Honvédség? Milyen honvédség? – Svéd modellek VI.
2010. március 28. írta: TuRuL_2k2

Honvédség? Milyen honvédség? – Svéd modellek VI.

  Kerestem a Fidesz programjában, hogy mik a terveik a haderővel, de hiába: egyetlen szó sem esik benne a honvédelemről, a honvédségről. A programfüzetben Lázár János jegyzi az Itt az idő, hogy újra rend legyen az országban! című fejezetet, ami az elszámoltatással, a rendőrséggel és a bíróságokkal foglalkozik. Lázár neve egyaránt elő szokott kerülni lehetséges belügyminiszterként és honvédelmi miniszterként is, a programban mégis csak az előbbihez tartozó kérdésekkel foglalkozik

  A honvédelem sajnos az elmúlt húsz évben sosem volt igazán hangsúlyos terület, az előző Orbán-kormány idején például a koalíció keretében a kisgazdákhoz került a tárca, akik olyan minisztert és államtitkárokat adtak a nemzetnek, mint Szabó János és Homoki János. Pedig egyáltalán nem törvényszerű, hogy így legyen.

  A honvédelmi minisztérium költségvetése több mint 300 milliárd forint, GDP-nk bő egy százaléka (bár a NATO-elvárás két százalék lenne). Ez önmagában és más tárcákkal összevetve is jelentős összeg. Aztán, éppen azért, mert eddig nem nagyon futtatták a honvédelmi minisztereket, megvan benne a kiugrási lehetőség, a rendszerváltoztatás-óta-példátlanul-jó-teljesítmény esélye.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr811873820

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az előző Fidesz-kormány honvédelmi mérlege 2010.03.29. 12:51:19

Úgy tűnik, a honvédelem nem számít nemzeti ügynek. A "Nemzeti ügyek politikája"-ban (amit most, a választás előtt 'a program'-ként mutattak be) ugyanis egy szó sem szerepel róla. Jobb híján, nézzük meg, mi történt az előző Orbán-kormány idejé...

Trackback: Az előző Fidesz-kormány honvédelmi mérlege 2010.03.29. 06:28:03

Úgy tűnik a honvédelem és a honvédség nem nemzeti ügy. A "Nemzeti ügyek politikája" című "programban" ugyanis egy szó sem szerepel róla. Jobb híján nézzük meg mi történt az előző Orbán kormány idején. Honvédelmi miniszternek a kisga...

Trackback: Leszbipornót is nyom a gárdista (videó, 18+) 2010.03.28. 21:54:19

A füvezős-melegfelvonuláson pózolós Király András, a kereszt alatt bemutatós Kassab Adonis és a péniszpumpás Szávay István után itt a legújabb jófej jobbikos. A jövő csendőre, Müller Niki ugyanis gumibot helyett műpénisszel intézkedik.  ...

Trackback: 133. Jéé, a rendőrség él (és mozog)! 2010.03.28. 14:07:43

Visszatekintve az elmúlt időszakban csak az általam összetallózott vagyonvédelmi hírekre (linkek: 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.), szerintem bátran kijelenthetem: a magyar rendőrség is végzi a dolgát. El lehet mondani, ha a rendőrség megk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flimo13 2010.03.28. 20:12:13

@Boli: nem avul az olyan gyorsan. Az M1-es 1980-ban debütált, és még jó 20 évig az adja az USA páncélos ereinek gerincét. Amúgy is szükséges nagyfelújítások idején elegendő modernizálni, amit hazai kapacitással is el lehet végezni. Nem egy példa van rá, hogy külföldi harceszközöket nagy tételben vásárló országok saját javítóbázist építenek ki (nekünk is volt migekhez), és harmadik fél számára is végeznek javításokat, saját fejlesztéseket dolgoznak ki, amiket szintén eladnak. Gazdasági potenciál is van ebben, nem kevés. Repülőkkel ugyan ez a helyzet, egy (nem orosz) sárkány 20-30 évet vagy többet is kibír.

Konfliktusesélyre ott van a görög-török, ugye Cipruson ebből volt fegyveres konfliktus is, ne feledjük görögöknél 67-74-ig katonai diktatúra volt, amely pont Ciprus miatt bukott meg, pedig 52 óta NATO tag. Az eset után kiléptek (80-ban vissza), a törökök meg szépen kettéosztották Ciprust.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 20:14:04

@Joseph Adama: Melyik gazdasági és politikai szövetség része, vagy hallgatólagos része, vagy milyen nemzetközi gazdasági potenciálja volt??? Egyiké sem, semmi sem, mint ahogy Jugoszlávia sem. Na ezért lehetett az, ami!

flimo13 2010.03.28. 20:14:57

@mizie: szűk látókörű vagy. De ha csak nyersanyagokban tudsz gondolkozni, akkor a jövő egyik fontos erőforrása lehet a víz. Az azért van.

mizie 2010.03.28. 20:16:36

@Joseph Adama: szíves beszélgetek veled, de azzal hogy egymondatos cuccokat írogatsz be, nem igazán vagy partner ebben.

Tehát, miért tartod fontosnak hogy Ukrajna Nato tag-e?

flimo13 2010.03.28. 20:16:42

@Boli: ez elég bátor kijelentés a két év alatt a semmiből kirobbant világválság közepén.

Joseph Adama (törölt) 2010.03.28. 20:16:55

@Boli:
Nem igazán. A grúz- orosz konfliktus eléggé beleszólt.

Koszovóban nincs semmi (kivéve, hogy Rigómező, ami ugye a szerbeknek szent)

Oroszok meg nagy szláv egységeznek Szerbiával.

Nem szeretet miatt ,hanem gázt vezetnek Szerbián keresztül.

Lehet nem olvastad ,de az energiaszektor gáz részét aznap adták el, mint amikor megszavazták a szerbek a déli áramlat tervét.

