Becsületes, magyar hazafi. Vagy?
2010. március 26. írta: nénike

Becsületes, magyar hazafi. Vagy?

  Lehet-e egy nyilvánvalóan hazáját szerető, becsületes magyar ember antiszemita? Állhat-e budapesti köztéren gróf Teleki Pál miniszterelnöknek szobra? Tehető-e a csupán szavak szintjén antiszemita, illetve a tettlegesség terén is „bizonyító” zsidógyűlölő közé egyenlőségjel?

  A kérdés annál is inkább aktuális, mivel a szoborállításra láthatóan ismét lenne igény, s tervek is készülnek a második próbálkozásra. (Az első szobor fent a várban állt volna, ám végül a Fővárosi Önkormányzat Városképvédelmi Bizottsága jogkörét ez ügyben Demszky magához vonva felfüggesztette az engedélyezési eljárást, így a már elkészült alkotást Balatonbogláron a katolikus egyház tulajdonolta területen állították fel.) A napokban ünnepelt lengyel-magyar barátság kapcsán ismét reflektorfénybe kerülő miniszterelnökről, mint a lengyel (részben zsidó) menekültek oltalmazójáról közteret neveztek el Lengyelországban, de Magyarországért tett lépései, a náci Németország, (következésképp az Endlösung) elutasítása, a nyugati orientáció megkédőjelezhetetlenné teszik felelős államférfiúi nagyságát. Tegyük hozzá nettó antiszemita volt, mondjuk a szoftabb változatból.
A szoborállítás a numerus clausus illetve a második zsidótörvény fényében azért is necces, mert még ma sincs a kommunizmus elítéléséhez fogható, általános társadalmi konszenzus arról, hogy az antiszemitizmus sem menő. Sőt.

  A Szomszédok című egykori tévésorozatban az emlékezetes GáborGábor fotóstúdió egykori fodrásza, Pregitzer Fruzsina, magas művészi színvonalon patkányozik a szemmel láthatóan a Fideszt támogató Echo TV műsorában. Persze csak Wass Albertet idéz, a szöveg természetesen nem a zsidókról szól, viszont van nála kevésbé szemérmes parlament közeli arc, lényegesen több önbizalommal és ravasz politikai megfontolásokon alapuló kódolt zsidózással. Lehet az ő foglyuk Telki Pál?
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr111870543

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Előkerült egy, a költségvetésből hiányzó 4 milliárd forint 2010.03.30. 15:34:15

Először gondolni sem mertem volna, hogy Magyarországon rászoruló és rászoruló között is különbséget tesznek, különösen nem ilyen aljas módon. Egy rövid, tömör „B” (mint Bicskanyitogató) kategóriás cikk következik. 2007-et írunk, két éve ke...

Trackback: A gyomokról 2010.03.27. 08:01:10

Tavasz van. A gyom, a gaz = a haszontalan, a káros, az értéktelen, a barbár. A gyom, minősítés, értékítélet. Értékítélet egy kultúra nézőpontjából. Ahol nem hasznos. Ahol nincs rá szükség. A gyom a közösség rovására él, a közösségtől von el táplálékot...

Trackback: A gyomokról 2010.03.27. 07:59:18

Tavasz van. A gyom, a gaz = a haszontalan, a káros, az értéktelen, a barbár. A gyom, minősítés, értékítélet. Értékítélet egy kultúra nézőpontjából. Ahol nem hasznos. Ahol nincs rá szükség. A gyom a közösség rovására él, a közösségtől von el táplálékot...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bz249 2010.03.26. 23:45:34

@tölgy: nyilván a közvetlen jogelődjén, de vegye figyelembe a helyzetet mégse lehet egy klerikális reakciósról egyetemmel bántani az érzékeny lelkeket. :)

Alfőmérnök 2010.03.26. 23:47:51

@tölgy: Jaj. Nem. Budapesti Tudományegyetemnek hívták akkor még.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.26. 23:48:06

"A hal a vízben él, a tüdő oxigénnel táplálkozik, a magyar antiszemita. Dobd ki a halat a vízből: elpusztul. Vedd el az oxigént a tüdőtől: megfullad. Hazudd ki az antiszemitizmust a magyarból: a halál leggyalázatosabb nemével hal meg."
hallgassák szabó dezsőt és gondoljanak arra mikor alakult a magyar antiszemita párt.
tényleg ne fogjuk a németekre. inkább egyenesítsük ki a gerincünket. gondoljunk az új világrendre. jelöljük ki az antiszemita párt körüli alapítókat az új világ puskásöcsijeiként! :)

bz249 2010.03.26. 23:50:22

@Alfőmérnök: Amikor a doktoriját megkapta már Magyar Királyi Pázmány Péter Tudományegyetem volt. :)

tewton 2010.03.26. 23:56:51

@szomorutojas: egyetértek, én Assmannra szoktam ilyenkor gondolni :)

az egész mögött végig ott ez a kínos, vérségi alapú identitáskérdés. Mert valaki vagy annak születik, vagy nem (a betérést hagyjuk ki). És ha már születéskor eldőlt a dolog (mert igen), akkor heroikusan bele lehet feszülni a Másság témakörébe.

A kockák jelen esetben úgy gurultak, hogy ez az identitás nagyobb felületet kap, mint az avar, vogul, kolonéz.

ha ettől elvonatkoztatunk, akkor meglehetősen prózai képet kapunk. Volt egy népirtás (sok másik is volt), aminek lett saját neve ("holokauszt" -- egy eléggé problémás név, btw).

