Fidesz: Középen maradnak?
2010. május 29. írta: politicus

Fidesz: Középen maradnak?

  Meglepő és szokatlan visszafogottság tükröződik az elmúlt hetek fideszes megnyilvánulásaiban. A bizottsági helyek elosztásának módjától kezdve, a kormányzati pozíciókat elnyerő fideszes politikusok személyén át egészen a kettős állampolgárság és a trianoni emléknap ügyéig bezárólag, mintha mindegyik esetben a mértékletesség, a mérsékeltség, a visszafogottság jelei mutatkoznának a kormányzat átvétele előtt álló politikai erőben.

Parlamenti helyek

  A nagy rettegők először akkor lepődhettek meg, amikor a Fidesz 2/3-nál nagyobb többségének birtokában minden parlamenti bizottságban biztosította az ellenzéki 1/3-ot, ami ahhoz kell, hogy a bizottságokban megfogalmazódó ellenzéki javaslatok egyáltalán eljussanak a plenáris ülésre.

Kettős állampolgárság

  A parlament jelentős, 90% feletti többséggel a héten elfogadta a magyar állampolgárságról szóló törvény módosítását (a benyújtók közül egyébként majdnem lemaradt Kósa Lajos), amiben nem a konszenzus ténye volt az érdekes, hanem az, hogy mire mondtak igent a képviselők. A törvénymódosítás legfontosabb eleme ugyanis a kollektivitás vádjának kiküszöbölése, azaz az új törvény „nem jelenti az állampolgárság kollektív és automatikus megadását, így csak egyedi kérelem alapján lehetséges az igény elismerése.”

  Ennél világosabban és egyértelműbben nem üzenhet egy jogszabály a szomszédos országoknak, hogy a magyar parlament maga nem akarja rátenni a kezét a határokon túl élő magyar állampolgárokra (akármekkora hisztit is vág le most Fico). A jogszabály másik, az MSZP felé tett fontos és szimbolikus üzenete az, amiről maga a módosítás nem is szól(hat). Ez pedig a szavazati jog kérdése. Nem lesz további több millió fideszes szavazó (ettől bizony az elmúlt 20 év MSZP-s, SZDSZ-s határon túliak felé mutatott hozzáállás miatt joggal vannak, khm, berosálva), így ezzel a technikával a Fidesz nem betonozza be magát a következő 20 évre.

Személyzeti ügyek

  Az utóbbi néhány hét egyik érdekes jelensége a kormányzati pozíciót szerző fideszes politikusok személye. Ez ugyanis kulcskérdés a kormányzás minősége szempontjából (emlékezzünk a kisgazda miniszterek kényszerű beválogatására a 98-02 közötti kormányzati ciklusban). A neveket böngészve az tűnik ki, hogy Orbán (mert ne legyen kétségünk, hogy az ő műve az egész miniszteri, államitkári kar) választottjai egytől-egyig a Fidesz mérsékelt szárnyához tartoznak (ide értve Schmitt Pál házelnöki posztját is). A korábban a baloldal által rettegett és gyakorta pellengére állított, radikálisnak mondott politikusok közül senki sem kapott meghatározó pozíciót.

  Mikola István ugyan parlamenti bizottsági elnök lett, de a korábban viselt miniszteri posztja után ez visszalépés. A magoszos akcionisták is „csak” parlamenti helyeket kaptak; a kommunikációs ügyekért egy Kósa-potentát lesz felelős (radikáljobbos médiaszemélyiségek esetleges sarzsijairól egyelőre nincs hír); a szóvivő egy fideszes berkekből aligha ismert újságíró lesz; a Fidesz megmondó embere, Kövér László pedig semmilyen közfunkciót nem lát el a jövőben, még a Fidesz ügyvezető alelnöki posztja is Kósa Lajosnál landolt.

