Fogalmatok sincs, hogy Trump milyen elnök lesz
2016. december 02. írta: Redakció

Fogalmatok sincs, hogy Trump milyen elnök lesz

donald_trump_arnyek.jpg

Vendégszerzőnk, Dani Áron írása

 

Trump elnökválasztási győzelme sokakat sarkallt kárörvendő, illetve szörnyülködő posztok megfogalmazására.

Én is szerettem volna beleállni az álszakértői véleménycunamiba, de aztán beláttam ennek a fölöslegességét, mert valójában tényleg FOGALMUNK SINCS, hogy Trump milyen elnök lesz.

A kampányból nem lehet kiindulni, mert az kampány, és nem politika. Mondott szimpatikus dolgokat, mondott hülyeségeket, vázolt egy rakás visszafelé mutató intézkedést, és természetesen hazudott is.

Viszont semmi olyat nem tett, amit a másik fél ne engedett volna meg magának, sőt, szubjektív meglátásom szerint Clinton sokkal keményebben beleállt a mocskolódásba − de mint mondtam, ezek nem fontos dolgok. Itt van például Obama, aki egy remek kiállású elnök, imádom a beszédeit, a fellépéseit, de az átlagember problémáival mégsem tudott mit kezdeni. Egy rakat jövőbe tekintő intézkedés (energetika, olajfüggőség csökkentése, természetvédelem) és a felfelé ívelő gazdasági mutatók ellenére a jövedelmi olló tovább tágult, az etnikai feszültségek pedig elmélyültek Amerikában, miközben a demokraták külpolitikája még annál is impotensebbnek bizonyult, mint amilyen az amerikai külpolitika egyébként lenni szokott. A „Yes, We Can!”, vagy a „Make America Great Again!” csak hívószavak, nem rendes programok, ezért semmit sem árulnak el arról, hogy jobb lesz-e, vagy rosszabb.

A Trump mögött álló lobbikból sem lehet kiindulni, mert ebből a szempontból nem csak üres duma Trump outsidersége. Ő is az amerikai elit tagja ugyan, de milliárdos volta ellenére sosem szakadt el az átlagember valóságától, ami esetünkben Pizza Hut reklámokat, szépségversenyeket, vagy éppen pankrációt takar.

Trump folyékonyan beszéli ezt a nyelvet, de nem tudhatjuk, hogy mennyire érti. Az új elnök mellől annak ellenére sorolt át rengeteg nagytőkés csoport Clinton mögé, hogy a demokrata jelölt már külügyminiszterként bizonyította az ügyetlenségét és az üres becsvágyát, ami tökéletesen jelzi a rendszer általános válságát.

Ezért ha valamitől valós változást lehet remélni, akkor az pont az a tény, hogy Trumpnak nem fognak olyan számlákat benyújtani, mint Bush idején az olaj- és fegyverkereskedő, Obama ciklusa alatt az energetikai és informatikai, vagy Clinton remélt győzelme esetén a gyógyszeripari és vegyipari lobbik.

Trump győzelme ugyanakkor nem jelenti azt, hogy ezek az érdekcsoportok kiesnének a nagypolitikából, a republikánus pártvezetés sem cserélődik le csak úgy magától. Nem beszélve arról, hogy az új emberek milyen munkát fognak végezni, így ez még továbbra sem ad választ arra, hogy jobb lesz-e, vagy rosszabb.

Bár a kiszemelt miniszterekkel kapcsolatban az újságírók már neki is láttak a várható tendenciák felvázolásának, az amerikai társadalom Trump megválasztásával épp most mutatott határozott középső ujjat ezeknek a sajtóorgánumoknak, megkérdőjelezve a tényszerű tájékoztatás és a valódi ellenőrzés igényét, rávilágítva az újságírás általános válságára.

Ez ugyanúgy nem újdonság, mint hogy az elnök egy jól felépített termék, vagy hogy a politika a hatalom természetéből fakadóan képmutató, a közjó és az önös érdekek mentén egyensúlyozó felépítmény. A média fogyatékossága kibukott már a Brexit, a görög válságkezelés, vagy a Krím-félsziget orosz megszállása kapcsán is.

Most pedig Trump nyert, mert a választók döntő hányadát már nem érdekelte, hogy melyik sajtóorgánum milyen narratívát faragott a rendelkezésre álló információdömpingből (tényekből, álhírekből és feltételezésekből), csak amit a saját bőrén tapasztalt – és az elég rossz.

A valóság totális relativizálása zajlik, az interneten ideológiai buborékok, a valós térben párhuzamos társadalmak jönnek létre. Így senki, e sorok írója sem tudja megmondani, hogy jobb lesz-e, vagy rosszabb Trump elnökségével.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1812017293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2016.12.02. 17:07:37

"Obama, aki egy remek kiállású elnök, imádom a beszédeit, a fellépéseit"

gellért, megint sikerült egy idiótát beszereznetek?

pitcairn2 2016.12.02. 17:08:33

legalább olyan "jó" mint Obama:)

megjegyzem ez volt a kampány alatti csevej legérdekesebb eleme:

Donald Trump Brings Back the Talk of Default
www.theatlantic.com/politics/archive/2016/06/donald-trump-brings-back-the-default-talk/488270/

ezzel tényleg világtörténelmet csinálna az öreg:)

pitcairn2 2016.12.02. 17:19:03

"a felfelé ívelő gazdasági mutatók "

az Obama adminisztráció alatt több hitelt vett fel az USA mint az azt megelőző 200 év folyamán összesen...

