Petőfi él!
2015. március 13. írta: Stumpf András

Petőfi él!

petofi.jpg

A kokárdák folyton felszívódnak. Vettem pedig tavaly is vagy hármat, mert már akkor sem találtam a tavalyelőttieket. Tegnap este sem voltak meg a tavalyiak, hiába túrtam fel a lakást. Egy vékony nemzetiszín szalagocska került csak elő, abból lett villámgyors átalakítás után egy szép kicsi kokárda, ott virít most a kölök fehér ingén – ma van az iskolai ünnepség, muszáj volt megoldást találni.

Általános alsóban egyébként még mindig remekül működik ez az ünnep. Az éppen ma 167 éve, március 13-án írt Nemzeti dalt is úgy szavalja a kölök, ahogy kell, fennhangon, meglehetős átéléssel, pedig van néhány részlet, amely nem egészen tiszta („kárhozottak ősapáink”), az üzenet mégis egyértelmű: rabok tovább nem leszünk. Meg aztán van benne kard is. Igaz, nem fénykard, mint a Star Wars-ban, de mégiscsak kard, lehet hozzá viszonyulni, tökös az egész. Petőfi nagyon tudott.

Szabadságharcos lelkülete jól belénk is égett, a sokadik nemzedékbe már, ami egyrészt nagyon szerethető, másrészt meg egészen parodisztikus helyzeteket hoz.

Sok magyar szívében pendül meg halkan a húr még akkor is, amikor fülkeforradalomról vagy Brüsszel elleni szabadságharcról hall – és nem röhögi ki azt, aki ilyesmiről beszél. A váci Madách Imre Gimnázium tantestületének döntésében is ott lüktetnek Petőfi sorai. Csak kicsit másképp. Valahogy így:

A magyarok istenére

Esküszünk,

Esküszünk, hogy Budapestre

Nem megyünk!

A váciak nem sehonnai bitangok, akiknek drágább lenne a rongy élet, mint a suli becsülete. Ők nem adnak gyereket a központ ünnepségre! Ezt szarkasztikus levélben meg is írták a fenntartójuknak, erre őket ünnepli a cinkes Szily. A karakánságukért. Mint olyanokat, akik ellenálltak az önkénynek, akik nem engedik, hogy nebulóikat kivezényeljék a kedves vezető elé biodíszletnek. Nem engedik, hogy a komcsizmus, kádárizmus újjáéledjen!

Egyszerre szerethető és nevetséges, mindenesetre nagyon magyar az egész.

Nevetséges, mert annyi történt, hogy kaptak egy meghívást. A nemzeti rendezvényszervező írt egy levelet, hogy iskolánként tíz gyereknek plusz egy tanárnak lehetősége van a központi ünnepségre utazni Budapestre, biztosítják nekik a buszt, az ebédet és az egész napos programot. Abban van ünnepség, meg program is a Várban.

Központi rendezvények mindig voltak, kormányfők is szoktak beszélni azokon, éppen az aktuális mindig. Ettől még a nemzeti ünnep nem egy párté. Nem a Fideszé, amely 2002-ben megvalósította a kokárdával való visszaélés minősített esetét. Az ünnep a nemzeté. Ha egy fővárosi gyereket érdekel a rendezvény, az könnyedén odatalál. A vidékiek nehezebben. Ha felajánlják nekik, hogy mehetnek, de nem kötelező, hát abban a világon semmi nincs.

Kérdés persze, hogy kötelező-e a részvétel. A Honvédelmi Minisztérium alá tartozó rendezvényszervező leveléből egyértelmű, hogy nem. Csakhogy a Klikre bízták a postás szerepét, s mivel az fenntartója az iskoláknak, az intézményekben akár parancsnak is tűnhetett a meghívás. (Főleg, ha a helyi főklikesek szóban azt közölték, hogy kötelező a részvétel.) Innentől már magyarázhatja a HM, hogy ők csak praktikus szempontok miatt kérték a Kliket, hogy továbbítsa a levelüket; nem Petőfi népe lennénk, ha nem a gonosz önkény ármánykodását látnánk a történtek hátterében.

A másik lehetőség az lett volna, hogy a rendezvényszervező kihagyja a Kliket, kampányt indít a közmédiában és maga küld levelet az iskoláknak, hogy van ez a lehetőség. A HM ugyebár nem fenntartójuk, nincsenek alá-fölérendeltségi viszonyban. Persze sokat ez sem hiszem, hogy segített volna. „Orbán-Jugendet toboroz a honvédség!” Garantált szalagcím.

Olyan rosszul pedig azért még nem áll a Fidesz, hogy ne tudna tömeget toborozni egy-egy Orbán-beszédre. Ingyen. Ha meg éppen diákokra fáj a foga, hát egyszerűbb budapesti iskolákból toborozni. Meg olcsóbb is. Mondjuk fizetnek nekik egy ezrest. Az ilyenek és a bennünk kardcsörtető költő miatt aztán el sem tudjuk képzelni, hogy esetleg a fővároson kívül élő gyerekeknek nem is rossz, ha a forradalom ünnepét annak színhelyén, Budapesten tölthetik a haverjaikkal, kortársaikkal. Pedig annak az 500-600 kölyöknek, aki érkezni fog, szerintem nem lesz rossz dolga vasárnap. (Majd megkérdezem őket személyesen, aztán kiderül.)

Egyébként mindegy, jól van így, ahogy van. Március 15. nem az ész ünnepe. Nem az okos Széchenyié. A szív, a lánglelkű Petőfi ünnepe ez.

Petőfi általam is imádott emlékéhez pedig tényleg ezerszer jobban illik a forrófejű ellenállósdi, a szarkasztikus válaszlevelezés, mint az udvarias „köszönjük, nem”, vagy a „Srácok, van kedve valakinek Pestre menni vasárnap?”

Boldog születésnapot, Nemzeti Dal!

Frissítés: Ennyire volt ez kötelező, diktatórikus kivezénylés. Az Index cikke szerint 307 megkeresett iskolából 44-et érdekelt a dolog. Nagyjából ötszáz gyerek jön is. Akit nem érdekelt, nem jön.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr187264841

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.03.13. 15:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Stumpf András: Petőfi él! 2015.03.13. 13:13:01

Petőfi emlékéhez tényleg ezerszer jobban illik a forrófejű ellenállósdi, a szarkasztikus válaszlevelezés, mint az udvarias „köszönjük, nem”, vagy a „Srácok, van kedve valakinek Pestre menni vasárnap?”

