Ezzel a szlogennel hirdeti magát a Budapesti Corvinus Egyetem (ami még ma is leginkább a Közgázt jelenti). Belülről nézve ennél jóval kevésbé fényes a helyzet. Nagyapónál olvasom, hogy most éppen a Statisztika és a Makroökonómiai Tanszékek készülnek kollektív távozásra. A távozásban vélhetően szerepet játszik a Krausz Tamás Eszmélet folyóiratában publikáló dr. Trautmann László dékán és Zalai Ernő tanszékvezető, az oktatásügy kiváló dolgozója.
Az egyetemi vezetés hozzáértéséről a néhány évvel ezelőtti névválasztás, s az ahhoz kapcsolódó új arculat is sokat elárul. Kitűnő stílusérzék kell ahhoz, hogy egy 1920-ban alapított egyetemnek a Budapesti Corvinus Egyetem nevet adjuk, s az arculati elemek a középkori kódexek hangulatát idézzék (érdemes megnézni az egyetem "image filmjét" is, szolid 245 megányi szlájdsó és nyolcvanasévek-hangulat, összehasonlításképpen itt a Debreceni Egyetem bemutatkozó videója, rögtön két változatban). Az egyetem új domain-neve, az uni-corvinus.hu is kitűnően beleillik a sorba (jellemző, hogy a sokkal emberibb corvinusegyetem.hu még a régi honlapra mutat).
Bár Mészáros Tamás rektor büszke rá, hogy a Financial Times európai rangsorában tavaly az egyetem a 25. helyet szerezte meg a 35 egyetem közül, ezt az eredményt érdemes fenntartásokkal kezelni. Egyrészt egy évvel korábban a 23. helyre került a Corvinus, igaz, akkor csak 25 intézmény közül. Másrészt a FT szempontjai kicsit furák, pl. számít a nők aránya az egyetemen és a vezetésben. Fiatal, sikeres közgazdászok szerint menedzsment (business school) szempontból sem állunk túl jól nemzetközileg, a közgazdaságtudomány (economic sciences) szempontjából viszont egyenesen elkeserítő a helyzet.
Sok tanszék még ma is a Harvard Business nyolcvanas-kilencvenes évekbeli, botrányosan alacsony színvonalon lefordított esettanulmányaiból tanít, vagy vizsgáztat(!). Sok egyetemi jegyzetet évek óta változatlan formában, gyenge minőségben adnak ki. Így például médiatervezést egy olyan könyvből tanulhatunk, ami szerint még nem léteznek kereskedelmi televíziók Magyarországon (nem hogy internet)... Néhány tanszéki titkárságon olyan ügyfélorientáltak az ügyintézők, mint húsz éve a helyi tanácsok ügyosztályain lehettek az apparátus munkatársai.
Végül ott van a méltán népszerű Közgazdász újság. Olyan nagyszerű írásokkal, mint a "Nekik a toll: esély a tanulásra". (Pár éve jelentkeztem, hogy szívesen írnék a lapba. Jó fél évig tartott, valamint számos e-mailre és telefonra volt szükség ahhoz, hogy elmehessek egy szerkesztőségi ülésre. Ott a főszerkesztő közölte, tehetséges újságírókkal tele a padlás, minden rovat foglalt, de szívesen látna tőlem sport-tudósításokat. Ebben maradtunk.) Jobbnál-jobb rendezvényekkel is igyekszik a hallgatók javát szolgálni rektorunk.
Ez az egyetem megérett a változásra. Hogynemondjam: reformokra van szüksége. :]
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr70102750
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Citrom ;) 2007.06.20. 19:08:45
Eddig egészen jól ment nekik. Ők meg voltak elégedve magukkal, csak mikor van viszonyítási alap akkor vannak gondok.
Miért is?
Csak egy példa.
Manapság a nyugati világ üzletembereit egy cég kapcsán a cash-flow érdekli. A mi főiskoláink egyetemeink mit tanítanak likviditást. Mi kerülhet egy üzleti tervbe? Az iskola szerint likviditási terv. és a bank mit kér a kölcsönhöz az üzleti tervébe? Cash-flow-t.
Íme egy apró illusztráció a magyar válóságra és a világ igényére.
...és már mennyi ideje is annak, hogy változtatni kellett volna?
Miért is?
Csak egy példa.