Obama örökségét meglehetősen egyszerűen össze lehet foglalni:

totális katasztrófa

a tevékenysége kapcsán pedig az alábbi mottó a találó:

"utánunk a vízözön..."

(avagy franciásan: Après nous le déluge.. ezt is egy nagyon tiptop emberke mondta még a XVIII. században)

tireless treehugger 2016.12.02. 17:37:02

@jose maria padilla:

obama szépen kikupálódott, és nagyon jó csapat szerveződött köré, csak külön neked írom ide: askenázi zsidók, brilliáns munkát végeztek.

inkább csak köpködhetnéked volt, elég valőszínűtlen hogy követnéd a tevékenységét.

maradtam tisztelettel

tireless treehugger 2016.12.02. 17:50:02

@pitcairn2:

hitel nem számít,

ekkora összegnél az már nem az ő bajuk. most már nemcsak a csatlósok hanem a hitelezők is kezüket törik az usa és a dollár sikerességéért.

miközben mindenkitől kölcsönkéregettek, hatalmas mennyiségű dollár került ki a nemzetközi pénzpiacra(~30 billió $, magyar billióban értve), ezzel stabilizálta a dollár világvaluta szerepét, és stabilizálta a 2008-2010 között megrendült világkereskedelmi bizalmat.

(a dollár értékpapírok pénzhelyettesítő eszközként is felhasználhatóak, egy modernebb pénzváltozatnak felelnek meg)

ps, ha kötekedsz, maradjunk csak a témánál és a saját szavaiddal, semmi kedvem az idézeteidet olvasgatni reggelig.

Tündér_Lala 2016.12.02. 19:13:39

@még nem: Azért a hitel is számít.

Ez a pénz mennyiség azért nem okozott azonnali katasztrofális inflációt, mert fiktív elektronikus pénz (nem került forgalomba) és az államok eladósítására használták vagyis csak a könyvekben szerepel és soha nem fogják visszafizetni. (Kamat és árfolyam veszteségek, a döglött papírok ára illetve vesztesége, amit az államok átvállaltak a pénzügyi rendszer fenntartása érdekében.)

Amit viszont fizetnek kamatként, kényszer vagyon értékesítésként, az valós megtermelt pénz, amit besöpörnek. Ebből az összes többitől bevasalt pénzből hazudják a világnak, hogy amerika már kimászott a reszsszióból. Persze az amerikai államadósság is ott marad, amivel zsarolható az állam.

tireless treehugger 2016.12.02. 19:58:36

@Tündér_Lala:

a fizetett kamat is tovább növeli a dollár mennyiséget.

>>...és soha nem fogják visszafizetni....<<
de minek akarná visszafizetni?, ha pénzt vonsz ki a rendszerből valamilyen más pénzjellegű pótlás nélkül (yüan) akkor a rendszer összeomlik pénzhiány miatt. ugyanez van a forinttal és magyarországgal is, 6 év alatt 30%-kal nőtt az államadósság, ez tartotta működésben a gazdaságot és ezzel kötjük a partnereinket és szomszédainkat magunkhoz.
hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1ga#/media/File:Hungarian_government_debt-2004-.png

a jelenlegi pénz és pénzhelyettesítők mennyisége megfelel a termelt-kereskedett-szolgáltatott értékeknek. igaz hogy a nagy része pusztán pénzügyi "szolgáltatásokhoz" kell, de ez már másik kérdés, az egyensúly jelenleg megvan.

azt lehagytam az előbb hogy amikor dolláradósság keletkezik és ez kereskedelmi deficiten keresztül távozik, ezzel az egyéb pénzek megsemmisülnek mégtovább erősítve a dollár szerepét. pl ezért is nyomtatják a kínaiak a yüant, mert az export plusz folyamatosan megsemmisíti, és egyéb valutákat emel a helyébe. (nálunk is).

Bell & Sebastian 2016.12.02. 20:10:58

Blablamaki _sem_ csördített a kerbankok füle közé, ezért a mai napig semmiféle biztosíték nincsen arra nézve, hogy nem ismétlődik meg a New Orleans -i bluestücskök megfürdetése hitelben, velük a fél világ bedöntése.

Óvónéni új bábuskát húzott a mellső lábára, Kárpátok géniusza virágozzék, stadionot ezeret!

Bell & Sebastian 2016.12.02. 20:12:34

@még nem: Maga elég sűrűn vedlik, gerinc híján kénytelen?

Pelso.. 2016.12.02. 20:21:06

@Herr Stacheldraht Leger: A szerző szerint tény, hogy D.T.-nek a lobbik nem fognak számlákat benyújtani.
S ettől a "ténytől " remél valós változásokat.
Tényleg van mátrix, több is.

tireless treehugger 2016.12.02. 20:26:04

@Bell & Sebastian:

dolgom volt, olyankor mindent törlök.

Mindent.

Herr Stacheldraht Leger 2016.12.02. 20:50:28

@Pelso..:

a mátrix értelmezése roppant érdekesnek ígérkezik a kárpát medence viszonylatában is:

index.hu/kulfold/2016/12/02/basescu_romania_a_tiszaig_tart/

Szindbad 2016.12.02. 20:56:16

Trump a bolondok aranya.

