Te kire szavazol?
2010. április 06. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Te kire szavazol?

  Tegnap a tumblr-közösségben már végigszaladt a mém Bede kérdése nyomán, miszerint ki kire szavaz vasárnap?

  A magunk részéről kíváncsian várjuk a Mandiner olvasóinak válaszait is a kérdésre: kire szavaztok egyéniben, illetve listán - és miért? (S másokra miért nem?)

  Induljon az össznépi endorsement!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr641897450

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Kövér-Fidesz 2010.04.07. 01:46:02

1991. október 2. szerda     A Mikó Kör első összejövetelén vendégünk, Encz Géza államtitkár beszámolt a külföldi magyarsággal kapcsolatos helyzetről: A határainkon túl élő magyarág helyzete nehéz, nyomasztó, de sok a lehetőség!... Tu...

Trackback: Ha Ön már eldöntötte, hogy elmegy szavazni 2010.04.07. 01:20:32

Választás, vagy szavazás? Honfitársam! Ténylegesen eljött az idő, mikor döntened kell a saját és családod létéről, életéről! Eljött az ideje, hogy kénytelen vagy szembenézni a „mi volt eddig, s hogy lesz tovább” TÉGED IS alapvetően érintő é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lovastengerész 2010.04.06. 14:20:57

@jan: a Fidesz/LMP nem rossz ötlet. logikusnak tünik.
Az MSZP egyharmadát biztositják a beparáztatott nyuggerek. a Jobbikét a feltüzelt szittyaprolik. az LMP bejutása kétséges, nyilván érdemes segiteni őket a fidesz 2/3 ának megőrzése mellett.

loláb 2010.04.06. 14:22:24

Fidesz egyéniben (11 kerben szavazok, remélem Molnár Gyulát végre kipicsázzuka parlamentből)

Fidesz listán

Legyen csak meg a kétharmad, lássuk, mire mennek vele.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.06. 14:24:07

@cukicica: a jobbikra azért nagyszámban szavaznak konzervatívok
bár maga a párt mindent megtesz azért h ez ne legyen így

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2010.04.06. 14:24:34

@cukicica: Látom, tudatos, itten föl van találva valami új matek, gratulálok!

Lovastengerész 2010.04.06. 14:26:25

@Dr. Zerge: igen szőke, ne matekozzunk már, értelemszerűen értendő! :) itt tendenciákról van szó. nyilván a 2/3 az ugy min 67. a fennmaradó egyharmadon osztozik ugye az mszp és a jobbik.
az LMP bajos, nyilván az MSZP-től tud inkább elvenni szavazatokat.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.04.06. 14:27:22

MSZP szóba sem jön, MDF fájdalmasan elkurvult, LMP az SZDSZ új, (egy ideig) toleránsabbnak mutatkozó verziója, CM nem valós. Ezek eleve kizárva.

Fidesz: sajnos csak a hatalmat akarja, helyi szinten nagyon rossz tapasztalataim vannak velük (komcsiknál is jobban lopnak), továbbá a status quo megváltoztatása se nem érdekük, se nem céljuk.

Jobbik: kifejezetten jó elképzelések (és ami nagyon fontos, a polkorrektség teljes mellőzése), kifejezetten gyatra csapattal. Mégis: nincs jobb. A gyatra csapat lecserélődhet-kinevelődhet, de a radikális magyarságprogramot támogatni kell.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.06. 14:37:05

@Molnargoreny:

"kifejezetten gyatra csapattal. Mégis: nincs jobb. A gyatra csapat lecserélődhet-kinevelődhet,"

Így gondolkodtak a komcsik is '45 után.

A gyatra csapat nem fog lecserélődni! Nem szabad gyatrákra szavazni, mert szépen hazudni a legkönnyebb.

tevevanegypupu 2010.04.06. 14:37:43

@ucsacsu:
De hiszen senki nem kenyszerit senkit a valaszadasra. Sot meg csaladon belul sem arra, hogy egyforman kell szavazni.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.06. 14:39:16

@Spirál:

Én azért szavaznék csak az MDF-re, hogy legyen polgári kontroll a Fidesz mellett. De úgy látom, hogy az MDF nálam balosabb szavazókra hajt. (A Fidesz meg nálam jobbikosabbakra.)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.06. 14:57:11

@zoli29:
Már csak néhány perc & itt van.

hcrules 2010.04.06. 15:20:24

Listán Fidesz, egyéniben szintén (Kósa Lajos)

isla 2010.04.06. 15:30:20

LMP/LMP
Szimpatikus, üdítően új típusú, modern, pragmatikus formáció. Elegem van a 20. századi ideológiák szekértábor-harcából. AZ LMP nem a bal-jobb tengelyen határozza meg magát, ami már önmagában tetszik.

halfi 2010.04.06. 15:34:56

@m.logic:
Csak egy rövid kérdés, amit minden jobbikosnak, aki ezzel az érvvel jön felteszek:
NEKED HÁNY "FEHÉR" GYEREKED VAN?

Nem túl nehéz logikai művelet, hogy azért nő a szám arányuk a cigányoknak(miközben az átlagéletkoruk nem), mert a magyaroknak fontosabb a lapos tv, mint a gyerek.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.04.06. 15:35:45

Fidesz/Fidesz.

Takarítson a kétharmaddal, a következő húsz évben úgyse lesz egyetlen pártnak sem.

halfi 2010.04.06. 15:55:49

Listán Fidesz 2002 óta.