Manapság a nyugati világ üzletembereit egy cég kapcsán a cash-flow érdekli. A mi főiskoláink egyetemeink mit tanítanak likviditást. Mi kerülhet egy üzleti tervbe? Az iskola szerint likviditási terv. és a bank mit kér a kölcsönhöz az üzleti tervébe? Cash-flow-t.
Íme egy apró illusztráció a magyar válóságra és a világ igényére.
...és már mennyi ideje is annak, hogy változtatni kellett volna?
fifuszfc · fifuszfc.blog.hu 2007.06.20. 19:51:05
Az egész akkoriban kezdődött, amikor M. elvtársat jókora demagógiának köszönhetően (lsd. több függetlenséget a karoknak!) rektorrá választották.
A mi Tamásunk szerint az economics-nak (elméleti közgazdaságtan) nincs értelme és business-t (üzleti gazdaságtan, gazdálkodás) kell tanítani, mert "az a jövő".
Elős lépésben sikerült azonnyomban (még 2004 januárjában) elüldözni Kertesit és néhány társát a mikro-tanszékről. Persze a CEU és más intézmények tárt karokkal fogadták őket (pl. Szakadát a GVH-hoz került, de visszajár néhány órát tartani). Így aztán sikerült ellehetleníteni a mindennek alapját képező mikroökonómia oktatását (Kertesi idejében 1 előadás + 2 szeminárium [75 perces!] volt hetente, ez egyből 1+1-re változott). Tudom, hogy a diákok többsége utálja a mikrot, de ugyanők bevallottan nem tudják, hogy mi az a közgazdaságtan, amikor a Közgázra jelentkeznek. Hát a mikro! Vagy legalábbis azzal kezdődik.
A következő lépésben az ökonometriát nemzetközi szinten is kiváló minőségben oktató Kézdi Gábort sikerült elzavarni (a Közgáznak nem volt elég jó, de a CEU ennek ellenére képes volt lealacsonyodni hozzá...)
Ezzel a folyamattal párhuzamosan elkezdődött Trautmann László (más néven Trózi) hivatásos felemelkedése. Szinte egyszerre lett kari dékán (Közgazdaság-tudományi Kar) és tanszékvezető (Mikro tsz.). Egy idézet tőle: "a demokrácia szavatolója az atombomba" - mindezt law&economics (a jog közgazdasági elemzése) órán volt képes kibökni... Tróziról még annyit, hogy elvtelen módon utálja a szakkollégiumokat (amelyek tagjaik tevékenysége folytán jelentős szerepet vállalnak az egyetemi oktatásban - demonstrátorok, képzési progamok, tdk stb.). Az ok: egykor ő is szakkollégiumi vezető volt (TEK), de kivágták onnan vmilyen elszámolási vita miatt.
Nos, ahogy Trózi (aki, mint láthatjuk, egy fontos ember embere lehet) tört előre, egyre többen szóltak be neki, hogy nem kéne. Vagy legalábbis nem így kéne. Mármint tanítani. Pl. nem marxista politikai gazdaságtant kéne tanítani mikroökonómia helyett. A beszólók egyik prominens alakja Pete Péter, a makro-tanszék vezetője (tehát Trózi-dékán egyik beosztottja, kvázi).
Ezáltal a makro-tsz oktatói problémás helyzetbe kerültek. Ellent mertek mondani a dékánuknak, tehát menniük kell.
Közben megszüntették az elmélettörténet-tanszéket is (illetve határoztak a megszüntetéséről), mondván, hogy nincs rá szükség, olvadjon bele a gazd. és társ.töri tsz-be (amelyik egyébként egy tök másik karon van -> Társadalomtudományi Kar, és tök mással foglalkozik).
Ahogy itt olvasom, már egy hivatalosan G-karos (Gazdálkodástudományi Kar) tanszéknek is mennie kell (Statisztika tsz.). Róluk azt kell tudni, hogy ők készítik a Közgázon messze a legjobb (értsd: jól méri a diák tudását) és leghatékonyabb (értsd: viszonylag könnyen le tudnak vizsgáztatni úgy 800-1000 embert/vizsgaidőszak) vizsgasort. És érthetően elmagyarázzák a statisztikát.
Szóval a Közgázon alakul a nihil. Köszönjük, Trózi! Köszönjük, Mészáros Tamás!
A mi Tamásunk szerint az economics-nak (elméleti közgazdaságtan) nincs értelme és business-t (üzleti gazdaságtan, gazdálkodás) kell tanítani, mert "az a jövő".