Trianon kérdése

  A Jobbik parlamenti jelenléte is közrejátszik abban, hogy a magyarságot érintő kérdések a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt kapnak a jövőben. Ez látható a kettős állampolgárság radikális párt általi támogatásával, és így van ez Trianon kérdésével is. A számos megoldási lehetőség közül a Fidesz lényegében a „hoztam is ajándékot meg nem is” magatartást vette fel, amikor emléknapot kezdeményezett a kérdésben. A lehető legfinomabb megoldással lényegében kifizette, lecsendesítette a hőzöngeni vágyókat úgy, hogy joggal se irredentizmussal, se pedig antimagyarizmussal ne vádolhassák különböző oldali ellenfelei.

  Ez az a keskeny palló, az aurea mediocritas, amelynek megtalálása hosszú távon is megnyugtathatja a nyugati világ kétkedőit és korrekt mederbe terelheti az ellenzéki megnyilvánulásokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr832037471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.05.29. 09:00:41

Nagyon nagyot téved, aki azt gondolja, hogy az ország túlnyomó többsége az áprilisi választásokon elkötelezett jobboldalivá vált. A baloldal irreális túlsúlya valószínűleg eltűnt, de maga a baloldal, széles tömegek baloldalhoz köthető gondolkodása nem.
Orbánnak most olyan politikát kell folytatnia, ami a társadalom túlnyomó többsége számára legalábbis elfogadható. Orbán nemzeti konszenzusos politizálásról beszél, szinte folyamatosan. A radikális jobboldali fordulatra várók tovább lesznek kénytelenek várni.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.05.29. 09:29:03

Az olyan furcsa volt, amikor a parlementben a Fidesz rosszfiúja, Kövér L. a pulpitusról kioktattást tartott a Jobbiknak egyebek mellett mértékletességről. Kissé visszatetsző volt.

Nagyon szurkolok annak, hogy végre a helyes irányban induljanak el a dolgok, de a miniszterek személyét nagyon elhibázottnak látom.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.05.29. 09:47:27

Eddig a Fidesz abszolút kellemes meglepetés a számomra. Nem abban, amit csinálnak, mert az pont az a hülyeségáradat, amit vártam tőlük, hanem a normális hangnem. Pici ficózás, pici kultúrfölény, pici drill az államigazgatásnak, de az igazi freak-eket tényleg távol tartják a nagy dolgoktól.

Még mindent helyre lehet hozni, ha esetleg úgy döntenének, hogy mégsem alakítanak kormányt. :-DD

Google 2010.05.29. 10:07:59

A nol.hu szerint Orbán megint irány váltott.
A lengyel példa nem inti óvatosságra?

www.nol.hu/velemeny/20100528-egy_valasztas_magyarorszagon

"Lengyel katolikus-nacionalista Törvény és Igazság párt." Ez lenne a példa? Piha!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.05.29. 10:12:16

középretorika, középmutatás a külországnak.
és mehet a keresztény-falangista program végrehajtása! :)

Αρχων (törölt) 2010.05.29. 10:20:16

"Ez pedig a szavazati jog kérdése. Nem lesz további több millió fideszes szavazó (ettől bizony az elmúlt 20 év MSZP-s, SZDSZ-s határon túliak felé mutatott hozzáállás miatt joggal vannak, khm, berosálva), így ezzel a technikával a Fidesz nem betonozza be magát a következő 20 évre."

Felvidéki ismerős köröm egyik fele Jobbikra a másik MSZPre szavazott volna, szóval annyira nem tuti az ő pozíciójuk kint.

VIII. Nagyapó 2010.05.29. 10:28:25

"a szóvivő egy fideszes berkekből aligha ismert újságíró lesz"

Nocsak, kicsoda? Erről még nem láttam hírt...

