Az előző bejegyzésben összefoglaltuk az építési akciót megelőző napokat.
2008. január 17., csütörtök
A Jelvénygyár rugalmasságának köszönhetően az utolsó pillanatra az újragyártott kitűzők is elkészülnek, a sisakok és kesztyűk már előző este és készen álltak. A szerkesztőség ablakából látjuk, ahogy gyülekeznek az emberek a Rákóczi téri építési terület bejáratánál. Nekiindulunk.
Jönnek a beszámolók, az Indextől az MTV Szempontjáig.
S végül a ráadás:
2008. január 21., hétfő
E-mailt kaptunk egy újságírótól, melyben többek közt a következőket írja:
„A 4metro barátaitól kaptam meg a címét. **** ***** vagyok, újságíró. Jelenleg a Szeged környéki Térségi Tükör című újságba dolgozok fel egy érdekes témát a metróépítéssel kapcsolatban. Kérném a véleményét, ha lehetne, mint az építés mellett elkötelezett civil szóvivő.
A 4-es építési költsége 511 milliárd forint. A vidéki embereket ez a szám azért is foglalkoztatja kiemelten, mert a vidékfejlesztésre fordított állami keretösszeg hozzávetölegesen a két és fél szerese, kb. 1300 milliárd forint.
Ön szerint a két fejlesztés fajsúlyosan hogyan mérhető össze? Kérdésem: a vidéken éllő mintegy kilenc (Bp és vonzáskötórzetének becsült népességét nem számítva) millió ember, ha csak számadataiban mérjük, nem érdemelne-e többet, és így érhető-e ha nem szimpatizálnak az építéssel a nem Pest megyeiek?
A baráti társaság mennyiben fővárosi kötödésű? Azt akarom ebből kihozni, hogy akkor is támogatnák-e a kezdeményezést, mint aktivisták, ha mondjuk a 43-as út mellett élnének, ahol Bulgária és Románia csatlakozása óta (ami előre látható volt... mondjuk már tíz éve) a halálos balesetek száma drasztikusan növekszik. Az út menti házak falai repedeznek, a zajszennyés jóval az EU-s norma fölöt van. Nem érdemelt volna-e prioritást az autópályaépítés ezen a szakaszon?
És gazdaságilag: hogyan győzné meg a vidéki embert a metróépítés őreá gyakorol pozitív hatásairól? Példa: a 4-es metró annyiban javítja a főváros közlekedését, hogy az kihat a város és így az ország GDP növekedésére is, ezért Józsi bácsi is jobban fog élni a Csongrád megyei Szatymazon...”
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr67309690
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 15:41:35
simonmondja
Nem, nem a videkiek adojabol el Budapest, ugy gondolom mindenki - fovaros es videk - azoknak az adojabol el akik fizetnek egyaltalan manapsag adot..Az nem tetszik kulonben, hogy ennyire kulonbalasztva targyaljak a fovaros es a videk ugyeit, mintha nem is egy orszagban elnenk. Ha Antall mondta vissza az orosz segitseget akkor elnezest ezugyben Demszkytol. Antall szerepet kicsit lehet, hogy ujra kellene ertekelni, persze ettol Demszky es a mostani helyzet - vele egyutt a negyes metro kerdese is - nem lesz jobb. Nem a metroval van baj kulonben, hanem a korulotte folyo bizonyithatatlan am meglevo korrupcios ugyekkel, a tizmilliokkal ugrasszeruen novekedo raforditasokkal es azzal a ketsegbeejto ugyetlenseggel amivel ezt a dolgot intezik.
Nem, nem a videkiek adojabol el Budapest, ugy gondolom mindenki - fovaros es videk - azoknak az adojabol el akik fizetnek egyaltalan manapsag adot..Az nem tetszik kulonben, hogy ennyire kulonbalasztva targyaljak a fovaros es a videk ugyeit, mintha nem is egy orszagban elnenk. Ha Antall mondta vissza az orosz segitseget akkor elnezest ezugyben Demszkytol. Antall szerepet kicsit lehet, hogy ujra kellene ertekelni, persze ettol Demszky es a mostani helyzet - vele egyutt a negyes metro kerdese is - nem lesz jobb. Nem a metroval van baj kulonben, hanem a korulotte folyo bizonyithatatlan am meglevo korrupcios ugyekkel, a tizmilliokkal ugrasszeruen novekedo raforditasokkal es azzal a ketsegbeejto ugyetlenseggel amivel ezt a dolgot intezik.
simonmondja... 2008.01.24. 15:46:33
511 milliárd.
Kétezer kilóméterre laksz innen? És onnan adózol ide?
A Duna alatt azért kell átmenni, mert ott van.
Ha Piripócs és Bivalybürgözd között építjük, akkor nincs ott, viszont csak néhány kósza őstermelő közlekedik arra, az is traktoron.
Tehát nem igazán arra kell építeni, amerre a legkisebb galibával jár, hanem , ahol tömeg jár.
Denever.
Ezt nem is értem.
Gödöllő az Pesttől is keletre van.
Ez itt a város délnyugati negyede, amelyiknek nincs még HÉV-je sem.
Hogy jön ide Gödöllő?
Kétezer kilóméterre laksz innen? És onnan adózol ide?
A Duna alatt azért kell átmenni, mert ott van.
Ha Piripócs és Bivalybürgözd között építjük, akkor nincs ott, viszont csak néhány kósza őstermelő közlekedik arra, az is traktoron.
Tehát nem igazán arra kell építeni, amerre a legkisebb galibával jár, hanem , ahol tömeg jár.
Denever.
Ezt nem is értem.
Gödöllő az Pesttől is keletre van.
Ez itt a város délnyugati negyede, amelyiknek nincs még HÉV-je sem.
Hogy jön ide Gödöllő?
Bummer 2008.01.24. 15:51:17
simonmondja, a város délnyugati negyedén van egy vonat. Meglehetősen gyors, ha jól emlékszem Déli pu.-Kelenföldi pu. 5 perc, vagy ilyesmi.
simonmondja... 2008.01.24. 15:55:56
Marianna.
Az ügyek az gond.
De sosem volt ennél értelmesebb projekt ebben a húsz évben.
És vizsgálni a szerződéseket kell, meg az ellenzők érdekeltségeit.
Mert az is lehet, hogy nekik van egy fasza másik megoldásuk, ami többe lesz.
Volt már erre példa.
És a balatoni viadukt is egy kis makacs ellenzés és némi áttervezés után került olyan sokba,
hogy az már mindennek a teteje.
Szóval nem kell mindent úgy nézni, hogy, aki ellenzi, az csak spórolni fog.
Erre említettem a Nemzeti Színházat, de fenyítve lettem orbánozásért.
Pedig szerintem jó példa.
Az ügyek az gond.
De sosem volt ennél értelmesebb projekt ebben a húsz évben.
És vizsgálni a szerződéseket kell, meg az ellenzők érdekeltségeit.
Mert az is lehet, hogy nekik van egy fasza másik megoldásuk, ami többe lesz.
Volt már erre példa.
És a balatoni viadukt is egy kis makacs ellenzés és némi áttervezés után került olyan sokba,
hogy az már mindennek a teteje.
Szóval nem kell mindent úgy nézni, hogy, aki ellenzi, az csak spórolni fog.
Erre említettem a Nemzeti Színházat, de fenyítve lettem orbánozásért.
Pedig szerintem jó példa.
oblomov 2008.01.24. 16:06:55
"A Dél-Buda és Rákospalota között közlekedő metró megépítéséről egy 1972-es közlekedésfejlesztési terv szólt először. A Minisztertanács elé 1976-ban került az addigra véglegesített vonalvezetés, és Lázár György kormánya döntött: a beruházást 1978-ban meg kell kezdeni, az ötödik ötéves tervben a metróvonal építésére 1,1 milliárd forint felhasználását engedélyezte. Az alagútfúrás nem kezdődött el, helyette szinte évenként született döntés arról, hogy majd a következő évben döntés születik.
A Grósz-kormány alatt merült fel először, hogy a szovjetek építsék meg a dél-budai metrót tartozásuk fejében. A rendszerváltozás idején már több külföldi érdekeltségű cég - Siemens, AWG, Skanska, Intermetro, Matra Transport - is jelentkezett, hogy részt vennének a metróépítésében és hajlandók lennének azt finanszírozni. Végül az Antall-kormány írt ki eredménytelennek bizonyult nemzetközi tendert, amelyre négy ajánlat érkezett. A Dél-Buda-Rákospalota metróvonal történetében közvetlenül az 1998-as választások előtt állt be fordulat. Medgyessy Péter, a Horn-kormány akkori pénzügyminisztere és Demszky Gábor polgári jogi szerződést írt alá az első, Etele tér-Baross tér közötti szakasz hatvan-negyven százalékos arányban történő finanszírozásáról. Nem sokkal később a Horn-kormány megbukott, majd a Fidesz vezette kabinet még ugyanannak az évnek a novemberében bejelentette, hogy nem kíván részt venni a metróépítésben.
Megindul a munka
Ezzel kezdetét vette a nagy metróper a főváros és az állam között, amelyben 2001-ben hozott jogerős ítéletet a Legfelsőbb Bíróság: a Medgyessy-Demszky-szerződés nem pénzfizetésre, hanem törvényjavaslat-előkészítésre vonatkozott, ezzel elutasította a Fővárosi Önkormányzat keresetét. A 2002-es kormányváltást követően ismét reménykedhetett Demszky Gábor a beruházás minél gyorsabb elkezdésében, ám az önkormányzati választást követően fővárosi koalíciós ellentétek bontakoztak ki a fővárosi szocialisták és szabad demokraták között. A vitát Medgyessy Péter zárta le a parlamenti országértékelő beszédével: "Az Európa Terv részeként még a tavaszi ülésszakon benyújtjuk a 4-es metró megépítéséről szóló törvényjavaslatot és az év második felében megindul a munka."/"
www.fabinet.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=240
A Grósz-kormány alatt merült fel először, hogy a szovjetek építsék meg a dél-budai metrót tartozásuk fejében. A rendszerváltozás idején már több külföldi érdekeltségű cég - Siemens, AWG, Skanska, Intermetro, Matra Transport - is jelentkezett, hogy részt vennének a metróépítésében és hajlandók lennének azt finanszírozni. Végül az Antall-kormány írt ki eredménytelennek bizonyult nemzetközi tendert, amelyre négy ajánlat érkezett. A Dél-Buda-Rákospalota metróvonal történetében közvetlenül az 1998-as választások előtt állt be fordulat. Medgyessy Péter, a Horn-kormány akkori pénzügyminisztere és Demszky Gábor polgári jogi szerződést írt alá az első, Etele tér-Baross tér közötti szakasz hatvan-negyven százalékos arányban történő finanszírozásáról. Nem sokkal később a Horn-kormány megbukott, majd a Fidesz vezette kabinet még ugyanannak az évnek a novemberében bejelentette, hogy nem kíván részt venni a metróépítésben.