Bell & Sebastian 2016.12.02. 21:12:47

@Szindbad: Akkor az ejtett opció, Hillbilly Clinton, az mi lenne? A bölcsészek észbölcse.

Bell & Sebastian 2016.12.02. 21:15:41

@még nem: Ha meg is lehet mosni, kár a papírért. Még a kagylónak is füle van, nemhogy a csészének.

gmihaly621 2016.12.02. 22:31:16

@jose maria padilla: Infotainment, műsor, a formát imádja, a tartalmat, a "mit" nem minősítette, csak a "hogyan"-t díjazta a szerző. Illetve azt azért a szebb jövendő és a nyers valóság, a jelen összevetésével azért véleményt mondott Obamáról.

maroz 2016.12.03. 06:18:41

@Szindbad: A pirit legalább érdekes, izgalmas, van rajta mit nézni, ezzel szemben az arany eredetileg olyan, mint egy darab kiszáradt kutyaszar, és az értékét csak az a tömegpszichózis adja, hogy az emberek elhiszik azt, hogy értékes. Nézd meg mi mérnöki munka van a piritben:

www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0033_SCORM_MFFAT6101/content/21/5_1/pirit_hexaederes.jpg

Majd nézz meg egy aranyrögöt:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/Stringer156_nugget.jpg/300px-Stringer156_nugget.jpg

Mint egy kiszáradt bagolyköpet, amit sárgára dukkóztak. Ki is a bolond tehát?

pitcairn2 2016.12.03. 08:21:34

@Szindbad:

Trump kb. az Obama-féle "hope hype" 2.0-ás verziója a dühös fehér kisember számára

és kb. ugyanakkora csalódás is lesz mint Obama, elvégre Trump __de facto__ ugyanúgy a "business as usual" platformon áll mint Obama

ez gyönyörűen látszik abból, hogy milyen kormánytagokat nevez meg mostanság...

Conchobar 2016.12.03. 08:52:24

@pitcairn2: "Trump kb. az Obama-féle 'hope hype' 2.0-ás verziója a dühös fehér kisember számára és kb. ugyanakkora csalódás is lesz mint Obama" - Nehéz attól a gondolattól szabadulni, hogy a másik ember, a másik választó egy megvezetett hülye. De, ha a valóságra vagyunk kíváncsiak, akkor kénytelenek vagyunk elvetni ezt a gondolatot. Se Obama, se Trump nem a megváltót jelenti/jelentette, nem is a megváltást várják tőle. Obamát se azért választották meg (kétszer), mert valami megváltást vártak tőle, mert illúziókat tápláltak vele szemben, hanem azért választották, mert ő egy liberális néger. A liberális négersége nem változott az idők során, ezért nem is csalódtak benne, nem tudtak benne csalódni a választói

pitcairn2 2016.12.03. 08:55:52

@Conchobar:

inkább azért választották meg mert temérdek pénzt öltek a választási kampányába:)

(különben a figura tényleg jól ki volt találva, egy ideig még "piacképes" is volt...)

pitcairn2 2016.12.03. 08:58:51

@Conchobar:

"A liberális négersége nem változott az idők során, ezért nem is csalódtak benne, nem tudtak benne csalódni a választói "

igen vérszegény volt a feketék között most a választási aktivitás - és ez elsősorban nem annak szólt, hogy most nem "fekete" jelölt volt, hanem annak hogy a "fekete" elnökük 8 év alatt kb. semmit sem hozott számukra...

Conchobar 2016.12.03. 09:40:16

@pitcairn2: "inkább azért választották meg mert temérdek pénzt öltek a választási kampányába" - Biztosan nem ez volt az ok. Temérdek pénzt öltek H.Clintonba is, mégis vesztett. Trumpba is rengeteg pénzt öltek, viszont jóval nagyobb ellenszéllel kellett megküzdenie (még a saját pártjában is voltak clintoniánusok). Nem azért megy rengeteg pénz a választási kampányokra (hazánkban sem), mert maguk a résztvevők elhiszik, hogy van értelme, hanem azért, mert megpróbálnak minden követ megmozgatni (és pénzeket aránylag könnyű mozgatni. Már mint annak, akinek van). A riválisok pénzszórásban sem akarnak lemaradni egymás mögött, de nem a beleölt pénzmennyiségen múlik a választás

pitcairn2 2016.12.03. 09:45:38

egész biztosan ez is ok volt, ebbe a versenybe csak vastag bukszával szállhatsz be:)

Conchobar 2016.12.03. 09:48:47

@pitcairn2: "ez elsősorban nem annak szólt, hogy most nem 'fekete' jelölt volt, hanem annak hogy a 'fekete' elnökük 8 év alatt kb. semmit sem hozott számukra." - Ha semmit se hozott, akkor most annál inkább elégedetlenek, ezért annál inkább részt kellett volna venniük. De nem így cselekedtek. Azért ne nézzük már annyira hülyének még a négereket se, hogy elhisszük róluk azt, hogy illúzióik voltak Obamával kapcsolatban. Ha lettek volna illúzióik, akkor azt már el kellett, hogy veszítsék az előző elnökválasztásnál (mikor Obamát másodjára is megválasztották)

Szindbad 2016.12.03. 09:59:00

@maroz: Hát ja. Nem véletlen, hogy a bolondok szopják be.

pitcairn2 2016.12.03. 10:31:06

@Conchobar:

akik valóban kiábrándultak már ebből az egészből

ergo

semmit sem várnak már ezektől a "választásoktól"

azok el sem mennek "választani"

mellesleg ők vannak a legtöbben...