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.05.29. 10:29:59

Ez az eddigi demoralizáló stratégia folytatásának tűnik. A Fidesz azzal is nyerte meg a választásokat, hogy nem adott kényelmes támadási felületet ellenfeleinek, ráadásul a lehetőségek egészen ügyes kihasználásával meg is osztotta őket. A három ellenzéki párt között most csak pillanatnyi közös érdekek vannak, egységes fellépésük egy ideig nem várható. A szocialisták ezen felül hamarosan nagyon kellemetlen időszaknak néznek elébe, a Jobbik konstatálhatja, hogy kedvenc témáival szemben ez a kormány cseppet sem lesz béna kacsa, az LMP pedig évekig el lesz még foglalva azzal, hogy felépítse magát és eldöntse, hogy fővárosi kispárt vagy országos középpárt akar-e lenni.

Majd meglátjuk, hogyan tart ki ez a politikai egyensúly az év végéig; a belső erővel szemben ott áll a nagyon súlyos külső sebezhetőség, a közrend, korrupció, bedőlő önkormányzatok stb., és ezeket nem lehet politikai taktikázással kezelni, hanem teljesíteni kell.

MSZP = Megint Szerzünk Pénzt 2010.05.29. 10:45:03

@Elpet: "olyan politikát kell folytatnia, ami a társadalom túlnyomó többsége számára legalábbis elfogadható"

Igen. Valószínűleg sokan várnak erre, ezért szavaztak pártjára adófizetők, vállalkozók, bérrabszolgák...

Az ÁVH-ként működő APEH megújítását, a legförtelmesebb bűnszövetkezet, a bankármaffia eltaposását, a maffiaként működő közüzemi cégek, közlekedési vállalatok (MÁV, BKV) rendbetételét. Az egykori spiclik eltávolítását azokról a helyekről, ahol nincs keresnivalójuk. ELSZÁMOLTATÁST - 20 évre vissza.

világoszöld 2010.05.29. 10:46:06

@Αρχων: ezzel teljesen egyetértek, Erdélyben se csupa FIDESZ elkötelezett lakik, és akkor nem beszéltünk azokról, akik szintén kérvényezhetik a törvény alapján a magyar állampolgárságot, de nem az elcsatolt területeken élnek, politikailag pedig ugyanugy sokféle elveket vallanak. Ami FIDESZT illeti , kénytelen középen maradni, hogy megkülönböztesse magát a Jobbiktól, de ez megint csak arculatváltás, mint amikor 1994-ben meg akarta különböztetni magát a másik liberális párttól, az SZDSZ-től, és racionális politikai okokból elhuzott jobbra, mint a vadludak.

WonderCsabo 2010.05.29. 10:58:11

@Αρχων: Akkor a felvidéki ismerőseid tudathasadásosak. Az MSZP nemhogy leszarta a határontúli magyarokat, hanem még ellenük is dolgozott. Pl. 2004 dec. 5.

flippant 2010.05.29. 11:03:42

Persze, hogy középen maradnak. Mert nem elég tökösek. Itt már rég nem Vitya diktál hanem Kohn bácsiék. Vitya csak ahhoz kell, hogy népnemzeti populizmusával majálist és koronaúsztatást rendezhessen a proliknak.

J.W. Booth 2010.05.29. 11:08:59

A Fidesz már régen nincs középen.

Ha ott lenne, akkor nem nevelődött volna ki a Vona-Budaházy szárny, a szélsőjobb megmaradt volna a csurkista szinten.

Ha ott lenne, akkor az egészségügy hatékonyabb lenne, a kórházak többsége már rég magántőke bevonásával működne működne.

Ha ott lenne, nem csinálna folyamatosan külpolitikai balfaszságokat.

Ha ott lenne, nem ilyen szkepticizmussal fogadnák a nemzetközi gazdasági szereplők az ismételt hatalomra kerülésüket.