Megindul a munka
Ezzel kezdetét vette a nagy metróper a főváros és az állam között, amelyben 2001-ben hozott jogerős ítéletet a Legfelsőbb Bíróság: a Medgyessy-Demszky-szerződés nem pénzfizetésre, hanem törvényjavaslat-előkészítésre vonatkozott, ezzel elutasította a Fővárosi Önkormányzat keresetét. A 2002-es kormányváltást követően ismét reménykedhetett Demszky Gábor a beruházás minél gyorsabb elkezdésében, ám az önkormányzati választást követően fővárosi koalíciós ellentétek bontakoztak ki a fővárosi szocialisták és szabad demokraták között. A vitát Medgyessy Péter zárta le a parlamenti országértékelő beszédével: "Az Európa Terv részeként még a tavaszi ülésszakon benyújtjuk a 4-es metró megépítéséről szóló törvényjavaslatot és az év második felében megindul a munka."/"
www.fabinet.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=240
simonmondja... 2008.01.24. 16:13:12
Bummer.
Tök jó.
Én Érdre mentem vele egy párszor.
negyven perc a vonatig,
félóránként indul,
45 perc alatt bent is van Érden.
Onnan busz fél óra.
Tőlem légvonalban 15 kilométer,
Kocsival, biciklivel 21.
Kocsival 20 perc.
Biciklivel másfél óra.
Tök jó.
Én Érdre mentem vele egy párszor.
negyven perc a vonatig,
félóránként indul,
45 perc alatt bent is van Érden.
Onnan busz fél óra.
Tőlem légvonalban 15 kilométer,
Kocsival, biciklivel 21.
Kocsival 20 perc.
Biciklivel másfél óra.
Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 16:18:41
simonmondja
Hat ez az, hogy vizsgalni lenne jo, es az ilyen nagy hordereju ugyeket partfuggetlen szakemberekkel kellene megterveztetni es kiviteleztetni. Szakertokkel kell targyalni es nem egymassal veszekedo, gyulolkodo es csakazertis egymasnak betarto partokkal.
Orban es Demszky annakidejen viszonylagosan egyetertve kozos csonakban evickeltek. Ahhoz hogy ennyire elmergesedjen kozottuk a helyzet mindkettonek hibaznia kellett. Orban sokat hibazott (a Nemzeti Szinhazzal feltetlenul peldaul) es eleg rossz tanacsadokkal veszi korul magat, tobb nyilatkozata es neha valoban demagog megnyilvanulasai sem tetszenek, de a negy eve alatt olyan katasztrofalis hibak nem tortentek mint most mar evek ota. Statisztikai adatok bizonyitjak, hogy az o kormanyzasuk volt idaig a legmegelelobb. Nem ideologiarol beszelek. Nem vagyok elfogult, megprobalom jozanul nezni azt a hulye es lehetetlen helyzetet ami kialakult, nem esek ketsegbe ha evekig szocialista-liberalis kormany van hatalmon, de akkor az legyen olyan aki ert ahhoz amit csinal, legyen annyi becsulet es jozan ertekitelet bennuk, hogy kepesek legyen felmerni a helyzetet, es ha kell, levonva a konzekvenciakat mondjanak le.
Budapestre is raferne mar egy masik fopolgarmester, tokmindegy milyen szinekben indulo, csak vegre tudjon egy vilagvarost megfeleloen iranyitani.Budapest nagyon lerobbant varos lett, eppen mert ritkan jarok oda latom talan jobban, mint akik ott elnek.
Hat ez az, hogy vizsgalni lenne jo, es az ilyen nagy hordereju ugyeket partfuggetlen szakemberekkel kellene megterveztetni es kiviteleztetni. Szakertokkel kell targyalni es nem egymassal veszekedo, gyulolkodo es csakazertis egymasnak betarto partokkal.
Orban es Demszky annakidejen viszonylagosan egyetertve kozos csonakban evickeltek. Ahhoz hogy ennyire elmergesedjen kozottuk a helyzet mindkettonek hibaznia kellett. Orban sokat hibazott (a Nemzeti Szinhazzal feltetlenul peldaul) es eleg rossz tanacsadokkal veszi korul magat, tobb nyilatkozata es neha valoban demagog megnyilvanulasai sem tetszenek, de a negy eve alatt olyan katasztrofalis hibak nem tortentek mint most mar evek ota. Statisztikai adatok bizonyitjak, hogy az o kormanyzasuk volt idaig a legmegelelobb. Nem ideologiarol beszelek. Nem vagyok elfogult, megprobalom jozanul nezni azt a hulye es lehetetlen helyzetet ami kialakult, nem esek ketsegbe ha evekig szocialista-liberalis kormany van hatalmon, de akkor az legyen olyan aki ert ahhoz amit csinal, legyen annyi becsulet es jozan ertekitelet bennuk, hogy kepesek legyen felmerni a helyzetet, es ha kell, levonva a konzekvenciakat mondjanak le.
Budapestre is raferne mar egy masik fopolgarmester, tokmindegy milyen szinekben indulo, csak vegre tudjon egy vilagvarost megfeleloen iranyitani.Budapest nagyon lerobbant varos lett, eppen mert ritkan jarok oda latom talan jobban, mint akik ott elnek.
Bummer 2008.01.24. 16:19:15
simonmondja.
rohadtul idege-
sítő, hogy mindent
külön sorba írsz,
mintha legalábbis
valami emelkedett hangú
költemény lenne
a bibliából.
másrészt nem tudom, miről beszélsz.
20 km-t 40 perc alatt tesz meg.
akár bármelyik hév.
vagy metró.
rohadtul idege-
sítő, hogy mindent
külön sorba írsz,
mintha legalábbis
valami emelkedett hangú
költemény lenne
a bibliából.
másrészt nem tudom, miről beszélsz.
20 km-t 40 perc alatt tesz meg.
akár bármelyik hév.
vagy metró.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 16:24:05
Simon,
m2 kihosszabbitodik kelenfoldi pu-ig a vasuti sineken.
godolloi hev es m2 osszekotodik az ors vezer teren.
m2 kihosszabbitodik kelenfoldi pu-ig a vasuti sineken.
godolloi hev es m2 osszekotodik az ors vezer teren.
ergé 2008.01.24. 16:27:04
Bummer,
művelődj,
ez
szabadvers
:
-
)
művelődj,
ez
szabadvers
:
-
)
simonmondja... 2008.01.24. 16:33:40
Marianna.
Nem nézünk ki olyan jól, mint a falvak, az biztos.
Ha kiteszem a lábam a városból, csupa csinos új házat látok.
De ez a város eltart jópár millió embert.
A vidék is itt taníttatja a gyerekeit,
és itt gyógyíttatja a problémás betegeit.
Ide hordja föl az áruját eladni,
és itt vásárol, ha akar.
A politikusok azért büntetnek minket, mert ők nem itt születtek és nem itt nőttek föl.
Minden párt vidéktöbbséggel számol.
Úgy gondolják, jól megtapsolják őket, ha rúgnak egyet a Városba.
Kicsinyes dolog.
Minden ország rangját a fővárosa adja.
Inkább segíteni kéne a kibontakozásban.
Nem lenne ez hátrány a vidékieknek sem.
Sőt.
Nem nézünk ki olyan jól, mint a falvak, az biztos.
Ha kiteszem a lábam a városból, csupa csinos új házat látok.
De ez a város eltart jópár millió embert.
A vidék is itt taníttatja a gyerekeit,
és itt gyógyíttatja a problémás betegeit.
Ide hordja föl az áruját eladni,
és itt vásárol, ha akar.
A politikusok azért büntetnek minket, mert ők nem itt születtek és nem itt nőttek föl.
Minden párt vidéktöbbséggel számol.
Úgy gondolják, jól megtapsolják őket, ha rúgnak egyet a Városba.
Kicsinyes dolog.
Minden ország rangját a fővárosa adja.
Inkább segíteni kéne a kibontakozásban.
Nem lenne ez hátrány a vidékieknek sem.
Sőt.
simonmondja... 2008.01.24. 16:36:47
Denever.
Az egy vasúti töltés.
Itt nem mocsár van, hanem 8 emelet magasságig sűrűn emberek élnek.
Körülvonatozhatuk rajtuk a susuvonattal, de
jobb, ha azzal számolsz, hogy összedől a rozsdától.
Az egy vasúti töltés.
Itt nem mocsár van, hanem 8 emelet magasságig sűrűn emberek élnek.
Körülvonatozhatuk rajtuk a susuvonattal, de
jobb, ha azzal számolsz, hogy összedől a rozsdától.
simonmondja... 2008.01.24. 16:39:55
Bummer.
40 perc, csak innen egy pályaudvar.
Ahonnan elkezdhetek vonatozni.
40 perc, csak innen egy pályaudvar.
Ahonnan elkezdhetek vonatozni.
simonmondja... 2008.01.24. 16:42:08
Bocs a sorváltásért.
Beszédtempóban írok, és ilyenkor ez a tempóm.
Van, hogy elhagyom.
Beszédtempóban írok, és ilyenkor ez a tempóm.
Van, hogy elhagyom.
sanya18 2008.01.24. 16:42:42
Simonmondja:
nemtom honnan veszed hogy folyó alatti metróalagút többe kerül mint a nem folyók alatt átküldött. igazából kb semmi köze hozzá. 511 mrd pedig akkor is sok ha demszky nyalókát dug a seggébe és azt kiabálja hogy ő a gyors 7-es.
nemtom honnan veszed hogy folyó alatti metróalagút többe kerül mint a nem folyók alatt átküldött. igazából kb semmi köze hozzá. 511 mrd pedig akkor is sok ha demszky nyalókát dug a seggébe és azt kiabálja hogy ő a gyors 7-es.
simonmondja... 2008.01.24. 16:47:21
Sanya18.
Szerintem számít. Például nem lehet olcsó kéregvasúttal megúszni.
Mert úsznánk.
Szerintem számít. Például nem lehet olcsó kéregvasúttal megúszni.
Mert úsznánk.
sanya18 2008.01.24. 16:50:31
jó a kéregvasutat huzd ki, az természetesen nem lehet. de ha már mélyvezetés és fúrás, akkor tökmind1 hogy 30 méter agyag vagy a duna van az alagút felett...
sanya18 2008.01.24. 16:52:21
amugy azt is meg lehet ám oldani hogy csak a duna alatt megy mélyvezetésűként, utána meg pl a Bartók béla út alatt simán mehet kéregben is...
simonmondja... 2008.01.24. 16:54:25
Sanya18.
Azt nem tudom, de, hogy ezeket a kéregvasutas számításokat már sokszor tolták a képembe, az biztos.
Egyébként hőforrás meg kavicságy is lehet gond.
Minden tele van itt vízzel.
Azt nem tudom, de, hogy ezeket a kéregvasutas számításokat már sokszor tolták a képembe, az biztos.
Egyébként hőforrás meg kavicságy is lehet gond.