Elős lépésben sikerült azonnyomban (még 2004 januárjában) elüldözni Kertesit és néhány társát a mikro-tanszékről. Persze a CEU és más intézmények tárt karokkal fogadták őket (pl. Szakadát a GVH-hoz került, de visszajár néhány órát tartani). Így aztán sikerült ellehetleníteni a mindennek alapját képező mikroökonómia oktatását (Kertesi idejében 1 előadás + 2 szeminárium [75 perces!] volt hetente, ez egyből 1+1-re változott). Tudom, hogy a diákok többsége utálja a mikrot, de ugyanők bevallottan nem tudják, hogy mi az a közgazdaságtan, amikor a Közgázra jelentkeznek. Hát a mikro! Vagy legalábbis azzal kezdődik.
A következő lépésben az ökonometriát nemzetközi szinten is kiváló minőségben oktató Kézdi Gábort sikerült elzavarni (a Közgáznak nem volt elég jó, de a CEU ennek ellenére képes volt lealacsonyodni hozzá...)
Ezzel a folyamattal párhuzamosan elkezdődött Trautmann László (más néven Trózi) hivatásos felemelkedése. Szinte egyszerre lett kari dékán (Közgazdaság-tudományi Kar) és tanszékvezető (Mikro tsz.). Egy idézet tőle: "a demokrácia szavatolója az atombomba" - mindezt law&economics (a jog közgazdasági elemzése) órán volt képes kibökni... Tróziról még annyit, hogy elvtelen módon utálja a szakkollégiumokat (amelyek tagjaik tevékenysége folytán jelentős szerepet vállalnak az egyetemi oktatásban - demonstrátorok, képzési progamok, tdk stb.). Az ok: egykor ő is szakkollégiumi vezető volt (TEK), de kivágták onnan vmilyen elszámolási vita miatt.
Nos, ahogy Trózi (aki, mint láthatjuk, egy fontos ember embere lehet) tört előre, egyre többen szóltak be neki, hogy nem kéne. Vagy legalábbis nem így kéne. Mármint tanítani. Pl. nem marxista politikai gazdaságtant kéne tanítani mikroökonómia helyett. A beszólók egyik prominens alakja Pete Péter, a makro-tanszék vezetője (tehát Trózi-dékán egyik beosztottja, kvázi).
Ezáltal a makro-tsz oktatói problémás helyzetbe kerültek. Ellent mertek mondani a dékánuknak, tehát menniük kell.
Közben megszüntették az elmélettörténet-tanszéket is (illetve határoztak a megszüntetéséről), mondván, hogy nincs rá szükség, olvadjon bele a gazd. és társ.töri tsz-be (amelyik egyébként egy tök másik karon van -> Társadalomtudományi Kar, és tök mással foglalkozik).
Ahogy itt olvasom, már egy hivatalosan G-karos (Gazdálkodástudományi Kar) tanszéknek is mennie kell (Statisztika tsz.). Róluk azt kell tudni, hogy ők készítik a Közgázon messze a legjobb (értsd: jól méri a diák tudását) és leghatékonyabb (értsd: viszonylag könnyen le tudnak vizsgáztatni úgy 800-1000 embert/vizsgaidőszak) vizsgasort. És érthetően elmagyarázzák a statisztikát.
Szóval a Közgázon alakul a nihil. Köszönjük, Trózi! Köszönjük, Mészáros Tamás!
VIII. Nagyapó 2007.06.20. 20:17:22
Nem először érzem, éppen csak sikerül kimenekülnöm az összezuhanó épület alól...
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.20. 20:24:01
Ne kiabáld el! :]
Tényleg, az épületekről el is feledkeztem. Lehet, hogy még beleírom.
Tényleg, az épületekről el is feledkeztem. Lehet, hogy még beleírom.
Dr. Minorka 2007.06.20. 20:42:13
Basszuskulcs!
1. Mi köze van az Eszméletnek, vagy Zalai hivatkozásainak (nagyapó) az egészhez. Tisztára olyan, mintha egy 1950-es feljelentést olvasnék!
2. Az FT összehasonlítása NEM a közgáz egyetemekre vonatkozott, hanem "The top 35 European Masters in Management programmes"-ra. Történetesen egy hellyel van előttünk Helsinki és hat hellyel mögöttünk Bécs, vesd össze ezzel:"Fiatal, sikeres közgazdászok szerint menedzsment (business school) szempontból sem állunk túl jól nemzetközileg,". Mindesetre rosszul sem.