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizipipa 2015.03.13. 18:28:49

Egy nemzeti ünnepen, a kormány által tartott megemlékezésen történő részvétel nem politizálás.

Elvileg. A gyakorlatban? Lásd a kommenteket.

Beteg társadalom.

egyetmondok 2015.03.13. 19:28:02

1848 természetesen az ész forradalma, először,másodszor és harmadszor is azé, az európai felvilágosodás racionalitásának gyönyörű forradalma.
Nagy kár, hogy ebből a szerző úgy tűnik,semmit se ért.

Pelso.. 2015.03.13. 19:32:31

Tehát kaptak egy meghívást, amivel nem kívánnak élni.
Neked pedig rögtön tematizálási kényszered támad, kis másfélezerforintos.

Jean Sol Partre 2015.03.13. 19:56:10

@bbjnick: ügyes válasz, csakhogy épp a levél takarja el a valóságot.

TG69 2015.03.13. 20:02:20

@Jean Sol Partre: A NER-ben egy keres az parancs. A KLIKK ezt jol tudja. A zavart az okozta, hogy a HM vegulis meg nem ismeri teljesen a rendszert :-).

freehckr 2015.03.13. 20:11:26

@vizipipa: „kormány által tartott megemlékezésen történő részvétel nem politizálás”

Várjuk ki a végét, mit fognak szólni a néphez a talpnyal... khm, izé, a kormánypárti megemlékezők, akik mögé elméletileg felsorakoztatták volna a meghívottakat.

Gyanítom jó döntés volt ezt a fajta részvételt a jelenlegi „kampányhangulatban” lemondani... most, amikor igen alacsonyan szállnak az európai kokik és sallerek, és hetente borulnak a Fidesz-MSZP pénzmosodái... :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.13. 20:13:19

@egyetmondok:

"1848 természetesen az ész forradalma, először,másodszor és harmadszor is azé, az európai felvilágosodás racionalitásának gyönyörű forradalma." --- írod.

Ha már, akkor már miért nem inkább a gender forradalma, a szabad nemi identitás gyönyörű forradalma, trollfax?!

1848 nálunk az ország függetlenségét biztosító történeti alkotmányosság megerősítéséről szólt. Ha nekem nem hiszed el, hidd el a korabeli törvényhozóknak: www.1000ev.hu/index.php?a=2&k=3&f=5276

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.13. 20:14:17

@Jean Sol Partre:

Ha szerinted a levél eltakarja a valóságot, akkor te honnét ismered azt (mármint a valóságot)?

Sir Galád 2015.03.13. 20:16:00

Lehet, hogy nem mindenki gondolta kötelezőnek, de sajnos voltak akik igen és úgy érezték be is kell tartatniuk. Lásd váci polgármester. Innentől miről beszélünk? Hogy mindenki túlreagálta. Ki a hibás? Aki az egészet kitalálta. Miért kell gyerekeket rendelni egy politikai rendezvényre? Erről persze nem esik szó.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.13. 20:35:47

@Sir Galád:

Szövegértési nehézségeid vannak?

"Lehet, hogy nem mindenki gondolta kötelezőnek, de sajnos voltak akik igen és úgy érezték be is kell tartatniuk. Lásd váci polgármester." --- írod.

A polgármester a petícióra reagált, nem arra, hogy jelentkezett-e vagy sem az iskola a rendezvényeken való részvételre.

"Miért kell gyerekeket rendelni egy politikai rendezvényre?" --- írod.

Nem rendelt senki gyerekeket sehová. Felajánlott a HM egy lehetőséget, hogy azok közül, akik szeretnének részt venni a nemzeti ünnep hivatalos rendezvényein (nem politikai rendezvényeken, hanem a hivatalos kormányrendezvényeken), iskolánként tíz diáknak és egy tanárnak állja a költségeit.

vizipipa 2015.03.13. 20:44:00

@freehckr:

Te is tudod jól, amíg megemlékezés, addig nem politizálás.
És igen, volt rá példa bőven, hogy nem megemlékezés volt.

Csinált megemlékezés nevű aktuálpolitikát a kormány is, az ellenzéki pártok meg jóformán csak ilyet csinálnak, már vagy 15 éve.

Mi lenne viszont, ha jelenlévők elküldenék a jó búsba azt, aki nem megemlékezik? El tudsz ilyet képzelni? Nekem nem megy.

Ezért is beteg a társadalom.

gyalog.galopp 2015.03.13. 20:51:20

Így múlik el a világ dicsősége. A 80-as években még forradalmi tett volt a kokárda viselése az állami rendezvényeken kívül, csak a gyanús elemek flangáltak ilyesmivel.
Aztán rendszert váltottunk, ma az a forradalmi tett, hogy nem élünk a ... vagyis tovább él a zsigeri reflex, ami állami az még most is csak ellenség lehet.
A 80-as években hazafias tett volt a kokárda utcai viselete, a 48-as emlékezet.
Ez mára mitől lett politikai tett, attól hogy most szabad, hogy a kormány támogatja?
Noormááális?

Jean Sol Partre 2015.03.13. 21:15:42

@bbjnick: a teljes valóságot nyilván nem tudom, de ismerem a rendszert, tudom, hogy működik, és mennyit számít egy ilyen levél.

Jean Sol Partre 2015.03.13. 21:19:46

@bbjnick: te most hülyének tetteted magad, vagy szándékosan hazudsz?

egyetmondok 2015.03.13. 21:21:23

@bbjnick:
Az ősiség, az úrbér, a papi tized,stb. eltörlése, vagy éppen pl. a népképviseleti törvényhozás létrehozása szerintem sem ellentétes a történeti magyar alkotmányossággal, s természetesen a magyar polgári forradalom azon lényeges szabadságintézményei, amelyek hibátlanul felelnek meg a nyugati szabadságeszmények - szabadságintézmények hatalomra kerülésének igényével, amelyre szerte Európában a felvilágosodás kora nyújtott alkalmat, nem véletlenül. (Ritka esetek az angol, vagy holland példák, amelyek már a 18.század előtt biztosították eléggé bőven e szabadságintézményeket.)

Nincsen tehát az az ellentmondás, amelyre utalsz.