Minden tele van itt vízzel.
sanya18 2008.01.24. 16:57:12
nos annyit elárulhatok, hogy pont ugyanannyira zavar a viz a felszin közelében mint 30 méter mélyen. a kavicságy meg a legjobb ami történhet, kb abba a legjobb építkezni :) a hőforrás lehet éppen a gond, de a németek is meg tudják ezeket oldani, pl áramló talajvizet szívattyúzzák az alagut egyik oldaláról a másikra mert a zöldek verték az asztelt érte.
simonmondja... 2008.01.24. 16:57:24
Sanya18.
A Bartók B. alatt azért nem jó a kéreg, mert magasházakkal van az egész környék beépítve.
Alatta meg a csatornák, vezetékek, egyebek.
Kérget ott lehet törni, ahol szűzföld van.
Például kint Kelenföldön túl.
A Bartók B. alatt azért nem jó a kéreg, mert magasházakkal van az egész környék beépítve.
Alatta meg a csatornák, vezetékek, egyebek.
Kérget ott lehet törni, ahol szűzföld van.
Például kint Kelenföldön túl.
511 milliard 2008.01.24. 16:59:02
simonmondja:
"511 milliárd. Kétezer kilóméterre laksz innen? És onnan adózol ide?"
Pontosan. ideiglenes kulfoldi vendegmunkas vagyok. es epp ezert idegesit az hogy mig az adom egy reszet amit ide (ketezer km-re pesttol) fizetek nyomon tudom kovetni mig a pesti agglomeracioba kuldott nem keves osszeg felszivodik szarsagokra mint 4-es metro, volgyhid, latens partfinanszirozas, ...
"A Duna alatt azért kell átmenni, mert ott van."
??? ezzel mit akartal mondani? mint kiolvashattad eddigi szovegeimbol pest kornyeki vagyok.
"Tehát nem igazán arra kell építeni, amerre a legkisebb galibával jár, hanem , ahol tömeg jár."
minden ertelmes europai varosban metrot arra epitenek hogy az agglomericobol, kulvarosbol behozzak az embereket. na a 4-es metro pont ezt nem teszi majd meg.
vilagvaros buszke polgarakent nezz mar korul, utazgass egy kicsit es latni fogod hogy ahol mukodnek a dolgok ott mindenhol ugy oldjak meg tomegkozlekedest hogy elovarosi vonatokat kotnek rovid belvarosi foldalatti szakaszokhoz. metrot csak az alagutfuras kedveert hogy osszekossenek ket viszonylag belvarosi pontot nem epitenek manapsag (Pesten is csak probalgatjak :)
miert van az hogy az olyan pesti agressziv vilagpolgarok mint te keptelenek a vilagvarosukon kivulre tekinteni?
zarasul: imadom budapestet, ettol fuggetlenul nagy szarnak tartom ami ott zajlik. mindezt europa szamos fovarosaban lehuzott evvel a tarsolyomban irom, ugy hogy nehany ev mulva azon fogok szivni hogy jussak be majd a belvarosba az aglomeraciobol.
ja meg egy: "Minden ország rangját a fővárosa adja."
nem igaz! egy (fo)-varost ki lehet hatalmas aldozatok aran pucolni, en nem esek hasra fovarosoktol, az igazi rangjat egy orszagnak az olyan videk adja amibe szervesen illeszkedik egy vagy tobb nagyobb varos. felejtsd mar el ezt a fovarosi felsobbrenduseget.
"511 milliárd. Kétezer kilóméterre laksz innen? És onnan adózol ide?"
Pontosan. ideiglenes kulfoldi vendegmunkas vagyok. es epp ezert idegesit az hogy mig az adom egy reszet amit ide (ketezer km-re pesttol) fizetek nyomon tudom kovetni mig a pesti agglomeracioba kuldott nem keves osszeg felszivodik szarsagokra mint 4-es metro, volgyhid, latens partfinanszirozas, ...
"A Duna alatt azért kell átmenni, mert ott van."
??? ezzel mit akartal mondani? mint kiolvashattad eddigi szovegeimbol pest kornyeki vagyok.
"Tehát nem igazán arra kell építeni, amerre a legkisebb galibával jár, hanem , ahol tömeg jár."
minden ertelmes europai varosban metrot arra epitenek hogy az agglomericobol, kulvarosbol behozzak az embereket. na a 4-es metro pont ezt nem teszi majd meg.
vilagvaros buszke polgarakent nezz mar korul, utazgass egy kicsit es latni fogod hogy ahol mukodnek a dolgok ott mindenhol ugy oldjak meg tomegkozlekedest hogy elovarosi vonatokat kotnek rovid belvarosi foldalatti szakaszokhoz. metrot csak az alagutfuras kedveert hogy osszekossenek ket viszonylag belvarosi pontot nem epitenek manapsag (Pesten is csak probalgatjak :)
miert van az hogy az olyan pesti agressziv vilagpolgarok mint te keptelenek a vilagvarosukon kivulre tekinteni?
zarasul: imadom budapestet, ettol fuggetlenul nagy szarnak tartom ami ott zajlik. mindezt europa szamos fovarosaban lehuzott evvel a tarsolyomban irom, ugy hogy nehany ev mulva azon fogok szivni hogy jussak be majd a belvarosba az aglomeraciobol.
ja meg egy: "Minden ország rangját a fővárosa adja."
nem igaz! egy (fo)-varost ki lehet hatalmas aldozatok aran pucolni, en nem esek hasra fovarosoktol, az igazi rangjat egy orszagnak az olyan videk adja amibe szervesen illeszkedik egy vagy tobb nagyobb varos. felejtsd mar el ezt a fovarosi felsobbrenduseget.
simonmondja... 2008.01.24. 17:00:15
Sanya18.
Úgy érted, hogy a vízzel teli kavicságy jobb, mint a száraz talaj - példul mint Párizs?
Úgy érted, hogy a vízzel teli kavicságy jobb, mint a száraz talaj - példul mint Párizs?
sanya18 2008.01.24. 17:01:23
Simonmondja: ez igy ebben a formában nem igaz. ezek közül egyik sem zavaró tényező kéregben épített metrónál. mindegyikre létezik megoldás. És ha barcelonában pl nem okozott gondot ugyanez, nálunk miért kéne? Láttál már olyat, amikor 2 régi épület közé házat építenek, mélygarázzsal? ott sem dölnek össze a szomszéd házak (résfalas építés a megoldás amugy). a közműveket (viz gáz csatorna stb) meg szépen közműalagútba kell tenni és meg is van oldva a probléma. Vagyis hogy angolszász felfogással gondolkodjak: nem probléma. a probléma az amit nem tudunk megoldani. ez csak 1 feladat...
sanya18 2008.01.24. 17:03:54
Simonmondja: 17:00:
nem jobb de nem is jelent megoldhatatlan feladatot. Kicsit másképp kell csinálni a dolgokat, de majdnem ugyanugy kell.
nem jobb de nem is jelent megoldhatatlan feladatot. Kicsit másképp kell csinálni a dolgokat, de majdnem ugyanugy kell.
simonmondja... 2008.01.24. 17:04:58
511 milliárd.
Akkor tekintsd a dél-budát és környékét külvárosnak.
Leginkább alvóváros.
Nem kell fölkapni a vizet, mert a metróbarátok között látsz egy igazi metróbarátot.
Az még nem egy tragédia.
Miért gondoljátok, hogy csak vidékiek szólhatnak metrótémában?
Én is adófizető vagyok , mégha budapesti is.
Mifaszér kéne kussolnom?
Akkor tekintsd a dél-budát és környékét külvárosnak.
Leginkább alvóváros.
Nem kell fölkapni a vizet, mert a metróbarátok között látsz egy igazi metróbarátot.
Az még nem egy tragédia.
Miért gondoljátok, hogy csak vidékiek szólhatnak metrótémában?
Én is adófizető vagyok , mégha budapesti is.
Mifaszér kéne kussolnom?
simonmondja... 2008.01.24. 17:10:19
Sanya 18.
Most asszem 8 méter mélyen megy a luk.
Már készítettek az ellenzői egy perelő-alakulatot, hogy akinek megrepedt lakása van, rögtön kezdje perelni a várost.
A Rétvári Bence blogján olvastam, nemtom, hogy fideszes kezdeményezés, de majd rákeresek.
Képzeld, milyen költséget perelnének, ha a vonat ott zakatolna a pincéjük mellett.
Hozzáadod a kártérítést és a perköltséget, és kurva drága lesz a metró.
Most asszem 8 méter mélyen megy a luk.
Már készítettek az ellenzői egy perelő-alakulatot, hogy akinek megrepedt lakása van, rögtön kezdje perelni a várost.
A Rétvári Bence blogján olvastam, nemtom, hogy fideszes kezdeményezés, de majd rákeresek.
Képzeld, milyen költséget perelnének, ha a vonat ott zakatolna a pincéjük mellett.
Hozzáadod a kártérítést és a perköltséget, és kurva drága lesz a metró.
sanya18 2008.01.24. 17:14:03
Erre megint azt tudom mondani: nyitott építéssel (kéregben) jól megépített alaguttal, szükség esetén résfalakkal, megfelelően megválasztott sínleerősítéssel olyan szintre lehetne csökkenteni a zavaró rezgést (amugy a 3as vonalon se lehet érezni ha a váci út alatt elmegy a metró) hogy még OVI is nyugodtan tudna aludni mellette...
simonmondja... 2008.01.24. 17:15:56
Te tudod.
Én már nézegetem a régi repedéseimet, hogy mennyit érhetnének.
Én már nézegetem a régi repedéseimet, hogy mennyit érhetnének.
simonmondja... 2008.01.24. 17:17:41
A 3-as az nem is kéregvasút.
Az egyest kéne nézni, de annak meg nincs forgalma.
Az egyest kéne nézni, de annak meg nincs forgalma.
511 milliard 2008.01.24. 17:19:29
simonmomdja:
nem kell kussolnod :) megertettuk hogy del-budaikent te egy vagy az igazi "negyesmetrobatai" kozul :)
kerdesem: mekkora az az osszeg amikor azt mondanad hogy most mar azert ne, ennyiert ne epitsuk meg ezt a 4-es metrot meg akkor se ha ez nekem szemely szerint del-budaikent tuti jo?
ezt a kerdest leginkabb negy-ot evvel ezelott kellett volna feltennem, szerintem 511 milliard alatt allt volna meg a szam amit meg te elfogadatonak tartottal volna. ja, az 511 nem a vegso osszeg, allitolag felszini epitkezesek koltsegei nincsennek benne!
mint irtam, ez az ami legjobban igegesit, mikor itt 2 ezer km-re pestrol metrot epitenek megmondjak hogy: 12-es X varosbeli metro, 5 megallo, 3 foldalatt, 2 fent, 5 allomas vegosszeg: Y osszeg. es ez annyi is marad!
remelem egy ev mulva nem 711 milliard neven fogom ugyanezt leirni 4-es metro ugyeben :)
nem kell kussolnod :) megertettuk hogy del-budaikent te egy vagy az igazi "negyesmetrobatai" kozul :)
kerdesem: mekkora az az osszeg amikor azt mondanad hogy most mar azert ne, ennyiert ne epitsuk meg ezt a 4-es metrot meg akkor se ha ez nekem szemely szerint del-budaikent tuti jo?
ezt a kerdest leginkabb negy-ot evvel ezelott kellett volna feltennem, szerintem 511 milliard alatt allt volna meg a szam amit meg te elfogadatonak tartottal volna. ja, az 511 nem a vegso osszeg, allitolag felszini epitkezesek koltsegei nincsennek benne!
mint irtam, ez az ami legjobban igegesit, mikor itt 2 ezer km-re pestrol metrot epitenek megmondjak hogy: 12-es X varosbeli metro, 5 megallo, 3 foldalatt, 2 fent, 5 allomas vegosszeg: Y osszeg. es ez annyi is marad!
remelem egy ev mulva nem 711 milliard neven fogom ugyanezt leirni 4-es metro ugyeben :)
sanya18 2008.01.24. 17:20:21
a 3as baromira kéregvasút a külső szakaszokon. itt pl az ujpest-városkapu megállónál totál felszin alatt megy (kb 1-1,5 méterrel alatta).
simonmondja... 2008.01.24. 17:36:10
Szerintem profikkal kéne projekteket összeállítani. Olyanokkal, akik csináltak már ilyet.