Egy népirtás kapcsán amúgy nem sok tanulságot lehet levonni azon túl, amit a tízparancsolat tanít (ne ölj), meg a keresztény etika (ne ölj és szeresd az embereket), meg az ált. etika (ne ölj, stb). Egy évezredes morális közhely. Legyetek jók. Ebből az alapanyagból kell átütő üzenetet kommunikálni azoknak az európaiaknak, akik nem éltek 1938-45 közt, lehetőleg az általános emberi értékek mentén érvelve. Fekete-Afrikában vagy indonéziában, ahol ezek az általános emberi értékek ugyancsak megvannak, csak más történeti háttérrel, nyilván nem lenne ennyire hatásos az üzenet.

az antiszemitizmus meg ... egy egyrészt egy elég fura eszköz a csoportképzésre (mi vagyunk azok, akiket utálnak), de megint csak a vérségi-törzsi logikára jó. Mindenki látens antiszemita lehet, aki nem zsidó. Vagyunk mi és van mindenki más. ennek aktuál/politikai extenziójába jobb nem is belegondolni.

bz249 2010.03.27. 00:02:48

@tewton: "Egy népirtás kapcsán amúgy nem sok tanulságot lehet levonni azon túl, amit a tízparancsolat tanít (ne ölj), meg a keresztény etika (ne ölj és szeresd az embereket), meg az ált. etika (ne ölj, stb). Egy évezredes morális közhely. Legyetek jók. Ebből az alapanyagból kell átütő üzenetet kommunikálni azoknak az európaiaknak, akik nem éltek 1938-45 közt, lehetőleg az általános emberi értékek mentén érvelve."

Talán annyiból más ez a konkrét népirtás, hogy itt öltönyös könyvelők és mérnökök voltak az elkövetők termelési tervekkel, hatékonyság-menedzsmenttel, meg a modern gazdaság összes kellékével. Vagy legalábbis részben ilyen emberek.

Szóval ez a helyzet nem annyira tér el a normális viselkedéstől (a bozótvágóval tömeggyilkoló vagy az őket felbujtó öltönyös bácsi nem annyira átélhető szerepek).

tewton 2010.03.27. 00:02:51

@Grift: ehhhehe.
azért Dezső bácsinak több korszaka is volt. De ez az idézet sajna aktuális lett mostanában.

Bell & Sebastian 2010.03.27. 00:05:15

@tewton:

A parancs pontosan így szólt:

- Nem ölsz!

Mózes meg gyilkolni kezdett közvetlenül annak megtapasztalása után, hogy szeretett népe körbe táncikolja az aranyborjút.

Ez nagyjából azt jelenti, ha alapos okod van rá, miért is ne? Sötét idők voltak, nem is értem, hogyan maradhattak a kánonban?

tewton 2010.03.27. 00:12:15

@bz249:
igen, ez igaz. fejlődött a technológia. Ma már excel-táblákat is használnának.

de azon túl, hogy modern eszközökkel esett meg, mégiscsak egy a sok közül. a retorika feladata az, hogy egyediesítse ezt a szenvedéstömeget. és ha egy ruandainak kellene elmagyarázni, hogy ez a mészárlás miért is kozmikus jelentőségű a számos hasonló közt, akkor nem tudnék hiteles lenni.

amúgy meg igen, ez a trükk: annyira felosztani a szerepeket, hogy senkinek se kelljen nagyon mást csinálnia, mint a való életben, hadiállapot alatt. az őrök őriznek, a vonatok gördülnek, usw.

tevevanegypupu 2010.03.27. 00:12:40

@Grift:
A vilagon minden orszag tele van antiszemitakkal.Csak az erintetteket olyan tulzottan nem erdekli, mert ok meg masokkal ellenszenveznek.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.27. 00:15:57

@tevevanegypupu:
nézze, ez természetes. az emberiség nem szereti az idegeneket. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.27. 00:16:46

egyébként jól érzem, formálódik itten egy új istóczy párt? :))

tewton 2010.03.27. 00:17:25

@Bell & Sebastian:
azért volt ott olyan is, hogy uradat Istenedet imádd ... ez a number one. a ne ölj meg a number five.

Bell & Sebastian 2010.03.27. 00:21:25

Elnézést, csak sikerült összekutyulnom a gyilkolást és az ölést. Az autentikus forrás a mérvadó.

tewton 2010.03.27. 00:22:08

@Bell & Sebastian:
ismerem.
hmmm.
kedvelem a szerzőt, de itt ez megint olyan sokcélú üzenet. ha akarom, bölcsészkedés, ha akarom, zsidó egzotikumok, ha akarom, akkor meg municio a bevett morális (hülyevallásos morális) elvek negligalasahoz.

nem is értettem, mit keres ez a cikk a szinház oldalán.

Bell & Sebastian 2010.03.27. 00:24:38

@tewton:

Valóban vannak problémáim a fele-barátaimmal és a kődobálással.

Többet nem akarok revideálni. :)

tewton 2010.03.27. 00:27:05

@Grift:
nézze, a születéssel annyi minden eldől.
nekem pl. nincs sok esélyem. én már csak antiszemita-nacionalista-magyarkodó vagy humanista-antifasiszta-európaidemokrata lehetek.

Meséljen arról az Istóczyról :)

attila1 (törölt) 2010.03.27. 00:28:07

@szomorutojas: "Nem értem mi által érzi magát feljogosítva, hogy saját véleményét tételezze fel az egyetlen igaznak és legitimnek. "

Nekem az az alap, hogy származás alapján nem bélyegzek meg senkit csak személyeket a cselekedeteik alapján. És igen, aki nem így gondolkodik, azt remélem félre lehet állítani és simán nem érdekel, mit gondol erről.

ha a konkrét szobortémára visszatérünk, nekem az a véleményem, hogy egyetlen politikusnak se legyen köztéri szobra. A "kommunista" idők szoborparkja az egyetlen forma, amit el tudnék fogadni. Ott lehet a bárkinek kedves emberke mását kitenni, de a többiek tudják, hogy nem kell teljesen komolyan venni. Mindenféle köztéri szoborállítás (ezáltal legitimizáció) ellen vagyok.

bz249 2010.03.27. 00:30:31

@tewton: egy ruandainak nyilván a ruandai mészárlás a kozmikus jelentőségű, mert ő meg valószínűleg azt tapasztalta meg, hogy a tegnapi szomszédja, aki egész normális embernek tűnt ma egy habzó szájú őrült egy és le akarja ölni egy machetevel.