Sajnos egyéniben a harmat gyenge Illés Zoltánt indítják már megint itt Terézvárosban, aki eddig négyszer kapott ki és semmit nem tett le az asztalra. Ezzel el is vesztették a szavazatomat (először nem a fideszes jelöltre vagy a fideszre szavazok.) Még nem döntöttem, hogy végül mi lesz vele.
Érvénytelen/jobbik/lmp opciók közül döntök.
Amiért nem tudok dönteni:
-Érvénytelen szavazat: bizots elvész.
-LMP: egyre erősebb a zöld melett a libsi vonaluk.
-Jobbik: vannak értelmes felvetéseik, de az elmúlt évben a proli, csőcselék mentalitás uralkodott el közöttük.

mildi 2010.04.06. 16:07:53

@tesz-vesz: ne kínlódj, kár a gőzért! :)

asz_tapasz (törölt) 2010.04.06. 16:11:38

@helmut-: hehe, az ne is zavarjon hogy 2002-ben még nem túrták elő a koposzthalom aljából a "kdnp"-t

asz_tapasz (törölt) 2010.04.06. 16:13:18

@Jobb híján MDF-es: "Így gondolkodtak a komcsik is '45 után.

A gyatra csapat nem fog lecserélődni! Nem szabad gyatrákra szavazni, mert szépen hazudni a legkönnyebb. "

Te akkora marha vagy, hogy még ezt a két mondatot is elmagyarázod nekem ha nem értem. Ugye?

heima (törölt) 2010.04.06. 17:12:18

mszp/mszp

a demokráciáért, a szabadságért, a nyugdíjért, a Köztársaságért. mert ez a párt mindig képes a megújulásra, új jelölt, új program.

Bell & Sebastian 2010.04.06. 17:17:15

Ebben a dagályos komment folyamban egyedül @Loxon tudott olyat mondani, ami mélyebben elgondolkodtatott.

Például azon, hogy a többség diktatúrája mögé búvó bolsevik autokrata parancsuralmat (amit majd 4 évig élvezünk), mitől is kellene demokráciának tekinteni (valódi cserépszavazás nélkül)?

Mondjuk a teakörös görög nyelvű idézet nem sokaknak -agyi funkcióik használatában erősen gátoltaknak- tűnt fel. Pedig könnyen olvasható, vannak benne magánhangzók is! :)

Ebben a heroikus küzdelemben akár egy svájci tehén közjogi státuszát is elérhetjük akár - majd jó húsz év múlva!

Cada 2010.04.06. 17:26:00

képtelen vagyok dönteni tegnap mind a 2 jobbik ma ugy érzem mind a 2 fidesz nem osztom meg ez tuti

kackia 2010.04.06. 17:32:50

Akinek nincs sok esze az szavazzon arra a bal libsi szervezetre,akik kétségbe esetten azt szeretnék veletek elhitetni, hogy zöldek lesznek mint a tavaszi rét, viszont hamarosan látni fogjátok, hogy színtévesztők és kékek maradnak mint a derült égbolt Palesztina ege felett.
Én elhatároztam,voksom szempontjából csakis az arckarakter a döntő. Hosszú,keskeny arc kizárva, magas orrnyereg kizárva , elálló fülek kizárva,olajos tekintet kizárva, szóval így kell szavazni a kínaiak is így járnak el, ha fontos tárgyaláson vesznek részt, megnézik, hogy vágott e a szeme a partnernek.

Karcolt lendület 2010.04.06. 17:39:23

@zero:
A minimum jövedelem gyakorlatilag összevonná a mindenféle címszó alatt kapott segélyeket, könnyebb lenne kezelni és miután fejkvótára állapítanák meg, így az olyan érdekes visszaéléseket pl. ki lehetne szűrni, hogy a szülő lemond a gyerekéről, majd a vele egy háztartásban élő nagyszülő nevelési segélyként plusz pénzt vesz fel.
A "segély ne szünjön meg a munkábaálláskor" pedig azt a nonszensz állapotot szüntetné meg, hogy pl. a családfő munkavállalásakor nemhogy nő, hanem csökken a család jövedelme. (Persze lehet azt mondani, hogy ne legyen segély: azon van a vita, hogy pl. a keleti országrészben talál-e olyan munkát, aki szeretne vagy sem: ha nem talál, segíteni kell a túlélésben.)

Nagyjából ezeket az indokokat lehet felhozni, nem mondom, hogy tökéletes megoldás, de annyira nem ésszerűtlenek ezek az ötletek sem.

teknős 2010.04.06. 17:42:29

@ucsacsu: ki mint vetett, úgy arat.

Elnézve a Jobbik iránti ostoba rajongásodat...

teknős 2010.04.06. 17:45:35

@nyo: Ez igaz a prolikra is, nem tüntek el, csak nem az emeszpére szavaznak, hanem a Jobbikra.

2010.04.06. 17:57:51

1. forduló
lista: Fidesz
egyedül ők alkalmasak kormányozni jelenleg
egyéni: Szabó Tímea, LMP
mert jócsaj + töredék az LMP-nek :)

2. forduló
ha lesz, akkor Menczer Erzsébet, Fidesz, de ő borzasztó ellenszenves

K.P (törölt) · http://fuszer.blog.hu 2010.04.06. 18:02:17

mszp, jobbik kizárva. Úgyhogy akármennyire is fáj Fidesz, ill. CM

Kopiás Attila Steve 2010.04.06. 18:04:03

LMP/LMP
Eredetileg úgy voltam vele, hogy érvénytelen/érvénytelen vagy LMP/érvénytelen lesz. Sajnos sem a baloldali vonaluk, sem a liberalizmusuk nem túl intenzív, én örülnék neki legjobban, ha olyanok lennének, mint amilyennek az MDF-es és Jobbikos ködevők megpróbálják őket beállítani. Az alapító okiratban szereplő globkrit hozzáállás helyett már jó ideje ökokapitalistaként definiálják magukat, ami alatt egy némi szociális érzékenységgel rendelkező, környezetvédő kapitalizmust kell érteni.