( a franciákon szerintem már eleget buktunk, de ez csak kósza gondolat)
Nem kellene annyi pert akasztani a projektek nyakába - mint az MO-nál és a viaduktnál is.
Valami zöld utat kéne nekik csinálni ahhoz, hogy olcsóbbak legyenek.
Állítólag Bécs is 20 évig kínlódott a perekkel, mire meghozták a törvényt, amivel a nagyobb beruházások gyorsabb elbírálást kaptak.
Szerintem beleragadunk a pereskedésbe, ha így folytatjuk.
Minden apró-cseprő kérdés évekbe telik.
Hogy mennyi lenne sok?
Valszeg, akkor sok, ha már nem fussa repiköltségre.
Most még túl könnyen röpködnek a százmilliárdok repcsikre, egyházakra, rozoga vonatokra, gázártámogatásra, egyéb baromságokra.
Példul erre az Olimpia-tervre - ha már nem lenne.
Akkor tényleg sok lenne.
( a franciákon szerintem már eleget buktunk, de ez csak kósza gondolat)
Nem kellene annyi pert akasztani a projektek nyakába - mint az MO-nál és a viaduktnál is.
Valami zöld utat kéne nekik csinálni ahhoz, hogy olcsóbbak legyenek.
Állítólag Bécs is 20 évig kínlódott a perekkel, mire meghozták a törvényt, amivel a nagyobb beruházások gyorsabb elbírálást kaptak.
Szerintem beleragadunk a pereskedésbe, ha így folytatjuk.
Minden apró-cseprő kérdés évekbe telik.
Hogy mennyi lenne sok?
Valszeg, akkor sok, ha már nem fussa repiköltségre.
Most még túl könnyen röpködnek a százmilliárdok repcsikre, egyházakra, rozoga vonatokra, gázártámogatásra, egyéb baromságokra.
Példul erre az Olimpia-tervre - ha már nem lenne.
Akkor tényleg sok lenne.
Istvan 2008.01.24. 17:39:38
"simonmondja... 2008.01.24. 17:00:15
Sanya18.
Úgy érted, hogy a vízzel teli kavicságy jobb, mint a száraz talaj - példul mint Párizs?"
Pl. Parizsban van Szajna, meg egy bazi nagy csatorna is a Sztalingrad-ter mellett. Es ott megy alatta a metro.
Szerintem vegyel egy mely levegot, vacsizzal egy jot, vagy menj le egy pub-ba beszlegetni, aztan holnap olvassad vegig, hogy mennyire osszefuggestelenul irtal ide... Most mit akarsz Parizzsal mondani? Osszeszamltad, hogy hanyszor megy at Parizsban a Szajna alatt a metro?
Mindenesetre mokas gyerkoc vagy :)))
Sanya18.
Úgy érted, hogy a vízzel teli kavicságy jobb, mint a száraz talaj - példul mint Párizs?"
Pl. Parizsban van Szajna, meg egy bazi nagy csatorna is a Sztalingrad-ter mellett. Es ott megy alatta a metro.
Szerintem vegyel egy mely levegot, vacsizzal egy jot, vagy menj le egy pub-ba beszlegetni, aztan holnap olvassad vegig, hogy mennyire osszefuggestelenul irtal ide... Most mit akarsz Parizzsal mondani? Osszeszamltad, hogy hanyszor megy at Parizsban a Szajna alatt a metro?
Mindenesetre mokas gyerkoc vagy :)))
simonmondja... 2008.01.24. 17:40:18
Sanya 18.
De te a Váci utat mondtad. Ott nyolcsávos sugárút fut a legelőn át.
Délbuda szűkösebb, meg aztán van itt keresztbe egy-két autópálya-szerűség, nemtom, az nem lenne-e gond.
De te a Váci utat mondtad. Ott nyolcsávos sugárút fut a legelőn át.
Délbuda szűkösebb, meg aztán van itt keresztbe egy-két autópálya-szerűség, nemtom, az nem lenne-e gond.
simonmondja... 2008.01.24. 17:43:21
István.
Naja. Átmegy. Mert nem mondták a párizsi népnek, hogy ne luxuskodjon annyit, hanem járjon révvel.
Naja. Átmegy. Mert nem mondták a párizsi népnek, hogy ne luxuskodjon annyit, hanem járjon révvel.
Istvan 2008.01.24. 17:44:50
Istvan 2008.01.24. 17:46:09
Kedves simonmondja,
de akkor megiscsak van ott egy kis viz, nem? Vagy mar nem emlekszel, hogy mit mondtal fel oraval ezelott?
de akkor megiscsak van ott egy kis viz, nem? Vagy mar nem emlekszel, hogy mit mondtal fel oraval ezelott?
simonmondja... 2008.01.24. 17:53:17
Nem vagyok párizsi kavicságykérdésekben nagyon jó. Bevallom. A folyójára emlékeztem, de olyan kicsike Párizshoz képest, hogy inkább megyényi síkföld érzetem volt.
Biztos igazad van és az egy nagy folyam, ami nem jó példa.
A beszakadt lukat néztem az előbb, amit linkeltél.
Ez a gond Budával. Televan barlangokkal, pincékkel, csatornákkal, kábelekkel.
Egyébként volt már nálunk nem is egy olyan úttestbeszakadás, hogy egy fél autó eltűnt benne.
Ezért nem tartom jónak erre kéregvasutat fúrni.
Biztos igazad van és az egy nagy folyam, ami nem jó példa.
A beszakadt lukat néztem az előbb, amit linkeltél.
Ez a gond Budával. Televan barlangokkal, pincékkel, csatornákkal, kábelekkel.
Egyébként volt már nálunk nem is egy olyan úttestbeszakadás, hogy egy fél autó eltűnt benne.
Ezért nem tartom jónak erre kéregvasutat fúrni.
Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 18:04:53
simonmondja
nagyon szeretem Budapestet, de nem az egyetlen varos ami le tudja bonyolitani mindazt amit felsorolsz - mas nagy, szep es jobban vezetett varosok is leteznek, egyikben van allando lakasunk - es amiert es csakis ezert megkulonboztetett figyelmet erdemelne. Fovaros az teny, de ma mar korantsem olyan szep es jelentos Europaban, mint amilyen egy jo polgarmester iranyitasa alatt lehetne. Igazsagtalan, hogy egy akkora osszeget rosszul megtervezett, es lassacskan kovethetetlen es evtizedekig elhuzodo beruhazasra kiadjanak ugy, hogy meg a remeny sincs meg ra, hogy valaha majd egyszer lesz egy tokeletes metrovonal ahol Demszky vegre avathat (ha megeri)..Ez olyan vallalkozas mint a kormanyzati negyed, amire talan valoban szukseg van, csak eppen ezt is haveri alapon akartak nagyon rossz helyen, elore el nem gondolva megvalositani. Ha hiszed, ha nem, elsosorban veletek pestiekkel szurtak es szurnak ki lassan elhetetlenne teve a varost.Ez nem Orban hibaja, nem is a fidesze, ez annak a kormanynak es fopolgarmesternek a tevedese akiket olyan meggyozodessel valasztottatok meg.
nagyon szeretem Budapestet, de nem az egyetlen varos ami le tudja bonyolitani mindazt amit felsorolsz - mas nagy, szep es jobban vezetett varosok is leteznek, egyikben van allando lakasunk - es amiert es csakis ezert megkulonboztetett figyelmet erdemelne. Fovaros az teny, de ma mar korantsem olyan szep es jelentos Europaban, mint amilyen egy jo polgarmester iranyitasa alatt lehetne. Igazsagtalan, hogy egy akkora osszeget rosszul megtervezett, es lassacskan kovethetetlen es evtizedekig elhuzodo beruhazasra kiadjanak ugy, hogy meg a remeny sincs meg ra, hogy valaha majd egyszer lesz egy tokeletes metrovonal ahol Demszky vegre avathat (ha megeri)..Ez olyan vallalkozas mint a kormanyzati negyed, amire talan valoban szukseg van, csak eppen ezt is haveri alapon akartak nagyon rossz helyen, elore el nem gondolva megvalositani. Ha hiszed, ha nem, elsosorban veletek pestiekkel szurtak es szurnak ki lassan elhetetlenne teve a varost.Ez nem Orban hibaja, nem is a fidesze, ez annak a kormanynak es fopolgarmesternek a tevedese akiket olyan meggyozodessel valasztottatok meg.
simonmondja... 2008.01.24. 18:13:24
Marianna.
Ez egy téveszme. Ez az elképzelés a Demszky melletti meggyőződéses tömegekről.
Kibasznak itt velünk az elejétől fogva.
Nem parkolhatok a saját városomban a saját házam előtt sem ingyen.
Ha meg más kerületbe megyek, amiből 22 van. Annyit fizetek, mint egy túrista.
A vállalkozásomat sújtó önkományzatról nem is beszélve.
Észrevettük, hogy nem minden papsajt.
A választáskor mindig abból tudunk dönteni, amit felkínálnak a pártok.
Demszki volt eddig a jobb választás.
Képzelheted a többit.
Példul nézd meg ezt a Tarlóst.
Ez egy téveszme. Ez az elképzelés a Demszky melletti meggyőződéses tömegekről.
Kibasznak itt velünk az elejétől fogva.
Nem parkolhatok a saját városomban a saját házam előtt sem ingyen.
Ha meg más kerületbe megyek, amiből 22 van. Annyit fizetek, mint egy túrista.
A vállalkozásomat sújtó önkományzatról nem is beszélve.
Észrevettük, hogy nem minden papsajt.
A választáskor mindig abból tudunk dönteni, amit felkínálnak a pártok.
Demszki volt eddig a jobb választás.
Képzelheted a többit.
Példul nézd meg ezt a Tarlóst.
sanya18 2008.01.24. 18:15:35
simonmondja: a kéregvasutat nem furják. ugyhogy én itt a témát befejeztem.
simonmondja... 2008.01.24. 18:17:46
Ja, a többi város nagyon szép.
