Ferencváros, első kör
2009. január 11. írta: TuRuL_2k2

Ferencváros, első kör

 Lezárult a választás első fordulója Budapest 12. egyéni választókerületében, most számolják a szavazatokat. Fél hatig a jogosultak 22,87 százaléka ment el szavazni, így biztosan nem lesz érvényes az első forduló - nagyjából 25-27% körül lehet a végső részvétel. A botrányos előzmények után tehát nagyon kevesen mentek el, ez még az időközi választásokon megszokottnál is sokkal alacsonyabb. Ennek alapján erősen kérdéses, hogy a második forduló érvényes lesz-e majd...

 Bár gyakorlatilag mindenki sima Fidesz-győzelmet vár, szerintem ez egyáltalán nem olyan magától értetődő a 2006-os eredmények alapján. Körülbelül egy-másfél óra múlva meglátjuk, mit hozott az első forduló.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr12871499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szpal 2009.01.11. 19:50:47

tipp: Fidesz 50, Mszp 35 %, Szdsz, 5 Jobbik: 7 % többi: 3 %

cziffra plachta zasztava · http://www.cziffra.blog.hu 2009.01.11. 19:53:16

nem lep meg, hogy ervenytelen a valasztas, de ilyen alacsony reszvetelre azert nem szamitottam. elhuzodo komedia lesz ez a ferencvarosi valasztas - a magyar demokracia karara. gyurcsanynak ez epp idealis helyzet.

cziffra plachta zasztava · http://www.cziffra.blog.hu 2009.01.11. 19:55:03

nem szpal, ilyen alacsony reszvetel mellett a fidesz tarolni fog. sztem fidesz: 65, komcsik:25, szadi:4, jobbik:4, tobbi:2

szpal 2009.01.11. 19:58:51

a Fidesz nem fog tarolni, mert egy impotens, tesze-tosza alakulat.

medve2 2009.01.11. 19:59:43

Az első adatok szerint 55-60% a Fidesz, 20-25 az mszp, a Jobbik többet kap az SZDSZ-nél, 5% körül lesznek. Ha a második fordulóban lesz 25%-os részvétel, a mandátum a Fideszé, a szocik és az szdsz buknak, a Jobbikról kiderül, hogy nagyon alacsony részvételnél érheti el csak az 5%-ot.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.01.11. 20:01:24

@medve2:
Szerintem nagyon kétséges az a második fordulós 25%.

medve2 2009.01.11. 20:01:31

Persze ezek első választóköri eredmények, még módosulhatnak.

medve2 2009.01.11. 20:02:58

Időközin nem szokott kevesebb lenni, kivéve Sopron, ahol az MSZP visszalépett. Szerintem el fogja érni a 25%-ot, most is elérte este 7-re. Ettől ez még kevés, de nem meglepő, én 30%-ot jósoltam. A második körre meglesz, szerintem.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.11. 20:04:07

nem csodálkozom, hogy ilyen alacsony a részvétli arány. nincs bizalom az emberekben. mondjuk nem is csodálom.

medve2 2009.01.11. 20:07:37

Újabb adatok alapján 60%-ot közelít a Fidesz, 22-24-az MSZP, 6-7%-on az SZDSZ és a Jobbik.

medve2 2009.01.11. 20:10:45

Ez azt jelentené, hogy az összes szavazó 15% szavazott a Fideszre, 5-6%-a az mszp-re, 1-2%-a a Jobbikra és az SZDSZ-re.

Francois Pignon 2009.01.11. 20:12:27

Ha a Jobbik ilyen alacsony részvétel mellett is csak egy számjegyű eredményt ér el, elfelejthetik az Országgyűlést. Persze attól még nyilván sikernek fogják kommunikálni az eredményüket.

