásaim vannak, ahol Szabó Zoltánt Iványival együtt, szeretettel fogadják.

k trout 2010.04.08. 09:42:27

@imperial: Áruld mán el, ki és mennyit kap egy felvonulásért, mert ezt itt olyan sokan hajtogatják, h. gondoltam én is elmegyek, hátha jobban megélek belőle, mintha dolgozom.:)

Ez a kör rendszerváltás óta vonul fel, konkrétan azóta, mióta a miép megjelent. Igaz, kevesebben lettek.

Nem értem, hogy miért mindig ezzel jöttök, hogy miért nem vonul ott is, meg amott is. Ti pont ugyanúgy egyoldalúan nyilatkoztok, egyoldalúan fáj nektek a jogsérelem. Miért követelitek másoktól az ellenkezőjét?

Azonkívül pont a Tasz és Schiffer volt az, aki a 2006-os balhék után kiállt a rendőri brutalitás ellen, tehát ő ebből a szempontból tisztességesebb, mint ti, akik soha nem álltok ki az általatok másik oldalra sorolt emberek jogaiért.

A Malina Hedvig ügyet meg szintén nem értem miért hozod ide. Soha, egyetlen zsidó honlapon, beszámolóban nem olvastam még csak hasonló gyűlölködést, és bólogatást az erőszak felé, mint amit a zsidók elleni bármilyen attrocitás esetén akármelyik kommentben.

k trout 2010.04.08. 09:43:35

@k trout: Boccs, a Malina Hedvig ügyet nem te hoztad ide.

evil overlord (törölt) 2010.04.08. 14:26:19

@iii: Én max. akkor sétálgatnék együtt Steinerrel és Méccsel (sajnálom, de a KE választás óta nem tartom őt semmire) ha TT-vel noszogatnának (no nem Audi, hanem Tula Arsenal).

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.08. 15:49:43

Pészach első napján, a széder estét ülő Shmuel Ruskin, lubavicsi rabbi lakásának ablakát kővel dobták be ismeretlenek.

A rendőrség kivonult (a kődobálás jelenlétük idején is folytatódott!), majd az ünnepről távozóknak azt tanácsolta, hogy vegyék le a kipájukat, mert abban nem biztonságos az utcán mozogni.

Formálisan ez a jótanács, és nem a kődobálás késztette tiltakozásra a Szabad Emberek Magyarországért (az SZDSZ-ből kivált utódszervezet) mozgalmat, s annak vezetőjét, Ungár Klárát: emeljük föl szavunkat az ellen, hogy zsidó vallású polgárok nem közlekedhetnek biztonságban Budapest utcáin. Minden férfi tegyen föl kipát (vagy sapkát), a nők pedig kendőt.

A két nappal a kitűzött időpont előtt meghirdetett tiltakozás híre – a facebook és társai, valamint Bolgár György ismert műsora útján – gyorsan elterjedt, s este 8 órakor már többszáz fős tömeg várakozott a nagyzsinagóga előtt. A békés menet mindenféle szónoklat, transzparens nélkül indult el, s a zsidó (jellegű) demonstrációkon megszokott csevegős hangulatban vonult körbe, mintegy fél óra alatt, az egykori gettó utcáin. A békés légkörre jellemző, hogy a demonstráció kezdetétől a végéig akadálytalanul filmezhette a résztvevőket az ismert nemzeti szocialista blogger, Polgár Tamás, még egy rossz szót sem szóltak hozzá (legalábbis tudomásom szerint), csak a rendőrség tartotta őt szemmel.

Feltűnt a menetben Ruskin, lubavicsi rabbi, több bóher társaságában.

Jelen volt (kipa nélkül) Schiffer András, az LMP elnöke; (kipában) Iványi Gábor, az ismert lelkész, a Wesley János főiskola rektora; továbbá Eörsi Mátyás, az SZDSZ parlamenti képviselője, Steiner Pál és Horváth Csaba, a főváros ismert MSZP-s politikusai.

tewton 2010.04.08. 15:54:49

@Jobb híján MDF-es:
saját tudósítás vagy copypaste?

tewton 2010.04.08. 17:00:33

ahá
www.szombat.org/kipaban+veszelyes.html

de kihagyott trükkösen egy mondatot:
"(A Pészach/Húsvét időszaka hagyományosan a zsidóellenes indulatok robbanásának ideje a keresztény Európában, miután az antijudaista képzetekben a vérvád a Pészach idejéhez kapcsolódik.)"

lombardo 2010.04.08. 17:54:54

No lám, Szabó Zoltán is ott volt?

