Avanti ragazzi di Buda, avanti ragazzi di Pest
2008. szeptember 18. írta: TuRuL_2k2

Avanti ragazzi di Buda, avanti ragazzi di Pest

 Két évvel ezelőtt sokkal melegebb időnk volt, igazi bársonyos őszi este. A Kossuth téren jóval többen gyűltünk össze, mint előző nap, a szemerkélő esőben. Valahogy furcsán keveredett a fesztiválhangulat (sok-sok fiatal, beszélgető csoportok, rég nem látott ismerősök) az ugye-ezt-nem-lehet-megtenni-következmények-nélkül feszültségével. Az össznépi elkúrtad, elkúrtad! vagy a Gyurcsány, takarodj! skandálásban is legalább annyi volt az életöröm, mint az indulat. A levegő legalább annyira volt reménnyel tele, mint felháborodással. Senki nem tudta, mire várunk, de mindenki érezte, hogy valaminek történnie kell. Muszáj. Addig meg jó ott a téren.

 Barátnőmmel pár perccel azelőtt indultunk haza, hogy a tv-székházhoz vonult volna a tömeg. Mikor hazaértem, már jöttek a telefonok, hogy a Szabadság téren áll a bál. Gondolkodtam, hogy visszamegyek, aztán otthont maradtam. Barátaim tudósítottak telefonon, hogy mi történik, no meg a Hír TV-ben és az Indexen követtem az eseményeket. Az egész petíció-beolvasósdi abszurd anakronizmusnak tűnt elsőre (emlékszik még valaki, mik voltak Toroczkaiék követelései?), de aztán érezni kezdtem az erőt az egész helyzetben. Ezzel a videóklippel jóval később találkoztam, de jól visszaadja a szeptember 18-ai éjszaka sodrását (eredetileg csak ebből állt volna a bejegyzés, de aztán nem bírtam megállni - túlírtam):

 Tudom, rendőrökre támadni, térkövet felszedni, székházkaput betörni köztörvényes bűncselekmény. A székházostromra mégsem tudok úgy gondolni, mint ha csak úgy, egy semmilyen őszi estén, minden előzmény nélkül támadtak volna focihuligánok a magyar közszolgálatiság szentélyére. Úgy érzem, hogy egy, a személyes hatalmi ambícióinak és pártja érdekeinek nemzete (lsd. köztársasága) sorsát alárendelő miniszterelnök árulása sokkal súlyosabb bűn, mint az általa kiváltott, cinizmusával még tovább tüzelt vandalizmus és erőszak. A székház ostromlói közül sokakat utolért a törvény, sokakat pedig nem. Gyurcsány Ferenc a mai napig miniszterelnök.

 Nagyon érdekelne, milyen nyomot hagyott 2006. szeptember 17-18-a Gyurcsányban. Mert ha a tévéostrom volt a Magyar Köztársaság legsötétebb éjszakája, akkor a Magyar Köztársaság legsötétebb nappala nem lehetett más, mint a „nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére” időszaka. Eltesz-e a családi albumba néhány képet 2006 emlékezetes őszéről? És mit mond majd húsz év múlva, amikor 2006-hoz érnek az album nézegetésével, és az unokák megkérdezik, hogy mi volt ez, Feri papa? Látod, kis unokám, a papa miatt volt az egész?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr43670424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Francois Pignon 2008.09.18. 21:36:31

Nagyon jó kis dal ez. Fáj is hogy jobbára már csak az Irriducibili meg mindenféle újfasiszta csoportok használják.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.18. 21:38:10

Nagyon tetszik, sokszor szoktam dúdolni. Az eredeti változat is szép, de a feldolgozásban sokkal több a tűz.

freehckr 2008.09.18. 22:12:10

"mit mond majd húsz év múlva"

Le fogja tagadni amit 19 év és 10 hónap múlva fog mondani...

odonkor (törölt) 2008.09.18. 22:46:02

Bocsánat, a kommentem némileg off, de annak fényében, hogy Gyurcsány reális esélyét látja az újraválasztásának, és hogy ezt már velem is sikeresen elhitette, valamit be kell linkelnem.

"Írtam egy nagyon jó elemzést" - úgymond. iranytu21.blogspot.com/2008/09/egy-lehetsges-mdozat.html

Mottó: félni jobb, mint megijedni.