Ráadásul a szavazókerületem jelöltje egy tök ismeretlen forma, még akarattal sem tudtam meg róla semmit. Szóval megérdemelnék a dupla vagy szimpla érvénytelent. :+) De aztán rájöttem, hogy kit hülyítek?, igaziból tökre szurkolok nekik, ha kijönnek valami jó dologgal, örülök, szeretném, hogy bent legyenek és tagadhatatlanul a jelenlegi választékból ők a legszimpatikusabbak. Szóval addig is, amíg nincs egy alternatív politikai erő, vagy nem csinálnak vállalhatatlan dolgokat, kénytelen vagyok a legszimpatikusabb kapitalista pártra szavazni...

heima (törölt) 2010.04.06. 18:32:06

@Karcolt lendület: így van, le a bürokráciával, fix pénz mindenkinek alanyi jogon, mert ez így igazságos, szolidáris és szakszerű, Európában is így csinálják.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.06. 18:33:46

Még egy rövid gondolat a témához kapcsolódóan.
Az az ötlet, hogy fideszes szavazatokat jobbikos szavazattá megosztani, így tenni a Jobbikot másodikká, harmadikká az MSZP-t, és ez majd az emeszpének mennyire odabasz, teljesen hibás gondolatmenet, aki érti, érti.

Bell & Sebastian 2010.04.06. 18:43:21

Síkban létezőknek a harmadik dimenzióról beszélni valóban fölösleges. És még negyedik is van, sőt...

roland_ 2010.04.06. 19:10:00

lmp egyáni, lmp lista, szimpatikusak, ábr örülnék ha még balosabbak lennének egy fokka, lehetne több alterglob "maszlag", amúgy pedig bizom egy fidesz kétharmadban

Alfőmérnök 2010.04.06. 19:26:22

@Bell & Sebastian: "Például azon, hogy a többség diktatúrája mögé búvó bolsevik autokrata parancsuralmat (amit majd 4 évig élvezünk), mitől is kellene demokráciának tekinteni (valódi cserépszavazás nélkül)?"

Beszívtál?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.06. 20:42:49

@halfi: na ne mondd

nekem speciel az fontos, h ne úgy éljünk majd a gyerekemmel, mint a cigányok.

legyen egy ház, jó lenne autó is, ne üres szobába legyen a gyerek, hanem esetleg bútorokkal is, színes állatokkal mittudomén

és ha tv nem is, de azért én se érezzem úgy, h a gyerek miatt nem tudok rendesen táplálkozni

míg a cigánynak mindegy, ő ebből kapja a pénzt, csinálja a gyereket, mindegy van e háza

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.06. 20:46:33

@mildi: én nem kínlódok, én nevetek

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.06. 20:48:40

@antiszemita_tapasz: :D jaj hát ezt minden marha érti:D

"Nem szabad gyatrákra szavazni, mert szépen hazudni a legkönnyebb."

Bell & Sebastian 2010.04.06. 22:21:20

@Alfőmérnök:

Dehogy, hiszen ezt remélem. :)
Csak már a görögök is tovább jutottak ennél anno, legalábbis a filozófiáját tekintve.
Nagy kedvencem, Aristoteles sem táplált túl sok illúziót úgy általában a Plebs tisztánlátásával és véleményének önállóságával kapcsolatban. Egy nem-protest világban @Loxon álláspontjára helyezkednék, egy svájci-típusú mindenszarrólszavazunk -ban persze újra reaktiválnám magam.

Kiélvezem minden cseppjét annak a csak négyévente visszatérő alkalomnak, amikor hajtanak a szimpátiámra, úgy kb. egy hónapon keresztül.

Bízom hozzá, ezt az ökör német antifasiszta választási rendszert és képviseleti demokráciát is átszabják most majd - nem kicsit, nagyon!

szavazó20 2010.04.06. 22:25:04

Fidesz/fidesz
Ezt tenném én is, ha a fidesz:
Nem fogadott volna el a választások előtt, titkosítást szigorító törvényt, miközben számonkérési vehemenciával szónokolt.Ezért az Mszp-nek nincs félnivalója, nem lesz felelősségre vonás,hacsak kirakatbizottságok nem, amin a tagok jó pénzért elücsörögnek, kb olyan eredménnyel, mint annó, az olajügyeket kivizsgáló bizottségban.
- Nem vállalja föl a mentelmi jog eltörlését
-a visszahívhatóságot
- nem közöl valós számadatú programot.
_ meg se kísérli az IMF-fel való tárgyalást
- Ódzkodik a bankokat befolyásolni, az extraprofit megadóztatásáról
- Nem vállalja be a multik hegemóniájának, minimálbéres üzletláncainak a magyar üzletek eleve hátrányos helyzetét célzó konfrontálódást.
- Mért beszél "csak" nyolc év csontvázairól/egyébként egyre halkabban, mért nem a 20 évről?/
- Eleve meg sem kisérel az Imf-fel tárgyalni, inkább vállalja a 80% fölötti államadósság mellet való országlavírozást, ami egyértelműleg további megszorításokat fog hozni, nekünk, nem nekik.
Vajon a fentebb leírtak összefüggenek egymással
Egyban egyetértenek: ütni kell a jobbikot, minden eszközzel.
Vajon ha a titkosított anyagok a választások előtt nyilvánosságra kerülnének, higy oszlanának meg a szavazók?
Nem értek egyet a gárdával, bár senkinek sem ártottak.
Nem értek egyet a cigányokkal kapcsolatos kampánymegnyilatkozásaikkal
Így aztán szavazáskor jó szívvel kire tedd az x-et?

-

kicsi emma · http://www.ladiesfirstconsulting.hu 2010.04.06. 22:48:19

Listán: Fidesz, egyéniben: érvénytelent adok le, mert az esztergomi körzetben kell szavaznom, és a Meggyes Tamásra nem szavazok. Sőt, még azon is elgondolkodtam, pedig hűséges fidesz-szavazó vagyok, hogy akarok-e listán arra a pártra szavazni, aki képes a Meggyest indítani. Pedig mindannyian tudjuk, hogy volt ellenjelölt, meg is hallgatta OV, és el is hittük, hogy végre vége a Meggyes-korszaknak, aztán mégis... Irtó nagy csalódás.
De azért a Fideszre szavazok listán, és ha második fordulóban nagyon kell a szavazat, lehet, hogy ott hajlandó vagyok a Meggyesre, a kétharmad reménye miatt.
És szurkolok, hogy a Fidesz káderpolitikájában végre vmi változás álljon be.