2004 végén, a népszavazás előtt a határon túliak ellen kampányolt, még a BBC-nek is nyilatkozott a témában.

kackia 2010.04.08. 20:59:29

Valaki megmondaná nekem miért is tiltották be az oroszok a zsidó ünnepeket?

Bell & Sebastian 2010.04.09. 00:28:01

@kackia:

Há' mer' ablaküveg hiány lett.

efhábé 2010.04.09. 11:53:10

@Vidéki: A kipát bármikor bárki felveheti, persze nem a bíborszínű vagy fehér változatot, mert annak használatára copyrighot jegyeztetett be a Róm. Kat. Egyház...

efhábé 2010.04.09. 11:58:38

@Jobb híján MDF-es: Szűk a merítésed. Messze nem minden katolikus és református antijudaista.
Én is ismerek jópárat, aki még véletlenül sem az.
Csak a példa kedvéért említsük meg Szénási Jonathan Sándor református lelkészt.

efhábé 2010.04.09. 12:18:37

@Bozdurgán: Azt írod, hogy te "tényeket" írsz, majd a Talmud helyett Luzsénszky Alfonz művéből idézel.
Luzsénszky nem fordította a Talmudot, ugyanis nem beszélt egy árva szót sem héberül sem arámiul.
Luzsénszky németből fordította, amit fordított. Amiből fordított, egy másik német mű alapján készült.
Szerinted mennyire vehető komolyan a fordítása?
Igen, pont annyira.
Vannak részek, amik egészen közel maradtak az eredetihez.
Lehet rajta felháborodni és hápogni, avagy bármely nagyobb nyelv ismeretében meg lehet keresni az eredetijét a Talmudban szövegkörnyezettel együtt.
Nem véletlenül említem a szövegkörnyezetet. A Talmud nem olyan, mint a Biblia, hogy minden egyes szavát komolyan vedd.
Egy bazi nagy (kb. 5000 fóliáns, tehát 10000 oldal) anyag, ami hihetetlenül eklektikus.
Van benne jogi rész, van benne mese, tanmese, legendák, történetek.
Mindegyik alaposan kifejtve. A jogi rész is. Nem csak a törvények vannak felsorolva taxatíve, hanem előtte a róla szóló vita is. X azt mondta, Y azt felelte, Z az egészet cáfolta, majd felvetette, hogy. Mindez ezer bibliai idézettel, amikkel próbálják alátámasztani az álláspontjukat. Aztán a végén a konklúzió, hogy X, Y vagy Z álláspontját fogadták el adott kérdésben.
Helyenként hihetetlenül izgalmas és érdekes, helyenként unalmasabb, mint a hétfői monoszkóp. És persze méretéből fakadóan bármit és bárminek az ellenkezőjét be lehet bizonyítani belőle egymondatos idézetekkel.

Ha beszélsz angolul, németül, franciául, akár a neten is meggyőződhetsz erről.
Ez itt pl. egy angol talmud:
www.sacred-texts.com/jud/t09/zar03.htm

És itt van belőle egy rész, az Avoda Zara traktátus legelső misnája:

Three days before the festivals 1 of the heathens it is forbidden to have any business with them. One must not lend them anything (which can be useful to them) nor borrow such from them. And the same is the case with cash money, even to pay or to receive payment is forbidden. R. Jehuda, however, maintains: To receive payment is allowed, because it is a displeasure to the payers. And he was answered: Although it is now a displeasure, it pleases them, in the future.

Kiragadhatjuk ebből ezt az egy mondatot?
"R. Jehuda, however, maintains: To receive payment is allowed, because it is a displeasure to the payers."

A pogányokról van szó ugyebár, vagyis a Luzsénszky-féle fordításokban a nem-zsidókról...

Csúnyán hangzik? Igen: fogadjuk el a pénzüket, mert ez kellemetlen nekik.

Ha viszont nem csak ezt az egy mondatot nézed, hanem a következőt is, akkor máris kiderül, hogy le lett ugatva, nem, nem szabad elfogadni a pénzüket.