Szindbad 2016.12.03. 22:24:35

@pitcairn2: Nem hiszem, hogy csalódás lesz, mert Trump Orbánhoz hasonlóan érzi hogy milyen látszatintézkedések kellenek a fehér szemétnek, hogy azt higgye, hogy neki jobb lesz. Trump szavazóitól következetességet nem kell elvárni, mint ahogy semmilyen szavazótól sem.

Jakab.gipsz 2016.12.03. 22:38:04

Azt valóban nem tudhatjuk milyen elnök lesz
Mr. Trump .
De azt igen tudjuk, hogy milyen gondokat kellene a nyugatnak megoldania.
Példának okáért felsorolhatunk egy párat ezek közül, példátlan méretű állam adósságok,energia válság és ökológiai válság, népesedési politika, mint komplex-rendszer szintű válság, az amivel szembe kell néznünk.
És most játszunk el a gondolattal, hogy jön egy "jó tündér", no nem Mr. Trump, hanem egy igazi aki azt tudja mondni csiribi-csribá, és eltüntetné az összes állam összes adósságát, le cseréve aranyra, ez kb mai áron 500 ezer tonna arany lenne, kb egy olaj tankhajó, talán ideig óráig, vagy egy rendkívül olcsó könnyen hozzáférhető tiszta energia forrással látná el az emberiséget, ugyan csak ideig óráig nyújtana megoldást, hasonló módon az előzőhöz, tehát "egy jó tündér" sem segíthet rajtuk. Azaz nekünk kell egy új természet és kultúra filozófiát, felmutatnunk. Tartok tőle erre a feladatra az amcsi tudomány filozófia nincs felkészülve.

pitcairn2 2016.12.03. 23:19:28

@Szindbad:

Trump szerintem kamikaze feladatot kapott a Wall Street-i oligarchák nagytanácsától, kb. a világtörténelem egyik legnagyobb gazdasági összeomlását fogja levezényelni az elkövetkező 4 évben

a 16 éve tartó Obama-Bush-féle ámokfutás következményeit nem lehet átugrani...

a kilábalás előtt ezeknek a következményeivel mindenképpen szembe kell nézni...

PS.: a választási kampány alatt afféle mellékszálként megjelenő nyílt államcsőd gondolat szerintem egyáltalán nem volt véletlen... elő fog még az kerülni... persze előtte még temérdek pénzt fognak nyomtatni...

Szindbad 2016.12.04. 00:13:34

@pitcairn2: Én nem látok komoly gazdasági problémát, buborék nem látszik, és a politikai átrendeződések nem nagyon szokták megbolygatni a gazdaságot. Sokkal robusztusabb az annál, van bőven játszótere Trumpnak. Semmiféle ámokfutás nincs. Az USA gazdaságának földbe állása évtizedekig tartana, kizárt, hogy ne tudnának ennyi idő alatt bármilyen problémát megoldani. A földbeállások mindig lassú folyamatok, nézd meg pl a 2009-es válságot, az USA "durván megszenvedte", egy évig volt mínusz három százalék GDP változás. 2010-ben már nőtt a GDP. Mivel akarod te bedönteni ezt a gazdaságot? Vagy nézd meg Venezuelát, Maudróval hány éve futja már az ámokot, és még mindig megy.

pitcairn2 2016.12.04. 00:58:44

8 éve tartják a nagy jegybankok 0% környékén az alapkamatot és a japán és európai mennyiségi lazításnak köszönhetően ma nagyobb volumenű a pénznyomtatás mint 2009-ben

az extra laza pénzpolitikának köszönhetően obszcén buborékokat fújtak a kötvény, a részvény és az ingatlanpiacokon

katasztrófa az egész...

kb. olyan ez mint amikor a kábítószerrel telenyomott drogfüggő azt bizonygatja, hogy jól van ő, nincs neki semmi problémája...

pitcairn2 2016.12.04. 01:03:29

@Szindbad:

a GDP önmagában egy nagy büdös semmi 2008 óta bő 20%-al nőtt az amerikai GDP miközben az államadósság úgy durván 100%-al ment föl

Lion K (törölt) 2016.12.04. 03:45:52

@jose maria padilla: Gerényi Gábor szerelme a srác.

Obama az USA leggyengébb elnöke volt: egy idióta.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2016.12.04. 15:46:35

@Lion K:
Talán egy dolog írható a javára: nem szopatott gyakornokokat az irodában.
Vagy legalább nem tudódott ki.

gyalog.galopp 2016.12.04. 18:19:59

Ha Oboamaki, meg Billlaricicus így játszott volna négylábast, talán nyertek volna.

www.facebook.com/il-Grande-Piano-830589247034593/?pnref=story

Bell & Sebastian 2016.12.04. 23:02:22

@pitcairn2: Meg a szíriai, titkosszolgálati vereséget és / vagy kármentést. Igazából másodjára alaposabban és tartósan el tudná páholni Oblama és Hillbilly tartótisztjeit, feltéve azt, hogy egyáltalán megengedik neki a hangtompító nélküli pukkantást..

maroz 2016.12.05. 06:08:59

@Szindbad: "Trump szavazóitól következetességet nem kell elvárni, mint ahogy semmilyen szavazótól sem. "

Tehát te sem vagy következetes szavazó. De akkor ha te magad sem tartod fontosnak azt, hogy mi az ígéret és mi a "betartás", akkor miben reménykedsz? Vagy csak elmondtad, hogy lám, mindannyian, köztük te is ostoba seggfejek vagyunk, amikor bevesszük ezt a szavazósdit?

Sir Galád 2016.12.05. 14:36:11

Vajon milyen elnök lesz egy bohócból?...

pitcairn2 2016.12.05. 14:54:09

@Szindbad:

grafikon az Obama-féle GDP csodáról:)

c3352932.r32.cf0.rackcdn.com/content/pic0b1af846777c43599447767880fd38c8.gif

CinC = Currency in circulation (ez kb. az M2-es monetáris aggregátummal azonos)

Bell & Sebastian 2016.12.05. 23:22:09

@Sir Galád: Savanyú a vackor, mi, baszod alássan.

Sir Galád 2016.12.06. 00:16:34

@Bell & Sebastian: Igen, nagyon izgat, hogy kinek a csicskája ül az amerikai elnöki székben.

pitcairn2 2016.12.06. 09:40:44

@Sir Galád:

jó eséllyel ugyanazoknak:)

is 2016.12.06. 15:22:28

namost vagy fuggetlen posztot probaltal iderettyinteni, vagy teljesen elfogult Trumpos vagy, mindenesetre ha a masodikra palyaztal, akkor nem kellett volna ket bekezdes kinos lavirozasa es Trump mosdatasa utan azert odaszurni egy felmondatos Clinton-gyalazast, mert nagyon kilog a lolab. vege a PC-nek, ereszd ki a gyuloleted, hanyjal ide, es aztan kopjel bele, az legalabb oszinte.

Arra az egyetlen pici tenyre, hogy az amerikaiak KISEBBSEGE, es nem tobbsege szavazott Trumpra, azert meg felhivnam figyelmed. A donto hanyadra hivatkozas tehat hazugsag, azzal hiaba is probalod meg haborgo lelkiismereted megnyugtatni.

is 2016.12.06. 15:26:57

@Bell & Sebastian: Mint tudjuk, az elnok egy ember, csak a Feher Hazba meg 4000 kell. Namost azt probald meg velemenyezni, hogy Clinton sokszorosan jobb csapattal jott volna, mint amit most Trump kapkodva osszeszed. Es a csapat fogja szallitani az eredmenyeket.

is 2016.12.06. 15:32:27

@Conchobar: erdekes sotetseg van a fejedben. mar csak a szohasznalatodbol itelve. a negerek ugyanis 1950-60 kozott kihaltak, ma mar egy sem el beloluk, te pedig elo embereket meg mindig negerezel. te sem vagy majom. ugye?

pitcairn2 2016.12.06. 19:52:20

@is:

az alapító atyák nem véletlenül találták ki ezt a rendszert:)

ebben kell nyerni, teljesen mindegy, hogy kinek van abszolút többsége

pitcairn2 2016.12.06. 19:56:24

@is:

Trump ugyanúgy a Wall street-i oligarchák útmutatása alapján szedi össze az embereit, mint Clinton

szóval semmi lényegi változás sincs itt

max azon lehet törpölni, hogy most miért Trump-ot helyezte "hatalomba" a Wall Street-i oligarchák nagytanácsa

mint fentebb írtam az én tippem az, hogy Trump kamikaze szerepet kapott tőlük:)

valakinek szembe kell nézni az elmúlt 16 év Bush-Obama fedőnév alatt megvalósított gazdasági ámokfutásával...

pitcairn2 2016.12.06. 20:00:07

@is:

már bocsi de ez kb. olyan mint amikor néhány tökkelütött idióta át akarta írni a Huckleberry Finn-t mondván hogy az felháborítóan rasszista:)

Huckleberry Finn" and the N-word
www.youtube.com/watch?v=nW9-qee1m9o

maroz 2016.12.08. 06:32:38

@is: Na jó, de Clintonné kinek a niggere? És miben is reménykednél, ha a bula még a nigger niggereként is megbukott?

Nem tudom, az megvan, hogy a fél világ az amerikaiak niggere? Ha Magyarországon élsz akkor igen jó eséllyel te is az vagy, legfeljebb téged már kimosdattak, ezért sanszos, hogy magadra már fehér emberként gondolsz, junó, mint Michael Jackson, persze ettől még egy koszlott nigger vagy amerikai szemmel, ami leginkább arra jó, hogy gyűlölhesd a saját fajtádat.

Mindjárt még a bibsik védelmében is előadod a píszí-mantrát, mintha nem szarna neked is ugyanúgy a pofádba a sok kampósorrú, mintha a zsidózongora neked is csilingelne amikor dellázol a bótban.