"Másrészt a FT szempontjai kicsit furák, pl. számít a nők aránya az egyetemen és a vezetésben." Jó reggelt kívánunk Európában!
Az lehet, hogy a képzés rossz, hogy mindenféle undorító machinációk folynak (itt is, tudnék a BME-ről is hasonlókat mondani, hogy hogyan golyózzák ki egymást az emberek), stb. Nagyon nehéz lenne egy objektív cikket megírni?
1. Mi köze van az Eszméletnek, vagy Zalai hivatkozásainak (nagyapó) az egészhez. Tisztára olyan, mintha egy 1950-es feljelentést olvasnék!
2. Az FT összehasonlítása NEM a közgáz egyetemekre vonatkozott, hanem "The top 35 European Masters in Management programmes"-ra. Történetesen egy hellyel van előttünk Helsinki és hat hellyel mögöttünk Bécs, vesd össze ezzel:"Fiatal, sikeres közgazdászok szerint menedzsment (business school) szempontból sem állunk túl jól nemzetközileg,". Mindesetre rosszul sem.
"Másrészt a FT szempontjai kicsit furák, pl. számít a nők aránya az egyetemen és a vezetésben." Jó reggelt kívánunk Európában!
Az lehet, hogy a képzés rossz, hogy mindenféle undorító machinációk folynak (itt is, tudnék a BME-ről is hasonlókat mondani, hogy hogyan golyózzák ki egymást az emberek), stb. Nagyon nehéz lenne egy objektív cikket megírni?
2007.06.20. 20:51:14
Dr. Minorka: mi köze van ehhez a BME-nek? Nem attól lesz valami objektív, hogy más egyetemekkel összevetjük a dolgokat.
Szerintem ez a nők aránya dolog tényleg baromság, kit érdekel, hogy nők vagy férfiak adják le az anyagot? Nem ez a fokmérője egy egyetem szinvonalának...
Szerintem ez a nők aránya dolog tényleg baromság, kit érdekel, hogy nők vagy férfiak adják le az anyagot? Nem ez a fokmérője egy egyetem szinvonalának...
Dr. Minorka 2007.06.20. 21:11:21
Kepler! Félréértésben vagy. Nem az objektivitást fokozandó írtam a BME-t. Nem vitattam a problémát.
"Szerintem ez a nők aránya dolog tényleg baromság, kit érdekel, hogy nők vagy férfiak adják le az anyagot" Pl. a nőket...
"Szerintem ez a nők aránya dolog tényleg baromság, kit érdekel, hogy nők vagy férfiak adják le az anyagot" Pl. a nőket...
VIII. Nagyapó 2007.06.20. 21:12:32
Dr. Minorka
Az Eszmélet hivatkozást én azért tettem be, mert Trautmann ilyeneket tanított a katedráról is. Ami még nem biztos, hogy baj lenne, ha valami felsőbbéves választható tárgy keretében tette volna, és nem mikroökonómia címen. Nem csoda, hogy kivágta a biztosítékot Petééknél...
Zalainak pedig el lehet olvasni a hivatkoztt tantárgyi jegyzeteit, ha tényleg érdekelnek. Matematikailag marha kemény, de attól még egyértelműen muzeális az egész. Ill. az első 3 fejezetre még mintegy alapozásként talán lehet építeni, de annak is talán inkább a Révészhez köthető részére. A második fele viszont erősen elavult, semmire nem használható modellek gyűjteménye - a marxista szemlélet némi felülreprezentáltságával.
Az Eszmélet hivatkozást én azért tettem be, mert Trautmann ilyeneket tanított a katedráról is. Ami még nem biztos, hogy baj lenne, ha valami felsőbbéves választható tárgy keretében tette volna, és nem mikroökonómia címen. Nem csoda, hogy kivágta a biztosítékot Petééknél...
Zalainak pedig el lehet olvasni a hivatkoztt tantárgyi jegyzeteit, ha tényleg érdekelnek. Matematikailag marha kemény, de attól még egyértelműen muzeális az egész. Ill. az első 3 fejezetre még mintegy alapozásként talán lehet építeni, de annak is talán inkább a Révészhez köthető részére. A második fele viszont erősen elavult, semmire nem használható modellek gyűjteménye - a marxista szemlélet némi felülreprezentáltságával.
VIII. Nagyapó 2007.06.20. 21:27:14
Ja, igen. Zalaiék szerepe a távozásban amennyire én tudom, annyi, hogy gyakorlatilag kifúrták a másik két tanszéket a master tárgyak oktatásából.