És ha megnézed az egész beidézett szakaszt, kiderül, hogy arról van szó, 3 nappal a pogányok ünnepe előtt már nem szabad üzletelni velük.
Miért? Nem azért, mert a zsidók ilyen rohadt gonoszok és nem akarnak pálinkát eladni a magyaroknak pont az ünnep előtt, hanem azért, mert feltételezhetően pogány rítusok bemutatásához járulna hozzá az eladott termék. Emiatt 3 nappal pogány ünnep előtt már nem szabad üzletet kötni pogányokkal, mert zsidó nem fogja elősegíteni pogány rítusok megtartását, mert az nem tetsző Isten szemében.
Még akkor sem, ha ez ellenkezik az üzleti érdekeivel.

Nem olyan bonyolult ám objektívnek lenni, pláne, hogy nem valami titkos iratról beszélünk. Hozzáférhető az egész világnyelveken.

efhábé 2010.04.09. 12:31:40

@Loxon: Mutatok, angol jó lesz?

wilkerson.110mb.com/

Complete Soncino English Translation of the Babylonian Talmud

Ha magyart szeretnél, ki kell ábrándítsalak, olyan nincs és valószínűleg nem is lesz.

Annakidején az IMIT elkészítette a Biblia máig legjobb (értsd, legszöveghűbb) fordítását (természetesen a Biblián az IMIT csak az ószövetséget értette), ez az ún. IMIT-Biblia, kapható reprintben, mindenkinek ajánlom, aki bibliát akar olvasni.
Aztán nekiálltak a talmud fordításának is, de bizonyos sajnálatos események miatt mind a fordítás, mind a fordítók füstbe mentek.
A füstbemenés után meg már nem aktuális a téma, tekintve, hogy nem maradt kellő számú potenciális olvasó. (Aki meg mégis olvassa, az teszi azt vagy eredetiben vagy valamelyik fordításban).

efhábé 2010.04.09. 12:34:15

@antiszemita_tapasz: A tahó rabbi az a "télapó" lenne, aki nem akarta, hogy filmezzék? Oké, hogy tomket és seggdugasza nem túl nagy formátumú gondolkodók, de azért Iványi Gábor lelkészt illene felismerniük.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.09. 12:45:59

@efhábé:

Szerintem egy-két fecske nem csinál nyarat. A vallásukat komolyan vevő reformátusoknak ma is Horthy Miklós A református példakép. A liberálisabb lelkipásztorok érdekes színfolt, akiket inkább nem vallásos, vagy lazán vallásos értelmiségiek szeretnek, nem az egyház öntudatos tagjai.

tewton 2010.04.09. 12:49:47

@efhábé:
télapó?
ez eufemizmus erre a kártevőre. kb. olyan, mintha Hitlert vagy Sztálint nyuszómuszónak neveznék.

efhábé 2010.04.09. 16:31:18

@tewton: Ezt talán tomcattel vitasd meg, ők emlegetik télapóként a videón.
Megjegyzem, nem látom át, mennyire normális dolog egy lelkészt kártevőnek aposztrofálni.

efhábé 2010.04.09. 16:36:57

@Jobb híján MDF-es: Bizonyára így van, nem ismerem a református egyházat. Csak azt tudom, amit református ismerőseimtől hallottam. Szerintük a dunamelléki egyházkerület szinte külön egyház az egyházon belül és rengeteg vitájuk van pl. a tiszántúli egyházkerülettel.

tewton 2010.04.09. 17:44:38

@efhábé:
lelkészi palásttal is lehet valaki kártékony.
hát pl. ha hallgattad volna, miket prédikált a meggyilkolt cigányok temetésén, talán értenéd. engem nem győz meg, ha uszít faji alapon valaki, akárki ellen, de az se, ha kollektíve bűnösnek mond mindenkit. nem olyan távol áll ebben ifjú Hegedűstől, csak a paletta másik oldalán. de itt van más referencia is munkásságáról :)

arokaso.blog.hu/2008/09/27/ivanyi_gabor

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.09. 23:36:15

@civilkontrol: mit keres mit keres

hát a kipáját keresi

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.09. 23:38:45

@Jobb híján MDF-es:

na mi van ? a contra-conservative még mindig itt van?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.09. 23:48:56

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, a Kar Hallgatói Önkormányzata és a Jövőképp – Fiatalok Magyarországért Egyesület tisztelettel meghív minden érdeklődőt az ELTE-n hagyományteremtő szándékkal megrendezésre kerülő Holokauszt emléknapra. (A 2011-es emléknapot a Jövőképp Egyesület mellett az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar és a Kar Hallgatói Önkormányzata szervezi majd.)