Csak Közép-Európa legnagyobb városa Budapest.
Súlya van.
A többi inkább kisváros. Biztos tudnám szeretni, de sosem éltem máshol.
Csak Közép-Európa legnagyobb városa Budapest.
Súlya van.
A többi inkább kisváros. Biztos tudnám szeretni, de sosem éltem máshol.
simonmondja... 2008.01.24. 18:19:17
Sanya 18.
Jó, lapátojják.
Jó, lapátojják.
gloire 2008.01.24. 18:23:04
Kéregvasutat fúrni? Azt a...
gloire 2008.01.24. 18:28:02
Simon, úgy dől belőled a szó, hogy észre se
veszed milyen sok az alja..
Pl. A Bartók Béla út szélessége gyakorlatilag
megegyezik a Váci út szélességével.
veszed milyen sok az alja..
Pl. A Bartók Béla út szélessége gyakorlatilag
megegyezik a Váci út szélességével.
gloire 2008.01.24. 18:32:40
"A 3-as az nem is kéregvasút."
A határ úttól a Nagyvárad térig, ill. a Leheltől
újpestig az!
simonmondja... 2008.01.24. 18:33:11
Glorie.
Nyugodtan lektoráljál.
Majd valaki leméri, ha akarja.
Nyugodtan lektoráljál.
Majd valaki leméri, ha akarja.
gloire 2008.01.24. 18:39:12
Te annyira hülye vagy ezek szerint, hogy szerinted
még nincs lemérve???
Hány éves vagy?
még nincs lemérve???
Hány éves vagy?
simonmondja... 2008.01.24. 18:58:15
Korhatárosak a témák?
Ott, ahova kéregvasút van téve a Vácin, kétszer olyan lauf van, mint ott, ahol a Bartók alatt menne a metro.
Ha tovább is a Bartók alatt menne, akkor meg elkerülné a fontos csomópontokat, ami miatt épül.
De mond a centiket, ha jobban tudod.
Ott, ahova kéregvasút van téve a Vácin, kétszer olyan lauf van, mint ott, ahol a Bartók alatt menne a metro.
Ha tovább is a Bartók alatt menne, akkor meg elkerülné a fontos csomópontokat, ami miatt épül.
De mond a centiket, ha jobban tudod.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 19:06:25
tulajdonkeppen mi is a vita targya? elvesztem a kavicsagyakban.
simonmondja... 2008.01.24. 19:19:06
Költségcsökkentés.
gloire 2008.01.24. 20:00:47
Oké, oké Simon igazad lett.
Lemértem. Nem túl precíz módszer. Google Earth.
215 méteres magasságnál csináltam képernyőfotót
a Kosztolányi-Móricz szakaszról, ill. A külső-Váci-ról
a Petneházy saroknál. Eredmény: 10/9 arányban szélesebb
a Váci út.
Egyébként teljesen mindegy. Egyszerűen csak azért
írtam megjegyzést a kommentjeidhez, mert gyakorlatilag
mindegyikben van tévedés (vagy füllentés), és szerintem így
semmiről nem érdemes vitázni.
"félóránként indul,
45 perc alatt bent is van Érden."
Valójában a Déliből gyakrabban jár, és 45 perc alatt
Bicskén van, nem Érden. Érted? Így nem érdemes,
mert saját magad is becsapod.
Lemértem. Nem túl precíz módszer. Google Earth.
215 méteres magasságnál csináltam képernyőfotót
a Kosztolányi-Móricz szakaszról, ill. A külső-Váci-ról
a Petneházy saroknál. Eredmény: 10/9 arányban szélesebb
a Váci út.
Egyébként teljesen mindegy. Egyszerűen csak azért
írtam megjegyzést a kommentjeidhez, mert gyakorlatilag
mindegyikben van tévedés (vagy füllentés), és szerintem így
semmiről nem érdemes vitázni.
"félóránként indul,
45 perc alatt bent is van Érden."
Valójában a Déliből gyakrabban jár, és 45 perc alatt
Bicskén van, nem Érden. Érted? Így nem érdemes,
mert saját magad is becsapod.
simonmondja... 2008.01.24. 20:18:30
Gloire.
Csak egy szemafornál félórát áll. Még a városhatár előtt asszem.
Jó, lehet, hogy nem minden vonat, de az, amelyikkel én megyek, az mindig.
De nem is ez a fontos. Az a vonatos ötlet, hogy járjunk vonattal , ha Pestre megyünk, az nem az igazi. Én sem mondom, hogy Balatonra mehetnétek Bécs érintésével, mert jobb az irány.
Csak egy szemafornál félórát áll. Még a városhatár előtt asszem.
Jó, lehet, hogy nem minden vonat, de az, amelyikkel én megyek, az mindig.
De nem is ez a fontos. Az a vonatos ötlet, hogy járjunk vonattal , ha Pestre megyünk, az nem az igazi. Én sem mondom, hogy Balatonra mehetnétek Bécs érintésével, mert jobb az irány.
Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 20:24:03
simonmondja
nekem speciel Schmitt Pal megfelelt volna, de tudom, hogy a liberalisok beajulnak tole, es volt nehany huzasa azota ami nekem sem tetszett, de azt hiszem egy ilyen kaliberu ferfiu azert legalabb olyan jol kepviselte volna Budapestet mint Demszky..Raadasul nemzetkozileg ismert es elismert. Tarlos..hat o azt hiszem nem lenne igazan reprezentativ, bar aztan hogy szakmai szempontbol hogyan iranyitana azt nem tudom.
Mindenesetre jellemzo az osszes partra, hogy ennyi ido utan keptelenek egy viszonylag mindenki altal elfogadott pasast elokeriteni.
De ez mondjuk nem tartozik a 4-es metro temajahoz.
nekem speciel Schmitt Pal megfelelt volna, de tudom, hogy a liberalisok beajulnak tole, es volt nehany huzasa azota ami nekem sem tetszett, de azt hiszem egy ilyen kaliberu ferfiu azert legalabb olyan jol kepviselte volna Budapestet mint Demszky..Raadasul nemzetkozileg ismert es elismert. Tarlos..hat o azt hiszem nem lenne igazan reprezentativ, bar aztan hogy szakmai szempontbol hogyan iranyitana azt nem tudom.
Mindenesetre jellemzo az osszes partra, hogy ennyi ido utan keptelenek egy viszonylag mindenki altal elfogadott pasast elokeriteni.
De ez mondjuk nem tartozik a 4-es metro temajahoz.
simonmondja... 2008.01.24. 20:25:50
A Kosztolányi-Móricz Zsiga szakaszba remélem nem mérted bele a Feneketlen tavat.
simonmondja... 2008.01.24. 20:31:18
Marianna.
Schmitt nekem túl komcsi, és majdnem egész életében külföldön élt - állampénzen. Nem választottam volna, mert gőze sincs,szerintem sem Budapestről, sem városvezetésről.
Ő egy ügyes lavírgyerek.
Tarlós reménytelen eset.
Még egy tanyaközpontnak is különb polgármestere van, mint ő.
A többiek meg olyan nagy durranások voltak, hogy már a nevüket is elfelejtettük.
Schmitt nekem túl komcsi, és majdnem egész életében külföldön élt - állampénzen. Nem választottam volna, mert gőze sincs,szerintem sem Budapestről, sem városvezetésről.
Ő egy ügyes lavírgyerek.
Tarlós reménytelen eset.
Még egy tanyaközpontnak is különb polgármestere van, mint ő.
A többiek meg olyan nagy durranások voltak, hogy már a nevüket is elfelejtettük.
politicus · http://reakcio.blogter.hu 2008.01.24. 20:37:34
"Egyébként most sem tudnám megmondani, hogy ki a fasz az ORTT elnöke, és még mindig a pirosruhás Annamária van előttem."
Ennek a hírnek nagyon örülök, most már azt is értem, hogy egy egyébként nap-keltés posthoz egy másik blogon hogy sikerült olyanokat összehozni, amilyeneket...:)
Azért az idézett mondatoddal is van némi gond: 1. A rendszerváltás óta sosem volt Annamária nevű elnöke az ORTT-nek (e műintézményt egyébként a médiatörvény hívta életre). Ellenben volt Judit nevű elnöke, aki történetesen tényleg fideszes volt. Van Annamária nevű fideszes hölgy az ORTT-ben, de ő nem elnöke, pusztán tagja a Testületnek.
www.ortt.hu/belso_oldal.php?belso_id=9
Ennek a hírnek nagyon örülök, most már azt is értem, hogy egy egyébként nap-keltés posthoz egy másik blogon hogy sikerült olyanokat összehozni, amilyeneket...:)
Azért az idézett mondatoddal is van némi gond: 1. A rendszerváltás óta sosem volt Annamária nevű elnöke az ORTT-nek (e műintézményt egyébként a médiatörvény hívta életre). Ellenben volt Judit nevű elnöke, aki történetesen tényleg fideszes volt. Van Annamária nevű fideszes hölgy az ORTT-ben, de ő nem elnöke, pusztán tagja a Testületnek.
www.ortt.hu/belso_oldal.php?belso_id=9
simonmondja... 2008.01.24. 20:40:34
Politicus.
Nagy örömet okoztál ezzel. Biztos az tévesztett meg, hogy mindig a Szalai Annamáriát láttam ORTT ügyekben. Jó, tudom. Felületes megállapítás. Majd lemérem, hányszor szerepelt ki.
Nagy örömet okoztál ezzel. Biztos az tévesztett meg, hogy mindig a Szalai Annamáriát láttam ORTT ügyekben. Jó, tudom. Felületes megállapítás. Majd lemérem, hányszor szerepelt ki.
Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 20:41:06
simonmondja
na ami a nagy komcsikat illeti..hat jelenleg ha a kormanyban megfelelnek akkor lehet a fopolgarmester is az. Schmitt volt madridi nagykovet is, a spanyol kiraly kozeli barati tarsasagaba tartozott es tartozik. Ha neki megfelelt akkor talan nekunk sem lett volna rossz.
na ami a nagy komcsikat illeti..hat jelenleg ha a kormanyban megfelelnek akkor lehet a fopolgarmester is az. Schmitt volt madridi nagykovet is, a spanyol kiraly kozeli barati tarsasagaba tartozott es tartozik. Ha neki megfelelt akkor talan nekunk sem lett volna rossz.
politicus · http://reakcio.blogter.hu 2008.01.24. 20:44:55
"Majd lemérem, hányszor szerepelt ki."
De szigorúan csak a magad okulására.::)
De szigorúan csak a magad okulására.::)
simonmondja... 2008.01.24. 20:45:43
Marianna.
Haverkodni azt tud. Erről beszéltem. De nem idevalósi és nem ért a városvezetéshez.
Világéletében haverkodásból élt.
Haverkodni azt tud. Erről beszéltem. De nem idevalósi és nem ért a városvezetéshez.
Világéletében haverkodásból élt.
politicus · http://reakcio.blogter.hu 2008.01.24. 20:46:35
Egyébként szerintem elmegy a vita egy elég rossz irányba.