Sir Galád 2015.03.13. 21:44:35

@bbjnick: Nem, nincsenek. Csak a szövegen túl is tekintek. A váci polgármester reakciójából az derül ki, hogy szerinte igenis elvárható a részvételük, különben nem tartott volna kiselőadást a vezetőknek a hazafias nevelésről. Nem de? A másik problémádra vonatkozólag, az hogy rendeltek vagy toboroztak, nekem tök mindegy, egy gyerek sem megy önszántából egy politikai rendezvényre. Persze lehetnék jóhiszemű, mint Stumpf András, vagy rosszhiszemű, mint a másik oldal, de csak akkor tudnám az igazat, ha én írtam volna a levelet, vagy én küldtem volna tovább a Klik helyében. Egyértelmű, hogy magának a minisztériumnak kellett volna megszerveznie a toborzást és nem leszólni az oktatásra, hogy csináljanak már valamit.

Ui.:
"nem politikai rendezvényeken, hanem a hivatalos kormányrendezvényeken"

Na látod pont ezért nem elég csak érteni a szöveget.

egyetmondok 2015.03.13. 22:34:17

@Sir Galád:
Én nagyon szeretném megélni, hogy egyszer több gyerek akar elmenni a magyar kormány hivatalos budapesti rendezvényére, mint amennyi Budapesten biztonságosan egyáltalán elfér. Nem "kérésre",nem "okos utasításra", hanem csak úgy. (Nem fogom megélni, de szeretném.)

Nincsen mit ünnepelni azon, hogy "nem is volt kötelező", tehát kötelezőn: lám milyen demokratikus a kormány.

Bell & Sebastian 2015.03.14. 01:20:09

@bbjnick: Amikor ezek körülveszik magát, érdemes lenne robbantani. Magát majd megbosszuljuk. :)

Egyénként Orbán személyesen mond beszédet, valószínűleg ennek a ténynek tudható be a nem tolongás a vatta helyekért. Egy népes, ifjúsági énekkarral meg tudták volna oldani, ha akarják, csak elegánsan szerették volna, hát nem jött teljesen össze.

Az itt megnyilvánult, baloldali hozzászólók véleményével ellentétben azt állítom, hogy sokkal több a végletesen romlott és lezüllött tanári kar, mint azt bárki is gondolná, első ránézésre.

Egyszerűbb lenne, ha kiírnák: márpedig mi libsi-filoszemcsi-posztkomcsik vagyunk, amit _most_ szektorsemlegességnek álcázunk és abban bízunk, jön még a kutyára dér.

De van egy olyan érzésem, hogy a hamis Ötvenhat mellett a hamis Negyvennyolcat is csak a tehetetlensége viszi tovább, mi lenne itt, ha lapot terítene a jobb?

Kivonszolnák a nyaktilót és vesszőkosarakat hoznának a fejeknek?

Tudományos Iibsizmus 2015.03.14. 04:57:32

@vizipipa: Jó tudni, hogy amikor a KISZ-ben szerveztük az április 4.-ei ünnepségekre a részvételt, az nem volt politizálás.

Herr Schwarze Liste 2015.03.14. 06:35:57

nincs itt semmi látnivaló:

index.hu/belfold/2015/03/12/cof_aktivistak_fenyegettek_meg_a_madach_gimnazium_diakjait/

szerethető? nevetséges? frissítés és vezércomment szükségeltetik az ideológiailag nem megfelelően képzett közönségnek.

2015.03.14. 06:37:18

nem mennek el a diákok ?
kár, elmehetnének oszt megdobálhatnák tojással a nemzet vamzerét, ahogy azt nemzeti érzelműek szokták ezen e jeles "ünnepen"

2015.03.14. 07:12:56

Miért akarja megmondani egy senki, hogy én hogyan ünnepeljek ?
Ja, hogy nem jöttek a lengyelek "segíteni " ?

Erre számítani lehetett ! Ez van, "kedves " CS.P.G.S Viktor !
Jó reggelt Magyarország ! Jó reggelt Magyarok !

werecke 2015.03.14. 07:41:58

Petőfi él de sajnos Lenin is......:(

Pelso.. 2015.03.14. 08:12:10

@Herr Schwarze Liste: frissítés, -talán a fejekben, de ott esély nulla.

BiG74 Bodri 2015.03.14. 10:41:06

A mi történelmi megemlékezéseink a fityisz óta mindig a politikáról szólnak, nagy ívben leszarva az ünnepet. Aki ezt tagadja az vak, vagy szimpla dróid.

Természetesen a tanárok a politizáló szemétládák, több száz iskolában, és nem pedig a politika részről létrehozott hatalommal ellátott politikai szervezet, vagy éppen a politikai alapon választott polgármester.

A meghívás az akkor meghívás, ha nem követi semmilyen atrocitás az esetleges elutasítást, amúgy viszont -az események tükrében - ez behívó volt. Ki van emelve a váci gimnázium, de több iskola ugyanúgy nem tudott kiállítani létszámot saját akaratból. A váciak a szarháziak, mert jelentkező híján, nem éltek vissza hatalmukkal és nem jelöltek, édesgettek, parancsoltak ki 10 gyereket. Gratula mandiner, gratula.

Érdekes, az ellentámadás jól mehetett volna részetekről egy libsi-komcsinak álcázott cikkel, hogy mekkora talpnyaló az a 44 iskola aki küld delegációt. Lekéstétek.

septem 2015.03.14. 10:44:39

a tipikus libsi asztalra szarás esete. akár lehetne is egy kicsike közös nevező, nemzeti ünnep vagy mifene. persze libsiék azonnal ott teremnek, hogy nehogy mán ünnep legyen meg kokárda, inkább legyen műbalhé és hápogás fejhangon.

BiG74 Bodri 2015.03.14. 10:54:10

@septem:

Eszem-faszom megáll, ekkora pofátlanságot. Kendnek aztán van bőr a képén.

Ki a faszom használta ki mindig, hogy az ünnepen ne az ünnepről, hanem az aktuális politikájáról beszéljen?
Ki a faszom küldte a fütyülős szarháziakat, meg a tojásdobálós köcsögöket, hogy a nemzeti ünnepet szarják szét?
Ki a faszom választott nemzeti ünnepet arra, hogy lángba borítson utcákat Budapesten?