Csak a zöldpárti jelöltet hiányolom. Ilyen kis részvétel mellett talán már 13 szavazattal is mérhető lett volna.

medve2 2009.01.11. 20:12:52

5-6 szavazókört leszámítva: 62% a Fidesz, 24 az MSZP, 7,5 a Jobbik, 5 az SZDSZ és 3 a Humanista Párt.

szpal 2009.01.11. 20:13:56

azért talán a Jobbiknak a IX. kerület nem a legideálisabb terep, vidéken nagyobb esélyei lehetnek.

medve2 2009.01.11. 20:14:22

Egyrész eltűntek az MSZP szavazók, másrészt a Jobbik valóban sikert fog kiáltani, pedig vélhetően már 30%-os részvételnél nem ugorják át az 5%-ot.

Francois Pignon 2009.01.11. 20:15:33

@Tudtad?: Nem bizalom kérdése ez elsősorban. A tét inkább számít. Az pedig kevés van ezen a választáson.

Francois Pignon 2009.01.11. 20:16:30

@szpal: Ott van egy csomó fradista. ;) Állítólag besegítettek a kopogtatóknál is.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.01.11. 20:21:07

@medve2:
Azért nem lehet azt feltételezni, hogy most minden Jobbik-szavazó elment, s a részvételi arány növekedése már egyetlen további Jobbik-szavazatot sem eredményezne. Fasiszta veszély ante portas.

medve2 2009.01.11. 20:22:14

Papírforma, leszámítva, hogy a vártnál is alacsonyabb részvétel miatt a Jobbik és az SDSZ átlépheti az 5%-ot. Ehhez képest engem meglep a Humanista Párt mérhetősége.

szpal 2009.01.11. 20:24:23

medve2, nagyon derék, hogy tájékoztatsz! Index, mno még nem tud semmit! Hiába, a blog az remek vívmány!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.01.11. 20:25:04

@medve2:

"a Jobbikról kiderül, hogy nagyon alacsony részvételnél érheti el csak az 5%-ot."

Lófaszt! Az derül ki, h alacsony részvételnél elérte az 5%-ot, de ez nem jelenti azt, h magasnál nem érné el.
Miből jött az ki, h az alacsony részvétel miatt van a jobbiknak 5% feletti eredménye?
Kérem a kutatási vagy egyéb linket!

THX

@TuRuL_2k2:
"Szerintem nagyon kétséges az a második fordulós 25%."

Dehogyis!

Ilyen baszott hidegben, ilyen poros-szmogos időben nem csoda, h kb. 25% körül lesz a vége.
A második kör már éles, az idő is várhatóan jobb lesz. Nem lesz gond.

Bár kétségtelen, h egy képviselő ide vagy oda, nem sokat számít, legfeljebb szükség esetén eggyel több hongyagyát vesz meg mázsára baszomferkó.

medve2 2009.01.11. 20:25:40

Azért valószínűbb, hogy az otthonmaradottak közül több a Fideszes és az MSZP-s, arányaiban mindenkép (fordított sorrendben), no meg van az mdf-nek 2-5%-a. Biztos akadna még Jobbikos, de arányaiban egyre kevesebb, minél nagyobb a részvétel. A Jobbik nem tudott kilépni az internetes szubkultúra világából, átvéve némileg a MIÉP szerepét. pedig hatalmas energiát fordítottak erre. Ha az EP választásokon a részvétel közelíteni fog a 35-40%-hot, nem szereznének mandátumot a mai viszonyok alapján.

szpal 2009.01.11. 20:26:23

hideg is volt, meg ráadásul a szmogriadó miatt is sokan otthon maradhattak, pl. a Zöld Párt hívei. :-)

medve2 2009.01.11. 20:26:51

Bácskai Ferit nem fogják tudni megvenni. És minden apró siker közelebb vihet a végsőhöz.

szpal 2009.01.11. 20:28:12

@malacka69 az édentől keletre...: na ettől a fideszes maszlagtól nagyon kiakadtam, hogy "eggyel több hongyagyát vesz meg mázsára" a Gyurcsány... mert saját balfékjeik miatt lehet megvenni a fideszes képviselőket!

medve2 2009.01.11. 20:28:14

Kire nem szavaztál?