Már írtam: az alapkiindulópont az, hogy szükség van metróra. Még egy 5.-re is, mint pl. Bécsben.
De nem akkora összegért, amekkorából máshol 4 metróvonalat húznak meg. Tényleg udvariasan kérdezem, Téged Simon nem zavar az összeg?
Már írtam: az alapkiindulópont az, hogy szükség van metróra. Még egy 5.-re is, mint pl. Bécsben.
De nem akkora összegért, amekkorából máshol 4 metróvonalat húznak meg. Tényleg udvariasan kérdezem, Téged Simon nem zavar az összeg?
simonmondja... 2008.01.24. 20:54:30
Politicus.
És most megint nem káptalan a fejem.
Multkor voltak még adataim is.
Akkor azt számolta valaki, hogy 1,5 db Lopakodó egy 4-es Metró.
Ez azért volt érdekes, mert a bácsika lelőtte egy puskával az égről.
A négyesmetrót is könnyen le lehet vadászni, csak az a kérdés, hogy van-e arra elég pénzünk, hogy a Bős-Nagymarostól az M0-ig, a viadukttól az atomerőműig mindenbe csak belekezdjünk,
aztán leállítsuk, és
10 év alatt kiizzadjuk a 10-szereséért a szar megoldást?
És most megint nem káptalan a fejem.
Multkor voltak még adataim is.
Akkor azt számolta valaki, hogy 1,5 db Lopakodó egy 4-es Metró.
Ez azért volt érdekes, mert a bácsika lelőtte egy puskával az égről.
A négyesmetrót is könnyen le lehet vadászni, csak az a kérdés, hogy van-e arra elég pénzünk, hogy a Bős-Nagymarostól az M0-ig, a viadukttól az atomerőműig mindenbe csak belekezdjünk,
aztán leállítsuk, és
10 év alatt kiizzadjuk a 10-szereséért a szar megoldást?
aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.01.24. 21:02:02
Nemhogy az ötödik metró, de a negyedik sem akar elkészülni az Istennek se... aranyhaj.blogspot.com/2008/01/balsikerek-kormnyzati-negyed-s-ngyes.html
politicus · http://reakcio.blogter.hu 2008.01.24. 21:08:41
Jogosak a kérdésfelvetéseid és azt hiszem, itt kánonban mondhatnánk, hogy nincs erre pénzünk. De most nem ez a kérdés itt.
Egy eredetileg is jóval az európai átlagnál többe kerülő beruházás (195 milliárd) egyszerre néhány év alatt 511 mrd-ra kúszik fel (politika.blogter.hu/?post_id=236938)
Ezt mivel lehet magyarázni? És egyszer csak megjelenik az Indexen egy cikk, ami ennek az árnak a töredékéért készült metróprojektről számol be. És a magyar sajtó teljes csődje, hogy nem képes elhozni nekünk a világban épült metrók példáját és azok bekerülési költségeit, hogy legyen összehasonlítási alapunk. Hol van ilyenkor ÉS, 168 Óra, Heti Válasz és a többi sok oknyomozó riportot is közreadó újság? Nosza!
Itt láttam Orbán nevét is a vita hevében, csodálkoztam is volna, ha nem kerül elő Őördögsége. De csak hogy tisztázzuk: a metróépítésről a 90-es évek közepe óta szó van. 1990 óta eltelt 17 évből 4 év köthető Orbán nevéhez, 17 év főpolgármestersége viszont Demszky Gáborhoz.
Ha valaki meg akarja nekem magyarázni, hogy csak azért csúszik a metró 8 évet és kerül 310 mrd Ft-tal többe, mert egyszer ez a szerencsétlen Orbán is mert miniszterelnök lenni, annak az embernek nehéz dolga lesz. Meg lehet próbálni, bár kétségtelenül nehéz, hogy ne mondjam, lehetetlen vállalkozásnak ígérkezik...
És 4-es metró még mindig nincs, és még mindig vannak olyanok, akik elhiszik, hogy egy metrónak 511 mrd-ba kell kerülni. Ez agyrém!!
Egy eredetileg is jóval az európai átlagnál többe kerülő beruházás (195 milliárd) egyszerre néhány év alatt 511 mrd-ra kúszik fel (politika.blogter.hu/?post_id=236938)
Ezt mivel lehet magyarázni? És egyszer csak megjelenik az Indexen egy cikk, ami ennek az árnak a töredékéért készült metróprojektről számol be. És a magyar sajtó teljes csődje, hogy nem képes elhozni nekünk a világban épült metrók példáját és azok bekerülési költségeit, hogy legyen összehasonlítási alapunk. Hol van ilyenkor ÉS, 168 Óra, Heti Válasz és a többi sok oknyomozó riportot is közreadó újság? Nosza!
Itt láttam Orbán nevét is a vita hevében, csodálkoztam is volna, ha nem kerül elő Őördögsége. De csak hogy tisztázzuk: a metróépítésről a 90-es évek közepe óta szó van. 1990 óta eltelt 17 évből 4 év köthető Orbán nevéhez, 17 év főpolgármestersége viszont Demszky Gáborhoz.
Ha valaki meg akarja nekem magyarázni, hogy csak azért csúszik a metró 8 évet és kerül 310 mrd Ft-tal többe, mert egyszer ez a szerencsétlen Orbán is mert miniszterelnök lenni, annak az embernek nehéz dolga lesz. Meg lehet próbálni, bár kétségtelenül nehéz, hogy ne mondjam, lehetetlen vállalkozásnak ígérkezik...
És 4-es metró még mindig nincs, és még mindig vannak olyanok, akik elhiszik, hogy egy metrónak 511 mrd-ba kell kerülni. Ez agyrém!!
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 21:16:28
akkor ideirom az én privát véleményemet a négyesről. illetve arról, én mire verném el 510 mrd forintot.
így nekem nem kell. vigyék a gödröket a francba.
kellene kb 5 megálló, és vele párhuzamosan villamos.
(Bosnyák, Keleti, kálvin, zsiga, etele)
a villamosok egy része most is megvan, nyomokban néhol.
aprópénzből életre lehelhető.
ha jól tudom, nem a fúrás a legdrágább benne. ha nem kell annyi kibaszott giga üvegállomás Dzsorzsbussal meg a nőjével, akkor jól spórolhatunk.
A jelenlegi gárda - a magyarok művezetők felett - mehetnek valami átnevelő intézetbe. aki aláírt, kapjon a nyakába minimum egy hűtlen kezelési pert.
M2 Örs vezér terén összekötődik a hévvel. 47/49-es villamos pályafelújítást kap. Bosnyák-újpalota villamos újraélesztése.
rákóczi útra visszajön a villamos.
M5 tervezése summa két megállóval (északi és déli hévek összekötése)
valamit kell csinálni a rakparttal.
így nekem nem kell. vigyék a gödröket a francba.
kellene kb 5 megálló, és vele párhuzamosan villamos.
(Bosnyák, Keleti, kálvin, zsiga, etele)
a villamosok egy része most is megvan, nyomokban néhol.
aprópénzből életre lehelhető.
ha jól tudom, nem a fúrás a legdrágább benne. ha nem kell annyi kibaszott giga üvegállomás Dzsorzsbussal meg a nőjével, akkor jól spórolhatunk.
A jelenlegi gárda - a magyarok művezetők felett - mehetnek valami átnevelő intézetbe. aki aláírt, kapjon a nyakába minimum egy hűtlen kezelési pert.
M2 Örs vezér terén összekötődik a hévvel. 47/49-es villamos pályafelújítást kap. Bosnyák-újpalota villamos újraélesztése.
rákóczi útra visszajön a villamos.
M5 tervezése summa két megállóval (északi és déli hévek összekötése)
valamit kell csinálni a rakparttal.
simonmondja... 2008.01.24. 21:17:01
Politicus.
Erre javasoltam egy másik blog vitáját,
ami nem volt szép tőlem.
Ez tény.
Ott volt egy-két külföldön élő adatbányász, aki szólt néhány összegről is. És összehasonlított pár paramétert a költségen kívül.
De miért nem mész utána, ha úgy jobban be tudod lőni a számokat?
Erre javasoltam egy másik blog vitáját,
ami nem volt szép tőlem.
Ez tény.
Ott volt egy-két külföldön élő adatbányász, aki szólt néhány összegről is. És összehasonlított pár paramétert a költségen kívül.
De miért nem mész utána, ha úgy jobban be tudod lőni a számokat?
simonmondja... 2008.01.24. 21:22:46
Denever.
Nekem tetszik.
Ezt a Rákóczi úti villamost nem tudom elképzelni.
Nekem tetszik.
Ezt a Rákóczi úti villamost nem tudom elképzelni.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 21:23:23
amiért pedig látatlanban börtönt osztanék, az a körtér.
széjjelverik, felépítik puccosra, aztán vágnak bele egy akkorja lyukat, amibe beleférne az LHC. és újra megépítik.
az adófizetők pénzéből.
ahhoz képest, hogy 17 kibaszott éve tervezik ezt a földigilisztát, tök jól megfeledkeztek róla 4 éve, hogy hol fog menni.
és persze, az én anyámat.
széjjelverik, felépítik puccosra, aztán vágnak bele egy akkorja lyukat, amibe beleférne az LHC. és újra megépítik.
az adófizetők pénzéből.
ahhoz képest, hogy 17 kibaszott éve tervezik ezt a földigilisztát, tök jól megfeledkeztek róla 4 éve, hogy hol fog menni.
és persze, az én anyámat.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 21:27:00
pedig most is ott van, csak hetesbusznak hívják.
nem egy nagyvárosban nem az út közepén, hanem a szélén mennek a tuják.
és csökkenne a szag, nőne az átviteli keresztmetszet.
hidd el, az autósok jobban tartanak a sárgától mint a kéktől.
nem egy nagyvárosban nem az út közepén, hanem a szélén mennek a tuják.
és csökkenne a szag, nőne az átviteli keresztmetszet.
hidd el, az autósok jobban tartanak a sárgától mint a kéktől.
simonmondja... 2008.01.24. 21:30:33
Denever.
És ezt a csiki-csuki szerződést író bagázst a tökénél fogva kéne föllógatni.
És ezt a csiki-csuki szerződést író bagázst a tökénél fogva kéne föllógatni.
simonmondja... 2008.01.24. 21:34:38
Az előző metrók se épültek simán.
Ez nálunk nem pálya.
Nincsenek hozzáértő menedzserek.
És nincs jogszolgáltatás.
Bár ez megint máshova vezet.
Ez nálunk nem pálya.
Nincsenek hozzáértő menedzserek.
És nincs jogszolgáltatás.
Bár ez megint máshova vezet.
511 milliard 2008.01.24. 22:10:02
Denever, miert van az hogy a fizikusok orrat kulonoskepp szurja ez a metro :)?