A világ egy kicsit bonyolultabb ;)

Joseph Adama (törölt) 2010.03.28. 20:17:52

@mizie: Tényeket írok, amivel cáfollak.

Miért fontos, hogy Ukrajna melyik katonai tömbhöz tartozi? Ne viccelj kérlek...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 20:17:53

@flimo13: Az M1 állandó felújítások alatt van, a világ legdrágábban fenntartható harckocsija, amit csak a leggazdagabbak engedhetnek meg maguknak. Ezt is ugye tudjuk! K.drága az üzemeltetése, a karbantartása. Ott van ebben gazdasági potenciál, ahol használják... Ami meg ugye mással jár! A "hagyományos" török-görög barátság a Natonak is olyan probléma, amiből remélhetőleg sokat tanultak! A mi érdekünkben is.!

mizie 2010.03.28. 20:20:46

@flimo13: a víz problémája úgy 500 éve múlva lesz aktuális. (mellesleg a környező országok mindegyike szép nagy tartalékkal rendelkezik). És addig is inkább a felhasználásra és az újrahasznosításra kéne költeni és nem fegyverkezésre.

make water not war :D

scsaba1 2010.03.28. 20:20:48

@mizie:

Jaj.... Olvasgatom itt nagy pacifisták kommentjeit, és fogom a fejem.

Nyilván nem attól kell tartani, hogy az "oroszok" vagy a zsidók lerohannak minket.

Valamennyi esélye annak van, hogy valamelyik szomszédunkkal keveredünk kisebb-nagyobb villongásba, esetleg háborúba, mert ugye Magyarország helyzete elég speciális a trianoni döntés óta.

Persze, ilyenkor jön egyből az ellenérv, hogy mind Szlovákia, mind Románia NATO tag.

Erre én azt mondom, hogy és? A NATO-ból nem lehet kilépni? Dehogynem. Két NATO tagország nem keveredhet egymással kisebb ütésváltásba? Dehogynem. Másrészt a széljobb pártok kedvelt toposza, hogy "kilépünk az EU-ból és a NATO-ból, így bizonyos szerencsétlen konstellációban megeshet, hogy egy szomszédos országban, valamilyen idióta párt kerül hatalomra -teljesen demokratikus választások után is.
Majd ezt követően nekiáll megvalósítani Nagy-Bergengóciát a Balaton/Kecskemét/Tisza vonaláig.
Nyilván ennek most nem sok jele van, de ki tud előretekinteni 10-20 év távlatában.
És egy ütőképes honvédő hadsereget nem lehet 1-2 év alatt felszerelni-kiképezni.

Erre már jön is az "érv", hogy áááá ez nem történhet meg.
Erre én meg azt mondom, hogy '88-ban gondolta volna valaki, hogy szomszédunkban fog lezajlani az elmúlt évtizedek legszörnyűbb háborúja, népirtással egybekötve?

Aki ezt nem látja be az vagy vak, vagy hülye. (És itt elsősorban kedvenc politikusainkra gondolok)

mizie 2010.03.28. 20:22:55

@Joseph Adama: akkor ugye jól látom, hogy megint nem írtál semmit? :)

(nyilván tudom mire gondolsz, de én hosszú perceket gépelek te meg beböfögsz valamit - amivel semmit sem "cáfolsz" -
úgyhogy hajrá!) :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 20:23:27

A jelenlegi európai és ázsiai konfliktusok csak olyan területeken robbanhatnak ki, ahol a gazdaság elmaradott. Ahol nem sérti nagy nemzetközi trösztök, vállalatok érdekeit, amivel akár más országok gazdasága, vezető ipari potenciálja rendülhet meg. Mert különben semmi nem drága ahhoz, hogy megakadályozzák. Ahol a gazdaság összekapcsolódik és működik, ott nem lesz háború! Nem éri meg...

Joseph Adama (törölt) 2010.03.28. 20:25:10

@mizie: @Boli:
Nézzétek srácok, naívak vagytok. Idáig minden kommentetek cáfolva lett.

Én most elköszönök, sziasztok!

flimo13 2010.03.28. 20:26:15

@mizie: fasznak vitatkozok itt veled axiómákról.

scsaba1 2010.03.28. 20:26:51

@mizie:

Zárra-rácsra-riasztóra-őrkutyára-esetleg gázpisztolyra is azért költünk el sokezer forintot a családi kasszából, mert félünk egy esetleges fenyegetettségtől. Ezt hívják megelőzésnek. Érted?

Na így van ez hadsereggel is...

scsaba1 2010.03.28. 20:29:36

@mizie:

És ezt ugye bátran ki tudod jelenteni 10-20 év távlatában is. Ide véve persze jóformán akármelyik szomszédunkat is?

brlv24 2010.03.28. 20:31:15

@scsaba1: De jelenleg nincs fenyegetes. Ha valahol tenyleg felnek/keszulnek a haborura, ott 5-10 evvel korabban elkezdenek fegyeverkezni. Lasd Iran, afrikai orszagok.
Errefele szerencsere nincs fenyegetes, gazdasagilag fuggunk egymastol.
Elore nagy mennyisegben bespajzolni pedig tenyleg felesleges, mire hasznalank oket elavulnak.

Senkifia 2010.03.28. 20:33:04

@Bloodscalp: hát erről beszélek. nem jobb inkább a profizmus?rambó a hadseregben, kockafej a számítógépen:)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 20:33:44

Amilyen elpuhult kis csávók rohangálnak mostanság, nem lenne baj az a 3 hónapos alapkiképzés, Egy kis tartást adna, tanulnának egy kis rendet, anyuci nélkül... De szigorúan ilyen jobbikos, vagy bármilyen más pártpolitikai beütés nélkül. Az a baj úgyis, hogy mindent átakarnak politizálni.