Bell & Sebastian 2010.03.27. 00:30:58

@tewton:

Párszor rácsodálkoztam már magam is, mert szerintem a lényeg az 5 égbekiáltó bűn inkább, de azt sehol sem tolják:

1. Ábel vére (Ter 4,10),
2. A szodomaiak bűne (Ter 18,20; 9,13.),
3. Az egyiptomiaktól elnyomott nép kiáltása (Kiv 3,7-10.);
4. A jövevények, özvegyek és árvák jajgatása (Kiv 22,20-22.);
5. A bérmunkással szemben elkövetett igazságtalanság (MTörv 24,14-15; Jak 5,4.).

Testvérgyilkosság, buzik, khm..., meg a többi. Ezek alól pap nem adhat feloldozást, Istennél a bocsánat!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.27. 00:34:17

@tewton:
istóczyról szépen mesél a kiváló bosnyák. olvassa! :)

Alfőmérnök 2010.03.27. 00:35:19

@tewton: Én Nietzschéről olvastam tőle és az tetszett. Itt is mintha nietzschieánus lenne. B&S által linkel oldalon van egy beszélgetés (hanganyag), elég érdekesnek tűnik, de már fáradt vagyok az abszolválásához. Amúgy TGY ..... ;)

tewton 2010.03.27. 00:35:56

@Bell & Sebastian:
azért az idegen bűnök is húzósak, bár nem ennyire.

Bell & Sebastian 2010.03.27. 00:37:17

@Bell & Sebastian:

Más fogalmazásban:
szándékos gyilkosság, szodómia, szegények
és árvák valamint az özvegyek további nyomorítása, munkások bérének
igaztalan visszatartása.

Van itt pár pikáns kitétel azok számára, akik a pokolban kívánnak megrohadni.
Talán ez még erkölcsi minimumnak is elmenne!

tewton 2010.03.27. 00:40:06

@Alfőmérnök:
jaja. TGynek nagyon jó a nyelvérzéke. A világlátása meg olyan, amilyen. nem-keresztény .)

Bell & Sebastian 2010.03.27. 00:41:00

@tewton:

Idegen bűnök: az követi el, aki mások bűnét okozza, vagy elősegíti.

1. bűnre tanácsot adni
2. vétkes dolgot parancsolni
3. vétekben mással egyetérteni
4. mást bűnre ingerelni
5. mások bűnös cselekedetét dicsérni
6. mások bűnét helyeselni
7. másnak bűnt elengedni
8. mások bűnét segíteni
9. mások bűnét oltalmazni

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.27. 03:41:45

@attila1:

"Mindenféle köztéri szoborállítás (ezáltal legitimizáció) ellen vagyok." --- te magad írod.

Ha ez így van, akkor meg miről vitatkozunk itt?

ü
bbjnick

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.27. 08:50:51

@egy nik a sok közül: majd perelünk 33 év kommunizmusért való kártérítésért, mert 56-ban a szép ígéretek ellenére cserben hagyott a nagybötűs nyugat. És persze kiszámlázzuk a vasfüggöny lebontását is.

Tündér_Lala 2010.03.27. 09:00:49

@Herr SturmLiberator: Pontosan. Meg azért, mert mert Kelet-Európát odadobták Sztálinnak.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.27. 09:30:56

Különvélemény.
Csak, hogy se Griftnek, sem az idejár és szarszagozó ballibáknak ne legyen igaza.

Németországban, a holó-pc ellenére, nyílt és egyetemi értekezések témája, hogy a zsidó kérdést egyáltalán nem oldotta meg a jogi emancipáció, amit annyira vártak a 19. századi libik és zsidók. Sőt, a szocializmus sem oldotta meg, ahogyan pedig Marx és hívei várták.
A kőliberális Weimari Köztársaságban nem érezték jól magukat. Sombart meggazdagodott a zsidó-könyvéből, stb.

Ennek ellenére ki lehet alakítani egy modus vivendit, hiszen - ballib szarszagozók erre nem túl érzékenyek - Magyarországon nem voltak progromok, nem tiltották ki a zsidókat az országból, mint Angliában, sem városokból, mint többször Frankfurtból. A 19. sz. végén pedig a liberális Monarchia sikere összekapcsolódott az ide vándorló zsidók sikereivel. Báró Lukács-féle kudarcos alakok nem az antiszemitizmus miatt voltak frusztráltak. A szétkúrt roncsországot, a córeszt némelyek itt hagyták, később. De Horthy alatt is kialakult a modus vivendi.

Most is kialakulhatna. Nem kell szeretni egymást. Lehet valami munkamegosztás. Határok tisztelete, egymás tisztelete.
Az hogy ilyesmire esély nincs, ahhoz bizonyosan mindenkinek magába kell nézni. Bizony, vallásos zsidók alig vannak. Akik kiváltságokra, monopóliumokra törekszenek, azok megtartására, azok jellemzően csak használják a zsidó identitást és hálózatot.
Ugyanakkor, a zsidó helyzet sok mindent láthatóvá tesz, ami csak onnan látható. Ezért érdemes és kell figyelni erre a hangra is.