Alfőmérnök 2010.04.06. 22:55:32

@Bell & Sebastian:
Ja, így már értem. :)

Arisztoteleszt én nem érzem értelmesebbnek Tocqueville-nél, de mégBenjamin Constant-nál sem. Rég volt, tán igaz se volt, amit írt.

Én is svájcra szavaznék, az EU-népszavazáson is rájuk voksoltam.

segabor 2010.04.06. 23:48:42

@kicsi emma: Meggyes kemény dió, érthető a dilemma. Nem értem Orbánt, miért tartja meg Meggyest.

stratez 2010.04.07. 01:09:46

Fidesz
Fidesz
Egy ilyen nagy pártra csak kompromisszumokkal tud az ember szavazni. Az én kompromisszumom Szijjártó, meg ami ezzel szorosan összefügg, bár tudom, hogy ez felér egy felségsértéssel: Orbán és az ő káderpolitikája.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.04.07. 03:21:56

@Jobb híján MDF-es: no, ha a gyatraságot nézzük, akkor az MDF mindent visz...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.07. 05:20:04

Hát lehet, hogy most ezt kihagyom.

1990 óta (a NATO- és az EU-szavazás kivételével) valamennyi (országgyűlési, önkormányzati, nép- stb., minden) szavazáson részt vettem. Úgy éreztem helyem, dolgom van ott. Most nem érzem úgy:-(

1990-ben a Magyar Néppártra, 1994 óta a KDNP-re, illetve arra a szövetségre szavaztam, amelyikben a KDNP is indult. Most először érzem morálisan vállalhatatlannak a pártpreferenciámat:-(

Így jártunk:-(

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.07. 07:21:43

@bbjnick:
ez azért megérne egy kifejtést. megleptél.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.07. 07:52:57

@Bell & Sebastian:
ilyen ütemben terjedne a loxonizmus? :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.07. 07:55:34

@Bell & Sebastian:

Jajjj, dehogyis:-D @Loxon egy elitista gnosztikus, én meg egy szegény, buta, népiesch katolikus vagyok:-D Erősen különböznek a motivációink, bár kétségtelenül ugyanarra a következtetésre jutottunk.

ü
bbjnick:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.07. 08:26:24

@Grift:

Eddig, az elmúlt húsz évben, mindig világos és egyértelmű volt a cél: a kommacsokat és libbantakat minél inkább kiszorítani a hatalomból. Most fordult először elő, hogy tesó üt tesót, a Fidesz kampányának fő csapásiránya nem a vörösök ellen, hanem a nemzeti radikálisok ellen irányul. Ez szerintem egy brutális hiba:-/

Ezekben a pártokban én nem az apparátust látom, hanem akiket/amit elvileg képviselnek. Ezért tudtam eddig vállalni a Fidesz-KDNP-t, mert tagjának éreztem magam annak a szellemi-erkölcsi közösségnek amit (ahogy én láttam) képviselt, megjelenített.

Most, hogy a Fidesz nekirontott a Jobbiknak, tulajdonképp annak a közel félmillió vidéki embernek rontott neki, akik utolsó kétségbeesésükben a Jobbikba kapaszkodtak. Mellesleg egy mocskos, amorális kampánnyal tette ezt, ami, tudjuk, általában visszafelé szokott elsülni. A Fidesznek értelemben és becsületben kellett volna leszkanderoznia a Jobbikot és nem sz*rdobálásban (bőven lett volna ehhez ereje és kapacitása). Ha a polgári körökben rejlő lehetőséget a Fidesz annak idején ellinkeskedte, akkor legalább most, amikor a Jobbik erősödni kezdett, kellett volna a vidéket legjobban sújtó gondokat-bajokat felvállania és a Jobbikot lekörözve artikulálnia (vagy mi'csinálnia...)

Gondolj bele, hány évik vezethette volna Franco Spanyolországot, ha a nem a katolikus vallásra, a falangista ethoszra és a megnyert polgárháború erkölcsi tőkéjére alapozza hatalmát, hanem egy a anarchoszindikalisták szexuális életére és a kommunisták kamaszkori kicsapongásira alapozott sajtókampányra?:-(

Ebből csak annyi fog kisülni, hogy azt a sok t*knyot, amit most a Fidesz ráfújt a Jobbikra, májustól a Jobbik izomból visszalapátolja rá:-( Csúnya lesz. A Jobbik domesztikálható lett volna az új rezsim számára, ezek után már sokkal nehezebb lesz.

Ezért gondolom azt, hogy én most ezt a kört kihagynám, aztán ősszel meglátjuk, hogy hogyan alakulnak a dolgok...

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.04.07. 08:46:07

@bbjnick:

Rosszul látod, tegnap óta változott a doktrína, LMP indexre került, Jobbik nyakkendőt kapott. Mármint krávátlit (és nem selyemzsinórt) -a szalonképes megjelenéshez- a Fidesztől.
(Mindig az első gondolat a jó!) :)

Ezért kell elmenni.

Tündér_Lala 2010.04.07. 09:41:18

@bbjnick: Értem az álláspontod és sok tekintetben osztom is.
Ugyanakkor azt gondolom, hogy el kell menni szavazni a 2/3-ert. Egy dolgot mindenképpen meg kell lépni, az országgyűlés feloszlathatóságát - bizonyos feltételekkel - lehetővé kell tenni. Azért, hogy mégegyszer ne bitorolhassa a hatalmat, a népakarat ellenére, egy olyan társaság, mint az elmúlt években. Ez mégegyszer nem fordulhat elő, alkotmányos lehetőség kell a véletlenül (csalárd módon) hatalomra került országrontók megfékezésére. Soha vissza nem térő alkalom.
Egy szavazást hagytam ki - az állampolgársági szavazást - amiért máig bánt a lelkiismeret. Nagyon beteg voltam, alig vánszorogtam, de ha nagyon akartam volna, eltudtam volna menni. Nem tudtam elképzelni, hogy az legyen az eredmény, mint ami lett. Nem tudtam, hogy a társadalom ilyen rossz állapotban van.
Javaslom, gondold át mégegyszer.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.04.07. 09:43:02