Tündér_Lala 2010.03.28. 20:37:53

Egy 6 hónapos alapkikézés az szüséges, mert anélkül a fekészített tartalékos tömeg nélkül egy esetlegesen létrehozott nemzeti gárdát sincs kivel feltölteni. Az a 6 hónap pedig (hiszik vagy sem) használna a kölyköknek sok tekintetben.

A napi politikának pedig a honvédség keretei között semmi keresni valója. A katona nem vehet részt a pártpolitikában, csak a nemzethez kötődhet. Ezt valamikor nagyon komolyan vették és az úgy volt helyes.

Senkifia 2010.03.28. 20:38:43

@flimo13: elmagyarázni mindent el lehet. de azt,hogy a sok,nagyon drága ,katonát ,miért idegen civilek őrzik, nehezen eteted meg velem :) Amerikában is biztps az MP, aki a kapuban áll, maszek cég alkalmazottja :) vicces dolgok ezek. Az effajta alvállalkozós menetek még elmagyarázhatóak gazdaságilag ,egy BKV-nál,ugye. De a hadseregben azért legyen már biztonsági és bizalmi szempont. és ne sógorkoma külföldi érdekeltségű security-cége őrizze a profi katonákat. őrizhetik egymást. Felváltva.

Tündér_Lala 2010.03.28. 20:41:08

@Senkifia: Természetesen. Ez egy ostoba vicc, célja természetesen a lopás.

HoBa80 2010.03.28. 20:42:47

@Herr SturmLiberator: Igen, alapból nevetséges:[nonszensz] az, hogy egy laktanyát holmi biztonsági őrök "Őriznek";
Vannak dolgok ahol nem a pénzügyi-gazdasági mutatók kellene hogy számítsanak! Pl:Egri csillagok "A haza nem eladó semmilyen pénzért!" mindig aktuálisnak kellene lenni !

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 20:43:48

@Senkifia: Teljesen igazad van. Én anno kimondott őrszázadban szolgáltam. De nemcsak őriztük a sok "elvtársat", kiszolgáló és ellátószázad is voltunk. Elég komolytalan és sok visszaélés alapja lehet, ha nem a katonaság berkein belül oldják mindezt meg.

brlv24 2010.03.28. 20:46:00

@Boli: Ez az orzo-vedosdi tenyleg felhaborito, ugy latom legalabb ezzel mindenki egyetert:)

A kerdes az, hogy mit lehet tenni, akar-e egyaltalan valaki lepni ez ugyben...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 20:50:41

Szerinted? Majd a váltás után "egy másik" cég kapja a melót... Sajnos ez is egy teljes reformban müxik majd csak, darabokban nem lehet megcsinálni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.28. 20:51:11

@HoBa80: főleg a mentegetőzés szánalmas (= biztiőrt olcsóbb kiképezni, mint a katonát)... hát a saját kaszárnya őrzése bakker sima rutin feladata a bakának, munkakör része alapból. Vagy majd az állítólagos megtakarítási lehetőség miatt hamarosan külön közbeszerzett:

-puskaelsütők
-díszfelvonulók
-szögmérők
-slusszkulcselfordítók
-csatakiáltók

stb. lesznek, merthogy izé ezek olcsóbban alkalmazhatóak külön?!

legalja

brlv24 2010.03.28. 20:53:16

Meg lehet ezt csinalni darabokban is, csak egy vilagos, atlathato, hosszutavu strategia kell.

papamaci1 2010.03.28. 20:54:53

Finnország:

Népesség: 5,2 millió
Személyi állomány:30.000 fő

124 db Leopárd 2A (!)
195 db T 72
290 DB BMP1-2

64 db F/A 18 Hornet (!)
51 db BAE Hawk

22 db M270 rakétavető MLRS
90 db 122-155 mm önjáró tüzérségi löveg

Többek között.....

Egy semleges, nem NATO tag ország. Ahol úgy vélik: "Si vis pacem, para bellum"

brlv24 2010.03.28. 20:57:08

@papamaci1: "Egy semleges, nem NATO tag ország. "

Nem erzed, hogy ez egy eleg indok erre?:)

flimo13 2010.03.28. 20:59:04

@Senkifia: ja, ott van külön MP, akinek nincs más dolga. Ha jobb lenne a lelkednek, a biztonsági őrre is lehet egyenruhát adni, meg rangjelzést, attól lényegileg marad ugyan az. De olyanokról, hogy Blackwater, még biztos nem hallottál:

www.youtube.com/watch?v=nqM4tKPDlR8

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 21:00:22

@papamaci1: És a kézifegyverzet nagy része vmiért orosz kompatibilis... Mindenki magyarázza úgy, ahogy neki jólesik. Nem hülyék a finnek!

flimo13 2010.03.28. 21:01:48

@brlv24: persze, mert a nato arról szól, hogy ők védenek meg minket, amíg mi virágot szedünk. Agyam eldobom.

papamaci1 2010.03.28. 21:02:11

Ausztria hadereje
Állomány:30.000

114 Leopard 2
425 PSZH
162 önjáró löveg
Megrendelve: 15 db Eurofighter Typhoon
Van: 12 F Tiger

Egy semleges, nem NATO állam.....

No comment.....

papamaci1 2010.03.28. 21:03:40

@brlv24: Mert a NATO megvéd minket ? Bármikor? Bármi áron ? Bárkivel szemben ? Semmiért ? Puszira ?

Yo Sar Ian (törölt) · http://faking.blog.hu/ 2010.03.28. 21:06:12

Nekünk kurvajó a hadseregünk
mer van vagy húsz harckocsink nekünk

mehetünk velük völgybe meg hegyre
Két kibaszott tábornok is jut egyre.