Ja, hogy ez csak a magukat nemzetinek nevező szarháziaknak van megengedve? Ha valaki egy peticiót mer megfogalmazni az már ünnep rombolás mi?

Bell & Sebastian 2015.03.14. 11:19:02

@BiG74: Egy apolotikus felnőtt sem más, mint egy nyírható birka.

Az iskola lényege (a tanítás mellett) a nevelés. ságvárista bukfenc-akadémistákkal és petí-cionista tanarakkal kurvára nem megyünk sehová.

Bell & Sebastian 2015.03.14. 11:24:05

@BiG74: The Nemzet soha nem a szolnokoló The Tű, hanem a hallgatóság: The Demos. Akármilyen is.

BiG74 Bodri 2015.03.14. 11:25:37

@Bell & Sebastian:

Megint csak azt tudom mondani, az iskola semmi mást nem csinált mint nem erőszakoskodott a diákjaival. A "meghívó" szeretet teljessége ellenében viszont kénytelen volt védekezni. A nevelés kényes dolog, és nem a mindenkori hatalom seggének kinyalását jelenti.
Semmi ügy nem lenne itt, ha a megfelelő hatalombeli emberek azt mondták volna, hogy :
" Nem jöttök, kár, sajnáljuk. Talán majd akkor legközelebb. Viszlát"
De nem ez történt, ezt lehet ferdítgetni, de szerintem pont ez a tanári testület az amelyik nevel, nem pedig erőszakkal oktat.

BiG74 Bodri 2015.03.14. 11:29:53

@Bell & Sebastian:

Szép lenne de a demos egyrésze itt, egyrésze ott ünnepel, mert van aki ilyenkor is a kurmány csodálatosságáról akar hallani, van aki a kurmány szarságairól illetve mind a két kör az elvtársaival kívánja megerősíteni a vérszerződését. És vannak aki csak egyszerűen meg akarják adni a tiszteletet az ünnepnek, a múlt egy szeletének, melyre nagy egészében büszkék lehetünk.

septem 2015.03.14. 11:36:27

@BiG74: a hápogásnak az a hazugság az alapja, hogy kötelező elmenni az iskolásoknak az ünnepségre. ezt a hazugságot tupírozzák a libsi szarok.

BiG74 Bodri 2015.03.14. 11:51:11

@septem:

Amire reagáltam:
"'akár lehetne is egy kicsike közös nevező, nemzeti ünnep vagy mifene"

A jelenlegi hatalom soha nem vallotta közös nevezőnek a nemzeti ünnepeket, sokkal inkább kisajátította. A közös békés ünnepekbe mindig a "jobboldal birkái" szartak bele, mindig.

A kötelező elmenni:
Nem nem kötelező elmenni, de ennek ellenére felháborodik mindenki a hatalom oldaláról, holott az iskola egyszerűen nem tudott saját akaratából 10 diákot kiállítani. A hatalom veszi a fáradságot és folyamatosan vegzálja, fenyegeti az iskolát. Nem kötelező elmenni, mi ? Ez szimpla hazudozás.
Ha nem lett volna kötelező, akkor, most lenne egy petició, amire semmilyen különösebb válasz nem érkezett volna, de érkezett és beszédes válasz, ennyi.

seahawks 2015.03.14. 12:21:15

Felesleges forradalom volt. Nem vagyok büszke rá. Katasztrófába taszította az országot.

2015.03.14. 13:23:48

@bbjnick: "Egy gimnáziumban ne petíciózzanak! "

Miért? Mert te mondod vagy mert már azt is betiltotta a fidesz bolsevik párt? Nem mintha nem szarnám le mindkettőt...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.14. 14:25:06

@Jules Verne:

Azért ne petíciózzon, mert egy iskolának szakmai kötelessége a diákjai és a tanárai intaktságát védeni. Ezzel a furcsa (és tisztességtelen) eljárással, hogy a "tantestület nevében" petíciózgattak --- kíváncsi volnék, hogy a közel hatvan tanárból valójában hányat kérdeztek meg, hogy a nevében petíciózgathatnak-e vagy sem?! --- maguk csináltak --- a diákokat, azok szüleit és, vélhetőleg, a tanárok többségét is nem kívánt helyzetbe hozva --- "politikai ügyet" egy olyan neutrális eseményből, mint Magyarország hivatalos kormányának hivatalos nemzeti ünnepen történő hivatalos megemlékezése. Maguk követték el azt, amivel másokat vádolnak...

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.14. 15:56:32

@bbjnick: Természetesen ez így van, ahogy írtad, de azt remélem nem várod, hogy ezt belássák, vagy akár részekben is egyetértsenek bárkik, akik ezzel foglalkoznak.
Én még emlékszem. Ahova parancsoltak, oda el kellett menni. Úttörő-örsöket is kellett csinálni. Mondd, mit vársz tőlük?

Atacama 2015.03.14. 16:40:44

Idézet a 2011. évi CXC. köznevelési törvényből, 24.§ (3)bekezdés: "A nevelési-oktatási intézmény helyiségeiben, területén párt, politikai célú mozgalom vagy párthoz kötődő szervezet nem működhet, továbbá az alatt az idő alatt, amíg az óvoda, iskola, kollégium ellátja a gyermekek, tanulók felügyeletét, párt vagy párthoz kötődő szervezettel kapcsolatba hozható politikai célú tevékenység nem folytatható."
Ha az iskola 10 tanulóját egy pedagógus kíséretében szervezetten elküldi valahová, az azt jelenti, hogy az iskola ellátja a gyermekek felügyeletét. A törvény értelmében a kísérő pedagógus nem viheti olyan helyre a rábízott tanulókat, ahol párttal vagy párthoz kötődő szervezettel kapcsolatba hozható politikai célú tevékenység folyik. Miniszterelnökünk egyben a Fidesz elnöke, tehát pártpolitikus. Milyen tevékenységet fog végezni Orbán Viktor a színpadon? Nem hihetjük, hogy a Nemzeti dalt fogja elszavalni, azt sem, hogy majd elénekli a Kossuth-nótát vagy a Garibaldi csárdás kiskalapját, de még azt sem, hogy 1848 tárgyában folytatott legújabb történészi kutatásairól fog egy értekezést felolvasni. Nyilván politikai tárgyú beszédet fog mondani. Mindig azt mond, a múltról való megemlékezés mellett, azzal mintegy összeötvözve, a jelen helyzetről, jövőbeli tervekről is szól. És beszédeiben - magától értetődően - mindig pártja, a Fidesz értékei, céljai mentén halad. Ebből következően: a március 15-i ünnepségen pártpolitikai tevékenység is folyni fog.
A 307 meghívott iskolából 263 - kb. 85 %-uk - az előírásokhoz tartotta magát. Nem csak a tiltás miatt. A pedagógiai megfontolás is azt diktálja, hogy a nevelőknek politikailag semlegesen kell a munkájukat végezni. Nem lehet négyévente más és más eszményeket állítani a gyerekek elé, nem lehet árkokat ásni egy egyazon célért dolgozó tantestületben, és végképp nem lehet éretlen emberfőket egymás, ill. a másik tanár vagy a saját szülője ellen nevelni pártpolitikai jelszavak és akciók jegyében. A pedagógusok túlnyomó többsége ennek tudatában teszi a dolgát a hétköznapokban. És most - az ünnepnapon is.
Értsük meg őket.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.14. 16:53:23