Amivel a diákság - ha a bemutatott tárgyakhoz hasonlókat kell majd tanulni - "nem biztos", hogy jól jár...
Amivel a diákság - ha a bemutatott tárgyakhoz hasonlókat kell majd tanulni - "nem biztos", hogy jól jár...
Dr. Minorka0 2007.06.20. 21:34:10
1.re: "Gervai Pál - Trautmann László, A Dallas politikai gazdaságtana". Ilyesmit tanított? A mikroökonomia nem egy erősen matematizált tudományág? (Khm, én ezt a Trutmannt ismerem még diákkorából, most hogy megnéztem a fényképét esett le a tantusz...). Komolyra fordítva a szót, Krausz Tamás nyugodtan kihagyható, az oktatott anyag kritikája természetesen nem.
2. Zalait elolvastam. Pontosabban átfutottam. Nem szivesen vitatkoznék róla (mivel én önképzős vagyok, neked meg a szakmád), annyit azért megjegyeznék, hogy egyetlen mérce létezik, a szakmai kiválóság, ebből a szempontból Marx hivatkozások száma értékelhetetlen. Az egy más kérdés, hogy egyetértesz vele, vagy sem.
2. Zalait elolvastam. Pontosabban átfutottam. Nem szivesen vitatkoznék róla (mivel én önképzős vagyok, neked meg a szakmád), annyit azért megjegyeznék, hogy egyetlen mérce létezik, a szakmai kiválóság, ebből a szempontból Marx hivatkozások száma értékelhetetlen. Az egy más kérdés, hogy egyetértesz vele, vagy sem.
miert 2007.06.20. 21:48:09
Turul!
„Eszmélet folyóiratában publikáló”
Mert aki itt publikált az csak...lehet?
„oktatásügy kiváló dolgozója.”
Mert akinek ilyen plecsnije van, az csak...lehet?
Látszik, hogy nem éltél még akkor.
Ezek a megjegyzések tönkreteszik a poszt mondanivalóját. Gondolom, örülnél, ha erre a másik fél azt mondaná neked, hogy csak azért fanyalogsz, mert még mindig nincs meg a diplomád.
„Nagyon nehéz lenne egy objektív cikket megírni?”
Nem bírják ki „geci oldalvágás” nélkül.
„Pár éve jelentkeztem, hogy szívesen írnék a lapba. Jó fél évig tartott, valamint számos e-mailre és telefonra volt szükség ahhoz, hogy elmehessek egy szerkesztőségi ülésre. Ott a főszerkesztő közölte, tehetséges újságírókkal tele a padlás, minden rovat foglalt, de szívesen látna tőlem sport-tudósításokat. Ebben maradtunk.”
A lényeg, hogy miért? Párttagság?
„Eszmélet folyóiratában publikáló”
Mert aki itt publikált az csak...lehet?
„oktatásügy kiváló dolgozója.”
Mert akinek ilyen plecsnije van, az csak...lehet?
Látszik, hogy nem éltél még akkor.
Ezek a megjegyzések tönkreteszik a poszt mondanivalóját. Gondolom, örülnél, ha erre a másik fél azt mondaná neked, hogy csak azért fanyalogsz, mert még mindig nincs meg a diplomád.
„Nagyon nehéz lenne egy objektív cikket megírni?”
Nem bírják ki „geci oldalvágás” nélkül.
„Pár éve jelentkeztem, hogy szívesen írnék a lapba. Jó fél évig tartott, valamint számos e-mailre és telefonra volt szükség ahhoz, hogy elmehessek egy szerkesztőségi ülésre. Ott a főszerkesztő közölte, tehetséges újságírókkal tele a padlás, minden rovat foglalt, de szívesen látna tőlem sport-tudósításokat. Ebben maradtunk.”
A lényeg, hogy miért? Párttagság?
VIII. Nagyapó 2007.06.20. 22:01:49
Minorka:
1. Ilyesmit. Volt szerencsém hozzá nekem is (nem mikroból, "csak úgy"), de az alsóbbéveseket is kikérdeztem, ugyanezeket mondta mikro címen is. Elég nagy balhé volt a dologból tavaly.
2. Hát, ha olyan modellt tanít, amiben a gazdaság egészében dolgozó munkások száma még attól függött, hogy hánynak biztsítjuk a minimális fogyasztást... Azt hadd nevezzem legalábbis elavultnak és felesleges sz****ásnak.