Ahogyan végtelenül leegyeszerűsítő és unalmas, szellemtelen és erkölcstelen, ha minden szart a zsidókra kennek, és így felmentik magukat a reflexió alól (vö. lelkiismeretvizsgálat), ugyanúgy végtelenül unalmas, és idő után bosszantó, ha egy társalgásban, bármiről is essék szó, az egyik nagynéni örökké azzal áll elő, hogy linzer ízetlen és szándékosan elé teszik mindig azt. Először senki sem figyel, majd megkóstolják, és lesz, aki egyetért vele. A háziasszony sietve elviszi, és minden otthon található jót kirak elé az asztalra. De a nagynéni csak az ízetlen linzerről és méltánytalanságról hajlandó beszélni, akárhogy is fordul a társalgás. A rokonok eleinte mosolyognak, majd bosszankodnak, végighallgatják, de nem válaszolnak, elhúzódnak tőle. Úgy érzi kiesett a társaságból.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.03.27. 09:36:48

@tölgy:

Tőgyike!

Úgy tudom, vót program a középkori Sopronban, de legalábbis kitessékelták a sok rasszista spekuláns bibsit ahogy kell.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.27. 09:40:57

@Tündér_Lala:

amúgy konkrétabban nem lenne bonyolult a dolgot villámgyorsan rendezni, ehhez még csak pörlekedni se kéne, hanem mindössze:

a) a magyar nagykövet besétál a Fehér Házba, hogy izé visszavonulnánk mégis Afganisztánból, mert hamarosan holokárpótlásra kell a pénz.

b) utána a magyar miniszterelnök dísztáviratban üdvözli az iráni békés atomkutatás tudományos sikereit, a népek barátságának jegyében paksi látogatásra invitálva Ahmadinedzsádot.

Figyeld meg, se perc alatt valahogy mégis elállnának a csikágói sóherek a pertől... nem kell költséges ügyvéd ide.

Tündér_Lala 2010.03.27. 10:04:40

@tölgy: Sok tekintetben egyet értek. A baj az, hogy a megegyezés utjában egy egyesek által igen jól működtetett (a kissebbségi csoport döntő részét nem érintő)pénzszivattyú áll. Akik ennek haszonélvezői, azoknak érdekük a feszltség fenntartása.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.27. 10:22:42

@Tündér_Lala:

és ezért is kell felülről ráhatni az ügyekre. Vaclav Klaus sem Brüsszelben sírt a Benes dekrétumok sérthetetlensége ügyében, hanem kirepült Medvegyevhez és mellette mosolyogva deklarálta a cseh álláspont hajthatatlanságát. A diplomácia nem Nemecsek műfaj. A jókisfiúknak csak ígérik a cukrot, valójában más kerül elő az esőkabát alól...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.27. 10:49:59

@tölgy:
tudja én a magyar életteret alapvetően nélkülük képzelem, mert nem hiszem, hogy képesek önkorlátozni magukat, fékezni gargantuai gazdasági-hatalmi étvágyukat.
ha mégis és újra létrejönne az az állapot, amiről maga beszél, abba azért örömmel belenyugodnék. a zsidó ügyes-okos-hasznos fajta /is tud lenni/. ha a gazdaszervezet tudja kezelni. a magyar egy ideje nem tudja. túl sokan jöttek tarnopolból annak idején és túl hamar hemzsegték tele a magyar életet. a n.c. még egy egészséges immunreakció volt.

Téglagyári Megálló 2010.03.27. 10:50:24

@336:

Tudja, léteznek szakterületek, ahol _mindenki_ zsé, és itt egyszerűen a mentalitás miatt nem feltétlenül érzi jól magát egy körösztény. Persze a végén az sül ki, hogy "nem jól teljesített". A zsék nem feltétlenül tudatosan pécézik ki, csak éppen olyan dolgokat találnak viccesnek, amit egy keresztény nem.

tevevanegypupu 2010.03.27. 11:06:48

@Grift:
Mindig eszembe jut egy ismerosom meg a boldog szocializmusbol. Ertekezletrol jott ki, ahol - igazsagtalanul - rettentoen meggyotortek olyasmi miatt, amit nem o kovetett el. Persze megvedte magat es visszaforditotta a helyzetet, de nem men konnyen, vegul gyozott az igazsag. Egyedul volt a
megbeszelesen kereszteny, megpedig gyakorlo katolikus. Utana odajott hozzam, levetette magat egy szekre, es eleg jol hallhatoan azt mondta:
"Nem vagyok antiszemita, de uuuutalom a zsidokat.." Persze meghallottak, de erdekes modon nem reagalt ra egyik sem. Es meg csak baja sem lett belole.
Hogy ez most ezzel a temaval kapcsolatban miert jutott eszembe? Fogalmam sincs.(-:

tevevanegypupu 2010.03.27. 11:11:18

Olvassanak Stefan Zweiget, o nagyszeruen leirja, milyen jol ereztek magukat a zsidok a Monarchiaban. Neki remelem hisznek a ketelkedok..1914 utan persze valtozott a helyzet. De nekik annyira nem mint a magyaroknak Trianon utan.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.27. 11:11:27

@tevevanegypupu:
én meg azt hallottam nagy színházi ember felesége szájából, de nem dühödten, csak úgy belesóhajtva a körülötte állók aurájába, hogy jaj de utálom a magyarokat. :)

tewton 2010.03.27. 11:15:28

@Grift:
és ezt milyen nyelven hallotta tőle?
csak nem Radnóti, Karinthy, Vas István, Örkény nyelvén? :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.27. 11:20:09