@Bell & Sebastian: @bbjnick: @Grift:
A loxonizmus jön föl, mint a talajvíz.

negymadar.blog.hu/2010/04/07/kire_szavazzunk

Mérsékelt loxonizmus:

oneminute.blog.hu/2010/02/16/kire_szavazzak_2

Na jó, ez vicc volt, én tényleg egy elitista gnosztikus vagyok már 16 éve, Maguk meg inkább menjenek el szavazni, és ha a Jobbiktól nagyon félnek, akkor húzzák be a Fideszre, hogy az Alfőmérnök úr is elégedett legyen. :>

qbr 2010.04.07. 10:02:51

@Karcolt lendület:
@zero
Ez a munkavállalás alatti segély-folytatás szerintem nem a dolgozni nem akarókat célozza meg.
A valóságban egy igen nagy réteg munkanélküli segélyen van, és mellette feketén keményen dolgozik. Ha egy ilyen rendszer életbe lépne, sok minden nem változna számukra, mert segély is lenne, munka is lenne, de az államnak annyi előnye lenne, hogy a korábbi feketemunka átmenne legális foglalkoztatásba.
Azt nem tudom, hogy ez egy helyes vagy jó megoldás-e, viszont valós problémát céloz meg.

Alfőmérnök 2010.04.07. 10:36:38

@bbjnick: Szerintem neked Fidesz-fóbiád van.
A sárdobálást a fidesz ellen elmékeim szerint a Jobbik kezdte. Meg aztán a Jobbiknak nem mocskos, amorális a kampánya... (kis írzelítő: tegnap még kurucinfó címlap volt: kuruc.info/r/9/57725/ ).
Az egyébként, hogy a kampányban mit modanak, szite teljesen irreleváns. A választás lényegi üzenete most az kell, hogy legyen, hogy a szociknak végleg lejárt az idejük. Ez a magyar nép ítélete. Ezért el kell menni szavazni, vagy a Fideszre, vagy a Jobbikra.

Bell & Sebastian 2010.04.07. 10:41:10

@Loxon:

Tudja, hogy egy jó poénért..., itt meg kettő is volt! :)))

Egy nem-protest világban persze (igazsága vagyon), de ez most nem az.

gentry 2010.04.07. 10:54:06

1. forduló: LMP, LMP-s jelölt (nem tudom hogy hívják, nem is érdekel)
2. forduló: nem megyek el szavazni (akkor sem mennék, ha az LMP-s arc bekerülne a második fordulóba, mert szerintem csak listás szavazást kellene tartani, mert az emberek az egyéni körzetben is pártszimpátia alapján szavaznak).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.08. 07:53:00

@Alfőmérnök: & @Tündér_Lala: & @Bell & Sebastian:

No, amíg eljutunk a válaszokig, hallgassunk egy kis "zenét"! (Annak idején nagyon bírtam ezt:-))

Found out this morning
There's a circus coming to town
They drive in Cadillacs
Using walkie-talkies, and the Secret Service

Their big top
Imitation of life
And all the flags and microphones
We have to cover our eyes

We play the sideshows
And we like the tunnel of love
And when we ride the ferris wheel
We're little children again

And when they're asking for volunteers
We'll be the first ones aboard
And when the ringmaster calls our names
We'll be the first ones to go ... to sleep

Stealing all our dreams
Dreams for sale
They sell 'em back to you

On with the show
Start the parade
We sand along
Sweep us away
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com

It's political party time
Going down, going down
And the celebrities all come out
Coming down, coming down, coming...

The sun is going down
And the dogs are starting to howl
We stay out after dark
Eating cotton candy
And the music's playing...

How we all laughed!
We split our sides
The cameras flashed
We almost died!

The rain's gonna pour on down, falling out of the sky
Coming down, coming down
And the celebrities all run out, and the rain's
Coming down, coming down

Gonna rain,
Gonna rain, gonna rain
Gonna rain, gonna rain,
Rain, rain
Rain, rain

And now I wonder who's boss
And who he's leavin' behind?

www.youtube.com/watch?v=k-p0RiRXOIg

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.08. 07:54:55

@bbjnick:

A "Find More lyrics at http://www.sweetslyrics.com" nem része a szövegnek:-/

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.08. 10:20:36

@bbjnick: "Most, hogy a Fidesz nekirontott a Jobbiknak, tulajdonképp annak a közel félmillió vidéki embernek rontott neki, akik utolsó kétségbeesésükben a Jobbikba kapaszkodtak."

A Jobbik hasonló módon rontott neki a Fidesznek a libbantozással, kozmopolitázással, egyebekkel. Ez persze még nem menti a Fidesz bizonyos kampánytechnikáit, de a Jobbikból sem érdemes mártírt csinálni. A Jobbik vezetése tele van zavaros fazonokkal: karrierista zugvállalkozókkal, Zuschlag-szerű kis köcsögökkel, moszkovita-szagú arcokkal és a Jóisten tudja, hogy még mekkora gyökerekkel, így nem vagyok benne biztos, hogy a "közel félmillió vidéki ember" nem egy orbitális átbaszás része, már amennyiben a Jobbikba kapaszkodva képzelik el társadalmi felemelkedésük egyetlen zálogát.
Szerintem ha a a Fidesz képes lesz rendet rakni mondjuk Észak-Magyarországon, illetve ahol a Jobbik most nagyon erős, továbbá ha a Fidesz megfelelő válaszokat ad a Jobbik egyébként sok jogos felvetésére, akkor nagy valószínűséggel Vonáék is el fognak tűnni a Halál f*szára. Ha viszont a Fidesz elcseszi, akkor bizonyíthat a Jobbik, de abban valószínűleg nem lesz sok köszönet.

gyz 2010.04.08. 11:01:50

na jó, döntöttem:

2xLMP - merő kíváncsiságból és kissé szkeptikusan.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.08. 20:43:17

@Gasper:

"Polgári körök", "Nemzeti ügyek kormánya" stb. --- a Fideszben is megvan a készség arra, hogy megtalálja fogást a lényegen:-) Aztán amikor megfogta hamarost el is engedi.:-(

Most lesz rá módja, hogy megmutassa: mire képes? Fél év múlva érdemes értékelni:-D

(A Jobbikot egy elégedetlenségi hullám dobta fel. Protestpárt. Úgy is kell hozzá viszonyulni. A problémákra kell koncentrálni, amiket artikulál. De azokra nagyon.