Amúgy a lineáris módszertan is az, de arra legalább építeni lehet modernebbet.
1. Ilyesmit. Volt szerencsém hozzá nekem is (nem mikroból, "csak úgy"), de az alsóbbéveseket is kikérdeztem, ugyanezeket mondta mikro címen is. Elég nagy balhé volt a dologból tavaly.
2. Hát, ha olyan modellt tanít, amiben a gazdaság egészében dolgozó munkások száma még attól függött, hogy hánynak biztsítjuk a minimális fogyasztást... Azt hadd nevezzem legalábbis elavultnak és felesleges sz****ásnak.
Amúgy a lineáris módszertan is az, de arra legalább építeni lehet modernebbet.
eagle 2007.06.20. 23:02:37
az egyetemünkkel vannak sokkal súlyosabb gondok is. 17 év alatt nem értették meg, h a "finance" az egy külön ág. se nem "economics" se nem "business". a business-nél elméletibb az economics-nál gyakorlatibb. nem véletlenül kapja állandóan finance-os a nobel-díjat. erre nálunk a két karon is van pénzügy, és el sem tudják magyarázni mi a koncepció.
és akkor olyan f@szságokon vitatkozunk, h egy ős komcsi marxistának vagy egy metro projektekből élő szadeszosnak van igaza.
amúgy még a mikro demonstrátorok is ki voltak akadva azon, amit trautmann előadott az előadásokon.
aki azt mondja, h a tudomány szempontjából fontos a nők aránya az egy nagy bráner.
nálunk az mvp-t azzal kezdték, h 'the cf is the king'. szóval nem tudom, h nyomják a likviditás mérleget. számviteleseknél nyilván az a lényeg.
és végezetül kertesi gábortól se fossuk le a bokánkat. ha jól emlékszem közte volt az 50 főfüggetlen értelmiséginek akik a szerencsétlen zámolyi romák miatt levelet írtak a francia miniszterelnöknek. azt meg ugye nem kell magyarázni, h azt kik és miért találtál ki.
és akkor olyan f@szságokon vitatkozunk, h egy ős komcsi marxistának vagy egy metro projektekből élő szadeszosnak van igaza.
amúgy még a mikro demonstrátorok is ki voltak akadva azon, amit trautmann előadott az előadásokon.
aki azt mondja, h a tudomány szempontjából fontos a nők aránya az egy nagy bráner.
nálunk az mvp-t azzal kezdték, h 'the cf is the king'. szóval nem tudom, h nyomják a likviditás mérleget. számviteleseknél nyilván az a lényeg.
és végezetül kertesi gábortól se fossuk le a bokánkat. ha jól emlékszem közte volt az 50 főfüggetlen értelmiséginek akik a szerencsétlen zámolyi romák miatt levelet írtak a francia miniszterelnöknek. azt meg ugye nem kell magyarázni, h azt kik és miért találtál ki.
VIII. Nagyapó 2007.06.20. 23:26:10
"és végezetül kertesi gábortól se fossuk le a bokánkat. ha jól emlékszem közte volt az 50 főfüggetlen értelmiséginek akik a szerencsétlen zámolyi romák miatt levelet írtak a francia miniszterelnöknek"
Valahogy egy mikro előadáson ezt nem érzem kulcskérdésnek :-D
Másrészt meg most ezekből lehet választani; a közgázon már csak történelmi okokból is kevesebb a befutott jobbos, de ez idővel változik, csak kihalnak a mamutok is egyszer... Már ha el nem k*rják ezt is Viktorék, mert a mostani kommunikációjuk azért sokszor alkalmas arra, hogy a jövő jobboldali professzorai kínosan érezzék magukat :-(
Ezt a f@szság -ot pedig egyszer tényleg be kéne jegyeztetni vhogy e-mail címként :-D
Valahogy egy mikro előadáson ezt nem érzem kulcskérdésnek :-D
Másrészt meg most ezekből lehet választani; a közgázon már csak történelmi okokból is kevesebb a befutott jobbos, de ez idővel változik, csak kihalnak a mamutok is egyszer... Már ha el nem k*rják ezt is Viktorék, mert a mostani kommunikációjuk azért sokszor alkalmas arra, hogy a jövő jobboldali professzorai kínosan érezzék magukat :-(
Ezt a f@szság -ot pedig egyszer tényleg be kéne jegyeztetni vhogy e-mail címként :-D
Dr. Minorka 2007.06.20. 23:35:15
"aki azt mondja, h a tudomány szempontjából fontos a nők aránya az egy nagy bráner."