Az emléknap alkalmából párbeszédet kezdeményezünk az egyetemi polgárok körében, vendégeink részvételével a holokausztról. Célunk felhívni a figyelmet a szélsőséges eszmék veszélyeire, elősegítve az elfogadást, toleranciát a vallási-, etnikai és számos más különbözőséggel kapcsolatban. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy az ELTE ezúton is szerepet vállaljon a társadalmi kirekesztés és a szélsőséges eszmék elleni küzdelemben.

Részletes program: www.elte.hu/hirek/rendezvenyek

fell bandi 2010.04.10. 13:21:31

És még fel vannak háborodva a baromarcúak, amikor azt hallják, hogy a Fidesz tudja, hogy kik szavaznak ellenük és mellettük. A fenti képeken beazonosítható az a néhány idióta kretén, aki az előbbi kategóriába sorolható. Akkor mi is itt a baj?

[Brn] · http://46os.blog.hu 2010.04.10. 19:58:33

Bréking.
A kurucnak tetszik, ahogy fotóztok:
kuruc.info/r/52/57995/

efhábé 2010.04.10. 22:06:53

@tewton: Most komolyan? Azt mondta egy nem létező madárról, hogy nem létezik és ezért kijár neki a kártékony jelző? Nem nevetséges ez egy kicsit?
A turul az bizonyos feltevések szerint megegyezik a kerecsensólyommal. Bizonyos feltevések szerint, ugyebár. Más feltevések szerint pedig nem létezik, tehát mesebeli lény.
Nyilván az egyik feltevés kártékony nemzetvesztés, míg a másik csakis kizárólagos igazság lehet.
És ez alapján már lehet is osztogatni a kártékony jelzőt.
Szép világban élünk manapság...

tewton 2010.04.11. 03:50:17

@efhábé:
kár, hogy a felszínen kapirgálsz. és túlságosan is ítélkezős a hangnemed, a semmihez képest. túl kicsik a dobozaid, most szólok.

Iványi kapcsán lényegtelen, hogy konkrétan mit mondott a turulról, és ezen kár is intellektuális vitát nyitni. máskor, máshol esetleg és talán, de amit ez az ember tesz, az egyesekek (pl. nekem) amorális.

ha a lakosság x százaléka érzelmileg kötődik hozzá (és itt intellektuálisan lehetne sorolni az analógiákat a menórától a nagy-magyarországos térképig), akkor meggondolja a 'becsületes' ember, hogy mibe törli látványosan bele a lábát.

a kártékonyság nem a 'nemzetvesztés'-nek szólt. ez az ember kb. annyira keresztyény, amennyire egy individualista egzisztencialista az lehet, aki faji-érzelmi alapon válogatja a szimpátia tárgyait. Szerintem nem igei. ha ez mond valamit.

tewton 2010.04.11. 03:56:33

@efhábé:
a blogmotor megette a válaszom.
lényege az volt: nem a turul miatt.
Ha Kegyed ennyire okos, ismerheti Assmant is, és amit ő mond pl. a kulturális emlékezetről. amit ez a fószer eljátszott a turullal, az pontosan olyan, mint amikor egyesek a zsidóság tervezett likvidálását ('holokauszt') teszik nevetségessé.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.04.11. 08:08:40

@Jobb híján MDF-es: "A vallásukat komolyan vevő reformátusoknak ma is Horthy Miklós A református példakép. "
Ezt hol olvastad te anyaszomorító???

Megáll az ész hogy egyesekmit meg nem engednek maguknak.
Rohadék.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.12. 12:22:43

@Talon Karrde: a durva az hogy ez konzervatívnak gondolja magát, miközben az mdfre szavaz

efhábé 2010.04.12. 15:52:26

@tewton: "Iványi kapcsán lényegtelen, hogy konkrétan mit mondott a turulról, és ezen kár is intellektuális vitát nyitni. máskor, máshol esetleg és talán, de amit ez az ember tesz, az egyesekek (pl. nekem) amorális."

Meglehetősen érdekes vitastílus előkapni egy érvet, majd közölni, hogy az igazából lényegtelen is, mert ez az ember ettől függetlenül is amorális. Ha ettől függetlenül is amorális, akkor nyilván találtál volna olyan érvet, ami meg is áll.
Mindenesetre én ide már nem szeretnélek követni, nem hoztam bányászlámpát.
Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy legyen neked igazad, bár lényegtelen az érv, de ez az ember azért érvelés és bizonyítás nélkül is kártékony, mert te mondod.
süti beállítások módosítása