Villy 2010.03.28. 21:06:13

Nem meglepő, a varsói szerződés idején is spóroltunk a katonai kiadásokon. Nincs új a nap alatt.

papamaci1 2010.03.28. 21:07:25

@Boli: AK 47 és továbbfejlesztett verziói forever !!! :-D Máig a világ legjobb gépkarabélyai. Hóban, szélben, fagyban.
Nem. A finnek tényleg nem hülyék. Ők nem.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 21:12:32

@papamaci1: Nem feltétlenül a "legjobb", de hogy a leghatékonyabb az adott feladatokra és célokra, alkalmazásokra, az biztos. Igénytelen és x verzióban fut és futott. A magyar klón, az AMD is felbukkan még néhol a világban... Még anno azt koptattam. Szerintem még ma is szétszedném és összeraknám sötétben.

HoBa80 2010.03.28. 21:13:54

@vontod75: 100% egyetértek, egyszer megkérdeztek egy román tisztet , hogy mennyi időbe telne nekik elérni Bp.-t, felelet: hajnalban indulnának délre Pesten lennének, csak a Tisza akadályozná őket !

papamaci1 2010.03.28. 21:14:51

@Boli: Egyetértek ! Nem köszön előre és nem tud kínaiul. De egyet tud : lőni. Minden körülmények között. Bármikor.

papamaci1 2010.03.28. 21:27:58

És azért egyet ne feledjünk. Van itt a szomszédban egy hatalom, a határ túloldalán. (Jó, az atomfegyverekről lemondott.)

250.000 fő
3-4000 harckocsi
3000 löveg.
250 vadász/v.bombázó Mig- 29 és Szu- 27
stb.

Ukrajna

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 21:29:27

@HoBa80: 88-ban a hírszerző tisztünk azt mondta, ha a Nato megindulna, 4 óra alatt lenne Nyíregyházán. Bakker, a Wartburggal csak lassabban ment.

Pelso.. 2010.03.28. 21:30:02

@Herr SturmLiberator: Közszolgálat, ingyen, mondjuk polgári szolgálat keretein belül? Hát, ez nem az az ország.

7tom 2010.03.28. 21:31:53

Gyakorlatilag nincs magyar légvédelem, és itt nem a radarra gondolok, hanem a légvédelmi rakétákra. Csak kis(3km), és közepes hatótávolságú(20-25km) légvédelmi rakátával rendelkezik a honvédség, és ezek is Győrben állomásoznak.Szükség lenne legalább közepes hatótávolságú légvédelemre, pl a szlovákok rendelkeznek orosz SZ-300-assal, ami 200km hatótávú, ha akartják a felszállás után lelőhetik a Gripeneket, igaz ballisztikus rakétáikkal a földön is megtehetik ezt.

7tom 2010.03.28. 21:41:27

A magyar honvédség 15db. T72-es tankot tart rendszerben, önjáró tüzérség nincs, D-21-es tarackból van vagy 12db, lánctalpas cspatszállító nincs, 8db. Mi-24-es harci , és 5db Mi17-es szállító helikopter is nevetségesen kevés, a Gripenek is túl kevesen vannak, legalább még egyszer ennyi kellene, a lengyeleknek 48db. F-16-os van, a románok most vesznek 24-et, kb. 3 Gripennek van akkora harci értéke, mint 2db. F-16-nak.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.28. 21:42:49

@Pelso..: unalomig ismétlem, hogy tőlünk nyugatabbra sem ördögtől való dolog a kat/polg szolgálat, nálunk sincs egy évtizede se, hogy megszűnt.

Bloodscalp 2010.03.28. 21:44:13

@papamaci1: pedig a finnek aztán tele vannak nokia dobozzal:)))

HoBa80 2010.03.28. 21:44:15

@Boli: "Nem feltétlenül a legjobb"de az AK gépkarbély család szerkezete egyszerű,robosztus,gyakorlatba maximálisa bizonyított,a világon a fejlesztésekkel együtt kb 80 Millió db-ot gyártottak,több más sikeres nyugati fegyver alapjául PL:GALIL kar. állt, Szemben a US M 16 családdal amiben alapvető működési hibák vannak(Gázrendszer elkoszolja,nincs benne gázdugattyú),katonai igénybevételkor könnyen törik. stb. De a magyar AMMSZ(lángrejtős,bükkfa tusával szerelt) például szerintem sokkal jobb ! NEM minden rossz ami orosz!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 21:49:50

@HoBa80: Hát igen, az izraeliek sem véletlenül építették a Galilt AK alapokra. Amennyit mi is kúsztunk, másztunk az AMD 65el a trutyiban... na meg amennyit pucoltuk! :-(

Bloodscalp 2010.03.28. 21:50:15

faszom....mi az istentöl akarja mindenki
megvédeni ezt az országot hirtelen..

HoBa80 2010.03.28. 21:50:28

@Boli: HA már '88. akkor a VSZ időkben, az volt a főbb hadm elv, hogy a MN egy eseteleges NATO tám.kor összesen annyi afeladata az itt lévő orosz.DHCSCS-al,hogy feltartóztassa addig natot, ameddig a ruszki erősítés ide nem érkezik, a megsemmisülés árán is!!

7tom 2010.03.28. 21:52:28

A honvédségnél folyamatos a létszámhiány is, kb. 3 ezer katona hiányzik állandó jelleggel, pedig a létszámkeret sem túl magas, pogári alkalmazottakkal, egyetemi oktatókkal, háttárintézményekkel sem éri el a 30 ezret.

HoBa80 2010.03.28. 21:53:11

@Bloodscalp: "Faszom" csak annyiért hogy ha jól látom magyarul írsz, tehát magyar vagy !!ennyi nem elég.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.28. 21:59:15

@Bloodscalp: a faszod elől.

Meg bizony sok esetben máshogy tárgyal az ember fia korrekt haderővel a háta mögött, volt rá példa a történelmünkben.