Látod, ez maradt mára a progresszióból, kis ideges emberek, akik védik a kultúrliberalizmust, mint blöki az elé vetett csontot. Milyen érdekes lesz, amikor a gazdáitok már rég lefordultak erről a faszról és valami egészen mást, valami őszintébbet, brutálisabbat szopnak, miközben ti még mindig ezen a petyhüdt tematikán nyammogtok.

tireless treehugger 2016.12.08. 11:18:58

@maroz:

>>Mindjárt még a bibsik védelmében is
>>előadod a píszí-mantrát, mintha nem
>>szarna neked is ugyanúgy a pofádba a sok >>kampósorrú, mintha a zsidózongora neked
>>is csilingelne amikor dellázol a bótban.

a jelenlegi lehetőségek közül a zsiványok adják a legélhetőbb rendszert.
és ahogy kiterjesztik a befolyásukat afrikára az is szuper hellyé alakul.

a főzsiványok elég laza tulajdonosok, a történelem ezernyi rosszabbat mutatott fel, ők csak stratégiai- és pénzügyi vezetők, a civil- és mikromenedzsment szabad pálya. olyan mint egy szimbiózis, mi mennénk vissza az milliónyi kiskirályok és bizonytalan élet sötétségébe, őket meg 20 évente gyilkolnánk le hiteltörlesztés címen.

én speciel boldogan csengetem a zongorát, és boldogan segítem a zsivány rendszert mert jelenleg ez a

__leginkább emberi__

és minden egyes befizetésemmel tovább erősítem, így jut belőle nekem kedves témákra is mint pl travel and transport biztonság, környezetvédelem, jövő projektek, piszi, social cohesion, na meg jut belőle kifizetni az egyre több és egyre hangosabb lúzert akik ha nem lennének a rendszer által etetve és kiszolgálva, már rég visszarántottak volna minket, oszt kapálhatnám a krumplit napestig, na meg azt sem tudnám mi van 200km-rel odább és teveled is csak a fokost markolászva állnék szóba.

maroz 2016.12.08. 13:44:20

@még nem: Magyaran te meg pillanatnyilag kaptal valami helyecsket a leszopott fasz kevesbe boldogtalan oldalan es a bendod mondatja veled az erkolcsot. Hogy meg vagyok lepodve.

tireless treehugger 2016.12.08. 14:12:38

@maroz:

nem vagyok nyertese ennek a világnak, nem voltam az előzőnek sem, élek és élni hagyok, eszemben sincs többet elvenni mint amit én beraktam.

de nem is nyekergek hanem megpróbálom kitölteni az _egyetlen_ életemet.

az élet nyugalma költségekkel és feladatokkal jár, hajlandó vagyok megfizetni, időt és energiát rááldozni. ezért mutatok neked másféle gondolatokat, mert ez is bele tartozik a társadalmi kötelezettségekbe.
mint ahogy fontos feladat megmutatni azt hogy nincs boldogtalan oldal, csak egyes emberek nem találják a boldogságukat. és ha nem találja meg egy olyan rendszerben ahol szinte korlátlan lehetőségek vannak, akkor nem találná meg egy másik rendszerben sem. szóval nem azzal segítek hogy rendszert váltok hanem hogy felhívom a figyelmet ennek a rendszernek az előnyeire.

maroz 2016.12.08. 16:14:49

@még nem: "ahol szinte korlátlan lehetőségek vannak"

Ez nem "masfele gondolat", hanem egeszen konkretan egy faszsag. Ilyesmit nekem fosleges mutatnod, mert ilyen idiotasaggal kismillio ember untat amugy is.

Szeressed, leszarom, a parttitkar elvtars is szerette es ugyanazt mondta, amit te. 1986-ban. Nem pont a kapitalizmusrol, de a tobbi marhasag ugyanaz volt.

gyalog.galopp 2016.12.09. 07:48:14

@még nem:

"... élek és élni hagyok, eszemben sincs többet elvenni mint amit én beraktam."

Ezt magyarázd el annak az afrikai, dél-amerikai kávé ültetvényen dolgozó munkásnak, akinek az egy heti bére nem éri el egy Starbucks csésze kávé árát.

A globalizációnak van egy mellékhatása, a tőkekoncentráció már a középosztály kilátásait fenyegeti. Miközben egyre kevesebben jutnak egyre hatalmasabb jövedelemhez a középosztály egyre szélesebb rétege stagnál, vagy lecsúszik.
A történelem eddigi tapasztalatai alapján a balhékat, forradalmakat nem a nincstelen tömegek, hanem a középosztály indítja és vezeti, a prolik, csak eszközök.

pitcairn2 2016.12.09. 10:00:07

@még nem:

az Obama-féle "fellendüléssel" kapcsolatban csak egy grafikont kapsz:)

fred.stlouisfed.org/graph/?g=c5m9

direkt neked generáltam a Saint Louis FED interaktív grafikonrajzoló programjával:)

tireless treehugger 2016.12.09. 21:10:41

@pitcairn2:

körbejárom, hosszú lesz.

éééés? számít a cégek értéke vagy profitábilitása?, muszáj egy cégnek jóltartania és eltartania a szelvényvagdosóit?. mi a fontosabb a cégnek mint egy működő szervezetnek(organism!!!)?, a dolgozói és a partnerei vagy az ölbe tett kézzel várakozó tulajdonosai?

szerintem a profit nem számít, és a hitel mértéke sem annyira. a fontos a market share, a jövő, a cégen belüli közösség, a gazdaságban betöltött szerep, a cashflow, az adóképesség, a közösségi szerepvállalás (szponzoráció, projects)

van pénze a cégeknek a termelés finanszírozására?, igen van.
termelnek?, igen termelnek.
megveszik a terméküket?, igen megveszik.
ezek szerint a gazdaság működik?, igen működik.

nem számít hogy üzleti eredmény helyett kölcsönpénzből dolgoznak, sokéve írom hogy tessenek felkészülni a teljesen igéreten (hitelen) alapuló gazdaságra és életre.

a tőke összetevőiről leválik a pénz, és megmarad a tudás-tapasztalat-kapcsolat-szervezet-ötlet mint tőkealap, amihez aztán korlátlan és közel ingyenes pénz társítható.

személyekre nézve pedig senkinek nem lesz szüksége tekintélyes örökségre hogy már fiatalon szép életet éljen, mert induláskor megkap mindent (szintén közel ingyen pénzért), amit aztán könnyedén visszafizet élete&munkája során. (nem örökölhető tanácsi lakás, ismerős??)

a szelvényvágók és hozamvadászok ideje lejárt, a pénz többé nem kap automatikusan hozamot, illetve jelentéktelen lesz a hozama.

ha a pénzre úgy tekintünk mint elraktározott munka-energia-visszafogott fogyasztás, amit majd a jövőben kívánunk felhasználni akkor tuképpen a gazdasági aktívitásra kényszerítés van a változások mögött, a gazdaság és társadalom nagyobb sebességre vált, komoly kihívónk akadt.

és hogy mindezt a péznyomtatással sikerült elérni?, talán jobb volt amikor pénzhiány volt, és jegelni kellett a terveket a felhalmozódás idejéig?.

nem te voltál az aki lázadt a rent economy ellen?, akkor?......

tireless treehugger 2016.12.09. 21:23:55

@gyalog.galopp:

a középosztály azért tűnik el hogy a benszülöttek jobban éljenek.

te majd megtanulsz szerényebben és ésszerűbben élni, a kannibál meg rákap a hamburgerre. win-win.

tőkekoncentráció nincs, a pénzügyi pénz koncentrálódik egyre nagyobb mértékben mert most zajlik a pénzügyi szektor vadkapitalista korszaka. de mint ahogy a nestlé vagy a mercedes sem akarta elpusztítani a világot, így az óriás bankok és pénzszervezetek sem akarják.

a pénzpiaci pénzek elég függetlenek a reálgazdaságtól, más közeg, diferent level, kár lenne az ott forgó billiókat gazdasági veszélynek tartani.

gyalog.galopp 2016.12.10. 07:45:19

@még nem:

Aha, ez a kommunizmus X.0-ás változat egy pénzügyi perpetuum mobile által támogatva.
A hamburger kétségtelenül egy innovatív magoldás a kalácshoz képest. Talán emlékszel rá, egy Marie Antoinette nevű leányzó kaláccsal próbálta oldani a feszültséget, de nem jött be neki, le is csapták a fejecskéjét.

tireless treehugger 2016.12.10. 10:10:52

@gyalog.galopp:

hány száz éve volt utoljára forradalom vagy komoly változás a west országaiban? ez csak egy enyhe válság, túl sok lett a vesztes és ők is kapcsolatba kerültek egymással, többnek erősebbnek hangosabbnak látszanak mint valóságban.

az alt right nem több mint néhány százezer gondolkodó, a többi csak a szokásos bámészkodó, nem tudja, nem érti, csak ugrál a propagandára. de még az alt right kiindulása is hamis, az sco előcsapása, megpróbálják az ellenfelet a saját területükön meggyengíteni (15. 06. 2001)., idővel aztán szép lassan kikerekedett, lett először elit általi elnyomás, gonosz pénzhatalom, veszélyben a fehér faj, eussr, ussr, ttip végveszély, .... . majd idén már teljes kakofónia: clinton féle azonnali atomháború, muszlim népvándorlás, liberális mocsár, ..... és találtak hozzá arbitert is, az új szuperhumán aki a föld megmentője: trump.
pedig az egész csak arról szólt hogy hogyan lehetne a nyugati szövetséget gyengíteni és megzavarni, így az ázsiai szövetség időhöz jut.

én azt mondom még nincs itt az ideje a right-nak, 4-5 év minimum, 10 is meglesz. mert még csak 8 éve indult a fegyverkezés, egy nagy háborúhoz komoly felkészülés kell, és az ideológia a legvégső fázis, nehogy kifulladjon/elfáradjon idő előtt.

pitcairn2 2016.12.10. 11:51:57

@Bell & Sebastian:

"Meg a szíriai, titkosszolgálati vereséget és / vagy kármentést."

nem vagyok meggyőződve arról, hogy az "vereség" volt,

én inkább arra tippelnék, hogy van annak a látszólag értelmetlen politikai irányvonalnak "mélyebb értelme" is és pontosan ezért szervesen folytatódni fog ez a sztori....

az alábbiak szerintem roppant érdekesek a közel-keleti fejleményének kapcsán:

1. a két top anglo-amerikai szövetséges - Izrael és Szaúdi Arábia - elképesztő ütemben fegyverkezik

pl. a szaúdi katonai büdzsé évek óta nagyobb mint az orosz...

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures#List

abszolút értékben...

a leköszönő Obama adminisztráció pedig hatalmas katonai szubvenciót hagyományozott az izraeliekre

usuncut.com/world/us-38-billion-israel/

ill.

2.) az amerikai monetáris bázishoz és az M2-es monetáris aggregátumhoz viszonyított kőolajárak pedig negatív történelmi rekordokat döntögetnek

lásd alábbi FRED grafikon

fred.stlouisfed.org/graph/?g=c5mE

no ezen a ponton meglehetősen csúnya víziók gyötörnek egy közel-keleti háborúról és egy "csinos kis" olajárrobbanásról, ami a petrodollár rendszer miatt rövid távon masszív USD keresletet indukál...

www.youtube.com/watch?v=hpZ0Kc_Cx_g

és persze menet közben világgazdasági válságot vált ki

akárcsak az 1973-as olajárrobbanás...

abban is igen aktív szerepet játszott az "szovjetek által támogatott" Szíria...

Lucius Flavius Silva Nonius 2016.12.10. 14:14:11

@még nem:

Valasz ezekre:

"nincs boldogtalan oldal, csak egyes emberek nem találják a boldogságukat"
"nem találja meg egy olyan rendszerben ahol szinte korlátlan lehetőségek vannak, akkor nem találná meg egy másik rendszerben sem"
" jelenlegi lehetőségek közül a zsiványok adják a legélhetőbb rendszert"
"speciel boldogan csengetem a zongorát, és boldogan segítem a zsivány rendszert mert jelenleg ez a leginkább emberi"

A rabszolgatarto tarsadalomnak olyan elonyei vannak, amiert erdemes elfogadni a hatranyait.
Reszletek Crassus ie 71-ben Spartacusnal tartott eloadasabol

A Romai Birodalom alattvalojanak lenni olyan elonyokkel jar, amiert erdemes elfogadni a hatranyait
Reszlet Vespasianus eloadasabol, amit Flavius Josephusnak tartott 69-ben

A Romai Birodalom alattvalojanak lenni olyan elonyokkel jar, amiert erdemes elfogadni a hatranyait
Reszlet Lucius Flavius Silva Nonius Bassus eloadasabol, amit Eleasar ben Ja’irnak tartott 73-ban

A feudalizmusnak olyan elonyei vannak, amiert erdemes elfogadni a feudalizmus hatranyait
Reszletek Werboczy Istvannak 1514.julius 19-n Dozsa György szamara tartott eloadasbol

A felvilagosodasnak olyan elonyei vannak, amiert erdemes elfogadni a hatranyait.
Reszletek Robespierre eloadasabol, amit 1793. januar 20-n tartott XVI.Lajosnak

A kapitalizmusnak olyan elonyei vannak, miert erdemes elfogadni a hatranyait.
Reszletek Custer tabornonak 1876.junis 23-n Ulo Bika szamara Little Bighorn-nal tartott eloadasabol,
amiben ecsetelte a Standing Rock Sziú Rezervátum területére torteno deportálas pozitiv aspektusait

A kommunizmusnak olyan elonyei vannak, amiert erdemes elfogadni a hatranyait
Reszletek Lenin 1917.november 6-i eloadasabol, amit II. Miklos orosz carnak tartott

A zsivany rendszernek olyan elonyei vannak, amiert erdemes elfogadni a hatranyait.
Reszletek meg_nem 2016-ban maroznak es gyalog.galoppnak tartott eloadasabol

tireless treehugger 2016.12.10. 14:59:06

@Lucius Flavius Silva Nonius:

eltévedtél.

az előző időkben nem volt összehasonlítási alap, mert a kereskedők, katonák és diplomaták kivételével nem volt lehetőség közvetlen tapasztalat szerzésére. én viszont saját tapasztalatból írok, saját gondolataimat, saját szavaimmal.

a mai világban sokféle rendszer van, lehet megtapasztalni, lehet megfigyelni a folyamataikat, milyen válaszokat adnak hasonló problémákra és hogyan kezeli a rendszer a saját polgárait. sőt lehetőség van az átszokás/felkészülés nélküli "shockterápiára", 12-15 óra repülés után a föld másik felét láthatod.
a személyes tapasztalat ami igazán odabaszna a nyekergőknek ha látnák is és nem csak ugatnák, mint ahogy pl a mandi 5-7kerület brigádja is hitelesebb volna ha nem "budapest-tel aviv" tengelyen mozogna.

egyenlőre messze jobbak vagyunk mint az egyéb lehetőségek. (magyarország nem beleértendő) (városállami kivételeket hagyjuk)

nem azt mondom hogy ez a végleges rendszer, de sokszáz éve fennáll, és elég rugalmas ahhoz hogy fentmaradjon.

ok ok nálad a történelmi vonal számít, és miért ne?, ha abban találod a magyarázataidat, nálam viszont 2 emberöltő már ködbe vesző sosem visszatérő múltnak számít.

best

gyalog.galopp 2016.12.10. 16:18:37

Mit is tehet egy szerencsétlen szürkeegér ott, ahol az elefántok fociznak.
süti beállítások módosítása