Így úsztam meg a brüsszeli terrortámadást
2016. március 22. írta: bukovics

Így úsztam meg a brüsszeli terrortámadást

molenbeek1.jpg

Eredetileg ott sem lettem volna, aztán meg majdnem igen, végül mégsem.

Röviden így foglalható össze a sztori, a hosszúért olvassanak tovább!

„Milyen jó neked, hogy holnap repülsz vissza!” – mondtam egy éppen Brüsszelben tartózkodó ismerősömnek, miközben az Európai Bizottság hatalmas, #TeamJunckerEU hashtaggel ellátott molinóval lefedett, fegyveresekkel őrzött Schuman téri épületétől nem messze, a Jourdan téri Maison Antoine előtt beálltunk a sültkrumplira váró hosszú sorba.

„Inkább neked jó, hogy te már ma este!” – jött rá a válasz, mire felajánlottam, hogy cseréljünk, mert maradnék még egy napot a városban. A Maison Antoine krumplija egyébként csodálatos, ugyanazt az andalúz szószosat ettem, mint egy hónapja Angela Merkel – igaz, nem nagy adagot 3,70-ért, hanem csak egy kicsit 3,30 euróért.

De hát nem is én vagyok a német kancellár.

Az Európai Bizottság meghívására egy szociális problémákról szóló hétfői konferenciára utaztam a belga fővárosba. Vasárnap délután érkeztem, és este, valamint amennyire a program engedte, hétfőn rögtön nekiindultam a város feltérképezésének, különös tekintettel a hírekben gyakran szereplő Molenbeek városrészre.

Terrortámadás ide vagy oda, egy, az EU jövőjéért aggódó, borongós, sötét hangulatú, a római birodalom bukásával párhuzamot vonó riportnak remek kezdése lehetne, hogy a hotelből kilépve rögtön elhúzott előttem egy fiatalabb, kisebb termetű patkány az utcán, amit csak a Rogier téren helyet foglaló utcazenész által végtelenítve játszott Bella ciao idáig elhallatszó dallama fokozott. Sötét volt. Hideg volt. Egyedül voltam. Meg a patkány. Képzelhetik.

De ez nem egy ilyen riport.

Főleg Németországot ismerem, a németországi problémás városrészekkel vagyok tisztában valamennyire. Frankfurtban a Gallus és a Bahnhofviertel, Berlinben Neukölln – ezeket javarészt törökök lakják. Nincsenek se dél-londoni, se kül-párizsi tapasztalataim, szóval nagyon érdekelt, hogy milyen Molenbeek, ahol hónapokon keresztül el tudott bújni a hatóságok elől az őszi párizsi merényleteket kitervelő Salah Abdeslam, és végül úgy bukott le, hogy feltűnően nagy mennyiségű pizzát rendeltek a lakásukba.

A Gemeentepleinre vezetett az első utam a metróból. Ez a kerület központi tere. Már az aluljáróban feltűnt: csak muszlim nők és arab külsejű férfiak szálltak ki a szinte üressé vált szerelvényből. A mozgólépcsőről a rendőrség épülete és az előtte már-már demonstratívan ott parkoló többtucatnyi rendőrségi autó látványa szúrja ki a szemem. Hogy az állampolgárok szubjektív biztonságérzetére látványosan adnak, már abból feltűnt, hogy a belvárosban, a reptéren és a metrómegállókban számos helyen párosával mászkálnak felfegyverzett katonák.

nissa_hijab_brusszel_belgium_molenbeek.png

Molenbeek központi tere valami szerencsétlenebb sorsú kelet-európai kisváros főterét idézi azzal a különbséggel, hogy itt se kocsmák, se kávézók, se bank nincsenek. Van viszont egy közel-keleti élelmiszereket áruló élelmiszerüzlet, egy Nissa Hijab nevű hidzsábos, giroszosok, divatos isztambuli kiegészítőket áruló ruhaboltok: ez itt minden, csak nem az a Brüsszel, ami száz méterrel arrébb a csatornától a belga tőzsde felé vezető Antoine Dansaert úton dizájnermárkák boltjaival, kiskocsmákkal, galériákkal az egyik legszebb arcát mutatja. A főtérről bevásárlóutca nyílik: ékszerekkel díszített fejkendők, kimondottan szegényes, 1 euróért 5 darab Oreót áruló budapesti kínaidiszkontokra hajazó élelmiszer-üzletek, egy SWAG néven ún. divatos ruhát áruló bolt, bezárt vagy bezártnak tűnő, arabbetűs cégérrel nyomuló kávézók.

Teljesen más, mint a német nagyvárosok törökök lakta negyedei: nyoma sincs a vidámságnak, az árugazdaságnak és viszonylagos jólétnek, a levegőben valami egészen más van. De hogy ez pontosan micsoda és miért alakult így, azt egy egyórás séta alatt, valós helyismeret nélkül felelőtlenség lenne megtippelni. Talán meg kellett volna kérdeznem az egyik üres kirakat ablakában a frizuráját két slukk között megigazító fiút. Vagy odamenni az engem a sarki giroszos pultja mögül furcsán méregető arabokhoz, hogy tényleg az-e a fura, hogy egyedüliként nem mentem át az úton piros jelzésnél. Mindenesetre nem volt rossz érzés elhagyni Molenbeeket, és inni egy pohár sört a csatorna túloldalán lévő Walvisban, hogy visszaiszkoljak a konferenciára meghallgatni az EU szociális ügyekről beszélő uniós biztosát arról, hogy az unió alapvetően a legjobb megoldás arra, hogy az emberek békésen egymás mellett éljenek.

A konferencia után vettem pár csokit, és kimentem a reptérre. Igen, arra. 

Az északi pályaudvarról induló Intercity-n átfutottam az aznapi Metro flamand nyelvű kiadását (Belgiumban két kiadással is nyomul az ingyenes napilap: a zöld a vallon, tehát francia nyelvű, a kék a flamand, tehát holland nyelvű). Nyoma nem volt annak, hogy itt bárki bármire is készülne, leszámítva persze, hogy a Brussels Airlines Passbookba integrálható beszállókártyáját nem ismerte fel a reptér biztonsági rendszere. De hát hogy is lett volna nyoma? Útlevelet, bármiféle igazolványt nem kértek el sehol – igaz, ezt Schengenen belüli repülés esetén számos helyen eleve nem is szokás. Az eredetileg 20.45-kor induló esti Brüsszel-Budapest járat több mint kétórás késés okaként kérdésemre a reptér alkalmazottja a franciaországi légi irányítók sztrájkját jelölte meg.

Ha Frankfurtba repültem volna, és az a járat késik ennyit (félig Németországban élek), vélhetően a repülőtéren vagy egy légitársaság által kijelölt hotelben kellett volna éjszakáznom és reggelre visszajönnöm a repülőtérre, ott ugyanis éjszakai repülési tilalom van érvényben, hogy a reptér környékén élőknek legalább az éjjelei nyugodtak legyenek. Budapesten ilyen nincs, a ferihegyi forgalom eleve értelmezhetetlen a frankfurtihoz képest. 

A kilenc előtt kicsivel helyett éjfél előtt kicsivel induló Brussels Airlines-járaton már gyakorlatilag mindenki aludt, természetesen én is, halovány emlékeim vannak csak valami taxiról, hazaérve rögtön belezuhantam az ágyba.

Reggel egy telefon ébresztett, hogy olvastam-e, mi történt, és ugye nem vagyok már ott.

Nekem szerencsém volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr218511846

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bukovics Martin: Így úsztam meg a brüsszeli terrortámadást 2016.03.22. 16:26:01

Eredetileg ott sem lettem volna, aztán meg majdnem igen, végül mégsem. Röviden így foglalható össze a sztori, a hosszúért olvassanak tovább!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoltán Karácsony 2016.03.22. 16:15:04

ha a nagyanyámnak áramszedője lenne ő lenne a trolibusz...

Messzi Vetek 2016.03.22. 16:48:43

@Zoltán Karácsony: lehet, hogy a nagymamája akkor sem alacsonyodna le a prolibuszságig. helyette büszkén sárgállna villamosként.

Messzi Vetek 2016.03.22. 16:52:48

@Köpe Bálint: az rendben, de olajba' sült pityókát is evett a Tóni kocsmájába' hámharmincér'?

Anselmo 2016.03.22. 17:04:26

@Messzi Vetek: mit szívtál?
Csak neked, javaslom lecserélni a kommentelős login ablak "Maradjak belépve" mezőjét arra, hogy "Maradjak betépve" :)

Bell & Sebastian 2016.03.22. 17:34:46

@Anselmo: Egy nyomorult krumpli nem ér ennyit, ha négy-ötvenért akkora adag forgatott húst adnak miegymással a migráncs büfében, hogy inni kell egy rá egy kefírt is, vagy micsodát, hogy feldolgozza a disznóhúson elkényelmesedett gyomor.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2016.03.22. 17:55:38

ezt a balfaszt. nem csoda hogy megverték a pizzások. minek ír, bukovics, ha nincs miről? egyébként ha széttépi magát egy bomba, hát túltesszük magunkat rajta. persze csak azért, mert a terroristánál csak a firkász a megvetendőbb alember.

Conchobar 2016.03.22. 18:02:56

"Nekem szerencsém volt" - Eléggé baljóslatú befejezés. Mostmár csak a szerencsében bízhatunk, hogy éppen megússzuk, vagy sem a muttikulti áldásait

2016.03.22. 18:12:06

Dajcs nem volt ott véletlen?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2016.03.22. 18:12:42

Akik kritizálják a fenti írást, még mindig nem értik a terror valóságát: igen, a fentiekhez hasonlóan sokan mások ugyanígy néhány hétköznapi dolgot csináltak Brüsszelben, aztán ugyanígy mentek a reptérre. Hétköznapi élményeik lehettek nekik is, pár év múlva talán nem is emlékeztek volna arra, hogy megfordultak Brüsszelben. Csak ma reggel úgy alakult, hogy egy rossz helyen álltak rossz időben, így nem posztot írnak a hétköznapi élményeikről, hanem időközben darabokra szakadva fejezték be az életüket egy reptér checkinjénél. Nekik nem volt szerencséjük. Nekünk szerencsénk van. A terror banalitása. :(

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2016.03.22. 18:16:34

@rajcsányi.gellért (ergé):
nem gellért, te nem érted a terror valóságát. nem ilyen jajjistenkémmajdnemottanvoltamennyinmúlhathogynemtépettszéjjelabomba buzid picsogás kell, hanem szükségállapot, katonai hatalomátvétel, kitelepítések, táborok, egyebek.
a bukovicsok csak igazolhatóvá teszik a terroroisták számára a bombázkodást.

Wikus Van De Merwe 2016.03.22. 18:18:42

@Conchobar:

Fogadjunk, hogy van még olyan, aki szerint ez elfogadható ár, elfogadható áldozat a multikulti áldásaiért cserébe.

Lova 2016.03.22. 18:24:09

Azért a flamand nyelvet lehollandozni, a vallont meg lefranciázni (ehem) olyan mintha az ukránról azt mondanád, hogy orosz. Nagyfokú tiszteletlenség.
Lehet, hogy INNEN azonosnak tűnik, de OTT egy alapos verés lenne a válasz erre a kijelentésre.

Harry Hole 2016.03.22. 18:28:10

@Lova:

:)

Hát igen. Így csak egy belga láthatja a dolgokat.

2016.03.22. 18:28:54

@rajcsányi.gellért (ergé):

Tíz évvel ezelőtt a tavistock pl. volt a kedvenc parkom napközbeni lazításhoz.
Eszembe sem jutott hogy megúsztam valamit, pedig nagyon valósnak látszott, mégha nem is voltam ott a robbanáskor.

julyseventh.co.uk/

Csak olvass bele, aztán lehet hogy megérted.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.22. 18:41:28

"Vagy odamenni az engem a sarki giroszos pultja mögül furcsán méregető arabokhoz, hogy tényleg az-e a fura, hogy egyedüliként nem mentem át az úton piros jelzésnél."

Na ne már! Omar majd elmagyarázza, hogy nem vagy elég píszí, ha ilyen kijelentéseket teszel. A muszlim zóba lakói igenis betartják a törvényeket. Te meg rágalmazol.

Bell & Sebastian 2016.03.22. 18:43:40

Ez a "majdnem ott voltam, csak mégse" egy figyelmeztetés. Változtass az életeden és zabálj sültkrumplit családi körben vasárnap, mise után, teszkózás helyett. Mi a büdös francot kerestél Brüsszeldorfban, ha itthon biztonságos, jó levegőt garantál a proletár-diktatúra.

Bell & Sebastian 2016.03.22. 18:50:06

Ja. és mit mondott erre a Pälzmutti (Bundásmuter)?

Röviden: -Nagyon sajnálom, egységben az erőnk.

csak egy néző 2016.03.22. 18:53:05

Mindeközben a tragédia kapcsán a 2x444 nevű kis G..i Fodor és Takony Árpi lapja közli címlapon a nap karikatúráját.

888.hu/article-a-nap-karikaturaja-a-888-on-58

2016.03.22. 19:00:54

Az EU képtelen eldönteni hogyan s miképp vegye fel a harcot az agresszióval.
Nem tudják eldönteni hogy agresszióra agresszióval reagáljanak ,vagy úgy tegyenek mint a Dalai Láma?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.22. 19:29:20

@Bell & Sebastian:

"és mit mondott erre a Pälzmutti (Bundásmuter)?"