Francois Pignon 2009.01.11. 20:28:42

@malacka69 az édentől keletre...: Ez a tapasztalat. A kispártoknak kedvez az alacsony részvétel. (A MIÉP is úgy jutott be.) Egyrészt elszántabbak a híveik, másrészt a bizonytalanabbak inkább a nagy pártok közül választanak.

Francois Pignon 2009.01.11. 20:29:40

@szpal: Tényleg, a maradék 75% biztos tomketista ;))

czepet 2009.01.11. 20:34:55

A HIRTV szerint :


Bácskai János közel 60 százaléknyi voksot szerzett, Bánsághi Tamás, az MSZP jelöltje 23, Szegedi Csanád a Jobbik jelöltje 7, míg John Emese, az SZDSZ képviselő-jelöltje 5 százalék körüli eredménnyel végzett a nem hivatalos eredmények szerint.


Ami nem lenne rossz arány 2010 tavaszán sem...
Bár még Dzson Emse részét 4%-kal lehetne csökkenteni...

medve2 2009.01.11. 20:35:48

Ebben a körzetben igaz, hogy 2002-ben és főleg 2006-ban az MSZP_SZDSZ nyert, de a listán nem sokkal, másrészt a volt SZDSZ-es polgármester nagyon népszerű, tehát sokan átszavaznak. Vagyis a körzet baloldali volt, de nem olyan mértékben, mint a külvárosi lakótelepeken.

Francois Pignon 2009.01.11. 20:38:44

A részvétel miatt nem nagy győzelem ez a Fidesznek, viszont egyértelmű bukta a kormánypártoknak. És a Jobbik is többre számított, szerintem, de azért megpróbálják majd ezt sikerként beállítani.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.01.11. 20:38:47

@szpal:

"mert saját balfékjeik miatt lehet megvenni a fideszes képviselőket!"

Ez igaz, de attól még megveszik őket! Szar a fidesz káderpolitikája, ezt rég mondom, rontom-bontom, mert kérdem én, h a francba lehetett képviselő az a rosszarcú Lengyel Zoltán? Komolyan, három mondatot elmond, és feláll a szőr a szívemben.

Aztán még lehetne pár példa... Szörnyű, h milyen embereket tud kiválasztani a vezetés. Ennyire szar a felhozatal?

@Francois Pignon:

Nemcsak a kispártok hívei elszántabbak, de a az ellenzékben lévők is. Tehát ha jól gondolom, a számok torzítanak a fidesz javára... Igaz, ez egy nem fideszes körzet, ez meg azt jelenti, h akár országosan is kivetíthetőek a számok, hisz a torzítás kompenzálódik. Végülis ilyesmit mértek a k.kutatók is.
Én leginkább a Mediánra figyelek, tőlük láttam eddig a legpontosabb tippeket.

Üdv.

medve2 2009.01.11. 20:38:50

58.5% a Fidesz, 23 az MSZP, 8 a Jobbik és 5,5 az SZDSZ.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.01.11. 20:40:24

@czepet:

Én azér azt kívánom, h az szdsz haladja meg a 4%-ot, egészen pontosan 0,99%-kal:-)

czepet 2009.01.11. 20:42:22

@malacka69 az édentől keletre...:
Az valóban nagy igazságtétel lenne kis országunknak....

medve2 2009.01.11. 20:50:15

Ha már a Jobbiknál 35%-os részvételnél jósolható meg a kiesés, az SZDSZ-nél ez 30 körülre tehető. No meg mi majd itt elvitatkpozgatunk a Jobbikról, de azért leginkább az MSZP-ben gondolkodhatnak. Ráadásul biztos vagyok benne, hogy az MDF kiesése nekik kedvezett.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.01.11. 20:52:46