@Mihint:

"de azt remélem nem várod, hogy ezt belássák" --- írod.

Azt nem, de az igazságnak tartozunk annyival, hogy hangot adunk neki:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.14. 16:59:56

@Atacama:

Ha hazudni, manipulálni próbálsz, akkor azt legalább kevésbé átlátszóan tedd!:-]

Ennyire nem kellene lemenni kutyába! Egy hivatalos nemzeti ünnep hivatalos állami megünneplése mióta pártesemény?:-)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.14. 17:26:28

@bbjnick: A hazugság egyetemes. Beléestünk mindannyian, ki hogyan jön ki ebből?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.14. 17:43:12

@Mihint:

De @Mihint:! Én nem hazudok. Minek hazudnék? Meglehet, tévedek, nem ritkán, gyakran, nem kicsit, nagyon, ha felismerem tévedésemet, korrigálom. Mi okom volna hazudni?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.14. 17:46:34

@bbjnick: Neked semmi. De ha Téged átértékelnek, akkor bizony hazug leszel, mint ahogyan én is. Természetesen, én tudom, hogy nem hazudsz. Messze az út.

kerekes pereces 2015.03.14. 18:50:54

Ha nem kötelező a részvétel, akkor miért támadja őket mindenki, aki "jobboldali"? A polgármester, a CÖk-jellegű valami, a Mandiner?
Nem akarnak menni, hát nen mennek. Ezek a reakciók a jobboldalról pont azt bizonyítják, hogy márpedig ez kötelező, és aki nem áll be a sorba, az nem eléggé magyar. Barmok vagytok, fiúk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.14. 19:09:14

@kerekes pereces:

307 iskolából 44 élt a lehetőséggel, hogy lehet az, hogy mégis a váci Madách az egyetlen, amely olyan szörnyű politikai nyomásnak érezte a meghívást, hogy petíciózhatnékja támadt?

Atacama 2015.03.14. 19:11:40

@bbjnick: Hát, ugye, ami úgy néz ki, mint egy kacsa; úgy mozog, mint egy kacsa, és úgy hápog, mint egy kacsa, az - kacsa.

Jean Sol Partre 2015.03.14. 19:39:14

@bbjnick: anno a május elsejei felvonulás Kádár előtt is egy neutrális esemény volt?

Pelso.. 2015.03.14. 19:40:16

@kerekes pereces: Nézd meg, az írás szerzője hagyományosan máris megoszt, Petőfi csapat-Széchenyi csapat.

Jean Sol Partre 2015.03.14. 19:43:57

@bbjnick: nem tudom, mi okod van hazudni, de hazudsz. Valószínűleg magadnak is.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.14. 20:01:26

@Jean Sol Partre: Maga ne kontrázzon rá arra, amit nem is ért :) A bbjnicket pediglen lehazugozni nem ér. Gondolkozzon, utánna véleménykezzen, kérem.

Jean Sol Partre 2015.03.14. 20:31:37

@Mihint: már miért ne érne? Régóta ez a véleményem róla és minden alkalommal meg is erősíti.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.14. 20:34:06

@Jean Sol Partre: Magának talán igen. Ennyire elveti a szent különbözőséget?

Jean Sol Partre 2015.03.14. 20:47:33

@Mihint: miért vetném el? Itt valami félreértés van, nem értem, miért jelentené az én véleményem ezt?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.14. 20:55:50

@Jean Sol Partre: Jogos, tényleg félreértés volt, bocsánat.

Jean Sol Partre 2015.03.14. 21:02:21

@Mihint: én amúgy kedvelem bbj-t, sőt, azt gondolom, az életben akár barátok is lehetnénk, hasonló korúak lehetünk, sok mindenben hasonlít az ízlésünk, csodálom a műveltségét és alapvetően rendes embernek tartom. Rengeteg dologban persze nagyon más a véleményünk, de ez normális, és amíg nem áll be nála a troll-efektus, addig élvezet vitatkozni vele.

Ezzel együtt azt gondolom, hogy becsapja magát (mármint saját magát), vagy mindannyiunkat.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.14. 21:08:33

@Jean Sol Partre: Kivételesen jól látja: becsapja magát. Azonban ez nem ok a többi "rohamra". Ezt az életet éljük, itt és most. Je suis bbjnick

Jean Sol Partre 2015.03.14. 21:21:39

@Mihint: többi "roham" nincs, vitatkozni muszáj néha, mert meg kell mutatni, ha más a vélemény. Ezt az életet is többféleképp lehet élni. Je suis moi.

Jean Sol Partre 2015.03.14. 21:27:05

@Mihint: OFF
Régota úgy gondolom, a politikai irányultságot és a politikához viszonyulást (nyilván sok minden mást is, de ez itt a Mandiner) alapvetően nem az határozza meg, ki mit szeret jobban, hanem hogy ki mitől fél jobban.
Itt a Manidineren bbj talán a legjobb példa erre.
ON

kerekes pereces 2015.03.14. 23:38:41

@bbjnick: Az összes magyar költő közül Petőfi volt az egyetlen, aki képes volt megírni a Nemzeti Dalt. A többiek meg nem. Akkor nem is volt olyan nagyon nagy baj a Habsburg elnyomás, igaz? Hülye egy logikád van, ha azt mondod, hogy mivel 1 tiltakozik, ezért csakis ő lehet a hülye.

annamanna 2015.03.14. 23:53:58

@seahawks: @jose maria padilla: valahol itt van a lényeg.