Ki mondott itt ilyesmit? "The top 35 European Masters in Management programmes": erről volt szó.
Ki mondott itt ilyesmit? "The top 35 European Masters in Management programmes": erről volt szó.
eagle 2007.06.21. 00:12:34
Minorka!
én a te kommentjeidből azt vettem ki, h szted ez egy releváns faktor az oktatás minőségének a mérésében. ha rosszul értettem bocs.
felőlem lehetne 90% is a nők aránya. de ezt ne vegyük már bele az értékelésbe. vki vagy jól tud vmit vagy nem. kit érdekel, h nő v férfi?
én a te kommentjeidből azt vettem ki, h szted ez egy releváns faktor az oktatás minőségének a mérésében. ha rosszul értettem bocs.
felőlem lehetne 90% is a nők aránya. de ezt ne vegyük már bele az értékelésbe. vki vagy jól tud vmit vagy nem. kit érdekel, h nő v férfi?
Dr. Minorka 2007.06.21. 00:28:18
Egy képzési program egészét értékelték. (Érdemes megnézni, hogy minek az alapján!) Én úgy fordítom le, hogy hova érdemes menni tanulni. Önmagában ez az érték nem sokat mond. De felteszem azt, hogy nem véletlenül alakul így. Jellemző valamilyen módon az adott intézményre. (Ha x jellemző F, akkor valószínűleg y, z, stb, jellemzők G, H értéket adnak.)
kukacka 2007.06.21. 00:32:10
Gőzöm nincs a Közgázról, de gondolom sikereinek jelentős részét régi nimbuszának ill. az erre a nimbuszra odasereglő first class diákanyag biztosítja. Egy ambiciózus, jó alapokkal rendelkező diák még gyatra feltételek mellett is nagyobb tudást képes magába szippantani, mint egy jól felszerelt, menő-manó(nak látszó) diplomagyár harmatgyenge hallgatója.
Ez még kitart jópár évig.
Ez még kitart jópár évig.
hcrules 2007.06.21. 00:42:48
Elit diákanyag... azért bőven vannak a Közgázon olyanok, akiknél csak pislog az ember, hogy hogy került ez egyetemre.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.21. 08:15:07
Igen, akad néhány legendásan egybites versenyző a Fővám téren. :)) A tömegképzés átka. Nem is lenne ezzel baj, ha legalább a gyakorlatilag elitképzést folytató szakkollégiumokra több figyelmet és forrást fordítana az egyetem (a Mészáros vs. Chikán konfliktus miatt a rektor nem a legnagyobb szakkollégium-támogató).
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.21. 08:22:44
miert: igen, azért fanyalgok. Ilyen vagyok. :))
Hogy miért viselkedtek így a Közgazdásznál? Nem tudom. De nagyon irritáló volt... Olvass bele az arcívumba: web.uni-corvinus.hu/kozgazdasz/arch.php
Nem vagyok egy Krúdy Gyula, de azért ezt a szintet tán megütöttem volna, ha összeszedem magam.
Hogy miért viselkedtek így a Közgazdásznál? Nem tudom. De nagyon irritáló volt... Olvass bele az arcívumba: web.uni-corvinus.hu/kozgazdasz/arch.php
Nem vagyok egy Krúdy Gyula, de azért ezt a szintet tán megütöttem volna, ha összeszedem magam.
fifuszfc · fifuszfc.blog.hu 2007.06.21. 08:54:26
Kedves eagle!
Szerintem tök mindegy, hogy Kertesi mit mondott a zámolyi cigányokról, ha mikro órán rendesen leadja az anyagot. A két dolognak nincsen köze egymáshoz. Amúgy meg Kertesi eléggé beleásta magát a cigány-témába (azóta, de lehet, hogy már előtte is)
Szerintem tök mindegy, hogy Kertesi mit mondott a zámolyi cigányokról, ha mikro órán rendesen leadja az anyagot. A két dolognak nincsen köze egymáshoz. Amúgy meg Kertesi eléggé beleásta magát a cigány-témába (azóta, de lehet, hogy már előtte is)
eagle 2007.06.21. 10:31:39
igen. alapvetően igazatok van.