@medve2:
Viszont az EP-választáson 4% a küszöb, s szerintem nem nagyon lehet 35-40%-nál magasabb részvételre számítani.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.01.11. 20:55:15

@Francois Pignon:

"A kispártoknak kedvez az alacsony részvétel. "

Namostan. Én gondolom, h az szdsz is kispárt, ezért nekik is kedvezett az alacsony részvétel. Ráadásul, amennyire tudom, Gegesy népszerű is volt. Innentől kezdve azt lehet mondani, h a Jobbiknak semmivel sem kedvezett jobban ez a körzet ezzel a részvétellel, mint a szadistáknak.
Tehát: ez az eredmény a két párt viszonylatában reális, és a Jobbik 1,5-szer népszerűbb párt, mint az szdsz.

Ez jött ki. Hibás? Ha igen, hol a hiba?

medve2 2009.01.11. 20:58:24

Az EP választásoskn nincs küszöb, illetve a leadott szavazatokat osztják el a mandátumok számával, és az a küszöb. Ha 4 évvel ezelőtt 38% volt, most ennél magasabb várható. Pontosabban fogalmazva akkor nem lesz magasabb, ha az MSZP szavazók eltűnésének tendenciája folytatódik. Ezt viszont tényleg nem lehet kizárni.

medve2 2009.01.11. 20:59:51

Malacka, ez így van. Sőt, a Jobbik kétszer olyan erős, mint a Humanista Párt. Gratulálok. Ma a Jobbik 35% feletti részvétellel nem jutna be. Igazad van, az SZDSZ vélhetőleg már 30%-nál sem.

medve2 2009.01.11. 21:02:03

Azért ajánlom mindenki figyelmébe, hogy a Jobbik mellett foglalkozzunk az MSZP 5%-val, ha már szocialista körzetről van szó.

Francois Pignon 2009.01.11. 21:02:09

@malacka69 az édentől keletre...: Ha a Jobbik célja az SZDSZ legyőzése, akkor persze dörzsölhetik a tenyerüket.
Az SZDSZ-nek ez hatalmas kudarc. De ettől a Jobbik még nem fog 5%-ot elérni.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.01.11. 21:05:26

@medve2:

"Ráadásul biztos vagyok benne, hogy az MDF kiesése nekik kedvezett."

Ismerek tótáról egy kommentezőt már vagy bő 1,5 éve, és a hetekben váltott az mdf-ről a jobbikra!!!
Hmmm. Egyáltalán nem biztos, h az mdf-esek mszp-re váltanak, ha nem fut a favoritjuk

medve2 2009.01.11. 21:09:27

Biztos van ilyen. Én egyébként úgy vélem, hogy a szélsőjobb mszp-s szavazókat fog megnyerni, főleg a cigányozással. De alapvetően az mdf-et az mszp-szdsz-ből kiábrádult értelmiségi szavazók támogatták. Eddig, mert szerintem lassan Ibolyából is kiábrándulnak.

medve2 2009.01.11. 21:10:18

Pigyon! Ez igazándiból az MSZP-nek kudarc. Ilyen Fidesz-Mszp arányok mellett leszarom mind a Jobbikot, mind az SZDSZ-t

medve2 2009.01.11. 21:11:49

És ha már itt tzartunk, a jobboldal-baloldal aránya - ilyen alacsony részvétel mellett - egy baloldali körzetben 70-30. Mondom, figyeljük az MSZP-t.

medve2 2009.01.11. 21:13:39

A szélsőséges portálok egyelőre nem triumfálnak. Még mielőtt győzelmet kiáltanak (azt fognak), vélhetőelg kiszámolják, hogy magasabb részvételnél baj lesz.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.01.11. 21:19:06

EP választásra meglesz a szokásos terrorveszély--> alacsony részvétel...
na jó, akkor mégse;-)

medve2 2009.01.11. 21:23:08

Hát, malacka, lassan kezdem azt hinni, hogy tök mindegy mit csinál az MSZP. Nem számít.