Ha ott lenne, akkor valószínűleg a gondolkodó emberek is rá szavaztak volna.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.05.29. 11:11:34

@J.W. Booth: De rossz lehet maguknak! És még mennyivel rosszabb lesz... ;)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.29. 11:13:52

"a mértékletesség, a mérsékeltség, a visszafogottság jelei mutatkoznának a kormányzat átvétele előtt álló politikai erőben"

Mégse ugrálhatnak örömükben, mint az óvodások.
Meg aztán tudják nagyon jól, hogy a rideg valóság korlátot szab az álmaiknak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.29. 11:15:11

@J.W. Booth:

"Ha ott lenne, nem csinálna folyamatosan külpolitikai balfaszságokat."

Bezzeg Kinga milyen ügyes volt!

Αρχων (törölt) 2010.05.29. 11:16:44

@WonderCsabo: Nem, csak nem veszik magukra, mint a "hazafik". Ezért lehet kampányolni még mindig a témával itthon, miközben kint már rég nem érdekel senkit a 2004-es népszavazás.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.05.29. 11:21:00

@világoszöld:

Az egyik délvidéki szomszédom Népszabadságot és HVG-t járat, nincs olyan összefüggés, hogy aki határontúli, az jobboldali lenne. Valóságtól elrugaszkodott jobboldali vágyakban és baloldali rettegésekben él a szabvány határon túli magyar képe. Szerintem ők is pont úgy ezerfélék, mint mi.
Mondjuk a Gyurcsány-féle szocialisták 2004 végi gyalázatos kampányukkal sokat tettek azért, hogy egy határontúli jóformán csak a jobboldalban bízhasson, azt azért jegyezzük meg. De ettől még nem lesz minden határon túli magyar egyforma gondolkodású.

savanyú a szőlő 2010.05.29. 11:22:46

@J.W. Booth:
A "nemzetközi gazdasági szereplőknek" (= nemzetközi szervezett bűnözés) nem kell megfelelni.

Akkor kellene, ha Magyarország a gyarmati státusz konzerválásában, és a bűnözők uralmának fenntartásában lenne érdekelt.

A kórházak többsége magántőke bevonásával már rég nem működne...

Bell & Sebastian 2010.05.29. 11:24:33

Az éhenhalás reális veszélye élesíti az elmét, összefogásra kényszerít.
(Az átalakítást valakikkel finanszíroztatni kell ugye?)
A mélyreható strukturális változásokhoz négy év nem elég és nemzeti konszenzust feltételez. Olyan szükséges minimálist, de ha ettől több, antul jobb!

Ez a kezdőcsapat, jó páran lemorzsolódnak majd félidőre.

@MSZP = Megint Szerzünk Pénzt:
A cél, amely délibábként lebeg, de el nem érheted - soha. Viszont törekedni kell rá!

@elGabor:
A szocik identitás-zavara egyre nő. Át kell alakulniuk és át is fognak, mert Franz-Furzot le kell rúgniuk magukról.

@Grift:
"...
A szó bennem, az ige a számban,
A szándék a tettben,
Az álmom, a vágyam,
A tiéd legyen,
A Te akaratod,
Úgy legyen minden, ahogy akarod!
..."
(Fülöp Zoltán - Égi manna, r.)

De nem lesz. :(

világoszöld 2010.05.29. 11:26:22

@Elpet: Arról nem beszélve, hogy akinek megvan a magához való esze, jó szakmája, már réges régen rendelkezik magyar útlevéllel. Nekem is vannak ismerőseim délvidéken, csak ott laknak /Szerbiában/, de magyar útlevele van az egész családnak, magyar rendszámu autóval járnak. Úgyhogy ez az egész kérdés vihar a biliben.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.05.29. 11:53:07

@világoszöld:

Nono. Azért ez nem egészen így működik. Nem ugyanaz Horgosról vagy Szabadkáról átjönni valamit elintézni, mint Marosvásárhelyről. A délvidékiek például egészen más helyzetűek, mint az erdélyiek, a Tito-féle Jugoszláviában komoly tulajdont és vagyont lehetett összeszedni, nem úgy, mint a Ceausescu-féle Romániában. Máshonnan indultak, bár aztán a háború idején nagyon kemény idők jöttek rájuk.