És: én vettem a fáradtságot és megnéztem a Jobbik egyéni képviselőinek és országoslistás képviselőinek a névsorát és életrajzát. Nem mindőjükét, természetesen, de igen sokét. Ez ugyanaz a bázis, amin annak idején az MDF létrejött, amiből a MIÉP is épült stb.: vidéki kisértelmiségiek, vállalkozók. Ezek nem nácik, ezek közmagyarok. Olyan közmagyarok, akiknek még van érintkezésük az eredeti magyar kultúrával (most nem a sámánokra gondolok, hanem a XIX. sz.-i és a XX. sz. első felének közéleti hagyományaira), így értelemszerűen nem internacionalisták, globalisták, multikultik stb.

Ezeket az embereket démonizálni iszonyú stratégiai hiba, mert a démonizálók válnak hiteltelenné. (Egy-két pesti belvárosi "jöttmagyaron" kívül senki nem dől be ennek.)

Ezek az emberek a "nemzeti ügyek politikájába" bármikor integrálhatók, ha a Fidesz megpróbálta volna korábban, most nem lenne Jobbik. Meglátjuk, hogy az elkövetkezőkben megpróbálja-e és ha igen, akkor hitelesen próbálja-e meg...

Így gondolom.:-)

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.04.08. 21:19:04

@bbjnick:

Érdekes, erre a Talking Headsre nem emlékszem. Sebaj, 2 óra alatt kitúrtam két olyat cserébe, amit még én sem hallottam, és jók benne a csajok!

Ой, да не вечер
www.youtube.com/watch?v=IyvrysKDqxM&feature=related

Ты неси меня река
www.youtube.com/watch?v=TwWwJKL4LjA&feature=related

Здоровья!

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.08. 22:19:41

@Bell & Sebastian: Hát, a másodikban nagyon Cipő a kopasz tag :-D Mondja, mi vonzza az orosz témához? (és honnan tudja, hogy értjük? Talán valami adatbázis ugye:-DD)

SzélesFejszés 2010.04.08. 22:51:17

Soha többé nem szavazom a Fideszre.
Az MSZP előretörésével való ijesztgetések ezentúl teljesen hidegen hagynak, mert ezek ugyanolyanok mint a komcsik.
Amikor még távol voltak attól, hogy abszolút hatalmat szerezzenek, azt ígérték, bevezetik a képviselők visszahívhatóságát.
www.nyugat.hu/tartalom/cikk/navracsics_tibor_politika_forum_fidesz_szombathely

Ma, amikor már nyeregben érzik magukat, akkor már rossz ötletnek tartják.

Korábban elszámoltatást, felelősségre vonást ígértek. Az 2006 oktober 23-i törvénytelenségek miatt a rendőrség felső vezetését is érintő felelősségre vonást helyeztek kilátásba.
Erre most mi történik?
Pokorni Zoltán a Fidesz "túlzott remények" lehűtésére fenntartott jolly jokere egy patetikus szózatban az október 23-án kiadott rendőrségi parancsok erkölcstelenségéről beszél.
Ennyi volt. Nem törvénytelen ÉS erkölcstelen, hanem szimplán erkölcstelen.
Elegendő tehát a szánom bánom. A nyilvános megbánás, és minden mehet ugyanúgy tovább, ahogyan eddig.

Kíváncsi vagyok, hogy mikor jutnak el oda, hogy egy sor minimál hatékonyságú látványos, a hülyéket és az ártatlan kishalakat érintő felelősségre vonási színjáték után , széttárják a kezüket : Sajnos nincs mit tenni, mert "törvénytisztelő" demokraták vagyunk.
A Fidesz-MSZP-SZDSZ mutyik úgyis a szemétdombra juttatják a Fideszt, de elegem van abból, hogy a 20 év alatt nem képes kialakulni egy alulról szerveződő tiszta, korrupció mentes politikai formáció.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.08. 22:53:07

@Bell & Sebastian:

A csajok tényleg szépek és az "altató" (mert valami olyasféle lehet) is. De ez az Ты неси меня река, ez igazi teletalálat:-D Ilyen nosztalgiába (tarkovszkiji értelmében vett nosztalgiába) még belerokkanni is gyönyörűség:-D

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.04.08. 23:26:18

@Mihint: @bbjnick:

Szerintem sokan értik, csak eddig nem volt menő. Hogy mi a jó az efféle tradicionális minimál-rockban?

Talán a tűz meg a hit, ami ebben még benne van és a hálás közönség naiv lelkesedése. Pont úgy örülnek, mint mi -egykoron- a karácsonyfát díszítő ezüstpapírba csomagolt diónak, ami ugyan nem volt drága, -a kamrában volt még vagy 15 kiló belőle-, de magunk készítettük, valódi volt, és már maga a szöszmötölés (vele) is felemelő volt.

Nem gyakori, hogy a verseknek is van értelme. _A_ Tamás még nagyon tudta ezt!

Itt van még egy, amit egy nagy színész halálára írtak és már a címe is hátborzongató:

"Én világítok minden templomi gyertya fényében"
Я зажёг в церквях все свечи

www.youtube.com/watch?v=MgGOhp8pEMw

Ez a színész:
ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9,_%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%B3_%D0%98%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

Ilyesmi minálunk egyenlőre utópia.
Ezért hát: eddig és ne tovább!