@tevevanegypupu:
ez nem trianon és első háború kérdése. itten tisztessége ütemben és mértékben betelepült ejrópa felől érkezett zsidóság volt. beépültek, vállalkoztak, építettek, befektettek, pörgették az ellustult magyari életet. és akkor a semmiből, vagy a pokolból, megindult a galíciánerek koszlott, becstelen, csaló, munkakerülő, tanulatlan, félállati hordája. a bűnözői hajlamaikon kívül csak valami rajongó, fanatikus, emberfeletti parazita ösztön hajtotta őket, és egy két generáció alatt, kitaníttatták a kölykeiket, benyüzsügték a magyar létet. persze moráljuk mit sem változott, ezért a sikerük is totális volt a bamba magyar létben. és egy piilanat és már forradalmat csináltak, és uralkodtak, veres rongyokba maskarálva magukat.
na ez volt a gond. és tudja e hogy azok a zsidók akik nem ezekkel a galíciánerekkel érkeztek, maguk között, a mai napig szar pólisiaknak hívják emezeket. mélyen megvetik az újlipótvárosi fajtájukat, olyan ez, mint a romungró és a beás-oláh, és egyéb alcigány ellentét.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.27. 11:21:07

@tewton:
én egyszer láttam az x-aktákban, hogy az idegenek simán képesek a vendéglátók nyelvén szólni. :)

Téglagyári Megálló 2010.03.27. 11:23:13

@Grift:

Remélem nem veszi dörgölődzésnek, de ezen jót kacagtam.

Téglagyári Megálló 2010.03.27. 11:30:04

@Bell & Sebastian:

Tatár György írja:

"A Tízparancsolat érvényességéről azt gondolom, hogy ugyanúgy nem érvényes ma, ahogy nem volt érvényes akkor sem, mert nem más, mint egy sor parancs. Természetesen, mint parancs örökre érvényes, de azért van megparancsolva, mert nem érvényes. Ez egészen ősi vallási és erkölcsi kérdés. Egyszerűen arról van szó, hogy a fizikai értelemben vett valóság arcáról semmilyen módon sem olvasható le jó és rossz különbsége, de még az sem, hogy ilyesmi valójában létezik-e. Bejárhatjuk az egész univerzumot, nem fogunk olyasmit találni, amiről leolvasható lenne, hogy van olyan, hogy jó vagy rossz, és hogy mondjuk ölni, lopni, paráználkodni, stb. rossz lenne. Az érvényesség döntően azt jelenti, hogy a valóságban nem így van, de így legyen. Ebben a legyen értelemben természetesen érvényes. De nem igazán vethető föl az a kérdés, hogy az érvényessége ma különbözik-e az egykori érvényességétől. Pontosan úgy érvényes, és nem érvényes, egyszerre. Ha kicsit is vallásosabb nyelven akarunk fogalmazni, akkor ezt nevezzük kinyilatkoztatásnak. Tudniillik, hogy a valóságból nem kiolvasható, nem kikövetkeztethető, következésképp bizonyos értelemben a valóságon kívülről érkezik ez a parancs, azért, hogy befolyásolja a valóságot. Mert a valóság önmagát nem tudja befolyásolni abba az irányba, hogy erkölcsösebb legyen."

Hát ezért beszél arról Jézus, hogy az "én országom nem e világból való".

tevevanegypupu 2010.03.27. 11:32:15

@Grift:
Persze, most mar tudom, de eleinte fogalmam sem volt a zsidok omagukkal is meghasonlott eletformajarol es az egymas iranti gyuloletukrol sem. Csak elborzadva neztem mindig a gettokrol keszul regi filmeket, fenykepeket, ahol szornyu korulmenyek kozott elhettek. Annyit tudtam roluk amennyit a tortenelembol es persze a Bibliabol tudni illik, es rendkivuli mertekben felhaborodtam ha valaki zsidozott. Szeretem a zsido kulturat, a konyhat, a humorukat, elismerem a tehetseguket. Ugy latszik csak oket magukat vagyok keptelen egy jo ido ota kedvelni.
De az az erzesem, hogy Karinthy, Orkeny, Vas, Radnoti vagy Faludy is igy voltak ezzel.(-:

asz_tapasz (törölt) 2010.03.27. 11:58:43

"Lehet-e egy nyilvánvalóan hazáját szerető, becsületes magyar ember antiszemita? "
CSAK az lehet ;-)

asz_tapasz (törölt) 2010.03.27. 12:07:30

Egyébként bolsevik tempó mindenkit leantiszemitázni, Hitlerrel és a többi baloldali népirtóval összemosni.
Az antiszemitizmus menő, persze ha tudjuk, mit értünk alatta. Szerkesztő úrnak láthatóan fogalma sincs, csak hisztizik mint aki most szabadult a Népszava szerkesztőségéből.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.27. 12:40:11

@Ezt a népet sajnáljam?:
Pogrom: Etymology: Yiddish, from Russian, literally, devastation
Date: 1903
: _an organized massacre of helpless people; specifically_.

Ilyen gyilkosságról a Magyar Királyság területén nem tudok. Az izzadtsággal összeszedett magyar "pogromok" modernek, és eléggé elmaszatolóan írnak róluk. Ha lettek volna halottak, komolyabb károk, arról írnának.

www.nol.hu/archivum/archiv-496377

De Sopronból valóban kiűzték őket. Mindig tanul az ember.
hu.wikipedia.org/wiki/Zsid%C3%B3k_Sopronban

Várkonyi 2010.03.27. 12:56:28

Kedves magyar testvéreim!