@Disznóvári: ugyan milyen ellenérvet tudsz rá? Tényleg sokat foglalkozik Petőfivel, az egyik cikkét elolvastam, elég ütős. Mivel cáfolod?

Bell & Sebastian 2015.03.15. 01:39:36

@BiG74: Alaposan föl van ez habosítva. Mennyien járnak oda. Kétszázan? És szabad akaratából mindenki -egy emberként- úgy döntött, hogy nem megy olyan állami ünnepségre, ahol I. Orbán szónokol?

Mint mondtam, akkor ez egy libsi fészek, ahová kár íratni a gyereket. Inkább menjenek egy kört az üres TESCO parkolóban.

Herr Schwarze Liste 2015.03.15. 05:09:21

@Pelso..: mi ez a sok negatív hullám... hisz már a piramis tövében is zúgolódnak a kőfaragók: index.hu/belfold/2015/03/14/orban_apja_mergesen_kirohant_egy_lakossagi_forumrol/

Jean Sol Partre 2015.03.15. 13:14:23

@Mihint: én nem félek, ami abból is látszik, hogy nem állok egyik oldal mellé sem.

huKKK 2015.03.15. 20:45:09

@bbjnick:

Miért ne tenné?
Káromkodós közegben a káromkodás is ráragadhat az emberre,
ha nem áll elég keményen a lábán.

Na jó.
Tegyük fel maga épp a hazudozásra immunis.

De attól még lehet fasiszta, vallási fanatikus, troll, hazaáruló és kém is.
Ha akar.
Ön egyéniség.
Ne érezze magát beskatulyázva a normális, jogkövető, tisztességes, becsületes, korrekt, fideszes, magyar hazafiak közé.

Jean Sol Partre 2015.03.15. 20:51:24

@bbjnick: "ha felismerem tévedésemet, korrigálom"

ha felismered :D

huKKK 2015.03.15. 20:55:25

@Mihint:

Kérem, ne értsen félre.
Tisztelet önnek, meg minden jó, de szerintem ön ezúttal épp a mundér becsületét védi.
Az embernek lehetnek elvei.
Ezt most nem azért mondtam.
Kérem, ezt most ne vegye magára.

Habár...

huKKK 2015.03.15. 21:11:18

@Jean Sol Partre:
Na idefigyeljen Jóska bátyám.
Ha maga úgy provokatív, hogy nem vág a témába, akkor hamar trollnak nevezhetik ám!

@Tudományos Iibsizmus:

Így van!
De azért legalább magunkhoz legyünk őszinték abban,
hogy ez nem következtetés volt részünkről, hanem korrekt érvanyag.

Bell & Sebastian
2015-03-14 01:20:09

"Egyénként Orbán személyesen mond beszédet, valószínűleg ennek a ténynek tudható be a nem tolongás a vatta helyekért. Egy népes, ifjúsági énekkarral meg tudták volna oldani, ha akarják, csak elegánsan szerették volna, hát nem jött teljesen össze."

Sajnos nem tudtam ott lenni ma az elnök úr beszédén.
Állítólag ezúttal implovizált.
Imádkoztam élte, hogy ezélt ne dobják a padlóla.

huKKK 2015.03.15. 21:19:14

@Jean Sol Partre:
A sapkáját se felejtse ki!

huKKK 2015.03.15. 23:35:11

@werecke:

"Petőfi él de sajnos Lenin is......:("

Hadd vígasztaljam meg.
Petőfiről ugyebár kiderült nemrég, hogy valójában nő volt.
Amikor megtalálták a csontvázát.

Lenin elvtárs teste pedig be van balzsamozva.
Úgy tartósítva van, hogy a fáraók se különbül.

Ennek ellenére még egy tudományos kutatásnak sem sikerült bebizonyítania, hogy egyáltalán ember volt-e.
Értse jól.
Ne úgy, ahogy nem kell, hanem úgy ahogy kell.

annamanna 2015.03.15. 23:36:30

@Disznóvári: egyáltalán elolvastad, amit írt?

huKKK 2015.03.15. 23:50:45

@seahawks:

"Katasztrófába taszította az országot"

Milyen katasztrófába?

"Nem vagyok büszke rá."

A maga szabadideje.
Ön dönti el a saját életérzését/fílingjét.

"Felesleges forradalom volt."

Miért?
Mert nem hozott rövid időn belül olyan eredményeket, amelyeket kellett volna Ön szerint?

Szerintem nem volt felesleges forradalom.

Tudom, indokoljam meg, érveljek az álláspontom mellett.
Mielőtt megtenném, hadd kérdezzek vissza.
Ön megtette?

annamanna 2015.03.16. 01:51:06

@huKKK: Szerinted József forradalmat robbantott ki Egyiptomban? Vagy Pál apostol Rómában? Mikor mondott olyat az Isten valaha is, bárkinek is, hogy ha nem tetszik a rendszer, csinálj forradalmat?
Az egész emberi történelem azon alapul, hogy a mindenkori világi hatalom legstabilabb támasza a mindenkori szellemi vezető, egyház, guru, sámán stb. Nem fordul vele szembe, maximum a világi hatalom fordulhat szembe a szellemi vezetővel (mint Saul Sámuellel vagy Heródes Keresztelő Jánossal - még ezeket a világi vezetőket is támogatták a szellemi vezetők). A szellemi hatalom nem forradalmár, akkor sem, ha nem keresztény. Muszáj, hogy támogassa a világi vezetést, mert ez a stabilitás és élhető élet kulcsa.
A forradalom semmi másra nem jó, mint a pusztulásra, zűrzavarra, káoszra, halálra, nyomorra. Ezt szellemi vezető NEM támogathatja. Legfeljebb egy szellemi szakadár, mint mondjuk Martinovics.
Az, hogy a katolikus egyház folyamatosan "összejátszott" a világi hatalommal, a társadalom számára a túlélés záloga volt. Ez nemhogy bűne a katolikus egyháznak, inkább az erénye. Egyszerűen így működik a világ és kész, József szolgálta a fáraót, Dávid szolgálta Sault, sőt még a filiszteus királyt is, és nem lázadt ellene.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.16. 07:01:04