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.08. 23:56:28

@Bell & Sebastian: Érteni vélem.

Alfőmérnök 2010.04.08. 23:59:48

Na itt már generációs különbségek jönnek elő, merthogy én nem is tanultam oroszul.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.09. 00:03:07

@Alfőmérnök: Sebaj, még megteheti, nem olyan nehéz :-) fentiekért pl. érdemes :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.09. 00:23:26

@SzélesFejszés: Higgye el, nem csodálkozunk lesújtó véleményén. De: "elegem van abból, hogy a 20 év alatt nem képes kialakulni egy alulról szerveződő tiszta, korrupció mentes politikai formáció." Beláthatja, hogy vagy az (elkeseredését megalapozó) véleménye igaz, ez utóbbi esetén nincs min csodálkoznia, vagy ha igen, akkor a véleménye nem helytálló. Ha 20 év alatt nem sikerült alulról szerveződve életképes (politikai)formációt létrehozni, akkor ennek csak két dolog lehet gátja: 1, nem engedték, 2, nem tudtuk, akárhogy is próbáltuk. Ön szerint most akkor mi van? Üdv. Misi

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.09. 04:55:03

@Alfőmérnök:

"én nem is tanultam oroszul" --- írod.

Én tanultam, de egy szót sem tudok. Az sem jobb. :-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.09. 05:12:13

@Bell & Sebastian:

Az oroszok most nagyon rámozdultak a hagyományaikra. És milyen igazuk van! Tudják, hogy a kommunizmus ütötte sebeket másként, mint a hagyományok segítségével, nem tudják meggyógyítani. Nagyüzemben készülnek a múltat feldolgozó, újra köztudatbaemelő munkák: könyvek, filmek stb. És tudom, mert moszkvai mesélte, ott senki meg nem kérdezi, ha bemész a templomba, előtte ki voltál, mi voltál, a lényeg, hogy most ott vagy - Isten hozott!

És Oleg Jankovszkij nagy színész volt. Nem tudom, tudod-e, emlékszel-e rá, hogy ő játszott magyar filmben is? Jódarabig törtem a fejem, míg eszembe jutott, ami csak rémlett, hogy melyikben: Enyedi Ildikó Az én XX. századomjában (1989-ben mutatták be).:-)

Tarkovszkijnak sokan köszönhetik, hogy igazán kifuthatták magukat: Jankovszkijt is ő "fedezte fel" és talán nála is alakította a legjobbat, a Nosztalgiában.

Miután Tarkovszkij filmes "alteregója" és legjobb barátja Alekszej Szolonyicin meghalt Tarkovszkij Jankovszkijt választotta ki erre az "alterego" szerepre. De csak egy filmet készíthettek közösen: a Nosztalgiát.

ü
bbjnick

suski 2010.04.09. 05:26:34

@bbjnick: az általad említett emberkékbôl nem nézném ki, hogy likudoznak, zsideszeznek, rohadtnarancsoznak. Vagy ez a tempó tetszik nekik.

suski 2010.04.09. 05:29:09

@bbjnick: ja és ezeket a likudozókat kurucinfósokat bármibe is integrálni, képtelenség.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.09. 06:03:11

@suski:

Az elmúlt húsz év antifasiszta, demokratikuschartás, kiszorítós tébolydája teremtett olyan kereteket, amiben a jobboldalon egymásratorlódtak egymástól igen messze álló dolgok is. Egy népi balos, egy nemzeti keresztény polgári vagy nemzeti keresztény népi gondolkodású, egy (a szó hagyományos értelmében vett) nemzeti radikális, egy disztributista "harmadikutas", egy royalista, egy fasiszta vagy éppen egy nemzetiszocialista (és hosszan sorolhatnánk) egymástól sok vonatkozásban (alapvető kérdésekben is) nagyon távol állnak. Ezeket (másokkal együtt) egy "táborba" rekesztette a ballib kiszorítósdi. Mióta a Fidesz is rákapott a "szélsőségesezősdire" - aki nem európai értelemben vett kereszténydemokrata vagy neokonzervatív, annak nincs helye az "egyatáborban" - szerintem a onnét (a Fideszből) is morzsolódtak le és szorultak ki ebbe a "fasisztanácirasszistamagyar" politikai gettóba.

Így (szerintem) a Jobbik sem egységes.

De: ha valóban normális nemzeti & polgári kormányzás lesz és az új kormányzás alatt több teret és levegőt kapnak a különböző "jobboldaliak", sokkal világosabban láthatóak lesznek a különbözőségeik is. A Jobbikban is.

Az új kormány egyik legfontosabb feladata lesz, hogy a ballib által a köztudatba terrorizált hazug fogalmakat és a társadalomra terrorizált torz kereteket kiigazítsa.

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.09. 06:47:23

@bbjnick:
értem amit mondasz, csak azt gondolom becsületes, szerzetesi gondolatok, nincs közük a politikához.
a jobbik sztori: a fidesz azért csinyáta a jobbikot, hogy kiszervezhesse magából a "szélsőségeseket" . a fideszt nem engedték volna hatalomhoz a világ urai, ha ezt nem teszi meg. az már csak politikai hozadékhab a tortán, hogy a kreaturánkkal látszatviaskodva a politikai középben találjuk magunkat. ezt max fűszerezhette a jobbik saját magát is meglepő mértékű növekedése, ami esetleg a függetlenedésre csábította őket.
ha a fidesz nem úgy jár el, ahogy eljárt ebben az ügyben, akkor most esélye sem lenne, értsd: nem kapott volna engedélyt, hogy megnyerje a választásokat.
a szavazatodra meg nem a fidesz miatt van szükséged, hanem azért, hogy a nemzetre folyamatosan fenekedők ne kerülhessenek be a parlamentbe, az lmp képében. ne vehesse el abbéli örömünket, hogy nem jut az szdsz a parlamentbe, az, hogy ugyanazokaz az arcberendezéseket, harákoló zsíros hangokat látjuk-halljuk majd az lmp-ben.
a nemzetre a legnagyobb veszélyt az lmp jelenti.