Pelzmutti. A szőrme németül Pelz, nem pedig Pälz - amúgy ilyen szó nem is létezik.

hétköznapi libsizmus 2016.03.22. 19:33:35

Egy következménye biztos lesz a merényleteknek: az eddiginél is sokkal szigorúbbra veszik a reptereken és másutt az ellenőrzést. Jön a nyári utazási szezon, és ezentúl nem 2 hanem 3 órával előbb kell kimenni, végtelen hosszan kígyózó sorok végére beállni mindenütt

A zember kétszer is meggondolja, hogy elinduljon-e valahova egyáltalán

Így lesz (vagy már lett) a liberális eszmény karikatúrájából, a migráncsok kontroll nélküli beengedésből a liberális szabadságjogok, így például az utazás szabadságának a korlátozása

Mondjunk mi is köszönetet a libsiknek ezért, miután az iszlámisták már megköszönték a szöges bombával! Remélem lesz olyan hozzátartozó aki kiüti Verhoefstadt utolsó megmaradt fogát a terrorista-pátyolgatásért

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.22. 19:43:53

a szálak a puklista felforgatókhoz vezetnek

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.22. 19:46:47

@hétköznapi libsizmus:

A párizsi merénylőkről kiderült, hogy közülük jópáran a betolakodókkal é rkeztek. Gyanítom, a mai merénylőkről is ki fog derülni valami hasonló. Na de mit is óbégatunk, hiszen a bevándorlók többsége nem terrorista, nem szabad igaztalanul diszkriminálni őket.

TFH himlővel vagyok fertőzve. A testem tömegének milliomod százaléknál is kisebb részét teszi ki a himlő vírusa. Ne tessék engem diszkriminálni és elkülöníteni az egészségesektől, hiszen legnagyobb részben egészséges vagyok, csak igen kevés halálos vírus van bennem.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.22. 20:03:31

@jose maria padilla:

ne felejtsük, hogy ilyenkor ki kell posztolni egy jesuis-brüsszelt, a facsén belga zászlóra állítani a háttérképet, majd végiglájkolni az összes pray-for posztot. aztán megkönnyebbült lelkiismerettel rácsodálkozni minden világok legjobbikára, amíg nem jön a következő KA-BOOOOM.

Afrika steht an der Elbe 2016.03.22. 20:49:35

@Bell & Sebastian:
Az Pelz-nek is jó lesz. Pälz szó nincs a németben. Egyébként Hosenanzug (nadrágkosztüm) a beceneve.

Bell & Sebastian 2016.03.22. 21:03:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Se Roß, se Kaß, lófaszt tud maga, nem németül. :)

Zb74 2016.03.22. 21:03:46

@Conchobar: Azért olyan nagyon nagy szerencsére továbbra sincs szükséged. Minden egyes terrortámadás után - lett légyen az elkövető, az ETA, az IRA vagy valamelyik iszlamista brigád - felhorgad bennünk az "úristen, mivé lett ez a világ" érzése (ez így volt már harminc éve is, amikor Kibédi Ervint és Szegedi Molnár Gézát lőtték meg a schwechati repülőtéren), de a valóságban az esély, hogy terrortámadás áldozatává válj, továbbra sem nagyobb annál, mint hogy megnyerd a lottóötöst. A brüsszeli áldozatok családjának természetesen fejezzük ki részvétünket és szolidaritásunkat, de ajvékolni azért ne kezdjünk. Európa továbbra is az egyik legbékésebb hely a Földön, azzal együtt is, hogy évtizedek óta elő- előfordulnak terrortámadások.

Bell & Sebastian 2016.03.22. 21:05:45

@Afrika steht an der Elbe: Lsd.: > Kovácsné. Sok szó nincs a szótárban, de attól még vidáman használjuk.

hétköznapi libsizmus 2016.03.22. 21:12:26

@Zb74:
Menjél végig Párizsban éjszaka az utcán, és meglátod Európa már rég nem az az idilli közeg amit itt próbálsz lefesteni. És egyre több ilyen város egyre több övezete válik no-go zónává, miért is? Hát nem az ETA meg az IRA miatt

Ezek a "hagyományos európai" radikális szervezetek vállalható célokért küzdöttek nem mindig vállalható eszközökkel. Az iszlám fanatikusok viszont céljukat tekintve állnak messze attól, ami Európában elfogadható

Afrika steht an der Elbe 2016.03.22. 21:27:51

Jómagam őszintén szólva egyáltalán nem értem ezeket muszlim harcosokat.

Európa - legalábbis annak nyugati fele - szemmel láthatóan minden követ megmozgat annak érdekében, hogy 30 év múlva muzulmán többség legyen Nyugat-Európa összes országában.

Nem értem, miért kavarnak ebbe bele efféle merényletekkel, amivel csak a muzulmán ellenes pártokat erősítik. Ennyire hülyék lennének?

Tisztességes Természettudomány 2016.03.22. 21:51:26

Tavaly én is majdnem ott voltam Párizsban, de aztán mégis inkább Dubaiba vettem jegyet, és nem voltam ott.

Je suis Burj Kalifa

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.03.22. 22:02:01

@Afrika steht an der Elbe:

Ezek a merényletek az Európában élő muszlimoknak is szólnak, hogy ne feledkezzenek meg egy pillanatra sem vallási kötelességeikről.

Robinzon Kurzor 2016.03.22. 22:18:05

@rajcsányi.gellért (ergé):

A terror valósága pont az, hogy elhitesse veled: ez veled is simán megtörténhetett volna, csak a szerencsének köszönheted, hogy ma nem te maradtál ott.

Valójában nem az a szerencsés, aki minden nap megéri az estét, hanem annak van óriási balszerencséje, aki nem.

Ez egy fordított lottó, kb hasonló esélyekkel.
És ahogy milliók vesznek szelvényt hetente, mert elhiszik, hogy reális esélyük van a telitalálatra, úgy a "terror banalitásában" is partner az emberek nagy része, amikor elhiszi, hogy reális esélye van a negatív főnyereményre, vagyis hogy ő feküdjön ott darabokra szakadva.

Brix 2016.03.22. 22:31:06

A nyugat-európai, mesterségesen létrehozott multikulturális társadalmi rendszer megbukott. Csak az a probléma, hogy semmilyen eszközzel nem lehet orvosolni a problámát, hiszen a nagyvárosok gettólakói többsége már állampolgársággal rendelkezik, így kitenni nem lehet őket... 10-20-30 év jóléti társadalma sem volt elég , hogy beilleszkedjenek, és főleg nem fog beilleszkedni a most a Európát lerohanó milliós muzulmán horda...Ebből polgárháború lesz, nép és " fajirtás " mert a kontinens egyszerűen nincs felkészülve erre a népvándorlási hullámra, semmilyen szempontból sem. Európában nincsenek szakképzetlen munkaerőnek tömegével állások és a szociális rendszer sem képes felesleges embermilliókat ellátni. Aki idejönnek ma tömegével, éppen azoknak ártanak leginkább , akiket elképesztő erőfeszítések árán próbálnak meg integrálni. A saját tapasztalataimból kiindulva is úgy látom, hogy legnagyobb bajok Belgiumban és Franciaországban vannak. A muszlimok között is jelentős különbségek vannak. Az angol paki vagy a német török sokkal jobban beilleszkedett mint az észak-afrikai származású belga vagy francia bevándorlók. Úgy tűnik, hogy az afrikaiaknak predesztinált a sorsuk itt Európában, aminek nemcsak vallási , hanem intelligenciabeli okai vannak. Mindig az európaiak alatt lesznek társadalmi szinten , ami örökös frusztrációt szül, amiből egyenes út vezet a szélsőséges iszlámhoz , amely " egyenlőséget " hirdet , majd jön a terrorizmus , mint megoldás
Ez elmúlt év tanulsága az, hogy Európában vége a boldog békeidőknek, jön a káosz, anarhia és a bizonytalanság. Az egész elveszni látszik , amit 70 éve épít Európa....Mindez nem a muszlimok és az illegálisan betörő bevándorolók miatt, hanem amiatt az öngyilkos liberális politika miatt , amelyik nem tett semmit az évek óta folyó megszállás ellen, sőt még bátorított a vadembereket , hogy idejöjjenek....
Már réges régen meg lehett volna oldani a válságot , ha nem Merkel-féle, kretén vezetők irányítanák az EU-t! Abből kellett volna kiindulni , hogy minden állam alapvető feladata, hogy megvédje határait , és az ott élő polgárok érdekei szerint lép fel. Mára olyan bajt okoztak, amiből kilábalni sem lehet többet.. A sorsunk most sem a saját kezünkben van , és azon törik a fejüket hogy osszanak szét, több tízezer betolakodót...

2016.03.22. 22:53:39

@Wikus Van De Merwe: "Fogadjunk, hogy van még olyan, aki szerint ez elfogadható ár, elfogadható áldozat a multikulti áldásaiért cserébe."

Persze hogy van. Ezeknek addig nem esik le a tantusz / nem érdekli őket, amíg a saját p*csájuk alatt nem robban fel a közlekedési eszköz... Biztos vagyok benne, hogy holnap minden folytatódik tovább, ahogy eddig.

pitcairn2 2016.03.22. 22:55:24

@Brix:

mi fenének írsz össze ennyi zöldséget, a ki tudja kik által elkövetett terrorcselekmények ürügyén?

bőségesen elég az, hogy erre hivatkozva semmilyen plusz kompetenciát nem szabad adni semmilyen szupranacionális szervnek (és államinak sem)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.22. 23:02:37

@Bell & Sebastian:

"Se Roß, se Kaß, lófaszt tud maga, nem németül. :)"

Galambom, te Bundásmuttinak fordítottad, vagyis kimondottan a szőrmebundát írtad hibásan Pälznek. Vagyis abszolúte nem a Pfälzisch szó tájnyelvi - "f" nélküli - alakjára gondoltál. :D

Amúgy Roß szó létezik, lovat vagy paripát jelent, manapság már inkább csak kifejezésekben használjuk, akár a magyarban, pl. auf dem hohen Roß sitzen - magas lovon ülni. Kaß meg csak családnévként létezik.

Ha van még egyéb problémád a német nyelvvel, fordulj hozzám bizalommal, segítek. :P

2016.03.22. 23:24:02

@Diorella Queen: "Az EU képtelen eldönteni hogyan s miképp vegye fel a harcot az agresszióval. Nem tudják eldönteni hogy agresszióra agresszióval reagáljanak ,vagy úgy tegyenek mint a Dalai Láma?"

Hogyan, miképp... Eső után köpönyeg. Amikor az első bevándorló megjelent a láthatáron, akkor kellett volna helyes döntést hozni, visszafordítani, és szépen hazaküldeni. A poén az, hogy ennél még mindig lehet sokkal rosszabb, ma éppen csak belekóstoltunk, mi vár ránk. Ha normális felelős vezetése lenne az EU-nak, akkor szépen csukná a kapukat, és pontot tennének a népvándorlás végére. Aztán utána lehet filózni, hogy a bejutottak közül ki érdemes arra, hogy maradjon, és kit kell kihajintani.

pitcairn2 2016.03.22. 23:31:38

@Jankove:

az isten tudja kik által elkövetett/finanszírozott/támogatott/kitervelt terrorcselekményekre hivatkozva semmilyen többletkompetenciát sem kéne adni az EU-nak

annamanna 2016.03.23. 01:40:34

Schiffer András
2 órája ·
Nagyon köszönöm az aggódásokat, most már szerencsésen hazai földön... . Az első szó a döbbeneté és az együttérzésé,s ezúton is mielőbbi és teljes felépülést kívánok minden sérültnek,köztük két honfitársunknak.Külön elismerés illeti az Állandó Képviselet munkatársait, akik a drámai körülmények között is igyekeztek a repülőtéren rekedt magyarok segítségére lenni. Utólag kezd összeállni, mennyire kevésen múlt minden. Nagyjából a mi gépünk szállt le utoljára, kb. tíz-tizenöt perccel a merénylet után. Minket tereltek be elsőként a hangárban, mivel a budapesti járat dokkolt legközelebb a tragédiához. Ebből akkor és ott semmit nem érzékeltünk, csak a nyomasztó csendet. Tavaly március 24-én, pár órával a Germanwings-katasztrófa után indultunk Berlinben, november 14-én reggel Lyonból Párizsba kellett volna mennem: ma délelőtt egy politikustársam kedvesen meg is jegyezte, nem kéne utazgatnom... Csakhogy ez így nagyon nem normális. Ezekben a percekben nem a hangulatkeltéstől kell óvakodni, mert a hangulat sajnos hónapok óta megvan a kontinensen. Ami viszont nincsen meg, azt úgy hívják, hogy az európai emberek biztonságérzete. A huszonnegyedik órában vagyunk, hogy megteremtsük a közös európai belbiztonság alapintézményeit. Addig marad a süket duma, a szemfényfesztés, s a vér meg a gyász.

Imrebá 2016.03.23. 02:02:01

Én is megúsztam.
tavolsag.1km.net/be/brussels/be/mechelen/
Ilyen messziről nem volt nagy kunszt.

Imrebá 2016.03.23. 02:08:38

@Bell & Sebastian:

" Egy nyomorult krumpli nem ér ennyit, ha négy-ötvenért akkora adag forgatott húst adnak miegymással a migráncs büfében, hogy inni kell egy rá egy kefírt is, vagy micsodát, hogy feldolgozza a disznóhúson elkényelmesedett gyomor."

Jaja.
Itthon a kispénzéből kipengette az 1500-at a mekibe,
ott meg jácca a szegényembert a több pénzből.
Ki érti ezt?
Még mindig a Mutti volt a teszkógazdaságosabb.

Robinzon Kurzor 2016.03.23. 07:58:34

Terrortámadások halálos áldozatainak száma Nyugat-Európában éves bontásban (1970-2014):

www.facebook.com/photo.php?fbid=10208254849345005&set=a.1107927094488.2018708.1116145075&type=3&theater

I_Isti 2016.03.23. 08:22:06

@Robinzon Kurzor: Komolyan atommal kell villantaniuk, hogy az agymosott ajrópai konzumidióták észrevegyék, hogy valami nem stimmel?