7tom 2010.03.28. 22:00:01

@Bloodscalp: Erős honvédség nélkül gyenge a nemzet politikai érdekérvényesítő képessége is, és az önbizalmat is rombolja egy gyenge hadsereg, arról nem beszélve, hogy a szomszédaink többsége örülne, ha Magyarország nem létezne.

manager2008 2010.03.28. 22:01:57

Ausztria és Svájc gyakorlatát kellene lemásolni.

A fiainknak pedig igenis jót tenne egy profi katonai kiképzés, kb 6 hónap időben (nem szarakodás, hanem komoly lövészkiképzés, szelekcióval, hogy büszke legyen a harcos mit ért el, milyen alakulathoz került, és a csajok is nézzenek fel rá ha ejtőernyős lehetett, stb.).

Szükség van egy Nemzetőrségre (lesz annak feladata bőven), területi elv alapján szervezve (tartalékosokat fogja össze).
A tartalékosok évente párszor mehetnek egy kis gyakorlatra, na jó sörben lehet küzdeni a lőtéren.

Legyen egy kislétszámú profi hadsereg, amelyik őrzi a technikát, karbantart stb.

Egy ilyen rendszer bármikor feltölthető nagy létszámú védelmi funkciókat ellátó hadsereg céljára.

A támadó fegyverek a drágák, az meg tényleg nem kell nekünk. A fegyvert meg vegye meg magának mindenki (AK, stb.), és tárolja otthon.

A kedves szomszédaink udvariasabbak lennének egy picit )))

A jelenlegi hadsereg egy vicc.

HoBa80 2010.03.28. 22:02:45

@Boli: AMD-65-5 hibája pl: a mellső foganytú teljesen nem jó,AK-63D sokkal jobb, nem is csoda hogy most ezeket preferálják.

Bloodscalp 2010.03.28. 22:02:48

@HoBa80: elégnek elég, csak a fene egye meg...nekem nem viszket így a tenyerem egy ellenségért

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 22:02:58

@HoBa80: Így van! 24 óra lett volna a limit, az után jött volna Szerjózsa ellenlökése. De már akkor is komolytalanok voltunk... Nálunk 5 emberrel hazavágtam volna laktanyát, bp közepén, Zalka KMF.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 22:07:23

@HoBa80: Bár a mi 65-öseink stabilak voltak. Az AK mellette durva darabnak tűnt, városi harcra inkább a 65-ös. Bár amikor a Dragunovot megcsócsáltuk, bármire becseréltem volna azért.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.28. 22:12:02

@Bloodscalp: szűnj meg létezni is, akkor biztos nem gázolsz holmi szomszédok érzékeny lelkivilágába és nem provokálsz ellenségeket sem, ez a logikád, nem-e?

Ui: ha ennyire nem kell nekünk ellenség, akkor minek vagyunk Afganisztánban, Irakban, minek tápoljuk Grúziát az oroszok morcos tekintete mellett... no? Másért sikkes áldozatot hozni, önmagunkért fújnáciság?

Bögrenagydíj.

HoBa80 2010.03.28. 22:17:33

@Boli: 1990.-91.ben a Jug.Néphadsereg Szlovéniából kivonuló egységei, ZAla,Somogy,Baranya,megyén át tervezték a kivonulásukat (Horvátok nem engedték át őket)Szerbiába (YUG.ba),hadműveleti terv volt, A JNA végül orosz-US nyomásra elálltak ettől[a magyar honvédséget meg sem említik/tették mint tényezőt]! Különben Nagy-Szerbia térképén Pécs és Baranya megye simán hozzájuk tartozik!!

Bloodscalp 2010.03.28. 22:20:23

@Herr SturmLiberator: hehe:)
ideges vagy öcsi?:) igy nem nagyon osztanának fegyvert a kezedbe:)

a bögrét innen kérem:
fidesz.hu/index.php?Shop&Termek=6

HoBa80 2010.03.28. 22:22:42

@Herr SturmLiberator: Világos már a 48.-as 12.pontban is benne volt. Magyar katonákat hozzák haza, külföldieket vigyék el tőlünk !! most is aktuálisnak kellene lenni! Különben A NATO- kötelezettségre hivatkozva kell ott lenni, de ! '56.-ban pl: Eisenhower elnök azon a véleményen volt a magyar forr-al ,hogy jó-jó szabadság, demokrácia,kommunistaellenesség de egy III.vh -t egyáltalán nem kockáztat USA, a a magyarokért, Más helyzet volt de most sem lenne másképp Mo-al ami területileg kisebb mint az USA legkisebb állama,vagy ugyanakkora !

Bloodscalp 2010.03.28. 22:23:38

@HoBa80: azért hülyeséget ne beszélj, a szovjet techika-ami akkor még nem volt olyan elvult nekünkis megvolt, és nem véletlen provokáltak minket egy bombázással barcson

