Adók paradicsoma, Magyarország
2012. április 25. írta: Zsigmond és Péterfy

Adók paradicsoma, Magyarország

  Csak legyen alacsony az adó, meg szabad a fegyvertartás – foglalta össze texasi választóinak igényeit a legendás Charlie Wilson. Mostanában már nálunk, a Vadkeleten is a kelleténél gyorsabban sülnek el a fegyverek, de a faék egyszerűségű és alacsony adóktól még olyan messze vagyunk, mint Hajdúhadház Houstontól. Az ad hoc adók csak gyűlnek-gyűlnek a fejünk fölé, sötétedik a hangulatunk is. Egyszer volt Bostonban teadélután.

  Az akár perverz Tobin-adóként is felfogható tranzakciós adó a nemzetközi átutalások, nagyszabású pénzügyi spekulációs játszmák terhelése helyett az egész népet, a társadalom minden tagjának minden egyes tranzakcióját sarcolja: úgy kell annak, akinek csekket kell feladni, minek ment oda! Az sms-adó ehhez hasonló tipikus lakosságcsesztetés, bár itt legalább technológiai haladás lehet a hozadéka: a népek átszokhatnak a közösségi oldalakon való csetelésre – persze lehet, hogy nemsokára sor kerül a gépelés-, a poke- és a szmájliadóra is.

  És aki azt mondja, „á, mindez bagatell”, az gondoljon bele abba, hány ilyen apró bagatell adó van, amivel a zsebünkbe belenyúlnak. A metafizikusoknak pedig azt üzenjük, hogy ez nem pusztán materiális kérdés, hanem szabadságkérdés: minden egyes zsebbenyúlással a szabadságunkból vesznek el egy kicsit, és bizony jó érv kell ahhoz, hogy ezt megtegyék. Úgy tűnik, most az érvek keresésére se vesztegetnek sok időt. Hic volo, sic iubeo, sit pro rationale voluntas – ezt akarom, ezt parancsolom, akaratom legyen az ok, oszt jó napot.

  Próbálkozni persze lehet a magyarázattal. Itt van mindjárt Patay Vilmos fideszes képviselő, aki szerint jótékony hatása lesz a telefonadónak, hiszen majd jól meggondolja mindenki, akar-e fecsegni fölöslegesen.

  Köszönjük, képviselő úr! Reméljük, a jövőben nem csak a telefonon lebonyolított „felesleges” dolgokra vetnek ki adót. Mi számít feleslegesnek? Ha kések öt percet egy találkozóról és odaszólok, az felesleges? Csak 10+ perces késés esetén illik odaszólni? Ha beszélni akarok valamelyik barátommal, családtagommal, várjak a következő találkozásig? Megkérdezhetem, „hogy vagy”, vagy szorítkozzam a praktikumra? Megannyi kérdés. Bele se merek gondolni, mennyi „felesleges” hétköznapi élethelyzetre és ténykedésre lehetne még adót kivetni.

  Tudja valaki, hogy az amerikai függetlenségi háború miért robbant ki? Hogy mekkora volt az az összeg, amiért az Újvilág új lakói beintettek III. Györgynek? A helyesen válaszolók között gigantikus söralátéteket sorsolunk ki. Apropó, söralétét-adót, esetleg?

  Az ember eleve nehezen fogadja el, hogy a törvényesen megszerzett jövedelméből mindenféle, általa nem feltétlenül támogatott tevékenységet és intézményt finanszíroznak, de többé-kevésbé hajlandó elfogadni. Azt azonban nagyon nehezen viseljük, ha lassan mindenre lesz valamiféle elaprózott, a mindennapokban mindenkit basz bosszantó adó, bónusz népnevelő szöveggel.

  Sebaj. A fontos az, hogy a nyugdíjak továbbra is őrzik a reálértéküket, and
the government approves this message.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr424472428

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.26. 09:48:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Ahol a part szakad 2012.04.25. 19:53:41

No, akkor kezdődjék a tánc – tárgyal velünk az EU, és az IMF. A jobbik énem azt mondja: ennek örülni kell. Egyértelmű: minden magyar érdeke, hogy legyen tárgyalás, helyreálljon a forint árfolyama, satöbbi. A most már elkerülhetetlen megszorítások...

Trackback: Széll hozott, Széll visz ... 2012.04.25. 17:19:11

Amikor az állam strukturális reformokra szánja el magát, mit is csinál? A Széll Kálmán terv 2.0. választ ad a kérdésekre, de nem biztos, hogy szeretjük olvasni, hallgatni, megélni meg pláne nem.  Kérdés: már csak azt lenne jó tudni, ez a terv a gö...

Trackback: A fecsegés ára 2012.04.25. 17:17:51

Majd a megátalkodott, feleslegesen telefonálók kevesebbet fecsegnek, mondta Patay Vilmos fideszes országgyűlési képviselő tegnap, amikor megkérdezték az új telefon-adóval kapcsolatban. Vagyis a Széll Kálmán 2.0 népnevel is, ha eddig nem tudtuk volna. M...

Trackback: Szimbolikus valóság 2012.04.25. 17:17:11

Szimbolikus kormányzással szimbolikus felemelkedés? Sajnos a pénzköltés már kevésbé szimbolikus, sőt, nagyon is valóságos. Kövér László ideiglenes államfőnk tegnap a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tudományos diákköreként működő Ostrakon Hallgatói Sze...

Trackback: Ungarische szabadulóművész 2012.04.25. 17:07:20

Oda a Nabucco, oda az egykétkulcsos SZJA-tól remélt gazdasági növekedés, oda az álom, hogy valaha is jóléti társadalomban élhetünk. Mindez természetesen Brüsszel miatt, amely mindenáron kényszerzubbonyt akar szeretett miniszterelnökünkre ölteni, rajta ...

Trackback: Adójavaslatok a fülkeforradalomhoz 2012.04.25. 16:48:24

Közbeszerzési adó:Minden közbeszerzésen nyertes vállalkozás esetén, amely az adott évben Magyarországon lefolytatott közbeszerzési eljárások összesített volumenének 5 %-tól nagyobb értékben nyer el megbízást, a különadó mértéke az így megállapított hat...

Trackback: Matolcsy Minden Másodpercben 2012.04.25. 16:38:38

Az ember bedugta a bankkártyát az ATM-be, megadta a kódját, kiválasztotta az összeget, majd az automata kiköpte a pénzt. Matolcsy közben megkapta a tranzakciós adót. Rezgés, pittyegés, megjött az SMS pénzfelvételről. Matolcsy közben megkapta a telefona...

Trackback: Kik jártak rosszul az egykulcsos adóval? 2012.04.25. 15:56:33

Nem csak a minimálbér körül keresők, de a bruttó 220.000 Ft alatt keresők és gyerekeik is rosszul jártak az egykulcsos adóval. Hogyan változtak az egykulcsos adó bevezetése és az adójóváírás eltörlése után a GYED és a nettó jövedelmek? Pontosan úgy, ho...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.04.25. 15:53:27

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám mind MSZMP-s, mind “demokrata” múltja alatt jó pénzt kapott azért, hogy igazgatott, elnökölt, kurátorkodott és tanácsokat adott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságá...

Trackback: Mennyibe kerül nekünk a Fidesz szabadságharca? 2012.04.25. 15:50:36

Naponta 700 millió, hetente 5 milliárd, havonta 20 milliárd, éves szinten pedig 250 milliárd adóforintba. Fejenként naponta több, mint 70, hetente 500, havonta 2000, éves szinten 25.000 forintjába kerül minden egyes magyar adófizető polgárnak a Fidesz ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tilikov (törölt) 2012.04.25. 14:13:09

Pedig még a futóverseny-adó itt sincs. Az lesz csak az igazán fincsi. Meg a nagyláb-adó. Meg miértne?-adó.

Mind megy a Matolcsy-emésztőgödörbe.

jan 2012.04.25. 14:21:24

"A fontos az, hogy a nyugdíjak továbbra is őrzik a reálértéküket"

Azért ez így teljesen nem igaz, a nevezett adókat ugyanis a nyugdíjasok is fizetik.

filburt 2012.04.25. 14:21:52

Na. Mi történt?
Értelmes cikk a blogon?

hill billy 2012.04.25. 14:28:06

"Tudja valaki, hogy az amerikai függetlenségi háború miért robbant ki? Hogy mekkora volt az az összeg, amiért az Újvilág új lakói beintettek III. Györgynek?"

Ezek szerint üzenjünk hadat Barrosonak és lépjünk ki az EU-ból a "no taxation without representation" elvre hivatkozva?

tarackos 2012.04.25. 14:45:15

Ucsó mondatként még hozzátehették volna, hogy nem ezt ígérték vagyis erre nem kaptak felhatalmazást. Azaz hazudtak választás előtt...

Kivlov 2012.04.25. 15:30:28

@jan:
Épp ezért jók ezek az adók. Mert a nyugik is fizetik, nem csak a dolgozók...

debreceni.blog 2012.04.25. 15:37:49

Ez a két forint percenként nagyon könnyen átlökheti az országot azon a bizonyos határon. Ez volt Matolcsy utolsó feladata, amit rá Orbán kiszabott, tisztán látható a szándék, ahogyan a miniszterelnök oda fogja lökni utána a jobb kezét a farkasok közé, hátha akkor megnyugszanak. Nem lesz elég…
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2147_a_mor_megtette._a_mor_mehet

Kivlov 2012.04.25. 15:39:14

@debreceni.blog:
nem unod még a f*s linkedet? halnál bele abba a 2 forintba...

Szelid sunmalac 2012.04.25. 15:40:47

@Kivlov: Nem tudom neked mennyit kapnak a nagyszuleid, de az enyemeknek egyebkent sincs mar penzuk telefonalni. Ezek utan vegkepp. A csekkeket is alig tudjak befizetni, de azokat muszaj. Kepzeld el ezt az adot, mintha a vasarnapi leveshez valo csirkefarhatat tennek a csekk melle.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2012.04.25. 15:41:55

Mi ez a szöveg?
Ilyen lohadt viselkedéssel, egykettőle gladiátol képzőben találod magad...

Le_Penseur 2012.04.25. 15:43:41

Koránt sincs még vége! Az államháztartás továbbra is deficites, tehát újabb és újabb adók fognak születni. Van kb 250 ország a Földön. Végig kell nézni, hogy hol milyen címen sarcolják az embereket és nyugodtan be lehet vezetni!
pl: Namíbiában 5% különadót fizetnek minden pár cipő vásárlásakor! A Nemzeti Ügyek Kormánya a namíbiai gyakorlattal szemben mindössze 4,5% termékdíjat vet ki a cipőkre!

Kivlov 2012.04.25. 15:44:09

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Nyugi, lesz még rosszabb is.
A társadalom öregszik, a kisebbségiek létszáma nő. Az adófizetőpké csökken. Egyre kevesebb embernek kell(ene) majd eltartania egyre többet. Nem fog menni. De ti csak pumpolnátok az aktívakat, míg maguk is eltartásra szorulnak hamarosan. Akkor lesz vége a dalnak...

külföldi bankszámla · http://www.kulfoldibankszamla.info/ 2012.04.25. 15:45:11

Adók paradicsoma...
Van erre szép szakszó, kicsit jobban fedi a lényeget:
Adópokol

I_Isti 2012.04.25. 15:47:06

"minden egyes zsebbenyúlással a szabadságunkból vesznek el egy kicsit"

A mandi felébredt a narancsos álomból?

@hill billy:
Részlet a Széll Kálmán terv 2.0-ból:
"A 2007-2013 közötti programozási időszakban Magyarország összesen 25 milliárd eurós EU-s támogatásban
részesül, ami évente a bruttó hazai termék hozzávetőleg 3,5 százalékának felel meg. Ezzel
Magyarország mind az elérhető források abszolút értékét, mind utóbbinak a gazdaság méretéhez
viszonyított nagyságát tekintve az elsők között áll az EU-s kohéziós politika kedvezményezettjeinek
sorában."

Mit akar ez a gonosz európa, adni nekünk, a rangsorban negyedik legszegényebb lakosságú ajrópai uniós országnak 25 milliárd eurót?

debreceni.blog 2012.04.25. 15:48:53

@Kivlov: nem unod még ezeket a szélhámosokat?

Szelid sunmalac 2012.04.25. 15:49:16

@Kivlov: Mi? Kik azok a mi? Akiknek a nagyszulei vegigdolgoztak az eletuket es most jo ha ehen nem halnak? Vagyunk ilyenek egyparan...
De ha nem erre gondoltal, akkor elarulom, hogy bizony azon kevesek taboraba tartozom, akik eltartjak az inaktivakat, munkanelkulieket, mocskos nyuggereket stb. Csak a havi szja-mbol ket ember brutto beret lehetne fizetni, de nem a kisnyugdijastol akarom megvonni a parizert. Hanem mondjuk a kedves valasztott kepviseloinktol, es a holdudvartol. Meg az olyan kemenylelkuektol, mint te...

Kivlov 2012.04.25. 15:51:04

@debreceni.blog:
a többitől még mindig jobbak...

Kivlov 2012.04.25. 15:53:05

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Vedd el azoktól. Az lóf*sz lesz, apukám! a nyugikra költünk éves szinten 3000 mrdt, ott a nagy lé, nem simicskán. De felőőlem simitől is elveheted, hidegen hagy. Csak vállaljon részt a közteherviselésből mindenki: akár 200 éves, akár 50e a nyugdíja, mindenki! Nem csak a dolgozót pumpolják. Ennyi.

bolá 2012.04.25. 15:54:10

OK! Ne legyenek hülye adók! De akkor arról is beszélni kellene, hogy mire mennek most el, azaz hogy akkor mit ne fizessünk. A Haza és Haladás közös kasszája szerint, persze jól elrejtve, www.hazaeshaladas.hu/kozoskassza#/common/2012 13917888 MFt-ból 1117026 MFt, azaz 8% megy adósságra. Ezt ne fizessük! Mert, ha már Amerika: Debts that can’t be paid, won’t be! michael-hudson.com/2012/04/debts-that-cant-be-paid-wont-be/

Szelid sunmalac 2012.04.25. 15:57:09

@Kivlov: Te figyelj Kivlov! Szerinted ok nem fizettek be az adokat? Szerinted ok nem dolgoztak es nem vontak toluk?

Kivlov 2012.04.25. 16:00:28

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
kutyát nem érdekli! te is befizeted most, mégsem lesz nyugdíjad!!! ez a felosztó-kirovó rendszer "hozadéka" ígyjárás.
mellesleg, amennyi adót fizettek, abból kiindulva 20-30E lehetne kb max az átlagnyugdíj...

hill billy 2012.04.25. 16:01:53

@I_Isti: Ilyenkor nem a "mit adtak nekünk a rómaiak" szöveg jön?

"minden egyes zsebbenyúlással a szabadságunkból vesznek el egy kicsit"
Eddig az volt a baj, hogy nem engedett az EU elvárásainak a kormány, most engedett. Ezt akarta az ellenzék, nem? Hát megegyeztek.

Szelid sunmalac 2012.04.25. 16:02:07

@Kivlov: Ja kerem, ha nominalisan szamolunk...Tudod az igyjaras resze az is, ha eppen te szopsz!

tomwar 2012.04.25. 16:03:51

@Kivlov: Egyszer de jo lenne, ha a Joisten csak egy napra nyugdijassa valtoztatna, es vegigolvasnad mindazt, amit irsz...

A szogegyszerusegu "gondolataidnal" bonyolultabb a problema megoldasa...

Kivlov 2012.04.25. 16:12:09

@tomwar:
:D
azt sosem fogom megérni. épp ezért nem kéne járulékot se fizetni. dehát azt mások élik fel. ez a nagy biznisz.

Kivlov 2012.04.25. 16:12:59

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
persze, hogy az. az ment 20 évig. most kicsit csatlakozhatnak a nyugik is. rájuk fér. :D

tomwar 2012.04.25. 16:22:34

@Kivlov:
Reszemrol is atallhatunk egy minimalis jarulekalapra, minimalis kotelezo nyugdijjal, a maradekkal magam gazdalkodom.
De ezt csak fokozatosan, lepesrol-lepesre lehet.... en pl. ebben lattam a MANYUP hasznat: szep lassan MINDENKI atall maganra , a minimalis (felulrol korlatos) jarulekert pedig kap egy letminimumot.

turulpina 2012.04.25. 16:24:18

zemútnyócév, zemútnyócév!

nea zemberrekel!

ja, bocs, már két éve a törpicsek kormányoz...

belekotty 2012.04.25. 16:25:51

@debreceni.blog: Uncsi már a blogod. Más néven is nyomod.

bolá 2012.04.25. 16:28:54

Ez is jó!: «To stop this reversal, it is necessary to understand its causes. They are not only financial. The banking interests have gained sufficient power to distort tax policy, creating a dual fiscal-financial problem. Taxes have been shifted off the major bank customers – real estate and monopolies – onto labour and consumers. In the United States, two-thirds of state and local tax revenues in the 1930s came from the property tax. Today the proportion has fallen to only one-sixth. States and cities replaced property taxes with income and sales taxes. Europe and the post-Soviet economies have adopted the most ANTI-LABOUR-labour tax of all – the value added tax.» Ez Magyarországra is érvényes: apám mindig meséli, hogy emlikszik, mikor nagyapja az ingatlan meg helyi adóbevallást készítette.

MézesRozi 2012.04.25. 16:43:35

a szabadságot pedig keresse a posztszerző az eu-n meg gyurcsányon. gyucsányon, aki felvette a hitelt az új kormány (és a mi) kontójára és az eu-n, aki ezt neki elnézte, de ovin keményen behajtja a 3%-ot. na ott keresse a szabaccságot:

gyurcsit vezetőszárra, az eu-ból meg lépjünk ki - ha következetes, akkor ezt követeli.

freehckr 2012.04.25. 17:01:53

Pénzügyi szektor, multik megadóztatása = unortodox gazdaságpolitika, lakossági megszorítás = ortodox gazdaságpolitika. Nem értem, miért az elkeseredés?! Hát nem ezt vártuk? :)

Robinzon Kurzor 2012.04.25. 17:11:22

Online szerkesztő látta, főszerkesztő jóváhagyta?

Csak nehogy baj legyen belőle ....

makacs szennyeződés 2012.04.25. 17:22:45

Ennek a bírónak sem jósolok nagy jövőt:

hvg.hu/itthon/20120425_ud_david_szilvasy

Hát a szájerné szabin vót?

Érdekes megfigyelni egyébként, hogy az UD-s hangfelvételek szereplői, akikről valójában kiderült, hogy köztörvényes gengszterek, tehát akikről valójában szó kellene, hogy legyen, hogy ők hol vannak most.

Ja, a poszt meg csakis valami aljas szabotázs lehet az állampárt ellen.

states1 2012.04.25. 17:24:01

Ez mind szép és jó, csak azt nem olvasom sehol, hogy honnan kellene a lyukak betöméséhez szükséges pénzeket előteremteni. Leszámítva a nyuggerezést, a nyugdíjasok bűnbakozását az utolsó félmondatban. Nekem meg az a véleményem, hogy az amúgy is nyomorúságos nyugdíjak csökkentése helyett még mindig tisztességesebb például a mobiladó, különösen annak tükrében, hogy mennyi idióta és felesleges ugatás kényszeres fültanúja az ember tömegközlekedés közben.

biobender 2012.04.25. 17:27:36

@freehckr: Ja, a fityisztol pont ezt az ostoba kapkodast vartuk.
Amugy mit varnank? Mondjuk valami olyasmit amit a tobbi szomszedos orszag csinal, akik egytol egyig kifelenhaladnak a valsagbol, csak a fityiszmagyarorszag assa magat egyre melyebbre a kakiban. Nem lehet nehez, mindenkinek sikerul...

IHCS 2012.04.25. 17:27:51

Jobb lenne egyszerű direkt adókkal adóztatni. Csak, hát van egy korlát, ami nem átléphető. A nyugdíjak nem adóztathatóak. Nem csak azért, mert aki bevezeti azt leváltják (az aktív választók fele nyugdíjas), hanem azért is, mert aki leváltja az éppen arra kap felhatalmazást, hogy megvédje a nyugdíjasokat: így zületett a 19000 forintos szavazatvásárlás és a 13-ik havi nyugdíj is. Aki a nyugdíjhoz nyúl az nagyobb bajt okoz hosszú távon a leváltása után, mint amit megold rövid távon, amíg még hatalmon van. Ha a direkt adóknál viszont nem lehet szélesíteni az adóbázist, akkor viszont marad a fogyasztási adó, ahol még a nyugdíjasok is adózhatnak.

Szomorú, de a nyugdíjas demokrácia korlátja mellett csak második legjobb politikák vannak és azok általában ilyenek: parciálisan nem hatékonyak.

Jobb nem elmagyarázni, mert a végén még a nyugdíjasok rájönnek, hogy ellenük megy a 27%-os ÁFA is, a csekk adó is, az sms adó is (az unoka már okos telefonon kávéházi free wifin csettel). Stb.

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2012.04.25. 17:28:11

@hill billy: "Eddig az volt a baj, hogy nem engedett az EU elvárásainak a kormány, most engedett. Ezt akarta az ellenzék, nem? Hát megegyeztek. "
Mi az oka annak, hogy pótólni kell a költségvetést? Az egykulcsos adó kb. 500 milliárdos hiányt eredményez. Ha megnézzük a "kisadók" által várt bevételeket, látható, hogy progresszív adó mellett nem kellene kivetni.
De az meg ciki, ha be kell vallani a tévedést. Kövér Senkiházi Laci is ezt szajkozza: "az Unió kényszerített minket erre..." A kutya f@szát kényszerítette, nem minket. Ki kényszerítette a kormányt, hogy rúgja össze a port az IMF-el? Viszont mi fizetjük az ebből adódó töbletkiadást.

biobender 2012.04.25. 17:32:10

@states1: hat akkor legyen kommentado a blogokon. Nagyon zavaro mennyi idiota es folosleges kommentet irnak a zemberek, rosszabb mint a telfon.

makacs szennyeződés 2012.04.25. 17:34:03

@states1: Így van, sőt, legyen mégtöbb embernek ingyenes a közlekedés, költsünk többet mávra, bkv-ra, stadionokra, párttévére is, és akkor meg lehetne adóztatni a sok interneten lógó nemzetellenest is. Valahogy be kell szedni a sok költség fedezetét, nem igaz?

reccs 2012.04.25. 17:34:20

@states1: Az egykulcsoa adó miatt ekkora a hiány. Akkor mi a nagyon bonyolult megoldás? Csak az Ovi szent tehene, azt nem lehet.

Bloodscalp 2012.04.25. 17:39:19

@states1: az tök jó hogy ezeknek fültanúja vagy, csak hogy ezekhez az államnak semmi köze sincs, igénybe veszed a szolgáltatást egy magáncégtől. ennyi, adót is fizetsz rá, annyit csacsoghatsz amennyi jólesik, nehogy már egy ilyen nyomorék akarja megmondani mit meg hogy-sima pénzbehajtás.

ami mindenkinél kicsapja a biztositékot, az az hogy egyértelműen ez a kormány se tudja beosztani a pénzt.
most kapnak hitelt, azt leosztják a haveroknak régi jó szokás szerint, az év második felében (nem is év végén!!!) pedig be fog halni a bkv, a kórházak kuncsorognak pénzért, a rendőröknek nem lesz benzinpénzük se...stb no persze az év végi állami és városi pénzjutalmak viszont nem maradhatnak el...
a nép el megy a Szigetre, meg más ilyan bulikra, lesz idén foci is, bayer is tovább írja a cikkeit és a mandiner is..."the show must go on" .....hol a hiba a képletben?

vizipipa 2012.04.25. 17:47:11

@Kivlov:
Unalmas a szöveged. Sokszor beírták már ide is: az szja kivételével a nyugdíjas is fizeti az összes többi adót.
Az értelmesebbek ezt már felfogták. Próbálkozz, hátha neked is megy!

Mérges 1234 2012.04.25. 17:49:44

Nyugger kérdés is érdekes, mert mamám egész életét végigdolgozta egyedül nevelte fel két gyermekét, alig 6ö ezer a nyugdíja.

Van több munkatársam, aki még nem 5ö éves volt BM nyugdíjas 2öö feletti nyugdíjjal, és saját bevallásuk szerint életükben nem csináltak semmit.....

Sávosan lehetne elvenni, persze a progreszív adóztatás, mint olyan a Viktornak nem jó......

Pedig, sok mindenben ez kellene. Pl. a tranzakciós adó is lehetett volna sávos, kisembernek ö.1 % de mikor a gonosz multi hazautalja a lovetát, vagy eloffshore-ozza akkkor arra bezony 2%....

De Matolcsy és a logika, a matmatika, no mimdegy döbbenet.

Amúgy nekem ezek az adók ha nem is tetszenek, azért egyértelműen a kisebb rossz kategóriába tartzonak. Persze egy SZJA-ból leírható vagyonadónak jobban örültem volna, de hát nem lehet......

kamerasmobil 2012.04.25. 17:51:00

@states1:

Kezdesnek nem kene stadiont epiteni es akkor maris par milliarddal kevesebb kene a kasszabba.

Az IMF-fel mielobb meg kene allapodni es a 7-9% allamkotveny kamat helyett az o 3-4% kamatozasu forrasukat hasznalni az adossag finanszirozasara. Ez olyan szazmilliardos nagysagrendu megtakaritas lenne csak iden es aztan jovore is. Erre se kene akkor plusz penzt beszedni.

Egykulcsos ado se kellett volna. Most azt az 500 milliardot dobja ossze _mindenki_ ami a 200 ezernel tobbet keresoknel marad.

A Kozgep is eleg sok penzt kitalicskazott a mindenfele kozbeszerzeseken at. Onkormanyzat is sok van.

Nem tudom meddig kell meg ujra es ujra sorolni a felesleges kiadasokat...

kamerasmobil 2012.04.25. 17:52:23

A cikk szerzojenek pedig elismeresem. Hosszu hosszu ideje teljes a csend a megszokott Mandineres garda reszerol de vegre akadt egy kivetel. Remelem lesz tobb is.

biobender 2012.04.25. 17:53:50

@Doubledecker: Stadionepitesi ado esetleg?

debreceni.blog 2012.04.25. 17:59:20

@Kivlov: annak aki nem tanult közgazdaságtant, és szeret hinni a mesékben. és mindenképpen szükségét érzi, hogy valaki mondja meg neki, hogy mit kell szeretni.

Mérges 1234 2012.04.25. 18:03:03

@kamerasmobil:

Lehet nem figyelsz, azrt egyre több volt a kritika a kormánnyal szemben, kezdett kirajzolodni egy mérsékelt jobboldal.

Szerintem pont ez kellene az országnak, persze ezt Viktro nem fogja hagyni, lenyúlta a jobboldalt, sőt szerinte az egész nemzetet is, szerencsre a nemzet lassan kihtrál mögüle, dehov is álljunk???

MSZP-t látni nem lenne szabad, kellene végre valami valódi normélis párt féle..... Jobbikra sem merném rábizni az orszűgot, populisták lettek rendesen.

Karcolt lendület 2012.04.25. 18:04:12

@MézesRozi: @freehckr: @states1:
A rosszkor bevezetett egykulcsos adó, az IMF-fel való felesleges kekeckedés és az egész un. "szabadságharc" vezetett ide (Szabadsághar ill. un. nem ortodox gazdaságpolitika: fingunk nincs mit művelünk, de a haveroknak hagyjuk, hogy mindent leraboljanak, időnként rájuk szabjuk a törvényeket.) Gyurcsányéknak az egészhez annyi köze van, ha el nem basszák, akkor talán tényleg be lehetett volna vezetni az egykulcsos adót.
Ha ortodoxan együttműködnek az IMF-fel, most sokkal nagyobb mozgásterük lenne, mint ezután a szabadságharc után. Akár még nyugodtan ki is lehetne rakni őket...

kamerasmobil 2012.04.25. 18:10:41

@Doubledecker: En figyeltem de az elmult jo par hetben nagyjabol egy ilyen orszag nincs bejegyzes volt a temakorben es az is ritka feluletes...

nósumifan 2012.04.25. 18:14:17

@Kivlov:
"nem unod még a f*s linkedet? halnál bele abba a 2 forintba..."

Ó, te fideszkocsogok gyöngye, te!
Tudod mit?
Te vállalj be 4 forintot percenként!
Azzal is előbbre leszünk!
Sőt, akár 8-at, vagy 10-et is tejelhetnél.
Abba se halnál bele, nem?
És még Pártod és Államod is örülni fog!

takács bálint (törölt) 2012.04.25. 19:43:02

az sms adó nem tetszik a fiatalabbaknak. a csekkadó nem tetszik az idősebbeknek. havi 100 ezres nyugdíjból lejön 2 ezrelék (pénzfelvétel, kifizetés), vagyis havi 2 ezer forint. ez éves szinten negyedhavi nyugdíjcsökkentés. persze negyedhavi keresetmegvonás annak is, aki fizetéstől fizetésig kénytelen élni, és nem tud megtakarítani. szóval most ez ügyben totál hülyeség nyuggerezni. arról van (megint csak) szó, az alacsony keresetűek en bloc szívnak.

az élő munkáról nem a fogyasztásra kell tolni az adót (mert az is fékezi a gazdaságot), hanem a holt munkára (azaz a vagyonra). a szó szoros értelmében vett felső 10 ezret brutálisan, a felső 100 ezret keményen, a felső 1 milliót csekély mértékű vagyoni típusú adóval kell terhelni. a középosztályt békén hagyni. amit definiáljunk úgy, hogy a középső 80%. az alsó decilist pedig tetszik-nem tetszik valamilyen formában támogatni kell.

takács bálint (törölt) 2012.04.25. 19:49:17

@Karcolt lendület:
a készenléti megállapodás lejárta után egyszerűen csak át kellett volna térni az elővigyázatossági keretre. azonnal belement volna az imf. ez ugye egy fillérbe sem került volna az országnak. az adósságot 8-10% feléért lehetett volna refinanszírozni. ki lehetett volna vetni a lakosságot közvetlenül, és arányosan terhelő különadókat. ami a klasszikus megszorítás. a megszorítás csak akkor nem működik ha egy ország csődben van. adósságcsapdában viszont éppen erre van szükség.

takács bálint (törölt) 2012.04.25. 20:03:00

@kamerasmobil:
ha itt kapitalizmus lenne, akkor klasszikus részvénytársasági forma mellett 2000-3000 állandó bérletessel (mikrobefektetővel), 200-300 kis-, 20-30 közép, és 2-3 nagyvállalkozással már lehet 10-15 ezres akár, mobil széksorokkal 20-30 ezres sport és koncertarénát építeni. ami a legtöbb vidéki nagyvárosban egyébként tökéletesen megfelelne. csak itt államkapitalizmus van. ami feudalizmus. a dvsc tulajdonosa hajdú-bihar leggazdagabb embere miért ne érdelemelne meg egy stadiont.

takács bálint (törölt) 2012.04.25. 20:28:44

@freehckr:
a kormány megadóztatta a távközlési cégeket. mire az megemelte a percdíjakat. vagyis a lakosságra terhelte az extra adót. most a kormány az előzetesen kötött alkuk, és megállapodásoknak megfelelően a válságadókat kivezette, és bevezeti az sms adót. ezt a telekom cégek megint simán átterhelik a lakosságra. és egyébként a különadót kamatostól visszaperelik. na most az elején lehetett tudni, hogy pontosan ez fog történni.

európa nagy részén ott van egy brit (vodafone), egy nyugati (france telécom orange-vivacom), északi (telenor-tele2), déli (telecom italia-telefónica), a középeurópai székhelyű (deutsche telekom-telekom austria) szolgáltató. tehát itt meg egész egyszerűen meg kellett volna hívni a hiányzó atlanti, és a mediterrán szolgáltatót. és esetleg uniós szinten elgondolkodni azon, hogy a piacra beengedjük az oroszokat. cserébe ők is beengedik európát.

ezeket az óriásvállalatokat az uniós jog szerint úgy lehet különadóval terhelni ha a pénz az ágazaton belül marad. csakhogy ebből lehetett volna preferálni az alternatív szolgáltatókat. olyan innovatív kisvállalatokat, akik a helyhatóság engedélyével városi, városkörnyéki szolgáltatókká tudnak válni.

ez egy idióta kormány. te egy idióta szemellenzős szavazó vagy.

freehckr 2012.04.25. 20:41:17

@takács bálint:
„mire az megemelte a percdíjakat. vagyis a lakosságra terhelte az extra adót”

Ez legyen annak a problémája, aki emiatt nem váltott szolgáltatót. A hülyefogyasztó miatt tartja fent a fogyasztóvédelmi hatóságot az állam, ott tessék reklamálni, ezért van. :)

karosszékely 2012.04.25. 20:41:56

@takács bálint: 100 ezernek a 2 ezreléke az 200, nem 2000.

takács bálint (törölt) 2012.04.25. 20:49:04

@karosszékely:
szoktam írni hülyeségeket, és meg lehet engem is győzni, de most pont nem tudsz. ;-)
"havi 100 ezres nyugdíjból lejön 2 ezrelék (pénzfelvétel, kifizetés), vagyis havi 2 ezer forint. ez éves szinten negyedhavi nyugdíjcsökkentés. persze negyedhavi keresetmegvonás annak is, aki fizetéstől fizetésig kénytelen élni, és nem tud megtakarítani."

takács bálint (törölt) 2012.04.25. 21:18:32

@freehckr:
minden operátor emelte a lakossági szolgáltatások díját.

amerikában kétszereplős a piac. és valódi verseny van. de olyan nincs, hogy a dakota államokban ennyi a perdíj, kaliforniában meg annyi. igaz, hogy a gazdagabb államok kormányzói nem gyakorolhatnak nyomást a tulajdonosra, hogy csökkentsen árakat. és a szegény államok sem vetnek ki extra adókat. amerikában ugyanis nem az állam, hanem az unió szabályoz. verseny csak egységes belső piacon lehet. ha egy szolgáltató az egész kontinensen ugyanazzal tarifarendszerrel szolgáltathatna.

az európai jogrend megengedi a különadót. azzal a feltétellel, hogy az ágazaton maradt. ez azért nem hülyeség, mert így alternatív garázscégek kis területen (városban, városrészen) olcsón nyújthatnak kísérleti szolgáltatásokat.

szóval hiába mondja a sok kormánypárti seggfej, hogy az uniós szabályozás rossz. éppen az a jó. az állami szabályozás rossz. minden esetben. ez egy 250 éve lejátszott vita egyébként. szabályozni csak viszonylag zárt gazdasági környezetben lehet. ahhoz föderáció kell, vagy unió.

freehckr 2012.04.25. 21:29:55

@takács bálint: „minden operátor emelte a lakossági szolgáltatások díját”

Nem ez a lényeg, hanem jelentették ezt tömegesen fogyasztóvédőknél?! Jó napot, épp rám hárítják az adót,nagyon úgy tűnik, hogy kartell-szerűen emelik az áraikat?! He?

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2012.04.25. 22:24:25

@freehckr:
Mit gondolsz nem jelentették?
homar.blog.hu/2012/04/20/cim-nelkul_5147

Azt a választ kapta a kedves ügyfél a fogyasztóvédelemtől hogy nem az ő hatáskörük és különben sincs itt semmiféle látnivaló, tovább lehet sétálni.

takács bálint (törölt) 2012.04.25. 22:29:07

@freehckr:
ez egy állam által kikényszerített áremelés. itt szó nincs semmilyen klasszikus, vagy neoklasszikus kartell szituációról. elviekben sincs igazad. gyakorlatban sem. még egyszer: a szolgáltatók árat emeltek egyszer, majd könnyen lehet, hogy árat emelhetnek másodjára is. és egyébként a különadókat kamatostul visszaperlik. a csr tevékenységüket korlátozzák, stb.

valami olyasmit mondhat a miniszterelnök, mint virág elvtárs: "az imperialistákat jól becsaptuk. nem szeretnék most a helyükben lenni."

takács bálint (törölt) 2012.04.25. 22:46:44

@Dr. Di622:
magyarország területi alapon feudális előjogokat követel magának az unióban. a magyar hatóságok az unió egységes belső piaci törekvéseinek rendszeres kerékkötői, olykor tengelytörői. erre szavaz a nép. itt ne legyen közös jogrend. semmi se legyen úgy, mint ausztriában. mert a magyaroknak sajátos a nyelvük, a kultúrájuk. akkor mégis mit akarsz?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.25. 23:25:12

@freehckr: Ki mondta neked, te sügér, hogy a szolgáltató nem terhelheti rá a többletköltségeit a fogyasztóra? És ha az összes szolgálatónak többletköltsége van, akkor az összes át fogja terhelni, mindenféle kartellezés nélkül. Tudod az a baj, hogy Elbaszcsy is kb. ennyit ért a gazdaságból, mint te.

Veder1 2012.04.26. 01:44:08

Én bevezetném azt, hogy a fizetések közvetlenül Simicskának utalják, hátha akkor lenyugszik. Vagy nem?

Kivlov 2012.04.26. 07:05:42

@vizipipa:
édeskevés, s*ggnyalókám...

Kivlov 2012.04.26. 07:06:15

@debreceni.blog:
felőlem megmondhatja. csak ne az én pénztárcám terhére tegye...

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.26. 19:52:55

A politikusokat minimálbérért foglalkoztatnám!
süti beállítások módosítása