Aztán, akinek pénze volt, könnyebben boldogult minden dologban. Vállalkozást alapított, házat vett, könnyebben megtalálta a helyét. Valószínűleg állampolgárságot is egyszerűbben szerzett.

gpetersz 2010.05.29. 11:56:14

A Fideszblog dícséri a Fideszt? De fura...

Thulsa Doom (törölt) 2010.05.29. 12:00:21

Középen maradnak, meg háromharmad, blablabla. A munkásnak kevesebb adó, a vállalkozónak több kedvezmény, a cigánynak több segély, a nyugdíjasnak értékálló nyugdíj, a pedagógusnak orvosnak, rendőrnek több pénz.... és mindenki boldog. Gondolom így képzelitek.
Ha a kétharmad elég ahhoz, hogy a matematika törvényeit is módosítani lehessen, akkor sikerülni fog. Ha nem akkor Viktorról ki fog derülni, hogy éppolyan hazudozó szélhámos mint az elődje. A jó hír az, hogy kormányon egy évig sem lehet lapítani, nemhogy nyolcig. Itt már A-t vagy B-t kell mondani nem egyeztetésről meg konzultációról hadoválni.

Én azt mondom fityiszesek ,szurkoljatok, hogy Vityának legyen igaza, ne Pitagorasznak és a háromszög szögeinek összege bármennyi lehessen. Akkor lesz pénz mindenre. Ha meg nem akkor elkerülhetetlen egy újabb szociális népszavazás a mai ellenzéktől. Mert az azért mégsem járja, hogy "az emberek fizessék meg"...

Martian (törölt) 2010.05.29. 12:02:13

@Elpet: nekem az utóbbi évek nyilatkozataival összevetve az a benyomásom, hogy a jobboldali MSZP helyett jött a baloldali Fidesz.

világoszöld 2010.05.29. 12:04:03

Persze, hogy nem ugyanaz, a délvidéki magyaroknak a magyar útlevél fontosabb volt az elmúlt években a szabad utazás miatt, ebből a szempontból viszont a szlovákiai magyaroknak vagy erdélyi magyaroknak érdektelen, mert EU-EU. Náluk természetesen más indokok merülnek fel, ha kérelmezik a magyar állampolgárságot.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.29. 12:08:21

Jaj, már megint ez a középizé...
A szavazók 70%a jobboldali pártra szavazott, elég a langyos húgyból!

"Ennél világosabban és egyértelműbben nem üzenhet egy jogszabály a szomszédos országoknak, hogy a magyar parlament maga nem akarja rátenni a kezét a határokon túl élő magyar állampolgárokra (akármekkora hisztit is vág le most Fico)."

És erre most büszkének kéne lenni? Egyébként a törvény tényleg jónak tűnik...

"A jogszabály másik, az MSZP felé tett fontos és szimbolikus üzenete az, amiről maga a módosítás nem is szól(hat). Ez pedig a szavazati jog kérdése. Nem lesz további több millió fideszes szavazó "
Ennek tényleg nem tudom miért kell örülni. Az MSZP egy szélsőséges magyarellenes párt, csakúgy mint a SMER-SD teljesen fölösleges nekik gesztusokat tenni.
(Megjegyzem, mintha zavar lenne az erőben. Eddig az volt a baj, hogy a fidesz túl kedves a HTMmel, és a szavazatukat is akarja, most meg azt mondják, hogy a fidesz belpolitikai érdekből veszélyezteti őket.)

Pelso.. 2010.05.29. 12:21:07

@TaTa86.: Már csak a saját tisztánlátásunk érdekében is kissé hanyagolni kellene ezt a jobb-baloldal kérdéskört, -tekintettel arra, hogy többször előfordult már az elmúlt 20 évben, hogy a deklarált ideológiával pont ellentétes aktuálpolitikát folytattak a nagy pártok, főleg gazdasági s szociális ügyekben.
Szerintem, a választók elsősorban a szocikat akarták elküldeni a p.-be. Ha megnézed a Fidesz elmúlt féléves retorikáját, elképzeléseit, hát nem mondanám, hogy nagyon jellemzőek a jobboldali-konzervatív tényleges elemek (most a jelszavakat hagyjuk,abból tele a padlás).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.29. 12:30:39

@Pelso..: Ez igaz.
A többség sajnos még mindig nem látta be, hogy a balos világkép torz, és járhatatlan.

Mindenesetre most van lehetőség, megmutatni milyen alternatívája van a jobboldalnak(, még ha a fogalmak tényleg durván keverednek: ld "forradalom" kifejezés használata), ráadásul most tényleg sokan vannak, akik szétrúgott seggeket akarnak látni, még akkor is ha esetleg ők is kapnak egyet.
(Ha a szomszéd tehene is megdöglik, nincs gond. ;o) )

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.05.29. 12:39:45

@Elpet: hát, miután ma lendvaildikének kezet csókolt, én már bármire képesnek tartom... akár erre is.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.05.29. 12:41:29

@Pelso..:

Van jobboldal-baloldal kettéosztottság, de ez sokkal inkább történelem-értelmezési és alapvető világszemléleti közösségek szembenállása, mint elméleti gazdasági-politikai iskoláké.
A választások eredményeképp létrejött helyzet nem jelenti azt, hogy a jobboldal döntő túlsúlyba került. Ezért van szükség most roppantul körültekintő kormányzásra.
Ami természetesen nem jelentheti azt, hogy a nemzet érdekeivel ellentétes cselekedeteket, bűnöket, visszaéléseket, nyílt gazemberségeket szabad lenne takargatni-fedezni, a baloldallal szemben való kímélet jegyében. Ebben nincs középút, mert a középút a mocsár közepébe vezet.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.05.29. 12:43:23

@Pável:

Micsoda?

Lemaradtam valamiről?

:)))

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.05.29. 12:47:35

@Elpet: élő adás volt.
(nehogy azt mond h nem ő volt... mert azért nem látom őt mindenhová...)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.29. 13:21:54

@Elpet: Sokszor előfordul az a helyzet, hogy egy neveletlen osztály, új tanárt kap, mert a régivel kölcsönösen kikészítették egymást.

Ilyenkor ha az új tanár következetes és szigorú, akkor az első hónapokban nagyon népszerűtlen, utána viszont a gyerek is rájön, hogy ez valahol így természetes.
Általában az ilyen tanárok maradnak meg leginkább az ember emlékezetében, és rájuk gondolnak vissza a legnagyobb hálával.

OVnak most ilyen tanárnak kell lennie. Egyrészt, mert erre kapott felhatalmazást, másrészt mert a beszariakat, alakoskodókat senki nem tiszteli és nem is szereti hosszútávon.

A Fidesznek rengeteg beidegződést kell legyűrnie, de ez az egyetlen esélye, arra, hogy tényleg gyökeres paradigmaváltás történjen, és az irigy, kádári kisemberek gyülekezetéből, végre nemzetté váljunk.

Vannak pozitív jelek: Trianon megemlékezés, Fico kezelése, Isten megemlítése a törvényben, de ezt végig kell vinni, akkor is ha eleinte népszerűtlen.

Thulsa Doom (törölt) 2010.05.29. 13:42:06

@TaTa86.: , Isten megemlítése a törvényben mitől pozitív? Arról az egetverő baromságról már nem is beszélve, ha "Isten a történelem ura" akkor Trianon teljesen rendjénvaló és helyes a tatárjárással és a negyven év kommunizmussal egyetemben. Isten behozni a törvényekbe ostoba pojácaság.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.29. 13:59:16

@Thulsa Doom: "Trianon teljesen rendjénvaló"
Ha úgy vesszük akkor az. Engedtük megpuccsolni 1000éves államunkat, és azóta is gyáván lapítunk.
Trianon igazságosságát ha nem változtatunk sürgősen igazolni fogja a cigány nacionalizmus teremtette lehetetlen helyzet is, ami újabb területi veszteségeket eredményezhez.

Arról is elfeledkezel, hogy a globalista nihilizmussal ellentétben a kereszténység túlvilági boldogságot ígér, és egy szóval sem mondja, hogy az életnek habostortának kell lennie.

"Isten megemlítése a törvényben mitől pozitív?"
Azért mert ez egy határozott kiállás múltunk és erkölcseink irányában, továbbá nyílt szembeszegülés a kádárizmussal, és az erkölcsi nihilizmussal.

"Isten behozni a törvényekbe ostoba pojácaság."
Mert? Elnyom téged, vagy mi? Bánt az Isten-bácsi?

MSZP = Megint Szerzünk Pénzt 2010.05.29. 14:03:36

@Bell & Sebastian:
Reális, elérhető célok.
Elérésükhöz nincs szükség "mélyreható strukturális változásokra", nem akadályozza elérésüket a pénzügyi válság, az eseteleges "csontvázak", az ÁHT hiánya, stb...

Elérésük csak attól függ hogy az új kormány KINEK akar megfelelni: választóinak vagy a bűnözőknek.

Pelso.. 2010.05.29. 14:07:51

@Elpet: Pontosan ezért szükséges, hogy csökkenjen az egyébként legtöbbször mesterségesen gerjesztett jobb-bal szembenállás, vagyis az árkok. ( jó példa lenne nemzeti egység, de ezt finoman kell adagolni, s a legkisebb mértékben sem lehet egyenlő pártérdekkel, -mert attól a pillanattól annak kommunikálása hiteltelen). Nem középútról van szó, bár a megközelítőleg eredményes kormányzás akkor definiálható, ha a széles közép viszonylagos elégedettségére történik.
A körültekintő kormányzás meg azért is elsődleges, mert az eddigiekhez képest jóval gyorsabban fogyhat a türelem s a bizalom.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.05.29. 14:09:20

@Kettes: "Még mindent helyre lehet hozni, ha esetleg úgy döntenének, hogy mégsem alakítanak kormányt. :-DD "

Bilibe lóg a fejed! :-DD

Pelso.. 2010.05.29. 14:18:55

@TaTa86.: Nana, azért, mélyen belegondolva (sokan bármennyire is tagadják ezt), választásokat nyerni még mindig lehet jelentős részben kádári retorikát használva, megnyerve a kádári kisember ikszét..)
A pozitív jelekhez: jó, ezeket gesztusértéken meglépték, letudva. Csakhogy az ideológia táplálék kevés. Azonnal neki kell állni az elvárt racionális kormányzásnak a gazdaság terén.

lüke 2010.05.29. 15:25:15

hol maradnának?
menjenek vissza:)
az eredeti bal liberális oldalra?

lüke 2010.05.29. 15:27:24

megnyugtathatja a nyugati világ kétkedőit
hmmm......
Schröder még dühös rá(OV-ra) ,hogy mevárattatta:)
igaz, ő most már a Nabuccot nézi:)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.05.29. 15:28:21

az idén amúgy elhangzott egyetlen egyszer is a Fidesz részéről, hogy a Fidesz, mint olyan, jobboldali párt lenne? Mondott valaki olyat, hogy a "jobboldal", úgy összesen hány szavazatot kapott? Én nem hallottam ilyet. Úgy kerülik a látszatát is annak, hogy egy napon említsék a Fideszt a Jobbikkal, mint a tüzet.

Bell & Sebastian 2010.05.29. 16:52:25

@MSZP = Megint Szerzünk Pénzt:
Hamarosan színt kell vallani, eddig még egyetlen kötéltáncos sem maradt a levegőben. Elnézve a nagygyűlést, még kitart egy darabig a mozdulatelemzés igényességével megírt forgatókönyv: a patikamérlegen kiegyensúlyozott szavak és a katana élességével suhintó tettek.

Most ásni kell! Jó mélyre, a gyökerekig.

@Bukowszky:
Viszont most nem rakatták el az árpádsávos zászlókat a rendezők.
Máriás meg egy sem volt. Máriás-huncut legyek, ha értem! :)

@lüke:
Minek mennének vissza? A föld fordult alájuk. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.05.29. 17:34:54

@Bell & Sebastian:

"még kitart egy darabig a mozdulatelemzés igényességével megírt forgatókönyv: a patikamérlegen kiegyensúlyozott szavak és a katana élességével suhintó tettek"

Olyan brutális értékhiányos állapotban van az ország, hogy "hasbeszélni" életveszélyes. Tegnapelőtt hallottam a HírTV Rájátszás című műsorában a következő mondatot (szó szerinti idézet): „a tudományosságról meg csak annyit, hogy a fajelméletet is tudósok alapozták meg”. Ezzel a mondattal üzent a műsorvezető Dobszay Lászlónak(!), mert (2006-ban!) esztetizálni mert Székely himnusz-ügyben. Szóval, komoly bajok vannak.:-/

(Bánatomban meg is írtam a bbjnick.blog.hu-oldalon:-D)

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.05.29. 18:23:25

@bbjnick:
Orbán-nap van Hajóson. A személyi kultusz és a vörösbor mindig is szívügyem volt, a sváb Fräulein -ekről nem is szólva.
Give me time! :)

Bell & Sebastian 2010.05.29. 18:26:26

@bbjnick:
A fejelmélet komoly jobbos tudomány. Cáfolata liberál-balról jön, mindig!

MSZP = Megint Szerzünk Pénzt 2010.05.29. 19:25:34

@Bell & Sebastian:
Igaz.
Az elszámoltatásnak viszont ez nem akadálya. Az elszámoltatásnak nincs semmilyen akadálya. Most ásni kell, jó mélyre, a gyökerekig...

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.05.30. 19:23:44

Azért ahhoz is tehetség kell, hogy egy ilyen hosszúságú, több mindent érintő bejegyzés egyetlen megállapításával se értsek egyet...
Sőt a legtöbb dolgot egyenesen nevetségesnek tartok.

Politicus: Egyszerűen nem hiszem el, hogy ezt a bejegyzést te komolyan gondolod!
Kérlek, nyugtass meg e-mailban vagy a saját blogomon (hogy ne itt lelepleződj le) hogy NEM ilyen lettél te is.
Hanem megvásároltak.

Nem túl izgalmas újságíróként kritika nélkül a kormányt szolgálni.
Igaz megvannak az anyagi előnyei. Csak az orrot kell befognotok...

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.05.31. 09:10:12

Még az orromat sem kell befognom, az új audimban kiváló légszűrő berendezés működik, és képzeld el a három titkárnőm közül, akik természetesen 24 órás szolgálatban vannak, folyamatosan kapom az oxigéndús szájtól-szájba lélegzést. :)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.05.31. 09:10:49

@Elpet: megragadtad a lényeget. Ez most egy kegyelmi állapot, nem lesz mindig így.

WLaci 2010.05.31. 23:51:23

Középen? Répássy (kvázi) igazságügy-miniszterrel? Pintér belügyérrel?? Én inkább látnám Kövért bármelyik pozícióban.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.06.02. 17:23:01

@Spirál: az előbbi nyilvánvalóan neked ment, csak valamiért a blogmotor nem jelzi ki a válaszomat válaszként..
süti beállítások módosítása