"Pogrom, pogrom! Ezzel a szóval köttök ti le minden kritikát. A pogrom a vér őrülete, a vadállat részeg felriadása, a pogrom nem intéz el, nem ad igazságot, csak jogot és erőt újabb impériumhoz. Ha pogrom volna, én dobnám legelőször magamat elébe, s az én széttépett testemtől volna először véres a kezük. De van egy másik pogrom, egy szörnyebb, mert tartós, egyetemes s nem jajgatja fel a megtorló szánalmat. És ez alatt vonaglik, pusztul, vágódik el a magyar faj. Az a csendes kiválasztás s fajotok rettentő szolidaritása, mely minden szenvedéshez, vérhez, gyötrelemhez, nyomorhoz magyart juttat, minden lélegzethez, élvezethez, pénzhez, hatalomhoz titeket rohantat. Itt van az én pályám. Hiába volt zsenim, fajmegváltó, becsületes, nagy akaratom, széles emberi ölelésem, csak ti általatok lehettem, mert ti vagytok az üzlet, a megnyert verseny, a demokrácia. Ahogy megszűntem lobogótok lenni, az első kritikától elhulltam, kiestem, meghaltam s most önmagam virrasztó hulla vagyok. Az a szörnyű pogrom, mikor ti oly sajátságokkal, olyan morállal, olyan eszközökkel, olyan szolidaritással rohantok a versenybe, amiktől elhúz, melyeket halálos lehetetlenné tesz ezeréves európai emberiességünk, őskeresztény vérünk. És még hibáinkban zsákmányaitok vagyunk, elhullunk a versenyben azáltal, ami bennünk jó és tiszta emberi. Én látom fajom roppant vonaglását, a bitorolt életet, a lencsén elcsalt örökséget, minden fajú kihasználók rettentő karmait, a vad parazita dzsungelt, mely hemzseg a balek magyarra, és ne szólhassak, ne jajgathasson ki belőlem az emberi felindulás egy elpusztult, kirabolt, megcsalt nagyszerű fajért?..."

(Szabó Dezső: Az elsodort falu)

expansiv 2010.03.27. 13:41:02

"Nénike", bzmeg,

NE LAZÍTSD FÖL A MAGYAR NEMZETI MEGGYŐZŐDÉSŰEK egységét, te szarkeverő!!

Fruzsina FIDESZ-TAG - és jó magyar, személyes ismerősöm.

Én magam is Fidesz-tag vagyok régóta - és cca 1997 óta PASSZÍV ANTISZEMITA: a SZADESZ háttérbázisa és mocskos vezető arcai miatt!

A puhapöcsűség egyenlősítése a "demokratikus"magyarsággal, HAZUG ÉS MEGTÉVESZTŐ LIBSI TÖREKVÉS, kicsi fiú!!

A MAGYAR nem "demokratikus" - ellene szól 1945-ig tartó organikus, kontinuus történelmünk ÉS NEMZETKARAKTERÜNK!

Aki az elnmúlt 65-8 évet tekinti mércének, NOS, az NEM DERÉK MAGYAR HAZAFI,

hanem identitászavaros, agymosott hülye tahó.

Mint TE, Nénike!

Na, most mehetsz anyádhoz, sírdogálni !!!

expansiv 2010.03.27. 13:42:12

Az antiszemitizmus

a konzervatív, historikus magyar nemzetkarakter SZERVES RÉSZE:

OKKAL és JOGGAL !!!

expansiv 2010.03.27. 13:48:41

@Vén Csataló:

A "bnumerus clausus" nem annyira a judeo-bolsevik terror, hanem a Trianon következtében
kialakult demográfiai arányok LOGIKUS és MEGALAPOZOTT következménye:

7,8 millió lakos maradt a Csonka-országban.

Ebből 900 ezer ZSIDÓ.

Kivétel nélkül a szellemi szabadfoglalkozásokban, a kereskedelemben és az improduktív szférában.

A Nemzet túlélése érdekében SZÜKSÉGES volt a "numerus clausus" - és NEM SZÁMÍT, hogy a 40-50 éve beszivárgott jöttmentek MIT GONDOLNAK ERRŐL !!!

expansiv 2010.03.27. 13:52:17

@X Y kronosz óra:

Igen! Van hozzá kellő intuíciónk és tapasztalatunk!

expansiv 2010.03.27. 13:57:39

@Bell & Sebastian:

Azért vagy egy kicsit hülye a címkézéssel,

mert a magyar (MADZSAR = onogur)

na, az EGY ÁZSIAI lovasnomád, vérengző RAGADOZÓ TÖRZSZÖVETSÉG!

S EZT én BÜSZKÉN MONDOM, mert semmi szégyenletes nincs a militáns , hegemonisztikus dominanciában, ha az NYÍLT és kellő ERŐ áll mögötte!

A zsidók csak 1945 után lettek militánsak. Addig alantas, sunyi, csűrő-csavaró svindlerek voltak.

expansiv 2010.03.27. 14:01:18

@attila1:

EZEN a néven zsidó-szadeszes dumákat ugatni...KITÉPEM A NYELVED, nemzetáruló!

A választási eredmények következtében LESZNEK KÖZETÜLETI
Teleki, Wass Albert, Horthy szobrok,

a FŐVÁROSBAN IS!

Ahogy a Turul is marad a helyén.

Zsidóci...:DDD

expansiv 2010.03.27. 14:06:57

@attila1:

Teleki Gróf erdélyi magyar arisztokrata, a legnagyobb MAGYAR nemesek, ŐSISÉGÜKET 8-900 éves okiratokkal igazolni tudók EGYIKE:

ne vedd már egy hazaáruló, népírtó, ruszkibérenc terrorista, proli zabigyerekkel egy kalap alá!

Megnyilnánulásaid alapján ÚGY GONDOLOM, teljesen jogos a megvetés, a gyűlölet és a TOTÁLIS KIREKESZTÉS a magyar társadalomból!!!

expansiv 2010.03.27. 14:09:30

@attila1:

A ZSIDÓZÁST a legkomolyabban gondoljuk!!!

expansiv 2010.03.27. 14:13:44

@bz249:

Anyádat.

