Moszkva a világ legszebb városa − Oroszország oldalnézetből V.
2014. április 23. írta: Novák Tamás (spanyol)

Moszkva a világ legszebb városa − Oroszország oldalnézetből V.

krupnova.jpg

Néhány hete Moszkvában beszélgettünk olyan fiatalokkal, akik nem a helyi közvélemény-kutatások mainstream orosz polgárát testesítik meg. Fiatalok, moszkvaiak, beszélnek nyelveket és nem a tévéből vagy a napilapokból tájékozódnak. És az országuk jövőjét is másképp látják, mint a hivatalos Oroszország.

„Jaj, inkább kapcsold ki a kamerát. Úgy nem megy” − mondja magyarul Maria Krupnova.

Kikapcsolom, és ömlik belőle a szó. Magyarul. Egy amerikai tulajdonú, női magazinokat kiadó vállalatnál dolgozik Moszkva belvárosában. A Fehéroroszországban lakó magyar származású nagymamája kedvéért tanult meg magyarul, akivel most is rendszeresen skype-olnak. Mutat egy üzenetváltást, aminek a 90%-a cirill betűs, de a búcsúzásban feltűnik az „Isten áldjon meg drága kiscsillagom˜. Maria a diplomamunkáját a magyar rendszerváltás publicisztikáinak elemzéséből írta. És bár sok emberrel beszélt Budapesten, sohasem értette meg, hogy miért gyűlölik ennyire egymást a magyarok.

A nagyi kedvéért megtanulni magyarul? Azért az egy kicsit túlzás nem?

Na, jó nem csak a nagyi volt benne. Az egyetemen specializálódni kellett, és mivel a nagyi miatt már tudtam egy kicsit magyarul, hát jobban belevágtam. Jártam többször ösztöndíjjal Budapesten a CEU-n. Negyvenhárom magyar értelmiségivel csináltam riportot. A legmeglepőbb az volt, hogy amikor felhívtam egy X-oldalit és kértem tőle interjút, sokszor megkérdezték, hogy beszéltem-e Y-oldalival. Ha igen, előfordult, hogy nem fogadtak. Ezt sohasem fogom megérteni.

Azért itt is utálják egymást a különböző oldalak.

Szerintem ez itt nem annyira kardinális kérdés. Egy-egy társaságban teljesen megférnek egymás mellett a kormánypártiak és az ellenzékiek. Ez itt nem ennyire vízválasztó.

Veszed egyébként valami hasznát a magyar nyelvtudásodnak?

Nem különösebben. Ha Budapesten járok, vagy ha a nagyival csetelek, jól jön. Meg szoktam magyar híreket olvasni.

Melyik magyar oldalakat szoktad olvasni?

A 444.hu-t, tudod azt az Uj Péter-félét. Nagyon vicces. Egyébként én is újságíró vagyok egy női magazinnál. Napi 12-14 órát dolgozok. De havonta egyszer-kétszer csinálunk egy hosszú hétvégét a barátnőmmel, és körülnézünk Európában.

Az jó lehet. És melyik a kedvenc városod?

Egyértelműen Moszkva. Moszkva a legjobb hely a világon. De tényleg. Sok helyen voltam, de ennél pörgösebb, jobb hely nincs. Se Európában, se Ázsiában, se Amerikában. Egy barátom, egy ír rendező, aki 14 éve él Moszkvában, most csinált egy filmet Moszkva never sleeps címmel. Nagyon jó és teljesen igaz. A második kedvenc egyébként Budapest: tényleg nagyon szeretem azt a várost, aztán jön Párizs, Párizs és Párizs.

visz.jpg
Milyen a partyélet itt Moszkvában?

Most az új divat a „tuszovkák˜, a lakáspartik. Olyan házibuli-szerűségek, kicsit nagyobbaknak. Ez most nagyon megy. De bárhová mész Moszkvában, virul a kultúra. Tömve vannak a színházak, minden nap van valami nagyon jó koncert a városban és minden héten érkezik egy világsztár.

Akkor semmi ok a panaszra.

Ez azért túlzás. A politika sokat változhatna, régebben sokat jártam én is tüntetésekre. Ezek is komoly közösségi események voltak, de mára kifulladtak. Ma már senki sem jár tüntetni. Nincs hiteles kormány, nincs hiteles ellenzék. A politikusok is olyanok, mint a színészek: ha kell, bármit eljátszanak a népszerűségért, a lényeg hogy ők legyenek a színpadon.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr665988003

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Moszkva a világ legszebb városa − Oroszország oldalnézetből V. 2014.04.24. 07:26:01

Moszkva a legjobb hely a világon. De tényleg. Sok helyen voltam, de ennél pörgösebb, jobb hely nincs. Se Európában, se Ázsiában, se Amerikában. Interjú.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2014.04.23. 21:05:00

Mi volt Moszkvában? LMBT Komintern, hogy csak "olyanokba" sikerült belebotlani?

Ha ugyanezt egy pasival az oldalán nyomja, azt mondom, normális. Uj Petruskával álmodni, ez nem normális.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.23. 21:30:17

@Bell & Sebastian:

Azt mondja, hogy @Novák Tamás (spanyol): valami LMBT-találkozón vett részt? :-D (...) :-D (...) :-D ...

Bell & Sebastian 2014.04.23. 21:43:32

@bbjnick: Hát ja, téríteni ment.

______________________________________

Nesztek, buzik! Itt egy kicsi, nem amerikai kultúra!

www.youtube.com/watch?v=iQZ-Ww8FKY8

www.youtube.com/watch?v=ujo65bBRQ4I

www.youtube.com/watch?v=Y70fi1HNDq0

vizipipa 2014.04.23. 21:54:28

"Jártam többször ösztöndíjjal Budapesten a CEU-n."

Nem is tudom melyik nézetrendszer alfája és omegája. Viszont ha idefigyelne nem csak 444.hu lenne, hanem most már vs.hu is.

Bell & Sebastian 2014.04.23. 22:06:06

Na, még itt egy ráadás, csak hogy a sok, felfuvalkodott, európai köcsög megnyugodjon, a civilizáció nem ér véget az Urálnál (ott él a griffmadár), vagy ha mégis, odáig biztosan eltart! Onnan csókoltatják minden rokonukat a szamojédok.

www.youtube.com/watch?v=SvgERSnyZe4
süti beállítások módosítása