Zetek 2008.09.18. 22:57:20

Sokkal fontosabb, hogy bizonyíthatta totális alkalmatlanságát. Ha anno megbukik, akkor lett volna belőle a baloldal mitikus hőse.

Invictus 2008.09.18. 22:57:22

Sváby is ott röhögött a TV-ostromnál :)

Francois Pignon 2008.09.18. 23:04:38

Invictus,
ha csak röhögött volna... De miután mutatta a kamera, felhívták a tévéből, hogy tudósítson már, hogy ne legyen annyira kínos. Hát ez sem volt valami jó ötlet. Ő valószínűleg nem tudta hogy a tudósítása alatt élő kép van, mert nem egészen arról beszélt amit látni lehetett. Finoman szólva kiszínezte a dolgokat, vagy talán valami tudatmódosító hatása miatt vizionált kicsit többet a történteknél.
És ezzel még csak elkezdődött aheti mélyrepülése. ;)

2008.09.18. 23:23:59

A TV ostrom fontos mozzanata az elmúlt 18 évnek. A rendszer és minden aktor határait lehetett megtapasztalni azon az éjszakán.

A megítélése is sokat fog még alakulni.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.09.18. 23:34:01

Szerintem szégyen ez a poszt! Na jó nem értek vele egyet, alapvetöen nem lehet ezt Gyurcsányra kenni, az aznapi gyözelem következményeit pedig azóta látjuk!
Van jog az eröszakra?
Egy hülye fasz még ha miniszterelnők is okot ad erre?
Azt írod, hogy futbalhuligánok, ha azok akkor szerinted politikai okból cselekedtek, ha nem akkor Gyurcsány a hibás mindezért?
Tényleg nem értelek mért kell ifde politika és föleg mért nem lehet egyszerüen azt mondani szörnyű volt. Aznap egyébként én is kinn voltam és kb én is akkor jötem el talán 20 percel elöbb, még látam az este végét, amit sose foggok elfelejteni.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.18. 23:35:08

Hoppá! És ezeken a felvételeken látszik egy faszi
aki benzint önt a már megfeneklett vízágyuba.
(ne legyen kétségetek ez itt egy összeesküvés elmélet lesz)
Nekem van róla pár képem, amit netről szedtem le, azon
látszik, hogy fekete műanyag lábszárvédőben van!

Másnap a Blahán én is megörökíthettem. ) Először a
Rákóczi úton az első sorban. Fekete bőrzsé van rajta
piros és fehér csíkokkal. Azután a Corvin előtt, ugyanis
ez a faszi gyújtotta be azt a bizonyos rendőrautót is.

Most ez az ember ennyire bátor vagy rendőr?
Az ugyanis szinte biztos, hogy azt a rendőrautót
szándékosan hagyták a tömegben másnap,
ennek szemtanúja voltam.

A képeket mindjárt felrakom az alkaloidára.

medve2 2008.09.18. 23:40:46

Turul!

1. A TV ostroma engem akkor nagyon aggasztott, mert elvitte a tüntetések örörmét, eszközzé lett a figyelem elterelésére. Mert abban igazad van, hogy az első tüntetés nagy öröm volt, számomra is.
2. Furcsa mód a TV ostroma arra volt jó, hogy Fletó állatságaira felhívta a nemzetközi figyelmet.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.18. 23:54:36

gloire:
Az nagy fogás lenne. :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.19. 00:08:03


www.indavideo.hu/video/Helyzetjelentes_egy_kiegett_auto_radiojabol
4:48-tól kezdődik:

a rádió:
"Most egy rendőrautót látok, szemmel láthatóan lángol...
(a vízágyura gondol? arra ki mondja azt, hogy rendőrautó?)
már nem sok van belőle...
Egy igen jellegzetes katonai sapkát viselő fiatalember
jobb kezét negyvenöt fokos szögben égnek emelve...
tüntetők:
"kurva anyádat te geci...te rohadt mocsok, ezt nem hiszem el...
hazudnak mindannyian... te rohadt szemét...
Ez hihetetlen... persze, jellegzetes sapkában... meg izé bajusszal
bazmeg... rohadt mocsok szemét..."