M a g y a r NEMZETI konzi = horthysta elviségű.

S IGENIS NAGYARCÚ!!!

Jogosan.

Bell & Sebastian 2010.03.27. 14:59:03

@Téglagyári Megálló:

Pontosan erre a következtetésre jutottam magam is. Egy vitában került elő (a link), de a materialista ésszel megáldottak eddig nem bírták követni filozófusunkat. Pedig tálcán kínálja a diszkussziót, le sem kell hajolni érte.

Attól hogy nem-keresztény, nem Paulus 1.0, (talán éppen ettől hatásos), érdemes volt beidézni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.27. 15:08:05

@Bell & Sebastian: az empiricistákat élvezettel lehet megkavarni a normativitással: hogyan magyarázható az empirikusan.
Az evol.pszcih. és DAwkins divatjának magyarázata az, hogy ezt ígéri nekik.

Bell & Sebastian 2010.03.27. 15:27:48

@expansiv:

Finomabban közel-keleti, csak amikor anno ezt a vignettát rájuk nyalták, még ismeretlen volt ez a geopolitikai fogalom.

Megjegyzem, amúgy a törvényes megoldások híve vagyok, csak nagyon ránk szárad, ha sokáig halogatjuk legalább a főgenyók beutalását, utána biztosan csönd lesz egy darabig, meg rend. Csak az a baj, ha nem egy páholyban ülnek az elején (az ellenérdekeltek), a végére megoldják.

Ááá, nem! Nem veszik meg kilóra, egyszerűen lelegelik, mint a sáskák. Aztán örül majd, ha megússza pár gyógyszer szedésével.

Amúgy, mi ez a nagy hiperaktivitás? Esik a tegez a tőzsdén? Tizenkét ujjú kesztyűbe kell fektetni, jön föl a Liszt!

A leggyakrabban elhangzó német mondatok (nagy mintás statisztikai mérés alapján):

1. - Aufmachen, Gestapo!
2. - Scheiß die Wand an!

Bell & Sebastian 2010.03.27. 15:48:07

@tölgy:

Azt' csak mi lesz belőle? Coitus interruptus. Hátha megveszik a következő kötetet is...

Mint Gyurcsány gazdaság-filozófiája:
- Hogy holnap mi lesz? Iázunk a belógatott répa után, az lesz! Egyszer majd csak odaérünk valahová. Hogy hová, azt ne tőlem tessenek megkérdezni, nem én fogom a botot! A szakadékba úgyse' visz, ha leugrik a hátamról azt onnan tudom, hogy eltűnik a répa. Akkor aztán usgyi vissza, megúsztuk, jöhet a következő menet, felszáállááás, iány a répa...

Thulsa Doom (törölt) 2010.03.27. 18:04:36

@expansiv:

"Én magam is Fidesz-tag vagyok régóta"

Sok sikert hozzá!)))

Shulc 2010.03.27. 18:55:35

@expansiv:
ANTISZEMITA!!!

A régi szép időkben az ilyet elvitték az Andrássy u. 60-ba egy kicsit beszélgetni. Remélem, tagadni fogod a Holokausztot, és akkor majd te is megismered a börtönt, kicsi sábeszgój.

Egyébként meg nem értem, minek kell a zsidótörvényes Telekiről cikket írni.
Kinyuvasztotta magát, kész. Ilyen egy igazi magyar úr. Kár hogy a többi fasiszta nem ezt csinálta. Minek itt a bűnös múltat felemlegetni?

tewton 2010.03.27. 19:29:27

@Shulc:
"A régi szép időkben az ilyet elvitték az Andrássy u. 60-ba egy kicsit beszélgetni."

Önnek melyik régi szép idők felé van nosztalgiája, 1944 vagy 1948-56?

Téglagyári Megálló 2010.03.27. 20:09:35

@Shulc:

Bűnös múlt? Azt te emlegeted az első bekezdésedben.

thetriggerhappy 2010.03.27. 21:52:35

@bz249:

ugye a nc-nak és a zsidótörvényeknek semmi közük nem volt a magyar zsidók, így teller, neumann, wigner és co elvándorlásában, pusztán a jobb anyagi feltételeknek?

baszki, mindig meg tudtok lepni az emberi gonoszság és cinizmus végtelenségével.

thetriggerhappy 2010.03.27. 21:53:22

@bz249:

aki nem veletek ugat, az troll.
így szép az élet.

thetriggerhappy 2010.03.27. 21:57:10

@Alfőmérnök:

a turul bajtársi szövetség, a hungária bajtársi szövetség is csak fikció? az egyetemi zsidóverések is?

hányok tőletek, de őszintén.

thetriggerhappy 2010.03.27. 21:58:13

@Alfőmérnök:

ja, amikor nagy tudósokról van szó, akkor a mieink, amikor legyilkolt százezrekről, akkor zsidók, így simán.

thetriggerhappy 2010.03.27. 22:08:36

@Tehetetlen Dodó:

jön egy valódi troll és rögtön ráugrasz, de a sorozatos antiszemita hányáson szépen átsiklasz.

és ez most nem csak neked, hanem mindenki másnak is szól.