Viharzóna 2010.03.28. 22:27:55

Pár óra elmúltával visszajöttem erre a blogra. Amint látom, és olvasom azt tapasztalom, hogy igen parázs vita alakult ki ezen a blogon pro és kontra.
Vannak haderő barátok és honvédség ellenzők. Az előző bejegyzésemet fenntartva,továbbra is amellett állok, hogy én a Világbéke és a békés egymás mellet élés politikájának vagyok a híve.
Azoknak is igaza van akik egy erős és ütőképes haderőben gondolkodnak, mert az ilyen haderő elrettentő erőt képez azok ellen, akik esetleg agressziót akarnának elkövetni a Magyar Köztársaság ellen. Lásd az Oroszok katonapolitikáját, akik most újgenerációs fegyverek kifejlesztésébe fogtak, és a következő tíz évben ezeket akarják, és fogják is hadrendbe állítani. Gondolom azért, hogy elrettentsék az ellenük esetleges agresszióra készülőket. Valamint azért, hogy egyensúlyba tartsák a Világ katonai erejének potenciálját. No persze nem beszélve arról, hogy a fegyverkereskedelem mindig is egy jó üzlet volt, az "elavult" haditechnikai eszközeikre már nyilván meg van a piacuk. Ugyanúgy, mint más potenciális fegyvergyártó országoknak, lásd: USA , Németország, Franciaország, Svédország stb.
Visszatérve Magyarországra csak azért fenntartani egy sok pénzbe kerülő hadsereget, hogy elrettentsük a szomszédos országokat, ilyen formában nem érdemes.Továbbra is állítom, hogy a Magyar Honvédség ebben a mai szervezeti formájában egy "papírháború" megvívására lenne alkalmas csupán. Tudni kell azt, hogy a haderő csökkentés során a fűnyíró elv érvényesült, és nem egy tudatos, ütőképes haderő kialakítását hajtották végre a Magyar Honvédségen belül. Napjainkban, amikor az ország a gazdasági csőd szélén áll és azon gondolkodnak az okos politikusaink, hogy miből fizessék a nyugdíjakat, miből tartsák fel a szociális hálót, hogy az emberek ne haljanak éhen, ez sokad rangú kérdéssé vált. Viszont vannak a NATO tagságból adódó "vállalt" kötelezettségeink aminek meg kellene , hogy feleljünk. A penge élen táncolva tudja csak az ország ezeket teljesíteni. Valóban szükséges lenne a semleges Ausztria, Svájc, Svédország példáját követve bizonyos katonai előképzést végrehajtani az arra alkalmas állampolgároknál, ebbe ugyanúgy beleértem a nőket, mint a férfiakat. Példaképpen említem fel Izrael Államot, ahol a Nők is hazafias kötelességüknek tekintik az állami szuverenitásuk megőrzését. Ezzel nem szándékozom politikai vitát elindítani a zsidó-palesztin viszályról. Csupán példaként hoztam fel, hogy mit is jelent hazafinak lenni. Nálunk sikk volt a kötelező sorkatonai szolgálat idején a haza szolgálata alól kibújni, most pedig nem özönlik a fiatalság a honvédség hívatásos és szerződéses állományába. Azért nem, mert sikerült lerombolni a honvédség ázsióját, megutáltatni a fegyveres szolgálatot.
Több évtizednek kell majd eltelnie ahhoz, hogy a Magyar Honvédség és a Haza Védelmének fontossága méltó helyére kerüljön az állampolgárok tudatában. Vagy egy esetlege konfliktus helyzet kialakulása - amit szívemből nem kívánok,- lenne az, ami tudathasadást hozna a politikai elitnél és a Magyar állampolgároknál.

HoBa80 2010.03.28. 22:28:08

@Boli: igen AMD65/5, deszantos változat, lerövidített csővel, irányzóvonallal, eredetileg sofőröknek,légvédelmiseknek,tüzéreknek alk.zott változat, de PL: csőböl készült válltámasza és mellső foganytúja komoly tervezési(ergonómiai) probléma !
Dragunov SVD meg egy mestrelövész version, működési elve AK azzal a módosítással hogy a zárkeret nincs egybe építve a gázdugattyúval a nyugodtabb működés érdekében.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.28. 22:29:45

@Bloodscalp: Nyugi, ápr. 11-én nem az én idegeim borzolódnak majd.

HoBa80 2010.03.28. 22:34:56

@Bloodscalp: Antimilitarista létedre komoly szakértője lettél egy csapásra a haditudományoknak! Különben nem hulyéskedek a Jug.Néphadsereg a környékünk legerősebb [személyi és haditechnikai] hadserege volt, esetleges Román támadással is simán leszámoltak volna !Jug oszlávia komoly hadiiparral rendelkezett,1945-90(9) ig, saját fejlesztésű csatarepülőgépet építettek Orao néven, Ipari szinten nagyjavították a MiG-ket,kézi és tüzérségi fegyvereket gyártottak nemcsak licence alapján !!Nyugati(francia,angol haditechnikával) is ellátva ! erről ennyit !

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.28. 22:39:12

@HoBa80: Na igen, ő az. Nekünk, őrkutyáknak ez volt. A Dargunovval meg az alföldön futottam össze, hozták őket belőni, bakon. 800 és azt hiszem 1200 m-re. Finom egy jószág.

Bloodscalp 2010.03.28. 22:42:22

@HoBa80: nem igazán tartom magam (anti)militaristának...-szóval egyiknek se

ez az általad csodált hadsereg tudhatod mire ment a US Army ellen..

HoBa80 2010.03.28. 22:48:47

@Bloodscalp: egyáltalán Nem csodálom, nem vagyok elfogult, és a JNA egyáltalán nem az US army ellen volt felkészítve !! Rossz ellenérv; HANEM A földrajzilag környező esetleges hadseregek ellen ! csak komolyan vették a kérdést,és önmagukra támaszkodtak!

Bloodscalp 2010.03.28. 22:55:47

@HoBa80: aha...de látod ebböl is nagyon jól látszik hogy nem jó ha egy sémára épül egy hadsereg, másrészröl...ha még felis építik, nem biztos hogy müködik..
a németek is nagyon készültek a vörös hadsereg ellen a 2.vh-ban, de nem jött be nekik a dolog

HoBa80 2010.03.28. 23:02:05

@Bloodscalp: VAló igaz ,de az újabb/következő konfliktusokra-háborúkra tökéltesen felkészülni nem lehet!, csak bizonyos képességeket lehet gyakorolni,irányvonalakat.a németek meg nagyszerűen elbízták magukat+a felsőbbrendű náci-behatás, az elért győzelmeik alapján, nem vettek figyelembe katonai-hírszerzési adatokat[nem ezek döntöttek elsősorban],és a(németek),mindig gyors villámháborúra készültek, nem elhúzódó, anyagháborúkra ! Arra készültek fel,anyagilag-technikailag!