@huKKK: "de szerintem ön ezúttal épp a mundér becsületét védi." Én-e? Én maximum a bőrömet ha védem, a mundér meg védje magát, ahogy tudja :)

@Jean Sol Partre: Aha. De mi van, ha az "oldal" áll magához? Mindenesetre, helyeslem, hogy nem fél.

seahawks 2015.03.16. 07:07:32

@huKKK: oké.

először is: a forradalmat nem a nép akarta, hanem az arisztokrácia a még nagyobb hatalom és gazdagság reményében. hosszú fáradalmas munka során sikerült meggyőzniük néhány népszerű középosztálybelit, hogy eladhassák az ötletet a népnek, akik csak bkében akartak volna élni. miután kirobbant, kötelező, erőszakos sorozások történtek a parasztság és a polgárság soraiból.
A legszomorúbb, hogy biztosra lehetett venni, hogy az oroszok be fognak szállni a császár védelmére, tehát tuti volt a vereség.

huKKK 2015.03.16. 07:15:20

Forradalom.

Lelki.
Technikai.
Tudományos.
Női.*
Szellemi.
Forr a dalom.

*Speciális belső lelki tevékenység,
felkelés, partizánharc, ellenállótevékenység, lázadás a józan ész, humorérzék stb.-stb.-stb és az univerzum egyéb alapvető törvényszerűségei ellen.

@Mihint:
Lássa, ez a baj a magafajtákkal.
Letagadnák még azt is ami nem úgy volt.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.03.16. 08:12:22

@huKKK: "Lássa, ez a baj a magafajtákkal.
Letagadnák még azt is ami nem úgy volt."
Látom hát. Azt meg pláne.

huKKK 2015.03.16. 08:37:19

@seahawks:

Nem erről regélek.
Vannak harcok amiket akkor is megvívok ha rámegyek.
Aminek a hasznát nem én aratom le, hanem az ük-ük-üköm.
Zrínyi talán legyőzte az ellenséget?
Le.
A túlerő az csak egy dolog.
Nézze a vallási fanatikus öngyilkos terroristákat.
Rossz ügyért, gyalázatos módon érnek véget és ráadásul a beígért 72 szűz sincs sehol...
Pedig vannak nemes eszmék, jó ügyek is.
Minnyá folytatom

Jean Sol Partre 2015.03.16. 09:49:47

@Mihint: amíg az oldal nem akar dörgölőzni is hozzám, felőlem oda áll, ahová akar

annamanna 2015.03.16. 14:19:31

@Disznóvári: nem, én ezt a cikket olvastam el: kitalaltujkor.blogspot.hu/2013/12/az-atomraketa-gnosztikus-vilagpusztitas.html ebben is vannak utalások Petőfire. Ez annyira hosszú volt, hogy elriasztott attól, hogy bármi mást is olvassak az oldalon. Bár lehet, hogy csak kifogtam a leghosszabb cikket :)
Szerintem nagyon érdekes, bár nyomasztó.
Látom, elég sok cikket írt Petőfiről, ami azt jelenti, hogy sokat idézett tőle. Tehát igenis vannak olyan szövegei, amikkel alá tudja támasztani az elméletét, talán jobban, mint Morvay a barguzini csontváz hitelességét.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.03.16. 15:29:22

@annamanna: Beugrottál az ArmaGedeon-i trükknek, hogy ha ha valaki hosszú posztokat ír, tele rakja idézetekkel, hivatkozásokkal, akkor azt a látszatot kelti, mintha nagyon tájékozott lenne a szerző; pedig alapvető dolgokkal - amik ellentmondanak az elméleteinek -, nincs tisztában (vagy szándékosan hallgat róluk). De még ha nincs is az elméleteinek ellentmondó tény, többnyire akkor sem következik az állításaiból a konklúzió.
Itt is megpróbálta felvenni a harcot a tényekkel, nem nagyon sikerült:
aprofan.blogspot.hu/2011/01/petofi-tiszteletbeli-szabadkomuves.html
ld. a kommenteket.
(Persze gondolhatod azt, hogy ezek a szabadkőművesek milyen rafináltak, túljártak AramaGedeon eszén, de majd a következő körben Gedeon bizonyít. Na, ha nem akarsz paranoiás lenni, javaslom, kerüld el ezt a hozzáállást.)

annamanna 2015.03.17. 03:38:00

@Disznóvári: Nézd, az okkultizmus lételeme a titkolózás, a titokzatosság, a duplagondol, a bárhogyan érthető cinizmus, a sejtetés, a szimbólumok, az apró utalások, amiket le is lehet tagadni stb.
Majd pont egy szabadkőművessel lehet nyíltan beszélni arról, hogy itt ki volt páholytag meg ki nem. Persze-persze, így megy ez.
Simicska kapcsán is szóba került, hogy a konspiráció halála a dekonspiráció; Simicska egyszerűen nem láthatta a róla készült jelentéseket, ha tényleg megfigyelték.
Tehát egy okkultista konspiráció résztvevője nem fog dekonspirálni, és nem fog titkokat kiadni.

Amiket Arma Gedeon kihámozott Petőfi verseiből, valóban egy nagyon sötét világképbe illenek. Ezeket vajon honnan szedte Petőfi?

Ahhoz, hogy egy művész meg tudjon élni az alkotásaiból, ma is erős kapcsolati háló kell; Petőfi korában pedig végképp így volt ez. Nem tartották volna el a versei, mert azoknak materiálisan nem mérhető az értékük.
Ha viszont valaki pénzelte, akkor elvárta, hogy az ő üzenetét közvetítse.
Petőfi közvetített üzenetet? Igen. Mi volt ez az üzenet?

Elég megvizsgálni az üzenetet, hogy rá lehessen jönni, ki a végső feladó és valójában honnan fújt a szél.
"Gyümölcseiről ismeritek meg a fát" - mondta Jézus.