Simon: nagy nehezen csak kinyogted, szamodra elfogadhato az 511 milliardos ar ezert a belvarosi kirakat metroert. Es ez szomoru. Az is az hogy emberek tomegeit be lehet etetni hogy ez igy rendben van, ez az 511 milliard nem is sok ezert. nem a fenet!!!
miert nem felel senki ezert a csillagaszati "elszamolasert", elvegre itt szaz milliardos kulonbsegekrol beszelunk az eredeti "tervekhez" kepest.
Azt legalabb meg tudod-e (roviden) mondani mit is kapunk ezert az 511 milliardert? hany km metro, milyen melyen, hany allomas, stb..
Simon: nagy nehezen csak kinyogted, szamodra elfogadhato az 511 milliardos ar ezert a belvarosi kirakat metroert. Es ez szomoru. Az is az hogy emberek tomegeit be lehet etetni hogy ez igy rendben van, ez az 511 milliard nem is sok ezert. nem a fenet!!!
miert nem felel senki ezert a csillagaszati "elszamolasert", elvegre itt szaz milliardos kulonbsegekrol beszelunk az eredeti "tervekhez" kepest.
Azt legalabb meg tudod-e (roviden) mondani mit is kapunk ezert az 511 milliardert? hany km metro, milyen melyen, hany allomas, stb..
511 milliard 2008.01.24. 22:26:43
denevernek: "fizikus? nem ertem" az LHC miatt
lehet hogy en ertettem felre (LHC Large Hadron Collider)
en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
ez is egyfajta metro :)
lehet hogy en ertettem felre (LHC Large Hadron Collider)
en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
ez is egyfajta metro :)
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 22:33:18
ja, hirtelen nem jutott nagyobb az eszembe,
de nem vagyok elég tökös fizikusnak. my bad.
de nem vagyok elég tökös fizikusnak. my bad.
simonmondja... 2008.01.24. 22:34:28
511 milliárd.
Az igazság az , kedves 511 Milliárdom, hogy nekem nincsenek tapasztalataim milliárdok elköltésében.
Nehéz lenne ezt megítélnem.
Talán nézzük meg a nagyságrend más, hatásos elköltésének példáit.
Az igazság az , kedves 511 Milliárdom, hogy nekem nincsenek tapasztalataim milliárdok elköltésében.
Nehéz lenne ezt megítélnem.
Talán nézzük meg a nagyságrend más, hatásos elköltésének példáit.
511 milliard 2008.01.24. 22:39:56
kedves Simon!
a lenyeges kerdes elol mindig kitersz, ezert megismetlem:
-normalis az hogy szaz milliardokkal hirtelen tobbe kerul a metro (ugy hogy szinte meg semmi se epult)?
-a mai napig nem tudjuk mi is van pontosan benne ebben az 511 milliardban, hany allomas, km alagut, stb. nincs a projektnek rendes koltsegvetese es muszaki terve.
-senki se felelos ekkora " milliardos bakiert"
a lenyeges kerdes elol mindig kitersz, ezert megismetlem:
-normalis az hogy szaz milliardokkal hirtelen tobbe kerul a metro (ugy hogy szinte meg semmi se epult)?
-a mai napig nem tudjuk mi is van pontosan benne ebben az 511 milliardban, hany allomas, km alagut, stb. nincs a projektnek rendes koltsegvetese es muszaki terve.
-senki se felelos ekkora " milliardos bakiert"
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 22:50:25
"senki se felelos ekkora " milliardos bakiert" "
echte ungarische Wirtschaft, kérem szépen.
bár a számonkérés/megtorlás témakörben szerintem konvergál itt mindenki véleménye.
echte ungarische Wirtschaft, kérem szépen.
bár a számonkérés/megtorlás témakörben szerintem konvergál itt mindenki véleménye.
mr.joshua 2008.01.25. 00:03:01
simonmondja... 2008.01.24. 21:22:46
Így könnyebb elkápzelni.
hampage.hu/kozlekedes/rakoczi/
hampage.hu/kozlekedes/rakoczi/rokusig.html#kossuthlajosutca
Így könnyebb elkápzelni.
hampage.hu/kozlekedes/rakoczi/
hampage.hu/kozlekedes/rakoczi/rokusig.html#kossuthlajosutca
simonmondja... 2008.01.25. 09:50:12
Mr.Joshua.
Ha lenne M0-ás, talán meg lehetne csinálni.
Az elvihetné az Erzsébet hídról az átmenőforgalmat.
Ha lenne M0-ás, talán meg lehetne csinálni.
Az elvihetné az Erzsébet hídról az átmenőforgalmat.
sanya18 2008.01.25. 12:04:37
simon: az M0 idén elkészül, szal lehet kezdeni a rákóczy utat :) amugy oda nemtom mi értelme lenne a villamosnak, ott megy alatt az M2...
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.25. 13:25:12
jo lenne az a 7es helyett.
egyebkent az m0 jelenleg 100% bukta lesz.
a deli resz meg mindig a regi, eddig is baszott dugos volt.
most meg ralocsoljuk az m3 forgalmat is... szep lesz.
en 2-3 evig meg nem megyek arra, max ejszaka.
egyebkent az m0 jelenleg 100% bukta lesz.
a deli resz meg mindig a regi, eddig is baszott dugos volt.
most meg ralocsoljuk az m3 forgalmat is... szep lesz.
en 2-3 evig meg nem megyek arra, max ejszaka.
Gabe 2008.01.25. 18:56:39
Denevér, erről én is sokat hallottam (meg itt lakom tőle 5 km-re, tehát izgat is nagyon).
Szóval az M3 forgalma eddig is ráment az M0-ra, csak a Hungárián a Nagykörösi útig menet a tranzit, onnan rá az M5-re és az M0-ra.
Plusz a Hungárián Buda felé így is gyorsabb lesz az M1 felé, tehát nem fognak soka kerülni.
Amúgy tényleg használhatatlan, hétvégén néha rámegyek, de inkűább nem. És persze tervben van a bővítése 2010-ig, de az már most kamu.
Szóval az M3 forgalma eddig is ráment az M0-ra, csak a Hungárián a Nagykörösi útig menet a tranzit, onnan rá az M5-re és az M0-ra.
Plusz a Hungárián Buda felé így is gyorsabb lesz az M1 felé, tehát nem fognak soka kerülni.
Amúgy tényleg használhatatlan, hétvégén néha rámegyek, de inkűább nem. És persze tervben van a bővítése 2010-ig, de az már most kamu.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.25. 21:38:19
Gabe,
szerintem, ha kitablazzak a dolgot, mindenki egy emberkent veti majd ra magat az uj aszfaltra. es hasitani is fog az M5-ig. onnan meg jon a szopoag.
az lesz a fo lokes, amikor kitiltjak a kamionokat bentrol. bar ezt remelem csak esszel, kb 5 ev mulva teszik meg.
az persze jo lepes volt, hogy az X tonna folotti autoknak MINDIG fizetni kell, mert igy inkabb az autopalyat valasztjak.
egyebkent egy normalis kozlekedesi infrastrukturaval rendelkezo varosban nincs is helye a nyergesvontatoknak. de ez tenyleg a jovo zeneje.
en inkabb az M0 rendes megcsinalasat toltam volna a szar negyesmetro helyett. a rendes korgyuru megletevel nem fajna ennyire a sok lezaras.
szerintem, ha kitablazzak a dolgot, mindenki egy emberkent veti majd ra magat az uj aszfaltra. es hasitani is fog az M5-ig. onnan meg jon a szopoag.
az lesz a fo lokes, amikor kitiltjak a kamionokat bentrol. bar ezt remelem csak esszel, kb 5 ev mulva teszik meg.
az persze jo lepes volt, hogy az X tonna folotti autoknak MINDIG fizetni kell, mert igy inkabb az autopalyat valasztjak.
egyebkent egy normalis kozlekedesi infrastrukturaval rendelkezo varosban nincs is helye a nyergesvontatoknak. de ez tenyleg a jovo zeneje.
en inkabb az M0 rendes megcsinalasat toltam volna a szar negyesmetro helyett. a rendes korgyuru megletevel nem fajna ennyire a sok lezaras.
simonmondja... 2008.01.26. 08:30:01
Denever.
Az M0 nem tolás kérdése.
A kis Pest-megyeri önkormányzati bagázsoknak ez egy zsarolási pozíció.
20 éve jól élnek belőle.
Nézd meg, milyen palotákat építenek.
A jog nekik muzsikál.
Az M0 már húsz éve erről szól.
Az, hogy ettől mindenki megfullad, le van szarva.
Azok csak budapestiek.
Nem olyan fasza vidéki néplélek.
Ez is viaduktos ügy.
Csinálhatnánk 3év alatt x összegből, de
csináljuk ellenzéssel
30 év alatt
30 x összegből.
Ha közben rúgunk egyet 2millió emberen, aki fuldoklik tőle,
akkor még örülhetünk is.
És mondhatjuk, hogy mocskos, büdös, dugókban fuldokló élhetetlen város.
Hehe.
És milyen takaros paloták vannak nálunk.
Az M0 nem tolás kérdése.
A kis Pest-megyeri önkormányzati bagázsoknak ez egy zsarolási pozíció.
20 éve jól élnek belőle.
Nézd meg, milyen palotákat építenek.
A jog nekik muzsikál.
Az M0 már húsz éve erről szól.
Az, hogy ettől mindenki megfullad, le van szarva.
Azok csak budapestiek.
Nem olyan fasza vidéki néplélek.
Ez is viaduktos ügy.
Csinálhatnánk 3év alatt x összegből, de
csináljuk ellenzéssel
30 év alatt
30 x összegből.
Ha közben rúgunk egyet 2millió emberen, aki fuldoklik tőle,
akkor még örülhetünk is.
És mondhatjuk, hogy mocskos, büdös, dugókban fuldokló élhetetlen város.
Hehe.
És milyen takaros paloták vannak nálunk.
Gabe 2008.01.26. 12:18:23
Simon, ezt a "budapesti rassziszmust" ha elhagynád, talán vérnyomásgondjaid se lennének (és ne fröcsögne a monitorom, ha hozzászólásodat olvasom)...
De: a köcsög pest megyei falvak (vidék, hörr) közigazgatásilag Budapesthez vannak kötve, infrastrukturálisan is, regionálisan is, ergo ha valamilyen támogatás értkezik, azt lenyúlja Bp. (lásd útfelújtás), a megye meg hallgasson.
És a szemét zsaroláshoz annyit, hogy főleg zöldek és magánszemélyek kukacolnak a nyomvonallal, az önkormányzatok meg vannak véve. Tudom, erre jön majd az "azért drága és lassú, mert lehajtók kellenek az élehetetleneknek" duma...
Talán többre mennénk, ha nem ezt a sima és "fordtott parasztozást" ((c) Ablonczy) nyomatnánk.
De: a köcsög pest megyei falvak (vidék, hörr) közigazgatásilag Budapesthez vannak kötve, infrastrukturálisan is, regionálisan is, ergo ha valamilyen támogatás értkezik, azt lenyúlja Bp. (lásd útfelújtás), a megye meg hallgasson.