HoBa80 2010.03.28. 23:06:16

@Bloodscalp: és minden háború/konfliktus után megváltozik a hadviselés,vagy hülyék ha nem !

Bloodscalp 2010.03.28. 23:09:44

@HoBa80: ööö sztálin nem vette komolyan hogy a németek támadnak, pedig a hírszerzés megerősitette...no mindegy:)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.03.28. 23:22:45

@bbjnick: Pontosan ez az. Erről lehetne beszélni, valamiért többiek nem erről beszélnek.
Üdv. Misi

Bloodscalp 2010.03.28. 23:37:52

@bbjnick: most vagy orbitális baromságot mondtál...vagy egész kis baromságot

hivatalos verzió szerint öngyilkos lett,
ezt nemis ragoznám, ha eddig tartott a hitte...az nem sok
ugye felmerült hogy esetleg volt aki odatartsa a pisztolyt, ebben az esetben nem hinném hogy a nagy hite-inkább az elvei miatt került sor erre

kokoro 2010.03.29. 01:03:56

@manager2008: reális lehet az otthoni (hadi) fegyver tartás egy olyan országban ahol a petárda használatot se merik a népre bízni ? :-S

HoBa80 2010.03.31. 18:27:37

Ésszerű haderőreform Mo.on: Ma, a XXI. században, amikor már nem hónapokig tartó állóháborúk, hanem gyors és precíz támadások jellemzik a harctereket, nélkülözhetetlen a gyorsan harchelyzetbe állítható és azonnal továbbálló tüzérség. Ezt jelenleg az önjáró lövegek biztosítják. A 2Sz1-es és 2Sz3-as önjáró tarack tervezését közel negyven évvel meghaladva is korszerű (eredményesen alkalmazható) harceszköznek számít. A volt Varsói Szerzôdés tagállamai közül csak hazánk vonta ki hadrendjébôl az önjáró tarackokat, és helyette az elavult vontatott tüzérség egy kis „falatkáját” hagyta meg; Von Clausewitz idézete: „A tüzérség erôsíti a tűz megsemmisítô tényezôjét, ô a legfélelmetesebb fegyvernem, és hiánya a hadsereg ütôerejét fölöttébb gyengíti.”

HoBa80 2010.03.31. 18:45:15

2Sz1 - Gvozgyika 122mm loveggel
2Sz3 - Akacia 152mm loveggel

Slovak Army: aktív szolg.ban: 49 db 2Sz1+145 önjáró löveg egyéb típus DANa
271 db T-72M+404db BMP !

?????

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.03.31. 19:05:04

Haha, ilyen se volt még: Vadai Ágnestől kellett megtudnom az igazságot . )

Most nézem a Ma reggel déutáni ismétlését, ott nyilatkozott. Elmondta, hogy a Fidesz programjában egy szó sincs a Honvédségről, a KDNP programja meg pár dologban hasonlít a Jobbikéra .

Hoppá! Ezek szerint létezik egy külön KDNP-s program. És ebben kell keresni a Honvédségre vonatkozó terveket. Mondjuk nem meglepő a dolog, elég Simicskó munkásságára gondolni.
Ezek alapján valószínüsíthető, hogy ő lesz a honvédelmi miniszter. Ennek mondjuk örülök,
talán még a honi gárdát is felállítják.

HoBa80 2010.03.31. 19:10:31

@gloire: Simicskó helyes választás lenne HM élére a jelenlegi választékból[Lázár], de a HONI gárda vagy Nemzetőrség szerintem nem jó inkább a M.Honvédséget kell újra felépíteni/a megmaradt részt fejleszteni;ha már úgyis teljesen szétrohasztották.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.03.31. 19:12:19

És itt is van!

Nemzetőrség, területvédelem:

"A NATO tagság javítja hazánk nemzetbiztonságát, de sok kérdésre nem ad teljes körű választ. Hazánk honvédelmi és biztonságpolitikai vezetése az ország számára új nemzetbiztonsági stratégiát kell, hogy kidolgozzon. A professzionális magyar honvédség megteremtése, a nem elégíti ki a katasztrófa helyzetek elhárításának, illetve a területvédelem alapvető funkcióinak követelményeit. Ezért szükségesnek tartjuk és támogatjuk a magyar hagyományokon alapuló Nemzetőrség létrehozását. A katonai pálya az utóbbi évtizedekben jelentősen veszített presztízséből. Fontosnak tartjuk, hogy hosszabb távon újra rang legyen hivatásos katonaként hazánkat szolgálni"

Hadiipar:

"Hadiipar a nemzeti iparfejlesztésért
NATO-tagságunk esélyt ad beszállítói szerepre egy nagyobb integrációban és ez esélyt ad a hadiipar fejlesztésére. A hadiipar mindenütt a világon a technológia intenzív iparágak legfontosabb megrendelője, fejlesztője. Hazánk iparpolitikája az utóbbi évtizedekben figyelmen kívül hagyta ezt a fontos szempontot. Megítélésünk szerint rendkívül fontos, mind tudománypolitikai, mind iparpolitikai, mind foglalkoztatáspolitikai szempontból a nemzeti hadiipari stratégia megfogalmazása."

kdnp.hu/celjaink/program#biztonsag

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.03.31. 19:31:52

@HoBa80: A Nemzetőrség felállítása pedig az első. és legfontosabb lépés lenne. Nézd meg a közelmúltbéli európai fegyveres konfliktusokat.
A horvát fegyveres erők a háború kezdeti szakaszában egyértelműen egy nemzetőr gárdára emlékeztettek, akárcsak az UCK Koszovóban.
És ki nyert az elvileg komolyabb, reguláris szerb hadsereggel szemben? A csecsenek is valami hasonlóval rendelkeznek. Alig tudják őket lenyomni, szemben a profi grúz hadsereggel.
Úgy néz ki, ez a mai követelmények mellett elengedhetetlen tartozéka egy a korszerű haderőnek.

abandi 2010.03.31. 19:56:57

@gloire:
A Nemzetőrség: önkéntes hébe-hóba gyakorlatozó társaság.
A Csendőrség: Helyi, állandó jelenléttel bíró fegyveres szolgálat.Semminemű nyomozati jogkör nem terheli.
Véleményem szerint.