Szóval ez a harc a nácizmus ellen már
ott elindult ezek szerint. fura nem?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.19. 00:12:41

Huba:
Sehol sem írtam, hogy jog van az erőszakra, csak hogy szerintem nagyobb bűn tudatosan, önérdekből a szakadék felé kormányozni egy országot, mint akár megostromolni egy tv-székházat.
Érdekes, hogy 16 évig nem volt hasonló balhé, Gyurcsány Ferenc kellett hozzá.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.19. 00:18:20

gloire:
A katonasapkás leírás illik egy jellegzetes tüntető arcra - a nevére nem emlékszem, de a kóbor kutyás kijelentés után minden tüntetésen ugatni szokott.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.19. 01:07:04

Persze, ez csak spekuláció, de elgondolkodtató,
elég nagy káosz volt ott, az biztos.
(a hollánernős kinemszolgált csaj is feltűnt az
m1-es képeken: mi folyik Gyöngyösööön?)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.19. 01:48:30

"A katonasapkás leírás illik egy jellegzetes tüntető arcra"
Ez egy élő közvetítés, amit a helyszínen hallgatnak.
Nyilván azért anyáznak, mert körülnéznve ilyen
arcot nem látnak (láttunk) a helyszínen.

smalladam 2008.09.19. 02:56:58

a katonasapkás arc szerintem marci, az egyik törzstüntető, aki úgy csinálja, mintha egyszerre lenne önmaga paródiája is:)

amúgy nincs mentség a tévéostromra. az olyan mondatokra, hogy "baszki ebből a skodából már nem tudok mit kilopni", meg azokra az arcokra, akik az elfoglalt aula konzolgépein iwiweztek és közben azon gondolkodtak, hogy most, hogy bejutottak végül is mit is csináljanak, meg azokra, akik a szovjet emlékmű hősi halott-listájának az összetört kőtábláját használták söralátétnek.

a tévészékháznál az adott helyzet elszakította azt a bizonyos morális cérnát, amitől ember az ember. a hatása pedig beszippantotta a jelenlévőket. mindent szabad volt. az "adott helyzeten" lehet vitatkozni. magukon a tévénél történteken nem érdemes.

soseleszekelső 2008.09.19. 08:00:19

Én csak egyvalamire emlékszem az ostromlók követeléseiből.
Hogy a Fradi kerüljön vissza az NB1-be...

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.19. 08:30:44

Smalladam, adócsalóként te nem szólhaszt bele közéleti dolgokba :)

states 2008.09.19. 08:43:34

A siralmas az egészben az, hogy nincs olyan európai demokrácia, ahol a miniszterelnök a helyén maradhatott volna egy ilyen 2006. őszi események után, beleértve az öszödi beszédet is. A kérdés az, miért hagytuk, hogy így legyen, mert rajtunk polgárokon múlt. De az emberek többsége otthon maradt és nézte a tévében a "sajnálatos" eseményeket, mintha nem róla szólt volna a történet...

nénike · http://mandiner.hu 2008.09.19. 09:34:23

Ez a Kaukázus dal megmutatja, hogy mennyire sokféleképpen látszott a két évvel ezelőtti sztori:
www.youtube.com/watch?v=xozkFmvXJr4

soseleszekelső 2008.09.19. 09:46:01

"De az emberek többsége otthon maradt és nézte a tévében a "sajnálatos" eseményeket, mintha nem róla szólt volna a történet..."

Pedig még felgyújthattak volna inkább egy-két autót, épületet?
Szerintem a TV-t ostromlók ártottak leginkább az "Ügynek".

Lehet, hogy nem leszek népszerű, de én az 'ostrom'-nál csak a rendőröket sajnáltam. Mégpedig azért, mert ők nem dönthették el, hogy ott vannak-e, vagy sem.

ÁrPi 2008.09.19. 11:02:44

"Lehet, hogy nem leszek népszerű, de én az 'ostrom'-nál csak a rendőröket sajnáltam. Mégpedig azért, mert ők nem dönthették el, hogy ott vannak-e, vagy sem."

Nem hiszem hogy népszerüséged ezzel szemernyi csorbát is szenvedne!!

Mert Úgyvan. Úgyvan. Csakis a rendőri vezető(i)k dönthetnek arról, hogy az a pár rendőr odabenn a székházban valamiféle mártír lesz-é vagy kapnak ERŐS segítséget a szomszéd utcából (rendőrtársaik révén).

states 2008.09.19. 11:09:10

Az én válaszom meg lehet, hogy nálad nem lesz népszerű: biztos, hogy egy ilyen retardált, hadonászó majomnak kell a miniszterelnöknek lenni, aki a lakosság fosztogatásán, a haveri, családi és pártzsebek közpénzből való degeszre tömésén kívül semmihez sem ért...!?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.19. 11:10:42

Én végignéztem az ostromot majdnem végig. Emlékezetes volt, mikor a tömeg visszarakatta a suhanccal az EU zászlót.
Láttam simontibizve rohamozó 15 éves fradistát. De a vízágyús eset után elindultam hazafelé. A tér sarkán haverokkal futottam össze, akik mondták, hogy jókor jöttem el, mert a környező utcák tele vannak zsarukkal. Perceken belül kisöprik az egész területet, Erre mit látok otthon a tv-ben? Bejutottak az ostromlók. Máig nem értem, miért nem küldtek felmentő csapatokat, volt rá több órájuk. Főleg úgy, hogy bajtársak voltak szorongatott helyzetben. Ez szerintem katonai bíróságra tartozó ügy.

states 2008.09.19. 11:11:03

soseleszekelsőnek szól a fenti válasz...

soseleszekelső 2008.09.19. 11:38:44

states, rájöttem :)

De a két ügy nagyjából független. Mármint olyan szempontból, hogy ha hülye a min.elnök, akkor sem az a megoldás, hogy felgyújtjuk a TV-t. Attól ugyanis a min.elnök nem megy el, sőt.

Én sem értem, hogy miért nem verték szét a TV ostromlókat. Az ottani kudarc egyenesen vezetett az okt.23-i eseményekhez.
Egyrészt a rendőrök bosszút akartak állni, másrészt az emberek azt hihették, hogy egy oszlatás egy jó buli, amit 50-100m-ről már nyugodtan lehet nézni. Szerintem innen is a sok vétlen áldozat.

Ja, és states, szerintem is mennie kéne Gyurcsánynak, holott én rájuk szavaztam. De nem azért, mert hadonászik, vagy mert majomfejű. Hanem mert nem csinálta meg azokat a szerkezetátakító reformokat, amikre szükség lenne, és amiket Öszödön megígért. És félreértés ne essék, az elkúrás után ez nem valami hőstett lett volna, hanem a minimum.

states 2008.09.19. 12:23:56

sohseleszekelső
Nekem csak az a gondom, hogy akik nem akarnak Gyurcsány alkalmatlanságával szembesülni, azoknak ürügy a tévégyújtogatás és az ehhez hasonló megmozdulások, megjegyzem, hogy ezek a randalirozók, akik azóta is járják, ha kell, ha nem az utcákat, nagy segítséget nyújtottak Fletónak a hatalomba maradáshoz. Ha viszont anno kiment volna néhány százezer ember az utcára és méltóságteljesen demonstrál volna, Gyurcsányt már rég el is felejtettük volna. Én ezekről a tévé előtt ellenzékieskedőkről beszéltem fentebb...

soseleszekelső 2008.09.19. 12:40:44

Szerintem egyetértünk. Azért írtam, hogy a TV ostromlók csak ártottak annak az ügynek, amit elvileg képviseltek.

Annyit tennék hozzá, hogy szerintem a Fidesz helytelen reakciója segített ürügyként használni ezeket az eseteket, és segített a baloldalnak összezárni.

Csak egy példa: A TV ostrom éjszakáján behívták a HírTV-be a Szíjjártót. Valahonnan ugraszthatták, mert kapucnis pulcsiban volt, nyílván nem is volt ideje egyeztetnie a főnökeivel Amikor megkérdezték, hogy mi a véleménye, tudod mit mondott?
Hogy megérti az emberek elkeseredettségét... Ekkor már lángoltak az autók, meg talán az épület is...
Ennél jobb ürügy szerintem nem nagyon kell, hogy valaki azt mondhassa, talán a Fideszt inkább mégse. Legalábbis akkor én azt gondoltam.

hcrules 2008.09.19. 14:01:40

Szeretem ezt a dalt. Nem tudom h tényleg csak az Irriducibilihez hasonló csoportok éneklik-e. Azt tudom, hogy az olasz mérsékelt jobboldalnak is sokat jelent 1956.

A TV-ostrommal kapcsolatban nagyon sok zavaros dolog van. Szerintem ha felidézzük Gyurcsány aznap esti nyilatkozatát, tudniillik hogy állítólag személyesen felügyelte a dolgokat a központban, sok minden kitisztul...

Francois Pignon 2008.09.19. 14:14:43

hcrules, sejtettem, egy curva nordistatól ez el is várható. ;)
Mondjuk a Livorno ellen nagyon helyén van, a kartartás viszont sokat ront a dolog élvezeti értékén.
www.youtube.com/watch?v=E1t5apEm-Xk

Ferdinand Navarra 2008.09.19. 14:30:15

sajna az egy megszervezett buli volt. 2002-ben a Kossuth téren az Orbán féle rendőrség simán kiszorított minket a következő képpen, amit a TV-nél is meg lehetett volna csinálni.

Kettős rendőrsorfal a környező utcákban, középről könnygáz. Aki el akart menni, kisétált két sorfalon keresztül, a rendőrök joviálisan kiengedtek. Persze vissza már nem engedtek senkit. A megfogyatkozott kemény magot pedig ezek után könnyű volt középről kiszorítani.

Talán ha 10 percig tartott.

Én ezt a elég gyorsan felismertem, és látván, hogy bűzlik a dolog, távoztam a TV képernyője elé.

egyszóval az ott egy holnapihoz hasonló komcsi művelet volt

plastik02 2008.09.19. 14:51:53

"Az én válaszom meg lehet, hogy nálad nem lesz népszerű: biztos, hogy egy ilyen retardált, hadonászó majomnak kell a miniszterelnöknek lenni, aki a lakosság fosztogatásán, a haveri, családi és pártzsebek közpénzből való degeszre tömésén kívül semmihez sem ért...!?"

ezek a jellemzés tökéletesen érvényes a három legutóbbi miniszterelnökünkre. :D (na jó, Megyó még ehhez is túl szerencsétlen volt...)

a TV ostrom pedig egy szégyen volt, azon ezrek részéről is, akik a randalírozók mögött csendben, vagy halkan bíztatva álltak.
a mosolyogva fényképezkedős, székház tolvaj és gyújtogató idiótákról nem is beszélve. ez a mob volt, Gyucsány felelősségét máshol kell keresni. pont elég az is...

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.09.19. 15:27:19

>a mosolyogva fényképezkedős, székház tolvaj és gyújtogató idiótákról nem is beszélve

Hát igen... tény, hogy a rendőrök rengeteg kárt okoztak az épületben, amikor eldöntötték a szekrényeket, kitépték az ajtókat, dobálták a bútorokat, hogy majd "barikádot építenek" a behatolókkal szemben... elég szánalmas volt.

Mondjuk szerintem Gyurcsány országlása és annak folytatódása jóval több kár és nagyobb szégyen az országra, mint a zavargások.

Tintahal Kombájn 2008.09.19. 16:29:19

Bazdmeg...
"személyes hatalmi ambícióinak és pártja érdekeinek nemzete (lsd. köztársasága) sorsát alárendelő miniszterelnök árulása sokkal súlyosabb bűn, mint az általa kiváltott, cinizmusával még tovább tüzelt vandalizmus és erőszak."
Idézve az cikkírótól, aki úgy érezte magát a helyszínen, mint egy fociversenyen. Beszélünk drukkermentalitásról... Szégyelld magad, Turul!

borsikm 2008.09.19. 21:54:52

Szégyenletes, hogy még mindig ennyi korlátolt barom van, aki képtelen elválasztani az okot az okozattól, és kritikátlanul beveszi az összes kamu dumát az ostrommal kapcsolatban.

Soha nem került volna sor ilyen erőszakos eseményekre, ha nincs Gyurcsány Ferenc. Sőt, ha azonnal lemondott volna, önmagában beszédének nyilvánosságra kerülése sem lett volna elegendő arra, hogy ilyen reakciókat, ilyen indulatokat váltson ki.

Az erőszakos cselekmények nemhogy nem ítélhetőek el, éppen ellenkezőleg, örülni kéne annak, hogy ilyen olcsón megúszták az elszenvedői, és nem volt haláleset. Örülni kéne annak, hogy nem jutott eszükbe a székházfoglalás után a Parlamentet is megtámadni a tüntetőknek.

Sokkal inkább azon kéne elgondolkozni, hogyan jutottunk el odáig, hogy ha ma kerülne sor egy újabb ostromra, a két évvel ezelőttiekkel szemben ma már nem kisérnék társaikhoz a csapdába esett rendőröket, hanem az első adandó alkalommal felgyújtanák őket.
süti beállítások módosítása