Alfőmérnök 2010.04.09. 06:55:49

@bbjnick: Nosztalgia, Áldozathozatal...hát nem tudom, nekem ezek a filmek nem nagyon jöttek be. Mintha csak otthon tudott volna nagyot alkotni, a nehéz körülmények ellenére (vagy épp azok hatására).

Különben érdekes, hogy a Stalkert alakító Alekszandr Kajdanovszkij meg Enyedi Bűvös vadászában játszott. (Ez egy kevésbé sikerült filmje, de azért érdemes megnézni.)

Alfőmérnök 2010.04.09. 07:06:31

@Grift: "...a fidesz azért csinyáta a jobbikot, hogy kiszervezhesse magából a "szélsőségeseket" ..."

Ezek nekem kicsit paranoid gondolatoknak tűnnek. Ettől persze még lehet, hogy így van.

suski 2010.04.09. 07:17:55

@Alfőmérnök: ja, Orbánt meg Soros csinálta, tehát Soros csinálta a Jobbikot, tehát a gárdát, tehát Soros csinálta a nácikat. Stb. Az ôrület fokozható. Miközben a fidesz szerint az mszp "csinyáta" a jobbikot...na kedves választópolgár, vakard a fejed.
Off
Mi lesz Kövér Lacával, hogy fog ez kinézni 4 év múlva, ha megint vesztenek??!?
bbjnick, fontold meg a szavazást!

static.fidesz.hu/pics/galeria/nagy/278/20100330_8184_600_5278.jpg

Bell & Sebastian 2010.04.09. 09:48:58

@bbjnick:

Na most alaposan rám vertél oroszok-tudásból! :)

@suski:

Mi lenne, ha látnál is, nem csak néznél?

@Grift:

Kiváló elemzés! Örülök, hogy nem öngyilkolták meg az idegenek! :)

@Loxon:

Ezt (a videót) már sokan emlegették.
Ha elfogadjuk, hogy az út célja az utazás maga, csak annyi a jelentősége, hogy alátámasztja a (karmikus) eleve elrendeltetést, egymásnak jutottak, mert egymást választották, (ahogyan -egyesek szerint- a még meg sem született gyermek a szüleit).

(gondolom, most megtapossa a sapkáját) :)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.04.09. 09:50:31

@Bell & Sebastian: Melyik süvegem megtaposását vizionálja? A vöröst vagy a sárgát?

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.09. 10:30:39

@bbjnick: "a Fideszben is megvan a készség arra, hogy megtalálja fogást a lényegen:-) Aztán amikor megfogta hamarost el is engedi.:-( "

Ez így igaz, de nekem aztán jöhetsz a Fidesszel, nem tekintek rájuk kritika nélkül, de ettől még el fogok menni szavazni, mivel a nemszavazás óriási hiba volna.

És hogy ösztönözzelek egy kicsit. Elég gyakran hangoztatod római katolikus identitásodat. Nyilván olvastad a Püspöki Konferencia választásokkal kapcsolatos körlevelét. Idemásolom a linket emlékeztetőnek:

www.magyarkurir.hu/?m_id=1&m_op=view&id=31824&rovat=1

Amúgy szerintem ez a vegyesvágott Jobbik azon nyomban szét fog hullani, amint kifogják előlük a szelet. Már ha kifogják, persze.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.09. 11:01:25

@Loxon:
a maga süvege csak sárga lehet, a gelugpák ilyen intellektualizálóak mint maga! :))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.09. 11:03:56

@Bell & Sebastian:
már lendültek be a tetőről leereszkedő moszad kommandósok az ablakon, de még elküldtem a tegnapi befejezetlen üzenetemet. aztán leszámoltam velük. már úsznak a dunán. egyébként tele lett velük a bronzcipőm! :)

Bell & Sebastian 2010.04.09. 17:49:56

@Loxon:

Éppen művelődtem, hogy megválaszoljam a fogós kérdését, aztán megakadt a szemem ezen a kommenten:

"This is His Lordship’s TEA COSY. He puts his teapot on his head and that his tea cosy to keep it warm."

Funkcionális szempontból közelítve: a fontosabb párbeszédek alkalmából ne viseljük, talán ez a lényeg (és ez a válasz a fóbiás @Griftnek is bizton elég kóser).

(Egyben igyekeztem elkerülni az evo..., szóval annak a bizonyos indexes-szónak a használatát is.)

@Grift:

Sikerült megfigyelni, volt-e rajtuk kalap?
(ha Moszad jelvényt látott, lováriak voltak, ha meg Mossad -ost, nem lehettek mások, mint lóváriak)

Mondjuk kalapos mind, ha volt ideje nézni - fel is.

@Loxon:

Ja bocs, a link lemaradt:
www.amazon.co.uk/b?ie=UTF8&node=10707911

:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.10. 03:07:34

@Gasper:

No, hamarosan kész helyzet elé kerülünk, meglesz az új kormány és lehet rajtuk is "tét nélkül" fincsorogni:-D Nagy reményekkel és kíváncsian várom az új időszakot...

ü
bbjnick:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.10. 03:13:56

@Alfőmérnök:

Enyedinél én is vállaltam volna főszerepet:-)

Még azokban az időkben - a nyolcvanas évek végén, a kilencvenes évek legelején - egyszer megkérdeztem egy tanáromat (akihez azóta is tisztelet és az évek során elmélyült bajtársias barátság fűz), hogy: Szerinte milyen rendező Enyedi Ildikó?

Azt válaszolta: Nagyon szép.

:-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.10. 03:19:28

@Grift:

Hacsak a vasárnapról hétfőre virradó hajnalon többszáz csapatszállító repülőgéppel idegen csapatok nem érkeznek Magyarországra és meg nem szállják az országot, hacsak így nem lesz, úgy tűnik, ez a történet lényegében már eldőlt. Lesz néhány évünk, hogy kiismerjük a(z új) viszonyokat. Nagyon kíváncsian várom:-)

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása