Álmos Szentpétervár
2009. november 26. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Álmos Szentpétervár

  Kislánykorom óta rá vagyok csavarodva Oroszországra - a komcsizáson túl, mindig rokonszenvesnek tartottam a szélsőséges, ivós, érzelmes oroszokat. Érdekeltek az ikonjaik, tetszik a vállalt giccs imádatuk, színes, aranykupolás templomaik, csiricsáré kendőik és a hülye matrjoska babák. (A fényképek közt cipőt csapokodó Hruscsov ólomkatonát is lehet találni.)

  Moszkva, Bajkál tó, Szentpétervár - ezek a vágyaim helyei és most két napja eljutottam Pétervárra. Csalódást csak annyiban okozott, hogy egyáltalán nem volt félelmetes vagy veszélyes. Olyan volt, mint Pesten sétálni, az épületek hasonlítanak a Rákóczi úti házakhoz. Az emberek is kedvesek voltak, az ételek nagyon finomak. Furcsa csak az volt, hogy taxi helyett le lehetett inteni bármelyik szakadt ladát és az elvitt ahova akartuk, a kocsik kerekei pedig szögesek. A táncos szórakozóhelyekre nem engedtek be minket mondván, hogy zártkörű a buli. Egyik helyi ismeretekkel rendelkező barátunk szerint azért zártak ki minket, mert nem voltunk elég márkás cuccokba felöltözve.

  Hoztam nektek ízelítőt (még egy rossz minőségű videót is vágtam, hogy örüljetek).

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr161550238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.26. 13:56:04

azt hiszem sok mindent megtudtunk oroszország anyácskáról és pityerről. :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 14:11:52

"Csalódást csak annyiban okozott, hogy egyáltalán nem volt félelmetes vagy veszélyes."

This is beginning of beautiful friendship... ki hitte volna...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 14:32:16

@Téglagyári Megálló:

Kétlem, alábbi a cikkből van másolat Putyin asztalán is:

reakcio.blog.hu/2008/08/16/enyhe_orosz_undor

Elkél még egy-két Извините. Мне жаль.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.26. 14:38:15

"A táncos szórakozóhelyekre nem engedtek be minket mondván, hogy zártkörű a buli."

Amennyire tudom, Szentpéterváron a diszkókba csak igen jól kinéző, 30 év alatti nőket engednek be. Enyhe kurvoid beütés komoly előny.
Tehát azt, hogy nem engedtek be, veheted bóknak is, meg sértésnek is, döntsd el magad.

Rikki Harcos 2009.11.26. 14:40:18

talán ha sokat fizetnének

Bajkon úr 2009.11.26. 14:58:57

Egyik helyi ismeretekkel rendelkező barátunk szerint azért zártak ki minket, mert nem voltunk elég márkás cuccokba felöltözve.

Szerintem csak lefordították nekik a posztjaidat.

Bajkon úr 2009.11.26. 15:01:20

egyáltalán nem volt félelmetes vagy veszélyes.

Tényleg? Nem gördültek tankok és nem vágtattak lovas kozákok a Nyevszkij proszpekten? Az hogy lehet? És jegesmedve se jött?

Rikki Harcos 2009.11.26. 15:18:07

a nyóckerhez képest nem veszélyes

KURVA BLOGMOTOR!!!

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.26. 15:26:20

Örülök, hogy így kollektive imádod az oroszokat. Ez mindig jó ajánlólevél. Olvass néhány könyvet (nem ajánlok rosszat) mondjuk Polcz Alainetől aki igen kedvesen emlékezik meg az oroszokkal töltött idejéről.

Cook kapitány 2009.11.26. 15:43:58

Kik zenélnek a videó alatt?

Rikki Harcos 2009.11.26. 16:12:24

@LELKYLOLA

és Téged beengedtek a diszkójukba?

:-)

kendeffybotond 2009.11.26. 16:23:35

Lola!

Ferivel vagy Viktorral mentél? Mert úgy tűnik, nekik is bejön az orosz kultúra...

plastik02 2009.11.26. 16:27:18

lola, ismerd be, hogy a lelked mélyén hithű kommunista vagy!

X Y kronosz óra 2009.11.26. 16:38:59

És mitől álmos?
Menj le Alsózsolcára, akkor majd megérted mit jelent ez a kifejezés!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.26. 19:02:02

@Téglagyári Megálló: @Herr SturmLiberator: egyébként tök nehezen adtak vízumot és már azon aggódtam, hogy a grúz tüntetés miatt

@kendeffybotond: ezt más is mondta, hogy Orbán is épp most járt ott. De sajnos nem ő vitt magával... De lehet, hogy a diszkóba azért nem engedtek be, mert ő ott mulatot.

@El Topo (Sgt. Elias): rengeteg ilyet olvastam és utálom a kommunistákat

@X Y kronosz óra: azért álmos, mert ködös volt.

Peter252 2009.11.26. 19:37:25

Szerintem sajnos, a Gyurcsány vacsorameghívásból kiderül, hogy Putyin egyértelműen Gyurcsányt kedveli, és persze még mindig őt tartja az igazi erős embernek és nem Bajnait, ..itt a Fidesznek és Orbánnak fű nem fog teremni,...

abandi 2009.11.26. 19:49:49

@Peter252:
Hát, lehet.
Ezek a Finyúk el vannak keveredve.
Egyébként Szentpétervár, a Psenyícsnaja, meg a Gorsica is fasza!

plastik02 2009.11.26. 19:58:40

@Peter252: milyen érdekes, pedig Orbán mindent megtett miniszterelnöksége alatt, hogy ez ne így legyen...
mellesleg Gyurcsány meghívása valószínűleg egy kiszámolt diplomáciai fricska volt inkább Orbánnak, hogy ne bízza el magát. így is úgyis ő lesz a tárgyalópartner a következő években.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 20:28:38

@plastik02:

"mellesleg Gyurcsány meghívása valószínűleg egy kiszámolt diplomáciai fricska volt inkább Orbánnak, hogy ne bízza el magát."

Pontosan, Putyin nem felejt és egyúttal világossá tette, hogy ki viszi a puskát a kapcsolatok "új alapokra helyezésénél": Moszkva. Ők döntik el, kit komálnak mennyire és ennek a haverságnak a feltétele az oroszokkal szemben tanúsított mosolygós magatartás. Nagyhatalmak nagyhatalmakként viselkednek. Meglepő, nemde?

@lelkylola: kaptál egy új esélyt a Kremltől :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.26. 21:10:53

@plastik02:

"mellesleg Gyurcsány meghívása valószínűleg egy kiszámolt diplomáciai fricska volt inkább Orbánnak, hogy ne bízza el magát"

Sztem is. Ez a kurva Putyin keményen játszik, Orbánnál (bármely magyar minelnöknél) jóval nagyobb kaliberű embereket is simán bealáz.
Én nagyon nem kedvelem, amit képvisel, de azt el kell ismerni, hogy tud valamit az öreg KGBs. Mondjuk megteheti, mindig az erősebb kutya...

Oblomov 2009.11.26. 21:20:32

Péterváron milyen a hamburger?

Tehetetlen Dodó 2009.11.26. 21:31:07

@Úlfhéðinn: Ez nyugaton nem számít rossz pontnak Orbán oldalán.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.26. 21:38:57

@Tehetetlen Dodó:

Sajna szerintem valószínűleg egyáltalán nem is számít. :(
Pontosan miért gondolod, hogy ez "jó pont"? Gondolod, hogy ilyen nüanszokat egyáltalán észrevesz valaki, aki nem közvetlenül érintett? Nem tudom, de kétlem.

kendeffybotond 2009.11.26. 21:42:03

Szerintetek a jó Vlagyimir Vlagyimirovics nem tudta szombaton, hogy kedden együtt vacsorázik Fletóval és Fletónével? Véletlenül került fel a vonatkozó fénykép a honlapjára? Végül is kivel akar üzletelni?

Ezek után miképpen lehet folytatni az ügyet OV részéről? Örül és jóképet vág és folytatja a saját 'reset'-jét?

Szóval sok itt a kérdés, de sajnos kimondottan van egy tragikomikus rétege is a dolognak.

Persze ez a kis affér nem lesz hatással a választásra, de érdemes az ilyen dolgokat és azok kommunikációját jobban átgondolni...

Tehetetlen Dodó 2009.11.26. 21:44:11

@Úlfhéðinn: Egyelőre a világrendet még nem Moszkvából igazgatják.
Ezért vélem úgy, hogy Putyin politikai támogatása majdnem annyit ér, mint Piszkos Fredé.
A konkrét lé persze más ügy, kérdés, hogy mennyit ér meg nekik, hogy Fletó valahogy visszakerüljön a hajóhídra.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.26. 22:05:27

@Tehetetlen Dodó:

"A konkrét lé persze más ügy, kérdés, hogy mennyit ér meg nekik, hogy Fletó valahogy visszakerüljön a hajóhídra."

Lehet, h már van számukra kedvezőbb jelölt is.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 22:27:51

@Tehetetlen Dodó: világrendet nem igazgatnak, de az EU és pláne Kelet Európa jövőjére óriási hatással van Moszkva. Ez nem Fletó visszakerüléséről szól, hanem

a) mint említettem egy "finom" jelzés Orbán felé, hogy Putyin maga dönti el, ki milyen befolyással van szerinte a kapcsolatokra.

b) no meg hogy Putyin szintén saját maga dönti el, kit ejt és kit nem,

c) és aki kedvezően viszonyul Oroszországhoz, azt azután is barátként kezeli, ha az saját országában már nulla egész hulla is rég.

Tartsuk észben: Görgey letette a fegyvert, ergo nem lett vértanu; Horthy is megpróbált kiszállni, ergo sztálini közbenjárásra nem lett háborús bűnös, Rákosinak is jutott kegyelemkenyér az elkergetés után.

Haverság az együttműködőnek jár a hasznosság függvényében. Holmi ködös elvek sose érdekelték Moszkvát, nettó racionális önérdekű nagyhatalmi politikát követnek. Ezt meg lehet szokni, vagy meg lehet szopni. Az USA gyengülésével párhuzamosan csökken a mozgástere a visegrádiaknak.

A nyugat meg amúgy szintén az oroszok haverságát keresi nem is tegnap óta, van nekik nyersanyaguk, piacuk, meg befolyásuk azokra az iszlám országokra, akik röhögnek a NATO képébe. Csak óvatosan, Kelet Európa alapvetően táncparkett és nem táncpartner a nagyok báljában, ez a kellemetlen valóság.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.27. 07:14:07

Lelkylola arról szól, hogy milyen fasza, ha egy párt hazudik, erőszakoskodik, nem hoz szociális intézkedéseket, óriási többséggel rendelkezik az ország parlamentjében, befolyásolja az ügyészséget és a bíróságot, politikai ellenfeleivel szemben köztörvényes ürügyekkel lép fel, korlátozza az alapjogokat, és baszik demokratikus intézményrendszert kiépíteni. Lelkylola ugyanis Oroszországban járt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.27. 07:17:06

@El Topo (Sgt. Elias):

majd lola megmagyarázza, hogy a nőket a komonisták erőszakolgatták, az oroszok meg a csokit vitték és kivégezték az erőszakoskodó komonistákat.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.27. 07:22:07

@lelkylola:

"@El Topo (Sgt. Elias): rengeteg ilyet olvastam és utálom a kommunistákat"

Ó, bazmeg, ne. Az előbb viccesen valami ilyesmire céloztam, erre tényleg.

Srácok: dobjunk már össze lolácskának egy "ostoba liba vagyok" feliratú pólót és kitűzőt! Annyiszor kiérdemelte már ...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.27. 07:32:20

Ó, valamiféle verseny bontakozik a két erős ember között, hogy ki számít bizalmi embernek az oroszok szemében? Miért is kell az Orbán-támogatók arcáról most lehervadjon a mosoly?

Akik az orosz gazdasági kapcsolatok alacsony szintjét fájlalják, általában a `70-es és `80-as évek viszonyaira gondolnak vissza, amikor is a Nyugaton versenyképtelen magyar termékeket a Szovjet korlátlan mennyiségben átvette. Hogy milyen csereértéken, arról kevesebb nosztalgikus hang szól. Én a magam részéről annak célszerűségét is vitatom, hogy politikai eszközökkel teremtsünk piacot egyébként nehezen eladható termékeknek, de ez egy másik kérdés. Tény viszont, hogy Fletó Fletovics legendásan jó orosz kapcsolatai sem nyitottak ilyen lehetőségeket számunkra, legfeljebb néhány hagyományosan az oroszokkal üzletelő szocialista kötődésű gazdasági potentátnak tették barátságosabbá az üzleti környezetet.

Téglagyári Megálló 2009.11.27. 07:49:54

@mavo:

A demagógia, ó igen, az a te fegyvered, mavo. Már hiányoltunk.

kendeffybotond 2009.11.27. 08:56:55

Az orosz politikai rendszer semmilyen értelemben nem demokrácia. Litvinyenko, Politkovszkaja, Csecsen háborúk stb.

Az oroszokkal kapcsolattartás a klasszikus értékek versus érdekek külpolitikai dilemma.

A Bushék a demokrácia-exporttal egy ideig az értékek vonalat nyomták, pl.hadd döntsék el a 'közelkülföldön' ki milyen országot akar.

Obamáék tettek egy fél fordulatot, az érdekek irányában, Irán, Afganisztán. Persze továbbra sem akarják, hogy Moldova vagy Grúzia, ahol ki akarnak lépni az orosz testvér ölelésében magára maradjon. Ukrajna más tészta.

A 'reset' attól függ, hogy az oroszok betartják-e amit megígértek. Ha nem akkor nem tudni, hogy mi lesz. Költői vagy inkább stratégiai kérdés. Erre is érdemes figyelni, miközben a FIDESZ is 'resetel' Putyinnal. Általában is egy kis országnak nagyon érdemes figyelni a geopolitikai erőtereket.

nénike · http://mandiner.hu 2009.11.27. 09:15:21

@mavo:

Valóban az orosz elnöki önkényről olvastál ebben a posztban? Mert ha igen, akkor kénytelen leszek a továbbiakban a Reakció blog Debreczeni Józsefeként tisztelni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 09:15:30

@Elpet:

"Ó, valamiféle verseny bontakozik a két erős ember között, hogy ki számít bizalmi embernek az oroszok szemében?"

Nem. Ez nem a szokásos madjarosch nyaliverseny. Itt arról van szó, hogy Putyin cár jelzi, hogy ő miképp képzeli el a kapcsolatokat. Szarik az új alapokra, egyszerűen legyél haver és akkor haver leszel. Bárki is vagy.

"Én a magam részéről annak célszerűségét is vitatom, hogy politikai eszközökkel teremtsünk piacot egyébként nehezen eladható termékeknek, de ez egy másik kérdés"

De bizony célszerű. Így megy ez másutt is évtizedek óta. Embargót se cimborával szemben hirdetnek, még ha ráfizetéses is gazdaságilag. A nemzetközi kereskedelembe bizony sokszor beleszól a politika - nem kicsit, nagyon. Üzletelni időnként csak "haverokkal" lehet, pláne ha a biznyic partner állami kapitalista orosz. Ha azt képzelik egyesek, megkerülhető a Kreml, tévednek. Ott föntröl ha leszólnak, egy üvet vodkát se adnak el neked és tőled se vesznek semmit. A szlovákok orosz segítséggel akarnak atomot modernizálni, ergo még Slota is kapott kitüntetést Medvegyevtől.

Ráadásul itt nem az a fogas kérdés, hogy MI mit adunk az orosznak, hanem hogy NEKI van valami, amire rá vagyunk utalva: gáz.

Gáz, ami a szintén kell a 82 millás németnek, 60 millás olasznak szép pénzért. Pénz, ami óriási bevétel az orosznak, lemondani nem fog róla.

Mivel Magyarország 2011-ben az EU soros elnöke, a várható befutó meg Orbán, most kapott egy békejobbot Moszkvától a kéretlen grúz kiállás ellenére. Idén gázháború sem lesz, figyeljétek meg. Megvárja Putyin a magyar és ukrán választások végét, aztán jövő télen már nem Fletót hívja kajálni, hanem eltáncol az ujja a gázcsap felett, ha a hatalom új birtokosai ellene merészelnek fordulni.

Hangsúlyozom, a mostani intő diplomácia fricska lényege, csak egy alapot fogadnak el a magyar-orosz kapcsolatok terén: mosolyogj Moszkvára.

Nem kell szeretni a medvét, de tisztelni igen.

Ui: A lengyelek Orbánnál is jobban kiálltak Grúzia és a Rakétapajzs mellett. Mellé ment. Visszakézből az idei orosz hadgyakorlat "furamód" a lengyel határ mentén szimulálgat:

kitekinto.hu/europa/2009/11/17/orosz_erdemonstracio_a_lengyel_hatarnal

Ne bántsd a medvét, mert megbánod.

cserenkov 2009.11.27. 09:24:44

@mavo: Nem akarok fogadatlan prókátor lenni, de fúrja az oldalamat a kíváncsiság, hogy mi ez a permanens Lolautálat nálad.

A kommunistákról más is írt sokkal durvábbakat. Itt van pl. - az ezerszer idézett - Szolzsenyicin vélemény:

“A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja.”

teemur · http://teemur.blog.hu 2009.11.27. 09:31:25

" Kislánykorom óta rá vagyok csavarodva Oroszországra - a komcsizáson túl, mindig rokonszenvesnek tartottam a szélsőséges, ivós, érzelmes oroszokat. Érdekeltek az ikonjaik, tetszik a vállalt giccs imádatuk, színes, aranykupolás templomaik, csiricsáré kendőik és a hülye matrjoska babák. (A fényképek közt cipőt csapokodó Hruscsov ólomkatonát is lehet találni.)"

Ó, lelkylola, testvéri lelkem!

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.27. 09:37:46

"Kelet Európa alapvetően táncparkett és nem táncpartner a nagyok báljában, ez a kellemetlen valóság."

"Nem kell szeretni a medvét, de tisztelni igen."

Valóban. Vajon ilyenkor miért nem hallom a szokásos moralista nyivákolást? Elbújtak a "konzervativokok"? :D

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.27. 09:37:49

@Herr SturmLiberator:

"Ne bántsd a medvét, mert megbánod."

Bántani nem, kell Hála Istennek messze van.

Szerintem a közeli szomszéddal, Ukrajnával azért szívélyesebb kapcsolatot kell ápolni, hisz tőlük lehet remélni az ott élő magyarok autonómiáját.
Persze normális kapcsolatok kellenek Oroszországgal is.

kendeffybotond 2009.11.27. 09:44:57

@Herr SturmLiberator:
A lengyelek határosak Belorussziával, azért volt a hadgyakorlat. Amit írtál az részben persze rendben van. A lengyelek jóval nagyobbak mint mi, így könnyebben keménykednek az oroszokkal, de közben ők is bőszen kereskednek. Érdekes pl.a svéd Oroszország-politika, amely elegyíti az elvi keménységet és a pragmatizmust.

Szóval a FIDESZ-nek valóban el kell kezdeni egy óvatos 'resetet'. Ebből a szemponból érdekes Martonyi tegnap esti inforádiós nyilatkozata. Azért ez a Gyurcsány-Orbán-Putyin triász történései elemzést érdemelnek. Mi történt?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.27. 09:50:02

uraim, csak szólok. aki utálja az oroszokat, csak azért, mert elvitték a nagypapi óráját, és mert háborúban katonáik nőket erőszakoltak meg, hasonlatosan minden ország minden katonájához, így a magyar honvédhoz is, és hogy a kommunizmus így megy úgy, szóval szólnék, hogy az ilyen ember tahó.
legyen az megadja gabriló, vagy mavó.
a rím véletlen, nem kelletik versként olvasni.
vitát nem nyitok.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 09:54:05

@Jobb híján MDF-es:

Jézusom, megint alulmúlod magad...

"Bántani nem, kell Hála Istennek messze van."

Rossz hír, már 1849-ben is közelinek bizonyultak, amióta teherautó és röpzaj szállítja Ivánt a frontra, még inkább.

"Szerintem a közeli szomszéddal, Ukrajnával azért szívélyesebb kapcsolatot kell ápolni, hisz tőlük lehet remélni az ott élő magyarok autonómiáját."

Kurvára nem, látom nem olvastad az utóbbi 1-2 év híreit. Az atlantihaver ukrán narancsosok bazi nagy magyarnyúzónak bizonyultak. Most már tankönyvet se adnak magyarjainknak. Ez ám az előrelépés és hála az ukránoknak adott támogatásért, bazzeg...

Egyre szarabbul hülyíted a népet :)

kendeffybotond 2009.11.27. 09:59:16

Na ezt mondta Martonyi. Ezt én elfogadom. Ez az átgondolt 'reset'.

A lengyel-magyar kapcsolatokat erősítené az Orbán-kormány egykori külügyminisztere, de a Fidesz a közép-európai országok együttműködését is szorosabbra fűzné. Martonyi János az InfoRádióban elmondta: segíteni kell a határon túli magyarokat abban, hogy közösségi jogokat szerezhessenek, emellett tiszta viszonyt kell teremteni az orosz-magyar kapcsolatokban.

1

Irányváltást szorgalmaz a magyar külpolitikában a Fidesz szakpolitikusa. Martonyi János az InfoRádióban elmondta: hangsúlyosabb szerepet szán a közép-európai együttműködésnek, amelynek tengelyében egy magyar-lengyel kooperáció állhat, de szorosabbra fűzné a kapcsolatot a többi visegrádi országgal is.

Hangsúlyozta: fontos a magyar nemzet, mint kulturális közösség egységben tartása, ami azt is jelenti, hogy a határon túliak közösségi jogainak megszerzését szorgalmazni kell. Hozzátette: ez az autonómia valamilyen formáját jelenti.

Elmondta azt is: egy erősebb, cselekvőképesebb európai integrációt is szükségesnek tart.

Martonyi János arról is beszélt, hogy tiszta, világos alapokra kell helyezni a magyar-orosz kapcsolatokat. Hangsúlyozta: a magyar-orosz kapcsolatoknak egy valóságos, őszinte partnerségen kell alapulniuk. Ez az egész ország érdeke, hiszen Magyarország geopolitikai helyzete vagy az energiaellátási viszonyok egy kormányváltás után sem változnak meg.

A volt külügyminiszter szerint ki kell iktatni a homályos közvetítőket a magyar-orosz kereskedelemből, emellett meg kell szabadulni "a tisztázatlan, homályos konstrukcióktól, a sajátos külföldi számláktól, azoktól a megmagyarázhatatlan jelenségektől, amelyeknek a közvélemény is tanúja".

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 10:02:48

@kendeffybotond:

Hát olvasd csak el szépen a hadgyakorlatról belinkelt cikket. És majd figyeld meg, milyen lesz az orosz-lengyel kereskedelem, ha megépül hamarosan az Északi Áramlat, ami kikerüli a lengyeleket... ráfáznak csúnyán.

@Úlfhéðinn:

"Valóban. Vajon ilyenkor miért nem hallom a szokásos moralista nyivákolást? Elbújtak a "konzervativokok"? "

Hála az égnek. Mosolyogjon csak a fidesz is az oroszokra. Majd nekik is hálás lesz Putyin. Beszólogatásból a jelenlegi világpolitikai viszonyok mellett semmi hasznunk, de sok hátrányunk lenne. Morál és külpolitika a humánus nyilatkozatokban fér meg csak. Itt a nemzetérdekről van szó.

Oblomov 2009.11.27. 11:17:57

@plastik02: és akkor - most Martonyi tanár úrra nézek - elszámoltatjuk-é a Apró-Gyúrcsány-Dobrev klánt?

bunko_jobbos 2009.11.27. 12:40:19

Úgy látszik semmi sem változott 15 év alatt, mert én akkor jártam Péterváron. Akkor még a mentőt is le lehetett inteni egy fuvarra. Ja, Moszkva, meg a Bajkál tó is megvolt :-))))))))))))))))))))))))

bunko_jobbos 2009.11.27. 12:40:53

Ja, és tényleg jó fejek az oroszok. (Úgy látszik, csak egyenruhához nem szabad jutniuk.)

Rikki Harcos 2009.11.27. 13:02:47

nekem meg a szobatársam orosz, és éppen leningrádi

Bobkó Csaba 2009.11.27. 13:15:48

@bunko_jobbos:
azok a szlovákok. Ők válnak automatikusan haramiává egyenruhában, amúgy nem kevés normális akadna köztük.

Bobkó Csaba 2009.11.27. 13:17:31

@Tehetetlen Dodó:

Én már nem járok a Jobbklikkre, de te még tán igen, tudósíts, hogy most, a nagy oroszokkal újrakezdés után Doncsev és társai önkritikát gyakoroltak már a Szakdtvili melletti veszett ugatásukért?
Ezek lesznek kormányon nemsokára...

Tehetetlen Dodó 2009.11.27. 13:31:57

@Bobkó Csaba: Á, Szakács Viliről nem sok szó esik már, mióta odaégette a múltkor a hacsapurit.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.27. 13:33:02

@Bobkó Csaba:

"azok a szlovákok. Ők válnak automatikusan haramiává egyenruhában"

Ja, honvédegyenruhában 1848-49-ben, meg KuK egyenruhában az 1. vh-ban. :-)

Bobkó Csaba 2009.11.27. 13:37:08

@Tehetetlen Dodó:

igen, de nem az a veszély fenyeget minket, hogy Vili lesz nemsokára döntéshozó a magyar külügyminisztériumban...

Bobkó Csaba 2009.11.27. 13:38:16

@Jobb híján MDF-es:
akkoriban még rendben voltak a dolgok. Én a mai panelszlovákia népéről szerzett tapasztalataimat osztottam meg.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.27. 13:47:44

Sztem egyébként "az oroszok" egyáltalán nem jó fejek. A technikás jéghokicsapatukon kívül SEMMI szimpatikus dolgot nem tudnék említeni velük kapcsolatban, akár a múltban, akár ma.
Ennek ellenére muszáj velük bizniszelni, és látni kell, hogy vannak dolgok, amiben sajnos náluk van az adu. Ez van.

Az viszont vicces, hogy mostanában egyre több eddig bőszen ruszkizó meg komcsizó emberke hirtelen milyen lelkesen bújik oda a nagy szőrös medvéhez. :DDD
Lehet, hogy amíg alszik a medve, addig biztonságos érzés, de a barlangban azért csak büdös van, nem?

kendeffybotond 2009.11.27. 13:53:53

@Tehetetlen Dodó: Persze szakácsvili nagyon buktázott a háborúban. De azért nem lesz könnyű leváltani, igazából modernizálta Grúziát, és van 40-45 százalék támogatása, és ott nincs egy helyi Tyimosenko/vili, akit nemcsak pénzel az FSZB, de a nép is szereti.

Szóval Juscsenko nem egyenlő szakácsvili.

Ja és tessék megnézni a finom lengyel utalást Martonyi szövegében (első sor)...

Tehetetlen Dodó 2009.11.27. 13:56:30

@Bobkó Csaba: Ahogy néhai kollégám mondá: büdös melegben még nem fagott meg senki.

Bobkó Csaba 2009.11.27. 14:00:38

@Tehetetlen Dodó:
jaj, csak nehogy fagottozni támadjon kedve a medvének! :-)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.27. 14:02:21

@Tehetetlen Dodó:

"büdös melegben még nem fagott meg senki."

Egy kis Kádár-nosztalgia, anyone? :)

@Herr SturmLiberator:

"Az atlantihaver ukrán narancsosok bazi nagy magyarnyúzónak bizonyultak."

Én azt hallottam (ne kérdezd, kitől), hogy az ukrajnai magyarok elég széthúzó társaság politikailag, egy részük Juscsenkó-párti volt, más részük Janukovicsot akarta. Nem is nagyon volt egységes magyar álláspont arról, hogy kit is támogassunk...

Bobkó Csaba 2009.11.27. 14:02:47

@kendeffybotond:

vágyait sorolja Bilderberg János.
A Visegrádi négyekben mi vagyunk a kakukktojás, a másik hármat összefűzi, hogy elüldözték a németeket a háború végén és máig aggódnak az esetleges revanstól. Intő jel, milyen hisztérikus ellenségképet faragott a lengyel sajtó Erika Steinbachból, az Elüldözöttek Szövetségének elnökéből.

Bobkó Csaba 2009.11.27. 14:05:37

Szóval Orwell. Elvtársak, a Fidesz korrekt viszonyra törekszik Eurázsiával. Marhák, mit keres még itt a falon ez a medvevadászat plakát az átkos tavalyi évből???

kendeffybotond 2009.11.27. 14:07:21

@Bobkó Csaba: Szívesen lennél te is Bilderberg Bobkó Csaba. Csak azt nem olyan könnyen osztogatják.

Tehetetlen Dodó 2009.11.27. 14:08:15

@Bobkó Csaba: Inkáb örülj a kedvező fordulatnak. Te a pramatikus szemlélet híve vagy, nem kötnek holmi dogmák, hát nézd el másnak is... :o)

ÁrPi 2009.11.27. 14:10:04

@Oblomov:
"elszámoltatjuk-é az Apró-Gyúrcsány-Dobrev klánt?"

Martonyi, inforádio, tegnap:

"" meg kell szabadulni "a tisztázatlan, homályos konstrukcióktól, a sajátos külföldi számláktól, azoktól a megmagyarázhatatlan jelenségektől, amelyeknek a közvélemény is tanúja".""

((Valószínü persze mindemellett, hogy amelyeknek a "közvélemény" nem tanúja azoktól megszabadulni sem ugyanúgy kell.))

Bobkó Csaba 2009.11.27. 14:14:20

@Tehetetlen Dodó:

Annak örülök is. Csak ne feledjük, hogy ki mondta ezt már akkor is, és ki fordult meg épp egy perce a nyeregben, most végre előre nézve. Minek az utánzatokkal próbálkozni, jobb az igazi. A jobbik az igazibbik...

Bobkó Csaba 2009.11.27. 14:15:39

@ÁrPi:

A tisztázatlan, homályos konstrukciókba, jelenségekbe a Bilderberg is beletartozik?

Bobkó Csaba 2009.11.27. 14:17:00

@kendeffybotond:

Nem szivesen lennék. Mi jó van ott?

ÁrPi 2009.11.27. 14:23:17

@Bobkó Csaba: Figyeltél, Martonyitól ( a tudjuk-mi-hogy-ő-is-Van_der_Berg-től) idézik az inforádión a kétfedelü félmondatát, hogy "amelyeknek a közvélemény a tanúja".

Te BobkóCsaba nem a közvélemény vagy, te rajta tartod a figyelmedet a Bilderbergeken! Há' nem?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 16:51:23

@Úlfhéðinn:

OFF

"Én azt hallottam (ne kérdezd, kitől), hogy az ukrajnai magyarok elég széthúzó társaság politikailag, egy részük Juscsenkó-párti volt, más részük Janukovicsot akarta. Nem is nagyon volt egységes magyar álláspont arról, hogy kit is támogassunk..."

És ennek mi a köze ahhoz, hogy Kárpátalján már azt a magyar oktatást is ki akarják nyírni, amit még Sztálin se volt meg tőlük??? Autonómia ott akkor lesz, ha kikényszerítjük, előbb soha.

IN

@Bobkó Csaba:

Na és ugyan a Dzsobbik ugyan kit tudna külügyérként felmutatni?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 21:14:42

@kendeffybotond:

Ja tényleg, Béla bácsi. Elképzelem, ahogy holt komoly ábrázattal megjelenik a mostani moszkvai Zsidó Kongresszuson, kioktatja Szergej Lavrov külügyér kollegát, hogy nem szabad ciánistákat támogatni, inkább adja el már a rakétáit a derék Ahmadinedzsádnak. Végezetül majd levezeti neki, hogy Gazprom helyett a dácsákban kéne gyorsan családi kertészetekre alapozva mezőgazdálkodni, hisz itt a világ vége. Búcsúzóul átad neki egy nemezsapkát és egy szkíta shop utalványt.

Tuti siker.

kendeffybotond 2009.11.27. 21:24:42

@Herr SturmLiberator: Kovács Béla for President! Ooops for foreign minister!

Vagy nagykövetnek Japánba!

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.28. 09:33:31

@Herr SturmLiberator:

"És ennek mi a köze ahhoz, hogy Kárpátalján már azt a magyar oktatást is ki akarják nyírni, amit még Sztálin se volt meg tőlük???"

Az a köze, hogy a fentiek fényében ez a dolog nem igazán meglepő...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.28. 15:19:10

@Úlfhéðinn: és ha nem elég egységesek, akkor már le is lehet szarni az addig elért jogaikat? na neeeeeeeeeeee

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.29. 11:48:41

@Herr SturmLiberator:

Miért, nem te mondtad, hogy az ukránok leszarták? Ezek szerint nagyon úgy tűnik, hogy le lehet...

Bell & Sebastian 2009.11.29. 13:12:10

Lola! Tessék:

Наш Питер! (муз. ДДТ, Ленинград)

Teljesen jogos a rajongás!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.29. 22:29:51

@Téglagyári Megálló:

más demagógiáját idézni, na az milyen fegyver. Már cuppan is a hű fegyverhordozó, hogy ájj, ez démagógia ... ej, ej, ej ... csak tiszta forrásból, ugye?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.29. 22:34:11

@nénike:

nem, hanem ahogy itt, ott is az orosz/kínai nép előtti kalapemelést.

Amit meg is érdemelnek szerintem. Lelkylola postja is megérdemelné - sőt, tudod mit? Meg is érdemli. A legjobb posztja. Ha ellenben azt nézném, ki írta, akkor fújolnom lenne kötelező ... ahogy tettem is droid álcában.

greybull 2009.12.02. 14:41:38

az orosz - az mindig medve. ha alszik, én akkor sem húzogatnám a bajszát, mégha nem is orosz-lán (sic!)...nagy nép, nagy se...gbe rúgást tud osztogatni, én tudom.

irrelevant 2009.12.10. 15:53:20

az első bekezdést akár én is írhattam volna. Én is el akarok jutni Oroszországbaaaa! :D
süti beállítások módosítása