Robinzon Kurzor 2016.03.23. 08:42:57

@I_Isti:

Sok minden "nem stimmel".

De csak az agymosott idióták hiszik azt, hogy most nagyobb a terror (Nyugat-)Európában, mint korábban.

A 70-es, 80-as években többszöröse volt a halálos áldozatok száma, 1972-1997 között nem volt olyan év, hogy 200 alatt megállt volna.

Magyarországon szimpla kórházi fertőzésben szerintem többen halnak meg évente, mint ahány EU-polgár terrortámadásban.

Aztán mégsem arról van poszt a Mandineren, hogy asztakúrva, túléltem a vakbélműtétet, de csak kurva nagy szerencsém volt, mert a szomszéd kórteremben a ketteske belehalt.

Conchobar 2016.03.23. 09:00:52

@Zb74: "Azért olyan nagyon nagy szerencsére továbbra sincs szükséged." - Hát persze. Még mindig többen halnak meg rákban, infarktusban, autóbalesetben, cápa- és elefánttámadásban, mint terror-robbantásban. Csakhogy. Az előzőek megelőzésére, kivédésére valami eddig még nem látott felfedezés, technológia, eljárás szükségeltetik, míg utóbbi kivédésére elég lenne régi és jól bevált 'receptek'-hez visszanyúlni. Azonban ez jóval nehezebb feladat, mint (pl.) felfedezni a rák ellenszerét, mert mi avval dicsekszünk, hogy már meghaladtuk (vagy legalábbis igyekszünk meghaladni), hogy a fejlődés túljutott azokon a dolgokon, amelyek évezredek alatt alakultak ki, és amelynek az okait, hasznosságát nem keressük, csak egyszerűen rasszizmusnak, előitéletességnek meg idegengyűlöletnek bélyegezzük

Bell & Sebastian 2016.03.23. 09:31:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: :)

@Imrebá: Most olvasom, hogy autóipari sztrájkot szerveznek Magyarországon, elégedetlenkednek a szakmunkások, keveslik a havi 450 eurót, forintban.

Pedig a gazdájuk majd' 40 milliót vágott zsebre munkahelyenként, plusz az adómentesség. Adták volna oda egyenesben a szakiknak, nyugdíjig csak kihúzzák valahogyan.

Bell & Sebastian 2016.03.23. 09:33:42

@bbjnick: A német menekülttáborok első reakciója az ujjongás volt, egy darabig ment is a hírekben. Azóta már -gondolom- páros lábbal rúgták ki a szerkesztőt.

marko11 2016.03.23. 10:03:54

@Robinzon Kurzor:
Viszont a félelem, a hisztéria az nagyobb, mint bármikor.
(És ez a jelenlegi állapot éppen megfelel egyes politikusoknak.)

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.03.23. 10:06:03

@rajcsányi.gellért (ergé): most volt vonatbaleset, rendszeresen vannak közúti balesetek, "terrorizmusban" meg tucatnyian halnak meg évente egy félmilliárdos kontinensen.

Százszor jobb eséllyel késel meg vagy ver agyon egy nem szélsőséges, "civil" menekült, mint robbant fel egy ISIS ügynök.

Csak az nem olyan látványos, csendben kidobnak a dögkútra és mindenki rondít bele, hogy mi történt.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.03.23. 10:09:51

@marko11: majd amikor nem a félelem és a hisztéria jut az emberek eszébe a témáról, hanem a dh, az undor és a tenni akarás, akkor mondhatjuk, hogy Európa végre magához tért a kómából és elkezdtünk emberként viselkedni és nem agymosott vágóhídra terelt állatokként.

konrada 2016.03.23. 10:09:59

@Afrika steht an der Elbe:
Nem hülyék, céltudatos aljasok. Tudják, hogy a beilleszkedéshez befogadásra képes közösség is kell.
...s ha a többség az ilyenek miatt gyanakvással tekint a befogadásra vágyókra, úgy azokban az elutasítottság dűhöt szül. Azaz olyanná teszi őket, akik az ő céljaikra, terveikre fogékonyak....

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.03.23. 10:19:46

@Robinzon Kurzor:

azzal a nem elhanyagolható kis különbséggel, hogy akkor tősgyökeres helyiek robbantgattak elsősorban évszazados konfliktusok lezárásaként.

Most egy egyre növekvő csoport tagjai az új probléma nyitányaként.

Az 1500-as évek elején sokkal több indián halt meg az akkoriban zajló nagy háborúkban, de akár kisebb törzsi villongásokban, mint amennyit esetleg az első partraszálló spanyolok lekaszaboltak. Mégis az újabb fenyegetés égetőbb, mert romló tendenciák állnak mögötte és veszélyes lehetőségek.

Baszkföld a legrosszabb esetben erővel elszakad, Észak-Írországot pedig újra kell esetleg osztani pár katolikus terület feladásával. Itt a dolognak nagyon más vetülete van és a nyílt terror a legkevesebb.

Zavaró, ha a neveletlen lányod jelenetet rendez a vacsoránál és vérlázító, ha a vendég teszi azt.

2016.03.23. 10:23:42

@konrada:

tovább folytatva a gondolatodat:
az elutasítással kevesebb bevándorló lesz, így csökken a "terrorveszély", tehát azért terrorizálnak hogy csökkenjen a terrorizmus.

Valami nem kerek? Mi van ha rosszul kezdted?

Bell & Sebastian 2016.03.23. 10:25:13

Akárhogyan is forgatjuk, az európai fölény, amely így, még meggyengült állapotában is nyilvánvaló, destabilizálása, felforgatása és földbe döngölése lehet ugyan az ISIS célkitűzése, de nem jön rosszul Amerika kapitánynak sem.

Induljunk ki ebből - sokat tisztul a kép.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.23. 10:31:34

@Bell & Sebastian:

"A német menekülttáborok első reakciója az ujjongás volt, egy darabig ment is a hírekben."

Tudsz erre az internetes médiában linket is? Én rákerestem németül a témára (Freude Flüchtlingsheim Brüssel Anschlag), de nem volt találat. Vagy az írott sajtóig már el sem jutott a hír?

Laikus Érdeklődő 2016.03.23. 10:43:12

@Robinzon Kurzor: Ha elhiszed, hogy a bevándorlásnak semmi köze a növekvő terrorveszélyhez, még akkor is felmerül a kérdés, hogy miért kellenek bevándorlók Európába?
Pontosabban miért éppen ide kellenek, amikor Európa már most is a világ egyik legsűrűbben lakott területe.

Népsűrűség fő/km2
Eurúpa: 120
Usa: 30
Kanada: 3
Ausztrália: 2

hétköznapi libsizmus 2016.03.23. 10:50:51

@Conchobar:
Cápa- és elefánttámadásban nagyon kevesen halnak meg. Ezerszer több pl. a szúnyogcsípés halálos áldozatainak száma, de az egérpisi is nagyon veszélyes tud lenni

Csakhogy: a szándékosság elve meghatározó a védekezés szempontjából. A félelem, és a nyomában feltámadó elkerülő magatartás, vagy akár gyűlölet természetes és többnyire hasznos védekező reakció a téged megenni akaró vadálattal szemben

Aki nem direkt támad, azt nem gyűlöli a zember, de ha van esze védekezik ellene. Aki pedig nem védekezik a direkt támadóval szemben, annak nem csak esze nincs, hanem a természetes ösztönei is kihunytak. Pont ezt akarják nálunk a libsik elérni

Bell & Sebastian 2016.03.23. 10:52:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mi a francnak keresgélnék, hiszed vagy nem hiszed, tegnap délelőtt még ez volt. Hogy nem teszik ki megosztókra? Nahát, milyen meglepő. Majd kikerül, türelem bundát terem.

Bell & Sebastian 2016.03.23. 11:02:07

Kovácsné, tippeld meg, hogy Németországban hány számítógépes szakember foglalkozik a net cenzúrájával, valamint azt is, hol kapták a legutolsó továbbképzést?

Az utolsóra elárulom a választ: Kínában. De közvetlenül Cuki is tart ilyet a Facebookhoz és havonta van meeting Svájcban, ahol oroszul folyik szpícs.

Nebazmeg, ez van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.23. 11:06:02

@Bell & Sebastian:

Elhiszem én, miért ne hinném? A 9/11 után is ujjongtak az arabok, a palesztin menekülttáborokban meg ünnepeltek.

Bell & Sebastian 2016.03.23. 11:27:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Busafejű tökfilkó közben egy oviban merengett azon, vajon szomszédos kondérba kerül-e a prófétával, ezért?

2016.03.23. 11:35:16

@Laikus Érdeklődő:

kastély effekt, ugyanaz mint a városiasodás folyamata.

Mennek a központi régiókba. (tőlünk is).
Eddig a szírek 5%-a indult el. Figyelembe véve hogy az országot szarrá lőtték ez még alacsony szám, szerintem további milliók várhatók.

Meg még 100millió egyéb népek, az eu köponti régiója lesz a föld egyik központja, és a sokeredetű lakosság biztosítja a kapcsolatot a vidékkel.

lehet menni a másik szuperközpontba is:
en.wikipedia.org/wiki/Jingjinji

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.23. 11:51:16

@Bell & Sebastian:

Nem tippelek, írd meg, ha te tudod. Amúgy olyan sok nem kell, keményen működik az öncenzúra.

Ami azért kissé meglepő, hogy a kommenteket még nem cenzúrázzák annyira, hiszen még megjelenhetnek Merkelt elítélő és Orbánnal egyetértő kommentek. Na persze lehet, csak minden tizedik ilyen jelenik meg. :)

Másrészt fene tudja, a mostani tartományi választásokon Merkel igazából nem veszített, hanem nyert. Legalábbis én így értékelem azt, hogy CSAK annyit veszített, amennyit. Ráadásul az utóbbi hetekben nőtt a népszerűsége. Így aztán esélyes, hogy kihúzza 2017-ig, ami rossz hír lenne egész Európának.

konrada 2016.03.23. 12:07:16

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:
Nem feltétlen. Az új migránsok beengedése véges, de a régebbiek radikalizálása növelhető potenciál.

Jogosan írják itt sokan, hogy a merénylők "benszülöttek", olyan frusztáltak, akik belülről érzik át az elutasítottságot.
Azaz: a mostani ISIS-nek nem az a célja, hogy a mostani területeikről a potenciális alattvalóinak legyen hová menekülni előlük, inkább az, hogy azon a területen kívül élők is a követői legyenek....

Laikus Érdeklődő 2016.03.23. 12:09:33

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Szóval ez nekünk azért jó, mert "a sokeredetű lakosság biztosítja a kapcsolatot a vidékkel."
A Mali-Francia kapcsolatot se a sokeredetű lakosság biztosítja, hanem a légió.
A Brit-Pakisztáni kapcsolatok se túl fényesek...
Szerintem több a neatív példa, mint a pozitív.

I_Isti 2016.03.23. 12:34:23

@Robinzon Kurzor: "De csak az agymosott idióták hiszik azt, hogy most nagyobb a terror (Nyugat-)Európában, mint korábban."

Ebben az a ferdítés, hogy nem csak Európa számít! A jazidiket évszázadokig nem népirtották ki, az észak-afrikai keresztények évszázadokig elvoltak, a szíriai, iraki keresztények évezredekig elvoltak, csak ééppen most halnak mártírhalált az iszlám terrorizmus miatt.

2016.03.23. 12:45:19

@Laikus Érdeklődő:

az imperializmushoz a katonák csak az országok megnyitását végzik, és csak akkor ha más módon nem megy.
Ajtót berúgni ott szoktak ahol nem fogadnak idegen kereskedőt és idegen árut.

A központok folyamatos lakosságcserében vannak a gyarmatokkal, a folyamat elején nagyarányú bevándorlással ami az igény szerinti szinten stabilizálódik.

Most nagy központ épül, 2-300 milliós populációval, ehhez évente sokmilió távoli bevándorló szükséges.

A katonaság szerepe változóban, eltörölték a "civil ügyekbe nem avatkozás"t, és rendfentartó szerepet kapnak. A háborúkat pedig már a zsoldosok csinálják, egyenlőre kapnak légi- technikai- fedezetet. (majd később lesz sajátjuk)

Bell & Sebastian 2016.03.23. 12:51:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez egy olyan játék, hogy nem én tippelek. Merkel dolga a TTIP keresztülverése, mint Leninnek Breszt-Litovszk volt, egykoron.

Mivel most pihen, kikökötötték, a kancellár politikai hulla, csak még nem vonszolták ki a dögöt. Németországban kettős hatalom van, nagyjából egyforma erőtérrel. Az nem csoda, hogy eddig megúszták a dzsihád öklét, rengeteg munka van ebben.

Ezért becsületesebbek egy szőrmebunda-hajszállal, mint a többi bérenc. Tudomásul kell venni, hogy rágyújtottak a soron következő világháborúra, de ez még csak a prelúdium. Új nap - új meglepi, a Kinder tojás mindnyájunk öröme, már nyulas kiszerelésben is kapható.

2016.03.23. 12:55:35

@Laikus Érdeklődő:

>>Szerintem több a neatív példa, mint a pozitív.

vannak problémák, minden hatás ellenhatással jár, mindig lesznek vesztesek, szarkavarók, ellenérdekeltek.
A fősodor majd alkalmakodik, kitér, változik, de az irány és a folyamat megállíthatatlansága tisztán látható.

Laikus Érdeklődő 2016.03.23. 13:18:18

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Most parodizálsz ezekkel a hülye közhelyekkel vagy komolyan gondolod?

Ha komoly, akkor még annyit árulj el légyszíves, hogy ebben a folyamatban hol van a helye a demokráciának!

2016.03.23. 13:25:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: közülük jópáran a betolakodókkal é rkeztek. "
Te tényleg hülye vagy, vagy csak hinni akarod, minden áron, mert ezt mondja a habonykommandó?

2016.03.23. 13:35:22

@Bell & Sebastian:

A terror robbantások nem háború. Háború két hatalom között folyik, valamilyen cél elérése érdekében. A civil lakosság rettegésben tartása nem cél, hanem eszköz. Ráadásul céltalan. Ugyanis nem töri meg a másik felet, viszont nem vezet területszerzéshez sem. Sem direkt,c sem indirekt módon.
Az ISIS épp döglődik, látható, hogy nem tartható fönn sokáig. Ez mondjuk jósolható volt, nemj lehet fenntartani egy államot a gyűlöletből, ugyanis nem lesz, aki a háború után dolgozzon.
Tehát semmi értelme ezeknek a robbantgatásoknak, az ISIS nem marad hatalmon, államalakulattá sosem válik.
Ezért nevezhetjük partizánmozgalomnak, terrorista bandának, de háború nem alakul ki velük.
Egyébként mesélj, melyik lett háború, az IRA mozgalma (ami elég csúnya megoldásokkal élt, robbantotta fel a vaslédi pártjának gyűlését is, Thatcher épp megúszta), avagy az ETA, a baszkoknál, a Vörös Brigádok, Meinhoff-Bader? Egyik sem háború.

Fölösleges felülni a fidesz propagandának. A migránsok betelepítéséről pedig azután nyilatkozz, miután tanulmányoztad a hatályos törvényeket....

Conchobar 2016.03.23. 13:41:47

@hétköznapi libsizmus: "Aki pedig nem védekezik a direkt támadóval szemben, annak nem csak esze nincs, hanem a természetes ösztönei is kihunytak." - Ha már itt tartunk. Nemrégiben olvastam egy cikket, amely arról szólt, hogy valamiképp korlátozni kellene az (amerikai) szürke mókus európai elterjedését, mert kiszorítja az élőhelyeiről az Európában őshonos vörös mókust. Aztán nemrégiben a következőre lettem figyelmes: "Az EU nemrégiben javaslatokat terjesztett elő az invazív fajok elleni küzdelemre vonatkozó uniós stratégiáról. Az invazív fajok korai észlelése létfontosságú, hiszen a megjelenő fajokkal szemben sokkal könnyebb és költséghatékonyabb még meghonosodásuk előtt fellépni" (ec.europa.eu/environment/pubs/pdf/factsheets/Invasive%20Alien%20Species/Invasive_Alien_HU.pdf) . Ezt ők minden fajra, növényre, állatra vonatkoztatják, kivéve az embert. Az ember esetében továbbra is a 'harc a rasszizmus ellen' és 'etessük meg a menekülteket' című nóta divatozik

2016.03.23. 13:43:09

@Laikus Érdeklődő:

demokrácia = ha részt veszel a rendszerben akkor jobban elfogadod az irányítást.

Vagy azért mert így akartad, vagy azért mert mások így akarták.

Amikor elmentél szavazni azzal elfogadtad a játékszabályokat és ezzel alávetetted magad a rendszernek.

2016.03.23. 13:43:25

@konrada: Az ISIS összeomlóban. Már véget ért az első ideológiai lendület, egyre több az áruló. Gondolj bele, miért van az, jogy egyre sikeresebbek a vezetők elleni csapások? Infot kapnak az amcsik....
Ez az abdesalam gyerek sem tegnap lett átdobva, kiképzés után....namost, ha a menekültekkel áramlanának be, akkor nagyobb számban, eleddig ismeretlen emberek robbantanák fel magukat.
Ha feltételezzük, hogy igaz a hír, miszerint ez az abdsesalam gyerek tervezte a párizsit is, akkor ő egy nagy jelentőségű vezetője az európai sejteknek....namost két, vele szoros kapcsolatban lévő embere robbantotta fel saját magát....a vezetőség öngyilkos merényleteket hajt végre, miközben milliók özönlenek be Szíroiából, hogy végre az ISIS mártírjai lehessenek? Ugye, logikátlan?

2016.03.23. 13:45:15

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:
És ha nem ment el szavazni? Akkor nem fogadta el a játékszabályokat?
Én nem tudtam elmenni, mert London messze van, de székely nem vagyok, levélben nem szavazhattam.
Akkor rán nem érvényesek a szabályok? Nekem nem kell adót bevallanom?

2016.03.23. 13:48:13

@Conchobar: Minek beszélsuz hülyeséget? A migránsok javát nem fogadják be. A szíreknek van menedékjoguk, addig , amíg nem rendeződik a helyzet a saját országukban. Időről időre felülvizsgálják a menedékes ittartózkodási jogát.
Kicsit sok TV 2-t nézel....

konrada 2016.03.23. 13:50:01

@Könnyen elkaptuk, uram!:
"A civil lakosság rettegésben tartása nem cél, hanem eszköz. Ráadásul céltalan. Ugyanis nem töri meg a másik felet, viszont nem vezet területszerzéshez sem. Sem direkt,c sem indirekt módon."

...ha sikerült volna ezt másnak így megfogalmazni, és ezt a nagy igazságot leírni régebben, még mindig egyben volna a Brit Birodalom, köztük a ír koronabirtok, még mindig meglenne a legnagyobb francia tengerentúli terület, Algéria, és Palesztina is nyugodtan létezne...

...de hát sajnos a nagy célokat kitűző "terroristák" nem olyan okosak, vagy nem olvasnak "könnyen elkaptuk"-at, vagy csak túl későn születtél...!;))

2016.03.23. 13:51:50

@Bell & Sebastian: Ha a TV 2 azt mondta, akkor bizony ünnepeltek! Pezsgőt bontottak!

konrada 2016.03.23. 13:53:58

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ebben kivételesen nincs vitánk.
Szerintem is a mostani illegális migrációban a potenciál az igazi veszély, nem az, hogy csúcsterroristák vándorolnak így be nagy számban.
...de a potenciál lehetőségének megteremtése, fenntartása túl nagy kockázat...

konrada 2016.03.23. 13:57:57

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ott kefélted el, hogy nem mondtál le a magyarországi címedről. Ha megtetted volna, szavazhattál volna levélben is. (Igaz, akkor csak 1 szavazatod lett volna, a listás...)

2016.03.23. 14:02:27

@konrada: Nem hallottam arról, hogy terroristák foglalták el Londont, és mostmár pakisztáni lobogó lengene a Toweren.
A terrorcselekményekhez helyismeret szükséges. Egy szír menekült nem ismeri Európát, tehát csak helyi lehet a szervező. És tényleg....
Namost összemosni a menekülteket a terroristákkal, több ,m int butaság...

2016.03.23. 14:14:08

@konrada: Már hogyan mondanék le a magyarországi címemről? Van tulajdonom, oda vagyok bejelentve, minden évben adózok, miről beszélsz?
De nyilván másodrangú állampolgár vagyok ahhoz képest, aki nem Magyarországon él, nem Magyarországon van háza, nem Magyarországon adózik, de magyarnak vallja magát....
Nyalják ki a ....

2016.03.23. 14:17:02

@konrada: A nagy célokat kitűző terroristák sokkal okosabbak, mint te vagy én.
De azért mutatnék valamit:
A konfliktus magvait 1916 húsvét hétfőjén vetették el, amikor kirobbant az ír nemzeti felkelés a brit uralom ellen. Három évvel később, 1919-ben már az Ír Köztársasági Hadsereg, az IRA állt a britek elleni függetlenségi harc élén. Az 1921-es angol-ír egyezmény felosztotta a szigetet: hat északi megye Ulster néven Nagy-Britannia része maradt, a katolikus Dél pedig domíniumi státuszt kapott. Az ír nacionalisták azonban elutasították ezt az egyezményt; a konfliktus elkerülhetetlenné vált. 1949-ben az Ír Szabad Állam neve Ír Köztársaság lett; a kétharmad részben protestáns lakosságú Ulster továbbra is Nagy-Britanniához tartozott.

Észak-Írországban a protestánsok irányították a politikai és a gazdasági életet; a katolikus kisebbség a munkalehetőségek, a lakáskörülmények és a választási feltételek terén is hátrányt szenvedett. A protestáns uralmat jelképező Ulsteri Királyi Rendőrség ezt a helyzetet tartotta fenn. A katolikusok 1968-ban erőszakmentes akciókkal próbáltak változásokat elérni; békés felvonulásaikat azonban a hatóságok rendre szétoszlatták. A tüntetések és felvonulások ennek ellenére folytatódtak; a katolikusok azt remélték, hogy így is kikényszeríthetik a társadalmi, politikai és gazdasági változásokat Észak-Írországban. Az írek a békés felvonulások módszerét a hatvanas évek amerikai polgárjogi mozgalmától vették át."

Tehát szó nem volt terrorcselekményekről, az ISIS-i értelemben....

2016.03.23. 14:22:27

@konrada: Egyébként, ha lemondok a magyar állampolgárságról, akkor nem szavazhatok, ha nem mondok le, akkor viszont, lakcímkártya bejegyzés szerint hajléktalan státuszba kerülök, tehát nem áll, amit írsz.
Ha felvenném az angol állampolgárságot, lemondanék a magyarról, majd megigényelném a magyart ismét, akkor talán....bár lehet, vizsgáznom kéne állampolgári ismeretekből, hacsak nincs egymillióm Rogánnak....

2016.03.23. 14:30:39

@konrada:

Egyébként, hogy tudd, az IRA megszűnt, és Észak -Írország továbbra is angol fennhatóság alatt van....
Az ETA nincs, és továbbra sincs Baszkland.

Messzi Vetek 2016.03.23. 14:39:40

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem magyar állampolgár természetesen nem szavazhat arról, hogy a magyar OGY-be kit delegálna. ha Mo-i állandó lakcímmel rendelkezik, akkor - feltételezhetően - nincs akadályoztatva a szavazásban. ha ebben az időpontban épp külföldön tartózkodik, akkor is lehetősége van a konzulátusokon szavazni, ezt előre kérnie kell, hiszen az egyéni választókerületének szavazólapját oda kell logisztikázni, ahol szavazni kíván. ha arról nyilatkozik, hogy véglegesen letelepülne valamilyen más országban, akkor a lakcímkártyája természetesen ugrik, hisz' hivatalos lakcíme immáron külföldön van. ekkor levélben is lehetősége van szavazni, de csak a listára, valamint - természetszerűleg - a magyar önkormányzati választásokon sem vesz részt; új lakóhelye törvényeitől függően esetleg az ottani önkormányzati választásokon viszont részt vehet.
egyébként ugyanúgy, mintha "székely" lenne (nb, olyan székely ember is rendelkezhet Mo-i lakcímmel, aki magához hasonlóan életvitelszerűen egy másik országban tartózkodik és magához hasonlóan messzebb van Londontól annál, amennyit utazni óhajt/időt-erőforrást szán szavazatának leadásáért, de gondolom, akkor is a kurvaanya).

Conchobar 2016.03.23. 14:43:44

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Minek beszélsuz hülyeséget? A migránsok javát nem fogadják be" - Esetleg azt a javát, amelyik most még Görögországban van, mert a többi ha befogadták, ha nem itt van még mindig Nyugat-Európában. Azokról már nem beszélve, akik régebbi turnussal jöttek (meg ezek gyerekei). Akik 2005-ben is, meg 2013-ban is felgyújtották Párizst

báró Csekonics 2016.03.23. 14:47:38

"egy SWAG néven ún. divatos ruhát áruló bolt"
Arab negyedben különösen jópofa névválasztás :-D

konrada 2016.03.23. 14:51:52

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ezt a londoni elfoglalást nem értem, miért nekem címezted, hiszen abban egyetértettünk, hogy nem a mostani terrorizmus a fő veszély...

...egyébként nem is írtam azt, hogy mondjál le, csak segíteni akartam, mert láttam, nagyon megvisel, hogy nem szavazhattál levélben.
...mert ahhoz az kell, hogy ne legyen magyarországi lakcímed. ...igaz- mivel nem vagyok benne - azt nem tudtam, hogy külföldi állandó lakcímet hajléktalan státusként tartják nyilván. Mert ha ez így van, akkor valóban próbléma, de szvsz. te olvashattál valamit félre...

...az meg, hogy lakcím szerint érvényesíthesd a 2. szavazatod postán, az nem csak neked van megtiltva, hanem az itt élő - és ezek szerint szintén másodrangú - állampolgároknak is.

(Az IRA-nak meg olvass utána. A múlt század eleji szabadságharcuk nem ugyanaz volt, mint a mi pákozdi, komáromi csatáink. Pont ugyanolyan gerilla akciók-terror támadások voltak, mint az izraeliek, algériaiak. Egyszerűen már nem érte meg a politikai vezetésnek a bizonytalan helyzetű országrészek fenntartása.
...jó, ez nem analóg a mostani európai merényletekkel, de válasz arra, ami szerint nem lehet eredményt elérni a lakosság terrorizálásával...)

Conchobar 2016.03.23. 15:03:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Tehát szó nem volt terrorcselekményekről, az ISIS-i értelemben...." - Csakhogy "az ISIS-i értelemben vett terrorcselekmények" nem sokban különbözik az IRA tevékenységétől (en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents_in_Great_Britain). Akik itt robbantgatnak, azok nem Irakból vagy Szíriából bosszúállás céljából Európáig túrázó arabok. Ezek Európában élő fiatalok, akik számára ürügyként és lehetőségként kínálkozik az ISIS léte. Egyébként jó nagy csúsztatás az 1916-os ír felkelés gerincét adó IRA-t összemosni a későbbi, ugyanazt a nevet használó szervezettel

Messzi Vetek 2016.03.23. 15:07:30

@konrada: nem feltétlenül. valójában az adminisztráció jobban szereti, ha van valamilyen cím, amin elérheti az állampolgárait. tehát csak akkor lesz "hajlkéktalan" stástuszú, ha nem osztja meg az állammal új lakhelyének címét, amikor deklarálja, hogy véglegesen szándékszik külföldön letelepedni. egyébiránt a hajléktalanoknak is megvan a szavazati joga: listára ugyanúgy szavazhatnak (regisztrációt követően), mint minden olyan magyar állampolgár, aki nem rendelkezik magyarországi lakcímmel.

annamanna 2016.03.23. 15:14:21

"Szerencsésnek tartja magát Ujhelyi István szegedi szocialista európai parlamenti képviselő, hogy talán valami Isteni sugallat hatására kedden nem repülővel, hanem autóval érkezett Brüsszelbe. A politikus korábban mindig repülővel érkezett a belga fővárosba, ahol gépe keddenként mindig a terroristák által felrobbantott Zaventem repülőtéren landolt."
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/ujhelyi_istvan_hatalmas_szerencsem_volt_nem_repulovel_mentem/2467982/

Conchobar 2016.03.23. 15:21:21

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Namost összemosni a menekülteket a terroristákkal, több ,m int butaság..." - Az meg a legnagyobb gazemberség, hogy valaki nem akar arról tudomást venni, hogy ezek a 'menekültek' a határ átlépésekor nem hajigálták el a Koránjaikat, nem hajigálták el a hagyományaikat, a kultúrájukat, az identitásukat. Az Európával való szembenállásukat. Más szavakkal: pusztán csak az időleges reménykedés, meg a habitus az, amely véletlenszerűen elválasztja a 'menekült'-et a a szembenállás keményebb formáját (értsd: fegyvert fogva) választó terroristától

hétköznapi libsizmus 2016.03.23. 15:26:39

@Conchobar:
Ez egy másik érdekes kérdés, amennyiben pusztán biológiai szempontból nézzük (ami közelebb is áll hozzám)

Az ember kapcsán viszont tabunak számítanak olyan fogalmak, mint az élettér, vagy egy faj elterjedési területe, invazív és kihaló fajok. Sőt visszamenőleg is erős késztetés van az emberiség történetének átkoreografálására, például a neandervölgyi faj kihalásának a körülményeit illetően, mivel valószínűleg fajirtás révén halt ki a homo sapiens keze által. Csak ezt nem PC kimondani libsi szabályok szerint. A libsizmus degradálja a tudományt is, sok egyéb kártétele mellett

A muszlim vallás és az erre épülő kultúra egy tipikusan invazív eszmerendszer és gyakorlat, ami szinte alig változott az elmúlt másfélezer évben. Aki ebből nem képes levonni a tanulságot, az meg is érdemli hogy rabszolga legyen belőle, vagy ágyas valamelyik háremben

hétköznapi libsizmus 2016.03.23. 15:34:22

@Conchobar:
Ez a fickó szerintem a hülyeségolimpiára pályázik, hiszen a mostani robbantások ismert elkövetői egytől egyig a korábbi migránsok csoportjából kerültek ki. Ő maga írja le hogy a terrorakciókhoz helyismeretre van szükség, ergo a mostani migránsok akciói még csak ezután várhatók. És ez várhatóan sokkal nagyobb intenzitású lehet a mostani terrornál

hétköznapi libsizmus 2016.03.23. 15:40:08

@annamanna:
Ezek a ballibantak, akik mostanáig a migránscsempészek támogatásásban élték ki magukat, meg is érdemelnék hogy ők legyenek az első áldozatok. És még csak nem is okolhatnának senkit, szemben a tényleg ártatlan áldozatokkal

Juncker, Schultz, Újhelyi, Gyurcsány és még sokan másokok. Hosszú a lista, jó nagy robbanótöltetre volna szükség

2016.03.23. 15:42:13

@Könnyen elkaptuk, uram!:

>>És ha nem ment el szavazni?
>>Akkor nem fogadta el a játékszabályokat?
>>Akkor rán nem érvényesek a szabályok?

A szabályok akkor is érvényesek, az önkéntesség csak "feel good factor". Ott volt hogy:
"ha részt veszel a rendszerben akkor jobban elfogadod az irányítást."

>>Nekem nem kell adót bevallanom?

Semmi köze a szavazáshoz.

ha a kötözködő hülyét akarod játszani keress valaki mást pls, köszi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.23. 16:12:09

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"ha a kötözködő hülyét akarod játszani keress valaki mást pls, köszi."

Könnyen elkaptuk nem játssza a hülyét... Az!

Bell & Sebastian 2016.03.23. 16:25:30

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ööö, most zavarba hoztál, nem tudom értelmezni a fel sem tett kérdésre adott kéretlen választ. Milyen migráncs, ki az az Orbán Viktor és milyen TV2 -ről volt szó hozzászólásaim valamelyikében, mert már annyi van itt is, hogy keverem őket.

Zb74 2016.03.23. 16:40:53

A legtöbb európai áldozatot a hetvenes-nyolcvanas években szedte a terrorizmus:
www.statista.com/chart/4093/people-killed-by-terrorist-attacks-in-western-europe-since-1970/
Manapság békésebb éveket élünk, még ha így egy nappal a brüsszeli terrorakciók után nem is így látszik.

cipraszon 2016.03.23. 16:42:15

@Brix: Öngyilkos liberális politika-gyilkos liberális politikusok.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.23. 18:37:48

@Zb74:

ezzel a logikával azt is mondhatnád, hogy manapság sokkal kevesebb embert ölnek meg a nácik, mint 45 előtt, tehát fölösleges szélsőjobber-veszély miatt károgni

gyalog.galopp 2016.03.23. 18:54:59

@Herr Stacheldraht Leger:

ezzel az erővel azt is mondhatnád, manapság sokkal kevesebb ember ölnek meg a komcsik, mint 25 évvel ezelőtt, tehát fölösleges komcsi aknamunkáról károgni

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.23. 18:59:16

@gyalog.galopp:

na látod, mehetsz nyugodtan palacsintát sütni, minden rendben

Bell & Sebastian 2016.03.23. 19:19:58

Amerikában szarrá perelné a család a hátizsák gyártóját, mert üzemszerű használat közben felfeslett a varrás mentén.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.23. 19:32:37

@Bell & Sebastian:

semmiség, lesz peren kívüli egyezség, de a hátizsákokra onnantól kötelező lesz ráírni, hogy

content may be explosive

ezzel helyreáll a világbéke, örvendhetünk... vagy sem

annamanna 2016.03.24. 05:21:32

@hétköznapi libsizmus: Azt írja a cikk, hogy "Isteni (így, nagybetűvel) sugallat" hatására ment autóval. Ezen megdöbbentem, Ujhelyi Pista és az "Isteni sugallatok"! Mennyire hihető, hogy Ujhelyi Pistát "Isteni sugallatok" irányítják? Nekem erről 2001 jutott eszembe, és az "Isteni sugallatok" hatására otthon maradt WTC-sek.

gyalog.galopp 2016.03.24. 06:38:15

@Herr Stacheldraht Leger:

hehe, lezserül dobálod föl a palacsintát, az meg fölragadt a mennyezetre.
A beszólásod nem volt helytálló, gondold át.
A náci, vagy komcsi állami, legalizált terror nem ugyanaz a kategória, mint az önjelölt ,elszigetelt illegális szervezetek által alkalmazott terror, függetlenül attól, hogy milyen eszme alapján szerveződik.

hétköznapi libsizmus 2016.03.24. 09:19:47

@gyalog.galopp:
Nem akarok az ideológiai vitátokba belefolyni, de a mostani áldozatok szintén valahol a vörösök lelkén száradnak. A vallon szoci kormányok tették lehetővé a betelepedést a francia (még csak nem is nem belga) gyarmatokról, na meg az olyan libsik mint Verhoefstadt akit jól ismerünk egyéb oldaláról

hétköznapi libsizmus 2016.03.24. 09:23:31

@gyalog.galopp:
" az önjelölt ,elszigetelt illegális szervezetek"

Az iszlám szélsőségesek sajnos egyáltalán nem elszigeteltek, százmilliók szimpatizálnak velük, még Európán belül is. Ráadásul államuk van, meg még sok más helyen szerveződnek. Csak idő kérdése hogy Európán belül is kikiáltsanak egy kalifátust

Pelso.. 2016.03.24. 10:21:33

@hétköznapi libsizmus: Európai lakosságból százmillió lenne az iszlám szélsőséggel szimpatizáló?
Az utóbbi meg hogy zajlana? Pl. Baden-Württemberg tartományban kimegy az utcára mondjuk 30e iszlám, és kikiáltja a kalifátust? S akkor ott az lesz?

gyalog.galopp 2016.03.24. 10:48:41

@hétköznapi libsizmus:

Egy állam attól állam, hogy legalább, vagy leginkább a szomszédai, vagy mások elismerik. Nem tudok arról, hogy az iszlám állam nevű izét bárki is hivatalosan ne terrorszervezetnek tartaná, tehát nem állam.
Nem mellesleg a II.VH utáni zsidó állam is csak az elismeréseknek köszönhetően lett állam.
Az állami infrastruktúrák megléte nem feltétlenül meghatározó az elismerésben, de az iszlám állam ebben is hiányt szenved.

A másik, a terrorizmus az én szememben nem ideológiai, hanem hatalmi kérdés. Az akaratomat erőszakkal akarom rákényszeríteni valakire, mert más megoldást nem találok.
Nem tudok olyan terror cselekményről , aminek ne hatalmi motivációi lennének, az ideológia csak a cukormáz.

2016.03.24. 13:05:14

@gyalog.galopp: eleve az iszlam nem is egy vallas, hanem egy totalitarius ideologia, ami az elet minden teruletet szabalyozza, terjesztesenek eszkoze pedig a terror, ez igy le van irva a Koranban. Erdekes a spiritualis maszlag kisebbsegbe is szorult a Koranban, a Hadiszban a Bibliahoz kepest. Sokkal praktikusabb, a tarsadalom berendezkdeset szabalyozo iromanyok ezek, nem pedig vallasi muvek. Az iszlam egy Mein Kampfnhoz hasonlo konyv. Az iszlam nem vallas, be kell tiltani, ahogy a nacizmust betiltottak. Eleve milyen vallas az, ami az azt nem kovetokre terhel kulonfele kotelezettsegeket? Adofizetes, alavetes, iszlam felvetele, magatartasi szabalyok, lefejezessel fenyegetes stb.

2016.03.24. 13:09:25

@gyalog.galopp: nemzetkozi jog szerint az allam kriteriumai: valamilyen formaju kormanyzat, ami hatalmat gyakorol, meghatarozott terulet es nepesseg. Az allam kriteriumai kozt nem szerepel a nemzetkozi elismertseg. Az Iszlam Allam allam. Nem lesz hosszu eletu, nem olyan, mint egy nyugati allam a mindenfele kozszolgaltatasokkal, de allamnak tekintheto.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.24. 13:31:29

@karandash:

Te totál hülye vagy. Az iszlám a béke vallása, nem tudtad?

A béke vallása ugyanúgy kiirtja az őt nem követőket, ahogy a szólásszabadságnak elvileg elkötelezett liberalizmus is elhallgattatja a tőle eltérő nézeteket hangoztatókat: lásd píszí vagy a holokauszttagadás törvényi büntetése.

hétköznapi libsizmus 2016.03.24. 14:20:48

@Pelso..:
Amit írsz a gyakorlatban már meg is valósult sok helyen Európa centrális területein. Moulenbeek Brüsszel szívében, Rotterdam vagy Marseille nagy része, Malmö és Berlin-Kreuzberg csak néhány példa a migránsok által már elfoglalt városnegyedekre. Ide nehezen tud a közigazgatás behatolni, így zavartalanul a maguk külön világát élik. Állam az államban, sária-rendőrséggel és sária-bírósággal. Még nem kalifátus, de már nem is a befogadó ország, csak idő kérdése meddig

hétköznapi libsizmus 2016.03.24. 14:26:49

@gyalog.galopp:
Rosszul tudod, egy állam léte sok feltételen múlik, amiből a külföldi elismerés az utolsók között szokott lenni. Első rendszerint a fegyveres erőszak, vagy az arra való képesség, feltéve ha elégséges elrettentő erőt képvisel. És ez nem csak az IS-re igaz, hanem olyanokra is, mint az Amerikai Egyesült államok a történelemben

pitcairn2 2016.03.24. 14:46:36

@hétköznapi libsizmus:

az IS sehová sem jutott volna a törökök (NATO tagállam) aktív támogatása nélkül (óriási tételekben vettek tőlük olajat ergo finanszírozták őket...)

már csak azért se lett volna sok esélyük, mert az efféle "iszlám" mozgalmaknak sehol sincs tömegtámogatása...

pitcairn2 2016.03.24. 14:47:38

@hétköznapi libsizmus:

"Ide nehezen tud a közigazgatás behatolni, így zavartalanul a maguk külön világát élik. "

szociális segélyekből és állami transzferekből

ergo

a közigazgatás futtatja az egészet...

pitcairn2 2016.03.24. 15:01:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

miért nem elég annyi, hogy mivel az ún. jóléti, demokratikus állam egy zártkörű klub ezért értelemszerűen inkompatibilis a kontrollálatlan bevándorlással?

miért kellenek az "anti-iszlámista" lózungok?!

I_Isti 2016.03.24. 15:43:52

@pitcairn2: " mivel az ún. jóléti, demokratikus állam egy zártkörű klub"
Japán? Dél-Korea?

Laikus Érdeklődő 2016.03.24. 18:55:41

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "demokrácia = ha részt veszel a rendszerben akkor jobban elfogadod az irányítást."
Ez minden rendszerre igaz. A kommunizmusra, a fasizmusra sőt még a demokráciára is. Meg az is igaz minden eddigi rendszerre, hogy az önkéntesség csak feel good faktor.
Hol van a történetedben a boldog szép jövő?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2016.03.24. 20:16:18

@Robinzon Kurzor: Aztakurva, de elpofátlanodtál!
Az a jó, hogy a magadfajta szellemi éhenkórász liberálfasisztákat már az EU-ban is körberöhögik.
Másrészt egyáltalán nem vicces a dolog: nemzetbiztonsági kockázat vagytok már.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.24. 20:32:23

@gyalog.galopp:

jajj, bubus, csak hogy még te is megértsed:

a) zb blogtársunkat azért örvendeztettem meg a provokatív 2. vh-s példával, mert a többmerényletvoltrégen típusú relativizálgatással semennyire se vagyunk beljebb

b) a nácikokkal az isis féle terror nagyon is párhuzamba rakható, mert mindkét szélsőséges ideológia (vallási vagy világi eredettől függetlenül) karizmatikus, militáns, totalitárius és népírtásban lubickol. kissé abszurd, hogy ajrópában ennek ellenére csak az előbbi vélt/valós vetületeit veszik halál komolyan, míg a félholdas holdkórosoknak egyenest kiterítik a piros szőnyeget.

remélem segíthettem

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.24. 20:36:12

@Pelso..:

"Pl. Baden-Württemberg tartományban kimegy az utcára mondjuk 30e iszlám, és kikiáltja a kalifátust? "

www.youtube.com/watch?v=_eJyPePSyXY

pontosan

2016.03.24. 21:08:05

@Herr Stacheldraht Leger:
@Disznóvári:

Van esetleg összefüggés a mandiner főkolompos izraeli pofavizitje és a ti összehangolt nyekergésetek között?

Nem véletlenül kérdezem, régóta figyelem a buta túlzásokat és nyilvánvaló hazugságokat amit itt előadtok.

Szóval ....

Pelso.. 2016.03.24. 21:13:20

@Herr Stacheldraht Leger: Lett ott kalifátusként működő állam?

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 06:07:40

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

kérem jelölje meg, miben nem bontottam ki a valóság minden részletét

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 07:02:10

@karandash: rendkívül szigorú és részletes előírások tömkelege van az ószövetségben is, de az orthodox rabbik nem turnézzák végig a világot levegőbe röpítve a nem eléggé kósernak ítélt hitetleneket. valamint az iszlám se ab-ovo isis őrület, hisz számtalan etnikum és vallás hosszú évszázadokig élt együtt a közel-keleten és a sötét középkorban is a granadai kalifátus volt a jóval szebb, virágzóbb és toleránsabb hely mint egy boszorkányokat és antik könyveket égetős, utcára szart öntős günterburg.

itt az a bökkenő, hogy igazából nem az európaiak feladata lenne tiltakozni, vagy tutujgatni a témát, hanem az iszlám mainstream közösségnek magának kéne alaposan végiggondolni, melyik utat is választja. valaha európa az araboktól importálta vissza elfeledett és eretnekként stigmatizált ókori öröksége és fejlettsége nem kis részét, nem tilos ez a másik irányba se.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2016.03.25. 08:49:58

@rajcsányi.gellért (ergé): Az utóbbi időben kétszer voltam Isztambulban, többször Egyiptomban. Hughadában annak a szállodának a közelében laktam, majdnem abban az időben, amikor lövöldöztek. Többször voltam azon a reptéren, ahol a ruszki gépet bombásították. Isztambulban két robbantás között voltam. Oszt ki a faszt érdekli? Pedig én még kulturális antropológus is vagyok, és éppen most szervezünk egy konferenciát, amin az iszlám meghatározására is kísérletet teszünk. Te hogy értetted meg a terrorizmus lényegét? Kíváncsi vagyok, mert olyan sok szakértő van mostanában. Például tegnap azt mondta egy ilyen nagyon tudós, hogy a terrorizmus bűncselekmény. Aha, a faszom meg tubarózsa! A terrorizmus katonai stratégia, nem civil cselekmény, ergo bűncselekményként felfogni ostobaság és brüsszelekhez vezet. Ahogy az is égbekiáltó együgyűség, hogy az iszlámot kizárólag vallásként próbálják értelmezni a közel-kelet szagértők. Ez a poszt meg szar. A majdnem hír nem hír. Óóóó, majd' elfeledtem! A NY-Boston-LA járaton évekig közlekedtem rendszeresen. Akkor is, amikor az ikertornyok összedőltek. Anyósom sírva hívott minket, hogy nem voltunk-e rajta. :-)

Tündér_Lala 2016.03.25. 09:29:53

@Mr Falafel: A terrorizmus katonai stratégia, nem civil cselekmény,

Természetesen. A terrorizmus a gerillahadviselés egy speciális alfaja. Azok veszik igénybe, akik a reguláris haderővel szemben nem állnak meg, de nem akarják elfogadni a reguláris haderő által diktált feltételeket. Kezdetben a végsőkig elkeseredett családjuktól és életfeltételeiktől megfosztott embereket használtak. (Az a politika, amely ilyen feltételeket teremtett felelőssége nem kérdőjelezhető meg.)
Ma felismerve hatékonyságát, vallásilag fanatizált emberek az elkövetők. A mögöttük álló megbízó erők (elsődleges és másodlagos) céljai nem tisztázottak.

Mindenesetre a migránsok, belső ellenség telpítése (a hátország, amely emberanyagot és megbúvási lehetőséget biztosít és kínál) nyilvánvalóan a terrorizmus bázisát hozza létre vagy növeli, ezért nem kívánatos.

gyalog.galopp 2016.03.25. 10:24:32

@Herr Stacheldraht Leger:

az a.) pontod rendben, ezért szóltam bele
a b.) pontod próbálkozásnak elmegy, de nagyon gyenge, ráadásul üti az a.) pontodat.

Az IS stratégiája, módszerei kifejezetten a 70-80-as évek szélső balos terrorakcióira hajaznak, amik mögött általában a SZU.t sejtették, vagy mutatták ki.
Az IS mögött bejegyzett iszlám vallású államok állnak.
Ezzel szemben a náci eszmerendszer faji alapon határozta meg magát és lényegét tekintve német belügyként működött, a lébensraumot nyílt háborúval, megszállással akarták biztosítani, nem beszivárgással és a háborúhoz viszonyítva piti terrorakciókkal.

De , hogy megnyugtassalak, a nyílt faji alapon működő erőszakot semmivel nem tartom elfogadhatóbbnak, mint a sunyin behatoló vallási, vagy magát ateistának valló, de a vallási szervezettség alapjain működő bármilyen ideológiai erőszakot.

2016.03.25. 11:34:27

@Herr Stacheldraht Leger:

>>kérem jelölje meg, miben nem bontottam ki a valóság minden részletét

1.,
csak és kizárólag a negtívumokat írod, kb olyan mint a láda almában a kukacos miatti sopánkodás.
Bild, zsindex, origo, hazudnak folyamatosan, miből gondolod hogy ki tudod szűrni mikor mondanak igazat?

2,
amit te no-go zónának hívsz, az a helyi gangek területei, kialakulásuk
egyrészt önvédelmi, másrészt
természetes folyamat, minden nép fiataljaira jellemző, sőt még az állatvilágra is.

ps
amikor az érzelmek felcsapnak benned, na, olyankor vagy átbaszva.

pitcairn2 2016.03.25. 13:51:51

@I_Isti:

a menekültválság konspiratív interpretációja:)

Refugee Crisis: Using Chaos To Build Power
www.zerohedge.com/news/2016-03-24/refugee-crisis-using-chaos-build-power

pitcairn2 2016.03.25. 13:55:40

@gyalog.galopp:

"a 70-80-as évek szélső balos terrorakcióira hajaznak, amik mögött általában a SZU.t sejtették, vagy mutatták ki."

a "70-80-as évek szélső balos terrorakciói" mögött sok esetben - pl. Olaszországban - bizonyítottan olyan szélsőjobboldali csoportok álltak, amelyek a NATO és a CIA által futtatott Gladio művelethez kötődtek

az olasz Gladio végül olyan széles nyilvánosságot kapott, hogy még BBC dokumentumfilm és készült a meglehetősen érdekes véget ért NATO műveletről

Operation Gladio - Full 1992 documentary BBC
www.youtube.com/watch?v=GGHXjO8wHsA

pitcairn2 2016.03.25. 13:58:11

@gyalog.galopp:

"Operation Gladio (Italian: Operazione Gladio) is the codename for a clandestine North Atlantic Treaty Organisation (NATO) "stay-behind" operation in Italy during the Cold War..............The role of the Central Intelligence Agency (CIA) in Gladio and the extent of its activities during the Cold War era, and any relationship to terrorist attacks perpetrated in Italy during the "Years of Lead" (late 1960s to early 1980s) is the subject of debate. Switzerland and Belgium have had parliamentary inquiries into the matter"

en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio

pitcairn2 2016.03.25. 13:59:24

@Tündér_Lala:

amikor egy reguláris hadsereg porrá bombáz egy államot, akkor is terrorizmusban utazik

pitcairn2 2016.03.25. 14:06:17

@I_Isti:

különben kérdésedre visszatérve, ebben az esetben már az EU határon kellett volna feltartóztatni a menekülteket

az EU tagállamok többségi demokrácia bázisán álló jóléti rendszerek, ilyen rendszerek pedig értelemszerűen nem kompatibilisek a kontrollálatlan bevándorlással

ezen a ponton kb. két opció van:

1 befejezik az EU-állam kiépítését (nem igazán jó irány, felettébb veszélyes kontinentális szinten monopolizálni a döntéshozási kompetenciákat)

2. radikális decentralizációt indítanak el (ez kezdetben sokkal nehezebb lenne, hosszútávon azonban sokkal jobb irányba vinne, mint a birodalomépítés)

gyalog.galopp 2016.03.25. 14:49:45

@pitcairn2:

Maradjunk annyiban, hogy a terrorizmus, az egy katonai stratégia része, ami a 2.vh után akármilyen ideológiába öltöztetve igen elterjedt a világban és előszeretettel alkalmazta boldog , boldogtalan.
Mindemellett a 70-80-as években ez a hidegháború kevésbé hideg formája volt.

Herr Stacheldraht Leger az erre való utalást próbálta cikizni a nácizmussal összevetve. Az összevetést azért tartom hülyeségnek, mert a nácik nem hideg, de nem is langyos háborút vívtak, hanem blitzkrieget és nem vallási, ideológiai alapon, hanem faji alapon.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 15:44:29

@gyalog.galopp:

kedvenc butuskám:

nézz már a térképre. az egy dolog, hogy a távoli ajrópában "csak" robbantgatnak, de az ISIS-nek van egy saját állama is a közel-keleten, amit nagyon is lebensraum elven bővítget, ráadásul faji alapon is: a szunnita kötődésű törzseket hagyja életben, bármilyen más vallású, vagy etnikumú törzs rabszolgaság, avagy halál fia. vannak életre hivatott überek és megsemmisítésre ítélt unterek a szemléletükben, szinkronban a nácikkal. meg a világuralom a cél stb.

a végeredmény szempontjából tökmindegy, hogy eltorzult nacionalista, vagy eltorzult vallási alapja van az ideológiának, a működtető logika erősen azonos.

Tündér_Lala 2016.03.25. 15:45:13

A ma terrorizmusként emlegetett jelenség és a terrorbombázás bár céljaiban hasonló (félelemkeltés, demoralizálás) azért élesen megkülönböztetendő.

A terrorbombázást (mostanában) éppen azért alkalmazzák, mert az ellenfél a városokban áll ellen (ha tetszik gerilla harcmodorban, mert a nyilt csatában nem állhatna ellen) és a támadó nem akar élő szárazföldi hadsereget, haderőt bevetni, mert az emberveszteségtől menekül. (Otthon el kellene számolni velük.)

A terrorizmus ezzel szemben a betelepített belső ellenségre támaszkodva demonstrálja, hogy az erőfölényetek ellenére tudunk ártani nektek, mert elszántabbak vagyunk. Háborús cselekményhez mérten az áldozatok száma elenyésző (bár nyilván nagyon fájó.) Más célja nem is nagyon van.

Ők nem tudnak védekezni a nyugat bombázói ellen, a nyugat nem tud védekezni a tarrorizmus ellen, különösen az önmaga elé (otthon) állított liberális követelményrendszerben. (Mivel fenyegethető és öngyikosságra kész ellenséges harcos ?)

gyalog.galopp 2016.03.25. 15:53:15

@Herr Stacheldraht Leger:

Te most kivel vitatkozol, önmagaddal? :)
Próbáld már eldönteni, ki, vagy mi az ellenséged és ne csúsztass, zagyválj összevissza.
Mért akarsz többfrontos háborút vívni, amikor legfeljebb egyetlen front van, de nálunk abban se lőnek.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 16:03:09

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

1. na lássuk a limit nélküli népvándorlás pozitívumait:

- sok szakképzett munkaerő! oops, ez hivatalos német statisztika alapján nem jött be, a latin abc-vel is gond van
- multikulti gazdagodás! oops, ez maga angela merkel szerint is kudarc
- világkonyha! yes, de az ingyen sós mogyoró miatt se veszel légi társaságot
- keserves tanulópénz árán öntudatra ébred ajrópa és megtanul újra önmaga lenni szemlesütés nélkül: hooray, megadom :)

sidenote: mit zsindexezel, antiszemét pajtikám? amúgy ha a nem épp jobber sajtó határon innen és túl is a law&order szemlélet felé közelít, az önmagában elgondolkodtató, másfelől van szerencsém erre-arra megfordulni a világban és ha a tapasztalat egybevág...

2. ha neked a no-go zone az mindössze holmi helyi gang terület, akkor szomorúan közlöm, hogy a helyi gang területeket a nyugati civilizáció kriminalisztikai kategóriaként kezeli, mert biza a társadalom hivatalos szerveinek dolga a területvédelem. ha valaki állatvilág módra kutyaként körbepisili a vélt területi igényeit, azt majd előbb-utóbb sintérként begyűjti az erre demokratikusan felhatalmazott yard.

amúgy mondsza bubuskám, mi a f*sztól védik az önkényes "sharia rendőrök" (kéretlenül) a helyi lakosokat? életveszélytől? vagy a nyugaton bevett szabadságjogoktól? malacpörkölt-bűnözéstől? :DDD

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 16:08:48

@gyalog.galopp: látod ezért vagy a kedvenc butuskám. el se tudod képzelni a piciny életed kétbites barát/ellenség kép nélkül. bármi és bárki ami ezt a retardáltan skatulyázós világképedet meghaladja, elemi zavart okoz.

a széles közönségnek meg óriási derültséget.

ne hagyd abba :)))

gyalog.galopp 2016.03.25. 16:20:05

@Herr Stacheldraht Leger:

Allah növessze hosszúra szakállad.

murcielago 2016.03.25. 16:39:56

@pitcairn2:

3. (szerintem kimaradt): az EU kisebb föderációkra válik (ezt több elemző állítja mostanában, állítólag a cia is)

leleplezo.eu/?modul=oldal&tartalom=1196454

(Lehet, hogy jobb lenne Unionista javaslata, egy bajor-magyar-román tengely, de lengyel-magyar tengely legalább már létezett valaha...)

pitcairn2 2016.03.25. 16:50:09

@gyalog.galopp:

ha már itt tartunk a CIA is nagyon szépen integrálta a nácikat

U.S. intelligence involvement with German and Japanese war criminals after World War II
en.wikipedia.org/wiki/U.S._intelligence_involvement_with_German_and_Japanese_war_criminals_after_World_War_II

pl. ha jól emlékszem még a náci kémfőnök is CIA munkatársként folytatta a pályafutását

az Operation Gladio is tele volt ex-fasisztákkal és ex-nácikkal

pitcairn2 2016.03.25. 16:59:46

@gyalog.galopp:

"Herr Stacheldraht Leger az erre való utalást próbálta cikizni a nácizmussal összevetve. Az összevetést azért tartom hülyeségnek, mert a nácik nem hideg, de nem is langyos háborút vívtak, hanem..."

hanem az un. __false flag terrorism__ segítségével tettek szert abszolút hatalomra:)

lásd a Reichstag felgyújtását...

"the arson was planned and ordered by the Nazis as a false flag operation"

1933 - Reichstag fire
en.wikipedia.org/wiki/Reichstag_fire

és a lengyel hadjáratot is az un. "false flag terrorism" segítségével próbálták meg legitimizálni

"Operation Himmler (less often known as Operation Konserve or Operation Canned Goods) was a 1939 false flag project planned by Nazi Germany to create the appearance of Polish aggression against Germany"

Operation Himmler
en.wikipedia.org/wiki/Operation_Himmler

pitcairn2 2016.03.25. 17:03:50

@gyalog.galopp:

különben a faji agymenésüket az USÁ-ból importálták:)

The Horrifying American Roots of Nazi Eugenics
historynewsnetwork.org/article/1796

a "tudományos" fajelméleti munkásságuk is jórészt a Rockefeller Alapítvány segítségével szökkent szárba:)

"The Rockefeller Foundation helped develop and fund various German eugenics programs,[77] including the one that Josef Mengele worked in before he went to Auschwitz.[7][78]"
en.wikipedia.org/wiki/Eugenics_in_the_United_States#Influence_on_Nazi_Germany

pitcairn2 2016.03.25. 17:06:03

@murcielago:

nem hinném, hogy ez reális lenne

pitcairn2 2016.03.25. 17:12:08

@Herr Stacheldraht Leger:

akár vezető pozícióban is

a náci kémfőnökből a CIA segítségével NSZK kémfőnök lett:)

"Reinhard Gehlen (3 April 1902 – 8 June 1979) was a German general who served as chief of the Foreign Armies East (FHO) military intelligence unit during World War II, and who later became leader of the Gehlen Organization and the first president of the Federal Intelligence Service (Bundesnachrichtendienst) (BND) during the Cold War."

en.wikipedia.org/wiki/Reinhard_Gehlen

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 17:17:54

@pitcairn2:

eugénia áldozatainak egy emlékmű? hova is lehetne tenni...

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 17:26:41

@murcielago:

erre utal, hogy a szakavatott ajrofétis klub is alkalmazkodik projekt bukásához:

www.ceu.edu/article/2016-03-21/cens-changes-name-revisits-mission

pitcairn2 2016.03.25. 17:27:41

@Herr Stacheldraht Leger:

esetleg a Rockefeller Alapítvány által adományozott telken épített ENSZ épület elé:)

Rockefeller and the Foundation of the UN
www.youtube.com/watch?v=7wm1TPDaF0k

pitcairn2 2016.03.25. 17:29:38

@Herr Stacheldraht Leger:

innen lesz igazán érdekes a jeles ENSZ ünnepség:)

youtu.be/7wm1TPDaF0k?t=118

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 17:30:20

@pitcairn2:

vagy wilson center?

drága jó elnök úrnak volt egy manapság nem nagyon reklámozott törvénye:

progressingamerica.blogspot.hu/2012/03/woodrow-wilson-and-eugenics-he.html

pitcairn2 2016.03.25. 17:37:30

@Herr Stacheldraht Leger:

jól megfért a "Making the World "Safe for Democracy"" szlogennel

+ az 1 világháború miatt dőlt a zsé a Wall Street-re

a "Making the World "Safe for Democracy" című sallangot egyébként Freud unokaöccse a modern tudományos propaganda, a PR atyja találta ki

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 17:45:53

@pitcairn2:

nagy volt az eugénia fanclub

ajj:

www.winstonchurchill.org/publications/finest-hour/finest-hour-online/594-churchill-and-eugenics

ajj-ajj:

www.dnalc.org/view/11219-t-roosevelt-letter-to-c-davenport-about-degenerates-reproducing-.html

most akkor ezekről a gonosz fajvédő bácsikról ne is nevezzünk el köztereket, szobrot ne is avassunk?

oopsy-daisy

pitcairn2 2016.03.25. 18:03:00

@Herr Stacheldraht Leger:

a Wall Street-i pénzmágnás felmenőkkel rendelkező amerikai-brit Churchill cikkei kapcsán ma minimum antiszemitizmust kiáltanának:)

Churchill - Zionism versus Bolshevism, A struggle for the soul of the jewish people
1.bp.blogspot.com/-_NtCUL3kp7Y/VP0h60vHB1I/AAAAAAAABdw/0d1dmcThfcc/s1600/churchill.png

Churchill - The Jewish conspiracy theory of the bolshevik revolution

reformed-theology.org/html/books/bolshevik_revolution/appendix_02.htm

murcielago 2016.03.25. 18:06:54

@pitcairn2: @Herr Stacheldraht Leger:

Hát nyilván az 1. variációt (szorosabb unió) fogják erőltetni, ameddig lehet. Ameddig még tart az embertömegek lelkesedése, kezdeményező-készsége, civil-kurázsija, stb. Amikor ez csökkenni látszik, akkor…már 2020-felé járhatunk, vagy kicsit előbb..A TTIP-nek, meg a „profit-szivattyúknak” meg lényegében mindegy, hogy Európában egy, vagy kettő nyugati típusú szövetségi rendszer van.

Egyébként az Unió „félig-hivatalos önképe” magáról már a migrációs válság előtt is ez volt: két-sebességes unió. Hogy aztán azóta Ukrajna volt-e nagyobb sikertörténet, vagy a Merkel-i bevándorlás-politika azon már lehet vitatkozni…

murcielago 2016.03.25. 18:40:49

@Herr Stacheldraht Leger:

hát igen, mondják, hogyha egy külföldi turista kíváncsi arra, hogy milyenek lehettek a régi Anglia lakói, a külvárosokban és a munkások között kell körülnéznie, mivel a jól fizetett értelmiségi állásokban csak külföldi származásúakkal találkozhat, az egyetemeken pedig főleg pakisztáni lányokkal.

Valamelyik miniszterük már azt is felvetette, hogy szerinte a bennszülött angolszászokat kellene támogatni a felvételikhez, mert kisebb az esélyük bejutni.

gyalog.galopp 2016.03.25. 18:42:45

@pitcairn2:

A spicliség alapvetően személyiség és nem ideológia kérdése. A spicli számára az információszerzés, személyiség váltás egy feladat, amiben örömét leli, a cél másodlagos kérdés, változtatható.

2016.03.25. 19:05:57

@Herr Stacheldraht Leger:

>>van szerencsém erre-arra megfordulni a világban
>>és ha a tapasztalat egybevág...

hazudsz már megint. Ha sokat utazol vagy kint élsz pont azt tapasztalhatod, hogy a bevánorlók erősítik az országot, teljesen mindegy hogy keleti vagy nyugati a befogadó ország.

>>sidenote: mit zsindexezel, antiszemét pajtikám?

jől tippeltem hogy zsivány vagy, köszi a konfirmációt.

@Disznóvári:

>>Te vagy átbaszva és baszol át másokat, alember.

na itt a másik felsőbbrendű, neked is köszönöm hogy előjöttél.

ps. marhák.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 19:50:31

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"azt tapasztalhatod, hogy a bevánorlók erősítik az országot, teljesen mindegy hogy keleti vagy nyugati a befogadó ország."

már csak azt nem értem, akkor a fokozódóan morgolódó ólakosokon túl miért a migrációellenes pártoknak és törvényeknek van hirtelen nagy divatja arrafelé, oppsz, csak nem sok volt a jóból?

"jől tippeltem hogy zsivány vagy, köszi a konfirmációt."

wow, tényleg? vagy max amióta a szádban maradt az előbőröm, te kis huncut fogazós ;)

ps.: keep on trollin'

picur3ka 2016.03.25. 20:22:16

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"Ha sokat utazol vagy kint élsz pont azt tapasztalhatod, hogy a bevánorlók erősítik az országot, teljesen mindegy hogy keleti vagy nyugati a befogadó ország."

Ezt hogy lehet tapasztalni? Te hogyan tapasztaltad?

picur3ka 2016.03.25. 20:29:33

Mit mond Omar a lázadásokról?

Azok sincsenek/voltak sose?

Miért volt rohamrendőrség a fickó letartóztatásán és miért ünnepli a környék hősként?

Irt már erről Omar mester?

2016.03.25. 20:33:08

@Herr Stacheldraht Leger:

nem muszáj zsiványnak születni, pont erről írogatok sok sok éve.

Identitás probléma.

Reggel még svábként kelsz, a munkahelyen próbálsz európai lenni, este meg zsidóként köpködsz, nekünk ez utóbbi jut.

Nincs olyan kisközösség ahova kötődsz, ezért a zsindex féle gyűlölködő csúfolódó zsidókhoz csapódtál.

A zsindex-444-metro-bild-mail-times és még száz egyéb mind a

kozmopolita gyökértelen zsidót formáló eszközök.
Az vagy amit olvasol, amibe bele képzeled magad, felismerni nem tudod, keménydrogosnak sincs valós öntudata.

a migráció ellen a buták lázadnak, akárhova mész a világban mindenütt vannak, legfőképp a versenyszektorban, náluk az emberi minőség számít. Őslakosnak ott van az állami munkahely, gyarapodnak szépen, menekül is az épeszű amerre csak tud, pont olyan országokba ahol egyébként is magas a migránsok aránya.

Szóval akár itthon nyűglődsz akár már kint élsz, neked csak a kukac látszik az almából, ha nem volt már alap természeted, akkor köszönd meg szépen a zsindexnek.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.25. 21:00:27

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

legkedvesebb öntelt cimborám, tényleg ne hagyd abba, ez prájszlessz :)

a szocio-analizálós mijjjjafaszvan rizsádon túllépve azt a nagy eszedet azért használhatnád alapvető dolgokra is, pölö próbálj kötekedés előtt olvasni: ugyanis se szerény személyem, se a commentelők nagy része NEM a migrációt önmagában ellenzi, hanem annak a szűretlen és kéretlen népvándorlás verzióját, még mindig.

de sebaj, nekem nyóc, neked kettőszázhatvan

2016.03.25. 21:05:49

@picur3ka:

Lásd fent, a migráncsok a versenyszektorban dolgoznak, vagy üzletelnek. Sokkal aktívabbak mint az őslakosok, nem kívánnak mindent "állampolgári jogon".

Az összes menő gazdaság migráncsokból alakult ki, ők tartják fent, és ők fejlesztik.

Aki kimarad, lemarad.

>> Te hogyan tapasztaltad?
30 év, 3 kontinens, ~40 ország, munka üzlet utazás.

2016.03.25. 21:29:05

@Herr Stacheldraht Leger:

ne hazudj, fárasztó.

csak neked: "260" az a reg captcha volt, ideiglenesen megfelelt.

ez a nick most azt az irányt mutatja amit általános témaként akarok megjeleníteni.
Egy év alatt nagyot butultatok, ideje berúgni az ajtót, a buzis belterjes gondolatcserétek már a barlangi ősember szintjére süllyedt.

szóval kard ki kard, védd magad zsivány.

2016.03.25. 21:50:13

@Herr Stacheldraht Leger:

Érzem én is hogy egyre kevésbé az én kocsmám.

majd lekopok

de addig......

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2016.03.25. 21:55:02

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "akárhova mész a világban mindenütt vannak, legfőképp a versenyszektorban, náluk az emberi minőség számít."

Gondolom nem kifejezetten a katonailag kétségkívül kiképzett, ámde analfabéta afgán menekülteket keresik a versenyszférában.

2016.03.25. 23:05:27

@Disznóvári:

>>...ámde analfabéta afgán menekülteket
ez viszont nagy előny, mert ha gyerekkorától dolgozik akkor a kézügyessége sokszorsa az iskolázottaknak. (olyan irányban fejlődött az idegrendszere)

>>.. a katonailag kétségkívül kiképzett,...

az imperialista terjeszkedéshez szükséges a helyi viszonyokban jártas zsoldos seregek segítsége. Mostanában "felkelőknek" és "jihadistáknak" hívják őket.

picur3ka 2016.03.26. 01:55:54

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

lol.

magamnak is ilyen gondolatom volt: buzi klub lett, de visszafogtam magam.

picur3ka 2016.03.26. 02:01:20

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

Ez egy vékony rétege a migránsoknak. A mostani mesterségesen űzött siserehad meg különösen más tészta.

A nagyon szűrt migránsok(agyelszívás), ilyenek. Ezt a rafinált emberkereskedési formát nem szabad összekeverni az általános migrációval. És erkölcsi értéke katasztrofális, ha az elhagyott ország szempontjából nézzük. Kegyetlen kifosztás.

picur3ka 2016.03.26. 03:13:46

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"3 kontinens 40 ország", tehát egyikről se tud, tapasztalt semmit.

A migránsok jó része és leszármazottai ott vannak a ganéj no-go zónákban és időnként lázadnak. Ezt persze üzleti-tárgyalási országszökdeléseken nem lehet tapasztalni.

És el is kell őket is tartani. Nagy részük nem dolgozik és megannyiuk a nyelvét sem beszéli az országnak, ahol él. Ennek az erkölcsi értékét most nem firtatnám, csak a felvetett anyagi előny szempontjából,
csődbe mennek az országok a szociális kiadások okán.

Ez a része a szociális kiadásoknak igen jelentőssé kezd válni a demográfia okán, s mert kisebb részük dolgozik, mint nem. Tehát növekszik együttesen az eltartottak száma az adott országban.

Tehát lehet vigyorogni egy ideig a nagyszerűségén az ötletnek, amíg a valóság nem harap húsba.

picur3ka 2016.03.26. 03:16:21

@picur3ka:

S minálunk már rég húsba harap a cigánysággal. Túl vagyunk rakva, ahogy van.

gyalog.galopp 2016.03.26. 07:25:36

@pitcairn2:

Vörös Brigádok, Vörös Hadsereg Frakció, Tupamaro, meg a részben szabadúszó Carlos - Sakál.
Ha ezekhez hozzávesszük a CIA által üzemeltetett ellen terrorista csoportokat akkor Európában a 70-80-as években valóban nagyobb volt a terror cselekmények száma.

Ami lényeges különbség az a célpontokban mutatkozik meg, ma a védtelen és védhetetlen civilek ellen irányul, a korábbi pedig általában politikusok, üzletemberek, katonai objektumok ellen irányult.

Továbbra sem látom értelmét a nácikkal való összevetésnek mert fogalomzavarhoz vezet. Ha már minden náci, akkor a szó elveszíti az eredeti jelentés tartalmát és " humanizálódik".

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.26. 10:17:34

@Disznóvári: dont't feed the troll - ősi szanszkrit bölcsesség

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.26. 10:18:45

@picur3ka: ha te tudnád mekkora huncut a dobray, bekennéd magad vazelinnel és ugranál a buli közepébe, oh lá lá

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2016.03.26. 10:56:18

@gyalog.galopp: "Vörös Brigádok, Vörös Hadsereg Frakció, Tupamaro, meg a részben szabadúszó Carlos - Sakál..."
Nem tudtad, hogy ezek valójában mind szélsőjobboldaliak voltak? :)

pitcairn2 2016.03.26. 11:43:11

@gyalog.galopp:

"Ami lényeges különbség az a célpontokban mutatkozik meg, ma a védtelen és védhetetlen civilek ellen irányul, a korábbi pedig általában politikusok, üzletemberek, katonai objektumok ellen irányult."

hülyeség...

pl. lásd az alábbi esetet a 80-as évekből...

Bologna massacre
en.wikipedia.org/wiki/Bologna_massacre

pitcairn2 2016.03.26. 11:45:15

@gyalog.galopp:

de akár klasszikus példákat is idézhetünk...

1920 - Wall Street bombing
en.wikipedia.org/wiki/Wall_Street_bombing

2016.03.26. 11:50:05

@picur3ka:

a németek legújabb gondja hogy beindult a migráncs- és menekült elhelyezés, most meg nem érkezik elegendő. A tavalyi egymilliót már felszívta a rendszer, és készen áll még további 2millióra. Aki nem kell a gazdaságnak az sem marad tétlenül:

www.tagesschau.de/inland/sicherheitskonferenz-von-der-leyen-101.html
www.krone.at/Welt/Bundeswehr_soll_Fluechtlinge_zivil_ausbilden-Deutscher_Vorschlag_-Story-495864

pitcairn2 2016.03.26. 11:51:05

@gyalog.galopp:

vagy egy másik klasszikus

1946 - King David Hotel Bombing
en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing

ez lenne különben a közel-keleti terrortámadások kezdete

Izraelben még ma is nemzeti hős státuszban vannak az elkövetők

pl. boldogan és büszkén nyilatkoznak kamera előtt...

www.youtube.com/watch?v=5gaMNApYKtU

de itt már nagyon elkanyarodtunk a 70-80-as évektől, szóval visszairányítalak az 1980-as BOLOGNA-i merénylethez, ahol egy komplett vasútállomást robbantottak fel...

gyalog.galopp 2016.03.26. 21:37:05

@pitcairn2:

Én most nem fogom a kedvedért megszámolni hogy a Vörös Brigádok az egy bolognai pályaudvar felrobbantása mellett hány jobboldali politikust, üzletembert gyilkoltak meg, raboltak el, vagy hány bankot raboltak ki, de az " általában " kifejezés azt jelenti, hogy lehetnek kivételek.

pitcairn2 2016.03.26. 22:01:24

@gyalog.galopp:

az újbeszél korában már minden szó elvesztette az eredeti értelmét, miért pont a náci legyen kivétel? :)

The Emergence Of Orwellian Newspeak And The Death Of Free Speech
www.zerohedge.com/news/2015-06-29/emergence-orwellian-newspeak-and-death-free-speech

pitcairn2 2016.03.26. 22:03:20

@gyalog.galopp:

persze a fenti válasz erre ment:)

"Továbbra sem látom értelmét a nácikkal való összevetésnek mert fogalomzavarhoz vezet. Ha már minden náci, akkor a szó elveszíti az eredeti jelentés tartalmát és " humanizálódik"."

picur3ka 2016.03.27. 01:23:32

@Herr Stacheldraht Leger:

Én mindig a buli közepébe szoktam ugrani. Dobrayt meg külön csipom.

picur3ka 2016.03.27. 01:25:58

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

Eladjuk a kvótánkat Türingiának.

Akkor szarnak be. Persze. Hogyne. 2 millió eddig különben(fölött) és semmit nem cáfol abból, amit írtam.

gyalog.galopp 2016.03.27. 05:52:05

@pitcairn2:

Mondjuk nekem az ókori görögök is mindig gyanúsak voltak a fene nagy demokrácia találmányukkal. Demokrácia persze, mikor minden munkát a rabszolgák végeztek, ők meg csak háborúzgattak, meg szórakoztak, pont mint a nácik.
A trójai faló is egy aljas terror támadás volt, forgalmas helyen hagyták a csomagot, csak hát akkor még semmilyen robbanóanyagot nem fedeztek fel, ezért voltak a falóban katonák.

2016.03.27. 09:53:55

@picur3ka:

Ha sokat írsz, túl hosszú lenne a cáfolat így inkább átlépek rajta.

Amúgy sem érzem szükségesnek hogy mindent cáfoljak, az események folyása nagyon jó válaszokat ad, meg itt a net, aztán a határok sincsenek lezárva tehát ott van a közvetlen tapasztalat szerzés lehetősége, valamint gondolkodni sem tilos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.27. 11:37:53

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"valamint gondolkodni sem tilos"

Akkor TE miért nem gondolkodsz?

2016.03.27. 12:31:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

úgy ahogy ti gondolkoztok nekem nem megy

nektek a probléma akadály nekem kihívás.

pitcairn2 2016.03.27. 22:49:05

@gyalog.galopp:

ha már ilyen grandiózus történelmi perspektívába lépünk, akkor kötelességemnek érzem megjegyezni, hogy adolf inkább a spártai vonalat csípte:)

www.goodreads.com/quotes/634563-sparta-must-be-regarded-as-the-first-v-lkisch-state-the

picur3ka 2016.03.28. 03:39:38

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

lol. xarfaxjankó.

Nincs igazad, ennyi.

Épp ma jött ki, a németek korlátozzák a fogadást. Ha nem lett volna világos, hogy mindenkire rá akarják kvótázni a migránsokat. Ekkora buli ez.

picur3ka 2016.03.28. 03:41:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

""valamint gondolkodni sem tilos"

Akkor TE miért nem gondolkodsz? "

Funkcionális analfabéta:

"Ha sokat írsz, túl hosszú lenne a cáfolat így inkább átlépek rajta. "

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2016.03.28. 06:48:44

@picur3ka: Szerintem arab a csávó. (Onnan gondolom, hogy antiszemita ÉS emberkereskedelem-párti.)

2016.03.28. 11:34:49

@picur3ka: @Disznóvári:

- a németek az idei évben 110.000 menekült-migránst fogadtak be. Ez tény, a tietek meg hablaty.
- amikor a személyemmel foglalkoztok az már jó dolog, mutatja hogy önként és dalolva maradtatok alul a vitában.
>> Funkcionális analfabéta:
ha sokat és sok hülyeséget írtok nem fogok válaszolni, mert túl hosszú lenne a kifejtés.

>>antiszemita
- mutass nekem szemita zsidót, pls.
- meg mutasd meg mikor írtam zsidóellenesen.
- túl érzékeny vagy, mint minden kamuzsidó.
- lejárt lemez, idézek neked egy másik kamuzsidótól:

“Our race is the Master Race. We are divine gods on this planet. We are as different from the inferior races as they are from insects. In fact, compared to our race, other races are beasts and animals, cattle at best. Other races are considered as human excrement. Our destiny is to rule over the inferior races. Our earthly kingdom will be ruled by our leader with a rod of iron. The masses will lick our feet and serve us as our slaves.” Menahem Begin, 6th Prime Minister of Israel’s speech to the Knesset (24 June 1982)

gyalog.galopp 2016.03.29. 08:20:58

@pitcairn2:

Ez így igaz, bár az "etnikai " kifejezés nem igazán pontos, szegény Adolfka sprátai szemmel nem igazán üthette volna meg a mércét, sanszos, hogy kitett gyerekként , helótaként ismerkedett volna a görög demokrácia vívmányaival.
De ne menjünk vissza az ókorba. A Ku Klux Klan hasonló módszerekkel támadta le a feketéket, mint a spártaiak a helótákat.

picur3ka 2016.03.31. 00:44:10

Belobbant a francia belpolitika

Egy olyan nyilatkozatban, amelyet a radikális és bevándorlás-ellenes Nemzeti Front is megirigyelhetne, a szociáldemokrata ifjúsági miniszter, Patrick Kanner keményen kritizálta az arab negyedekben uralkodó állapotokat. Kanner először is Molenbeeknek ment neki, annak a brüsszeli, jórészt bevándorlók által lakott negyedének, ahol a múlt héten a hatóságok négy hónap keresés után őrizetbe vették Salah Abdeszlámot, az egyik párizsi robbantót.

A baloldali francia miniszter szerint Molenbeekben nem történt meg a bevándorlók integrációja, maffia-rendszer működik a szürkegazdaságban, a közszolgáltatások szinte eltűntek és a választott képviselők már feladták a próbálkozást a javulásra. Kanner tovább ment ennél és súlyos szavakkal ostorozta Franciaország hasonló negyedeit. Szerinte manapság 1500 olyan negyed van a gallok földjén, amelyek akár Molenbeek-hez hasonló eseményeket produkálhatnak.

privatbankar.hu/makro/visszahoznak-a-halalbuntetest-a-guillotine-t-politikai-foldrenges-a-franciaknal-291835

2016.03.31. 01:07:19

@picur3ka:

a francia fickó beceneve "zsidó miniszter", "ministre juif"

harcos kommunista: "Judéité et Engagement "

már a privátbankárnál szagot foghattál volna, ha tudnád hogy kicsodák.

nem várható el tőled hogy sokat tudj, de azt igen hogy felismerd a helyzetet szarkavarásra használó álnok nyekergést.

picur3ka 2016.03.31. 01:42:37

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

Magam is jól tudom, hogy tele vagyunk ilyen helyekkel, régóta.

Tőled semmit nem lehet várni. Hazug, képmutató xarházi szöveged van.

Tele vagyunk cigány no-go zónákkal is. A zsidók telepítették, ne bohóckodjál.

Nem neked írtam különben. Beszélgessél egy ilyen helyen, oda ugorjál le.

2016.03.31. 10:03:20

@picur3ka:

>>Hazug, képmutató xarházi szöveged van.<<

tények, röviden, tömören, indulatmentesen. Rátok van bízva hogyan fogadjátok be.

ez egy teljesen normális hely lenne ha nem szemetelnétek tele. Nektek van bajotok mindenkivel, hozzátok ide az aktuális médiakampányok szemetét: cigányok, bevándorlók, katkók, balosok, gazdagok, csórók, elesettek, szabadgondolkodók, nektek mindenki ellenség.

A médiának te egy hasznos hülye vagy, mert kiközvetíted a mérget az általuk nem elérhető felületekre.

Amíg nem józanodsz ki a beléd telepedett gyűlöletből, addig nem fogsz elindulni a megértés útján.

Ez itt mind természetesen vonatkozik a többi gyűlölködőre is.

>>Nem neked írtam különben. <<

nem baj, te szemetelsz én meg feltakarítok, c'est la vie.

picur3ka 2016.04.01. 00:38:16

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

Álprobléma. Foglalkozzál valós problémákkal.

Ne takarítgassál.
süti beállítások módosítása