Peter252 2009.01.11. 21:33:29

Szerintem 2010 ben közös MSZP-SZDSZ-MDF lista várható, a törpepártok , akik egyértelműen Gyurcsányhoz húznak, csak így juthatnak be a parlamentbe. Szerintem Gyurcsány ezt meg fogja lépni, így tudja elkerülni az elvesző szavazatokat, de 2010 et így is nagyon bukni fogja,....

Peter252 2009.01.11. 21:40:28

Érdemes lesz nézni Gyurcsányt, ahogy egyre hiperaktívabban, idegesebben, egyre többet szerepelve, kapálózva próbálja összeszedni az elveszett népszerűségüket, de már teljesen hiteltelen, elhasznált politikus...

Aztán a két törpepárt is egyre jobban felzárkózik majd hozzá és Fodor"igazánfüggetlen, ellenzéki-, szakértői kormány"Gábor és a kalapos "felnőttpolitika, európai, konzervatív módon" Ibolya is szinte visszhangként mondogatja majd a Gyurcsányi mantrát és az országért érzett felelősséget hangoztatja.:))))

Jobbos Bobby 2009.01.12. 13:35:54

Ha a Jobbik 681 szavazatot ért el alacsony részvétel mellett azért ugye lehet feltételezni ha magasabb a részvétel akkor ők is több szavazatot kapnak:)
A második fordulóban lehet, hogy többen rájuk húznak a fideszesek közül is azért mert egy szavazókörben már megvertélk az MSZP-t:P

Kopiás Attila Steve 2009.01.15. 10:08:39

@Jobbos Bobby: Nem tudjuk.
Van ez a logika, miszerint a kis pártok jobban mobilizálják a szimpatizánsaikat mint a nagyok, azaz nekik nincsenek ilyenkor otthonülőseik. Ha nő a részvétel, az ő százalékuk csökken, mert már nem tudnak kit mobilizálni.

Én ehhez annyit tennék hozzá, hogy ez alapvetően a "hiteles" radikális pártokra vonatkozik szerintem.

Minden szavazónál a pro-kontrák döntik el a kérdést. Az, hogy fel kell állni a fotelből, odakint időjárás van, úgy kell szervezni a programot stb, egységes kontrák minden pártnál. Radikálisoknál, akiknek mélyen elkötelezett szimpatizánstábora van, általában a felelősségtudat elég motiváló ahhoz, hogy ezt átlépjék. Emellett ott van minden kis pártnál a tudat, hogy nem végtelen szavazóból vagyok egy, hanem kevésből, tehát számít, mit csinálok, másrészt viszont sokszor (mint itt) lehet tudni, hogy nyerni nem fogunk, veszteni nincs mit, akkor meg nem mindegy? Az SZDSZ-nél szerintem most ez az utóbbi bejátszott, azaz ha lenne tétje a választásnak, amitől többen elmennének, többen mennének a szadisok is. Megkockáztatom, ha most lenne 2010, ebben a kerületben simán hoznának 10-15%-ot még mindig, elvégre fasisztaveszély, kiesikaszadi és hasonlók. Enélkül az, hogy a szadit akkor látni a hírekben, amikor már megint loptak, csaltak vagy hazudtak (és még le is buknak vele), hát ez nem lelkesíti az egyszeri szadis szavazót.

A Humanista Párt támogatottságáról meg halvány lila gőzöm nincs. Új szimpatizánsok, nincs múltunk a kerületben, a saját regisztrált szimpatizánsaink is 25%-os arányban vettek részt a választások. Hogy számukra milyen hatással bír ez a majd' 4%-os eredmény, nem tudom. Mi örülünk neki és reméljük, hogy lehet erősíteni. De erős a gyanúm, hogy a mostani két hét aktív munkája nélkül a mostani szavazóink egy része nem jönne megint szavazni, annyira ugyanis nem erős az elkötelezettségük. Másrészt viszont ha ennyien szavaztak ránk, sokan vannak, akik azt érezhetik, hogy protestszavazatuk nem veszik el, lesz egy látható voks arra, hogy a mostani politikusok és a szélsőjobb is elmehet a fenébe.