Shulc 2010.03.27. 22:14:22

@tewton: 48-56 között.
Akkor még rend volt ebben a kis szar országban.
Pedig hát Rákosi Mátyás is megmondta, hogy öt millió fasisztával kell neki kormányoznia.
Igaza volt, mégis rendet tudott csinálni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.27. 22:22:59

@Shulc: csak a pontosság kedvéért:
- a fáma szerint Rákosi szerint ő a legnagyobb kommunista vezető, mert 10 millió fasisztával építi a szocializmust.Ez sokkal jobban hangzik, mint a maga lepuhított verziója.
- "szarszagú" az idejáró ballibek kedvenc fordulata, a "szar" valami többletjelentéssel bír?

bz249 2010.03.27. 22:32:50

@thetriggerhappy: Teller kiment Dajcslandba dógozni, mert ott jobb körülmények voltak, miután az nc ellenére diplomát szerzett Magyarországon. Szilárd dettó, Neumann dettó. Akkor is kiment volna, ha körbeudvarolják a zsidókat, mert Magyarországon nem végezhettek volna értelmes munkát.

Itt van pl. Kármán Tódor.

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rm%C3%A1n_T%C3%B3dor

Semmi numerus clausus, meg ilyesmi még a Monarchia idején kiment Németországba.

Hevesi György

hu.wikipedia.org/wiki/Hevesy_Gy%C3%B6rgy

1903-ban Anglia, aztán Freiburgban doktorált. Biztos Ferenc Jóska zsidóüldüzései elől menekülve.

Ezt a Nobel-díjast meg a komcsik üldözték el

hu.wikipedia.org/wiki/Ol%C3%A1h_Gy%C3%B6rgy_%28k%C3%A9mikus%29

úgyhogy ő nem releváns.

bz249 2010.03.27. 22:34:27

@thetriggerhappy: nem szégyen ám trollnak lenni és single-issue nikként működni, és tényleg megértem, hogy az antiszemitizmus zavar. Csak fogadd el, hogy másoknak meg nem ez a legfőbb problémája.

thetriggerhappy 2010.03.27. 22:46:35

@bz249: de azert boszen irogatsz rola, bar nem ez a legfobb problemad. En legalabb valoban nem kommentelem azt a temat, ami nem erint, ami nem erdekel.

bz249 2010.03.27. 22:55:29

@thetriggerhappy: mit csináljak ez az egyik téma ami pörög ma. Jobb le, ha lenne valami MDF balfaszkodás, de az majd holnap lesz.

tewton 2010.03.27. 23:46:12

@thetriggerhappy:
itt ülünk, a téma pörög, és várjuk a faji alapon beszólogató liberálisokat. két hét múlva lesz az igazi pörgés, ez csak előfutam.

bz249 2010.03.27. 23:52:10

@tewton: azt hiszem triggerizé urat elűzte a mandiner.blog.hu numerus claususa, ma csak ennyi komment járt neki a társadalmi arányának megfelelően

tewton 2010.03.27. 23:57:25

@bz249:
ajvé, ajvé.
lehet, hogy mi itt ezzel a numerus clau-vitatással már holórelativizálunk? vagy holótagadunk?
még egy hét és büntethetőek leszünk?

bz249 2010.03.28. 00:35:39

@tewton: az attól függ, hogy nagy nyilvánosság-e ez vagy sem, illetve, hogy a nikkeknek milyen jogai vannak.

Bell & Sebastian 2010.03.28. 03:23:33

@tewton:, @bz249:

@Vidámanéleseszű szolgálaton kívül kellemes társalgó. Velem nem szórakozott, mert tudja, símán bekisértethetem az Andrássy 60 -ba családfakutatás ürügyén vagy szembesítésre az elvtikkel - ott a falon.

@Shulc:

Példaképed, Igazságtalan Mátyás finom ízlésű, akkurátus úriember volt. Útszéli pisilések alkalmából szerette beletörölni útmutató mellső lábát az aranyló búzamezők lágyan ringó kalászaiba.

Az akkori Völkischer Beobachter címlapon hozta a képet.

Ezért élete végéig húzós kútból vödörrel merte a vizet a magyar történelem legbüdösebb zsidaja, Rosenfeld Mátyás Ádám.

És ráadásnak antiszemita is volt. Genyó a négyzeten! Komcsi.

abandi 2010.03.28. 03:47:18

Brávó!
Amikor a "nagytudásúak" kielemzik a tapasztalatból adódódó, tisztességes zsigeri rászízmust...
Hát...polgártársak maguk be fognak szopni!

Yo Sar Ian (törölt) · http://faking.blog.hu/ 2010.03.28. 10:32:50

Teleki Pál keresztény vót.
Nem ám színből. Igazán!
Hogy a faszba szerethetné
a judaistákat, komám??

Mer ne tegyük egyenlőségjelet
zsidók és judaisták közé,
az egyik származás, a másik vallás.
Csak azé...

Tehetetlen Dodó 2010.03.28. 11:00:10

@tewton: bz kolléga már most büntethető ottan a nagy dájcsországban.

Tehetetlen Dodó 2010.03.28. 11:02:06

@thetriggerhappy: Hát, nemigen tud felizgatni.
Ha mégis, akkor gyorsan elolvasom az amerikai hitsorsosok újabb pár milliárd dolláros keresetét és helyrebillen az igazságérzetem.

Tehetetlen Dodó 2010.03.28. 11:04:30

@Shulc: Na, nem vagy egyedül. Gyurcsány Fletó példaképe is ez a gazember volt, ő meg is próbálkozott a módszereivel.
De pechetek van: nem jött be, bármily édes nosztalgikus emlékeitek is vannak a boldog időkről.

Alfőmérnök 2010.03.28. 12:12:12

@Yo Sar Ian: Ez annyi szar, hogy már jó.

Téglagyári Megálló 2010.03.28. 12:38:44

@thetriggerhappy:

Én sajnos Shulcot nem trollnak látom.

Az elhatárolósdi meg nem az én műfajom.

Ami pedig a numerus clausus-t illeti, leírtam a véleményemet az elején.
süti beállítások módosítása