csak arra akartam felhívni a figyelmet, h az egy súlyos politikai ügy volt. az mszp próbálta lejáratni a fideszt nemzetközi szinten. (ugye utólag kiderült, h a zámolyiak bünözők voltak) és bár én nem hiszek abban, h egy tanárnak függetlennek kell lennie. max annyiban, h a katedrán ne propagálja a nézeteit. és el kell ismernem a kertesi előadásain nem emlékszem ilyenre. viszont ekkora mocsokhoz a nevét adnia kicsit meredek...
csak arra akartam felhívni a figyelmet, h az egy súlyos politikai ügy volt. az mszp próbálta lejáratni a fideszt nemzetközi szinten. (ugye utólag kiderült, h a zámolyiak bünözők voltak) és bár én nem hiszek abban, h egy tanárnak függetlennek kell lennie. max annyiban, h a katedrán ne propagálja a nézeteit. és el kell ismernem a kertesi előadásain nem emlékszem ilyenre. viszont ekkora mocsokhoz a nevét adnia kicsit meredek...
Szmöre 2007.06.21. 10:48:31
A bejegyzéssel egyébiránt egyetértve vélem úgy, hogy az uni-corvinus.hu internetes cím a nemzetközi sabloncímek mintáját követi. Ha külföldi összehasonlításról volt szó, akkor ez akár szempont is lehet.
Dr. Minorka 2007.06.21. 14:31:40
Turul!
Hogy egy közgázos hallgató (khm, elégé öregdiák), ne értse az alapvető gőzgazdászati összefügéseket!:) Kereslet-kínálat... hány sportcikket olvashatunk a "lapban"? Alig-alig. Neked felkínálják a lehetőséget, a "világot jelenő deszkát" a sportrovatban, erre neked áll feljebb. Bah!:)))
(Mondjuk ebbe az újságba én nem törném magam, hogy írjak... borzasztó!)
Hogy egy közgázos hallgató (khm, elégé öregdiák), ne értse az alapvető gőzgazdászati összefügéseket!:) Kereslet-kínálat... hány sportcikket olvashatunk a "lapban"? Alig-alig. Neked felkínálják a lehetőséget, a "világot jelenő deszkát" a sportrovatban, erre neked áll feljebb. Bah!:)))
(Mondjuk ebbe az újságba én nem törném magam, hogy írjak... borzasztó!)
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.21. 14:39:55
Van benne sport is elég. Egyetemi teniszbajnokságra járni tudósítani, na ebben aztán látok fantáziát. :]
Szerintem lehetne nagyon jó lapja az egyetemnek, akad azért ott értelmes & írástudó közgazditanonc is bőven. Ezért jelentkeztem a Közgazdászhoz is, hátha fel lehet építeni valamit. Nem lehetett. Aztán megpróbáltam összeszedni egy alternatív egyetemi laphoz a hozzávalókat, de sajnos elhalt a dolog (nem voltam elég kitartó + a finanszírozásra nem sikerült hosszútávú megoldást találni).
Szerintem lehetne nagyon jó lapja az egyetemnek, akad azért ott értelmes & írástudó közgazditanonc is bőven. Ezért jelentkeztem a Közgazdászhoz is, hátha fel lehet építeni valamit. Nem lehetett. Aztán megpróbáltam összeszedni egy alternatív egyetemi laphoz a hozzávalókat, de sajnos elhalt a dolog (nem voltam elég kitartó + a finanszírozásra nem sikerült hosszútávú megoldást találni).
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.06.21. 23:14:24
Egy személyes kérdés, Turul: tudja-e az egyetem vezetése, hogy te ki vagy? Mert ha igen, akkor alighanem jó hosszú ideig hallgató maradsz még... Ezzel együtt tetszik, amit csinálsz, nem vagy beszari alak, és a te posztjaid a legjobbak itt.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.22. 07:56:31
Molnargoreny: ha érdekli őket, tudhatják, nem nagyon titkoltam (2 éve interjút is készítettünk Mészáros Tamással az UFiba: www.ufi.hu/feltolt/ufi2005marcius.pdf (16-18. o.)). Nem hinném, hogy ezen múlik, meddig járok még a Fővám térre. Sokkal inkább azon, rá bírom-e szánni magam a számvitel-tanulásra.
nevtelen2 2007.06.22. 23:48:41
fifuszfc!
Tudsz vmi bővebb linket mutatni arról, h hogyan, mikor szüntették meg az elmtöri tanszéket?
Köszi.
Tudsz vmi bővebb linket mutatni arról, h hogyan, mikor szüntették meg az elmtöri tanszéket?
Köszi.