És a szemét zsaroláshoz annyit, hogy főleg zöldek és magánszemélyek kukacolnak a nyomvonallal, az önkormányzatok meg vannak véve. Tudom, erre jön majd az "azért drága és lassú, mert lehajtók kellenek az élehetetleneknek" duma...
Talán többre mennénk, ha nem ezt a sima és "fordtott parasztozást" ((c) Ablonczy) nyomatnánk.
Invictus 2008.01.26. 13:09:08
Gabe, ez is csak egy dolog, amivel meg lehet osztani az embereket, divide et impera. A sok hülye fújja a betanult szöveget.
Marianna · http://egerentyu 2008.01.26. 13:15:14
simonmondja
valoszinuleg felreerted: nem akarja senki a metrot megfurni (akiknek kellene azok sem tudjak meg a gyakorlatban sem(:), hanem a gazdasagtalan es felesleges penzkidobast, az ezzel jaro evekig tarto lehetetlen kozlekedest kifogasoljak legtobben. A rengeteg penzt is persze. Es azon csodalkozunk - mert tenni ellene mi videken nemigen tudunk semmit - hogy miert turitek el ezt a szemmel lathatoan korrupciokra epulo es penzlenyulo adminisztraciot ami korulotte folyik. Ne mondd azt, hogy mert a kisebbik rosszat valasztottatok Demszkyvel mert ez nem igaz: meg sem probaltatok mast, honnet tudjatok? Az ideologia fontos, egy szalonkepes fopolgarmester elengedhetetlen, de Demszkynel mar ugy a harmadik valasztasnal kiderulhetett hogy sem egyik sem masik kovetelmenynek mar nem felel meg. Nem gondolkodtatok el azon, hogy milyen partok lehetnek azok (itt a fideszt ne szamitsd ok tudom szoba sem johetnek nektek) akik Demszkynel hatekonyabb, hozzaertobb embert nem kepesek talalni?? Hat nem erted, hogy elsosorban veletek pestiekkel van kiszurva?
Ez nem a fidesz, nem a fasisztak es a Magyar Garda bune, sem a katolikus egyhaze, nem a videkiek hibaja, nem a traktorral behajtani szandekozoke, ez egyesegyedul az szdsz es mszp es vegulis a budapestiek sara. Immaron otodszor.
valoszinuleg felreerted: nem akarja senki a metrot megfurni (akiknek kellene azok sem tudjak meg a gyakorlatban sem(:), hanem a gazdasagtalan es felesleges penzkidobast, az ezzel jaro evekig tarto lehetetlen kozlekedest kifogasoljak legtobben. A rengeteg penzt is persze. Es azon csodalkozunk - mert tenni ellene mi videken nemigen tudunk semmit - hogy miert turitek el ezt a szemmel lathatoan korrupciokra epulo es penzlenyulo adminisztraciot ami korulotte folyik. Ne mondd azt, hogy mert a kisebbik rosszat valasztottatok Demszkyvel mert ez nem igaz: meg sem probaltatok mast, honnet tudjatok? Az ideologia fontos, egy szalonkepes fopolgarmester elengedhetetlen, de Demszkynel mar ugy a harmadik valasztasnal kiderulhetett hogy sem egyik sem masik kovetelmenynek mar nem felel meg. Nem gondolkodtatok el azon, hogy milyen partok lehetnek azok (itt a fideszt ne szamitsd ok tudom szoba sem johetnek nektek) akik Demszkynel hatekonyabb, hozzaertobb embert nem kepesek talalni?? Hat nem erted, hogy elsosorban veletek pestiekkel van kiszurva?
Ez nem a fidesz, nem a fasisztak es a Magyar Garda bune, sem a katolikus egyhaze, nem a videkiek hibaja, nem a traktorral behajtani szandekozoke, ez egyesegyedul az szdsz es mszp es vegulis a budapestiek sara. Immaron otodszor.
simonmondja... 2008.01.26. 14:18:56
Gabe.
Talán abból gondolom, hogy pest-megye sara, mert az.
Én nem vagyok naprakész M0 ügyekben, de ha valakinek van egy linkje a megtorpanásokról, nagyon hálás lennék.
Én csak hiradóban láttam az önkormányzati genyákat, akik hol ezt, hol azt követeltek azért, hogy átengedjék az utat, hol meg pert nyertek százmilliárdos leállást produkálva.
Tényleg csak ebből gondolom.
A pest-megyeieket különben sosem tartanám másnak, mint a budapestieket.
A két társaság egyébként ide-oda jojózik.
Sőt .
Én csak lenyúlásellenes vagyok.
Bár biztos félreérthetően.
Mariann.
Már mondtam, hogy mivel budapesti szavazó/vidéki szavazó = 1/4 arány, ezért
a nagy pártok a
vidék kedvére akarnak tenni, ha Bp-re 20 szűk esztendőt osztanak.
A röhögnivaló paprikajancsik és dilinyósok jelölése pedig
azért érdekük, hogy
a város minden forrását megcsapolhassák
büntetlenül.
A parkolási társaságok is a két nagy párt jóbarátságának zálogai - Demszky pedig hülyén vigyorog.
Gyenge.
Ha pedig a két nagy párt közül az egyik jelöltje bejön, akkor semmi más nem történt, mint egy
másik paprikajancsi fog hülyén vigyorogni.
A lopást pedig nem kiegyensúlyozottan, hanem
drasztikusan fogják előadni.
Kábé mint a gödörkérdést.
Talán abból gondolom, hogy pest-megye sara, mert az.
Én nem vagyok naprakész M0 ügyekben, de ha valakinek van egy linkje a megtorpanásokról, nagyon hálás lennék.
Én csak hiradóban láttam az önkormányzati genyákat, akik hol ezt, hol azt követeltek azért, hogy átengedjék az utat, hol meg pert nyertek százmilliárdos leállást produkálva.
Tényleg csak ebből gondolom.
A pest-megyeieket különben sosem tartanám másnak, mint a budapestieket.
A két társaság egyébként ide-oda jojózik.
Sőt .
Én csak lenyúlásellenes vagyok.
Bár biztos félreérthetően.
Mariann.
Már mondtam, hogy mivel budapesti szavazó/vidéki szavazó = 1/4 arány, ezért
a nagy pártok a
vidék kedvére akarnak tenni, ha Bp-re 20 szűk esztendőt osztanak.
A röhögnivaló paprikajancsik és dilinyósok jelölése pedig
azért érdekük, hogy
a város minden forrását megcsapolhassák
büntetlenül.
A parkolási társaságok is a két nagy párt jóbarátságának zálogai - Demszky pedig hülyén vigyorog.
Gyenge.
Ha pedig a két nagy párt közül az egyik jelöltje bejön, akkor semmi más nem történt, mint egy
másik paprikajancsi fog hülyén vigyorogni.
A lopást pedig nem kiegyensúlyozottan, hanem
drasztikusan fogják előadni.
Kábé mint a gödörkérdést.
Gabe 2008.01.26. 16:17:14
Simon: www.origo.hu/auto/20071219-az-m0s-autout-tortenete-3-resz.html?pIdx=1
Vagyis a csömöriek (egy önk.!!!!) perekedtek a lehajtók és a járda miatt, a többi a zöldek és az ingatlantulajdonosok sara.
Lehetne persze, mint Szlovákiában: előbb kisajátítás, utána pereskedés.
Vagyis a csömöriek (egy önk.!!!!) perekedtek a lehajtók és a járda miatt, a többi a zöldek és az ingatlantulajdonosok sara.
Lehetne persze, mint Szlovákiában: előbb kisajátítás, utána pereskedés.
simonmondja... 2008.01.26. 18:57:50
Kösz Gabe.
Nem sok, de mégis valami. Kikupálva nem lettem.
Azzal együtt, még az is lehet, hogy igazad van.
Bár azogy én ismerem ezeket a politikusokat, azért a véletlenre biztos nem bízták, hogy kinek legyen a nyomvonalon telke.
De, mondom, lehet,hogy tökre rosszul gondolom.
Nem sok, de mégis valami. Kikupálva nem lettem.
Azzal együtt, még az is lehet, hogy igazad van.
Bár azogy én ismerem ezeket a politikusokat, azért a véletlenre biztos nem bízták, hogy kinek legyen a nyomvonalon telke.
De, mondom, lehet,hogy tökre rosszul gondolom.
simonmondja... 2008.01.26. 19:09:25
A rajta lévő kommentek szerint van még, aki ezt a Levegő Munkacsoport nevű perelőbrigádot ...
emlegeti.
emlegeti.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.30. 11:55:54
"Első lépésben átvisszük Budára. Az első ütemben elvisszük a Budafoki útig, a másodikban nagyon szeretnénk elvinni az Etele térig, ahol egy igen fontos intermodális csomópont lesz."
mondja Hagyó Miklós. talán mégis csökkenne a négyes metro jelentősége egy gyorsvillamos ésszerű használatával? v.ö Thököly út - Etele Tér viszonylat. nem lehetne ezzel kezdeni a vakondozás helyet!?
ezekben az emberekbe kevesebb koncepció szorult mint egy parafadugóba. azt javaslom, mindenki csomagoljon, és menjünk a francba innen.
mondja Hagyó Miklós. talán mégis csökkenne a négyes metro jelentősége egy gyorsvillamos ésszerű használatával? v.ö Thököly út - Etele Tér viszonylat. nem lehetne ezzel kezdeni a vakondozás helyet!?
ezekben az emberekbe kevesebb koncepció szorult mint egy parafadugóba. azt javaslom, mindenki csomagoljon, és menjünk a francba innen.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.30. 18:24:09
argh!
ilyen ország nincs is N+1 epizód.
index.hu/politika/belfold/budapest/metro3513/
hogyan helyettesítsük a buszt sétametróval.
ilyen ország nincs is N+1 epizód.
index.hu/politika/belfold/budapest/metro3513/
hogyan helyettesítsük a buszt sétametróval.
Bummer 2008.01.31. 08:31:37
Most már tényleg nem a metró van a közlekedőkért, hanem a közlekedők a metróért. Szüntessük meg a buszt, nehogy elvonjon utasokat a metrótól. Röhej.
CrL 2008.05.28. 13:03:59
Fogjunk össze!
inforadio.hu/hir/belfold/hir-202585
inforadio.hu/hir/belfold/hir-202585
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.28. 13:06:39
Egyszeru ugy. Ala kell irni a kozos nyilatkozatot.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.28. 16:02:37
CrL:
Remélem, a nyilatkozat foglalkozni fog a kezdeti költségvetés és a jelenlegi ötszázmilliárdos büdzsé közötti feszültséggel is, nevesített felelősökkel. Hagyó Miklós és Steiner Pár vállaljanak vagyoni garanciát a nagyszerű négyesmetró megtérülésére! :]
Remélem, a nyilatkozat foglalkozni fog a kezdeti költségvetés és a jelenlegi ötszázmilliárdos büdzsé közötti feszültséggel is, nevesített felelősökkel. Hagyó Miklós és Steiner Pár vállaljanak vagyoni garanciát a nagyszerű négyesmetró megtérülésére! :]
Az utolsó 100 komment: