A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr52260857
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: HUF : CHF / Köszönetnyilvánítás 2010.08.31. 14:07:21
Tisztelt Barátaim! - ha vehetem a bátorságot...
Ezúton szeretném lágy szavakkal kifejezni legmélyebb elismerésem és hálám a Második Orbán-kormány eddigi ténykedésével kapcsolatban. Ahogy azt minden épeszű ember belátja, legelébb valóban a nemzet ...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 09:56:59
A minap valami spekulans oda nyilatkozott, hogy 220-as arfolyamnal latja a lehetoseget, hogy a forintot bedontsek.
Egy het se telt el es ott az arfolyam.
Vadasznak rank es ekozben a kormany azzal van elfoglalva, hogyan csinalja ki a jegybank elnoket.
Egy het se telt el es ott az arfolyam.
Vadasznak rank es ekozben a kormany azzal van elfoglalva, hogyan csinalja ki a jegybank elnoket.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 10:00:28
@El Topo (Sgt. Elias):
Megprobaljak bedonteni a forintot. Semmi szemelyes, csak penzt akarnak nyerni rajta.
Megprobaljak bedonteni a forintot. Semmi szemelyes, csak penzt akarnak nyerni rajta.
Bell & Sebastian 2010.08.31. 10:16:54
Úgy emlékszem, mindig a leggyengébb zsákmányállatot kapják ki, ha nem védi a csorda.
Mintha Simor adott volna rá jelet: -Futás, itt az IMF!
Mintha Simor adott volna rá jelet: -Futás, itt az IMF!
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 10:23:36
@Bell & Sebastian:
"Mintha Simor adott volna rá jelet: -Futás, itt az IMF! "
Simor nyilvan nem szomoru - o megmondta. Ugyanakkor az elso jelet nem o adta meg.
217 volt az elso Kosa-fele Gorogorszagozas utan.
A kormany es jegybank aktivan dolgozik rajta, hogy Magyarorszagrol folyamatosan aradjanak a rossz hirek. Peldaul tegnap Orban megint kijelentette, hogy az IMF-rol szo se lehet - ez a piac rossz hirnek vette.
"Mintha Simor adott volna rá jelet: -Futás, itt az IMF! "
Simor nyilvan nem szomoru - o megmondta. Ugyanakkor az elso jelet nem o adta meg.
217 volt az elso Kosa-fele Gorogorszagozas utan.
A kormany es jegybank aktivan dolgozik rajta, hogy Magyarorszagrol folyamatosan aradjanak a rossz hirek. Peldaul tegnap Orban megint kijelentette, hogy az IMF-rol szo se lehet - ez a piac rossz hirnek vette.
2010.08.31. 10:46:10
230-nál jöhet egy sirató :D:D:D
Jövő hétre el is érhetjük
Jövő hétre el is érhetjük
Bell & Sebastian 2010.08.31. 10:57:56
@Doomhammer:
Már vártam a reakciódat. :)
1., Simor nekem ne beszéljen kifelé a mundérjából, még akkor sem, ha Kósa besszre játszott.
2. Orbán kijelenését nem a piac vette rosszul...,
3. ...inkább a Soros és Lauder-félék, hogy most nem jut kukoricaföld.
Orbán helyében a három főgeci hazaárulót most bebasznám a kóterba, abból talán jobban értene a piac.
Már vártam a reakciódat. :)
1., Simor nekem ne beszéljen kifelé a mundérjából, még akkor sem, ha Kósa besszre játszott.
2. Orbán kijelenését nem a piac vette rosszul...,
3. ...inkább a Soros és Lauder-félék, hogy most nem jut kukoricaföld.
Orbán helyében a három főgeci hazaárulót most bebasznám a kóterba, abból talán jobban értene a piac.
Walter Melone (törölt) 2010.08.31. 11:04:40
“Megvédjük a devizahiteleseket és a forintot!”
bz249 2010.08.31. 11:04:55
Amugy a dolog legnagyobb resze az euro gyengulesebol jott (kb 10 forint) es a masik 10 forint is leginkabb az EUR/USD keresztarfolyam mozgasabol eredo dupplazodas.
Ettol persze a 220 forintos svajci frank nem jo, csak nem belso folyamatok okozzak. Mint ahogy a 200 forintoshoz is az euro erosodese vezetett, amit a szar amerikai adatok megtortek.
Ettol persze a 220 forintos svajci frank nem jo, csak nem belso folyamatok okozzak. Mint ahogy a 200 forintoshoz is az euro erosodese vezetett, amit a szar amerikai adatok megtortek.
Bell & Sebastian 2010.08.31. 11:26:46
@bz249:
innen: hvg.hu/gazdasag/20100831_svajci_frank_220
"... a régi ,erős forintárfolyam egy lufi volt, amit a beáramló spekulatív tőke és devizahitelek által támasztott forintkereslet generált, arra viszont senki nem gondolt, hogy ez a pénz előbb-utóbb kamatostól,hozamostól haza fog menni a törlesztőrészletek formájában, forintkínálatot, így gyengülést okozva. ebben a stádiumban vagyunk most.
ennek a helyzetnek az oka elsősorban az mnb hibás politikája, mivel az indokolatlanul magas kamatszinttel ösztönözték a devizahitelek felvételét, illetve feleslegesen terhelték a költségvetést. ..."
Magyarul tőkekivonás (is) folyik, konyul a BUX.
innen: hvg.hu/gazdasag/20100831_svajci_frank_220
"... a régi ,erős forintárfolyam egy lufi volt, amit a beáramló spekulatív tőke és devizahitelek által támasztott forintkereslet generált, arra viszont senki nem gondolt, hogy ez a pénz előbb-utóbb kamatostól,hozamostól haza fog menni a törlesztőrészletek formájában, forintkínálatot, így gyengülést okozva. ebben a stádiumban vagyunk most.
ennek a helyzetnek az oka elsősorban az mnb hibás politikája, mivel az indokolatlanul magas kamatszinttel ösztönözték a devizahitelek felvételét, illetve feleslegesen terhelték a költségvetést. ..."
Magyarul tőkekivonás (is) folyik, konyul a BUX.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.08.31. 11:41:05
@Doomhammer: "Peldaul tegnap Orban megint kijelentette, hogy az IMF-rol szo se lehet - ez a piac rossz hirnek vette."
Ha esetleg nem figyelt volna, hogy mit is mondott pontosan Orbán, érdemes felidézni:
"Tehát, mi az IMF-el kötött megállapodásunkat, az IMF együttműködési rendszerében való részvételünket, mi egy kölcsönszerződésként értelmezzük. Az IMF egy gazdaságpolitikai megállapodásként értelmezi. Na, ez nem érdekünk. A magyar érdek az az, hogy az IMF-el, ha szükséges, rendszeresen, kölcsönszerződéseket kössünk. Az nem érdekünk, hogy az IMF-el gazdaságpolitikai megállapodásokat kössünk. Mert az szükségtelenül bekorlátozza a magyar autoritás, a magyar kormányzat, a magyar parlament, a magyar törvényhozók lehetőségeit."
Ez még véletlenül sem azt jelenti, hogy az IMF-ről szó sem lehet. Ez sajnos pontosan az ellenkezőjét jelenti.
"...A magyar érdek az az, hogy az IMF-el, ha szükséges, rendszeresen (!), kölcsönszerződéseket kössünk..."
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=11092
Ugye, hogy ugye?
Ha esetleg nem figyelt volna, hogy mit is mondott pontosan Orbán, érdemes felidézni:
"Tehát, mi az IMF-el kötött megállapodásunkat, az IMF együttműködési rendszerében való részvételünket, mi egy kölcsönszerződésként értelmezzük. Az IMF egy gazdaságpolitikai megállapodásként értelmezi. Na, ez nem érdekünk. A magyar érdek az az, hogy az IMF-el, ha szükséges, rendszeresen, kölcsönszerződéseket kössünk. Az nem érdekünk, hogy az IMF-el gazdaságpolitikai megállapodásokat kössünk. Mert az szükségtelenül bekorlátozza a magyar autoritás, a magyar kormányzat, a magyar parlament, a magyar törvényhozók lehetőségeit."
Ez még véletlenül sem azt jelenti, hogy az IMF-ről szó sem lehet. Ez sajnos pontosan az ellenkezőjét jelenti.
"...A magyar érdek az az, hogy az IMF-el, ha szükséges, rendszeresen (!), kölcsönszerződéseket kössünk..."
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=11092
Ugye, hogy ugye?
tevevanegypupu 2010.08.31. 11:41:22
@Walter Melone:
Minden igyekezetukkel azon vannak hogy megvedjek. De talan addig is nem artana azokat jol felpozofni akik miatt ide jutottunk. ugy nem felejti el, hogy Gyurcsany-Bajnai inteztek az egeszet??
Minden igyekezetukkel azon vannak hogy megvedjek. De talan addig is nem artana azokat jol felpozofni akik miatt ide jutottunk. ugy nem felejti el, hogy Gyurcsany-Bajnai inteztek az egeszet??
tutti_mc_mondo 2010.08.31. 11:42:45
gyurcsányék agyonvágtak minden más kedvező hitel-lehetőséget, csak a deviza maradt...
most meg (amikor már innen szinte csak nyerni lehetne a deviza hitellel)mindenki forintban vesz fel, mondván abban nincs rizikó....
amig az mnb el nem kezdi emelni a kamatot ( a forint védelmében)
most meg (amikor már innen szinte csak nyerni lehetne a deviza hitellel)mindenki forintban vesz fel, mondván abban nincs rizikó....
amig az mnb el nem kezdi emelni a kamatot ( a forint védelmében)
tutti_mc_mondo 2010.08.31. 11:46:55
@gloire:
semmi köze a mai gyengülésnek (és a korábbiaknak sem nagyon) Orbán nyilatkozatához.
a PLN ugyanúgy gyengül. egyszerűen a feltörekvő devizák gyengülnek a CHF meg erősödik az EUR-al szemben. ennek a kettős hatásnak az eredménye a csúcs hufchf.
semmi köze a mai gyengülésnek (és a korábbiaknak sem nagyon) Orbán nyilatkozatához.
a PLN ugyanúgy gyengül. egyszerűen a feltörekvő devizák gyengülnek a CHF meg erősödik az EUR-al szemben. ennek a kettős hatásnak az eredménye a csúcs hufchf.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.08.31. 12:01:17
@tutti_mc_mondo: "semmi köze a mai gyengülésnek (és a korábbiaknak sem nagyon) Orbán nyilatkozatához."
Én is így gondolom, ha nem lett volna egyértelmű.
Én is így gondolom, ha nem lett volna egyértelmű.
tutti_mc_mondo 2010.08.31. 12:09:58
@gloire:
egyértelmű volt, csak meg szerettem volna erősíteni, hogy a jelen helyzeten még egy gyurcsány-bajnai kettős miniszterelnöki kormány sem segítene....
egyértelmű volt, csak meg szerettem volna erősíteni, hogy a jelen helyzeten még egy gyurcsány-bajnai kettős miniszterelnöki kormány sem segítene....
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.31. 12:20:06
ez az egyetlen fegyverük. meg kell nézni a balog kommentvitézeket, ahogy ezen lovagolnak. a cionista világháló még annyit meg tud tenni, hogy kéjjel, kicsit kibaszva a kormánnyal, megrángatja a forintot, a választásokig még ki lehet nyújtani ezt a mókát, aztán végleg bedől a hazai hálózat, és a ciontőke elkezdi keresni orbánék kegyeit, mert a pénznek nincs szaga.
Viktus 2010.08.31. 12:55:25
@Viktus:
No para jóságos Gyuri bácsi majd a megszerzett pénz pár százalékából finanszírozza cserében pl. a Magyar Narancsot nem elég öröm ez a magyar szíveknek? :D
No para jóságos Gyuri bácsi majd a megszerzett pénz pár százalékából finanszírozza cserében pl. a Magyar Narancsot nem elég öröm ez a magyar szíveknek? :D
vizipipa 2010.08.31. 13:06:50
@Bell & Sebastian:
Igen, a 230-240-es € árfolyamnak nagyon komoly ára volt, most már jól látszik. Olcsó import / drága export = belső termelő kapacitások leépítése --> lassuló GDP növekedés / növekvő munkanélküliség.
Akkor is volt aki megmondta: nem lesz ez jó. A kérdés elsősorban annak kapcsán szokott napirendre kerülni, hogy az € övezetbe történő belépés milyen árfolyamon történjen. A józanok 280 körülit emlegettek. Persze az erős forint jó volt a külföldi utakhoz meg az €-ban mért keresetekhez: életszínvonal, gyors felzárkózás, stb. Szóval politikusi szemmel. A gazdaság, csak egy zavaró tényező az önfényezésben.
S bár Járai 2006-tól rángatta a vészcsengőt, ő is tehetett volna többet (MNB elnök 2001-2006).
Igen, a 230-240-es € árfolyamnak nagyon komoly ára volt, most már jól látszik. Olcsó import / drága export = belső termelő kapacitások leépítése --> lassuló GDP növekedés / növekvő munkanélküliség.
Akkor is volt aki megmondta: nem lesz ez jó. A kérdés elsősorban annak kapcsán szokott napirendre kerülni, hogy az € övezetbe történő belépés milyen árfolyamon történjen. A józanok 280 körülit emlegettek. Persze az erős forint jó volt a külföldi utakhoz meg az €-ban mért keresetekhez: életszínvonal, gyors felzárkózás, stb. Szóval politikusi szemmel. A gazdaság, csak egy zavaró tényező az önfényezésben.
S bár Járai 2006-tól rángatta a vészcsengőt, ő is tehetett volna többet (MNB elnök 2001-2006).
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 13:14:50
@bz249:
@bz249:
"Amugy a dolog legnagyobb resze az euro gyengulesebol jott (kb 10 forint) es a masik 10 forint is leginkabb az EUR/USD keresztarfolyam mozgasabol eredo dupplazodas."
Ez tokmindegy, bar amugy igaz.
A helyzet az, hogy a HUF-CHF keresztarfolyam fontos abbol a szempontbol, hogy mennyire fizetokepes a rengeteg devizahiteles. Tokmindegy, miert romlik le, ha eler egy bizonyos szintet, komoly feszultsegek keletkeznek a bankrendszerben. Ha figyelte az OTP negyedevi jelenteset, ok mar fel is keszultek erre es komoly penzt (65 milliard forintot, ha jol emlekszem) tettek felre a karokra.
Ezert mondjak azt az elemzok, hogy Magyarorszag helyzete kulonosen torekeny es ezert mondjak azt is,. hogy a kormany kommunikacioja rendkivul dilettans. Ugyanis mindegy, mitol remul meg a falkanyi befekteto, az o rohanasuknak falkaban nagyon is valos kovetkezmenyei lesznek a bedolt hitelek miatt.
Ilyen korulmenyek kozott az lenne a jo, ha a nemzetkozi sajtoban legfeljebb a Hungaroring miatt irnak le Magyarorszag nevet. Ehhez kepest minden heten emberkedik valamelyik Tenyezo. Ket hete a jegybank volt azzal, hogy Magyarorszag milyen szar helyzetben van. Tegnap Orban azzal, hogy az IMF-rol szo sem lehet.
Mintha szandekosan csinalnak a kart. Simort megertem, neki minnel rosszabb, annal jobb. De mit csinal a kormany?
@bz249:
"Amugy a dolog legnagyobb resze az euro gyengulesebol jott (kb 10 forint) es a masik 10 forint is leginkabb az EUR/USD keresztarfolyam mozgasabol eredo dupplazodas."
Ez tokmindegy, bar amugy igaz.
A helyzet az, hogy a HUF-CHF keresztarfolyam fontos abbol a szempontbol, hogy mennyire fizetokepes a rengeteg devizahiteles. Tokmindegy, miert romlik le, ha eler egy bizonyos szintet, komoly feszultsegek keletkeznek a bankrendszerben. Ha figyelte az OTP negyedevi jelenteset, ok mar fel is keszultek erre es komoly penzt (65 milliard forintot, ha jol emlekszem) tettek felre a karokra.
Ezert mondjak azt az elemzok, hogy Magyarorszag helyzete kulonosen torekeny es ezert mondjak azt is,. hogy a kormany kommunikacioja rendkivul dilettans. Ugyanis mindegy, mitol remul meg a falkanyi befekteto, az o rohanasuknak falkaban nagyon is valos kovetkezmenyei lesznek a bedolt hitelek miatt.
Ilyen korulmenyek kozott az lenne a jo, ha a nemzetkozi sajtoban legfeljebb a Hungaroring miatt irnak le Magyarorszag nevet. Ehhez kepest minden heten emberkedik valamelyik Tenyezo. Ket hete a jegybank volt azzal, hogy Magyarorszag milyen szar helyzetben van. Tegnap Orban azzal, hogy az IMF-rol szo sem lehet.
Mintha szandekosan csinalnak a kart. Simort megertem, neki minnel rosszabb, annal jobb. De mit csinal a kormany?
Bell & Sebastian 2010.08.31. 13:17:13
@vizipipa:
Ha jól emlékszem, Járai nem is bírta a nyomást egészségileg, skizofrén állapotba került.
Viszont a bankóprés mellett látni ezt a simlist, sokkal rosszabb!
Ha jól emlékszem, Járai nem is bírta a nyomást egészségileg, skizofrén állapotba került.
Viszont a bankóprés mellett látni ezt a simlist, sokkal rosszabb!
bz249 2010.08.31. 13:48:32
@Doomhammer: a befektetoket elsosorban a szar amerikai adatok remitettek meg. Ettol persze teny, minel kevesebbet beszelunk, annal jobban ellehetunk a sajat kis szemetdombunkon. Vagyis mindenkinek kusspofabe, aki meg nyilatkozni szeretne, az irja meg a velemenyet az onkormanyzati nepujsagba.
Zoli 29 2010.08.31. 13:59:09
Na most, az ötletet Turul vette az MSZP-től, vagy fordítva?
www.hirado.hu/Hirek/2010/08/31/12/MSZP_Orban_allitsa_meg_a_forint_arfolyamanak_zuhanasat.aspx
www.hirado.hu/Hirek/2010/08/31/12/MSZP_Orban_allitsa_meg_a_forint_arfolyamanak_zuhanasat.aspx
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.08.31. 14:09:05
Mindenki hibás, csak Orbán nem. Ezt valaminek a preambulumában olvastam, vagy fogom majd olvasni.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 14:24:59
@bz249:
"a befektetoket elsosorban a szar amerikai adatok remitettek meg."
O, nem. Nezze, ezt az indiai sracot eppenseggel nem lehet azzal vadolni, hogy valamilyen tengely szekeret tolja. Igy latszik a helyzet a totalis kivulallo szemevel.
www.benzinga.com/10/08/440249/is-hungary-about-to-witness-fall-2008-like-volatility-all-over-again
"Bringing the Hungary story all together, a rising CHF and declining HUF both have fundamental and technical basis for the foreseeable future and trading timeframe. The picture gets even more interesting when the CHFHUF chart is considered. It is in a very long term cup & handle-esque pattern, and is approaching June highs around 220, which correspond to March 2009 highs as well. If this round of risk aversion continues, it will likely send CHFHUF breaking out into new crisis highs and the charts suggest a massive move would result. This is one of the most bullish charts I’ve ever seen for such a long timeframe and unless something big happens, Hungary could be thrust back into the spotlight as a very relevant investment (or divestment) theme. I will be going long CHFHUF on any selloff to the 212-215 region."
Lathatoan a 212-215 koruli forinteladast masok is jo otletnek tartottak.
"a befektetoket elsosorban a szar amerikai adatok remitettek meg."
O, nem. Nezze, ezt az indiai sracot eppenseggel nem lehet azzal vadolni, hogy valamilyen tengely szekeret tolja. Igy latszik a helyzet a totalis kivulallo szemevel.
www.benzinga.com/10/08/440249/is-hungary-about-to-witness-fall-2008-like-volatility-all-over-again
"Bringing the Hungary story all together, a rising CHF and declining HUF both have fundamental and technical basis for the foreseeable future and trading timeframe. The picture gets even more interesting when the CHFHUF chart is considered. It is in a very long term cup & handle-esque pattern, and is approaching June highs around 220, which correspond to March 2009 highs as well. If this round of risk aversion continues, it will likely send CHFHUF breaking out into new crisis highs and the charts suggest a massive move would result. This is one of the most bullish charts I’ve ever seen for such a long timeframe and unless something big happens, Hungary could be thrust back into the spotlight as a very relevant investment (or divestment) theme. I will be going long CHFHUF on any selloff to the 212-215 region."
Lathatoan a 212-215 koruli forinteladast masok is jo otletnek tartottak.
bz249 2010.08.31. 14:45:04
@Doomhammer: a kockazatkerules elsosorban a W alaku valsag miatti felelem miatt jott be (amelyik a szar amerikai adatok miatt alakult ki). Az persze a mi kulonbejaratu problemank, hogy a kockazatos oldalon vagyunk, vagyis a befektetok nem forintot akarnak venni.
Szoval helyzet van, es ezt kell kezelni. Mivel kis halak vagyunk a legjobban ezt csendben maradassal lehet, ugyanis ez valoban nem jo:
"Hungary could be thrust back into the spotlight as a very relevant investment (or divestment) theme"
Szoval helyzet van, es ezt kell kezelni. Mivel kis halak vagyunk a legjobban ezt csendben maradassal lehet, ugyanis ez valoban nem jo:
"Hungary could be thrust back into the spotlight as a very relevant investment (or divestment) theme"
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 15:09:52
@bz249:
"a kockazatkerules elsosorban a W alaku valsag miatti felelem miatt jott be (amelyik a szar amerikai adatok miatt alakult ki). "
Amikor az IMF felallt az asztaltol, pont ugyanezt mondtak a befektetok. Hogy most eppen szerencseje van a magyaroknak, mert jo a hangulat, de ha megint rosszra fordul, akkor vedoernyo nelkul nehez lesz.
Es ime, itt a rossz hangulat es rogton meglatszik, milyen torekeny a helyzet.
"Szoval helyzet van, es ezt kell kezelni. "
Elso lepesben talan nem kellene uton-utfelen hirdetnunk, hogy milyen jo is nekunk az IMF nelkul. Amugy is tudjak, de valahanyszor valamelyik kormanytag ezt megemliti (tegnap Orban), akkor a piac mindjart ideges lesz.
"a kockazatkerules elsosorban a W alaku valsag miatti felelem miatt jott be (amelyik a szar amerikai adatok miatt alakult ki). "
Amikor az IMF felallt az asztaltol, pont ugyanezt mondtak a befektetok. Hogy most eppen szerencseje van a magyaroknak, mert jo a hangulat, de ha megint rosszra fordul, akkor vedoernyo nelkul nehez lesz.
Es ime, itt a rossz hangulat es rogton meglatszik, milyen torekeny a helyzet.
"Szoval helyzet van, es ezt kell kezelni. "
Elso lepesben talan nem kellene uton-utfelen hirdetnunk, hogy milyen jo is nekunk az IMF nelkul. Amugy is tudjak, de valahanyszor valamelyik kormanytag ezt megemliti (tegnap Orban), akkor a piac mindjart ideges lesz.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.08.31. 15:12:47
@Doomhammer: "Tegnap Orban azzal, hogy az IMF-rol szo sem lehet."
"A magyar érdek az az, hogy az IMF-el, ha szükséges, rendszeresen, kölcsönszerződéseket kössünk. Az nem érdekünk, hogy az IMF-el gazdaságpolitikai megállapodásokat kössünk."
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=11092
A tegnapi Orbán szöveg visszavonulást jelez a korábbi egyértelműen elutasító állásponttól.
A szöveg elég egyértelmű.
Ehhez képest újból és újból leírni az ellenkezőjét,
és abból azt a következtetést levonni, hogy "szándékosan csinálják a kárt", az most a menő tirpákos humor-heroldkodás?
"A magyar érdek az az, hogy az IMF-el, ha szükséges, rendszeresen, kölcsönszerződéseket kössünk. Az nem érdekünk, hogy az IMF-el gazdaságpolitikai megállapodásokat kössünk."
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=11092
A tegnapi Orbán szöveg visszavonulást jelez a korábbi egyértelműen elutasító állásponttól.
A szöveg elég egyértelmű.
Ehhez képest újból és újból leírni az ellenkezőjét,
és abból azt a következtetést levonni, hogy "szándékosan csinálják a kárt", az most a menő tirpákos humor-heroldkodás?
Pelso.. 2010.08.31. 15:46:09
Azért nem 250 Ft ma a CHF, mert tegnap született egy oly konstruktív, kiszámítható, racionális gazdaságpolitikát és stabil jövőbeli államháztartási adatokat vélelmező nyilatkozat, úgy bizony. Továbbra is minden erőt a forint védelmére, csak így tovább!
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.08.31. 16:07:31
@gloire: Ez egy bullshit. Az IMF nem egy kereskedelmi bank, hanem egy nemzetközi szervezet, ami a hitelért cserébe gazdaságpolitikai intézkedéseket vár el, és ezt Orbán is tudja. Olyan IMF-hitel, ami egyúttal nem egy gazdaságpolitikai megállapodás, nem létezik. Orbán kijelentése pontosan azt jelenti, hogy azt az árut, amit az IMF kínál, Magyarország nem akarja megvenni. Nincs itt semmi visszavonulás.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.08.31. 16:19:13
@Kettes: "Olyan IMF-hitel, ami egyúttal nem egy gazdaságpolitikai megállapodás, nem létezik."
Ez világos, mindenki tudja (talán). Ha tehát egy ilyen kijelentést tesz Orbán, az csak azt jelentheti, hogy azokat a feltételeket támadja, amelyek túlzottan szűkítik a mozgásterét. Például mindenképp el szeretné kerülni a durva lakossági megszorító intézkedéseket, és amíg lehet máshonnan próbál forrásokat találni. De ahhoz képest, hogy nem is olyan régen még arról szólt a fáma, hogy ősztől az IMF-el már nincs dolgunk, mindenképpen komoly változás, amit tegnap mondott.
Ami szerintem még érdekesebb volt, az az, amit Oroszország és az EU jövőbeni, tényként kezelt elkerülhetetlen közeledéséről mondott.
Ez világos, mindenki tudja (talán). Ha tehát egy ilyen kijelentést tesz Orbán, az csak azt jelentheti, hogy azokat a feltételeket támadja, amelyek túlzottan szűkítik a mozgásterét. Például mindenképp el szeretné kerülni a durva lakossági megszorító intézkedéseket, és amíg lehet máshonnan próbál forrásokat találni. De ahhoz képest, hogy nem is olyan régen még arról szólt a fáma, hogy ősztől az IMF-el már nincs dolgunk, mindenképpen komoly változás, amit tegnap mondott.
Ami szerintem még érdekesebb volt, az az, amit Oroszország és az EU jövőbeni, tényként kezelt elkerülhetetlen közeledéséről mondott.
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.08.31. 16:43:00
@gloire: Mintha az, hogy el szeretné kerülni a durva megszorító intézkedéseket, elfogadható mentség lenne a valóság tagadására. Az ő kormánya nem válságot akar kezelni, hanem gazdaságot élénkíteni meg munkahelyeket teremteni. Én meg szeretnék kérni egy Republic számot magamnak és mindenkinek, aki szereti.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.31. 16:51:46
Teljesen értelmetlen vita folyik az árfolyamokkal kapcsolatosan mindaddig, amíg nagyjából fel nem vázolunk egy elképzelést arról, hogy mi lenne a reális forintárfolyam a különböző devizákkal kapcsolatosan. Egy reális árfolyam, amely a forintalapú gazdasági tevékenységek valós erején és értékén alapul, nehezen ingatható meg, egy túlértékelt árfolyam spekulációval könnyen bedönthető. Emlékeztetőül annyit, hogy 2002 őszén a Járait támadó pénzügyi és gazdasági szakemberek a 240 Ft/€ körüli árfolyam idején irreálisan és károsan erősnek ítélték a forintot. Könnyen lehet, hogy a mostani hektikus ingadozásokat a valós gazdasági teljesítménytől elszakadt, túl erős árfolyam okozza.
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.08.31. 17:05:09
@Elpet: Ja, kéne egy reális árfolyam. Az én elképzelésem a következő:
A reális árfolyamot makrogazdasági-ökonometriai számítások alapján az MNB állapítaná meg, melyet természetesen a kormány alá kellene rendelni. Ebből kormányrendelet készül, melyet határozati javaslatban jóváhagy a parlament és a pártkongresszus, a Professzorok Batthyányi köre ajánlásával.
Ha az árfolyam elszakad a tervszerű építőmunka realitásaitól, fel kell függeszteni a forint kereskedelmét, korlátozni a devizaműveleteket, zárolni a devizaszámlákat (kivéve a dollár- és eurorelációban exportáló külkereskedelmi vállalatokat, melyeket értelemszerűen állami ellenőrzés alá vonnék), a lakosság számára pedig maximum évi egy alkalommal legfeljebb 300 dollárnak megfelelő keményvaluta vásárlását engedélyezném.
Jó, ez az én elképzelésem. Mi a tiéd?
A reális árfolyamot makrogazdasági-ökonometriai számítások alapján az MNB állapítaná meg, melyet természetesen a kormány alá kellene rendelni. Ebből kormányrendelet készül, melyet határozati javaslatban jóváhagy a parlament és a pártkongresszus, a Professzorok Batthyányi köre ajánlásával.
Ha az árfolyam elszakad a tervszerű építőmunka realitásaitól, fel kell függeszteni a forint kereskedelmét, korlátozni a devizaműveleteket, zárolni a devizaszámlákat (kivéve a dollár- és eurorelációban exportáló külkereskedelmi vállalatokat, melyeket értelemszerűen állami ellenőrzés alá vonnék), a lakosság számára pedig maximum évi egy alkalommal legfeljebb 300 dollárnak megfelelő keményvaluta vásárlását engedélyezném.
Jó, ez az én elképzelésem. Mi a tiéd?
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.31. 17:10:23
@Elpet:
üdv a fedélzeten!
minden "kis" pénz árfolyama meglendíthető. semmi köze az ország gazdasági teljesítményéhez. egy hír, egy vad vásárlás vagy eladás, és pörög-forog az egész. a spekulatív tőke lényege, hogy köze sincs a reálgazdasághoz. ezért áll bukásra a világ. még forognak a magnó tárcsái, de már nyávog a zene, nyúlik a szalag.
üdv a fedélzeten!
minden "kis" pénz árfolyama meglendíthető. semmi köze az ország gazdasági teljesítményéhez. egy hír, egy vad vásárlás vagy eladás, és pörög-forog az egész. a spekulatív tőke lényege, hogy köze sincs a reálgazdasághoz. ezért áll bukásra a világ. még forognak a magnó tárcsái, de már nyávog a zene, nyúlik a szalag.
lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.08.31. 17:14:36
Azért vegyük már észre, hogy nem "csak" a forint esik, hanem a CHF erősödik brutálisan, sőt leginkább ez utóbbi. Egy EUR/HUF esetében már nem olyan tragikus a forint lejtmenete...
Abban meg igaza van az előttem szólóknak: az IMF nem egy "normál" bank: hogy akkor ennyi volna a a THM, futamidő, itt tessék aláírni. Ha így akarjuk, akkor tessék kinyomni kötvényeket, akkor azt vagy lejegyzik, vagy nem. És folyamatosan járnak le, ami azt jelenti, hogy folyamatosan van fizetési kötelezettségünk: amíg ezeket piacról tudjuk pótolni, nincs gond. Ha viszont nem, és itt a hit döntő: elég, ha elhiszik, hogy baj van, akkor az IMF mentőkötél nélkül minket vágnak ki elsőnek a pakkból.
Amíg jó idő van, addig felesleges az esernyő, ha viszony esik, akkor nagyon fog hiányozni. A kérdés csak annyi, hogy mire számítunk: szikrázó napsütésben én sem vinnék magammal esernyőt, még akkor sem, ha egyébként az esőnek mindig van elvi esélye. Vajon kellőképpen bölcs-e kormányunk, amikor azt mondja: nem kell esernyő, nem fog esni. Egyébként tetszik a kurucos csakazértis. :)
Abban meg igaza van az előttem szólóknak: az IMF nem egy "normál" bank: hogy akkor ennyi volna a a THM, futamidő, itt tessék aláírni. Ha így akarjuk, akkor tessék kinyomni kötvényeket, akkor azt vagy lejegyzik, vagy nem. És folyamatosan járnak le, ami azt jelenti, hogy folyamatosan van fizetési kötelezettségünk: amíg ezeket piacról tudjuk pótolni, nincs gond. Ha viszont nem, és itt a hit döntő: elég, ha elhiszik, hogy baj van, akkor az IMF mentőkötél nélkül minket vágnak ki elsőnek a pakkból.
Amíg jó idő van, addig felesleges az esernyő, ha viszony esik, akkor nagyon fog hiányozni. A kérdés csak annyi, hogy mire számítunk: szikrázó napsütésben én sem vinnék magammal esernyőt, még akkor sem, ha egyébként az esőnek mindig van elvi esélye. Vajon kellőképpen bölcs-e kormányunk, amikor azt mondja: nem kell esernyő, nem fog esni. Egyébként tetszik a kurucos csakazértis. :)
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 17:16:28
@Elpet:
"Könnyen lehet, hogy a mostani hektikus ingadozásokat a valós gazdasági teljesítménytől elszakadt, túl erős árfolyam okozza. "
Nem, amint azt fentebb is olvashatja, a mostani hektikus ingadozasokat az okozza, hogy a befektetok ugy erzik, a magyar penzugyi szektor tul konnyen eshet halalspiralba. Ez ugy tortenik, hogy a forint gyengulese miatt tomegesen dolnek be a devizahitelek, ami magaval rantja a bankokat. 2008 oszen majdnem megtortent.
Ezert ok aggalyosan (vagy remenykedve, ki mire spekulal) figyelik az erre utalo jeleket es az ujjuk idegesen ott lebeg a "Sell" gomb felett.
Egyebkent ha gyengebb arfolyamot akar, gondolja meg, hogy ezzel a fizetesek/nyugdijak mellett az adobeveteleket is leertekelte.
"Könnyen lehet, hogy a mostani hektikus ingadozásokat a valós gazdasági teljesítménytől elszakadt, túl erős árfolyam okozza. "
Nem, amint azt fentebb is olvashatja, a mostani hektikus ingadozasokat az okozza, hogy a befektetok ugy erzik, a magyar penzugyi szektor tul konnyen eshet halalspiralba. Ez ugy tortenik, hogy a forint gyengulese miatt tomegesen dolnek be a devizahitelek, ami magaval rantja a bankokat. 2008 oszen majdnem megtortent.
Ezert ok aggalyosan (vagy remenykedve, ki mire spekulal) figyelik az erre utalo jeleket es az ujjuk idegesen ott lebeg a "Sell" gomb felett.
Egyebkent ha gyengebb arfolyamot akar, gondolja meg, hogy ezzel a fizetesek/nyugdijak mellett az adobeveteleket is leertekelte.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.31. 17:38:48
2006 augusztus 15-én a HUF/Euro árfolyam 275 Ft környékén volt, a mai nap 287 körüli értékig emelkedett. Nem emlékszem, hogy akkoriban a 275 Ft-os érték körül bárki is a vészharangot kongatta volna. A 275 Ft akkori csúcsértékhez képest ez a mostani csúcsérték 4,3 % növekedést jelent.
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2006:193:0002:0002:HU:PDF
A svájci frank, az más. A CHF/Euro árfolyam 2006 augusztusi 1,58 értékről 1,293 értékre változott, vagyis a svájci frank 22 %-ot erősödött az Euro-hoz képest.
A mai adat itt:
ecoline.hu/piac/20100831_frank222.aspx
Nem látom realitását annak, hogy a forint keményebben tartsa értékét a frankhoz képest, mint az euro.
Az meg külön történet, hogy a svájci frank alapú hiteleket milyen kedvezőtlen körülmények közepette vették fel a magyar frankhitelesek.
"A Magyar Nemzeti Bank (MNB) havi statisztikái alapján a legtöbben 155 forintos frankárfolyam mellett vették fel a frankhitelüket, legyen szó szabad felhasználású, vagy lakáscélú hitelről."
vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20100624-emelkedo-devizahiteltorlesztoreszletek-az-eros-a-svajci-frank-miatt.html
Arról ugye nem az Orbán-kormány tehet, hogy a hitelfelvevőket elfelejtették tájékoztatni: olcsó frank esetén nagyon kedvezőtlen frankhitelt felvenni, mert ugyanannyi forintot magasabb frankban számított tőketartozás mellett kap meg a hitelfelvevő. Mint ahogy ugye a svájci frank euróhoz képesti erősödése sem az Orbán-kormány műve.
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2006:193:0002:0002:HU:PDF
A svájci frank, az más. A CHF/Euro árfolyam 2006 augusztusi 1,58 értékről 1,293 értékre változott, vagyis a svájci frank 22 %-ot erősödött az Euro-hoz képest.
A mai adat itt:
ecoline.hu/piac/20100831_frank222.aspx
Nem látom realitását annak, hogy a forint keményebben tartsa értékét a frankhoz képest, mint az euro.
Az meg külön történet, hogy a svájci frank alapú hiteleket milyen kedvezőtlen körülmények közepette vették fel a magyar frankhitelesek.
"A Magyar Nemzeti Bank (MNB) havi statisztikái alapján a legtöbben 155 forintos frankárfolyam mellett vették fel a frankhitelüket, legyen szó szabad felhasználású, vagy lakáscélú hitelről."
vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20100624-emelkedo-devizahiteltorlesztoreszletek-az-eros-a-svajci-frank-miatt.html
Arról ugye nem az Orbán-kormány tehet, hogy a hitelfelvevőket elfelejtették tájékoztatni: olcsó frank esetén nagyon kedvezőtlen frankhitelt felvenni, mert ugyanannyi forintot magasabb frankban számított tőketartozás mellett kap meg a hitelfelvevő. Mint ahogy ugye a svájci frank euróhoz képesti erősödése sem az Orbán-kormány műve.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.31. 17:45:36
@Kettes:
Az elképzelésem abszolút piaci jellegű, hagyni kell az árfolyamot oda menni, ahová akar. Úgy látom, a kormány elképzelése is valahogy így néz ki.
Az elképzelésem abszolút piaci jellegű, hagyni kell az árfolyamot oda menni, ahová akar. Úgy látom, a kormány elképzelése is valahogy így néz ki.
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.08.31. 17:51:27
@Elpet:
"Könnyen lehet, hogy a mostani hektikus ingadozásokat a valós gazdasági teljesítménytől elszakadt, túl erős árfolyam okozza."
LOL. Lófaszt van hideg, katona! Csak úgy érzi...
"Könnyen lehet, hogy a mostani hektikus ingadozásokat a valós gazdasági teljesítménytől elszakadt, túl erős árfolyam okozza."
LOL. Lófaszt van hideg, katona! Csak úgy érzi...
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.31. 17:53:30
@Grift:
Üdv magának is!
Amit ír, kétségtelenül igaz abban az esetben, ha az ország pénze spekulációs műveletekben, és nem a valós gazdaságban mozog. Ha a forintalapú gazdaság olyan termékeket és szolgáltatásokat állít elő, ami kell a piacnak itthon és a világon, akkor kell a forint, mert valamiből meg kell vásárolni azokat, ha kell a forint, akkor van értéke is. Ki kell lépni a pénzügyi machinátorok által konstruált virtuális világból és a valós termelés világába lépni.
Üdv magának is!
Amit ír, kétségtelenül igaz abban az esetben, ha az ország pénze spekulációs műveletekben, és nem a valós gazdaságban mozog. Ha a forintalapú gazdaság olyan termékeket és szolgáltatásokat állít elő, ami kell a piacnak itthon és a világon, akkor kell a forint, mert valamiből meg kell vásárolni azokat, ha kell a forint, akkor van értéke is. Ki kell lépni a pénzügyi machinátorok által konstruált virtuális világból és a valós termelés világába lépni.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.31. 18:18:57
Azt sem kell elfelejteni, hogy maguk a hitelfelvételek is erősítették a forintot.
Az MNB 2008-as stabilitási jelentésében
www.mnb.hu/engine.aspx?page=mnbhu_stabil&ContentID=11578 láthatjuk ( 60.oldal, 32. ábra ), hogy például 2007 IV. negyedévben 400 milliárd Ft volt a lakossági devizahitel felvétele, egész évre számolva 1450 milliárd forint. Ez már a pénzpiacon is összegnek számít, összehasonlításképp ez a 2008 évi központi költségvetés tényleges, 8 160 mrd Ft-os bevételi főösszegének közel 18 %-a.
http://www.pm.gov.hu/web/home.nsf/(PortalArticles)/6F1E050F3164DDB0C125762E0030B783/$File/kv_merl.pdf
A klasszikus kereslet-kínálati törvények szerint ez a forintárfolyam erősödését kellett hozza, hiszen a bankoknak rövid idő alatt kellett nagy mennyiségű forintot vásárolniuk devizáért.
Időközben a magyar lakossági hitelfelvétel tartalékai kimerültek, aki felvett 20 milliót 35 évre, az 5 év múlva nem vesz fel újabb 20 milliót. Most törlesztés folyik, ami a kereslet-kínálati viszonyt megfordítja, hiszen most forintért kell devizát váltaniuk a bankoknak. Az árfolyamromlás a piaci törvények szerint teljesen érthető.
Az MNB 2008-as stabilitási jelentésében
www.mnb.hu/engine.aspx?page=mnbhu_stabil&ContentID=11578 láthatjuk ( 60.oldal, 32. ábra ), hogy például 2007 IV. negyedévben 400 milliárd Ft volt a lakossági devizahitel felvétele, egész évre számolva 1450 milliárd forint. Ez már a pénzpiacon is összegnek számít, összehasonlításképp ez a 2008 évi központi költségvetés tényleges, 8 160 mrd Ft-os bevételi főösszegének közel 18 %-a.
http://www.pm.gov.hu/web/home.nsf/(PortalArticles)/6F1E050F3164DDB0C125762E0030B783/$File/kv_merl.pdf
A klasszikus kereslet-kínálati törvények szerint ez a forintárfolyam erősödését kellett hozza, hiszen a bankoknak rövid idő alatt kellett nagy mennyiségű forintot vásárolniuk devizáért.
Időközben a magyar lakossági hitelfelvétel tartalékai kimerültek, aki felvett 20 milliót 35 évre, az 5 év múlva nem vesz fel újabb 20 milliót. Most törlesztés folyik, ami a kereslet-kínálati viszonyt megfordítja, hiszen most forintért kell devizát váltaniuk a bankoknak. Az árfolyamromlás a piaci törvények szerint teljesen érthető.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.08.31. 18:23:26
@Elpet: "... hagyni kell az árfolyamot oda menni, ahová akar."
Az nem jó, akkor jön a "halálspirál"!
. )
Az nem jó, akkor jön a "halálspirál"!
. )
Bell & Sebastian 2010.08.31. 18:24:57
Van itt IMF-presszió nélkül is olyan megszorítás, hogy attól kódulunk! Mennyi pénz áramlott ki az MFB -ből az utóbbi hónapokban? Nulla!
Ugyanis fölrúgta az összes szerződött hitelezését, agyonvágva az építőipar még mozgó szeletkéjét!
Nehogymá' a zsidók kapják! Azoknak is fáj, csak az alkalmazottaik addig éhen döglenek, míg ezek kinyaralták magukat, de az kit érdekel?
Minden elhalasztva jövőre, mert ej, de ráérünk arra még, nem? A félig kész projekteket csak nője be a gaz!
Aki stagnálást állít vagy fellendülést most, az egy piszok hazug! Megint választásra várunk, utána karácsony, tavasz, babámfasza, május-június!
Ezt más is látja rajtam kívül. Meg a csődhullámot, totojázást, fölösleges szájkaratét!
Így kell ezt fiúk, brávó!
Ugyanis fölrúgta az összes szerződött hitelezését, agyonvágva az építőipar még mozgó szeletkéjét!
Nehogymá' a zsidók kapják! Azoknak is fáj, csak az alkalmazottaik addig éhen döglenek, míg ezek kinyaralták magukat, de az kit érdekel?
Minden elhalasztva jövőre, mert ej, de ráérünk arra még, nem? A félig kész projekteket csak nője be a gaz!
Aki stagnálást állít vagy fellendülést most, az egy piszok hazug! Megint választásra várunk, utána karácsony, tavasz, babámfasza, május-június!
Ezt más is látja rajtam kívül. Meg a csődhullámot, totojázást, fölösleges szájkaratét!
Így kell ezt fiúk, brávó!
abandi 2010.08.31. 18:32:23
Na, a kukiorrú patkánybanda addig húzogatja az alvó csótánynépség tojócsövét, amíg hőscincérré nem változik!
Mondtam én, hogy a "hollókoszt" egy jóslat...
Mondtam én, hogy a "hollókoszt" egy jóslat...
twilight.struggle 2010.08.31. 18:44:15
ezúton is szeretném megköszönni a fidesznek, hogy a pénzügyi válság által 25e ft-ról 35e ft-ra feltornászott törlesztőrészletemet sikerült 45e ft-ra emelnie röpke 3 hónap alatt.
nem mondanám hűvös nyugalomnak, amit akkor éreztem, amikor megtudtam, hogy a 3 és fél éve felvett 2,4m ft hitelem most 2,6m ft tartozással egyenlő, azaz a 3 és fél év alatt befizetett 1,4m forinttal sikerült még 200e tartozást varázsolni.
nem mondanám hűvös nyugalomnak, amit akkor éreztem, amikor megtudtam, hogy a 3 és fél éve felvett 2,4m ft hitelem most 2,6m ft tartozással egyenlő, azaz a 3 és fél év alatt befizetett 1,4m forinttal sikerült még 200e tartozást varázsolni.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.31. 18:48:24
@Doomhammer:
Hogy mit éreznek a befektetők, azt én nem tudom. Hogy kinek mitől remeg az ujja, azt sem. Azt viszont tudom, hogy forintot devizáért nemcsak befektetők vesznek, hanem mindenki, aki exportál vagy külföldiként Magyarországon vásárol árut. Egy ország devizaforgalma pedig alapvetően erről kell szóljon, és nem arról, hogy melyik befektető kegyeskedik a spekulációit éppen forintbefektetéssel bonyolítani.
Hogy mit éreznek a befektetők, azt én nem tudom. Hogy kinek mitől remeg az ujja, azt sem. Azt viszont tudom, hogy forintot devizáért nemcsak befektetők vesznek, hanem mindenki, aki exportál vagy külföldiként Magyarországon vásárol árut. Egy ország devizaforgalma pedig alapvetően erről kell szóljon, és nem arról, hogy melyik befektető kegyeskedik a spekulációit éppen forintbefektetéssel bonyolítani.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.31. 18:53:21
@Elpet:
"Ki kell lépni a pénzügyi machinátorok által konstruált virtuális világból és a valós termelés világába lépni. "
ki kéne
egyébként, tényleg a bahamákon volt, ahogy azt itten a samesza híresztelte? :)
"Ki kell lépni a pénzügyi machinátorok által konstruált virtuális világból és a valós termelés világába lépni. "
ki kéne
egyébként, tényleg a bahamákon volt, ahogy azt itten a samesza híresztelte? :)
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.31. 18:56:43
@vice:
nézze, maga valószínűleg nem elég okos. felvett egy tahóhitelt jó gyenge frank mellett, még örült is, hogy milyen gyenge az egyébként "legjobbpénz" frank, aztán mikor erősödik, akkor szűköl. azt meg nyugodtan hagyja figyelmen kívül, hogy a frank az ejróhoz és a dollárhoz képest is erősödik. persze az ördögi orsósgecitörpe, démoni erejével, erre is képes.
nézze, maga valószínűleg nem elég okos. felvett egy tahóhitelt jó gyenge frank mellett, még örült is, hogy milyen gyenge az egyébként "legjobbpénz" frank, aztán mikor erősödik, akkor szűköl. azt meg nyugodtan hagyja figyelmen kívül, hogy a frank az ejróhoz és a dollárhoz képest is erősödik. persze az ördögi orsósgecitörpe, démoni erejével, erre is képes.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.31. 18:58:06
@Grift:
Ó, nem utaztam olyan messze, túlnyomórészt oroszok közt töltöttem rövidke szabadságom napjait, Montenegróban :)
Ó, nem utaztam olyan messze, túlnyomórészt oroszok közt töltöttem rövidke szabadságom napjait, Montenegróban :)
abandi 2010.08.31. 19:13:22
@Grift:
Ezt maga nem értheti...
Gondolom az ezöst étésztetek kiszidolása után , az arany mokkákanalakat törölgetteti el a személyzettel...
(Egyébként:egy grift nem nyit ajtót csöngetésre...ráadásul vmi bármilyen kc. gyűjtőnek...)
Ne basszon már ki a maradék illúzióimmal!
Ezt maga nem értheti...
Gondolom az ezöst étésztetek kiszidolása után , az arany mokkákanalakat törölgetteti el a személyzettel...
(Egyébként:egy grift nem nyit ajtót csöngetésre...ráadásul vmi bármilyen kc. gyűjtőnek...)
Ne basszon már ki a maradék illúzióimmal!
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.31. 19:18:48
@vice:
Azért ezt nyugodtan megköszönheti a bankjának is.
Ha 2007 elején vett föl hitelt, nagyjából 150 HUF/CHF körül vette föl a hitelt.
index.hu/gazdasag/magyar/devhit070412/
150 HUF/CHF ----> 222 HUF/CHF : 48%
25 eFt ----> 45 eFt : 80%
Azért ezt nyugodtan megköszönheti a bankjának is.
Ha 2007 elején vett föl hitelt, nagyjából 150 HUF/CHF körül vette föl a hitelt.
index.hu/gazdasag/magyar/devhit070412/
150 HUF/CHF ----> 222 HUF/CHF : 48%
25 eFt ----> 45 eFt : 80%
abandi 2010.08.31. 19:35:22
@Elpet:
Ebben benne lehet a jelzálogon túli életbiztosítás is...
Meg a tök tuddja milyen cég is...
És akkor most kivárnak, kevesebbet esznek, isznak...
Nem csak úgy fogyik amagornak nevezett maradék-génhulladék!
Ebben benne lehet a jelzálogon túli életbiztosítás is...
Meg a tök tuddja milyen cég is...
És akkor most kivárnak, kevesebbet esznek, isznak...
Nem csak úgy fogyik amagornak nevezett maradék-génhulladék!
elfelejtette 2010.08.31. 19:54:00
En mar elore orulok, hogy Orban bedol, es jonnek az elorehozott valasztasok. A megujult MSZP es a megujult Gyurcsany Ferenc vegre kivezeti az orszagot ebbol a klerikalis fertobol!
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.08.31. 20:17:31
@Elpet: Tökmindegy, hogy szerinted a gazdaság versenyképessége milyen árfolyamot indokolna. Van félmillió devizahitelesünk, ennek az ötöde gyakorlatilag tönkrement ember. Rendben, Orbán tök a gazdasághoz, de százezer kétségbeesett ember (plusz a családjuk) politikai jelentőségét fel tudja mérni. Ha az árfolyam oda megy, ahová akar, azzal a politikai stabilitását kockáztatja. Nemzeti együttműködés, békés építőmunka, fejlesztés és munkahely-teremtés? Felejtsd el: rohamrendőrök és kukaborogatás lesz.
2010.08.31. 20:21:22
www.hirszerzo.hu/cikk.korvonalazodik_a_bedolt_adosok_mentoove_.164614.html
én az gondolom, menjünk ki a parlament elé, és danoljuk:
Énekeljük el azt, hogy vége, nem járunk ki többet....
Drága kicsi országunkról a Gyűlölet című filmben elhangzó vicc jut eszembe(van egy ember aki zuhan, ), nem részletezem:
Nem a zuhanás a lényeg(fontos), hanem a becsapódás.
Mi kiestünk már a 10-ről?
én az gondolom, menjünk ki a parlament elé, és danoljuk:
Énekeljük el azt, hogy vége, nem járunk ki többet....
Drága kicsi országunkról a Gyűlölet című filmben elhangzó vicc jut eszembe(van egy ember aki zuhan, ), nem részletezem:
Nem a zuhanás a lényeg(fontos), hanem a becsapódás.
Mi kiestünk már a 10-ről?
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 20:26:24
@Elpet:
"Egy ország devizaforgalma pedig alapvetően erről kell szóljon, és nem arról, hogy melyik befektető kegyeskedik a spekulációit éppen forintbefektetéssel bonyolítani. "
Attól tartok, most a forint szabad átválthatósága ellen érvelt.
Jogos kérdés, hogy mit keresnek a spekulánsok a képben. Azért vannak ott, mert a forint szabadon átváltható, tehát ők tudják adni-venni. Ha a spekulánsok ellen érvel, a forint szabad átválthatósága ellen érvel.
"Egy ország devizaforgalma pedig alapvetően erről kell szóljon, és nem arról, hogy melyik befektető kegyeskedik a spekulációit éppen forintbefektetéssel bonyolítani. "
Attól tartok, most a forint szabad átválthatósága ellen érvelt.
Jogos kérdés, hogy mit keresnek a spekulánsok a képben. Azért vannak ott, mert a forint szabadon átváltható, tehát ők tudják adni-venni. Ha a spekulánsok ellen érvel, a forint szabad átválthatósága ellen érvel.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 20:28:48
@elfelejtette:
"En mar elore orulok, hogy Orban bedol, es jonnek az elorehozott valasztasok."
Már miért jönnének? Ha Feri is kibírta, Orbán is kibírja majd. A legrosszabb, ami történhet vele, hogy a "kommunikációt" abba kell hagynia. Azzal az egész ország sokat nyerne.
"En mar elore orulok, hogy Orban bedol, es jonnek az elorehozott valasztasok."
Már miért jönnének? Ha Feri is kibírta, Orbán is kibírja majd. A legrosszabb, ami történhet vele, hogy a "kommunikációt" abba kell hagynia. Azzal az egész ország sokat nyerne.
bz249 2010.08.31. 20:54:51
@Doomhammer: tekintve, hogy a forint egy jatekpenz, nem feltetlen ordogtol valo az o termeszeterol valo gondolkodas. A konvertibilitasa is egy erdekes kerdes (probaljon meg forintot penzre cserelni egy tetszoleges nem szomszedos EU orszagban).
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.31. 21:00:55
@abandi:
sajnos a böbe /minden cselédünket így hívom, a fene sem jegyzi meg a nevöket/ kimenős volt, gondolom valami bakával lógott, így hát magam nyitottam ajtót a csávónak. :)
sajnos a böbe /minden cselédünket így hívom, a fene sem jegyzi meg a nevöket/ kimenős volt, gondolom valami bakával lógott, így hát magam nyitottam ajtót a csávónak. :)
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.31. 21:02:10
@Elpet:
o-ro-szok-kal? tessék?
úristen! elpetet beszervezte a puttyin! még jobb főszerkesztő lesz! :))
o-ro-szok-kal? tessék?
úristen! elpetet beszervezte a puttyin! még jobb főszerkesztő lesz! :))
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 21:13:33
@bz249:
"tekintve, hogy a forint egy jatekpenz, nem feltetlen ordogtol valo az o termeszeterol valo gondolkodas. "
Mit oldana meg, ha elvenné a konvertibilitást?
Onnantól kezdve csak az állam vehetne fel hitelt, mert más magyar entitás nem lenne hitelképes - az OTP sem.
"tekintve, hogy a forint egy jatekpenz, nem feltetlen ordogtol valo az o termeszeterol valo gondolkodas. "
Mit oldana meg, ha elvenné a konvertibilitást?
Onnantól kezdve csak az állam vehetne fel hitelt, mert más magyar entitás nem lenne hitelképes - az OTP sem.
VIII. Nagyapó 2010.08.31. 21:27:12
@vizipipa:
Nem, Járai olyat marhára nem mondott, hogy alacsonyabb kamattal kellene tenni a devizahitelek ellen. Ez akkoriban a ballib megmondóemberek dumája volt.
Felelős jegybankelnökként ilyet nem is tehetett volna. Azzal csak felpörgette volna az inflációt.
Mellesleg az adott időszakban a régiós devizák közül bőven a Forint erősödött a legkevesebbet.
Nem, Járai olyat marhára nem mondott, hogy alacsonyabb kamattal kellene tenni a devizahitelek ellen. Ez akkoriban a ballib megmondóemberek dumája volt.
Felelős jegybankelnökként ilyet nem is tehetett volna. Azzal csak felpörgette volna az inflációt.
Mellesleg az adott időszakban a régiós devizák közül bőven a Forint erősödött a legkevesebbet.
bz249 2010.08.31. 21:37:56
@Doomhammer: egyreszrol nem vennem el a konvertibilitast, de azert ismerje el, a forint az nem sved korona. Szoval, azert a mi konvertibiltasunk az nem egeszen ugyanolyan. Ez tobbek kozott abban nyilvanul meg, hogy csak jokora felarral kaphatunk devizahitelt.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 21:55:45
@bz249:
"Szoval, azert a mi konvertibiltasunk az nem egeszen ugyanolyan."
Ezt nem értem. Tudomásom szerint korlátlan mennyiségben adhat és vehet forintot - ezért lehet vele egyáltalán spekulálni.
Görögország - eurozóna tag - is a németekhez képest jókora felárral kap hitelt. Mivel a felár nem a konvertibilitástól, hanem a hitelképességtől függ.
Egyébként általános vélemény szerint a forint erősödni fog kábé egy éven belül. Csak azt kell túlélni. Meg nem elkúrni a gazdaságot a gazdasági szabadságharc hevében.
Őszintén szólva nem vagyok meggyőződve, hogy ez a Fidesz képes erre. Ez valami teljesen másmilyen Fidesz, mint amit eddig ismertem. Fogalmam sincs, honnan kerültek elő ezek az arcok, akik most az észt osztják.
"Szoval, azert a mi konvertibiltasunk az nem egeszen ugyanolyan."
Ezt nem értem. Tudomásom szerint korlátlan mennyiségben adhat és vehet forintot - ezért lehet vele egyáltalán spekulálni.
Görögország - eurozóna tag - is a németekhez képest jókora felárral kap hitelt. Mivel a felár nem a konvertibilitástól, hanem a hitelképességtől függ.
Egyébként általános vélemény szerint a forint erősödni fog kábé egy éven belül. Csak azt kell túlélni. Meg nem elkúrni a gazdaságot a gazdasági szabadságharc hevében.
Őszintén szólva nem vagyok meggyőződve, hogy ez a Fidesz képes erre. Ez valami teljesen másmilyen Fidesz, mint amit eddig ismertem. Fogalmam sincs, honnan kerültek elő ezek az arcok, akik most az észt osztják.
vizipipa 2010.08.31. 22:16:38
Nem bánnám persze, ha az urak egy kicsit nagyobb kitekintéssel nézelődnének.
Lépjünk túl a Megyó-Fletó-Libajnai-OV soron (+ a további elődök). Tessék elképzelni, hogy nálunk probléma a forint erősödése az ojróhoz képest, közben Svájc retteg a chf/huf arány további változásától, mert túl sok huf hitelük van.
Izé, a chf ellen miért nincs spekuláció? Az egy olyan nagy és erős ország? Meghatározó a világgazdaságban? Netán az Európában?
Lépjünk túl a Megyó-Fletó-Libajnai-OV soron (+ a további elődök). Tessék elképzelni, hogy nálunk probléma a forint erősödése az ojróhoz képest, közben Svájc retteg a chf/huf arány további változásától, mert túl sok huf hitelük van.
Izé, a chf ellen miért nincs spekuláció? Az egy olyan nagy és erős ország? Meghatározó a világgazdaságban? Netán az Európában?
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.08.31. 22:32:41
"Izé, a chf ellen miért nincs spekuláció? "
A CHF ellen van spekuláció. Hónapok óta azzal van tele a pénzügyi sajtó, hogy a svájci jegybank képtelen megakadályozni a frank erősödését. Ez nekik is rossz, mert rontja az exportpozícióikat. Általában ezt arra szokták fogni, hogy a befektetők menekülnek a dollártól és a biztosnak hitt frankot veszik, azonban az ok teljesen más is lehet, akár egy nagy spekulációs manőver is.
Akárhogy is, ha a svájci jegybank nem tud ellene mit tenni, akkor Magyarországról pláne kicsi az esély.
A CHF ellen van spekuláció. Hónapok óta azzal van tele a pénzügyi sajtó, hogy a svájci jegybank képtelen megakadályozni a frank erősödését. Ez nekik is rossz, mert rontja az exportpozícióikat. Általában ezt arra szokták fogni, hogy a befektetők menekülnek a dollártól és a biztosnak hitt frankot veszik, azonban az ok teljesen más is lehet, akár egy nagy spekulációs manőver is.
Akárhogy is, ha a svájci jegybank nem tud ellene mit tenni, akkor Magyarországról pláne kicsi az esély.
abandi 2010.08.31. 22:59:53
Nyafog itt mindenféle szarhúgy beosztású, hogy így drága, meg úgy sok és akkorsem érti...
Meg a kúrvannyát a parasztnak-szerelőnek.
El kéne menni már a picsába!
Csak úgy próbaképpen....
Meg a kúrvannyát a parasztnak-szerelőnek.
El kéne menni már a picsába!
Csak úgy próbaképpen....
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.09.01. 09:50:34
a CHF mindenhez képest erősödik, csupán a CHF és HUF egymáshoz való viszonyát elemezve nem vonnék le messzeómenő következtetéseket.
max. annyit, hogy senki, semmilyen valutában nem látja biztonságban a pénzét, a CHF kivételével. ennyi.
max. annyit, hogy senki, semmilyen valutában nem látja biztonságban a pénzét, a CHF kivételével. ennyi.
tutti_mc_mondo 2010.09.01. 17:08:45
mszp sajttáj vótmá, hogy köszönjük zorbánnak, hogy meghallgatta az mszp javaslatát és ismét 220 alá nyomta a chf-et?
vagy törökzsóti holnap ezzel debütál mint szóvivő?
vagy törökzsóti holnap ezzel debütál mint szóvivő?