Szóval szerintem nem ilyen leegyszerűsíthető a téma, hogy alacsony részvétel jó a kicsinek, a nagy meg nem, mert van hogy igaz, de sok paramétertől függ...

medve2 2009.01.15. 10:28:43

Hát, KA_Steve, az SZDSZ-szel vigyáznék. A párt vonalvezetése a saját volt táborának is követhetetlenné vált. Miért szavazna rá valaki, ha nem szereti Fletót. és miért ne az MSZP-re szavazzon az, aki fasisztaveszélyt lát. Elvégre kikléptek a koalícióból.

Ferencváros legbelső szavazókörei nagyon konzervatívok, mint az V. kerület. Itt előzte be a Jobbik 1 helyen az MSZP-t. Ezeknek a körzeteknek köszönhetően volt erős az egész választókörzetben a MIÉP korábban.

Ennek a választásnak továbbra is az az igazi érdekessé, hogy eltűntek a kormánypárti szavazók. Ezzel nem foglalkozik senki.

medve2 2009.01.15. 11:06:02

KA-Steve! Igaz, hogy visszaléptek?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.01.15. 11:13:43

@medve2:
Nem úgy néz ki, a mai közleményük szerint a humanisták a bronzért küzdenek.
www.hirextra.hu/hirek/article.php?menu_id=2&cat=1&article_id=117871

medve2 2009.01.15. 11:33:47

OK! Az MSZP állítólag mindent bevet a mozgósításért, mert nem akarnak még egyszer ilyen arányt és nem akarják, hogy ismétlődő választásokon állandóan veszítsenek.

Kopiás Attila Steve 2009.01.15. 11:52:05

@medve2: Nekem mondod, én sem vágom, hogy a szadi most valami vagy megy valahova... De én eddig sem vágtam, mégis nyerők tudtak lenni egy kerületben 5%-os országos támogatottsággal meg hozták a főpolgármesterit is. Szóval szerintem minimális tartalék van még bennük, lesz még egy két jó helyi eredményük. Ami nem fog segíteni azon, hogy kiesnek. :+)

De honnan veszed ezt az "igaz, hogy" dolgot? Becsinálok. Mindenkinek annyira tévedhetetlen informátorai vannak. Bombagyáros Blogin "tudja", hogy a szadi pénzel minket, te azzal jösz, hogy visszalépünk. Hát kampánykoordinátorként nekem kell mindenről utoljára értesülnöm? :+)

Azért vicces dolog, szerintem sokat elmond az országról, hogy gyakorlatilag egyetlen politikával foglalkozó személy sem tudja elképzelni, hogy lehetséges lenne önerőből, becsületesen 295 szavazatot szerezni egy időközi parlamenti választáson. Mármint a kutya nem ismeri a HP-t, nincsenek botrányai, másfél évtized civil aktivizmusában sem volt semmi gyanús ügy, nincsenek ismert/hírhedt arcai, szóval gondolom, bárki más lenne helyettünk, ugyanezt kapná. Pedig ennyi ember még egy tömegdemonstrációt se tenne ki, szóval nem valami landslideról beszélünk. Na mindegy, persze nem lépünk vissza. És a szadi se támogat. Meg mi se mást. Olyan vagyok lassan, mint egy magnófelvétel bazmeg.

@Őrnagy Őrnagy: Szurkolj nekünk idén! EP választásokon az a 4,99% asszem ott még értelmezhető is. :+)

medve2 2009.01.15. 15:11:15

Én csak kérdeztem.
süti beállítások módosítása