Tehát nem kell nyíltan bemutatkoznia az üzenet végső forrásának; bemutatkozás nélkül is ki lehet találni, honnan származnak a gondolatok.
Ha valami úgy néz ki, mint egy medve, olyan hangja van, mint egy medvének és úgy viselkedik, mint egy medve, akkor az egy medve.
Mint a Piroska mesében - lehet mesélgetni arról, hogy a nagymamának miért van nagy orra, nagy foga és miért szőrös a karja; de ha egyszer úgy néz ki, mint egy farkas, akkor az egy farkas.
A Bibliában az egyik történet szereplője pont úgy viselkedik, mint aki totál részeg. Nincs odaírva, hogy az illető részeg. Lehet azt gondolni, hogy nincs semmi különös a leírásban, de miért ne gondoljam azt, hogy azért viselkedik úgy, mint egy tökrészeg, mert az illető valóban tökrészeg volt?
Vagy egy másik pont úgy viselkedik, mint egy értelmi fogyatékos. Nincs odaírva, hogy az illető értelmi fogyatékos lett volna. Lehet azt is gondolni, hogy a leírásban nincs semmi különös, és azt is lehet gondolni, hogy azért viselkedik úgy, mint egy értelmi fogyatékos, mert tényleg értelmi fogyatékos volt.

Visszatérve Petőfire - ha olyanokat írt, amik tipikusan az okkultista, szabadkőműves, gnosztikus világképre jellemzőek, akkor lehet azt is gondolni, hogy ebben nincs semmi különös, és azt is lehet gondolni, hogy azért írt olyasmit, mint egy gnosztikus, mert tényleg gnosztikus volt.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.03.17. 12:19:24

@annamanna: Pontosan lehet tudni, hogy Petőfi miket olvasott és minek hatására írt jakobinus hülyeségeket. Egy huszonéves suhancról van szó, aki minden hülyeséget beszopott. 100%, hogy nem volt vakoló.
(Kezdve azzal, hogy Magyarországon akkor, '48 előtt nem is volt páholy.
Amúgy jellemző, hogy a Nagy Leleplező nem ismeri a magyar szabadkőművességről írott alapvető munkákat. Pedig ha valaki Nagy Leleplező, azokat is el kell olvasnia, és ha megtévesztő céllal íródtak, le kell lepleznie.)

annamanna 2015.03.18. 02:47:47

@Disznóvári: Ugyan honnan lehetne ezt pontosan tudni? Még maga Petőfi sem tudhatta pontosan, mit olvastatnak el vele, miket dugnak az orra elé.
Azt elhiszem, hogy jórészt öntudatlanul keveredett bele a mocsokba, de hogy belekeverték, az biztos.
És hogy itt 48 előtt nem voltak páholyok, az mit számít? Nem a belügyminisztérium által nyilvántartott szervezet számít, hanem a hatás, amit kifejtenek.

De éppenséggel legyen egy példa, ami arra utal, hogy nagyon is voltak itt luciferi emberek:

"Magyar kapcsolat?[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
A gróf Magyarországra vitette a fiút „abban a reményben, hogy itt fény derülhet Kaspar származásának rejtélyére”" hu.wikipedia.org/wiki/Kaspar_Hauser

Ez egy hírhedten titokzatos eset, abból az időből, amikor itt elvileg nem voltak maszonisták. Hogy az angol főnemes csak úgy hipphopp megjelenik egy német városkában, és feltűnő érdeklődést mutat egy senkiházi fiú iránt, az NEM természetes, emögött biztosan van okkult szál, fix, hogy őlordsága maszonista volt. És idehozta a fiút, tehát őlordságának voltak titkos magyar kapcsolatai, még az is lehet, hogy a fiút itt nevelték fel elképesztően brutális körülmények között.
Sőt, a Skull&Bones társaság tőrével ölték meg, tehát egy amerikai sátánista szervezet is rendkívüli érdeklődést mutatott iránta, képesek voltak miatta átkelni az Atlanti-óceánon.
És volt magyar kapcsolat, tehát voltak magyar "elit" sátánisták, még akkor is, ha nem tartotta őket számon az akkori belügyminisztérium.
Áh, ez elég undorító, és nem szeretnék úgy belemélyedni a témába, mint Arma Gedeon.

annamanna 2015.03.19. 21:06:44

@Disznóvári: Na ja, az ovitévéből kiindulva biztosan. Bizonyos nézőpontból pedig a Föld lapos és a világegyetem középpontja.
Minden nézőpont kérdése: www.youtube.com/watch?v=bUjQ2Oo-DuU#t=60m20s

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.03.19. 21:37:53

@annamanna: Nem minden nézőpont kérdése.
Petőfiről nagyjából napra pontosan lehet tudni, hogy mikor mit csinált (leszámítva a halála körülményeit). Semmi nem utal arra, hogy beszervezték volna szabadkőművesnek. Ismétlem, azt is lehet tudni, hogy milyen művek hatására és mikortól kezdett jakobinus hülyeségeket vallani.
Akik valóban szabadkőművesek voltak, azokról vannak dokumentumok, amiket lehet kutatni. (pl. www.libri.hu/konyv/raffay_erno.szabadkomuves-beklyoban.html ) Annyira nem ügyesek ezek a szabadkőművesek, hogy minden nyomot el tudjanak tüntetni.

annamanna 2015.03.19. 22:05:27

@Disznóvári: Ezt Arma Gedeon is szinte szó szerint írhatta volna: Ha összevetjük Petőfi szövegeit a gnosztikus eszmékkel, teljesen új megvilágításba kerülnek akkori írásai, politikai nézetei, kirohanásai. Forráselemző összehasonlító módszerrel, részletekbe menően mutatom be, hogy korántsem csak véletlen, alkalmi átfedésekről van szó.

Egyébként még mindig nem olvastam el a cikkeket, de mint írtam már - ami úgy néz ki, mint egy disznó, úgy röfög, mint egy disznó és olyan büdös, mint egy disznó, az disznó.
Ha Petőfi olyan szövegeket írt, mint egy gnosztikus, akkor gnosztikus volt.
Felteszem, Radnótit nem fogja Arma Gedeon gnoszticizmussal vádolni.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.03.19. 23:43:48

@annamanna: Csakhogy Petőfit Armagedeon nem disznósággal, nem gnoszticizmussal vádolta, hanem szabadkőművességgel.
Gnoszticizmussal, szinkretizmussal éppenséggel magát is lehetne vádolni, de ez már egy másol sztori.

annamanna 2015.03.20. 20:11:45

@Disznóvári: amilyen cikket olvastam, abban a gnoszticizmusról volt szó, másik szöveget nem olvastam Arma Gedeontól.

Amit meg rólam fantáziálsz, az egészen elképesztő.
De ha ez hiányzik a boldogságodhoz, akkor csak rajta.
süti beállítások módosítása