HoBa80 2010.03.31. 20:43:45

Igaz amit mondasz, a Nemzetőrség elvű fegyveres alakulatok legyőzték a "profi"hadseregeket!a nemzetőrség szervezésénél,hatékonyságánál fontos tényező a morál,hazaszeretet(ami győzelemre vitte a horvát nemzeti gárdát ZNG, csecsen önvédelmi erőket;bár a csecsen-orosz háború végeredménye nem egyértelmű).Viszont a mai magyar tebdenciák azt mutatják hogy még az un.elsővonalbeli Honvédséget sem képesek akarják? felszerelni,feltölteni egy normál szintre,Nemzetőrségre mint külön haderőre; biztos nem tudnának/akarnának keretet szabni(esetleges új kormány se)honnan vesznek pénzt hozzá?Újabb IMF hitelekből,simán hazaszeretetből meg még háborús konfl.esetén sem mennének az emberek! Pl: a horvát mentalitás is sokat számított a délszláv háborúban, ez magyarban nincs meg !

HoBa80 2010.03.31. 20:44:43

az előbbi Komment gloirenak szolt

HoBa80 2010.03.31. 20:45:38

@gloire: Igaz amit mondasz, a Nemzetőrség elvű fegyveres alakulatok legyőzték a "profi"hadseregeket!a nemzetőrség szervezésénél,hatékonyságánál fontos tényező a morál,hazaszeretet(ami győzelemre vitte a horvát nemzeti gárdát ZNG, csecsen önvédelmi erőket;bár a csecsen-orosz háború végeredménye nem egyértelmű).Viszont a mai magyar tebdenciák azt mutatják hogy még az un.elsővonalbeli Honvédséget sem képesek akarják? felszerelni,feltölteni egy normál szintre,Nemzetőrségre mint külön haderőre; biztos nem tudnának/akarnának keretet szabni(esetleges új kormány se)honnan vesznek pénzt hozzá?Újabb IMF hitelekből,simán hazaszeretetből meg még háborús konfl.esetén sem mennének az emberek! Pl: a horvát mentalitás is sokat számított a délszláv háborúban, ez magyarban nincs meg !

HoBa80 2010.03.31. 20:54:08

@abandi: A kettő szervezet teljesen külön célú és felépítésű szervezet, csendőrség: félkatonai rendfenntartó szervezet, elsősorban vidéken, kellő tekintéllyel(Fr.o-Gendermarie,Ausztria).###
###Nemzetőrség: honvédelmi,területvédelmi szervezet,háborús, katasztrófa elhárítási célokra esetleg! kicsit gyengébb fegyverzettel,mint az első vonalbeli army,USA.ban is így van !

abandi 2010.03.31. 21:04:46

@HoBa80:
Végülis eztet mondtam én is.
Egyébként kéne még egy kifelémenekülöket segítő szervezett számonkérő csapat is!
A nevük legyen mondjuk:
Kontroll Csoport....

HoBa80 2010.04.01. 16:17:36

@abandi: Kifelé-menekülők mit takar??

HoBa80 2010.04.01. 16:21:49

@Bloodscalp: Németek szerint, Sztalin is támadásra készült No.ellen, kb. 2 héttel későbbre tervezték de a németek megelőzték őket.Én a német hírszerzés re gondoltam mikor téves és kevés információjuk volt A szovjet/orosz hátországról,mozgósítható létszámról,Mikor a németek már kb 3-4 millió hadifoglyot ejtettek,csak néztek mikor friss kipihent számukra teljesen ismeretlen orosz hadseregekkel találták szembe magukat !

HoBa80 2010.04.01. 19:48:59

@papamaci1: @Joseph Adama: Mivel löhették volna le a kém? repülőgépeket? Románia felől érkezett, magyar légvédelmi egység pedig Győrben van ! Esetleg Gripeneket küldhették volna fel, de fegyverzet híján mit ér ? És Megfelelő előrejelzés irányítás sincs ...

HoBa80 2010.04.02. 18:38:44

Az izraeli légierő két gépe szerdán(marc.17) kétszer megközelítette a Ferihegyi repülőtér leszállópályáját Vecsés irányából, majd leszállás nélkül távozott − írta a Magyar Nemzet. A repülésekről a lapnak Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium (HM) szóvivője annyit mondott, hogy a gépek diplomáciai engedély birtokában voltak itt, de nem a HM illetékes az engedélyek kiadásában. A Külügyminisztérium sajtóosztályának munkatársa, Balogh Dénes pedig arról tájékoztatta a Magyar Nemzetet, hogy a tárca csak közvetítő szerepet játszott az eljárásban, az a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Légiközlekedési Igazgatóságának felelősségi körébe tartozik, de az NKH az írásban feltett kérdésekre lapzártáig nem válaszolt.

A Magyar Nemzet európai légi irányítási forrásokból úgy tudja, hogy a repülési tervekben 4X679 és 4X676 izraeli polgári lajstromjelek és Israeli Air Force 005 és 006 hívójelek szerepeltek, valamint „védett járat” megjelölés.

HoBa80 2011.01.31. 16:08:44

mostanában semmi érdemleges hozzászólás; fontosabb ügyek foglalkoztatják az embereket (megélhetés ;++pénzhajhászás)!
süti beállítások módosítása